Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.650 views

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
JB076 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:04:
DSG blinkt niet altijd uit in vloeiend rijden, zeker als ik mijn 1.0 driepittertje vergelijk met de Volvo vijfcilinder automaat van m'n broer, maar ik hoef inmiddels echt geen handbak meer terug.
De DQ200 is ook geen echte dsg :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:22
Vanmorgen ontdekt dat mijn nieuwe Golf de onderhoudsbeurten ook niet red m.b.t. olie verbruik. Mijn vorige Golf reed ik meestal 20K-22K na een beurtje en dan begon het lampje te branden van het olie peil. De huidige blijkbaar net zo, ik ben net over de 20K heen en vanmorgen "ping" lampje olie peil controleren :-( .

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:15
Pannekoek81 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:58:
Vanmorgen ontdekt dat mijn nieuwe Golf de onderhoudsbeurten ook niet red m.b.t. olie verbruik. Mijn vorige Golf reed ik meestal 20K-22K na een beurtje en dan begon het lampje te branden van het olie peil. De huidige blijkbaar net zo, ik ben net over de 20K heen en vanmorgen "ping" lampje olie peil controleren :-( .
Ik had dat net na 15k al, eerste 15-5k kan het wat meer olieverbruiken. Daarna stabiel.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Pannekoek81
Rainesh schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 08:51:
[...]

Ik had dat net na 15k al, eerste 15-5k kan het wat meer olieverbruiken. Daarna stabiel.
De vorige Golf bleef het houden tot aan het inleveren. De eerste keer rond de 20K ook, daarna iedere keer zodra de Golf een onderhoudsbeurt had gehad na 25K begon het weer.

Ik rij standaard met een busje olie achterin rond voor het geval dat en dat komt vandaag goed uit :P Vraag iedere keer weer bij het ophalen van de auto na onderhoud om een busje, zelf beetje bijvullen.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:52

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

JB076 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:04:
DSG blinkt niet altijd uit in vloeiend rijden, zeker als ik mijn 1.0 driepittertje vergelijk met de Volvo vijfcilinder automaat van m'n broer, maar ik hoef inmiddels echt geen handbak meer terug.
Vooral het wegrijden vanaf stilstand is typisch iets waar de DSG steken laat vallen imho.
Famous schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:25:
[...]

De DQ200 is ook geen echte dsg :+
Wellus :>
1.6 TDI toch?

Bij mijn 1.4TSI nog geen olieproblemen. *afkloppen* :P

www.google.nl

• Pannekoek81
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:22:
[...]

Vooral het wegrijden vanaf stilstand is typisch iets waar de DSG steken laat vallen imho.
Waarin laat DSG dan een steken vallen?
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:22:

1.6 TDI toch?

Bij mijn 1.4TSI nog geen olieproblemen. *afkloppen* :P
Klopt, zie het ook nog niet echt als probleem. Voor mij persoonlijk is 20K-25K acceptabel. Collega mag iedere 5K bijvullen.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Pannekoek81 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:35:
[...]

Waarin laat DSG dan een steken vallen?
Ten opzichte van andere automaten vind ik de DSG maar traag en niet vloeiend wegrijden, schakelt veel te snel op en áls je dan gas bij geeft schakelt hij met horten en stoten terug en zit je bij wijze van in de kofferbak van je voorligger.

Het gaat gewoon niet zo vloeiend als bij andere automaten naar mijn mening. Verder geen klachten hoor ;) Gewoon aanpassen en leren spelen met het gaspedaal ;)
[...]

Klopt, zie het ook nog niet echt als probleem. Voor mij persoonlijk is 20K-25K acceptabel. Collega mag iedere 5K bijvullen.
Ik blijf het raar vinden, van al mijn leasebakken moest ik enkel bij de oude 1.9TDI weleens een slokje olie bijvullen, verder nooit, ook niet in de 300.000km die ik in een 1.6 TDI heb rondgereden :P :+

www.google.nl

• Pannekoek81
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:51:
[...]

Ten opzichte van andere automaten vind ik de DSG maar traag en niet vloeiend wegrijden, schakelt veel te snel op en áls je dan gas bij geeft schakelt hij met horten en stoten terug en zit je bij wijze van in de kofferbak van je voorligger.

Het gaat gewoon niet zo vloeiend als bij andere automaten naar mijn mening. Verder geen klachten hoor ;) Gewoon aanpassen en leren spelen met het gaspedaal ;)
Ah ok, moet zeggen ervaar ik niet zo extreem. Rij nu voor de 2e keer DSG en bevalt prima. Beide keren met een 1.6 TDI. Huidige Golf heeft Rainesh het gasrespons aangepast en merk dat daardoor het rijden nog wat soepeler wordt. Soms alleen bij het terugschakelen van 7 naar 6 een schok.

Pas in een Volvo V60 gereden en vond die automaat toch trager. Persoonlijk vind ik de BMW automaat erg fijn, maar een 3 serie paste niet in mijn lease budget.

Ik blijf het raar vinden, van al mijn leasebakken moest ik enkel bij de oude 1.9TDI weleens een slokje olie bijvullen, verder nooit, ook niet in de 300.000km die ik in een 1.6 TDI heb rondgereden :P :+
De 1.9 had ik dan weer geen problemen mee :+ . De 1.6 bevalt mij verder prima, is totaal niet de snelste, maar voldoet in het dagelijks verkeer prima, vooral met de automaat. Redelijk zuinig tot 150.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

1.6TDI in de passat doet het ook prima. Idd niet de snelste maar DSG in sportstand doet het prima. En in de spits kan ik vaak toch niet harder dan 120 wegens bellende mutsen her en der :(
Qua zuinigheid geen idee, ik kijk wel eens wat het verbruikt als ik boven de 150 zit maar heb niet het idee dat dat meer of minder is dan de 1.0 TSI die ik hiervoor in de Golf Variant had. Die moest ook werken op de snelweg. Zijn ze voor gemaakt imho, had het maar geen mueslimotor moeten worden :+

Wat me wel opviel is dat de DSG als ik hem in S heb, van 7 wel sneller naar 6 schakelt maar niet naar 5. Terwijl als ik hem in D heb en ik trap hem in, krijg ik wel de kickback naar 5. Klinkt dat bekend / hoort dat?

Ding rijgt vandaag een beurt trouwens, ook de zmerschontjes enzo. Beetje jammer dat de dealer niet mee wilde werken aan start/stop en audi gasrespons via VCDS. Maar ergens wel begrijpelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoe oud is jouw Golf? Mijn Octavia van mei 2017 haalt zonder lampjes of olievraag de afstand tussen de beurten (30k).
[...]

Klinkt heel herkenbaar allemaal. Wegrijden is even een korte periode niets en ineens grijpt hij aan. Soepel kun je het in ieder geval niet noemen :P Terugschakelen gaat hier met aangepaste gasrespons wat beter, is minder nodig en gaat wat minder abrupt vind ik.
Pannekoek81 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:11:
[...]

Ah ok, moet zeggen ervaar ik niet zo extreem. Rij nu voor de 2e keer DSG en bevalt prima. Beide keren met een 1.6 TDI. Huidige Golf heeft Rainesh het gasrespons aangepast en merk dat daardoor het rijden nog wat soepeler wordt. Soms alleen bij het terugschakelen van 7 naar 6 een schok.

De 1.6 bevalt mij verder prima, is totaal niet de snelste, maar voldoet in het dagelijks verkeer prima, vooral met de automaat. Redelijk zuinig tot 150.
Bij mij is er bij de laatste beurt vorige week een nieuwe adaptierit gedaan met de DSG. De eerste paar keer vond ik hem wel (iets?) beter schakelen, maar na een paar km snelweg in versnelling nummer 7 is de boel blijkbaar toch weer te warm oid. De eerste keer schakelen van 4>5 en 6>7 zorgt voor een enorme hoeveelheid slip, alsof je met een half ingedrukt koppelingspedaal schakelt :P

Zuinig vind ik hem overigens verre van, met 65pk en 150Nm en wat kg's minder rij ik met de Octavia 1:17,1 en met de V40 D4 destijds 1:19,6....

• Famous
The Eagle schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:53:
1.6TDI in de passat doet het ook prima. Idd niet de snelste maar DSG in sportstand doet het prima. En in de spits kan ik vaak toch niet harder dan 120 wegens bellende mutsen her en der :(
Qua zuinigheid geen idee, ik kijk wel eens wat het verbruikt als ik boven de 150 zit maar heb niet het idee dat dat meer of minder is dan de 1.0 TSI die ik hiervoor in de Golf Variant had. Die moest ook werken op de snelweg. Zijn ze voor gemaakt imho, had het maar geen mueslimotor moeten worden :+

Wat me wel opviel is dat de DSG als ik hem in S heb, van 7 wel sneller naar 6 schakelt maar niet naar 5. Terwijl als ik hem in D heb en ik trap hem in, krijg ik wel de kickback naar 5. Klinkt dat bekend / hoort dat?

Ding rijgt vandaag een beurt trouwens, ook de zmerschontjes enzo. Beetje jammer dat de dealer niet mee wilde werken aan start/stop en audi gasrespons via VCDS. Maar ergens wel begrijpelijk.
Een dealer mag geen VCDS hebben van PON.
Als ze het uitvoeren is het enkel service.

Als je even snel wilt zijn kan je toch ook flipperen?

@J0YR1D3R En hoeveel pk heeft de V40?
65pk voor een Octavia is natuurlijk niet zoveel, dat moet best werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 26-03-2019 11:04 ]

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

J0YR1D3R schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:02:
[...]

Hoe oud is jouw Golf? Mijn Octavia van mei 2017 haalt zonder lampjes of olievraag de afstand tussen de beurten (30k).

[...]

Klinkt heel herkenbaar allemaal. Wegrijden is even een korte periode niets en ineens grijpt hij aan. Soepel kun je het in ieder geval niet noemen :P Terugschakelen gaat hier met aangepaste gasrespons wat beter, is minder nodig en gaat wat minder abrupt vind ik.
Ik ben 5 dagen nadat ik mijn auto onder de kont kreeg al bij @Rainesh geweest dus kan mij niet heel goed meer herinneren hoe hij voor de aanpassingen reed :P
Famous schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:02:
[...]

Hij bedoelt dat zijn Octavia nu 115pk heeft en zijn V40 hiervoor een D4 was met 190pk :P

Verschil is trouwens 75pk :P

[ Voor 42% gewijzigd door MisteRMeesteR op 26-03-2019 11:13 ]

www.google.nl

• Famous
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:08:
[...]

Hij bedoelt dat zijn Octavia nu 115pk heeft en zijn V40 hiervoor een D4 was met 190pk :P
Vond het al weinig vermogen voor zon auto, verklaard een hoop 8)7 |:(

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:40

GerCor

Zonder dallen geen pieken

knip De eerste keer schakelen van 4>5 en 6>7 zorgt voor een enorme hoeveelheid slip, alsof je met een half ingedrukt koppelingspedaal schakelt :P
Niks meer aan doen dus. (y)

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• J0YR1D3R
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:08:
[...]

Verschil is trouwens 75pk :P
Rekenfoutje, sorry :P Maar inderdaad, 75pk minder en (imho) flink stukje onzuiniger. Komt vooral door de te korte 7de versnelling van de DSG7.
GerCor schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:15:
[...]

Niks meer aan doen dus. (y)
Wachten tot het stuk gaat :Y

• Pannekoek81
[...]

Golf is van oktober 2018. Weleens begrepen dat dit voor de eerste beurt kan voorkomen, hierna niet meer. Afwachten dus.

Bij mij is er bij de laatste beurt vorige week een nieuwe adaptierit gedaan met de DSG. De eerste paar keer vond ik hem wel (iets?) beter schakelen, maar na een paar km snelweg in versnelling nummer 7 is de boel blijkbaar toch weer te warm oid. De eerste keer schakelen van 4>5 en 6>7 zorgt voor een enorme hoeveelheid slip, alsof je met een half ingedrukt koppelingspedaal schakelt :P

Zuinig vind ik hem overigens verre van, met 65pk en 150Nm en wat kg's minder rij ik met de Octavia 1:17,1 en met de V40 D4 destijds 1:19,6....
Zal het bij de beurt eens navragen of ze naar de DSG kunnen kijken. Alle andere versnellingen en acties gaan prima.

Woon werk verkeer , voornamelijk snelweg (113 km enkele reis) met ACC verbruik 1:20,4 met gemiddeld 130km/h. Merk wel dat zodra ik in veel files kom dan wordt het verbruik behoorlijk ongunstig.

• GerCor

GerCor

Meh, het wordt vervelend als:

'De eerste keer schakelen van 4>5 en 6>7 veroorzaakt een enorme hoeveelheid slip, alsof je met een half ingedrukt koppelingspedaal schakelt.'

'Zorgen voor' is altijd dikke prima. >:)

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• J0YR1D3R
  • Niet online
Pannekoek81 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:22:
[...]
Woon werk verkeer , voornamelijk snelweg (113 km enkele reis) met ACC verbruik 1:20,4 met gemiddeld 130km/h. Merk wel dat zodra ik in veel files kom dan wordt het verbruik behoorlijk ongunstig.
Retourtje Arnhem (totaal 240km) zit hier ook rond de 1:20, maar als er meer stad/binnenweg bij komt of file dan gaat het aardig snel omhoog. Laat staan wanneer hij aan het regenereren is, wat de laatste paar weken elke week gebeurde.

• Pannekoek81
J0YR1D3R schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:39:
[...]

Retourtje Arnhem (totaal 240km) zit hier ook rond de 1:20, maar als er meer stad/binnenweg bij komt of file dan gaat het aardig snel omhoog. Laat staan wanneer hij aan het regenereren is, wat de laatste paar weken elke week gebeurde.
File en in de stad rijden is de 1.6 TDI niet voor gemaakt :+ . Rij dan ook onzuinig, bij continu rijden ben ik tevreden. Als ik collega hoor met de 1.0 TSI, die rijdt 1:12 en rijdt niet veel harder/zachter.

Enige wat jammer is dat de tank nogal "klein" is. Kan er 45 liter in krijgen, had liever wat groter gehad.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Pannekoek81 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:45:
[...]
Als ik collega hoor met de 1.0 TSI, die rijdt 1:12 en rijdt niet veel harder/zachter.

Enige wat jammer is dat de tank nogal "klein" is. Kan er 45 liter in krijgen, had liever wat groter gehad.
Ik doe met mijn 1.4 TSI in de Passat (Sedan) 1 op 14.5 gemiddeld over de afgelopen paar duizend kilometer (stad/file/autoweg/snelweg/topsnelheid)

Gelukkig wel een tank van ~60 liter O+ O+

www.google.nl

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:46

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@Verwijderd en @Pannekoek81 als het allemaal zo slecht is. Waarom dan deze auto gekocht?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Pannekoek81
Tylen schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:23:
@Verwijderd en @Pannekoek81 als het allemaal zo slecht is. Waarom dan deze auto gekocht?
Lease :)

En slecht, nee hoor. Dat bepaalde opties graag gewenst waren, maar niet mogelijk maakt de auto niet slecht. En zoals al zei het olieverbruik voor mij acceptabel.

Keuze voor een A4 of 3 serie met dezelfde opties had ik helaas niet. Met de nieuwe regeling die halverwege dit jaar in gaat wel, dan zal ik de volgende keer een andere keuze maken denk ik zo.

Kopen zou ik niet snel nieuw doen en was ik ook voor iets anders gegaan. Mijn werkgever heeft een merkenbeleid en bijvoorbeeld Mercedes is geen optie, terwijl ik de nieuwe A persoonlijk een mooie wagen vind.

• Famous
Pannekoek81 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:07:
[...]

Lease :)

Kopen zou ik niet snel nieuw doen en was ik ook voor iets anders gegaan. Mijn werkgever heeft een merkenbeleid en bijvoorbeeld Mercedes is geen optie, terwijl ik de nieuwe A persoonlijk een mooie wagen vind.
Die vind ik persoonlijk minder geslaagd, komt door de achterkant denk ik.
Net als de meeste nieuwe BMW's vind ik ook niet mooi.

[ Voor 27% gewijzigd door Famous op 26-03-2019 13:13 ]

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Famous schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:02:
[...]

Helaas, heb geen flippers op mijn auto. Als ik weet dat ik snel moet gaan zijn gaat ie vooaf al in S en trap ik de boel door. maar merk dus dat ie in S van 7 wel naar 6 gaat bij tussensprints, maar dus niet naar 5. Doet ie in zijn D wel, dus beetje vreemd :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Famous
The Eagle schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:15:
[...]

Helaas, heb geen flippers op mijn auto. Als ik weet dat ik snel moet gaan zijn gaat ie vooaf al in S en trap ik de boel door. maar merk dus dat ie in S van 7 wel naar 6 gaat bij tussensprints, maar dus niet naar 5. Doet ie in zijn D wel, dus beetje vreemd :?
Het klinkt inderdaad vreemd.
Je zou eens moeten kijken naar hoeveel toeren je dan terugzakt.

Jouw auto (/motor) heeft natuurlijk maximaal koppel bij een bepaald aantal toeren.
je zou denken dat die in de S hier enigszins rekening mee houdt?

Weet jij dat @Rainesh of @Antera

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:11
DSG kan zo wat ogeblikkelijk schakelen van even naar oneven versnellingen (en omgekeerd). Maar even naar even en oneven naar oneven zijn eigenlijk twee schakelacties in 1.

Van 7 naar zes schakelen is niets anders dan 6 preselecteren (al gedaan ver voor de schakelactie) en dan de koppeling om laten komen (1 grijpt aan ander laat los). Van 7 naar 5 gaat die eerst naar 6 om dan naar 5 te gaan. In de S stand wil je snelle respons dus zal die nogal snel terug naar zijn 6 gaan (en verder naar 5 of 3 indien nodig). In D maakt de responstijd niet uit en zal die eerder naar 5e gaan op zijn gemak.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Hm, dat klinkt beiden wel plausibel eigenlijk. Wijze van reactie van de bak icm gewenste (D of S) responstijd en maximaal koppel per RPM.
Wel benieuwd naar de visie van @Rainesh en @Antera daarop ook :)

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:00

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Ik heb het weekend gereden met een DSG 7 en heb dit getest gehad de bak die onder de superb zit deed dit idd ook maar denk eerder dat dit te maken heeft met her in lage toerentallen willen blijven en daarmee het koppel niet haalt om hier goed in te kunnen werken. In de s vraag je meer vermogen en koppel waardoor hij langer door kan trekken en om dan van 7 naar 5 te gaan is misschien voor ecu meteen te hoog in toeren. (Kan ook snelheid afhankekijk zijn misschien)Lastig te zeggen. Zit hem puur in het motor/dsg management vermoed ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Antera op 26-03-2019 14:10 ]

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dat zou ook nog kunnen idd. Het is en blijft een 1.6 TDI bluemotion.

Maar komt iig bekend voor dus. Goed om te weten :)

[ Voor 28% gewijzigd door The Eagle op 26-03-2019 14:17 ]

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:15
Van 7 naar 6 in S is logisch want er moet een betere respons zijn, dus je zit dan in je turbobereik. Van 7 naar 5 kom je gelijk al te hoog in de toeren waardoor je eigenlijk na een fractie alweer op gaat schakelen naar 6.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-11 20:54
The Eagle schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:16:
Dat zou ook nog kunnen idd. Het is en blijft een 1.6 TDI bluemotion.

Maar komt iig bekend voor dus. Goed om te weten :)
Zelf ook vaker met een 1.6 TDI passat gereden en vond de D veel fijner dan de S ook als je flink plankt. Bij de S schakelt naar veel te lage versnellingen terwijl het toerental dan al veel te hoog is en buiten het effectieve bereik van de diesel/turbo valt.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Scrtz schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:13:
[...]

Zelf ook vaker met een 1.6 TDI passat gereden en vond de D veel fijner dan de S ook als je flink plankt. Bij de S schakelt naar veel te lage versnellingen terwijl het toerental dan al veel te hoog is en buiten het effectieve bereik van de diesel/turbo valt.
Is met een 1.4 TSI niet anders hoor. De S is echt heel nerveus/zenuwachtig :X

www.google.nl

• J0YR1D3R
  • Niet online
Tylen schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:23:
Ook hier niet gekocht, maar waarschijnlijk wel andere keuzes gemaakt qua motor/bak wanneer ik dit had geweten. Ik had ook andere verwachtingen bij de betrouwbaarheid van de DSG, maar blijkbaar waren die te hoog :) Daarnaast heb ik verder weinig keus met mijn lengte in het C-segment :)

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:26
Scrtz schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:13:
[...]

Vind ik ook. Heb zelf een Golf Variant 1.6 TDI met DSG, maar heb hem zelden in S staan. Is leuk bij wat snel bochtenwerk, omdat de auto wat hoger in toeren blijft, maar verder vind ik de auto er bloednerveus van worden. In D vind ik al dat de auto veel te snel terugschakelt en in S is dat helemaal.

Al sinds ik de auto heb, vind ik dat de bak te snel terugschakelt. Met name op de snelweg als je even wilt inhalen kan dat vaak prima in 7. Toch schakelt de bak vaak terug naar 6 of zelfs 5 en zelfs na 2,5 jaar rijden vind ik het erg lastig om genoeg te versnellen zonder de auto te laten terugschakelen.

Wat overigens grappig is: in januari heeft mijn auto zijn 2e beurt gehad bij de dealer en toen ik hem ophaalde, schakelde de DSG merkbaar anders (meer gebruikmakend van het koppel) en moest je veel meer gas geven om hem terug te laten schakelen. Dus ik dacht: mooi, vast een update geweest omdat meer mensen dezelfde klacht hebben als ik! Maar het lijkt meer een reset o.i.d. geweest, want inmiddels schakelt de bak weer als vanouds.

Het overschakelen met veel slip, niet soepel (althans, niet zo soepel als een conventionele automaat) op kunnen trekken, allemaal herkenbaar verder. Ik denk dat de automaat met wat softwarematige aanpassingen veel fijner zou kunnen zijn dan ie nu is.

• Pannekoek81
Rij eigenlijk nooit in de S stand. Als ik keer in de bochten wil spelen gebruik ik de flippers. S verder te nerveus. D rijdt prima.
J0YR1D3R schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:54:
[...]

Ook hier niet gekocht, maar waarschijnlijk wel andere keuzes gemaakt qua motor/bak wanneer ik dit had geweten. Ik had ook andere verwachtingen bij de betrouwbaarheid van de DSG, maar blijkbaar waren die te hoog :) Daarnaast heb ik verder weinig keus met mijn lengte in het C-segment :)
Privé in ieder geval benzine gereden i.p.v. diesel. DSG of andere automaat was wel gebleven.

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Afgelopen zaterdag mijn zomerbanden gemonteerd, en bij het kijken in de kofferbak voor de slotbout adapter (of hoe dat ook heet) viel het mij op dat het nat was. Door wat verder te zoeken bleek dat de hele bak waar het reservewiel in ligt nat was. Er stond zelfs een klein laagje water in,een millimeter of 2 a 3. De hele bekleding was ook nat dus die heb ik eruit gehaald en in huis laten drogen.

Het leek gewoon schoon water te zijn wat er in lag, geen ruitensproeier vloeistof. Hoe kan dit in de kofferbak terecht komen? De rubbers lijken goed te zijn, maar ik weet niet wat er via de achterlichten allemaal nog naar binnen kan komen.

Zojuist even gekeken en weer was de bak iets nat, minimaal maar. Maar het lijkt aan de linkerkant weg te komen.

Iemand enig idee waar dit weg kan komen en hoe ik het op zou kunnen lossen?

Het gaat hier om een Golf 7 uit 2013.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Vraag van mijn kant: iemand enig idee of de USB aansluiting in de middenconsole van de Passat (tevens enige aansluiting voor android auto etc) ook aangepast kan worden dat ie meer Ampere levert? Long shot, I know, maar zou laadtijden wel een stukje inkorten en me ook niet meer de melding geven dat ik apps heb die stroom vreten :)

• Tylen

Tylen

• GerCor

GerCor

• Tylen

Tylen

Die kost nieuw duuurrrr. En voordat die rond de 30K kost is het 2025 ;)

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-11 12:56

fheerens

ir.

The Eagle schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:40:
Vraag van mijn kant: iemand enig idee of de USB aansluiting in de middenconsole van de Passat (tevens enige aansluiting voor android auto etc) ook aangepast kan worden dat ie meer Ampere levert? Long shot, I know, maar zou laadtijden wel een stukje inkorten en me ook niet meer de melding geven dat ik apps heb die stroom vreten :)
Technisch is het zeker mogelijk, hangt alleen beetje af waarvandaan de USB poort zijn voeding krijgt.
Ik gok direct vanaf de Discover, dus dat maakt het wat lastiger, maar in principe kun je de voeding van de poort halen en die op een flinke 12V > 5V converter zetten.
Niet makkelijk, maar voor een beetje (elektrotechnische) techneut prima te doen volgens mij.
Tylen schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:49:
[...]

Die zal met de nieuwe prijzen en richtlijnen wel richting de 90K gaan met een beetje leuke aankleding denk ik... |:(

[ Voor 15% gewijzigd door fheerens op 26-03-2019 20:56 ]

In AvE we trust

• Famous
Ben eigenlijk helemaal klaar met wit.
36k wil ik ook niet uitgeven aan een 7R.

Zeker niet met 2tone interieur, geen Discovery pro en een import.

Kijk liever maar zoiets: http://link.marktplaats.nl/m1390202158

Alleen koop ik niet graag auto's in Apeldoorn :+

• fheerens

fheerens

ir.

Famous schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:00:
[...]

Ben eigenlijk helemaal klaar met wit.
36k wil ik ook niet uitgeven aan een 7R.

Zeker niet met 2tone interieur, geen Discovery pro en een import.

Kijk liever maar zoiets: http://link.marktplaats.nl/m1390202158

Alleen koop ik niet graag auto's in Apeldoorn :+
Dan niet liever zoiets?

In AvE we trust

• Famous
Als jij alles boven de 30k neerlegt wil ik best bieden ;)

• GerCor

GerCor

Famous schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:29:
Als jij alles boven de 30k neerlegt wil ik best bieden ;)
Laat maar, geen leer. :+

[ Voor 35% gewijzigd door GerCor op 26-03-2019 21:36 ]

• Famous
Weer een uitzonderlijk goed verhaal :P

• GerCor

GerCor

Famous schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:40:
Weer een uitzonderlijk goed verhaal :P
Haha. Nee, ik had een mooie gevonden. Blauw, 3 deurs, €25K. Maar geen leer en geen A5 camera. En aangezien je alle opties wilt...… een dikke 'Laat maar'.

• Scrtz
Tylen schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:49:
[...]

Ja gaat nergens meer over, een leuke golf 7.5 R in de opties is al 70-80k ofzo? De Golf begint door die steeds maar hogere prijzen ook wel een beetje een niche te worden, de Polo wordt er alleen maar populairder op, zeker sinds de nieuwe die al vrij groot is ( groter dan de golf 4 was bijv al ) en met een beetje business/highline/rline al leuk aangekleed is qua opties.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

fheerens schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:55:
[...]

Technisch is het zeker mogelijk, hangt alleen beetje af waarvandaan de USB poort zijn voeding krijgt.
Ik gok direct vanaf de Discover, dus dat maakt het wat lastiger, maar in principe kun je de voeding van de poort halen en die op een flinke 12V > 5V converter zetten.
Niet makkelijk, maar voor een beetje (elektrotechnische) techneut prima te doen volgens mij.

[...]

Die zal met de nieuwe prijzen en richtlijnen wel richting de 90K gaan met een beetje leuke aankleding denk ik... |:(
Draadjes doorknippen en doorlussen naar de 15A gezekerde 12V van de aanstekerplug...is een optie :+
Had ik nog niet eens aan gedacht. Zou best een haalbare kaart kunnen zijn eigenlijk. Eens over nadenken of ik dat handwerk aan wil.

• fheerens

fheerens

ir.

Ligt
The Eagle schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 23:35:
[...]

Draadjes doorknippen en doorlussen naar de 15A gezekerde 12V van de aanstekerplug...is een optie :+
Had ik nog niet eens aan gedacht. Zou best een haalbare kaart kunnen zijn eigenlijk. Eens over nadenken of ik dat handwerk aan wil.
Ligt er een beetje aan hoe VW eventuele monitoring doet op de USB poort, maar exact dit ja >:)
Wel goed opletten dat je de +/- data kabeltjes intact laat. Geen idee hoe kundig je bent, maar alles is afgezekerd, dus hoever kun je het verkl*ten? >:)

[ Voor 7% gewijzigd door fheerens op 27-03-2019 00:09 ]

In AvE we trust

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 23:25:
[...]

Ja gaat nergens meer over, een leuke golf 7.5 R in de opties is al 70-80k ofzo? De Golf begint door die steeds maar hogere prijzen ook wel een beetje een niche te worden, de Polo wordt er alleen maar populairder op, zeker sinds de nieuwe die al vrij groot is ( groter dan de golf 4 was bijv al ) en met een beetje business/highline/rline al leuk aangekleed is qua opties.
Benzine- en dieselauto's gaan nog veel duurder worden. De overheid wil namelijk niet dat er in 2030 nog auto's op fossiele brandstof verkocht worden. In 2050 mogen ze namelijk niet meer bestaan.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

fheerens schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 00:07:
Ligt
[...]

Ligt er een beetje aan hoe VW eventuele monitoring doet op de USB poort, maar exact dit ja >:)
Wel goed opletten dat je de +/- data kabeltjes intact laat. Geen idee hoe kundig je bent, maar alles is afgezekerd, dus hoever kun je het verkl*ten? >:)
Op mijn 14e tapte ik de permanente plus van de autoradio van mijn vader af om een adapter voor mijn discman naar de achterbank te krijgen en PC's in elkaar zetten is ook geen issue, dus technisch red ik dat wel ;)
Mijn vraag zou meer zijn hoe ik het zaakje netjes open en weer dicht krijg om er uberhaupt bij te kunnen. Het is een lease, ik kan dat ding moeilijk nog een paar jaar met een half gesloopte middenconsole rijden en hem dan zo inleveren :P

• Famous
Scrtz schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 23:25:
[...]

Golf 3.
Aangeklede Golf R 7.5 is inderdaad bizar qua prijs.
GerCor schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 00:49:
[...]

Benzine- en dieselauto's gaan nog veel duurder worden. De overheid wil namelijk niet dat er in 2030 nog auto's op fossiele brandstof verkocht worden. In 2050 mogen ze namelijk niet meer bestaan.
Hier in Arnhem hebben ze recent mooie borden neergezet van Van Amerongen.
Geven ze goed aan dat ze gaan starten met het schrijven van boetes voor auto's die niet aan de milieueisen voldoen.

• Scrtz
Famous schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:26:
[...]

Golf 3.
[...]

Geven ze goed aan dat ze gaan starten met het schrijven van boetes voor auto's die niet aan de milieueisen voldoen.
Oh dacht steeds de 4 al, ik overdrijf dus :P. De voorkant van de Polo oogt ook gewoon heel volwassen, al helemaal als je die LED koplampen hebt, in de achteruitkijkspiegel lijkt het bijna alsof er een Passat/Arteon of iets dergelijks aan komt rijden. De achterkant verraad pas echt dat het een Polo is door de kleine achterlichten. Zal volgende generatie ook wel groter worden waardoor het nog meer een Golf gaat lijken.

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Scrtz schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:28:
[...]

Oh dacht steeds de 4 al, ik overdrijf dus :P. De voorkant van de Polo oogt ook gewoon heel volwassen, al helemaal als je die LED koplampen hebt, in de achteruitkijkspiegel lijkt het bijna alsof er een Passat/Arteon of iets dergelijks aan komt rijden. De achterkant verraad pas echt dat het een Polo is door de kleine achterlichten. Zal volgende generatie ook wel groter worden waardoor het nog meer een Golf gaat lijken.
En dat is waarom de VW's na golf 5 pas echt gruwelijk saai zijn beginnen worden...

Nu is het bijna altijd gewoon het zelfde model, over gans de lijn; Gewoon wat platgedrukt of uitgerokken op alle zijden. Voor de rest blijft het allemaal zelfde qua styling.

Vroeger had je nog echt verschil tussen de neus (met name koplampen) tussen gofl, polo, passat, jetta, ....

Nu lekker 1 pot saai. Ze zien er wel goed uit daar niet van, maar gewoon saai doordat ze allemaal op elkaar gelijken. Jammer

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Arcastin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
azz_kikr schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:03:
[...]

En dat is waarom de VW's na golf 5 pas echt gruwelijk saai zijn beginnen worden...

Nu is het bijna altijd gewoon het zelfde model, over gans de lijn; Gewoon wat platgedrukt of uitgerokken op alle zijden. Voor de rest blijft het allemaal zelfde qua styling.

Vroeger had je nog echt verschil tussen de neus (met name koplampen) tussen gofl, polo, passat, jetta, ....

Nu lekker 1 pot saai. Ze zien er wel goed uit daar niet van, maar gewoon saai doordat ze allemaal op elkaar gelijken. Jammer
Deze trend zie je ook terug bij BMW, Audi, Mercedes.. Ben het met je eens hoor, ik bedoel, je voorganger kan het verschil moeilijker en moeilijker zien tussen met name een C- en D-segmenter (wel eens gehad dat een A-klasse/A3 achter je reed, maar je dacht dat het een groter model was? juist, dat dus). Zou wel graag iets meer onderscheid zien als ik 120k voor een auto neertel t.o.v. 35k... 8)7

• Famous
Arcastin schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:57:
[...]

Deze trend zie je ook terug bij BMW, Audi, Mercedes.. Ben het met je eens hoor, ik bedoel, je voorganger kan het verschil moeilijker en moeilijker zien tussen met name een C- en D-segmenter (wel eens gehad dat een A-klasse/A3 achter je reed, maar je dacht dat het een groter model was? juist, dat dus). Zou wel graag iets meer onderscheid zien als ik 120k voor een auto neertel t.o.v. 35k... 8)7
Koop zon mooie Civic Type R.
Met die drie geweldige, ongelijke, uitlaten :+

Anders een Supra Turbo O+
where it all began

Als ik dan toch een referentie maak naar Fast and the Furious, Ger vind ik wel een Jesse :D

[ Voor 7% gewijzigd door Famous op 27-03-2019 20:03 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Famous schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:58:
[...]

where it all began

Als ik dan toch een referentie maak naar Fast and the Furious, Ger vind ik wel een Jessie :D
Dit jaar komt de nieuwe Supra (én de nieuwe Z4) ....... :9~

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:58:
[...]

where it all began

Als ik dan toch een referentie maak naar Fast and the Furious, Ger vind ik wel een Jesse :D
Alles behalve honda, tenzij voor motorfietsen....

• Famous
wimmel_1 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:04:
[...]

Dit jaar komt de nieuwe Supra (én de nieuwe Z4) ....... :9~
Heb je dat ding gezien, die Supra??

@azz_kikr De Civic was uiteraard zwaar sarcastisch :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Famous schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:13:
[...]

Heb je dat ding gezien, die Supra??

@azz_kikr De Civic was uiteraard zwaar sarcastisch :+
Yups..... En :9~ :9~ :9~

• Vissa66
  • Laatst online: 08-11 17:54
Elke hot hatchback is duur tegenwoordig, alles kost 60k+. Ja alleen die franse meuk niet. :+

@Famous voor 30k mag de CS weg, is ook wel meteen de absolute bodemprijs. Gewoon FWD gaan, 400pk+, hoppateee!

M3P 24'

• GerCor

GerCor

Even voor mezelf zodat ik het weer kan terugvinden:

Aanrader bochtenverlichting AFS. Net even getest. Helemaal top.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hBEGohkz3DCRYjACFeR9TM1S/full.jpg

(vrouwke had de SUPERGolf 7 gisteravond mee naar Naarden: TV opnames It Takes Two.)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:06:
Even voor mezelf zodat ik het weer kan terugvinden:

Aanrader bochtenverlichting AFS. Net even getest. Helemaal top.

[Afbeelding]

(vrouwke had de SUPERGolf 7 gisteravond mee naar Naarden: TV opnames It Takes Two.)
Hoe krijg jij die bochten verlichting daar toch altijd zo snel stuk? Die verlichting schakelt pas in als je ónder de 30Km/h je richtingaanwijzer gebruikt én daarbij ook daadwerkelijk aan je stuurwiel draait (om een bocht in te gaan zetten) :9

Wordt tijd dat je eens wat meer GAS gaat leren geven met die SUPERGolf 7 van je >:)

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:25:
[...]

Hoe krijg jij die bochten verlichting daar toch altijd zo snel stuk? Die verlichting schakelt pas in als je ónder de 30Km/h je richtingaanwijzer gebruikt én daarbij ook daadwerkelijk aan je stuurwiel draait (om een bocht in te gaan zetten) :9

Wordt tijd dat je eens wat meer GAS gaat leren geven met die SUPERGolf 7 van je >:)
Ze gaan inderdaad aan als je minder dan 40 km p/u rijdt en richting aangeeft maar ze gaan ook aan als je de bocht instuurt zonder richtingaanwijzers te gebruiken bij minder dan 40 km p/u.
Maar, beide gaan al aan als je de versnelling in achteruit zet.

Allemaal aan te passen in VCDS.

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 28-03-2019 08:51 ]

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:00

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Gewoon led erin knallen en omcoderen en gaan

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

• Famous
Vissa66 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:58:
@Famous voor 30k mag de CS weg, is ook wel meteen de absolute bodemprijs. Gewoon FWD gaan, 400pk+, hoppateee!
Snap ik ;)

355pk op de voorwielen vind ik al niet super, laat staan +/-15% erbij :+
Maar als het eenmaal grip heeft en gaat...

• Arcastin
wimmel_1 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:25:
[...]

Hoe krijg jij die bochten verlichting daar toch altijd zo snel stuk?
Mijne is ook stuk :*) heb alleen geen zin om voor die lampjes m'n auto een dag in te moeten leveren

• Famous
Lampje heb je toch zo vervangen.. Waarom zouden ze een hele dag de auto moeten hebben 8)7

• GerCor

GerCor

Famous schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:38:
Lampje heb je toch zo vervangen.. Waarom zouden ze een hele dag de auto moeten hebben 8)7
Het is een lease-auto.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-11 07:34
Wat piept die lane assist snel als je niet stuurt.. soms rij ik best een stuk rechtdoor en dan piept die weer dat ik het stuur over moet nemen. Er viel niks te sturen.

• Famous
Dus?

Je maakt een afspraak, zorg dat je er op tijd bent.
Meld je bij de balie -> auto naar binnen rijden en een bakje koffie drinken.

• GerCor

GerCor

Famous schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:51:
[...]

Dus?

Je maakt een afspraak, zorg dat je er op tijd bent.
Meld je bij de balie -> auto naar binnen rijden en een bakje koffie drinken.
Voor jou en mij logisch. Het kenmerk voor lease-autorijders is dat ze daar geen tijd aan willen besteden. 'Komt wel' bij een vanuit de leasemaatschappij voorgeschreven beurt bij de garage.
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:43:
Wat piept die lane assist snel als je niet stuurt.. soms rij ik best een stuk rechtdoor en dan piept die weer dat ik het stuur over moet nemen. Er viel niks te sturen.
Doet me denken aan 'vermoeidheidsherkenning'. Ik rij blijkbaar zo saai voor de auto dat de melding soms al na 15 minuten rijden in het beeldscherm verschijnt. :F

[ Voor 33% gewijzigd door GerCor op 28-03-2019 11:02 ]

• DonJunior
  • Laatst online: 07:07
GerCor schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:57:
[...]

Voor jou en mij logisch. Het kenmerk voor lease-autorijders is dat ze daar geen tijd aan willen besteden. Komt wel bij een vanuit de leasemaatschappij voorgeschreven beurt bij de garage.
Ik kan je vertellen dat ik gisteren toch goed pissig was toen ik zag dat na de zomerbanden wissel (velgen set wissel) ik velgschade, op mijn verder splinternieuwe velgen, zag.

Ik weet 100% zeker dat ik de velgen zonder schade heb ingeleverd voor de winter.. dus ik was wel goed over de zeik stiekem. Ik verzorg mijn auto's (ja zowel prive als lease) altijd met liefde en kan er dus goed de balen in hebben als een ander (in dit geval de garage) maar laks omgaat met 'mijn' spullen.. "omdat het toch maar een leaseauto is".

*sowieso

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-11 07:34
[...]
Ik rij blijkbaar zo saai voor de auto dat de melding soms al na 15 minuten rijden in het beeldscherm verschijnt. :F
:') komt er dan een melding "wilt u de volgende keer een Prius kopen" ?

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-11 19:10

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Famous schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:26:
[...]

Golf 3.
[...]

Ik vind een aangeklede GTI anders ook van de pot gerukt qua prijs :+
63.700,-. En dan zonder leer want dat vind ik niet prettig. Wil je dat wel mag er nog eens 1200,- bij.
Trekhaak nog 800,-. Als je écht alles pakt (buiten extra wielensets en vloermatten natuurlijk) ga je ook nog wel over de 66.000,-. En wie kan dat nog verantwoorden? Wij in ieder geval niet, zeker niet gezien het feit dat die auto na 3 jaar nog maar de helft kost.

En pre-facelift performance GTI uit 2016 met 15.000km zie ik al voor 25.000,- op Marktplaats staan. Wel een import. Geef 5.000,- meer uit en je hebt al een facelift Golf mocht je dat willen. En dan 65K voor een nieuwe vragen.. Tja.

[ Voor 12% gewijzigd door Kuusj op 28-03-2019 11:12 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• GerCor

GerCor

DonJunior schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:03:
[...]

Ik kan je vertellen dat ik gisteren toch goed pissig was toen ik zag dat na de zomerbanden wissel (velgen set wissel) ik velgschade, op mijn verder splinternieuwe velgen, zag.

Ik weet 100% zeker dat ik de velgen zonder schade heb ingeleverd voor de winter.. dus ik was wel goed over de zeik stiekem. Ik verzorg mijn auto's (ja zowel prive als lease) altijd met liefde en kan er dus goed de balen in hebben als een ander (in dit geval de garage) maar laks omgaat met 'mijn' spullen.. "omdat het toch maar een leaseauto is".
Ik zeg altijd maar tegen leaserijders: 'als je je ogen dichtdoet, wat je dan ziet is van jou'. >:)
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:04:
:') komt er dan een melding "wilt u de volgende keer een Prius kopen" ?
Zoiets ja, maar dan anders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ItK9zxzx6r58vdVpy01wZzW1/full.png

[ Voor 23% gewijzigd door GerCor op 28-03-2019 11:12 ]

• Famous
[...]

Voor jou en mij logisch. Het kenmerk voor lease-autorijders is dat ze daar geen tijd aan willen besteden. 'Komt wel' bij een vanuit de leasemaatschappij voorgeschreven beurt bij de garage.

[...]
Mijn ervaring is toch anders.
Wellicht toch persoonsafhankelijk :)
DonJunior schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:03:
[...]

"omdat het toch maar een leaseauto is".
Je betaald ervoor dus kan mij goed voorstellen dat je er zuinig op bent.
Ik heb ook wel eens banden omgelegd (enkele jaren geleden :D ) en een velg beschadigen doe je niet "zomaar".
Zal die wel hebben staan te slapen. :(
Kuusj schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:04:
[...]

En dan zonder leer want dat vind ik niet prettig. Wil je dat wel mag er nog eens 1200,- bij.
Trekhaak nog 800,-.
Mooi man, een GTI met een trekhaak.
Of ik hem nou ingeklapt had of niet, ik kreeg er altijd commentaar op. @tolunaygul12 was daar 1 van :D :D

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-11 19:10

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Famous schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:12:
[...]

[...]

Je betaald ervoor dus kan mij goed voorstellen dat je er zuinig op bent.
Ik heb ook wel eens banden omgelegd (enkele jaren geleden :D ) en een velg beschadigen doe je niet "zomaar".
Zal die wel hebben staan te slapen. :(

[...]

Mooi man, een GTI met een trekhaak.
Of ik hem nou ingeklapt had of niet, ik kreeg er altijd commentaar op. @tolunaygul12 was daar 1 van :D :D
Ja ach, wij hebben helaas niet de mogelijkheid om een tweede auto te kopen die 1400kg mag trekken puur voor de caravan 2x per jaar. Dus bij ons zit er een trekhaak onder, lekker boeiend :+ Voorbij knallen doe je de leasert in z'n Volvo toch wel vierkantig. Mét caravan 8)7

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• GerCor

GerCor

Famous schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:12:
Vraag maar aan @wimmel_1

Batterij afstandsbediening leeg?
Ruitensproeiervloeistof op?
En dan was er nog iets.

d:)b

• DonJunior
  • Laatst online: 07:07
GerCor schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:05:
[...]

Ik zeg altijd maar tegen leaserijders: 'als je je ogen dichtdoet, wat je dan ziet is van jou'. >:)

[...]
Dus omdat het toch niet 'van mij' is dan hoef ik er maar niet zuinig op te zijn?

*sowieso

• GerCor

GerCor

DonJunior schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:29:
Dus omdat het toch niet 'van mij' is dan hoef ik er maar niet zuinig op te zijn?
Heet jij leaserijderS? 8)7

• Arcastin
Neen, ben geen leaserijder meer :) Als ik was blijven leasen had ik voor het budget dat ik kreeg een kale Clio kunnen rijden. Heb dat leasebudget om laten zetten naar een regel-het-zelf-maar budget en rij daar een leuke Golf van (op afbetaling weliswaar).

Maar afijn ik zal met mijn luie reet maar eens een afspraak maken bij de garage voor die lampjes :P

• GerCor

GerCor

Arcastin schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:39:
[...]

Neen, ben geen leaserijder meer :) Als ik was blijven leasen had ik voor het budget dat ik kreeg een kale Clio kunnen rijden. Heb dat leasebudget om laten zetten naar een regel-het-zelf-maar budget en rij daar een leuke Golf van (op afbetaling weliswaar).

Maar afijn ik zal met mijn luie reet maar eens een afspraak maken bij de garage voor die lampjes :P
Jongen, die zet je er zelf in 2 minuten in. Anders vraag je jouw vrouw even. :Y

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 17:02:
[...]

Jongen, die zet je er zelf in 2 minuten in. Anders vraag je jouw vrouw even. :Y
Waarschijnlijk zit die bochtenverlichting bij zijn auto in de mistlamp en niet, zoals bij de Xenon Plus lampen, in de koplampunit. Dat ga je echt niet redden in 2 minuten dan :+

• Famous
Vaak ben je te bang.
Gewoon vanuit de wielkast, kan je er zo bij :)

• GerCor

GerCor

Famous schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:40:
Vaak ben je te bang.
Gewoon vanuit de wielkast, kan je er zo bij :)
Plus dat het andere lampen zijn, de H11.

GP Thunder Xenon Look H11 7500k 55w

@wimmel_1 Vannacht nog even gecontroleerd: bochtenverlichting gaat aan bij 40 km p/u en dus niet bij 30 km p/u.

d:)b

[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 29-03-2019 10:08 ]

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:36
Is een digitale snelheidsmeter een optie in de nieuwere Polos?
Dan bedoel ik niet de volledige digitale dashboards, maar zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://d37kchilwfgjy4.cloudfront.net/occasions/429662/8f0280631b1dd33c226342661fe06906.jpg

Ik kan een vinkje aanzetten in het menu van mijn radio, maar zie nergens iets verschijnen... Zie ik nou iets over het hoofd?
Ik ben alle schermen op mijn dashboard langsgegaan en zie daar ook niks tussen..

[ Voor 13% gewijzigd door PakoeDIEP op 29-03-2019 20:00 ]

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Doe eens een foto van je stuur? :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Eagle schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 20:02:
Doe eens een foto van je stuur? :)
En dan met name 't rechter "D-Pad".... Daarmee scroll je van links naar rechts door de mogelijkheden waarbij je ook een "menudeel" tegen komt waarin o.a. de verbruikscijfers staan. In dát menudeel zit normaliter ook de actuele snelheid..... (up-down).

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 29-03-2019 20:06 ]

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:36
8)7 Manmanman.
Ik heb het gevonden hoor, ik moest inderdaad naar boven.....
Blijft leuk, nieuw spul.
Bedankt!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PakoeDIEP schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 20:10:
8)7 Manmanman.
Ik heb het gevonden hoor, ik moest inderdaad naar boven.....
Blijft leuk, nieuw spul.
Bedankt!
Met het "OK" knopje in dat rechter "D-Pad" schakel je vervolgens ook nog tussen de "sub menu's" als die aanwezig zijn.... Bij de verbruikscijfers schakel je daarmee bijvoorbeeld dus tussen "actueel" / "sinds tanken" / "lange tijd" (1-2-3).

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Staat ook gewoon allemaal in het boekje, ligt in je dashboardkastje. Veel leesplezier alvast ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Eagle schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 20:45:
Staat ook gewoon allemaal in het boekje, ligt in je dashboardkastje. Veel leesplezier alvast ;)
Eigenlijk staat alles wel ergens in een boekje.... Ik zeg: GoT kan gewoon per direct gesloten worden voor vragen en we gaan alleen nog maar aan "social talk"doen >:)

• GerCor

GerCor

Lijkt trouwens verdacht veel op het dashboard van onze Caddy's.

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-11 18:46
Zo, mijn zaterdag middag redelijk nuttig besteed. Speaker bedrading aan het trekken voor een versterker en subwoofer, wist trouwens niet dat heel de achterbank kon weg klappen.

https://i.imgur.com/JGkFXTX.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Uberdude op 30-03-2019 19:03 ]

• GerCor

GerCor

Ziet er weer netjes uit.

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 30-03-2019 19:12 ]

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-11 18:46
Hey ik zei niet dat ik klaar was 😅

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Doe ik na lange tijd nog es motor kap open, kom ik dit tegen........(de rest lag naast luchtfilter, half weggerot, heb ik maar geen foto van genomen).....

Iemand half rotte, half gebakken duif?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x2hGsfm.jpg

Volgens mij een kat ofso (en geen marter), want aan de leidingen enzo zit die niet te knagen....

• GerCor

GerCor

Voor wie er nog aan zit te denken dynamische richtingaanwijzers in de buitenspiegels van de Golf 7 te kopen. Deze moet je hebben. (bij die andere heb je namelijk geen verklikkerlampje aan de binnenkant)

YouTube: OSRAM LEDriving Dynamic Mirror Indicators VW Golf 7

Pagina: 1 ... 104 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS