Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ik had dat net na 15k al, eerste 15-5k kan het wat meer olieverbruiken. Daarna stabiel.Pannekoek81 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:58:
Vanmorgen ontdekt dat mijn nieuwe Golf de onderhoudsbeurten ook niet red m.b.t. olie verbruik. Mijn vorige Golf reed ik meestal 20K-22K na een beurtje en dan begon het lampje te branden van het olie peil. De huidige blijkbaar net zo, ik ben net over de 20K heen en vanmorgen "ping" lampje olie peil controleren.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
De vorige Golf bleef het houden tot aan het inleveren. De eerste keer rond de 20K ook, daarna iedere keer zodra de Golf een onderhoudsbeurt had gehad na 25K begon het weer.Rainesh schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 08:51:
[...]
Ik had dat net na 15k al, eerste 15-5k kan het wat meer olieverbruiken. Daarna stabiel.
Ik rij standaard met een busje olie achterin rond voor het geval dat en dat komt vandaag goed uit
Vooral het wegrijden vanaf stilstand is typisch iets waar de DSG steken laat vallen imho.JB076 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:04:
DSG blinkt niet altijd uit in vloeiend rijden, zeker als ik mijn 1.0 driepittertje vergelijk met de Volvo vijfcilinder automaat van m'n broer, maar ik hoef inmiddels echt geen handbak meer terug.
Wellus
1.6 TDI toch?Pannekoek81 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:58:
Vanmorgen ontdekt dat mijn nieuwe Golf de onderhoudsbeurten ook niet red m.b.t. olie verbruik. Mijn vorige Golf reed ik meestal 20K-22K na een beurtje en dan begon het lampje te branden van het olie peil. De huidige blijkbaar net zo, ik ben net over de 20K heen en vanmorgen "ping" lampje olie peil controleren.
Bij mijn 1.4TSI nog geen olieproblemen. *afkloppen*
www.google.nl
Waarin laat DSG dan een steken vallen?MisteRMeesteR schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:22:
[...]
Vooral het wegrijden vanaf stilstand is typisch iets waar de DSG steken laat vallen imho.
Klopt, zie het ook nog niet echt als probleem. Voor mij persoonlijk is 20K-25K acceptabel. Collega mag iedere 5K bijvullen.MisteRMeesteR schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:22:
1.6 TDI toch?
Bij mijn 1.4TSI nog geen olieproblemen. *afkloppen*
Ten opzichte van andere automaten vind ik de DSG maar traag en niet vloeiend wegrijden, schakelt veel te snel op en áls je dan gas bij geeft schakelt hij met horten en stoten terug en zit je bij wijze van in de kofferbak van je voorligger.
Het gaat gewoon niet zo vloeiend als bij andere automaten naar mijn mening. Verder geen klachten hoor
Ik blijf het raar vinden, van al mijn leasebakken moest ik enkel bij de oude 1.9TDI weleens een slokje olie bijvullen, verder nooit, ook niet in de 300.000km die ik in een 1.6 TDI heb rondgereden[...]
Klopt, zie het ook nog niet echt als probleem. Voor mij persoonlijk is 20K-25K acceptabel. Collega mag iedere 5K bijvullen.
www.google.nl
Ah ok, moet zeggen ervaar ik niet zo extreem. Rij nu voor de 2e keer DSG en bevalt prima. Beide keren met een 1.6 TDI. Huidige Golf heeft Rainesh het gasrespons aangepast en merk dat daardoor het rijden nog wat soepeler wordt. Soms alleen bij het terugschakelen van 7 naar 6 een schok.MisteRMeesteR schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:51:
[...]
Ten opzichte van andere automaten vind ik de DSG maar traag en niet vloeiend wegrijden, schakelt veel te snel op en áls je dan gas bij geeft schakelt hij met horten en stoten terug en zit je bij wijze van in de kofferbak van je voorligger.
Het gaat gewoon niet zo vloeiend als bij andere automaten naar mijn mening. Verder geen klachten hoorGewoon aanpassen en leren spelen met het gaspedaal
Pas in een Volvo V60 gereden en vond die automaat toch trager. Persoonlijk vind ik de BMW automaat erg fijn, maar een 3 serie paste niet in mijn lease budget.
De 1.9 had ik dan weer geen problemen meeMisteRMeesteR schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:51:
Ik blijf het raar vinden, van al mijn leasebakken moest ik enkel bij de oude 1.9TDI weleens een slokje olie bijvullen, verder nooit, ook niet in de 300.000km die ik in een 1.6 TDI heb rondgereden![]()
Qua zuinigheid geen idee, ik kijk wel eens wat het verbruikt als ik boven de 150 zit maar heb niet het idee dat dat meer of minder is dan de 1.0 TSI die ik hiervoor in de Golf Variant had. Die moest ook werken op de snelweg. Zijn ze voor gemaakt imho, had het maar geen mueslimotor moeten worden
Wat me wel opviel is dat de DSG als ik hem in S heb, van 7 wel sneller naar 6 schakelt maar niet naar 5. Terwijl als ik hem in D heb en ik trap hem in, krijg ik wel de kickback naar 5. Klinkt dat bekend / hoort dat?
Ding rijgt vandaag een beurt trouwens, ook de zmerschontjes enzo. Beetje jammer dat de dealer niet mee wilde werken aan start/stop en audi gasrespons via VCDS. Maar ergens wel begrijpelijk.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hoe oud is jouw Golf? Mijn Octavia van mei 2017 haalt zonder lampjes of olievraag de afstand tussen de beurten (30k).Pannekoek81 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:58:
Klinkt heel herkenbaar allemaal. Wegrijden is even een korte periode niets en ineens grijpt hij aan. Soepel kun je het in ieder geval niet noemenMisteRMeesteR schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:51:
[...]
Bij mij is er bij de laatste beurt vorige week een nieuwe adaptierit gedaan met de DSG. De eerste paar keer vond ik hem wel (iets?) beter schakelen, maar na een paar km snelweg in versnelling nummer 7 is de boel blijkbaar toch weer te warm oid. De eerste keer schakelen van 4>5 en 6>7 zorgt voor een enorme hoeveelheid slip, alsof je met een half ingedrukt koppelingspedaal schakeltPannekoek81 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:11:
[...]
Ah ok, moet zeggen ervaar ik niet zo extreem. Rij nu voor de 2e keer DSG en bevalt prima. Beide keren met een 1.6 TDI. Huidige Golf heeft Rainesh het gasrespons aangepast en merk dat daardoor het rijden nog wat soepeler wordt. Soms alleen bij het terugschakelen van 7 naar 6 een schok.
De 1.6 bevalt mij verder prima, is totaal niet de snelste, maar voldoet in het dagelijks verkeer prima, vooral met de automaat. Redelijk zuinig tot 150.
Zuinig vind ik hem overigens verre van, met 65pk en 150Nm en wat kg's minder rij ik met de Octavia 1:17,1 en met de V40 D4 destijds 1:19,6....
Een dealer mag geen VCDS hebben van PON.The Eagle schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:53:
1.6TDI in de passat doet het ook prima. Idd niet de snelste maar DSG in sportstand doet het prima. En in de spits kan ik vaak toch niet harder dan 120 wegens bellende mutsen her en der
Qua zuinigheid geen idee, ik kijk wel eens wat het verbruikt als ik boven de 150 zit maar heb niet het idee dat dat meer of minder is dan de 1.0 TSI die ik hiervoor in de Golf Variant had. Die moest ook werken op de snelweg. Zijn ze voor gemaakt imho, had het maar geen mueslimotor moeten worden
Wat me wel opviel is dat de DSG als ik hem in S heb, van 7 wel sneller naar 6 schakelt maar niet naar 5. Terwijl als ik hem in D heb en ik trap hem in, krijg ik wel de kickback naar 5. Klinkt dat bekend / hoort dat?
Ding rijgt vandaag een beurt trouwens, ook de zmerschontjes enzo. Beetje jammer dat de dealer niet mee wilde werken aan start/stop en audi gasrespons via VCDS. Maar ergens wel begrijpelijk.
Als ze het uitvoeren is het enkel service.
Als je even snel wilt zijn kan je toch ook flipperen?
@J0YR1D3R En hoeveel pk heeft de V40?
65pk voor een Octavia is natuurlijk niet zoveel, dat moet best werken.
[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 26-03-2019 11:04 ]
Ik ben 5 dagen nadat ik mijn auto onder de kont kreeg al bij @Rainesh geweest dus kan mij niet heel goed meer herinneren hoe hij voor de aanpassingen reedJ0YR1D3R schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:02:
[...]
Hoe oud is jouw Golf? Mijn Octavia van mei 2017 haalt zonder lampjes of olievraag de afstand tussen de beurten (30k).
[...]
Klinkt heel herkenbaar allemaal. Wegrijden is even een korte periode niets en ineens grijpt hij aan. Soepel kun je het in ieder geval niet noemenTerugschakelen gaat hier met aangepaste gasrespons wat beter, is minder nodig en gaat wat minder abrupt vind ik.
Hij bedoelt dat zijn Octavia nu 115pk heeft en zijn V40 hiervoor een D4 was met 190pkFamous schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:02:
[...]
Een dealer mag geen VCDS hebben van PON.
Verschil is trouwens 75pk
[ Voor 42% gewijzigd door MisteRMeesteR op 26-03-2019 11:13 ]
www.google.nl
Vond het al weinig vermogen voor zon auto, verklaard een hoopMisteRMeesteR schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:08:
[...]
Hij bedoelt dat zijn Octavia nu 115pk heeft en zijn V40 hiervoor een D4 was met 190pk
Niks meer aan doen dus.J0YR1D3R schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:02:
knip De eerste keer schakelen van 4>5 en 6>7 zorgt voor een enorme hoeveelheid slip, alsof je met een half ingedrukt koppelingspedaal schakelt
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Rekenfoutje, sorryMisteRMeesteR schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:08:
[...]
Hij bedoelt dat zijn Octavia nu 115pk heeft en zijn V40 hiervoor een D4 was met 190pk
Verschil is trouwens 75pk
Wachten tot het stuk gaat
Golf is van oktober 2018. Weleens begrepen dat dit voor de eerste beurt kan voorkomen, hierna niet meer. Afwachten dus.J0YR1D3R schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:02:
[...]
Hoe oud is jouw Golf? Mijn Octavia van mei 2017 haalt zonder lampjes of olievraag de afstand tussen de beurten (30k).
Zal het bij de beurt eens navragen of ze naar de DSG kunnen kijken. Alle andere versnellingen en acties gaan prima.J0YR1D3R schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:02:
Bij mij is er bij de laatste beurt vorige week een nieuwe adaptierit gedaan met de DSG. De eerste paar keer vond ik hem wel (iets?) beter schakelen, maar na een paar km snelweg in versnelling nummer 7 is de boel blijkbaar toch weer te warm oid. De eerste keer schakelen van 4>5 en 6>7 zorgt voor een enorme hoeveelheid slip, alsof je met een half ingedrukt koppelingspedaal schakelt![]()
Zuinig vind ik hem overigens verre van, met 65pk en 150Nm en wat kg's minder rij ik met de Octavia 1:17,1 en met de V40 D4 destijds 1:19,6....
Woon werk verkeer , voornamelijk snelweg (113 km enkele reis) met ACC verbruik 1:20,4 met gemiddeld 130km/h. Merk wel dat zodra ik in veel files kom dan wordt het verbruik behoorlijk ongunstig.
Meh, het wordt vervelend als:
'De eerste keer schakelen van 4>5 en 6>7 veroorzaakt een enorme hoeveelheid slip, alsof je met een half ingedrukt koppelingspedaal schakelt.'
'Zorgen voor' is altijd dikke prima.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Retourtje Arnhem (totaal 240km) zit hier ook rond de 1:20, maar als er meer stad/binnenweg bij komt of file dan gaat het aardig snel omhoog. Laat staan wanneer hij aan het regenereren is, wat de laatste paar weken elke week gebeurde.Pannekoek81 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:22:
[...]
Woon werk verkeer , voornamelijk snelweg (113 km enkele reis) met ACC verbruik 1:20,4 met gemiddeld 130km/h. Merk wel dat zodra ik in veel files kom dan wordt het verbruik behoorlijk ongunstig.
File en in de stad rijden is de 1.6 TDI niet voor gemaaktJ0YR1D3R schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:39:
[...]
Retourtje Arnhem (totaal 240km) zit hier ook rond de 1:20, maar als er meer stad/binnenweg bij komt of file dan gaat het aardig snel omhoog. Laat staan wanneer hij aan het regenereren is, wat de laatste paar weken elke week gebeurde.
Enige wat jammer is dat de tank nogal "klein" is. Kan er 45 liter in krijgen, had liever wat groter gehad.
Ik doe met mijn 1.4 TSI in de Passat (Sedan) 1 op 14.5 gemiddeld over de afgelopen paar duizend kilometer (stad/file/autoweg/snelweg/topsnelheid)Pannekoek81 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:45:
[...]
Als ik collega hoor met de 1.0 TSI, die rijdt 1:12 en rijdt niet veel harder/zachter.
Enige wat jammer is dat de tank nogal "klein" is. Kan er 45 liter in krijgen, had liever wat groter gehad.
Gelukkig wel een tank van ~60 liter
www.google.nl
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
LeaseTylen schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:23:
@Verwijderd en @Pannekoek81 als het allemaal zo slecht is. Waarom dan deze auto gekocht?
En slecht, nee hoor. Dat bepaalde opties graag gewenst waren, maar niet mogelijk maakt de auto niet slecht. En zoals al zei het olieverbruik voor mij acceptabel.
Keuze voor een A4 of 3 serie met dezelfde opties had ik helaas niet. Met de nieuwe regeling die halverwege dit jaar in gaat wel, dan zal ik de volgende keer een andere keuze maken denk ik zo.
Kopen zou ik niet snel nieuw doen en was ik ook voor iets anders gegaan. Mijn werkgever heeft een merkenbeleid en bijvoorbeeld Mercedes is geen optie, terwijl ik de nieuwe A persoonlijk een mooie wagen vind.
Die vind ik persoonlijk minder geslaagd, komt door de achterkant denk ik.Pannekoek81 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:07:
[...]
Lease![]()
Kopen zou ik niet snel nieuw doen en was ik ook voor iets anders gegaan. Mijn werkgever heeft een merkenbeleid en bijvoorbeeld Mercedes is geen optie, terwijl ik de nieuwe A persoonlijk een mooie wagen vind.
Net als de meeste nieuwe BMW's vind ik ook niet mooi.
[ Voor 27% gewijzigd door Famous op 26-03-2019 13:13 ]
Helaas, heb geen flippers op mijn auto. Als ik weet dat ik snel moet gaan zijn gaat ie vooaf al in S en trap ik de boel door. maar merk dus dat ie in S van 7 wel naar 6 gaat bij tussensprints, maar dus niet naar 5. Doet ie in zijn D wel, dus beetje vreemdFamous schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:02:
[...]
Een dealer mag geen VCDS hebben van PON.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het klinkt inderdaad vreemd.The Eagle schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:15:
[...]
Helaas, heb geen flippers op mijn auto. Als ik weet dat ik snel moet gaan zijn gaat ie vooaf al in S en trap ik de boel door. maar merk dus dat ie in S van 7 wel naar 6 gaat bij tussensprints, maar dus niet naar 5. Doet ie in zijn D wel, dus beetje vreemd
Je zou eens moeten kijken naar hoeveel toeren je dan terugzakt.
Jouw auto (/motor) heeft natuurlijk maximaal koppel bij een bepaald aantal toeren.
je zou denken dat die in de S hier enigszins rekening mee houdt?
Weet jij dat @Rainesh of @Antera
Van 7 naar zes schakelen is niets anders dan 6 preselecteren (al gedaan ver voor de schakelactie) en dan de koppeling om laten komen (1 grijpt aan ander laat los). Van 7 naar 5 gaat die eerst naar 6 om dan naar 5 te gaan. In de S stand wil je snelle respons dus zal die nogal snel terug naar zijn 6 gaan (en verder naar 5 of 3 indien nodig). In D maakt de responstijd niet uit en zal die eerder naar 5e gaan op zijn gemak.
[ Voor 4% gewijzigd door Antera op 26-03-2019 14:10 ]
Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl
Maar komt iig bekend voor dus. Goed om te weten
[ Voor 28% gewijzigd door The Eagle op 26-03-2019 14:17 ]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Zelf ook vaker met een 1.6 TDI passat gereden en vond de D veel fijner dan de S ook als je flink plankt. Bij de S schakelt naar veel te lage versnellingen terwijl het toerental dan al veel te hoog is en buiten het effectieve bereik van de diesel/turbo valt.The Eagle schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:16:
Dat zou ook nog kunnen idd. Het is en blijft een 1.6 TDI bluemotion.
Maar komt iig bekend voor dus. Goed om te weten
Is met een 1.4 TSI niet anders hoor. De S is echt heel nerveus/zenuwachtigScrtz schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:13:
[...]
Zelf ook vaker met een 1.6 TDI passat gereden en vond de D veel fijner dan de S ook als je flink plankt. Bij de S schakelt naar veel te lage versnellingen terwijl het toerental dan al veel te hoog is en buiten het effectieve bereik van de diesel/turbo valt.
www.google.nl
Ook hier niet gekocht, maar waarschijnlijk wel andere keuzes gemaakt qua motor/bak wanneer ik dit had geweten. Ik had ook andere verwachtingen bij de betrouwbaarheid van de DSG, maar blijkbaar waren die te hoogTylen schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:23:
@Verwijderd en @Pannekoek81 als het allemaal zo slecht is. Waarom dan deze auto gekocht?
Vind ik ook. Heb zelf een Golf Variant 1.6 TDI met DSG, maar heb hem zelden in S staan. Is leuk bij wat snel bochtenwerk, omdat de auto wat hoger in toeren blijft, maar verder vind ik de auto er bloednerveus van worden. In D vind ik al dat de auto veel te snel terugschakelt en in S is dat helemaal.Scrtz schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:13:
[...]
Zelf ook vaker met een 1.6 TDI passat gereden en vond de D veel fijner dan de S ook als je flink plankt. Bij de S schakelt naar veel te lage versnellingen terwijl het toerental dan al veel te hoog is en buiten het effectieve bereik van de diesel/turbo valt.
Al sinds ik de auto heb, vind ik dat de bak te snel terugschakelt. Met name op de snelweg als je even wilt inhalen kan dat vaak prima in 7. Toch schakelt de bak vaak terug naar 6 of zelfs 5 en zelfs na 2,5 jaar rijden vind ik het erg lastig om genoeg te versnellen zonder de auto te laten terugschakelen.
Wat overigens grappig is: in januari heeft mijn auto zijn 2e beurt gehad bij de dealer en toen ik hem ophaalde, schakelde de DSG merkbaar anders (meer gebruikmakend van het koppel) en moest je veel meer gas geven om hem terug te laten schakelen. Dus ik dacht: mooi, vast een update geweest omdat meer mensen dezelfde klacht hebben als ik! Maar het lijkt meer een reset o.i.d. geweest, want inmiddels schakelt de bak weer als vanouds.
Het overschakelen met veel slip, niet soepel (althans, niet zo soepel als een conventionele automaat) op kunnen trekken, allemaal herkenbaar verder. Ik denk dat de automaat met wat softwarematige aanpassingen veel fijner zou kunnen zijn dan ie nu is.
Privé in ieder geval benzine gereden i.p.v. diesel. DSG of andere automaat was wel gebleven.J0YR1D3R schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:54:
[...]
Ook hier niet gekocht, maar waarschijnlijk wel andere keuzes gemaakt qua motor/bak wanneer ik dit had geweten. Ik had ook andere verwachtingen bij de betrouwbaarheid van de DSG, maar blijkbaar waren die te hoogDaarnaast heb ik verder weinig keus met mijn lengte in het C-segment
Het leek gewoon schoon water te zijn wat er in lag, geen ruitensproeier vloeistof. Hoe kan dit in de kofferbak terecht komen? De rubbers lijken goed te zijn, maar ik weet niet wat er via de achterlichten allemaal nog naar binnen kan komen.
Zojuist even gekeken en weer was de bak iets nat, minimaal maar. Maar het lijkt aan de linkerkant weg te komen.
Iemand enig idee waar dit weg kan komen en hoe ik het op zou kunnen lossen?
Het gaat hier om een Golf 7 uit 2013.
Nee man,
Die kost nieuw duuurrrr. En voordat die rond de 30K kost is het 2025
Technisch is het zeker mogelijk, hangt alleen beetje af waarvandaan de USB poort zijn voeding krijgt.The Eagle schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:40:
Vraag van mijn kant: iemand enig idee of de USB aansluiting in de middenconsole van de Passat (tevens enige aansluiting voor android auto etc) ook aangepast kan worden dat ie meer Ampere levert? Long shot, I know, maar zou laadtijden wel een stukje inkorten en me ook niet meer de melding geven dat ik apps heb die stroom vreten
Ik gok direct vanaf de Discover, dus dat maakt het wat lastiger, maar in principe kun je de voeding van de poort halen en die op een flinke 12V > 5V converter zetten.
Niet makkelijk, maar voor een beetje (elektrotechnische) techneut prima te doen volgens mij.
Die zal met de nieuwe prijzen en richtlijnen wel richting de 90K gaan met een beetje leuke aankleding denk ik...Tylen schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:49:
[...]
[ Voor 15% gewijzigd door fheerens op 26-03-2019 20:56 ]
In AvE we trust
Ben eigenlijk helemaal klaar met wit.
36k wil ik ook niet uitgeven aan een 7R.
Zeker niet met 2tone interieur, geen Discovery pro en een import.
Kijk liever maar zoiets: http://link.marktplaats.nl/m1390202158
Alleen koop ik niet graag auto's in Apeldoorn
Dan niet liever zoiets?Famous schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:00:
[...]
Ben eigenlijk helemaal klaar met wit.
36k wil ik ook niet uitgeven aan een 7R.
Zeker niet met 2tone interieur, geen Discovery pro en een import.
Kijk liever maar zoiets: http://link.marktplaats.nl/m1390202158
Alleen koop ik niet graag auto's in Apeldoorn
In AvE we trust
Als jij alles boven de 30k neerlegt wil ik best bieden
Laat maar, geen leer.Famous schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:29:
Als jij alles boven de 30k neerlegt wil ik best bieden
[ Voor 35% gewijzigd door GerCor op 26-03-2019 21:36 ]
Weer een uitzonderlijk goed verhaal
Haha. Nee, ik had een mooie gevonden. Blauw, 3 deurs, €25K. Maar geen leer en geen A5 camera. En aangezien je alle opties wilt...… een dikke 'Laat maar'.
Ja gaat nergens meer over, een leuke golf 7.5 R in de opties is al 70-80k ofzo? De Golf begint door die steeds maar hogere prijzen ook wel een beetje een niche te worden, de Polo wordt er alleen maar populairder op, zeker sinds de nieuwe die al vrij groot is ( groter dan de golf 4 was bijv al ) en met een beetje business/highline/rline al leuk aangekleed is qua opties.Tylen schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:49:
[...]
Draadjes doorknippen en doorlussen naar de 15A gezekerde 12V van de aanstekerplug...is een optiefheerens schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:55:
[...]
Technisch is het zeker mogelijk, hangt alleen beetje af waarvandaan de USB poort zijn voeding krijgt.
Ik gok direct vanaf de Discover, dus dat maakt het wat lastiger, maar in principe kun je de voeding van de poort halen en die op een flinke 12V > 5V converter zetten.
Niet makkelijk, maar voor een beetje (elektrotechnische) techneut prima te doen volgens mij.
[...]
Die zal met de nieuwe prijzen en richtlijnen wel richting de 90K gaan met een beetje leuke aankleding denk ik...
Had ik nog niet eens aan gedacht. Zou best een haalbare kaart kunnen zijn eigenlijk. Eens over nadenken of ik dat handwerk aan wil.
Ligt er een beetje aan hoe VW eventuele monitoring doet op de USB poort, maar exact dit jaThe Eagle schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 23:35:
[...]
Draadjes doorknippen en doorlussen naar de 15A gezekerde 12V van de aanstekerplug...is een optie
Had ik nog niet eens aan gedacht. Zou best een haalbare kaart kunnen zijn eigenlijk. Eens over nadenken of ik dat handwerk aan wil.
Wel goed opletten dat je de +/- data kabeltjes intact laat. Geen idee hoe kundig je bent, maar alles is afgezekerd, dus hoever kun je het verkl*ten?
[ Voor 7% gewijzigd door fheerens op 27-03-2019 00:09 ]
In AvE we trust
Benzine- en dieselauto's gaan nog veel duurder worden. De overheid wil namelijk niet dat er in 2030 nog auto's op fossiele brandstof verkocht worden. In 2050 mogen ze namelijk niet meer bestaan.Scrtz schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 23:25:
[...]
Ja gaat nergens meer over, een leuke golf 7.5 R in de opties is al 70-80k ofzo? De Golf begint door die steeds maar hogere prijzen ook wel een beetje een niche te worden, de Polo wordt er alleen maar populairder op, zeker sinds de nieuwe die al vrij groot is ( groter dan de golf 4 was bijv al ) en met een beetje business/highline/rline al leuk aangekleed is qua opties.
Op mijn 14e tapte ik de permanente plus van de autoradio van mijn vader af om een adapter voor mijn discman naar de achterbank te krijgen en PC's in elkaar zetten is ook geen issue, dus technisch red ik dat welfheerens schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 00:07:
Ligt
[...]
Ligt er een beetje aan hoe VW eventuele monitoring doet op de USB poort, maar exact dit ja![]()
Wel goed opletten dat je de +/- data kabeltjes intact laat. Geen idee hoe kundig je bent, maar alles is afgezekerd, dus hoever kun je het verkl*ten?
Mijn vraag zou meer zijn hoe ik het zaakje netjes open en weer dicht krijg om er uberhaupt bij te kunnen. Het is een lease, ik kan dat ding moeilijk nog een paar jaar met een half gesloopte middenconsole rijden en hem dan zo inleveren
Golf 3.Scrtz schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 23:25:
[...]
Ja gaat nergens meer over, een leuke golf 7.5 R in de opties is al 70-80k ofzo? De Golf begint door die steeds maar hogere prijzen ook wel een beetje een niche te worden, de Polo wordt er alleen maar populairder op, zeker sinds de nieuwe die al vrij groot is ( groter dan de golf 4 was bijv al ) en met een beetje business/highline/rline al leuk aangekleed is qua opties.
Aangeklede Golf R 7.5 is inderdaad bizar qua prijs.
Hier in Arnhem hebben ze recent mooie borden neergezet van Van Amerongen.GerCor schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 00:49:
[...]
Benzine- en dieselauto's gaan nog veel duurder worden. De overheid wil namelijk niet dat er in 2030 nog auto's op fossiele brandstof verkocht worden. In 2050 mogen ze namelijk niet meer bestaan.
Geven ze goed aan dat ze gaan starten met het schrijven van boetes voor auto's die niet aan de milieueisen voldoen.
Oh dacht steeds de 4 al, ik overdrijf dusFamous schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:26:
[...]
Golf 3.
[...]
Hier in Arnhem hebben ze recent mooie borden neergezet van Van Amerongen.
Geven ze goed aan dat ze gaan starten met het schrijven van boetes voor auto's die niet aan de milieueisen voldoen.
En dat is waarom de VW's na golf 5 pas echt gruwelijk saai zijn beginnen worden...Scrtz schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:28:
[...]
Oh dacht steeds de 4 al, ik overdrijf dus. De voorkant van de Polo oogt ook gewoon heel volwassen, al helemaal als je die LED koplampen hebt, in de achteruitkijkspiegel lijkt het bijna alsof er een Passat/Arteon of iets dergelijks aan komt rijden. De achterkant verraad pas echt dat het een Polo is door de kleine achterlichten. Zal volgende generatie ook wel groter worden waardoor het nog meer een Golf gaat lijken.
Nu is het bijna altijd gewoon het zelfde model, over gans de lijn; Gewoon wat platgedrukt of uitgerokken op alle zijden. Voor de rest blijft het allemaal zelfde qua styling.
Vroeger had je nog echt verschil tussen de neus (met name koplampen) tussen gofl, polo, passat, jetta, ....
Nu lekker 1 pot saai. Ze zien er wel goed uit daar niet van, maar gewoon saai doordat ze allemaal op elkaar gelijken. Jammer
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Deze trend zie je ook terug bij BMW, Audi, Mercedes.. Ben het met je eens hoor, ik bedoel, je voorganger kan het verschil moeilijker en moeilijker zien tussen met name een C- en D-segmenter (wel eens gehad dat een A-klasse/A3 achter je reed, maar je dacht dat het een groter model was? juist, dat dus). Zou wel graag iets meer onderscheid zien als ik 120k voor een auto neertel t.o.v. 35k...azz_kikr schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:03:
[...]
En dat is waarom de VW's na golf 5 pas echt gruwelijk saai zijn beginnen worden...
Nu is het bijna altijd gewoon het zelfde model, over gans de lijn; Gewoon wat platgedrukt of uitgerokken op alle zijden. Voor de rest blijft het allemaal zelfde qua styling.
Vroeger had je nog echt verschil tussen de neus (met name koplampen) tussen gofl, polo, passat, jetta, ....
Nu lekker 1 pot saai. Ze zien er wel goed uit daar niet van, maar gewoon saai doordat ze allemaal op elkaar gelijken. Jammer
Koop zon mooie Civic Type R.Arcastin schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:57:
[...]
Deze trend zie je ook terug bij BMW, Audi, Mercedes.. Ben het met je eens hoor, ik bedoel, je voorganger kan het verschil moeilijker en moeilijker zien tussen met name een C- en D-segmenter (wel eens gehad dat een A-klasse/A3 achter je reed, maar je dacht dat het een groter model was? juist, dat dus). Zou wel graag iets meer onderscheid zien als ik 120k voor een auto neertel t.o.v. 35k...
Met die drie geweldige, ongelijke, uitlaten
Anders een Supra Turbo
where it all began
Als ik dan toch een referentie maak naar Fast and the Furious, Ger vind ik wel een Jesse
[ Voor 7% gewijzigd door Famous op 27-03-2019 20:03 ]
Dit jaar komt de nieuwe Supra (én de nieuwe Z4) .......Famous schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:58:
[...]
Koop zon mooie Civic Type R.
Anders een Supra Turbo![]()
where it all began
Als ik dan toch een referentie maak naar Fast and the Furious, Ger vind ik wel een Jessie![]()
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Alles behalve honda, tenzij voor motorfietsen....Famous schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:58:
[...]
Koop zon mooie Civic Type R.
Anders een Supra Turbo![]()
where it all began
Als ik dan toch een referentie maak naar Fast and the Furious, Ger vind ik wel een Jesse![]()
Heb je dat ding gezien, die Supra??wimmel_1 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:04:
[...]
Dit jaar komt de nieuwe Supra (én de nieuwe Z4) .......
@azz_kikr De Civic was uiteraard zwaar sarcastisch
Yups..... EnFamous schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:13:
[...]
Heb je dat ding gezien, die Supra??
@azz_kikr De Civic was uiteraard zwaar sarcastisch
@Famous voor 30k mag de CS weg, is ook wel meteen de absolute bodemprijs. Gewoon FWD gaan, 400pk+, hoppateee!
M3P 24'
Aanrader bochtenverlichting AFS. Net even getest. Helemaal top.

(vrouwke had de SUPERGolf 7 gisteravond mee naar Naarden: TV opnames It Takes Two.)
Hoe krijg jij die bochten verlichting daar toch altijd zo snel stuk? Die verlichting schakelt pas in als je ónder de 30Km/h je richtingaanwijzer gebruikt én daarbij ook daadwerkelijk aan je stuurwiel draait (om een bocht in te gaan zetten)GerCor schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:06:
Even voor mezelf zodat ik het weer kan terugvinden:
Aanrader bochtenverlichting AFS. Net even getest. Helemaal top.
[Afbeelding]
(vrouwke had de SUPERGolf 7 gisteravond mee naar Naarden: TV opnames It Takes Two.)
Wordt tijd dat je eens wat meer GAS gaat leren geven met die SUPERGolf 7 van je
Ze gaan inderdaad aan als je minder dan 40 km p/u rijdt en richting aangeeft maar ze gaan ook aan als je de bocht instuurt zonder richtingaanwijzers te gebruiken bij minder dan 40 km p/u.wimmel_1 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:25:
[...]
Hoe krijg jij die bochten verlichting daar toch altijd zo snel stuk? Die verlichting schakelt pas in als je ónder de 30Km/h je richtingaanwijzer gebruikt én daarbij ook daadwerkelijk aan je stuurwiel draait (om een bocht in te gaan zetten)![]()
Wordt tijd dat je eens wat meer GAS gaat leren geven met die SUPERGolf 7 van je
Maar, beide gaan al aan als je de versnelling in achteruit zet.
Allemaal aan te passen in VCDS.
[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 28-03-2019 08:51 ]
Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl
Snap ikVissa66 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:58:
@Famous voor 30k mag de CS weg, is ook wel meteen de absolute bodemprijs. Gewoon FWD gaan, 400pk+, hoppateee!
355pk op de voorwielen vind ik al niet super, laat staan +/-15% erbij
Maar als het eenmaal grip heeft en gaat...
Mijne is ook stukwimmel_1 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:25:
[...]
Hoe krijg jij die bochten verlichting daar toch altijd zo snel stuk?
Het is een lease-auto.Famous schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:38:
Lampje heb je toch zo vervangen.. Waarom zouden ze een hele dag de auto moeten hebben
Dus?
Je maakt een afspraak, zorg dat je er op tijd bent.
Meld je bij de balie -> auto naar binnen rijden en een bakje koffie drinken.
Voor jou en mij logisch. Het kenmerk voor lease-autorijders is dat ze daar geen tijd aan willen besteden. 'Komt wel' bij een vanuit de leasemaatschappij voorgeschreven beurt bij de garage.Famous schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:51:
[...]
Dus?
Je maakt een afspraak, zorg dat je er op tijd bent.
Meld je bij de balie -> auto naar binnen rijden en een bakje koffie drinken.
Doet me denken aan 'vermoeidheidsherkenning'. Ik rij blijkbaar zo saai voor de auto dat de melding soms al na 15 minuten rijden in het beeldscherm verschijnt.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:43:
Wat piept die lane assist snel als je niet stuurt.. soms rij ik best een stuk rechtdoor en dan piept die weer dat ik het stuur over moet nemen. Er viel niks te sturen.
[ Voor 33% gewijzigd door GerCor op 28-03-2019 11:02 ]
Ik kan je vertellen dat ik gisteren toch goed pissig was toen ik zag dat na de zomerbanden wissel (velgen set wissel) ik velgschade, op mijn verder splinternieuwe velgen, zag.GerCor schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:57:
[...]
Voor jou en mij logisch. Het kenmerk voor lease-autorijders is dat ze daar geen tijd aan willen besteden. Komt wel bij een vanuit de leasemaatschappij voorgeschreven beurt bij de garage.
Ik weet 100% zeker dat ik de velgen zonder schade heb ingeleverd voor de winter.. dus ik was wel goed over de zeik stiekem. Ik verzorg mijn auto's (ja zowel prive als lease) altijd met liefde en kan er dus goed de balen in hebben als een ander (in dit geval de garage) maar laks omgaat met 'mijn' spullen.. "omdat het toch maar een leaseauto is".
*sowieso
GerCor schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:57:
[...]
Ik rij blijkbaar zo saai voor de auto dat de melding soms al na 15 minuten rijden in het beeldscherm verschijnt.
Ik vind een aangeklede GTI anders ook van de pot gerukt qua prijsFamous schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:26:
[...]
Golf 3.
[...]
Hier in Arnhem hebben ze recent mooie borden neergezet van Van Amerongen.
63.700,-. En dan zonder leer want dat vind ik niet prettig. Wil je dat wel mag er nog eens 1200,- bij.
Trekhaak nog 800,-. Als je écht alles pakt (buiten extra wielensets en vloermatten natuurlijk) ga je ook nog wel over de 66.000,-. En wie kan dat nog verantwoorden? Wij in ieder geval niet, zeker niet gezien het feit dat die auto na 3 jaar nog maar de helft kost.
En pre-facelift performance GTI uit 2016 met 15.000km zie ik al voor 25.000,- op Marktplaats staan. Wel een import. Geef 5.000,- meer uit en je hebt al een facelift Golf mocht je dat willen. En dan 65K voor een nieuwe vragen.. Tja.
[ Voor 12% gewijzigd door Kuusj op 28-03-2019 11:12 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Ik zeg altijd maar tegen leaserijders: 'als je je ogen dichtdoet, wat je dan ziet is van jou'.DonJunior schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:03:
[...]
Ik kan je vertellen dat ik gisteren toch goed pissig was toen ik zag dat na de zomerbanden wissel (velgen set wissel) ik velgschade, op mijn verder splinternieuwe velgen, zag.
Ik weet 100% zeker dat ik de velgen zonder schade heb ingeleverd voor de winter.. dus ik was wel goed over de zeik stiekem. Ik verzorg mijn auto's (ja zowel prive als lease) altijd met liefde en kan er dus goed de balen in hebben als een ander (in dit geval de garage) maar laks omgaat met 'mijn' spullen.. "omdat het toch maar een leaseauto is".
Zoiets ja, maar dan anders.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:04:
komt er dan een melding "wilt u de volgende keer een Prius kopen" ?
[ Voor 23% gewijzigd door GerCor op 28-03-2019 11:12 ]
Mijn ervaring is toch anders.GerCor schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:57:
[...]
Voor jou en mij logisch. Het kenmerk voor lease-autorijders is dat ze daar geen tijd aan willen besteden. 'Komt wel' bij een vanuit de leasemaatschappij voorgeschreven beurt bij de garage.
[...]
Wellicht toch persoonsafhankelijk
Je betaald ervoor dus kan mij goed voorstellen dat je er zuinig op bent.
Ik heb ook wel eens banden omgelegd (enkele jaren geleden
Zal die wel hebben staan te slapen.
Mooi man, een GTI met een trekhaak.Kuusj schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:04:
[...]
En dan zonder leer want dat vind ik niet prettig. Wil je dat wel mag er nog eens 1200,- bij.
Trekhaak nog 800,-.
Of ik hem nou ingeklapt had of niet, ik kreeg er altijd commentaar op. @tolunaygul12 was daar 1 van
Ja ach, wij hebben helaas niet de mogelijkheid om een tweede auto te kopen die 1400kg mag trekken puur voor de caravan 2x per jaar. Dus bij ons zit er een trekhaak onder, lekker boeiendFamous schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:12:
[...]
Mijn ervaring is toch anders.
Wellicht toch persoonsafhankelijk![]()
[...]
Je betaald ervoor dus kan mij goed voorstellen dat je er zuinig op bent.
Ik heb ook wel eens banden omgelegd (enkele jaren geleden) en een velg beschadigen doe je niet "zomaar".
Zal die wel hebben staan te slapen.![]()
[...]
Mooi man, een GTI met een trekhaak.
Of ik hem nou ingeklapt had of niet, ik kreeg er altijd commentaar op. @tolunaygul12 was daar 1 van![]()
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Vraag maar aan @wimmel_1Famous schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:12:
Mijn ervaring is toch anders.
Wellicht toch persoonsafhankelijk
Batterij afstandsbediening leeg?
Ruitensproeiervloeistof op?
En dan was er nog iets.
Dus omdat het toch niet 'van mij' is dan hoef ik er maar niet zuinig op te zijn?GerCor schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:05:
[...]
Ik zeg altijd maar tegen leaserijders: 'als je je ogen dichtdoet, wat je dan ziet is van jou'.
[...]
*sowieso
Heet jij leaserijderS?DonJunior schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:29:
Dus omdat het toch niet 'van mij' is dan hoef ik er maar niet zuinig op te zijn?
Neen, ben geen leaserijder meer
Maar afijn ik zal met mijn luie reet maar eens een afspraak maken bij de garage voor die lampjes
Jongen, die zet je er zelf in 2 minuten in. Anders vraag je jouw vrouw even.Arcastin schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:39:
[...]
Neen, ben geen leaserijder meerAls ik was blijven leasen had ik voor het budget dat ik kreeg een kale Clio kunnen rijden. Heb dat leasebudget om laten zetten naar een regel-het-zelf-maar budget en rij daar een leuke Golf van (op afbetaling weliswaar).
Maar afijn ik zal met mijn luie reet maar eens een afspraak maken bij de garage voor die lampjes
Waarschijnlijk zit die bochtenverlichting bij zijn auto in de mistlamp en niet, zoals bij de Xenon Plus lampen, in de koplampunit. Dat ga je echt niet redden in 2 minuten danGerCor schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 17:02:
[...]
Jongen, die zet je er zelf in 2 minuten in. Anders vraag je jouw vrouw even.
Gewoon vanuit de wielkast, kan je er zo bij
Plus dat het andere lampen zijn, de H11.Famous schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:40:
Vaak ben je te bang.
Gewoon vanuit de wielkast, kan je er zo bij

@wimmel_1 Vannacht nog even gecontroleerd: bochtenverlichting gaat aan bij 40 km p/u en dus niet bij 30 km p/u.
[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 29-03-2019 10:08 ]
Dan bedoel ik niet de volledige digitale dashboards, maar zoiets:

Ik kan een vinkje aanzetten in het menu van mijn radio, maar zie nergens iets verschijnen... Zie ik nou iets over het hoofd?
Ik ben alle schermen op mijn dashboard langsgegaan en zie daar ook niks tussen..
[ Voor 13% gewijzigd door PakoeDIEP op 29-03-2019 20:00 ]
En dan met name 't rechter "D-Pad".... Daarmee scroll je van links naar rechts door de mogelijkheden waarbij je ook een "menudeel" tegen komt waarin o.a. de verbruikscijfers staan. In dát menudeel zit normaliter ook de actuele snelheid..... (up-down).
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 29-03-2019 20:06 ]
Ik heb het gevonden hoor, ik moest inderdaad naar boven.....
Blijft leuk, nieuw spul.
Bedankt!
Met het "OK" knopje in dat rechter "D-Pad" schakel je vervolgens ook nog tussen de "sub menu's" als die aanwezig zijn.... Bij de verbruikscijfers schakel je daarmee bijvoorbeeld dus tussen "actueel" / "sinds tanken" / "lange tijd" (1-2-3).PakoeDIEP schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 20:10:
Manmanman.
Ik heb het gevonden hoor, ik moest inderdaad naar boven.....
Blijft leuk, nieuw spul.
Bedankt!
Eigenlijk staat alles wel ergens in een boekje.... Ik zeg: GoT kan gewoon per direct gesloten worden voor vragen en we gaan alleen nog maar aan "social talk"doenThe Eagle schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 20:45:
Staat ook gewoon allemaal in het boekje, ligt in je dashboardkastje. Veel leesplezier alvast
https://i.imgur.com/JGkFXTX.jpg
[ Voor 15% gewijzigd door Uberdude op 30-03-2019 19:03 ]
[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 30-03-2019 19:12 ]
Iemand half rotte, half gebakken duif?

Volgens mij een kat ofso (en geen marter), want aan de leidingen enzo zit die niet te knagen....
YouTube: OSRAM LEDriving Dynamic Mirror Indicators VW Golf 7
Dit topic is gesloten.
![]()
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS