[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste
Acties:
  • 570.087 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:03
PWM schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:30:
Zou 3 auto's per team niet het einde betekenen van bv Torro Rosso? In plaats van een heel opleidingsteam, zet je de rookie gewoon in de 3de auto. Je hebt dan 1 driver minder, maar de kostenbesparing is astronomisch.
Kan. Maar Toro Rosso is toch gewoon een team wat voor de punten gaat? Dat het een broedplaats is voor toekomstige RBR (of Ferarri reserverijders >:) ), zou geen verschil moeten maken. Als de kans er is dat je met 3 rijders meer punten geld binnenhaalt, dan waarom niet met 3 wagens rijden? Overigens heb ik hier al genoeg comments gelezen die mij er van overtuigen dat elk team gewoon met 2 wagens moet rijden.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:07

iichel

Gazoooo

Jasphur schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:37:
[...]

Kan. Maar Toro Rosso is toch gewoon een team wat voor de punten gaat? Dat het een broedplaats is voor toekomstige RBR (of Renault, WEC, Indycar, Formule E, Super GT en Le Mans winnaars en Ferarri reserverijders >:) ), zou geen verschil moeten maken. Als de kans er is dat je met 3 rijders meer punten geld binnenhaalt, dan waarom niet met 3 wagens rijden? Overigens heb ik hier al genoeg comments gelezen die mij er van overtuigen dat elk team gewoon met 2 wagens moet rijden.
Ik geloof dat het originele plan van Bernie mbt 3-car teams ook een beperking had dat een 3e auto/coureur niet meedeed voor het WDC of WCC. Hoe en wat precies weet ik niet meer...

[ Voor 3% gewijzigd door iichel op 12-07-2018 09:50 ]

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@iichel Dat zou toch van de zotte zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Een WCC is erg makkelijk te winnen als je drie auto's hebt ten opzichte van de rest met twee of een auto('s). En je hebt ook meer kans op het WDC met een extra auto als de punten random verdeeld zouden worden.

Hierom zie ik ook het hele 3 auto's/1 auto verhaal nooit van de grond komen.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@Bansheeben Ik ging er voor het gemak, bij het idee van Bernie, even vanuit dat alle teams met 3 wagen zouden rijden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 18:16

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Een derde wagen laten meerijden maar niet voor de punten zou fantastisch nieuws zijn.

Alle teams 1 torpedo in het team, dat levert een bulk aan nieuwe strategiën op én complottheoriën!

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Jasphur schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:25:
@Bansheeben Ik ging er voor het gemak, bij het idee van Bernie, even vanuit dat alle teams met 3 wagen zouden rijden.
Nee bij Bernie zouden maar 4 teams (met grote budgetten) een 3e auto krijgen, zodat de grid uit het minimum van 20 auto's zou bestaan. Dit was in de periode dat Lotus Marussia sauber en caterham financieel in zwaar weer zaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

https://racingnews365.nl/...ull-met-sainz-van-plan-is

Ow ow gaan ze deze keer niet de deadline steeds opschuiven :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Sainz is goed, maar niet goed genoeg voor RBR.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Ome Ernst schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:28:
[...]

Sainz is goed, maar niet goed genoeg voor RBR.
True, maar Renault is nou ook niet heel erg sterk in hun dreigementen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Twee Dee schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:57:
Een derde wagen laten meerijden maar niet voor de punten zou fantastisch nieuws zijn.

Alle teams 1 torpedo in het team, dat levert een bulk aan nieuwe strategiën op én complottheoriën!
Gaan RBR en Ferrari nog ruzie maken wie Kvyat krijgt. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

TrekDr0p schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:29:
[...]

True, maar Renault is nou ook niet heel erg sterk in hun dreigementen :+
Ze hebben ook niet veel keuze, zowel Sainz als Renault niet. Sainz omdat er geen betere plek is, en motor en chassis zijn niet echt denderend, met weinig zicht op verbetering als ze geen betere ontwerper in dienst nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:05

Blokker_1999

Full steam ahead

Een derde wagen is om zoveel redenen slecht. De enige winnaars zijn de top teams. Dan zou ik liever zien dat ze met een nieuw puntensysteem komen waarbij ook de laatste die over de finish komt nog punten krijgt. Zo blijven ook de gevechten achteraan belangrijk,

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Blokker_1999 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:59:
Een derde wagen is om zoveel redenen slecht. De enige winnaars zijn de top teams. Dan zou ik liever zien dat ze met een nieuw puntensysteem komen waarbij ook de laatste die over de finish komt nog punten krijgt. Zo blijven ook de gevechten achteraan belangrijk,
En laat daar nou net aan gewerkt worden :-)
https://www.racefans.net/...o-cover-top-20-finishers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Stelling : Als iedereen punten krijgt, dan worden de gevechten juist niet meer belangrijk, "want je krijgt toch wel punten."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:21
Zo geen goed idee.

Wat @Ome Ernst hierboven zegt dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Ari Gold schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:03:
[...]

Zo geen goed idee.

Wat @Ome Ernst hierboven zegt dus.
Ik zei ook niet dat het wel een goed idee is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Wat als de derde wagen alleen bestuurd mag worden door een rookie? En/of deze derde wagen ook te koop moet zijn voor privateers met 1 wagen?

Derde wagen met alleen rookies verbeterd de doorstroming en geeft nieuwe courreurs meer kans om in de F1 te rijden.
Derde wagen die ook, in dezelfde spec, te koop moet zijn betekend interessante keuzes voor teams. Bouwen ze eenzelfde wagen als 1 en 2, of laten ze wat details weg? Als het dezelfde wagen is, wordt het moeilijker om alle slimmigheden verborgen te houden voor andere teams. Als het een mindere wagen is, dan is het mogelijk slecht voor de naam.

Meer dan 2 wagens per team hoeft m.i. niet slecht te zijn, maar de regels bepalen of het een positieve toevoeging is of niet.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:54
Ome Ernst schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:02:
[...]

Stelling : Als iedereen punten krijgt, dan worden de gevechten juist niet meer belangrijk, "want je krijgt toch wel punten."
Niet mee eens. Ik zie in NASCAR & Indycar (waar iedereen ook punten krijgt) juist veel gevechten, want het verschil tussen 3 of 4 punten behalen kan soms het kampioenschap maken/breken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 13:27
In welke raceklasse rijden ze nog meer met 3 wagens per team?
Hoe gaat het daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Ryur schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:19:
Verschil tussen 3 of 4 punten behalen kan soms het kampioenschap maken/breken :)
Dat zou zo zijn als iedereen aan elkaar gewaagd is. Ook al heeft hij de hulp van 2 SC gehad, Hamilton
ramt hem gewoon naar de 2e plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
DaniëlWW2 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:39:
[...]

Gaan RBR en Ferrari nog ruzie maken wie Kvyat krijgt. :+
Ferrari heeft Grosjean al. En RBR heeft al jaren in pototentie een dedicated torpedo team, goed voor twee aanvallen per wedstrijd.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:06

mphilipp

Romanes eunt domus

Siebeh schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:21:
In welke raceklasse rijden ze nog meer met 3 wagens per team? Hoe gaat het daar?
Le Mans, maar daar doen ze (Audi, Porsche) omdat ze weten dat er (bijna) altijd 1 auto last heeft van de pechduivel. Dan zijn meteen je kansen gehalveerd. Een derde auto lost dat probleem voor je op. Audi deed dan inderdaad 1 rookie car, en die won dan ook een keer.

Maar Le Mans is F1 niet. Een derde auto, ook al doet ie niet mee voor het kampioenschap, heeft invloed op dat kampioenschap. Stel dat Mercedes een derde auto heeft met een hele goede rookie erin (een soort Max). Dan pakt ie voorlopig wel punten af van de andere teams als ie in de top 5 eindigt. Dat is geen goede zaak. Niet eerlijk. Extra voorsprong, gekocht met de derde auto.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sjaool schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 06:35:
[...]
Oorzaak het brake by wire probleem. ;)
Nog even hier op terugkomend. Ik vraag mij af of het zich al niet wat eerder aankondigde in de triple header die we nu achter de rug hebben. Verstappen vroeg aan zijn engineer, in de achtste ronde tijdens de Oostenrijkse race (hoorbaar via de Canal+ on board); "is everything alright, it seems I have a bit of rear locking?". De reactie daarop heb ik niet gehoord maar blijkbaar was het iets wat hij zelf niet direct op kon lossen.

Edit: hij heeft toch instructies gehad om het aan te pakken was elders te horen.

Aangezien ik er verder niets meer over heb gehoord neem ik aan dat het verder in de race geen problemen meer gaf. Misschien dat het toen, zoals in Engeland ook, sporadisch al de kop op stak. Hopelijk is het bij de volgende race(s) volledig weg.

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 13-07-2018 20:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

DaniëlWW2 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:39:
[...]

Gaan RBR en Ferrari nog ruzie maken wie met Kvyat krijgt. opgescheept wordt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De komkommertijd is nog niet begonnen maar ik begin er alvast mee; Max klaagt over een F2-motor en Alonso heeft naar zijn zeggen een GP2-chassis.

Best knap dat McLaren dan William voorblijft in de puntenranking, hoe slecht moet dat hok dan wel niet zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:59
DaMarcus schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:12:
De komkommertijd is nog niet begonnen maar ik begin er alvast mee; Max klaagt over een F2-motor en Alonso heeft naar zijn zeggen een GP2-chassis.

Best knap dat McLaren dan William voorblijft in de puntenranking, hoe slecht moet dat hok dan wel niet zijn :P
F3 wellicht? :+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Met Stroll erin Demolition Derby :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:41

ATS

Ik kan er niet rouwig om zijn. Wat ik tot nu toe aan voorstellen gezien heb, maakt op mij geen indruk.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

DaMarcus schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:12:

McLaren heeft geen paydrivers. Nog niet at any rate :X

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dat duurde even zeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een paniek bij Mercedes

https://www.motorsport.co...chnical-reshuffle-1059051

Niet dat ik de expert ben, maar sinds James Allison bij Mercedes zit lijkt het juist minder te gaan.
Bij Ferrari heeft hij ook niet echt wonderen verricht maar wat ik begreep was dat toen wel vanwege heimwee en zijn vrouw die medische problemen had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:22:
Wat een paniek bij Mercedes

https://www.motorsport.co...chnical-reshuffle-1059051

Niet dat ik de expert ben, maar sinds James Allison bij Mercedes zit lijkt het juist minder te gaan.
Bij Ferrari heeft hij ook niet echt wonderen verricht maar wat ik begreep was dat toen wel vanwege heimwee en zijn vrouw die medische problemen had.
Op zo'n korte termijn kan een technical director volgens mij het verschil niet maken. Persoonlijk denk ik dat Ferrari het momenteel zo goed doet dankzij het werk dat Allison in het verleden verricht heeft. (of in ieder geval door de correcte mensen aan te trekken) Zelfde verhaal met Ross Brawn die alles opgebouwd heeft, en waarvan Toto Wolf nu profiteert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Vergeet ook niet dat Ferrari zo'n beetje ongelimiteerde MGU-H (correct me if I'm wrong) heeft. Motorvermogen is, zeker nu veel meer bochten volgas zijn door de hogere downforce, essentieel.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Arfman schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:13:
Vergeet ook niet dat Ferrari zo'n beetje ongelimiteerde MGU-H (correct me if I'm wrong) heeft. Motorvermogen is, zeker nu veel meer bochten volgas zijn door de hogere downforce, essentieel.
Dus? Mercedes had dit al jaren. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

On board Silverstone..

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Interessant stukje bij de start van Grosjean (4:45). Het lijkt erop dat VER en RIC elkaar raken in T2. Verder weer een heerlijke Grosjean actie in T3 8)7

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:07
Siebeh schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:21:
In welke raceklasse rijden ze nog meer met 3 wagens per team?
IndyCar, tot 3 wagens per team (Andretti en Penske) en tijdens de Indy500 zelfs tot 5 wagens in 1 team (Andretti). Verder worden wagens daar gedeeld door rijders. Zo wordt nummer 20 gereden door Ed Carpenter (ovals) en Jordan King (road courses/circuits)
NASCAR ook tot 4 auto's per team (Hendrick Motorsports, Stewart-Haas Racing en Joe Gibbs Racing)
Goed hoor, maar daar zijn de wagens ook meer gelijkwaardig.
IndyCar rijdt allemaal met hetzelfde chassis van Dallara, enkel de 2 motorenleveranciers (Honda en Chevrolet) zijn anders. Ook bij NASCAR zijn er maar 3 merken die meedoen (Toyota, Chevrolet en Ford.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

alexbl69 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 08:02:
[...]

Interessant stukje bij de start van Grosjean (4:45). Het lijkt erop dat VER en RIC elkaar raken in T2. Verder weer een heerlijke Grosjean actie in T3 8)7
GRO zorgt gewoon dat MAG om HAM heen geduwd wordt. Waarom dat dan weer dom is.... :P :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Blijft toch altijd wel tof op die klassieke F1 wagens te zien op Goodwood :)
Vooral die eerste Silver Arrows van Mercedes blijven mooie racebakken.

Foto uit 2012 editie van Goodwood. Maar ik heb ze dit jaar al zien rijden :P
Afbeeldingslocatie: https://images.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fi1.wp.com%2Fwww.sportscardigest.com%2Fwp-content%2Fgallery%2Fgoodwood-revival-2012-silver-arrows%2Fdsc_5181.jpg&f=1

[ Voor 56% gewijzigd door Jasphur op 13-07-2018 10:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:17
Jasphur schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:33:
Blijft toch altijd wel tof op die klassieke F1 wagens te zien op Goodwood :)
Vooral die eerste Silver Arrows van Mercedes blijven mooie racebakken.

Foto uit 2012 editie van Goodwood. Maar ik heb ze dit jaar al zien rijden :P
[afbeelding]
Mooie hoek om die gigantische trommelremmen te zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Nice. HAR is ook op Goodwood. Geen idee wat hij gaat rijden, hij heeft wat subtielere Red Bull kleding aan en geen Red Bull Racing overal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
Uitleg van Rosberg waarom Ferrari meer PK heeft.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:35:
Nice. HAR is ook op Goodwood. Geen idee wat hij gaat rijden, hij heeft wat subtielere Red Bull kleding aan en geen Red Bull Racing overal.
Zal wel een Porsche zijn. Die hebben ook daar flink uitgepakt ivm hun 70e jubileum. Hoewel, Aston Martin kan ook nog natuurlijk.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

of een Honda?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En soms is reddit ook leuk. :+
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/dTcttU0unjJTXyP0sy0BYy4R-9hA4npXT1g9yh6lz0M.jpg?w=636&s=4922374a15443d7fefa91355f85d0937

[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-07-2018 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Zit je daar in je Audi, "VW polo engine!" :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik had het al verwacht, en daar is ie dan. Zo wordt het helemaal een Mercedes/Ferrari feestje..
Op de Hungaroring weet ik ook nog wel een plek voor een nieuw DRS gedeelte....

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dh-3-E9XkAENwrl.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

hardware-lover schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 22:43:
Ik had het al verwacht, en daar is ie dan. Zo wordt het helemaal een Mercedes/Ferrari feestje..

[afbeelding]
Het gaat denk ik wel meevallen. De baan is maar 4574m lang, net iets langer dan Spielberg en een flink stuk korter dan Silverstone. De rechte stukken zijn dus niet zo enorm lang. Die DRS zones waren toch al kansloos voor RBR. Staat tegenover dat een aanzienlijk stuk van sector 2 en 3, RBR terrein is. Natuurlijk gaan ze geen pole pakken, maar kansloos P5 en P6 gaat het denk ik ook niet zomaar worden. :)

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-07-2018 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 22:50:
[...]

Het gaat denk ik wel meevallen. De baan is maar 4574m lang, net iets langer dan Spielberg en een flink stuk korter dan Silverstone. De rechte stukken zijn dus niet zo enorm lang. Die DRS zones waren toch al kansloos voor RBR. Staat tegenover dat een aanzienlijk stuk van sector 2 en 3, RBR terrein is. Natuurlijk gaan ze geen pole pakken, maar kansloos P5 en P6 gaat het denk ik ook niet zomaar worden. :)
Hoop het. Het is alleen zo jammer dat terwijl Mercedes en Ferrari als zo'n enorme voorsprong hebben ze ook nog eens extra geholpen worden door het al maar uitbreiden van de drs zones.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hardware-lover schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 22:43:

[afbeelding]
Geen drs in bocht 1. Gemiste kans :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 08:51
Ome Ernst schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:02:
[...]

Dus met het huidige systeem maakt het niet uit of je 1e of 10e wordt, want je krijgt toch wel punten?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/37047430_2153663708062406_417489280940638208_n.jpg?_nc_cat=0&_nc_eui2=AeF7yUkaENO6gWgxOA56QdB6glTW8_El1andsDaObPqzzifOOq9OPLW2C4xNfQCBSowstbN8jsb5UClJUa-cGibUk7ZK0mU9PM6pRtZnRbpXgQ&oh=21017d24b64b8b7840eb3dedccc74a46&oe=5BE1684B

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:07

Kiwi

Gadgetfreak

Haha mooi ook die uitgeveegde namen voor 2019 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Jwlb schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 08:31:
[...]

Dus met het huidige systeem maakt het niet uit of je 1e of 10e wordt, want je krijgt toch wel punten?
De stelling waar je op reageert is onzin inderdaad (if anything zul je juist meer strijd zien, want ipv iemand in te halen vanaf 0pt voor 0pt, bv vanaf positie 14 naar 13, kun je dan daadwerkelijk extra punten scoren), maar ik begrijp de kritiek van o.a. Vandoorne ook wel weer. Dat het momenteel gewoon een mijlpaal is voor de jonge coureurs ('eerste keer punten'), die mijlpaal gaat er dan aan. Maar ik denk dat de voordelen van een nieuw puntensysteem veel zwaarder wegen dan dat nadeel van het sentiment.

Wat mij betreft gaan ze dit invoeren op zo'n manier dat er zo min mogelijk verschuivingen op zouden treden in de afgelopen (bv) 3 seizoenen. Want zo'n nieuwe puntentelling moet niet de strijd vooraan veranderen, maar zou de strijd achterin spannender moeten maken.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
naitsoezn schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 12:25:
[...]

De stelling waar je op reageert is onzin inderdaad (if anything zul je juist meer strijd zien, want ipv iemand in te halen vanaf 0pt voor 0pt, bv vanaf positie 14 naar 13, kun je dan daadwerkelijk extra punten scoren), maar ik begrijp de kritiek van o.a. Vandoorne ook wel weer. Dat het momenteel gewoon een mijlpaal is voor de jonge coureurs ('eerste keer punten'), die mijlpaal gaat er dan aan. Maar ik denk dat de voordelen van een nieuw puntensysteem veel zwaarder wegen dan dat nadeel van het sentiment.

Wat mij betreft gaan ze dit invoeren op zo'n manier dat er zo min mogelijk verschuivingen op zouden treden in de afgelopen (bv) 3 seizoenen. Want zo'n nieuwe puntentelling moet niet de strijd vooraan veranderen, maar zou de strijd achterin spannender moeten maken.
Mee eens. Maar ik vind dat de laatste (twee?) plaatsen ook zeker 0pt moeten krijgen. Dus niet iedereen aan de punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Jasphur schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 12:32:
[...]

Mee eens. Maar ik vind dat de laatste (twee?) plaatsen ook zeker 0pt moeten krijgen. Dus niet iedereen aan de punten.
Dat zou dan weer een nieuw tactisch element toevoegen die niet echt gewenst is denk ik :P . Dan kun je dus zelf uitvallen om er daarmee voor te zorgen dat een andere coureur opeens laatste komt te liggen en daardoor 0pt krijgt :+

Sterker nog: Waarom zou je dan überhaupt over de finish komen als je laatste ligt? }:O

[ Voor 8% gewijzigd door naitsoezn op 14-07-2018 12:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Omdat je dan toch wilt strijden om die ene punt :P

En DNF is sowieso gewoon 0pt. Of er komt een flexibel punten systeem aan de hand van het aantal wagens dat de finisht :D Ik bedoel de wagens zijn al lekker complex, waarom dan het puntensysteem niet? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ja, maar jij stelde voor om de nummer laatst ook 0pt te geven. Waarom zou een Sauber Williams finishen als ze toch al laatste liggen, terwijl ze door niet te finishen bv Alonso Vandoorne die laatste plaats kunnen opdringen? :P

O wacht, tenzij je bedoelt dat wanneer er 20 auto's aan de start staan, dat je dan voor 18 plaatsen punten geeft en niet voor 20. Hmm, blijft een beetje hetzelfde risico op de loer liggen denk ik :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
Of zullen we het gewoon bij het huidige systeem houden? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Argument wat ik nog niet heb gehoord: wat veranderd dit voor het einde van het kampioenschap? Wordt door de nieuwe puntentelling de winnaar sneller bepaald of juist later?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:42
Nog een maandje te vroeg, maar toch leuk om er even te zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/viX6flrGBR4w42xXe6OsNnjy/medium.jpg

8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Martinspire schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 13:58:
Argument wat ik nog niet heb gehoord: wat veranderd dit voor het einde van het kampioenschap? Wordt door de nieuwe puntentelling de winnaar sneller bepaald of juist later?
Het enige wat ik mij zo kan bedenken is dat als je als WDC leider een race heel erg slecht rijdt je niet meteen enorm terugvalt.

@Woask Geen idee, maar misschien vind je hier ergens je antwoord :)
[F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?

[ Voor 15% gewijzigd door Jasphur op 14-07-2018 14:12 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Volgens AMuS gaan er kennelijk eens veel mensen naar Hockemheim en bouwen ze een extra tribune. Gaan ze bij Hockenheim misschien eens geen verlies draaien. :Y

Ik vraag me af of dit er misschien wat mee te maken heeft. O-) :P
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=z0NK5-rlLP4]

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-07-2018 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
naitsoezn schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 12:54:
Ja, maar jij stelde voor om de nummer laatst ook 0pt te geven. Waarom zou een Sauber Williams finishen als ze toch al laatste liggen, terwijl ze door niet te finishen bv Alonso Vandoorne die laatste plaats kunnen opdringen? :P

O wacht, tenzij je bedoelt dat wanneer er 20 auto's aan de start staan, dat je dan voor 18 plaatsen punten geeft en niet voor 20. Hmm, blijft een beetje hetzelfde risico op de loer liggen denk ik :P
Ik vraag mij af of dat iedereen punten te te geven eigenlijk wel een verschil maakt. Iedereen wordt nu toch ook al geclassificeerd. Ook al krijgen teams / rijders geen punten ze staan toch wel op een lijstje wie op welke plaats is geëindigd. En daar worden nog steeds uitbetalingen op gebaseerd. Ook al eindigd een team stelselmatig buiten de punten, als ze dat maar voor een ander staan krijgen ze nog steeds een groter deel van de inkomsten. Iedereen punten geven is eigenlijk volgens mij alleen voor het publiek handiger. Of mis ik iets.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 22:10
Edgenumber schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 19:16:
[...]

Ik vraag mij af of dat iedereen punten te te geven eigenlijk wel een verschil maakt. Iedereen wordt nu toch ook al geclassificeerd. Ook al krijgen teams / rijders geen punten ze staan toch wel op een lijstje wie op welke plaats is geëindigd. En daar worden nog steeds uitbetalingen op gebaseerd. Ook al eindigd een team stelselmatig buiten de punten, als ze dat maar voor een ander staan krijgen ze nog steeds een groter deel van de inkomsten. Iedereen punten geven is eigenlijk volgens mij alleen voor het publiek handiger. Of mis ik iets.
Mwah ik denk wel dat men achterin meer wil vechten. Misschien wordt het gebruik van strategie om zo veel mogelijk punten te halen ook wel gestimuleerd. Als je buiten de top 10 komt en je hebt geen mogelijkheid om daar binnen te komen. Wat heeft het in de huidige race dan voor zin om te vechten? Je ziet nu toch vaak dat er om blek 9 en 10 wordt gevochten.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Puntensysteem lekker zo laten!
Zou willen dat ze tanken herinvoeren tijdens de race.
Dan gaat het sowieso veel meer om strategie. Banden reglement de deur uit, laat ze lekker zelf bepalen waar ze op willen rijden.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 18:31:
Volgens AMuS gaan er kennelijk eens veel mensen naar Hockemheim en bouwen ze een extra tribune. Gaan ze bij Hockenheim misschien eens geen verlies draaien. :Y

Ik vraag me af of dit er misschien wat mee te maken heeft. O-) :P
[video]
Mooi om te horen. Vraag me af waar. Die Mercedestribune heeft toch altijd de meeste kans op het zien van inhaaalacties, maar is toch altijd vrij duur.

[ Voor 36% gewijzigd door Martinspire op 15-07-2018 12:25 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:29
Martinspire schreef op zondag 15 juli 2018 @ 12:24:
[...]
Mooi om te horen. Vraag me af waar. Die Mercedestribune heeft toch altijd de meeste kans op het zien van inhaaalacties, maar is toch altijd vrij duur.
Ik hoop dat het rustig met verstappenfans blijft bij de mercedes grandstand. Ik zit niet te wachten op clowns in oranje.

Die gaan maar naar het voetbal :(

Ik koop bewust duurdere kaartjes, zodat ik niet met die sociale onderklasse in aanraking kom 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:22

Destruction

(ex-)Automonteur

Tsja, leuk die oranje tribunes, maar als ze leeg lopen zodra Max uitvalt is het niveau van die "fans" wel duidelijk en heb ik persoonlijk liever dat ze gewoon weg blijven :/

En het puntensysteem, lekker zo laten. Punten voor de top10, prima zo. 3 auto's per team zie ik niet zo zitten, of de 3e auto moet voorbehouden zijn aan een jong talent en slechts op halve punten aanspraak kunnen maken.

[ Voor 39% gewijzigd door Destruction op 15-07-2018 14:22 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:07
Jasphur schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 12:59:
Of zullen we het gewoon bij het huidige systeem houden? :D
MotoGP systeem is ook niets mis mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:30
Adlermann schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:07:
[...]

Ik hoop dat het rustig met verstappenfans blijft bij de mercedes grandstand. Ik zit niet te wachten op clowns in oranje.

Die gaan maar naar het voetbal :(

Ik koop bewust duurdere kaartjes, zodat ik niet met die sociale onderklasse in aanraking kom 8)
Nou, wat let je? ;)

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
haha, ja ik zou best de paddock club willen done, maar dan willen mn kameraden niet meer mee ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Destruction schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:11:
Tsja, leuk die oranje tribunes, maar als ze leeg lopen zodra Max uitvalt is het niveau van die "fans" wel duidelijk en heb ik persoonlijk liever dat ze gewoon weg blijven :/
Aan de andere kant gaan een aantal Europese circuits gewoon failliet zonder de oranje tribunes. Verder hebben we nu al meerdere malen gehad dat Max zijn auto ermee kapte voor een tribune vol met Nederlanders. Ze liepen voor zover je kan zien niet weg. De tribunes bleven gewoon Oranje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:29
Edgenumber schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 19:16:
[...]

Het huidige systeem verkiest geluk boven consistentie, dat is mijn enige probleem ermee.

Als een coureur één race door geluk wint en alle andere races door z'n eigen onkunde crasht, dan heeft hij 25 punten aan het einde van het seizoen. Een andere coureur die elke race consistent op de 10e plek finished, heeft maar 20 of 21 punten (afhankelijk van hoeveel races er in het seizoen zijn).

Iemand die hartstikke slecht is, maar één keer geluk krijgt, eindigt hoger in het kampioenschap dan iemand die middelmatig is. Dat vind ik niet kloppen.

Geef iedereen punten, of deel strafpunten uit. Zie je de geblokte vlag niet door eigen toedoen? Min 2 punten voor de coureur en min 1 voor het team. Auto problemen? Min 1 voor de coureur en min 2 voor het team. Ramt iemand anders je van de baan, geen straf.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:51
NitroX infinity schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:26:
[...]

Het huidige systeem verkiest geluk boven consistentie, dat is mijn enige probleem ermee.

Als een coureur één race door geluk wint en alle andere races door z'n eigen onkunde crasht, dan heeft hij 25 punten aan het einde van het seizoen. Een andere coureur die elke race consistent op de 10e plek finished, heeft maar 20 of 21 punten (afhankelijk van hoeveel races er in het seizoen zijn).
Maar die wat met geluk wint en de andere races buiten de punten eindigt blijft bij jouw voorstel ook punten krijgen (dus bv nog 19 of 20 extra) en eindigt zo op 45 punten. Dan moet die wat consistent 10e wordt dus ook al minimaal 3 punten per race krijgen, en ga je waarschijnlijk zelfs het hele puntensysteem opschuiven? (Winnen is 50 punten, bv). Of ga je juist voor 1e krijgt er 20, 2e 19, 3e 18 etc? Maar voor domweg uitrijden terwijl er uitvallers zijn krijg je dan ook een puntje cadeau.
Geef iedereen punten, of deel strafpunten uit. Zie je de geblokte vlag niet door eigen toedoen? Min 2 punten voor de coureur en min 1 voor het team. Auto problemen? Min 1 voor de coureur en min 2 voor het team. Ramt iemand anders je van de baan, geen straf.
Haas houd aan het eind van het seizoen dan geen punten meer over :+.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 18:32
Adlermann schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:07:
[...]
Pff met zo'n instelling gun ik je een vak vol dronken oranje fans :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CFC-Mathijs schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:45:
[...]
Pff met zo'n instelling gun ik je een vak vol dronken oranje fans :w
Hij bedoelt dat ie kaartjes heeft voor de rij helemaal bovenaan 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
hardware-lover schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:53:
[...]

Hij bedoelt dat ie kaartjes heeft voor de rij helemaal bovenaan 😏
Precies :)
Mercedes Grand Stand, Blue :)

[ Voor 42% gewijzigd door Adlermann op 15-07-2018 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TheBrut3 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:18:
[...]

MotoGP systeem is ook niets mis mee.
MotoGP geeft top 15 punten omdat er tussen de 25 en 30 startplekken zijn per klasse.

Dat is dus ongeveer dezelfde verhouding als nu in F1. De voorste 50% valt pngeveer in de punten.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 20:36

Just_I

What did you just say?

RobertMe schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:44:
[...]

Maar die wat met geluk wint en de andere races buiten de punten eindigt blijft bij jouw voorstel ook punten krijgen (dus bv nog 19 of 20 extra) en eindigt zo op 45 punten.
Niet met het huidige puntensysteem.

Was het niet een paar jaar geleden dat (correct me if i am wrong) Marrusia 1 punt behaalde en Caterham 0 punten. Ondanks dat was Marrussia in de meeste gevallen de rode lantaarn drager dat seizoen. Gevolg was dat Caterham volgens mij failliet ging door de millioenen prijzengeld die ze misliepen.

Om bovenstaande reden lijkt het mij goed om voor elke plaats punten te geven zodat consistentie beter beloond word.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Jwlb schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 08:31:
De top krijgt ze toch wel. Het gaat er meer om dat een gevecht om de 10e plek juist mooier blijft.
Ik zit er niet op te wachten dat "rijder X" in "kansloze auto Y" op "slaapverwekkend circuit Z" op de
allerlaatste plek nog in de punten rijd.
Adlermann schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:32:
haha, ja ik zou best de paddock club willen done, maar dan willen mn kameraden niet meer mee ;)
Dus je zit toch nog tussen "het gepeupel" ? :P

[ Voor 48% gewijzigd door Ome Ernst op 15-07-2018 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Just_I schreef op zondag 15 juli 2018 @ 17:02:
[...]

Niet met het huidige puntensysteem.
Was het niet een paar jaar geleden dat (correct me if i am wrong) Marrusia 1 punt behaalde en Caterham 0 punten. Ondanks dat was Marrussia in de meeste gevallen de rode lantaarn drager dat seizoen. Gevolg was dat Caterham volgens mij failliet ging door de millioenen prijzengeld die ze misliepen.

Om bovenstaande reden lijkt het mij goed om voor elke plaats punten te geven zodat consistentie beter beloond word.
En dan had je niks opgelost met een ander puntensysteem maar was alleen het andere team failliet gegaan.

Lijkt me beter als de Fom gewoon 11 teams de standaard vergoeding geven als er 11 meedoen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 20:36

Just_I

What did you just say?

YakuzA schreef op zondag 15 juli 2018 @ 17:15:
[...]

En dan had je niks opgelost met een ander puntensysteem maar was alleen het andere team failliet gegaan.

Lijkt me beter als de Fom gewoon 11 teams de standaard vergoeding geven als er 11 meedoen.
Wellicht was dat het geval geweest, wellicht niet, we zullen het nooit weten. Ik zelf had meer symapthie voor Caterham dan Marrusia dus vond het wel jammer.

Punt was dat het in de punten verdeling eerlijker is voor de achterhoede teams die constanter presteren en niet zozeer door een gelukje punten scoren.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Andersom kan ook, zie vorig jaar met Manor. Bottomline kwam het erop neer dat Bernie geen reet gaf om de kleinere teams, omgeacht hoe de puntentelling in elkaar steekt.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
JackBol schreef op zondag 15 juli 2018 @ 19:52:
Andersom kan ook, zie vorig jaar met Manor. Bottomline kwam het erop neer dat Bernie geen reet gaf om de kleinere teams, omgeacht hoe de puntentelling in elkaar steekt.
Bernie zou er wel een reet om moeten geven, v.w.b. de teams. Sommige(/de meeste?) circuits hebben namelijk in het contract een minimum van 20 auto's staan. Als dus nog een team zou omvallen heeft/had hij een probleem (gelukje dus dat Haas er in 2016 bij is gekomen, maar juist daardoor kreeg Manor geen geld meer van FOM waardoor ze omvielen, was Haas er niet gekomen was Manor tiende en hadden ze weer wel geld ontvangen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
NitroX infinity schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:26:
[...]

Iemand die hartstikke slecht is, maar één keer geluk krijgt, eindigt hoger in het kampioenschap dan iemand die middelmatig is. Dat vind ik niet kloppen.
Dit zal je blijven hebben ook al geef je iedereen punten. Dit wordt veroorzaakt door het verschil in punten tussen de eerste en tweede plaats, en verder. En het klopt dat als je nu maar 1 punt heb gehaald dat je toch hoger wordt geklasseerd dan een ander die consequenter is geweest maar geen punten heeft. Dus daar mogen ze van mij ook best wel wat aan doen.

Maar ik kan mij van een aantal jaar terug herinneren dat er een discussie was dat de hogere klasseringen echt een voordeel moesten hebben ten opzichte van de lager klasseringen en ook de hogere klasseringen onderling. De redenatie van de FIA en Bernie toen was dat als het verschil tussen plaats 1 en 2 te klein wordt, er op de baan niet meer (of vaak genoeg) wordt gevochten om plaats 1.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
Raceweek! :D

Afbeeldingslocatie: https://cdn.i0.cz/public-data/8f/a8/3a7ef1673d4bb67734b8f21438de_w1378_h760_g7df7228a100b11e4ba9c0025900fea04.jpg?hash=7c0711c45c90bdd6fa35849bfe6c7af5
Williams Formula One driver Felipe Massa of Brazil crashes with his car in the first corner after the start of the German F1 Grand Prix at the Hockenheim racing circuit, Foto: Reuters

[ Voor 41% gewijzigd door Jasphur op 16-07-2018 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jasphur schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:29:

[afbeelding]
Williams Formula One driver Felipe Massa of Brazil crashes with his car in the first corner after the start of the German F1 Grand Prix at the Hockenheim racing circuit, Foto: Reuters

[video]
Wat me opvalt is dat het nog best lang duurt voordat de medical car daar is/langsrijdt, ondanks dat deze dus gelijk met de F1 auto's start met rijden. De crash gebeurd, dan duurt het nog een aantal seconden voordat de pit-starter langs komt, en zelfs dan duurt het dus nog even voordat de medical car komt aangereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

[afbeelding]

[video]
Toen williams nog als 4e en 7e eindige bij de coureurs, en als 3e bij de teams.. :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23

Wom

Destruction schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:11:
Ooit eens op de Hockenheim gezeten toen Schumacher uitviel. Tribune waar 2000 man op paste liep leeg en zaten er nog met 50 man gok ik :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Wom schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:32:
[...]

Ooit eens op de Hockenheim gezeten toen Schumacher uitviel. Tribune waar 2000 man op paste liep leeg en zaten er nog met 50 man gok ik :+
Ik wou net zeggen, laten we vooral niet doen alsof dat alleen bij Verstappen fans gebeurt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

[afbeelding]

[video]
Zal aan mij liggen, maar dacht meteen dat het Stroll was toen ik deze foto zag :F

[ Voor 0% gewijzigd door naitsoezn op 16-07-2018 10:17 . Reden: Laat die naamsverbasteringen gewoon achterwege ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
kevlar01 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:54:
[...]

Zal aan mij liggen, maar dacht meteen dat het Stroll was toen ik deze foto zag :F
Niet verwonderlijk als je kijkt naar de prestaties van Stroll. Saillant detail is dat Massa daar waarschijnlijk wel doorhad dat ie over de kop was gegaan :+

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 16-07-2018 10:17 . Reden: Laat die naamsverbasteringen gewoon achterwege ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:24

Edd

kevlar01 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:54:
[...]

Van wie denk je dat Stroll het geleerd heeft?? ;)

[ Voor 0% gewijzigd door naitsoezn op 16-07-2018 10:18 . Reden: Naamsverbastering in quote gecorrigeerd ]

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Edd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:00:
[...]

Van wie denk je dat Stroll het geleerd heeft?? ;)
Stroll had toch duidelijk aangeven dat Massa geen mentor voor hem was?

En yeaahh RaceWeek :D
Kan niet vandaag al nieuwe topic open? Hebben al zolang zonder race topic moeten doen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

TrekDr0p schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:12:
[...]

Kan niet vandaag al nieuwe topic open? Hebben al zolang zonder race topic moeten doen :+
1 hele week ja
Word afkicken tijdens de zomerstop!
Speciaal zomerstop topic denk? :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
TrekDr0p schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:12:
[...]

Stroll had toch duidelijk aangeven dat Massa geen mentor voor hem was?

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/bhO1aMVLhas/maxresdefault.jpg
:+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1