Toen stond Magny Cours nog op de kalender,Leoon. schreef op maandag 18 juni 2018 @ 08:50:
Ik kan mij niet herinneren Paul Ricard ooit bewust geracet te hebben in een racegame of gezien te hebben in de F1 race. Dus ben heel benieuwd naar het circuit
[...]
Ah dat verklaard een hoop. Toen was ik puberrrrrr, alhoewel ik meekeek met vaders was ik ook brommers kiek'n van tijd tot tijd.
Ik ben behoorlijk nieuw met het circuit.Jasphur schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:18:
[...]
Zie je niet perse heel veel van.
Hier een onboard nog even zonder de Halo
https://www.formula1.com/...ip/races/2018/france.html
Maar als ik oa die onboard zie lijkt het behoorlijk op een power circuit?
Dan kunnen we dus veel verwachten van Ferrari en Mercedes en zal RBR behoorlijk aan het werk moeten?
Dat zei ik ook ergens vorige week. Ik verwacht dat RBR op safe gaat spelen en het probeert met een twee stopper op de tweede ‘hardere’ compounds. Denk ikT-homas schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:32:
[...]
Ik ben behoorlijk nieuw met het circuit.
Maar als ik oa die onboard zie lijkt het behoorlijk op een power circuit?
Dan kunnen we dus veel verwachten van Ferrari en Mercedes en zal RBR behoorlijk aan het werk moeten?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik denk dat ze op de hardere compounds geen tweestopper zullen doen. Dan zouden ze de zachtere compounds gebruiken. Dit wordt waarschijnlijk een 1-stopper.Jasphur schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:33:
[...]
Dat zei ik ook ergens vorige week. Ik verwacht dat RBR op safe gaat spelen en het probeert met een twee stopper op de tweede ‘hardere’ compounds. Denk ik
Blep. Het is maandag. Natuurlijk bedoelde ik een 1-stopper.
Ik denk dat Hartley er weer af gekegeld wordt in ronde 1... past wel in de lijn dit jaar.Stoelpoot schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:21:
[...]
Valt inderdaad wat tegen. Dan maar hopen dat er een paar man flink hard af gaan zodat we het van boven goed kunnen zien.
Ja, dat is asfalt, maar geen gewoon asfalt. Het blauwe asfalt meteen naast het circuit zorgt ervoor dat je iets afremt en geeft een iets hogere slijtage, dus wil je al niet op rijden. Het rode remt de auto nog veel harder af en daarna kun je gegarandeerd de kortste weg naar de pitsstraat zoeken.Leoon. schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:08:
[...]
Behoorlijke uitloopstroken als dat allemaal asfalt is. Ben heel benieuwd wel weer eens leuk om een nieuw circuit te zien waar je niet weet of de volgende bocht naar links of rechts gaat.
Dit circuit zoekt dus de balans tussen veilige uitloopstroken (i.p.v. grindbakken of gras), terwijl er wel duidelijk iets gedaan wordt om te voorkomen dat je naast de baan gaat rijden.
Voordeel van grindbak of gras is dus dat niemand erop wil rijden (buiten baan/binnenkant afsnijden/...), maar op gebied van veiligheid heeft het wat nadelen.
Voordeel van asfalt is dan weer dat het veiliger is, maar het veel meer uitnodigt tot buiten de lijntjes kleuren.
Dit type asfalt zou dus best of both worlds moeten zijn, de veiligheid van asfalt (beter zelfs, doordat je veel harder afremt dan op gewoon asfalt), maar de afschrikkende werking van een grindbak/gras.
Dat met het afremmen per kleur is voor mij nieuw. interesantRobertMe schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:48:
[...]
Ja, dat is asfalt, maar geen gewoon asfalt. Het blauwe asfalt meteen naast het circuit zorgt ervoor dat je iets afremt en geeft een iets hogere slijtage, dus wil je al niet op rijden. Het rode remt de auto nog veel harder af en daarna kun je gegarandeerd de kortste weg naar de pitsstraat zoeken.
Dit circuit zoekt dus de balans tussen veilige uitloopstroken (i.p.v. grindbakken of gras), terwijl er wel duidelijk iets gedaan wordt om te voorkomen dat je naast de baan gaat rijden.
Voordeel van grindbak of gras is dus dat niemand erop wil rijden (buiten baan/binnenkant afsnijden/...), maar op gebied van veiligheid heeft het wat nadelen.
Voordeel van asfalt is dan weer dat het veiliger is, maar het veel meer uitnodigt tot buiten de lijntjes kleuren.
Dit type asfalt zou dus best of both worlds moeten zijn, de veiligheid van asfalt (beter zelfs, doordat je veel harder afremt dan op gewoon asfalt), maar de afschrikkende werking van een grindbak/gras.
Ik ga toch even dit circuit uit m'n hoofd leren want met onboards zie je echt totaal niet waar je rijdt.Stoelpoot schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:07:
[...]
Ik ook wel een beetje. Ziet er wel lekker flitsend uit. Ik vraag me af hoe de onboards eruit zullen zien tijdens de race.
Ben ook wel benieuwd naar de video die online gaat komen van coureur die even de baan rijdt. Is de enige van het seizoen waar ik naar uitkijk haha.Leoon. schreef op maandag 18 juni 2018 @ 08:50:
Ik kan mij niet herinneren Paul Ricard ooit bewust geracet te hebben in een racegame of gezien te hebben in de F1 race. Dus ben heel benieuwd naar het circuit
En gezien ie nog niet in een (populaire consumenten) game zit, vraag ik me af of we er überhaupt een video van gaan zien en zo ja welke simulator/game
@DaMarcus nog even geduld .. 
Denk dat Paul Ricard het enige circuit gaat zijn waar de 2018-Williams goed uitgaat komen.. (qua kleuren dan, prestaties verwacht ik weinig…
)
Denk dat Paul Ricard het enige circuit gaat zijn waar de 2018-Williams goed uitgaat komen.. (qua kleuren dan, prestaties verwacht ik weinig…
overigens zijn er wel Paul Ricard onboards te vinden.
[YouTube: https://youtu.be/mLyiXG-ZVC4]
[YouTube: https://youtu.be/mLyiXG-ZVC4]
[ Voor 30% gewijzigd door nachtnet op 18-06-2018 10:22 ]
Het F1 2018 spel, doh. Volgens mij moet dat ook al ver klaar zijn en daar zal het circuit sowieso in zitten.Martinspire schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:16:
En gezien ie nog niet in een (populaire consumenten) game zit, vraag ik me af of we er überhaupt een video van gaan zien en zo ja welke simulator/game
Zou ook raar zijn als ze niet het officiële F1 spel ervoor gebruiken, aangezien het dus uhm, het enige spel is wat met FOM samen werkt (enige die F1 logo mag gebruiken, + dan ook officiële circuits, auto's, ...).
Wat me dan wellicht zelfs interessanter lijkt is waar alternatieve track guides etc mee komen aanzetten. Bv de Ziggo eBattle. Die rijden normaal ook met F1 2017 maar zullen lijkt mij een stuk moeilijker een beta spel krijgen alleen voor dat circuit.
Deze video? https://www.formula1.com/...ip/races/2018/france.htmlMartinspire schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:16:
[...]
Ben ook wel benieuwd naar de video die online gaat komen van coureur die even de baan rijdt. Is de enige van het seizoen waar ik naar uitkijk haha.
Ik denk dat @Martinspire op de Virtual Hot Lap videos doelt, zoals deze van Canada:
Deze zijn dus gemaakt met het F1 spel van Codemaster, maar er is geen recent F1 spel waar Paul Ricard in zit, behalve dus F1 2018 maar die is nog niet uit.
Ze hebben gewoon de F1 2018 beta tot hun beschikking.RobertMe schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:38:
[...]
Ik denk dat @Martinspire op de Virtual Hot Lap videos doelt, zoals deze van Canada:
[video]
Deze zijn dus gemaakt met het F1 spel van Codemaster, maar er is geen recent F1 spel waar Paul Ricard in zit, behalve dus F1 2018 maar die is nog niet uit.
Dat was wat ik dus ook al vermoede in mijn eerdere posts. Maar de vraag blijft natuurlijk ook staan voor alle alternatieve track guides etc. Zoals dus de Ziggo eBattle. Lijkt mij niet dat die allemaal (Ziggo en alle alternatieven) de beta van 2018 krijgen. Leuk om evt. te doen voor opgenomen filmpjes (zoals die Virtual Hot Lap dus) maar bv zo'n Ziggo eBattle waar op live TV wordt gespeeld lijkt het mij wat mindere reclame als het spel ineens vastloopt of andere gekke dingen doetAri Gold schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:41:
[...]
Ze hebben gewoon de F1 2018 beta tot hun beschikking.
Ik kan mij voorstellen dat ze misschien een uitstapje maken naar Assetto Corsa.RobertMe schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:50:
[...]
Dat was wat ik dus ook al vermoede in mijn eerdere posts. Maar de vraag blijft natuurlijk ook staan voor alle alternatieve track guides etc. Zoals dus de Ziggo eBattle. Lijkt mij dat die allemaal (Ziggo en alle alternatieven) de beta van 2018 krijgen. Leuk om evt. te doen voor opgenomen filmpjes (zoals die Virtual Hot Lap dus) maar bv zo'n Ziggo eBattle waar op live TV wordt gespeeld lijkt het mij wat mindere reclame als het spel ineens vastloopt of andere gekke dingen doet
Er zijn inderdaad wel mogelijkheden voor alternatieven.Jasphur schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:54:
[...]
Ik kan mij voorstellen dat ze misschien een uitstapje maken naar Assetto Corsa.
Ik kan me echter niet voorstellen dat Codemasters zo dicht op de release en met beschikking over een publieke beta niet gewoon de game beschikbaar stelt.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Kan me niet herinneren dat Alonso in het podium ooit in het midden heeft gestaannachtnet schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:02:
Leesvoer:
MotorSport Monday - Issue 270 +55min
[afbeelding]
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
TriPPle crown met dubbel P op de voorpagina? Pijnlijk..nachtnet schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:02:
Leesvoer:
MotorSport Monday - Issue 270 +55min
[afbeelding]
Ik kan me herinneren dat ze daar ook een oplossing hebben om coureurs binnen de lijnen te houden. Volgens mij was dat n.a.v. Max z'n inhaalactie bij Kimi in Austin, waar ie met 4 wielen buiten de lijn ging. Toen is hier of misschien bij Ziggo getoond wat ze op Paul Ricard hebben staan. Van die (hard)plastic flapjes die een centimeter of 20 groot zijn. Als je daar tegenaan rijdt met je carbon voorvleugel dan ligt je vleugel in 1000 stukjes. Volgens mij was dat op Paul Ricard...RobertMe schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:48:
[...]
Ja, dat is asfalt, maar geen gewoon asfalt. Het blauwe asfalt meteen naast het circuit zorgt ervoor dat je iets afremt en geeft een iets hogere slijtage, dus wil je al niet op rijden. Het rode remt de auto nog veel harder af en daarna kun je gegarandeerd de kortste weg naar de pitsstraat zoeken.
f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef
Misschien waren ze abuis met het relaxte paardendrafje van Alonso?Grimmie187 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:28:
[...]
TriPPle crown met dubbel P op de voorpagina? Pijnlijk..
tripple in British
(ˈtrɪpəl)
South Africa
noun
1.
a horse's gait, similar to an amble
verb (intransitive)
2.
(of horses) to amble along
[ Voor 13% gewijzigd door warp op 18-06-2018 11:39 ]
Oke zeer interessant. Weet je ergens waar ik kan vinden hoeveel het afremt in cijfertjes?RobertMe schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:48:
[...]
Even wachten tot F1 2018 uitkomt, daar zit die sowieso in. Duurt alleen nog laaaaaaaang. In het weekend van Spa komt die pas uit.Martinspire schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:16:
[...]
Ben ook wel benieuwd naar de video die online gaat komen van coureur die even de baan rijdt. Is de enige van het seizoen waar ik naar uitkijk haha.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Maar daar zit die toch niet in?Jasphur schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:54:
[...]
Ik kan mij voorstellen dat ze misschien een uitstapje maken naar Assetto Corsa.
https://www.assettocorsa.net/tracks/
Of kijk ik nou zo scheel, heb dat spel nota bene hier thuis liggen
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik heb daar ook al eens naar zitten zoeken maar weinig over gevonden. Dit staat er op Wikipedia:Leoon. schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:08:
[...]
Oke zeer interessant. Weet je ergens waar ik kan vinden hoeveel het afremt in cijfertjes?Of weet je dat misschien zelf?
"The track is known for its distinctive black and blue runoff areas known as the Blue Zone. The runoff surface consists of a mixture of asphalt and tungsten, used instead of gravel traps, as common at other circuits.[8] A second, deeper run-off area is the Red Zone, with a more abrasive surface designed to maximize tyre grip and hence minimize braking distance, although at the cost of extreme tyre wear."
Wel een leuke techniek, nodigt niet uit om de over de track limits heen te gaan. Ben benieuwd hoe dat in praktijk werkt!RonaldMcDonald schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:17:
[...]
Ik heb daar ook al eens naar zitten zoeken maar weinig over gevonden. Dit staat er op Wikipedia:
"The track is known for its distinctive black and blue runoff areas known as the Blue Zone. The runoff surface consists of a mixture of asphalt and tungsten, used instead of gravel traps, as common at other circuits.\[8] A second, deeper run-off area is the Red Zone, with a more abrasive surface designed to maximize tyre grip and hence minimize braking distance, although at the cost of extreme tyre wear."
Bedoelde inderdaad die virtual hot lap, maar we gaan het zien.nachtnet schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:22:
[video]
Zo op het oog denk ik niet dat we veel inhaalacties gaan zien. Daarvoor ligt de snelheid simpelweg te hoog. Na elk recht stuk een snelle bocht is ook niet bepaald bevorderend voor inhalen. En ook sowieso weinig langzame bochten (met ruimte).
Dit wordt een optocht, maar ik zie hier nog wel een Red Bull op kop rijden dus dan vind ik het minder erg
Kwam hem hier tegenLeoon. schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:13:
[...]
Maar daar zit die toch niet in?
https://assettocorsa.club...cks/paul-ricard-httt.html
Je kan toch ook custom mappen importeren?Leoon. schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:13:
[...]
Maar daar zit die toch niet in?
Wat @Jasphur linkt dus.
Lijkt me niet dat dat gaat gebeuren. In principe zit je gewoon met licenties en op deze manier gaan ze illegaliteit promoten (hoe goed de baan ook is nagemaakt). Verder denk ik dat ze hem gewoon overslaan (of idd zo'n onboard tonen)Jasphur schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:35:
[...]
Kwam hem hier tegen
https://assettocorsa.club...cks/paul-ricard-httt.html
Denk dat het moeilijk is om cijfers te vinden over het afremmen. Alleen al de bandensoort kan verschil opleveren. Vergelijk het een beetje met schuurpapier.
Dacht eigenlijk dat het verf was en niet het asfalt zelf dat die kleur had. Maar verf gemengd met korrels. Redelijk ruw.
Maar het mag ook niet te ruw zijn. Anders ga je over kop als je een zijdelings slipper maakt. Dacht dat er nog circuits waren waar dit toegepast werd maar dan niet zo kleurrijk. Maar kan niet direct op namen komen
Dacht eigenlijk dat het verf was en niet het asfalt zelf dat die kleur had. Maar verf gemengd met korrels. Redelijk ruw.
Maar het mag ook niet te ruw zijn. Anders ga je over kop als je een zijdelings slipper maakt. Dacht dat er nog circuits waren waar dit toegepast werd maar dan niet zo kleurrijk. Maar kan niet direct op namen komen
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
russia, dubai sowiesoKenhas schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:47:
Denk dat het moeilijk is om cijfers te vinden over het afremmen. Alleen al de bandensoort kan verschil opleveren. Vergelijk het een beetje met schuurpapier.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het circuit tegen de algemene consensus in best mooi vind, met een paar bochten waar inhalen toch wel mogelijk moet zijn.nachtnet schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:22:
[video]
Er zijn op YT voldoende races te vinden van de andere klasses, dan krijg je misschien al enig idee.Leoon. schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:24:
[...]
Wel een leuke techniek, nodigt niet uit om de over de track limits heen te gaan. Ben benieuwd hoe dat in praktijk werkt!
Ik vind het eerlijk gezegd maar een onoverzichtelijk circuit voor de kijker, ook als er iemand buiten de lijntjes kleurt, maar hopelijk passen ze de camerastandpunten dusdanig aan dat het er bij de koningsklasse wat beter uit gaat zien.
Edit: http://www.skysports.com/...ites-says-valtteri-bottas
[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 18-06-2018 13:51 ]
Testing, one, two ...
@-ION- mooi is de baan zeker. Maar ik verwacht dat we een optocht op hoge snelheid gaan zien.
Erg veel lange rechte stukken, ruime bochten en nauwelijks hoogte verschil. Echt een powercircuit.
Erg veel lange rechte stukken, ruime bochten en nauwelijks hoogte verschil. Echt een powercircuit.
[ Voor 34% gewijzigd door Jasphur op 18-06-2018 13:18 ]
Ondertussen lijkt er zich een wonder te hebben voltrokken. Marko geeft gewoon toe dat hij Hartley wou vervangen, en ziet daar nu vanaf.
http://www.f1i.com/news/3...dering-axing-hartley.html
Wie is deze bedrieger en wat heeft hij met Marko gedaan?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
https://racingnews365.nl/...motor-levert-15-tot-20-pkJasphur schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:17:
@-ION- mooi is de baan zeker. Maar ik verwacht dat we een optocht op hoge snelheid gaan zien.
Met MERC vooraan
Tja, eerst zien, dan geloven. Maar het zou best kunnen, en dat zal vooral betekenen dat Ferrari en Mercedes verder uitlopen op Renault.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik mis toch nog echt wel deze

Owh. Wacht. Ik snap hem. Stom van me.

[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 18-06-2018 13:54 ]
En Honda dus. Typisch Renault.. Grote upgrade blijkt relatief gezien een stap verder achterop.DaniëlWW2 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:44:
[...]
Tja, eerst zien, dan geloven. Maar het zou best kunnen, en dat zal vooral betekenen dat Ferrari en Mercedes verder uitlopen op Renault.
Considering to replace != willen vervangen.DaniëlWW2 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:35:
Ondertussen lijkt er zich een wonder te hebben voltrokken. Marko geeft gewoon toe dat hij Hartley wou vervangen, en ziet daar nu vanaf.
Is alleen dat hij het overwogen heeft om het eventueel te gaan doen
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Denk persoonlijk wel dat hij Hartley eruit had gekicked als hij Norris mocht lenen... dat beeld heb ik van MarkoYakuzA schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:05:
[...]
Considering to replace != willen vervangen.
Is alleen dat hij het overwogen heeft om het eventueel te gaan doen
Dus als ik mijn auto aan de voorkant verlaag.....
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Op powercircuit Canada zat RB er anders wel goed bij in de quali. Lijkt me eerder dat de powergap tussen Renault, Ferrari en Mercedes kleiner is dan ooit. Ander voorbeeld, vorig weekend, in de quali, topspeed rechte stuk VET: 326 km/h. Topspeed VER: 324 km/h. Dat was op de onboards te zien toen de snelste ronden van Q3 van beiden werden vergeleken.nachtnet schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:58:
[...]
En Honda dus. Typisch Renault.. Grote upgrade blijkt relatief gezien een stap verder achterop.
Let op, dit was dus in de quali, daar waar de vermogens bij Ferrari en Mercedes duidelijk worden opgeschroefd. In de race lag het dus nog dicher bij elkaar...
Of zeg ik nu iets vreemds dat ik denk dat de vermogens juist dichter bij elkaar liggen dan bijvoorbeeld vorig jaar? Ja er is een achterstand van Renault, maar nee, die is niet meer zo groot als de jaren hiervoor.
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Heb je wel eens gehoord van minder vleugel? VER heeft interviews aangegeven dat ze minder vleugel rijden dan de rest van de teams. Ofwel: het is nog steeds balanceren om niet te veel te verliezen om dat mega rechte stuk. Dit jaar is de mechanische grip van de RB14 gewoon geweldig waardoor ze met meer snelheid dan de anderen het rechte stuk op komen.Stefie2010 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:26:
[...]
Op powercircuit Canada zat RB er anders wel goed bij in de quali. Lijkt me eerder dat de powergap tussen Renault, Ferrari en Mercedes kleiner is dan ooit. Ander voorbeeld, vorig weekend, in de quali, topspeed rechte stuk VET: 326 km/h. Topspeed VER: 324 km/h. Dat was op de onboards te zien toen de snelste ronden van Q3 van beiden werden vergeleken.
Let op, dit was dus in de quali, daar waar de vermogens bij Ferrari en Mercedes duidelijk worden opgeschroefd. In de race lag het dus nog dicher bij elkaar...
Of zeg ik nu iets vreemds dat ik denk dat de vermogens juist dichter bij elkaar liggen dan bijvoorbeeld vorig jaar? Ja er is een achterstand van Renault, maar nee, die is niet meer zo groot als de jaren hiervoor.
Je kan je niet zomaar blind focussen op topsnelheid, daar zijn veel meer variabelen aan het werk dan de pk's in de motor. (dit ook omdat RB gewoon 3 tot 5 tienden verloor in de laatste sector in canada, ondanks dat ze wel ongeveer dezelfde topspeed haaldenStefie2010 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:26:
[...]
Op powercircuit Canada zat RB er anders wel goed bij in de quali. Lijkt me eerder dat de powergap tussen Renault, Ferrari en Mercedes kleiner is dan ooit. Ander voorbeeld, vorig weekend, in de quali, topspeed rechte stuk VET: 326 km/h. Topspeed VER: 324 km/h. Dat was op de onboards te zien toen de snelste ronden van Q3 van beiden werden vergeleken.
Maar verder lijken ze qua straight line speed wel ietsjes dichter in de buurt, met wat minder downforce op te offeren dan vorige jaren.
PSN
Ik zeg alleen maar dat ik denk dat de vermogens dichter bij elkaar liggen. Vorige jaren waren er grotere snelheids verschillen ondanks minder vleugel. Dus ja @Razorbite daar heb ik wel eens van gehoord.
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Mercedes en Ferrari zaten veel sneller op die topsnelheid dan RBR.YakuzA schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:29:
[...]
Je kan je niet zomaar blind focussen op topsnelheid, daar zijn veel meer variabelen aan het werk dan de pk's in de motor. (dit ook omdat RB gewoon 3 tot 5 tienden verloor in de laatste sector in canada, ondanks dat ze wel ongeveer dezelfde topspeed haalden)
Maar verder lijken ze qua straight line speed wel ietsjes dichter in de buurt, met wat minder downforce op te offeren dan vorige jaren.
Die Pirelli auto heeft de sharkfin van vorig jaar nog
PSN
Maar ligt dat aan de motor of aan het chassis?Stefie2010 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:26:
[...]
Renault achter pole
2017 - 1.812 s
2018 - 1.209 s
verschil = 0.603
RBR achter pole
2017 - 0.944 s
2018 - 0.173 s
Verschil = 0.771
Zeker heeft de Renault een "flinke" stap gemaakt van 6 tiende maar RBR maakt het gat bijna niks door hun chassis, bijna 2 tiende.
Eigenlijk wel goed om te zien hoe goed hun auto nou eigenlijk is.
Of je kan zelfs zeggen dat de auto van Renault slechter is geworden
En dit was zelfs nog terwijl Renault ook andere brandstof had zodat zij er meer pk uit haalde dan RBR, dus het is gewoon treurig gesteld met Renault

[ Voor 10% gewijzigd door TrekDr0p op 18-06-2018 14:54 ]
Ze hebben voor dit circuit de banden weer aangepast v.w.b. dikte zodat ze wat beter bij een bepaalde renstal tot hun recht komenArcticWolf schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:39:
[...]
Tyre stress 4... misschien toch wel een goed idee van RBR dat ze zoveel SS en S mee hebben genomen.
Testing, one, two ...
Eigenlijk voor morgen, maar…
Allemaal beelden van een Franse GP.
Rouen
Races hosted: 5 (1952, 1957, 1962, 1964, 1968)

Clermont-Ferrand
Races hosted: 4 (1965, 1969-1970, 1972)

Circuit Paul Ricard
Races hosted: 14 (1971, 1973, 1975-1976, 1978, 1980, 1982-1983, 1985-1990)

Dijon-Prenois
Races hosted: 5 French Grands Prix (1974, 1977, 1979, 1981, 1984) and one Swiss Grand Prix (1982)

Hier meer info en meer GP locaties
Allemaal beelden van een Franse GP.
Rouen
Races hosted: 5 (1952, 1957, 1962, 1964, 1968)

Clermont-Ferrand
Races hosted: 4 (1965, 1969-1970, 1972)

Circuit Paul Ricard
Races hosted: 14 (1971, 1973, 1975-1976, 1978, 1980, 1982-1983, 1985-1990)

Dijon-Prenois
Races hosted: 5 French Grands Prix (1974, 1977, 1979, 1981, 1984) and one Swiss Grand Prix (1982)

Hier meer info en meer GP locaties
Ik denk dat je een tikje uit wilt delen naar Mercedes, maar bv Ferrari heeft al toegegeven dat ze er ook profijt door hebben ervaren.hardware-lover schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:52:
[...]
Ze hebben voor dit circuit de banden weer aangepast v.w.b. dikte zodat ze wat beter bij een bepaalde renstal tot hun recht komen
Oke dan voor 2 teamsiichel schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:54:
[...]
Ik denk dat je een tikje uit wilt delen naar Mercedes, maar bv Ferrari heeft al toegegeven dat ze er ook profijt door hebben ervaren.
Deze onboard met HAM is prima. Meteen alle namen van de bochten erbij.
Hamilton z'n stem verwoordt mooi mijn enthousiasme voor de baan 
Maar dat zeiden we ook allemaal over Baku en die races waren geweldig.
Na die kink op de achterste rechte had van mij een technischer deel mogen liggen. Het zijn nog net geen 2 lange rechte lijnen. Wat Baku goed maakt is dat je daar net dat technische deel hebt waardoor wagens met minder power toch niet te veel tijd hoeven te verliezen als ze goed zijn in tragere delen van het circuit. Dit wordt afwachten hoe dit gaat uitpakken.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Vanavond maar eens op de parkeerplaats bij de supermarkt kijken of het er hetzelfde uitzietJasphur schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:58:
Deze onboard met HAM is prima. Meteen alle namen van de bochten erbij.
[video]
PSN
Hebben meer mensen er last van dat de F1-app constant met notificaties komt? Ook al staan notificaties uit? Heb het sinds een aantal dagen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Die eerste ben je totaal vergeten hé?iichel schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:07:
Is misschien ook maar goed. Het enige dat ik me kon herinneren was Hamilton die de halve race liep te zeuren en met instellingen liep te kloten.

Ahja, die wou ik liever verdringen. Point taken.DaniëlWW2 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:12:
[...]
Die eerste ben je totaal vergeten hé?![]()
Is misschien ook maar goed. Het enige dat ik me kon herinneren was Hamilton die de halve race liep te zeuren en met instellingen liep te kloten.
Maar Checo op het podium

Wat een baggercircuit lijkt me dat Paul Ricard zeg. Mag toch hopen dat er nog wat tribunes komen te staan anders is het ook echt niet om aan te gluren.
Bernie is de eigenaar, dus gierigheid is een gegevenpjlgt schreef op maandag 18 juni 2018 @ 19:38:
Wat een baggercircuit lijkt me dat Paul Ricard zeg. Mag toch hopen dat er nog wat tribunes komen te staan anders is het ook echt niet om aan te gluren.
Max is al aan het oefenen thuis: https://twitter.com/Max33...tatus/1008748705883803648
Maar als je op deze dragstrip uit de bocht vliegt kom je de eerste km alleen maar lege ruimte tegen. Je moet al een uur volgas houden om een muur te kunnen raken.iichel schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:07:
Die blauwe en rode strepen hebben wel verschillende niveaus van schuurpapier. Dus da's op zich wel veilig. Ze hoeven niks te raken...mark-k schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:27:
[...]
Maar als je op deze dragstrip uit de bocht vliegt kom je de eerste km alleen maar lege ruimte tegen. Je moet al een uur volgas houden om een muur te kunnen raken.
Heeft ie thuis de custom rb SIM draaien ook dan? Ben Paul Ricard Nog niet tegen gekomen in game volgens mij?Paulus07 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:15:
Max is al aan het oefenen thuis: https://twitter.com/Max33...tatus/1008748705883803648
Maar dus totaal geen risico in het rijden op de limiet.iichel schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:27:
[...]
Die blauwe en rode strepen hebben wel verschillende niveaus van schuurpapier. Dus da's op zich wel veilig. Ze hoeven niks te raken...
Je banden gaan het niet leuk vinden als je zijwaarts over dat oppervlak gaat.mark-k schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:31:
[...]
Maar dus totaal geen risico in het rijden op de limiet.
Haas had dus bij Grosjean een kapotte intercooler en was geen montage fout van haas zoals tijdens het weekend geclaimed.
Bij raikonen was deze dus idd in parc ferme vervangen.
Zodra de YouTube error 500 monkeys weg zijn staat er een filmpje van motorsport.com
Bij raikonen was deze dus idd in parc ferme vervangen.
Zodra de YouTube error 500 monkeys weg zijn staat er een filmpje van motorsport.com
[ Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 18-06-2018 21:41 ]
PSN
Als dat het ergste is... Je auto vindt het een stuk minder prettig als je wiel alleen nog met een touwtje vastzit zoals bij Baku.iichel schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:32:
[...]
Je banden gaan het niet leuk vinden als je zijwaarts over dat oppervlak gaat.
Dat betekent niet dat je er ongestraft af kan spinnen op Le Castellet.mark-k schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:43:
[...]
Als dat het ergste is... Je auto vindt het een stuk minder prettig als je wiel alleen nog met een touwtje vastzit zoals bij Baku.
Ondanks dat ik geen hoge verwachtingen heb van dit circuit ben ik wel benieuwd naar hoe de banden het gaan houden. En dan met name de SS. Volgens mij heeft geen enkele andere baan zo'n hoge grip en bandenstress met een een relatief lage downforce, toch?
Bahrein wellicht?Jasphur schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:50:
Ondanks dat ik geen hoge verwachtingen heb van dit circuit ben ik wel benieuwd naar hoe de banden het gaan houden. En dan met name de SS. Volgens mij heeft geen enkele andere baan zo'n hoge grip en bandenstress met een een relatief lage downforce, toch?
Nooit echt wat met Williams gehad. Kijk al wel meer dan 10 jaar F1. Maar heb toch na het kijken van de documentaire Williams nu toch wel wat met Williams en zou het jammer vinden als de naam de Formule 1 zou verlaten...
Maja de eerste 10 jaar waren dus niet zo'n succes voor Williams, hopelijk komen ze er nu ook weer bovenop!
Mocht je hem nog niet gezien hebben.. hij staat op Netflix.
Maja de eerste 10 jaar waren dus niet zo'n succes voor Williams, hopelijk komen ze er nu ook weer bovenop!
Haha. Welkom bij de club denk ik. Ik had precies hetzelfdestijn1309 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 22:09:
Nooit echt wat met Williams gehad. Kijk al wel meer dan 10 jaar F1. Maar heb toch na het kijken van de documentaire Williams nu toch wel wat met Williams en zou het jammer vinden als de naam de Formule 1 zou verlaten...
Kijk al bijna 30 jaar F1, en begin jaren '90 was Williams hét team. Ze hadden toen de FW14B, een auto die een nog grotere voorsprong op de rest had dan Mercedes de afgelopen jaren.stijn1309 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 22:09:

[ Voor 7% gewijzigd door alexbl69 op 18-06-2018 22:25 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
KappoteVelg van de rb12 van max verstappen te koop https://m.ebay.co.uk/itm/...316fff4d2b2&ul_noapp=true
Waarom de kapotte kopen? Als er ook een hele is?Formula one schreef op maandag 18 juni 2018 @ 22:47:
KappoteVelg van de rb12 van max verstappen te koop https://m.ebay.co.uk/itm/...316fff4d2b2&ul_noapp=true
Mooi als bijzet tafeltje
-
Er zijn meerdere hele, maar maar 1 kapotteEdd schreef op maandag 18 juni 2018 @ 23:10:
[...]
Waarom de kapotte kopen? Als er ook een hele is?
Mooi als bijzet tafeltje
kun je zelf alsnog kapot maken. andersom is lastiger
Ik ben benieuwd.. Het mag wat mij betreft geen verrassing zijn, anders had Max niet bijgetekend vorig jaarnachtnet schreef op maandag 18 juni 2018 @ 23:24:
https://www.lequipe.fr/Fo...enault-se-separent/912841
Volgens l'equipe morgen rbr Honda nieuws
Maar ik had gedacht/begrepen dat ze dit in Oostenrijk bekend wilde maken.
-
Dat zou ik opvallend vinden omdat Marko kennelijk laatst nog heeft gezegd dat het besluit tussen Frankrijk en Oostenrijk bekend gemaakt zou worden.nachtnet schreef op maandag 18 juni 2018 @ 23:24:
https://www.lequipe.fr/Fo...enault-se-separent/912841
Volgens l'equipe morgen rbr Honda nieuws
Misschien zegt Honda wel 'hold my sake' en maken die het bekend?
Dat kan natuurlijk ook de bedoeling zijnnachtnet schreef op maandag 18 juni 2018 @ 23:33:
@DaniëlWW2 @Edd
Ik post ook alleen maar wat l'equipe zegt..
Zou voor Renault klap zijn zo voor de franse gp.
Iets met zout, wonden en evt slakken escargots
Waiting on the world to change
Weet wat je een nog grotere klap zou zijn, maar dan ga ik wel eventjes verder dan 2 weken vooruit...nachtnet schreef op maandag 18 juni 2018 @ 23:33:
@DaniëlWW2 @Edd
Ik post ook alleen maar wat l'equipe zegt..
Zou voor Renault klap zijn zo voor de franse gp.
RBR + Honda die in hun eerste jaar WCC en WDC binnenslepen. Zullen zowel Renault en McLaren niet leuk vinden..
Maar goed, dan ga ik nu wel even heel erg ver vooruit denken
-
Ik denk wel dat, met het oog op de start van de RB15 z'n ontwikkeling, dat die beslissing voor de zomer genomen zal worden (of al genomen is).
En dat, terwijl Alonso net naar Mercedes is overgestapt om daar WDC te worden?Edd schreef op maandag 18 juni 2018 @ 23:36:
[...]
Weet wat je een nog grotere klap zou zijn, maar dan ga ik wel eventjes verder dan 2 weken vooruit...
RBR + Honda die in hun eerste jaar WCC en WDC binnenslepen. Zullen zowel Renault en McLaren niet leuk vinden..
Maar goed, dan ga ik nu wel even heel erg ver vooruit denken

als we dan toch een fantasieverhaal gaan schrijven....
Waiting on the world to change
@iichel sauber is iig al 100% bezig met 2019, die gaan voor 2018 weinig nieuws meer doen. https://motorlat.com/nota...el-salto-decisivo-en-2019
[ Voor 35% gewijzigd door nachtnet op 18-06-2018 23:42 ]
mja da's ergens wel jammer, voor het eerst in jaren doet Sauber regelmatig mee om de punten. Dat gaat wel aantikken in de bonussen die ze krijgen door de WCC eindstand.
maar aan de andere kant, 2019 brengt wel andere uitdagingen qua aero dus als je met de 2019 Ferrari PU en een Leclerc dan nog meer punten kan pakken.
maar aan de andere kant, 2019 brengt wel andere uitdagingen qua aero dus als je met de 2019 Ferrari PU en een Leclerc dan nog meer punten kan pakken.
Het lijkt mij dat Red Bull alleen overstapt als ze de potentie erin zien en er een kandidaat mee kunnen zijn voor het WCC/WDC.pinda powerrr schreef op maandag 18 juni 2018 @ 23:39:
[...]
En dat, terwijl Alonso net naar Mercedes is overgestapt om daar WDC te worden?
![]()
als we dan toch een fantasieverhaal gaan schrijven....
Enne.. Dromen mag altijd

Psst.... Alonso gaat volgend jaar naar Indy voor zijn Triple Crown
-
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1