Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
(Verder ben ik stiekem wel benieuwd naar een eventueel konijn uit de Honda hoed waarmee STR ineens heel erg gaat verrassen. )
Kortom, net achter de top zijn er wat kaarten opnieuw geschud. De eerste races moeten duidelijk maken waar het spannend gaat worden.
alles kan off-topic
Idd, ben sowieso benieuwd of de Renault ook dezelfde mapping aan zowel RBR als McLaren geeft. Volgens mij heeft RBR hard op papier dat Renault dat verplicht is, maar voor McLaren niet... Zak beweert dat ze dezelfde motoren als RBR krijgen, maar het blijft lastig te controleren of je als team een paar pk mist tov. een ander team.Ankona schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:23:
Ik ben heel erg benieuwd naar de strijd tussen McLaren en RBR (en eventueel Renault). Die rijden met dezelfde motor en kunnen het onderling heel spannend maken. Daarnaast is het interessant of de gap met Ferrari en Mercedes overbrugbaar is geworden om aan te haken.
(Verder ben ik stiekem wel benieuwd naar een eventueel konijn uit de Honda hoed waarmee STR ineens heel erg gaat verrassen. )
Kortom, net achter de top zijn er wat kaarten opnieuw geschud. De eerste races moeten duidelijk maken waar het spannend gaat worden.
Als ik de "insiders" op F1technical mag geloven dan is de 1e motor van Honda een heel stuk betrouwbaarder en heeft hij een stuk meer vermogen, alleen nog niet voldoende tov Renault. De 2e motor (mid-season) zou Renault voorbij moeten gaan..... /benieuwd
SureRazorbite schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:09:
[...]
Oei RB 1 vind ik erg dapper. Is dit oranje bril of serieuze onderbouwing ervoor? Dan ben ik daar wel benieuwd naar!
1) Red Bull Racing - combi chassis, motor en coureurs pakt heel goed uit. Eindelijk betrouwbaarheid + overall goede power = prima resultaten voor RBR
2) Mercedes - law of diminishing returns: Merc doet z'n best, maar gaat het net niet halen.
3) Ferrari - Ferrari gaat vooral pech hebben met z'n coureurs: net als 2017 zal er te veel geforceerd worden, niet alleen door Vettel, ook door Kimi. Ook wat strategy calls die ze, as always, meer slecht dan goed nieuws brengen.
4) Force India - Wederom een solid runner-up: mogelijk weer een podium (of meer) voor FI, nadat ze het in Monaco ook al een keer haalden.
5) Renault - Mogelijk niet wat Renault had gehoopt, wel wat realistisch voor ze is: een plek omhoog in de ranglijst tov 2017. Goed chassis, motor en goede coureurs maakt ze een top-5 team.
6) McLaren - Team met de grootste sprong tov 2017. Dit vooral vanwege de Renault-motor, en het feit dat ALO en VAN zich van hun beste kant laten zien.
7) Haas - Haas was achtste in 2017, gaat een plaatsje omhoog in 2018. Vooral met dank aan minder uitvalbeurten en goede performance door de Ferrari-motor.
8 ) Williams - Jammer maar helaas, na een nette 5e plek in 2017 is Williams de grootste zakker: de coureurkeuze is een grote gok geweest, maar ze kunnen het midfield-geweld niet goed aan. Zowel Stroll als Sirotkin hebben er een harde kluif aan: de Mercedes-motor kan alleen op de snelle circuits wat helpen.
9) Toro Rosso - Deels hetzelfde als Williams. Door de combi nieuwe coureurs en een geheel nieuwe motor zal het team een overgangsjaar kennen, en wegzakken in de rankings.
10) Alfa Romeo Sauber - Ondanks de current season motor en een goed chassis laten de prestaties van Ericsson en Leclerc te wensen over. Leclerc haalt wel meer punten dan Ericsson, maar het zijn er niet veel op het totaal.
Hmm, Renault zo laag? Dat is wat mij het meest opvalt aan die top-10. Verder: veilige voorspellingMijn top10:
1) Mercedes
2) RBR
3) Ferrari
4) Force India
5) McLaren
6) Williams
7) Renault
8 ) Haas
9) Toro Rosso
10) Alfa Romeo Sauber
Hier kan ik mij wel in vinden.
Ik denk dat Renault gewoon tekort komt op betrouwbaarheid. Merc heeft een nieuwe motor gebouwd, dat is een risico, maar Duitse degelijkheid is gewoon weer aanwezig. De vraag is wat het chassis is. Als ze geen nieuw concept hebben gaan ze het lastig krijgen, maar red de motor hen. Wel een nieuw concept, dat kan heel verkeerd uitpakken.Remy schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:35:
[...]
SureMijn onderbouwing:
1) Red Bull Racing - combi chassis, motor en coureurs pakt heel goed uit. Eindelijk betrouwbaarheid + overall goede power = prima resultaten voor RBR
2) Mercedes - law of diminishing returns: Merc doet z'n best, maar gaat het net niet halen.
3) Ferrari - Ferrari gaat vooral pech hebben met z'n coureurs: net als 2017 zal er te veel geforceerd worden, niet alleen door Vettel, ook door Kimi. Ook wat strategy calls die ze, as always, meer slecht dan goed nieuws brengen.
4) Force India - Wederom een solid runner-up: mogelijk weer een podium (of meer) voor FI, nadat ze het in Monaco ook al een keer haalden.
5) Renault - Mogelijk niet wat Renault had gehoopt, wel wat realistisch voor ze is: een plek omhoog in de ranglijst tov 2017. Goed chassis, motor en goede coureurs maakt ze een top-5 team.
6) McLaren - Team met de grootste sprong tov 2017. Dit vooral vanwege de Renault-motor, en het feit dat ALO en VAN zich van hun beste kant laten zien.
7) Haas - Haas was achtste in 2017, gaat een plaatsje omhoog in 2018. Vooral met dank aan minder uitvalbeurten en goede performance door de Ferrari-motor.
8 ) Williams - Jammer maar helaas, na een nette 5e plek in 2017 is Williams de grootste zakker: de coureurkeuze is een grote gok geweest, maar ze kunnen het midfield-geweld niet goed aan. Zowel Stroll als Sirotkin hebben er een harde kluif aan: de Mercedes-motor kan alleen op de snelle circuits wat helpen.
9) Toro Rosso - Deels hetzelfde als Williams. Door de combi nieuwe coureurs en een geheel nieuwe motor zal het team een overgangsjaar kennen, en wegzakken in de rankings.
10) Alfa Romeo Sauber - Ondanks de current season motor en een goed chassis laten de prestaties van Ericsson en Leclerc te wensen over. Leclerc haalt wel meer punten dan Ericsson, maar het zijn er niet veel op het totaal.
[...]
Hmm, Renault zo laag? Dat is wat mij het meest opvalt aan die top-10. Verder: veilige voorspelling
Aan creatieve aannames geen gebrek iig..Remy schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:35:
[...]
SureMijn onderbouwing:
[...]
Evengoed moeten we ook hier weer het Russisch adagium "время скажет" aanhouden... (de tijd zal het leren).
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Zover ik weet is die 100+ miljoen een backup om eventueel bij te springen voor een eerste jaar. Drenthe, Friesland en Overijssel zijn ook bereid een duit in het zakje te doen. Daarna zal het qua ticketverkoop en alles eromheen redelijk snel terugverdiend worden.Martinspire schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 23:22:
[...]
Hoe denkt die investeringsmaatschappij 100 miljoen terug te verdienen?
Hou overigens de dagen van Gamma Racing Days (voornamelijk de zaterdag en zondag) in de agenda vrij. Daar gaan leuke teams komen dit jaar
[ Voor 3% gewijzigd door Boinkie op 21-02-2018 10:42 ]
Wie daar achteraan als 3e komt? Durf ik niet te zeggen. Het hangt van de betrouwbaarheid van de Renault-motoren af; anders gaan Force India, Williams, RBR en McLaren gaan strijden om de plekken 3 t/m 5.
Groep 1
Mercedes
Ferrari
RedBull- zonder qualie knopje, dus weinig tot geen poles
Groep 2
Mclaren
Force India- maar dan met een nieuwe naam
Groep 3
Renault (mag soms meedoen met groep 2, maar eindigd in stand achter groep 2)
Haas
Williams (verwacht dit seizoen wel wat crashes door de "onervaren" coureurs
Groep 4
Toro Rosso (Zal mid-end seizoen beter meekomen, maar dan helaas starten met grid penalties)
Sauber (kleinste budget en daarom laatste)
https://f1manager.info/ranking/4605
En Honda zou weleens een verrassing kunnen gaan worden...
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ze mogen geen extra nippel of extra olie tankje meer hebben...dat klopt...ook nog maar 1 olie soort per race weekend...maar ze mogen nog steeds 0,6 liter olie verbruiken. Wat volgens Horner nog steeds relatief veel is/was.Jasphur schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:58:
@powah33 Dat 'Qualie-knopje' hebben Ferrari en Mercedes volgens mij niet meer, want ze mogen geen olie meer verbranden. Maar pin mij er niet aan vast.
Olie die door overdruk ofzo langs de zuiger word gepushed kan dus nog steeds gebruikt worden tot een max van 0,6 liter. Maar of dit nu echt het enigste trucje is/was zullen we nog achter moeten komen...ik verwacht in iedergeval nog steeds ewen qualie knopje voor Mercedes en Ferrari.
Interessant en kan er grotendeels in mee gaan, alleen denk ik dat Sauber nog wel eens voor STR gaat eindigen vanwege de 2018 spec Ferrari motoren.powah33 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:55:
Ik denk dat we duidelijke groepen gaan zien dit seizoen.
Groep 1
Mercedes
Ferrari
RedBull- zonder qualie knopje, dus weinig tot geen poles
Groep 2
Mclaren
Force India- maar dan met een nieuwe naam
Groep 3
Renault (mag soms meedoen met groep 2, maar eindigd in stand achter groep 2)
Haas
Williams (verwacht dit seizoen wel wat crashes door de "onervaren" coureurs
Groep 4
Toro Rosso (Zal mid-end seizoen beter meekomen, maar dan helaas starten met grid penalties)
Sauber (kleinste budget en daarom laatste)
Daarnaast denk ik dat de aero updates onder leiding van Paddy Lowe Williams wel vooruit zullen brengen en denk dat die tussen Renault en Haas zullen eindigen.
Vanzelfsprekend, daarom is het een voorspellingGrimmie187 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:40:
[...]
Aan creatieve aannames geen gebrek iig..
Veilige voorspellingen zijn saai. Bovenstaande zijn vooral ook educated guesses: gebaseerd op de driver lineups, de tot nu toe gelanceerde wagens en het schema voor komend seizoen.
1. Sauber
2. STR
3. Force India
4. McLaren
5. Renault
6. Haas
7. RBR
8. Ferrari
9. Mercedes
10. Williams
Want voorspellen is momenteel gewoon random onzin.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
De Honda 2015 was gewoon slecht.mphilipp schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:42:
Ach...we verwachten al 2 jaar dat Honda het nu wel voor elkaar zal hebben. We hopen het ook nu weer, vooral omdat die motor naar verwachting in de RBR zal zitten volgend jaar. Of dat wordt een 'Aston Martin', maar ook dat is een heel onzeker pad en ik verwacht daar zeker niet van dat ie sneller zal zijn dan de Benz.
Evengoed moeten we ook hier weer het Russisch adagium "время скажет" aanhouden... (de tijd zal het leren).
De Honda 2016 was een heel stuk beter, met een doodlopend concept.
De Honda 2017 was slecht met een (potentieel) goed concept, wat aan het einde van 2017 ook te zien was.
De Honda 2018 wordt gewoon een goede motor verwacht ik aangezien dit het 2e jaar wordt met een goed concept.
Tussen voorspellen en verwachten zit toch wel een verschilletje.Phusebox schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:07:
Mijn voorspelling:
1. Sauber
2. STR
3. Force India
4. McLaren
5. Renault
6. Haas
7. RBR
8. Ferrari
9. Mercedes
10. Williams
Want voorspellen is momenteel gewoon random onzin.
Sauber op nummer 1 "voorspellen" is inderdaad random onzin
Zoals ik al zei: we gaan het zien. Ik beweer het een noch het ander. Jouw wijsheid is allemaal achteraf. Iedereen had beter verwacht, zeker het tweede jaar. Ze hebben gewoon zitten prutsen. Elk jaar begonnen ze weer opnieuw met een nieuwe motor. Ik snap het helemaal niet omdat ze voor het eerste jaar in de McLaren ze gewoon een jaar hadden waarin ze van alles straffeloos konden testen. Ros die motor in een of ander chassis en ga er rondjes mee rijden op je eigen circuit. Maar goed, water under the bridge...ArcticWolf schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:11:
[...]
De Honda 2015 was gewoon slecht.
De Honda 2016 was een heel stuk beter, met een doodlopend concept.
De Honda 2017 was slecht met een (potentieel) goed concept, wat aan het einde van 2017 ook te zien was.
De Honda 2018 wordt gewoon een goede motor verwacht ik aangezien dit het 2e jaar wordt met een goed concept.
Ik had van Honda sowieso beter verwacht. Ze hadden in staan moeten zijn om in eerste instantie al een goede motor te bouwen. Misschien niet een snelle, maar wel eentje die het deed. Het derde jaar was gewoon beschamend. Ik hoop van ganser harte dat ze het nu wel voor elkaar hebben, maar ik durf geen garanties te geven. Maar dat wil niet zeggen dat ik voorspel dat ze het slecht gaan doen of juist goed. Ik durf er niets over te zeggen...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Toro rosso heeft echt slechtere coureurs en een slechtere motor. Force India blijft gelijk en in de F1 is stilstand achteruitgang.
McLaren: Renault motor welke een leuke boost gaat geven.
Williams: Paddy Lowe aan de haak geslagen + sterkste motor, moet ook wat leuks op gaan leveren.
Renault: heeft Marcin Budkowski binnengehaald. Nu weet ik niet hoeveel hij dit jaar al kan bijdragen, maar daar zit ook een hoop kennis
Sauber: Meer geld, een up-to-date motor en leclerc (zal wel achteraan mid-field zijn, maar een flinke boost t.o.v. vorig jaar)
Haas: Weer een jaar extra ervaring (wat veel uitmaakt voor zo'n jong team)
[ Voor 6% gewijzigd door perpixel op 21-02-2018 11:22 ]
Je vergeet alleen even dat McLaren aan Honda een ontwerp filosofie heeft opgelegd die niet goed uitpakte. Als er een merk is dat een rijke historie heeft met het bouwen van race motoren dan is het Honda wel. Ze hebben een achterstand maar prutsers zijn het niet.mphilipp schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:20:
[...]
Zoals ik al zei: we gaan het zien. Ik beweer het een noch het ander. Jouw wijsheid is allemaal achteraf. Iedereen had beter verwacht, zeker het tweede jaar. Ze hebben gewoon zitten prutsen. Elk jaar begonnen ze weer opnieuw met een nieuwe motor. Ik snap het helemaal niet omdat ze voor het eerste jaar in de McLaren ze gewoon een jaar hadden waarin ze van alles straffeloos konden testen. Ros die motor in een of ander chassis en ga er rondjes mee rijden op je eigen circuit. Maar goed, water under the bridge...
Ik had van Honda sowieso beter verwacht. Ze hadden in staan moeten zijn om in eerste instantie al een goede motor te bouwen. Misschien niet een snelle, maar wel eentje die het deed. Het derde jaar was gewoon beschamend. Ik hoop van ganser harte dat ze het nu wel voor elkaar hebben, maar ik durf geen garanties te geven. Maar dat wil niet zeggen dat ik voorspel dat ze het slecht gaan doen of juist goed. Ik durf er niets over te zeggen...
alles kan off-topic
Voor zover ik het kan vinden in de regels, mag er geen actieve link meer zitten tussen de olietank en de PU. Dus in theorie zouden ze niet een knopje kunnen hebben, maar zouden ze wel aan het begin van Q3 de doorstroom kunnen vergroten inderdaad. Dat betekend dat ze tegen het einde van de race niet meer ineens meer kracht kunnen opbouwen, toch?powah33 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:01:
[...]
Ze mogen geen extra nippel of extra olie tankje meer hebben...dat klopt...ook nog maar 1 olie soort per race weekend...maar ze mogen nog steeds 0,6 liter olie verbruiken. Wat volgens Horner nog steeds relatief veel is/was.
Olie die door overdruk ofzo langs de zuiger word gepushed kan dus nog steeds gebruikt worden tot een max van 0,6 liter. Maar of dit nu echt het enigste trucje is/was zullen we nog achter moeten komen...ik verwacht in iedergeval nog steeds ewen qualie knopje voor Mercedes en Ferrari.
Oil injection
The use of active control valves between any part of the PU and the engine intake air is forbidden.
Maar direct op de fuel rail mag dus wel?Jasphur schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:28:
[...]
Voor zover ik het kan vinden in de regels, mag er geen actieve link meer zitten tussen de olietank en de PU. Dus in theorie zouden ze niet een knopje kunnen hebben, maar zouden ze wel aan het begin van Q3 de doorstroom kunnen vergroten inderdaad. Dat betekend dat ze tegen het einde van de race niet meer ineens meer kracht kunnen opbouwen, toch?
[...]
Deze omschrijving is nogal vaag
Oil injection
The use of active control valves between any part of the PU and the engine intake air is forbidden.
[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 21-02-2018 11:33 ]
Dat dacht ik ook, maar de praktijk heeft anders uitgewezen. De 'schuld' ligt natuurlijk bij beiden, nooit bij één partij. Evengoed is dat olietank gedoe behoorlijk amateuristisch, de motor paste vorig jaar niet eens op het chassis (bouten/gaten niet alligned) en bij de eerste fire-up gebeurde er niets. Daarna bleek dat het eencylindermodel niet te werken toen het opgeschaald was naar een V6 en trilde de motor bijna uit elkaar. Het stapelt allemaal lekker op. Die dildo was niet veroorzaakt door McLaren natuurlijk. Het was iets dat ze in de fabriek hadden moeten zien imho. Het lijkt net of ze dat ding ongezien en ongetest de fabriek uit hebben gerold.Ankona schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:24:
[...]
Je vergeet alleen even dat McLaren aan Honda een ontwerp filosofie heeft opgelegd die niet goed uitpakte. Als er een merk is dat een rijke historie heeft met het bouwen van race motoren dan is het Honda wel. Ze hebben een achterstand maar prutsers zijn het niet.
En nu doen zowel McLaren als STR zo af en toe uitspraken om elkaar de zwarte piet toe te spelen. STR zegt dingen (namens Honda, want die mogen niets zeggen volgens Japanse traditie) over McLaren en MacLaren roept dat Renault veel meer volwassen is. Lekker natrappen...het was een echt liefdeshuwelijk
https://www.fia.com/regulation/category/110
Goeie post +1Jasphur schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:28:
[...]
Voor zover ik het kan vinden in de regels, mag er geen actieve link meer zitten tussen de olietank en de PU. Dus in theorie zouden ze niet een knopje kunnen hebben, maar zouden ze wel aan het begin van Q3 de doorstroom kunnen vergroten inderdaad. Dat betekend dat ze tegen het einde van de race niet meer ineens meer kracht kunnen opbouwen, toch?
[...]
Een actieve link is dus een actieve verbinding tussen olie vat en PU.
Bedoelen ze dan een extra verbinding? want de verbinding tussen olie smering van de zuiger en de verbrandingskamer die is en blijft gewoon.
De regels zeggen dus niet dat daar geen olie langs af mag komen. ofwel?
Maar zoals ik het nu lees, zal er indd geen knopje meer gebruikt worden, maar eerder een qualie setting (andere mapping/meer presure/meer olie/ect.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=l0SNaGX1fWQ]
[ Voor 3% gewijzigd door powah33 op 21-02-2018 11:46 ]
Ik denk dat dát sowieso al niet mocht, omdat de brandstof kwa samenstelling aan hele specifieke eisen moet voldoen en dit waarschijnlijk niet gedefiniëerd is als brandstof die in de fuel cell zit, maar als brandstof dat ingespoten wordt of iets dergelijks.ArcticWolf schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:32:
[...]
Maar direct op de fuel rail mag dus wel?
Deze omschrijving is nogal vaag![]()
[...]
Het wordt specifiek niet toegestaan in de lucht-inlaat-kant in deze regel, omdat dat een manier was om de regels te omzeilen ( -> mag niet via de ene ingang, maar er staat niets in de regels over de andere ingang).
Zo komt het op mij over in ieder geval.
Jij dacht vanmorgen toen je uit bed ging, laat ik eens iets op papier zetten wat totaal nergens op slaatbvbal79 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:13:
Natuurlijk zal Stoffel de revelatie van het jaar zijn. Het pakket is er naar. McLaren heeft een goede wagen gebouwd en heeft een renault motor. Alonso is bezig met andere dingen en vind het prima om af en toe ook mee te strijden, maar Stoffel zal menigmaal Red Bull achter zich kunnen houden en denk ik richting podium gaan
Wie niet wegklikt is gezien!
Dat doet 3/4 kwart hier tochSamsonait schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:16:
[...]
Jij dacht vanmorgen toen je uit bed ging, laat ik eens iets op papier zetten wat totaal nergens op slaat
[ Voor 7% gewijzigd door bvbal79 op 21-02-2018 12:18 ]
Speak for yourself brother...bvbal79 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:17:
[...]
Dat doet 3/4 kwart hier tochEn ik heb toch echt dezelfde onderbouwing
hahaha. Heerlijk toch. Zie het laatste filmpje bijvoorbeeld. Max gaat battle aan met Lewis...waarom mag ik dan niet zeggen dat Stoffel het super gaat doen dit jaar
Renault geeft gewoon een slechtere engine map aan McLaren, want anders zijn ze straks weer het 3e teambvbal79 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:26:
[...]
hahaha. Heerlijk toch. Zie het laatste filmpje bijvoorbeeld. Max gaat battle aan met Lewis...waarom mag ik dan niet zeggen dat Stoffel het super gaat doen dit jaar
Positieve verwachtingen zijn altijd goed, ik hoop ook dat McLaren de zaken goed op orde heeft.bvbal79 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:26:
[...]
Maar Alonso een soort van afschrijven omdat hij met andere dingen bezig is, doe dat maar niet.
Als je hem in zijn interviews mag geloven is hij altijd al naast F1 bezig geweest met races op zijn eigen circuit en in besloten kring.
Als ze Fernando nou eens in die andere Mercedes naast Lewis zouden zetten, dan krijgen we pas echt vuurwerk..yorkick schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:37:
[...]
Positieve verwachtingen zijn altijd goed, ik hoop ook dat McLaren de zaken goed op orde heeft.
Maar Alonso een soort van afschrijven omdat hij met andere dingen bezig is, doe dat maar niet.
Als je hem in zijn interviews mag geloven is hij altijd al naast F1 bezig geweest met races op zijn eigen circuit en in besloten kring.
[ Voor 100% gewijzigd door Grimmie187 op 21-02-2018 12:54 ]
Waarom zou Renault dat doen?ArcticWolf schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:30:
[...]
Renault geeft gewoon een slechtere engine map aan McLaren, want anders zijn ze straks weer het 3e team
Reclame technisch(waar het grotendeels ook om draait in de F1) is dat niet te verkopen.
Waar zijn de Minardi's (de spirituele opvolger vast achteraan nu ;p), de HRT's, de Marussia's enz
Reclame technisch is het ook moeilijk te verkopen dat je eigen fabrieksteam het hele seizoen trager was dan je 2 klantenteamsMartin0 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:57:
[...]
Waarom zou Renault dat doen?
Reclame technisch(waar het grotendeels ook om draait in de F1) is dat niet te verkopen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
1 Mercedes
Nieuwe motor, waarschijnlijk beter chassis, maakt alles gewoon weer af.

2 Mercedes
Plek twee blijft leeg om de totale dominantie van Mercedes nogmaals te onderstrepen.
3 RBR
Sterkste driverpair gaat met een betere betrouwbaarheid meer punten verdienen voor het WCC dan Ferrari.
4 Ferrari
Kimi mag nooit winnen of voor Seb eindigen dus WCC kunnen ze vergeten als RBR wel met twee coureurs veel punten pakt.
5 McLaren
Beter dan Renault, maar gaat tegenvallen. Over deze ga ik over maximaal tien minuten mijn mening weer veranderen.
6 Renault
Best of the rest maar niks bijzonders. Cyril Abiteboul doet zijn verdiende bijnaam "Squirrel Irritable" eer aan.
Hulkenberg eindigt minstens een keer vierde en niet hoger...
7 Force India
Met Ocon en Perez en een Mercedes achterin blijven ze de rest van het middenveld voor.
8 AR Sauber
Ze hebben een gloednieuw aeroconcept, namelijk uberhaupt downforce creëren en gaan nu minder waardeloos zijn. Leclerc gaat de punten binnenhalen. Ericsson bewijst wederom de slechte courreur van de F1 te zijn.
9 Williams
Waarschijnlijk een stuk betere auto, maar met twee matige tot slechte coureurs gaan ze weinig bereiken.
10 Toro Rosso
De Honda zal minder waardeloos zijn, maar de twee rookie coureurs zullen er niet optimaal gebruik van kunnen maken. Verder veel motorwisselingen omdat de Honda klaar moet zijn voor RBR in 2019.
11 Haas
Remmen van Grosjean gaan elke race kapot en Magnussen krijgt eindelijk eens wat zwarte vlaggen omdat hij een eikel is. Verder gaat de auto matig presteren dus laatste.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat ligt aan de reden van uitvallen. Zoals je zegt is Alonso een van de beste coureurs, ondanks het niet constant rijden juist door de auto.Enchantress schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 23:02:
[...]
Alonso ja.
Dat is toch ook het belangrijkste? De eindstand.
Af en toe een paar uitschieters daar red je het niet mee hoor, je moet wel een constant seizoen rijden.
En het is en blijft een mechanische sport dus niet alles draait om een coureur.
Kijk maar bij Alonso en McLaren...
Dus imo is de eindstand niet heilig
Voor dit gedeelte ben ik het 100% met je eens..DaniëlWW2 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:03:
Oh maar we gaan voorspellen he?
...
5 McLaren
Beter dan Renault, maar gaat tegenvallen. Over deze ga ik over maximaal tien minuten mijn mening weer veranderen.![]()
6 Renault
Best of the rest maar niks bijzonders. Cyril Abiteboul doet zijn verdiende bijnaam "Squirrel Irritable" eer aan.![]()
7 Force India
Met Ocon en Perez en een Mercedes achterin blijven ze de rest van het middenveld voor.
8 AR Sauber
Ze hebben een gloednieuw aeroconcept, namelijk uberhaupt downforce creëren en gaan nu minder waardeloos zijn. Leclerc gaat de punten binnenhalen. Ericsson bewijst wederom de slechte courreur van de F1 te zijn.
9 Williams
Waarschijnlijk een stuk betere auto, maar met twee matige tot slechte coureurs gaan ze weinig bereiken.
10 Toro Rosso
De Honda zal minder waardeloos zijn, maar de twee rookie coureurs zullen er niet optimaal gebruik van kunnen maken. Verder veel motorwisselingen omdat de Honda klaar moet zijn voor RBR in 2019.
11 Haas
Remmen van Grosjean gaan elke race kapot en Magnussen krijgt eindelijk eens wat zwarte vlaggen omdat hij een eikel is. Verder gaat de auto matig presteren dus laatste.
Vanwege onderstaande en vanwege het feit dat McLaren nooit kan bewijzen dat ze minder pk's hebben dan Renault zelf. Ze kunnen hooguit een vermoeden hebben maar ze kunnen het nergens mee vergelijken.Martin0 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:57:
[...]
Waarom zou Renault dat doen?
Dus reclame technisch lijdt Renault er niet onder. Het hoeft ook maar net voldoende te zijn om voor McLaren te blijven.
SinergyX schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:03:
[...]
Reclame technisch is het ook moeilijk te verkopen dat je eigen fabrieksteam het hele seizoen trager was dan je 2 klantenteams
Tis niet alsof Renault het niet eerder gedaan heeft: zie seizoen 2010 en 2011(dagen voordat ze volledig overgenomen werden door lotus) hierin werd RBR kampioen terwijl (lotus) Renault 5e werd.ArcticWolf schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:11:
[...]
Vanwege onderstaande en vanwege het feit dat McLaren nooit kan bewijzen dat ze minder pk's hebben dan Renault zelf. Ze kunnen hooguit een vermoeden hebben maar ze kunnen het nergens mee vergelijken.
Dus reclame technisch lijdt Renault er niet onder. Het hoeft ook maar net voldoende te zijn om voor McLaren te blijven.
[...]
en als toevoeging hierop, hij gaat ook een keer op podiumpositie in 1 van de laatste rondes uitvallen met motorproblemenDaniëlWW2 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:03:
6 Renault
Best of the rest maar niks bijzonders. Cyril Abiteboul doet zijn verdiende bijnaam "Squirrel Irritable" eer aan.![]()
Dan wordt Cyril, Irritable ja.rik86 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:16:
[...]
en als toevoeging hierop, hij gaat ook een keer op podiumpositie in 1 van de laatste rondes uitvallen met motorproblemen
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
[ Voor 96% gewijzigd door nachtnet op 21-02-2018 16:00 ]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Zo klinkt dat ding nog best aardig, hopelijk kunnen ze het overbrengen op televisie!Lasmibalsingh schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:29:
Geluid op dit soort footage is 10x beter dan op de live feed heb ik opgemerkt:
[video]
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
Mercedes doet het, Ferrari doet het... Mercedes is misschien nog wel de ergste.Martin0 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:15:
[...]
Tis niet alsof Renault het niet eerder gedaan heeft: zie seizoen 2010 en 2011(dagen voordat ze volledig overgenomen werden door lotus) hierin werd RBR kampioen terwijl (lotus) Renault 5e werd.
https://twitter.com/rache...status/966297189118021632

[ Voor 24% gewijzigd door Jasphur op 21-02-2018 14:14 ]
Er zal vast wel iets in een contract staan ja, maar die afspraken zijn gewoon lastig te maken en lastig te verifiëren.KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:03:
Maar is dat niet contractueel afgesproken?
Je kan namelijk niet zomaar eisen dat je 100% dezelfde motor & map krijgt als het fabrieksteam, dat RBR die afspraak voor elkaar heeft gekregen stamt nog van voordat Renault weer terugkwam als team.
En ook die afspraak valt niet zomaar te verifiëren, als jij als team een map krijgt waarmee jij X vermogen te zien krijgt en een update later krijg je meer vermogen, dan kan jij niet verifiëren of Renault zelf niet nog meer vermogen tot z'n beschikking heeft want je hebt geen 100% referentie (verschillende auto's).
Zou er dan toch een foto gelekt zijn?

Of is hij bewerkt?
[ Voor 3% gewijzigd door Timoth op 21-02-2018 14:35 ]
edit: en 10 sec later deze video, met geluid: https://twitter.com/Nuzzl33man/status/966307888250703877
Klinkt goed.
[ Voor 37% gewijzigd door Remy op 21-02-2018 14:46 ]
oh, wacht..
@remy hier nog meer geluiden
Jasphur in "[F1] Seizoen 2018 - deel 1"
[ Voor 48% gewijzigd door Jasphur op 21-02-2018 14:58 ]
Let's compare...

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
@Remy zie ik nu goed op deze foto dat hij een sharkfin en een T-wing heeft? Of is dit de oude auto?
Edit: Ik zie al dat je hem weggehaald hebt
[ Voor 13% gewijzigd door Dazzler2120 op 21-02-2018 15:04 ]
PS4 PSN: Dazzler2120
[ Voor 6% gewijzigd door meintje op 21-02-2018 15:16 ]
Wat voor wits staat er in die rode streep dan? Kun jij niet zienmeintje schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:11:
Als die foto legit is dan staat er volgens mij helemaal geen Honda branding op. Dat kan ik mij toch bijna niet voorstellen. Foto ziet er verder wel legit uit.
Ik maak daar als laatste 2 letters "DA"vanAzzKickah schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:12:
[...]
Wat voor wits staat er in die rode streep dan? Kun jij niet zien
Zal wel HONDA staan idd.
member of Los Alcoholicos ban dhmo

AzzKickah schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:12:
[...]
Klopt, was misleid door een Italiaanse nieuwssiteroda_djavulen schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:07:
@Remy Dat is de abu dhabi test van vorig jaar.
AzzKickah schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:12:
[...]
jpiwf schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:13:
[...]
Ik maak daar als laatste 2 letters "DA"van
Zal wel HONDA staan idd.

Staat gewoon Honda
edit:
Hoofdreden hiervoor is denk ik dat ze vooral hun best hebben gedaan de Honda-motor een goed plekje in het chassis te geven, en minder aan de doorontwikkeling van de STR12 naar STR13 te werken.Jasphur schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:56:
Lijkt op deze foto erg veel op de wagen van vorig seizoen. Maar dan met Halo en zonder vin.
@remy hier nog meer geluiden
Een beetje zoals met je schrijfschrift op de basisschool: eerst duidelijk, dan snel
[ Voor 34% gewijzigd door Remy op 21-02-2018 15:22 ]
Even een CSI verscherping gedaan...Remy schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:16:
[...]
Klopt, was misleid door een Italiaanse nieuwssite
[...]
[...]
[afbeelding]
Staat gewoon Honda
edit:
[...]
Hoofdreden hiervoor is denk ik dat ze vooral hun best hebben gedaan de Honda-motor een goed plekje in het chassis te geven, en minder aan de doorontwikkeling van de STR12 naar STR13 te werken.
Een beetje zoals met je schrijfschrift op de basisschool: eerst duidelijk, dan snel

"When you grow up your heart dies"
ENHANCE! ENHANCE!sjaool schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:27:
[...]
Even een CSI verscherping gedaan...
[afbeelding]

https://twitter.com/alo_oficial/status/966320634472091648
Newey heeft ook geholpen met de chassis integratie en Honda heeft ook behoorlijk wat resources tot z'n beschikking, dus denk dat er nog best wel een goede wagen is gebouwd.Remy schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:16:
[...]
Klopt, was misleid door een Italiaanse nieuwssite
[...]
[...]
[afbeelding]
Staat gewoon Honda
edit:
[...]
Hoofdreden hiervoor is denk ik dat ze vooral hun best hebben gedaan de Honda-motor een goed plekje in het chassis te geven, en minder aan de doorontwikkeling van de STR12 naar STR13 te werken.
edit: Overigens hebben ze een actie waarbij je als je binnen een bepaalde tijd voor 120 euro aan producten koopt je kans maakt op een meet and greet met ALO plus een rondleiding bij McLaren.
Je hebt nog tot zondag!!!
https://kimoa.com/int_en/celebrities/fernandoalonso
[ Voor 55% gewijzigd door Jasphur op 21-02-2018 15:52 ]
Red Bull heeft Dita, Ferrari heeft Ray-BanJasphur schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:41:
Voor diegene die het niet weten: Kimoa is een Spaans zonnebrillen merk
en de rest?
[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-02-2018 15:51 ]
Alfa Romeo Sauber heeft net Carrera als zonnebrillensponsor aangekondigd toch?Aardappel schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:48:
[...]
Red Bull heeft Dita, Ferrari heeft Ray-Ban
en de rest?
De test van de STR13 is overigens naar wens verlopen, volgens motorsport. com: https://www.motorsportweek.com/news/id/16998
Bemoedigend voor een eerste 'real life' kennismaking tussen chassis en motor!Pierre Gasly and Brendon Hartley, entering their first full seasons in Formula 1, split driving duties equally, as Toro Rosso was able to successfully shakedown its new car.
“Everything ran smoothly and according to plan,” confirmed a team spokesperson.
“We finished the programme without any issues and completed all the promotional requests, ahead of schedule. Today was a perfect day.”
Zo verdiend, die gast maakt al tijden prachtige mock-upsJasphur schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:10:
Haha. Sean Bull is aangenomen als Grafisch Ontwerper bij Renault Sport
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
sssst. dat was geen test, maar een "film"dag.Remy schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:04:
De test van de STR13 ...

Dat zou heel erg devious zijn. Is dat te controleren eigenlijk? Er is wel eens geroepen dat Mercedes dat deed, maar kun je dat nagaan? Mag/doet de FIA dat of hebben die daar niets mee te maken? Ik denk het niet, maar er zijn genoeg gekke regeltjes...ArcticWolf schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:30:
[...]
Renault geeft gewoon een slechtere engine map aan McLaren, want anders zijn ze straks weer het 3e team
Nu al beter dan McLaren-Honda dus.Remy schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:04:
Correct ja, dat is zeer recent gebeurd, gister of eergister geloof ik
De test van de STR13 is overigens naar wens verlopen, volgens motorsport. com: https://www.motorsportweek.com/news/id/16998
[...]
Bemoedigend voor een eerste 'real life' kennismaking tussen chassis en motor!
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Om precies te zijn: Fernando Alono's modemerk. Hij is (mede)eigenaar en oprichter. Surfspul.Jasphur schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:41:
Voor diegene die het niet weten: Kimoa is een Spaans zonnebrillen merk
Nee dat valt niet te controleren. Jij kan namelijk als klantenteam nooit bewijzen dat jij minder vermogen hebt dan het fabrieksteam, want er is geen referentie.mphilipp schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:23:
[...]
Dat zou heel erg devious zijn. Is dat te controleren eigenlijk? Er is wel eens geroepen dat Mercedes dat deed, maar kun je dat nagaan? Mag/doet de FIA dat of hebben die daar niets mee te maken? Ik denk het niet, maar er zijn genoeg gekke regeltjes...
RBR snapte in Brazilië niet waarom ze opeens minder vermogen hadden dan voorheen (tot het ze verteld werd). De engine map wordt namelijk aangeleverd door het fabrieksteam en de teams hebben daar geen kijk op en als ze dat wel hebben dan kan het alsnog niet de ware map zijn... het is dus een kwestie van vertrouwen in dat opzicht.
Het kan zelfs zomaar zijn dat je een motor update krijgt van enkele pk's, terwijl het fabrieksteam er NOG meer krijgt.
Er zijn wel nuances, Renault heeft een target... en dat target is Red Bull. Daarnaast heeft Red Bull nog een contract (tot eind 2018) van de tijd dat ze nog geen fabrieksteam waren. Dus in dat opzicht denk ik dat Renault het volledige vermogen ter beschikking stelt aan RBR.
Maar dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn voor McLaren, al stelt Zak van wel
Op basis van beschikbare GPS data weten ze anders het vermogen van alle teams best prima te benaderen. 50pk verschil zullen ze in die zin wel merken.ArcticWolf schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:42:
[...]
Nee dat valt niet te controleren. Jij kan namelijk als klantenteam nooit bewijzen dat jij minder vermogen hebt dan het fabrieksteam, want er is geen referentie.
RBR snapte in Brazilië niet waarom ze opeens minder vermogen hadden dan voorheen (tot het ze verteld werd). De engine map wordt namelijk aangeleverd door het fabrieksteam en de teams hebben daar geen kijk op en als ze dat wel hebben dan kan het alsnog niet de ware map zijn... het is dus een kwestie van vertrouwen in dat opzicht.
Het kan zelfs zomaar zijn dat je een motor update krijgt van enkele pk's, terwijl het fabrieksteam er NOG meer krijgt.
Er zijn wel nuances, Renault heeft een target... en dat target is Red Bull. Daarnaast heeft Red Bull nog een contract (tot eind 2018) van de tijd dat ze nog geen fabrieksteam waren. Dus in dat opzicht denk ik dat Renault het volledige vermogen ter beschikking stelt aan RBR.
Maar dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn voor McLaren, al stelt Zak van wel
Hoe dan? Je weet toch niet welke setup een auto heeft?MikeyMan schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:48:
[...]
Op basis van beschikbare GPS data weten ze anders het vermogen van alle teams best prima te benaderen. 50pk verschil zullen ze in die zin wel merken.
En ja 50pk valt wel op ja
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1