Ik zie dat er feedback gevraagd wordt om het slowchat topic, misschien is het dan ook maar goed als ik hier mijn 2 centen achterlaat.
Vooral na het lezen van dit bericht, omdat ik het vermoeden heb dat dit op mij gericht is gezien het gebruik van het woordje
kruistocht. Die opmerking is maar
1x gemaakt door 1 persoon, richting mij.
Het zal wel toeval zijn dat er niet eventjes @
Richh in is gezet.

FaceDown schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:11:
Over het algemeen post ik alleen maar nieuwsberichten en probeer ik goede info over VEN te verstrekken en eventueel vragen te beantwoorden. Ik probeer niet onder valse voorwendselen VEN te shillen (wat het tegenovergestelde van FUD zou zijn).
Verder ben ik van mening dat het een stuk gezelliger blijft als we vooral op een positieve manier met crypto omgaan. Kritiek hebben mag, maar als je een kruistocht tegen een bepaalde coin voert wetende dat een hoop andere wel met goede hoop erin geinvesteerd hebben dan vraag je gewoon om ruzie. Ik zou ook niet weten wat precies het doel is van zo'n kruistocht behalve het schoppen van herrie.
Nogmaals kritiek is prima, maar als men om de 3 pagina's opnieuw begint met dezelfde nonsense argumenten die allang zijn weerlegd dan mag daar best eens op ingegrepen worden.
Vechain een shitcoin noemen is gewoon trollen. Dat doe je alleen maar om mensen tegen je in het harnas te jagen. Roepen dat ze veel praatjes hebben maar weinig daden.
vechain heeft de meeste partners van alle coins. Sorry maar meneer roept alleen maar dingen om ruzie te zoeken. En haast zonder uitzondering zijn zijn posts negatieve uitlatingen over 1 coin. Als dat geen trollen is weet ik het ook niet meer.
Dit is gewoon een grote bral aan onzin

ik zal het proberen zin voor zin bij langs te gaan.
- @FaceDowns posts zijn bij lange na niet alleen maar nieuwsberichten.
- Vrijwel alle gedeelde berichten van FaceDown over VeChain zijn enkel van positieve aard, en/of vage geruchten met eveneens een positieve achtergrond.
- Vragen worden niet beantwoord. Tenzij je 'kijk maar op Reddit' als antwoord ziet.
- Een betere wereld begint bij jezelf, je bent zelf alle non-VeChain coins aan het afschrijven als toekomstloos. Wellicht heb je daar ook een deel van je reacties aan te danken.
- Ik geloof dat jij zo ongeveer de enige bent die mijn argumentatie nonsens vind.
- Ik heb VeChain nooit een shitcoin genoemd. In tegenstelling; zie laatste alinea.
- Ik zoek zeker geen ruzie.
- Ik geloof niet dat ik mijn karmapunten te danken heb aan negatieve uitlatingen over VeChain

Het gevaar van het slowchat topic is dat er ontzettend veel nieuwe cryptoinvesteerders meelezen en meeinvesteren op basis van wat men leest in het topic. Omdat er redelijk weinig toezicht op is, is het verspreiden van FUD en het shillen van coins eenvoudiger en ik heb het idee dat dat dan ook soms gebeurd. Een actieve community kan dit oplossen, door op geruchten af en toe kritisch te reageren.
Als het verhaal van de pump-starters goed is, dan kunnen ze kritische reacties toch eenvoudig weerleggen? Dit blijkt keer op keer niet mogelijk te zijn, waarna de discussie doodbloedt en de pump enkele dagen later zonder blikken op blozen opnieuw opgestart wordt.
Een voorbeeld zijn de geruchten betreft BMW. Eerst werd een mogelijk partnership de hemel in geprezen, wie daar kritiek op heeft doet aan FUD. Vervolgens blijkt dat het misschien 'slechts' een Startup Garage-samenwerking is, wat natuurlijk onzin is en dus FUD. Vervolgens bevestigt BMW het zelf... en dan krijg je dus
dit en/of
wat hier origineel had gestaan.
Verder ben ik van mening dat het een stuk gezelliger blijft als we vooral op een positieve manier met crypto omgaan.
Deze mening deel ik volledig, maar een betere wereld begint bij jezelf toch? Zie bovenstaand linkje en de daarom liggende posts. Zonder twijfel de meest aanvallende posts in het hele slowchattopic.
My 2 cents:
Volgens mij kan het topic prima zo door gaan en gelukkig grijpt de moderatie vaak al in wanneer het écht nodig is. Een gevaar van dit soort topics is dat het een soort shilltopic dreigt te worden wanneer alle kritische Tweakers weglopen omdat er teveel geshilled wordt, wat ook al aangegeven is door enkele Tweakers. Wanneer zoiets uit de hand dreigt te lopen mag moderatie van mij best ingrijpen.