Edgenumber schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 19:16:
[...]
Ik vraag mij af of dat iedereen punten te te geven eigenlijk wel een verschil maakt. Iedereen wordt nu toch ook al geclassificeerd. Ook al krijgen teams / rijders geen punten ze staan toch wel op een lijstje wie op welke plaats is geëindigd. En daar worden nog steeds uitbetalingen op gebaseerd. Ook al eindigd een team stelselmatig buiten de punten, als ze dat maar voor een ander staan krijgen ze nog steeds een groter deel van de inkomsten. Iedereen punten geven is eigenlijk volgens mij alleen voor het publiek handiger. Of mis ik iets.
Het huidige systeem verkiest geluk boven consistentie, dat is mijn enige probleem ermee.
Als een coureur één race door geluk wint en alle andere races door z'n eigen onkunde crasht, dan heeft hij 25 punten aan het einde van het seizoen. Een andere coureur die elke race consistent op de 10e plek finished, heeft maar 20 of 21 punten (afhankelijk van hoeveel races er in het seizoen zijn).
Iemand die hartstikke slecht is, maar één keer geluk krijgt, eindigt hoger in het kampioenschap dan iemand die middelmatig is. Dat vind ik niet kloppen.
Geef iedereen punten, of deel strafpunten uit. Zie je de geblokte vlag niet door eigen toedoen? Min 2 punten voor de coureur en min 1 voor het team. Auto problemen? Min 1 voor de coureur en min 2 voor het team. Ramt iemand anders je van de baan, geen straf.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry