[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 101 Laatste
Acties:
  • 570.085 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:29
https://www.motorsport.co...ncrease-f1-value-1060494/

haha, hij bedoelt, dan kunnen we zeker met 3 motoren het einde van het seizoen halen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TrekDr0p schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:12:
En yeaahh RaceWeek :D
Kan niet vandaag al nieuwe topic open? Hebben al zolang zonder race topic moeten doen :+
Nee, het blijft gewoon dinsdag 8:00. Is het voor iedereen duidelijk wanneer ze verschijnen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:51:
[...]

Wat me opvalt is dat het nog best lang duurt voordat de medical car daar is/langsrijdt, ondanks dat deze dus gelijk met de F1 auto's start met rijden. De crash gebeurd, dan duurt het nog een aantal seconden voordat de pit-starter langs komt, en zelfs dan duurt het dus nog even voordat de medical car komt aangereden.
Ziet er wel normaal uit, daar zijn allemaal regels voor hoe hard hij mag rijden etc.Anders krijg je nog de medical car voor de pitstarters komt etc ;)

Verder trekt een F1 auto ook wel wat sneller op dan een Merc Station :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

YakuzA schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:17:
[...]

Ziet er wel normaal uit, daar zijn allemaal regels voor hoe hard hij mag rijden etc.Anders krijg je nog de medical car voor de pitstarters komt etc ;)

Ga jij nou lopen beweren dat de Formule 1 auto's hun acceleratie zich niet vertaald in verbeterde acceleratie voor een Mercedes personenauto? Laster, laster zeg ik je. :Y)

Formule 1 auto's zijn de top van de autotechniek hoor. Alles wat in de Formule 1 is ontwikkeld, komt terug in de personenauto's hoor. Daarom moeten Formule 1 auto's zich ook bezig houden met zaken zoals brandstof besparen.

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-07-2018 11:41 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 13:06

Soggney

Zeekomkommer

[...]

...

Is dat niet eerder omdat er een Renault motor in ligt en het niet gaat om een red bull chassis?

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:03
[...]

:o

Ik vind dit toch best een gave foto. Gevonden bij de Preview Quotes voor de Duitse GP op F1.com

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2018/7/germany-preview-quotes--the-teams-and-drivers-on-hockenheim/_jcr_content/articleContent/image_511446594.img.jpg/1530984957644.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door Jasphur op 16-07-2018 11:38 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:33
[...]

Dat de medical car uiteraard niet voor de pitlane starters kan rijden had ik nog niet aan gedacht :X Blijft het alleen een beetje raar dat die met vertraging starte (zeker in tegenstelling tot afgelopen race op Silverstone waar Sirotkin dan bijna werd geraakt door Perez).
En daarnaast ook nog eens vrij zwaar beladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Jasphur schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:27:
[...]

:o

Ik vind dit toch best een gave foto. Gevonden bij de Preview Quotes voor de Duitse GP op F1.com

[afbeelding]
Nu zie ik ook meteen het probleem van Renault, ze rijden in een go kart wagentje :+

https://racingnews365.nl/...-ontwikkeling-honda-motor
Was te verwachten natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door TrekDr0p op 16-07-2018 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:22

Destruction

(ex-)Automonteur

Wom schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:32:
[...]

Ooit eens op de Hockenheim gezeten toen Schumacher uitviel. Tribune waar 2000 man op paste liep leeg en zaten er nog met 50 man gok ik :+
Arfman schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:47:
[...]

Ik wou net zeggen, laten we vooral niet doen alsof dat alleen bij Verstappen fans gebeurt.
Daarvoor geldt natuurlijk hetzelfde ;)

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
TrekDr0p schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:44:
[...]

Nu zie ik ook meteen het probleem van Renault, ze rijden in een go kart wagentje :+

Voor het 'restant' :') Volgens mij was het al vanaf het begin van het seizoen :P
Maar daar hebben we al meerdere keren over gediscussieerd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Wat een slecht artikel, ze hebben de naam van de Red Bull adviseur eruit gehaald en linken vervolgens niet naar het bron artikel van Amus maar noemen dat wel 8)7

/edit:
Het oorspronkelijke artikel bij Amus:
https://www.auto-motor-un...oro-rosso-honda-red-bull/
Was dus idd Herr Helmut :P
Wenn Red Bull 2019 um den Titel fahren will, ist es wichtig, dass Honda mit der bestmöglichen Ausgangsbasis in die Saison startet. Da ist es verkraftbar, dass zur Erhöhung des Entwicklungstempos ein paar WM-Punkte beim Juniorteam geopfert werden.

[ Voor 30% gewijzigd door YakuzA op 16-07-2018 15:00 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Achja snel nieuws maken is veel clicks he.

Maar was deze al voorbij gekomen?
En wat vinden jullie van deze regel?

https://racingnews365.nl/kevin-magnussen-is-hartstikke-gek

Ik ben bang als je dit gaat invoeren de smaak makers lamgeslagen worden.
Is natuurlijk wel wat voor te zeggen om iemand die het vaker doet harder te straffen, zodat ze ervan leren, maar het moet niet het kijk plezier wegnemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23

Wom

Alsof de mening van Juncadella enige waarde heeft in dit vraagstuk :z

Eens met @TrekDr0p dus.

[ Voor 17% gewijzigd door Wom op 16-07-2018 15:17 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

TrekDr0p schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:01:
Achja snel nieuws maken is veel clicks he.

Maar was deze al voorbij gekomen?
En wat vinden jullie van deze regel?

https://racingnews365.nl/kevin-magnussen-is-hartstikke-gek

Ik ben bang als je dit gaat invoeren de smaak makers lamgeslagen worden.
Is natuurlijk wel wat voor te zeggen om iemand die het vaker doet harder te straffen, zodat ze ervan leren, maar het moet niet het kijk plezier wegnemen.
En dan alle pit uit de F1 halen zeker. Laat ze maar lekker duwen en trekken. Als het te gek gaat dan grijpen de stewards wel in. Met nog meer regels krijg je alleen nog maar meer inconsistente beslissingen.

Er zouden juist veel minder regels moeten zijn in de F1. Volgens mij is dat ook de insteek die Liberty Global had/heeft.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Er mag van mij wel wat meer differentiatie in de verschillende straffen zijn; Volgens mij krijg je nu een straf van 2 of 3 punten, afhankelijk van de overtreding, maar de ene overtreding van 3 strafpunten kan maar zo een heel stuk zwaarder zijn dan de andere. Dat idee heb ik tenminste :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 07:55
kevlar01 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:54:
[...]

Zal aan mij liggen, maar dacht meteen dat het [mbr]Stroll[/] was toen ik deze foto zag :F
Hahaha hier nog 1 8)

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

De Strollbar doet zijn werk goed in ieder geval :+

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

YakuzA schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:55:
[...]

Wat een slecht artikel, ze hebben de naam van de Red Bull adviseur eruit gehaald en linken vervolgens niet naar het bron artikel van Amus maar noemen dat wel 8)7

/edit:
Het oorspronkelijke artikel bij Amus:
https://www.auto-motor-un...oro-rosso-honda-red-bull/
Was dus idd Herr Helmut :P

[...]
Dit zal Gasly leuk vinden. Die begon de afgelopen tijd al af te geven op Honda en dat STR zo'n geweldig chassis was. Wijs, erg wijs voor een rookie om zo te beginnen, terwijl ook duidelijk is dat de STR-13 helemaal niet zo goed is.

Maar het zat eraan te komen. Het heeft nog lang geduurd voordat STR bewust opgeofferd zou worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

DaniëlWW2 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:47:
[...]

Dit zal Gasly leuk vinden. Die begon de afgelopen tijd al af te geven op Honda en dat STR zo'n geweldig chassis was. Wijs, erg wijs voor een rookie om zo te beginnen, terwijl ook duidelijk is dat de STR-13 helemaal niet zo goed is.

Maar het zat eraan te komen. Het heeft nog lang geduurd voordat STR bewust opgeofferd zou worden.
Eerder nu in het openbaar opgeofferd. Iedereen kon het al zien aankomen.
Hopelijk snapt Gasly ook dat hij niet teveel moet afgeven op CHassis en Motor, anders is het straks geen stoeltje bij RBR voor meneer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:16
TrekDr0p schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:09:
Hopelijk snapt Gasly ook dat hij niet teveel moet afgeven op CHassis en Motor, anders is het straks geen stoeltje bij RBR voor meneer.
Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/000/000/681/what-you-did-there-i-see-it.thumbnail.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
[...]

Ik quote mezelf nog maar eens een keer:
SnowDude schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:14:
Ik denk wel dat STR veel PU penalties gaat krijgen de rest van het seizoen. Die gaan geofferd worden om meer motor updates uit te testen
>:)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:06

mphilipp

Romanes eunt domus

Hmm..ik zei dat een tijdje terug ook al, alleen ben ik ervan overtuigd dat dit al het hele seizoen het plan was. Lijkt me ook niets meer dan logisch. Ik zal het nog maar eens herhalen: RBR kán het zich niet veroorloven om straks met de Honda 5de in het kampioenschap te worden. Alles minder dan wat ze nu scoren is onacceptabel. Bij RBR kun je je geen 'leerjaar' veroorloven. Vandaar ook dat ze Sainz aan Renault hebben uitgeleend; die kun je het carrièretechnisch niet aandoen om 'm een jaar te laten opofferen. Bij Renault parkeren is dan de beste optie, want je houdt 'm nog aan het lijntje mocht Ricciardo vertrekken. Max voor meer jaren vastleggen en Hartley als ontwikkelingsrijder in die STR zetten.

It all makes sense now, doesn't it?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 16:51
mphilipp schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:48:
[...]
It all makes sense now, doesn't it?
Nog niet helemaal... Ik wil elke race één ploffende (op het einde) snelle Honda motor (Hartley) en 1 betrouwbare langzamere motor (Gasley).
Elke race een nieuwe motor in allebei die auto's! en dan elke race de betrouwbare variant een beetje sneller weer.

Ik denk dat bijna iedereen dit wel zag aankomen, voor zover het niet al gewoon de realiteit was. Volgens mij heeft Hartley zich inderdaad vanaf de start zich erop ingesteld dat het mooi meegenomen is dat hij alsnog in een F1 auto mag plaatsnemen, maar dat hij daar wel met maar 1 doel zit: Ontwikkelen van de auto, niet van de coureur.
Gasley lijkt echter af en toe nog een beetje teleurgesteld en had misschien teveel hoop dat hij zich als talentje in de kijker kon rijden met een STR.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sanderb schreef op maandag 16 juli 2018 @ 17:44:
[...]
Gasley lijkt echter af en toe nog een beetje teleurgesteld en had misschien teveel hoop dat hij zich als talentje in de kijker kon rijden met een STR.
Gasly heeft tijd genoeg. Volgend jaar mag ie zich bewijzen. STR is een team waar je zonder geld in mag stappen, en de investering die zij in je doen kun je dubbel en dwars terug verdienen. Als je het waard bent. Dus als Pierre denkt dat ie goed is, moet ik vooral dit jaar zien als 'character building' en volgend jaar volop er tegenaan gaan. Maar de mensen die ertoe doen, kunnen ook bij STR met de Honda zien hoe goed iemand is.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:22
En met Max als - gezien het salarisverschil - stilzwijgende nummer 1 bij RB is er volgens mij geen enkele coureur die zoveel commitment en resources achter zich heeft staan als hij.

Een compleet team wordt 'opgeofferd' om de RBs zo sterk mogelijk te maken in 2019.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

mphilipp schreef op maandag 16 juli 2018 @ 17:59:
[...]

Dus als Pierre denkt dat ie goed is, moet ik vooral dit jaar zien als 'character building' en volgend jaar volop er tegenaan gaan.
Dat is het helemaal.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

alexbl69 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:34:
En met Max als - gezien het salarisverschil - stilzwijgende nummer 1 bij RB is er volgens mij geen enkele coureur die zoveel commitment en resources achter zich heeft staan als hij.
Ric verdient volgend jaar net zoveel als Ver.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

YakuzA schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:48:
[...]

O heb je daar een link van of is het een aanname?

Live your life to the Max 1.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

RIC verdient meer dan VER, kijk maar naar de stand in het WDC, aantal overwinningen, en aantal (stomme) eigen fouten.

Wie het meeste salaris krijgt en wie er volgend jaar meer krijgt weet ik niet, maar verdienen doet RIC het meer :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik ben bang dat RIC zijn hand overspeelt door het lange wachten.

Waar kan hij nu nog terecht?

RBR gaat hem nu niet het onderste uit de kan laten halen....

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Dat mag hij hopen. Maar ik denk dat hij Red Bull te lang aan het lijntje heeft gehouden. Hij mag blij zijn als hij dezelfde deal als Max krijgt.

De stand in het kampioenschap maakt daarbij niks uit.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

albino71 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:05:
Ik ben bang dat RIC zijn hand overspeelt door het lange wachten.

Waar kan hij nu nog terecht?

RBR gaat hem nu niet het onderste uit de kan laten halen....
Niet overspeelt want hij had nooit een hand...
Dit vermoed en zeg het al maanden en ik lijk steeds meer gelijk te krijgen. Ricciardo stond niet in de belangstelling van Mercedes of Ferrari, tenminste niet op zijn voorwaarden. Nummer twee spelen was het hoogst haalbare, en dat wou hij niet. De afgelopen weken is het pijnlijk duidelijk geworden dat Ricciardo helemaal geen "hot property" is voor de topteams. We hebben:
-Max zijn wederopstanding nadat hij zichzelf meermaals in de voet schoot, inclusief een overwinning in China weggooien en mogelijk eentje in Monaco. Max had mee kunnen doen voor het WDC, ondanks de Renault achterin.
-Ricciardo was in 2016 nog een van de beste in kwalificatie van het veld. Nu wordt hij systematisch verslagen door Max. Het staat 7-3 omdat Max zichzelf een keertje vol uitschakelde, en een keertje de controle over de auto verloor en meteen in de muur eindigde. Het had dus zomaar 9-1 kunnen staan.
-Max is ook nog eens sneller in racepace.
-Ricciardo zijn kwaliteiten zoals de afgelopen maanden beschreven? Voornamelijk dat hij crasht niet. AUW, bijna geen pijnlijkere vergelijking die je kan maken als je positieve kwaliteiten bestaan uit niet crashen. Verder is Ricciardo goed in inhalen. Dat is helaas wel gebaseerd op een enkel trucje namelijk DRS zone, divebomb en laat remmen. Dat kan hij alleen omdat hij in een RB14 zit, niet omdat hij zo goed is. Elke andere auto, zekere mindere auto's zouden gewoon van de baan schieten als je dat probeerde, en potentieel de andere auto meenemen. Max zijn inhaalacties op met name Kimi zijn van een geheel andere orde.

Vervolgens bleek Ricciardo absoluut niet in de belangstelling te staan bij Ferrari. Er lijken niet eens onderhandelingen te zijn geweest. Niet dat ik denk dat Leclerc al naar Ferrari gaat. Nee, ik denk dat die nog een jaartje blijft zitten bij Sauber en Kimi nog een jaar krijgt. De echte trap na was alleen Lauda. Die gaf gewoon doodleuk toe dat Mercedes vorig seizoen weer probeerde om Max naar Mercedes te halen. Dat is waarom Max opeens voor veel meer salaris kon bijtekenen bij RBR. Verder tekende Max na zijn bezoek aan Sakura. Max gaf na de Honda deal ook aan dat hij er allang van wist. Dat team is nu van Max. Het draait om Max en zeker Marko doet er niet eens echt geheimzinnig meer over dat het doel is om Max een WDC te bezorgen.

Zet dat af tegen Ricciardo die openlijk twijfelde aan Honda, of het niet een "emotionele" keuze was van het team om maar van Renault af te komen. Of Ricciardo die maandenlang openlijk solliciteerde naar een vertrek en zich niet committeerde aan RBR. Hij wou gewoon weg omdat hij bij RBR zomaar in een nieuwe Webber kan veranderen. Aangezien Ferrari hem niet wil naast Vettel, en Mercedes hem niet wil naast Hamilton, heeft Ricciardo weinig keuze meer. Verlies je ook nog even 0,5sec op je teamgenoot in Q3, op Silverstone, nadat je ook al liep te zeuren in Spielberg. Niet dat een tow hem had geholpen. Max rijdt in de regel al met minder vleugel waardoor hij sneller is op de rechte stukken. Is hij vaak ook nog sneller in de bochtige gedeelten. Dan ben je gewoon veel sneller.

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-07-2018 10:59 . Reden: lap met tekst wat beter leesbaar gemaakt. :P ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jasphur
@DaniëlWW2 Ik vraag het nog maar eens: wanneer komt je boek uit? :D

Helemaal met je verhaal eens. RIC had het kunnen weten dat er geen plek beschikbaar zou komen bij één van de topteams. Ik ben benieuwd hoe nu verder. Want hij kan echt wel een partij rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik denk dat RIC er stiekem op hoopt dat HAM stopt en hij dan naar Mercedes kan. Ik heb echter Mercedes nog niet horen praten of ze uberhaupt opties in gedachten hebben voor het geval Hamilton eind dit seizoen (evt. a la Rosberg, na het winnen van het WDC) vertrekt. Al verwacht ik dat HAM (hoewel hij in een interview met Button aangaf niet de ambitie te hebben het record van MSC te evenaren of te breken) blijft. Hij heeft een top auto die elke race om de overwinning kan vechten (in principe, dus..), een betere optie heeft-ie niet echt, hij zou dus alleen bij Mercedes vertrekken als hij vindt dat-ie genoeg gewonnen en gepresteert heeft en zich op andere dingen wil gaan storten.

Ham blijft bij Mercedes en RIC heeft geen enkele andere optie dan bij Red Bull blijven. Of Max daar, zoals beweerd wordt, 1e rijder wordt en RIC 2e viool mag spelen, ik weet het niet.. Waarom zouden ze ook? Max is snel en brengt exposure, RIC is constanter en scoort tot nu toe de meeste punten. Ik zou zeggen dat die 2 allebei even waardevol zijn, waarbij met name Max nog kan (en moet) ontwikkelen. Als Max en de auto echter op de juiste plaats komen, RBR Honda die 2 de auto kan geven die het WDC/WCC kan opleveren... Dan wil ik wel 's zien wie de beste is, mochten RIC en VER a la HAM-ROS in een WK strijd terecht komen :P

Eitherway, ik zie VER en RIC het liefst teammates blijven, tot nu toe een leuk duo, met hun kutgeintjes over en weer :D

[ Voor 29% gewijzigd door Destruction op 16-07-2018 21:28 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jasphur schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:14:
@DaniëlWW2 Ik vraag het nog maar eens: wanneer komt je boek uit? :D
Ooit, misschien. :P
Helemaal met je verhaal eens. RIC had het kunnen weten dat er geen plek beschikbaar zou komen bij één van de topteams. Ik ben benieuwd hoe nu verder. Want hij kan echt wel een partij rijden.
Hij is hard op weg om een nieuwe Webber te worden. Dit keer wat minder overduidelijk, maar wel die kant op. Eigenlijk sneu voor hem. Zijn beste kans is overstappen naar Renault en hopen dat die over een paar jaar gaan meedoen. Hij begint alleen al oud te worden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
We kunnen het ook positief bekijken. Webber zijn race historie is niet helemaal de beste, maar tegenwoordig doet hij het, mijn inziens, erg leuk in de media. Mocht RIC echt Webber worden en stoppen met de F1 zie ik voor hem nog enorm veel functies in de tv-entertainment. Wat dat betreft kan hij net als DC en Webber nog lang demo's blijven geven, F1 presenteren, workshops geven, lezingen houden, etc. Hij heeft zijn charisma heel erg mee wat dat betreft. Maar ik begrijp ook wel dat je liever naar de top wilt gaan, hij is immers al zo dichtbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Jasphur schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:29:
We kunnen het ook positief bekijken. Webber zijn race historie is niet helemaal de beste, maar tegenwoordig doet hij het, mijn inziens, erg leuk in de media. Mocht RIC echt Webber worden en stoppen met de F1 zie ik voor hem nog enorm veel functies in de tv-entertainment. Wat dat betreft kan hij net als DC en Webber nog lang demo's blijven geven, F1 presenteren, workshops geven, lezingen houden, etc. Hij heeft zijn charisma heel erg mee wat dat betreft. Maar ik begrijp ook wel dat je liever naar de top wilt gaan, hij is immers al zo dichtbij :P
Ben altijd heel benieuwd hoe de top-coureurs naar die 2 kijken. Het zijn aardige gozers die een verdienstelijke carrière hebben, maar ben wel eens bang dat ze door de toppers altijd zullen worden gezien als de tweede garnituur. Ze zullen het nooit uitspreken uiteraard, zeker niet in het openbaar.

En ook al zouden ze beiden bijvoorbeeld nog 10 keer Le Mans winnen... F1 is voor elke coureur het enige dat telt, daar wordt je op afgerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monster944

monster944

Duidelijke stellingen hoort :)

Riciardo heeft zijn hand niet verspeeld naar mijn inziens.

Het is ook zaken doen natuurlijk.
En ja natuurlijk wil hij WDC worden, wie niet (stroll) (Joke))
Tja wie zegt dat Kimi en Bottas blijven, beide nog niet getekend toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
@alexbl69 Ik denk dat het mannen zoals Webber en DC niet heel veel uitmaakt. Zij zijn vaker op tv dan de rijders zelf, doen wat wat betreft nog gewoon lekker met het F1 wereldtje mee (onlangs reed Brundle nog met een classic een rondje voordat een GP echt begon) en verdienen er ook nog aan. Ik zou hetzelfde hebben, dan maar lekker tweede garnituur.

[ Voor 13% gewijzigd door Jasphur op 16-07-2018 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Jasphur schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:42:
@alexbl69 Ik denk dat het mannen zoals Webber en DC niet heel veel uitmaakt. Zij zijn vaker op tv dan de rijders zelf, doen wat wat betreft nog gewoon lekker met het F1 wereldtje mee (onlangs reed Brundle nog met een classic een rondje voordat een GP echt begon) en verdienen er ook nog aan. Ik zou hetzelfde hebben, dan maar lekker tweede garnituur.
Absoluut. Zou graag met ze ruilen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 12:52

Bosmonster

*zucht*

Destruction schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:19:
Ik denk dat RIC er stiekem op hoopt dat HAM stopt en hij dan naar Mercedes kan. Ik heb echter Mercedes nog niet horen praten of ze uberhaupt opties in gedachten hebben voor het geval Hamilton eind dit seizoen (evt. a la Rosberg, na het winnen van het WDC) vertrekt.
Het is publiek geheim dat Toto een groot fan is van Max. Gegarandeerd dat hij Max ook ziet als potentiële vervanger voor Ham.

De vraag is of Mercedes over 2 of 3 jaar nog net zo competitief is.

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 16-07-2018 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
monster944 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:41:
En ja natuurlijk wil hij WDC worden, wie niet (stroll) (Joke))
Tja wie zegt dat Kimi en Bottas blijven, beide nog niet getekend toch?
Dat maakt niet zoveel uit en is het hem niet eens. RIC heeft te kennen gegeven dat hij naar een team wil waar die WDC kan worden. En Ferrari rijdt sowieso met 1e en 2e coureur (alhoewel RAI nu wel enigszins leuk meedoet en een aantal keren niet geslachtofferd is (Oostenrijk bv)), en Mercedes lijkt ook voor een veiligere optie gegaan te zijn en hun les geleerd te hebben na het HAM/ROS debacle in 2016*. Bij beide teams kan hij dus tweede viool gaan spelen en dat wil hij niet. Waar RBR in ieder geval zegt dat ze geen eerste en tweede rijder hebben en beiden gelijk zullen zijn. Alhoewel Vettel vs Webber daarin ook het tegendeel heeft bewezen (Multi 21 bv).

* Mercedes had in 2016 ook het geluk dat ze nog steeds zo'n dominante auto hadden. Daardoor maakte het niet uit dat ze elkaar twee keer van de baan reden (Spanje en in mindere mate Oostenrijk) en ze onderling dus ook zoveel punten afpakten. Als Bottas dit jaar niet zoveel pech had gehad had de hele top 6 van het WDC er anders uit gezien en had BOT ook een hoop punten van HAM afgepakt. In de strijd om het WDC zou dat gezien de concurrentie van Vettel killing zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Bosmonster schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:57:
[...]

Het is publiek geheim dat Toto een groot fan is van Max. Gegarandeerd dat hij Max ook ziet als potentiële vervanger voor Ham.
Klopt, als Toto de kans krijgt haalt-ie Max naar Mercedes, da's duidelijk :)

Max zit momenteel echter vast tot 2020, bij RBR. Marko zal Max echt niet zomaar laten gaan, hij heeft Max' contract al 's gewaardeerd op 100.000.000 :P Ik gok zomaar dat Mercedes dat niet gaat betalen, mocht HAM eind dit seizoen vertrekken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

RobertMe schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:57:
[...]

Dat maakt niet zoveel uit en is het hem niet eens. RIC heeft te kennen gegeven dat hij naar een team wil waar die WDC kan worden. En Ferrari rijdt sowieso met 1e en 2e coureur (alhoewel RAI nu wel enigszins leuk meedoet en een aantal keren niet geslachtofferd is (Oostenrijk bv)), en Mercedes lijkt ook voor een veiligere optie gegaan te zijn en hun les geleerd te hebben na het HAM/ROS debacle in 2016*. Bij beide teams kan hij dus tweede viool gaan spelen en dat wil hij niet. Waar RBR in ieder geval zegt dat ze geen eerste en tweede rijder hebben en beiden gelijk zullen zijn. Alhoewel Vettel vs Webber daarin ook het tegendeel heeft bewezen (Multi 21 bv).
Beste optie voor RIC was mijns inziens een team om je heen bouwen bij Renault. Het is een gok, maar dat is het altijd wel volgens mij. Maar dan ben je wel eerste rijder bij een constructeur met goede papieren en een dik budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 22:23

Wom

Maar Hulk zit toch bij Renault om juist dat te doen? Die presteert ook nog onder zijn gevoelsmatige potentiele niveau.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Wom schreef op maandag 16 juli 2018 @ 22:08:
Maar Hulk zit toch bij Renault om juist dat te doen? Die presteert ook nog onder zijn gevoelsmatige potentiele niveau.
Hulk is wel een niveautje onder RIC. Stuk goedkoper ook en aangetrokken in een tijd dat Renault nog aan het opbouwen was en het niet teveel geld aan topcoureurs wilde uitgeven.

Maar volgend jaar beginnen ze alweer aan hun vierde seizoen, dus een (sub)topcoureur zoals RIC zou denk ik niet misstaan. Het geld hebben ze wel. Plus Hulk kan gewoon blijven, want dan gaat Sainz naar RBR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 16-09 16:51
Als Renault de weg naar de top weer vindt zie ik ze ook nog erg graag een Franse coureur aantrekken....
Chauvinisme is niet voor niets een Frans woord :p

En laten we nou net van die fransen bij de top teams er een paar rondlopen:
Ocon bij Mercedes en Gasly bij RBR... en dan hebben we nog een Monegask (toch een klein beetje Frans..) met Leclerc. Alle drie in potentie toppers, die met meer ervaring in een goede Mercedes minstens zo goed als BOT uit de voeten kunnen.
Grosjean laat ik buiten beschouwing.. :+

Met HUL en SAI kunnen ze prima die weg naar boven vinden. Als ze daar zijn en Ocon,Gasly,Leclerc niet in bij de topteams zitten, staan die denk ik ook nog hoger op het lijstje van Renault dan RIC staat.

Leclerc is echter de kroonprins van Ferrari.. Ocon van Mercedes en Gasly zie ik ook nog wel naast Max aanschuiven als RIC besluit weg te gaan.

Hoe dan ook...er is inderdaad gewoon geen beter zitje beschikbaar op dit moment.
De enige kans die hij heeft is dat HAM er na dit seizoen mee stopt. Ik weet niet of Mercedes op dat moment het zou aandurven met BOT en OCO.
Misschien dat je dan de bizarre situatie krijgt dat VET naar Mercedes gaat en Leclerc naar Ferrari en ze daar een goede eerste coureur zoeken met een Italiaanse achtergrond... :P

Het zou me niets verbazen dat de reden dat er nog niet door RIC bij RBR getekend is dan ook alleen is dat hij twijfelt over HAM en zich niet voor langere tijd wil binden aan RBR.
Stel dat HAM pas na volgend jaar stopt....dan zit hij daar bij RBR met zijn 3 jarige contract en kan alsnog geen kant op.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 17-09 12:32
Vandaag alweer 3 jaar geleden dat Jules Bianchi ons verlaten heeft. :/

Zeker nu Leclerc zo'n sterke ontwikkeling aan het doormaken is vraag ik me af wat Bianchi allemaal voor mooie dingen had kunnen bereiken. We zullen het nooit weten helaas..

[ Voor 7% gewijzigd door Grimmie187 op 17-07-2018 07:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:59

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 20:28
Grimmie187 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 07:56:
Vandaag alweer 3 jaar geleden dat Jules Bianchi ons verlaten heeft. :/

Zeker nu Leclerc zo'n sterke ontwikkeling aan het doormaken is vraag ik me af wat Bianchi allemaal voor mooie dingen had kunnen bereiken. We zullen het nooit weten helaas..
Afbeeldingslocatie: https://www.jamesgibsonphotography.co.uk/wp-content/uploads/2015/07/jb17-2-dark-insta-final-wide-1280x853.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Iedereen zijt gezegend deze ochtend

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DiPeOjkX0AEGTkZ?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DaniëlWW2 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:03:
[...]
Niet overspeelt want hij had nooit een hand...
Ik denk dat dat vorig jaar al duidelijk werd. De mensen die ertoe doen in de F1 hadden denk ik ook wel in de gaten dat Max van een hoger nivo is. Ondanks de faux pas van Max in het begin van dit seizoen. Die mensen kunnen daar best wel doorheen kijken (tenzij het een trend wordt natuurlijk). Het is alleen de media, de haters en fanboys die er een heel drama van maken. Ricciardo is geen slechte coureur, maar géén vervanger van Hamilton of Vettel. Hooguit een leuke bitch voor een van deze twee :+
Maar wie weet hebben ze al een deal en houden ze het even spannend. Red Bull is altijd al goed geweest in het aantrekken en vasthouden van media aandacht. Elk artikeltje dat erover geschreven wordt, gaat immers gepaard met een foto van Dan of bolide, beiden voorzien van sponsorlogo's...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mphilipp schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:37:
[...]

Ik denk dat dat vorig jaar al duidelijk werd. De mensen die ertoe doen in de F1 hadden denk ik ook wel in de gaten dat Max van een hoger nivo is. Ondanks de faux pas van Max in het begin van dit seizoen. Die mensen kunnen daar best wel doorheen kijken (tenzij het een trend wordt natuurlijk). Het is alleen de media, de haters en fanboys die er een heel drama van maken. Ricciardo is geen slechte coureur, maar géén vervanger van Hamilton of Vettel. Hooguit een leuke bitch voor een van deze twee :+
Maar wie weet hebben ze al een deal en houden ze het even spannend. Red Bull is altijd al goed geweest in het aantrekken en vasthouden van media aandacht. Elk artikeltje dat erover geschreven wordt, gaat immers gepaard met een foto van Dan of bolide, beiden voorzien van sponsorlogo's...
Nee, hij is niet eens een goede nummer twee. :P
Finnen zijn uitstekende nummers twee. Kimi houdt wel van een goedgevulde bankrekening, en de miljoenen die hij nu nog binnenhaalt zijn welkom. Bottas zat eigenlijk in hetzelfde schuitje als Hulkenberg en Perez. Hulkenberg koos voor Renault om ooit nog een kans te maken eens wat te winnen. Een paar maanden laten heeft hij zichzelf echt gigantisch voor zijn kop geslagen, want hij had nu zomaar bij Mercedes kunnen zitten. Bottas had het geluk dat zijn manager een zekere Toto Wolff was. Dat hielp. Natuurlijk is hij geen partij voor Hamilton, maar het Mercedes salaris en in een winnende auto zitten is ook leuk.

Ricciardo zou alleen maar de balans in die teams verstoren, en moeilijk gaan doen. Verder is Ricciardo een coureur die gepusht moet worden door zijn teamgenoot om te presteren. Hem naast Vettel zetten eindigt in ellende. Hamilton is helemaal interesant. Hij heeft ook iemand nodig die hem pushed, en dan bedoel ik echt pushed. Hij probeert het op het moment niet eens met Bottas, en dat is pijnlijk duidelijk om te zien. Met Rosberg ging hij er wel voor. Niet omdat Rosberg nu zo goed was, maar omdat Hamilton hem perse wou verslaan omdat het onderhand oorlog was binnen de pitbox van Mercedes. Dat is waarom Lauda kennelijk weer naar Max vroeg. Zet een absolute topcourreur naast Hamilton, en dan gaat die ook wel presteren. Absoluut explosief om die twee naast elkaar te zetten, maar dan krijg je ook een show zeg. :*)

Natuurlijk doet Max dit niet. Hij gokt op Honda die het gat verkleinen omdat Mercedes en Ferrari tegen een muur aanlopen. Dan is het zijn taak om Ricciardo te verslaan, wat hij gewoon kan. De rest moet Newey dan doen, en die kan dat wel. Dat ze nu STR opofferen is geheel volgens wensen. En dat brengt me bij Tanabe die doodleuk nog een update aan de verbrandingsmotor wil introduceren, dit seizoen.
https://nl.motorsport.com...ngsmotor-2018-f1/3142295/

Dit doen ze denk ik om de motor zelf op het niveau van Ferrari en Mercedes te krijgen, of tenminste in de buurt. Vervolgens kunnen ze dan de MGU-H blijven optimaliseren. Die is voor maximale efficiëntie gewoon afhankelijk van een efficiënte verbranding en veel, hete uitlaatgassen. Draait die MGU-H eens echt goed door, dan ben je dichtbij genoeg voor Newey om de rest te doen. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-07-2018 11:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Destruction schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:19:
Eitherway, ik zie VER en RIC het liefst teammates blijven, tot nu toe een leuk duo, met hun kutgeintjes over en weer :D
Ik vraag me wel af hoe dat wordt als Max overduidelijk RIC gaat verslaan, want dan zal de brede lach toch wel veranderen ben ik bang. Ik denk dat RIC eigenlijk liever weg wil, omdat hij de bui ziet hangen en ook wel inziet dat Max zich nog verder ontwikkeld. En dan is het maar de vraag hoe 'hot' hij dan nog is...
We gaan het zien...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
albino71 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:47:
[...]

Ik vraag me wel af hoe dat wordt als Max overduidelijk RIC gaat verslaan, want dan zal de brede lach toch wel veranderen ben ik bang. Ik denk dat RIC eigenlijk liever weg wil, omdat hij de bui ziet hangen en ook wel inziet dat Max zich nog verder ontwikkeld. En dan is het maar de vraag hoe 'hot' hij dan nog is...
We gaan het zien...
Dat doet hij toch al? Consequent sneller in quali's en ook in de race zelf...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Rev! schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:56:
[...]

Dat doet hij toch al? Consequent sneller in quali's en ook in de race zelf...
Het gaat uiteindelijk om de knikkers natuurlijk en qua punten staat Max achter RIC. Dat zal z'n houvast zijn...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 13:06

Soggney

Zeekomkommer

Om nog maar te zwijgen over zijn betere bandenmanagement

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

albino71 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:57:
[...]

Het gaat uiteindelijk om de knikkers natuurlijk en qua punten staat Max achter RIC. Dat zal z'n houvast zijn...
Zonder die stomme versnellingsbak stond Max al voor, ondanks dan Max onderhand zijn voeten eraf geschoten moet hebben. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:35:
[...]

Zonder die stomme versnellingsbak stond Max al voor, ondanks dan Max onderhand zijn voeten eraf geschoten moet hebben. :P
Ricciardo is anders net zo vaak uitgevallen? Oostenrijk bv nog...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 11:27
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:35:
[...]
Ja zeg, de race ervoor in Oostenrijk had Ric de pech om uit te vallen. Qua uitval staan ze nu gelijk, dus scoort Ric tot nu toe gewoon beter dan Max. Maar het momentum lijkt nu zeker meer bij Max te liggen, je ziet hem in de laatste races toch wat slimmer de moeilijkheden ontwijken, iets waar Ric al veel langer in uitblinkt (Azerbeidzjan even daar gelaten :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:02

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Tinuz___ schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:00:
[...]

Ja zeg, de race ervoor in Oostenrijk had Ric de pech om uit te vallen. Qua uitval staan ze nu gelijk, dus scoort Ric tot nu toe gewoon beter dan Max. Maar het momentum lijkt nu zeker meer bij Max te liggen, je ziet hem in de laatste races toch wat slimmer de moeilijkheden ontwijken, iets waar Ric al veel langer in uitblinkt (Azerbeidzjan even daar gelaten :o )
Volgens mij is het punt al eerder gemaakt, maar met RIC gaat RBR geen jongste wereldkampioen ooit afleveren en dat is vanuit de marketing natuurlijk geweldig. Want dat is waarom RBR uberhaubt bestaat: blikjes schuiven. (en merchandise natuurlijk)

Overigens zijn (bijna ;-)) alle f1 coureurs snel, anders ben je zo weg zonder dat iemand zich herinnert dat je er was.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Maar het momentum lijkt nu zeker meer bij Max te liggen, je ziet hem in de laatste races toch wat slimmer de moeilijkheden ontwijken, iets waar Ric al veel langer in uitblinkt (Azerbeidzjan even daar gelaten :o )
Dat komt omdat Max vaak onderdeel is van de moeilijkheden :+ Ricciardo stuurt er dan kundig omheen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:40
[...]

Het is natuurlijk wel zo dat VER consequent vóór RIC reed als hij uitviel. RIC is een concervatieve rijder die enkel hoger in de punten staat omdat hij profiteerde van de fouten van VER en andere. RIC is goed, maar hij is een Webber een geen Vettel. Als RIC ooit WDC wordt is het op de zelfde manier als Button.
pjottum schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:04:
[...]

Overigens zijn (bijna ;-)) alle f1 coureurs snel, anders ben je zo weg zonder dat iemand zich herinnert dat je er was.
Of omdat ze zoveel geld betalen om te mogen rijden, dan het team ze niet kan missen.

[ Voor 16% gewijzigd door ThomasG op 17-07-2018 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 11:27
ThomasG schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:06:
[...]
RIC is goed, maar hij is een Webber een geen Vettel.[...]
Meen je dit serieus? Hier ook al vaak aangehaald, maar kijk nog eens terug naar seizoen 2014 waarin Ric 3e eindigt en Vet 5e. 238 om 167 punten, een significant verschil. Of neem 2016, waarin de RBR misschien gelijkwaardig is aan Ferrari, maar zeker niet beter. Ook toen scoorde Ric meer punten dan Vet.
Ric doet dus zeker niet onder voor Vet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:40
Tinuz___ schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:29:
[...]

Meen je dit serieus? Hier ook al vaak aangehaald, maar kijk nog eens terug naar seizoen 2014 waarin Ric 3e eindigt en Vet 5e. 238 om 167 punten, een significant verschil. Of neem 2016, waarin de RBR misschien gelijkwaardig is aan Ferrari, maar zeker niet beter. Ook toen scoorde Ric meer punten dan Vet.
Ric doet dus zeker niet onder voor Vet.
Het gaat er gewoon om hoe RIC rijdt, hoe hij aanvalt, verdigd, etc. Ik zeg ook niet dat RIC een slechte coureur is, integendeel. Maar wat hij laat zien doet mij niet denken aan een toekomstig WDC. Daarvoor is hij te conservatief en afwachtend. Ja, hij scoort consequent veel punten. Maar dat is in veel gevallen te danken aan de fouten/pech van andere en hij redelijk veilig rijdt. Daarmee wordt je geen WDC, of in ieder geval geen overtuigende. Ik zie RIC niet of nauwelijks acties maken als een Schumacher, Senna, Vettel, Hamilton, Alonso, e.d. RIC mist gewoon het: alles of niets mentaliteit wat de grote namen zo speciaal maak(te).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Tinuz___ schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:29:
[...]

Meen je dit serieus? Hier ook al vaak aangehaald, maar kijk nog eens terug naar seizoen 2014 waarin Ric 3e eindigt en Vet 5e. 238 om 167 punten, een significant verschil.
Het laatste jaar van VET bij RBR waarbij hij een breuk wou forceren om naar Ferrari te gaan? Seizoen zelf niet gezien, maar wat ik ervan gelezen heb heeft RBR toen genoeg technische problemen gehad (of ja, Renault), en daarnaast gooide VET met de pet ernaar omdat hij weg wou.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 20:28
De banden voor Hongarije.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DiTJMplUEAAvn-Q.jpg:small

Aparte keuze van Renault. Heel agressief.

[ Voor 18% gewijzigd door Extigo op 17-07-2018 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
demo31051987 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:19:
De banden voor Hongarije.

[afbeelding]

Aparte keuze van Renault. Heel agressief.
Lijkt een beetje op de keuze voor Hockenheim. Veel 7 & 8 voor de ultrasofts, alleen Renault op 10 voor beide rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
RBR speelt het wel lekker op safe hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Jasphur schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:25:
RBR speelt het wel lekker op safe hoor.
HAM speelt heel safe ;)

Maar misschien willen ze gewoon 100% zeker een nieuwe band voor tijdens de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:59
Mja, de Red bull, met het vermogen wat uit de Tag Heuer komt trekt die zachte bandjes natuurlijk gewoon aan gort! :+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 19:01

backupdevice

Boeh!

Wom schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:32:
[...]

Ooit eens op de Hockenheim gezeten toen Schumacher uitviel. Tribune waar 2000 man op paste liep leeg en zaten er nog met 50 man gok ik :+
Ik was er toen ook. Zat bij opkomen laatste bocht . Och man, wat was die Minardi van Jos slecht . Alle toppers schakelde 1 x terug , Jos en zijn teammaat moesten 2 a 3 x downshiften..

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 22:04
De nieuwste F1 podcast met als gast Mark Webber staat online. https://audioboom.com/posts/6936530

Maar welk genie besloten heeft dat het wel een goed idee is om op te nemen op een plaats met allerlei achtergrondgeluid en zelfs motorgeluiden (Goodwood) is me een raadsel. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Arrne op 18-07-2018 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monster944

monster944

Ecclestone: "Alle regels weerhouden coureurs ervan te racen"

Die ouwe Bernie 8)

bron : https://www.f1today.net/n...n-coureurs-ervan-te-racen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
monster944 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:38:
Ecclestone: "Alle regels weerhouden coureurs ervan te racen"

Die ouwe Bernie 8)

bron : https://www.f1today.net/n...n-coureurs-ervan-te-racen
Zijn dat echt zijn woorden? Had hij een helder momentje o.i.d.?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
monster944 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:42:
Gerucht !

Miami aan de vooravond van twintigjarige overeenkomst met F1.

Hopelijk wordt het een gave baan met inhaal acties.

Bron :https://www.f1today.net/n...arige-overeenkomst-met-f1
20 jaar is wel heel erg lang. En ik heb er nog steeds geen vertrouwen in dat Miami een gave baan gaat worden. Stratencircuits zijn het niet voor mij. Racen doe je op een circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jasphur schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:51:
[...]

20 jaar is wel heel erg lang. En ik heb er nog steeds geen vertrouwen in dat Miami een gave baan gaat worden. Stratencircuits zijn het niet voor mij. Racen doe je op een circuit.
Dus Canada, Singapore, Australie, Baku, Monaco doen jou niks? Zeker die eerste vind vind ik persoonlijk wel leuke/goede circuits. Canada is dan wel semi stratencircuit, maar Singapore is een echt stratencircuit en levert IMO wel leuke races op en leuk om zelf te rijden (in een spel :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

RobertMe schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:33:
[...]

Dus Canada, Singapore, Australie, Baku, Monaco doen jou niks? Zeker die eerste vind vind ik persoonlijk wel leuke/goede circuits. Canada is dan wel semi stratencircuit, maar Singapore is een echt stratencircuit en levert IMO wel leuke races op en leuk om zelf te rijden (in een spel :P).
Afbeeldingslocatie: http://hanabi.autoweek.com/sites/default/files/styles/gen-932-524/public/Untitled-2_58.jpg?itok=iAAPpxLl
Weet niet of een circuit met zo een layout 20 jaar leuk blijft... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@RobertMe Baku de eerste keer niet nee :P Daarna is een ander verhaal. Maar als er niks gebeurd wat betreft crashes, is het verder niet zo spannend toch? Monaco en Singapore doen mij inderdaad niks. Bij Monaco is het veel meer de uitstraling van de stad en alle actie rondom de baan dan de race zelf. Singpore is ook alleen maar tof omdat het in het donker is. Verder doet het mij niet zoveel. Australië en Canada zijn in mijn ogen gewoon circuits die toevallig in een park liggen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 18-07-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Laatst online: 15:54
Uit het gelinkte artikel:
"Zo'n twintigjarig contract is bijzonder in de sport, maar mogelijkerwijs wordt de stad een handje geholpen door het feit dat Liberty Media bereid is om Miami te ontzien wat betreft het organisatiegeld van 30 miljoen dollar. "

Jemig.. hoezo murica first? Dit zullen tal van andere circuits ook graag willen zien lijkt me!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:36

Just_I

What did you just say?

Jasphur schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:36:
@RobertMe Baku de eerste keer niet nee :P Daarna is een ander verhaal. Maar als er niks gebeurd wat betreft crashes, is het verder niet zo spannend toch? Monaco en Singapore doen mij inderdaad niks. Bij Monaco is het veel meer de uitstraling van de stad en alle actie rondom de baan dan de race zelf. Singpore is ook alleen maar tof omdat het in het donker is. Verder doet het mij niet zoveel. Australië en Canada zijn in mijn ogen gewoon circuits die toevallig in een park liggen :P
Monaco race = heel blijven + (on)geluk bij pitstops/ SC
Monaco quali is waar de punten in principe verdeeld worden en het meest spannende moment van het weekend.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:07
Jasphur schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:51:
[...]

Eens, maar het is gewoon een contract van 10 jaar natuurlijk. Die 10 jaar daarna zijn een optie.
Moet zeggen dat ik 10 jaar initieel al veel vind. Straks blijkt na 2 of 3 races (1 race kan geen goede indicatie geven) het gewoon steeds een klote race te zijn. Dan zitten "wij" daar weer aan vast.

Overigens kan een stratencircuit ook leuk zijn, maar niet met de huidige wagens. Afgelopen weekend was IndyCar Toronto en dat was gewoon een leuke race. Maar die wagens kunnen beter close achter elkaar rijden en zijn meer gelijkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:55

ATS

RobertMe schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:33:
[...]

Canada is leuk, maar inderdaad vind ik de layout van Australië, Baku en Monaco niet zo interessant. Singapore levert wel eens wat leuks op, maar ik vind het niet fijn kijken. Ze racen tussen hekken door die er overal hetzelfde uit zien. Het kan aan mij liggen, maar dat vind ik niet leuk en maakt het mij lastig om te zien wie nu waar rijdt. Canada is wat mij betreft geen stratencircuit. Het is een echt circuit dat in een park ligt, en dat buiten de races om gewoon open is voor publiek. Ik heb er ook een rondje gefietst ooit.

Dus nee, dat Miami trekt mij totaal niet aan, en de layout ervan ziet er beroerd uit.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mijn GP van Nijmegen is idd stuk beter :Y)

5,1km lang:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ySVqBlq.png

Streetview foto's:
https://imgur.com/a/oGuWX

B)

Dat Miami circuit is door een stagiair getekend ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
ArcticWolf schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:23:
Mijn GP van Nijmegen is idd stuk beter :Y)

5,1km lang:
[afbeelding]

Streetview foto's:
https://imgur.com/a/oGuWX

B)

Dat Miami circuit is door een stagiair getekend ofzo.
Die rotonde zit erin voor de geavanceerde inhaalacties? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Canada is geen stratencircuit, de hele baan ligt daar het hele jaar door. Is ook toegankelijk met de fiets/rolschaatsen, dus fiets huren en gaan!

Melbourne volgens mij ook zoiets, al zijn daar zelfs de curbs tijdelijk. Ben daar jaren terug geweest een paar weken voor de gp, kon zo snel niets zien wat op een circuit leek.

Qua layout beide geen typische stratencircuits, ze zijn wel wat krapper door gebrek aan ruimte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
RobertMe schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:29:
[...]

Die rotonde zit erin voor de geavanceerde inhaalacties? :+
Niet anders dan wat er sowieso al dagelijks gebeurd op de Keizer Karel. Pracht van een rotonde :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:57

Chiron

Moderator Discord
De laatste plannen voor de layout van Miami:

https://www.motorsportweek.com/joesaward/id/00266

Afbeeldingslocatie: https://www.motorsportweek.com/joeblogsf1/ckfinder/userfiles/images/Screen%20Shot%202018-07-18%20at%2011_45_19.png

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:55

ATS

Tegen de klok in, neem ik aan?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 20:57

Chiron

Moderator Discord
ATS schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:25:
[...]

Tegen de klok in, neem ik aan?
Aan de runoff's te zien wel ja.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 23:24

Edd

Doet mij gewoon heel erg denken aan een Formule E circuit. Of dat positief is? ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica