Toon posts:

Feedback op het cryptocurrency forum

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 13:10

Mooody

elmoody

Tominatie schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 00:23:
[...]

Haha niet gelijk in zo'n deprimerende moody. Hij zit je gewoon te fucken, mag toch jongen..

Neem je nou mijn 1000 doge weddenschap nog aan of ben je godverdomme bang om die 1000 doge te verliezen? :+
Ja lange werkdag. 2 werknemers met Corona. Moet ff stoom uitblazen :|

Maar als modje mijn typvoud meervoudig als hilariteit brengt, maar wel mijn onschuldige post verwijderd, snap ik de inbreng van een modje niet helemaal. Elke andere user met inhoudelijke inbreng in dit topic had mij ook voor lul kunnen en mogen zetten.

[Voor 7% gewijzigd door Mooody op 06-01-2021 00:32]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:30
Mooooody schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 00:30:
[...]

Maar als modje mijn typvoud meervoudig als hilariteit brengt, maar wel mijn onschuldige post verwijderd, snap ik de inbreng van een modje niet helemaal.
Modje is ook gezellig en niet alleen de boze schoolmeester.

Die discussie ging nergens heen en is terecht volledig verwijderd, ookal hadden een aantal mensen het wel bij het juiste eind.

Ik snap het probleem niet helemaal :P

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:06

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Topicstarter
Mooooody schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 00:30:
[...]

Maar als modje mijn typvoud meervoudig als hilariteit brengt, maar wel mijn onschuldige post verwijderd, snap ik de inbreng van een modje niet helemaal. Elke andere user met inhoudelijke inbreng in dit topic had mij ook voor lul kunnen en mogen zetten.
Even verder in het feedbacktopic.

Kun je misschien aangeven waar dit nu precies om gaat? Is het de modbreak van zoëven, of het feit dat er wat posts verplaatst zijn naar de trashcan vanmiddag?

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verplaatst vanuit slowchat

Dit topic is niet meer bij te houden, 80% zijn nutteloze oneliners, ik lees nog net niet wanneer iemand gaat poepen, misschien een idee om weer een trading topic aan te maken zoals vroeger @.oisyn @Taro ?

[Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 08-01-2021 09:28]

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:33
Slux schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:58:
Dit topic is niet meer bij te houden, 80% zijn nutteloze oneliners, ik lees nog net niet wanneer iemand gaat poepen, misschien een idee om weer een trading topic aan te maken zoals vroeger @.oisyn @Taro ?
ALsof er dan ooit zoveel goede info kwam , crypto is redelijk onvoorspelbaar voor kleine spelers gelijk wat sommige beweren.

• M-v-G
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-03-2021
Helemaal mee eens, veel geklaag om de winst die verdampt als het even 2 x dipt.
Maar BTC (en zelfs vele alts) nog steeds hoger staan dan vorige week.

Geniet, ervaar en laat je emotie los 8) d:)b

[Voor 4% gewijzigd door M-v-G op 08-01-2021 09:07]

• Slux
  • Niet online
k995 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:02:
[...]

ALsof er dan ooit zoveel goede info kwam , crypto is redelijk onvoorspelbaar voor kleine spelers gelijk wat sommige beweren.
Een stuk meer dan nu.

Die laatste zin begrijp ik niet ?

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 11:54
Ik zou dat wel tof vinden! Zal dan wel vooral komen lurken om te kijken/leren hoe het werkt O-) Vind de TA achtige post ook altijd het meest interessant.

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-06 16:10
Graag! Een semi-slowchat / regular chat topic zou fijn zijn.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Justevo schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:08:
[...]

Graag! Een semi-slowchat / regular chat topic zou fijn zijn.
Nee, want in de praktijk wordt er toch maar in 1 topic gepost. Point in case: dit staat dus ook al in het slowchattopic ipv het feedbacktopic 8)7

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• Slux
  • Niet online
k995 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:10:
[...]

Niet in mijn herinnering. Dit topic was juist gemaakt om zo'n posts een plaats te geven.

En hier zitten kleine "spelers" beleggers die overgeleverd zijn aan de grillen van de .markt. Grillen die bij crypto enorm woelig zijn. Je hebt een aantal grote spelers die de markt gewoon beinvloeden en naar hun hand zetten om de winsten eruit te halen. Maar die zitten hier echt niet ;)
Groot of klein maar niet echt uit imo, slowchat is een leuk topic maar er is volgens mij ook wel behoefte om wat meer inhoudelijke trading info te lezen/leren, of dit topic iets schoner te houden alleen verlies je daar misschien weer het slowchat sfeertje mee.

Lastig ik lul ook maar wat, maar mis nu wel een beetje de inhoudelijke posts, die er vast wel zijn maar gewoon niet meer te volgen zijn.

• Justevo
.oisyn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:14:
[...]

Nee, want in de praktijk wordt er toch maar in 1 topic gepost. Point in case: dit staat dus ook al in het slowchattopic ipv het feedbacktopic 8)7
Dan zou het misschien niet verkeerd zijn de regels een tikkeltje aan te scherpen? Als er een stijging van .5 te zien is bij BTC krijgen we 12 moon memes te zien..

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:16
Filteren op kwaliteit van reacties zoals op de frontpage artikelen van tweakers zou wel een aanvulling op het forum zijn. Misschien kan iemand wat crypto doneren om mensen te motiveren om het te bouwen

[Voor 27% gewijzigd door tony-stark op 08-01-2021 09:22]

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 14:12
tony-stark schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:20:
Filteren op kwaliteit van reacties zoals op de frontpage artikelen van tweakers zou wel een aanvulling ophet forum zijn
Dan krijg je dus alleen maar oude reacties bovenaan. Dit topic gaat juist om 'de laatste info', dus dan helpt zo'n systeem niet.

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-06 14:03
Slux schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:15:
[...]

Groot of klein maar niet echt uit imo, slowchat is een leuk topic maar er is volgens mij ook wel behoefte om wat meer inhoudelijke trading info te lezen/leren, of dit topic iets schoner te houden alleen verlies je daar misschien weer het slowchat sfeertje mee.

Lastig ik lul ook maar wat, maar mis nu wel een beetje de inhoudelijke posts, die er vast wel zijn maar gewoon niet meer te volgen zijn.
Als de koers weer onderuit gaat wordt het vanzelf weer rustiger en komen de meeste 'vastere gasten' met ervaring vast wel weer bovendrijven, waarmee de posts over het algemeen weer interessanter zullen worden.
Tenminste, dat hoop ik (ja, ook dat de koers weer eens onderuitgaat idd :) ).

• Slux
  • Niet online
Justevo schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:19:
[...]

Dan zou het misschien niet verkeerd zijn de regels een tikkeltje aan te scherpen? Als er een stijging van .5 te zien is bij BTC krijgen we 12 moon memes te zien..
Zou wel mooi zijn idd maar niet te doen denk ik, verwacht ook niet dat onze opper baas zit te wachten om de hele tijd waarschuwingen te gaan geven of posts op te ruimen.

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:26
Gisteren circa 1875 reacties :). Dus dat is flink

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:16
pipapaulus schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:21:
[...]

Dan krijg je dus alleen maar oude reacties bovenaan. Dit topic gaat juist om 'de laatste info', dus dan helpt zo'n systeem niet.
Je kan toch iets bouwen met filteren op kwaliteit en sorteren op tijd

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 14:12
tony-stark schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:24:
[...]

:D

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
tony-stark schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:24:
[...]

Een discussie over die specifieke oplossing is niet bijzonder nuttig. Die devtijd gaat er nooit komen. Laten we liever bespreken wat voor indeling jullie graag zouden willen hebben, met de features die de forumsoftware op dit moment biedt.

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:33
Slux schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:15:
[...]

Groot of klein maar niet echt uit imo
Oh jawel, crypto is klein genoeg zodat met geld je de markt kan beivloeden en je gegarandeerd winst kan genereren. Gebeurt al jaren.
, slowchat is een leuk topic maar er is volgens mij ook wel behoefte om wat meer inhoudelijke trading info te lezen/leren, of dit topic iets schoner te houden alleen verlies je daar misschien weer het slowchat sfeertje mee.

Na 5 jaar in crypto kan ik gerust zeggen dat er buiten nieuws(dat veel makkelijker op te vangne is op andere manieren dan een slowchat forum) weinig te voorspellen is aan crypto. Al de anlyses dat je ziet zijn leuk maar het blijft gewoon berekend gokwerk op een heel grillig en onvoorspelbare koers.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 00:57

Tourniquet

Hiya, fellas!

[mbr]Verplaatst vanuit slowchat[/]

Is er al:
[Handel] Het grote cryptocurrency handelstopic (#6)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Maar die is dus doodgebloed sinds de invoering van de slowchat in 2018.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 00:57

Tourniquet

Hiya, fellas!

.oisyn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:22:
[...]

Maar die is dus doodgebloed sinds de invoering van de slowchat in 2018.
Klopt, dat zie je altijd gebeuren. Als er van een goedlopend topic een slowchat wordt afgesplitst, verplaatst de activiteit zich naar het slowchat-topic en bloedt het originele topic dood.

Hetzelfde zie je in het originele Bitcoin-topic, is ook nauwelijks activiteit meer in:
Bitcoin-topic #4

(en offtopic, ook in Flight Simulator - Deel 85, dat is doodgebloed na het aanmaken van een dedicated MSFS2020 topic.)

Ik geloof daarom ik niet is dat soort opsplitsingen, het vergt een ijzeren discipline van zowel posters als crew om al dat soort topics dan on topic te houden.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Om zelf dan ook een duit in het zakje te doen:

Het slowchat-topic is in mijn ogen altijd al een noodzakelijk kwaad geweest. Ik ben hem liever kwijt dan rijk, maar hij is vooralsnog beter dan het alternatief. Vroeger hadden we 3 grote topics: handel, exchanges en mining. Het handelstopic lijkt het meest op de slowchat nu, behalve het offtopic geneuzel en in principe oneliners over koersverloop. In principe, want ik had er bijna een dagtaak aan om dat soort reacties weg te halen. Het ging prima in de bear market voor 2017, maar in 2017 werd het gewoon steeds drukker en kwamen dat soort reacties veel vaker (uiterard door een stijgende koers). Maar er was heel veel behoefte aan een dergelijke uitlaatklep, waardoor het slowchattopic is ontstaan.

Ik heb in het begin nog geprobeerd te zorgen dat on-topic discussie nog in het juiste topic belandde, maar dat was dwijlen met de kraan open, en de andere topics werden ook steeds minder en minder bezocht omdat de community zich gewoon verplaatste naar het slowchattopic.

Ik snap de behoefte om gewoon langzaam te kunnen discussieren en dat het slowchattopic nu veel te snel gaat. Maar ik heb geen zin aan de dagtaak die anders ontstaat om de boel in het gareel te houden.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Tourniquet schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:42:
Hetzelfde zie je in het originele Bitcoin-topic, is ook nauwelijks activiteit meer in:
Bitcoin-topic #4
Ik vind dat helemaal niet erg. Het bitcoin-topic was altijd een verzameling van alles wat met crypto te maken heeft. Nu is het terug naar de kern, en gaat het nog louter over ontwikkelingen in Bitcoin. En ja, daar valt niet dagelijks over te posten :)

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Ik deel wel wat @Slux zegt. Aan de andere kant zat ik vroeger voornamelijk in het handelstopic en werd het daar nagenoeg helemaal stil door het slowchat topic. Daarom heb ik die move toen zelf ook gemaakt en ik moet je eerlijk zeggen dat er ook wel echt een leuke groep mensen actief is, waardoor het voor velen een leuke hobby en tijdverdrijf is geworden.

Ik denk dat je dit met regels en enorm streng modereren ook niet kunt voorkomen, daar zullen ook weer enorme discussies over ontstaan en dat zal de sfeer niet ten goede komen, maar uiteindelijk het aantal posts ook niet omlaag brengen.

Misschien kunnen we iedereen wel verzoeken om hier rekening mee te houden en ipv 10x een post met 1 regel het even op te sparen en in 1 bericht met 10 regels te posten. Daarnaast moet het geen dagboek worden en hoeft niet iedere emotie maar direct neergeplempd te worden.

Replace fear of the unknown with curiosity | Tesla Model Y LR | 6340 Wp zonnepanelen | Zappi V2 laadpaal | Dynamische energietarieven

• Slux
  • Niet online
Taro schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:20:
Ik deel wel wat @Slux zegt. Aan de andere kant zat ik vroeger voornamelijk in het handelstopic en werd het daar nagenoeg helemaal stil door het slowchat topic. Daarom heb ik die move toen zelf ook gemaakt en ik moet je eerlijk zeggen dat er ook wel echt een leuke groep mensen actief is, waardoor het voor velen een leuke hobby en tijdverdrijf is geworden.

Ik denk dat je dit met regels en enorm streng modereren ook niet kunt voorkomen, daar zullen ook weer enorme discussies over ontstaan en dat zal de sfeer niet ten goede komen, maar uiteindelijk het aantal posts ook niet omlaag brengen.

Misschien kunnen we iedereen wel verzoeken om hier rekening mee te houden en ipv 10x een post met 1 regel het even op te sparen en in 1 bericht met 10 regels te posten. Daarnaast moet het geen dagboek worden en hoeft niet iedere emotie maar direct neergeplempd te worden.
In de disclaimer misschien een paar extra regeltjes zetten ? en dat jij of @.oisyn af en toe een berichtje plaatst om iets minder van die oneliners te plaatsen ?
Geen idee of het helpt hoor, roep ook maar wat.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter

Replace fear of the unknown with curiosity | Tesla Model Y LR | 6340 Wp zonnepanelen | Zappi V2 laadpaal | Dynamische energietarieven

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:18
Kan er geen groot waarschuwing komen op dit forumonderdeel met: ''Let op, % aantal mensen maakt verlies met handelen op cryptocurrency." . Het ''lees dit eerst'' topic vind ik onvoldoende waarschuwing.

Zeker in deze tijden waar je een beetje waanzin hebt en de media alleen ''Oh goh, het blijft maar stijgen'' rapporteert.

Edit: Als je dus een reactie plaatst zie je dit wel ''En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!'', maar dit hoort echt overal bovenaan in dikke rode letters te staan.

[Voor 23% gewijzigd door Jaïr.exe op 09-01-2021 02:36]

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik waardeer de inzet, maar het lijkt me handig als we even centraal wat dingen afspreken alvorens we tot actie overgaan ;)

Ik kan me wel vinden in de punten die je noemt, maar ik denk dat we daarnaast nu zullen moeten stellen dat offtopic discussies gewoon even echt niet meer kunnen met de huidige drukte.

Om het nieuwe beleid kracht bij te zetten zou ik sowieso voorstellen om te stoppen met de slowchat reeks en een nieuw topic te openen. Dat maakt het voor de bestaande bezoekers wat duidelijker dat er echt een ander beleid gevoerd gaat worden, maar dat er wat inhoudelijke cryptoposts betreft niet zoveel hoeft te veranderen.

Ik zit er ook serieus over na te denken of het niet handig zou zijn om 1 of 2 regulars van hier aan te stellen als moderator, maar dat zal ik even binnen de crew bespreken.

• Slux
  • Niet online
Zou wel mooi zijn, want het topic gaat echt hard achteruit op het moment, FOK is er niks bij.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Jaïr.exe Goed punt. Ik heb bij het intro nog een extra waarschuwing toegevoegd.

Vorige week heb ik ook wat andere toevoegingen en feedback ontvangen, ik wilde dat dit weekend verwerken, maar misschien moet de structuur even helemaal een keer op de schop. Maar dat is ook weer afhankelijk van een eventueel nieuw topic en wat daar het hoofdthema van zal zijn, dan kan de topicstart daarop worden afgestemd. Ik zal wel even kijken wat er sowieso bij kan.

@.oisyn Offtopic zaken zijn nu inderdaad helemaal niet meer gewenst. Zal ik ook nog wel even toevoegen.

En ja, natuurlijk altijd goed om zaken vooraf af te stemmen. Aan de andere kant heb ik even doorgepakt met een bericht dat verder geen kwaad kan en dan staat het er maar alvast in afwachting van structurelere aanpassingen. Het heeft volgens mij overigens al wel enigszins geholpen.

Ik ben wel voor een nieuw topic. Maar er zal altijd een aanzienlijk gedeelte van de users hun euforie willen blijven uiten (en dat is begrijpelijk) en dat ergens gaan posten. Ik weet verder ook niet wat het doel van Tweakers is wat betreft dit soort zaken. Het lijkt mij aan de ene kant mooi dat je een platform hebt met hoge aantallen bezoekers, aan de andere kant wil je ook de kwaliteit waarborgen en betreft het een tech site, het moet dus wel aan bepaalde eisen voldoen. We moeten ook voorkomen dat we 10x per uur iemand naar een fastchat topic moeten gaan verwijzen. En persoonlijk zit ik er ook niet op te wachten om bijv. 5 verschillende extra tabs in mijn browser open te houden om 5 extra topics te volgen. Er moet dus een gulden middenweg worden gezocht.

Een aantal mogelijke thema's:
- Nieuws & ontwikkelingen (Bedrijf Y gaat coin X gebruiken, ICO's, update van Bitcoin code, nieuw Uniswap pareltje, etc.)
- Handelen & exchanges (TA's, instappen/uitstappen, gebruik verschillende ordertypen, etc.)
- Overig

En ergens hoort dan het onderwerp "koersen" bij, dat speelt voor iedereen en moet je denk ik niet in een bepaald topic willen drukken, waarbij het Overig topic waarschijnlijk het snelst zal lopen wat betreft reacties.

[Voor 65% gewijzigd door Taro op 09-01-2021 10:10]

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:43
.oisyn schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:35:
[...]

[modbreak]^^^ dat dus, volgende posts hierover gaan richting trashcan[/]
Is dit niet een beetje erg rechtlijnig in de moderatie? Ik ben het er direct mee eens dat aankondigingen van/uitnodigingen voor P&D's en P&D groepen niet thuishoren in dat topic. Dit was volgens mij juist een mooie discussie met voorbeelden hoe snel dat eigenlijk (mis)gaat voor de onoplettende deelnemer.

https://www.socialcooling.com/

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
anboni schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:54:
[...]

Is dit niet een beetje erg rechtlijnig in de moderatie? Ik ben het er direct mee eens dat aankondigingen van/uitnodigingen voor P&D's en P&D groepen niet thuishoren in dat topic. Dit was volgens mij juist een mooie discussie met voorbeelden hoe snel dat eigenlijk (mis)gaat voor de onoplettende deelnemer.
Ik ben het je eens dat het een beetje rechtlijnig is, maar er zit wel een gedachte achter. Ik vind het een beetje hetzelfde als de vraag "wat vinden jullie van belastingontduiking". De discussie kan eigenlijk maar 1 kant op. En met pump'n'dumps wil ik al helemaal voorkomen dat men hier likeminded people vind om informatie hierover uit te wisselen.

Daarnaast gaan de posts zo snel, het is ook voor mij amper bij te houden, dus liefst kap ik dergelijke onderwerpen zo snel mogelijk af.

Dat er vervolgens een opmerking komt over wat ondertussen wel "toegestaan" wordt (niet jij, was in het topic), tja, dat is te verwachten. Nu was ik er direct bij. Zie ook de discussie hierboven, morgen zullen er wat veranderingen plaatsvinden om het allemaal wat behapbaarder te maken. En ja, dat betekent ook geen trump/coronadiscussies meer, daar zijn andere fora voor :)

[Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 12-01-2021 00:04]

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:43
Dank voor je toelichting, duidelijk verhaal.
.oisyn schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 00:01:
[...]
Daarnaast gaan de posts zo snel, het is ook voor mij amper bij te houden, dus liefst kap ik dergelijke onderwerpen zo snel mogelijk af.
Daar kan ik me ook wat bij voorstellen. Als ik 3 cijfers aan ongelezen berichten zie staan, heb ik tenminste nog de luxe om F5 te doen en alleen de laatste 50 te scannen. Bedankt voor je inspanning om dat topic een beetje op de rails te houden :)

https://www.socialcooling.com/

• Justevo
.oisyn schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 00:01:
[...]

Ik ben het je eens dat het een beetje rechtlijnig is, maar er zit wel een gedachte achter. Ik vind het een beetje hetzelfde als de vraag "wat vinden jullie van belastingontduiking". De discussie kan eigenlijk maar 1 kant op. En met pump'n'dumps wil ik al helemaal voorkomen dat men hier likeminded people vind om informatie hierover uit te wisselen.

Dat er vervolgens een opmerking komt over wat ondertussen wel "toegestaan" wordt (niet jij, was in het topic), tja, dat is te verwachten. Nu was ik er direct bij. Zie ook de discussie hierboven, morgen zullen er wat veranderingen plaatsvinden om het allemaal wat behapbaarder te maken. En ja, dat betekent ook geen trump/coronadiscussies meer, daar zijn andere fora voor :)
Zoals ik in het topic ook al aangaf heb ik op geen enkel moment de intentie gehad om links te posten, te vragen of wat dan ook. Enkel of er mensen zijn die wel positieve ervaringen er mee hebben omdat ik er zelf ook niet in geloof maar het ook niet voor kan stellen dat niemand er iets aan verdiend. En 99% van de mensen hier is er om geld aan crypto te verdienen. Ik vind het hetzelfde als een discussie voeren over illegaal downloaden, dat kan ook prima zonder een link te posten naar je favoriete torrent site.

Ik snap je punt over dat belastingontduiking ook niet toegestaan is, maar zo ver ik weet is daar bij crypto geen wet voor. Buiten dat het moreel misschien laakbaar is. Men roept hier ook constant "buy" of "sell", ik vind het dan niet ineens anders als heel veel mensen dat dan tegelijk zouden roepen.

Er had ook simpel even gereplied kunnen worden met joh, zus en zo maar op Tweakers bespreken we dat liever niet. Ook goed. Nu ging men er met de botte hark overheen, dan is het logisch dat ik de andere legio aan off topics er bij haal natuurlijk en dan wordt het cynisch.

Maar laten we er verder geen discussie over voeren, ik begrijp jou als jij mij ook begrijpt!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Justevo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 00:50:
[...]
Zoals ik in het topic ook al aangaf heb ik op geen enkel moment de intentie gehad om links te posten, te vragen of wat dan ook. Enkel of er mensen zijn die wel positieve ervaringen er mee hebben omdat ik er zelf ook niet in geloof maar het ook niet voor kan stellen dat niemand er iets aan verdiend. En 99% van de mensen hier is er om geld aan crypto te verdienen. Ik vind het hetzelfde als een discussie voeren over illegaal downloaden, dat kan ook prima zonder een link te posten naar je favoriete torrent site.
Op zich sta ik ook niet negatief tegenover een genuanceerde discussie. Ik denk alleen niet dat het slowchat-topic daar de juiste plek voor is, want dat gaat veel te hard en er lopen teveel dingen door elkaar.

Wat ik al zei, ik wilde de discussie even snel afkappen voor hij de kans kreeg om uit de hand te gaan lopen en ik er geen zicht meer op had. Daarbij was ik wel een beetje kortaf, dat geef ik toe.

In mijn mening is er best ruimte voor een genuanceerde discussie, maar dan graag in een apart topic met een duidelijke topicstart waar je ook je eigen standpunten uiteen zet (en liefst even met een waarschuwing erbij dat het absoluut niet de bedoeling is PnD groepen te bespreken :))
Ik snap je punt over dat belastingontduiking ook niet toegestaan is, maar zo ver ik weet is daar bij crypto geen wet voor.
Maar dat vind ik niet echt een valide argument :). Natuurlijk zijn dingen die niet volgens de wet mogen automatisch niet toegestaan op tweakers.net, maar daarnaast hebben we regels die volgens de wet wel mogen maar we op tweakers.net alsnog niet willen zien. Wat betreft moderatiebeleid is er geen verschil tussen die twee categorieën :).

• Aarebe1
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10-04 21:37
De slowchat is prima zoals hij is.
(Mijn bescheiden mening.)

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-06 21:11

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Zouden de nieuwe regels van Koersen & Nieuws niet ook een plek verdienen in het rode blok boven het comment field, ipv enkel in de OP?

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Ducksy88 Goed punt, nemen we mee.

Edit: Inmiddels aangepast.

[Voor 29% gewijzigd door Taro op 27-01-2021 18:09]

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:04
Ik ben GoT lezer sinds 1999 (geregistreerd in 2000) en ben bekend met de stijl van deze site en het forum, en wat dat betreft loopt het crypto topic een beetje uit de pas door de vele reacties en oneliners.

Mijn voorstel zou zijn om het grote Crypto-topic op te de delen in een aantal interessegebieden. Maar wat me met name relevant lijkt is het scheiden van discussie over BTC/ETH en de overige alt-coins. Met name tijdens de laatste pumps (DOGE, XRP etc) waren er honderden reacties binnen korte tijd en dat is niet meer bij te lezen. Als deze alt-coins in een ander, separaat, topic worden besproken dan geeft dat een veel overzichtelijkere discussie elders.

Ook zou je kunnen kijken naar verschillende categoriën voor bepaalde crypto producten.

Een voorbeeld:
- Het grote Bitcoin & Ethereum koers-topic
- Het grote alt-coin koers-topic
- Savings, ICO en staken
- Exchanges en overige Fintech platforms
- Crypto techniek en achtergronden
etc

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
@ScuL Mja, ik zie persoonlijk niet zoveel brood in het opsplitsen van het cryptotopic in verschillende coins, dan gaan alle discussies door elkaar lopen. Daarmee is overigens niet gezegd dat de andere dingen die je noemt ook in het cryptotopic moeten, verre van zelfs. Maar ik geloof dat al die onderwerpen al redelijk gecovered zijn in andere topics. Sowieso hebben we een topic voor exchanges, daar zit nog best wat leven in, en voor bitcoin, ethereum en wat andere coins bestaan er ook gewoon losse topics. Ik heb ook wel eens een staking topic voorbij zien komen, maar dat is meer ontstaan uit een vraag van iemand en heeft dus niet zo'n mooie topicstart.

In principe ben je vrij om over een specifiek onderwerp gewoon een topic te openen :)

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Crypts schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 00:06:
[...]

Wel op NEDERLANDERS die nu in crypto investeren, is dat nou echt zo lastig te snappen? Jezus...
Je kan er wel achteraf een heel verhaal omheen proberen te breien, maar we weten allebei dat een verhaal over rechtspraak over de avondklok hier op geen enkele manier met crypto te maken had. Want het ging dus niet eens over de avondklok zélf.

En dan nog. Waar gaan we het straks over hebben, het nieuwe zomerprogramma van de Efteling? Ja, want als alle Nederlanders straks naar de Efteling gaan, dan hebben ze ook minder aandacht voor crypto. En zo is er altijd wel een link met crypto te bedenken.

Het was gewoon een ontzettend offtopic discussie, het zou je sieren als je dat gewoon kan toegeven.

En nog iets:
Crypts schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 23:50:
[...]

Bedankt voor je zorgen maar ik ga er toch vanuit dat men wel weet wie onderdeel van het geheel zijn en ja daar schaar ik mezelf ook onder. Trusten ouwe pepertkweker!
Als je denkt dat iemand met een bepaalde positie binnen de community meer kan maken, heb je het toch echt mis. Ik heb er geen enkel probleem mee iemand te verwijderen die herhaaldelijk de regels aan zijn laars lapt, ongeacht zijn verworven "status" :).

[Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 17-02-2021 09:39]

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:16

Chaes

#HODL

@Taro Je bewerkte mijn post (en die van @FijneKerst ) zojuist 2 keer. 1x was genoeg, dus wat is precies de rationale hierachter?

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Chaes schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:04:
@Taro Je bewerkte mijn post (en die van @FijneKerst ) zojuist 2 keer. 1x was genoeg, dus wat is precies de rationale hierachter?
Klopt, feedback verduidelijkt en link netter gemaakt.

• Mooody

Mooody

elmoody

Het was tijden lang heel fijn posten, totdat het snelle geld om de hoek kwam kijken. (Lees: de verwachte altcoin bullrun ter gevolge van de BTC uptrend)

In de vorige cycle ging men nuts om XRP (toen zat ik nog voornamelijk op Fok), nu is het Binance en alle zijpaden.

Ik denk dat je grote hypes een eigen topic moet geven. In dit geval wellicht een "Binance Cefi topic" oid, waarin iedereen zijn pannenkoeken en dodo's tegen de muur kapot kan slaan. Met alle respect naar de rest, maar de vaste users zitten niet in deze hypes (of praten er liever niet over), dus kun je zodoende een grote hoeveelheid non-inhoudelijke ruis wegfilteren van het "main topic".

In essentie; laten we ons best doen om dit subform op de juiste manier te "restylen". Wellicht met een klein groepje vaste users. Heb ook geen zin om weer terug naar Fok te gaan eigenlijk :')

[Voor 7% gewijzigd door Mooody op 19-02-2021 22:19]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Justevo
Mooooody schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:17:
Het was tijden lang heel fijn posten, totdat het snelle geld om de hoek kwam kijken.
In de vorige cycle ging men nuts om XRP, nu is het Binance en alle zijpaden.

Ik denk dat je grote hypes een eigen topic moet geven. In dit geval wellicht een "Binance Cefi topic" oid, waarin iedereen zijn pannenkoeken en dodo's tegen de muur kapot kan slaan. Met alle respect naar de rest, maar de vaste users zitten niet in deze hypes (of praten er liever niet over), dus kun je zodoende een grote hoeveelheid non-inhoudelijke ruis wegfilteren van het "main topic".

In essentie; laten we ons best doen om dit subform op de juiste manier te "restylen". Wellicht met een klein groepje vaste users. Heb ook geen zin om weer terug naar Fok te gaan eigenlijk :')
Dat laatste sluit ik me wel bij aan. Ik weet niet wat de regels zijn daarvoor maar een sub forum met "proven" members zou wel gewenst zijn.

De hoeveelheid onzin posts is echt ongekend en niet bij de houden voor mods. "Net x coin gekocht, nu gelijk rekt natuurlijk", "omg kijk coin x hard gaan" bij een stijging van 0,1%. En ga zo maar door.

Tuurlijk zijn de nieuwe levels die BTC aantikt, Jaapio z'n babes etc. Het moet ook luchtig blijven. Maar er worden nog steeds complete politieke discussies gevoerd en andere randzaken die soms een hele pagina vullen.

Ik pleit voor een sub forum met leden die zich bewezen hebben, wil je daarbij dan zul je je in het reguliere topic moeten bewijzen.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik heb al eens eerder gepleit om CC ook onderdeel te maken van de postlimiet waar je aan moet voldoen voor je Algemene Zaken in kan. Dat was dan weliswaar eerder om de spammers de kop in te drukken. Daar zag men toen nog niet zoveel brood in.

Wat betreft die reacties die hier kortstondig stonden, dat was een foutje; verkeerde topic in de dropdown gekozen :P

[Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 19-02-2021 22:34]

• Mooody

Mooody

elmoody

.oisyn schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:33:
Ik heb al eens eerder gepleit om CC ook onderdeel te maken van de postlimiet waar je aan moet voldoen voor je Algemene Zaken in kan. Dat was dan weliswaar eerder om de spammers de kop in te drukken. Daar zag men toen nog niet zoveel brood in.

Wat betreft die reacties die hier kortstondig stonden, dat was een foutje; verkeerde topic in de dropdown gekozen :P
Ik stem voor een "private topic".

Ik heb persoonlijk geen behoefte meer om in het huidige topic te posten, maar wel af en toe de drang om zaken te delen met mensen die daar waarde aan hechten.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Nou ik zat wel te denken om weer een offtopic hoekje te openen. Meerdere subfora hebben dat. Iets waar de regulars gewoon over dingen kunnen praten die helemaal niets met crypto te maken hebben :).

Dat was ook de overweging bij het openen van het nieuwe crypto topic nieuwe stijl, maar ik wilde eerst even afwachten hoe dit ging lopen.

Maar daar zullen posts over crypto dan ook strikt verboden zijn (tenzij het gaat over welke lambo je van je winst gekocht hebt :P).

Een echt privéforum met geselecteerde mensen zie ik persoonlijk niet zo zitten.

• Justevo
.oisyn schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:41:
Nou ik zat wel te denken om weer een offtopic hoekje te openen. Meerdere subfora hebben dat. Iets waar de regulars gewoon over dingen kunnen praten die helemaal niets met crypto te maken hebben :).

Dat was ook de overweging bij het openen van het nieuwe crypto topic nieuwe stijl, maar ik wilde eerst even afwachten hoe dit ging lopen.

Maar daar zullen posts over crypto dan ook strikt verboden zijn (tenzij het gaat over welke lambo je van je winst gekocht hebt :P).

Geselecteerd klinkt ook zo heftig, maar als je de huidige tendens niet voort wilt zetten zal je wel enigszins die richting op moeten denk ik. Het selecteren moet je niet al te serieus nemen, maar op deze manier is het echt niet houdbaar.

Als mensen graag bij dat sub/prive forum willen zullen ze zich gaan bewijzen en gaat de kwaliteit op beide fora omhoog zou je zeggen.

• Mooody

Mooody

elmoody

Daar ga je mij dus niet zien :P
Ik ben hier om inhoudelijk over crypto te sparren en daar ook graag feedback op te krijgen, zodat we samen als "crypto think tank" mooie trades/hoddles kunnen maken. Uiteindelijk is het doel om te profiteren van deze nieuwe movement, zowel financieel als sociaal.

Je probeert toch ergens een clubje om je heen te krijgen dat gelijkgestemd is. Als dat niet lukt bij je vrienden, hoop je dat het op het grootste tech forum van de Benelux (Europa?) zal lukken. Het ging een tijdje best lekker moet ik zeggen....

[Voor 3% gewijzigd door Mooody op 20-02-2021 00:17]

• BansheeBoy Se
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 16:41
dartfreak schreef op maandag 14 mei 2018 @ 21:18:
is het normaal hier dat als er een paar tekeer gaan om maar een heel topic te sluiten?
Dat is toch het zelfde als dat ome jan er 1 neer schiet om dan maar de hele buurt in de bak te zetten
Of mis ik wat
Vind dat wel een beetje raar ten opzichte van de anderen die wel normaal aan het posten zijn
Hier kan ik me helemaal in vinden. Die enkelen die op de man spelen hoeft niet iedereen voor gestraft te worden. Althans zo sta ik er in. Daarnaast had ik ze al vergeven

:{ ²

• Ladonna
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16-03 21:03
Topic gevonden. Het slowchat vind ik leuk, soms echt grappig.
Maar moet veel filteren om de serieus goede tips eruit te halen.
Hoop dat hier makkelijker te vinden.
(Dit was ff mijn berichtje, zodat ik het topic makkelijk kan terug vinden:) ,)

• Visca
  • Laatst online: 18:55
Mooooody schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:58:
[...]
Ik ben hier om inhoudelijk over crypto te sparren en daar ook graag feedback op te krijgen, zodat we samen als "crypto think tank" mooie trades/hoddles kunnen maken. Uiteindelijk is het doel om te profiteren van deze nieuwe movement, zowel financieel als sociaal.

Je probeert toch ergens een clubje om je heen te krijgen die gelijkgestemd zijn en als dat niet lukt bij je vrienden, hoop je dat het op het grootste tech forum van de Benelux (Europa?) zal lukken.
Hoewel ik me kan voorstellen dat je moe wordt van het huidige topic zou ik het persoonlijk zonde vinden als mensen zoals jij niet meer in een publiek topic te belezen zijn. Ik ben nog een totaal groentje wat betreft crypto (met name de techniek erachter en wat nou een bepaald project/coin potentie geeft) maar ik leer al een heleboel door mee te lezen. Als het crypto topic, waar de kenners zitten, op het grootste tech forum van de Benelux dan wel Europa, besloten zou zijn was ik veel meer zoekende geweest. Er is op Google natuurlijk een hoop te vinden, maar veel van wat je zoekt brengt je naar biased websites/blogs/youtube videos die een coin blind aanprijzen. Helaas (of gelukkig) is waardevolle informatie echt niet zo makkelijk te vinden. Het crypto topic op Tweakers was daarin voor mij echt wel een reddingsboei toen ik weer begon met crypto na de hype van 2017/2018. Dat is dus wat het voor mij doet nu en waarom ik zo blij ben dat het openbaar en dus makkelijk vindbaar was.

Mocht er een privé topic komen dan hoop ik dat de toelating laagdrempelig is en het topic ook via de zoekfunctie in het forum gewoon vindbaar is, dan kan je ook makkelijk toegang aanvragen. Maar ja, dan wil iedereen er weer in.. Van mij mag dan de drempel om weer het topic uit geschopt te worden ook heel laag zijn, dan houdt je in ieder geval mensen over die wat meer willen dan alleen de volgende moon crypto vinden. Wordt wel druk voor de mods..

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@BansheeBoy Se Liever dat je in de spiegel kijkt die je voorgehouden wordt.

Ontopic: read only is misschien beter dan private, al zal dat ook haken en ogen hebben?

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-03-2022

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Ook ik vind dat het huidige topic niet echt lekker draait zo. Moderatie is enerzijds erg streng m.i., terwijl het weinig zoden aan de dijk zet.
Maar ik heb weinig zinnigs te zeggen over hoe je het oplost.

[Voor 25% gewijzigd door Glenn Hoddle op 20-02-2021 00:17]

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
BansheeBoy Se schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:59:
[...]

Hier kan ik me helemaal in vinden. Die enkelen die op de man spelen hoeft niet iedereen voor gestraft te worden. Althans zo sta ik er in. Daarnaast had ik ze al vergeven
En jij hebt zojuist een PM ontvangen wat betreft je posts aldaar. Denk niet dat jij op een positieve manier hebt bijgedragen aan de sfeer aldaar.

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Iets als een '1 of 2 posts per X uur' limiet tenzij je op de whitelist staat, zou dat wat zijn?

Het probleem lijkt momenteel de gigantische instroom noobs met identieke noobvragen die 9/10 keer niet beantwoordbaar zijn ("gaat random shitcoin XYZ nog naar 400% vandaag?") + een paar losse probleemgevallen... Het beperken van de instroom posts lijkt me dan misschien toch al een stap in de goede richting?

Eventueel gecombineerd met een (al dan niet tijdlijk) 'toegang aanvragen' systeem zoals de huiskamer...
Lijkt mij ook niet wenselijk; dan zit je uiteindelijk gewoon met een selecte 'circlejerk' zonder dat er ooit nieuwe/frisse input komt... (want mensen die wel iets zinnigs te zeggen hebben gaan ook niet posten in een dumpster fire topic, hoe kan je dan weten of iemand wat te bieden heeft?)

[Voor 5% gewijzigd door Slonzo op 20-02-2021 00:30]

• BansheeBoy Se
.oisyn schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 00:23:
[...]

En jij hebt zojuist een PM ontvangen wat betreft je posts aldaar. Denk niet dat jij op een positieve manier hebt bijgedragen aan de sfeer aldaar.
Ik heb een nette reply terug gestuurd. Ik ben ten alle tijde correct geweest in de betreffende topics. Enkele users reageren nogal vreemd en persoonlijk op mij. Ik heb het gelaten voor wat het is. Maar daar krijg ik dus de schuld van? :? ² Ik zou de mods willen vragen objectief te kijken en te handelen en niet op basis van (onterecht) appelleren van users die (blijkbaar ooit?) een probleem met mij hadden. Het gaat om het hier en nu.

• BansheeBoy Se
Chris.nl schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 00:14:
@BansheeBoy Se Liever dat je in de spiegel kijkt die je voorgehouden wordt.
Ik ben zelfkritisch. Niemand hoeft mij een spiegel voor te houden. Vertel mij wat jij als storend hebt ervaren. Kijken we eens of het A. terecht is en of B. er überhaupt wat aan te doen is.

• BansheeBoy Se
Overigens vind ik een privétopic ook niks. Heeft iets elitairs.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Slonzo schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 00:29:
Iets als een '1 of 2 posts per X uur' limiet tenzij je op de whitelist staat, zou dat wat zijn?
Ja dat soort ideetjes zijn wel leuk, maar daar hebben we de technische mogelijkheden helemaal niet voor, noch de devtijd om dat te implementeren.

Het enige wat ik kan doen is een bot schrijven die dan maar gewoon posts richting trashcan gaat verplaatsen als individuele gebruikers over de limiet gaan :)

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

.oisyn schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 00:33:
Ja dat soort ideetjes zijn wel leuk, maar daar hebben we de technische mogelijkheden helemaal niet voor, noch de devtijd om dat te implementeren.

Het enige wat ik kan doen is een bot schrijven die dan maar gewoon posts richting trashcan gaat verplaatsen als individuele gebruikers over de limiet gaan :)
Die kan je dan misschien ook gebruiken wanneer er gereageerd wordt op gekende trolls.
Troll quote --> trashcan :P

Of een 'vote to mute' systeem; X votes (al dan niet gewogen a.d.h.v. trust level van een gebruiker) en je kan X uur geen posts meer plaatsen.

Mhmhmhmm zoveel ideetjes.
Maar ik snap wel dat daar geen tijd/budget voor is.

Is er een lijst met bestaande opties die eventueel creatief gebruikt kunnen worden?

• verwijderd69
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:58
Het is natuurlijk ook wel een uitzonderlijke situatie, een hele dikke bullrun met daarnaast een pandemie die mensen thuisgebonden maakt. Waardoor iedereen extra tijd en behoefte heeft aan contact en zich massaal stort op zo'n topic als de onze.

Wellicht is het toch een idee om het slowchat topic tijdelijk weer terug te brengen en daarnaast een koersen en handel topic met strengere regels totdat de gekte weer wat overwaait.

Kun je daar ook met koeienletters aangeven in de topicwarning dat het louter gaat om inhoudelijke posts, met misschien een soort 0 tolerance beleid. Dus als je niet aan de regels kunt houden mag je lekker een maandje alleen lezen (noem maar wat).

Ik heb momenteel zelf nog een read only restrictie voor AWM, daar zijn de regels ook flink wat strenger dus het kan zeker.

Voorheen was er ook een serieus handel topic wat ik destijds als jonge m00nboy ook altijd heb gerespecteerd.

Als de hype en run stagneert kun je altijd de situatie weer heroverwegen.

I live inside that bubble, reality of the naive.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
@verwijderd69 Wat zou jij dan wel en wat niet in het handelstopic willen zien? Kun je moet concrete voorbeelden komen, liefs zo dicht mogelijk op de grens tussen wat wel en wat niet is toegestaan :).

Ik bedoel, TA, obviously. "BTC weer een nieuwe ATH" obviously niet. Maar waar ligt de grens?
Mooooody schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:37:
Ik heb persoonlijk geen behoefte meer om in het huidige topic te posten, maar wel af en toe de drang om zaken te delen met mensen die daar waarde aan hechten.
Wat zou jij precies willen delen met anderen? Serieuze vraag, ik probeer een beetje een beeld te krijgen van wat zo'n handelstopic dan voor vorm zou krijgen. :)

[Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 20-02-2021 01:07]

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

verwijderd69 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 00:45:
Kun je daar ook met koeienletters aangeven in de topicwarning dat het louter gaat om inhoudelijke posts, met misschien een soort 0 tolerance beleid. Dus als je niet aan de regels kunt houden mag je lekker een maandje alleen lezen (noem maar wat).
Helaas leest bijna niemand de warnings/TS. Dat is zelfs niet met opzet, lijk me gewoon inherent menselijk. De 'werklast' komt dan weer bij de mods liggen die de boel moeten opkuisen en de sfeer 'verpesten' met waarschuwingen en dergelijke. Er zijn ook zoveel verschillende verwachtingen/meningen over wat wel en niet kan/gewenst is... moeilijk te consolideren. Ik denk dat je deze strijd niet kan winnen door op goede wil en inzet te rekenen, hoe triest het ook is.

• Justevo
My 2 cents over wat ik vind dat er iig niet thuis hoort. Mocht je reactie hier bij staat; niks persoonlijks. Een greep van de laatste paar uurtjes.

"Flufje ren winst gepakt." Geen idee wat wij met zo'n post zouden moeten.

ADA krabbelt ook weer lekker terug op 0.94 niveau, zou hij dan toch een poging willen doen richting 1.0? Dit is informatie die iedereen zelf kan zien.

Wat is eraan de hand met VET? Wat zie je dan? Vervolgens komen hier meerdere nutteloze posts uit.

Ik knipper drie keer met mijn ogen en er staat weer een nieuwe ATH in de boeken voor BTC. En dan te bedenken dat ik het eigenlijk al achterlijk vond om op 30k in te stappen Voegt niks toe.

Crap ETH ga eens gauw naar 3k$ man sukkel .....

Ik heb op de valreep nog wat BNB dukaten koud gelegd. Ik ben er van overtuigd dat ze nummer 2 gaan worden. Weer zo'n persoonlijk verhaal waar niemand wat aan heeft.

En dit komt uit 3 of 4 pagina's en nog niet eens alles. Klinkt misschien hard, maar in mijn optiek is dit gewoon topic vervuiling. Als je dit toe gaat laten leg je de grens heel laag ben ik bang en krijg je alleen maar meer berichten die net onder die grens zitten.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

@Justevo Dat is typisch slowchatgebabbel. De naam van het topic is veranderd, het gedrag niet. En juist niet bij nieuwkomers - maar technisch gezien horen die opmerkingen over ADA en een BTC ATH natuurlijk best thuis in het grote nieuws & koers topic. Maar het blijft gebabbel en voegt weinig toe aan de doorwrochte discussie die jij zo te zien het liefst zou hebben.

• Mooody

Mooody

elmoody

.oisyn schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 00:59:

Wat zou jij precies willen delen met anderen? Serieuze vraag, ik probeer een beetje een beeld te krijgen van wat zo'n handelstopic dan voor vorm zou krijgen. :)
Ik ben persoonlijk op zoek naar een groepje mensen die begrijpen dat er kansen liggen in de cryptowereld en er ook de mogelijkheden (vaak vanuit het BTC verleden) voor hebben om hier naar te handelen.

Voor veel van deze mensen is deze investesting een onderdeel geworden van hun leven en zelfs een deel van hun pensioenopbouw.

Ik zou een topic met een handjevol users met gelijke stemming en inzet zeker kunnen waarderen.

Er is geen actief Nederlands forum voor users die met elkaar willen sparren over blockchain-investeringen, dus GoT zou hier op in kunnen spelen.

• Justevo
Glenn Hoddle schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 01:13:
@Justevo Dat is typisch slowchatgebabbel. De naam van het topic is veranderd, het gedrag niet. En juist niet bij nieuwkomers - maar technisch gezien horen die opmerkingen over ADA en een BTC ATH natuurlijk best thuis in het grote nieuws & koers topic. Maar het blijft gebabbel en voegt weinig toe aan de doorwrochte discussie die jij zo te zien het liefst zou hebben.
Er is in principe niks mis met een mededeling dat je uit een bepaalde coin bent gestapt. Maar geef dan aan waarom. Heb je de grafieken bekeken, heb je bepaald nieuws gelezen, is het persoonlijk etc.

Valt je iets op bij een coin, zoals dat VET voorbeeld, geef dan aan wat je ziet zodat we mee kunnen kijken. Wat valt je op, ten opzichten van wanneer en wat is je beslissing.

Geef je daar geen uitleg voor mag zo'n post wat mij betreft linea reactie de prullenbak in.

Maar dat vind ik gebabbel en daar moet ook alle ruimte voor zijn in een slowchat. Net als dat er af en toe best jolige momenten tussen mogen zitten. Jaapio's babes horen bij het meubilair en er is echt wel plaats voor andere memes.

@.oisyn Nu begrijp ik dat zoiets tijdrovend is maar wat gebeurt er als je er eens een tijdje met de harde hand doorheen gaat? Gewoon rigoureus posts verwijderen en een pm er achteraan sturen. Dat zou voor de meeste mensen toch wel een hint moeten zijn.

[Voor 9% gewijzigd door Justevo op 20-02-2021 01:31]

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
@Mooooody Ok, maar dat past toch eigenlijk sowieso niet zo in het cryptotopic?

Wat houdt je tegen om een crypto-whale topic te maken om te babbelen over dat soort dingen? Ik zou dat zelf ook wel interessant vinden, ik zoek ook nog dingen om m'n fortuin straks te laten renderen ;)

• Mooody

Mooody

elmoody

.oisyn schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 01:30:
@Mooooody Ok, maar dat past toch eigenlijk sowieso niet zo in het cryptotopic?

Wat houdt je tegen om een crypto-whale topic te maken om te babbelen over dat soort dingen? Ik zou dat zelf ook wel interessant vinden, ik zoek ook nog dingen om m'n fortuin straks te laten renderen ;)
Iets lager niveau dan dat. Iets tussen het huidige fomo-topic en het topic dat er 3 maand geleden was, waar je je mening kwijt kon zonder dat het na 10 min. ondergensneeuwd was tussen 100 posts over pannenkoeken :)

Eigenijk hopen we allemaal dat BTC volgende maand weer op 20k staat. Dan is dit "probleem" weer opgelost.
Ik vrees alleen dat BTC nog wel ff wat hoger blijft hangen en de fomo de komende weken nog extremer gaat worden. Aan jullie/ons iets te bedenken waardoor het nog leuk blijft om GoT dagelijks te bezoeken. GoT bestaat immers ook in de gratie van het aantal hits, ik help daar graag aan mee.

[Voor 9% gewijzigd door Mooody op 20-02-2021 01:39]

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Mooooody schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 01:36:
[...]

Eigenijk hopen we allemaal dat BTC volgende maand weer op 20k staat. Dan is dit "probleem" weer opgelost.
Euh, nee. Liever financiële onafhankelijkheid dan een gezellig forum, sorry :P

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
.oisyn schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 01:30:
Een dergelijk topic zou ook mijn interesse hebben. We kunnen allemaal wel aangeven dat we hier voor de tech zitten, maar laten we eerlijk zijn: als er geen goed rendement op cryptocurrency zat was het hier toch een stuk rustiger :)

Het nadeel van een dergelijk topic zal zijn dat je individueel voor allemaal willekeurige coins TA requests gaat ontvangen. "Wat verwacht je van XRP?", "Wat verwacht je van DODO de komende maand?". Persoonlijk negeer ik ze steeds vaker, omdat je zelf de focus hebt op een aantal coins en daar je tijd en aandacht aan wil besteden. Eigen inzet is natuurlijk ook gewenst.

Maar posts van @Mooooody vind ik heel erg interessant om te lezen. En ik zou het ook heel jammer vinden als dergelijke berichten uitblijven of ondersneeuwen door slowchat.

Een topic met daarin goede handelstips, TA en goed onderbouwde nieuwe pareltjes ben ik persoonlijk wel voor. Grote kans dat daar al snel willekeurige shitcoins worden gedropt, dus dan zou er wel enige vorm van toelating/readonly moeten zijn om het niveau hoog te houden, al kan je dat met duidelijke regels mogelijk ook bereiken en eerst een tijdje aankijken. Daarnaast een wat losser topic voor de meer willekeurige en basisvragen?

[Voor 3% gewijzigd door Taro op 20-02-2021 09:00]

• Chaes
  • Laatst online: 13:16

Chaes

#HODL

Justevo schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 01:09:
My 2 cents over wat ik vind dat er iig niet thuis hoort. Mocht je reactie hier bij staat; niks persoonlijks. Een greep van de laatste paar uurtjes.

"Flufje ren winst gepakt." Geen idee wat wij met zo'n post zouden moeten.

ADA krabbelt ook weer lekker terug op 0.94 niveau, zou hij dan toch een poging willen doen richting 1.0? Dit is informatie die iedereen zelf kan zien.

Wat is eraan de hand met VET? Wat zie je dan? Vervolgens komen hier meerdere nutteloze posts uit.

Ik knipper drie keer met mijn ogen en er staat weer een nieuwe ATH in de boeken voor BTC. En dan te bedenken dat ik het eigenlijk al achterlijk vond om op 30k in te stappen Voegt niks toe.

Crap ETH ga eens gauw naar 3k$ man sukkel .....

Ik heb op de valreep nog wat BNB dukaten koud gelegd. Ik ben er van overtuigd dat ze nummer 2 gaan worden. Weer zo'n persoonlijk verhaal waar niemand wat aan heeft.

En dit komt uit 3 of 4 pagina's en nog niet eens alles. Klinkt misschien hard, maar in mijn optiek is dit gewoon topic vervuiling. Als je dit toe gaat laten leg je de grens heel laag ben ik bang en krijg je alleen maar meer berichten die net onder die grens zitten.
Eén van die reacties was van mij. Je hebt helemaal gelijk, was ook niet helemaal nuchter toen ik die plaatste. Ik ga zelf in ieder geval wat minder posten, enkel als ik wat nuttigs te melden heb of als reactie op andermans posts. Denk dat als iedereen dit enigszins nastreeft, dat het topic een stuk beter te volgen is. :)

Zelf voel ik overigens wel wat voor 2 aparte topics. Bijvoorbeeld 1 slow-chat topic (waar bovenstaande reacties wel in passen zeg maar) en een serieus topic voor TA, (technische) ontwikkelingen in de crypto en blockchain space, etc. Helaas raken de goede TA posts vrij snel ondergesneeuwd in het Koers & Nieuws topic, en dat zorgt er toch voor dat men minder gauw de moeite doet om zulke posts te maken.

Maar goed, dit is slechts één idee. Worden volop goede ideeën hier genoemd.

[Voor 11% gewijzigd door Chaes op 20-02-2021 13:13]

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-05 02:51
Ik ben het met veel mensen nogal eens hier, ik poste nauwelijks op het andere forum maar las het wel graag (laatste 3-4 jaar), vooral de wat meer doordachte en nuttige reacties. Ik zou ook graag actiever bijdragen aan een serieuzer topic. Misschien klinkt het een beetje snobby, maar ik vind het niet zo interessant als ik eerst een zee van posts moet doorlezen van jongens die net met 100 euro in Bitcoin zijn gestapt en die zichzelf bagholder noemen als die op -2% staat 3 uur later.

Een meer high-level topic zou zeker een goed idee zijn, dat mag ook best een privétopic zijn. Als toelating worden gewoon wat vragen gesteld aan je;
  • Welke crypto heb je of ben je geinteresseerd in?
  • Waarom specifiek deze?[/i]
  • Welke exchange(s) gebruik je?
Of iets dergelijks, puur om te achterhalen of deze persoon er serieus mee bezig is. Het mag dan verder ook een vrij streng topic zijn, zeker mag er ook plek zijn voor wat humor. Maar de shitload aan slowchat in het huidige topic is echt een afknapper.

Geeft misschien ook aan dat we weer op de top van crypto zitten, klaar voor de val, maar dat is een andere discussie. Gelukkig voelt het wat stabieler aan met meerdere grote investeerders.

PSN/Steam: Xamsix

• KcRp
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-06 04:52
Glenn Hoddle schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 01:13:
* knip, compleet offtopic hier *

Tot zo ver mijn persoonlijke reactie. Nu in het algemeen.

Wat betreft het neerkijken op nieuwkomers die nu alleen maar voor de winst naar het topic zouden komen. Ik ben totdat ik serieus met crypto ben begonnen met hele andere dingen bezig geweest. Al wilde ik al in crypto stappen, het geld was nodig voor op dat moment belangrijkere zaken.

Daarnaast zie ik oudgedienden vaak onzin berichten plaatsen en probeer ik niks te plaatsen omdat ik nog weinig toe te voegen heb. Enig respect t.o.v. nieuwkomers i.p.v. alle onzin berichten toeschrijven aan nieuwkomers zou op zijn plaats zijn. Wel ben ik het mee eens dat het jammer is dat mensen zonder onderzoek te doen vragen stellen, maar domheid kan helaas niet (makkelijk) beteugeld worden.

Ik zou ook liever willen dat alleen mensen met verstand van zaken on topic berichten posten, bij voorkeur nog dat BTC een apart topic is i.p.v. alle shitcoins en BTC door elkaar. Het blijft Tweakers, kwaliteit boven gezelligheid. Het probleem is dat mods politie agenten en rechters moeten worden om alles strak te houden terwijl het hun hobby is. Ik vind dit een lastige situatie, maar ik wens de mensen die de beslissingen moeten nemen alle sterkte toe!

[Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 20-02-2021 16:10]

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Xamsix Eens, je wil de berichten eigenlijk onderbrengen op basis van verschillende kennisniveaus. Iemand met veel kennis wil niet door tig basisvragen worstelen voordat hij/zij wat nuttigs tegenkomt. En iemand die bereid is om ook regelmatig basisvragen te beantwoorden zal daar weer anders tegenaan kijken.

Humor komt in vele vormen en 1 offtopic post leidt al snel tot tientallen nieuwe offtopic posts. Natuurlijk moet het gezellig zijn en moet er ruimte zijn voor een geintje, mits de betreffende post nog wel steeds ontopic is of het maximaal beperkt blijft tot een enkele offtopic post. En daar gaat het vaak mis. Daarom wordt er nu ook vaak direct opgetreden bij de eerste offtopic post, want 5 minuten later zijn dat er 20 geworden en gaat het exponentieel hard doordat de eerste het startsein heeft gegeven en een hele keten op gang brengt. Terwijl op zich een enkele offtopic post normaal gesproken prima zou moeten kunnen.

Het scheiden op basis van kennisniveaus zou een mogelijke richting kunnen zijn, bijv:

- Starters (Hoe begin je, waarom werkt x niet, etc.)
- Gevorderden (TA, handelen)
- I'm in it for the tech (DeFi, blockchain, crosschain, BSC, smartcontracts, etc.)

Ik gooi maar even een balletje op :)

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Ik zei gebabbel, niet gebrabbel, dat is toch een wezenlijk verschil.

* offtopic *

Op zich vind ik gebabbel ook niet zo'n probleem, maar sommige mensen hier wel. De vraag is dan waar je het afkapt, want de twee dingen die je nu aanhaalde waren geen opmerkingen zomaar uit het niks. Van mij mag het wat losser. Of misschien zou er beter een randzakentopic komen.

Mijn opmerking over dat ook nieuwkomers zich gedragen alsof het nog de slowchat is was eerder als constatering dan verwijt bedoeld, misschien was dat niet duidelijk. - en als je nog eens zo op de man wil reageren vind ik dat prima, niemand hoeft het met me eens te zijn, maar lees dan wel eerst goed wat ik zeg in plaats van me woorden in de mond te leggen die ik nooit geuit heb.

[Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 20-02-2021 16:11]

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:24
Ik zie het probleem niet zo, TA's en andere analyses van waarde bekijk ik wel via andere wegen waarbij de bron zijn 100% controle heeft over zijn kanaal/medium die hij of zij gebruikt.

Dat zou hier in 1 verzamel topic ook niet goed werken omdat je TA snel ondergesneeuwd raakt onder commentaar of andere analyses.

Iemand die hier zijn uitgebreide TA's wil delen of zijn strategie kan beter zijn eigen topic maken in blog style.

Ik snap dat er vraag is naar een centrale bron van nuttige info zodat nieuwe traders kunnen piggybacken maar dat lijkt mij een utopie voor een topic waar iedereen kan en mag reageren en welke van beginsel als ongefocussed is.

Enige verbetering op de huidige staat gaat al heel veel mod inzet vragen. Want er zijn dan meer topics nodig (zoals een topic over de basics van traden en verschillende ecosystemen zoals yield farming, defi en de het mikmak en strengere handhaving op die topics gefocussed te houden. Dat wordt een dagtaak.

Voor nu lijkt het me beter dat men zelf leert het kaf van het koren te scheiden, dat de gebruikers zelf ook inhaken op revelante info en proberen meme's en offtopic discussies te negeren, dus grappige.posts ook geen plusjes meer geven of op grappen reageren met nog een grapje etc.

Nieuwkomers kunnen zelf ook meehelpen aan het topic nuttiger te maken door eigen inbreng of een goed doordachte vraag die je zelf naar 5 minuten googlen niet kon beantwoorden.

En de oude garde kan zoals eerder gezegd beter ene eigen topic maken als ze echt analyses willen delen of zoveel mogelijk nieuwkomer proberen te betrekken in een informatieve discussie.

We moeten niet alles op de mods afschuiven.

[Voor 72% gewijzigd door Palindrome op 20-02-2021 16:22]

• KcRp
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-06 04:52
Glenn Hoddle schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 16:02:
[...]

Mijn opmerking over dat ook nieuwkomers zich gedragen alsof het nog de slowchat is was eerder als constatering dan verwijt bedoeld, misschien was dat niet duidelijk. - en als je nog eens zo op de man wil reageren vind ik dat prima, niemand hoeft het met me eens te zijn, maar lees dan wel eerst goed wat ik zeg in plaats van me woorden in de mond te leggen die ik nooit geuit heb.
Dank voor de uitleg. Mijn excuses dat ik dit verkeerd geïnterpreteerd heb en ik trek mijn woorden terug.

Wat betreft de andere onderwerpen die verwijderd zijn ben ik het nog steeds niet met je eens, je bent niet de enige die verstand heeft van zaken. Maar ik ga er verder niet op in omdat het off topic is.

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 10:03
Het is al vaker gezegd maar de posts in het Het grote Cryptocurrency nieuws & koers topic begint steeds meer een slowchat en ik-ben-te-lui-om-zelf onderzoek doen vragenbak te worden.

Posts die letterlijk de koers neerzetten of mensen die hun coin "aanmoedigen" voegen verder niks toe. Zoals hierboven al geopperd is ben ik voorstander van een slowchat topic en een iets meer serieus handelstopic maar goed ik weet niet of dat te handhaven is met alle mensen die compleet nieuw zijn tot deze hobby.

• Ladonna
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16-03 21:03
Ik hoop dat de slowchat open blijft voor alles wat iemand kwijt wil en ook voor domme vragen.
Ik kan daarin wel merken wat de hype op dat moment is.
Een whales of serieus topic zou ik ook in willen om mee te lezen, dus ik hoop niet dat het een prive topic wordt

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ladonna schreef op zondag 21 februari 2021 @ 02:43:
Ik hoop dat de slowchat open blijft
Er is al ruim een maand geen slowchat topic meer.

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:47
Kunnen we weer starten met een slowchat topic? Of is er een ander tweakers kanaal waar we wel kunnen "chatten"?

420.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Pelox schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:06:
Kunnen we weer starten met een slowchat topic? Of is er een ander tweakers kanaal waar we wel kunnen "chatten"?
Er is een tweakers discord geloof ik?
Ik zie geen heil in een slowchat, niet zolang het zo druk blijft. Op het moment dat er een slowchat topic wordt geopend, dan concentreert zich daar alle discussie en is de rest van de inhoud ver te zoeken.

[Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 22-02-2021 12:14]

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:47
.oisyn schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:13:
[...]

Er is een tweakers discord geloof ik?
Ik zie geen heil in een slowchat, niet zolang het zo druk blijft. Op het moment dat er een slowchat topic wordt geopend, dan concentreert zich daar alle discussie en is de rest van de inhoud ver te zoeken.
Discord heb ik totaal geen behoefte aan. Tweakers blijft mijn primaire kanaal wat dat betreft. Snap dat het nu een chaos is en dat we een beetje doorslaan op dit moment.

420.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Pelox schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:18:
[...]

Discord heb ik totaal geen behoefte aan. Tweakers blijft mijn primaire kanaal wat dat betreft.
Ok maar wat bedoel je dan met "kanaal"? Als je wil chatten dan kan dat het beste met zoiets als discord, of heel ouderwets met IRC :)

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-10-2022
.oisyn schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:10:
[modbreak]En een hele hoop posts getrashed. Mensen, het is geen slowchat, en iedereen kan de koers volgen, dus dat hoef je echt niet te posten. Zie wat extra punten in de topicwaarschuwing:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom. Voegt je post niets toe voor anderen? Post dan niet, het is hier geen persoonlijk dagboek.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.
Ja, ik kan me voorstellen dat je vingers jeuken na zo'n marktcorrectie, maar de posts voegen echt niets toe. Bedenk bij jezelf: "vinden anderen dit nog interessant om te lezen na een paar uur?" Is het antwoord daarop nee, dan moet je het misschien ook niet posten ;)[/]
Hoi oisyn. Ik begrijp dat wat er gebeurt niet de insteek is van dit topic.
Toch is er zo te merken wel voldoende behoefte aan de 'slowchat' zoals die steeds ontstaat.

Is er niet van die nood een deugd te maken ofzoiets?
Dus aparte topics voor beide wensen bijvoorbeeld?
Ik probeer ook maar even constructief mee te denken.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
@gijsvogel Feedback in het feedbacktopic ;)

Ja, dat is in het verleden geprobeerd, met als resultaat dat er alleen nog maar slowchat is en het andere topic doodbloedt :)

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-06 16:09
.oisyn schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:10:
[modbreak]En een hele hoop posts getrashed. Mensen, het is geen slowchat, en iedereen kan de koers volgen, dus dat hoef je echt niet te posten. Zie wat extra punten in de topicwaarschuwing:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom. Voegt je post niets toe voor anderen? Post dan niet, het is hier geen persoonlijk dagboek.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.
Ja, ik kan me voorstellen dat je vingers jeuken na zo'n marktcorrectie, maar de posts voegen echt niets toe. Bedenk bij jezelf: "vinden anderen dit nog interessant om te lezen na een paar uur?" Is het antwoord daarop nee, dan moet je het misschien ook niet posten ;)[/]
Jammer zeg, is het allicht een idee een slowchat topic te maken? Ik als beginner vond het juist wel leuk om dergelijke dingen te lezen. Niet alles is interessant natuurlijk maar daar kan ik prima overheen lezen.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:18
Volgens mij hebben er heel weinig mensen moeit emee hoe het is het topic van crypto gaat. Het is puur emotie en dat zie je dan ook terug in het topic. Mooi toch dat er tussen goede inhoudelijke posts ook wat REKT en moon geroepen kan worden.

Maak je niet zo druk zou ik zeggen als modjes.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
AMARONE schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:42:
Volgens mij hebben er heel weinig mensen moeit emee hoe het is het topic van crypto gaat.
Dit topic en het aantal upvotes van mijn modbreak spreekt anders boekdelen :). Hoe heb jij bepaald dat er heel weinig mensen zijn die er moeite mee hebben?
Mooi toch dat er tussen goede inhoudelijke posts ook wat REKT en moon geroepen kan worden.
Het probleem is dat het niet "wat" rekt en moon posts zijn, maar voornamelijk. Iedereen wil dat namelijk continu roepen. Daardoor raken de posts met inhoud ondergesneeuwd, en worden die uiteindelijk niet meer gepost. Precies wat je dus in het oude slowchat topic zag.

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-06 13:18
Nou, het loopt storm in Het grote Cryptocurrency nieuws & koers topic #2 na de modbreak.

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed wat het nut nou is van topic op slot gooien (los van als er op persoonlijke titel wordt aangevallen of slecht wordt gesproken over users), reacties verwijderen en vooral willen vechten tegen iets waar de meeste bezoekers van het forum kennelijk zelf wél op zitten te wachten.

En dat is een beetje ouwehoeren met een meme hier en daar, af en toe een oneliner, koersontwikkelingen volgen, trade-ervaringen delen.

Maar kennelijk is het zo dat de mods hier bepalen dat dát niet de behoefte is? Of is er een ander topic waar dit wél in kan? Misschien is er meer dan 1 behoefte?

Dat het soms hard kan gaan en er veel berichten komen, ja, dat is zo. Nou en? Wordt het daarmee onoverzichtelijker? Voor wie moet het overzichtelijk zijn? En wat is dat dan, die "overzichtelijkheid"?
Zes pagina's met allang weer achterhaalde TA is m.i. net zo onoverzichtelijk als 6 pagina's met memes, oneliners, grappen, ervaringen en informatie.

Het lijkt me toch niet de bedoeling dat dit een topic wordt met alleen maar plaatjes van TA en linkjes naar nieuwsberichten? En als wel, dan stem ik voor een topic waar er wel ruimte is hiervoor. Kijken welke drukker bezocht wordt. :7

we only make way for the man who boldly pushes past us

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:31
Jammer dat het topic zo abrupt op slot is gegaan en heropend is met nieuwe regels.
Ik krijg het gevoel na lezen van de MB dat er geen gezelligheid meer toegestaan is en het alleen maar serieus en onderbouwde posts geplaatst mogen worden, en sterk twijfel of ik daar nog wel aan mee wil doen.
Als ik ook zie hoe "druk" het is na de MB denk ik dat ik niet de enige ben die er zo over denkt..

Als beginnende cryptotrader las ik voornamelijk mee en plaatste zo nu en dan een een post.
Ik hoop dat er ooit weer ruimte is voor een slowchat topic aangezien op het officiele Discord kanaal ook geen Crypto kanaal is en dat is voor veel mensen toch een brug te ver omdat GoT toch een soort "thuis" is.

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:40
Prima dat het topic zo abrupt op slot is gegaan en heropend is met nieuwe regels.

Zelf ben ik ook zo'n nieuwe. Meelezen sinds december, account sinds februari. Ik heb soms misschien meegedaan aan dat wat nu is gestaakt. Maar ik ben nu al vóór.

Het wordt / is veel makkelijker om er zinvolle én leuke info uit te halen. Als ik behoefte heb aan slowchat gooi ik weer een steen in de Twitter-vijver.

Oeuf

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:18
Lijkt net coinbase, tijdens een sterke prijsmovement alles ineens op slot...

Als je keer op keer weer de behoefte tot die slowchat ziet dan open je toch een slowchat voor er naast? Wat is het bij tweakers dat dit een probleem maakt? Topic voor nuttige informatie en onderbouwde posts, voor en door elkaar. En een slowchat, omdat daar OOK behoefte aan is.

Te veel werk om slowchat te modereren ofzo? Kan dat niet zien als een sterk argument. 'Jullie mogen hier niet over praten want dat kunnen we niet bijbenen'. Mensen willen jaapio's babes gewoon.

[Voor 11% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-02-2021 13:21]

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-10-2022
[quote].oisyn schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:45:
[...]
Dit topic en het aantal upvotes van mijn modbreak spreekt anders boekdelen :).
[...]

Persoonlijk zou ik niet teveel ophangen aan upvotes, ikzelf klik er wel eens op om te 'laten merken dat ik het gelezen heb' ofzo.

Nogmaals, ik begrijp jullie insteek van de laatste 2 topics en ik snap dat er daarvoor teveel ruis en sneeuw ontstaat aldaar.
Maar als Tweakers eerst 14 slowchat topics faciliteert om vervolgens de deur ineens dicht te gooien lijkt mij dan weer niet echt de juiste weg.
Logisch dat er dan ineens een boel mensen beteuterd voor de deur staan te kijken.

Gezien de behoefte en de drukte is er echt wel een plekje nodig waar je in een huiskamer/café achtige sfeer kunt ouweH-en op een informele manier.
Ik lees meerdere berichten hier van mensen die dat ook zo voelen/vinden, en de alternatieven zoals genoemd volstaan ook niet.

My 2 cents, maar zoals het was werkte voor mij prima, de serieuze posts vis je er wel uit, of dmv quoten heb je ook een serieus gesprek in een open setting.
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee