Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.623 views

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-11 16:47
GerCor schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:45:
Voor wie er nog aan zit te denken dynamische richtingaanwijzers in de buitenspiegels van de Golf 7 te kopen. Deze moet je hebben. (bij die andere heb je namelijk geen verklikkerlampje aan de binnenkant)

YouTube: OSRAM LEDriving Dynamic Mirror Indicators VW Golf 7
Goed gevonden Ger! Deze OSRAM's kun je ook in helder glas verkrijgen zie ik. Veel feller en meer zichtbaar overdag! :9 :*)

M3P 24'

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:26

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Vissa66 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 04:08:
Goed gevonden Ger! Deze OSRAM's kun je ook in helder glas verkrijgen zie ik. Veel feller en meer zichtbaar overdag! :9 :*)
Om heel eerlijk te zijn: Ik heb de laatste tijd wat filmpjes op YouTube bekeken van Osram en YouTube onthoudt dat blijkbaar want ik kreeg het gisteren - filmpje is van 29 maart 2019 - op mijn telefoonscherm als notificatie.

Maar omdat eerder iemand afhaakte omdat hij dat verklikkerlampje niet wil missen leek het mij handig deze Osram even te posten. VW zou hier - wat mij betreft - direct handel mee moeten doen want zelf bieden ze 'vorige versie' aan zonder dat verklikkerlampje.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

azz_kikr schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:07:
Doe ik na lange tijd nog es motor kap open, kom ik dit tegen........(de rest lag naast luchtfilter, half weggerot, heb ik maar geen foto van genomen).....

Iemand half rotte, half gebakken duif?

[Afbeelding]

Volgens mij een kat ofso (en geen marter), want aan de leidingen enzo zit die niet te knagen....
Gaat ie beter / sneller van lopen. TDI = Turbo Duif Injectie toch? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Vanwege gezinsuitbreiding ben ik in de markt voor een Golf 7.

Heb er nu een op het oog. Het gaat om een 1.4 TSI uit 2014. In de kleur wit, highline uitvoering met parkeersensoren en panorama dak. Geen idee welke opties er nog meer zijn. Kan ik dat ergens zien? Auto is op 80000km.

Vraagprijs is 15000 is dat een goede prijs.

Daarnaast heeft de auto twee mogelijke issues:

- het start stop systeem lijkt niet altijd direct op te starten nadat je stilstaat. Wat zou dat kunnen zijn?

- 6 maanden terug is de olie bijgevult en laatst was het nodig om 2,3 liter bij te vullen. Is dat niet een beetje snel?

Alvast bedankt voor de tips.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-11 21:28
Emrulez schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:29:

Heb er nu een op het oog. Het gaat om een 1.4 TSI uit 2014. In de kleur wit, highline uitvoering met parkeersensoren en panorama dak. Geen idee welke opties er nog meer zijn. Kan ik dat ergens zien? Auto is op 80000km.

- het start stop systeem lijkt niet altijd direct op te starten nadat je stilstaat. Wat zou dat kunnen zijn?

- 6 maanden terug is de olie bijgevult en laatst was het nodig om 2,3 liter bij te vullen. Is dat niet een beetje snel?

Startstop is afhankelijk van meerdere factoren. Maar gewoon de auto even laten uitlezen.

2,3liter?! Laten staan.........

meestal is het gewoon 1 liter op circa 15-20k !

[ Voor 5% gewijzigd door Rainesh op 01-04-2019 11:41 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:34

Denko

|{ing Øf ßlitz

Sodeknetter. 2.3 Liter bijvullen, dan zat hij al aanzienlijk ver onder het minumum. Dit is motorschade niveau zeg maar. Idd laten staan.

PSN & XBL: Denkoyugo

• GerCor

GerCor

…. knip
Dat is goedkoop

Niet goed. Los van wat het kan zijn.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Rainesh schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:41:
[...]

Startstop is afhankelijk van meerdere factoren. Maar gewoon de auto even laten uitlezen.

2,3liter?! Laten staan.........

meestal is het gewoon 1 liter op circa 15-20k !
Vraag is verbruikt hij zoveel olie, of lekt die ergens? Beiden niet goed maar lekken is mss ergens te fixen. Maar als die regelmatig zo laag valt, dan is er wss wel schade binnenin :'(

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:10
Ligt het nou aan mij of hebben meer mensen dat die Car-Net app er constant uit klapt? Dan moet ik weer opnieuw inloggen, ook niet consistent dezelfde foutmelding bij een verkeerd wachtwoord, ik heb geen idee wat er nou weer aan de hand is.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nu staat m'n Golfje al 2 maanden te koop op Marktplaats voor–volgens mij–een enorm goede prijs, maar ik krijg geen enkel bod :-( En da's toch best duur. Ik heb geen haast maar 't ding kost ook maandelijks gewoon geld om te bezitten natuurlijk.

Zijn er nog andere platforms waar ik mijn auto kan aanbieden ter verkoop? Autoscout en Marktplaats heb ik dus al. Wat zou nog meer de nodige aandacht krijgen?

(Verkapte: iemand hier interesse? :+ )

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:33
KaiseRRuby schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:56:
Ligt het nou aan mij of hebben meer mensen dat die Car-Net app er constant uit klapt? Dan moet ik weer opnieuw inloggen, ook niet consistent dezelfde foutmelding bij een verkeerd wachtwoord, ik heb geen idee wat er nou weer aan de hand is.
Vrij normaal :+

De app is niet de beste uit de app store.

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:10
Blue-eagle schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:17:
Nu staat m'n Golfje al 2 maanden te koop op Marktplaats voor–volgens mij–een enorm goede prijs, maar ik krijg geen enkel bod :-( En da's toch best duur. Ik heb geen haast maar 't ding kost ook maandelijks gewoon geld om te bezitten natuurlijk.

Zijn er nog andere platforms waar ik mijn auto kan aanbieden ter verkoop? Autoscout en Marktplaats heb ik dus al. Wat zou nog meer de nodige aandacht krijgen?

Linkje?

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-11 09:59

Facebook Volkswagen koop & verkoop hoekje groep?

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Www.ikwilvanmijnautoaf.nl

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-11 06:43

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Misschien toch je prijs laten zakken. Verwacht ook niet dat je binnen korte tijd biedingen krijgt. Dit kan soms wel even duren . Er staan er ook zoveel op. Of je prijs is te laag waardoor men vermoed dat er iets mis is. Het is en blijft altijd lastig. Anders misschien inruilen?

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:41

Oekol

waka waka hey hey

Wat is het nut dat wanneer je je auto in de achteruit zet je mistlampen voor aangaan? Zie er de logica niet van in. Iemand?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nog nooit gezien, maar ergens is het wel handig voor je medeweggebruikers dat ze zien dat je met een bijzondere verrichting bezig bent natuurlijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-11 18:46
Hebben ze jou achteruit rij schakelaar niet doorgelust met je mist lampen voor :+

• GerCor

GerCor

Leoon. schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:02:
Wat is het nut dat wanneer je je auto in de achteruit zet je mistlampen voor aangaan? Zie er de logica niet van in. Iemand?
Als het goed is gaan je mistlampen niet aan maar de bochtenverlichting. Maar nou heb ik natuurlijk helemaal geen idee welke auto het betreft met welke lampen. En anders zet je het of laat je het uitzetten.

• kietje961
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Uberdude schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:32:
Hebben ze jou achteruit rij schakelaar niet doorgelust met je mist lampen voor :+
En daarna door lussen naar de claxon ;-)

• GerCor

GerCor

The Eagle schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:04:
Nog nooit gezien, maar ergens is het wel handig voor je medeweggebruikers dat ze zien dat je met een bijzondere verrichting bezig bent natuurlijk.
Zie jij dat aan mistlampen? Vreemd. Hadden ze ook het gevarenlicht voor kunnen gebruiken, of beter nog, een zwaailamp op het dak. :N

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:41

Oekol

waka waka hey hey

@GerCor heeft wel gelijk inderdaad het zijn m'n bochten verlichting lampen. Maar toch blijf ik het vreemd vinden elke keer als ik achteruit parkeer lijkt 't alsof er voor een bak licht aan gaat maar aan de achterkant niet haha. Betreft een golf 7, maar volgens mij maakt dat niet veel uit. Las op Google dat Seat's het ook hebben bijv.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Pannekoek81
Vanmorgen een Golf 7 Variant R gezien. Toch leuk stuk speelgoed, maar erg prijzig.

• Arcastin
  • Laatst online: 16-05-2022
Leoon. schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 06:35:
@GerCor heeft wel gelijk inderdaad het zijn m'n bochten verlichting lampen. Maar toch blijf ik het vreemd vinden elke keer als ik achteruit parkeer lijkt 't alsof er voor een bak licht aan gaat maar aan de achterkant niet haha. Betreft een golf 7, maar volgens mij maakt dat niet veel uit. Las op Google dat Seat's het ook hebben bijv.
Ik heb het bij mijzelf ook vaak zat gezien inderdaad. Beetje rare feature als je het mij vraagt, maar ok.. :+

• zarath28
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2022
Weet iemand van jullie misschien of er sinds vorig jaar juli een nieuwe versie van kaarten uit is gekomen voor de Discover Media? Ik heb namelijk sinds die tijd een Volkswagen (met wat mij verteld is de laatste versie van de kaarten) die een aantal knooppunten niet herkent en een leenauto die ik vandaag mee heb gekregen (met ook Discover Media) herkent deze wel.

• Pannekoek81
zarath28 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:25:
Weet iemand van jullie misschien of er sinds vorig jaar juli een nieuwe versie van kaarten uit is gekomen voor de Discover Media? Ik heb namelijk sinds die tijd een Volkswagen (met wat mij verteld is de laatste versie van de kaarten) die een aantal knooppunten niet herkent en een leenauto die ik vandaag mee heb gekregen (met ook Discover Media) herkent deze wel.
Rond 1-10-2018 is er nog een update gekomen.
https://webspecial.volksw...downloads/maps-download#/

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GerCor schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 02:10:
[...]

Als het goed is gaan je mistlampen niet aan maar de bochtenverlichting. Maar nou heb ik natuurlijk helemaal geen idee welke auto het betreft met welke lampen. En anders zet je het of laat je het uitzetten.
Ze zitten waarschijnlijk in dezelfde unit, vandaar de verwarring. Bij mij gaan enkel nog de extra LED's in de koplamp aan die ook bij snelheden onder de 60 km/h aan gaan. Die knalgele bochtverlichting in de mistlampunit heb ik vrij snel uit laten zetten, voegt erg weinig toe.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor de mensen die zich afvragen waarom die bochtenverlichting aan de voorkant aangaat terwijl je achteruit aan het rijden bent: Leer eens een voertuig (combinatie) op alléén gebruik van spiegels achteruit te zetten in het donker waarbij je ook bochten moet maken :+

Dankzij die extra verlichting naar de zijkant zie je hoe de situatie is op de locatie waar de neus van je auto naar toe gaat draaien.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• zarath28
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2022
Ok, tnx.
Ga ik daar eens even naar kijken

• GerCor

GerCor

@Verwijderd @Arcastin @Leoon.

Bochtenverlichting gaat op 3 verschillende manieren aan:

1. Als je een bocht maakt:
2. Als je richtng aangeeft bij 40 km p/u of minder
3. Bij het achteruitrijden.

Wat heb ik gedaan? Als eerste de meest felle lampen gekocht die legaal zijn
+ achteruitrijverlichting vervangen door LED lampen en @Rainesh heeft ze destijds op 100% gezet. Standaard is 80%

Bij mij zit de bochtenverlichting in de koplampen maar je hebt ook auto's waarbij de mistlampen als bochtenverlichting zijn gecodeerd.

Persoonlijk heb ik het liefst zoveel mogelijk licht.

De standaard lampen die VW in de auto stopt geven - mij - veel te weinig licht.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Bij mij gaan ze dus enkel nog aan (altijd) bij snelheden onder de 60km/h. Kan een paar km/h meer of minder zijn, maar ze branden dan altijd. Bij mij zit de bochtenverlichting in de mistlamp en die is knalgeel -> dus uit. Daarnaast voegt het niets toe wanneer je normale koplampen al LED zijn vind ik.

• GerCor

GerCor

J0YR1D3R schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:07:
Bij mij gaan ze dus enkel nog aan (altijd) bij snelheden onder de 60km/h. Kan een paar km/h meer of minder zijn, maar ze branden dan altijd. Bij mij zit de bochtenverlichting in de mistlamp en die is knalgeel -> dus uit. Daarnaast voegt het niets toe wanneer je normale koplampen al LED zijn vind ik.
Daarom zeg ik ook: hangt er van af welke verlichting de bochtenverlichting is. Als ik een bocht maak dan is het net of iemand een extra zaklamp inschakelt. Echt een bak licht extra. Bij de standaard VW lampjes voegt het niet heel veel toe. Heeft zelfs even geduurd voordat ik in de gaten had dat ik bochtenverlichting had toen ik de auto net gekocht had. Mijn koplampen draaien namelijk ook mee.

Zie verder de uitleg van @wimmel_1 voor het nut bij achteruitrijden.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GerCor schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:51:
@Verwijderd @Arcastin @Leoon.

Bochtenverlichting gaat op 3 verschillende manieren aan:

1. Als je een bocht maakt:
2. Als je richtng aangeeft bij 40 km p/u of minder
3. Bij het achteruitrijden.

Wat heb ik gedaan? Als eerste de meest felle lampen gekocht die legaal zijn
+ achteruitrijverlichting vervangen door LED lampen en @Rainesh heeft ze destijds op 100% gezet. Standaard is 80%

Bij mij zit de bochtenverlichting in de koplampen maar je hebt ook auto's waarbij de mistlampen als bochtenverlichting zijn gecodeerd.

Persoonlijk heb ik het liefst zoveel mogelijk licht.

De standaard lampen die VW in de auto stopt geven - mij - veel te weinig licht.
Die LED in achteruitrijlichten zijn puur voor het uitzicht. Qua extra licht naar buiten is het verwaarloosbaar.

De de reflectors waar ze inzitten zijn net gemaakt om zo weig mogelijk licht achteruit te sturen.
Mijn achterlichten geven tig x meer licht dan dan er uit die lamp komt...

Staat wel mooier ofc als je achteruit rijd :D

ivm met de bochtverlichting....Bij mij gaven de standaard lampen wel ganse bak licht, wel geel icm met xenon. Zitten nu wittere in, kan niet zeggen dat ik meer licht heb, maar nu is het toch het wit/blauwig van de xenon.

Mss te maken met de vorm van de lichtblok. 1gen tig <> golf 7?

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:43:
[...]

Die LED in achteruitrijlichten zijn puur voor het uitzicht. Qua extra licht naar buiten is het verwaarloosbaar.

De de reflectors waar ze inzitten zijn net gemaakt om zo weig mogelijk licht achteruit te sturen.
Mijn achterlichten geven tig x meer licht dan dan er uit die lamp komt...

Staat wel mooier ofc als je achteruit rijd :D

ivm met de bochtverlichting....Bij mij gaven de standaard lampen wel ganse bak licht, wel geel icm met xenon. Zitten nu wittere in, kan niet zeggen dat ik meer licht heb, maar nu is het toch het wit/blauwig van de xenon.

Mss te maken met de vorm van de lichtblok. 1gen tig <> golf 7?
Nu ik die 150% er in heb zitten moet ik zeggen dat ik nog niet eerder zoveel licht heb gehad. En, de LED achteruitrijlampen. Daarvan heb ik toch echt het idee dat ze meer licht geven dan standaard. Maar dat kan ook mijn enthousiasme zijn over hoeveel mooier het is i.v.m. halogeen. :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@azz_kikr Bij de Golf VII van @GerCor zitten, net als bij mijn Golf VII, de lampen voor bochtenverlichting ín de Xenon Plus koplampunit verwerkt.

In het midden, tussen de twee "U" 'tjes, zit nog een derde fitting welke onder een hoek van ± 60 graden staat ten opzichten van de Xenon lamp én het "stadslichtje (en waarbij die fitting dus eigenlijk áchter het LED stadslichtje in de binnenste "U" zit).

Even een plaatje van hoe zoiets er dan uit ziet bij een Golf VII (helaas een plaatje van een goedkope "Ali" vervangingskoplamp-unit, maar 't gaat om 't idee):

Afbeeldingslocatie: https://sc01.alicdn.com/kf/HTB1eMCmKpXXXXXlXXXXq6xXFXXXO/car-parts-accessories-for-Volkswagen-Golf-7.jpg

• Rainesh
@GerCor meedraaiende koplampen? Volgens mij niet

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rainesh schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:59:
Zelf stellende Xenon pitten.... :9

Iedere keer als je de auto start dan stelt 'ie ze af op de actuele belading (hoogte) én links/rechts verkeer.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 02-04-2019 18:06 ]

• Rainesh
wimmel_1 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:05:
[...]

Iedere keer als je de auto start dan stelt 'ie ze af op de actuele belading.
Dat is de hoogte regeling oftewel op en neer. Meedraaiende koplampen = links / rechts

[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 02-04-2019 18:06 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rainesh schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:06:
[...]

Dat is de hoogte regeling oftewel op en neer. Meedraaiende koplampen = links / rechts
Zie aanvulling :P Dat doen die Xenon Plus units dus ook (en dat kun je in het CAR menu ook instellen ).

• Rainesh
wimmel_1 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:07:
[...]

Zie aanvulling :P Dat doen die Xenon Plus units dus ook (en dat kun je in het CAR menu ook instellen ).
Nooit op gelet.

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:59:
Oké, maar volgens mij wel. :+

Ze noemen dat Dynamic Bend Light. Onderdeel van AFS.

Als ik de bocht neem, zeg, linksaf, dan gaat de lichtbundel mee naar links.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

wimmel_1 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:47:
@azz_kikr Bij de Golf VII van @GerCor zitten, net als bij mijn Golf VII, de lampen voor bochtenverlichting ín de Xenon Plus koplampunit verwerkt.

In het midden, tussen de twee "U" 'tjes, zit nog een derde fitting welke onder een hoek van ± 60 graden staat ten opzichten van de Xenon lamp én het "stadslichtje (en waarbij die fitting dus eigenlijk áchter het LED stadslichtje in de binnenste "U" zit).

Even een plaatje van hoe zoiets er dan uit ziet bij een Golf VII (helaas een plaatje van een goedkope "Ali" vervangingskoplamp-unit, maar 't gaat om 't idee):

[Afbeelding]
Ik weet hoe de echte bochtverlichting eruit ziet maar vond het raar dat het bij @GerCor de originele lampen zo weinig licht gaven.
Ik heb net eens gekeken Naar een ori golf 7 koplamp en daar lijkt het gat/reflector stukken kleiner dan dan bij mijn wagen. Bij mij is het gat waar de bocht verlichting in zit groot genoeg om grote vuist in te duwen. Op een golf lijkt het iets kleiner mss daarmee dat het bij gercor minder opviel dat ze aangingen.

@Rainesh meedraaiende koplampen heeft mij 7 jaar oude tig 1 al :+ Valt echt extreem op als je wagen start links en rechts. En subtiel tijdens rijden. Tenzij je halogeenlitjes hebt ofc :+

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-11 19:46
Wat is het verschil tussen een 'bolle' en een 'platte' ACC sensor?

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/90/ACC_Sensor.jpg/800px-ACC_Sensor.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vwwatercooled.com.au/forums/attachments/f197/6693d1386229753t-driver-assistance-package-front-radar-front-radar.jpg

Ik zie ze beide op dezelfde types auto zitten...

• GerCor

GerCor

@azz_kikr Ik blijf het vreemd vinden dat VAG op zelfs de meest dure uitvoeringen ook nog steeds halogeenlampjes in het interieur gebruikt. LED lampjes kosten nog geen 10 cent per stuk.

Maar ik wilde een witte Golf 7 met een zwart panoramadak, minimaal Xenon en met een beetje nette velgen. Alle andere opties waren voor mij een aangename verrassing. Ik kwam van een Opel Vectra waar eigenlijk helemaal geen opties opzitten. Ondertussen weet ik dat ik geen radar heb en geen A5 camera in de voorruit. Dus 'mis' ik nog ACC (maar dat vind ik helemaal niet erg), verkeerbordenherkenning (maar dat werkt in Nederland toch niet zoals het zou kunnen) en grootlichtassistent. Lane assist hoeft voor mij ook niet.

Op dit forum en via @Rainesh begrepen dat mijn auto nog 3 retrofits kon gebruiken: instapverlichting, achteruitrijcamera, en elektrisch inklapbare spiegels. Dat zit er inmiddels allemaal op. Plus de andere uitlaat, andere spiegelkappen en interieurverlichting plus achteruitrijverlichting is inmiddels allemaal LED.

Dat wist ik allemaal nog niet toen ik de auto in Assen kocht.

• Arcastin
  • Laatst online: 16-05-2022
wimmel_1 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:05:
[...]

Iedere keer als je de auto start dan stelt 'ie ze af op de actuele belading (hoogte) én links/rechts verkeer.
Yep. Zie dit elke dag goed in de parkeergarage als ik thuis wegga. Met sturen zie je het licht ook "meesturen", en bij stoplichten zie ik vaak het licht iets naar boven/beneden bijstellen. Mooi spulleke wel.

@GerCor wat voor uitlaat heb je nu? Heb ook wel interesse in een andere uitlaat. Gisteren op de VW site gekeken en daar hebben ze chromen pijpjes, maar dit zal niet meer dan voor de looks zijn. Vind het beetje jammer dat m'n auto net zo klinkt als de Ford Ka van m'n moeder :+

[ Voor 22% gewijzigd door Arcastin op 03-04-2019 10:08 ]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@GerCor mij verbaast het vooral dat als ik meeste opties zie, dat meeste dingen al op mijn 8 jaar oude wagen ook al gewoon opzitten :D Kan nog aardig mee.

Ik kom zelf van meest kale Bora....veel pk's uiteindelijk en geen opties :D (enige optie was 4motion en climatronic)

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-11 20:54
GerCor schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:50:
@azz_kikr Ik blijf het vreemd vinden dat VAG op zelfs de meest dure uitvoeringen ook nog steeds halogeenlampjes in het interieur gebruikt. LED lampjes kosten nog geen 10 cent per stuk.

Maar ik wilde een witte Golf 7 met een zwart panoramadak, minimaal Xenon en met een beetje nette velgen. Alle andere opties waren voor mij een aangename verrassing. Ik kwam van een Opel Vectra waar eigenlijk helemaal geen opties opzitten. Ondertussen weet ik dat ik geen radar heb en geen A5 camera in de voorruit. Dus 'mis' ik nog ACC (maar dat vind ik helemaal niet erg), verkeerbordenherkenning (maar dat werkt in Nederland toch niet zoals het zou kunnen) en grootlichtassistent. Lane assist hoeft voor mij ook niet.

Op dit forum en via @Rainesh begrepen dat mijn auto nog 3 retrofits kon gebruiken: instapverlichting, achteruitrijcamera, en elektrisch inklapbare spiegels. Dat zit er inmiddels allemaal op. Plus de andere uitlaat, andere spiegelkappen en interieurverlichting plus achteruitrijverlichting is inmiddels allemaal LED.

Dat wist ik allemaal nog niet toen ik de auto in Assen kocht.
Ja of nog erger, wel een LED interieurpakket hebben of iets dergelijks en dan zijn er alsnog een paar lampjes halogeen. Vaak het dashboardkastje en de kofferbak zijn dan alsnog halogeen, heb ik iig vaker gezien.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:08

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

GerCor schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:50:
Op mijn B8 Highline Business R uit 2018 zijn de enige aanwezige halogeen lampjes de mistlampen, die nooit gebruikt worden. Ook niet als bochtenverlichting want ik heb LED Plus met DLA :)

Voorderest is alles af-fabriek LED, kofferbak, handschoenenvakje, make-up spiegels, voetenruimte etc.etc.

www.google.nl

• GerCor

GerCor

Arcastin schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:04:
@GerCor wat voor uitlaat heb je nu? Heb ook wel interesse in een andere uitlaat. Gisteren op de VW site gekeken en daar hebben ze chromen pijpjes, maar dit zal niet meer dan voor de looks zijn. Vind het beetje jammer dat m'n auto net zo klinkt als de Ford Ka van m'n moeder :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EMR1f2rd5lLEc8i28i8aYtYo/full.jpg

Hier te vinden:

https://shop.volkswagen.n...roup=golf&kenteken=8svh84

Diffuser is in grondverf, dus de kosten - of je moet het zelf doen - voor het spuitwerk komen er dan nog bij.

@MisteRMeesteR Ik heb filmpjes gezien van de nieuwe Q8 en de Porsche Panamera IRL van een maat van mij: interieurverlichting halogeen. Niet alles, maar wel TEVEEL. |:(

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

MisteRMeesteR schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:17:
[...]

Op mijn B8 Highline Business R uit 2018 zijn de enige aanwezige halogeen lampjes de mistlampen, die nooit gebruikt worden. Ook niet als bochtenverlichting want ik heb LED Plus met DLA :)

Voorderest is alles af-fabriek LED, kofferbak, handschoenenvakje, make-up spiegels, voetenruimte etc.etc.
Zit er op Led Plus Uberhaupt nog bochtverlichting? Ik heb het dan niet over meedraaiende lampen maar effectief lampen die 90° naar links/rechts gaan branden. Met meedraaiende lampen haal je die hoek lang niet.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
azz_kikr schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:45:
[...]

@Rainesh meedraaiende koplampen heeft mij 7 jaar oude tig 1 al :+ Valt echt extreem op als je wagen start links en rechts. En subtiel tijdens rijden. Tenzij je halogeenlitjes hebt ofc :+
Mijn 9 jaar oude ex-Golfje had het al :+

@GerCor En spuiten ze dan hem bij de dealer?
Gezien prijs incl. montage is?

Wat kost het zonder montage?
Vind het nogal wat geld voor een diffuser en 2 sierstukjes.

[ Voor 21% gewijzigd door Famous op 03-04-2019 11:29 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11 13:39
Het Vosje schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:49:
Wat is het verschil tussen een 'bolle' en een 'platte' ACC sensor?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zie ze beide op dezelfde types auto zitten...
Volgens mij zit het verschil hem in ACC tot 150km/h en ACC tot 210km/h.
De radar voor ACC tot 210km/h heeft een groter bereik en anticipeert daardoor beter.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

azz_kikr schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:07:
[...]

Zit er op Led Plus Uberhaupt nog bochtverlichting? Ik heb het dan niet over meedraaiende lampen maar effectief lampen die 90° naar links/rechts gaan branden. Met meedraaiende lampen haal je die hoek lang niet.
Jazeker.

www.google.nl

• Rainesh
Sander-B schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:32:
[...]

De radar voor ACC tot 210km/h heeft een groter bereik en anticipeert daardoor beter.
+1

Daarnaast kan het ook soms enkel front assist zijn ipv acc en front assist.

• GerCor

GerCor

Famous schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:26:
[...]

Mijn 9 jaar oude ex-Golfje had het al :+

@GerCor En spuiten ze dan hem bij de dealer?
Of ze het spuiten bij de dealer is natuurlijk afhankelijk van of de dealer een eigen spuiterij heeft.
Gezien prijs incl. montage is?
Ik zie zelf de relatie monteren en spuiten niet.
Wat kost het zonder montage?
Geen idee.
Vind het nogal wat geld voor een diffuser en 2 sierstukjes.
Het zijn dan ook geen sierstukjes maar het is een einddemper.

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Weet iemand toevallig VW's releaseritme van de kaartupdates voor de RNS systemen (de kaarten van HERE)?

Ik ben aan het overwegen een update te kopen voor m'n RNS315, kaartversie die momenteel wordt verkocht is V11, maar wil gezien de behoorlijke aanschafprijs van €150 voorkomen dat ik nu deze versie koop terwijl voor hetzelfde bedrag komende maand misschien V12 al uitkomt.

[edit]: opvallend is trouwens dat de adviesprijs normaal 200 euro lijkt, nu dus 150 euro bij VW zelf, en variërend in prijs bij de verschillende webshops. Een site genaamd rnsnavisoftware.nl lijkt de goedkoopste aanbieding te hebben voor 49 euro, maar ik ben een beetje sceptisch in hoeverre deze betrouwbaar is gezien dat ze zo ver onder de adviesprijs zitten terwijl ze dit pakket waarschijnlijk ook gewoon bij VW moeten bestellen. Kan me haast niet voorstellen dat dat dan zoveel goedkoper kan. Iemand ervaring met die site?

[ Voor 36% gewijzigd door Weemism op 03-04-2019 19:38 ]

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-11 19:46
Sander-B schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:32:
[...]

Ah ... en welke van de 2 is dan de snelle? :9

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Het Vosje schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:35:
[...]

Ah ... en welke van de 2 is dan de snelle? :9
AFAIK de platte, deze kom ik iig tegen op nieuwere VAG modellen :-) En zit ook in het (platte) VW logo verstopt.

www.google.nl

• Vissa66
De bolle is idd een ouder model, de platte tot aan de facelift, na de facelift zit hij achter het logo verwerkt. (Onzichtbaar) :)

M3P 24'

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

2 maanden geleden bij @Rainesh wat VCDS aanpassingen laten doen en toen hadden we het ook even over het schakelgedrag van de DSG van mijn Golf 7. Kleine toerensprongen vooral in de 5 versnelling bij overschakelen naar de volgende versnelling waarbij hij aangaf dat het leek op een ietwat gare koppeling. Dus vorige week toch maar even langs de dealer gereden, auto zat nog in de garantie, en inderdaad de koppeling was gaar dus die moest vervangen worden. Ik vind dat toch vrij vroeg bij 120k kilometers, vond de dealer ook wel, maar deed het ook niet voorkomen alsof het heel erg bijzonder was.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• Rainesh
Sandyman538 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:59:
2 maanden geleden bij @Rainesh wat VCDS aanpassingen laten doen en toen hadden we het ook even over het schakelgedrag van de DSG van mijn Golf 7. Kleine toerensprongen vooral in de 5 versnelling bij overschakelen naar de volgende versnelling waarbij hij aangaf dat het leek op een ietwat gare koppeling. Dus vorige week toch maar even langs de dealer gereden, auto zat nog in de garantie, en inderdaad de koppeling was gaar dus die moest vervangen worden. Ik vind dat toch vrij vroeg bij 120k kilometers, vond de dealer ook wel, maar deed het ook niet voorkomen alsof het heel erg bijzonder was.
120k vroeg....bij.mij was het 44k :D

@Weemism stuur @azz_kikr een berichtje voor je RNS315 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Rainesh op 03-04-2019 22:14 ]

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-11 18:27
MisteRMeesteR schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:31:
[...]

AFAIK de platte, deze kom ik iig tegen op nieuwere VAG modellen :-) En zit ook in het (platte) VW logo verstopt.
Ik heb een platte sensor maar mijn ACC gaat tot 160 km/u. Volgens mij is die bolle gewoon een ouder type maar zegt dat niets over de snelheid.

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-11 06:29
Ik overweeg mijn Lumia te vervangen voor een Android toestel (Nokia 9). Wie van jullie prefereert navigatie d.m.v. Android Auto t.o.v. De ingebouwde navigatie; in mijn geval Discover Media. Daarbij begreep ik dat de Android Auto alleen werkt als de smart phone via usb verbonden is.

[ Voor 5% gewijzigd door witterholt op 04-04-2019 08:11 ]

• Rainesh
witterholt schreef op donderdag 4 april 2019 @ 08:10:
Ik overweeg mijn Lumia te vervangen voor een Android toestel (Nokia 9). Wie van jullie prefereert navigatie d.m.v. Android Auto t.o.v. De ingebouwde navigatie; in mijn geval Discover Media. Daarbij begreep ik dat de Android Auto alleen werkt als de smart phone via usb verbonden is.
Klopt. Android Auto heeft dan weer Waze en Google Maps. Die zijn actueler dan OEM maps.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb via apple car ook gewoon genavigeerd via google maps.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:13
Google Maps gebruik ik meerdere malen per week, de ingebouwde navigatie heb ik in iets meer dan een jaar nog geen tien keer gebruikt. Dat zegt wel genoeg denk ik. :)

Vooral de informatie rondom files, wegwerkzaamheden en wegafsluitingen is erg handig. Daarnaast zijn de kaarten veel meer up-to-date dan de ingebouwde navigatie (die eigenlijk altijd achterloopt).

YouTube

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-11 19:00
Uffeltje schreef op donderdag 4 april 2019 @ 08:36:
[...]

Google Maps gebruik ik meerdere malen per week, de ingebouwde navigatie heb ik in iets meer dan een jaar nog geen tien keer gebruikt. Dat zegt wel genoeg denk ik. :)

Vooral de informatie rondom files, wegwerkzaamheden en wegafsluitingen is erg handig. Daarnaast zijn de kaarten veel meer up-to-date dan de ingebouwde navigatie (die eigenlijk altijd achterloopt).
Dit dus! En ook Waze en Flitsmeister (Apple carplay alleen volgens mij) is erg fijn. Je kan ze allebei aanzetten - en of het door een bug komt geen idee - maar je krijgt van beide meldingen. Dus soms m.b.t files ongelukken / vertraging krijg ik een seintje van Flitsmeister, soms van Waze en vaak van beide :)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• witterholt
Is er al iets meer bekend wanneer Android Auto in Nederland uit komt?

• GerCor

GerCor

Ik overweeg mijn Lumia te vervangen voor een Android toestel (Nokia 9). Wie van jullie prefereert navigatie d.m.v. Android Auto t.o.v. De ingebouwde navigatie; in mijn geval Discover Media. Daarbij begreep ik dat de Android Auto alleen werkt als de smartphone via usb verbonden is.
Laat ik het zo zeggen: Alle software staat op jouw telefoon. Je kunt de telefoon verbinden met de Discover via USB en dan kun je, apps die op jouw telefoon staan, zichtbaar maken op de Discover. Op de Discover zelf staat helemaal niks, alleen software om het zichtbaar/bedienbaar/hoorbaar te maken. Is het zichtbaar, dan kun je - de software dat op jouw telefoon staat - ook bedienen via het display van de Discover.

Maar je kunt ook -gewoon een telefoonhouder kopen en- de telefoon niet via USB verbinden. Heb je dezelfde software alleen is het niet te bedienen via de Discover.

d:)b
witterholt schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:12:
Is er al iets meer bekend wanneer Android Auto in Nederland uit komt?
Je kunt een APK downloaden.

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 04-04-2019 09:23 ]

• witterholt
GerCor schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:17:
[...]

Laat ik het zo zeggen: Alle software staat op jouw telefoon. Je kunt de telefoon verbinden met de Discover via USB en dan kun je, apps die op jouw telefoon staan, zichtbaar maken op de Discover. Op de Discover zelf staat helemaal niks, alleen software om het zichtbaar te maken. Is het zichtbaar, dan kun je - de software dat op jouw telefoon staat - ook bedienen via het display van de Discover.

Maar je kunt ook -gewoon een telefoonhouder kopen en- de telefoon niet via USB verbinden. Heb je dezelfde software alleen is het niet te bedienen via de Discover.

d:)b
[...]

Je kunt een APK downloaden.
Tja, persoonlijk vind ik telefoonhouders zo jaren 90 😛.

I know dat je kan side loaden, maar ik prefereer de store. 😉 (wellicht beetje koud watervrees na overstap vanuit het veilige wm10)

[ Voor 9% gewijzigd door witterholt op 04-04-2019 09:27 ]

• CrDs
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-04-2021
Hoi hoi,
Ik ben nieuw hier en ik heb een vraagje. Ik heb sinds kort een vw golf 6 met een rns 310. Nu is mijn vraag, als ik mijn auto uitzet en weer aan dan gaat de radio heel hard aan. Is het mogelijk om hem in te stellen bij starten van de auto op een laag volume niveau? Mijn vorige auto had dat namelijk wel en heb al gegoogled maar kan niks vinden😊

• GerCor

GerCor

witterholt schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:23:
[...]

Dat snap ik. Ik wil alleen even uitleggen dat alle software (apps) op de telefoon staan en niet op de Discover.
I know, maar ik prefereer de store. 😉
Dat snap ik ook maar als je het werkend wilt krijgen dan heb je niks aan wat jij prefereert.

@RiekieMeijer

Het is maar een gok maar wat ik zou proberen: stel het volume in en reset de 'radio'.

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 04-04-2019 09:45 ]

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik gebruik Android Auto icm Waze al een tijd in mijn auto en moet zeggen dat het prima bevalt. Het is snel, het past zich goed aan en je hebt mogelijkheden om zelf allerlei meldingen te doen op een makkelijke en veilige manier. Verder zijn de kaarten altijd up to date en staan zaken als voertuigen op de weg, wegafsluitingen en flitsers er ook in. De normale navigatie gebruik ik alleen bij kortere afstanden waar files minder een probleem zijn.

• GerCor

GerCor

@witterholt Ik zou die koudwatervrees snel bij je willen wegnemen. Ons bedrijf gebruikt software die we via APK moeten downloaden. De app stond eerst wel in de Play Store maar Google heeft op een gegeven moment besloten de app uit de store te halen omdat in de app de mogelijkheid bestaat een SMS-bericht te versturen en dat wil Google niet. :N

En, eenmaal de app geïnstalleerd, komen de updates netjes binnen. Je merkt eigenlijk helemaal niet dat de app NIET in de store te vinden is. (y)

Dus, geniet van het leven en download die APK. d:)b

• Famous
RiekieMeijer schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:24:
Hoi hoi,
Ik ben nieuw hier en ik heb een vraagje. Ik heb sinds kort een vw golf 6 met een rns 310. Nu is mijn vraag, als ik mijn auto uitzet en weer aan dan gaat de radio heel hard aan. Is het mogelijk om hem in te stellen bij starten van de auto op een laag volume niveau? Mijn vorige auto had dat namelijk wel en heb al gegoogled maar kan niks vinden😊
Ja, dit kan gewoon bij je instellingen van de radio zelf.

Settings -> Sound -> Maximum volume on start (dacht ik).
Anders even het menu van Sound doorlopen, daar staat het zeker tussen :Y

• GerCor

GerCor

Famous schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:53:
Ja, dit kan gewoon bij je instellingen van de radio zelf.

Settings -> Sound -> Maximum start on volume (dacht ik).
Anders even het menu van Sound doorlopen, daar staat het zeker tussen :Y
Pssst, Famous. Even tussen jou en mij: ik denk stiekem dat er dan zou moeten staan: Maximum volume on start. >:)

Carry on …..

• Famous
GerCor schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:58:
[...]

Pssst, Famous. Even tussen jou en mij: ik denk stiekem dat er dan zou moeten staan: Maximum volume on start. >:)

Carry on …..
Klinkt opzicht wel logischer eh 8)7

• CrDs
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-04-2021
Famous schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:00:
[...]

Klinkt opzicht wel logischer eh 8)7
Bedankt het is me gelukt😁

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-11 20:10
*Zucht*, ik kom er na 2,5 jaar dat ik de auto heb, net pas achter dat er ook een alarm in zit
Bij het opkrikken van de auto (bandenwissel) ging hij ineens af, grappig dat dat dus nooit eerder is gebeurd

• Famous
FabianGTI schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:28:
*Zucht*, ik kom er na 2,5 jaar dat ik de auto heb, net pas achter dat er ook een alarm in zit
Bij het opkrikken van de auto (bandenwissel) ging hij ineens af, grappig dat dat dus nooit eerder is gebeurd
Auto op slot toen je aan het krikken was?

Je kan het trouwens makkelijk zien als er links van de bestuurdersstoel (binnen) op de "b-stijl" onderin een knopje zit. Is voor de interieursensor en/of hellingshoek :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LWHJTjRpirGqab2tJ0GqQYGU/full.jpg

Je kan het ook makkelijk testen door je motorkap te 'ontgrendelen', auto op slot, 20 seconden wachten en daarna je motorkap openen :)

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-11 18:46
Mooi voor het zomer seizoen begint er een nieuwe ruit er in gedrukt, gelijk voor een met blauwe zonneband gekozen. Was 5 euro duurder dan een zonder
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gm62Khi.jpg

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000

DarkSide

theres no place like ::1

Famous schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:49:
[...]

Je kan het trouwens makkelijk zien als er links van de bestuurdersstoel (binnen) op de "b-stijl" onderin een knopje zit. Is voor de interieursensor en/of hellingshoek :)
[Afbeelding]

Je kan het ook makkelijk testen door je motorkap te 'ontgrendelen', auto op slot, 20 seconden wachten en daarna je motorkap openen :)
Dit knopje heb ik niet meer. Moet nu het Infotainment scherm in.
Wat wel irritant is. Als je even boodschappen wilt doen. En de hond nog wil achterlaten.
Dan was een knopje wel handiger.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-11 21:31
tinustilburg schreef op woensdag 3 april 2019 @ 22:20:
[...]

Ik heb een platte sensor maar mijn ACC gaat tot 160 km/u. Volgens mij is die bolle gewoon een ouder type maar zegt dat niets over de snelheid.
Op de Passat is (of was kan ondertussen al veranderd zijn) een 160km/u sensor voor alle motoren tot en met 150pk en een 210km/u sensor voor die met 190pk en meer.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb nu een paar dagen een nieuwe Polo te leen. Op de A4 laatst viel de ACC uit met de melding ‘front assist: geen sensorzicht’. 10 km later deed die het weer.

Tot zo ver niets bijzonders, tot gisteren: op een verlaten weggetje zonder auto’s in de buurt schiet de auto ineens vol in de ABS :X En net deed ie het weer :X

Gelukkig kan ik ‘m morgen weer inleveren maar deze mag even langs de dealer denk ik zo :X

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

[...]

[Afbeelding]

Dat knopje heb ik niet meer op mijn B8, en ook de motorkap kun je niet meer openen met gesloten deur, gewoon 20sec wachten en als een idioot bewegen triggert het alarm wel :+
AndRo555 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 21:34:
[...]

Op de Passat is (of was kan ondertussen al veranderd zijn) een 160km/u sensor voor alle motoren tot en met 150pk en een 210km/u sensor voor die met 190pk en meer.
Dat is al een tijdje niet meer zo. Vanaf (?) MY18 heeft elke Passat een 210km/h sensor. Mijn MY18 wel iig. :P
DarkSide schreef op donderdag 4 april 2019 @ 21:29:
[...]

Dit knopje heb ik niet meer. Moet nu het Infotainment scherm in.
Wat wel irritant is. Als je even boodschappen wilt doen. En de hond nog wil achterlaten.
Dan was een knopje wel handiger.
+1!!!

Ik mis ook het knopje / wieltje om snel de helderheid van de interieurverlichting te dimmen, moet nu ook via het Discover menu :( :X

[ Voor 16% gewijzigd door MisteRMeesteR op 05-04-2019 07:46 ]

www.google.nl

• Famous
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 07:43:
[...]

Dat knopje heb ik niet meer op mijn B8, en ook de motorkap kun je niet meer openen met gesloten deur, gewoon 20sec wachten en als een idioot bewegen triggert het alarm wel :+
Nee, je moet wel eerst aan je hendel trekken zodat die uit het eerste slot is :+
Daarna doe je de auto op slot en wacht je even, dan trek je hem open door het tweede slot.

Hondendiscussie mag inderdaad elders gevoerd worden, weinig met VW te maken :X

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-11 22:04

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb zojuist even posts weggehaald over het in de auto achterlaten van een hond. Dat is offtopic en heeft geen toegevoegde waarde hier.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• GerCor

GerCor

Glashelder schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:04:
knip

Tot zo ver niets bijzonders, tot gisteren: op een verlaten weggetje zonder auto’s in de buurt schiet de auto ineens vol in de ABS :X En net deed ie het weer :X
Hmm, welke sensor is dat dan? Moet toch haast wel dezelfde sensor (radar) van ACC zijn: Front Assist.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja dat vermoeden heb ik ook: semi-defect dat ding :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Vissa66
Hmmm nieuwe Golf 8R ,,Plus'' moet 400pk gaan krijgen. Gaat dus toch de directe concurrent worden van de M2, RS3, A45.

[ Voor 4% gewijzigd door Vissa66 op 05-04-2019 20:38 ]

M3P 24'

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 20:37:
Hmmm nieuwe Golf 8R ,,Plus'' moet 400pk gaan krijgen. Gaat dus toch de directe concurrent worden van de M2, RS3, A45.
Brute bak. (y)

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 12:37
8R "Plus". Betekend dat dat je straks een 8GTI, een 8GTI Performance Edition, een 8R, en een 8R "Plus" gaat krijgen?

En concurrent van de huidige versies van die auto's, denk ik dan? Als daar nieuwe versies van uitkomen dan zal het vermogen ook wel ++ zijn.

[ Voor 57% gewijzigd door yamahabest op 05-04-2019 21:54 ]

• lilboogs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-11 09:55
Ook hiervoor is een oplossing. Op een pc via VPN server uit een land waar Android Auto wel gereleased is (Duitsland bijvoorbeeld) naar de play store in een browser.

Hier klikken op installeren zodat hij naar je telefoon gepushed wordt die gelinkt is aan het zelfde Google account.

Eenmaal geïnstalleerd is Android auto ook op je telefoon in Google play zichtbaar en ontvangt alle updates :)
witterholt schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:23:
[...]

I know dat je kan side loaden, maar ik prefereer de store. 😉 (wellicht beetje koud watervrees na overstap vanuit het veilige wm10)

• Vissa66
yamahabest schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 21:42:
8R "Plus". Betekend dat dat je straks een 8GTI, een 8GTI Performance Edition, een 8R, en een 8R "Plus" gaat krijgen?

En concurrent van de huidige versies van die auto's, denk ik dan? Als daar nieuwe versies van uitkomen dan zal het vermogen ook wel ++ zijn.
De M2 heeft net de Competition, de nieuwe A45 is er nog niet, alleen de RS3 loopt al even mee.

De GTI schijnt ook op te schuiven naar het hogere segment, waar het nu juist in het laagste segment van de hot hatchbacks zit. De Performance zou 300pk moeten krijgen. 8)

M3P 24'

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Rainesh schreef op zondag 10 maart 2019 @ 17:32:
@Logi stuurwiel bediening zou moeten werken. Volgens mij niet eerder problemen mee gehad.
De knoppen aan de rechterzijde werken inderdaad, maar de knoppen aan de linkerzijde deden niets.
Canbus simulator/decoder kabel is binnen en geïnstalleerd. Alle knoppen op het stuur werken weer :)
Dacht ook dat ik die decoder niet nodig had, was van mening dat ik één van de latere modellen Golf 5 heb (aug 2008), praktijk bleek anders te zijn. Gelukkig werkt nu alles zoals verwacht.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-11 20:10
[...]

[Afbeelding]

Daarvoor is dat knopje dus :P
Bij mij is het trouwens alleen de interieursensor die je uit kan zetten

Zal destijds wel van de leasemaatschappij een alarm ingebouwd zijn, is nou niet bepaald een spannend model verder :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als ik hier 't alarm op die manier test (motorkap ontgrendelen, alle deuren en ramen sluiten, alarm er op, even wachten, motorkap openen) dan gaat er helemaal geen alarm af, ook niet na 2 minuten wachten :+

Ik heb 't vermoeden dat 't fabrieksalarm er op die manier zelfs in z'n geheel niet eens "op" gaat doordat niet al de te controleren schakelaars een seintje gegeven hebben dat ze correct ingeschakeld werden op dat moment 8)

En om nou even een stoeptegel achter uit de tuin te gaan pakken om de motorkapvergrendeling uit te kunnen sluiten als schakelaar is óók weer zo'n hobby-bob oplossing....

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 06-04-2019 15:00 ]

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-11 21:31
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 07:43:

[...]

Dat is al een tijdje niet meer zo. Vanaf (?) MY18 heeft elke Passat een 210km/h sensor. Mijn MY18 wel iig. :P
De jouwe is dan ook geen MY14/15 pauper Passat. :+

De Audi die de Passat gaat vervangen doet wel gewoon ACC tot 200km/u, de elektronisch gelimiteerde topsnelheid. ;)

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-11 20:54
FabianGTI schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 14:10:
[...]

Daarvoor is dat knopje dus :P
Bij mij is het trouwens alleen de interieursensor die je uit kan zetten

Zal destijds wel van de leasemaatschappij een alarm ingebouwd zijn, is nou niet bepaald een spannend model verder :+
Nah volgens mij had zo'n highline wel een alarm standaard. Iig zover ik weet hebben wij zowat precies dezelfde versie op het motorblok na, jij 1.6 tdi ik 1.2 tsi.

• Famous
wimmel_1 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 14:48:
Als ik hier 't alarm op die manier test (motorkap ontgrendelen, alle deuren en ramen sluiten, alarm er op, even wachten, motorkap openen) dan gaat er helemaal geen alarm af, ook niet na 2 minuten wachten :+

Ik heb 't vermoeden dat 't fabrieksalarm er op die manier zelfs in z'n geheel niet eens "op" gaat doordat niet al de te controleren schakelaars een seintje gegeven hebben dat ze correct ingeschakeld werden op dat moment 8)

En om nou even een stoeptegel achter uit de tuin te gaan pakken om de motorkapvergrendeling uit te kunnen sluiten als schakelaar is óók weer zo'n hobby-bob oplossing....
Ligt eraan welk alarm je hebt.
Als je enkel een interieur sensor hebt dan weet ik een betere oplossing dan Stoeptegel Meets Achterruit.. 8)7

Raam naar beneden -> auto op slot -> 20 secondes wachten -> wapperen met je arm in de auto.
Alarm gaat af? Zoja, dan beschikt u over een interieur sensor :)

Pagina: 1 ... 105 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS