Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Daarom geef ik ze tot de tweede race, das bijna 2 maanden nog ofzoZahariac schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:27:
[...]
Denk niet dat iedereen dit zomaar kan toepassen. Degene die met de Ferrari sidepods rijden hebben daar denk ik niet genoeg ruimte voor.
Denk niet dat dit iets gaat zijn wat je kunt negeren, maar we zullen zien. Vermoed dat dit erg veel downforce en stabiliteit in de airflow naar de rear wing gaat geven.
[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 19-02-2018 10:29 ]
Ik vermoed van niet, aangezien het onderdeel is van de crash structure van de auto.Bosmonster schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:26:
Die sidepod wings gaan we binnen 2 races op alle auto's terugzien vermoed ik.
Als je daar iets fundamenteels veranderd, moet je de crashtests van je chassis overnieuw doen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dan Max WC 2018YakuzA schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:29:
[...]
Ik vermoed van niet, aangezien het onderdeel is van de crash structure van de auto.
Als je daar iets fundamenteels veranderd, moet je de crashtests van je chassis overnieuw doen.
Tis lastig te zien met de donkere livery maar die vleugels zijn volgens mij gewoon bovenop de sidepods gemonteerd? Kan me niet voorstellen dat dit onderdeel van de crash structure is, zeker niet als je ziet hoever ze uitsteken.YakuzA schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:29:
[...]
Ik vermoed van niet, aangezien het onderdeel is van de crash structure van de auto.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Je hebt een spiegelend scherm zeker?Rene44 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:33:
Stofzuiger sound krijgt eindelijk stofzuiger looks. Wat een afgrijselijk gedrocht, die rb14.
Het lijkt me dat die livery gewoon in lijn is met de helmen die gepresenteerd zijn.Jasphur schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:39:
Wat ik vooral heel erg fijn vind aan deze livery, naast het feit dat het eindelijk eens een nieuwe is in plaats van wat RBR al 13 ofzo heeft gehad. Is dat door de camouflage alle lelijke flapjes minder tot niet zichtbaar zijn. Het word daardoor een redelijk 'cleane' wagen. Mij bevalt het wel, maar verwacht dat in Melbourne er gewoon weer een blauwe, gele en rode wagen staat. (ook niet lelijk trouwens, maar toch)
Die zag er vorig jaar exact hetzelfde uit als de F1 wagen, hopelijk (wat ik vind het erg mooi) houd Redbull zich aan de huisstijl en zijn ze hetzelfde.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
https://i.imgur.com/N1O8MAa.jpg
Nou heeft Newey er wel een handje van om nogal extreem te gaan met sidepods en koeling maar dit is wel heel erg!
Grimmie187 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:42:
Hier nog beter te zien hoe belachelijk klein de sidepods zijn:
https://i.imgur.com/N1O8MAa.jpg
Nou heeft Newey er wel een handje van om nogal extreem te gaan met sidepods en koeling maar dit is wel heel erg!
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Plaatje erbij:Mad-Matt schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:42:
persoonlijk vermoed ik dat het design lijkt op de Holden V8 van dit jaar.
Die zag er vorig jaar exact hetzelfde uit als de F1 wagen, hopelijk (wat ik vind het erg mooi) houd Redbull zich aan de huisstijl en zijn ze hetzelfde.

https://twitter.com/astonmartin/status/965519751073103872
[ Voor 20% gewijzigd door Remy op 19-02-2018 10:47 ]
Nee, in de hoop dat het een heel lang fimpje is of iets dergelijks laat ik hem nu even laden voor een tijdjeMad-Matt schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:25:
https://redbullracing.red...ticle/appetite-disruption
Doet de 3e foto het bij jullie?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik denk het eerlijk gezegd niet. De RB14 heeft niets met Holden te maken. En de witte vlakken staat alleen het Holden logo en niks van Red Bull.
Ik hoop het van niet, ik vind het niet mooiZahariac schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:51:
[...]
Ik denk het eerlijk gezegd niet. De RB14 heeft niets met Holden te maken. En de witte vlakken staat alleen het Holden logo en niks van Red Bull.
Dan kun je lang wachten, de url van het 3de plaatje geeft een 404.Leoon. schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:51:
[...]
Nee, in de hoop dat het een heel lang fimpje is of iets dergelijks laat ik hem nu even laden voor een tijdje
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Heb het even opgezocht:Grimmie187 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:33:
[...]
Tis lastig te zien met de donkere livery maar die vleugels zijn volgens mij gewoon bovenop de sidepods gemonteerd? Kan me niet voorstellen dat dit onderdeel van de crash structure is, zeker niet als je ziet hoever ze uitsteken.
https://www.formula1.com/...h-structure-solution.html
Het artikel over Ferrari van vorig jaar lijkt inderdaad erop te duiden dat alleen de onderste balk onderdeel is van de crash structure.
Ik dacht dat ook het bovenste deel ook onderdeel was van de crash structure, maar dat lijkt toch iets anders in elkaar te steken.
Die geel ge-arceerde balk in deze dus.
[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 19-02-2018 11:02 ]
PSN
Die heeft zelfs nog een weekje getest in die kleuren:
https://cdn-7.motorsport....-red-bull-racing-rb11.jpg
Denk dat ze dit met de RB14 ook wel zullen doen.
Dat is al een stuk minder wielbasis type boot. Ziet er gelijk veel meer als een racewagen uit.
https://photos.app.goo.gl/8SgFsedYHrG6xTEj1
- De balk van het achterlicht steekt wel heel erg ver uit achter de uitlaat
- Turning vanes gemonteerd onderaan de voorrem ziet er ook interessant uit.
PSN
Lurkmodus uit, let the games begin!
Waiting on the world to change
Zou je denken, maar dit was de Holden van vorig seizoen:Zahariac schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:51:
[...]
Hiermee gaan ze de Mercedes / FI kant op. Kan voordelen opleveren, betekent wel dat de auto mogelijk weer zwaarder wordt. Dat wordt hij sowieso al door de halo van 6kg. Vooral VER is daar niet over te spreken, omdat hij langer en zwaarder is dan de meeste andere coureurs.Rene44 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:00:
De wielbasis is langer dan een ijscotruck. Je kan een BMW 7-serie tussen de voor en achterwielen parkeren lijkt het. Een Lotus 49 is het niet.
Vorig jaar was het minimum gewicht (auto+coureur) al 722kg: dat was al aan de zware kant. Ik weet nog dat Force India klaagde over de zware Mercedesmotor en versnellingsbak, en dat Perez en Ocon eigenlijk wat af moesten vallen, terwijl ze juist zo hard getraind hadden om extra spiermassa te kweken voor de snellere wagens met hogere G-krachten in de bochten.
In 2018 is het minimum gewicht 734kg voor de auto + coureur samen. Pas in 2019 komt er een minimum gewicht voor de coureurs: https://www.motorsport.co...-weight-2019-halo-997615/
Ik moet hierbij ineens denken aan het karten: daar heeft het vooral voordeel als je kleiner/lichter bent tov anderen, omdat je gewicht als coureur grote invloed heeft op de kart gezien de verhouding. In F1 is die invloed kleiner, en is de coureur ongeveer 10% van het totaalgewicht, maar goed.
Hopelijk kan het hogere gewicht wat opgevangen worden met meer power van de Tag Heuer Aston Martin Renault motor.
COD heeft ook digi camo inderdaad, net als de rest van de wereld...
Nee: nu nog 15.000 rpm, vanaf 2021 18.000 rpm: https://www.racefans.net/...rev-limit-hybrid-changes/Jasphur schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:18:
Met zulke beesten van intakes zou de motor in theorie natuurlijk meer toeren kunnen draaien, laat het nieuwe brandstof reglement dat ook toe dit seizoen?
Ik snap alleen niet wat ze er aan hebben om die grens te verleggen als ze nu al niet eens in de buurt van de 15.000 rpm draaien.Remy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:26:
[...]
Nee: nu nog 15.000 rpm, vanaf 2021 18.000 rpm: https://www.racefans.net/...rev-limit-hybrid-changes/
Jasphur schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:18:
Met zulke beesten van intakes zou de motor in theorie natuurlijk meer toeren kunnen draaien, laat het nieuwe brandstof reglement dat ook toe dit seizoen?
Maar meer koeling kan wel de betrouwbaarheid verhogen lijkt mij. Vooral interessant met de nieuwe regels en de moeilijkheden vorig jaar met de MGU-H units.Remy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:26:
[...]
Nee: nu nog 15.000 rpm, vanaf 2021 18.000 rpm: https://www.racefans.net/...rev-limit-hybrid-changes/
Ze rijden nu max 12000 ofzo idd omdat anders de fuel flow te hoog wordt. Zonder de fuel flow aan te passen maar wel de maximale toeren verhogen heeft geen zin. Ik ben wel benieuwd waar jij een grotere air intake ziet.Jasphur schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:29:
@Remy Dat weet ik. Maar ze rijden nu op max 12.000 dacht ik, omdat dit voor nu het meest rendabele aantal toeren per minuut is. Ik vroeg mij af of dat met een grotere air intake en met het nieuwe fuel reglement anders kan worden en of ze dan de 15.000 rpm kunnen en willen halen.
Airbox is iets groter dan vorig jaar maar dat zal ook wel moeten met zulke mini sidepods..ArnevdS schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:33:
[...]
Ze rijden nu max 12000 ofzo idd omdat anders de fuel flow te hoog wordt. Zonder de fuel flow aan te passen maar wel de maximale toeren verhogen heeft geen zin. Ik ben wel benieuwd waar jij een grotere air intake ziet.
[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 19-02-2018 11:35 ]
Huh? Dit zijn juist de kleinste sidepods die ik in jaren heb gezienJasphur schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:34:
@ArnevdS Op de vanmorgen vrij gekomen foto's ogen de side intakes groter dan vorig seizoen.
Zie ook die afbeelding van phusebox vorige pagina.
Volgens mij zijn de side intakes bedoeld voor koeling en die intake(s) in de roll hoop o.a. bedoeld voor lucht voor de motor, maar misschien is die bovenste airbox ook wel groter. Dat valt wel lastiger te zien, want die is meestal wel verdeeld in en paar compartimenten.Jasphur schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:34:
@ArnevdS Op de vanmorgen vrij gekomen foto's ogen de side intakes groter dan vorig seizoen.
Max geen kampioen?Jasphur schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:37:
@Grimmie187 Volgens mij ben ik dingen door elkaar aan het halen. Vergeet mijn vorige posts![]()
Het heeft ook voordelen wbt drag voorwielen dus meer topsnelheid. Maar grootste probleem van gewicht en lange wb is de korte, trage bochten en het logge gedrag in snelle bochten. Button heeft dat vorig jaar mooi uitgelegd dat de auto niet meer te corrigeren is als hij grip verliest. Dat was juist zo mooi van die lichtere F1 autos, stuur correcties met 250kmh+ en enorm mooie slides. De aero lost een hoop op maar heeft alleen piekgriep en dat is onvoorspelbaar. Ik hoop dat Brawn het roer bij de fia overneemt en weer racewagen-specs implementeert.Remy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:13:
[...]
Hiermee gaan ze de Mercedes / FI kant op. Kan voordelen opleveren, betekent wel dat de auto mogelijk weer zwaarder wordt. Dat wordt hij sowieso al door de halo van 6kg. Vooral VER is daar niet over te spreken, omdat hij langer en zwaarder is dan de meeste andere coureurs.
Vorig jaar was het minimum gewicht (auto+coureur) al 722kg: dat was al aan de zware kant. Ik weet nog dat Force India klaagde over de zware Mercedesmotor en versnellingsbak, en dat Perez en Ocon eigenlijk wat af moesten vallen, terwijl ze juist zo hard getraind hadden om extra spiermassa te kweken voor de snellere wagens met hogere G-krachten in de bochten.
In 2018 is het minimum gewicht 734kg voor de auto + coureur samen. Pas in 2019 komt er een minimum gewicht voor de coureurs: https://www.motorsport.co...-weight-2019-halo-997615/
Ik moet hierbij ineens denken aan het karten: daar heeft het vooral voordeel als je kleiner/lichter bent tov anderen, omdat je gewicht als coureur grote invloed heeft op de kart gezien de verhouding. In F1 is die invloed kleiner, en is de coureur ongeveer 10% van het totaalgewicht, maar goed.
Hopelijk kan het hogere gewicht wat opgevangen worden met meer power van de Tag Heuer Aston Martin Renault motor.
Er zit gewoon bijna 20cm tussen de vloer en de onderkant sidepod, over maximaliseren van de luchtstroom richting de achterkant gesproken..
Zelfs die trucks zijn sexyRemy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:43:
True, het worden hogesnelheidsboten, als het ware. Een beetje zoals de Manor in 2015 was: supersnel op rechte stukken, traag in de bochten.
De nieuwe RB trucks btw:
[afbeelding]
Hoe vaak zouden daarvan de motoren vervangen worden in een seizoen?
Volgens mij zijn dit nog gewoon de 'oude' vrachtwagens, behalve dat Aston Martin nu in het logo zit: https://twitter.com/redbullracing/status/874625372456878081Remy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:43:
True, het worden hogesnelheidsboten, als het ware. Een beetje zoals de Manor in 2015 was: supersnel op rechte stukken, traag in de bochten.
De nieuwe RB trucks btw:
[afbeelding]
Juni 2017:
[ Voor 7% gewijzigd door ArnevdS op 19-02-2018 11:50 ]
Zeker dat die nieuw zijn? Volgens mij ben ik langs deze trucks vorig jaar bij spa gelopen en is er op 't eerste gezicht niks veranderd.Remy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:43:
De nieuwe RB trucks btw:
[afbeelding]
Dat zullen ze bij Volvo het beste wetenRobertMe schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:47:
[...]
Hoe vaak zouden daarvan de motoren vervangen worden in een seizoen?
We do what we must because we can.
RB13 (test Barcelona):

RB14 (kan plaatje niet invoegen dus dan maar zo):
https://www.racefans.net/...car-2018/rb14-front-view/
En dit is niet helemaal de goeie hoek, maar laat het ook zien wat ik bedoel.
[ Voor 46% gewijzigd door Zahariac op 19-02-2018 11:55 ]
ArnevdS schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:49:
[...]
Volgens mij zijn dit nog gewoon de 'oude' vrachtwagens, behalve dat Aston Martin nu in het logo zit: https://twitter.com/redbullracing/status/874625372456878081
Juni 2017:
[afbeelding]
Ze hebben ze nèt gepost, ze staan klaar @ Silverstone, dus tjaLeoon. schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:50:
[...]
Zeker dat die nieuw zijn? Volgens mij ben ik langs deze trucks vorig jaar bij spa gelopen en is er op 't eerste gezicht niks veranderd.
https://twitter.com/redbullracing/status/965536135748431874
Letterlijke tekst (Got our trucks in a row 😉) zegt niets over het 'nieuw' zijn van deze vrachtwagens, alleen dat ze in een rij staan. De kentekenplaten zijn in 7 maanden in ieder geval niet veranderd.Remy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:54:
[...]
[...]
Ze hebben ze nèt gepost, ze staan klaar @ Silverstone, dus tja
https://twitter.com/redbullracing/status/965536135748431874
Ze hebben drie nieuwe trucks gekregen, Renault T520: https://www.autojunk.nl/2...ks-t-voor-red-bull-racingArnevdS schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:57:
[...]
Letterlijke tekst (Got our trucks in a row 😉) zegt niets over het 'nieuw' zijn van deze vrachtwagens, alleen dat ze in een rij staan. De kentekenplaten zijn in 7 maanden in ieder geval niet veranderd.
Denk dat ze daarom die drie posten
Ik vraag me af of Newey de aero niet ook gebruikt om veel meer lucht naar de intakes te begeleiden dan normaal. Als je kijkt naar de opening naast de intakes dan lijkt het alsof die opening er zit om lucht erlangs te laten die de intake niet ingaat. Het doel lijkt om heel veel in de intakes te krijgen voor de koeling, en de rest erlangs. Klopt dat, dan heeft Newey misschien weer eens wat gevonden in het tweede jaar van een reglement. Dat doet hij wel vaker.Zahariac schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:52:
Even om aan te geven hoe achterlijk smal die RB14 gebouwd is.
RB13 (test Barcelona):
[afbeelding]
RB14 (kan plaatje niet invoegen dus dan maar zo):
https://www.racefans.net/...car-2018/rb14-front-view/
En dit is niet helemaal de goeie hoek, maar laat het ook zien wat ik bedoel.
[afbeelding]
Kijk naar de vleugeltjes etc. Het lijkt er echt op dat die sidepods lucht de intakes in moeten begeleiden en de rest erlangs en dan meteen naar het smalle deel van de auto achteraan.
[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-02-2018 12:11 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik ga echt zo pissig worden als straks blijkt dat de auto perfect is maar Renault zijn zaken niet op orde heeft. Word al pissig van het feit dat er een kans bestaat dat dit ook gaat gebeurenDaniëlWW2 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:07:
[...]
Ik vraag me af of Newey de aero niet ook gebruikt om veel meer lucht naar de intakes te begeleiden dan normaal. Als je kijkt naar de opening naast de intakes dan lijkt het alsof die opening er zit om lucht erlangs te laten die de intake niet ingaat. Het doel lijkt om heel veel in de intakes te krijgen voor de koeling, en de rest erlangs. Klopt dat, dan heeft Newey misschien weer eens wat gevonden in het tweede jaar van een reglement. Dat doet hij wel vaker.
Maar dan snap ik de naar buiten draaiende flapjes bij het Rauch logo niet helemaal.DaniëlWW2 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:07:
[...]
Ik vraag me af of Newey de aero niet ook gebruikt om veel meer lucht naar de intakes te begeleiden dan normaal. Als je kijkt naar de opening naast de intakes dan lijkt het alsof die opening er zit om lucht erlangs te laten die de intake niet ingaat. Het doel lijkt om heel veel in de intakes te krijgen voor de koeling, en de rest erlangs. Klopt dat, dan heeft Newey misschien weer eens wat gevonden in het tweede jaar van een reglement. Dat doet hij wel vaker.
Kijk naar de vleugeltjes etc. Het lijkt er echt op dat die sidepods lucht de intakes in moeten begeleiden en de rest erlangs en dan meteen naar het smalle deel van de auto achteraan.
[afbeelding]
Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat de auto zo achterlijk smal gebouwd is om gewicht te besparen? Tijdens de winterstop waren er meermalen berichten over teams die moeite hadden de halo in het design op te nemen. Waarschijnlijk was het niet écht zo moeilijk maar wilden ze gewoon het minimum gewicht halen. Waarom ik dit denk? De airpods zijn enorm klein, misschien wel zo klein als praktisch mogelijk. Dan hebben we daarom heen een aantal vleugels, en natuurlijk die er boven op. Misschien dat de functie van die vleugels is om een "normale" airpod te reconstrueren met minder gewicht.
Dan komen er gewoon geen racetopics. Preventieve en beschermende sturing vanuit de forumcrew.Zahariac schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:10:
[...]
Ik ga echt zo pissig worden als straks blijkt dat de auto perfect is maar Renault zijn zaken niet op orde heeft. Word al pissig van het feit dat er een kans bestaat dat dit ook gaat gebeuren
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zahariac schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:10:
[...]
Ik ga echt zo pissig worden als straks blijkt dat de auto perfect is maar Renault zijn zaken niet op orde heeft. Word al pissig van het feit dat er een kans bestaat dat dit ook gaat gebeuren

dan hopen dat Honda het wel op orde krijgt; en volgend jaar honda blok erin, en podium pakken
Ik hoop dat Mercedes en Ferrari eenzelfde reactie hebben.Jasphur schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:15:
[...]
Maar dan snap ik de naar buiten draaiende flapjes bij het Rauch logo niet helemaal.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Die zullen er dan zijn om de vortex vanaf de voorwielen weg te leiden van de auto.Jasphur schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:15:
[...]
Maar dan snap ik de naar buiten draaiende flapjes bij het Rauch logo niet helemaal.
Ik denk dat het idee is om de airflow te verdelen in een deel dat de intake ingaat, en de rest strak langs de rest van de auto. Verder ook om de vortexwerking van de voorwielen teniet te doen. Pin me er niet op hé. Mijn expertise is enorme hoeveelheden, vaak triviale en nutteloze informatie verwerken/geschiedenis, niet aerodynamica.Jasphur schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:15:
[...]
Verwijderd
Omdat de concurrenten nu al bepaalde aero dingen kan zien en dat willen ze zoveel mogelijk voorkomen. Denk ik.Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:22:
Aan de andere kant, waarom zouden ze dan de spanning zo opvoeren met een tijdelijke livery en pas volgende week de echte nieuwe onthullen?
Lijkt me met redelijke close ups toch al bijzonder goed te zien.Jasphur schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:25:
[...]
Omdat de concurrenten nu al bepaalde aero dingen kan zien en dat willen ze zoveel mogelijk voorkomen. Denk ik.
Zeker voor de Aero mensen, die kijken er met heel ander blik tegenaan, lijkt me dat ze al genoeg kunnen zien, blauw/blauw/wit of blauw/rood/geel livery maakt dan denk ik weinig uit.
Maar Q&D:
Airflow gokje, maar die rode airflow lijkt me toch gigantisch inefficiënt?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Die rode airflow creëer je niet lijkt mij. Die buig je al naar buiten met de oranje.SinergyX schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:27:
[...]
Lijkt me met redelijke close ups toch al bijzonder goed te zien.
Zeker voor de Aero mensen, die kijken er met heel ander blik tegenaan, lijkt me dat ze al genoeg kunnen zien, blauw/blauw/wit of blauw/rood/geel livery maakt dan denk ik weinig uit.
Maar Q&D:
[afbeelding]
die rode lijn zal niet heel veel zijn aangezien het wiel dit al tegenhoudt. denk dat het met name gedaan is om de oranje lijn niet onder de auto te laten verdwijnen?SinergyX schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:27:
also: fijn dat iedereen weer uit de winterslaap aan het komen is, van een pagina of twee per week naar 10+ in een paar uur, keep 'm coming!
Volgens mij gaat er niks onder de wielen door. Iets met asfalt.SinergyX schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:27:
[...]
Lijkt me met redelijke close ups toch al bijzonder goed te zien.
Maar Q&D:
[afbeelding]
Verder komt verreweg de meeste downforce van de lucht die onder de vloer en direct de diffuser ingaat. De Airflow boven de vloer moet je gewoon aan de kant drukken en begeleiden zodat het je snelheid niet verpest. Daarnaast kan je er natuurlijk gebruik van maken voor extra downforce, en laat RBR daar nu best aardig in zijn.
Het ontwerp ziet er in ieder geval i.t.t. vorig jaar "af" uit. Het lijkt compleet en doordacht, maar hoe het op de baan gaat werken is afwachten en in deze power dominated formule zal Renault ook zijn steentje moeten bijdragen.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Bedoel het hele gebied achter die wielen, ook dat beetje wat uit de zijkant komt en vanaf de bovenkant. Op de RB13 zat daar een heel schuin vlak, intake zat er gewoon boven.Zahariac schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:28:
[...]
Die rode airflow creëer je niet lijkt mij. Die buig je al naar buiten met de oranje.
Al lijkt het wel mee te vallen, als ik oude plaatje van airflow achter de banden bekijk.
http://www.myspinny.com/b...pinny1-e1442911995916.jpg
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Alle auto's proberen tegenwoordig vanuit het midden lucht achter de voorband langs te laten lopen. Dat bereiken ze met de zogenaamde Y250 vortex, die al begint aan de voorkant van de voorband, die dus een werveling naar buiten creëert. Die lucht loopt dan verder langs de zijkant van de auto om daar nog weer gebruikt te worden.SinergyX schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:38:
[...]
Bedoel het hele gebied achter die wielen, ook dat beetje wat uit de zijkant komt en vanaf de bovenkant. Op de RB13 zat daar een heel schuin vlak, intake zat er gewoon boven.
Al lijkt het wel mee te vallen, als ik oude plaatje van airflow achter de banden bekijk.
http://www.myspinny.com/b...pinny1-e1442911995916.jpg
Om dat in beeld te bregen:ArnevdS schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:42:
[...]
Alle auto's proberen tegenwoordig vanuit het midden lucht achter de voorband langs te laten lopen. Dat bereiken ze met de zogenaamde Y250 vortex, die al begint aan de voorkant van de voorband, die dus een werveling naar buiten creëert. Die lucht loopt dan verder langs de zijkant van de auto om daar nog weer gebruikt te worden.
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Niet zoveel.Jasphur schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:37:
@DaniëlWW2 Hoeveel circuits vragen om een hoge downforce?
Hongarije, Monaco, Singapore?
Alle circuits behalve Monza.Jasphur schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:37:
@DaniëlWW2 Hoeveel circuits vragen om een hoge downforce?
Serieus, maximale downforce zonder snelheid te verliezen. Elke race zitten RBR, Ferrari, Mercedes etc te spelen met nieuwe vleugels, onderdelen eraf, afstellingen etc. Het is de balans vinden per circuit. Daarom wil je ook een auto die een breed optimum heeft en niet een Mercedes diva waar je werkt met zeer kleine raamwerk waar de aerodynamische elementen werken.
En dat is dus wat Newey nu lijkt te doen. De RB14 is smal, dus die zal veel minder lucht naar buiten blazen. Langs de auto, gebruiken voor meer downforce achter en minder luchtweerstand.Stoksbrood schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:44:
[...]
Om dat in beeld te bregen:
[afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-02-2018 12:53 ]
Die mag de "roll out" voor zijn rekening nemen vandaag op Silverstone, dan is die 3 op de auto ook wel logischvhal schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:08:
Nummer 3....RIC eerste rijder....jwz
Testing, one, two ...
Krijgen we overigens ook wat te zien vanaf Silverstone, of is het allemaal top secret?hardware-lover schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:53:
[...]
Die mag de "roll out" voor zijn rekening nemen vandaag op Silverstone, dan is die 3 op de auto ook wel logisch
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Word inhalen nog makkelijker :’)DaniëlWW2 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:50:
[...]
[...]
En dat is dus wat Newey nu lijkt te doen. De RB14 is smal, dus die zal veel minder lucht naar buiten blazen. Langs de auto, gebruiken voor meer downforce achter en minder luchtweerstand.
Jazeker, in de aankomende dagen tot Barcelona de socials van red bull in de gaten houden.Spotmatic schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:55:
[...]
Krijgen we overigens ook wat te zien vanaf Silverstone, of is het allemaal top secret?
Volgens mij is een tweede seizoen onder dezelfde regels altijd wel interessant omdat iedereen op zoek moet naar de details ipv het grote plaatje.
Precies. Aan die helmen te zien zullen ze grofweg hetzelfde zijn. Overigens niets mis met dat kleurenschema. Het gaat er bij die mannen ook helemaal niet om wat wij leuk vinden, maar hoe het eruit ziet on track mbt sponsorlogo's. Die moeten er goed op uitkomen. Ferrari heeft zelfs ooit een keer de rode kleur aangepast omdat dat beter oogde op TV. Niet voor ons, maar de naam/logo van de sponsor kwam beter uit.Wulfric92 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:05:
Ik denk dat de kleurstelling grofweg hetzelfde zal blijven. Max en Ricciardo hebben hun 2018 helmen al onthuld en de kleurstelling daarop is ook hetzelfde
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air
Dit topic is gesloten.
![]()
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1