Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 122 ... 164 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-11 13:41
loyske schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:48:
[...]

Je weet dat bij TdZ de categorie, alleen de lengte van de stage aangeeft en niet de categorie zoals normaal bij races. Maw jij kan ook met de A meedoen en fijn aanpikken bij een groepje wat op jouw niveau rond rijdt ;)
Ja dat weet ik. Maar zijn bij de meeste etappes ook een stuk meer klimmeters, en dat valt mij een beetje zwaar in die A categorie, heb nog niet zoveel ervaring met klimmen. En dan is 300 hoogtemeter in een rondje voldoende voor mij 😉

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:27
Met betrekking tot Strava, meer info in topic Strava - Aanpassingen in voorwaarden en functies

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:57

aerofreak

Steve Jobs

GertJan2012 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:42:
Vandaag de lange versie van etappe 5 gedaan. Moet zeggen dat het behoorlijk tegenviel. Dit kwam overigens met name door mijzelf, het parcours vond ik misschien wel de leukste tot nu toe. Echter constant een te hoge hartslag, en paar keer overwogen om halverwege te stoppen.
Reed samen met een vriend, die halverwege nog even gestopt is omdat zijn ketting er af lag. Hij heeft deze er vervolgens nog even op gezet en was vervolgens nog steeds bijna 6 minuten sneller over de finish als ik. Weet iemand of de tijd daadwerkelijk stopt als je stil staat op het parcours, of heb ik echt zo verschrikkelijk langzaam gereden? :(
Als je pauzeert stopt de tijd inderdaad.

Het klinkt alsof je trainier difficulty heel hoog staat, misschien dat je die eens lager kan zettten, waardoor het net even wat gemakkelijker gaat. :)

[ Voor 8% gewijzigd door aerofreak op 25-01-2023 07:31 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-10 20:48
Ik ervaar ook flinke zitvlak problemen. Zo kan ik buiten zonder “probleem” 4/5 uur op mijn zadel zitten, wanneer ik echter mijn zelfde fiets met zadel in mijn kickr zet, ben ik t na 1.5 uur trainen echt helemaal zat. Kreeg nu zelfs puistjes en bultjes aan binnenkant. Broek en zeem zijn ten op zichte van buiten fietsen, binnen notime nat en vol met zweet. Miss toch voor iets anders kijken of het heeft gewoon met lucht/circulatie te maken. Heb 2 ventilatoren (goedkope meuk) op mij gericht staan. Misschien toch maar x zo wahoo wind dingetje kopen?

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-11 15:34
Door de statische houding krijg je indoor inderdaad sneller last van het zitvlees, zweet en iets andere houding (omdat voor/achterwiel hoger/lager staat) maken het dan niet beter.
Ik denk dat iedereen hier wel last van heeft.
Rockerplates ed kunnen hier bij helpen omdat de fiets wat meer onder je beweegt. Ik fiets nu met de Tacx motionplates en zit nu al een stuk lekkerder op de trainer ondanks dat dat maar een halve oplossing is.

Flickr - Strava

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:19
Ik herken dat ook wel. Een paar keer een lange rit binnen gedaan in de Covid tijd en dan ook tussendoor bin gewisseld, dat doe je buiten natuurlijk nooit. Heb nu een Kickr Climb erbij gekocht om al wat meer te trainen op klimmen, m’n rug wat gevarieerd te kunnen belasten (snel last van) en de positie wat vaker te wisselen.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:17
aerofreak schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 07:29:
[...]

Als je pauzeert stopt de tijd inderdaad.

Het klinkt alsof je trainier difficulty heel hoog staat, misschien dat je die eens lager kan zettten, waardoor het net even wat gemakkelijker gaat. :)
difficulty lager zetten (bv 50% ipv 100) zorgt voor een kleinere hellingshoek van het parkoers, bv 8 graden ipv 16 (bedoelt voor trainers die bv maar 15% kunnen simuleren). Maar dat wil niet zeggen dat het de helft makkelijker is, Zwift zorgt ervoor dat je gewoon een langere weg tegaan hebt om de top te bereiken. Je moet bv nog steeds 1 uur 280 watt trappen om de alpe op te rijden (afhankelijk van je gewicht uiteraard). Het zal alleen in een zwaardere versnelling lukken.

Er is hierdoor wel een verschil in vliegwiel snelheid en dat zorgt er weer voor dat de druk op je benen anders is, even geen druk zetten met je trainer op 100 % heeft meer impact en de snelheid zal sneller terugzakken dan met een difficulty op 0 of 50%.
dfbt schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:00:
Ik ervaar ook flinke zitvlak problemen. Zo kan ik buiten zonder “probleem” 4/5 uur op mijn zadel zitten, wanneer ik echter mijn zelfde fiets met zadel in mijn kickr zet, ben ik t na 1.5 uur trainen echt helemaal zat. Kreeg nu zelfs puistjes en bultjes aan binnenkant. Broek en zeem zijn ten op zichte van buiten fietsen, binnen notime nat en vol met zweet. Miss toch voor iets anders kijken of het heeft gewoon met lucht/circulatie te maken. Heb 2 ventilatoren (goedkope meuk) op mij gericht staan. Misschien toch maar x zo wahoo wind dingetje kopen?
ik zal niet beweren dat het hetzelfde is, zeker niet, maar 5 uur buiten fietsen bouw je meestal ook wel een beetje op toch? om verschillende redenen vertaald buiten fietsen zich niet 1 op 1 naar binnen fietsen, dus daar zal je het ook moeten opbouwen.

ik vond 2 jaar geleden 90 minuten ook de max, maar nu doe ik ook wel sessies van 2-3 uur, Dus gewoon opbouwen en HTFU. En goede ventilatoren kan zeker geen kwaad, of een kickr wind zijn geld waard is moet je zelf bepalen, een ventilator die je met een afstandsbediening zelf kan regelen lijkt mij persoonlijk prettiger (en goedkoper)

Strava

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-11 06:42
Ik zou dan eens proberen om chamois creme te gebruiken. Door het zweten heb ik binnen ook eerder last van schuurplekken dan buiten. De creme zorgt ervoor dat de boel soepel blijft en niet zo schraal wordt. Wellicht kan je dat helpen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:33
Ik heb onlangs een C02 meter gekocht om te kijken hoe goed (of niet) de mechanische ventilatie van mijn nieuwe woning werkt.

Gisteren tijdens een TR workout op zolder de C02 meter erbij gepakt. Begon netjes op 600 ppm, maar steeg eigenlijk al heel snel naar 1300 en bleef klimmen. Toen gestopt en het raam vol open gezet, waarna het rond 1100 stabiliseerde.

Misschien voor andere mensen interessant om dit ook eens te meten als je fietst. Een te hoge concentratie C02 is a) niet goed voor je prestatie (en herstel) en b) kan ook gewoon schadelijke effecten hebben voor je gezondheid. Blowers op je lichaam alleen is niet genoeg in een kleine ruimte, je hebt ook aanvoer en afvoer van verse lucht nodig.

edit Ook interessant voor sporters om te kijken wat de C02 waarden zijn in huis en vooral tijdens het slapen. Een beter luchtklimaat kan een impact hebben op je herstel na inspanning en ook op je algehele gezondheid...

Zie dit generieke overzicht met gezondheidsindicaties van C02 ppm:

Afbeeldingslocatie: https://support.brandbeveiligingshop.be/hc/article_attachments/360012054118/CO2-meter-PPM-waarden.png

[ Voor 11% gewijzigd door Requiem19 op 25-01-2023 15:48 ]

• Prulleman
Requiem19 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:47:
Ik heb onlangs een C02 meter gekocht om te kijken hoe goed (of niet) de mechanische ventilatie van mijn nieuwe woning werkt.

Gisteren tijdens een TR workout op zolder de C02 meter erbij gepakt. Begon netjes op 600 ppm, maar steeg eigenlijk al heel snel naar 1300 en bleef klimmen. Toen gestopt en het raam vol open gezet, waarna het rond 1100 stabiliseerde.

Misschien voor andere mensen interessant om dit ook eens te meten als je fietst. Een te hoge concentratie C02 is a) niet goed voor je prestatie (en herstel) en b) kan ook gewoon schadelijke effecten hebben voor je gezondheid. Blowers op je lichaam alleen is niet genoeg in een kleine ruimte, je hebt ook aanvoer en afvoer van verse lucht nodig.

edit Ook interessant voor sporters om te kijken wat de C02 waarden zijn in huis en vooral tijdens het slapen. Een beter luchtklimaat kan een impact hebben op je herstel na inspanning en ook op je algehele gezondheid...

[Afbeelding]
hoe snel zat je op 1300 en bij welke intensiteit?

wel interessant inderdaad... ik merk het verschil tussen raam open en dicht ook zeker wel,

Strava

• Requiem19
Prulleman schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:51:
[...]

hoe snel zat je op 1300 en bij welke intensiteit?

wel interessant inderdaad... ik merk het verschil tussen raam open en dicht ook zeker wel,
Op lage intensiteit steeg het CO2 niveau langzaam. Bij het 2e blokje warm-up (iets van 65% ftp?) ging het harder en na 3 korte VO2 max warm-up intervallen schoot het echt omhoog. Een grote factor lijkt ook de intensiteit te zijn inderdaad.

Op hogere intensiteit is het echt minutenwerk. Alles hangt natuurlijk af van de ruimte waarin je fietst (hoe groter, hoe minder merkbaar de impact) en het niveau van ventilatie.

Maar de bottom line: koop een eenvoudige C02 meter en kijk eens hoe het in jouw thuis set-up gaat :).

• Michaelg
Requiem19 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:57:
[...]
Een grote factor lijkt ook de intensiteit te zijn inderdaad.
Uiteraard. Je lichaam neemt de zuurstof op en dus zal er steeds minder zuurstof beschikbaar zijn in de ruimte zolang je geen nieuwe zuurstof aanvoert.

Bij lage intensiteit verbruikt je lichaam ook nauwelijks meer zuurstof dan als je gewoon in de ruimte aanwezig bent.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• Requiem19
Michaelg schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:15:
[...]

Uiteraard. Je lichaam neemt de zuurstof op en dus zal er steeds minder zuurstof beschikbaar zijn in de ruimte zolang je geen nieuwe zuurstof aanvoert.

Bij lage intensiteit verbruikt je lichaam ook nauwelijks meer zuurstof dan als je gewoon in de ruimte aanwezig bent.
Het gaat denk ik niet alleen om het inademen van zuurstof, maar ook het uitademen van koolstofdioxide als restproduct van de productie van energie. Ik heb net even kort gezocht naar het verband tussen intensiteit en de toename van C02 uitademen, maar kon zo snel niet iets vinden.

Wel interessant om eens dieper in te duiken.

• Michaelg
Hogere intensiteit betekent toch ook dat de mitochondria meer verbranden en dus meer uitstoten? Niet alle o2 die je opneemt zal direct gebruikt kunnen worden en deel verlaat ook het lichaam weer. Naarmate je harder begint te werken zal je ademhaling versnellen en je hart gaat sneller pompen om alles.en iedereen te voorzien van genoeg zuurstof. Tot het punt dat je lichaam meer zuurstof vraagt dan je lichaam kan verwerken in de spieren en je dus meer o2 opneemt, maar niet meer co2 gaat uitstoten. (Vo2max).

Zo heb ik het begrepen altijd. Mocht er iemand zijn die echt verstand hiervan heeft ( ik heb hier zeker niet voor geleerd haha). Verbeter mij graag!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-11 16:17
Ik heb al jaren zo een sensor staan. Het is confronterend hoe snel de lucht qua kwaliteit achteruit gaat.

• Requiem19
Michaelg schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:38:
Hogere intensiteit betekent toch ook dat de mitochondria meer verbranden en dus meer uitstoten? Niet alle o2 die je opneemt zal direct gebruikt kunnen worden en deel verlaat ook het lichaam weer. Naarmate je harder begint te werken zal je ademhaling versnellen en je hart gaat sneller pompen om alles.en iedereen te voorzien van genoeg zuurstof. Tot het punt dat je lichaam meer zuurstof vraagt dan je lichaam kan verwerken in de spieren en je dus meer o2 opneemt, maar niet meer co2 gaat uitstoten. (Vo2max).

Zo heb ik het begrepen altijd. Mocht er iemand zijn die echt verstand hiervan heeft ( ik heb hier zeker niet voor geleerd haha). Verbeter mij graag!
Dit is wel een interessante bron hiervoor:

https://www.timtakken.nl/...aling-tijdens-inspanning/
De ademhaling, of beter gezegd ons ademminuutvolume (hoeveelheid lucht dat je per minuut in en uit ademt), wordt aangestuurd door het ademhalingscentrum in de hersenstam.
Bij maximale inspanning kan het ademminuutvolume wel meer dan 30 maal de rustwaarde toenemen zodat bij zeer goedgetrainde duursporters het ademminuutvolume wel boven de 200 (!) liter per minuut kan bedragen.
Het ademminuutvolume neemt evenredig toe met de toename in zuurstofopname (c.q. intensiteit) en met de toename in de hoeveelheid koolstofdioxide die per minuut door de actieve spiermassa wordt geproduceerd. Na de ventilatoire anaerobe drempel (VAT) neemt het ademminuutvolume onevenredig meer toe dan het zuurstofgebruik. Dit geldt echter niet met betrekking tot de productie van koolstofdioxide waarbij na de VAT de ademhaling (c.q. ventilatie) rechtlijnig stijgt met de kooldioxide uitademing tot ongeveer 70-90% van de maximale zuurstofopname. Daarna neemt de ventilatie extra toe ten opzichte van kooldioxide uitademing. Dit punt wordt het respiratoire compensatiepunt (RCP) genoemd.
Ik leid hieruit af dat tot de 'ventilatoire anaerobe drempel', er een direct verband is tussen de ademminuutvolume met je zuurstofopname en de productie van koolstofdioxide.

Bij 70-90% van VO2 max verandert dit, en neemt de zuurstof opname toe tov de CO2 uitademing.

Tot 70-90% VO2 max neemt het CO2 gehalte in je fietshok toe door zowel het inademen van zuurstof (die je dus onttrek aan de lucht in je kamer) en het uitademen van CO2 als restproduct. Na 70-90% komt de toename van CO2 in de ruimte meer door het onttrekken van zuurstof aan de lucht.

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:01
@Requiem19 welke CO2 meter heb je gekozen en waarom? Zit er zelf ook voor meerdere toepassingen aan een aanschaf te denken.

• Requiem19
Ik heb deze gekocht: https://www.bol.com/nl/nl...Jg.4_15.27.ProductPageUrl

Reden: hij meet ook fijnstof, tvoc en hcho. Vond ik wel interessant om te meten, omdat ze in mijn nieuwe woonwijk veel aan het bouwen zijn.

Achteraf was ik met een eenvoudige CO2 meter van paar tientjes ook tevreden geweest. Bij het uitkiezen wel even kijken of je de meter via een app kunt uitlezen, dan kun je bijvoorbeeld in de ochtend zien hoe de C02 trend omhoog/omlaag ging gedurende de nacht.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:18
In corona tijd heb ik al eens een lange workout (25x volcano) buiten gereden. Dat was inderdaad best een andere ervaring! (En een natuurlijk briesje is zoveel fijner dan de beste ventilator.)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Goede meting om uit te voeren, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand dit met het raam dicht zou willen doen. Frisse lucht is voor mij bijna een must tijdens het indoor fietsen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Stillekracht
Als je nu een CO2 meter koopt zou ik er wel op letten dat hij kan integreren in smart home platformen als Home Assistant.

Binnen rijden met raam dicht kan prima, als de temperatuur maar niet te hoog is en je voldoende (mechanische) ventilatie hebt.

• Roskabouter
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-12-2023
Aangezien mevrouw Roskabouter de broek aan heeft staat de tacx in de garage. Dit is een halfsteens buiten = binnen met meer 'ventilatie openingen' dan het konijnenhok garage.
Toch kan ik het er aardig warm krijgen en heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan om de CO2 eens te meten.
Sinds Corona ben ik daar in huis flink mee bezig geweest dus dat is wel geregeld maar ik zal vanavond eens een meting gaan doen.
Goed punt!

• Requiem19
Roskabouter schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 07:57:
[...]

Aangezien mevrouw Roskabouter de broek aan heeft staat de tacx in de garage. Dit is een halfsteens buiten = binnen met meer 'ventilatie openingen' dan het konijnenhok garage.
Toch kan ik het er aardig warm krijgen en heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan om de CO2 eens te meten.
Sinds Corona ben ik daar in huis flink mee bezig geweest dus dat is wel geregeld maar ik zal vanavond eens een meting gaan doen.
Goed punt!
Zo’n niet geïsoleerde garage heeft een uitstekende natuurlijke ventilatie, ik zou daar ook bij een pittig fietsritje een CO2 niveau van onder de 800ppm verwachten (=goed).

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:23:
Ik heb deze gekocht: https://www.bol.com/nl/nl...Jg.4_15.27.ProductPageUrl

Reden: hij meet ook fijnstof, tvoc en hcho. Vond ik wel interessant om te meten, omdat ze in mijn nieuwe woonwijk veel aan het bouwen zijn.

Achteraf was ik met een eenvoudige CO2 meter van paar tientjes ook tevreden geweest. Bij het uitkiezen wel even kijken of je de meter via een app kunt uitlezen, dan kun je bijvoorbeeld in de ochtend zien hoe de C02 trend omhoog/omlaag ging gedurende de nacht.
Wat vooral belangrijk is het bij kiezen van een CO2 sensor is dat de meting gedaan wordt met een NDIR sensor. Dit is eigenlijk de enige betrouwbare meting. Zo'n losse sensor zit al gauw op €20. Als je een apparaat koopt van "enkele tientjes" dan is de kans groot dat het apparaat een schatting doet van de CO2 op basis fijnstof en VOS (vluchtige organische stoffen). Hier heb je niet zo heel veel aan....

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-11 12:09

[Afbeelding]
Hoewel 350ppm als "gezond buitenluchtniveau" strikt genomen klopt, is dat al een tijdje niet meer zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qE9GNlLO2SNGyCEvBkIvoQw6zUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JWWMNoLpSNHtdwuoWHTMvSRf.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.climate.gov/n...tmospheric-carbon-dioxide

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:59
Ik gebruik meestal de airco ipv open raam om mechanische ventilatie. Ik heb echter nooit stilgestaan bij CO2 niveau. Ik deed dit voornamelijk omdat ik dan temp aangenaam kan houden en dat extra briesje van een loeiende airco wel kan waarderen.
Iemand enig idee of dit ook nog bijdraagt aan co2 niveau?

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-10 13:09
geeneen643 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:17:
Ik weet niet of het on-topic is, maar dit voorjaar heb ik mijn eerste filmpjes gemaakt voor FulGaz. Aanvankelijk was ik van plan dit te doen ter test/voorbereiding op het filmen van de Ironman Westfriesland (FulGaz heeft een samenwerking met de Ironman organisatie), maar daar kwam wat tussen. De eerste twee filmpjes zijn nu beschikbaar op het FulGaz platform: https://fulgaz.com/tranquil-touring-through-the-netherlands/ (de laatste twee filmpjes zijn van mij).
Ik zie nu pas je post, maar de eerste 2 zijn van mij :)

• Requiem19
wienesroa schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:06:
Ik gebruik meestal de airco ipv open raam om mechanische ventilatie. Ik heb echter nooit stilgestaan bij CO2 niveau. Ik deed dit voornamelijk omdat ik dan temp aangenaam kan houden en dat extra briesje van een loeiende airco wel kan waarderen.
Meten is weten!

Een airco koelt vooral de lucht lijkt, maar zorgt niet voor circulatie van lucht van buiten naar binnen (?).

Er vast wel iemand in de familie die een CO2 meter heeft, hoef je hem niet te kopen.

Ik wil trouwens niet de facto stellen dat trainen in een omgeving me een hoog CO2 gehalte niet goed is. Langere tijd in ongezonde luchtkwaliteit is niet goed. Maar voor zover ik weet zijn er geen onderzoeken over sporten in een hoge CO2 omgeving.

Je zou je zelfs kunnen afvragen of trainen in hoge CO2 omgeving juist wel prestatie bevorderend is. Er zal relatief minder zuurstof in de lucht zijn, waardoor je lichaam gedwongen wordt efficiënter te werken in die situatie.

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11 10:15
wienesroa schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:06:
Jouw airco draagt zeker bij aan het CO2 niveau. Alleen dan meer op het niveau van hoe de elektriciteit wordt opgewekt om die aan te drijven, niet in de ruimte zelf ;-). Airco slikt warme lucht in, koelt deze en spuugt de warme lucht weer uit via de slang of de buitenunit. Zou ook niet echt veilig zijn als er CO2 zou vrijkomen bij het koelen van lucht en je lekker de deur van de ruimte dichthoudt om deze af te koelen.

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

dfbt schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:00:
Herkenbaar had ik ook last van, wat bij mij helpt/ heeft geholpen is om naast Assos Chamois Creme te gebruiken op de zeem en na het fietsen gelijk te douchen en je zitvlak te reinigen met Betadine scrub. Deze tip heb ik gevonden op een ander forum en voor mij helpt het :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-11 19:31
Zwaar irritant. Zwift 1.33 heeft een bug dat ERG niet werkt in workouts. Iemand moet even tegen een server schoppen. Work around was 500 watt trappen, ERG disabled en daarna weer enable.

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:01
Holk schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 20:16:
Zwaar irritant. Zwift 1.33 heeft een bug dat ERG niet werkt in workouts. Iemand moet even tegen een server schoppen. Work around was 500 watt trappen, ERG disabled en daarna weer enable.
Dat is niet het enige... Drop counter doet ook vreemd🤔

• SirLenncelot
  • Niet online
Misschien in specifiek setups? Ik heb zojuist een workout met ERG op iPad ivm Wahoo Core.

• Mistraller
Omgekeerd gaat het ook mis. Ik heb net een ride gedaan, en de hele rit bleef de resistance constant. Het enige was dat je snelheid bergop inkakte. Dus alsof je op een domme trainer fietst.
Ik had het idee dat ik na de finish van deze TdZ etappe wel weer resistance voelde variëren.
Maandag, voor de update was alles nog prima, dus die update is echt het probleem. Het regent op Zwift forums ook klachten over de laatste update.

[ Voor 11% gewijzigd door Mistraller op 27-01-2023 10:47 ]

---------------

• Roskabouter
Gisteren de CO2 test gedaan in de tochtige schuur.

Op ongeveer 75 cm staat een raam op een kier van ca 3 cm. De CO2 meter stond in een stelling op ongeveer 10:30 van mij op 1 meter.
De startsituatie was 475 ppm. Maar na de warming-up van 10 min stond de meter al op 813ppm.
Op ongeveer 30 min. na een zware coll sloeg de meter naar 1932, bij de afdaling weer naar 1759.
De laatste 10 min van de 90 min. even leeg trappen ging zelf naar 2247.

Dit zijn al met al wel schokkende resultaten! Ik voel een projectje aankomen.

• Prulleman
Roskabouter schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:05:
[...]

Op ongeveer 75 cm staat een raam op een kier van ca 3 cm. De CO2 meter stond in een stelling op ongeveer 10:30 van mij op 1 meter.
De startsituatie was 475 ppm. Maar na de warming-up van 10 min stond de meter al op 813ppm.
Op ongeveer 30 min. na een zware coll sloeg de meter naar 1932, bij de afdaling weer naar 1759.

draait er ergens nog een fan..?

Mijn vacmaster staat recht voor de fiets, en heeft 1 intake 50 cm van de deur van de (kleine) kamer. Ik hoop eigenlijk dat de vacmaster op die manier een beetje frisse lucht van buiten de kamer aantrekt. Achter mij staat dan een raam open. Maar misschien toch ook maar eens gaan meten..

Strava

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Hier geen problemen met ERG en workout vanmorgen.

~Leonardo Da Vinci~

• Roskabouter
Prulleman schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:41:
[...]

draait er ergens nog een fan..?
Nee, geen fan.
Voor de temperatuur is dat niet echt nodig. Toen ik begon was het 6.4 graden en na de sessie 8.2.

Stap 1 is een ventilator neerzetten die buitenlucht naar binnen brengt. Ik heb nog een stille ventilator staan die ik met een potmeter kan regelen.

De test is om uit te vinden hoe veel lucht er naar binnen gebracht moet worden om op een acceptabele waarde te komen.

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
aerofreak schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:49:
[...]

Hier geen problemen met ERG en workout vanmorgen.
Niet alleen de ERG is kapot. Ook de gradient werkt niet meer met ANT.
Zaterdag komt er een fix aan las ik zojuist.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:14
Ik sluit mij aan bij alle klachten over ERG. Gelukkig ligt het niet aan mijn setup.

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:59
Roskabouter schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:05:
[...]

Waarom het raam slechts op een kier? Ik fiets ook in een onverwarmde schuur maar laat dan gewoon de deur wagenwijd open staan. Ik doe een warmup en als ik warm ben zet ik een fan aan waarvan ik de sterkte afstem op de zwaarte van de training op dat moment. Heb nooit gemeten maar voorzie voldoende verse lucht.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• Roskabouter
GerbenBK schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:20:
[...]

Waarom het raam slechts op een kier?
Er was nog geen noodzaak om dat anders te doen. Verder hou ik er niet van om binnen alsnog in de regen te zitten.
De stand van de deur varieert nogal, afhankelijk van de wind die er op staat.
Achter de schuur is een overkapping / houthok, daar kan ik eenvoudig buitenlucht vandaan halen zonder dat er regen mee naar binnen komt.

• Simbob
  • Niet online
Hi Everyone,

My name is Mike and I wanted to give you an update on two major issues we introduced in the latest Zwift update (1.33).

Issues with Trainer Resistance and ERG mode: We were making some updates to our ANT+ connectivity code and it introduced issues that manifested as resistance, power, and ERG discrepancies for some users. We have reverted the changes in a patch and are testing it with some impacted users who have seen positive results. We believe this will address the issue and are working to get it out by today (Jan 27 PST). We will continue to monitor after the patch to ensure it addresses all the issues in this area.

Drops counter slowing/stalling/freezing for some users. We introduced a rounding bug that affects users with large amounts of drops accumulated. Given the severity of the first issue, we are prioritizing releasing #1 and will patch this issue once we have a confirmed fix for the ANT issue released. Given the nature of this issue we can determine who might have been affected and we will credit you drops after the fix for this issue is released.

Thank you for your patience, we’re working hard to get you back on the road again as fast as possible.

Mike Lusthaus and the whole Zwift Engineering team

• Simbob
  • Niet online
Update 1.33.1 is uit en verhelpt de ANT+ bug.

• Gebanned
  • Laatst online: 05:31
Roskabouter schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:49:
[...]

Nee, geen fan.
Voor de temperatuur is dat niet echt nodig. Toen ik begon was het 6.4 graden en na de sessie 8.2.

Stap 1 is een ventilator neerzetten die buitenlucht naar binnen brengt. Ik heb nog een stille ventilator staan die ik met een potmeter kan regelen.

De test is om uit te vinden hoe veel lucht er naar binnen gebracht moet worden om op een acceptabele waarde te komen.
Gewoon minder hard trappen; dat is de enige manier. 8)

Ga maar eens rekeken wat je uitstoot tijdens een uurtje op de trainer:

Bij een uur lang op 111 Watt lever je 400 kJ aan arbeid; wat zich vertaald in ongeveer 400 kCal aan energieverbruik. Als dit puur uit koolhydraten komt is dit precies 0.1 kg aan suikers. Bij verbranding daarvan komt ca 0.15 kg CO2 vrij. Omdat CO2 wat zwaarder is dan lucht is dit zo'n 0.08 m3 CO2.

Als je de CO2 concentratie onder de 800 ppm wil houden (=0.08 volume procent); en uit gaat van een begin waarde van 400 ppm; kan je maar 400 ppm opnemen. Volgens de gas wet is 400 ppm gelijk aan 0.04 volume procent. Iedere m3 lucht kan dus 0.4 liter CO2 opnemen. Om de CO2 af te voeren bij een concentratie van max 800 ppm heb je dan dus 0.08/0.0004=200 m3/uur nodig.

Edit: met dank aan Buitenspel die mij even een factor 10 corrigeerde.

[ Voor 3% gewijzigd door Gebanned op 28-01-2023 11:51 ]

• Buitenspel
  • Laatst online: 27-08 10:15
Gebanned schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 10:49:
[...]

Ga maar eens rekeken wat je uitstoot tijdens een uurtje op de trainer:

Bij een uur lang op 111 Watt lever je 4000 kJ aan arbeid; wat zich vertaald in ongeveer 4000 kCal aan energieverbruik. Als dit puur uit koolhydraten komt is dit precies 1 kg aan suikers. Bij verbranding daarvan komt ca 1.5 kg CO2 vrij. Omdat CO2 wat zwaarder is dan lucht is dit zo'n 0.8 m3 CO2.

Als je de CO2 concentratie onder de 800 ppm wil houden (=0.08 volume procent); en uit gaat van een begin waarde van 400 ppm; kan je maar 400 ppm opnemen. Volgens de gas wet is 400 ppm gelijk aan 0.04 volume procent. Iedere m3 lucht kan dus 0.4 liter CO2 opnemen. Om de CO2 af te voeren bij een concentratie van max 800 ppm heb je dan dus 0.8/0.0004=2000 m3/uur nodig.
Jezus dan zou ik snel afvallen.

1u op 111watt is ongeveer 350 kcal. Niet 4000kcal

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-11 10:11
Buitenspel schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 11:16:
[...]

Jezus dan zou ik snel afvallen.

1u op 111watt is ongeveer 350 kcal. Niet 4000kcal
En KJ en KCal zit ook toch een factor vier verschil tussen?

• Gebanned
  • Laatst online: 05:31
La1974 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 14:24:
[...]

En KJ en KCal zit ook toch een factor vier verschil tussen?
4,18 om precies te zijn. Maar het rendement van het menselijk lichaam ligt ergens tussen de 22 en 25 procent. Waardoor 1 kJ arbeid bij benadering 1 kCal energieverbruik is.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-11 10:11
Simbob schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 09:32:
Update 1.33.1 is uit en verhelpt de ANT+ bug.
Zie niets. Niet op mijn iPhone en niet op mijn Apple TV.

• robhuls
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-11 09:36
roalt schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:30:
[...]
Ik zie nu pas je post, maar de eerste 2 zijn van mij :)
Ik dacht dat FulGaz die video's zelf maakte. Ik ben nieuwsgierig hoe dit in zijn werk gaat. Rij je de ronde met een goede GoPro en dan stuur je dat naar FulGaz, of zit er meer dan dat aan vast?

• Roskabouter
Gebanned schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 10:49:
[...]

Gisteravond de test opnieuw gedaan met de deur wat verder open en het raam op een grotere kier.
Dan blijven de waarden binnen acceptabele waarden (aan het eind van de 50 min. interval 950 ppm)

Reden genoeg om een indoorcyclingluchtkwaliteitbeheerssysteem project te starten
Ik heb nog wel ergens een Siemens LOGO liggen die ik daar voor in kan zetten.

• dnhelle
  • Laatst online: 21:44
robhuls schreef op maandag 30 januari 2023 @ 08:26:
[...]

Ik dacht dat FulGaz die video's zelf maakte. Ik ben nieuwsgierig hoe dit in zijn werk gaat. Rij je de ronde met een goede GoPro en dan stuur je dat naar FulGaz, of zit er meer dan dat aan vast?
Ik heb juist m'n FulGaz abo opgezegd. Kwaliteit van video's zijn niet allemaal fantastisch en in combinatie met een Tacx Flux werkt het dramatisch. Ondanks een USB-Ant+ en bedraadde netwerkverbinding bleef het hommeles, vasthangers etc. Nu weer terug naar de Tacx-app en dat werkt gewoon solide.
Roskabouter schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:20:
[...]

Gisteravond de test opnieuw gedaan met de deur wat verder open en het raam op een grotere kier.
Dan blijven de waarden binnen acceptabele waarden (aan het eind van de 50 min. interval 950 ppm)

Reden genoeg om een indoorcyclingluchtkwaliteitbeheerssysteem project te starten
Ik heb nog wel ergens een Siemens LOGO liggen die ik daar voor in kan zetten.
Ik rijd in de garage (koel want winter, formaat 5m x 10m x 2,5m (BxLxH)) met een ventilator op me gericht. Sinds dit draadje over CO2 productie toch maar eens vaker een raam op een kier opengezet en eerlijk gezegd: ik snap nu wel dat je die luchtinhoud behoorlijk volblaast met CO2 als je een lange duurtraining uitvoert. Wel opvallend dat het effect met een open raam dermate groot is.

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Voor de Zwifters.

DC Rainmaker heeft al mogen fietsen door Schotland. Ziet er uitdagend uit, helaas voorlopig alleen event only :/

https://www.dcrainmaker.c...wifts-scotland-world.html
Now for the month of February, the Scotland world will be so-called “event-only”, which means you can only ride it on/with a specific scheduled event. And the first such event is February 3rd (Stage 8 of the Tour de Zwift).

~Leonardo Da Vinci~

• Roskabouter
Wel opvallend dat het effect met een open raam dermate groot is.
Raam en deur op een flinke kier, zorgt samen voor wat trek.
Mijn hok is 2.75 x 6 x 2.4 meter. En na het woeste rekenwerk van hierboven is het idd niet verwonderlijk dat het niveau, in een gesloten ruimte, zo ver stijgt.

• tjanssen
  • Niet online
aerofreak schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:37:
Voor de Zwifters.

DC Rainmaker heeft al mogen fietsen door Schotland. Ziet er uitdagend uit, helaas voorlopig alleen event only :/

[...]
Precies om deze reden ben ik eigenlijk wel klaar met Zwift. De wereld waarin je wil fietsen is dan weer niet beschikbaar op die dag... Laat gewoon iedereen lekker fietsen in de wereld waar ze zin in hebben...

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:27
De opzet van de werelden ben ik juist wel blij mee. Als ik wil kan ik ook wat anders kiezen. Maar ik weet ook dat er in de werelden die draaien er veel mensen zijn.
Dat ze een wereld beginnen met event only snap ik ook nog wel, beetje een hype van de events maken.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:43
aerofreak schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:37:
Voor de Zwifters.

[...]
Wordt snel genoeg vrij beschikbaar. En om heel eerlijk te zijn, de wereld is ook weer niet zo groot dat je je er nou echt heel lang in kan vermaken. Langste rit is 25 km en de 2de is 14 km lang, de andere 3 onder de 10 km.

Ik snap daarin de filosofie van Zwift niet echt, ik vind het een beetje een ratjetoe worden aan diverse werelden, waarin 2 wat grotere werelden zijn ontstaan (Watopia en Makuri Islands), maar de andere werelden zijn gemaakt maar vervolgens nooit meer iets mee wordt gedaan qua innovatie. Waar willen ze naartoe?

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 06:42
Het zou leuk zijn als de werelden op een gegeven moment met elkaar verbonden zouden worden, dat je seamless van de ene naar de andere wereld kan fietsen. Maar dat zal wel niet zo snel gebeuren.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:07

Roozzz

Plus ultra

Blik1984 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:36:
[...]

Ik snap daarin de filosofie van Zwift niet echt, ik vind het een beetje een ratjetoe worden aan diverse werelden, waarin 2 wat grotere werelden zijn ontstaan (Watopia en Makuri Islands), maar de andere werelden zijn gemaakt maar vervolgens nooit meer iets mee wordt gedaan qua innovatie. Waar willen ze naartoe?
Het voelt een beetje alsof ze vast zitten aan afspraken met de UCI over het beschikbaar maken van het WK parcours. Ik mis ook het plan. Want wie zit er nu te wachten op nóg een klein wereldje extra?

Ik zou graag zien dat ze de kleine wereldjes ergens verbinden. Van Scotland, naar Richmond, Yorkshire en Parijs zou wel grappig zijn. (Of gewoon Frankrijk en Parijs samen...). Dat de verschillende stijlen gecombineerd kunnen worden hebben ze in Makuri Island al laten zien.

If you can see, look. If you can look, observe

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:07

Roozzz

Plus ultra

Ik was even enthousiast toen ik het bericht van DC Rainmaker zag: TrainerRoad Officially Launches Running Support: Here’s How It Works

Eindelijk een manier om fatsoenlijk mijn fiets- en looptrainingen in samenhang te bezien én wat zinnige guidance hierbij. Niet dus, men is eigenlijk geen klap verder dan bij de bèta. Maar je kan de activiteiten nu wel zien in de app...

Het lijstje van Ray vat het wel aardig samen:
Back last summer, in my post, I made the below list of key things they’d need to check off in order to be successful in this realm. Here is that list, with a bolded list of whether it’s been completed or not.

A) Full in-app support for running analytics that mirrors their cycling bits [Complete]
B) Creating a catalog of running workouts with exact pace/power structure/steps (versus just perceived effort today) [Not complete]
C) Executing indoor (treadmill) in-app, blue bars and all [Not complete]
D) Pushing to Garmin/Wahoo/etc… for outdoor workouts (like they do for cycling today) [Not complete]
E) Integration between cycling and running training load (since it’s just your one body, having those two be cohesive is key) [Not complete]
F) Broader support for running devices. They need to connect to platforms like Suunto, COROS, Polar, and Apple Health (since Apple Watch soon has running power too). [Not complete]
G) Integration of Adaptive Training features for running [Not complete]
Tot zoverre mijn shut-up-and-take-my-money moment. Ik wacht nog wel een paar jaar als dit de progressie is die ze in een half jaar maken :+

If you can see, look. If you can look, observe

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-11 15:40

Fisico

by Fabian

Roozzz schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:58:
[...]

Het voelt een beetje alsof ze vast zitten aan afspraken met de UCI over het beschikbaar maken van het WK parcours. Ik mis ook het plan. Want wie zit er nu te wachten op nóg een klein wereldje extra?
Dan zouden ze ook nog een wereld kunnen maken en die WC kunnen noemen. Ik rij redelijk saai mijn trainingen in ERG dus mij maakt het weinig uit. Alleen van uit de club doen wij wedstrijdjes en dan is het parcours wel belangrijk. Al had ik gisteren niet perse het idee in New York te zijn.
Roozzz schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:12:
Ik was even enthousiast toen ik het bericht van DC Rainmaker zag: TrainerRoad Officially Launches Running Support: Here’s How It Works

Eindelijk een manier om fatsoenlijk mijn fiets- en looptrainingen in samenhang te bezien én wat zinnige guidance hierbij. Niet dus, men is eigenlijk geen klap verder dan bij de bèta. Maar je kan de activiteiten nu wel zien in de app...
Ik hoorde Jim van Join in de podcast beter worden laatst zeggen dat zij ook met hardlopen aan de slag gaan. Geen idee hoe het daarmee staat, maar wellicht toch een alternatief.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-11 19:31
tjanssen schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:48:
[...]

Precies om deze reden ben ik eigenlijk wel klaar met Zwift. De wereld waarin je wil fietsen is dan weer niet beschikbaar op die dag... Laat gewoon iedereen lekker fietsen in de wereld waar ze zin in hebben...
Jij hebt zeker pas kort Zwift. Want tot een jaar (oid) geleden kon je maar 1 wereld per dag kiezen. Of kiezen was het eigenlijk niet. Nu heb je al 3 opties en dat is al een hele verbetering

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:28
Voor diegene die join gebruiken, is het inmiddels al mogelijk dat de app de trainer aanstuurt? Dat was namelijk bekend gemaakt in de laatste podcast over join van beter worden.

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-11 06:33
Heeft iemand deze al geprobeerd en een goedkoop adresje om 't te laten printen?
https://cults3d.com/en/3d...ker-plate-fuss-tennisball

• tjanssen
  • Niet online
Holk schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:47:
[...]

Jij hebt zeker pas kort Zwift. Want tot een jaar (oid) geleden kon je maar 1 wereld per dag kiezen. Of kiezen was het eigenlijk niet. Nu heb je al 3 opties en dat is al een hele verbetering
Laatste keer was begin vorig jaar. Had toen je volgens mij twee opties, maar kunnen er ook drie geweest zijn.

Waarom niet alles loslaten en iedereen gewoon uit alles laten kiezen... 8)7

• Requiem19
tjanssen schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:23:
[...]

Laatste keer was begin vorig jaar. Had toen je volgens mij twee opties, maar kunnen er ook drie geweest zijn.

Waarom niet alles loslaten en iedereen gewoon uit alles laten kiezen... 8)7
Daar zijn niet genoeg Zwifters voor denk ik, dan zouden er veel werelden zijn met heel weinig mensen erin en werkt het 'Zwift gevoel' niet...?

• tjanssen
  • Niet online
Requiem19 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:27:
[...]

Daar zijn niet genoeg Zwifters voor denk ik, dan zouden er veel werelden zijn met heel weinig mensen erin en werkt het 'Zwift gevoel' niet...?
Dat zou wel eens de reden kunnen zijn ja. Alhoewel je daar meer de evenementen voor hebt zou ik zeggen...

• SirLenncelot
  • Niet online
Met ZwfitHacks kun je gewoon zelf alle routes & werelden kiezen, ook als deze geen optie waren. Zelfs in rustige werelden voelde ik me nooit echt alleen. Het is wel aanzienlijk minder bevolkt dan, maar volgens mij zouden ze het prima open kunnen gooien.

• SirLenncelot
  • Niet online
stokmeister schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:46:
Voor diegene die join gebruiken, is het inmiddels al mogelijk dat de app de trainer aanstuurt? Dat was namelijk bekend gemaakt in de laatste podcast over join van beter worden.
Nee, laatste update draaide nog om het lastigvallen van je vrienden met de app ;)

• SirLenncelot
  • Niet online
Roozzz schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:58:
[...]

Ik zou graag zien dat ze de kleine wereldjes ergens verbinden. Van Scotland, naar Richmond, Yorkshire en Parijs zou wel grappig zijn. (Of gewoon Frankrijk en Parijs samen...). Dat de verschillende stijlen gecombineerd kunnen worden hebben ze in Makuri Island al laten zien.
Scotland is helemaal een vreemde eend in de bijt. Het is namelijk geen exacte gps replica zoals de andere “echte” werelden maar een fictieve wereld gebaseerd op Schotland.

• Mistraller
Holk schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:47:
[...]

Dat is ook alweer meerdere jaren. We hadden eerder 2 werelden inderdaad. Je kunt altijd gewoon aan event deelnemen, of een event maken in een wereld. En anders is er nog zwifthacks of gewoon zelf je configfile aanpassen.

Ik denk dat als ze alles zouden opengooien, dat bepaalde werelden dan "uit zullen sterven". Volgens mij is Watopia nog altijd de meest favoriete wereld. Nu pushen ze mensen toch een beetje om ook andere werelden te verkennen. En een wereld waar maar weinig mensen rijden is niet leuk. In den beginne van Zwift reden er nog veel bots mee om die reden. Die zijn nu weg omdat er voldoende klanten zijn.
SirLenncelot schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:50:
[...]

Scotland is helemaal een vreemde eend in de bijt. Het is namelijk geen exacte gps replica zoals de andere “echte” werelden maar een fictieve wereld gebaseerd op Schotland.
Da's toch met "France" en "London" ook zo. Als je niet van fictief houdt dan zit je in Zwift verkeerd.

---------------

• J-M-T
  • Laatst online: 21:19
Ik vind het zelf wel prettig dat de wereldkeuze beperkt is en daardoor de beschikbare werelden lekker druk kunnen zijn. Het voegt voor mij echt wat toe, wanneer je erg vroeg of erg laat op de fiets stapt en allerlei drukte ziet. Het motiveert me wel.

• SirLenncelot
  • Niet online
Ja klopt, maar dit jaar is er wel een WK in Glasgow. De andere UCI WK werelden zijn volgens mij best accuraat.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:23
De kant van Strava op; cashen en je muil houden.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Blik1984
SirLenncelot schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:07:
Ja klopt, maar dit jaar is er wel een WK in Glasgow. De andere UCI WK werelden zijn volgens mij best accuraat.
Volgens mij zijn Richmond en yorkshire exacte kopieën, en ook Innsbruck komt volgens mij exact danwel redelijk overeen met het WK-rondje

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:28
SirLenncelot schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:46:
[...]

Nee, laatste update draaide nog om het lastigvallen van je vrienden met de app ;)
Haha, dat was nou net niet de feature waar ik op aan het wachten was.

• tjanssen
  • Niet online
mhr-zip schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:26:
[...]

De kant van Strava op; cashen en je muil houden.
_O-

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-11 10:10
Voor ieder wat wil denk ik, persoonlijk heb ik nooit zoveel met Zwift gehad, de wedstrijdjes vind ik een genot ook al is het volgens mij een groot percentage list en bedrog. Maar dat uren doelloos rondfietsen in een digitale wereld, kijkend naar een virtuele fietser die badges haalt is niet waar ik voor op mijn smarttrainer stap.

Maar er is genoeg aanbod volgens mij, dus mocht Zwift je niet liggen zijn er nog wel een stuk of wat interessante platformen.

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:08

djfrankel

It's a trap!

Ik kwam zo snel niks tegen in het topic over Zwift en intel CPU issues, dus hierbij een heads-up.

Meer mensen hier die Zwift op hun laptop draaien? Ik draai Zwift sinds december op mijn laptop (surface laptop 4) en ervaar best wel wat crashes. Na wat zoeken op internet nadat Zwift dinsdag weer eens crashte tijdens een workout kom ik wel wat dingen tegen. Kennelijk crasht Zwift op 10th en 11th gen Intel CPU's als je gebruik maakt van de ingrated graphics van die processors. Gezien ik een laptop gebruik kan ik niet makkelijk van CPU switchen en is dit best wel een domper.

Vandaag nog even contact met Zwift support gezocht en die bevestigen wat ik online ook tegen kom:
Hi Frank,

Thank you for reaching out to us today.

I'm sorry to hear that you're having this issue. Unfortunately, this has been an issue with the Zwift graphics engine and some Intel chipsets for a long time. In all honesty, there is not likely to be a solution to this in the foreseeable future. However, there are many thousands of functional platforms for Zwift. Do you have a phone or tablet that you could use?

Thank you for allowing me to assist you today. If you could let us know if we have answered your question or if there is something else we can assist you with?

Zwift Ambassador - Community Support
Ofwel, let op als je graag Zwift gebruikt op een laptop en mocht overwegen een nieuwe te kopen met een Intel gen 10 of 11 cpu er in en geen dedicated GPU. Dat gaat een hoop problemen opleveren en Zwift wil/kan het niet oplossen.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:11

Phydomir

Dennis

Draai zelf ook Zwift op een Intel 11th gen i5 laptop en die is nog nooit gecrasht. Waarschijnlijk dan een combinatie van bepaalde hardware. Wel vervelend dat jij die problemen wel hebt. Als Zwift aangeeft dat het in de grafische engine zit zal het waarschijnlijk worden veroorzaakt door de geïntegreerde GPU in de CPU. Maar wat dan precies is natuurlijk de vraag.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:08

djfrankel

It's a trap!

Phydomir schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:32:
Draai zelf ook Zwift op een Intel 11th gen i5 laptop en die is nog nooit gecrasht. Waarschijnlijk dan een combinatie van bepaalde hardware. Wel vervelend dat jij die problemen wel hebt. Als Zwift aangeeft dat het in de grafische engine zit zal het waarschijnlijk worden veroorzaakt door de geïntegreerde GPU in de CPU. Maar wat dan precies is natuurlijk de vraag.
Dat had ik er niet bijgezet, maar ik heb geen dedicated gpu in mijn laptop zitten. Het gaat dan inderdaad om de Intel Iris Xe.

• Michaelg
Hier ook een Intel 11th Gen i5 (11500H) met een TigerLake-H GT1 UHD. Geen problemen met crashes binnen Zwift.

• Blik1984
pier87 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:01:
Voor ieder wat wil denk ik, persoonlijk heb ik nooit zoveel met Zwift gehad, de wedstrijdjes vind ik een genot ook al is het volgens mij een groot percentage list en bedrog. Maar dat uren doelloos rondfietsen in een digitale wereld, kijkend naar een virtuele fietser die badges haalt is niet waar ik voor op mijn smarttrainer stap.

Maar er is genoeg aanbod volgens mij, dus mocht Zwift je niet liggen zijn er nog wel een stuk of wat interessante platformen.
Eens, ik heb bijvoorbeeld een tijdje TrainerRoad gedaan maar ondanks dat het wat effectiever lijkt qua trainingen kon het me toch niet bekoren, terwijl ik weet dat anderen er bij zweren. Ik blijf voor indoor fietsen bij Zwift, zal ergens rond April het abonnement wel weer stopzetten omdat ik dan toch buiten wil gaan fietsen

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-10 13:09
robhuls schreef op maandag 30 januari 2023 @ 08:26:
[...]

Ja, FulGaz neemt ook wel zelf videos op, maar veel zijn van gebruikers zelf. Je hebt inderdaad een goede GoPro nodig, een fietscomputer en evt. nog een snelheidsmeter. Er zijn wat aanwijzingen en instellingen die je moet maken (60 fps!) maar lees vooral de website die dit beschrijft:

https://support.fulgaz.co...dd-my-own-rides-to-FulGaz

• Roskabouter
pier87 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:01:

Ik train met de Garmin Tacx app.
Je kan eigen workouts maken maar ze hebben ook aardig wat films zodat je met een beetje fantasie een rustige hersteltraining kan doen of toch een colletje beklimmen.

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-11 17:01
Roskabouter schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:52:
[...]

Ik train met de Garmin Tacx app.
Je kan eigen workouts maken maar ze hebben ook aardig wat films zodat je met een beetje fantasie een rustige hersteltraining kan doen of toch een colletje beklimmen.
Ik vind het wat hallucinant dat ik geen training vanuit Garmin Connect kan pushen naar de "Garmin" Tacx app.. echt onbegrijpelijk.

• Stillekracht
Ik weet niet wat je met hallucinant bedoeld in deze context, maar ik stuur vanuit Garmin Connect een training naar mijn Edge. Die stuurt dan de trainer aan. Ik heb dan dus geen PC nodig.

• Roskabouter
Cloclo100 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:40:
[...]

Ik vind het wat hallucinant dat ik geen training vanuit Garmin Connect kan pushen naar de "Garmin" Tacx app.. echt onbegrijpelijk.
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van Connect dus ik heb daar geen ervaring mee.

Trainingen maak ik gewoon in de tacx app. Werkt prima.

• Prulleman
Cloclo100 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:40:
[...]

je kan toch gewoon een training op je edge starten..? (of zoals eerder ggezegd een training in de tacx app maken...).

Garmin heeft misschien wel taxc overgenomen, maar ze doen nog steeds gewoon hun eigen ding..

(/edit, nevermind, @Stillekracht zei al hetzelfde...)

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 03-02-2023 14:15 ]

Strava

• Cloclo100
Ja ik heb dus een Tacx Neo Bike , samen met andere hardware van Garmin. (Epix 2, Edge)
Hoezo kan ik geen work-out maken in Garmin Connect en pushen naar mijn Neo Bike (of de daarbij horende software van Tacx) zonder daarvoor een Edge te moeten gebruiken. Dat is toch totaal niet logisch? Ik wil die training fijn op mijn Tacx scherm zien als ik de app opstart, een route kiezen en vertrekken.

@Prulleman en @Roskabouter Ik maak niet zelf trainingen, dat is te tijdrovend en omslachtig. Ik volg een adaptief schema van Join en wil gewoon als ik die training naar GC push, dat die in heel mijn ecosysteem terecht komt. En je hebt gelijk, ze doen nog steeds gewoon hun eigen ding en dat is totaal niet gebruiksvriendelijk.

• Prulleman
Cloclo100 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:21:
Ja ik heb dus een Tacx Neo Bike , samen met andere hardware van Garmin. (Epix 2, Edge)
Hoezo kan ik geen work-out maken in Garmin Connect en pushen naar mijn Neo Bike (of de daarbij horende software van Tacx) zonder daarvoor een Edge te moeten gebruiken. Dat is toch totaal niet logisch? Ik wil die training fijn op mijn Tacx scherm zien als ik de app opstart, een route kiezen en vertrekken.

@Prulleman en @Roskabouter Ik maak niet zelf trainingen, dat is te tijdrovend en omslachtig. Ik volg een adaptief schema van Join en wil gewoon als ik die training naar GC push, dat die in heel mijn ecosysteem terecht komt. En je hebt gelijk, ze doen nog steeds gewoon hun eigen ding en dat is totaal niet gebruiksvriendelijk.
ja.. volgens mij hebben we deze discussie al eerder gehad.. maar het scherm van de neo bike kan niet zoveel.. voor zover ik weet ook niet met de "tacx app". Als je niet gewoon dom in resistance mode wilt trappen, maar een workout of een virtuele rit wilt doen, heb je iets nodig dat de bike aanstuurt, wees blij dat dit een open protocol is en het dus niet uitmaakt of je de tacx app gebruikt, een apple tv met zwift, een telefoon met trainer road of een laptop met fullgaz, of een edge met een garmin connect training of whatever.

in jou geval, als join de training naar GC kan pushen, dan heb je de training dus ook op je edge, gewoon je edge koppelen en de workout daar starten en je bent klaar. Je kan ook in oplossingen denken ipv in problemen

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 03-02-2023 14:32 ]

Strava

• Cloclo100
Prulleman schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:28:
[...]

ja.. volgens mij hebben we deze discussie al eerder gehad.. maar het scherm van de neo bike kan niet zoveel.. voor zover ik weet ook niet met de "tacx app". Als je niet gewoon dom in resistance mode wilt trappen, maar een workout of een virtuele rit wilt doen, heb je iets nodig dat de bike aanstuurt, wees blij dat dit een open protocol is en het dus niet uitmaakt of je de tacx app gebruikt, een apple tv met zwift, een telefoon met trainer road of een laptop met fullgaz, of een edge met een garmin connect training of whatever.

in jou geval, als join de training naar GC kan pushen, dan heb je de training dus ook op je edge, gewoon je edge koppelen en de workout daar starten en je bent klaar. Je kan ook in oplossingen denken ipv in problemen
Mijn Edge is mijn GPS-unit voor mijn wegfiets, ik heb geen enkele interesse om op zo een klein schermpje te werken op mijn indoorbike terwijl ik een iPadscherm voor handen heb. Dus ik zal zelf wel bepalen wat ik gebruiksvriendelijk vind of niet. Het gaat trouwens helemaal niet over mijn Tacx-scherm, maar wel over de Tacx app die blijkbaar niets te maken heeft met GC, wat ik raar/hallucinant vind. Ik werk nu gewoon trainingpeaks die de workout naar Zwift pusht.

• Requiem19
Cloclo100 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:21:

Tacx is een ander merk. Je rijdt toch niet op een Garmin Neo?

Als in een VW rijdt, moet de Porsche app dan ook m’n deuren kunnen openen? Dat ze in dezelfde groep zitten betekent niet de facto dat ze geintegreerd zijn.

• Cloclo100
Requiem19 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:37:
[...]

Tacx is een ander merk. Je rijdt toch niet op een Garmin Neo?

Als in een VW rijdt, moet de Porsche app dan ook m’n deuren kunnen openen? Dat ze in dezelfde groep zitten betekent niet de facto dat ze geintegreerd zijn.
Garmin heeft Tacx nu al geruime tijd overgenomen en je kan een vernieuwde neo bike op de Garmin website kopen.
Daarnaast staat er megagroot "Garmin" om de doos, dus ik vind je vergelijking totaal niet kloppen. 😀 We hebben het eerder over een nieuwe Volkswagen die niet met dezelfde software als de andere modellen op de markt gebracht wordt.

• Requiem19
Cloclo100 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:44:
[...]

Garmin heeft Tacx nu al geruime tijd overgenomen en je kan een vernieuwde neo bike op de Garmin website kopen.
Daarnaast staat er megagroot "Garmin" om de doos, dus ik vind je vergelijking totaal niet kloppen. 😀 We hebben het eerder over een nieuwe Volkswagen die niet met dezelfde software als de andere modellen op de markt gebracht wordt.
Fair enough, ik wist niet dat de integratie al zover was tussen de twee.

Je kunt natuurlijk een suggestie sturen, wellicht helpt dat. Maar net als enkele andere zou het voor mij geen enkel probleem zijn.

Zeker niet als Join straks je trainer direct kan aansturen.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb een oude Tacx Satori gekregen maar daar past mijn gravelbike niet op. Heb dus de T1466 adapter kit nodig. Heel toevallig nog iemand die die heeft liggen of ergens te koop weet? En anders zelf maar even een paar adapters fabrieken. Is ook maar om even te kijken of ik het wat vind dat binnen fietsen.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-11 13:46

mvds

Totally awesome!

Ik heb een Elite Suito en ik heb een Giant TCR Advanced van iemand overgenomen. Ik weet niet uit welk jaar de fiets is en ik weet ook niet welk type het exact is, ik weet wel dat er een Ultegra 6800 set op zit en dat ie PR-2 wielen heeft.

[edit] het lijkt erop dat het een Giant TCR Advanced 1 is uit 2016

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HW9ixn4IhgqZWGfRzNrxZxG0o8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dmXocT7aSXrksiolm9Ytbe7Y.jpg?f=fotoalbum_large

Maar nu mijn vraag: Mijn vorige fiets had een 105 set, ook een 22 speed. Hoe komt ik erachter of de as die nu op de Elite Suito zit, ook geschikt is voor de Giant fiets? En gaat de Ultegra ketting passen op de 105 cassette die op de trainer zit?

[ Voor 22% gewijzigd door mvds op 05-02-2023 19:55 ]

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-10 20:00
mvds schreef op zondag 5 februari 2023 @ 19:44:
Maar nu mijn vraag: Mijn vorige fiets had een 105 set, ook een 22 speed. Hoe komt ik erachter of de as die nu op de Elite Suito zit, ook geschikt is voor de Giant fiets? En gaat de Ultegra ketting passen op de 105 cassette die op de trainer zit?
11 speed 105 en 6800 cassette en ketting is 1:1 uitwisselbaar. Zou nog wel kunnen zijn dat je derailleur niet helemaal hetzelfde afgesteld staat. Afstand van derailleur tot grootste tandwiel checken en indexering eventueel wat bijstellen.

• Greybeard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-11 17:21
mvds schreef op zondag 5 februari 2023 @ 19:44:
Ik heb een Elite Suito en ik heb een Giant TCR Advanced van iemand overgenomen. Ik weet niet uit welk jaar de fiets is en ik weet ook niet welk type het exact is, ik weet wel dat er een Ultegra 6800 set op zit en dat ie PR-2 wielen heeft.

[edit] het lijkt erop dat het een Giant TCR Advanced 1 is uit 2016

[Afbeelding]

Het is het 2017 model als je meer info wilt:)

Every battle is won before it is fought

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:14
Greybeard schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:35:
[...]

Het is het 2017 model als je meer info wilt:)
Volgens Giant zelf is het, het 2016 model hoor: https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-advanced-1-2016

Zelf heb ik 'm ook en gekocht in 2016.. wellicht dat de review pas een jaar later is gekomen. Het 2017 Pro model ziet er bijna hetzelfde uit maar heeft een net iets andere kleurstelling: https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-advanced-pro-2--2017 dus die is het in ieder geval ook niet.
Pagina: 1 ... 122 ... 164 Laatste