Toon posts:

[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste
Acties:
  • 557.598 views

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Oeh, dat kan inderdaad een stoelendans veroorzaken van grote proporties. Kom maar op!

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:43
Jasphur schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:49:
[...]

En volgens mij is er ook al gesproken over een overname door Papa Stroll dacht ik.

@YakuzA Ik hoef jou toch niet te geen herinneren wat er daadwerkelijk op die foto gebeurd, toch? :+
klopt het duitse artikel spreekt over 4 overname kandidaten "Een Amerikaanse zakenman, een beleggingsfonds uit New York, hoofdsponsor BWT en Lawrence Stroll"

FS19 server info http://des-clan.nl

Acties:
  • +3Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:45
leekers schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:32:
[...]
Niet te hopen dat ze Assen voor de F1 willen gaan gebruiken .
De baan is zoals ie nu is te smal en ongeschikt en zou absoluut verpest worden voor motogp als ze hem aan willen passen voor F1 .
Is het je gisteren niet opgevallen hoe enorm smal de Hockenheimring is? Met name in het stadiongedeelte...

Op dat korte rechte stuk links kunnen maar net 2 auto's naast elkaar rijden.
[...]
@YakuzA Ik hoef jou toch niet te geen herinneren wat er daadwerkelijk op die foto gebeurd, toch? :+
Dat was een iets minder moment van onze nationale held :)

[Voor 17% gewijzigd door alexbl69 op 23-07-2018 10:58]

iRacing Profiel

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
alexbl69 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:57:
[...]

Is het je gisteren niet opgevallen hoe enorm smal de Hockenheimring is? Met name in het stadiongedeelte...

[afbeelding]

Op dat korte rechte stuk links kunnen maar net 2 auto's naast elkaar rijden.
Je wilt toch niet serieus de layout van Hockenheim met Assen vergelijken ?

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA
  • Laatst online: 23:05

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Shhht, daar wilden we niet aan herinnerd worden toch O-)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
R2D2 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 07:41:
[...]
Omdat ze bij Renault ook donders goed weten dat ze niet in staat zijn iets te kunnen bouwen wat de kwaliteit en snelheid heeft als een Mercedes of Ferrari motor. In de jaren dat RBR de kampioenschappen aaneen reeg met een Renault PU was dat ook bij lange na niet de snelste PU van het veld maar was het de combinatie chassis, rijder en een PU welke "mee kon komen" (en het falen van de rest) welke ze de nodige WK titels heeft opgeleverd.
Ondanks dat het niet de krachtigste motor was, lagen ze echt niet zo ver achter op de rest. Als ik het me goed herinner was de motor ook zuiniger met brandstof dan andere fabrikanten en werd de hele handel zo gebouwd/gemapt dat RB de 'blown diffuser' optimaal kon inzetten.
En zo verschrikkelijk slecht is die Honda dit jaar niet, als je Sauber (met een Ferrari blok achterin) vergelijkt met STR dan doet Gasly het op basis van punten nog altijd beter dan het huidige wonderkind Leclerc.
Daarbij moet je wel rekening houden met de P4 (en bijbehorende bak punten) die Gasly in Bahrein scoorde. Leclerc scoort met de Sauber de laatste races bijna consistent punten (ook al is het P9/P10) en dat maakt op mij meer indruk dan een enkele uitschieter. Wat mij betreft is Gasly een prima talent, maar wat Leclerc laat zien oogst bij mij diep respect.

Dat worden in de toekomst hopelijk nog mooie gevechten met Max als Leclerc in de Ferrari zit. Stel je voor dat Ocon dan in een Mercedes zit en dat de 3 topteams nog steeds dicht bij elkaar zitten en droom alvast over de mooie gevechten tussen die drie. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:13

mphilipp

Romanes eunt domus

leekers schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:31:
[...]
Die kleine wijzigingen kunnen grote gevolgen hebben voor Motogp (barriers bijvoorbeeld) .
MotoGP maakt zich meer druk om het 'slopen' van de baan door het sterke remmen van F1 wagens. Je krijgt dan vreselijke hobbels in de (F1) remzone voor de bochten.
Hoe zit dat met de barriers? Ik kan me niet voorstellen dat F1 daar iets slechts mee doet. Ze hebben voor MotoGP toch die opblaasbare barriers her en der? Die haal je toch weg voor F1 en zet je daarna weer terug?
Als je toch de GT bocht rechtdoor wilt asfalteren leg dan ineens een nieuwe race track aan in Almere en hef Zandvoort op (onbereikbaar voor bezoekers)
Je kunt makkelijk GT rechtdoor asfalteren, en de huidige bocht behouden. Zat circuits waarbij voor F1 een ander traject wordt gekozen. Totaal geen probleem.

Geluidsoverlast vind ik een rare. Er is blijkbaar ook op voorhand al protest ingediend. Volgens mij mensen die niet weten dat F1 tegenwoordig minder geluid maakt dan een Dutch Supercar Challenge weekend... :+

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Ik vind de zogenaamde smalheid van de baan eigenlijk ook maar een non-argument; de champ-car-race liet zien dat er wel degelijk ingehaald wordt tijdens een race in Assen. Bovendien zijn er zat smalle banen die desalniettemin een mooie race kunnen opleveren.

Ook het argument dat MotoGP dan moet 'lijden' is imho een argument die alleen op sentiment is gebaseerd en op sentiment kun je geen circuit open houden. Voldoende circuits die voor beide gebruikt worden, en de leiding heeft al gezegd dat ze geen concessies zullen doen die er eventueel voor zouden zorgen dat de MotoGP niet meer mogelijk is.

Nee, één van de belangrijkste argumenten of je zo'n evenement naar Assen moet willen halen is het financiële aspect: Kan het niet uit, dan moet je het ook niet doen. Maar kunnen ze het evenement een beetje winstgevend maken, dan kan ook de MotoGP daar weer van profiteren.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:00
Het schijnt dat asfalt waar F1 op gereden wordt erg veel trillingen veroorzaakt bij MotoGP rijders, daar klaagden veel MotoGP rijders over op circuits waar beide gereden worden. Silverstone, Red Bull Ring, Barcelona etc... Heeft met de downforce van een F1 wagen te maken die zo enorm toegenomen is, je krijgt dan een soort rimpeling op het wegdek waardoor er trillingen ontstaan.

System | Racing is in my Blood

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:57
Assen een mooie F1 race? Als het gaat regenen misschien, anders weinig kans. Waar gaan de rijders met gelijkwaardige wagens elkaar inhalen?

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:01
Barfman schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:19:
Het schijnt dat asfalt waar F1 op gereden wordt erg veel trillingen veroorzaakt bij MotoGP rijders, daar klaagden veel MotoGP rijders over op circuits waar beide gereden worden. Silverstone, Red Bull Ring, Barcelona etc... Heeft met de downforce van een F1 wagen te maken die zo enorm toegenomen is, je krijgt dan een soort rimpeling op het wegdek waardoor er trillingen ontstaan.
Dan snap ik nu die “I feel a vibration in the tyres” :+

Wel appart dat F1 wagens zo’n impact hebben op asfalt.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 09:58
[...]

En volgens mij is er ook al gesproken over een overname door Papa Stroll dacht ik.
Dat staat dus ook in dat dat gelinkte artikel...

Toch zonde. F1 was vorig seizoen nog een fijne smaakmaker; helaas komen ze dit seizoen minder lekker mee al strijden ze nog altijd met enige regelmaat met de rest van het midfield.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
R2D2 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 07:41:
[...]

Omdat ze bij Renault ook donders goed weten dat ze niet in staat zijn iets te kunnen bouwen wat de kwaliteit en snelheid heeft als een Mercedes of Ferrari motor. In de jaren dat RBR de kampioenschappen aaneen reeg met een Renault PU was dat ook bij lange na niet de snelste PU van het veld maar was het de combinatie chassis, rijder en een PU welke "mee kon komen" (en het falen van de rest) welke ze de nodige WK titels heeft opgeleverd.
Was dat niet omdat Renault toen de meest zuinige motor had? Ik meen me te herinneren dat Redbull met 10-15 kg minder aan de start van de race kon beginnen. ze hadden inderdaad niet het top vermogen, maar wel een gewichts voordeel.
Hann1BaL schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:00:
[...]

Dit is toch vrij logisch? Ze komen altijd snelheid tekort, dus als ze winnen ligt het niet aan de motor, want die was eigenlijk nog steeds langzaam, maar de omstandigheden hebben er voor gezorgd dat het geen groot probleem is. En het chassis zorgt ervoor dat ze snel zijn in de bochten en zo goed kunnen verdedigen tov de concurrentie.
NIet winnen ligt niet aan 1 component. Ik vind dat ze dit jaar al weer een aantal zeperds hebben begaan op strategie vlak. Te lang door blijven rijden met een set banden terwijl die al overduidelijk op zijn. Deze race voor twee rondjes inters monteren. Dan vind ik het niet logisch om Renault de schuld te geven. En ja race teams komen altijd snelheid te kort maar zoals @Trevor zegt je wint nooit door de zwakste schakel je kan er wel door verliezen.

Ik snap niet dat je daarvoor de relatie met je leverancier zo probeert te vernaggelen. Meest mensen die ik ken gaan niet harder hun best doen als ze afgezeken worden.

If you do not wish to be contacted, do not check this box. euhm...right

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Muse schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:01:

Daarbij moet je wel rekening houden met de P4 (en bijbehorende bak punten) die Gasly in Bahrein scoorde. Leclerc scoort met de Sauber de laatste races bijna consistent punten (ook al is het P9/P10) en dat maakt op mij meer indruk dan een enkele uitschieter. Wat mij betreft is Gasly een prima talent, maar wat Leclerc laat zien oogst bij mij diep respect.
Voor Leclerc kun je hetzelfde zeggen, had die zijn P6 in Baku niet te danken aan het feit dat er 2 bij RBR het nodig vonden elkaar het leven zuur te maken en een Bottas die uit viel en een Ericsson die Grosjan de race uit torpedeerde :+ ?

Iedereen heeft het nu over Leclerc alsof hij exceptionele dingen laat zien (gister was bijvoorbeeld gewoon een matige race, meerdere keren buiten de baan, een keer een volledige 360 spin), wat hij doet met die auto is knap maar dat geld net zo goed voor een Gasly wat mij betreft die niet echt een minder seizoen draait. Daarnaast hebben we er daar meer van gehad de afgelopen jaren zoals een Wehrlein die het uiteindelijk ook niet waar heeft kunnen maken. ;-)
Derby schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:42:
[...]

Was dat niet omdat Renault toen de meest zuinige motor had? Ik meen me te herinneren dat Redbull met 10-15 kg minder aan de start van de race kon beginnen. ze hadden inderdaad niet het top vermogen, maar wel een gewichts voordeel.
Wat uiteindelijk de boel een beetje wist te compenseren inderdaad maar om nou te zeggen dat dat voordeel ze al die wereldtitels heeft opgeleverd...

Renault heeft (net als Honda) al jaren geen fatsoenlijke krachtbron weten te bouwen die mee kan komen met de top. Als je dan als RBR geen PU kan krijgen bij Merc en Ferrari snap ik de keuze voor Honda wel... dan heb je in ieder geval nog iets van een privilege. Daar kun je bij Renault namelijk naar fluiten als die enige successen gaan boeken.

[Voor 31% gewijzigd door R2D2 op 23-07-2018 12:57]

iRacing profiel

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:46
hjvg schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:51:
[...]

klopt het duitse artikel spreekt over 4 overname kandidaten "Een Amerikaanse zakenman, een beleggingsfonds uit New York, hoofdsponsor BWT en Lawrence Stroll"
Heeft pa Stroll echt zo veel geld over voor een (mislukte) race carriere van Lance ? Een B-team in de lucht houden kost je 100 miljoen per jaar ? Daarvan moet je een technische en race afdeling in bedrijf houden (mannetje of 100 a 200 ?), motoren inkopen etc.

PS: Pa Stroll heeft een vermogen van 2.4 miljard dollar volgens Google, dus die kan nog even....

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik snap niet dat je daarvoor de relatie met je leverancier zo probeert te vernaggelen. Meest mensen die ik ken gaan niet harder hun best doen als ze afgezeken worden.
Die mensen hebben waarschijnlijk ook geen miljoenencontracten waarvoor ze hun werk moeten doen, RBR betaalt miljoenen voor een degelijke motor, Renault blijft jaar in/jaar uit maar zeggen dat ze op het niveau MERC/FER kunnen komen, maar doen dat niet, kunnen dat niet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
R2D2 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:53:
[...]

Voor Leclerc kun je hetzelfde zeggen, had die zijn P6 in Baku niet te danken aan het feit dat er 2 bij RBR het nodig vonden elkaar het leven zuur te maken en een Bottas die uit viel en een Ericsson die Grosjan de race uit torpedeerde :+ ?

Iedereen heeft het nu over Leclerc alsof hij exceptionele dingen laat zien (gister was bijvoorbeeld gewoon een matige race, meerdere keren buiten de baan, een keer een volledige 360 spin), wat hij doet met die auto is knap maar dat geld net zo goed voor een Gasly wat mij betreft die niet echt een minder seizoen draait. Daarnaast hebben we er daar meer van gehad de afgelopen jaren zoals een Wehrlein die het uiteindelijk ook niet waar heeft kunnen maken. ;-)
De prestaties van Wehrlein komen niet in de buurt van die van Gasly en Leclerc. Uiteraard zat Wehrlein ook in een veel slechtere auto, maar ik heb nooit echt een hoge pet van hem op gehad.

De race van gisteren heb ik helaas moeten missen en ga ik wellicht deze week nog terugkijkn. Ik kijk voor prestaties echter niet alleen naar de race, maar ook kwalificatie. En ook daar laten Gasly en Leclerc uitstekende dingen zien in hun rookie year. Op basis daarvan schat ik Leclerc overigens nog steeds iets hoger in, maar ik hoop dat we van beiden nog mooie dingen gaan zien!

• YakuzA

YakuzA

loekf2 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:11:
[...]

Heeft pa Stroll echt zo veel geld over voor een (mislukte) race carriere van Lance ? Een B-team in de lucht houden kost je 100 miljoen per jaar ? Daarvan moet je een technische en race afdeling in bedrijf houden (mannetje of 100 a 200 ?), motoren inkopen etc.

PS: Pa Stroll heeft een vermogen van 2.4 miljard dollar volgens Google, dus die kan nog even....
Kost een 5 tot 20 mil per jaar afhankelijk van de prestaties.
Ze hebben ook tussen de 60 en 100 mil inkomsten vanuit prijzengeld.

( https://www.autosport.com...-made-bigger-loss-in-2016 )

PSN

• loekf2
  • Laatst online: 20:46
[...]

[...]
Ja klopt, staat in het boek van Newey, maar de auto was ook erg licht dacht ik.

Dat boek van Newey is erg goed. Bestrijkt alleen de periode tot en met 2014. Grappig om te lezen hoe met aanpassing van de regels men toch iedere keer meer downforce weet te generen met de aerodynamica en loopholes in de regels vindt. Veel van de nu standaard bodywork en chassis zaken zijn op het op conto van Newey toe te schrijven.

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

• Derby
  • Niet online
R2D2 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:53:
[...]
Wat uiteindelijk de boel een beetje wist te compenseren inderdaad maar om nou te zeggen dat dat voordeel ze al die wereldtitels heeft opgeleverd...

Renault heeft (net als Honda) al jaren geen fatsoenlijke krachtbron weten te bouwen die mee kan komen met de top. Als je dan als RBR geen PU kan krijgen bij Merc en Ferrari snap ik de keuze voor Honda wel... dan heb je in ieder geval nog iets van een privilege. Daar kun je bij Renault namelijk naar fluiten als die enige successen gaan boeken.
Ik denk dus dat de combinatie van het gedrag van de Renault motor (vlak koppel verloop itt piekerig gedrag) icm met een chassis wat goed met de banden om kon gaan en wat motortechnische aero er voor gezorgd heeft dat 'wonderkind' Vettel zijn wereld titels heeft gehaald.

Ik kijk met smart uit naar volgend seizoen. Als Honda dan hun zaken nog steeds niet op orde heeft (zijn nu met het derde blok bezig, de omzetting van een 1 cilinder waarin alles lijkt te kloppen (bron: Racecar engineering) naar een 6 cilinder lijkt toch lastiger als gedacht) is het de vraag hoelang ze nog in de F1 blijven. Met Toyota zag je het zelfde, super motor, matig chassis, crisis er over heen en weg team. Honda heeft het voor Brawn F1 ook nog even geprobeerd, ook zonder succes.

Je kan veel zeggen over Renault, maar ze zitten er wel in voor de long run.

If you do not wish to be contacted, do not check this box. euhm...right

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexbl69
Begin het steeds vreemder te vinden dat Ricciardo en Red Bull schijnbaar nog steeds niet tot overeenstemming zijn gekomen. Nu weer het bericht dat 'Ricciarco verwacht binnen enkele dagen het contract te verlengen'.

Zou het een geldkwestie zijn, of heeft Ricciardo Ferrari nog niet helemaal afgeschreven?

Kan me qua geld voorstellen dat ze Ricciardo niet hetzelfde willen bieden als wat Verstappen krijgt. Verstappen komt ook dit seizoen weer boven drijven als de snellere coureur van de twee. Het enige dat Ricciardo daar tegenover kan stellen is zijn grotere ervaring en (dus) consistentie. Maar het ligt in de lijn der verwachting dat Verstappen dat niveau snel aan het naderen is.

Mocht de deal niet doorgaan, dan heeft Red Bull nog wel meer ijzers in het vuur. Er is dus geen noodzaak voor RB om er met de Australiër uit te komen.

iRacing Profiel

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 10:03

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

NIet winnen ligt niet aan 1 component. Ik vind dat ze dit jaar al weer een aantal zeperds hebben begaan op strategie vlak. Te lang door blijven rijden met een set banden terwijl die al overduidelijk op zijn. Deze race voor twee rondjes inters monteren. Dan vind ik het niet logisch om Renault de schuld te geven. En ja race teams komen altijd snelheid te kort maar zoals @Trevor zegt je wint nooit door de zwakste schakel je kan er wel door verliezen.

Dat zeg ik gelukkig ook nergens. Het is echter wel zo dat de data laat zien dat het vooral op het rechte stukken finaal mis gaat met de snelheid. Zo kon je gisteren ook weer zien dat de snelheid op het rechterstuk er voor zorgde dat Verstappen niet kon aanhaken bij Raikkonen.

Dan mag je dat toch gewoon benoemen als team?
Ik gok dat jij niet over de data beschikt waar zij wel het hele team, incl "mission control centre", over beschikken of het komt door te lang door rijden of de bandjes, of simpelweg op het rechte stuk tijd verliezen wat per definitie ongeveer niet door de banden komt (behalve als het zou komen door eerder moeten te remmen, maar dat zie ik bij de RB eigenlijk nooit of nauwelijks.)

Trevor zegt inderdaad dat je door de zwakste schakel kunt verliezen, dat is doorgaans de motor bij RBR. De banden blijven doorgaans in betere staat dan bij andere teams.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:24

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Ricciardo naar Renault, Sainz naar McLaren, Ocon bij FI, Gasly naar RBR, Norris naar STR, Vandoorne met de VUT.

/sillyseason.

[Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 23-07-2018 13:24]

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

alexbl69 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:21:
Begin het steeds vreemder te vinden dat Ricciardo en Red Bull schijnbaar nog steeds niet tot overeenstemming zijn gekomen. Nu weer het bericht dat 'Ricciarco verwacht binnen enkele dagen het contract te verlengen'.

Zou het een geldkwestie zijn, of heeft Ricciardo Ferrari nog niet helemaal afgeschreven?

Kan me qua geld voorstellen dat ze Ricciardo niet hetzelfde willen bieden als wat Verstappen krijgt. Verstappen komt ook dit seizoen weer boven drijven als de snellere coureur van de twee. Het enige dat Ricciardo daar tegenover kan stellen is zijn grotere ervaring en (dus) consistentie. Maar het ligt in de lijn der verwachting dat Verstappen dat niveau snel aan het naderen is.

Mocht de deal niet doorgaan, dan heeft Red Bull nog wel meer ijzers in het vuur. Er is dus geen noodzaak voor RB om er met de Australiër uit te komen.
Geld zou geen issue zijn zei Horner (genoemd in de Ziggo uitzending gisteren)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:46

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArcticWolf schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:24:
Ricciardo naar Renault, Sainz naar McLaren, Ocon bij FI, Gasly naar RBR, Norris naar STR, Vandoorne met de VUT.

/sillyseason.
En dan Hartley laten zitten? Lijkt me niet...

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-05 15:46

Darkasantion

Just keep swimming!

Jasphur schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:41:
[...]

Laatst op TT Assen geweest en mochten ze het circuit aanpassen kost het meerdere miljoenen om voor elkaar te boksen, zonder dat de omloop voor de MotoGP verandert. 2e bocht moet wat ruimer omdat ze auto's anders de bocht niet halen en het lange rechte stuk erna moet wat verlengd worden, maar verder was de baan goed.
Probleem van hobbels is voornamelijk bij het ingaan van de bochten, doordat de F1 wagens zo laat remmen, krullt het asfalt daar een beetje op en krijg je de hobbels waar de MotoGP over klaagt. :D

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• alexbl69
kevlar01 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:24:
[...]

Geld zou geen issue zijn zei Horner (genoemd in de Ziggo uitzending gisteren)
Blijft alleen teamkeuze over. Kan me niet voorstellen dat hij openstaat voor een niet top-3 team. Net als elke race dit jaar heeft de race gisteren weer overduidelijk aangetoond dat als je ook maar een grammetje titelaspiraties hebt je die links moet laten liggen. Daarnaast zal zijn vertrouwen in Renault ook niet bepaald gegroeid zijn.

Of het is dat hij in z'n contract wil hebben staan dat RB haar coureurs gelijkwaardig behandelt. Gaan ze volgens mij nooit niet doen, waarom zouden ze?

iRacing Profiel

Acties:
  • +3Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005

sjaool

Every life should have 9 cats

MikeyMan schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:26:
[...]

En dan Hartley laten zitten? Lijkt me niet...
Waarom niet, Hartley heeft er schijnbaar geen enkele moeite mee om proefkonijn voor Red Bull te spelen. :P
Bovendien mag ik hem wel. Leuke vlotte babbelaar met de nodige humor.

"When you grow up your heart dies"

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

alexbl69 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:32:
[...]

Blijft alleen teamkeuze over. Kan me niet voorstellen dat hij openstaat voor een niet top-3 team. Net als elke race dit jaar heeft de race gisteren weer overduidelijk aangetoond dat als je ook maar een grammetje titelaspiraties hebt je die links moet laten liggen. Daarnaast zal zijn vertrouwen in Renault ook niet bepaald gegroeid zijn.

Of het is dat hij in z'n contract wil hebben staan dat RB haar coureurs gelijkwaardig behandelt. Gaan ze volgens mij nooit niet doen, waarom zouden ze?
Dr zijn inderdaad eigenlijk geen opties voor hem anders dan te blijven. Al het anderen is eigenlijk een downgrade.

RBR geeft aan dat ze eigenlijk nooit een 1e/2e rijder constructie hebben. Wat bedoel je met gelijkwaardig behandelen, gebeurt dat nu niet denk je?

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:25
Ik denk dat ze twijfelen bij Ferrari, ricciardo is in bloedvorm en het zou me niet verbazen dat hij Vettel voorbij gaat mocht ie in een Ferrari rijden.

Op het moment dat we horen dat kimi weg is bij Ferrari zullen we daar Ricciardo of Leclerc zien. En dan gaat gasly naar rbr en gaan we een heeeel mooi F1 jaar in ( mits de Honda doet wat ie moet doen).

Heb echt goede hoop op een goede hondamotor volgend jaar trouwens, het zou me niet verbaZen als ze al beter zijn dan we denken. En dat ze nu afzonderlijke onderdelen aan het ontwikkelen zijn zodat ze volgend jaar knallen!!! ( Wishfull thinking?)

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 10:59

Bosmonster

*zucht*

wowly schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:42:
Ik denk dat ze twijfelen bij Ferrari, ricciardo is in bloedvorm en het zou me niet verbazen dat hij Vettel voorbij gaat mocht ie in een Ferrari rijden.
Waar baseer je dit precies op? Want zowel z'n race pace als kwalificatie pace blijft behoorlijk achter bij Max vooralsnog.

Ik heb een hogere pet op van Vettel dan van Ricciardo wat dat betreft ook.

[Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 23-07-2018 13:46]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-05 15:24

Bansheeben

There never was any cake...

Bosmonster schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:45:
[...]

Waar baseer je dit precies op? Want zowel z'n race pace als kwalificatie pace blijft behoorlijk achter bij Max vooralsnog.

Ik heb een hogere pet op van Vettel dan van Ricciardo wat dat betreft ook.
Het feit dat ie voorbij gaat aan de limieten van de auto natuurlijk. Vandaar al die mechanical dnf's :+

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-05 14:21

mark-k

AKA markkNL

Op het moment dat we horen dat kimi weg is bij Ferrari zullen we daar Ricciardo of Leclerc zien. En dan gaat gasly naar rbr en gaan we een heeeel mooi F1 jaar in ( mits de Honda doet wat ie moet doen).

Heb echt goede hoop op een goede hondamotor volgend jaar trouwens, het zou me niet verbaZen als ze al beter zijn dan we denken. En dat ze nu afzonderlijke onderdelen aan het ontwikkelen zijn zodat ze volgend jaar knallen!!! ( Wishfull thinking?)
Knallen gaan ze sowieso, of dat in prestaties is of in grote vuurballen met resulterende DNF zullen we moeten afwachten :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexbl69
kevlar01 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:38:
[...]
RBR geeft aan dat ze eigenlijk nooit een 1e/2e rijder constructie hebben. Wat bedoel je met gelijkwaardig behandelen, gebeurt dat nu niet denk je?
Die constructie hebben ze nu niet, omdat ze toch niet meedraaien voor het WDC/WCC. Laat ze maar lekker tegen elkaar racen, zelfs die carambolage in Baku heeft ze meer publiciteit opgeleverd dan als ze kleurloos 4e en 5e waren geworden.

Maar zodra Red Bull weer meedoet komt het wel weer, dat was bij Vettel / Webber net zo.
Waarom zou Kimi weg gaan? Hij is in bloedvorm.

[Voor 23% gewijzigd door alexbl69 op 23-07-2018 14:23]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jasphur
@DaniëlWW2 dan heb je hem vast :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:27

Eigenlijk denk ik dat alles muurvast blijft zitten.

Het is idd wel beetje afhankelijk wat Kimi doet. Er gaan geruchten dat hij zou wisselen met Leclerc, maar ik betwijfel dat. Wat heeft een coureur als Kimi nog te zoeken of bewijzen bij een team als Sauber? Daar zou dan echt een potje geld tegenover moeten staan, wat Sauber m.i. niet heeft.

Leclerc doet het prima, maar is ook jong broekie en dat "risico" hebben we Ferrari nog niet eerder zien nemen (die willen elke race punten van hun coureurs). Bovendien, zou een Leclerc zich zo makkelijk als pion laten gebruiken als Kimi? Leclerc wilt zich ook kunnen bewijzen en meten aan Vettel, en het lijkt mij eigenlijk averechts voor de ontwikkeling van een coureur als dat van het team niet mag/kan.

Ik denk dat ze bij Ferrari wel ergens blij met Kimi zijn. Niet te grote ego, dus past lekker in de 1-2 hierachie die er heerst. Er zijn maar weinig andere coureurs die daardoor samen naast Vettel zouden kunnen zitten; dat wordt dan vuurwerk.
Tegelijkertijd denk ik dat een coureur als Ricciardo op z'n minst een gelijke behandeling wilt.

Dus welke keuzes heeft Ferrari dan? Volgens mij alleen maar risico's..

• Bansheeben

Bansheeben

Hans1990 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:33:
[...]

Eigenlijk denk ik dat alles muurvast blijft zitten.

Het is idd wel beetje afhankelijk wat Kimi doet. Er gaan geruchten dat hij zou wisselen met Leclerc, maar ik betwijfel dat. Wat heeft een coureur als Kimi nog te zoeken of bewijzen bij een team als Sauber? Daar zou dan echt een potje geld tegenover moeten staan, wat Sauber m.i. niet heeft.

Leclerc doet het prima, maar is ook jong broekie en dat "risico" hebben we Ferrari nog niet eerder zien nemen (die willen elke race punten van hun coureurs). Bovendien, zou een Leclerc zich zo makkelijk als pion laten gebruiken als Kimi? Leclerc wilt zich ook kunnen bewijzen en meten aan Vettel, en het lijkt mij eigenlijk averechts voor de ontwikkeling van een coureur als dat van het team niet mag/kan.

Ik denk dat ze bij Ferrari wel ergens blij met Kimi zijn. Niet te grote ego, dus past lekker in de 1-2 hierachie die er heerst. Er zijn maar weinig andere coureurs die daardoor samen naast Vettel zouden kunnen zitten; dat wordt dan vuurwerk.
Tegelijkertijd denk ik dat een coureur als Ricciardo op z'n minst een gelijke behandeling wilt.

Dus welke keuzes heeft Ferrari dan? Volgens mij alleen maar risico's..
Dat denk ik ook. Ricciardo heeft niet veel poten om op te staan. Ik denk wel dat ie graag weg wil bij RBR omdat weekend na weekend steeds duidelijker wordt dat hij het op langere termijn toch echt gaat afleggen tegen Max. Bij Ferrari is denk ik geen plek voor iemand als Ricciardo als Vettel blijft en dus is ie denk ik vooral het tekenen bij Red Bull aan het uitstellen om een beter salaris te bewerkstelligen. Maar ook dat wordt elke week een stukje lastiger op deze manier.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bansheeben schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:42:
[...]

Dat denk ik ook. Ricciardo heeft niet veel poten om op te staan. Ik denk wel dat ie graag weg wil bij RBR omdat weekend na weekend steeds duidelijker wordt dat hij het op langere termijn toch echt gaat afleggen tegen Max. Bij Ferrari is denk ik geen plek voor iemand als Ricciardo als Vettel blijft en dus is ie denk ik vooral het tekenen bij Red Bull aan het uitstellen om een beter salaris te bewerkstelligen. Maar ook dat wordt elke week een stukje lastiger op deze manier.
Tsjah, is weggaan dan de oplossing? Hij zal toch ook Max moeten verslaan als ie bij een ander team zit. Punt voor Ricciardo is natuurlijk dat zijn houdbaarheid niet onbeperkt is. Als RBR pas in 2020 mee kan doen om de prijzen, begint de tijd inmiddels te dringen.

• Bansheeben

Bansheeben

MikeyMan schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:48:
[...]

Tsjah, is weggaan dan de oplossing? Hij zal toch ook Max moeten verslaan als ie bij een ander team zit. Punt voor Ricciardo is natuurlijk dat zijn houdbaarheid niet onbeperkt is. Als RBR pas in 2020 mee kan doen om de prijzen, begint de tijd inmiddels te dringen.
De auto is belangrijker dan het talent van de coureur in F1. Echter in gelijkwaardig materiaal gaat Ricciardo Max niet veel meer verslaan verwacht ik.

• powah33
  • Laatst online: 17:24
Interessant leesvoer ... FI zijn faillissement ?! en wat het teweeg kan brengen op de drivers markt.

https://www.auto-motor-un...ault-mit-option-auf-ocon/

https://f1manager.info/ranking

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 13:20
Gaat het bij RIC niet vooral om de contractduur? Dat hij 1 jaar wil en RBR minimaal 2 jaar wil?

PSN: Sluuz

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

MikeyMan schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:48:
[...]

Je hoeft in F1 alleen maar sneller te zijn dan je teamgenoot om een goed figuur te slaan. Als je beiden traag bent als dikke stront, maar de ene is consistent sneller dan de ander, dan heb je al een argument in handen.

Massa was een mooi voorbeeld. Wordt in de pan gehakt door Bottas en hij moet met pensioen. Gaat toch nog verder naast Stroll en rijdt Stroll naar huis. Nu is Massa ineens een oude held die nog snelheid heeft.

(Leuk om vervolgens Bottas of Sirotkin in perspectief te zien.. Je kunt wel ruiken dat het probleem echt niet alleen bij de Williams auto ligt...)

Je kunt coureurs in verschillende auto's niet vergelijken.

[Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 23-07-2018 15:13]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wie wil er in vredesnaam nog naar McLaren? Nee, Sainz heeft meer kans bij Renault. Je moet dan écht hopen dat ze de boel volgend jaar voor elkaar hebben, anders gaat je carrière in de wachtstand.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• YakuzA

YakuzA

powah33 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:03:
Interessant leesvoer ... FI zijn faillissement ?! en wat het teweeg kan brengen op de drivers markt.

https://www.auto-motor-un...ault-mit-option-auf-ocon/
Is iets hierboven ook langsgekomen en besproken ;)
hjvg schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:44:
kom in eens wat artikelen over force india tegen nu wil ik niet zeggen dat ik gpfans als hoog waardige site te boek heb staan maar goed.

Force India kondigt deze week faillissement aan https://www.gpfans.com/nl...e-week-faillissement-aan/

hun gebruiken weer als bron https://www.auto-motor-un...ault-mit-option-auf-ocon/

die geven aan dat de geruchten gaan dat er vandaag een gecontroleerd faillissement word aangevraagd. geen idee hoe betrouwbaar die duitse site normaal is

PSN

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Sluuz schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:05:
Gaat het bij RIC niet vooral om de contractduur? Dat hij 1 jaar wil en RBR minimaal 2 jaar wil?
Zou zomaar timing kunnen zijn. Ze hebben net een triple header gehad, 1 weekend 'vrij' en dan weer 2 GP's achter elkaar. Ik kan me zo voorstellen dat Daniel iets anders aan zijn hoofd heeft. Concentreren op de races, trainen en voorbereiden is belangrijker. Dat contract kijkt ie wel in de vakantie naar. Maar ik denk dat ie mondeling al ja gezegd heeft en de details nog uitwerkt/nakijkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 17:24
YakuzA schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:12:
[...]

Is iets hierboven ook langsgekomen en besproken ;)

[...]
Thx Yakuza, die had ik dus gemist :9

https://f1manager.info/ranking

• sjaool

sjaool

mphilipp schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:14:
[...]

Zou zomaar timing kunnen zijn. Ze hebben net een triple header gehad, 1 weekend 'vrij' en dan weer 2 GP's achter elkaar. Ik kan me zo voorstellen dat Daniel iets anders aan zijn hoofd heeft. Concentreren op de races, trainen en voorbereiden is belangrijker. Dat contract kijkt ie wel in de vakantie naar. Maar ik denk dat ie mondeling al ja gezegd heeft en de details nog uitwerkt/nakijkt.
Ricciardo heeft het al meer dan een maand over de laatste details. Hij mag nu eindelijk wel eens een keer de knoop doorhakken. ;)

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-05 22:14
sjaool schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:17:
[...]

Ricciardo heeft het al meer dan een maand over de laatste details. Hij mag nu eindelijk wel eens een keer de knoop doorhakken. ;)
Vindt het wel jammer dat dit zo lang op zich laat wachten. Maar het is natuurlijk ook wel een beetje F1, kijk naar HAM en BOT. Ik hoop eigenlijk dat RIC naar Ferrari gaat.

Zet Sainz maar weer bij Verstappen. Krijgen we vuurwerk!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

sjaool schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:17:
[...]

Denk dat ze hem minder bieden dan Max en dat ie daar moeite mee heeft. Maar uiteindelijk heeft hij niet zoveel keus.
Crashhill schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:19:
[...]

Vindt het wel jammer dat dit zo lang op zich laat wachten. Maar het is natuurlijk ook wel een beetje F1, kijk naar HAM en BOT. Ik hoop eigenlijk dat RIC naar Ferrari gaat.

Sainz bij Verstappen is geen vuurwerk meer met Max inmiddels in topvorm. Die wordt gewoon naar huis gereden.

[Voor 39% gewijzigd door Bosmonster op 23-07-2018 15:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

Crashhill schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:19:
[...]

Horner had al aangegeven dat hij Gasly naast Verstappen zou zetten indien Ricciardo verhuisde.
Naar ik vermeen te hebben gelezen :)

PSN

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-05 21:20
Jasphur schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:41:
[...]

Gewone auto's geven dat ook al(zie hobbels bij verkeerslichten etc), dus ja een f1 helemaal met die rem/optrek kracht.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:26
YakuzA schreef op zondag 22 juli 2018 @ 14:42:
[...]

Bloomberg heeft het alleen over een schouder operatie.

[...]

https://www.bloomberg.com...to-replace-ceo-marchionne
Het is geen schouder operatie, al is dat wel het officiele statement geweest.
Sergio Marchionne in deep coma, condition reportedly irreversible

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

F1 abandons plans to hold Miami GP in 2019
https://www.motorsport.co...least-until-2020-1063206/

mooi :Y)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 08:49
Volgens Autobild (alarmsirenes: AAN) heeft Lawrence Strol (papa Stroll) Force India gekocht
https://www.autobild.de/a...ia-verkauft-11332825.html

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

iichel schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:32:
Volgens Autobild (alarmsirenes: AAN) heeft Lawrence Strol (papa Stroll) Force India gekocht
https://www.autobild.de/a...ia-verkauft-11332825.html
En Williams gaat ten onder?

• iichel
Williams heeft wel vaker zwaardere tijden gekend. Als Stroll vertrekt hebben ze een plekje voor een andere coureur, mogelijk paydriver, dus wellicht dat dat een redding kan brengen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Plekje voor Maldonado :P

39

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ThomasG
Je kunt van Maldonado zeggen wat je wilt. Maar hij is/was wel sneller dan Stroll, en ook beter in het geven van feedback :+

Het probleem van Williams is dat ze een slechte auto hebben en twee onervaren F1 courreurs die niet genoeg (goede) feedback geven om de auto te verbeteren. En daardoor blijft het slecht.

[Voor 26% gewijzigd door ThomasG op 23-07-2018 18:41]

• alexbl69
Misschien kan Williams een carrière als safety-car leverancier overwegen.

"Tell Charlie the SC must drive faster..."

iRacing Profiel

• Mr Brightside
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-07-2019
Goede column over Red Bull komende jaren. Ben het hier helemaal mee eens. In niemandsland Red Bull de komende jaren. https://www.f1today.net/n...61/column-in-niemandsland

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:21
Ik hoorde dat Nasr ook terug wilde komen in de F1.. Misschien dat die Banco de Brasil weer meeneemt ;)

-

• Exocet
  • Niet online
Mr Brightside schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:56:
Goede column over Red Bull komende jaren. Ben het hier helemaal mee eens. In niemandsland Red Bull de komende jaren. https://www.f1today.net/n...61/column-in-niemandsland
Niet helemaal mee eens. Op een aantal circuits doet Red Bull gewoon mee voor de winst.

• Mr Brightside
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-07-2019
Exocet schreef op maandag 23 juli 2018 @ 19:03:
[...]

Niet helemaal mee eens. Op een aantal circuits doet Red Bull gewoon mee voor de winst.
Maar nooit genoeg voor de WK titel. Daarvoor heb je een Mercedes of Ferrari motor nodig.
Super column! Max wordt in een Red Bull geen kampioen in deze motorformule.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mr Brightside schreef op maandag 23 juli 2018 @ 19:11:
[...]

Maar nooit genoeg voor de WK titel. Daarvoor heb je een Mercedes of Ferrari motor nodig.
Super column? Er staat haast niks in...

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:17
[...]

Matige column.. Raikkonen reed na zijn pitstop snel naar Max toe omdat hij nieuwe banden had, want ook Vettel haalde die tijden niet. Daarnaast lijkt het ook door de brede banden en bredere auto de keuze voor een wat langer chassis waar Ferrari voor heeft gekozen t.o.v vorig jaar ook goed uit te pakken.

Verder weet je niet wat Honda gaat doen, ze hebben de resources dus wie weet. Het lijkt waarschijnlijker dat Honda dichterbij gaat komen dan Renault.

En Max doet ook aan Vettel's dus ook hij moet een dominante auto hebben ander win je het niet van Mercedes & Hamilton.

Ik zou Ricciardo in de tweede Ferrari zetten, die pakt zeker meer punten dan Raikkonnen en is denk ik ook beter dan Bottas. Dan heb je als Ferrari zijnde meer kans op constructeurs titel. Vettel kan dat wel niet willen, maar dan moet hij gewoon geen fouten maken.

• YakuzA

YakuzA

epo schreef op maandag 23 juli 2018 @ 19:36:
[...]
Matige column.. Raikkonen reed na zijn pitstop naar Max snel omdat hij nieuwe banden had, want ook Vettel haalde die tijden niet. Daarnaast lijkt het ook door de brede banden en bredere auto de keuze voor een wat langer chassis waar Ferrari voor heeft gekozen t.o.v vorig jaar ook goed uit te pakken.

Verder weet je niet wat Honda gaat doen, ze hebben de resources dus wie weet. Het lijkt waarschijnlijker dat Honda dichterbij gaat komen dan Renault.

En Max doet ook aan Vettel's dus ook hij moet een dominante auto hebben ander win je het niet van Mercedes & Hamilton.

Ik zou Ricciardo in de tweede Ferrari zetten, die pakt zeker meer punten dan Raikkonnen en is denk ik ook beter dan Bottas. Dan heb je als Ferrari zijnde meer kans op constructeurs titel. Vettel kan dat wel niet willen, maar dan moet hij gewoon geen fouten maken.
Honda heeft het voordeel dat ze ook de goede lay-out incl split turbo nu hebben, die heeft per definitie meer potentie dan de Renault lay-out waar warmte van de turbo direct ook in de compressor terecht komt.

Vraag me af of er iemand het idee heeft om de intake bij de airbox eraf te halen, aangezien deze met de halo toch meer turbulentie pakt dan vroeger.
(En dan alleen de verplichte rollbar monteren, maar dan aerodynamisch. )

PSN

• ThomasG
[...]

Vettel is anders 4 keer WDC geworden ondanks dat Renaullt (toen ook) de slechtste motor was. Het ligt niet aan de motorformule, maar aan de aeroformule; of een combinatie daarvan. Er is te veel vuile lucht waardoor het nu neer komt om zoveel mogelijk vermogen om dat enigszins te compenseren op de rechte stukken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
De renault V8 was prima in driveability en brandstofverbruik... :) En de samenwerking RBR/Renault heeft een grote rol gespeeld in de ontwikkeling van de EBD.

• ThomasG
Wellicht. Maar stel je geeft elk team de zelfde motor dan houd je nog steeds het huidige probleem. De autos genereren veel vuile lucht en kunnen daardoor niet lang blijven aanvallen, want daarmee vernaggelen ze hun banden. Ja, in kwalificatie komen ze dichter bij elkaar. Maar in de race zullen er weer gewoon gaten van 2-3 seconden vallen omdat ze dan het mist last hebben van vuile lucht.

Om te zorgen dat er meer actie komt, dus meer aanvallen/verdedigen en het liefst een aantal rondes achter elkaar, moeten ze de aeroformule aanpassen; en niet de motor.

• iichel
Dat gaan ze volgend jaar ook doen, de aero formule aanpassen.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 09:58
iichel schreef op maandag 23 juli 2018 @ 19:49:
De renault V8 was prima in driveability en brandstofverbruik... :) En de samenwerking RBR/Renault heeft een grote rol gespeeld in de ontwikkeling van de EBD.
Voor wie :? heeft hierboven: EBD -> Exhaust Blown Diffuser

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
EBD is inderdaad exhaust blown diffuser (cold of hot blowing), een van de redenen waardoor Red Bull behoorlijk dominant was in het late V8 tijdperk.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• YakuzA

YakuzA

iichel schreef op maandag 23 juli 2018 @ 19:56:
Dat gaan ze volgend jaar ook doen, de aero formule aanpassen.
Jup. Volgend jaar worden alle voorvleugels inwash ipv outwash + geen blown axle.

PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

alexbl69 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:54:
Misschien kan Williams een carrière als safety-car leverancier overwegen.

"Tell Charlie the SC must drive faster..."
Ja lekker een safety car die random in een bocht alle grip kwijt kan raken :X

• ThomasG
mark-k schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:47:
[...]

Ja lekker een safety car die random in een bocht alle grip kwijt kan raken :X
Het is altijd wel grappig dat de ene race A coureur X vraagt of de SC harder wilt rijden, en race B vraagt coureur Y of de SC zachter wilt rijden. Vooral omdat de FOM daarna ook cut naar Bernd Mayländer met een glimlach :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jasphur

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

ThomasG schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:05:
[...]
Het is altijd wel grappig dat de ene race A coureur X vraagt of de SC harder wilt rijden, en race B vraagt coureur Y of de SC zachter wilt rijden. Vooral omdat de FOM daarna ook cut naar Bernd Mayländer met een glimlach :+
Trager rijden heb ik nog niet gehoord, wel standaard Hamilton dat hij te langzaam rijdt.

• ThomasG
mark-k schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:15:
[...]

Trager rijden heb ik nog niet gehoord, wel standaard Hamilton dat hij te langzaam rijdt.
Ik weet niet meer welke race het was, en of het Hamilton of Vettel was. Maar het is nog niet zo lang geleden, tell the SC to slow down.

Edit: Het was Vettel, maar wel met een reden die ze er niet bij hadden laten horen. Namelijk dat beide Willams auto's zichzelf moesten unlappen, maar te langzaam reden om iedereen + SC in te halen. Vettel saying the Safety Car should slow down

[Voor 33% gewijzigd door ThomasG op 23-07-2018 21:23]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• alexbl69
ThomasG schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:18:
[...]
Namelijk dat beide Willams auto's zichzelf moesten unlappen, maar te langzaam reden om iedereen + SC in te halen. Vettel saying the Safety Car should slow down
Het is leuker als je het vertaalt als zijnde dat de Safety Car langzamer moest rijden zodat de Williams'en hem in konden halen :)

iRacing Profiel

• sjaool

sjaool

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-05 11:50

• ThomasG

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:03
ThomasG schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:52:
[...]
Nieuwe naam: Force Majeure? :+
Als Lance er gaat rijden is Farce India misschien een betere keuze. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim"

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:14

TrekDr0p

QR niet scannen

Force Canada natuurlijk :+

• hansvk
  • Laatst online: 23:53
Nou, gaan we echt zien wat Stroll (niet) waard is. Of gaat papa Stroll op een of andere manier regelen dat Perez zijn zoontje niet voor gek laat staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThomasG
hansvk schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:59:
Nou, gaan we echt zien wat Stroll (niet) waard is. Of gaat papa Stroll op een of andere manier regelen dat Perez zijn zoontje niet voor gek laat staan.
Het is eigenlijk wel een beetje zielig voor Stroll. Hij doet zo zijn best om van het imago af te komen dat hij enkel in de Formule 1 zit door het geld van z'n vader, koopt z'n vader een team. Nu komt er nog meer druk op hem, want nu moet hij wel gaan presteren. Anders blijft hij in de ogen van veel mensen altijd de "paying driver".

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

ThomasG schreef op maandag 23 juli 2018 @ 23:02:
[...]
Het is eigenlijk wel een beetje zielig voor Stroll. Hij doet zo zijn best om van het imago af te komen dat hij enkel in de Formule 1 zit door het geld van z'n vader, koopt z'n vader een team. Nu komt er nog meer druk op hem, want nu moet hij wel gaan presteren. Anders blijft hij in de ogen van veel mensen altijd de "paying driver".
Hij heeft in ieder geval de betere deal dan z'n zus. Die kreeg een videoclip van $50.

YouTube: CHLOE STROLL - SURRENDER

(al zijn ze beiden even goed in wat ze doen als je het mij vraagt :+)

[Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 23-07-2018 23:12]

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:01
Bosmonster schreef op maandag 23 juli 2018 @ 23:12:
[...]

Hij heeft in ieder geval de betere deal dan z'n zus. Die kreeg een videoclip van $50.

Doe daar eens even een waarschuwing bij de Mute knop vooraf in te drukken ;( :-(

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:25

Destruction

(ex-)Automonteur

Bosmonster schreef op maandag 23 juli 2018 @ 23:12:
[...]

Tsja, na al die miljoenen die hij in de carriere van Lance moet steken blijft er natuurlijk niet zoveel meer over voor de andere koters :+

Het lijkt me overigens een erg slechte deal als de enige manier waarop Lance verder komt op de grid moet voortkomen uit papa, die een team koopt dat hoger staat in het WDC :/ Het hele verhaal rond het debuut van Lance geeft al te denken, dat zegt al heel veel... Had papa Stroll dan nog gezegd "Je zit nu in de F1, ik heb je geholpen. Vanaf nu moet JIJ laten zien dat je 't kunt en jezelf in de kijker rijden" had ik er nog enige vorm van respect voor gehad. Maar inderdaad, als het echt zo is dat papa FI gaat kopen om Lance hogerop proberen te krijgen zal hij nooit meer van het imago inkoop rookie af komen.

Hoe rijk je ook bent, maar als sponsor/vader moet je toch ook inzien dat het klauwen met geld kost en de prestaties gewoon niet bijzonder zijn :?

[Voor 20% gewijzigd door Destruction op 23-07-2018 23:27]

Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Edd
  • Laatst online: 23:21
hansvk schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:59:
?
Stroll wilde toch dat Kubica zijn teamgenoot bij Force India, uhm.. Force Strollolol werd?

-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Edd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 23:28:
[...]

?
Stroll wilde toch dat Kubica zijn teamgenoot bij Force India, uhm.. Force Strollolol werd?
Als het betekend dat Kubica een kans krijgt om te racen, is het misschien een minder slecht plan als het allemaal doorgaat :+

Niet dat ik nou zo'n Kubica fan ben, maar ik zou het opzich wel een mooi verhaal vinden als het 'm lukt om weer fulltime terug te komen 8) Dan wel na 2 of 3 seizoenen plaats maken voor een jong talent :+

Maar... Wat moet er dan met Williams gebeuren? Die gaan het zonder het geld van papa Stroll niet meer overleven, vrees ik. Niet alleen hebben ze nou niet bepaald de grootste talenten in dienst, ze hebben (mogelijk als gevolg van...) ook een draak van een auto en hun grootste sponsor (Martini) vertrekt eind dit jaar...

[Voor 22% gewijzigd door Destruction op 23-07-2018 23:34]

Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-05 09:21
eerst williams naar de kloten geholpen... en nu force india als volgend slachtoffer..
Ow boy!

• iichel
Hoe precies heeft Stroll Williams naar de kloten geholpen?

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

iichel schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 00:15:
Dit dus. Williams heeft Williams naar de kloten geholpen, netzoals Frau Kaltenborn bezig was Sauber naar de afgrond te brengen.

Ik hoop dat er nog een redding komt, ook voor McLaren. Het zijn teams/namen die al heel lang mee draaien, er verdwijnt letterlijk een stuk historie als die 2 zouden vertrekken/omvallen :/

[Voor 24% gewijzigd door Destruction op 24-07-2018 00:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

iichel schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 00:15:
- Door de simulator in 2015/2016 te "gijzelen" omdat Pa Stroll het ding (mede) betaald heeft en dus Bottas en Massa het met de (sterk ver)oude(rde) simulator moesten doen, want op de nieuwe stond F3-software waar Stroll ten alle tijden gebruik van moest kunnen maken.
- Doordat Williams tussen de gp's door vorig jaar naar allerlei circuits moest vliegen met een oude auto want Strolletje moest allerlei onbekende circuits gaan leren en deed dus beroep op een hoop medewerkers, materialen etc etc zonder dat daarvoor extra personeel voor aangenomen is (oftewel: personeel werd weggehaald op plaatsen waar dat mogelijk harder nodig was).
- Door bovenstaande 2 punten (en met name het laatste punt) is de 2018-auto haastig en bagger ontworpen en in elkaar gehobbied. 2017 was een behoorlijk verloren seizoen en Williams had zich op tijd kunnen richten op 2018, ware het niet dat een of andere pipo de wereld over gevlogen moest worden met oude meuk en tijd zat te vreten. :+
- Stroll voegt totaal niets toe aan bruikbare feedback. Hij klaagt alleen maar als iets niet goed is, en als meneer de bocht uit vliegt, een muur gaat knuffelen, materiaalpech heeft of iets anders geks uithaalt dan is het over de boordradio alleen maar: "ik snap het niet". Het lijkt dan ook geen slimme jongen te zijn, in ieder geval lijkt hij totaal niet te begrijpen wat er met de auto is, hoe die afgesteld moet worden, wat er beter zou kunnen of wat dan ook. In de pers uit 'ie zich vervolgens nogal ongelukkig: "de auto is niet goed, ZIJ moeten het maar oplossen!" Een "wij" bestaat niet bij hem.
- Endezoovoortsch endezoovoortsch… :P

[Voor 20% gewijzigd door Bart-Willem op 24-07-2018 00:33]

Volvotips.com

• iichel
Sorry hoor maar de huidige FW41 is gewoon een draak van een auto omdat het ontwerp team een verkeerde filosofie genomen heeft in de aero en koeling en dat ook slecht uitgevoerd heeft.

Daar heeft het simulatorwerk van 15/16 en het runnen van een oude auto in 2017 niks mee te maken.

De designers runnen geen auto, dat doen de engineers en er zal vast een klein groepje engineers (man of 10 max) die auto de wereld rond gesleept hebben. Da's een fractie van de honderden mensen die Williams F1 runnen.

[Voor 34% gewijzigd door iichel op 24-07-2018 00:40]

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

In 2017 bedoel je... Stroll werd vorig jaar de wereld over gevlogen tussen de GP's door. :P

Edit: snel je fout editten he! :+ Maar neem aan dat er wel meer dan 10 man mee gaan, 10 is een lachertje voor 1 F1-wagen. :)

[Voor 41% gewijzigd door Bart-Willem op 24-07-2018 08:13]

Volvotips.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Williams is zeker ook verantwoordelijk voor een niet al te beste auto, maar ze zijn ook verantwoordelijk voor 2 coureurs in de auto te zetten die waarschijnlijk uit een Ferrari nog geen top 10 kunnen halen. Leuk dat ze wat geld opleveren, maar vervolgens rijdt je achteraan, heb je geen idee hoe competitief je auto werkelijk is en kun je er ook niet van je rijders op aan om feedback voor verbetering te krijgen.

Had het al eerder gezegd: Bottas reed Massa naar huis en Massa reedt Stroll naar huis. Nu is zelfs Sirotkin in veel gevallen iets sneller dan Stroll.

Dus bagger auto vast, maar zet bijvoorbeeld Max in die auto en je hebt een heel ander beeld.

[Voor 52% gewijzigd door Bosmonster op 24-07-2018 07:24]

• Jasphur
Het is al 2 over 8 :P

[F1 2018] Race 12 - GP van Hongarije

Oe! En de volgende post is post nummer 10.000! :P

[Voor 161% gewijzigd door Jasphur op 24-07-2018 08:05]

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee