Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.027 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niemand, automaat mag je niet slepen of duwen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 17-05-2019 15:07 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

The Eagle schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:03:
Niemand, automaat mag je niet slepen of duwen ;)
Tuurlijk wel, maar wel maar tegen beperkte snelheid en voor beperkte afstand anders kan het bakje redelijk warm worden vanbinnen...een gerobotiseerde handbak is nog geen echte automaat :)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Fair enough. Nagoed, ik rij lease, dus als ie niet meer van zijn plek komt klim ik in de telefoon. Mijn eigen uitproberen van dat trucje was dus redelijk failsafe. Enige risico dat ik nam was dat ik niet voor de deur maar in het dorp stond. Wost case was ik later thuis geweest :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
mrstylo schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:19:
[...]

Dus alleen icm met car-net en niet mijn volkswagen app? Dat is wel spijtig :(
Sowieso snap ik niet dat beide apps in de lucht gehouden worden en ik begrijp het verschil nog niet zo. Als ik het verschil op de site bekijk:

"Car-Net is een verzameling van online diensten in jouw Volkswagen. Zo heb je altijd toegang tot de belangrijkste verkeers- en route informatie en toegang tot je belangrijkste apps op je smartphone via het infotainmentsysteem van je Volkswagen. Met de Mijn Volkswagen app heb je continu toegang tot alle belangrijke informatie over jouw auto via je smartphone. Zoals je ritregistratie, de locatie waar je je auto hebt geparkeerd of de status van je private-lease contract."

Nou, het enige wat ik hiervan in Car-net niet kan is de status van het contract bekijken. Verder zitten al die functies ook in Car-net. Maar Mijn Volkswagen App ziet er weer veel meer 2019 uit dan Car-net.

Lijkt mij alsof ze de ene wilden loslaten en de andere hebben gebouwd, en daarna pas achter kwamen dat ze de ene ook nog nodig hebben omdat achterliggende technieken niet zijn samen te voegen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:28
Dennisdn schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 07:51:
[...]

Sowieso snap ik niet dat beide apps in de lucht gehouden worden en ik begrijp het verschil nog niet zo. Als ik het verschil op de site bekijk:

"Car-Net is een verzameling van online diensten in jouw Volkswagen. Zo heb je altijd toegang tot de belangrijkste verkeers- en route informatie en toegang tot je belangrijkste apps op je smartphone via het infotainmentsysteem van je Volkswagen. Met de Mijn Volkswagen app heb je continu toegang tot alle belangrijke informatie over jouw auto via je smartphone. Zoals je ritregistratie, de locatie waar je je auto hebt geparkeerd of de status van je private-lease contract."

Nou, het enige wat ik hiervan in Car-net niet kan is de status van het contract bekijken. Verder zitten al die functies ook in Car-net. Maar Mijn Volkswagen App ziet er weer veel meer 2019 uit dan Car-net.

Lijkt mij alsof ze de ene wilden loslaten en de andere hebben gebouwd, en daarna pas achter kwamen dat ze de ene ook nog nodig hebben omdat achterliggende technieken niet zijn samen te voegen 8)7
Het verschil is dat Car-net door Volkswagen ontwikkelt is en Mijn Volkswagen niet. Mijn Volkswagen ofwel Volkswagen connect is een product van MIND dat weer onder PON valt. Het is dan ook alleen op de Nederlandse markt verkrijgbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Dennisdn schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 07:51:
[...]

Mijn Volkswagen app verbind met een module in je auto die altijd online is.

Car-net verbind via de portal op internet met de discover(pro) in je auto. Je krijgt hier alleen gegevens uit als je unit online is.

Het zijn twee naast elkaar werkende oplossingen.

Zie ook de reactie van @Scrtz hier boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:17

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Vissa66 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:32:

De Helix zit erin. Echt super makkelijke installatie. Als je de 2 Youtube video's bekijkt weet je exact wat je moet doen. 2 uurtjes werk, als ik het nu opnieuw zou moeten doen is het 1 uur werk. :)

Ohh en wees niet eigenwijs, haal je accu los. Bij mij sprong ook een zekering, daar was ik nog het langste mee bezig om een nieuwe te halen... :+

Straks een ritje richting het werk, het klinkt in ieder geval veel zuiverder, luider en de bass is goed aanwezig. Je voelt hem op de borst! 8) Nog een beetje vogelen met de juiste settings. :)

Voor die 370 euro, en een euro voor een nieuwe zekering (:+) denk ik dat het een hele mooie upgrade is! :)
En? Dikke 'must have?'

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de Scirocco laten chiptunen bij Hartog-Tuning in Alkmaar.
Sommigen van jullie kennen hem misschien wel, of weleens van gehoord.
Erg aardige kerel en weet ook genoeg te vertellen over je auto!

Ik was samen met een collega gegaan, ik dus met de Rocco en hij met z'n Golf 6.
We hadden de wagens uit handen gegeven en zijn zelf de stad in gegaan.
Na een aantal uren kregen we telefoon dat de wagens weer klaar stonden.
Als 2 kleine jongens, zo blij en nieuwsgierig, zijn we de wagens gaan ophalen.
Onderweg terug naar huis hebben we ruim de tijd gehad om de auto's eens goed te testen met de nieuwe software.
Wat een wereld van verschil is dat zeg! Van 122pk naar ongeveer 160pk en koppel van 200Nm naar 250Nm.
De motor draait een stuk rustiger en zou nu ook, bij normaal rijden, nog iets zuiniger moeten zijn.
Al met al een zeer geslaagde dag!
Blij dat ik dit heb gedaan. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:34
Hangt denk ik van je behoeftes af. Als ik het standaard systeem een klein beetje hard begon te zetten dan was het al niet meer zuiver, bass ontbrak al helemaal.

Ik kan hem nu echt heel erg hard zetten, zonder dat hij onzuiver wordt. Bass kun je ook zo gek maken als je zelft wilt, je haren kun je laten trillen, maar je kan het ook beschaafd houden.

Ik vind het een dikke plus en elke euro waard. Ik vind het heerlijk om het geluid hard te zetten als ik alleen in de auto zit, en dan is het geluid wel echt in kwaliteit toegenomen. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Vissa66 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 01:34:
[...]

Hangt denk ik van je behoeftes af. Als ik het standaard systeem een klein beetje hard begon te zetten dan was het al niet meer zuiver, bass ontbrak al helemaal.

Ik kan hem nu echt heel erg hard zetten, zonder dat hij onzuiver wordt. Bass kun je ook zo gek maken als je zelft wilt, je haren kun je laten trillen, maar je kan het ook beschaafd houden.

Ik vind het een dikke plus en elke euro waard. Ik vind het heerlijk om het geluid hard te zetten als ik alleen in de auto zit, en dan is het geluid wel echt in kwaliteit toegenomen. :)
Ja tis echt lekker he, vond mijn Golf 6 met 8 speakers al niet heel verkeerd klinken ofzo, ook qua bass nog vrij aardig te doen. Maar nu in mijn A3 met audi sound system, genieten! En zal vergelijkbaar zijn met jou Helix setup lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Illusion

(the art of)

Zo. Ik word ook lid van de club.
Heb een passat variant 1.6tdi dsg uit 2015 met 150k op de teller gekocht.
NAP ok, onderhoud ook netjes uitgevoerd, de handelaar levert hem volgende week met een grote beurt, apk en 3 maanden garantie af.
Nu twijfel ik een beetje of ik dat allemaal maar moet vertrouwen (achteraf natuurlijk, stom).

Stel dat ik achteraf een aankoopkeuring ofzo uit zou laten voeren, heeft dat zin?
Ik twijfel daarbij tussen mijn eigen garage, dat is een“bosch car service”- vestiging of een vw-dealer zodat die gelijk alle terugroepacties enzo uit kan voeren.
Tips? Advies?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Illusion schreef op zondag 19 mei 2019 @ 13:13:
Zo. Ik word ook lid van de club.
Heb een passat variant 1.6tdi dsg uit 2015 met 150k op de teller gekocht.
NAP ok, onderhoud ook netjes uitgevoerd, de handelaar levert hem volgende week met een grote beurt, apk en 3 maanden garantie af.
Nu twijfel ik een beetje of ik dat allemaal maar moet vertrouwen (achteraf natuurlijk, stom).

Stel dat ik achteraf een aankoopkeuring ofzo uit zou laten voeren, heeft dat zin?
Ik twijfel daarbij tussen mijn eigen garage, dat is een“bosch car service”- vestiging of een vw-dealer zodat die gelijk alle terugroepacties enzo uit kan voeren.
Tips? Advies?
Je hebt wettelijk de mogelijkheid de koop ongedaan te maken. Als je het niet vertrouwd, even langs een ANWB keuringstation? Die terugroepacties zijn, voor zover ik weet, altijd gratis. Dat kun je dus kosteloos laten doen bij de VW dealers/servicepunten.
Vissa66 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 01:34:
Hangt denk ik van je behoeftes af.
Ja, dat is het maar net. Het is voor mij niet echt een behoefte. Meer een 'voor de heb'. Achteruitrijcamera, elektrisch inklapbare spiegels, andere uitlaat en het laten coderen van mijn richtingaanwijzers/DRL en Coming Home waren mijn echte behoeftes.

Zelf kan ik heel slecht tegen luid geluid. Maar een Bass door je hele lichaam voelen is wel een noemenswaardige toevoeging. Zuiver geluid ook een dikke plus.

Twijfel, twijfel, twijfel. Jouw aanbod het in te bouwen en de geringe kosten gaan het de komende tijd voor mij bepalen.

[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 19-05-2019 14:12 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Nu online

Illusion

(the art of)

GerCor schreef op zondag 19 mei 2019 @ 13:21:
[...]

Je hebt wettelijk de mogelijkheid de koop ongedaan te maken. Als je het niet vertrouwd, even langs een ANWB keuringstation? Die terugroepacties zijn, voor zover ik weet, altijd gratis. Dat kun je dus kosteloos laten doen bij de VW dealers/servicepunten.
De anwb doet geen aankoopkeuringen meer. En ik heb helemaal niet de behoefte om te ontbinden. Het is meer dat ik zeker wil weten dat ik alle (verborgen) gebreken binnen 3 maanden boven water heb, om ze onder garantie te laten verhelpen.

Is ook drukmaken om kleine dingetjes. Een parkeersensor achter zat bijv los. Die gaan ze netjes vastzetten. Maar dan heb je ook zo’n stemmetje in je hoofd: “schade auto, die bumper is helemaal aan gort van binnen etc,etc”

[ Voor 16% gewijzigd door Illusion op 19-05-2019 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Illusion schreef op zondag 19 mei 2019 @ 13:26:
[...]

De anwb doet geen aankoopkeuringen meer. En ik heb helemaal niet de behoefte om te ontbinden. Het is meer dat ik zeker wil weten dat ik alle (verborgen) gebreken binnen 3 maanden boven water heb, om ze onder garantie te laten verhelpen.

Is ook drukmaken om kleine dingetjes. Een parkeersensor achter zat bijv los. Die gaan ze netjes vastzetten. Maar dan heb je ook zo’n stemmetje in je hoofd: “schade auto, die bumper is helemaal aan gort van binnen etc,etc”
O, doet de ANWB dat niet meer? Oké. Maar inderdaad, een sensor die los zit is toch een lichte waarschuwing.

EDIT: ooit een keer voor mijn werkgever met een Austin Morris Midget naar zo'n keuringsstation geweest. Mijn werkgever wilde die kopen van zijn vriend. Die vriend zei tegen mij: prima auto, ik heb dat ding altijd zelf onderhouden. Liet ik dat keuren. Een groot drama. Hing aan elkaar van de plamuur. Bodem totaal verrot.

Heeft verder niks met jouw auto te maken maar jij roept bij mij herinneringen op. :+

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 19-05-2019 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Nu online

Illusion

(the art of)

GerCor schreef op zondag 19 mei 2019 @ 13:32:
[...]

O, doet de ANWB dat niet meer? Oké. Maar inderdaad, een sensor die los zit is toch een lichte waarschuwing.

EDIT: ooit een keer voor mijn werkgever met een Austin Morris Midget naar zo'n keuringsstation geweest. Mijn werkgever wilde die kopen van zijn vriend. Die vriend zei tegen mij: prima auto, ik heb dat ding altijd zelf onderhouden. Liet ik dat keuren. Een groot drama. Hing aan elkaar van de plamuur. Bodem totaal verrot.

Heeft verder niks met jouw auto te maken maar jij roept bij mij herinneringen op. :+
Laten we het niet dramatischer maken dan het is. Handelaar heeft veel goede recensies, ook qua garantie-afhandeling het een en ander gezien dat geruststelt.

Goede nieuws:vanaf woensdag rijd ik een passat.
Nu al druk in de ssp’s aan het kijken. Boekje kan ik vreemd genoeg niet downloaden, want Pon doet moeilijk op mijn kenteken. Geneuzel...

Kan de onderhoudsintervallen alleen nog niet vinden voor distributie en dsg.

[ Voor 10% gewijzigd door Illusion op 19-05-2019 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op zondag 19 mei 2019 @ 13:21:
[...]

[...]

Ja, dat is het maar net. Het is voor mij niet echt een behoefte. Meer een 'voor de heb'. Achteruitrijcamera, elektrisch inklapbare spiegels, andere uitlaat en het laten coderen van mijn richtingaanwijzers/DRL en Coming Home waren mijn echte behoeftes.

Zelf kan ik heel slecht tegen luid geluid. Maar een Bass door je hele lichaam voelen is wel een noemenswaardige toevoeging. Zuiver geluid ook een dikke plus.

Twijfel, twijfel, twijfel. Jouw aanbod het in te bouwen en de geringe kosten gaan het de komende tijd voor mij bepalen.
Altijd lastig. Als je een keer in de omgeving bent moet je maar een keer komen luisteren anders. :*)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Blommie01 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 10:44:
[...]

Mijn Volkswagen app verbind met een module in je auto die altijd online is.

Car-net verbind via de portal op internet met de discover(pro) in je auto. Je krijgt hier alleen gegevens uit als je unit online is.

Het zijn twee naast elkaar werkende oplossingen.

Zie ook de reactie van @Scrtz hier boven.
Car-Net is ook altijd online met een eigen simkaart, vandaar ik het verschil niet begreep. Nouja, Car-Net is gedeeltelijk altijd online. Ik kan wel alles uit de boordcomputer uitlezen, zien of er ramen open staan, zien waar de auto staat, de tuuter af laten gaan, de lampen laten knipperen en een melding krijgen als het alarm af gaat. Maar sommige dingen ook weer niet zoals: zodra ik een navigatie-route naar de auto push moet de auto eerst verbinding maken via de dongle om hem te ontvangen.

Maar wat Scrtz verteld, dat de VW-app van Pon is, wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:19
Illusion schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:33:
[...]

Laten we het niet dramatischer maken dan het is. Handelaar heeft veel goede recensies, ook qua garantie-afhandeling het een en ander gezien dat geruststelt.

Goede nieuws:vanaf woensdag rijd ik een passat.
Nu al druk in de ssp’s aan het kijken. Boekje kan ik vreemd genoeg niet downloaden, want Pon doet moeilijk op mijn kenteken. Geneuzel...

Pin me er niet op vast:
Distributie: 210KM of 5 jaar
DSG: 60KM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Illusion schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:33:
[...]
Diesel varianten geproduceerd vanaf 2014 –
VW Passat 1.6 TDI 88 kW = 210 000 Kilometer. Geen maximaal aantal jaren. Maximaal 10 jaar is aanbevolen.
VW Passat 2.0 TDI alle varianten = 210 000 Kilometer. Geen maximaal aantal jaren. Maximaal 10 jaar is aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Nu online
Dennisdn schreef op maandag 20 mei 2019 @ 06:16:
[...]

Car-Net is ook altijd online met een eigen simkaart, vandaar ik het verschil niet begreep. Nouja, Car-Net is gedeeltelijk altijd online. Ik kan wel alles uit de boordcomputer uitlezen, zien of er ramen open staan, zien waar de auto staat, de tuuter af laten gaan, de lampen laten knipperen en een melding krijgen als het alarm af gaat. Maar sommige dingen ook weer niet zoals: zodra ik een navigatie-route naar de auto push moet de auto eerst verbinding maken via de dongle om hem te ontvangen.

Maar wat Scrtz verteld, dat de VW-app van Pon is, wist ik niet.
Net nog maar eens getest en het klopt dat Car-Net altijd online is.

De reden dat ik dacht dat het niet zo was komt omdat het wel heel traag bij mij werkt. Knipperlichten activeren duurt bijna een minuut bij mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Nu online

Illusion

(the art of)

SadisticPanda schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:06:
[...]
Diesel varianten geproduceerd vanaf 2014 –
VW Passat 1.6 TDI 88 kW = 210 000 Kilometer. Geen maximaal aantal jaren. Maximaal 10 jaar is aanbevolen.
VW Passat 2.0 TDI alle varianten = 210 000 Kilometer. Geen maximaal aantal jaren. Maximaal 10 jaar is aanbevolen.
YoGi_Berra schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:33:
[...]
Pin me er niet op vast:
Distributie: 210KM of 5 jaar
DSG: 60KM
Dank u, Danku. Kan ik dus nog 2 jaar a 30dkm rijden :)

Volgens is mijn DSG de DQ200, volgens mij heeft die de droge koppeling.. Moet er dan nog steeds om de 60dkm nieuwe olie in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitkat007
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-04 21:39
Heren :)

Ik heb een Golf 7 gekocht van eind 2015 (2016 model) maar ik merk echt kuren met het systeem. (Discover Pro) denk aan vastlopers, scherm niet meer aan (alleen na harde reset), achteruit rij camera komt eruit maar laat niets zien.

Ik zag dat je via de website vooral kaart updates kan downloaden maar hoe zit het met de firmware van dat systeem zelf ?

[ Voor 12% gewijzigd door kitkat007 op 20-05-2019 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

kitkat007 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:38:

Ik heb een Golf 7 gekocht van eind 2015 (2016 model) maar ik merk echt kuren met het systeem. (Discover Media Pro) denk aan vastlopers, scherm niet meer aan (alleen na harde reset), achteruit rij camera komt eruit maar laat niets zien.

Ik zag dat je via de website vooral kaart updates kan downloaden maar hoe zit het met de firmware van dat systeem zelf ?
Je hebt of een Discover Pro of een Discover Media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 14:27
kitkat007 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:38:

Ik heb een Golf 7 gekocht van eind 2015 (2016 model) maar ik merk echt kuren met het systeem. (Discover Pro) denk aan vastlopers, scherm niet meer aan (alleen na harde reset), achteruit rij camera komt eruit maar laat niets zien.

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een firmware update voor mijn 2017 golf. Echter kan ik echt niks vinden. Ik ga morgen mijn dealer mailen.

Het probleem wat ik heb is dat verkeersborden herkenning niet werkt...echter als ik mijn Navi SD kaart eruit haal werkt het wel :s

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Kaarten zijn van HERE. Firmware zal wel van Volkswagen zelf zijn. Van Kaarten krijgen we 2 x per jaar een update. Als ik me niet vergis: mei en november. Updates van de Discover Pro heb ik nog nooit gezien. Wel eentje gekregen van @Rainesh maar van Volkswagen nog nooit iets vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Goldman schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:21:
[...]

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een firmware update voor mijn 2017 golf. Echter kan ik echt niks vinden. Ik ga morgen mijn dealer mailen.

Het probleem wat ik heb is dat verkeersborden herkenning niet werkt...echter als ik mijn Navi SD kaart eruit haal werkt het wel :s
Dat is een bekend probleem.
http://www.navigatiehelps...-2-werkt-niet-t19178.html

Zit een conflict met de ingebakken snelheidsborden in het Nederlandse kaart-materiaal, want zodra je de grens over gaat of geen GPS-bereik hebt werkt het wel. Ik heb het in mijn eerste Golf7 gehad en heb het toen zelf op kunnen lossen, maar weet zo niet meer hoe. Heb je al eens de SD helemaal gewist en nieuw kaart-materiaal op gezet? Anders hebben ze het op die link wel over een update.

Ik heb geen Media Discover meer, maar zitten de snelheidsborden daar niet in een los bestandje op de SD-kaart wat je kan wissen?

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 21-05-2019 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:12
Firmware van mib2 systemen zijn heel erg moeilijk te vinden/krijgen. Heb ze voornamelijk van mib1

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Het is wel echt tijd dat ze eens komen met navigatie-updates. Ben afgelopen dagen tegen 2 gekke dingen aangelopen die me niet eerder opgevallen waren.

Ik woon in Arnhem en ons kantoor staat in Barendrecht. Ondanks ik de weg goed ken zet ik wel altijd de navi aan, al is het maar voor de reistijd. En het viel mij al op dat ik altijd veel eerder aankom dan hij vooraf aangeeft. Maar omdat ik nooit echt kijk naar het scherm was me dit nooit opgevallen.

Hij lijkt af en toe wat linkjes te missen in de kaart.

Vanuit Arnhem naar Barendrecht stuurt hij dus altijd vanaf Sliedrecht door de polder naar Barendrecht i.p.v. gewoon de A15 en A16 te volgen.

En andersom richting huis kent hij de afslag niet meer bij Huissen (voor in de regio bekenden: die op de Pleijroute), waardoor hij je dan helemaal via Bemmel binnendoor door Huissen richting Arnhem laat rijden.

Nu ken ik die wegen allemaal goed en trap er niet in. Maar begin me wel af te vragen hoeveel kilometer ik in onbekende gebieden voor niets heb gereden....

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 21-05-2019 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:47
Waarschijnlijk best wel veel, bij het uitbrengen van updates voor kaarten zijn ze vaak al achterhaald. :-( Precies de reden waarom ik het niet gebruik. Als het mogelijk altijd gebruik maken van Apple Maps of Google Maps als je de mogelijkheid hebt.

[ Voor 40% gewijzigd door Uffeltje op 21-05-2019 11:53 ]

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Uffeltje schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:53:
Waarschijnlijk best wel veel, bij het uitbrengen van updates voor kaarten zijn ze vaak al achterhaald. :-( Precies de reden waarom ik het niet gebruik. Als het mogelijk altijd gebruik maken van Apple Maps of Google Maps als je de mogelijkheid hebt.
Via Carplay gebruik ik Google- of Apple Maps wel eens om op terug te vallen als de gewone navigatie het gebied echt niet kent of als er weer eens een weg is afgesloten die VW nog niet kent. Maar ik vind de normale navigatie veel fijner, meer informatie geven en veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik gebruik al jaren Kaarten van HERE. De versie die wij kunnen downloaden loopt een stuk achter maar online is het gewoon actueel. Ik heb in al die jaren nog nooit meegemaakt dat Kaarten iets NIET kon vinden. De meeste, dus niet alle, files en wegafsluitingen worden netjes gemeld.

Daarnaast: het is een hulpmiddel. Er wordt wel verwacht dat je zelf ook kunt nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Dennisdn schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:02:
[...]

Via Carplay gebruik ik Google- of Apple Maps wel eens om op terug te vallen als de gewone navigatie het gebied echt niet kent of als er weer eens een weg is afgesloten die VW nog niet kent. Maar ik vind de normale navigatie veel fijner, meer informatie geven en veel mooier.
Was 'vroeger' al.
Apple Maps kende straten die de VW navigatie niet kende of de nav van de auto stuurde me gewoon de verkeerde kant op.

En kan je vertellen dat de Apple Maps verre van perfect waren bij release 8)7

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Dennisdn schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 06:11:
[...]

Dat is een bekend probleem.
http://www.navigatiehelps...-2-werkt-niet-t19178.html

Zit een conflict met de ingebakken snelheidsborden in het Nederlandse kaart-materiaal, want zodra je de grens over gaat of geen GPS-bereik hebt werkt het wel. Ik heb het in mijn eerste Golf7 gehad en heb het toen zelf op kunnen lossen, maar weet zo niet meer hoe. Heb je al eens de SD helemaal gewist en nieuw kaart-materiaal op gezet? Anders hebben ze het op die link wel over een update.

Ik heb geen Media Discover meer, maar zitten de snelheidsborden daar niet in een los bestandje op de SD-kaart wat je kan wissen?
Ik zal vanavond eens een nieuwe SD kaart pakken en die installeren / configuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ach heren. Ik ben nog van het Shell stratenboek tijdperk. En dan België in. Ik geef het je te doen. _O-

Dat was ook de tijd dat ik de kleine lettertjes niet meer kon lezen. Dus, leesbril. :+

[ Voor 30% gewijzigd door GerCor op 21-05-2019 13:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

GerCor schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:36:
Ach heren. Ik ben nog van het Shell stratenboek tijdperk. En dan België in. Ik geef het je te doen. _O-

Dat was ook de tijd dat ik de kleine lettertjes niet meer kon lezen. Dus, leesbril. :+
Weet je eigenlijk wel zeker dan dat je een Golf rijdt? Bedoel, als je het niet meer zo scherp ziet: het logo van Skoda is ook rond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

The Eagle schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:12:
[...]

Weet je eigenlijk wel zeker dan dat je een Golf rijdt? Bedoel, als je het niet meer zo scherp ziet: het logo van Skoda is ook rond :P
Voor alles wat heel mooi rond is heb ik een combinatie van, ja, laat ik het een 'ingebouwde radar' noemen en, iets moderner: de rondevormenherkenningscamera.

Volledig autonoom. Werkt ook prima in Nederland. SD kaartje kan gewoon blijven zitten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitkat007
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-04 21:39
Dank je wel voor de reactie. Ik ga even een afspraak maken met de dealer en kijken wat die zegt.

Ik heb discover care gebruikt om de sd kaart (die erbij kwam) bij te werken. Moet ik nog wat doen op het systeem zelf want als ik updaten klik staat er dat er geen update is.

Ik neem aan dat de SD kaart al bijgewerkt is en dat het systeem de kaarten gewoon daarvan af leest ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
De SD kaart met de meest recente kaarten word nu ingeladen, de SD kaart gewist en nu ook de kaart van heel EU in aan het laden ipv Benelux en fr en duitsland. (Pakket 1 oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
GerCor schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:48:

Daarnaast: het is een hulpmiddel. Er wordt wel verwacht dat je zelf ook kunt nadenken.
Dat is zeker waar. Maar ik moet dagelijks voor projectbezoeken in de achterste uithoeken zijn van Uithuizermeden (onder Delfzijl ergens, snelste weg is via Noorwegen) tot dorpjes rond Goes en alles ertussen. Ik vertrouw daarbij al mijn halve leven heel erg veel op de schermen. En natuurlijk, je moet altijd opletten en kaarten lopen altijd lang achter. Maar nu doet ie wel hele gekke onverwachte dingen.

De 2 voorbeelden, afslag Huissen op de N325 en de A15/A16 hebben er al sinds de Carmin halverwege de jaren '90 gewoon in gezeten. Ze staan ook netjes gewoon op de kaart zonder belemmering. Maar toch kan hij de route erover niet meer bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:08:
Dat is zeker waar. Maar ik moet dagelijks voor projectbezoeken in de achterste uithoeken zijn van Uithuizermeden (onder Delfzijl ergens, snelste weg is via Noorwegen) tot dorpjes rond Goes en alles ertussen.
Ik vertel je vast niks nieuws als ik zeg dat Delfzijl en Goes al een paar honderd jaar bestaan. Werd al bezocht met paard en wagen - jij zou vast per ezel reizen- of te voet zonder enige bewegwijzering.

Hulpmiddel. Zelf nadenken. d:)b (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@Dennisdn Uithuizermeeden. (onder Boven Delfzijl ergens, snelste weg is via Noorwegen)
Anders kom je er niet met (of zonder) navigatie :)
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2q2lqag.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door BenEco op 21-05-2019 19:41 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Vissa66 wat ik me over die sub afvroeg: kan dat ding er ook makkelijk uit, als in ontkoppeld worden (bijv vanwege vakantie), en hoe is het geluid dan? Stuurt ie de bassen dan weer naar de standaard speakers? Of is het geluid dan echt kwalitatief uitermate teleurstellend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
BenEco schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:33:
@Dennisdn Uithuizermeeden. (onder Boven Delfzijl ergens, snelste weg is via Noorwegen)
Anders kom je er niet met (of zonder) navigatie :)
[Afbeelding]
Je hebt gelijk, ik moet veel in de Eemshaven zijn en dat zie ik voor het gemak als Delfzijl, maar ligt er zo op de kaart gekeken nog wel een eindje vandaan. En daarom vertrouw ik op de navigatie :)

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 21-05-2019 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
The Eagle schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:05:
@Vissa66 wat ik me over die sub afvroeg: kan dat ding er ook makkelijk uit, als in ontkoppeld worden (bijv vanwege vakantie), en hoe is het geluid dan? Stuurt ie de bassen dan weer naar de standaard speakers? Of is het geluid dan echt kwalitatief uitermate teleurstellend?
Hij zit vast met de schroef waarmee je normaal het reservewiel op zijn plek houdt. Loskoppelen is easy, want er zit maar 1 stekker in. :)

Ik weet echter niet wat er van het geluid overblijft als je hem nu zou loskoppelen. Dat zou ik even voor je moeten uitproberen. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Even een update, SD kaart wissen en updaten deed helemaal niets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Nu online
Vissa66 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:30:
[...]

Hij zit vast met de schroef waarmee je normaal het reservewiel op zijn plek houdt. Loskoppelen is easy, want er zit maar 1 stekker in. :)

Ik weet echter niet wat er van het geluid overblijft als je hem nu zou loskoppelen. Dat zou ik even voor je moeten uitproberen. :)
@The Eagle
Zag op EBay connectors voorbij komen die je op je kabelboom kunt zetten zodat het geluid weer normaal is als je de sub en versterker loshaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:53
The Eagle schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:05:
Rijdt met een B8 Passat variant en vraagt zich af of de sub niet te veel kofferruimte in neemt voor op vakantie. 8)7 :P

Zelf nooit problemen gehad met vakantie bagage voor 5 man in een Passat, ook niet voor 2 weken of wintersport. En dat met een volwaardig lichtmetalen reservewiel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik heb twee kinderen die nog in de luiers zitten. Dr moet op vakantie iets meer mee dan een stel koffers en/of weekendtassen en ski's, en die dingen hebben soms nog best onhandige vormen ook ;)
Daarbij rij ik als het ff kan met vrij zicht naar achteren. Dus als ik de diepte in kan laden is dat best wel handig. En mag met de familie in de auto de boel toch niet open draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

The Eagle schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:26:
Ik heb twee kinderen die nog in de luiers zitten. Dr moet op vakantie iets meer mee dan een stel koffers en/of weekendtassen en ski's, en die dingen hebben soms nog best onhandige vormen ook ;)
Daarbij rij ik als het ff kan met vrij zicht naar achteren. Dus als ik de diepte in kan laden is dat best wel handig. En mag met de familie in de auto de boel toch niet open draaien.
Je kunt jouw vrouw ook vragen of jij de koffers en auto mag inpakken. Heb je vast ruimte zat over. In het buitenland hebben ze ook luiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

GerCor schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:50:
[...]

Je kunt jouw vrouw ook vragen of jij de koffers en auto mag inpakken. Heb je vast ruimte zat over. In het buitenland hebben ze ook luiers.
Je hebt er duidelijk geen ervaring mee. Probeer voor de gein maar eens een volwaardige buggy mee te nemen. De kofferbak is zo vol ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[...]

Je kan je vrouw en je kinderen ook gewoon thuislaten.

Lekker heerlijk die rust :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
SadisticPanda schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:31:
[...]

Je kan je vrouw en je kinderen ook gewoon thuislaten.

Lekker heerlijk die rust :D
Wordt alleen verstoord omdat die sub flink staat te pompen 8)7

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MeltedForest schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:16:
[...]

Je hebt er duidelijk geen ervaring mee. Probeer voor de gein maar eens een volwaardige buggy mee te nemen. De kofferbak is zo vol ;w
Kijk eens aan. Het verwijt van vrouwen is dat mannen geen ruimtelijk inzicht hebben als het aankomt op een auto (of een koffer) inpakken. Jij bewijst dat bij deze. Nou ben ik ook een man maar we hadden het over de ruimte die een subwoofer in de auto inneemt. Ik gok, maar heb toch wel het inzicht denk ik, dat ook jij geen volwaardige buggy in de ruimte krijgt waar de subwoofer zit als je die zou verwijderen.

Maar ik kan het natuurlijk mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Als ik een reservewiel of sub in de kofferruimte leg. Komt de ganse laadvloer met 15cm omhoog...dus ik verlies veel meer dan het volume van enkel die sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

SadisticPanda schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:24:
Als ik een reservewiel of sub in de kofferruimte leg. Komt de ganse laadvloer met 15cm omhoog...dus ik verlies veel meer dan het volume van enkel die sub.
Bij een Golf 7 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Heb zelf een VW Golf MK7 uit jan. 2014 deze heeft de Discovery Media maar geen carplay, nu ben ik al een tijdje aan het zoeken en onderzoeken en komen er twee radio's die ik kan kopen en installeren.

De Pioneer AVIC-EVO1-G72-QYI en de Alpine X902DG7, maar beide zijn redelijk prijzig zeker als ik alles aanschaf zodat ik hetzelfde heb als nu zonder een dvd/cd speler wat ik toch nooit gebruik.

Is er een andere manier om een pioneer of ander goed merk met carplay die werkt in deze auto, had gekeken naar een 2e gen. van mijn huidige radio maar ook die zijn prijzig en moet de computer aangepast worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Queenfanmichel schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:26:
Heb zelf een VW Golf MK7 uit jan. 2014 deze heeft de Discovery Media maar geen carplay, nu ben ik al een tijdje aan het zoeken en onderzoeken en komen er twee radio's die ik kan kopen en installeren.

De Pioneer AVIC-EVO1-G72-QYI en de Alpine X902DG7, maar beide zijn redelijk prijzig zeker als ik alles aanschaf zodat ik hetzelfde heb als nu zonder een dvd/cd speler wat ik toch nooit gebruik.

Is er een andere manier om een pioneer of ander goed merk met carplay die werkt in deze auto, had gekeken naar een 2e gen. van mijn huidige radio maar ook die zijn prijzig en moet de computer aangepast worden.
Er zijn zeker wel manieren maar ik zou er persoonlijk niet aan beginnen. Tijd en geld niet waard, zo fantastisch is Carplay nu ook weer niet. Ik mis het iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

[...]

Ik pak de auto in, zij de koffers. Het is al werk zat. Ik heb wel veto over wat wel en niet mee gaat. En ik ben een kei in economisch inpakken en ruimtelijk inzicht. Als in: als ik hem inpak is vol ook echt vol tot waar ik het hebben wil.
En dan nog zit het dus echt vol - of iig tot aan het dekzeil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

The Eagle schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:03:
[...]

Ik pak de auto in, zij de koffers. Het is al werk zat. Ik heb wel veto over wat wel en niet mee gaat. En ik ben een kei in economisch inpakken en ruimtelijk inzicht. Als in: als ik hem inpak is vol ook echt vol tot waar ik het hebben wil.
Dekzeil? Weet je zeker dat je niet de boot aan het inpakken bent?

Ik zeg: bril kopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Jij rijdt een golf, ik een passat station. Jij hebt een vaste hoedenplank. Ik heb zo'n mooi oprolbaar dekzeil. Of rolzeil, of hoe je het dan ook wilt noemen. Geen bril nodig. Hooguit een verklarende woordenlijst vanuit VW. Hoe is je Duits? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

The Eagle schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:41:
Jij rijdt een golf, ik een passat station. Jij hebt een vaste hoedenplank. Ik heb zo'n mooi oprolbaar dekzeil. Of rolzeil, of hoe je het dan ook wilt noemen. Geen bril nodig. Hooguit een verklarende woordenlijst vanuit VW. Hoe is je Duits? :+
Nou, dat Hoog Duits dat we op school kregen kan ik heel goed volgen. Maar, kijk je in VCDS/OBDeleven …. tsja, dat is lezen en dan wordt het al snel puzzelen en de accenten op de juiste plaats.

Het is trouwens Passat Variant.

Maar goed. Niet te serieus The Eagle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:50

Tijntje

Hello?!

The Eagle schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:03:
[...]

Heb inderdaad de zelfde afspraak thuis :) in de ruimte van dat reserve wiel kunnen twee volwaardige weekendtassen.
Daarna is het laden tot aan het zeil, alles wat dan niet inpast gaat niet meer mee. >:)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Nu online

Illusion

(the art of)

Oke ik ben de weg kwijt..
Zojuist een passat variant highline van feb2015 in ontvangst genomen.
Media systeem ziet er exact zo uit: Afbeeldingslocatie: https://www.pon-ecom-static.nl/media/volkswagen/products/5G0054830A-appconnect-1-605.jpg
Maar het app-connect icoontje is bij mij niet zichtbaar.
Het mirror-link icoontje zie ik wel maar geeft de foutmelding "U kunt de functie vrijschakelen met een sleutel, neem contact op met de VW specialist".

Systeeminformatie:
nav
Als ik het geheugenkaartje eruit trek, stopt de navigate. Dus ik neem aan dat ik een "Discover Media" heb.

Kan hier nou wel of geen carplay op? Desnoods met een betaalde key/software upgrade?
Volgens de VW site kan het pas van de 2016 passat, maar deze heeft wel mirrorlink, wat steeds met carplay geassocieerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Kan wel Carplay op. Moet een softwareupdate krijgen en sleutel via de Dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Een update van mij mbt de bordenherkening, zonder SD kaart, werkt het top, alles word gezien, matrix borden, reguliere borden, wegwerkzaamheden alles...maar met...helemaal niks. Ik heb nog niks gehoord van mijn garage, die ga ik morgen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Goldman schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 18:00:
Een update van mij mbt de bordenherkening, zonder SD kaart, werkt het top, alles word gezien, matrix borden, reguliere borden, wegwerkzaamheden alles...maar met...helemaal niks. Ik heb nog niks gehoord van mijn garage, die ga ik morgen bellen.
Benieuwd of het wel werkt bij een Discover Pro. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:28

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Illusion schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:30:

Kan hier nou wel of geen carplay op? Desnoods met een betaalde key/software upgrade?
Volgens de VW site kan het pas van de 2016 passat, maar deze heeft wel mirrorlink, wat steeds met carplay geassocieerd wordt.
App me anders even het menu achter het menu ( menuknop vast houden tot er een extra menu verschijnt) dan kan ik even kijken of dit mogelijk is.

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Scrtz schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:56:
[...]

Er zijn zeker wel manieren maar ik zou er persoonlijk niet aan beginnen. Tijd en geld niet waard, zo fantastisch is Carplay nu ook weer niet. Ik mis het iig niet.
Ik had in mijn vorige auto ook CarPlay, ik vond het heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy Man 2013
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:20
Goldman schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 18:00:
Interessant, “ziet” die van jou ook matrix borden en wegwerkzaamheden? Die van mij “ziet” wel iets, maar matrix, wegwerkzaamheden of enig ander afwijkend bord herkent hij niet. Heb een Golf MJ2019.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rainesh
Nieuwe mapupdate voor Discover Pro Mib1 en 2

http://infotainment-cdn.s...HIGH12_P177_EU_201920.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik laat je morgen wel even weten of ik nog thuis heb kunnen komen.... :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:05
Ben een leek in het updaten van mijn navigatiesysteem: hoe update ik dit? Zet ik de bestanden die in het mapje 'mib2' zit in de root van de navigatie sd-kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tolga07 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 00:22:
[...]

Ben een leek in het updaten van mijn navigatiesysteem: hoe update ik dit? Zet ik de bestanden in het mapje 'mib2' in de root van de navigatie sd-kaart?
Als je een sd kaartje hebt dan heb je Discover Media en geen Pro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
Rainesh schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 00:23:
[...]

Als je een sd kaartje hebt dan heb je Discover Media en geen Pro..
Ah jammer, erover heen gelezen dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Happy Man 2013 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:08:
[...]

Interessant, “ziet” die van jou ook matrix borden en wegwerkzaamheden? Die van mij “ziet” wel iets, maar matrix, wegwerkzaamheden of enig ander afwijkend bord herkent hij niet. Heb een Golf MJ2019.
Nouja, hij ziet de wegwerkzaamheden zelf niet echt, maar wél de borden met tijdelijke snelheden die er staan. En daar is hij best goed in. Smerige half weggedraaide borden pakt hij netjes mee. Ook de wisselende matrixborden boven de weg worden vrijwel altijd juist herkend.

Weet je zeker dat je echt een camera met herkenning hebt en het geen informatie uit de navigatiekaart is wat is weergegeven?
Grappig dat de kaarten altijd eerder bij Skoda vrijgegeven worden dan via VW zelf, die heeft de kaarten van "Update: Datum : 1-10-18" er nog staan.

[ Voor 24% gewijzigd door Dennisdn op 25-05-2019 06:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vandaag even mee aan de slag. Nu de nieuwste versie van Windows 10 aan het installeren. I Love Updates dus een mooi dagje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pI1oWX48lztclynNJb55Nk2I/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35

DarkSide

theres no place like ::1

Vraagje.
Mijn Discover Pro kan ook gewoon kaart updates via 4g doen.
Ik zie daar tig landen staan welke ik kan updaten. Maar Nederland staat daar niet bij.

Hoe zit dat?
Vind het niet erg om via USB te updaten zoals ik dat bij mijn vorige golf ook deed.
Maar dit leek me juist een handige functie. Gewoon live updaten als er wat was zonder eerst de update via de computer te regelen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
heb je de update voor de discover media gen1 toevallig ook al voorbij zien komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Shanquish schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 13:59:
[...]

heb je de update voor de discover media gen1 toevallig ook al voorbij zien komen?
Discover Media and Amundsen (MIB 1)
http://infotainment-cdn.s...ps/STD1_P81_EU_201920.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
Heb je misschien ook die van MIB2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:13
DarkSide schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:21:
Vraagje.
Mijn Discover Pro kan ook gewoon kaart updates via 4g doen.
Ik zie daar tig landen staan welke ik kan updaten. Maar Nederland staat daar niet bij.

Hoe zit dat?
Vind het niet erg om via USB te updaten zoals ik dat bij mijn vorige golf ook deed.
Maar dit leek me juist een handige functie. Gewoon live updaten als er wat was zonder eerst de update via de computer te regelen
Dat betekend dat je al de nieuwste versie hebt. Ik gebruik zelf de internet verbinding via mijn telefoon om alle updates binnen te halen. ideaal!

How are you doing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Tolga07 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:32:
[...]

Heb je misschien ook die van MIB2?
nog niet. Post het later als ik het heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:13
Misschien een gekke vraag: Maar is het al mogelijk dat ik google maps op mijn Active info display krijg?
Ik heb nu een Discover Pro en Apple car play werkt als een zonnetje. Maar Google maps op mijn active info display is toch wel (L)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

stftweaker schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 15:12:
Misschien een gekke vraag: Maar is het al mogelijk dat ik google maps op mijn Active info display krijg?
Ik heb nu een Discover Pro en Apple car play werkt als een zonnetje. Maar Google maps op mijn active info display is toch wel (L)
Niet mogelijk, als ik Waze open op CarPlay is het niet eens mogelijk om de normale ‘VW’ kaart op het AID te tonen.

@Rainesh

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tIPSBGTckQO3fbPrtZzf5Wm1/full.jpg

Maandag (als ik weer +1u in de auto zit) nog maar eens proberen. Update duurde nu ook +/- 50min.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ships. Ik had niet eens gezien dat @Rainesh de updates van Discover Media ook al geplaatst had. Zit ik potdomme de verkeerde te downloaden, uit te pakken, en proberen te installeren. :Z

Haha. NOT.

Nieuwe poging ..... :P :9

[ Voor 83% gewijzigd door GerCor op 25-05-2019 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 15:14:
[...]

Niet mogelijk, als ik Waze open op CarPlay is het niet eens mogelijk om de normale ‘VW’ kaart op het AID te tonen.

@Rainesh

[Afbeelding]

Maandag (als ik weer +1u in de auto zit) nog maar eens proberen. Update duurde nu ook +/- 50min.
Met een usb 3.0 moet het ongeveer een half uurtje duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Je bent wel gauw een halve dag kwijt bij zo'n update van Kaarten. Eerst downloaden, dan uitpakken en dan installeren in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

GerCor schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:44:
Je bent wel gauw een halve dag kwijt bij zo'n update van Kaarten. Eerst downloaden, dan uitpakken en dan installeren in de auto.
Je kunt het ook overdrijven he.

Zojuist de 25GB zip voor de Discover Pro/Columbus binnen gehaald, extracted naar USB3.0 stick en geupdate in 2 uurtjes.

Te referentie:
Ziggo 250/50
Sandisk USB3.0 32GB stick
Skoda Kodiaq MY2018 met 9,2" Columbus.

Het kopieren naar die stick duurde het langst; bijna 45min, vanaf de SSD in mijn laptop.

Updaten kun je trouwens ook zonder dat je aan het rijden bent. Contact _niet_ aanzetten, maar alleen je navi handmatig met de knop aanzetten. Kun je prima updaten en auto kan ook gewoon op slot. Contact/motor hoeft niet aan te staan/te lopen.

[ Voor 17% gewijzigd door max op 25-05-2019 19:56 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Die van mij moet wel op contact. Maar als je alles in 1 keer goed doet dan kan het inderdaad sneller. :+

Net de auto even gestart en weer uitgezet. Systeem gaat gewoon door. Niet op contact. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SkfiBm3CzU4eMdUY916JvM4X/full.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door GerCor op 25-05-2019 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@max

Zo doe ik het ook altijd. Werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Rainesh schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:31:
[...]

Met een usb 3.0 moet het ongeveer een half uurtje duren.
Ondanks de foutmelding van hierboven gaf hij bij versie informatie wel v177 aan 8)7 8)7

Kaarten van 2019/2020....?

Heb hem nu nog maar eens aangezet met de methode van @max :P

We gaan het meemaken >:)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Die van mij gaat er toch iets langer over doen. Van 50% (20:31 uur) naar 70% (20:55 uur)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

GerCor schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:58:
Die van mij gaat er toch iets langer over doen. Van 50% (20:31 uur) naar 70% (20:55 uur)
Ik heb uit betrouwbare bron begrepen dat het systeem zich aanpast naar zijn gebruiker >:) :>

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:30:
[...]

Ondanks de foutmelding van hierboven gaf hij bij versie informatie wel v177 aan 8)7 8)7

Kaarten van 2019/2020....?

Heb hem nu nog maar eens aangezet met de methode van @max :P

We gaan het meemaken >:)
Ik heb ook al 2x een succesvolle update gedaan met een foutmelding als afsluiting. Vreemd genoeg, maar het werkt tot nu toe elke keer prima. Ben nu de nieuwe versie aan het downloaden en ga hem later deze week even updaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@GerCor

Valt dus wel mee hoe super jouw Golf is. ;)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Vinden jullie de standaard navigatie niet enorm irritant? Sinds ik waze gebruik via Android auto kan ik niet meer zonder. Waze is sowieso altijd up to date. Hoef ik niet moeilijk te doen met update bestanden zoals bovenstaand.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Leoon. schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:45:
Vinden jullie de standaard navigatie niet enorm irritant? Sinds ik waze gebruik via Android auto kan ik niet meer zonder. Waze is sowieso altijd up to date. Hoef ik niet moeilijk te doen met update bestanden zoals bovenstaand.
Haha, ik gebruik ook altijd Waze op CarPlay maar toch update ik het VW systeem altijd 8)7 8)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

max schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:29:
@GerCor

Valt dus wel mee hoe super jouw Golf is. ;)
Natuurlijk valt dat mee. Dat zeg ik al vanaf het begin. Een SUPERGolf 7.
Kijk, het is net een fles dure wijn. Kun je in 5 minuten leegzuipen of de hele avond van genieten. :9

Maar laten we het er op houden dat jij een iets snellere processor hebt in jouw 2018 model. Ik gok dat mijn systeem er dit keer 2 uur over heeft gedaan. Volgens mij was de vorige update iets van 40 minuten.
Leoon. schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:45:
Ik heb geen Waze, ook niet op mijn telefoon. Ik heb begrepen dat om Waze te kunnen gebruiken je een Facebook account moet hebben. Daarnaast heb ik wat screenshots van Waze gezien. Meer iets voor kleuters.

[ Voor 33% gewijzigd door GerCor op 25-05-2019 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:44
Voor waze heb je zeker geen Facebook nodig. Ik heb nog nooit Facebook gehad en gebruik waze wel (eens).

Google maps of waze (zeker via android auto) is altijd beter dan ingebouwd met wegwijzigingen en files. Toch gebruik ik de ingebouwde navigatie ook vaak.
Ingebouwde is mooier (zeker door het active info display ), sneller (zeker doordat ik dan m'n telefoon in m'n broekzak kan houden), en ik vind de detailtekeningen voor moeilijke situaties beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
MaffeMaarten schreef op zondag 26 mei 2019 @ 08:33:

Ingebouwde is mooier (zeker door het active info display ), sneller (zeker doordat ik dan m'n telefoon in m'n broekzak kan houden), en ik vind de detailtekeningen voor moeilijke situaties beter.
Wat ik het mooiste vind ik de combinatie tussen de 2 schermen. De Discover Pro op het centrale dashboard wil bij mij niet auto in- en uitzoemen tijdens het navigeren. Maar dat gemis vang ik op met de AID.

De detailsituatie ingezoomd 300 meter op de Discover zelf en de maximaal uitgezoomde kaart op de AID. In combinatie met de CarNet-verkeerslaag eroverheen kan ik bij het verlaten van Amsterdam in één oogopslag zien of ik via de A1, A12 of A15 richting het oosten moet.

Daarbij vind ik de Userinterface die Carplay heeft te simpel. (Waze, Google Maps en Apple Apps, het is allemaal hetzelfde binnen het frame van Apple). En ook de informatie die de Discover linksonder weergeeft vind ik goed gedaan. Daar zie je bijvoorbeeld wat je nog allemaal gaat tegenkomen voor je bij de afslag bent die je moet hebben. Dat soort dingen maken voor mij dat ik het liefst het vaste inbouwsysteem gebruik.
Pagina: 1 ... 110 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS