Toon posts:

[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste
Acties:
  • 557.599 views

Acties:
  • +2Henk 'm!

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:20

monster944

Forza 5 : DucatiFool

[quote]nachtnet schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:32:
18" velgen vanaf 2021.
Nieuw contract voor banden leverancier start vanaf 2020-(tot 2023)

Dan worden de ophangingen ook zwaarder belast.

En geen bandenwarmers meer, dat wordt dus 2 a 3 rondjes warm rijden, daar gaat het veld wel op zijn kop na een bandenwissel.

Live your life to the Max 1.

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-05 13:46

Soggney

Zeekomkommer

Bottas nu ook verlengd bij Mercedes: 1 jaar,

Zie nu pas dat het al vermeld was.

[Voor 31% gewijzigd door Soggney op 20-07-2018 10:39]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:55
Volgens Buxton is Perez gelinkt aan Haas. Als Grosjean het niet beter doet in de tweede seizoenshelft, zou mij het niet verbazen als Perez daar volgend jaar rijdt. Misschien dat Renault Stoffel als tweede coureur ambieert voor het geval Sainz terug moet, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:08
PER is altijd goed in het ingooien van zijn glazen. Die verwacht zelf nog het stoeltje van RAI over te kunnen nemen, en zal daarom mogelijk wederom laat willen tekenen. Zo laat dat HAAS hem alweer heeft laten schieten. (en FI ook.)

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:01
@basvn Dat snap ik. Maar kleine moeite om nog een jaar contract op te stellen toch? Het geeft vanaf 2021 zoveel meer mogelijkheden voor bandenleveranciers.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +5Henk 'm!

• nachtnet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
Dit gaat toch een mega impact hebben op die Y250 vortex en alle overige aero?

[Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 20-07-2018 10:48]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:58
monster944 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:38:
[quote]nachtnet schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:32:

En geen bandenwarmers meer, dat wordt dus 2 a 3 rondjes warm rijden, daar gaat het veld wel op zijn kop na een bandenwissel.
Geen bandenwarmers meer? Dat lijkt me een interessante regel. Gaan we dan monteurs zien die de föhn van de vrouw meenemen in de pitbox? Of in Qatar een setje banden die even in de brandende zon worden gelegd?

• smurf_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 15:43
nachtnet schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:32:
18" velgen vanaf 2021.
Nieuw contract voor banden leverancier start vanaf 2020-(tot 2023)

Niemand anders dan Pirelli gaat daar natuurlijk op inschrijven. Niemand gaat voor 1 seizoen banden ontwikkelen en daarna de hele structuur nog eens opnieuw ontwikkelen.
Dit lijkt mij voor de coureur ook een best grote wijziging, De 18" velgen hebben een band met een veel kleinere wang. De vervorming van de band zal geheel anders aanvoelen denk ik.
Geen bandenwarmers maakt het wel interessant denk ik, vergt veel meer inzicht om de auto op op de baan te houden na de wissel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:20

monster944

Forza 5 : DucatiFool

Ik bedenk net, dat heeft een grote inpact op de bouw van de gehele auto, hoogte, airo etc etc..

En wat te denken van gestuiter op een hobbelig circuit.

En nog 11 minuten tot FP1 :)

Live your life to the Max 1.

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 08:49
Toch wel blij met de HAM/BOT line up voor 2019 bij Mercedes. Vind het een leuk stelletje, lijkt alsof ze beide veel respect voor elkaar hebben.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• nachtnet

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:32
iichel schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:53:
Toch wel blij met de HAM/BOT line up voor 2019 bij Mercedes. Vind het een leuk stelletje, lijkt alsof ze beide veel respect voor elkaar hebben.
Het is zo gezellig omdat BOT niet écht een concurrent voor HAM is. Het is een echte tweede rijder. Dus dan vind HAM het wel prima. Denk dat het minder gezellig wordt als HAM een directe concurrent in zijn team heeft.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• iichel
  • Laatst online: 27-05 08:49
Rivanov schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:55:
[...]

Het is zo gezellig omdat BOT niet écht een concurrent voor HAM is. Het is een echte tweede rijder. Dus dan vind HAM het wel prima. Denk dat het minder gezellig wordt als HAM een directe concurrent in zijn team heeft.
Ja maar toch ben ik, vooral dit seizoen, toch wel onder de indruk van Bottas. Hij is niet zelden sneller dan Hamilton, wie toch een beetje ups en downs lijkt te hebben dit seizoen. Met een beetje what-if had ie het WDC kunnen leiden. Mja, what-if telt natuurlijk niet :)

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +9Henk 'm!

• nachtnet

:+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:56
Als ze dat nou ook even bij Ric doen. :+

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three. -2020

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

scrappy.doo schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:48:
[...]

Geen bandenwarmers meer? Dat lijkt me een interessante regel. Gaan we dan monteurs zien die de föhn van de vrouw meenemen in de pitbox? Of in Qatar een setje banden die even in de brandende zon worden gelegd?
Toch raar, Jack heeft daar op Ziggo toen een stukje op gehad (of was het Olav?) waar die warmers juist voor de veiligheid zijn, meteen grip en knallen maar. Snap wel dat ze enigszins gelijk willen trekken met andere racesporten, maar F1 is toch wel beetje de 'on the egde' van racen, niet te vergelijken met een GT3 die met koude bandjes weer wegrijd.
Rivanov schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:55:
[...]

Volgens mij zijn Finnen gewoon perfect tweede rijders, doen hun ding, willen absoluut geen media-aandacht buiten mwah, maar kunnen gewoon lekker rijden. MERC/FER beide tweede man een Fin, RIC dan maar ruimen voor een Fin bij RBR? :P

[Voor 29% gewijzigd door SinergyX op 20-07-2018 11:14]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

SinergyX schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:12:
[...]

Toch raar, Jack heeft daar op Ziggo toen een stukje op gehad (of was het Olav?) waar die warmers juist voor de veiligheid zijn, meteen grip en knallen maar. Snap wel dat ze enigszins gelijk willen trekken met andere racesporten, maar F1 is toch wel beetje de 'on the egde' van racen, niet te vergelijken met een GT3 die met koude bandjes weer wegrijd.

[...]

Volgens mij zijn Finnen gewoon perfect tweede rijders, doen hun ding, willen absoluut geen media-aandacht buiten mwah, maar kunnen gewoon lekker rijden. MERC/FER beide tweede man een Fin, RIC dan maar ruimen voor een Fin bij RBR? :P
Wellicht krijg je de banden met die 18" inch velgen sneller warm door de minder dikke wangen(?)

• mphilipp
  • Laatst online: 01:40

mphilipp

Romanes eunt domus

alexbl69 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:27:
[...]
Is al eerder besproken. Hij moet dan dit jaar kampioen worden, en dan nog 2 keer. Hij heeft ervoor getekend, dus het zal ongetwijfeld zijn insteek zijn. Maar ben ook bang dat als er in dat traject ergens een kink in de kabel komt (als hij het dit jaar bijvoorbeeld niet redt) de motivatie wel eens rap minder kan worden.
Ja, maar dat denk jij. Niemand kan in het hoofd van Hamilton kijken. Vooralsnog wordt je kampioen door het vermogen je over tegenslagen heen te kunnen zetten en juist een tandje harder te gaan waar andere huilend afhaken. Onze gevoelens en gedachten komen dus per definitie overeen met wat er omgaat in een topsporter.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Jammer, ik vind de kleine velgen juist typisch F1.

Enkele aannames...
De banden worden nu mede opgewarmd door de remmen toch, dat effect zal straks minder zijn?
Lagere/stijvere wang, dus kleiner grensgebied?
Meer turbulente lucht vanaf de wielen?
Lichtere wielen, dus lager on-afgeveerd gewicht, dus betere/directere rij-eigenschappen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nachtnet
@Robertdj ook ruimte voor grotere remmen.(dus nog kleinere remzone.)

• Robertdj
  • Niet online
nachtnet schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:29:
@Robertdj ook ruimte voor grotere remmen.(dus nog kleinere remzone.)
Denk niet dat remkracht nu de bottleneck is.
Hoop het sowieso niet, want hoe kleiner de remzone hoe moeilijker het wordt om iemand in te halen.

Koeling zal wel makkelijker worden, een zegen voor Grosjean! (als hij tegen die tijd nog mee rijdt :P)

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Eventueel ook minder kans op punctures bij het wheelbangen?

• mark-k
  • Laatst online: 26-05 14:21

mark-k

AKA markkNL

Stoelpoot schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:37:
Eventueel ook minder kans op punctures bij het wheelbangen?
Waarschijnlijk wel meer kans op velgschade, daar word je ook niet vrolijk van.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:56
loekf2 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:14:
[...]

Heeft Verstappen niet een contract tot en met 2020 ? Moeten Lauda en Toto nog een jaar wachten...
TOT

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
Scarbs heeft een aantal weken geleden een video gemaakt over de impact van grotere wielen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-05 12:52
Ben ik nou echt de enige die grotere velgen niet uit vind zien op een F1 auto?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:46

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Optisch had ik 16 inch denk ik mooier gevonden, maar we gaan zien hoe het uitwerkt.

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-05 15:22
@Zahariac Ook niet mijn ding, maarja het zal vast wel weer wennen.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:19
roda_djavulen schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:39:
@Zahariac Ook niet mijn ding, maarja het zal vast wel weer wennen.
Zahariac schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:29:
Ben ik nou echt de enige die grotere velgen niet uit vind zien op een F1 auto?
Zijn wel meer dingen niet meer mooi aan een F1 auto halo

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-05 15:22
@basvn Jup, maar aan dat voorbeeld ben ik intussen ook alweer gewend :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:12
Nvm :)

[Voor 97% gewijzigd door Reinier op 20-07-2018 23:54]

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

nvm

[Voor 99% gewijzigd door mark-k op 20-07-2018 20:21]

• Jasphur
Beetje lastig lezen zonin Twitter, maar hier het silly season concept van Will Buxton

https://twitter.com/wbuxt.../1020603646336258048?s=21

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:21

-

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:42

Vuvuzela

My spire is forming

Aparte tweet. Alsof Ferrari hem liever heeft dan andersom.

I served in a company of heroes.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:24

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Jasphur schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 14:22:
Beetje lastig lezen zonin Twitter, maar hier het silly season concept van Will Buxton

https://twitter.com/wbuxt.../1020603646336258048?s=21
Norris naar STR zie ik nog best wel gebeuren eigenlijk.
Hoop dat Leclerc naar Ferrari mag, mag Kimi wel... maar die mag wel met pensioen :P

:Y)

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:40
Ziet er niet echt uit als een officieel account. Of is dit echt zijn officiële twitter?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 22:42

Vuvuzela

My spire is forming

BlackMonkey schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 18:55:
[...]

Ziet er niet echt uit als een officieel account. Of is dit echt zijn officiële twitter?
goed punt. Dit is een Turkse f1 fan uit Duitsland oid.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:32
Marchionne weg bij FCA (Ferrari, Fiat, Chrysler etc) wegens ziekte.

https://www.motorsport.co...errari-president-1062429/

[Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 21-07-2018 19:27]

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wut? Volgens AMuS heeft Ferrari door een software-update gewoon 38pk erbij gekregen vanaf Oostenrijk. :o

https://www.auto-motor-un...lt-ferrari-mehr-leistung/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:17
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 21:26:
Wut? Volgens AMuS heeft Ferrari door een software-update gewoon 38pk erbij gekregen vanaf Oostenrijk. :o

https://www.auto-motor-un...lt-ferrari-mehr-leistung/
Aanwezig bij Hockenheim dit weekend. Het viel ons op dat de Ferrari een unieke overschakeling in geluid kent bij uit accelereren. Reddit zei dat dit de wastegates zijn maar misschien dat hier meer achter steekt.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Waarschijnlijk eerder door dat nieuwe uitlaatsysteem, dat heeft de meeste invloed op het motorgeluid. :P

Volvotips.com

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:52
sorry maar amus valt bij mij tegenwoordig onder het putje afvoer....
die site zit zo dik in de reclame dat normaal lezen niet meer mogelijk is.
het enige waar ze op uit zijn is aandacht en geld binnen harken dus ik neem hun berichten ook steeds minder serieus.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Gpupdate is ook flink aan het afdwalen sinds ze overgenomen zijn. Veel meer clickbait-artikelen en overal worden totaal-niet-relevante video's bij gegooid voor de views. :/

Volvotips.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:14

TrekDr0p

QR niet scannen

Even doorgaand op de motor discussie van Ferrari.
Stel voor VET wordt WDC en Ferrari wordt WCC, maar ze komen erachter dat ze het hele seizoen al iets illegaals gebruiken. Worden ze dan gewoon gediskwalificeerd? Of alleen de laatste race

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 00:05
TrekDr0p schreef op zondag 22 juli 2018 @ 09:00:
Stel voor VET wordt WDC en Ferrari wordt WCC, maar ze komen erachter dat ze het hele seizoen al iets illegaals gebruiken. Worden ze dan gewoon gediskwalificeerd? Of alleen de laatste race
Lijkt mij dat ze gediskwalificeerd worden voor de races waarvan bewezen kan worden dat ze iets illegaals gedaan hebben. Of het moet al zo illegaal zijn dat ze een of beide auto's diskwalificeren uit het hele seizoen. Alleen diskwalificeren voor de laatste race lijkt mij in ieder geval raar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-05 13:47
TrekDr0p schreef op zondag 22 juli 2018 @ 09:00:
Even los van de consequenties, (ik ben het eens met diegene boven mij). Ik kan me niet voorstellen dat Ferrari echt iets illegaals zou gebruiken. Eerder een loophole in de regels uitbuiten, want anderen nog niet hebben ontdekt. Dat wordt dan volgend seizoen direct verboden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zoals het olieverbruik van mercedes afg jaren.

Piepdozen zijn die sterren, ze zijn minder dominant en gelijk zeuren dat ze expres vsn de baan getikt worden en dat andere stoute dingen doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
hjs schreef op zondag 22 juli 2018 @ 10:40:
Zoals het olieverbruik van mercedes afg jaren.

Piepdozen zijn die sterren, ze zijn minder dominant en gelijk zeuren dat ze expres vsn de baan getikt worden en dat andere stoute dingen doen.
Mwa, dat laatste gebeurt altijd en over en weer. Als je concurrent iets doet waarvan je niet weet wat het is of het niet krijgt nagemaakt ga je natuurlijk klagen. Toen RBR & Mercedes met de FRIC ophanging reden kreeg Ferrari het ook niet voor elkaar en hebben ze zo lang bij de FIA klachten ingediend totdat het verboden is. En zo gaat het dus de hele tijd heen en weer. Elk stuk innovatie wat op, of net over, de grens van de regels is wordt door de concurrentie wel over geklaagd.

Overigens ben ik het verder wel eens dat Mercedes zich nu erg laat kennen nu het niet mee zit. Met de beschuldigingen van dat RAI bewust op HAM inreed, het klagen van HAM als het niet mee zit (ok, deed hij eigenlijk altijd al, maar nu zit het vaker niet mee :p), etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:26
Wat Ferrari doet is ook helemaal niet illegaal, maar gewoon slim. Er zit een limiet op de batterij-capaciteit, de battery mag dus niet "groter" zijn. Ferrari heeft de batterij gehalveerd, en heeft twee keer zo'n halve batterij de auto. Ook hebben ze een goede MGU-H (wat eigenlijk een domme naam is omdat het weinig met heat te maken heeft), waardoor ze de batterij vaker/sneller kunnen opladen. Omdat de batterij door de helft is, kunnen ze er een gebruiken voor vermogen en de andere opladen met de MGU-H.

Hierdoor kan Ferrari de batterij vaker gebruiken voor vermogen, en daar halen ze die extra PKs vandaan.

[Voor 10% gewijzigd door ThomasG op 22-07-2018 10:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

ThomasG schreef op zondag 22 juli 2018 @ 10:58:
Wat Ferrari doet is ook helemaal niet illegaal, maar gewoon slim. Er zit een limiet op de batterij-capaciteit, de battery mag dus niet "groter" zijn. Ferrari heeft de batterij gehalveerd, en heeft twee keer zo'n halve batterij de auto. Ook hebben ze een goede MGU-H (wat eigenlijk een domme naam is omdat het weinig met heat te maken heeft), waardoor ze de batterij vaker/sneller kunnen opladen. Omdat de batterij door de helft is, kunnen ze er een gebruiken voor vermogen en de andere opladen met de MGU-H.

Hierdoor kan Ferrari de batterij vaker gebruiken voor vermogen, en daar halen ze die extra PKs vandaan.
En dat is niet mogelijk/legaal bij het gebruik van 1 accu omdat je dan directe passthrough van de H naar de K krijgt qua energie die dan niet gemeten kan worden oid?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
mark-k schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:14:
[...]

En dat is niet mogelijk/legaal bij het gebruik van 1 accu omdat je dan directe passthrough van de H naar de K krijgt qua energie die dan niet gemeten kan worden oid?
Volgens mij mag je juist wel direct energie van de MGU-H naar de MGU-K voeren. Van wat ik begrepen heb is er sinds dag 1 (2014 dus) een limiet op de hoeveelheid energie die van de ES naar de MGU-K mag. Mercedes heeft daar toen meteen gebruik gemaakt van de loophole door, indien mogelijk, de energie direct van de MGU-H naar de MGU-K te sturen. Later is Ferrari daar (uiteraard) ook gebruik van gaan maken toen bleek dat dit "mocht" (regels zijn er ook niet op aangepast), of Renault en Honda dit nu ook doen weet ik niet.

En wat het voordeel is van 2x een "halve" batterij plaatsen zou zijn is mij ook onduidelijk. Je mag nog steeds maar dezelfde hoeveelheid energie opslaan en deployen per ronde. Daarnaast lijkt mij dat gebruiken van de energie en het opladen ook tegelijk kan. Een telefoon kun je immers ook tegelijk gebruiken en opladen. En i.p.v. alle energie naar de accu sturen om het direct eruit te halen kun je dus ook alle energie rechtstreeks naar de MGU-K sturen (en evt. het overschot naar de accu).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

RobertMe schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:28:
[...]

Volgens mij mag je juist wel direct energie van de MGU-H naar de MGU-K voeren. Van wat ik begrepen heb is er sinds dag 1 (2014 dus) een limiet op de hoeveelheid energie die van de ES naar de MGU-K mag. Mercedes heeft daar toen meteen gebruik gemaakt van de loophole door, indien mogelijk, de energie direct van de MGU-H naar de MGU-K te sturen. Later is Ferrari daar (uiteraard) ook gebruik van gaan maken toen bleek dat dit "mocht" (regels zijn er ook niet op aangepast), of Renault en Honda dit nu ook doen weet ik niet.

En wat het voordeel is van 2x een "halve" batterij plaatsen zou zijn is mij ook onduidelijk. Je mag nog steeds maar dezelfde hoeveelheid energie opslaan en deployen per ronde. Daarnaast lijkt mij dat gebruiken van de energie en het opladen ook tegelijk kan. Een telefoon kun je immers ook tegelijk gebruiken en opladen. En i.p.v. alle energie naar de accu sturen om het direct eruit te halen kun je dus ook alle energie rechtstreeks naar de MGU-K sturen (en evt. het overschot naar de accu).
Dat was dus precies mijn redenatie waarom ik niet in zag wat het nut was van 2 halven. Misschien heeft ferrari gewoon een beest van een MGU-H gemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:46

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zitten er nog meer regels op de batterij? Zoals een bepaald voltage ofzo? Misschien dat ze door 2 halve in serie daar iets kunnen rommelen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:05

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

MikeyMan schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:41:
Zitten er nog meer regels op de batterij? Zoals een bepaald voltage ofzo? Misschien dat ze door 2 halve in serie daar iets kunnen rommelen?
Er kunnen natuurlijk ook truukjes mbt koeling in zitten. Met 2x een halve accu kun je ook bijv opwarming door het opladen verdelen op de manier dat je wilt.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:26
RobertMe schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:28:
[...]

Een batterij kan simpelgezegd in een van twee state's zitten: charging (opaden), discharging (ontladen, dwz. gebruiken). Een batterij tegelijkertijd opladen als ontladen kan niet. Stel je "laad" de batterij op met 1A, en het apparaat verbruikt 3A, dan wordt de batterij ontladen met 2A (en dus niet opgeladen met 1A, en ontladen met 3A). De reden waarom je bijvoorbeeld een telefoon kunt opladen en tegelijk gebruiken is omdat de batterij niet gebruikt wordt tijdens het opladen; er zit een extra component in die seamless de stroom bron wisselt tussen netstroom en battery en het extra netstroom gebruikt om de battery op te laden.

Een voordeel van twee kleinere batterijen is dat er minder energie verloren gaat, omdat er momenten zijn waarbij de MGU-H wel energie harvest (eigenlijk altijd), maar maar de batterij nog wordt gebruikt voor extra vermogen. De MGU-H is simpel gezegd een door de uitlaadgassen aangedreven ventilator gekoppeld aan een dynamo. Met een goede/efficiente MGU-H en mogelijkheid om gelijktijdig te laden en ontladen heb je daar voordeel van, want vaker extra vermogen tot je beschikking (maar met slechts een batterij vol wel minder lang per keer).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:18
Zelfs Kimi met oudere spec is sneller. Dus ja: het lijkt iets softwarematigs of toch iets van een soort maas in het reglement.

Edit
Ik zag dat ik wat posts achter liep. Het trucje is hierboven dus al helemaal onderzocht en uitgelegd. Als het op Tweakers al opgelost is, zal het niet lang duren voordat Mercedes dit ook gaat doen dan.

[Voor 45% gewijzigd door StealthyPeanut op 22-07-2018 13:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Rivanov schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 19:27:
Marchionne weg bij FCA (Ferrari, Fiat, Chrysler etc) wegens ziekte.

https://www.motorsport.co...errari-president-1062429/
Hij ligt volgens Italiaanse media in een diepe coma en zou naar verluidt longkanker hebben. Hij heeft altijd veel gerookt.
Cose che non si vorrebbero mai dire, ma che il dovere di cronaca purtroppo ci impone: #Marchionne è in coma profondo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-05 11:12

Martinspire

Awesomeness

Bee.nl schreef op zondag 22 juli 2018 @ 13:43:
[...]

Hij ligt volgens Italiaanse media in een diepe coma en zou naar verluidt longkanker hebben. Hij heeft altijd veel gerookt.

[...]
Toch achteraf niet blij met de Marlboro reclame denk ik :+

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

Bee.nl schreef op zondag 22 juli 2018 @ 13:43:
[...]

[...]
Bloomberg heeft het alleen over een schouder operatie.
Marchionne’s health has “worsened significantly in recent hours” after complications from shoulder surgery, and he will be unable to return to work, the company said.
https://www.bloomberg.com...to-replace-ceo-marchionne

[Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 22-07-2018 14:43]

PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

RBR denkt wereldkampioen te worden. Met welke betrouwbaarheid denken ze dat te doen? Stel ze hadden wel een goede motor, dan was het toch echt kut met peren geweest met deze betrouwbaarheid :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Martinspire schreef op zondag 22 juli 2018 @ 20:26:
RBR denkt wereldkampioen te worden. Met welke betrouwbaarheid denken ze dat te doen? Stel ze hadden wel een goede motor, dan was het toch echt kut met peren geweest met deze betrouwbaarheid :X
De motor is toch gewoon ook kut omdat hij zo vaak kapot gaat? Met een goede motor gaat hij ook niet zo snel kapot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 20:56
Valt wel mee toch? Van wat ik me van vorig jaar kan herinneren was het vooral de motor die ermee kapte en dit jaar heeft RIC wat pech, maar zijn het vooral ook motoronderdelen die ermee kappen? Geen idee wat het probleem vandaag was, maar ook andere teams hebben wel eens problemen met de onderdelen (bv. Merc in Oostenrijk).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
Denk dat dat 50/50 is? Nu hield bij RIC de motor ermee op (of in ieder geval loss of power), met een andere/goede motor zou dat dus waarschijnlijk niet gebeuren. Zelfde met de kapotte MGU-K in Monaco bv. Maar de 'uitvaller' van Verstappen in FP2 met een lekage was waarschijnlijk weer wel aan RBR zelf toe te schrijven.

Maar tegelijkertijd zie je bij Mercedes nu ook genoeg fouten. De uitgestelde nieuwe motor, de dubbele uitvalbeurt in Oostenrijk, Hamilton gisteren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Volgens Olav is Miami voor 2019 van de baan.

Als ze dan toch in America willen racen, waarom dan niet op Sonoma?

Oke n beetje een Mickey Mouse baantje, maar is bijv. Hongarije ook.
Zal wel niet “F1-proof” zijn, aan de andere kant, Indy rijdt er ook.

En anders kunnen ze mss wel weer naar Indianapolis op het GP circuit

Mss zijn ze daar geen fan meer sinds de Bridgestone race in 2005 maar oke

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:05
kevlar01 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 20:50:
Volgens Olav is Miami voor 2019 van de baan.

Als ze dan toch in America willen racen, waarom dan niet op Sonoma?
[video]
Oke n beetje een Mickey Mouse baantje, maar is bijv. Hongarije ook.
Zal wel niet “F1-proof” zijn, aan de andere kant, Indy rijdt er ook.

En anders kunnen ze mss wel weer naar Indianapolis op het GP circuit
[video]
Mss zijn ze daar geen fan meer sinds de Bridgestone race in 2005 maar oke
Sonoma is juist net met ingang van volgend seizoen van de Indycar kalender af.
Nauwelijks bezoekers (en een super saaie race).

Indy GP circuit is ook super saai, en denk niet dat F1 daar meer wilt komen.

Nee als F1 op een bestaand circuit gaat racen zie ik ze eerder op Road America rijden. Maar daar gaan ze ook niet rijden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik heb dit even naar het algemene topic geschopt aangezien dit te algemeen is voor de race, en de reacties al helemaal hier thuishoren. :)
Ik vraag mij nu al maanden af of de overstap naar Honda hier niet ook enorm mee gaat helpen. RBR is altijd extreem als het om hun auto's gaat. Zeer compact, moeten flink over kerbs kunnen rijden, zeer laat remmen, zeer snel door de bochten en alles moet licht zijn zodat ze gewicht overhouden voor al die aerodynamische elementen. De afgelopen twee jaar hebben ze soms gehad dat er iets kapot ging aan zaken van RBR, niet Renault. RBR is niet zo extreem goed als Mercedes in 2014-2017, dit seizoen is Mercedes niet zo bijzonder meer. RBR doet verder echt niet onder voor een team zoals Ferrari als het om betrouwbaarheid gaat, tenminste het deel waar RBR controle over heeft.

Met Renault nu krijgt RBR een PU met vastgestelde afmetingen zonder inspraak. Daar moeten ze nu hun chassis omheen bouwen, en dan moet ook nog allemaal passen in Newey zijn aerodynamische concept. De motor zelf zal het probleem niet zijn, maar de randzaken zoals radiatoren, batterij en bedrading...

Ik vraag me echt af of ze daar geen rare dingen mee moeten doen bij RBR, omdat Renault het anders ontwerpt en verpakt dan RBR. Specifiek denk ik aan RBR die hun eigen bedrading in een hoekje moet proppen omdat de Renault onderdelen alle goede ruimtes innemen. Zo gek is die gedachte misschien niet eens. Renault is toch al voor F1 standaarden erg zwak als het om elektronica gaat. Het is constant raak met de MGU-H, MGU-K, de batterij en controle-elektronica met Renault.

Met Honda kan dit anders gaan worden omdat ze hier in overleg gaan werken. Ik zou niet verbaast zijn als we begin volgend seizoen al controverse krijgen omdat de STR-14 en RBR-15 wel heel erg op elkaar lijken. Torro Rosso krijgt nu al aanwijzingen en instructies van RBR, en dat gaat alleen maar meer worden nu ze samen een exclusieve PU gaan delen. RBR zal de fijne details dicteren en nadat RBR de PU plaatsing, randzaken zoals radiatoren en versnellingsbak heeft ontworpen in samenspraak met Honda, zal Torro Rosso deze gewoon krijgen. Dan krijg je een Haas effect waar een aantal onderdelen de rest van de auto gaan dicteren.

Ik denk toch al dat Honda nog wel eens kan verrassen. Honda is op het moment bezig met de motor, turbo en MGU-H. Eerst willen ze de automotieven onderdelen op orde krijgen, daarna lijkt hybride pas te komen. De stap met hun motorblok was enorm, en sinds Canada zijn ze druk bezig om deze te testen. Hartley kreeg ook weer een nieuw blok voor de afgelopen race en de vorige zal al in een kist naar Sakura zijn. Honda heeft ook vrijwel onbeperkte capaciteit. Die kunnen echt doodleuk voor elke race een nieuwe PU meenemen. Dat deden ze vorig seizoen met McLaren, en nu doen ze het weer.

Tanabe heeft laatst al aangegeven dat ze nog een motorupdate willen brengen dit seizoen. Dat zou eigenlijk Monza moeten worden, maar later is zeer zeker mogelijk. Daarna zou het me niet verbazen als ze Renault definitief passeren, en in de buurt komen van Ferrari en Mercedes. Eind vorig seizoen was het ook:
-949PK Mercedes
-934PK Ferrari
-907PK Renault
-880PK Honda

https://www.auto-motor-un...n-der-formel1-geschichte/

Van deze vier lijken Ferrari en Honda de grotere stappen te hebben gezet sinds eind vorig seizoen. Ik zou zowel Honda als Renault inschatten rond de 920PK, Ferrari en Mercedes beiden beduidend meer dan 950PK.

Als Honda dan nog eens een keertje een 40PK update kan brengen, dan ben je dichtbij. Uiteraard zullen Mercedes en Ferrari ook nog wat extra's gaan brengen. Inhalen gaat denk ik niet lukken, maar inlopen wel. Dit tot het punt dat ik hoop, maar ook niet verbaast zou zijn als RBR opeens mee gaat doen op de circuits die niet enorm afhankelijk zijn van vermogen. Dan zijn ze denk ik ook geen gevaarlijke outsider meer voor een kampioenschap. De aerodynamische reglementen voor 2019 gaan bargeboards sterk in belang verminderen voor downforce, net zoals de voorvleugel, en gaan juist de nadruk verschuiven op de vloer en diffuser. Daar ligt RBR gewoon een stuk voor op Ferrari en Mercedes. Anders konden ze niet met minder vleugel rijden, en alsnog net zo snel, zo niet sneller zijn in de bochten. Het enige pijnpunt is de verplicht grotere achtervleugel die wel iets meer vermogen gaat vragen als je geen DRS hebt.

@Jasphur Ja, hier weer een bladzijde van mijn aankomende boek. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

mark-k schreef op zondag 22 juli 2018 @ 20:29:
[...]

De motor is toch gewoon ook kut omdat hij zo vaak kapot gaat? Met een goede motor gaat hij ook niet zo snel kapot.
Vooralsnog waren de meeste uitvalbeurten te danken aan de componenten die het team beheerd. Verder is het uitvallen van een cilinder ook niet altijd de schuld van de motorfabrikant. Bovendien zou 1 cilinder minder niet meteen uitval hoeven betekenen imo
Snowdog schreef op zondag 22 juli 2018 @ 20:30:
[...]

Valt wel mee toch? Van wat ik me van vorig jaar kan herinneren was het vooral de motor die ermee kapte en dit jaar heeft RIC wat pech, maar zijn het vooral ook motoronderdelen die ermee kappen? Geen idee wat het probleem vandaag was, maar ook andere teams hebben wel eens problemen met de onderdelen (bv. Merc in Oostenrijk).
Het is sowieso het seizoen van de falende hydraulische systemen, maar bij Red Bull is het DNF percentage te hoog om WDC enWCC te worden.
RobertMe schreef op zondag 22 juli 2018 @ 20:30:
[...]

Denk dat dat 50/50 is? Nu hield bij RIC de motor ermee op (of in ieder geval loss of power), met een andere/goede motor zou dat dus waarschijnlijk niet gebeuren. Zelfde met de kapotte MGU-K in Monaco bv. Maar de 'uitvaller' van Verstappen in FP2 met een lekage was waarschijnlijk weer wel aan RBR zelf toe te schrijven.

Maar tegelijkertijd zie je bij Mercedes nu ook genoeg fouten. De uitgestelde nieuwe motor, de dubbele uitvalbeurt in Oostenrijk, Hamilton gisteren
Ricciardo heeft nu weer 1 extra technische DNF meer, maar kijk eens naar het resultaat:

7x niet aan de finish gekomen, vs 3 van Ferrari en 2 van Mercedes. Dat is echt veel teveel. Tuurlijk, je kunt er 2 afhalen voor Baku, maar dan kom je alsnog op 5. En dat is dan nog zonder alle problemen van kwali en trainingen. Ik denk dat ze zo'n 3 keer meer problemen hebben

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
Martinspire schreef op zondag 22 juli 2018 @ 21:37:
[...]

Ricciardo heeft nu weer 1 extra technische DNF meer, maar kijk eens naar het resultaat:

[afbeelding]

7x niet aan de finish gekomen, vs 3 van Ferrari en 2 van Mercedes. Dat is echt veel teveel. Tuurlijk, je kunt er 2 afhalen voor Baku, maar dan kom je alsnog op 5
Haal Verstappen in Bahrein er dan ook nog even af (aanvaring met HAM en daardoor kapot differentieel). Dan is het 4, 2, 2 (Vettel vandaag telt uiteraard ook niet mee voor technische uitvalbeurten).
En het plaatje is IMHO ook niet compleet. Als je wilt kijken naar technische problemen moet je vind ik ook kijken naar op z'n minst de kwalificatie (+1 voor HAM gisteren). En Ricciardo zijn kapotte MGU-K in Monaco telt uiteraard ook mee. Geen uitvalbeurt nu, maar op elk ander circuit hadden ze hem geparkeerd omdat hij kansloos laatste zou zijn geworden.

Daarnaast was mijn punt dat 1. RBR relatief vaak uitvalt juist door de motor en een andere motorleverancier dat dus kan oplossen, en 2. dat anderen ook al relatief vaak zijn uitgevallen door technische problemen. 4, 2, 2 dus

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dat klopt helemaal. RBR heeft serieus vaak problemen met de bak. Daar maken ze zelf niet veel lawaai over omdat het een RBR bak is. Net als de batterij systemen, als daar wat mis mee is kan Renault in de media weer de wind van voren krijgen terwijl het zooi is die ontwikkeld is door RBR.
RBR laat heel weinig ruimte voor de motor, die daardoor wat warmer wordt dan bij de teams die iets minder slank ontwerpen. Dat is uiteraard het probleem van Renault.... |:(
RBR hebben hun zaken al jaren niet op orde, en ik wens ze dan ook vreselijk veel lol toe met de Honda motor die, zoals iedereen kan zien, bij Toro Rosso bloedsnel en betrouwbaar is. :D

If you do not wish to be contacted, do not check this box. euhm...right

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 23:51

Spotmatic

Ken sent me

Tja, het wordt niks zoals het nu is, als het niks wordt met Honda dan verandert er niet veel hè? Maar er verandert tenminste wel wat. :P

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
Derby schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:15:
Net als de batterij systemen, als daar wat mis mee is kan Renault in de media weer de wind van voren krijgen terwijl het zooi is die ontwikkeld is door RBR.
Bron? De energy store is onderdeel van het "motor" package en wordt dus door Renault geleverd aan RBR. Tenzij Red Bull Technologies dat ding bouwt en verkoopt aan Renault (en die ze zelf gebruikt en verkoopt aan RBR en McLaren) is het gewoon een onderdeel wat van Renault of een leverancier van Renault komt.
RBR laat heel weinig ruimte voor de motor, die daardoor wat warmer wordt dan bij de teams die iets minder slank ontwerpen. Dat is uiteraard het probleem van Renault.... |:(
Wederom, bron? McLaren heeft bij de wintertests toch wel aangetoond dat vooral zij te krap deden ontwerpen met oververhitting tot gevolg. Anders heb je geen brandplekken op de engine cover in Barcelona waar de temperatuur < 10 graden is :P
en ik wens ze dan ook vreselijk veel lol toe met de Honda motor die, zoals iedereen kan zien, bij Toro Rosso bloedsnel en betrouwbaar is. :D
STR Honda is pas een keer uitgevallen door echte motor problemen en dat is Australie geweest waarbij bij Gasly de MGU-H stuk ging en ook de turbo sloopte, en dat issue had Honda voor de volgende race al opgelost. Daarnaast hadden ze in Canada nog een (minor?) issue met de nieuwe spec. waarbij de motor in Gasly zijn auto wat rare (sensor) waardes gaf en ze daarom uit voorzorg de motor hebben gewisseld, maar IIRC is daarna nog aangegeven dat er uiteindelijk niks mis bleek te zijn met de motor (oftewel: grote kans dat in een race er gewoon was doorgereden en er ook gewoon mee was gefinished). Daarnaast had Renault vooral afgelopen jaar ook niet zo'n erg goede betrouwbaarheid op motor gebied (tot het punt dat ze tegen het eind van het seizoen geen onderdelen meer hadden). Dus Honda hoeft ook weer niet zoveel te doen om beter voor de dag te komen dan Renault.

Overigens eens met dat RBR ook hun eigen issues heeft. Zoals bv versnellingsbak in ieder geval bij Verstappen een aantal races terug bij de vrije trainingen, en de brake-by-wire failure op Silverstone

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:27
Derby schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:15:
[...]

Dat klopt helemaal. RBR heeft serieus vaak problemen met de bak. Daar maken ze zelf niet veel lawaai over omdat het een RBR bak is. Net als de batterij systemen, als daar wat mis mee is kan Renault in de media weer de wind van voren krijgen terwijl het zooi is die ontwikkeld is door RBR.
RBR hebben hun zaken al jaren niet op orde, en ik wens ze dan ook vreselijk veel lol toe met de Honda motor die, zoals iedereen kan zien, bij Toro Rosso bloedsnel en betrouwbaar is. :D
Inderdaad, helemaal mee eens. Ze spelen het politiek spelletje hard, of slim, of hoe je het ook wilt zien. Feit blijft dat op de trackrecord van Honda met deze V6 formule, ik RBR nog geen stap voor uit zie maken. Ik mag van harte hopen dat ze iets in de pijplijn hebben zitten waardoor Honda opeens meer power gaat leveren dan Renault..

Bovendien is het voor ons als kijker lastig te zeggen "wat" precies een partij als Renault levert. Inderdaad de bak maken teams veelal zelf, dus alle gearsync problemen die Max/Ric vaak hebben zijn compleet toe te schrijven aan RBR zelf. En dan de vraag; is dat het development bij de fabriek die aan de bak moet ( _O- ) of het race team (regeltechniek engineers die de al deze zut afstellen per circuit)

Stel die Honda motor wordt letterlijk in de RB15 volgend jaar gepropt, en ze blazen er in pre season testing, net zoals bij Mclaren, de 1 na de ander op. Te weinig koeling? Te hoge ambities weer? Bij Toro Rosso gaat het redelijk ok; maar die zijn al blij met punten. Die proberen een leuke mid- (nu back)field auto te bouwen. Dat gaat met RBR echt wel anders zijn.

En zoals je ziet bij andere teams, zijn de monteurs ook niet geheel onbelangrijk. Een olieslang die lekt betekent dus P14 in kwalificatie, of Max die tracktijd in FP2 verloor. Als dat te vaak gebeurt kunnen de onderdelen perfect zijn, maar de auto nog vreselijk onbetrouwbaar..

M.i. de vele uitvalsbeurten van Max vorig jaar, en ook al enkele keren bij RIC dit jaar gezien, geven mij aan dat ze er nog niet zijn.. zelfs al zouden ze een Mercedes motor achter in dat ding mogen hangen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hans1990 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:37:
[...]

Inderdaad, helemaal mee eens. Ze spelen het politiek spelletje hard, of slim, of hoe je het ook wilt zien.
Dat vind ik het meest ranzige aan Red Bull Racing. Als ze winnen ligt het aan Red Bull Racing, als ze verliezen ligt het aan Renault. Puber gedrag, maar ze doen dan ook nog niet zo lang mee. :P

Ik snap dan Renault ook niet dat ze niet meer agressief zijn in de media richting Red Bull.

If you do not wish to be contacted, do not check this box. euhm...right

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:36
Hoog achterklap gehalte maar als dit waar is laat ham zich wel weer erg kennen.
https://www.autoblog.nl/n...ws-deed-na-de-race-112519

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Derby schreef op zondag 22 juli 2018 @ 23:13:
[...]

Dat vind ik het meest ranzige aan Red Bull Racing. Als ze winnen ligt het aan Red Bull Racing, als ze verliezen ligt het aan Renault. Puber gedrag, maar ze doen dan ook nog niet zo lang mee. :P

Ik snap dan Renault ook niet dat ze niet meer agressief zijn in de media richting Red Bull.
Omdat ze bij Renault ook donders goed weten dat ze niet in staat zijn iets te kunnen bouwen wat de kwaliteit en snelheid heeft als een Mercedes of Ferrari motor. In de jaren dat RBR de kampioenschappen aaneen reeg met een Renault PU was dat ook bij lange na niet de snelste PU van het veld maar was het de combinatie chassis, rijder en een PU welke "mee kon komen" (en het falen van de rest) welke ze de nodige WK titels heeft opgeleverd.

Ik denk dat RBR er op de langere termijn verstandig aan heeft gedaan Renault te verlaten en voor Honda te kiezen. Want eerlijk is eerlijk, dat "beste chassis van het veld" wat McLaren claimde te hebben afgelopen jaren en het gebrek aan succes wat te wijten zou zijn aan Honda komt wel in een iets ander daglicht te staan nu ze met een Renault PU eigenlijk weinig meer successen weten te behalen. McLaren heeft zelf nog altijd het grootste aandeel in hun falen wat dat betreft want in de jaren voorafgaand aan de overstap naar Honda was er ook niet veel meer te halen qua succes.

Met een beetje mazzel kan RBR straks weer hetzelfde "trucje" uithalen als men ooit met de Renault motor heeft gedaan, een "works status" (hoewel niet officieel volgens Honda) en het geluk dat de andere "afnemer van Honda motoren" het zusterteam van RBR is.

En zo verschrikkelijk slecht is die Honda dit jaar niet, als je Sauber (met een Ferrari blok achterin) vergelijkt met STR dan doet Gasly het op basis van punten nog altijd beter dan het huidige wonderkind Leclerc.

Ik denk dat er dus door de jaren bij McLaren een aardig vertekend beeld is ontstaan van de Honda motor. Alonso heeft ze lekker af zitten branden (en deels ook terecht) maar die presteert samen met McLaren nu ook bijzonder weinig nu er een Renault PU achterin de auto ligt.

iRacing profiel

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:37

Hoogie2004

Whohooooo

[...]

RedBull moet gewoon oppassen dat ze niet McLaren 2 worden. Alles ophangen aan de PU, terwijl er ook aan die auto nog genoeg schort. De RedBull zat in Hockenheim in de kwalificatie steevast in het onderste helft van het speed-trap klassement, iets zegt me dat (vergelijkbaar met McLaren), hun auto niet efficient genoeg de downforce genereert, waardoor ze zelfs met meer vermogen nog topsnelheid te kort gaan komen (net als McLaren nu).

Volgend jaar hebben ze niet echt iets meer om zich achter te verschuilen, want de keuze voor de Honda is weloverwogen gemaakt. Nu ben ik van mening dat Honda het lek wel boven krijgt, ik was als ik McLaren was nooit geswitched...

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-05 12:52
Hoogie2004 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 07:46:
[...]

RedBull moet gewoon oppassen dat ze niet McLaren 2 worden. Alles ophangen aan de PU, terwijl er ook aan die auto nog genoeg schort. De RedBull zat in Hockenheim in de kwalificatie steevast in het onderste helft van het speed-trap klassement, iets zegt me dat (vergelijkbaar met McLaren), hun auto niet efficient genoeg de downforce genereert, waardoor ze zelfs met meer vermogen nog topsnelheid te kort gaan komen (net als McLaren nu).

Volgend jaar hebben ze niet echt iets meer om zich achter te verschuilen, want de keuze voor de Honda is weloverwogen gemaakt. Nu ben ik van mening dat Honda het lek wel boven krijgt, ik was als ik McLaren was nooit geswitched...
Maar wel het overduidelijke verschil dat die hoeveelheid downforce RBR overwinningen oplevert. Dat kan van McLaren niet gezegd worden.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Welkom in de echte wereld. Zo doen ze toch allemaal? Niet zozeer richting motorfabrikant, maar naar elkaar. Elkaar de schuld geven van ongelukjes, mopperen op de FIA regels waar ze zelf om gevraagd hebben, protest indienen als je bent uitgevallen en je denkt de concurrent zo een hak te zetten....the list goes on. Dat heet het swingen van de publieke opinie. Doen politici, grote bedrijven en wie dan ook,ook. Ook 'gewone' mensen. Janken bij de concumentenbond over de slechte service van een winkel, maar de fijne details die het verschil kunnen maken handig weglaten.

Het zijn net mensen, die F1 teams... :+

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 10:03

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

[...]

Dit is toch vrij logisch? Ze komen altijd snelheid tekort, dus als ze winnen ligt het niet aan de motor, want die was eigenlijk nog steeds langzaam, maar de omstandigheden hebben er voor gezorgd dat het geen groot probleem is. En het chassis zorgt ervoor dat ze snel zijn in de bochten en zo goed kunnen verdedigen tov de concurrentie.

Maar het is toch ook nu weer in de kwalificatie te zien dat ze 7 tienden verliezen op het rechte stuk en in het bochtengedeelte net zo snel zijn. RBR kan dan wel de downforce nog verder naar beneden bijstellen, maar dan gaan ze ook in de bochten verliezen EN op het rechte stuk verliezen ze dan nog steeds, maar net iets minder.

RBR zou met een mercedes of ferrari motor nog steeds niet de hoogste topsnelheid halen, maar dat "willen" ze ook niet. De auto is gebouwd voor het bochtenwerk, maar het snelheidsverschil is nu schrikbarend. De andere Renault teams zijn inderdaad wel wat sneller in de speed traps, maar worden helemaal zoek gereden door RBR.
Je kunt dus niet stellen dat RBR een verkeerde keuze maakt qua afstellingen, omdat ze eenvoudigweg de concurrentie met dezelfde motoren heel ver achter zich laten en dus is het chassis en earo pakket heel goed en dus kan de auto vooral sneller worden met een snellere motor.

En op je laatste punt: Renault kijkt wel uit met agressie tegen RBR. Het is tot op heden nog altijd het Renault succesnummer. De overwinningen van Renault komen nog altijd van RBR. Het fabrieksteam en McLaren zijn nu niet bepaald zeer overtuigend te noemen.

En het antwoord van @Trevor hieronder is vele malen korter maar wel zo efficient en correct :)

[Voor 9% gewijzigd door Hann1BaL op 23-07-2018 09:05]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Inderdaad, je wint nooit door de zwakste schakel, je kunt er wel door verliezen.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01:32
Toen ik vanmorgen in de file stond (ja echt!), had Radio 538 contact met the Dutch GP Foundation. Hierbij werd aangegeven dat de vertegenwoordigers van deze foundation tijdens de GP van Hockenheim een verkennend gesprek hebben gevoerd met LM, wat blijkbaar als positief is ervaren.
Hier is een kort nieuwsbericht te vinden: https://www.gpupdate.net/...erty-media-in-hockenheim/

[Voor 3% gewijzigd door Maurice079 op 23-07-2018 09:24]

PSN: xMaurice93

• leekers
  • Laatst online: 06-01-2021
Maurice079 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:24:
Toen ik vanmorgen in de file stond (ja echt!), had Radio 538 contact met the Dutch GP Foundation. Hierbij werd aangegeven dat de vertegenwoordigers van deze foundation tijdens de GP van Hockenheim een verkennend gesprek hebben gevoerd met LM, wat blijkbaar als positief is ervaren.
Hier is een kort nieuwsbericht te vinden: https://www.gpupdate.net/...erty-media-in-hockenheim/
Niet te hopen dat ze Assen voor de F1 willen gaan gebruiken .
De baan is zoals ie nu is te smal en ongeschikt en zou absoluut verpest worden voor motogp als ze hem aan willen passen voor F1 .

"Beautiful Clean Coal"

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

leekers schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:32:
[...]
De baan is zoals ie nu is te smal en ongeschikt en zou absoluut verpest worden voor motogp als ze hem aan willen passen voor F1 .
Plexat op Assen...

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:16

Crazy D

I think we should take a look.

Maurice079 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:24:
Wel beetje optimistisch nieuwsbericht. Tuurlijk, als LM er echt geen heil in ziet zouden ze inderdaad niet langs willen komen maar voor de rest is LM net een groep hoeren bij elkaar, als ze er brood inzien zal het hun een zorg zijn of het nu in NL of in Oetjeboetjestan is waar een race wordt gehouden. En commercieel gezien is een race in NL wel interessant denk ik, het NL publiek is fanatiek en komt en masse naar de races toe. Dus volgens mij heel logisch dat ze even komen kijken en praten. Zegt wat mij betreft voor de rest helemaal niets.

Exact expert nodig?

• YakuzA

YakuzA

[...]
Laatste info meldde alleen dat het rechte stuk te kort was, en dat de barriers verbeterd moesten worden.

(dat wordt dus de GT asfalteren zodat F1 daar recht door kan)
[...]

Als het Nederlands elftal wint, hebben 'we gewonnen'.
Als het Nederlands elftal verliest, hebben 'ze verloren'.
:+

[Voor 35% gewijzigd door YakuzA op 23-07-2018 10:08]

PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:13

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Als Charlie Whiting, een man met jaren F1 ervaring, zegt dat de baan met een paar kleine wijzigingen geschikt is, wie ben jij dan om te zeggen dat dat niet zo is. ;)

"When you grow up your heart dies"

• Robertdj
  • Niet online
sjaool schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:07:
[...]

Als Charlie Whiting, een man met jaren F1 ervaring, zegt dat de baan met een paar kleine wijzigingen geschikt is, wie ben jij dan om te zeggen dat dat niet zo is. ;)
Is dat die expert die denkt dat je geen voordeel haalt uit een wijde lijn omdat de afstand groter is?

• leekers
sjaool schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:07:
[...]

Die kleine wijzigingen kunnen grote gevolgen hebben voor Motogp (barriers bijvoorbeeld) .
Assen is niet gemaakt voor F1 en een race uit 2007 (zie boven) is nou niet echt een goed voorbeeld .

Als je toch de GT bocht rechtdoor wilt asfalteren leg dan ineens een nieuwe race track aan in Almere en hef Zandvoort op (onbereikbaar voor bezoekers) .

Overgens alleen al om nog meer geluidsproblemen te voorkomen op Assen zou je het niet moeten willen om daar met F1 wagens te gaan racen !

"Beautiful Clean Coal"

• YakuzA

YakuzA

leekers schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:31:
[...]
Die kleine wijzigingen kunnen grote gevolgen hebben voor Motogp (barriers bijvoorbeeld) .
Assen is niet gemaakt voor F1 en een race uit 2007 (zie boven) is nou niet echt een goed voorbeeld .

Als je toch de GT bocht rechtdoor wilt asfalteren leg dan ineens een nieuwe race track aan in Almere en hef Zandvoort op (onbereikbaar voor bezoekers) .

Overgens alleen al om nog meer geluidsproblemen te voorkomen op Assen zou je het niet moeten willen om daar met F1 wagens te gaan racen !
Eerst maakt de F1 te weinig lawaai met de huidige motoren, en nu is het geluid weer te hard en een probleem? :+

PSN

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Jasphur
Nog niemand? RACEWEEK!

• leekers
YakuzA schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:33:
[...]

Eerst maakt de F1 te weinig lawaai met de huidige motoren, en nu is het geluid weer te hard en een probleem? :+
Voor mij is het geluid prima zoals het is ze kunnen beter wat aan de spanning gaan doen van races ipv door te blijven gaan met een mercedes en ferrari die mijlen sneller zijn dan de rest van het veld .

Duitsland is een goed voorbeeld van hoe saai en oninteressant F1 is op het moment vanaf de 14e plaats naar winst rijden .
Als het niet had geregend was het weer een optocht geworden met een te voorspellen winnaar uit een groep van 5 rijders zoals gewoonlijk terwijl er 20-24 deelnemers zijn .

"Beautiful Clean Coal"

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Robertdj schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:17:
[...]

Is dat die expert die denkt dat je geen voordeel haalt uit een wijde lijn omdat de afstand groter is?
Ja, maar dat is wel een van de mannen die de touwtjes in handen heeft. ;)
leekers schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:31:
[...]
Ik denk dat je geliefde motoren meer lawaai maken dan de huidige F1 wagens. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:43
kom in eens wat artikelen over force india tegen nu wil ik niet zeggen dat ik gpfans als hoog waardige site te boek heb staan maar goed.

Force India kondigt deze week faillissement aan https://www.gpfans.com/nl...e-week-faillissement-aan/

hun gebruiken weer als bron https://www.auto-motor-un...ault-mit-option-auf-ocon/

die geven aan dat de geruchten gaan dat er vandaag een gecontroleerd faillissement word aangevraagd. geen idee hoe betrouwbaar die duitse site normaal is

FS19 server info http://des-clan.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

hjvg schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:44:
kom in eens wat artikelen over force india tegen nu wil ik niet zeggen dat ik gpfans als hoog waardige site te boek heb staan maar goed.

Force India kondigt deze week faillissement aan https://www.gpfans.com/nl...e-week-faillissement-aan/

hun gebruiken weer als bron https://www.auto-motor-un...ault-mit-option-auf-ocon/

die geven aan dat de geruchten gaan dat er vandaag een gecontroleerd faillissement word aangevraagd. geen idee hoe betrouwbaar die duitse site normaal is
Klinkt niet erg positief als het klopt.
Dat FI al een tijdje in de problemen is, is wel bekend maar zo erg had ik het niet verwacht.
Amus is normaal wel redelijk betrouwbaar als bron.
De McHonda zit er goed bij op die foto :)

[Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 23-07-2018 10:49]

PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online

AMuS is over het algemeen zeer betrouwbaar.

https://onzetaal.nl/taaladvies/hij-wil-hij-wilt ("hij wilt"is altijd fout)

• Jasphur

En volgens mij is er ook al gesproken over een overname door Papa Stroll dacht ik.

@YakuzA Ik hoef jou toch niet te geen herinneren wat er daadwerkelijk op die foto gebeurd, toch? :+

[Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 23-07-2018 10:50]

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee