Feedback op het cryptocurrency forum

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Zelfs hier zit het nare VEN promotie team al, 1 van de redenen dat ik niet meer in het slowchat topic zit, die onzin verhalen en gedraai van o.a. facedown.

Het was wel een reddelijk leuk forum maar nu gaat het alleen maar over hoe goed VEN wel niet is en dat je dom bent als je geen VEN hebt zodra je met een onderbouwende reactie komt wordt je uitgemaakt voor gek.

Erg jammer dat er niks aan gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tias86
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-09-2021
@slux wel jammer dat je je laat verdrijven uit de slowchat door die venboys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
De 'anti' personen houden het vaak ook in stand door steeds maar te reageren. Als je komt met andere opmerkingen dan blijft de discussie ook niet rondom VEN hangen. En als er niks anders is, dan maakt het toch ook niet uit als er over VEN gesproken wordt? Blijkbaar vinden veel mensen het interessant. Lekker negeren als je dat zelf niet vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Grotman schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:25:
De 'anti' personen houden het vaak ook in stand door steeds maar te reageren. Als je komt met andere opmerkingen dan blijft de discussie ook niet rondom VEN hangen. En als er niks anders is, dan maakt het toch ook niet uit als er over VEN gesproken wordt? Blijkbaar vinden veel mensen het interessant. Lekker negeren als je dat zelf niet vindt.
Ik ben helemaal niet ''anti'' VEN, heb ze zelfs in de pf zitten,.
Discussies rondom bijvoorbeeld VEN is juist leuk, daar is imo ook het forum voor.

Het gaat erom hoe er gereageerd wordt, er is geen normale discussie mogelijk want, FUD blablabla valt wel op dat het voornamelijk met VEN is, mensen worden ook overgehaald om ze te kopen, en ja ik weet je bent zelf oud en verantwoordelijk genoeg om wel of niet te kopen, maar in de praktijk merk je dat er veel FOMO gecreëerd wordt in het forum, ik denk ook dat er aardig wat ongewenste bag holders bij zijn naar het geroep van bepaalde personen dat VEN to the moon gaat.

En ook als je iets uitlegt of vraagt komen er weinig serieuze reacties op terug.

ik vind het ook jammer dat alle andere forums amper reacties krijgen, nog voor het themaforum er was ging het imo veel beter, ik heb zelf een hoop kunnen leren, dat is helaas met de komst van het themaforum voor mij weg.

Een apart VEN forum zoals er nu ook een bot forum is zou imo het mooiste zijn, VEN is zo ''hot'' voor een bepaalde doelgroep, die past niet echt in de andere forums thuis, maar dat ben ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Dat is hier echt compleet offtopic -

[ Voor 112% gewijzigd door .oisyn op 11-03-2018 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:38
.oisyn schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:12:
Er is weer een invite uitgedeeld *O*
Gefeliciteerd @thys met je nieuwe key!
De invites werden dit keer aangeboden door @Mr. Jinx _o_
Cool, super bedankt! :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 19:41
Dit is een advertentie voor DGB, sinds wanneer is dit op Tweakers toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Context: het gaat om DigiByte, meer dan een Cryptocurrency
mugenmarco schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:13:
Dit is een advertentie voor DGB, sinds wanneer is dit op Tweakers toegestaan?
Je kunt je eerder afvragen sinds wanneer dit soort reacties in de topic zelf zijn toegestaan. Het antwoord daarop is: sinds nooit ;). Plaats een TR, stuur een DM naar een moderator, of ga de discussie aan in het feedbacktopic (hier dus).

Maar om antwoord te geven op je vraag, mensen zijn imho over het algemeen snel met het hanteren van de term "spam". Het is duidelijk dat de TS de discussie probeert aan te gaan. De manier waarop laat tot nu toe erg te wensen over, dat is zonder meer waar, maar het slot dat ongetwijfeld zal gaan volgen zal dan komen door gebrek aan inzet, niet vanwege spam.

Ik kijk sec naar de inhoud van het bericht, niet naar wie het plaatst. Ik vind het nogal suf dat iemand compleet ongerelateerd aan het project wel een dergelijk topic mag openen, maar als iemand gerelateerd aan het project dat zelf doet het ineens spam zou zijn. Dat is imho gewoon meten met twee maten, en zo modereer ik dus ook niet. Waar ik vooral naar kijk is of de poster een interactie met de community wenst, of dat hij alleen maar wat links dropt en daarna nooit meer terugkomt. Die laatste categorie krijgt bij mij uiteraard wel de stempel spammer en zal er passende actie worden ondernomen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:45
@.oisyn
Kom op zeg, een account aanmaken en de boodschap droppen om vervolgens jezelf niet meer te laten zien. De enige discussie die er nu is, is met mensen die gereageerd hebben. Dat je hier geen slot op doet is juist met 2 maten meten, maargoed dat zal ik wel niet mogen zeggen hier, kritiek op mods wordt slecht geaccepteerd.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
gielie schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:33:
@.oisyn
Kom op zeg, een account aanmaken en de boodschap droppen om vervolgens jezelf niet meer te laten zien. De enige discussie die er nu is, is met mensen die gereageerd hebben
Het is minder dan 24 uur na laatste reactie, die conclusie kun je nu simpelweg nog niet trekken. Als er binnen afzienbare tijd nog steeds niet is gereageerd, ga ik hem inderdaad op slot doen ja, conform mijn eerdere reactie hierover. :)
Dat je hier geen slot op doet is juist met 2 maten meten
Waarom dan precies? Welke posts werden niet toegestaan, en waarom is dat hetzelfde als dit?
maargoed dat zal ik wel niet mogen zeggen hier, kritiek op mods wordt slecht geaccepteerd.
Heb je bewijs van die ontzettend onconstructieve dooddoener die verder compleet niets toevoegt? Wat wil je nou eigenlijk, een discussie over modbeleid of kom je gewoon dom lopen ranten? Denk je dat je iets bereikt door er met een gestrekt been in te gaan?

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 12-03-2018 18:44 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
.oisyn schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:36:
[...]

of kom je gewoon dom lopen ranten?
De lange tenen reactie zegt genoeg en daar wil ik het bij laten.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ben jij niet degene met lange tenen als je denkt je post zo te moeten eindigen? We hoeven het niet eens te zijn, maar claimen dat kritiek slecht wordt geaccepteerd is compleet op niets gebaseerd :).

Waar ik inderdaad slecht tegen kan is het soort opmerkingen die op niets zijn gebaseerd, niets toevoegen en alleen maar jezelf een cop-out geven om vooral niet inhoudelijk te hoeven reageren. Wat genoeg zegt, is dat je nu ook van die cop-out gebruik maakt.

Kritiek leveren doe je opbouwend. Ik denk dat ik heel uitgebreid heb uiteengezet waarom ik de topic open hou. Dat leg je naast je neer, je geeft je mening, en dan kom je met de dooddoener dat kritiek vast wel weer niet wordt geaccepteerd. Dat is geen manier om een discussie aan te gaan, en maakt je reactie niets meer dan een domme rant. Wat bewezen wordt door het feit dat je wegloopt op het moment dat je daarmee geconfronteerd wordt.

[ Voor 39% gewijzigd door .oisyn op 12-03-2018 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
gielie schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:59:
[...]

De lange tenen reactie zegt genoeg en daar wil ik het bij laten.
Ik ben ook wel benieuwd naar voorbeelden. Het kan zeker zijn dat we het niet eens zijn met bepaalde kritiek en dat zullen we dan ook zeggen en beargumenteren, maar jij doet net alsof je hier een ban aan je broek krijgt als je een klacht of negatieve opmerkingen hebt. Je moet eens weten hoe geduldig we soms zijn en wat we naar ons hoofd geslingerd krijgen soms :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
Het klopt dat ik vaker dan 1 keer een ban heb gehad vanwege kritiek op een mod. Waar ik hier kritiek uit op bepaalde mods wordt het verveer persoonlijk op de man terug geuit en dat noem ik lange tenen. Op het moment dat algemene kritiek gepareerd wordt in iets persoonlijks ben je een mod onwaardig in mijn ogen. Maar laten we deze discussie vooral niet “nog” een keer voeren. Maar op deze manier, en ik ben niet de enige met deze mening, jaag je wel de mensen weg van dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
gielie schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:19:
Het klopt dat ik vaker dan 1 keer een ban heb gehad vanwege kritiek op een mod.
Een mod op tweakers? Uit je geschiedenis blijkt niet dat je ooit gebanned bent geweest hier. Tenzij dit een clone account s natuurlijk...

Ik herken het ook niet. Ik ken serieus weinig andere fora en communities waarbij er zoveel check&balances aanwezig zijn er waarbij zoveel verschillende trajecten zijn voor als je er niet uitkomt met een mod dan op tweakers.net.
Waar ik hier kritiek uit op bepaalde mods wordt het verveer persoonlijk op de man terug geuit en dat noem ik lange tenen.
Kun je eens exact aangeven waar ik op jouw persoon reageer? Ik stelde de vraag of je een discussie wilde voeren, of alleen maar dom wilde ranten.
Maar op deze manier
Op welke manier? De manier waarbij er geageerd wordt tegen een volstrekt zinloze afsluiting van je post? Welk doel had je precies voor ogen toen je dat typte? Kan me nauwelijks voorstellen dat je dacht dat dat je zaak ging helpen, maar ik kan me vergissen natuurlijk :).
en ik ben niet de enige met deze mening
Dat is interessant. Waaruit trek je die conclusie?

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 12-03-2018 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
of kom je gewoon dom lopen ranten
vat ik wel persoonlijk op. Maar voor mij is de discussie wel klaar eigenlijk.

Ps kijk nog eens in het topic waar alles om begonnen is

[ Voor 18% gewijzigd door gielie op 12-03-2018 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@gielie Mijn excuses dan, zo was het niet bedoeld. Maar denk je niet dat ik jouw rant (want dat was het) over kritiek richting mods niet persoonlijk opvat?

Wel jammer dat je ervoor kiest om *nergens* inhoudelijk op in te gaan...

[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 12-03-2018 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
gielie schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:48:
[...]
vat ik wel persoonlijk op. Maar voor mij is de discussie wel klaar eigenlijk.

Ps kijk nog eens in het topic waar alles om begonnen is
Als je niks concreets gaat noemen maar wel bij je beschuldigingen blijft dan kunnen we daar niks mee natuurlijk en is 'de discussie' ook nooit gestart. Dus laten we het daar dan inderdaad maar bij houden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
AtlAntA schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:21:
Heb een buy order klaar staan op 5800 euro voor bitcoin maar zit er over te denken om die nog te verlagen.
Bedankt voor je feedback ;)

Ik heb je bericht naar het slowchattopic verplaatst.

[ Voor 10% gewijzigd door Grotman op 15-03-2018 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 20:15
Grotman schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:42:
[...]

Bedankt voor je feedback ;)

Ik heb je bericht naar het slowchattopic verplaatst.
Argh excuses. Te dikke vingers. :)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Kain_niaK schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 00:14:
[...]

Hoeveel dagen moet ik wachten voor dat ik hier iets over joystream kan delen?
Het is nu toch gedeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Okay maar ik ben het aan het gebruiken en wil graag ervaringen delen met andere mensen die het misschien ook gaan gebruiken. (in de toekomst) En ik dacht dat de slow chat daar het beste voor was?

[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 21-03-2018 00:18 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Waarom zouden ervaringen niet in het algemene topic gedeeld kunnen worden?

Het slowchat topic is gewoon voor daadwerkelijke slowchat over allerhande onderwerpen. Dat in de regel iedereen nu gewoon daar maar alles post is me al langer een doorn in het oog, want dat was nou net niet de bedoeling van dat topic.

Maar als je het liever in het slowchat topic wilt vind ik dat ook best, maar daar zal het snel worden ondergesneeuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Dat hangt er gewoon vanaf als er tweakers zijn die het ook daadwerkelijk gaan gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 15:58
Ik zie dat er feedback gevraagd wordt om het slowchat topic, misschien is het dan ook maar goed als ik hier mijn 2 centen achterlaat.

Vooral na het lezen van dit bericht, omdat ik het vermoeden heb dat dit op mij gericht is gezien het gebruik van het woordje kruistocht. Die opmerking is maar 1x gemaakt door 1 persoon, richting mij.
Het zal wel toeval zijn dat er niet eventjes @Richh in is gezet. :)
FaceDown schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:11:
Over het algemeen post ik alleen maar nieuwsberichten en probeer ik goede info over VEN te verstrekken en eventueel vragen te beantwoorden. Ik probeer niet onder valse voorwendselen VEN te shillen (wat het tegenovergestelde van FUD zou zijn).
Verder ben ik van mening dat het een stuk gezelliger blijft als we vooral op een positieve manier met crypto omgaan. Kritiek hebben mag, maar als je een kruistocht tegen een bepaalde coin voert wetende dat een hoop andere wel met goede hoop erin geinvesteerd hebben dan vraag je gewoon om ruzie. Ik zou ook niet weten wat precies het doel is van zo'n kruistocht behalve het schoppen van herrie.
Nogmaals kritiek is prima, maar als men om de 3 pagina's opnieuw begint met dezelfde nonsense argumenten die allang zijn weerlegd dan mag daar best eens op ingegrepen worden.

Vechain een shitcoin noemen is gewoon trollen. Dat doe je alleen maar om mensen tegen je in het harnas te jagen. Roepen dat ze veel praatjes hebben maar weinig daden. vechain heeft de meeste partners van alle coins. Sorry maar meneer roept alleen maar dingen om ruzie te zoeken. En haast zonder uitzondering zijn zijn posts negatieve uitlatingen over 1 coin. Als dat geen trollen is weet ik het ook niet meer.
Dit is gewoon een grote bral aan onzin :P ik zal het proberen zin voor zin bij langs te gaan.
  • @FaceDowns posts zijn bij lange na niet alleen maar nieuwsberichten.
  • Vrijwel alle gedeelde berichten van FaceDown over VeChain zijn enkel van positieve aard, en/of vage geruchten met eveneens een positieve achtergrond.
  • Vragen worden niet beantwoord. Tenzij je 'kijk maar op Reddit' als antwoord ziet.
  • Een betere wereld begint bij jezelf, je bent zelf alle non-VeChain coins aan het afschrijven als toekomstloos. Wellicht heb je daar ook een deel van je reacties aan te danken.
  • Ik geloof dat jij zo ongeveer de enige bent die mijn argumentatie nonsens vind.
  • Ik heb VeChain nooit een shitcoin genoemd. In tegenstelling; zie laatste alinea.
  • Ik zoek zeker geen ruzie.
  • Ik geloof niet dat ik mijn karmapunten te danken heb aan negatieve uitlatingen over VeChain :+
Het gevaar van het slowchat topic is dat er ontzettend veel nieuwe cryptoinvesteerders meelezen en meeinvesteren op basis van wat men leest in het topic. Omdat er redelijk weinig toezicht op is, is het verspreiden van FUD en het shillen van coins eenvoudiger en ik heb het idee dat dat dan ook soms gebeurd. Een actieve community kan dit oplossen, door op geruchten af en toe kritisch te reageren.

Als het verhaal van de pump-starters goed is, dan kunnen ze kritische reacties toch eenvoudig weerleggen? Dit blijkt keer op keer niet mogelijk te zijn, waarna de discussie doodbloedt en de pump enkele dagen later zonder blikken op blozen opnieuw opgestart wordt.

Een voorbeeld zijn de geruchten betreft BMW. Eerst werd een mogelijk partnership de hemel in geprezen, wie daar kritiek op heeft doet aan FUD. Vervolgens blijkt dat het misschien 'slechts' een Startup Garage-samenwerking is, wat natuurlijk onzin is en dus FUD. Vervolgens bevestigt BMW het zelf... en dan krijg je dus dit en/of wat hier origineel had gestaan.
Verder ben ik van mening dat het een stuk gezelliger blijft als we vooral op een positieve manier met crypto omgaan.
Deze mening deel ik volledig, maar een betere wereld begint bij jezelf toch? Zie bovenstaand linkje en de daarom liggende posts. Zonder twijfel de meest aanvallende posts in het hele slowchattopic.

My 2 cents:
Volgens mij kan het topic prima zo door gaan en gelukkig grijpt de moderatie vaak al in wanneer het écht nodig is. Een gevaar van dit soort topics is dat het een soort shilltopic dreigt te worden wanneer alle kritische Tweakers weglopen omdat er teveel geshilled wordt, wat ook al aangegeven is door enkele Tweakers. Wanneer zoiets uit de hand dreigt te lopen mag moderatie van mij best ingrijpen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 20:15
Volledig eens met @Richh. Er zijn veel meelezers die denken nuttige informatie in dit topic te scoren. En dat is best mogelijk hoor maar dan mag er wmb best wat meer tegen facedown en enkele anderen (gaat niet toevallig altijd over ven) opgetreden worden. Hun manier van 'informatie' verspreiden en het daarna uit de weg gaan van een vervolg discussie is soms gewoon eng aan het worden. Gelukkig gaat ricch als 1 van de weinigen daar regelmatig tegen in.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik denk dat de poll in dat topic even zinnig is als in een moskee vragen wie pro of anti islam is. Ook dan zal de grote meerderheid positief zijn. De gouden TA pikken die 't topic (helaas) al verlaten hebben krijgen de poll niet onder ogen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Persoonlijk, en dat heb ik al eerder gezegd, is dat ik het jammer vind dat het slowchat topic een beetje het go-to topic is voor alles, in plaats van even een uitlaatklep puur voor zaken die niet in andere topics passen. Het handelstopic, voorheen het drukste topic voor het bestaan van het slowchat topic, is nu zo goed als uitgestorven. Verder zie ik regelmatig TR's over posts die men er blijkbaar niet thuis vind horen (off-topic, of die over mining van zojuist), maar het slowchat topic is juist voor wat meer off topic zaken en zeker niet alleen voor handel.

Ik zou de mensen die wat meer niveau verwachten aansporen om vooral in de andere topics te gaan posten ipv het slowchat topic. Hopelijk beweegt de rest dan een beetje mee :).

@Richh Om even op je reactie over het geshill in te gaan, daar stoor ik me ook aan, maar ik vind het lastig om dat echt te verbieden. Het is ook lastig om daar een goede lijn voor te definieren, het is natuurlijk een heel erg grijs gebied.
Overigens is FaceDown momenteel een tijdje naar huis gestuurd vanwege de vele op-de-man reacties.
Chris.nl schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:50:
Ik denk dat de poll in dat topic even zinnig is als in een moskee vragen wie pro of anti islam is. Ook dan zal de grote meerderheid positief zijn. De gouden TA pikken die 't topic (helaas) al verlaten hebben krijgen de poll niet onder ogen...
Tja, ik vind dat niet "helaas", en ik hoop dat meer mensen het topic verlaten en hun heil in een wat meer on-topic topic zoeken :). Het gaat mij er ook helemaal niet om wat de verdeling is tussen mensen die het fijn vinden en mensen die het niet fijn vinden. Ik wil gewoon weten hoeveel mensen het daar niet fijn vinden, en wat zij daar dan aan veranderd zouden willen zien.

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 22-03-2018 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk trek ik me weinig aan van bovengenoemde persoon wat betreft het shillen van een coin. Die is gewoon niet meer serieus te nemen wat betreft bovenstaande. Er wordt tevens een hoop tegengas gegeven en direct gerelativeerd zodra het shillen sprookjes achtige vormen begint aan te nemen.

Ik heb gevote dat alles zo mag blijven als het is. Ik vind helemaal mooi, echter zou ik het fijner vinden dat iedereen zich thuisvoelt in het topic. Omdat ik zelf wel van wat humor hou post ik wellicht wat teveel onzin. Hier kan de handrem best wat meer op wat mij betreft. Het posten van alleen belangrijke en serieuze crypto gerelateerde zaken zou de boel ook weer wat saai maken.

Voornamelijk het onderling concureren met bepaalde munten lijkt voor problemen te zorgen. Wellicht kunnen er afspraken gemaakt worden over het onnodig shillen en bashen. Een beetje respect naar elkaar tonen en niet altijd direct erboven op springen. Dit lijkt echter elke keer weer spaak te lopen.

Het is wellicht lastig om een topic wat zo explosief mee gegroeid is met de markt wat overzichtelijk te houden. Het is ook niet de bedoeling dat de moderators er continu in moeten springen, het moet wel leuk blijven.

Wellicht is het een idee om een serieuze tips en tricks topic ernaast te openen voor belangrijke nieuwsfeiten en serieuze tips? Ik noem natuurlijk maar wat...

Ik denk dat iedereen wel het respect op kan brengen om zo'n topic met rust te laten qua onnodige posts, zoals ook met het handelstopic gebeurd.

Mensen hebben toch behoefte om wat met elkaar te mijmeren over crypto zoals duidelijk blijkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens heb ik als 1e stap maar een nickchange aangevraagd.

Reden moge duidelijk zijn :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@Verwijderd d:)b
Misschien een week lang met "was: cryptosletje" in je ondertitel of signature voor herkenbaarheid? Tenzij je dat niet wil natuurlijk ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:31:
@Verwijderd d:)b
Misschien een week lang met "was: cryptosletje" in je ondertitel of signature voor herkenbaarheid? Tenzij je dat niet wil natuurlijk ;)
Ik heb het zojuist even kenbaar gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Wat betreft het shillen ben ik het eens met .oisyn. Het is zeker niet wenselijk, maar ontzettend grijs gebied en zeer moeilijk te onderscheiden van iemand die serieus enthousiast is.

Daarnaast vind ik mensen die op een forum een tip lezen van iemand die ze niet kennen en op basis daarvan ('Lijk mij een mooi project!') serieus geld gaan 'investeren' om hun 'portfolio te diversifiëren' niet zo slim bezig.
Die leren dat vanzelf wel af.

En wat voor resultaten bereik je nou daadwerkelijk op GoT? Al zou elke slowchat bezoeker er direct geld in stoppen, dan nog zal dat de prijs niet significant doen stijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Eens met Chris, Deze vraag stellen is (om een evenwichtig beeld te krijgen) net wat te laat.. De meeste waardevolle bijdragers zijn al weg helaas..

Buiten het shillen bemerk ik dat het een soort geen stijl is geworden.. Erg botte reacties en meer pogingen om elkaar onderuit te schoppen dan om elkaar te helpen.. Misschien de komende tijd weer eens opnieuw aankijken want zo te zien beginnen mensen dat toch wat meer in te zien _/-\o_

Hopelijk volgen meer mensen het voorbeeld van Jaapio ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
D-Ed schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:04:
Eens met Chris, Deze vraag stellen is (om een evenwichtig beeld te krijgen) net wat te laat..
Niet om het een of ander, maar de vraag stond er al sinds het begin van het vorige deel. Het was alleen nog geen poll :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:39:
[...]

Niet om het een of ander, maar de vraag stond er al sinds het begin van het vorige deel. Het was alleen nog geen poll :)
Ohw.. :O Had ik niet in de gaten om eerlijk te zijn.. Zit sowieso al een tijdje niet meer zo scherp in de betreffende thread ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:50

The_Worst

Unox

.oisyn schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:59:
Persoonlijk, en dat heb ik al eerder gezegd, is dat ik het jammer vind dat het slowchat topic een beetje het go-to topic is voor alles, in plaats van even een uitlaatklep puur voor zaken die niet in andere topics passen.
[...]
Dit is mijn enige 'probleem' met het topic. Het hele cryptocurrency forum is overbodig omdat alles maar in dit topic gedumpt wordt. Ik zou ook niet weten hoe het anders moet of hoe je dit wil forceren maar enige nuttige informatie dat verdwijnt direct in de grote hoeveelheid posts.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik doe mijn best om af en toe iets te posten dat met gebruik te maken heeft. De praktijk is dat 99% van zo een beetje alle reacties over trading gaat. Maar dat is de huidige staat van crypto nu eenmaal. Als de waarde van de coins genoeg zakt dan verdwijnen die reacties uiteindelijk wel en wordt het weer saai.

Nog geen 0,1 % van de mensen in crypto is geïnteresseerd in een nieuw betaalsysteem maar toch hangt de waarde van hun coins ervanaf of ze nuttig genoeg zijn voor de mensheid zodat iedereen ze in het dagelijks leven nodig heeft of er voordeel bij heeft om ze te gebruiken.

Of te wel worden coins echt nuttig, of wel is het gewoon een grote bubble en stort die uiteindelijk in elkaar ... tot er weer iets van nut komt en dan begint de bubble opnieuw te vormen ... tot langzamerhand er genoeg mensen in de wereld bezig zijn met crypto dat het meer nut voor iedereen heeft.

Telefoon en email boden veel meer voordelen dan brieven dan dat crypto voordeel bied boven het geld dat al bestaat. Daarom dat het makkelijk 20 jaar kan duren voordat er een situatie ontstaat waar 40 a 50% van alle handel of het internet in crypto gedaan word als dat al überhaupt gebeurd.

[ Voor 59% gewijzigd door Kain_niaK op 20-04-2018 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:16
Kan de poll onder het slowchat topic zachtjes aan niet eens weg? De uitslag lijkt me vrij duidelijk inmiddels en het is nogal... aanwezig onder het topic en boven een reactie :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@anboni Good point :)

.edit: verplaatst naar hier ter referentie:

Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400286&layout=6&sort=org

[ Voor 101% gewijzigd door .oisyn op 06-04-2018 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
  • Laatst online: 12-02-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 00:00:
[mbr]Kap nou eens met de Telegram crap[/]
Waarom wordt hier zo kortaf op gereageerd?
Niet alle Telegram-groepen zijn P&D-groepen...

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
TomTorquay schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:22:
[...]
Waarom wordt hier zo kortaf op gereageerd?
Niet alle Telegram-groep zijn P&D-groepen...
Omdat de user hier alleen maar is geregistreerd om zijn groep te delen, en het hem vrij duidelijk is dat het niet gewenst is maar hij er toch mee doorgaat.

Ik denk dat je even bij jezelf te rade moet gaan waarom hij zo hard zijn best doet om nieuwe leden te werven als hij alleen maar signals deelt...

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 20-04-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
.oisyn schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:22:
[...]

Omdat de user hier alleen maar is geregistreerd om zijn groep te delen, en het hem vrij duidelijk is dat het niet gewenst is maar hij er toch mee doorgaat.
Zijn we hier niet allemaal om info te delen en te verkrijgen?

Trouwens wel mee eens dat het te veel als reclame overkwam ;)
.oisyn schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:22:
[...]

Ik denk dat je even bij jezelf te rade moet gaan waarom hij zo hard zijn best doet om nieuwe leden te werven als hij alleen maar signals deelt...
Geen idee, vertel eens waarom. Een P&D-groep van 350 man lijkt me ook niet echt realistisch...

[ Voor 31% gewijzigd door TomTorquay op 20-04-2018 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
TomTorquay schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:24:
[...]
Zijn we hier niet allemaal om info te delen en te verkrijgen?
Dit is geen info delen, dit is spammen. In zijn posts staat namelijk vrij weinig informatie, behalve een link naar waar die informatie te halen valt. Linkdrops zijn ook verboden.
Geen idee, vertel eens waarom. Een P&D-groep van 350 man lijkt me ook niet echt realistisch...
Wie zegt dat het alleen dat kanaal is? Er zit meestal een soort van hierarchie in dat soort groepen.

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 20-04-2018 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
.oisyn schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:25:
Wie zegt dat het alleen dat kanaal is? Er zit meestal een soort van hierarchie in dat soort groepen.
Naar mijn bescheiden mening werken P&D-groepen anders. Maar ik ga er niet meer verder op in, ik heb z'n link, ik ben lid van z'n groep en als zijn groep hier verder niet welkom is: mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trummel
  • Laatst online: 27-03 22:30
Even een vraagje tussendoor. Is het toegestaan om een topic te maken voor een specifieke Coin? In de zin van 'Het grote discussie topic omtrent 'coin'? Ik vraag dit omdat ik best wel veel info moet voorbereiden en bij elkaar zoeken en wil niet dat het dan voor niets is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
trummel schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 15:20:
Even een vraagje tussendoor. Is het toegestaan om een topic te maken voor een specifieke Coin? In de zin van 'Het grote discussie topic omtrent 'coin'? Ik vraag dit omdat ik best wel veel info moet voorbereiden en bij elkaar zoeken en wil niet dat het dan voor niets is geweest.
We hebben voor alle coins Bitcoin en overige cryptocurrencies #3 en dat topic loopt al niet echt storm. Eigenlijk doet alleen het slowchat-topic het goed, dus volgens mij is er wel een soort vrees om niet nog meer te fragmenteren.

Ik ben persoonlijk overigens niet tegen aparte topics voor losse coins. Als ze veel interesse hebben dan is het topic waarschijnlijk een succes, en zo niet dan verdwijnt het vanzelf wel weer.

@.oisyn @janvanduschoten Wat vinden jullie?

[ Voor 4% gewijzigd door Grotman op 07-05-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Goed idee, dan kunnen we een topic hebben voor Bitcoin en een voor Bitcoin Cash en dan hebben jullie verder geen last van mij en hoef ik niet elke keer uit te leggen dat ik als sinds 2011 met Bitcoin Cash bezig ben maar dat het toen nog gewoon Bitcoin hete. Ethereum heeft toch ook een eigen topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:08

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Grotman schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:14:
[...]

We hebben voor alle coins Bitcoin en overige cryptocurrencies #3 en dat topic loopt al niet echt storm. Eigenlijk doet alleen het slowchat-topic het goed, dus volgens mij is er wel een soort vrees om niet nog meer te fragmenteren.

Ik ben persoonlijk overigens niet tegen aparte topics voor losse coins. Als ze veel interesse hebben dan is het topic waarschijnlijk een succes, en zo niet dan verdwijnt het vanzelf wel weer.

@.oisyn @janvanduschoten Wat vinden jullie?
Vind ik ook, bij voldoende belangstelling mag er wmb gerust een apart topic voor een coin worden aangemaakt. Nu sneeuwt er (te?) veel relevante info onder in het slowchat topic.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trummel
janvanduschoten schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:05:
[...]

Vind ik ook, bij voldoende belangstelling mag er wmb gerust een apart topic voor een coin worden aangemaakt. Nu sneeuwt er (te?) veel relevante info onder in het slowchat topic.
Oke top. Ik ga eens even polsen of er animo voor is en dan zoek ik alle relevante info bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

En als ik toestemming van de mods krijg wil ik graag een topic openen voor Bitcoin Cash. Ik zal mijn best doen om binnen het CC thema forum het altijd over Bitcoin Cash te hebben als ik Bitcoin-BCH bedoel en altijd over Bitcoin als ik Bitcoin-BTC bedoel. Op mijn tweakblogs ga ik dat echter niet doen want ik heb evenveel recht om de naam bitcoin te gebruiken als Bitcoin-BTC.

En mocht de prijs van Bitcoin-BCH ooit hoger komen dant Bitcoin-BTC en de hashrate ook dan zal ik NOOIT maar dan OOK nooit moeilijk doen over mensen die Bitcoin-BTC bitcoin noemen. Normaal gezien kun je uit de context altijd afleiden waar iemand het over heeft. En wanneer ik naar een chain verwijs dan gebruik ik meestal wel de bch en btc ticker symbolen.

En nu niet denken dat ik moeilijk doe om het moeilijk doen. Het is een principieel iets. Het recht om je eigen taal te gebruiken. Niet om mensen te misleiden maar omdat ik altijd entosiast geweest ben over hetzelfde ding. Dat ding is verandert en gesplits en nu vind ik mijn ding aan de ene kan en de andere mensen hier vinden hun ding aan de andere kant. Maar het is nog altijd mijn ding. Ik gebruik nog steeds hetzelfde Bitcoin adres dat ik al jaren gebruik nl 1Niak6WPi1NDYquYGBc6TYVerheyEGeXM7. Geschiedenis van dat adres gaat terug tot 2015. En ik gebruik het op beide chains. Of mensen mij nu btc of bch sturen, ik ontvang het gewoon.

Dat is mijn geschiedenis. Anders moeten we maar terug de tijd in gaan en elke keer als ik sinds 2011 het woord bitcoin heb gebruikt dit woord vervangen door bitcoin cash.

Het is voor mij ook niet leuk dat ik op mijn tweakblogs, zelfs als heb ik het over Bitcoin Cash ... alleen maar reacties krijg van Roger Ver dit en Roger Ver dat en scam scam scam.

De mensen hier behandelen mij een stuk beter. Maar het voelt echt zwaar kut. Ik snap wel hoe Roger Ver zich voelt. Je moet mijn tweakblogs over bitcoin van voor de fork maar eens lezen. Toen kon ik er persoonlijk heel erg weinig mee. Alleen maar wat speculeren. Nu heb ik halftijds werk en word ik in Bitcoin Cash betaald. De andere helft werk ik aan mijn muziek en verdien ik canadeze muntjes op straat en Bitcoin Cash voor mijn muziek. Dat is nu wat ik in 2011 wou maar toen kon dat nog niet.

En net op het moment dat Bitcoin mijn leven begint te veranderen .... kan ik mijn passie niet delen omdat het perspectief voor heel veel mensen hier is dat bitcoin cash een totale scam en ripof is.

Daarom dat ik Roger Ver ga interviewen, daarom dat ik het komende jaar gigantisch hier actief ga zijn met absoluut alles dat met Bitcoin te maken heeft. En ja, het is waarschijnlijk maar een klein groepje dat het mij lastig maakt en ja ik zou er ook waarschijnlijk iets rustiger in moeten staan maar toch ... het voelt voor mij erg vervelend aan.

Ik heb dus liever dat Bitcoin en Bitcoin Cash twee topics hebben. Dan voelt iedereen zich waarschijnlijk beter.

Maar goed, ik ga maarr even een pilletje seroquel pakken voor ik helemaal door draf en weer het ziekenhuis in beland. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik ben op zich voor aparte topics :). De enige reden waarom we zo'n vergaarbak hadden is omdat het een overblijfsel is van PFSL. Dat Ethereum wel een eigen topic had is omdat dat topic nog uit 2014 stamt, toen er ook een apart cryptoforum was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trummel
@janvanduschoten @.oisyn @Grotman

Inmiddels staat de fundering van het topic. Mag ik jullie vragen om even een blik te werpen of het conform de richtlijnen etc is? Ik kan even een Google drive linkje delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het normaal hier dat als er een paar tekeer gaan om maar een heel topic te sluiten?
Dat is toch het zelfde als dat ome jan er 1 neer schiet om dan maar de hele buurt in de bak te zetten
Of mis ik wat
Vind dat wel een beetje raar ten opzichte van de anderen die wel normaal aan het posten zijn

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2018 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:08

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2018 @ 21:18:
is het normaal hier dat als er een paar tekeer gaan om maar een heel topic te sluiten?
Dat is toch het zelfde als dat ome jan er 1 neer schiet om dan maar de hele buurt in de bak te zetten
Of mis ik wat
Vind dat wel een beetje raar ten opzichte van de anderen die wel normaal aan het posten zijn
Ik was bezig met andere dingen en zag dat het daar uit de hand liep, alweer. Aangezien ik niet direct tijd had en ik ook geen zin had om vanavond een aantal pagina's rommel op te ruimen, heb ik besloten om het even op slot te gooien.

Het is ook niet dat ik mensen verbied om te ademen, het is "maar" een slowchat topic. Niets doen vond ik geen optie. Ik ga zo eerst even de rommel opruimen en de bijbehorende administratie. Straks weer open, maar dan houd ik het wel strakker in de gaten.
Het is geen kleuterschool hier dus dat soort gedrag accepteer ik ook niet.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Gaat er nog wat gebeuren met het cryptoforum ?
Er zijn amper reacties en het slowchat topic is ook niet meer wat het geweest was, ik vind het erg jammer dat nuttige info nu in het slowchattopic verdwijnen, inhoudelijke discussies zijn er niet meer.

Erg jammer vorig jaar kon je nog een hoop leren en lezen uit het cryptotopic nu lees je alleen maar onzin, moon, lambo, en irrelevante berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Slux schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 07:58:
Gaat er nog wat gebeuren met het cryptoforum ?
Er zijn amper reacties en het slowchat topic is ook niet meer wat het geweest was, ik vind het erg jammer dat nuttige info nu in het slowchattopic verdwijnen, inhoudelijke discussies zijn er niet meer.

Erg jammer vorig jaar kon je nog een hoop leren en lezen uit het cryptotopic nu lees je alleen maar onzin, moon, lambo, en irrelevante berichten.
Is een lastig dilemma. Toen slowchat nog niet toegestaan was, waren de andere topics (vooral het handelstopic) lastig te modden bij bullruns. Maar sinds de start van de slowchat zijn de andere topics op sterven na dood en een hoop waardevolle users met kennis van zaken posten niet of nauwelijks meer. :/

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Tourniquet schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 14:44:
[...]

Is een lastig dilemma. Toen slowchat nog niet toegestaan was, waren de andere topics (vooral het handelstopic) lastig te modden bij bullruns. Maar sinds de start van de slowchat zijn de andere topics op sterven na dood en een hoop waardevolle users met kennis van zaken posten niet of nauwelijks meer. :/
Klopt in het begin was het nog wel leuk, maar nu is het slowchattopic meer een afvoerputje geworden, vorig jaar was het better geregeld met het handelstopic erg jammer, het hele themaforum voegt weinig tot niks meer toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Dat heeft meer te maken met het feit dat de hype eraf is. We hebben eerder een themaforum Crypto gehad, begin 2014. Dat was na een halfjaar ook uitgestorven. Ik vrees dat we weer die kant op gaan.

Overigens is er wel wat voor te zeggen het slowchattopic weer op te doeken nu er minder gepost wordt en weer terug te gaan naar het oude regime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
-edit-
Brainfart

[ Voor 97% gewijzigd door Chris.nl op 29-07-2018 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomz_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 31-01-2021
.oisyn schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 22:00:
Dat heeft meer te maken met het feit dat de hype eraf is. We hebben eerder een themaforum Crypto gehad, begin 2014. Dat was na een halfjaar ook uitgestorven. Ik vrees dat we weer die kant op gaan.
Is één theorie, is mogelijk hoor. Maar ik denk het niet aangezien er een enorme hoeveelheid gebeurt in de crypto.

Ik denk dat het er eerder aan ligt dat dit forum twee dingen combineert. De prijs-discussie alsmede de crypto discussies. En ik denk dat die twee niet samen gaan. Ze trekken een heel verschillend publiek aan.

Ik persoonlijk ben heel erg in Crypto en denk dat het super interessant is. Hoe Bitcoin de wereld kan veranderen en iedereen rijker kan maken door economische vrijheid. Wat de laatste veranderingen in Bitcoin Cash nou voor ons betekend. Dat soort dingen.

De vele discussies van mensen over welke kant de prijs op gaat, daar geef ik niets om. Is allemaal gejank van de hoogste orde. Markten voorspellen, tuurlijk..
Dit betekend dus dat ik niet echt reacties ga schrijven hier. Ik lees al heel lang, maar niet echt vaak omdat er gewoon nooit iets interessant is. Ga ik weer naar reddit...

Misschien een idee om een eigen forum voor prijs-gekken te maken, en een eigen forum voor de meest populaire cryptos? (dus niet ICOs!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Er zijn al topics voor wat jij wenst, maar daar wordt amper in gepost. Wil je suggereren dat als we er een apart forum voor maken, die topics ineens wél druk bezocht gaan worden?

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-09 20:31
Tegenwoordig zie je dat veel coins Masternodes aanbieden. Is er een mogelijkheid om een thread of iets dergelijks te starten op het gebied van Masternodes? Zoals welk VPS kan je bijvoorbeeld het beste nemen voor Masternodes of ervaringen delen over bepaalde Masternodes? En wie weet kunnen wij tweakers elkaar daarin steunen en hulp verlenen aan elkaar :) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Kan Kain_niaK niet in een eigen topic gestopt worden?
Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
Hoewel ik zelf ook niet heilig ben, en soms hap, is 't sinds gister / vandaag echt weer waardeloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Tja, er is natuurlijk best ruimte voor in het slowchat topic, aan de andere kant liep @Kain_niaK in het mosmoderatietopic enorm te janken hoeveel werk hij in dingen steekt, maar een topic aanmaken is dan ineens "te veel werk" 8)7.

Het is niet veel werk, het hoeft niet perfect. Een gemiddelde post die hij elders plaatst is al zo'n beetje topicstartwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Kan 't @Kain_niaK niet verplicht worden om een eigen BCH topic te maken en binnen die kaders te blijven? Ik begrijp dat er een groot grijs gebied is, waar ik me zelf ook graag in begeef af en toe, maar.... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
In het Bitcoin-topic hoort het praten over Bitcoin Cash niet thuis, dat is gewoon een andere coin/chain. Het slowchat-topic heeft als onderwerp cryptocurrencies in het algemeen, dus dan heeft BCH net zo veel recht om besproken te worden als elke andere coin. Het moet alleen geen reclame worden, dat soort posts worden verwijderd.
Een eigen Bitcoin Cash-topic lijkt me voor iedereen het beste, daar moet je bewust op klikken en dan is het onderwerp voor iedereen duidelijk. Ik hoop alleen dat anderen daar niet in gaan trollen, daar is niemand mee geholpen (en wij al helemaal niet).

Verwijderd

awesome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• just_m3
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-02-2023
Het valt mij op dat er op Tweakers ontzettend weinig wordt gepost w.b.t. nieuws omtrent het crypto/blockchain gebeuren. De wereld staat op het punt om de "the internet of value" te omarmen. Dit wordt naar mijn inzien net zo groot of misschien wel groter dan "the internet of information" (internetrevolutie).

Ik snap dat niet alles bij te houden is maar het lijkt mij best logisch dat er op Tweakers meer wordt gepost hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:16
Is het misschien een idee om Crypto opgeven aan belasting [NL] sticky te maken? Wordt deze dagen (maanden) natuurlijk weer relevant voor veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
anboni schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:09:
Is het misschien een idee om Crypto opgeven aan belasting [NL] sticky te maken? Wordt deze dagen (maanden) natuurlijk weer relevant voor veel mensen.
Ja, goed idee :)

Done.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
We zijn 1.25 jaar verder, blijft het voorvoegsel 'Themaforum' bestaan? En moet dit forum boven AZ blijven staan in de forumlijst? Gezien de drukte en het onderwerp lijkt me een plek direct onder PFSL me logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Bundin schreef op maandag 13 mei 2019 @ 07:45:
We zijn 1.25 jaar verder, blijft het voorvoegsel 'Themaforum' bestaan? En moet dit forum boven AZ blijven staan in de forumlijst? Gezien de drukte en het onderwerp lijkt me een plek direct onder PFSL me logischer.
Goede vraag, ik heb eigenlijk geen idee. Niet al te lang geleden leek het misschien beter om het helemaal op te doeken en slechts met een topic in bijv. PFSL verder te gaan. Nu is het ineens weer een stuk levendiger, net als de koers ;)

En ik denk dat themafora vanwege het tijdelijke karakter bovenaan komen te staan, dus ik vermoed dat de antwoorden op de twee vragen dicht bij elkaar liggen. Misschien dat een collega van mij echt weet hoe het zit.
@.oisyn @Orion84

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Geen idee, en het kan mij persoonlijk ook niet heel veel schelen waar het staat ;). Als men hem liever verder naar beneden heeft, mijn zege heb je.

En moet het nog een themaforum zijn? Tja, geen idee. Het is niet dat het als forum nou zo enorm gevuld is, maar tegelijkertijd wordt er wel meer gepost dan in sommige andere fora - maar met alle eerlijkheid, het meeste daarvan zijn wil zinloze posts in het slowchat topic. Maar hoe dan ook, zeker in de afgelopen bear market was het nog altijd drukker dan in de bear market van 2014/2015, toen we het themaforum van toen weer hebben opgedoekt wegens gebrek aan posts. Maar misschien dat het nu wel wat meer op zijn eigen benen kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:06:
Geen idee, en het kan mij persoonlijk ook niet heel veel schelen waar het staat ;). Als men hem liever verder naar beneden heeft, mijn zege heb je.

En moet het nog een themaforum zijn? Tja, geen idee. Het is niet dat het als forum nou zo enorm gevuld is, maar tegelijkertijd wordt er wel meer gepost dan in sommige andere fora - maar met alle eerlijkheid, het meeste daarvan zijn wil zinloze posts in het slowchat topic. Maar hoe dan ook, zeker in de afgelopen bear market was het nog altijd drukker dan in de bear market van 2014/2015, toen we het themaforum van toen weer hebben opgedoekt wegens gebrek aan posts. Maar misschien dat het nu wel wat meer op zijn eigen benen kan staan.
Dat laatste denk ik persoonlijk van wel, maar de populariteit zal waarschijnlijk op en neer blijven golven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Voorstel:
Verwijder het themaforum voorvoegsel. Dat impliceert dat 't tijdelijk / test is, die tijd is wel geweest. Ook van reguliere fora kan het bestaansrecht ter discussie worden gesteld wanneer nodig.

Zet het forum lager in de lijst. Plekken die 'aansluiten' zijn meteen boven Shopping want hier wordt ook veel over handel/prijzen/exchanges gepraat, dat past een beetje (en is wat ik zou doen als ik er over ging). Of direct onder PFSL, want financieel. Ik denk overigens niet dat de plek veel uitmaakt maar AZ is wel heel logisch om bovenaan te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Bundin op 17-05-2019 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:06

gws24

Thinking is hard!

Ik wilde voor de gein even het allereerste algemene topic over bitcoin gedeeltelijk herlezen maar ik kon hem eerst niet vinden :'( . blijkt hij nog in csa te staan: Bitcoins - Virtueel Geld. Verzoek is dan ook om hem te verplaatsen naar het themaforum, toch een stukje crypto geschiedenis.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

PSA: Deze en opvolgende posts zijn verplaatst vanuit Te veel bitcoin verkocht?

Datering bij de posts klopt volgens mij niet helemaal. Dit is een bericht van 2 jaar terug. :?

[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 19-06-2019 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Turbo-Puppy schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:42:
Datering bij de posts klopt volgens mij niet helemaal. Dit is een bericht van 2 jaar terug. :?
Euh nee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Toch echt... dit bericht heb ik 2 jaar geleden geplaatst! Zeker, zeer zeker niet in 2019... volgens mij had ik zelfs een ban ten tijde van die datering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-09 10:12
Turbo-Puppy schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:03:
[...]

Toch echt... dit bericht heb ik 2 jaar geleden geplaatst! Zeker, zeer zeker niet in 2019... volgens mij had ik zelfs een ban ten tijde van die datering.
Bij mij staat er toch ook "19 juni 2019". Misschien is het bij jou al 2021? ;) Post anders eens een screenshot

[ Voor 4% gewijzigd door mathias82 op 19-06-2019 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
[...]

Ik heb dit topic vorige maand gelezen, dus jij kan dat bericht niet 2 jaar geleden gepost hebben.
En je bent 30 dec 2018 geunbanned, dus je gevoel van timing klopt blijkbaar sowieso niet ;).

2 Jaar geleden bestond dit subforum bovendien niet.

.edit: nog leuker, je hebt gepost met een randomized IPv6 adres, en dat specifieke adres is volgens de logs alleen ten tijde van die ene post gebruikt :)

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 19-06-2019 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-09 10:12
[...]

Ah nu snap ik hem. Jij denkt dus in 2017 gereageerd te hebben? Ik heb het topic nochtans zeker in mei 2019 gestart hoor... Misschien even een check-up laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

.oisyn schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:15:
[...]

Ik heb dit topic vorige maand gelezen, dus jij kan dat bericht niet 2 jaar geleden gepost hebben.
En je bent 30 dec 2018 geunbanned, dus je gevoel van timing klopt blijkbaar sowieso niet ;).

2 jaar geleden bestond dit subforum niet.

.edit: nog leuker, je hebt gepost met een randomized IPv6 adres, en dat specifieke adres is volgens de logs alleen rond vorige maand gebruikt :)
@oisyn..

Dit bericht kan ik me prima herinneren... neem van me aan, dit heb ik absoluut, 300% zeker weten in 2017 gepost!

Ipv6 zegt me niets, maar ik kan wel herinneren waarom ik dit poste en dat is al lang geleden.

De datums staan overigens ook in een rode kleur bij mij. Geen idee wat dat betekend.

Maakt mij geen bal uit, maar ik wijs je op een fout in de datering. Dat is voor het forum problematischer dan voor mij heh. ;)

Hiermee laat ik het rusten ook want ik heb er verder geen belang bij en ga ook niet in discussie over het wel of niet posten op die datum. Ik weet dat het niet zo is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
mathias82 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:16:
[...]

De nieuwe transaction ID is 55e483e1b26235d3902f8589c571ebeb1a9603d6156972288cdef709cc94bc81 die toont een verkoop van 40mBTC.
@Turbo-Puppy Dat transactie ID geeft aan dat het gaat om 11 mei 2019, dus hoe kan de post dan 2 jaar oud zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
ZieglerNichols schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:41:
[...]

@Turbo-Puppy Dat transactie ID geeft aan dat het gaat om 11 mei 2019, dus hoe kan de post dan 2 jaar oud zijn :?
Lol. Droom lekker verder @Turbo-Puppy :z. Ik neem niets van je aan, alle fysieke bewijzen spreken je tegen. Ik zou wat minder vertrouwen op je geheugen in het vervolg ;)
Turbo-Puppy schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:30:
De datums staan overigens ook in een rode kleur bij mij. Geen idee wat dat betekend.
Dat betekent dat ze ouder zijn dan (ik geloof) 2 weken.
.edit: 4 weken dus, als ik kijk naar de overgang van rood naar zwart hier: Xamsix in "[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #8" :)

[ Voor 69% gewijzigd door .oisyn op 19-06-2019 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Goedemorgen Oisyn.

Zou je mij maandagavond rond een uur of 20:00 /21:00 weer de permaban willen toewijzen?

Ik ben voorlopig weer volledig klaar met tweakers en veel gelukkiger met een ban dan zonder een ban.

Indien en voorzover mogelijk. Wanneer je al mijn posts in 1 klap kunt verwijderen tezamen met mijn account, dan geniet dat de voorkeur. Ik denk dat dit gewoon mijn type forum niet is. :/

Ik zou het bijzonder op prijs stellen als laatstgenoemde optie tot de mogelijkheden behoort.

Met vriendelijke groet,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Jammer, maar respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Turbo-Puppy schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 00:59:
Goedemorgen Oisyn.

Zou je mij maandagavond rond een uur of 20:00 /21:00 weer de permaban willen toewijzen?
Je kan ook gewoon uitloggen en hier niet meer komen hè. Of als je die zelfbeheersing niet hebt, verander je mailadres in iets wat niet bestaat, dan ban je effectief jezelf. Maar weet ook dat er dan in principe geen weg terug is, dus niet over een maandje een nieuw account aanmaken en op dezelfde voet verder gaan als nu.
Ik ben voorlopig weer volledig klaar met tweakers en veel gelukkiger met een ban dan zonder een ban.

Indien en voorzover mogelijk. Wanneer je al mijn posts in 1 klap kunt verwijderen tezamen met mijn account, dan geniet dat de voorkeur. Ik denk dat dit gewoon mijn type forum niet is. :/

Ik zou het bijzonder op prijs stellen als laatstgenoemde optie tot de mogelijkheden behoort.

Met vriendelijke groet,
Peter
Al je posts verwijderen gaat hoe dan ook niet gebeuren. Zie het privacybeleid voor uitleg hoe je eventueel je persoonsgegevens kan verwijderen (waarmee je ook effectief je account opheft en dus geen toegang meer hebt). Indien je die procedure te zwaar vindt kan je ook een mailtje sturen naar gathering@tweakers.net om je account te laten anonimiseren.
In beide gevallen geldt wederom dat dat in principe permanent is in de zin dat het niet de bedoeling is om daarna met een vers account weer terug te komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 22-06-2019 11:08 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Dit hoeft niet

[ Voor 84% gewijzigd door .oisyn op 24-06-2019 11:29 ]

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Turbo-Puppy schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 00:59:
Goedemorgen Oisyn.

Met vriendelijke groet,
Peter
;w

Turbo ik ga je missen.

Wellicht tot ooit in een illegale lambo straatrace.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Bundin schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 20:23:
Voorstel:
Verwijder het themaforum voorvoegsel. Dat impliceert dat 't tijdelijk / test is, die tijd is wel geweest. Ook van reguliere fora kan het bestaansrecht ter discussie worden gesteld wanneer nodig.

Zet het forum lager in de lijst. Plekken die 'aansluiten' zijn meteen boven Shopping want hier wordt ook veel over handel/prijzen/exchanges gepraat, dat past een beetje (en is wat ik zou doen als ik er over ging). Of direct onder PFSL, want financieel. Ik denk overigens niet dat de plek veel uitmaakt maar AZ is wel heel logisch om bovenaan te hebben.
En het is zover *O* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Die zag ik niet meer aankomen :D Looks nice and opgeruimd!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:06

gws24

Thinking is hard!

gws24 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 01:20:
Ik wilde voor de gein even het allereerste algemene topic over bitcoin gedeeltelijk herlezen maar ik kon hem eerst niet vinden :'( . blijkt hij nog in csa te staan: Bitcoins - Virtueel Geld. Verzoek is dan ook om hem te verplaatsen naar het cryptocurrency themaforum, toch een stukje crypto geschiedenis.
Nooit een antwoord hier op gehad maar ik vind het nog steeds een goed idee :)

Sowieso is het onderdeel van een reeks waarbij deel 2 in PFSL staat (Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2) en deel 3 en 4 vier in cryptocurrency dus ook voor deel 2 een verzoek tot verplaatsen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:40

CyBeRSPiN

sinds 2001

offtopic:
Verdacht dat er nu een conversatie ontstaat door @Brown Girl @Leo1961 en @Darko1969.
Allemaal nieuwe accounts die alleen maar in dit topic reageren. Medewerkers die hier met een opdracht de reputatie van dit casinoproduct een beetje willen opkrikken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

killercow

eth0

Niet om te zeuren maar dit topic staat bomvol met replies van mensen die allemaal heel erg kort een account op tweakers hebben, allemaal wazige 'inside' info krijgen van de helpdesk/app devs, (ondanks dat het 1 januari is eh alle bedrijven dicht zijn)
al die verse accounts hebben ook alleen in dit topic gereageerd en reageren natuurlijk ook weer op elkaar.

Ik zou er mijlenver vanaf blijven als er ineens allemaal 'hulpzame' mensen je topic komen 'vullen'
Ook de TS (vmoney (geeft al wat weg)) heeft op z'n eigen 'geld' blog vooral affiliate links naar dit soort platformen en trucjes. Uiteraard heeft ook hij weinig posts buiten dit topic.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

killercow

eth0

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:19:
offtopic:
Verdacht dat er nu een conversatie ontstaat door @Brown Girl @Leo1961 en @Darko1969.
Allemaal nieuwe accounts die alleen maar in dit topic reageren. Medewerkers die hier met een opdracht de reputatie van dit casinoproduct een beetje willen opkrikken?
Vergeet @wiltop niet.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brown Girl
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-04-2021
Even voor de goede orde ben niet werkzaam bij bots. Ik plaatste mijn reactie om ook een andere kant te belichten. Het is alleen jammer dat negatieve reacties welkom zijn .Maar je bent vrij om te denken wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leo1961
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-01-2021
@CyBeRSPiN ,nee hoor ben geen medewerker en nog zo groen als gras in het bots gebeuren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@CyBeRSPiN @killercow
Afgezien van een paar nieuwe accounts zie ik weinig verdachts waar ik iets mee kan. Verder zie ik ook een hoop kritische post van vaste gebruikers dus ik laat het voorlopig even staan.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste