Ik heb een Vacmaster gekocht op aanraden van dit forum + dan nog die miserabele fans van de Tacx bike zelf en zweet bijna nooit, no matter welke training. Gewoon een slaapkamer omgevormd tot paincave, energieneutrale woning dus goed geïsoleerd. Ik zet de vacmaster ook alleen maar op als ik in zone 4-5 fiets... dus is toch redelijk subjectief denk ik.Prulleman schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:23:
[...]
Hoeveel watt trap je gemiddeld in een uurtje? Wat is je ftp?
(Met 150 watt genereert je lichaam een stuk minder warmte dan met 300 watt...)
Weet je ook of je binnen dezelfde vermogens kan trappen als buiten? Oververhitting werkt als een soort handrem voor je performance.
Maar goed, we zijn niet allemaal hetzelfde.. ik zweet zelf liters, dat zal vast de noodzaak voor fans vergroten.
(Ftp rond de 300, meeste workouts komen rond de 200-240 gem uit)
WTF, hoe dan?Cloclo100 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:22:
[...]
Ik heb een Vacmaster gekocht op aanraden van dit forum + dan nog die miserabele fans van de Tacx bike zelf en zweet bijna nooit, no matter welke training. Gewoon een slaapkamer omgevormd tot paincave, energieneutrale woning dus goed geïsoleerd. Ik zet de vacmaster ook alleen maar op als ik in zone 4-5 fiets... dus is toch redelijk subjectief denk ik.
Ik merk bij Z2 werk al dat ik na een tijdje mijn warmte niet lekker kwijt kan zonder ventilator. De gevoelde inspanning neemt dan langzaam toe en comfortabel is het zeker niet meer. Laat staan als ik daadwerkelijk mijn best aan het doen ben. Dan staat de Vacmaster gewoon voluit met raam/deur open.
Heb je het toevallig niet over hartslag zone 4-5 en kom je daar vooral in door de warmte?
Laten we het er maar ophouden dat het erg persoonlijk is. Ik vind het onvoorstelbaar als ik dit met mijn ervaringen vergelijk
If you can see, look. If you can look, observe
@RobbieT kan je wat lange termijn ervaringen delen mbt tot de Leeze Boom Board Pro?
Ben zelf in de markt voor kant en klare rockerplate, waarbij geluidsisolatie bijna even hoge prioriteit heeft als comfort verhogen ivm slapende kinderen
Ben zelf in de markt voor kant en klare rockerplate, waarbij geluidsisolatie bijna even hoge prioriteit heeft als comfort verhogen ivm slapende kinderen
Haha tja.. ik kan ook goed tegen warmte in het algemeen. Heb een kameraad die nog maar een stap moet zetten en al van T-shirt moet wisselen
, verschil moet er zijn!
maar minder zweten is niet gelijk aan niet oververhitten
, kan maar hoeft niet
en nogmaals... je zet ongeveer 3/4 van de energie die in in de trappers stopt om in warmte, je ftp is hoe zwaar je workout is, speelt een belangrijke rol. Half uurtje threshold met een ftp van 300 is 405kJ aan warmte, half uurjte endurance (60%) met een ftp van 200 is 162kJ aan warmte
en nogmaals... je zet ongeveer 3/4 van de energie die in in de trappers stopt om in warmte, je ftp is hoe zwaar je workout is, speelt een belangrijke rol. Half uurtje threshold met een ftp van 300 is 405kJ aan warmte, half uurjte endurance (60%) met een ftp van 200 is 162kJ aan warmte
Vraagje: hoeveel is een tweedehands kickr climb waard die +2 jaar oud is (buiten garantie dus). Online vind ik 'm nieuw voor 467 eur.
Hoeveel zouden jullie er nog voor geven?
Hoeveel zouden jullie er nog voor geven?
[ Voor 14% gewijzigd door plong op 13-01-2023 10:19 ]
De Leeze Boom Board Pro bevalt nog steeds uitstekend.CuttingStorm schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:42:
@RobbieT kan je wat lange termijn ervaringen delen mbt tot de Leeze Boom Board Pro?
Over de geluidsdemping kan ik niet zoveel zeggen, bij mij staat het geheel op een tegelvloer in de serre met onder de rockerplate een Tacx mat om het zweet op te vangen.
Ik merk vooral dat ook na wat langer fietsen ik nog steeds lekker op de fiets zit.
Onder het voorwiel zit nu een riserblock van de Decathlon, daarmee zit het voorwiel net wat beter vast.
https://www.decathlon.nl/...n-fietstrainer/_/R-p-1023
De ventilator is een VacMaster Cardio 54.
https://www.amazon.nl/Vac...cmaster%2Caps%2C75&sr=8-1
Achter heb ik twee 2,5KG gewichten, om het geheel te balanceren. (Leeze verkoopt hier ook gewichten voor, maar die zijn nogal duur, deze zijn van de Decathlon, met 2 boom dots en een M8 bout en vleugelmoer vastgezet)
https://www.decathlon.nl/...ubber-2-5-kg/_/R-p-173212
Trainer tafel is een super cheap ding van Lifeline:
https://www.wiggle.nl/lifeline-trainer-tafel
[ Voor 13% gewijzigd door RobbieT op 13-01-2023 11:50 ]
Is dit enkel een zijwaartse beweging, of ook voor/achter?RobbieT schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:43:
[...]
De Leeze Boom Board Pro bevalt nog steeds uitstekend.
Over de geluidsdemping kan ik niet zoveel zeggen, bij mij staat het geheel op een tegelvloer in de serre met onder de rockerplate een Tacx mat om het zweet op te vangen.
Ik merk vooral dat ook na wat langer fietsen ik nog steeds lekker op de fiets zit.
Onder het voorwiel zit nu een riserblock van de Decathlon, daarmee zit het voorwiel net wat beter vast.
https://www.decathlon.nl/...n-fietstrainer/_/R-p-1023
De ventilator is een VacMaster Cardio 54.
https://www.amazon.nl/Vac...cmaster%2Caps%2C75&sr=8-1
Achter heb ik twee 2,5KG gewichten, om het geheel te balanceren. (Leeze verkoopt hier ook gewichten voor, maar die zijn nogal duur, deze zijn van de Decathlon, met 2 boom dots en een M8 bout en vleugelmoer vastgezet)
https://www.decathlon.nl/...ubber-2-5-kg/_/R-p-173212
Trainer tafel is een super cheap ding van Lifeline:
https://www.wiggle.nl/lifeline-trainer-tafel
[Afbeelding]
Ik fiets nu noodgedwongen in het 'stookhok', een ruimte waar de wasmachine staat, de centrale afzuiging en de ketel hangt. Ik zet de Vacmaster in de deuropening en de centrale afzuiging op max en dan is het te doen. Zonder ventilatie is zelfs een duur-ritje na 20 minuten niet meer uit te houden vanwege de warmte.. Kijk nu al niet uit naar de HITT trainingen die volgende week weer gaan starten ( EINDELIJK! )
Ik zag overigensdat de Tacx Neo2's tegenwoordig voor 800 euro over de toonbank gaan in Duitsland (bike-discount) (tip)
Er zit wat voor- en achterwaarste beweging in.Cloclo100 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:57:
[...]
Is dit enkel een zijwaartse beweging, of ook voor/achter?
Maar dat is gewoon wat er aan flex in de rubber elementen zit waarmee de onder- en bovenkant aan elkaar zitten.
Dus hooguit een 2 cm ofzo.
Niet zoveel als een Saris MP1 natuurlijk.
[ Voor 18% gewijzigd door RobbieT op 13-01-2023 12:22 ]
Ik hoor ook bij de categorie, geen ''fans'' tijdens trainen...fans in de zin van Vacmaster, oid
.
Merk dat ik altijd makkelijk en snel zweet en dat ik vervolgens na een trainingsessie de volgende dag verkouden begin te worden/ kou heb gevat.
De smarttrainer staat hier in de kelder overigens, waar het nu om en nabij de 10 graden is. Ik heb er wel een luchtontvochtiger staan die zorg dat de luchtvochtigheid niet teveel oploopt in de ruimte en de vocht uit de lucht haalt tijdens en na de training.
Merk dat ik altijd makkelijk en snel zweet en dat ik vervolgens na een trainingsessie de volgende dag verkouden begin te worden/ kou heb gevat.
De smarttrainer staat hier in de kelder overigens, waar het nu om en nabij de 10 graden is. Ik heb er wel een luchtontvochtiger staan die zorg dat de luchtvochtigheid niet teveel oploopt in de ruimte en de vocht uit de lucht haalt tijdens en na de training.
Hebben jullie dan ook een gigantisch verschil qua RPE binnen en buiten? Of zelfs twee verschillende FTP's ? 1 voor binnen en 1 voor buiten?
Kan me er niks bij voorstellen om ook maar iets boven Z2 te trappen zonder een ventilator aan (of 2 ).
Kan me er niks bij voorstellen om ook maar iets boven Z2 te trappen zonder een ventilator aan (of 2 ).
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Ik trap binnen met een hoger toerental.
Buiten meet ik nooit mijn FTP.
@pier87 Verkouden wordt je van een virus. Zweten door sport, een ventilator of tocht heeft daar niets mee te maken. Zorg je in de kelder wel voor voldoende frisse lucht (zuurstof)?
Mijn paincave is een goed geïsoleerde ruimte van circa 150m3. Ongeacht of je zweet of niet is de warmte die je produceert enorm. Meestal trap ik in een uurtje de ruimtetemperatuur wel een graadje omhoog. Wat @Prulleman al aangeeft; je lijf is niet zo efficient. Wat je zelf aan warmte produceert + de warmte van je apparatuur (TV, laptop etc) is bij elkaar al snel 1Kw.
Ongeacht of je zweet zal je toch je core temperatuur onder controle moeten houden. Juist als je niet zweet heeft dat extra aandacht nodig. (geen ontrekking warmte door ontbreken verdampingswarmte)
Buiten meet ik nooit mijn FTP.
@pier87 Verkouden wordt je van een virus. Zweten door sport, een ventilator of tocht heeft daar niets mee te maken. Zorg je in de kelder wel voor voldoende frisse lucht (zuurstof)?
Mijn paincave is een goed geïsoleerde ruimte van circa 150m3. Ongeacht of je zweet of niet is de warmte die je produceert enorm. Meestal trap ik in een uurtje de ruimtetemperatuur wel een graadje omhoog. Wat @Prulleman al aangeeft; je lijf is niet zo efficient. Wat je zelf aan warmte produceert + de warmte van je apparatuur (TV, laptop etc) is bij elkaar al snel 1Kw.
Ongeacht of je zweet zal je toch je core temperatuur onder controle moeten houden. Juist als je niet zweet heeft dat extra aandacht nodig. (geen ontrekking warmte door ontbreken verdampingswarmte)
Ik heb gisteren een Zwift rit gereden en tegelijk via mijn Garmin Epix de rit gestart. Het was een quasi volledig vlak parcours maar ik heb gemiddeld bijna 10 km/u trager gereden dan wat in Zwift te zien is. Wat is hier de redenering achter?
Garmin berekent snelheid anders dan Zwift, met name drafting weet garmin verder niks van.Cloclo100 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:00:
Ik heb gisteren een Zwift rit gereden en tegelijk via mijn Garmin Epix de rit gestart. Het was een quasi volledig vlak parcours maar ik heb gemiddeld bijna 10 km/u trager gereden dan wat in Zwift te zien is. Wat is hier de redenering achter?
Ik neem aan dat je de epix aan je trainer hebt gekoppeld en niet aan zwift (als dat al mogelijk is..???). Je epix krijgt dan power door en daar moet garmin dus een snelheid van zien te maken.
Misschien dat een sync van zwift naar garmin wel gewoon snelheid en afstand mee krijgt, naar strava gaat dat in ieder geval wel goed.
Het heeft ook niet zoveel zin om op 2 plekken op te nemen, een jaar of langer geleden kreeg je nog niet alle metrics bij een externe rit in garmin, maar tegenwoordig wel
Alle snelheid is bullshit, want je staat stil. Dus het kan zijn wat een algoritme er van maakt. (En op Zwift rij je gewoon absurd hard)
[ Voor 17% gewijzigd door MrAngry op 13-01-2023 16:16 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Nee klopt maar als ik buiten én via Zwift 150w trap dan rij ik 27/28km/u , maar via de combo fietstrainer/Epix +- 20km/u.. dat vind ik maar een mislukt algoritme danMrAngry schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:16:
Alle snelheid is bullshit, want je staat stil. Dus het kan zijn wat een algoritme er van maakt. (En op Zwift rij je gewoon absurd hard)
Ik heb altijd het idee dat je bij Zwift permanent windkracht 5 mee hebt, m.n. op het vlakke.MrAngry schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:16:
nee klopt maar als ik gewoon via Zwift rijd tellen niet alle metrics mee (aantal intensieve minuten, trainingscore etc)Prulleman schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:14:
[...]
Garmin berekent snelheid anders dan Zwift, met name drafting weet garmin verder niks van.
Ik neem aan dat je de epix aan je trainer hebt gekoppeld en niet aan zwift (als dat al mogelijk is..???). Je epix krijgt dan power door en daar moet garmin dus een snelheid van zien te maken.
Misschien dat een sync van zwift naar garmin wel gewoon snelheid en afstand mee krijgt, naar strava gaat dat in ieder geval wel goed.
Het heeft ook niet zoveel zin om op 2 plekken op te nemen, een jaar of langer geleden kreeg je nog niet alle metrics bij een externe rit in garmin, maar tegenwoordig wel
ik heb overigens ook een verschil als ik een TR workout doe en deze in strava en garmin bekijk. Dus ook met dezelfde source dat doet garmin er wat anders mee....
TR:
3:00:00 hr
193 NP®
191 AVG
garmin:
89.42 km
3:00:00 uur
29.8 Km/u Gemiddelde snelheid
191 W avg
193 W Normalized Power® (NP®)
strava:
95,79km
31,9km/u Gemid. Snelheid
191W avg
193W Gewogen gemiddeld vermogen
TR:
193 NP®
191 AVG
garmin:
89.42 km
3:00:00 uur
29.8 Km/u Gemiddelde snelheid
191 W avg
193 W Normalized Power® (NP®)
strava:
95,79km
31,9km/u Gemid. Snelheid
191W avg
193W Gewogen gemiddeld vermogen
dat is raar, mijn F6 doet wel vanalles, na een sync..Cloclo100 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:26:
[...]
nee klopt maar als ik gewoon via Zwift rijd tellen niet alle metrics mee (aantal intensieve minuten, trainingscore etc)
- trainingstatus
- acute load
- load focus
- vo2max
- recovery
- intensieve minuten
Je training effect met primaire voordeel etc? Nee toch?Prulleman schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:33:
[...]
dat is raar, mijn F6 doet wel vanalles, na een sync..
- trainingstatus
- acute load
- load focus
- vo2max
- recovery
- intensieve minuten
Al de rest behalve intensieve minuten past hij inderdaad wel aan.
Niet bij de workout zie ik nu, maar wel bij het totaal (focus lading /exercise load etc)Cloclo100 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 17:59:
[...]
Je training effect met primaire voordeel etc? Nee toch?
Ik heb een venu2 broadcast mn hartslag via bluetooth naar mn pc waarmee ik Zwift. Intensieve minuten worden op die manier gewoon geregistreerd.Cloclo100 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 17:59:
[...]
Je training effect met primaire voordeel etc? Nee toch?
Zwift saved automatisch naar Strava en Garmin. Na synchronisatie met Garmin 530 komt er in Garmin Connect trainingsbelasting.
@Stillekracht oke verkouden komt door een virus klopt, maar bedoel ook niet zozeer verkouden, meer de volgende dag een dikke keel etc door het gebruik van een ventilator.
Weet niet hoe dit met andere trainers is, maar standaard berekend mijn Kickr Core de virtuele snelheid aan de hand van de snelheid van het vliegwiel. Wat in de praktijk neerkomt op dat een zwaardere versnelling automatisch een hogere snelheid output zal genereren.Cloclo100 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:00:
Mijn tip: negeer snelheid indoor. Het is totaal irrelevant. Zelfs in Zwift gaat het uiteindelijk om de relatieve verschillen. Wat voor een snelheidsmetertje daar aan gekoppeld wordt maakt niet echt uit. Voor zowel binnen als buiten is eigenlijk alleen tijd (en wellicht normalized power) interessant. Snelheid is van veel te veel factoren afhankelijk om iets nuttigs over te kunnen zeggen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Hoe heeft Garmin de snelheid berekend?Cloclo100 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:00:
Trainingsbelasting ja, training effect nee. Ik gebruik een borstband maar eigenlijk maakt het niet veel uit nee, hartslag is niet zo heel relevant voor mijn fietsschema.Michiel193 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 21:44:
[...]
Ik heb een venu2 broadcast mn hartslag via bluetooth naar mn pc waarmee ik Zwift. Intensieve minuten worden op die manier gewoon geregistreerd.
Zwift saved automatisch naar Strava en Garmin. Na synchronisatie met Garmin 530 komt er in Garmin Connect trainingsbelasting.
Die mode om niet te schakelen heb je inderdaad in Zwift. Maar het zou moeten zijn rotatiesnelheid_achterwiel x diameter niet cadans idd. (die ik veel interessanter vind)La1974 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:06:
[...]
Hoe dan? Schakel je niet? Lijkt me net zo onnauwkeurig als Zwift.
Ik heb net een rustige rit gedaan op Zwift met de ERG-mode. Niet schakelen dus.mv_ak schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:17:
[...]
Die mode om niet te schakelen heb je inderdaad in Zwift. Maar het zou moeten zijn rotatiesnelheid_achterwiel x diameter niet cadans idd. (die ik veel interessanter vind)
Heb mijn snelheid berekend via cadans en wielomtrek. Ik kwam uit op 23,05 km/h en Zwift op 21,6 km/h.
Weet alleen niet welke wielomtrek zwift gebruikt voor zijn berekening.
Cadans x wielomtrek zegt toch niets of mis ik iets. Dat je niet hoeft te schakelen met ERG neemt niet weg dat je op 11 of 28 verschillende omwentelingen maakt met het wiel bij dezelfde cadans. Wattage geeft volgens mij meer informatie en daarmee heft ERG de cassette op.
Dit is mijn berekening:Holk schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 19:56:
Cadans x wielomtrek zegt toch niets of mis ik iets. Dat je niet hoeft te schakelen met ERG neemt niet weg dat je op 11 of 28 verschillende omwentelingen maakt met het wiel bij dezelfde cadans. Wattage geeft volgens mij meer informatie en daarmee heft ERG de cassette op.
- de versnelling is kettingblad gedeeld door cassettekroontje: 50 / 23 = 2,174 omwentelingen
- de afgelegde afstand na één omwenteling van het kettingblad is wielomtrek maal versnelling: 2,155 x 2,174 = 4,684 meter
- de afgelegde afstand per minuut: 4,684 x 82 (gemiddelde cadans per minuut in een uur) = ca. 384 meter
- dat is dus in km/h: 384 x 0,06 = 23,05 km/h
Geen, zwift gebruikt een berekening op basis van helling, systeemgewicht (opgegeven berijdersgewicht + gekozen virtueel materiaal) en vermogen. Zoals: http://bikecalculator.com/. Daarnaast worden nog andere omgevingsfactoren zoals drafting en de weerstand van de virtuele ondergrond mee genomen, waarbij gravelbikes, mountainbikes en wegfietsen ook weer anders berekend worden.La1974 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:42:
[...]
Ik heb net een rustige rit gedaan op Zwift met de ERG-mode. Niet schakelen dus.
Heb mijn snelheid berekend via cadans en wielomtrek. Ik kwam uit op 23,05 km/h en Zwift op 21,6 km/h.
Weet alleen niet welke wielomtrek zwift gebruikt voor zijn berekening.
Het maakt daarvoor niet uit of je in ERG of sim of slope modus zit.
Het is dus niet vreemd dat een snelheid die volledig gebaseerd is op omstandigheden in een virtuele omgeving anders is dan de droge berekening van een aparaat die hier geen weet van heeft.
Als je van de Alpe du Zwift afraast met je benen stil denkt je garmin dat je 0km/h gaat terwijl je in Zwift 100km/h gaat.
[ Voor 32% gewijzigd door Kluus op 14-01-2023 22:23 ]
Ik moet toch eens flink dikker worden.Kluus schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 22:13:
[...]
Als je van de Alpe du Zwift afraast met je benen stil denkt je garmin dat je 0km/h gaat terwijl je in Zwift 100km/h gaat.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Hou je buiten niet gewoon vaker je benen stil i.p.v. constante druk op je pedalen?
Ik fiets in zwift regelmatig op het vlakke rond 30/31 km per uur, waarbij ik buiten op 28/29 uitkom. Maar goed, stoplichtje hier, wat bochten, wat afremmen voor oude mensen op de fiets. Overigens geen powermeter buiten en binnen wel, dus echt 1 op 1 vergelijk heb ik niet.
Ik fiets in zwift regelmatig op het vlakke rond 30/31 km per uur, waarbij ik buiten op 28/29 uitkom. Maar goed, stoplichtje hier, wat bochten, wat afremmen voor oude mensen op de fiets. Overigens geen powermeter buiten en binnen wel, dus echt 1 op 1 vergelijk heb ik niet.
Buiten fiets ik ook niet vaak (lees nooit) in een groep van 30 man, met constant 240Watt 
Zou je dat buiten ook doen, dan ligt je snelheid ook een stuk hoger dan als je dat alleen doet
Snelheid in zwift daarom niet echt belangrijk.. wattage is wat telt.
Zou je dat buiten ook doen, dan ligt je snelheid ook een stuk hoger dan als je dat alleen doet
Snelheid in zwift daarom niet echt belangrijk.. wattage is wat telt.
[ Voor 3% gewijzigd door Flipmo op 16-01-2023 10:55 ]
ik ben buiten ook niet zo efficient, geen idee of het door stoplichten, aero, of weer ik veel wat komt, maar ik kom buiten bv met 208 watt avg / 211 NP (dus redelijk steady duurritje) op een gem snelheid van 30.8.
TrainerRoad of Strava maakt van 203 watt avg / 205 NP 32.7 km/u gemiddeld.
(zelfde PM, 4iiii left)
En inderdaad, je kan beter naar power kijken dan naar snelheid, in de winter ligt de snelheid nog een stukje lager door de temperatuur.
en tuurljk is het leuker om met 30.5 thuis te komen dan met 29.8, maar als je daardoor een duurrit ook echt in je duurzone hebt gedaan, dan is dat meer waard dan die paar kudo's die je wellicht meer krijgt.
TrainerRoad of Strava maakt van 203 watt avg / 205 NP 32.7 km/u gemiddeld.
(zelfde PM, 4iiii left)
En inderdaad, je kan beter naar power kijken dan naar snelheid, in de winter ligt de snelheid nog een stukje lager door de temperatuur.
en tuurljk is het leuker om met 30.5 thuis te komen dan met 29.8, maar als je daardoor een duurrit ook echt in je duurzone hebt gedaan, dan is dat meer waard dan die paar kudo's die je wellicht meer krijgt.
Hallo allemaal, hier even een technisch vraagje, kom ik in de problemen als ik een 13-27t racefietscassette omleg naar een 14-23t cassette op de Wahoo kickr core? Dat is schijnbaar de enige verkrijgbare 10 speed cassette van campagnolo die past op de campagnolo freehub.
dankjewel alvast
dankjewel alvast
ik weet niks van de compatibiliteit van campa spul,maar, maar als het past kan je er mee rijden.. zeker in ERG mode maakt de versnelling niks uit. Bij Zwift wil je wel een berg op kunnen, een 23 is niet echt een berg verzet, maar dat kan je weer oplossen door de "trainer difficulty" in zwift aan te passen, daarmee hoef je minder te schakelen (eigenlijk bedoelt voor trainers die geen hoge weerstanden aan kunnen om een steile klim te simuleren, maar werkt ok voor te zware versnellingen).Allervieste schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:57:
Hallo allemaal, hier even een technisch vraagje, kom ik in de problemen als ik een 13-27t racefietscassette omleg naar een 14-23t cassette op de Wahoo kickr core? Dat is schijnbaar de enige verkrijgbare 10 speed cassette van campagnolo die past op de campagnolo freehub.
dankjewel alvast
Of je in andere apps rond kan komen, geen idee
Je kan ook een 9sp nemen. In ERG mode zoek je dan gewoon een vaste positie waar je ketting goed loopt. Eventueel heb ik er volgens mij nog wel eentje liggen.Allervieste schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:57:
dankjewel alvast
Dit werkt niet als je wilt schakelen (virtual mode)
Ik kan binnenkort mijn huidige Tarmac met 11 speed di2 vervangen voor een 12 speed Tarmac. Daarbij gaat mijn oude Trek met 3x9 denk ik de deur uit (of in de "opslag") en schuift de functie van binnenfiets door naar mijn "oude" Tarmac.
Hierbij ga ik nu eindelijk zelf toepassen wat ik hier al een paar keer geroepen heb wat zou moeten werken, namelijk een 11 speed ketting op de 3x9 fiets van mijn vrouw, die alleen ERG mode gebruikt, en die gewoon afstellen op een van de middelste kransjes. Hopelijk blijft dat inderdaad een beetje lekker lopen, anders moet ik eens op zoek naar wat goedkope onderdelen om haar fiets te upgraden.
Echt stom dat ik mijn oude 11 speed groepset verkocht heb toen ik zelf naar di2 upgrade.
Hierbij ga ik nu eindelijk zelf toepassen wat ik hier al een paar keer geroepen heb wat zou moeten werken, namelijk een 11 speed ketting op de 3x9 fiets van mijn vrouw, die alleen ERG mode gebruikt, en die gewoon afstellen op een van de middelste kransjes. Hopelijk blijft dat inderdaad een beetje lekker lopen, anders moet ik eens op zoek naar wat goedkope onderdelen om haar fiets te upgraden.
Echt stom dat ik mijn oude 11 speed groepset verkocht heb toen ik zelf naar di2 upgrade.
Ik herken het probleem.
Daarnaast had ik er een hekel aan, dat ik "steeds" met haar fiets de trap op moest naar verdieping 2 om daar weer iets te moeten verzinnen zodat mijn trainerfiets (directdrive) opgehangen kon worden en die van haar erop zetten. 9 en 10speed, dus 1 kransje vinden dat werkte lukte nog wel.
Daarna weer alles ombouwen, lekker weer, dus fiets weer naar onderen etc etc.
Ik dacht nog, zal ik voor haar een nieuwe disc fiets kopen, maar uiteindelijk werd de lijst met wensen zo lang, dat ik heb besloten om mijn indoorfiets + direct drive van de hand te doen. En ons te verwennen met een Neobike. Voor ons beiden de fietsmeting resultaten ingesteld en de waardes van de neobike (hoogte zadel standje 13, etc) opgeschreven. Ik kan nu binnen 1 minuut wisselen van setup. Het enige dat nog niet werkt is samen trainen. Een tweede neobike is me te duur en een bagagedrager is niet monteerbaar ;-)
Maar uiteindelijk was het upgraden van haar oude fiets naar 10speed, een ophangsysteem, een nieuwe fiets, plaatsgebrek, ombouw ellende niet meer op te wegen tegen een 2e hands (volledig nieuwe-lucky me) neobike...
EDIT: En blijkbaar ben ik (lees ook vooral: mijn vrouw :-)) toch niet zo'n hele sterke poetser, dus naast dat ik wel eens wat zwarte strepen in het trappenhuis zag, moest ik ook zo nu en dan de casette van de dirreto schoonvegen, omdat daar weer vet/vuil in bleef hangen van buitenfiets die op het oog wel schoon was, maar wel vettige ketting had. En op de dirreto gebruikte ik alleen maar heel klein beetje drylube, wat prima werkte.
Daarnaast had ik er een hekel aan, dat ik "steeds" met haar fiets de trap op moest naar verdieping 2 om daar weer iets te moeten verzinnen zodat mijn trainerfiets (directdrive) opgehangen kon worden en die van haar erop zetten. 9 en 10speed, dus 1 kransje vinden dat werkte lukte nog wel.
Daarna weer alles ombouwen, lekker weer, dus fiets weer naar onderen etc etc.
Ik dacht nog, zal ik voor haar een nieuwe disc fiets kopen, maar uiteindelijk werd de lijst met wensen zo lang, dat ik heb besloten om mijn indoorfiets + direct drive van de hand te doen. En ons te verwennen met een Neobike. Voor ons beiden de fietsmeting resultaten ingesteld en de waardes van de neobike (hoogte zadel standje 13, etc) opgeschreven. Ik kan nu binnen 1 minuut wisselen van setup. Het enige dat nog niet werkt is samen trainen. Een tweede neobike is me te duur en een bagagedrager is niet monteerbaar ;-)
Maar uiteindelijk was het upgraden van haar oude fiets naar 10speed, een ophangsysteem, een nieuwe fiets, plaatsgebrek, ombouw ellende niet meer op te wegen tegen een 2e hands (volledig nieuwe-lucky me) neobike...
EDIT: En blijkbaar ben ik (lees ook vooral: mijn vrouw :-)) toch niet zo'n hele sterke poetser, dus naast dat ik wel eens wat zwarte strepen in het trappenhuis zag, moest ik ook zo nu en dan de casette van de dirreto schoonvegen, omdat daar weer vet/vuil in bleef hangen van buitenfiets die op het oog wel schoon was, maar wel vettige ketting had. En op de dirreto gebruikte ik alleen maar heel klein beetje drylube, wat prima werkte.
[ Voor 16% gewijzigd door wienesroa op 17-01-2023 12:54 ]
Gaat er iemand categorie A fietsen in Parijs in de alp du zwift? Is me nogal een partijtje pittig klimmen haha
Als ik morgenavond redelijk op tijd klaar ben met eten etc wil ik hem gaan fietsen ja.luuk66 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:03:
Gaat er iemand categorie A fietsen in Parijs in de alp du zwift? Is me nogal een partijtje pittig klimmen haha
Heb de route badge namelijk nog niet
Met zo'n event toch wat leuker als hem in je uppie op fietsen.
Bedoel je de Ventoux? Ik ga hem vanavond hopelijk even doen als mijn debuut terug op Zwift sinds vorig jaar nadat ik de motivatie voor binnen fietsen verloorluuk66 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:03:
Ik neem aan dat er nog make-up dagen komen? Want nu heb ik de eerste twee etappes gemist.
[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 17-01-2023 14:23 ]
Vast wel. Is elke keer nog geweest.Kluus schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:22:
[...]
Bedoel je de Ventoux? Ik ga hem vanavond hopelijk even doen als mijn debuut terug op Zwift sinds vorig jaar nadat ik de motivatie voor binnen fietsen verloor. Is wel een leuke hoor en maar een halve Ventoux.
Ik neem aan dat er nog make-up dagen komen? Want nu heb ik de eerste twee etappes gemist.
Tour de Zwift begint wel steeds meer op een wedstrijd te lijken imo.
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
In Zwift is elke ride een raceaerofreak schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:27:
[...]
Vast wel. Is elke keer nog geweest.
Tour de Zwift begint wel steeds meer op een wedstrijd te lijken imo.
---------------
Welk tijdstip wil je hem gaan rijden! Haak ik misschien ook wel aan. Lang geleden dat we samen gereden hebbenFlipmo schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:06:
[...]
Als ik morgenavond redelijk op tijd klaar ben met eten etc wil ik hem gaan fietsen ja.
Heb de route badge namelijk nog niet
Met zo'n event toch wat leuker als hem in je uppie op fietsen.
Ga hem morgenochtend doen, maar had weinig zin (en tijd) om dan een halve Ventoux te moeten fietsen om eerlijk te zijn. Ik ga dus categorie B doen.luuk66 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:03:
Was nog een mooie fout die ik afgelopen zondag had gemaakt. Had even gemist dat de Categorie A race in Richmond ging over 3 rondes. Ik had helaas slechts een uurtje dus na 2 rondes moeten stoppen. Nu heb ik ronde 2 dus nog niet afgemaakt
Morgenochtend 5u ben ik (baby permits) van de partij op de fiets.
Let op dat als je La Reine hebt gefietst en je nog doorfietst naar de top van de Ventoux, dat je dan niet de Ven-Top route badge krijgt
!
Qua fietsen doe ik de lange routes, maar hardlopen de korte ivm herstel van een blessure.
Let op dat als je La Reine hebt gefietst en je nog doorfietst naar de top van de Ventoux, dat je dan niet de Ven-Top route badge krijgt
Qua fietsen doe ik de lange routes, maar hardlopen de korte ivm herstel van een blessure.
[ Voor 20% gewijzigd door Tranze op 17-01-2023 15:52 ]
Vergis je niet in het laatste stuk van de Ventoux...
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Is idd weer ff geleden ja.. Nu met TdZ altijd lastig samen fietsen.. iedereen ziet er hetzelfde uittinusterror schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:27:
[...]
Welk tijdstip wil je hem gaan rijden! Haak ik misschien ook wel aan. Lang geleden dat we samen gereden hebben
Het zal waarschijnlijk wel 19:00 worden, 18:00 word krap maar stiekem hoop ik dat nog te kunnen redden
Zo even geklust en een 11 speed ketting draait prima op de 9 speed drivetrain van mijn vrouw, ik kon een kransje redelijk in het midden vinden die goed draait dus hoefde niet afstellen dacht ik.
Maar toen kwam ik er achter dat de veer voor de voorderailleur kapot is, dat kan goed al heel lang zo zijn maar nog niet gemerkt. Ik heb hem in het midden vast gezet met de limietschroeven zodat dat niet mis kan, ze kon toch al beter niet schakelen met die smalle ketting, nu kan het ook echt niet meer. Nu maar wachten op de eerste ervaringen!
Ik kan nu Zwiften met een fijne fiets in ieder geval!
Maar toen kwam ik er achter dat de veer voor de voorderailleur kapot is, dat kan goed al heel lang zo zijn maar nog niet gemerkt. Ik heb hem in het midden vast gezet met de limietschroeven zodat dat niet mis kan, ze kon toch al beter niet schakelen met die smalle ketting, nu kan het ook echt niet meer. Nu maar wachten op de eerste ervaringen!
ERG mode ftw!Kluus schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:49:
Zo even geklust en een 11 speed ketting draait prima op de 9 speed drivetrain van mijn vrouw, ik kon een kransje redelijk in het midden vinden die goed draait dus hoefde niet afstellen dacht ik.
Workout op 90rpm ik instellen en trappen maar
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Ik neem aan dat je geKLUUSt bedoeld?Kluus schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:49:
Zo even geklust ....
Ik heb ook nog een jaar lang buiten op het middenblad voor van mijn triple 105 gefietst dat kan prima in NederlandKluus schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:49:
Ja, ze gebruikt deze fiets alleen maar binnen in ERG mode, dus dat gaat best werken zoscraemus schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 20:24:
[...]
Ik heb ook nog een jaar lang buiten op het middenblad voor van mijn triple 105 gefietst dat kan prima in Nederland
[ Voor 15% gewijzigd door Kluus op 17-01-2023 22:05 ]
In de week van 6 tot 12 februari is de kans om verloren ritjes in te halenKluus schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:22:
[...]
Bedoel je de Ventoux? Ik ga hem vanavond hopelijk even doen als mijn debuut terug op Zwift sinds vorig jaar nadat ik de motivatie voor binnen fietsen verloor. Is wel een leuke hoor en maar een halve Ventoux.
Well that was funTranze schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:50:
Morgenochtend 5u ben ik (baby permits) van de partij op de fiets.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Eerste stuk wel, de laatste 8 lijken geen eind aan te komen. Had de Ventoux nog niet eerder op Zwift gedaan maar vind hem wel heftiger dan de Alpe.
Wel 6 min sneller vanaf Saint Esteve dan afgelopen zomer in het eggie bij hetzelfde vermogen.
Done! Was het te doen? Ja! Was het leuk? Nee ! Hahaluuk66 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:03:
☝️GertJan2012 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:13:
[...]
Done! Was het te doen? Ja! Was het leuk? Nee ! Haha
QFT!
Ondertussen staat stage 4 alweer te wachten waarbij de 'longer ride' wederom de 1.000 hoogtemeters topt.
Het zijn 4 heuvels van ~200 hm elk, is een leuke route voor de punchers maar hell als je slecht tegen tempo wisselingen kunt. De B-route is dan weer een laffere versie met 1 heuvel (die ga ik waarschijnlijk wel weer doen)LGU schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:30:
Ondertussen staat stage 4 alweer te wachten waarbij de 'longer ride' wederom de 1.000 hoogtemeters topt.
Ik trek vooral de lengte slecht, ga toch altijd vrij diep bij die races (ook 2x een FTP-verbetering gekregen) en dat lukt me nog wel voor 45 minuten maar niet voor 1.5u of meer. Heb ook nog helemaal geen langere ritjes gereden dit seizoen van boven het uur. Bij Frankrijk daarom ook voor de champs-elysees gekozen vanwege de route badge die ik nog niet had. Nu toch een beetje in dubio, want ik heb de badge voor Surrey Hills nog niet...Holk schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:32:
[...]
Het zijn 4 heuvels van ~200 hm elk, is een leuke route voor de punchers maar hell als je slecht tegen tempo wisselingen kunt. De B-route is dan weer een laffere versie met 1 heuvel (die ga ik waarschijnlijk wel weer doen)
Het zijn geen races he, hoewel het wel zo lijkt is het een relaxte tour die je op elk wattage kan/mag rijden.
Zeg dat maar tegen de competitieve ik die op dat moment op die fiets zitHolk schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:46:
Het zijn geen races he, hoewel het wel zo lijkt is het een relaxte tour die je op elk wattage kan/mag rijden.
Ik doe de long denk. Maar omdat ik zoveel buiten fiets, vergeet ik zwift vaak...ik had me ingesteld om de Ventop te rijden, is stage 3 alweer voorbij
---------------
En? Hoe vond je hem? Ik heb de lange gereden en vond deze echt weer heel anders dan Parijs van de week. Overigens net zo zwaar, ondanks dat er 200 hoogtemeters minder waren.Mistraller schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:00:
Ik doe de long denk. Maar omdat ik zoveel buiten fiets, vergeet ik zwift vaak...ik had me ingesteld om de Ventop te rijden, is stage 3 alweer voorbij
Ik vind het altijd een naaistreek dat de start/finish bovenop foxhill zitGertJan2012 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 22:59:
[...]
En? Hoe vond je hem? Ik heb de lange gereden en vond deze echt weer heel anders dan Parijs van de week. Overigens net zo zwaar, ondanks dat er 200 hoogtemeters minder waren.
Ik heb deze route al vaker gereden dus geen verassingen. Wel een PR op gereden dus blijkbaar toch beter mijn best gedaan dit keer.
---------------
Nog mensen die problemen ondervinden met synchroniseren naar Garmin momenteel?
Deed ik net een ramp test waarin ik mijn beste 2 min power verbeterde, nu wil hij niet syncen.
Ik heb zelf manueel de .fit van zwift gehaald en proberen importeren op garmin connect, maar hij geeft foutmelding.
Deed ik net een ramp test waarin ik mijn beste 2 min power verbeterde, nu wil hij niet syncen.
Ik heb zelf manueel de .fit van zwift gehaald en proberen importeren op garmin connect, maar hij geeft foutmelding.
Had ik van de week ook. Half uurtje later stond ie er op.Joindry schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:22:
Nog mensen die problemen ondervinden met synchroniseren naar Garmin momenteel?
Gewoon druk. Denk door de Tour de Zwift.
Is 3u geleden intussenLa1974 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:26:
[...]
Had ik van de week ook. Half uurtje later stond ie er op.
Gewoon druk. Denk door de Tour de Zwift.
Maar ik zal geduld uitoefenen.
Ik ga maandag Alpe de zwift op, na 12 weken FTP builder en verwacht wel wat waarden te breken, ik zou het extreem zuur vinden mocht hij die dan net niet registreren.
Het probleem heeft zichzelf niet overnacht opgelost.
Na wat googlewerk kwam ik op een garmin forum uit waar een gebruiker verwees naar een webpagina die .fit files herstelt.
Hij verwijst specifiek naar de situatie die ik had: Zwift maakt bestand aan, Garmin wil niet inlezen, Strava wel. Blijkbaar is Garmin strenger en maakt zwift soms "tijdsfouten"
desbetreffende website:
https://www.fitfiletools.com/#/ctf#view
Al wat ik moest doen was 'corrupt time fixer' aanklikken en opnieuw inladen. Problem solved.
[ Voor 36% gewijzigd door Joindry op 22-01-2023 09:10 ]
Zijn hier meer gebruikers met slechte ervaringen met Elite?
Ik heb een Qubo 2e hands gekocht, maar helaas werkt de weerstand regeling niet meer. Ik heb 'm open gehad en zag dat de schroefdraad op de stappenmotor niet meer genoeg was om de magneten op en neer te schuiven. Bovendien heeft de stappenmotor regelmatig niet genoeg kracht om de schroefdraad as überhaubt rond te krijgen. Dat levert dan een tikkend geluid op.
Daarnaast heb ik nu een Direto geleend. Ook die vertoond vergelijkbare kuren. De stappenmotor lijkt niet krachtig genoeg om de schroefdraad rond te draaien. Hier een filmpje met exact hetzelfde probleem: YouTube: Elite Direto x noisy Resistance motor.
Beide trainers zijn wel enkele jaren oud, maar je mag toch wel verwachten dat je een aantal jaar kunt doen met een trainer?
Ik heb wat door dit topic proberen te zoeken, maar kan niet echt vergelijkbare issues vinden. Voor mij wordt Elite echt een no-go, want ik vind de bouw kwaliteit ronduit slecht.
Ik heb een Qubo 2e hands gekocht, maar helaas werkt de weerstand regeling niet meer. Ik heb 'm open gehad en zag dat de schroefdraad op de stappenmotor niet meer genoeg was om de magneten op en neer te schuiven. Bovendien heeft de stappenmotor regelmatig niet genoeg kracht om de schroefdraad as überhaubt rond te krijgen. Dat levert dan een tikkend geluid op.
Daarnaast heb ik nu een Direto geleend. Ook die vertoond vergelijkbare kuren. De stappenmotor lijkt niet krachtig genoeg om de schroefdraad rond te draaien. Hier een filmpje met exact hetzelfde probleem: YouTube: Elite Direto x noisy Resistance motor.
Beide trainers zijn wel enkele jaren oud, maar je mag toch wel verwachten dat je een aantal jaar kunt doen met een trainer?
Ik heb wat door dit topic proberen te zoeken, maar kan niet echt vergelijkbare issues vinden. Voor mij wordt Elite echt een no-go, want ik vind de bouw kwaliteit ronduit slecht.
Hier had uw advertentie kunnen staan!
Niet dit probleem, wel gehad dat de riem van mijn Direto knapte tijdens een rit (en later nog eens). Nu heb ik de Direto XR(-T) en die gaat alweer bijna 2 jaar mee zonder problemen (even afkloppen)EWS99 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:43:
Zijn hier meer gebruikers met slechte ervaringen met Elite?
Zo, de eerste 150km zit erop met de Kickr Bike. Wat fietst dat heerlijk zeg, echt wel een goed fiets-gevoel en door mij en mijn vrouw beiden te gebruiken. Stabiliteit is top, beter dan de Tacx Flux S welke ik van mijn pa geleend had, kan er goed mee klimmen en sprintjes mee trekken (nu heb ik nog geen enorme vermogens). Is ook een stuk stiller dan de Tacx met een fiets erop. Hier ga ik nog veel plezier aan beleven.
Vandaag TdZ London cat B gedaan. De A' s zijn toch nog echt even te heftig voor mij. Moet maar eens een keer met een training plan aan de gang gaan om de conditie en het vermogen goed gestructureerd op te bouwen.
Vandaag TdZ London cat B gedaan. De A' s zijn toch nog echt even te heftig voor mij. Moet maar eens een keer met een training plan aan de gang gaan om de conditie en het vermogen goed gestructureerd op te bouwen.
@Mollos_ mooi die kickr bike!
Vorige week Tacx Neo Bike terug gekregen van Garmin. Wel een met ander serienummer en zag er als nieuw uit. En erg stil vergeleken met mijn vorige, die is dus nooit helemaal goed geweest.
Ik zag wel meer sensoren om te selecteren in Zwift.
Ik heb vandaag de über pretzel gedaan, mooie test
Tijd van 6:08:05 , tussendoor paar keer even er af om benen te strekken en bidons te vullen. De Alpe als laatste
Als ik de PRL Full nog een keer ga doen dan ga ik tussendoor even lunchen en wat langer van de fiets af.
Vorige week Tacx Neo Bike terug gekregen van Garmin. Wel een met ander serienummer en zag er als nieuw uit. En erg stil vergeleken met mijn vorige, die is dus nooit helemaal goed geweest.
Ik zag wel meer sensoren om te selecteren in Zwift.
Ik heb vandaag de über pretzel gedaan, mooie test
Als ik de PRL Full nog een keer ga doen dan ga ik tussendoor even lunchen en wat langer van de fiets af.
Ik snap niet hoe jullie 150km kunnen rijden zonder zadelpijn. 😀 Heb nu een rocker gehaald om wat meer sway te hebben en heb nog na 1,5u weinig comfort op de neo bike. Heb zelfs hetzelfde zadel gekocht dan mijn roadbike + de bikefit op de millimeter toegepast en dan een goeie bib met assos crème.. Wat is het geheim?
Pfoe, complimenten voor hoeveel beter TRainerroad geworden is tov vroeger. Met adaptive training boek ik merkbaar meer progressie en heb ik ook veel meer plezier in de ritten.
De AI FTP detection werkt ook verrassend goed vind ik en zorgt er dus voor dat je in een blok gelijk je training kunt aanpassen.
Leukste winterblokje tot nu toe 😎
De AI FTP detection werkt ook verrassend goed vind ik en zorgt er dus voor dat je in een blok gelijk je training kunt aanpassen.
Leukste winterblokje tot nu toe 😎
@Cloclo100 haha, ik ben mijn zadel op ten duur ook beu. Ik heb een ander zadel en prima bib.
Het stuur van mij neo bike staat volgens mij iets dichterbij (horizontaal) en de iets hoger. Zit wat comfortabeler.
Welke rocker plate heb je gekocht? En wat is de ervaring?
Het stuur van mij neo bike staat volgens mij iets dichterbij (horizontaal) en de iets hoger. Zit wat comfortabeler.
Ja stuur hoger zetten gaat niets veranderen aan de druk op mijn zitbeentjes vrees ik. React+ van turborocks.. Op zich wel plezant maar had drastische verbetering verwacht op gebied van pijntjes en comfort..maar helaas.DialOut schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:00:
@Cloclo100 haha, ik ben mijn zadel op ten duur ook beu. Ik heb een ander zadel en prima bib.
Zitvlees?Cloclo100 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:25:
Ik snap niet hoe jullie 150km kunnen rijden zonder zadelpijn. 😀 Heb nu een rocker gehaald om wat meer sway te hebben en heb nog na 1,5u weinig comfort op de neo bike. Heb zelfs hetzelfde zadel gekocht dan mijn roadbike + de bikefit op de millimeter toegepast en dan een goeie bib met assos crème.. Wat is het geheim?
En omdat ik binnen anders fiets dan buiten heb ik op mijn indoor fiets juist een ander zadel.
Je houding heeft sterk met je zitbotjes te maken. Hoe dieper je zit, hoe smaller het drukpunt.
[ Voor 8% gewijzigd door Mistraller op 22-01-2023 19:26 ]
---------------
Ja zou toch ondertussen al genoeg zitvlees bijeen moeten verzameld hebben 🤷♂️. Heb exact dezelfde zadel en afmetingen van bikefit overgebracht.. Dus ik fiets fysiologisch gezien hetzelfde. Buiten heb ik voor alle duidelijkheid geen lastMistraller schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:25:
[...]
Zitvlees?
En omdat ik binnen anders fiets dan buiten heb ik op mijn indoor fiets juist een ander zadel.
Je houding heeft sterk met je zitbotjes te maken. Hoe dieper je zit, hoe smaller het drukpunt.
Bedankt voor ervaring, maar dan sla ik die even over gezien de prijs.Cloclo100 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:09:
[...]
Ja stuur hoger zetten gaat niets veranderen aan de druk op mijn zitbeentjes vrees ik. React+ van turborocks.. Op zich wel plezant maar had drastische verbetering verwacht op gebied van pijntjes en comfort..maar helaas.
Maar zit je ook hetzelfde. Ik zit zelf buiten veel vaker in mijn ligstuur of beugels. En binnen ben ik ook anders aan het fietsen (sprintjes, klimmetjes, ERG workouts en buiten gewoon semi relaxed kilometers vreten, meestal solo) en dat heeft allemaal invloed op de druk en positie van je botjes.Cloclo100 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:47:
[...]
Ja zou toch ondertussen al genoeg zitvlees bijeen moeten verzameld hebben 🤷♂️. Heb exact dezelfde zadel en afmetingen van bikefit overgebracht.. Dus ik fiets fysiologisch gezien hetzelfde. Buiten heb ik voor alle duidelijkheid geen last
---------------
Even kleine aankondiging van vreugde
Deze ochtend alpe de zwift opgereden in 71 min 23 sec (gem. vermogen van 219 Watt) En daarmee is Joindry behoorlijk blij. Ik vertrok deze ochtend met 75 min in het achterhoofd.
Ik ben nu ongeveer een jaar terug aan het fietsen. In januari deed ik er 93 minuten over, in juni 84 min.
Desondanks alle onderbrekingen en onderbroken nachten (baby), is de fysiek er toch mooi op vooruit gegaan.
Linkie:
https://strava.app.link/YV1q4mN6Owb
Ik weet dat hier heel andere kalibers rondhangen, maar daar is deze 37 jarige astmatische bureauwerker behoorlijk tevreden mee voor vandaag
Deze ochtend alpe de zwift opgereden in 71 min 23 sec (gem. vermogen van 219 Watt) En daarmee is Joindry behoorlijk blij. Ik vertrok deze ochtend met 75 min in het achterhoofd.
Ik ben nu ongeveer een jaar terug aan het fietsen. In januari deed ik er 93 minuten over, in juni 84 min.
Desondanks alle onderbrekingen en onderbroken nachten (baby), is de fysiek er toch mooi op vooruit gegaan.
Linkie:
Ik weet dat hier heel andere kalibers rondhangen, maar daar is deze 37 jarige astmatische bureauwerker behoorlijk tevreden mee voor vandaag
Mooie setup!Mollos_ schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:32:
Zo, de eerste 150km zit erop met de Kickr Bike. Wat fietst dat heerlijk zeg, echt wel een goed fiets-gevoel en door mij en mijn vrouw beiden te gebruiken. Stabiliteit is top, beter dan de Tacx Flux S welke ik van mijn pa geleend had, kan er goed mee klimmen en sprintjes mee trekken (nu heb ik nog geen enorme vermogens). Is ook een stuk stiller dan de Tacx met een fiets erop. Hier ga ik nog veel plezier aan beleven.
[Afbeelding]
Ik heb een vergelijkbare setup met een Tacx Neo Bike en draai Zwift op een MacBook die op een bladmuziekstandaard voor de bike staat. Bedienen van Zwift (en de laptop) met toetsenbord / touchpad op de laptop vind ik niet heel makkelijk onder het fietsen. Hoe bedien jij Zwift?
Thanks, ben er ook erg blij mee. En ook fijn dat mijn vrouw er ook wat in wilde bijdragen, anders had ik het niet zo snel voor mijzelf gekocht.-bolio- schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:26:
[...]
Mooie setup!
Ik heb een vergelijkbare setup met een Tacx Neo Bike en draai Zwift op een MacBook die op een bladmuziekstandaard voor de bike staat. Bedienen van Zwift (en de laptop) met toetsenbord / touchpad op de laptop vind ik niet heel makkelijk onder het fietsen. Hoe bedien jij Zwift?
Om een workout op te starten heb ik een trackball (Logitech MX Ergo) op de vensterbank liggen. Deze gebruik ik dagelijks ook voor mijn werk. Hier kan ik goed mee rondklikken in de menus en hoef ik niet rond te bewegen zoals een muis. Op mijn stuur heb ik mijn telefoon gemonteerd waarmee ik likes kan uitdelen en indien nodig wat op kan typen met de Companion app.
Tijdens het fietsen hoef ik verder niet veel extra's te bedienen, gewoon hard trappen
mooi, progressie is altijd goed!!Joindry schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:08:
Even kleine aankondiging van vreugde![]()
Linkie:
Geen reden om hier zelf niet heel trots op te zijn!!Joindry schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:08:
Goed gedaan!!!
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Ik weet niet of dat zomaar hier mag maar probeer het toch: Voor de liefhebbers ik heb een Kickr Core (besteld op 22-10-2022) te koop.
Toch niks voor mij!
Toch niks voor mij!
Ik gebruik unified remote app (Windows en Android). Via mobiel kan ik dan mijn 'muis' bedienen. Mogelijk ook op Apple.-bolio- schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:26:
[...]
Je weet dat bij TdZ de categorie, alleen de lengte van de stage aangeeft en niet de categorie zoals normaal bij races. Maw jij kan ook met de A meedoen en fijn aanpikken bij een groepje wat op jouw niveau rond rijdtMollos_ schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:32:
Ik weet niet of anderen het ook opgemerkt hebben maar in de (slow) chats op Zwift ging het de laatste tijd vaak over de prijsverhoging van Strava. Ongemerkt? (ik heb in ieder geval geen bericht gezien) is deze prijsverhoging ook hier doorgevoerd. Nieuwe prijs per jaar is € 69,99.
Ik kreeg in de app een link naar deze pagina: https://www.strava.com/pricingLGU schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 16:39:
Ik weet niet of anderen het ook opgemerkt hebben maar in de (slow) chats op Zwift ging het de laatste tijd vaak over de prijsverhoging van Strava. Ongemerkt? (ik heb in ieder geval geen bericht gezien) is deze prijsverhoging ook hier doorgevoerd. Nieuwe prijs per jaar is € 69,99.
Vandaag de lange versie van etappe 5 gedaan. Moet zeggen dat het behoorlijk tegenviel. Dit kwam overigens met name door mijzelf, het parcours vond ik misschien wel de leukste tot nu toe. Echter constant een te hoge hartslag, en paar keer overwogen om halverwege te stoppen.
Reed samen met een vriend, die halverwege nog even gestopt is omdat zijn ketting er af lag. Hij heeft deze er vervolgens nog even op gezet en was vervolgens nog steeds bijna 6 minuten sneller over de finish als ik. Weet iemand of de tijd daadwerkelijk stopt als je stil staat op het parcours, of heb ik echt zo verschrikkelijk langzaam gereden?
Reed samen met een vriend, die halverwege nog even gestopt is omdat zijn ketting er af lag. Hij heeft deze er vervolgens nog even op gezet en was vervolgens nog steeds bijna 6 minuten sneller over de finish als ik. Weet iemand of de tijd daadwerkelijk stopt als je stil staat op het parcours, of heb ik echt zo verschrikkelijk langzaam gereden?
Ik had toen de strava prijsverhoging 10 dagen geleden in het nieuws kwam nog 60 euro staan. Nu zie ik er 70 euro zonder vanuit strava een aankondiging oid.