Toon posts:

Feedback op het cryptocurrency forum

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:20
Ik stoor mezelf niet aan het ge-slowchat, maar wel aan mensen die vragen stellen zonder zelf onderzoek te doen.

Moet eerlijk bekennen dat ik mezelf ook wel schuldig gemaakt heb ik het plaatsen van berichten waar anderen geen nuttige info aan hebben, maar heb ook geregeld zaken geplaatst die wél van meerwaarde zijn. Wat ik nu echter mis is een plek om te praten over de huidige koersbewegingen en crypto in het algemeen, en dan in slowchat vorm. Ik ken zelf niemand IRL die zich met crypto bezighoudt dus kan mijn bevindingen nergens kwijt. Het is natuurlijk wel enorm druk geworden de afgelopen paar weken (met name de laatste 2) dus ik begrijp dat zo'n slowchat amper te modereren is.

Wou dit gewoon even kwijt.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:16

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Topicstarter
TWeaKLeGeND schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:19:
Lijkt net coinbase, tijdens een sterke prijsmovement alles ineens op slot...

Als je keer op keer weer de behoefte tot die slowchat ziet dan open je toch een slowchat voor er naast?
Ja je kunt natuurlijk ook structureel negeren wat hier al over is gezegd en het punt gewoon nog een keer maken.

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-03 15:01
.oisyn schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:52:
[...]

Ja je kunt natuurlijk ook structureel negeren wat hier al over is gezegd en het punt gewoon nog een keer maken.
Het lijkt me toch juist goed om feedback te melden en een wens kenbaar te maken?
Of is er een regel dat zodra iets al gemeld is dit niet nogmaals gemeld mag worden :?

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
DutchCrownNL schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:58:
Ik hoop dat er ooit weer ruimte is voor een slowchat topic aangezien op het officiele Discord kanaal ook geen Crypto kanaal is en dat is voor veel mensen toch een brug te ver omdat GoT toch een soort "thuis" is.
Ah ja, dat is idd een issue, ik gebruik Discord zelden. Het heeft weinig nut om iedereen in de algemene tweakers groep te gooien idd :)

Toevallig loopt daar *net* een discussie over in het crewforum omdat een eigen kanaal ook ter sprake kwam voor een ander subforum. Het punt daarbij is wel moderatie; ik zal niet snel gaan rondhangen daar, dus ga ik daar ook niet modereren. Maar dat moet wel gebeuren, ben vooral een beetje bang voor scammers.

Ik wil me er best actief voor inzetten om dat voor elkaar te krijgen. Wellicht dat we een regular kunnen aanwijzen als moderator?
DutchCrownNL schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:55:
[...]

Het lijkt me toch juist goed om feedback te melden en een wens kenbaar te maken?
Of is er een regel dat zodra iets al gemeld is dit niet nogmaals gemeld mag worden :?
Het gaat erom dat ik een paar posts eerder hier al heb uitgelegd dat het hebben van een slowchattopic náást het gewone topic niet zo'n succes had. Dan kun je dus wel opnieuw roepen dat er een slowchattopic naast moet komen, maar daar komen we niet veel verder mee ;)

[Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 22-02-2021 13:57]

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-10-2022
.oisyn schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:56:

Ik wil me er best actief voor inzetten om dat voor elkaar te krijgen. Wellicht dat we een regular kunnen aanwijzen als moderator?
En threadded forum met up en downvotes?
Soort van zelf regulerend door alle gebruikers?

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ah ja, dat is idd een issue, ik gebruik Discord zelden. Het heeft weinig nut om iedereen in de algemene tweakers groep te gooien idd :)
Mij zie je niet op Discord, daar ga je al helemaal niet teruglezen en door 1000en lijnen dagboekverhalen/"wanneer staat coin X op Y USD"/"welp 3% gezakt" verhalen zwemmen om wat interessants te vinden... Maar als we de mensen die dat soort dingen wel boeiend vinden naar daar krijgen om het hier op te schonen, ben ik 110% voor :P

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03 14:06
[...]

Het gaat erom dat ik een paar posts eerder hier al heb uitgelegd dat het hebben van een slowchattopic náást het gewone topic niet zo'n succes had. Dan kun je dus wel opnieuw roepen dat er een slowchattopic naast moet komen, maar daar komen we niet veel verder mee ;)
Kan je wellicht definieëren wat 'succes' is in deze? En dus waarom het geen succes was? :?

we only make way for the man who boldly pushes past us

• DutchCrownNL
[...]

Als er luchtige regels zijn (geen scam, linkjes naar p&d groepen enz) wil ik daar wel een poging voor doen, zolang er voor iedereen een plek beschikbaar is, winnen we er allemaal mee lijkt me.

• vrrs
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-02 12:39
WiseGuy! schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:56:
Nou, het loopt storm in Het grote Cryptocurrency nieuws & koers topic #2 na de modbreak.

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed wat het nut nou is van topic op slot gooien (los van als er op persoonlijke titel wordt aangevallen of slecht wordt gesproken over users), reacties verwijderen en vooral willen vechten tegen iets waar de meeste bezoekers van het forum kennelijk zelf wél op zitten te wachten.

En dat is een beetje ouwehoeren met een meme hier en daar, af en toe een oneliner, koersontwikkelingen volgen, trade-ervaringen delen.

Maar kennelijk is het zo dat de mods hier bepalen dat dát niet de behoefte is? Of is er een ander topic waar dit wél in kan? Misschien is er meer dan 1 behoefte?

Dat het soms hard kan gaan en er veel berichten komen, ja, dat is zo. Nou en? Wordt het daarmee onoverzichtelijker? Voor wie moet het overzichtelijk zijn? En wat is dat dan, die "overzichtelijkheid"?
Zes pagina's met allang weer achterhaalde TA is m.i. net zo onoverzichtelijk als 6 pagina's met memes, oneliners, grappen, ervaringen en informatie.

Het lijkt me toch niet de bedoeling dat dit een topic wordt met alleen maar plaatjes van TA en linkjes naar nieuwsberichten? En als wel, dan stem ik voor een topic waar er wel ruimte is hiervoor. Kijken welke drukker bezocht wordt. :7
Ik kan me helemaal vinden in deze post. Ik reageer niet vaak in het topic maar vind het leuk om dagelijks mee te lezen. En ik stoor me absoluut niet aan de 'dagboekposts' en reacties zoals REKT.

Vind het nu in ieder geval een stuk minder gezellig. Daarbij lijkt het alsof de mods vandaag met het verkeerde been uit bed zijn gestapt; hoop frustratie en gechagrijn. Jammer!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-03 22:30
[...]

Wat is er gezegd dan? Leuk zo een dode reactie op een vraag in het feedback forum. Ik kom hier om mijn feedback te geven niet om te kijken wat er allemaal eerder aan feedback is gegeven. Het idee van een echte chat is ook prima ipv slowchat. Het feit blijft dat er een behoefte is.

[Voor 23% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-02-2021 14:27]

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
vrrs schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:20:
[...]

Ik kan me helemaal vinden in deze post. Ik reageer niet vaak in het topic maar vind het leuk om dagelijks mee te lezen. En ik stoor me absoluut niet aan de 'dagboekposts' en reacties zoals REKT.

Vind het nu in ieder geval een stuk minder gezellig. Daarbij lijkt het alsof de mods vandaag met het verkeerde been uit bed zijn gestapt; hoop frustratie en gechagrijn. Jammer!
Ik moet zeggen dat ik het topic nu juist een zegen vind. Er werd al meteen afgetrapt met een inhoudelijke discussie over CBDC's, en ik vind veruit de meeste posts een aanwinst voor het topic.
TWeaKLeGeND schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:24:
[...]

Wat is er gezegd dan? Leuk zo een dode reactie op een vraag in het feedback forum.
.oisyn schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:34:
@gijsvogel Feedback in het feedbacktopic ;)

Ja, dat is in het verleden geprobeerd, met als resultaat dat er alleen nog maar slowchat is en het andere topic doodbloedt :)
Echt nog geen uur voor jouw post. Dat dit een feedbacktopic is, is nog geen reden om de rest van de reacties niet te lezen :)

[Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 22-02-2021 14:27]

• TWeaKLeGeND
Prima waarom was het geen succes dan? Omdat het andere topic doodbloed.. Wow.. Dan is er dus gemiddeld genomen meer behoefte aan de slowchat (of op zijn minst een minder restricted topic) zo klinkt dat. Iemand een linkje naar de tweakers crypto discord? Per DM uiteraard

Ps. Ik merk dat na de modbreak de nieuwe regels nauwelijks worden gevolgd

[Voor 24% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-02-2021 14:52]

• vrrs
.oisyn schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:26:
[...]

Ik moet zeggen dat ik het topic nu juist een zegen vind. Er werd al meteen afgetrapt met een inhoudelijke discussie over CBDC's, en ik vind veruit de meeste posts een aanwinst voor het topic.
Nou, fijn dat in ieder geval jij tevreden bent. Jammer dat het ten koste moet gaan van de toffe sfeer.

• vrrs
TWeaKLeGeND schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:29:
Dan is er dus gemiddeld genomen meer behoefte aan de slowchat zo klinkt dat.
Dit.

• gijsvogel
Prima waarom was het geen succes dan? Omdat het andere topic doodbloed.. Wow.. Dan is er dus gemiddeld genomen meer behoefte aan de slowchat zo klinkt dat. Iemand een linkje naar de tweakers crypto discord? Per DM uiteraard
Met een discord ernaast als slowchat blijft dat 'probleem' dus bestaan...
Iedereen op discord zometeen en een doodbloedend topic hier op Tweakers?

• TWeaKLeGeND
gijsvogel schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:33:
[...]

Kan meevallen, discord is tenslotte geen slowchat maar fastchat

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Prima waarom was het geen succes dan? Omdat het andere topic doodbloed.. Wow.. Dan is er dus gemiddeld genomen meer behoefte aan de slowchat (of op zijn minst een minder restricted topic) zo klinkt dat.
Dit blijft tweakers, waar we streven naar inhoud. Op het moment dat dat er niet meer is dan kunnen we het forum net zo goed opdoeken, het is geen paargroepje voor crypto-lui. Ik verkies een minder druk maar inhoudsvol topic 100x boven een slowchat-topic waar niemand iets anders kan roepen dan "moon", "rekt", of wat de dagkoers is van een bepaalde shitcoin. En als je de reacties hier in dit feedbacktopic een beetje terugleest (richting begin januari), dan zul je zien dat meerdere mensen klaagden over de nieuwe aanwas. Crypto is een hype, de topics worden drukker, en ja dat impliceert ook strictere regels. In 2022 kunnen de teugens waarschijnlijk weer gevierd laten worden, want dan is de helft rekt en hebben ze er de pest in.
Ps. Ik merk dat na de modbreak de nieuwe regels nauwelijks worden gevolgd
Heb je concrete voorbeelden? Want ik vind het namelijk heel goed gaan, met een paar uitzonderingen.
gijsvogel schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:33:
[...]

Maar die soep zal niet zo heet worden gegeten, niet iedereen zal vertrekken naar Discord.
vrrs schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:31:
[...]

Nou, fijn dat in ieder geval jij tevreden bent. Jammer dat het ten koste moet gaan van de toffe sfeer.
Niet iedereen ik, blijkbaar. En die sfeer, heeft dat ook niet met de markt te maken?

[Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 22-02-2021 14:58]

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:59
.oisyn schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:45:
[...]

Dit topic en het aantal upvotes van mijn modbreak spreekt anders boekdelen :). Hoe heb jij bepaald dat er heel weinig mensen zijn die er moeite mee hebben?

[...]

Het probleem is dat het niet "wat" rekt en moon posts zijn, maar voornamelijk. Iedereen wil dat namelijk continu roepen. Daardoor raken de posts met inhoud ondergesneeuwd, en worden die uiteindelijk niet meer gepost. Precies wat je dus in het oude slowchat topic zag.
Hoe heb jij bepaald dat er behoefte aan was dan? Het voelt vooral als iets in de hand houden/opleggen volgens je eigen maatstaven. Open dan een SC topic, en als het koerstopic dan weinig animo heeft zegt dat toch genoeg en is je reden ongegrond??

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:19
Ik snap dat slowchat niet de bedoeling is, maar streven naar (ik noem maar wat he) 5 posts per uur terwijl de koers 10% beweegt, dat lijkt me ook een beetje streng.

Mijn 2 posts zijn verwijderd, terwijl dat volgens mij echt geen oneliners waren. Sterker nog, mijn Bitonic aankoop lijkt me door de koersverschillen best wel relevant.

• ReneDx
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Richh schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:28:
Ik snap dat slowchat niet de bedoeling is, maar streven naar (ik noem maar wat he) 5 posts per uur terwijl de koers 10% beweegt, dat lijkt me ook een beetje streng.

Mijn 2 posts zijn verwijderd, terwijl dat volgens mij echt geen oneliners waren. Sterker nog, mijn Bitonic aankoop lijkt me door de koersverschillen best wel relevant.
Denk dat gegeven moment gewoon lastig is, sommige dingen triggeren andere weer om te reageren. En ondanks dat ik zelf de plezier er wel van kan inzien, en .oisyn waarschijnlijk ook wel, is er dan bepaald moment geen houden meer aan is.

Denk de 'ruzie' in het topic zelf, ook niet bijdroeg aan gevoel dat .oisyn heeft. Maar dat is puur mijn persoonlijke observatie.

Vind zelf vaak zat lastig, ik lees 99% van de tijd mee in topic, reageer bijna nooit. Dus mijn reacties hebben altijd een kans op verwijderd te worden. Dat neem ik dan maar voor lief :+

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
AMARONE schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:27:
[...]

Hoe heb jij bepaald dat er behoefte aan was dan?
TR's, DM's, posts hier, upvotes van m'n modbreak.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Richh schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:28:
Dit was de post:
Richh schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:20:
Net bij Bitonic kunnen kopen met een koers van 40.0xx euro, terwijl de koers lijkt (lijkt!!!) te bouncen op 482xx dollar en nu 50.000 opzoekt (41.xxx euro).

:D
Dat valt toch gewoon onder deze regel:
Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom. Voegt je post niets toe voor anderen? Post dan niet, het is hier geen persoonlijk dagboek.

• AMARONE
.oisyn schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:48:
[...]

Dit was de post:

[...]

[...]
Waarna ik er wel een inhoudelijke vraag over had die gewoon netjes en goed beantwoord werd, de regels zijn imo een richting maar als je die strak gaat volgen. Sluit dan heel tweakers maar meteen.

• Stokstaart
  • Laatst online: 19:57
.oisyn schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:56:
[...]

Dit blijft tweakers, waar we streven naar inhoud. Op het moment dat dat er niet meer is dan kunnen we het forum net zo goed opdoeken, het is geen paargroepje voor crypto-lui. Ik verkies een minder druk maar inhoudsvol topic 100x boven een slowchat-topic waar niemand iets anders kan roepen dan "moon", "rekt", of wat de dagkoers is van een bepaalde shitcoin. En als je de reacties hier in dit feedbacktopic een beetje terugleest (richting begin januari), dan zul je zien dat meerdere mensen klaagden over de nieuwe aanwas. Crypto is een hype, de topics worden drukker, en ja dat impliceert ook strictere regels. In 2022 kunnen de teugens waarschijnlijk weer gevierd laten worden, want dan is de helft rekt en hebben ze er de pest in.
Oh het topic is er om in jouw behoefte te voorzien.. Die memo had ik even gemist. Bij mij voelt de beweging naar een meer inhoudelijk topic in ieder geval als machtsmisbruik. Het niet mogen openen van een nieuwe slowchat voegt daar alleen maar aan toe. Als je nou in de bear market had gestuurd op een meer inhoudelijk topic had ik dat beter gesnapt. De groep mensen was te overzien en sturen op inhoud was een stuk makkelijker (en welkomer) geweest.

Ja de bullrun zorgt voor nieuwe aanwas en nieuwe aanwas voor noobvragen en noobvragen voor frustraties. Maar ik heb sinds oktober van de oude garde absoluut geen echt negatieve signalen gehoord (met uitzondering van sommigen).

https://i.imgur.com/tWCACH5.jpg

• DutchCrownNL
Sorry dat ik het zeg maar is dit niet spijkers op laag water zoeken?
Ik hoop dat ik er gruwelijk naast zit, maar sinds het topic is gesloten en heropend draag je een zeer agressieve houding uit qua moderatie, en alles wat niet in je straatje past dat is ongewenst of is verplaatst.
Het is nog net niet "je doet wat ik zeg of anders..."

Nogmaals dit is mijn persoonlijke mening, en zo komt het op mij over.
.oisyn schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:43:
[...]

TR's, DM's, posts hier, upvotes van m'n modbreak.
Waarom niet een poll houden oid zodat het meetbaar én inzichtelijk is voor iedereen.
Upvotes kan ik al helemaal niet serieus nemen, is net als een duimpje omhoog op gezichtenboek :|

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
gijsvogel schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:01:
[...]

En threadded forum met up en downvotes?
Soort van zelf regulerend door alle gebruikers?
Mja, dat soort suggesties zijn op zich altijd wel aardig, maar die tech hebben we simpelweg niet :)

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Stokstaart schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:53:
[...]

Oh het topic is er om in jouw behoefte te voorzien.. Die memo had ik even gemist.
Helemaal niet, maar dat is mijn mening.
Bij mij voelt de beweging naar een meer inhoudelijk topic in ieder geval als machtsmisbruik.
Ja want ik vind het toch zó leuk om de hele dag bezig te zijn met het verplaatsen van posts! Ik probeer mijn best te doen om tegemoet te komen aan regulars die we dreigen te verliezen omdat de slowchat zoals ie was alleen maar vol stond met onzin. Dat ik daarbij een aantal mensen tegen het zere been schop was wel te verwachten.
Het niet mogen openen van een nieuwe slowchat voegt daar alleen maar aan toe.
Oh kom nou toch. De slowchat was gesloten met een reden. Dan kun je het niet eens zijn met de reden, maar het is natuurlijk kul dat je dan gaat zitten klagen dat je geen nieuwe mag openen. Misschien moet je eerst even de huidige discussie volgen en daarop inhaken.
Ja de bullrun zorgt voor nieuwe aanwas en nieuwe aanwas voor noobvragen en noobvragen voor frustraties. Maar ik heb sinds oktober van de oude garde absoluut geen echt negatieve signalen gehoord (met uitzondering van sommigen).
Begin hier eens met lezen: Slux in "Feedback op het cryptocurrency forum"
En als je een constructieve discussie aan wil gaan zou ik toch willen verzoeken om een iets andere insteek te zoeken dan je nu doet :)

[Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 22-02-2021 16:06]

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:19
.oisyn schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:48:
[...]

Dit was de post:

[...]

[...]
Oke, ik had het wat beter kunnen uitleggen. Maar iedereen actief in dit wereldje ziet toch een >2% arbitragehandel staan hier? Het is heel makkelijk geld verdienen, juist voor de mensen in dit topic. Moet je wel snel zijn, als ik dat helemaal ga uitleggen ben je er al te laat voor.

Maar het ging me niet specifiek om dit voorbeeld. Kijk, dat je oneliners niet wil zien snap ik, maar waar vallen memes dan onder? Daarbij zou ik het bij >5% koersschommelingen zelf ietsje losser laten.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Richh schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:00:
[...]

Oke, ik had het wat beter kunnen uitleggen. Maar iedereen actief in dit wereldje ziet toch een >2% arbitragehandel staan hier? Het is heel makkelijk geld verdienen, juist voor de mensen in dit topic. Moet je wel snel zijn, als ik dat helemaal ga uitleggen ben je er al te laat voor.

Maar het ging me niet specifiek om dit voorbeeld. Kijk, dat je oneliners niet wil zien snap ik, maar waar vallen memes dan onder? Daarbij zou ik het bij >5% koersschommelingen zelf ietsje losser laten.
De reden waarom ik *nu* erg strict ben is omdat dat nou eenmaal moet bij een aanpassing van de regels. Mensen missen dat nu eenmaal, en dat is zeer begrijpelijk. De enige manier om dat echt duidelijk te maken is om er bovenop te zitten.

En ja, dat crypto ondertussen gigantisch wegzakt is natuurlijk ontzettend onfortuinlijk. Als ik dat van tevoren had geweten had ik vandaag niet gekozen om dat te doen 8)7

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:35
mis je me een beetje @.oisyn ?

moet wel scheelt een hoop werk _O-

( geintje voor dat er weer mensen over vallen pfffffffffff )

• Stokstaart
Heb je ook gelezen wat zijn eerste suggestie is? Het openen van een trading topic? Dat was de perfecte oplossing geweest. Zo bied je een alternatief voor de mensen die weg willen, de rest kan blijven waar hij is.

Dat Slux behoefte heeft aan een alternatief topic kan ik begrijpen, ik vraag me alleen af of de hybridevariant die het nu is is wat hij bedoelde. Daarnaast ben ik heel benieuwd wie er naast Slux nog meer zwaarwegende kritiek had op de oude slowchat.

Ik denk dat het risico op verliezen van regulars groter is door de nieuwe regels, dan het verliezen van regulars door instandhouding van de oude vorm.

Edit: Mijzelf incluis overigens.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
@Stokstaart Maar heb je ook mijn reactie gelezen?
.oisyn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:53:
Om zelf dan ook een duit in het zakje te doen:

Het slowchat-topic is in mijn ogen altijd al een noodzakelijk kwaad geweest. Ik ben hem liever kwijt dan rijk, maar hij is vooralsnog beter dan het alternatief. Vroeger hadden we 3 grote topics: handel, exchanges en mining. Het handelstopic lijkt het meest op de slowchat nu, behalve het offtopic geneuzel en in principe oneliners over koersverloop. In principe, want ik had er bijna een dagtaak aan om dat soort reacties weg te halen. Het ging prima in de bear market voor 2017, maar in 2017 werd het gewoon steeds drukker en kwamen dat soort reacties veel vaker (uiterard door een stijgende koers). Maar er was heel veel behoefte aan een dergelijke uitlaatklep, waardoor het slowchattopic is ontstaan.

Ik heb in het begin nog geprobeerd te zorgen dat on-topic discussie nog in het juiste topic belandde, maar dat was dwijlen met de kraan open, en de andere topics werden ook steeds minder en minder bezocht omdat de community zich gewoon verplaatste naar het slowchattopic.

Ik snap de behoefte om gewoon langzaam te kunnen discussieren en dat het slowchattopic nu veel te snel gaat. Maar ik heb geen zin aan de dagtaak die anders ontstaat om de boel in het gareel te houden.

• Stokstaart
.oisyn schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:15:
@Stokstaart Maar heb je ook mijn reactie gelezen?
[...]
Ja, die onderschrijft wat mij betreft de behoefte aan een slowchat (wat mij betreft zonder of met minimale moderatie).

Als na de bullrun de harde kern weer overblijft scherp je de regels weer aan en zullen de bezoekers zich daar ook beter aan conformeren. M.i. zijn inhoudelijke gesprekken over TA en fundamentals overigens überhaupt nutteloos in een bullrun.

Serieus traden en fundamentals bespreken heeft zin in een bear market en vervolgens te traden / accumuleren. Nu is de hele markt volledig aan manipulatie onderhevig en kunnen de regels van tafel, wat mij betreft ook in het topic.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Dus ook weer discussies over coronawappies en Trump?

• Stokstaart
.oisyn schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:22:
Dus ook weer discussies over coronawappies en Trump?
Als dat past in een bredere discussie over de financiële wereldsituatie en het mogelijke effect op crypto / inflatie / QE, uiteraard geen mondkapjesdiscussies.

Ik denk dat crypto nooit meer verweven is geweest met het wereldtoneel dan nu, daar moet dan ook ruimte voor zijn vind ik.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
@Stokstaart Ik denk dat je best snapt wat ik bedoel. Je kunt er natuurlijk altijd achteraf een link bij bedenken, maar de meeste discussies gingen gewoon over (bijvoorbeeld) hoe belachelijk de avondklok is, of of Trump daadwerkelijk bestolen was. Tja, dat is natuurlijk gewoon offtopic geleuter.

Kijk, ik ben ook gewoon zoekende naar een juiste formule. Een slowchat met weinig regels werkte toen er weinig mensen waren, het werkt juist niet als het superdruk is, want dat gaat gewoon botsen. Daarmee is niet gezegd dat ik pertinent vind dat het nu moet blijven zoals het is. Het lijkt nu te suiten op veel weerstand, en de koersschommeling doet evaluatie ervan geen goed. Sowieso mag collega @Taro ook nog even een duit in het zakje doen ;).

• Stokstaart
.oisyn schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:30:
@Stokstaart Ik denk dat je best snapt wat ik bedoel. Je kunt er natuurlijk altijd achteraf een link bij bedenken, maar de meeste discussies gingen gewoon over (bijvoorbeeld) hoe belachelijk de avondklok is, of of Trump daadwerkelijk bestolen was. Tja, dat is natuurlijk gewoon offtopic geleuter.

Kijk, ik ben ook gewoon zoekende naar een juiste formule. Een slowchat met weinig regels werkte toen er weinig mensen waren, het werkt juist niet als het superdruk is, want dat gaat gewoon botsen. Daarmee is niet gezegd dat ik pertinent vind dat het nu moet blijven zoals het is. Het lijkt nu te suiten op veel weerstand, en de koersschommeling doet evaluatie ervan geen goed. Sowieso mag collega @Taro ook nog even een duit in het zakje doen ;).
Ik snap zeker dat jouw taak als moderator lastig wordt als je bepaalde regels wil handhaven. Ik denk ook dat je snapt dat veel mensen (waaronder ik) de hele dag een tabblad met het topic open hebben staan. Op een gegeven moment worden de topicbezoekers dan een soort vriendengroep waar je je ei kwijt wil zonder dat je eerst moet kijken of je ei wel aan de topicregels voldoet. Die vrijheid is er nu niet meer en dat voelt beperkt.

Een post over politiek of corona hoort officieel thuis in de topics die daarvoor zijn ingericht, maar je spiegelt je gevoel / ideeen dan niet met de doelgroep die je wil. Daarnaast was corona het afgelopen jaar natuurlijk iets dat alle topics op dit forum heeft geraakt, zeker op momenten dat het onderwerp actueel was. Persoonlijk denk ik dat het de sfeer en het gemoed op het topic ten goede zou komen als er een wat meer soepele en menselijke scepter gezwaaid zou worden. Mensen die er echt een potje van maken uitgezonderd uiteraard..

• gijsvogel

Kijk, ik ben ook gewoon zoekende naar een juiste formule.
Fijn dat je dat even benadrukt, want het leek er al de hele middag op dat het een 'bedankt voor je feedback, maar ik doe er verder niks mee' topic was geworden.

Ik vind ergens dat het aloude "resultaten uit het verleden..." voor een eventuele splitsing van SC en inhoudelijk hier ook opgaan.
In die tijd was er ook gewoon een hele andere behoefte aan inhoud en sfeer/emotie SC.
Juist omdat het aantal bezoekers nu is toegenomen lijkt het mij daardoor dat er aan een topic wat eerder is doodgebloed nog wel voldoende behoefte is.

Eén topic dus waar je op inhoudelijkheid onder moderatie de kwaliteit kunt bieden, tweakers zijnde.
En een andere waar je best een gebbetje kunt maken en inhoudelijk een beetje als borrelpraat hebt.
Als users het daar dan zat zijn vanwege de vele noobvragen dan gaat dat zichzelf denk ik wel sturen, daar hoef je behalve een aantal basisregels niet vol bovenop te zitten.

• TWeaKLeGeND
.oisyn schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:56:
[...]

[...]

Heb je concrete voorbeelden? Want ik vind het namelijk heel goed gaan, met een paar uitzonderingen.

[...]
readytoflow in "Het grote Cryptocurrency nieuws & koers topic #2"
elektriekert in "Het grote Cryptocurrency nieuws & koers topic #2"
Prosac in "Het grote Cryptocurrency nieuws & koers topic #2"
verwijderd69 in "Het grote Cryptocurrency nieuws & koers topic #2"
elektriekert in "Het grote Cryptocurrency nieuws & koers topic #2"
Ypuh in "Het grote Cryptocurrency nieuws & koers topic #2"
Ruud2001 in "Het grote Cryptocurrency nieuws & koers topic #2"
Bumpy_NL in "Het grote Cryptocurrency nieuws & koers topic #2"
Ray_ in "Het grote Cryptocurrency nieuws & koers topic #2"
Richh in "Het grote Cryptocurrency nieuws & koers topic #2"
verwijderd69 in "Het grote Cryptocurrency nieuws & koers topic #2"

Alstu, zo'n 11 hits binnen een stuk of 15 posts, stuk voor stuk posts die voor 90-100% van de post dagboek entries zijn en 1 'koers van shitcoin doet X terwijl de rest zakt' opmerking. En een moon/rekt stijl oneliner van een geliefde regular. Ik voel me nu beperkt, ik doe dit soort posts niet omdat je dat hebt verboden, maar ik zie dat het gross van de posts in het topic niet conform de modbreak zijn. Ik heb niet zo zeer een probleem met bovenstaande posts, wel met mensen die zelf totaal geen inzet tonen, ik dacht GoT is community, maar 'inhoud' komt (zogenaamd) op de eerste plek.

Gezien je het had over upvotes van je modbreak: aardig wat upvotes voor een dagboek entry met offtopic stukje over een nieuwe telefoon nietwaar?

[Voor 29% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-02-2021 19:29]

• TWeaKLeGeND

Toch een hele andere toon dan
[...]

Gelukkig maar, ik ben er blij mee. Snap dat het niet makkelijk is maar feedback zo wegwuiven is 3x niks.

[Voor 3% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-02-2021 19:34]

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04:48
Nav meerdere irritaties bij ingrepen in de slowchattopic heb ik een suggestie

Kennelijk is er gewoon behoefte aan dus waarom niet een 2e slowchat topic toestaan voor de meer beginnende traders die daar de coins kunnen bespreken en hun ''domme'' vragen kunnen stellen.

De vraag is in ieder geval. Vooral bij de huidge hype.

Dan krijg je dus een noob slowchat topic en een gevorderde slowchat topic. En natuurlijk blijven sommige andere regels in beide van kracht.

[Voor 8% gewijzigd door _Gast_ op 22-02-2021 19:38]

• TWeaKLeGeND
Ik stelde dat mensen zich niet aan je modbreak hielden en je vroeg om conrete voorbeelden (en toon aan dat het zelfs het overgrote merendeel van de posts is incl de regulars, die geef ik nu en dan kom je weer met zon dode reactie over dat je niet hebt gemod? hoe the fuck heeft dat te maken met wel of niet gemod hebben? Het ging goed na je modbreak zei je, maar je modbreak is gewoon genegeerd, maar ach laat ook maar, heb me blijkbaar vergist.

[Voor 23% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-02-2021 19:39]

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
TWeaKLeGeND schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:37:
Ik stelde dat mensen zich niet aan je modbreak hielden en je vroeg om conrete voorbeelden
Klopt, ik vroeg me af of ik dingen gemist had. Je deed overkomen alsof ik bepaalde dingen liet staan die niet conform de regels waren, vandaar dat ik om voorbeelden vroeg.

Ik stelde niet dat iedereen zich aan de regels hield, ik stelde dat er best een hoop inhoud wordt gepost.
hoe the fuck heeft dat te maken met wel of niet gemod hebben?
Really? Is dit de manier hoe je je wilt opstellen?

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
_Gast_ schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:36:
Nav meerdere irritaties bij ingrepen in de slowchattopic heb ik een suggestie

Kennelijk is er gewoon behoefte aan dus waarom niet een 2e slowchat topic toestaan voor de meer beginnende traders die daar de coins kunnen bespreken en hun ''domme'' vragen kunnen stellen.

De vraag is in ieder geval. Vooral bij de huidge hype.

Dan krijg je dus een noob slowchat topic en een gevorderde slowchat topic. En natuurlijk blijven sommige andere regels in beide van kracht.
En in het noob slowchat topic is de kennis er niet dus krijg je gewoon een verzamelijk loze kreten. Het gevorderde slowchat wordt dan vanzelf gevonden door de beginners en wie gaat dat modereren?

Mooi idee maar de mankracht benodigd om dat op de baan te houden is gewoonweg te groot.

• TWeaKLeGeND
.oisyn schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:40:
[...]

Klopt, ik vroeg me af of ik dingen gemist had. Je deed overkomen alsof ik bepaalde dingen liet staan die niet conform de regels waren, vandaar dat ik om voorbeelden vroeg.

Ik stelde niet dat iedereen zich aan de regels hield, ik stelde dat er best een hoop inhoud wordt gepost.

[...]

Als je niet in ziet dat je jezelf ook niet bepaald degelijk op stelt tjah.. daar kan ik niet veel aan doen. Het is nu achteraf dat je zegt dat je heel wat anders bedoelde

[Voor 5% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-02-2021 19:42]

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
TWeaKLeGeND schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:41:
[...]

Als je niet in ziet dat je jezelf ook niet bepaald degelijk op stelt tjah.. daar kan ik niet veel aan doen.
Ik denk dat je zelf nu vooral even tot 10 moet tellen :).
Het is nu achteraf dat je zegt dat je heel wat anders bedoelde
Right, en als ik dan om verduidelijking van jouw punt vraag dan krijg ik dit naar mijn hoofd?

[Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 22-02-2021 19:47]

• _Gast_
Anoniem: 472287 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:40:
[...]

En in het noob slowchat topic is de kennis er niet dus krijg je gewoon een verzamelijk loze kreten. Het gevorderde slowchat wordt dan vanzelf gevonden door de beginners en wie gaat dat modereren?

Mooi idee maar de mankracht benodigd om dat op de baan te houden is gewoonweg te groot.
Je hebt een punt, maar er moet ook plaats zijn voor noobs.

Het kan ook andersom, dat ''Pro's'' die wat tijd over hebben naar de noob topic komen om te helpen

Ik vind het in ieder geval een test waard. Je kunt altijd de topic weer op slot gooien.

Ik heb bijv. sommige coins alleen leren kennen omdat noobs ( wat ik zelf ook ben) er vragen over gingen stellen...
Je weet maar nooit hoe en waar je iets bruikbaars zult vinden

[Voor 33% gewijzigd door _Gast_ op 22-02-2021 19:52]

• Bensimpel
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2021

Bensimpel

Positieve meneer

De cryptomarkt is gewoon erg breed en ook erg trending. Dan krijg je dit natuurlijk. Dat soms de rem erop moet snap ik. Maar nu gaat de rem er wel erg strak op. Coins shillen moet kunnen, zolang het maar niet constant door dezelfde persoon wordt gedaan. Vooral onbekende coins die misschien x100 kunnen gaan, is soms een berichtje wel gewaardeerd.

Mensen kunnen zelf nadenken of ze mee gaan doen.

Dagboek postjes, soms mag het niveau wat hoger. Maar als iemand zegt dat die munt x heeft gekocht met reden x, niks mis mee toch?

😆 - Denk ook eens om ;)

• DutchCrownNL
.oisyn schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:40:
Ik snap @TWeaKLeGeND wel een beetje.
Eerst vraag je om voorbeelden, die levert hij aan maar vervolgens reageer je met:
.oisyn schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:35:
Ik heb sinds 17.30 niet gemod, wat is je punt nu precies?
Kan nou niet zeggen dat dat heel vriendelijk overkomt en eerder een excuus omdat je vanaf 17:30 mod-af was.
Wij, non-mods/admins/etc, kunnen niet weten wanneer je je mod taken uitvoert.
En ik heb het eerder al aangegeven hoe mijn gevoel is van je reacties, en dit soort houdingen versterkt dat wel.

Ik wil echt wel geloven dat je je best doet en zoekende bent naar de beste oplossing, maar probeer dat ook uit te dragen naar de rest toe. Just my 2 cents.

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
@Bensimpel Daar is an sich niets mis mee, maar een gedeelte van de users zit er niet op te wachten en een gedeelte wel. Tijdens de bearmarket was het aantal mooi in evenwicht en nu zie je een tweedeling ontstaan. Er zijn dagen met >1.000 berichten per dag, dat is niet meer bij te houden voor iedereen die al 3-4 jaar iedere dag ieder bericht leest/las, daar ben ik er één van. Anderen komen en gaan en lezen niet ieder bericht. Beide is prima, maar deze combinatie zorgt er nu voor dat users die voor de meer serieuze inhoud meelezen afhaken en die wil iedereen natuurlijk graag behouden.

Ga je slowchat berichten verwijderen, dan kom je aan de cultuur die er is ontstaan, dat is begrijpelijk. Maar aan de andere kant wil je de users die voor iedereen waardevolle inhoud brengen zoals nieuwe pareltjes, goede trades, etc. ook behouden. En dergelijke users geven aan de andere kant aan dat ze het slowchat gehalte te hoog vinden worden.

In het verleden zijn er verschillende topics geweest, maar in de bearmarket heeft het slowchat topic iedereen door de donkere dagen heen geloodst door de combinatie van serieuze berichten en humor. In een bullmarket werkt dat concept minder goed.

Er zijn verschillende mogelijkheden, maar stel dat we toe gaan naar meerdere topics, welke thema's zouden dit dan moeten zijn? Laten we aub samen denken in kansen en oplossingen, want zelfs hierboven slaat de sfeer om. Laten we kijken naar een situatie die voor de verschillende doelgroepen kan werken en tegelijkertijd beheersbaar blijft. Suggesties?

Replace fear of the unknown with curiosity | 6340 Wp zonnepanelen | Tesla Model Y LR

• DutchCrownNL
Taro schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:49:
Er zijn verschillende mogelijkheden, maar stel dat we toe gaan naar meerdere topics, welke thema's zouden dit dan moeten zijn? Laten we aub samen denken in kansen en oplossingen, want zelfs hierboven slaat de sfeer om. Laten we kijken naar een situatie die voor de verschillende doelgroepen kan werken en tegelijkertijd beheersbaar blijft. Suggesties?
Ik denk dat 2 topics een mooie middenweg is.

Het grote Cryptocurrency nieuws & koers topic
Voor de serieuzere zaken, denk aan TA's, nieuwsberichten, charts en vooral elkaar helpen met vragen.

Het grote Cryptocurrency kroeg topic
Voor het lossere werk, als een soort kroeg, slow-chat maar geen P&D's, en dat soort ongein.

Je kan het misschien een beetje vergelijken met werken op kantoor en chillen in de kroeg.
Op kantoor zal het serieuzere werk plaats vinden maar humor zal er ook zijn op z'n tijd, de kroeg is net ff andersom.

En kroeg kan je ook in iets anders veranderen uiteraard, al neem je huiskamer, gaat om het idee.
:)

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Misschien een idee dat we een 'slowchat' topic hebben maar alleen actief kunnen posten wanneer er gekke dingen gebeuren zoals vandaag. Dan kan iedereen alsnog hun eigen ervaringen / shitposts delen en tegelijkertijd blijft het nieuws & koers topic in ieder geval schoon. Na de storm kan het slowchat topic weer dicht en kan iedereen elkaar weer terugvinden in het nieuws & koers topic. Uiteraard bepalen de moderators wanneer dit nodig is.

Ik denk dat er een enorme behoefte is bij mensen om te praten met elkaar wanneer de markt even tekeer gaat en dan is het jammer dat we dat niet kunnen doen.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

• Victor Belli
  • Laatst online: 01:03
Hoe ik het zie is dat slowchat gewoonweg niet gaat als het zo druk is als nu.

Het is alleen te doen als je elk kwartier kunt kijken bijvoorbeeld. En ik snap ook dat het leuk is om op het moment zelf bijvoorbeeld een koersstijging te vieren, als je op dat moment online bent.

Alleen, als je een uurtje later kijkt was het allemaal toch niet zo bijzonder en staat er weer een pagina vol met berichten vrij korte zinnetjes bijvoorbeeld. An sich niets mis mee, ik heb/had er zelf ook wel een handje van, maar als er sowieso al veel meer berichten dan twee maanden terug gepost worden, is het gewoon niet meer bij te houden. En daardoor mis je dus ook de berichten die je niet wil missen.

Ik zou dan ook iedereen die zich op zijn teentjes getrapt voelt nadat een mod ingrijpt op jouw bericht, willen opdragen het allemaal niet te persoonlijk op te vatten, want het is allemaal niet aanvallend bedoeld volgens mij. Het gaat er gewoon om dat de boel een beetje bij te lezen blijft.

Stel tot morgen uit wat vandaag niet hoeft

• gijsvogel
Aslanboy1905 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:05:

Ik denk dat er een enorme behoefte is bij mensen om te praten met elkaar wanneer de markt even tekeer gaat en dan is het jammer dat we dat niet kunnen doen.
De markt is regelmatig en op de meest onvoorstelbare momenten beweeglijk dat daar niet op te sturen valt lijkt me.

2 topics zoals hiervoor genoemd door meerderen lijkt mij de beste en meest eenvoudige oplossing.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Aslanboy1905 en @gijsvogel Topics regelmatig openen/sluiten is inderdaad niet handig, want dan ben je altijd net te laat met openen. Een topic moet daarnaast een voorspelbaar karakter kennen.

Is een meer algemeen nieuws & koers topic dan voldoende, of is er behoefte aan thema's? Zie ook Taro in "Feedback op het cryptocurrency forum" Ik zie namelijk ook nog wel een verschil tussen handelen/TA vs tech, maar persoonlijk vind ik de combinatie ook wel interessant.

Replace fear of the unknown with curiosity | 6340 Wp zonnepanelen | Tesla Model Y LR

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 24-03 11:10
@Bensimpel Daar is an sich niets mis mee, maar een gedeelte van de users zit er niet op te wachten en een gedeelte wel. Tijdens de bearmarket was het aantal mooi in evenwicht en nu zie je een tweedeling ontstaan. Er zijn dagen met >1.000 berichten per dag, dat is niet meer bij te houden voor iedereen die al 3-4 jaar iedere dag ieder bericht leest/las, daar ben ik er één van. Anderen komen en gaan en lezen niet ieder bericht. Beide is prima, maar deze combinatie zorgt er nu voor dat users die voor de meer serieuze inhoud meelezen afhaken en die wil iedereen natuurlijk graag behouden.

Ga je slowchat berichten verwijderen, dan kom je aan de cultuur die er is ontstaan, dat is begrijpelijk. Maar aan de andere kant wil je de users die voor iedereen waardevolle inhoud brengen zoals nieuwe pareltjes, goede trades, etc. ook behouden. En dergelijke users geven aan de andere kant aan dat ze het slowchat gehalte te hoog vinden worden.

In het verleden zijn er verschillende topics geweest, maar in de bearmarket heeft het slowchat topic iedereen door de donkere dagen heen geloodst door de combinatie van serieuze berichten en humor. In een bullmarket werkt dat concept minder goed.

"Koers analyses"

"Nieuwe crypto projecten"

"Crypto kroeg"

• Palindrome
Aslanboy1905 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:05:
Misschien een idee dat we een 'slowchat' topic hebben maar alleen actief kunnen posten wanneer er gekke dingen gebeuren zoals vandaag. Dan kan iedereen alsnog hun eigen ervaringen / shitposts delen en tegelijkertijd blijft het nieuws & koers topic in ieder geval schoon. Na de storm kan het slowchat topic weer dicht en kan iedereen elkaar weer terugvinden in het nieuws & koers topic. Uiteraard bepalen de moderators wanneer dit nodig is.

Ik denk dat die behoefte nu ook extra sterk is nu we niet in echte kroegen kunnen lullen.

Het zijn bijzondere tijden dus alhoewel Tweakers natuurlijk staat voor inhoudelijke discussies kan Tweakers wellicht ook wat betekenen op sociaal vlak en de behoefte aan minder serieuze discussies met een meer sociaal aspect. O-)

• _Gast_
Bensimpel schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:35:
. Vooral onbekende coins die misschien x100 kunnen gaan, is soms een berichtje wel gewaardeerd.

Mensen kunnen zelf nadenken of ze mee gaan doen.
Dit. Je hebt gewoon geen tijd om zoveel coins zelf in de gaten te houden.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Palindrome De combinatie van een pandemie en een bullrun zorgen inderdaad voor uitzonderlijke tijden :)

@_Gast_ Klopt, maar dat kan ook, mits men wel enige motivatie toevoegt, anders kunnen we alle cryptocurrency die op Coinmarketcap staan wel gaan benoemen. Verder is het eeuwig zonde om een goed gespot pareltje over het hoofd te zien door allemaal REKT en MOON berichten.

• _Gast_
Palindrome schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:14:
[...]

"Koers analyses"

"Nieuwe crypto projecten"

"Crypto kroeg"
@Taro Zoiets zie ik wel zitten.

En natuurlijk moet er hier en daar wat verwijderd worden. Maar er is een groeiende groep die het nu overdreven vindt. Vooral in zo'n periode snak je naar nieuwe inzichten en dan is het frusterend als je berichtje verwijderd wordt. Maargoed laten we hopen dat we er samen kunnen uitkomen.

• gijsvogel
@Taro kun je uitleggen waarom de 'tech' er niet is om een soort van zelfregulerend systeem met up en downvotes te gebruiken?
Bij topics op de mainpage van tweakers is dit er toch wel?

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@_Gast_ Helder, bedankt. Ik denk dat wat @Victor Belli hierboven aangeeft correct is. Ik spreek even voor mijzelf en op persoonlijke titel, maar je hebt aan de ene kant users die een topicreport aanmaken voor offtopic berichten en aan de andere kant moet je daarna uitleg geven waarom je een bericht hebt aangepast of verwijderd. Ik zit hier ook voor mijn plezier en help graag vrijwillig een handje mee, maar in deze drukke tijden kan je niet iedereen tevreden houden. Dus ja, er is een groep die het overdreven vindt, maar ook een groep die dat anders ziet. En daar moeten (en gaan) we uitkomen.

@gijsvogel Klopt, maar om eerlijk te zijn ken ik daar de reden nog niet van (Pas onlangs moderator geworden), maar zou het kunnen navragen. Nadeel van dat systeem binnen een dergelijk topic is dat in tegenstelling tot de frontpage waar echt alleen op inhoud wordt gewaardeerd, in een topic verschillende personen op verschillende manieren gaan beoordelen. Je krijgt dus enorme uitschieters op basis van andere criteria. Waarschijnlijk speelt dat mee.

• _Gast_
Taro schreef op maandag 22 februari 2021 @ 23:15:

En daar moeten (en gaan) we uitkomen.
Dat zou mooi zijn, bedankt!

Ik ga slapen, tot morgen!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-03-2022

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Ik was voordat ik begin dit jaar een noob werd een lurker die toch heel wat kennis heeft opgedaan door lurken in het slowchat-topic, kennis die daarmee makkelijker toegankelijk was dan in beter geschreven Engelstalige artikelen van pro's - waarvoor dank aan eenieder - maar wat ik nu wel mis is de sfeer, de zin en onzin van lieden als Jaapio, Tominatie, Ali Baba, etc... Ik zie ook niet helemaal in waarom humor minder goed zou werken in een bull market.

En suggesties: Een "slow chat" topic waarin je alleen maar over randzaken mag praten en rekt mag roepen, 1k babes kan posten en foto's van je nieuwe lambo die vast zit in de modder omdat je privé-eiland geen verharde wegen heeft. En dan wel met keiharde moderatie: als iets te dicht bij goede inhoud komt wordt het meteen verwijderd. (En ja, dit is niet helemaal serieus bedoeld, maar ook weer wel een beetje, en je krijgt zo in elk geval niet die kunstmatige scheiding tussen noobs en oude garde.)

Edit: eigenlijk stel ik ook gewoon iets voor dat op het 'kroegtopic' lijkt wat hierboven bedacht is.

[Voor 3% gewijzigd door Glenn Hoddle op 23-02-2021 00:14]

• TWeaKLeGeND
.oisyn schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:41:
[...]

Ik denk dat je zelf nu vooral even tot 10 moet tellen :).

[...]

Right, en als ik dan om verduidelijking van jouw punt vraag dan krijg ik dit naar mijn hoofd?
*right, en als ik dan uit de hoogte vraag 'en wat mot je nou ventje?'

Je bent blind voor hoe je over komt. Kan best zijn dat je zuivere en oprechte intenties had in je communicatie maar communiceren werkt met zenden en ontvangen en de manier waarop men je boodschappen wel vaker als zeer onaangenaam ontvangt ligt simpelweg niet enkel aan de ontvanger. Doe er mee wat je wilt.

[Voor 29% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 23-02-2021 01:31]

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Lol, lees alsjeblieft je eigen reacties eens terug :)

• TWeaKLeGeND
'haha sukkel het is toch echt je eigen fout hoor' *arrogante smiley uit de hoogte*. Like I said, laat ook maar.

[Voor 17% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 23-02-2021 01:33]

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik geef toe dat ik hier een beetje geïrriteerd was, door alle omstandigheden en het feit dat je de draad niet even had bijgelezen. Had ik niet zo moeten uiten, al vind ik nog steeds dat het wel fatsoenlijk is om je even in te lezen voor je in een discussie mengt, vooral om dat je dus precies een suggestie deed die al eerder was gedaan, waar ik al een reactie op had getypt. Maar, nogmaals, ik had niet zo moeten reageren.

Daarna kan ik oprecht zeggen dat ik in mijn beleving niet onvriendelijk was geweest. We kunnen het lang en breed hebben over de verpakking, maar dat is gewoon iets wat je van me aan moet nemen.

Maar, bij deze, sorry dat ik zo op je overkwam, dat was niet mijn bedoeling, en ik kan niet anders zeggen dat het oprecht mijn intentie niet was om uit de hoogte over te komen.

[Voor 78% gewijzigd door .oisyn op 23-02-2021 02:22]

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:45
In de bearmarket was de slowchat voldoende, nuttige info en geouwehoer er omheen in een beperkt aantal posts per dag. Als het min 20% ging wat meer, als het voortkabbelde soms praktisch niets per dag. Ik heb het altijd met veel plezier gevolgd, lotgenoten gevonden en geprobeerd aan bij te dragen.
Ergens eind vorig jaar merkte ik dat de SC niet meer bij te houden was, na een dag werken kun je het topic niet even in een kwartiertje bijlezen. Inhoudelijk goede posts raken volledig ondergesneeuwd waardoor de waarde voor mij van het topic echt enorm minder is geworden. Dus ik hoop dat er iets gaat veranderen, als we niets doen wordt het iig niet beter.
Wat de juiste aanpassing is weet ik ook niet, een opdeling in SC/kroegtafel en een inhoudelijker topic lijkt me wel het kansrijkste van wat hier geopperd is.
Bij het coronavirus-themaforum zie je dit ook, daar zie je nu 4 verschillende actieve topics. Ik weet niet of het daar naar tevredenheid werkt, volg het niet, mogelijk kunnen we dat aan de mods daar vragen?

De tijd leert of het tij keert

• TWeaKLeGeND
.oisyn schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 01:48:
Ik geef toe dat ik hier een beetje geïrriteerd was, door alle omstandigheden en het feit dat je de draad niet even had bijgelezen. Had ik niet zo moeten uiten, al vind ik nog steeds dat het wel fatsoenlijk is om je even in te lezen voor je in een discussie mengt, vooral om dat je dus precies een suggestie deed die al eerder was gedaan, waar ik al een reactie op had getypt. Maar, nogmaals, ik had niet zo moeten reageren.

Daarna kan ik oprecht zeggen dat ik in mijn beleving niet onvriendelijk was geweest. We kunnen het lang en breed hebben over de verpakking, maar dat is gewoon iets wat je van me aan moet nemen.

Maar, bij deze, sorry dat ik zo op je overkwam, dat was niet mijn bedoeling, en ik kan niet anders zeggen dat het oprecht mijn intentie niet was om uit de hoogte over te komen.
Aight we good, ik hoop dat je begrijpt dat het dan ook het begin van de interactie is die me al een beetje on edge zette waardoor ik vooral na de miscommunicatie ik al helemaal had van wtf, maar daarvoor bij deze ook mijn excuses. We zitten in ieder geval in hetzelfde cryptoschuitje met dezelfde goals en zoals ik al eerder zei ik ben blij dat je in ieder geval probeert een goede tussenweg te vinden.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@raq Ja, we zijn op de achtergrond in conclaaf, ook met de mods van het corona themaforum.

• TWeaKLeGeND
Er werd eerder gesproken over het doodbloeden van het serieuze topic in het verleden: Wellicht een idee om posts in slowchat die heel goed in het serieuze topic passen te mogen crossposten (al dan niet door de originele poster), ik zag dat crossposten niet toegestaan was dus.. hoe denken we hierover? In plaats van dat mods dan de rekt moon en dagboekposts er uit moeten vissen zijn het dan de users die juist de waardevolle posts er uit vissen.

[Voor 25% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 24-02-2021 18:10]

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Crossposten is niet wenselijk, dan is verplaatsen waarschijnlijk een betere optie. En mocht iemand twijfelen, dan kan je altijd in het Nieuws en koersen topic beginnen, voegt een post inhoudelijk te weinig toe (Bijv. op basis van feedback/topicreports), dan kan deze altijd verplaatst worden. Mocht dit nu meerdere keren per uur gaan plaatsvinden, dan kunnen we altijd nog naar andere mogelijkheden kijken.

• AMARONE
Is het misschien handig om de link van het koers topic ook bij de quick reply te plaatsen in het SC topic? Dan kan je snel schakelen mocht het nodig zijn.

[Voor 4% gewijzigd door AMARONE op 24-02-2021 18:27]

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
AMARONE schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:26:
Is het misschien handig om de link van het koers topic ook bij de quick reply te plaatsen in het SC topic? Dan kan je snel schakelen mocht het nodig zijn.
Done :)

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Oh, dubbel :)

• DutchCrownNL
Na al het woordengegooi over en weer over het wel-niet sluiten van topics en noem het maar op, is een compliment ook wel op zijn plaats voor @Taro en @.oisyn dat er in korte tijd een oplossing is bedacht en ten uitvoer is gebracht. d:)b Dan kunnen we dit achter ons laten en weer lekker met z'n allen gaan crypto'en :P
AMARONE schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:26:
Of als het mogelijk is misschien in beide topics beide links te plaatsen?

Edit; nvm is al beantwoord terwijl ik dit tikte

[Voor 3% gewijzigd door DutchCrownNL op 24-02-2021 18:30]

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
haha, volgens mij deed jij het nieuwstopic eerst en ik het slowchattopic eerst, want ik had precies hetzelfde :P

[Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 24-02-2021 18:31]

• _Gast_
DutchCrownNL schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:30:
Na al het woordengegooi over en weer over het wel-niet sluiten van topics en noem het maar op, is een compliment ook wel op zijn plaats voor @Taro en @.oisyn dat er in korte tijd een oplossing is bedacht en ten uitvoer is gebracht. d:)b Dan kunnen we dit achter ons laten en weer lekker met z'n allen gaan crypto'en :P
Zeker weten. Dit lijkt me een goede oplossing. Bedankt!

• Ricardovv
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-03 16:45
Edit verkeerd topic geplaatst

[Voor 94% gewijzigd door Ricardovv op 25-02-2021 09:55]

• Bensimpel
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2021

Bensimpel

Positieve meneer

Mijn complimenten inderdaad @.oisyn en @Taro (Positieve feedback mag ook wel eens een keer).

😆 - Denk ook eens om ;)

• gijsvogel
Fijn dat het toch zo geregeld kon worden @.oisyn en @Taro
Lijkt me een prima oplossing d:)b

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ik wil niet mierenneuken, maar ik heb regelmatig zowel het 'serieuze' als het 'slowchat' topic openstaan... en aan de tab titel kan ik amper nog zien in welke ik zit want ze beginnen beide met 'Het grote cryptocurrency ...' en de rest is quasi niet meer leesbaar :P Kan er eventueel een prefixje o.i.d. toegevoegd worden zodat het makkelijk te zien is in welk topic ik zit? (voor zover ik het niet aan de reacties kan zien :+ )

• Palindrome
Slonzo schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:40:
Ik wil niet mierenneuken, maar ik heb regelmatig zowel het 'serieuze' als het 'slowchat' topic openstaan... en aan de tab titel kan ik amper nog zien in welke ik zit want ze beginnen beide met 'Het grote cryptocurrency ...' en de rest is quasi niet meer leesbaar :P Kan er eventueel een prefixje o.i.d. toegevoegd worden zodat het makkelijk te zien is in welk topic ik zit? (voor zover ik het niet aan de reacties kan zien :+ )
Ik durfde het zelf bijna niet te noemen maar het viel mij ooka l op :X

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ik merk zelf ook dat ik af en toe verdwaal. Helemaal als bijv. iemand op je reageert, je die notificatie aanklikt en dan blijk je 2x hetzelfde topic ipv de 2 verschillende topics open te hebben staan.

Is een voorvoegsel als [SC] en [NK] ofzo iets? @.oisyn, wat vind jij?

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik ben voor extra herkenbaarheid :). Kan ook met een emoji. 📈 En 🤡 bijvoorbeeld :+

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:34

gws24

Thinking is hard!

Je kan ook gewoon 'het grote cryptocurrency' deel weghalen bij alle twee de topics (en ook bij het exchanges topic) want dat deel van de titel is imo nogal nutteloos aangezien we al in het cryptocurrency forum zitten.

dus:
- Slowchat topic
- Nieuws & koers topic
- Exchanges topic

edit: lijkt mij duidelijker dan nog een afkorting er voor te zetten

[Voor 11% gewijzigd door gws24 op 26-02-2021 17:02]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@gws24 Dat is weer minder goed voor de herkenbaarheid in bijv. het Actieve topics overzicht waar ook topics uit andere categorieën langskomen.

Van mij hoeft dat "Het grote" er ook niet voor, dat lijkt redelijk ingeburgerd te zijn, maar betekent niet automatisch dat je het daarom maar moet gebruiken.

Suggestie:
  • [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #15
  • [NK] Cryptocurrency Nieuws & koers topic #3
Je kunt er uiteraard nog "Het enorm grote" of "All your stonks belong to us" voor zetten, maar dit is wel duidelijk en kort en krachtig.

Meningen?

• Victor Belli
  • Laatst online: 01:03
.oisyn schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:54:
Ik ben voor extra herkenbaarheid :). Kan ook met een emoji. 📈 En 🤡 bijvoorbeeld :+
💬 voor Slowchat
📈 voor Nieuws & koersen

Zou kunnen.

Stel tot morgen uit wat vandaag niet hoeft

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:07
Naar aanleiding van mijn post, waarom is het niet toegestaan om voor te stellen om bv allemaal om 20u ADA aan te kopen?

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Het Fantoom schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 17:51:
[...]

Naar aanleiding van mijn post, waarom is het niet toegestaan om voor te stellen om bv allemaal om 20u ADA aan te kopen?
Omdat je daardoor een prijsstijging (pump) kunt initiëren en dat is niet voor niets niet toegestaan.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De topictitels zijn aangepast naar:
  • [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #15
  • [NK] Cryptocurrency Nieuws & koers topic #3
Exclusief icoontjes, omdat die in verschillende andere overzichten tot een rommeltje zouden gaan leiden. Voornamelijk als ieder topic ook nog andere icoontjes zou gaan gebruiken.

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:27
Is het een idee om het SC-topic ook van een cryptocurrency-tag te voorzien? De oude SC-topics hebben die tag wel, maar nu ontbreekt het nieuwe SC-topic in het tag-overzicht:

https://tweakers.net/tag/cryptocurrency/forum/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Lennardnl Dat is bewust niet gedaan. Het nieuws & koersen topic heeft de focus en via dat topic en/of het overzicht kan men dan bij de slowchat terechtkomen.

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:27
Taro schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:14:
@Lennardnl Dat is bewust niet gedaan. Het nieuws & koersen topic heeft de focus en via dat topic en/of het overzicht kan men dan bij de slowchat terechtkomen.
Duidelijk, thanks!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
* Verplaartst vanuit Het Grote LTO Network topic - Nederlands Blockchain Bedrijf *

@Tony71 Graag discussieren in je eigen worden. Het pasten van teksten van anderen in het Engels draagt niet bij tot een fatsoenlijke discussie. En áls je iemand quoot (ook extern), gebruik dan [quote]...[/quote] blokken en bronvermelding.

[Voor 193% gewijzigd door .oisyn op 10-03-2021 14:14]

• Tony71
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-10-2022
.oisyn, Op geen enkele wijze heb ik hetgeen je beweert daadwerkelijk gedaan. Kun je je misschien nader verklaren, lees onderbouwen van hetgeen je beweert.

Ik heb nml. het gevoel dat ik daadwerkelijk iets toevoeg hier. Mijn jarenlange ervaring in de beleggingswereld probeer ik kort en krachtig te formuleren zodat nieuwkomers hier eventueel iets mee kunnen doen en niet het gevoel hebben er alleen voor te staan in deze volatiele wereld.

Ik ben zeer benieuwd naar je antwoord.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
@Tony71 Ik verplaats je post even naar het feedbacktopic.

Mijn punt is dat je hele lappen Engelse tekst plaatst. Dit is een Nederlands forum, en dat doet dus vermoeden dat je de tekst ergens anders vandaan hebt. Zeker als er staat "My advice would be..." en daaronder de regel "dit is geen advies maar mijn mening" (geen letterlijke quotes).

Dus, áls het je eigen tekst is, typ dan gewoon in het Nederlands :). En "adviezen" over dat je 5% van je spaargeld erin moet zetten willen we sowieso niet zien, ook al staat er een tegenstrijdige disclaimer onder.

[Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 10-03-2021 13:52]

• Tony71
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-10-2022
That i often "speak" in the mother of all languages is because we all live in the same world as wereldburgers.

En...

Aangezien ook LTO communiceert in het engels en wij hier toch blijkbaar interesse hebben in deze tokens, is het zeer toch vreemd dat mijn eenvoudige engelse woorden, niet begrepen worden.
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee