Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-05 12:01
Ik heb net 40mBTC verkocht via btcdirect, voor een waarde van +- 240€. Bij btcdirect krijg je 1 uur de tijd om je transactie te voltooien. Omdat mijn transactie na 30 minuten nog niet bevestigd was door het netwerk, heb ik de transaction fee verhoogd van 105 naar 112 sat/B. Ik heb dit gedaan door in Electrum te rechter-klikken op de transactie, dan de fee verhoogd, dan de transactie opnieuw getekend en gebroadcast.

Nu krijg ik van btcdirect een mail dat ik 80mBTC verkocht heb voor een waarde van 480€. In Electrum zie ik nochtans maar 1 verkooptransactie van 40mBTC. Hoe kan ik met zekerheid weten hoeveel coins ik nu effectief verstuurd heb? Is de balans die Electrum toont altijd juist?

Ik zal straks btcdirect contacteren, maar die zijn pas vanaf 12u bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:47
https://www.blockchain.com/nl/explorer

Je kan in een blockchain explorer zoeken naar bijvoorbeeld de transactie of je publieke adres om alle transacties te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
I_IBlackI_I schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:04:
https://www.blockchain.com/nl/explorer

Je kan in een blockchain explorer zoeken naar bijvoorbeeld de transactie of je publieke adres om alle transacties te zien.
Probleem is dat de transaction ID gewijzigd is toen ik de fee aanpaste. De nieuwe transaction ID is 55e483e1b26235d3902f8589c571ebeb1a9603d6156972288cdef709cc94bc81 die toont een verkoop van 40mBTC. De oude transaction ID weet ik niet meer heb ik kunnen terugvinden in mijn browsergeschiedenis, die is 4eae93e8813c3f7a3df893238aaa83f6944b1c5bf5355a2a87845aefde8898a2 maar bestaat niet (meer) volgens de blockchain explorer. Het lijkt er dus op dat ik effectief maar 40mBTC verkocht heb. Dan hebben ze bij btcdirect toch een serieuze bug, als ze mij nu effectief 480€ gaan uitbetalen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-05 21:41
Waarschijnlijk zal je eerste betaling dan nooit bevestigd worden en zal btcdirect die ook niet uitbetalen. En voor de volgende keer, als je transactie na een half uur nog niet bevestigd is, hoef je je nog geen zorgen te maken. Soms duurt het een uur voordat er überhaupt een blok is gevonden, er kunnen veel transacties in de rij staan waardoor jouw transactie niet meteen bevestigd wordt. De transaction fee zou ik hooguit pas een dag later verhogen als er dan nog geen bevestiging is.

Wie het laatst lacht is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
doodindegoot schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:20:
Waarschijnlijk zal je eerste betaling dan nooit bevestigd worden en zal btcdirect die ook niet uitbetalen. En voor de volgende keer, als je transactie na een half uur nog niet bevestigd is, hoef je je nog geen zorgen te maken. Soms duurt het een uur voordat er überhaupt een blok is gevonden, er kunnen veel transacties in de rij staan waardoor jouw transactie niet meteen bevestigd wordt. De transaction fee zou ik hooguit pas een dag later verhogen als er dan nog geen bevestiging is.
Dat is het net: je hebt bij btcdirect maar 1 uur om de coins te sturen. Na dat uur moet ook de transactie door het netwerk bevestigd zijn, anders wordt het order geannuleerd (zie https://support.btcdirect...rd-wat-gebeurt-er-nu-mee-). Ik heb nu een mail gekregen dat het gelukt is en dat ik op de eerstvolgende werkdag 480€ op mijn rekening mag verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
Vreemde gang van zaken. Maar weet je zeker dat je niet twee keer 40 mBTC hebt verstuurd, want ze gaan echt niet een transactie dubbel uitbetalen.

Ik zit die site te bekijken, ik zie alleen dat de transactie binnen 60 minuten bij hen binnen moet zijn, niet dat deze bevestigd moet zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door doodindegoot op 11-05-2019 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
doodindegoot schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:26:
Vreemde gang van zaken. Maar weet je zeker dat je niet twee keer 40 mBTC hebt verstuurd, want ze gaan echt niet een transactie dubbel uitbetalen.
Dat is eigenlijk net mij vraag. Ik had nog nooit eerder de transaction fee verhoogd, misschien heb ik daar iets mis gedaan (kan dat)?
Ik zie in Electrum nergens een spoor van een tweede transactie en ook mijn balans klopt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doodindegoot
Als er op blockchain explorer maar 1 transactie is naar het adres van btcdirect zal de eerste transactie nooit bevestigd worden en verdwijnen. Maar ik begrijp niet dat btcdirect jou dan een mail stuurt dat ze je het dubbele sturen. Zij denken dan 2 transacties te hebben gekregen, terwijl er maar 1 bevestigd wordt. De meeste bedrijven gebruiken een adres ook maar 1 keer, als er meerdere betalingen plaatsvinden op 1 adres weten ze dat ze dat handmatig moeten controleren. Dat zal btcdirect ook wel hebben maar is het vreemd dat ze je wel die mail sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
doodindegoot schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:49:
Als er op blockchain explorer maar 1 transactie is naar het adres van btcdirect zal de eerste transactie nooit bevestigd worden en verdwijnen. Maar ik begrijp niet dat btcdirect jou dan een mail stuurt dat ze je het dubbele sturen. Zij denken dan 2 transacties te hebben gekregen, terwijl er maar 1 bevestigd wordt. De meeste bedrijven gebruiken een adres ook maar 1 keer, als er meerdere betalingen plaatsvinden op 1 adres weten ze dat ze dat handmatig moeten controleren. Dat zal btcdirect ook wel hebben maar is het vreemd dat ze je wel die mail sturen.
Ik had er nog niet aan gedacht om op het ontvangstadres te zoeken. Daar staat inderdaad maar 40mBTC op. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:48
Hoeveel geld heb je inmiddels ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

TS wil klaarblijkelijk niet meer reageren ... geen bericht is goed bericht geldt dan ... @Turbo-Puppy kruipt in de pen en gaat het ook proberen. Kijken of we BTCdirect plat krijgen. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1224008

Beter laat dan nooit!
Helaas voor zowel @mathias82 als voor @Turbo-Puppy is er maar +- 240€ uitbetaald ;)

Ik zal uitleggen waarom:

Door de fee te verhogen wordt er een zogeheten 'replace by fee transactie' aangeboden aan het netwerk. Voor je gevoel is dit dezelfde transactie met een hogere fee, maar in werkelijkheid wordt er een nieuwe transactie aangeboden met een nieuwe transactie-ID.

Ons systeem gaat een uur lang (nadat de verkooporder is gestart) kijken hoeveel er op het opgegeven adres is binnengekomen. In dit geval registreert ons systeem twee transacties (origineel & replace by fee), telt die bij elkaar op, en stuurt de gebruiker een mail met het uit te keren bedrag.

Alleen wordt er, zoals @doodindegoot ook al aangeeft, alleen uitbetaald als de transactie ook daadwerkelijk bevestigd is.

Mystery solved ;)

BTC Direct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
@Kitano @Turbo-Puppy Het is zeker niet zo dat ik niet wou reageren, maar ik had geen melding gehad dat er gereageerd was. Als je wilt dat iemand zeker reageert kan je deze best taggen of zijn post quoten.

Ik heb BTC Direct support gemaild, zij wisten mij te vertellen dat ze 0.40 BTC ontvangen hadden en dat deze ook uitbetaald zouden worden.

@Anoniem: 1224008 Het zou wel handig zijn als jullie enkel met de effectief ontvangen coins rekening houden in jullie mails, dat voorkomt verwarring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1224008

@mathias82 Daar heb je helemaal gelijk in, dit 'probleem' komt echter niet heel vaak voor dus het is op dit moment nog niet technisch ondervangen, maar het staat wel op de planning! (de planning van 2019 ;) )
Pagina: 1