Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 119 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb sinds kort een Zwift Hub. Intussen twee ritjes mee gedaan. Erg grappig.

Het is helaas wel een sta-in-de-weg op m'n werkkamer. Ik schuif 'm dus steeds na het fietsen terug naar de zijkant van de kamer. Ik vraag me echter af wat dit met de kalibratie doet.

Het wordt aanbevolen om de Hub na elke keer verplaatsen te kalibreren. Maar telt 1m opzij schuiven over de vloer als verplaatsen? Iemand enig idee hoe nauw dat luistert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaDude
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 10:04
Requiem19 schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:40:
Mijn 5 centen:

Zwift: top voor fun, motiveert door gamification, sociale element, virtuele routes. Minder goed voor gestructureerd trainingen
Trainerroad: beste voor gestructureerd trainen, maar minst motiverend (echt heel droog). Hier boek je wel meeste progressie mee
Wahoo Systm: mooie mix tussen de twee en wat luchtiger.

Zelf doe ik nu weer een blokje Trainerroad. Gisteren FTP gedaan en nu weer opbouwen.
Helemaal gelijk.

Ik combineer Zwift + Join. Ik exporteer de trainingen naar Zwift.
Ik heb Wahoo Systm en Bkool ook geprobeerd, zijn beide prima programma's maar ik vind het sociale van Zwift onverwachts leuk. Ook de badges zorgen bij mij voor wat extra motivatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:42
Ik vond het toch extra motiverend om een group training te doen in Zwift, ook al bleef iedereen automatisch bij elkaar onafhankelijk van niveau. En idd toch proberen te levelen/badges halen/items scoren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zelf nu bezig met de Tour Britannia van Flamme Rouge Racing.
Erg intensief, maar wel tof.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jr2h_8a5gHUxrVIBJMyWD3_CG_8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rQ3trIADXet3EcqoVJNBeVOI.png?f=fotoalbum_large

In Januari start de Tour Watopia, zelfde concept. Vooral de ITT is gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05 15:09
Simbob schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:43:
Zelf nu bezig met de Tour Britannia van Flamme Rouge Racing.
Erg intensief, maar wel tof.

[Afbeelding]

In Januari start de Tour Watopia, zelfde concept. Vooral de ITT is gaaf.
Ik neem aan Tour Watopia van Flame Rouge of van Zwift zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
la_fusion schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:46:
[...]

Ik neem aan Tour Watopia van Flame Rouge of van Zwift zelf?
Die van Flamme Roge begint op 2 januari.
Ergens in die maand ook die van Zwift, maar die is veel drukker en heeft geen competitie element dacht ik.
Bij Flamme Rouge is het racen voor een klassement en truien in je eigen categorie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:49
DaDude schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:06:
[...]

Helemaal gelijk.

Ik combineer Zwift + Join. Ik exporteer de trainingen naar Zwift.
Ik heb Wahoo Systm en Bkool ook geprobeerd, zijn beide prima programma's maar ik vind het sociale van Zwift onverwachts leuk. Ook de badges zorgen bij mij voor wat extra motivatie.
Voor mij persoonlijke werkt fietsen in ERG mode mentaal niet prettig in Zwift.

Stel je doet interval training en je volgende FTP blokje begint, maar op het Zwift parcours daal je de Alpe Du Zwift af. Terwijl je in de afdaling zit, gaat de weerstand van het smart trainer dan naar FTP.

Dan zie ik de meerwaarde van het visuele element niet.

Met gewoon Zwift wedstrijden of social rides zie ik de meerwaarde van Zwift wel. Maar trainen terwijl de weerstand van je trainer niet overeenkomt met wat je op je scherm ziet leidt voor mij tot een disconnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-05 09:10
@Simbob 8 races in 9 dagen? Dat is wel pittig... Doet iedereen daar individueel mee?
Requiem19 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:30:
[...]
Maar trainen terwijl de weerstand van je trainer niet overeenkomt met wat je op je scherm ziet leidt voor mij tot een disconnect.
Ik heb daar niet zo last van. Ik gebruik workout ook wel om wat route badges te ontvangen.

Die badges, races en groep ritten maken het voor mij wel op Zwift.
Betere trainingsprogramma obv prestatie en vermoeidheid zou leuk zijn, maar ik gebruik dat niet dusdanig dat ik nog een extra dienst erbij neem.

[ Voor 31% gewijzigd door DialOut op 29-11-2022 22:21 . Reden: Te snel op versturen geklikt... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BulMi
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:09
Heeft iemand ervaring met de dc athletics tornado 1? Deze staat nu op iBOOD (app only)voor een leuke prijs. Als ik de omschrijving goed begrijp is het een smart connected variant zodat de weerstand vanuit zwift op het apparaat wordt aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
DialOut schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:17:
@Simbob 8 races in 9 dagen? Dat is wel pittig... Doet iedereen daar individueel mee?

[...]

Ik heb daar niet zo last van. Ik gebruik workout ook wel om wat route badges te ontvangen.

Die badges, races en groep ritten maken het voor mij wel op Zwift.
Betere trainingsprogramma obv prestatie en vermoeidheid zou leuk zijn, maar ik gebruik dat niet dusdanig dat ik nog een extra dienst erbij neem.
Kan als eenling zoals ik nu ook doe. Je wordt dan in een team gestopt met gelijkwaardige NP.
Deze ronde is er geen TTT, maar dat komt wel voor bij andere rondes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkenist
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-05 16:39
Requiem19 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:30:
[...]
Met gewoon Zwift wedstrijden of social rides zie ik de meerwaarde van Zwift wel. Maar trainen terwijl de weerstand van je trainer niet overeenkomt met wat je op je scherm ziet leidt voor mij tot een disconnect.
Daarom gewoon al je ERG workouts in Zwift op Tempus Fugit (Watopia) uitvoeren...

https://zwiftinsider.com/route/tempus-fugit/

Een van de vlakste rondjes met toch nog redelijk wat kilometers, dus je zit niet steeds naar hetzelfde te staren. Disconnect gone, hoop ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Bakkenist schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:09:
[...]

Daarom gewoon al je ERG workouts in Zwift op Tempus Fugit (Watopia) uitvoeren...

https://zwiftinsider.com/route/tempus-fugit/

Een van de vlakste rondjes met toch nog redelijk wat kilometers, dus je zit niet steeds naar hetzelfde te staren. Disconnect gone, hoop ik?
Nee, want waarom zou de weerstand zwaarder worden terwijl je op het vlakke blijft fietsen? Imaginaire tegenwind die precies elke 5 minuten keihard begint en keihard stopt? 😉.

Zo creatief is m’n brein niet. Dan kijk ik liever een Netflix serie met droge TR grafiekjes ernaast.

En again, dit is persoonlijk he. Dus prima als jij of iemand anders er wel goed op gaat. Als we maar fietsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:51

aerofreak

Steve Jobs

Dus jij rijdt in NL geen blokjes omdat de weg vlak blijft?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:19

Kluus

Gang is alles

Requiem19 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:12:
[...]

Nee, want waarom zou de weerstand zwaarder worden terwijl je op het vlakke blijft fietsen? Imaginaire tegenwind die precies elke 5 minuten keihard begint en keihard stopt? 😉.

Zo creatief is m’n brein niet. Dan kijk ik liever een Netflix serie met droge TR grafiekjes ernaast.

En again, dit is persoonlijk he. Dus prima als jij of iemand anders er wel goed op gaat. Als we maar fietsen.
Ehm je hebt ook versnellingen op je fiets toch? Nooit buiten ge-intervalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-05 17:27
Maar dan voel je de tegenwind en voel je waarom het zwaarder wordt. Ik snap hem daarin wel. Het is of vrij fietsen in Zwift, of lekker blokjes trappen in een niet virtuele wereld.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Kluus schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:18:
[...]

Schakel jij op je indoortrainer terwijl je ERG aan hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkenist
Kluus schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:18:
[...]

Dat inderdaad. :D

EDIT: Ok, ik lees je vorige reactie. ERG is het dus gewoon niet voor jou omdat je niet hoeft te schakelen, los van wat je op je scherm ziet? Dan lekker die workouts uitvoeren zonder ERG en veel geschakel, op een vlak parcours in Zwift.

[ Voor 35% gewijzigd door Bakkenist op 30-11-2022 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
aerofreak schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:17:
Dus jij rijdt in NL geen blokjes omdat de weg vlak blijft?
Zeker wel, maar dan schakel ik zelf. En veel ook. Want de wind komt dan een beetje van die kant, dan weer van de andere kant. Bochtje, moet je weer even terug en opschakelen.

En prima dat jullie allemaal lekker gaan op Zwift blokjes op het vlakke, maar vinden jullie het heel erg als dat voor mij niet werkt in ERG? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Requiem19 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:27:
[...]

Schakel jij op je indoortrainer terwijl je ERG aan hebt staan?
Nee, maar het kost me ook niet zo veel moeite om te accepteren dat in ERG mode de trainer de weerstand voor me regelt zodat ik in dat geval niet hoef te schakelen. Maarja de paar keer dat ik een training in ERG mode op Zwift heb gereden lukte het me ook prima om op de blokken zelf te focussen en niet op wat er in de virtuele wereld precies gebeurt.

En als je buiten blokken trained (vooral op lage cadans) is het schakelen ook maar een kunstmatige handeling en daar komt toch vaak wel wat "cognitieve dissonantie" bij kijken vind ik. ;) (Zeker als je, zoals je zelf ook aangeeft, telkens moet compenseren voor de wind en dijkje op en af enzo).

Edit: ik vind het niet zo heel ERG hoor als dat voor jou niet werkt ;). Eigenlijk werkt het voor mij ook niet, maar dat heeft meer met blokken training algemeen te maken (Join ben ik ook alweer van af gehaakt inmiddels :(). Iedereen is daar inderdaad anders in.

[ Voor 20% gewijzigd door Kluus op 30-11-2022 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:16

Phydomir

Dennis

Requiem19 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:29:
En prima dat jullie allemaal lekker gaan op Zwift blokjes op het vlakke, maar vinden jullie het heel erg als dat voor mij niet werkt in ERG? ;)
Nee, dat kan niet. Schandalig ;)

Anyway, ik herken het wel. Ik gebruik TrainerRoad en Zwift naast elkaar waarbij TR de Kickr aanstuurt en Zwift alleen de wattages uitleest. Af en toe wel even lastig als je net bult af gaat en je een vo2max blok start. Maar kies dan ook vaak wel een wat vlakkere route.
Voor mij werkt die combinatie juist heel goed omdat ik toch, soort van, van me af kan kijken.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Kluus schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:34:
[...]

Nee, maar het kost me ook niet zo veel moeite om te accepteren dat in ERG mode de trainer de weerstand voor me regelt zodat ik in dat geval niet hoef te schakelen. Maarja de paar keer dat ik een training in ERG mode op Zwift heb gereden lukte het me ook prima om op de blokken zelf te focussen en niet op wat er in de virtuele wereld precies gebeurt.
Ok, dus je fietst je blokken, maar je kijkt niet om je heen in de virtuele wereld van Zwift, want die negeer je. Wat is dan het voordeel van Zwift boven de andere programma's?

Zou je dan niet net zo goed uit zijn met gewoon de blokken instellen via je Garmin? Scheelt weer 2 tientjes in de maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkenist
Kluus schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:34:
[...]

En als je buiten blokken trained (vooral op lage cadans) is het schakelen ook maar een kunstmatige handeling en daar komt toch vaak wel wat "cognitieve dissonantie" bij kijken vind ik. ;)

Edit: ik vind het niet heel ERG hoor als dat voor jou niet werkt, eigenlijk werkt het voor mij ook niet, maar dat heeft meer met blokken training algemeen te maken (Join ben ik ook alweer van af gehaakt inmiddels :(). Iedereen is daar inderdaad anders in.
Altijd sterke "ligstuur op de stadsfiets en aktetas onder de snelbinder"-vibes als ik krachtblokken in de polder doe met 60 omwentelingen.

Zeldzaam overigens.
Dat is nou bij uitstek een type training die je perfect op je trainer in ERG kunt doen en veel minder goed buiten in het vlakke NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Requiem19 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:39:
[...]

Ok, dus je fietst je blokken, maar je kijkt niet om je heen in de virtuele wereld van Zwift, want die negeer je. Wat is dan het voordeel van Zwift boven de andere programma's?

Zou je dan niet net zo goed uit zijn met gewoon de blokken instellen via je Garmin? Scheelt weer 2 tientjes in de maand...
Voor mijn persoonlijke situatie op dit moment gebruik ik geen enkel indoor programma. Doordat we weer (bijna) volle bak naar kantoor mogen (post-covid) kom ik als commuter met gemak aan mijn trainingsuren buiten. Maar ik lees hier toch nog af en toe mee blijkbaar :+.

Over het algemeen zou ik Zwift nemen (en hierom deed ik dat ook in het verleden) als je naast je blokken ook af en toe een wedstrijd, groepsrit of gewoon vrij wil rijden. Of als je gewoon lekker gaat op het verzamelen van badges en virtuele gear enzo (game aspect).

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 30-11-2022 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Bakkenist schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:40:
[...]

Altijd sterke "ligstuur op de stadsfiets en aktetas onder de snelbinder"-vibes als ik krachtblokken in de polder doe met 60 omwentelingen.

Zeldzaam overigens.
Dat is nou bij uitstek een type training die je perfect op je trainer in ERG kunt doen en veel minder goed buiten in het vlakke NL.
Herkenbaar. En 1 minuut blokken op 60 rpm zijn gewoon onmogelijk, maar daarvoor heb ik een brug in de buurt die redelijk overeen komt (de laatste 10 seconden ben je wel boven dus die gaan dan maar op iets hogere cadans). ;)

Ik vind die trainingen overigens juist vrij vaak terug komen in Join, maar misschien ligt dat aan het programma wat je kiest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:14
Requiem19 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:39:
[...]

Deze winter probeer ik eens een half jaar Zwift na vorig jaar Wahoo Systm gebruikt te hebben. Tot nu toe bevalt Zwift me voor gestructureerde trainingen matig tot redelijk. Bij trainingen kies ik er inderdaad voor op een tweede scherm iets anders te kijken. Maar niet elke rit is een gestructureerde traning dus als je het ook leuk vindt om soms een groepsrit of race te doen of die gamification met badges en gear aantrekkelijk vindt, dan kan Zwift echt wel iets voor je zijn.

Volgende winter maar eens Trainerroad proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gisteren een training gedaan op Zwift met ERG-mode aan en blokjes waarbij sommige blokjes een minimum vermogen hadden zonder maximum, m.a.w.: maximale power zonder onder een ondergrens te komen.

Tijdens die blokjes wilde ik ERG-mode uitzetten zodat ik maximaal kon trappen. Hiervoor drukte ik in de companion-app op "ERG mode on" waarna "Incline" verscheen. Voor mijn gevoel bleef ERG-mode echter aan staan. Er verscheen ook geen melding in Zwift dat ERG-mode uit werd geschakeld.

Klopt dit? Ga het binnenkort nog een keer proberen, maar voor mijn gevoel klopte het vermogen op het scherm niet met hoe hard ik moest trappen. Eerder in de workout moest ik een hoger vermogen trappen (met ERG-mode nog aan) en dat kostte minder moeite, iig voor mijn gevoel.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25
Bananeman schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:58:
Gisteren een training gedaan op Zwift met ERG-mode aan en blokjes waarbij sommige blokjes een minimum vermogen hadden zonder maximum, m.a.w.: maximale power zonder onder een ondergrens te komen.

Tijdens die blokjes wilde ik ERG-mode uitzetten zodat ik maximaal kon trappen. Hiervoor drukte ik in de companion-app op "ERG mode on" waarna "Incline" verscheen. Voor mijn gevoel bleef ERG-mode echter aan staan. Er verscheen ook geen melding in Zwift dat ERG-mode uit werd geschakeld.

Klopt dit? Ga het binnenkort nog een keer proberen, maar voor mijn gevoel klopte het vermogen op het scherm niet met hoe hard ik moest trappen. Eerder in de workout moest ik een hoger vermogen trappen (met ERG-mode nog aan) en dat kostte minder moeite, iig voor mijn gevoel.
los van of erg mode aanstaat, en of erg mode goed werkt zou het getrapte vermogen goed weergegeven moeten worden, als je daar ook al aan moet twijfelen zou het voor mij snel ophouden....

en wat betreft workouts in zwift.. ik heb er volgens mij al genoeg over gezegd. Als je graag zwift gebruikt voor andere zaken (races, groepsritten, shit unlocken etc), dan kan ik er prima inkomen dat je zwift ook gebruikt voor workouts, maar besef dat het dan wel een compromis is op dat gebied, daar ligt echt niet de kracht van Zwift.

(in lijn daarmee, begrijp ik mensen dus niet die zwift enkel voor workouts gebruiken, en dat is niet hetzelfde als dat ik de pluspunten van zwift niet begrijp).

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Prulleman schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:09:
[...]

los van of erg mode aanstaat, en of erg mode goed werkt zou het getrapte vermogen goed weergegeven moeten worden, als je daar ook al aan moet twijfelen zou het voor mij snel ophouden....
Ja daar had ik idd stevige twijfels over. Ga het vanavond nog maar eens proberen.
en wat betreft workouts in zwift.. ik heb er volgens mij al genoeg over gezegd. Als je graag zwift gebruikt voor andere zaken (races, groepsritten, shit unlocken etc), dan kan ik er prima inkomen dat je zwift ook gebruikt voor workouts, maar besef dat het dan wel een compromis is op dat gebied, daar ligt echt niet de kracht van Zwift.

(in lijn daarmee, begrijp ik mensen dus niet die zwift enkel voor workouts gebruiken, en dat is niet hetzelfde als dat ik de pluspunten van zwift niet begrijp).
Eens, ik gebruik het niet alleen voor workouts maar wel steeds meer, dus wellicht dat ik ook een ander platform ga gebruiken. Moet wel de moeite waard zijn want voor je het weet zit je aan 30 euro per maand om indoor te kunnen fietsen.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:44
Join -> Garmin Connect -> Garmin Edge en trappen maar. Vrij Spartaans maar voor mij werkt het prima met Zwift Hub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik denk dat iedereen het er hier wel over eens is dat Zwift niet het beste platform is als je alleen structured workouts doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
wibblemoo schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:18:
Join -> Garmin Connect -> Garmin Edge en trappen maar. Vrij Spartaans maar voor mij werkt het prima met Zwift Hub.
Dit is denk ik de beste oplossing als je het niet te duur wilt maken (trainerroad is volgens mij het dubbele van Join).
Verder als de workouts goed aankomen in garmin connect is het verder vergelijkbaar met trainerroad -in- de workout zelf, gewoon blokjes trappen.

de verschillen tussen join en trainerroad worden denk ik ook steeds kleiner.
misschien dat ik join ook eens probeer..

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Problemen met ERG heb je met ieder platform lijkt mij. Krachtblokken en sprints zijn binnen nu eenmaal lastiger om goed te doen met ERG mode aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

wibblemoo schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:35:
Problemen met ERG heb je met ieder platform lijkt mij. Krachtblokken en sprints zijn binnen nu eenmaal lastiger om goed te doen met ERG mode aan.
Kracht blokken zullen toch nog wel mee vallen op ERG? Die zijn juist buiten en zonder ERG lastig vind ik omdat je dan al snel verzetten te kort komt (afhankelijk van je FTP uiteraard).

Edit: hoewel binnen zonder ERG kan je je trainer natuurlijk op een slope zetten dus dat zal ook wel werken.

[ Voor 11% gewijzigd door Kluus op 30-11-2022 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Persoonlijk trap ik gauw een te hoge candans om goed krachtblokken te doen op de binnentrainer. Wellicht is dat iets van mij persoonlijk en ligt het niet aan het materiaal ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
sOid schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:31:

Het is helaas wel een sta-in-de-weg op m'n werkkamer. Ik schuif 'm dus steeds na het fietsen terug naar de zijkant van de kamer. Ik vraag me echter af wat dit met de kalibratie doet.

Het wordt aanbevolen om de Hub na elke keer verplaatsen te kalibreren. Maar telt 1m opzij schuiven over de vloer als verplaatsen? Iemand enig idee hoe nauw dat luistert?
Mezelf quoten is een beetje uit den boze, maar toch... Heeft iemand hier een mening over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

sOid schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:14:
[...]

Mezelf quoten is een beetje uit den boze, maar toch... Heeft iemand hier een mening over?
Ik heb die trainer niet maar wat ik merk met mijn Kickr Core is dat verschuiven niet heel erg is. Zodra ik hem echt verplaats waarbij hij ook wordt opgetild is hij vaak de weg kwijt en moet ik hem wel kalibreren.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Phydomir schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:18:
[...]

Ik heb die trainer niet maar wat ik merk met mijn Kickr Core is dat verschuiven niet heel erg is. Zodra ik hem echt verplaats waarbij hij ook wordt opgetild is hij vaak de weg kwijt en moet ik hem wel kalibreren.
Hoe merk je dat eigenlijk, dat hij 'de weg kwijt is'? Krijg je dan fluctuerende waardes tijdens dezelfde inspanning of wel consistente waardes maar hoger/lager dan de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 23:14
wibblemoo schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:18:
Gaat dit volautomagisch of moet ik daarvoor dingen 'doen'? Ik wil eigenlijk gewoon op een app op mn atv een training aanklikken en niet gaan goochelen of im- of exporteren ed.

Buiten train ik niet momenteel nog niet gestructureerd, dus ik zou dan denk ik Trainerroad preferen boven Join.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Ik heb alleen ervaring met Join, vanuit daar exporteer je de workout naar de Garmin connect app. In Garmin Connect exporteer je de workout naar je Edge en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Ik exporteer workouts van Join nu naar Training Peaks die weer met Zwift synchroniseert. Is dat de handigste methode? Viel mij iig gisteren op dat ERG niet automatisch wordt uitgeschakeld als je een blokje doet zonder maximum vermogen.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

sOid schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:35:
[...]

Hoe merk je dat eigenlijk, dat hij 'de weg kwijt is'? Krijg je dan fluctuerende waardes tijdens dezelfde inspanning of wel consistente waardes maar hoger/lager dan de bedoeling?
Merk vooral dat hij fluctueert ja. In ERG schieten de waardes alle kanten op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
GerbenBK schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:39:
[...]

Gaat dit volautomagisch of moet ik daarvoor dingen 'doen'? Ik wil eigenlijk gewoon op een app op mn atv een training aanklikken en niet gaan goochelen of im- of exporteren ed.

Buiten train ik niet momenteel nog niet gestructureerd, dus ik zou dan denk ik Trainerroad preferen boven Join.
Voor TrainerRoad vind ik persoonlijk een telefoon het makkelijkste in gebruik, dan blijft de TV (of whatever groot scherm voor je neus) beschikbaar voor entertainment. Een groot scherm voor je intervall grafiekje heb je echt niet nodig

Bestel een paar garmin mount stickers + een goedkope case voor je telefoon op Ali en klik je telefoon gewoon in je garmin mount d:)b

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:51
..

[ Voor 99% gewijzigd door Valorian op 30-11-2022 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Beginnersvraagje 😊: als ik mijn fiets op de tacx Neo wil monteren, hoe weet ik dan of ik het al op de tacx gemonteerde QR 130 verloopstukje moet gebruiken, met de bijgeleverde snelspanner, of het ook meegeleverde QR 135 cilindertje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Valorian schreef op donderdag 1 december 2022 @ 07:30:
Beginnersvraagje 😊: als ik mijn fiets op de tacx Neo wil monteren, hoe weet ik dan of ik het al op de tacx gemonteerde QR 130 verloopstukje moet gebruiken, met de bijgeleverde snelspanner, of het ook meegeleverde QR 135 cilindertje?
Wat voor fiets..? racefiets --> 130, mtb --> 135

Maar uiteraard zijn er uitzonderingen.. mtb's zullen ooit ook wel met 130 begonnen zijn en er zijn ongetwijfeld gravel achtige racefietsen met MTB naven, de 1e generatie disc racefietsen hadden wellicht ook 135 QR naven (maar heeft alles met discs eigenlijk steekassen).

Het is overigens ook prima op te meten, zelfs op het oog met een rolmaat boven de cassette zie je het verschil tussen 130 en 135 mm prima (net zelf gekeken :))
je moet dan wel deze afstand meten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5eddBhMTod0WAL3Mb689uwUlAQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/knkKzwaBgXYwVFF8GV8ua6nk.png?f=user_large

(en gebruik inderdaad de QR spanner van de trainer, niet die uit je wiel, in tegenstelling tot steekassen, die horen bij je frame en moet je dus wel ook op de trainer gebruiken)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Prulleman schreef op donderdag 1 december 2022 @ 08:42:
[...]

Maar uiteraard zijn er uitzonderingen.. mtb's zullen ooit ook wel met 130 begonnen zijn en er zijn ongetwijfeld gravel achtige racefietsen met MTB naven, de 1e generatie disc racefietsen hadden wellicht ook 135 QR naven (maar heeft alles met discs eigenlijk steekassen).

Het is overigens ook prima op te meten, zelfs op het oog met een rolmaat boven de cassette zie je het verschil tussen 130 en 135 mm prima (net zelf gekeken :))
[Afbeelding]

(en gebruik inderdaad de QR spanner van de trainer, niet die uit je wiel, in tegenstelling tot steekassen, die horen bij je frame en moet je dus wel ook op de trainer gebruiken)
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Prulleman schreef op donderdag 1 december 2022 @ 08:42:
[...]

[Afbeelding]

Nou het zit niet mee met de Neo. Het lijkt toch echt de 135 te moeten zijn (racefiets cannondale synapse disc se 2019, met schijfremmen), de 130 past niet. Met de 135 zit de fiets er helemaal netjes op, maar het schakelen gaat echt met "kloenken" ipv netjes nagenoeg geruisloos zoals gewend. Dus er lijkt iets niet goed.

Ik heb met de wartel geprobeerd of het hielp om de versnelling anders af te stellen, maar krijg het niet echt beter. Mis ik iets? De derailleur lijkt gewoon recht (heb ook niet echt een reden om aan te nemen dat die krom zou zijn, maar dacht check het toch even...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Valorian schreef op donderdag 1 december 2022 @ 21:23:
[...]

Nou het zit niet mee met de Neo. Het lijkt toch echt de 135 te moeten zijn (racefiets cannondale synapse disc se 2019, met schijfremmen), de 130 past niet. Met de 135 zit de fiets er helemaal netjes op, maar het schakelen gaat echt met "kloenken" ipv netjes nagenoeg geruisloos zoals gewend. Dus er lijkt iets niet goed.

Ik heb met de wartel geprobeerd of het hielp om de versnelling anders af te stellen, maar krijg het niet echt beter. Mis ik iets? De derailleur lijkt gewoon recht (heb ook niet echt een reden om aan te nemen dat die krom zou zijn, maar dacht check het toch even...)
schijfremmen en qr is in principe wel 135 ja (dat was ook de uitzondering die ik noemde hiervoor ;))

Heb je een nieuwe cassette en een oude ketting? Dat kan altijd wel wat meer bij geluid geven. Zolang het net zo vlot op en af schakeld zou ik me daar niet druk om maken. Buiten heb je omgevingsgeluid en een band op de weg, hier staat een metalen apparaat op de vloer. Dat gaat altijd anders klinken.

Strava

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• la_fusion
Over de leuke toevoegingen van Zwift voor het indoor fietsen.. zelf bezig om alle routes af te vinken en vanuit daar is ook het idee ontstaan om eens alle wegen van Watopia in 1x te fietsen. Nu zijn er wel wat voorbeelden online te vinden (zoek op supreme pretzel) maar die waren iets te fanatiek in mijn ogen omdat ze ook alle shortcuts mee pakte maar ook het MTB parcours. Daarom zelf even aan de slag gegaan en een korte conclusie dat de Four Horseman route + een paar extra lussen(135km, 2541 hm) ook al voldoende zou zijn. Vandaag gereden en zie hier, bijna alle wegen in Watopia in 1x: https://www.strava.com/activities/8197654386

Niet mijn langste indoorrit(Full PRL, 175km, 2300 hm en de Uber Pretzel, 142km, 2386 hm) maar met de verdeling en de extra hm toch een pittige rit. Nu weer verder met de routes afvinken en kijken wat er nog meer aan uitdagingen te bedenken zijn in Zwift. Ideeen zijn welkom ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Leuke uitdaging! Nu alle wegen van Makuri? Ik moet de Everest challenge nog… :/

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:35
la_fusion schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:35:
Over de leuke toevoegingen van Zwift voor het indoor fietsen.. zelf bezig om alle routes af te vinken en vanuit daar is ook het idee ontstaan om eens alle wegen van Watopia in 1x te fietsen. Nu zijn er wel wat voorbeelden online te vinden (zoek op supreme pretzel) maar die waren iets te fanatiek in mijn ogen omdat ze ook alle shortcuts mee pakte maar ook het MTB parcours. Daarom zelf even aan de slag gegaan en een korte conclusie dat de Four Horseman route + een paar extra lussen(135km, 2541 hm) ook al voldoende zou zijn. Vandaag gereden en zie hier, bijna alle wegen in Watopia in 1x: https://www.strava.com/activities/8197654386

Niet mijn langste indoorrit(Full PRL, 175km, 2300 hm en de Uber Pretzel, 142km, 2386 hm) maar met de verdeling en de extra hm toch een pittige rit. Nu weer verder met de routes afvinken en kijken wat er nog meer aan uitdagingen te bedenken zijn in Zwift. Ideeen zijn welkom ;-)
Respect hoor _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-05 20:18
Daar sluit ik mij bij aan! Respect… zelf gister de Mega Pretzel gereden. Geen snelle tijd, en het laatste uur vond ik echt niet leuk. De Epic Kom hakte er echt flink in, maar uiteindelijk wel uitgereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
@la_fusion knappe rit!

Rijden jullie de >4uur ritten indoor achter elkaar door? Of neem je even pauze?
De PRL full en The Über Pretzel had ik bedacht voor de kerstvakantie..

[ Voor 6% gewijzigd door DialOut op 03-12-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
GertJan2012 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:38:
[...]

Daar sluit ik mij bij aan! Respect… zelf gister de Mega Pretzel gereden. Geen snelle tijd, en het laatste uur vond ik echt niet leuk. De Epic Kom hakte er echt flink in, maar uiteindelijk wel uitgereden.
Tijd zou mij niet zoveel uitmaken bij dat soort ritten ;) De route rijden is al top d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-05 20:18
DialOut schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:58:
@la_fusion knappe rit!

Ik ben uiteindelijk wel een paar keer pauze genomen. Zwift even op pauze gezet , rondje lopen en de spieren losmaken, bidon bijvullen en wee gaan :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
aerofreak schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 20:19:
Leuke uitdaging! Nu alle wegen van Makuri? Ik moet de Everest challenge nog… :/
Makuri vind ik mooi om te zien maar geen fijne wegen, te veel zand/gravel ;)
@la_fusion knappe rit!

In dit geval ben ik na de Alpe op ongeveer 60 km afgestapt om te gaan lunchen tijdens de (automatische) afdaling. Bij de PRL full ben ik tussendoor wel eens naar het toilet geweest en om mijn bidons bij te vullen. Wat dat betreft benader ik dat soort ritten zoals ik het buiten ook zou doen. Het moet natuurlijk wel een beetje leuk blijven :+
DialOut schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:04:
[...]

Tijd zou mij niet zoveel uitmaken bij dat soort ritten ;) De route rijden is al top d:)b
Nadeel bij de Uber pretzel is dat je na 120 km nog de Alpe op moet. Dan is het mentale stuk extra aanwezig en kom je er extra goed achter of je te diep bent gegaan of niet.

[ Voor 17% gewijzigd door la_fusion op 03-12-2022 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

@la_fusion knappe rit!

Ik fiets door. Bij PRL full in de afdaling van ronde 7 of 8 een keer wezen plassen.

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 21:47
Even wat hulp nodig.

Zojuist bezig om mijn Shimano 105 cassette met behulp van BBB Cycling cassette tool op de Tacx Flux 2 te zetten.
Valt er opeens een schroefje en moer op de grond.

De fiets hing tijdelijk nog even erboven aan het plafond en had ook niet het idee dat ie daar vandaan is gekomen.

Ik kan dus niet achterhalen waar deze vandaan komen want er lijkt nergens iets te missen en dat is zeer vreemd, maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Iemand een idee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ctV3dPx44pd8DRQ4-8q6LoHIKU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lM1rHToth8JSOXmVxjF8fEUx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Jorco op 03-12-2022 22:30 ]

PSN ID = Jorco

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:26
Bij mijn PRL full ben ik tussentijds gewoon nog met gezin gaan lunchen, toilet, etc.
Mocht je de PRL full gaan rijden, bekijk vooraf even het laatste stukje van de route. Ik was me echt kapot geschrokken toen het erop leek dat ik gewoon nóg een rondje ging rijden...tot de route ineens afboog en toch naar de finish ging. Was echt zwaar stressmoment vond ik.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Mistraller schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:11:
Bij mijn PRL full ben ik tussentijds gewoon nog met gezin gaan lunchen, toilet, etc.
Mocht je de PRL full gaan rijden, bekijk vooraf even het laatste stukje van de route. Ik was me echt kapot geschrokken toen het erop leek dat ik gewoon nóg een rondje ging rijden...tot de route ineens afboog en toch naar de finish ging. Was echt zwaar stressmoment vond ik.
Exact dit! Verschrikkelijk! Durfde niet aan de knoppen te komen omdat hij dan mogelijk van de route zou afwijken en waarom geen badge zou geven maar nog een keer omhoog was ik echt niet blij mee..

[ Voor 14% gewijzigd door la_fusion op 04-12-2022 22:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:46
Dat zijn inderdaad de dingen in het leven; een lange, een Dodge Ram Van of een PRL full Badge.

Dan heb je het gemaakt.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-05 14:37
Vraagje, ik heb dit weekend braaf naar join/jim geluisterd en (in zwift) een FTP test gedaan, enorm waardeloos gepaced maar goede benen en op 4.2 wkg uit gekomen.
Bij races ben ik daar nog nooit bij in de buurt gekomen en sta op 3.76 avg, zie: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9c4rjQZCH9G5w3CGuyl5JVb4PJo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hjpxpsG6EuKZpWxizPEDYfce.png?f=user_large.

Maar ik zie dat ik me nu niet meer in cat B kan inschrijven (voor zwift-events, bv race like a pro), klopt dat? Ik dacht zelf dat het aan je zwiftpower rating lag, niet aan het vermogen in zwift (en dat ik dus ongestraft zo hard mogelijk zou kunnen fietsen in een FTP test). Ik denk niet dat ik met mijn normale benen veel te zoeken heb in de A groep :z.

Als het klopt heb ik wel een top-tip die in de beter worden podcast zou moeten: Geen FTP test doen in Zwift :P

[ Voor 30% gewijzigd door Bastard op 05-12-2022 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 14:17
Ik heb een probleem met mijn indoor setup. Tot nu toe fietste ik wel eens met TrainingPeaks op de laptop die met een ANT+ USB dongle m'n trainer (Tacx Neo 2) van instructies voorzag. Dat ging top.

Nu heb ik een Join training op mijn Garmin Edge 520 gezet. Die gekoppeld aan de Tacx Neo 2, Netflix aan en gaan.

Het probleem is dat m'n trainer zich niet goed aan de vermogens targets houdt. Bij een target van 150W (band: 140-160) zit ik continu 180W te trappen! Ik heb al geprobeerd:
  • Firmware updaten van Tacx & Garmin
  • Trainer ontkoppelen en weer koppelen
  • Gerapporteerde vermogen van de Neo2 checken met m'n 4iiii Gen2 power meter, klopt. (driedubbelcheck: m'n benen zijn ook niet blij na de training, terwijl het een rustige rit zou moeten zijn)
Hebben jullie nog ideeen? Anders moet ik dus een soort omweg verzinnen om Join op de laptop te krijgen, in Zwift oid. Maar volgens mij moet het gewoon kunnen met een Garmin Edge 520 toch?

Edit:
Ik realiseer me dat (1) de situatie met de laptop vorige winter was en (2) er in de tussentijd een nieuwe firmware update is geweest van de Tacx. Misschien zijn hier meer problemen mee? Ik vind verder online in ieder geval niks.

[ Voor 10% gewijzigd door Ravocs op 05-12-2022 21:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:00

oNo

Bastard schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:36:
Vraagje, ik heb dit weekend braaf naar join/jim geluisterd en (in zwift) een FTP test gedaan, enorm waardeloos gepaced maar goede benen en op 4.2 wkg uit gekomen.
Bij races ben ik daar nog nooit bij in de buurt gekomen en sta op 3.76 avg, zie: [Afbeelding].

Maar ik zie dat ik me nu niet meer in cat B kan inschrijven (voor zwift-events, bv race like a pro), klopt dat? Ik dacht zelf dat het aan je zwiftpower rating lag, niet aan het vermogen in zwift (en dat ik dus ongestraft zo hard mogelijk zou kunnen fietsen in een FTP test). Ik denk niet dat ik met mijn normale benen veel te zoeken heb in de A groep :z.

Als het klopt heb ik wel een top-tip die in de beter worden podcast zou moeten: Geen FTP test doen in Zwift :P
https://support.zwift.com...on%20their%20power%20data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Hier net Zwift geinstalleerd (mijn gratis 2 periode). Nu vroeg ik mij even af wat nu een logische set-up is daarbij. Ik heb:
- Tacx Neo 2
- Garmin horloge
- Mobiel
- Laptop met zwift erop
- Garmin HRM

De Tacx kan connecten met mijn laptop waar Zwift op draait, dus die twee zijn gekoppeld. De activiteit wordt achteraf gedeel met Garmin Connect via de koppeling vanuit de Zwift settings, dus dat gaat ook goed. Mijn horloge gebruik ik nu in zijn geheel niet voor deze activiteit. De hartslagband zou ik wel graag gebruiken, maar hoe koppel ik die aan Zwift? Vanuit het zwift programma vindt 'ie die niet. Mijn garmin horloge vindt 'm wel gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DialOut
@Valorian ondersteund je Garmin hrm wel Bluetooth? Omdat je geen ant+ ontvanger hebt.

Verder prima setup. Iemand zei laatst iets over een ventilator, schijnt ook fijn te zijn ;) laatst ging het hier ook over benodigdheden, als e op ventilator zoekt ga je het wel vinden.

[ Voor 55% gewijzigd door DialOut op 05-12-2022 22:10 . Reden: 2e stuk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
DialOut schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:07:
@Valorian ondersteund je Garmin hrm wel Bluetooth? Omdat je geen ant+ ontvanger hebt.

Verder prima setup. Iemand zei laatst iets over een ventilator, schijnt ook fijn te zijn ;) laatst ging het hier ook over benodigdheden, als e op ventilator zoekt ga je het wel vinden.
Ah, stom, helemaal niet aan gedacht. Nagekeken, en nee, geen bluetooth. Best duf eigenlijk, ik heb destijds flink extra betaald voor de HRM-Run ipv de veel goedkopere HRM Dual, met oog op Running Dynamics waar ik natuurlijk geen drol mee doe zoals 99% van de hardlopers, maar zie nu pas dat die goedkopere variant wel gewoon bluetooth heeft en de Run dus niet... 8)7 ...

Omdat ik nog even ruimte moet maken op de bovenverdieping staat de fiets nu overigens midden in de woonkamer, recht voor het video-beamer scherm. Wel gaaf voor het "immersive experience" effect, vooral ook nog in combinatie met de road feel (+ geluid) van de Tacx Neo 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik heb een paar dagen geleden mijn Virtufit HTR 2.1 ontvangen. Speciaal gekocht om met Kinomap te gebruiken op een groot scherm en daar met een proef abo nu paar dagen mee geprobeerd.

Het is een enorme tegenvaller qua beeldkwaliteit. Is er hier iemand die wel goede ervaringen heeft met Kinomap op een remote display?

Op de telefoon was het ook niet heel denderend maar door de training eerst te downloaden ziet dat er wel acceptabel uit. Maar dat traint niet heel leuk op zo'n klein scherm. Bij kijken op groot scherm gebruik je de kinomap remote koppeling en dan streamt hij alsnog de video online in brakke bitrate. Alternatief nog geprobeerd met het casten van mijn telefoonscherm naar chromecast maar dat is nog erger.

Ik heb het nog geen een keer acceptabel gekregen op een remote scherm. Support geeft aan dat het erg lastig voor ze is om overal op de wereld goede kwaliteit streaming aan te bieden. Hun tip is eerst de video downloaden maar daar heb ik met groot scherm niets aan.

Op hun website laten ze mooie strakke video's zien van een volledige immersieve ervaring waarbij je als sporter amper nog weet of je op de hometrainer of buiten sport. De werkelijkheid is blokkerig beeld vol artifacts dat er zo slecht uitziet dat het echt onbruikbaar is.

Iemand een betere ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Valorian schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:04:
Hier net Zwift geinstalleerd (mijn gratis 2 periode). Nu vroeg ik mij even af wat nu een logische set-up is daarbij. Ik heb:
- Tacx Neo 2
- Garmin horloge
- Mobiel
- Laptop met zwift erop
- Garmin HRM

De Tacx kan connecten met mijn laptop waar Zwift op draait, dus die twee zijn gekoppeld. De activiteit wordt achteraf gedeel met Garmin Connect via de koppeling vanuit de Zwift settings, dus dat gaat ook goed. Mijn horloge gebruik ik nu in zijn geheel niet voor deze activiteit. De hartslagband zou ik wel graag gebruiken, maar hoe koppel ik die aan Zwift? Vanuit het zwift programma vindt 'ie die niet. Mijn garmin horloge vindt 'm wel gewoon.
Ik heb een "gewone" Magene Ant+ HR band bij het zwiften, maar ik connect mijn watch altijd wel, zo schrijft ie de data van de band namelijk weg in de dagstatistiek.
Anders krijg je 2 verschillende HR's te zien: die van het horloge zelf in het lijntje gedurende de dag en alleen bij de activity de HR van je band en dat is veel nauwkeuriger.
Werkt ook zo als je een HR band gebruikt met buitenfietsen, dan hoef je het horloge niet eens om te doen want de OHR sensor gaat toch uit als er een externe band verbonden wordt.
Misschien kan je je telefoon als doorgeefluik voor die HR gebruiken? Dat heb ik in het begin ook wel eens gebruikt toen ik nog geen smart trainer had. Ant+ dongle kost je overigens de kop niet, zeker als je een budget dingetje koopt. Iets minder stabiel wellicht maar ik ben er tevreden mee in elk geval.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperdeman
  • Laatst online: 23-05 17:01
Jorco schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 20:09:
Even wat hulp nodig.

Zojuist bezig om mijn Shimano 105 cassette met behulp van BBB Cycling cassette tool op de Tacx Flux 2 te zetten.
Valt er opeens een schroefje en moer op de grond.

De fiets hing tijdelijk nog even erboven aan het plafond en had ook niet het idee dat ie daar vandaan is gekomen.

Ik kan dus niet achterhalen waar deze vandaan komen want er lijkt nergens iets te missen en dat is zeer vreemd, maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Iemand een idee?
[Afbeelding]
Boutje lijkt op een kettingbladboutje. Dat moertje kan ik echter niet plaatsen, die zou daar dan niet bij horen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperdeman
Ravocs schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:03:
Ik heb een probleem met mijn indoor setup. Tot nu toe fietste ik wel eens met TrainingPeaks op de laptop die met een ANT+ USB dongle m'n trainer (Tacx Neo 2) van instructies voorzag. Dat ging top.

Nu heb ik een Join training op mijn Garmin Edge 520 gezet. Die gekoppeld aan de Tacx Neo 2, Netflix aan en gaan.

Het probleem is dat m'n trainer zich niet goed aan de vermogens targets houdt. Bij een target van 150W (band: 140-160) zit ik continu 180W te trappen! Ik heb al geprobeerd:
  • Firmware updaten van Tacx & Garmin
  • Trainer ontkoppelen en weer koppelen
  • Gerapporteerde vermogen van de Neo2 checken met m'n 4iiii Gen2 power meter, klopt. (driedubbelcheck: m'n benen zijn ook niet blij na de training, terwijl het een rustige rit zou moeten zijn)
Hebben jullie nog ideeen? Anders moet ik dus een soort omweg verzinnen om Join op de laptop te krijgen, in Zwift oid. Maar volgens mij moet het gewoon kunnen met een Garmin Edge 520 toch?

Edit:
Ik realiseer me dat (1) de situatie met de laptop vorige winter was en (2) er in de tussentijd een nieuwe firmware update is geweest van de Tacx. Misschien zijn hier meer problemen mee? Ik vind verder online in ieder geval niks.
Sta je niet misschien gewoon in een te zware versnelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperdeman
mrnn schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:46:
Ik heb een paar dagen geleden mijn Virtufit HTR 2.1 ontvangen. Speciaal gekocht om met Kinomap te gebruiken op een groot scherm en daar met een proef abo nu paar dagen mee geprobeerd.

Het is een enorme tegenvaller qua beeldkwaliteit. Is er hier iemand die wel goede ervaringen heeft met Kinomap op een remote display?

Op de telefoon was het ook niet heel denderend maar door de training eerst te downloaden ziet dat er wel acceptabel uit. Maar dat traint niet heel leuk op zo'n klein scherm. Bij kijken op groot scherm gebruik je de kinomap remote koppeling en dan streamt hij alsnog de video online in brakke bitrate. Alternatief nog geprobeerd met het casten van mijn telefoonscherm naar chromecast maar dat is nog erger.

Ik heb het nog geen een keer acceptabel gekregen op een remote scherm. Support geeft aan dat het erg lastig voor ze is om overal op de wereld goede kwaliteit streaming aan te bieden. Hun tip is eerst de video downloaden maar daar heb ik met groot scherm niets aan.

Op hun website laten ze mooie strakke video's zien van een volledige immersieve ervaring waarbij je als sporter amper nog weet of je op de hometrainer of buiten sport. De werkelijkheid is blokkerig beeld vol artifacts dat er zo slecht uitziet dat het echt onbruikbaar is.

Iemand een betere ervaring?
Ik ben niet heel bekend met Kinomap, maar daar zitten ook gewoon filmpjes van mindere kwaliteit tussen. Wellicht dat een AppleTV of GoogleTV nog soelaas kan bieden. Anders een andere app proberen? Ik weet niet of BigRingVR zonder powermeter het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
@jasperdeman klopt maar je kunt filteren op kwaliteit. Ik heb alleen getest met video's van "uitstekende" kwaliteit en dat zijn ze na downloaden ook echt op mijn telefoon. Het gaat mis bij het gebruik van remote display omdat hij dan de video's streamt vanuit Kinomap en niet lokaal speelt.

Een alternatieve dienst is helaas geen optie, de Virtufit ondersteunt alleen Kinomap (en iConsole waarbij je door Google Streetview fietst). Voor Zwift hebben ze een andere fiets die weer geen Kinomap ondersteunt. Verder zijn ze nergens compatible mee helaas.

Had zelf nog bedacht om een usb c naar hdmi adapter in mijn telefoon te steken en het scherm te mirrorren, maar helaas ondersteunen mijn telefoons geen van allen de video output. Mijn volgende test is de gedownloade video naar laptop kopiëren en die handmatig starten tegelijk met de workout op mijn telefoon. Alleen de losse videofiles nog niet kunnen vinden, die schrijft de app zelf ergens weg.

Ik zit nog binnen de 14 dagen dus als ik het echt niet acceptabel werkend krijg dan overweeg ik een andere fiets en dienst. Maar kan weinig vinden wat betreft ervaringen (hier in NL).

[ Voor 10% gewijzigd door mrnn op 08-12-2022 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:23
Hallo allemaal. Al een tijdje mee aan het lezen hier, maar nu heb ik wat deskundige hulp nodig;
Ik heb begin oktober een NEO2S gekocht, om dan ook eens niet constant onder het slijk te zitten in de winter(ik MTBe vooral in de winter). Nu heb ik meermaals meegemaakt dat het nog perfect weer was buiten, en dan ontbrak me de "goesting" om nog even de fiets van de NEO af te halen. Daarnaast merk ik dat ik de versnellingen niet heel goed afgesteld krijg, waardoor de aandrijftrein vaak ratelt. De "goesting" ontbrak me ook hier om dat eens deftig onder handen te nemen. Tenslotte wilt mijn vrouw dan nu ook opeens haar fiets af en toe wisselen om ook wat te trainen, wat voor frictie zorgt :D. Lang verhaal kort: Ik ga dus een smart bike kopen, en zo spaar ik ook meteen mijn racefiets wat(geleased van het werk, carbon)
Uiteindelijk heb ik door een kleine blessure en wat vakantie de NEO maar een handvol keren gebruikt.

Mijn oog viel op de Neo Bike (al dan niet V2, moeten we nog beslissen) want helaas ben ik gewoon te groot voor de Wahoo Bikes. :(

Vragen;
- zijn die ventilators voldoende of toch nog wat bij plaatsen? And if yes, graag wat goedkope opties (of is die
Vacmaster prijs/kwaliteit de beste optie)
- Ik neem aan als ik Join gebruik, dat ik gewoon genoeg heb aan het ingebouwde scherm en me niet moet
gaan prutsen met mijn Garmin Edge?
- Ik koppel nu mijn Neo met de PC, waar ik een ANT+ dongle voor gebruik om te Zwiften. Kan die Neo Bike
zelf ook gewoon verbinding maken met mijn hartslagmeter etc, zodat ik gewoon mijn iPad pro kan
gebruiken? Dan lijkt me ook meteen die (oude) PC overbodig.

Ivm Join zelf dan, wat ik door iedereen maar aangeraden krijg en nu eens wil proberen, past deze dynamisch het gekozen schema aan als ik bv. een training mis en ga in de plaats mountainbiken op zondag. Of wordt het schema dan gewoon verlengd? Dat is me nog altijd niet helemaal duidelijk.

Los van dit alles, ga ik natuurlijk ook de NEO2S verkopen. Ik weet dat dit geen marktplaats is, maar ik wil liever iemand van de enthousiasts hier vooruit helpen dus ik zou het appreciëren als dit mag blijven staan. Uiteindelijk is ie maar een paar keer gebruikt en je krijgt em inclusief die motion plates. Ikzelf ben van Lommel(BE) PB me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:43
mrnn schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:09:

Ik zit nog binnen de 14 dagen dus als ik het echt niet acceptabel werkend krijg dan overweeg ik een andere fiets en dienst. Maar kan weinig vinden wat betreft ervaringen (hier in NL).
Waarom heb je eigenlijk die VirtuFit gekocht, wat zijn je requirements?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:00

oNo

My Zwift setup

Een hele tijd geleden heb ik iets gepost over mijn setup.
oNo in "Het grote indoor cycling topic"
Die is in loop der tijd aardig veranderd. Hier een update.

55" 4k OLED scherm. Hiervoor gekozen vanwege o.a. een mooie aanbieding. De minpunten van de reviews zijn niet van toepassing voor mijn gebruik, Zwiften. Het idee was sowieso om Zwift in breedbeeld te draaien, dat vind ik veel mooier. Nou kan je een dedicated breedbeeld aanschaffen. Een groot 4k scherm en Zwift in window mode kan ook. Dat laatste heb ik nu dus. Het mooie daarvan is dat je onder de Zwift window ruimte hebt voor andere dingen, voor de actuele draft/power via de plug-in Sauce for Zwift.
De schermgrootte heeft de muur wel een beetje verpest. De Watopia poster valt wat weg. En door het gewicht van het scherm heb ik nu een standaard. De tussenwand is niet sterk genoeg. Nu is het scherm 20 cm verder naar me toe. Zonde van de ruimte.

De PC is een beetje verstopt. Een ITX case, SSUPD Meshlicious, met i5-12400F en RTX 3070. Zo wordt er voldoende fps naar het 120 Hz scherm gestuurd. De case is voorzien van 140mm high cfm fans (Silverstone SST-FHP141), de lucht wordt aan de voorzijde naar buiten geblazen. De stock Intel cpu fan is vervangen door een ID-Cooling IS-50X, met low profile 120mm fan. De cpu blijft rond de 50 graden en de gpu onder de 60 tijdens het Zwiften. Zwift is vooral cpu bound. In sommige situaties mag de gpu ook even aan het werk, gravelstroken bijvoorbeeld, en dan gaat de temperatuur even naar in de 60 graden. Door de custom voltage curve (minder hoge voltage piek maar wel dezelfde performance) en custom gpu fan profile zijn de temperatuurpieken niet hoog.

Tweede scherm, een 15"6 touch screen voor bediening van o.a. muziek. Tevens voor applicaties als OBS, SfZ windows, Youtube en iTV.

Naast besturing via het touchscreen gebruik ik best vaak de smartphone. Via wat DIY heb ik een kleine Android smartphone naast het stuur, welke ik met m'n duim kan bedienen. De app "Unified Remote" biedt o.a. muisfunctionaliteit via het touchscreen. Unified Remote (Pro) gebruik ik vooral om via zelf geconfigureerde buttons sneltoetscombinaties af te vuren op de PC. Op de PC draait dan Unified Remote server. Met deze sneltoetscombinaties activeer ik scripts van AutoHotkey. Dit is bv een power up, de view wijzigen naar verschillende cameraposities of het snel wisselen van fiets.

De aandrijving is veranderd naar Sram AXS. De drops gebruikte ik nooit, dus dan een beetje een Tron bike idee met een bullbar. Het mooie van AXS is dat je wireless blips hebt. Links en rechts 2 kleine schakelaartjes welke een derailleur aansturen. Deze blips zitten aan de onderkant voorzijde van de bullbar.

De ventilator die naast me stond is verplaats naar achter. Deze blaast nu lucht over mijn rug. Dit icm de ventilator voor en de ramen links en rechts zorgt altijd voor voldoende ventilatie en goede (lage) luchtvochtigheid. En als het buiten te koud of warm is kan ik altijd nog de airco aanzetten om de temperatuur en luchtvochtigheid te controleren.

Het volgende wat ik wil doen is een makkelijke manier om de ventilatoren, verlichting en airco aan te sturen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOaVuCaQwpQRu-paeilhafxWf4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S7RxHdp0ffMOYnL25BQDU9a1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door oNo op 09-12-2022 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:08
Ik stuur mijn ventilator aan met stembediening. Shelly plug icm Google Assistant. Shelly kan je ook gebruiken voor je verlichting. Airco is afhankelijk van het soort apparaat dat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Cloclo100 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:40:
Hallo allemaal. Al een tijdje mee aan het lezen hier, maar nu heb ik wat deskundige hulp nodig;
Ik heb begin oktober een NEO2S gekocht, om dan ook eens niet constant onder het slijk te zitten in de winter(ik MTBe vooral in de winter). Nu heb ik meermaals meegemaakt dat het nog perfect weer was buiten, en dan ontbrak me de "goesting" om nog even de fiets van de NEO af te halen. Daarnaast merk ik dat ik de versnellingen niet heel goed afgesteld krijg, waardoor de aandrijftrein vaak ratelt. De "goesting" ontbrak me ook hier om dat eens deftig onder handen te nemen. Tenslotte wilt mijn vrouw dan nu ook opeens haar fiets af en toe wisselen om ook wat te trainen, wat voor frictie zorgt :D. Lang verhaal kort: Ik ga dus een smart bike kopen, en zo spaar ik ook meteen mijn racefiets wat(geleased van het werk, carbon)
Uiteindelijk heb ik door een kleine blessure en wat vakantie de NEO maar een handvol keren gebruikt.

Mijn oog viel op de Neo Bike (al dan niet V2, moeten we nog beslissen) want helaas ben ik gewoon te groot voor de Wahoo Bikes. :(

Vragen;
- zijn die ventilators voldoende of toch nog wat bij plaatsen? And if yes, graag wat goedkope opties (of is die
Vacmaster prijs/kwaliteit de beste optie)
- Ik neem aan als ik Join gebruik, dat ik gewoon genoeg heb aan het ingebouwde scherm en me niet moet
gaan prutsen met mijn Garmin Edge?
- Ik koppel nu mijn Neo met de PC, waar ik een ANT+ dongle voor gebruik om te Zwiften. Kan die Neo Bike
zelf ook gewoon verbinding maken met mijn hartslagmeter etc, zodat ik gewoon mijn iPad pro kan
gebruiken? Dan lijkt me ook meteen die (oude) PC overbodig.

Ivm Join zelf dan, wat ik door iedereen maar aangeraden krijg en nu eens wil proberen, past deze dynamisch het gekozen schema aan als ik bv. een training mis en ga in de plaats mountainbiken op zondag. Of wordt het schema dan gewoon verlengd? Dat is me nog altijd niet helemaal duidelijk.

Los van dit alles, ga ik natuurlijk ook de NEO2S verkopen. Ik weet dat dit geen marktplaats is, maar ik wil liever iemand van de enthousiasts hier vooruit helpen dus ik zou het appreciëren als dit mag blijven staan. Uiteindelijk is ie maar een paar keer gebruikt en je krijgt em inclusief die motion plates. Ikzelf ben van Lommel(BE) PB me maar.
ik heb nog even zitten kijken in de review van DCR, maar ik verwacht niet dat je een training kan inladen naar het interne display, die is niet zo slim. De fiets verwacht eigenlijk een device met app voor een slimme aansturing (maw een pc met zwift, een telefoon met trainerroad, een tablet met big ring, een apple tv met weet ik veel wat of een Garmin of Wahoo met een training erop (gesyncd vanuit bv join).

Het is een display, geen computer...

wat betreft de fans:
As for the fans, it’s probably not going to replace your main fan, but isn’t horrible when set for ‘High’.
https://www.dcrainmaker.c...epth-detailed-review.html

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Prulleman schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:13:
[...]

ik heb nog even zitten kijken in de review van DCR, maar ik verwacht niet dat je een training kan inladen naar het interne display, die is niet zo slim. De fiets verwacht eigenlijk een device met app voor een slimme aansturing (maw een pc met zwift, een telefoon met trainerroad, een tablet met big ring, een apple tv met weet ik veel wat of een Garmin of Wahoo met een training erop (gesyncd vanuit bv join).

Het is een display, geen computer...

wat betreft de fans:

[...]

https://www.dcrainmaker.c...epth-detailed-review.html
Duidelijk, bedankt! Hoewel ik voor die prijs nog wel zou verwachten dat er een soort Edge in zit :)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
DialOut schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:26:
Tacx Neo Bike ervaring:
<Knip met ervaringen, klik even op deze quote om ze te lezen>

Zou ik weer een indoorbike kopen? Ja zeker, maar ik denk wel een andere.
@Cloclo100 ik heb tijdje geleden mijn ervaringen met Neo Bike V1 er opgezet. Klik even op bovenstaande quote om ze te lezen.

Antwoord op je vragen :
- ventilatoren zijn voor mij niet genoeg.
- die display van de Neo Bike is best dom, verwacht er niet veel van. Ik kijk er nauwelijks op.
- hartslag pakt die wel op, maar geeft die niet door (zover ik weet). Je hartslag meter moet dus met je ipad/pc verbonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
DialOut schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:49:
[...]

@Cloclo100 ik heb tijdje geleden mijn ervaringen met Neo Bike V1 er opgezet. Klik even op bovenstaande quote om ze te lezen.

Antwoord op je vragen :
- ventilatoren zijn voor mij niet genoeg.
- die display van de Neo Bike is best dom, verwacht er niet veel van. Ik kijk er nauwelijks op.
- hartslag pakt die wel op, maar geeft die niet door (zover ik weet). Je hartslag meter moet dus met je ipad/pc verbonden worden.
Ok bedankt voor de uitleg. Welke zou je dan nu wel kopen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
@MrAngry requirements:
  • Connectiviteit om videotrainingen te doen op een groot scherm waarbij fiets weerstand aanpast op de digitale workout, bij voorkeur met video's uit de echte wereld en niet zoals Zwift in een 3D/cartoon wereld. Ik kwam uit op Kinomap maar er bestaan er blijkbaar meer.
  • Stil zodat ik op houten zoldervloer kan fietsen met kids op bed
  • Ik kan mijn SPD pedalen erop zetten
  • Rechte zit ivm nekklachten, dus geen spinningfiets
  • Volledige fiets, dus geen apparaat waar je je wiel in steekt omdat ik mijn sportfietsen niet meer heb
  • Budget 500 (meer mag ook als ze een beetje restwaarde hebben)
De kanshebbers waren "VirtuFit HR 2.1", "FitBike Ride 6 iPlus" en "Tunturi FitCycle 50i"

Vervolgens voor de VirtuFit gekozen omdat die het meest verkocht lijkt te worden en het een NL partij is wat me een voordeel leek bij garantiegevallen. Alle drie krijgen ze naast positieve reviews ook de nodige kritiek te verwerken.

Even los van Kinomap valt de fiets me niet tegen voor het geld. Redelijk solide. Hartritme klopt overigens niets van. Ook moet ik iedere keer voor gebruik de fiets verwijderen van mijn telefoon en opnieuw pairen omdat hij hem anders niet pakt. Verder jammer dat de fiets alleen met Kinomap compatible is terwijl er veel meer van dergelijke diensten bestaan. De workouts op de fiets zelf heb ik nog niet geprobeerd, alleen gereden met Kinomap.

Als je tips hebt zijn ze natuurlijk zeer welkom! De fiets kan tot donderdag nog retour als hij niet bevalt en ik ben er nog niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Cloclo100 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:40:

Afgelopen drie weken heb ik toevallig alle trainingen over geslagen :$, vandaag voor het eerst weer een gedaan. Het schema wordt juist niet verlengd maar wel telkens dynamisch aangepast. Dat is m.i. ook juist de kracht van join, ik gebruik het op dezelfde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
Cloclo100 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:05:
[...]
Ok bedankt voor de uitleg. Welke zou je dan nu wel kopen trouwens?
Lastig, niet in verdiept laatste tijd. Initieel zat ik vorig jaar naar de Wahoo te kijken, maar de prijs was toen stuk hoger. Inmiddels is de Wahoo v1 acceptabel. Ik zag net dat de Stage sb20 een scherp prijs heeft.
Ik zou vooral bij DC Rainmaker kijken en daarna op de fora van leveranciers kijken naar ervaringen.
En een keer naar 12go biking, Mantel ofzoiets gaan om er op te zitten en ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:43
mrnn schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:12:
@MrAngry requirements:

Als je tips hebt zijn ze natuurlijk zeer welkom! De fiets kan tot donderdag nog retour als hij niet bevalt en ik ben er nog niet uit.
Nee, ik snap met zulke requirements wel dat je bij een fitness fiets uitkomt. Jammer van dat gesloten ecosysteem. Misschien kan je deze Nederlandse partij eens bellen om te kijken of ze zelf een goede oplossing hebben gevonden.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cloclo100
Update: ben even naar een Mantel gereden en uiteindelijk met een Wahoo bike buiten gelopen. Met mijn bikefit gegevens bleek het ding perfect af te stellen, dus die 3cm "te groot" was geen issue 😀🙏. Nu even knutselen en dan knallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Laatst online: 01:08
Valorian schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:17:
[...]

Ah, stom, helemaal niet aan gedacht. Nagekeken, en nee, geen bluetooth. Best duf eigenlijk, ik heb destijds flink extra betaald voor de HRM-Run ipv de veel goedkopere HRM Dual, met oog op Running Dynamics waar ik natuurlijk geen drol mee doe zoals 99% van de hardlopers, maar zie nu pas dat die goedkopere variant wel gewoon bluetooth heeft en de Run dus niet... 8)7 ...
Ik gebruik de HR van de Apple Watch via bluetooth (en app heartcast) voor de smart trainimgsprogramma’s, en een oude Garmin Ant+ band voor het dataloggen op een Edge 520. Beide tegelijk verbonden met de smarttrainer en vermogenspedaal, dat gaat prima! Omdat ik nogal eens van programma wissel met nieuwe accounts afhankelijk van aanbiedingen of trials behoud ik zo toch alle data via garmin connect > Apple Health.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 14:17
jasperdeman schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:21:
[...]

Sta je niet misschien gewoon in een te zware versnelling?
Uit nieuwsgierigheid: Waarom denk je dat? Ik begrijp niet wat het uit zou moeten maken.

Ik sta op het middelste blad voor (triple) en achter ook ongeveer (10-sp), dus 39-15 of 39-17 ofzo. Lijkt me niet een hele extreme versnelling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:35

Roozzz

Plus ultra

Ravocs schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:09:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: Waarom denk je dat? Ik begrijp niet wat het uit zou moeten maken.

Ik sta op het middelste blad voor (triple) en achter ook ongeveer (10-sp), dus 39-15 of 39-17 ofzo. Lijkt me niet een hele extreme versnelling?
Het punt is dat fietstrainers een bepaalde bandbreedte hebben waarbinnen ze weerstand kunnen leveren. Als je een groot verzet draait kan het zijn dat je trainer niet licht genoeg kan. En andersom met een heel licht verzet.

Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurt als je een kransje, of twee, lichter gaat. Dan kom je mogelijk wel onder die 180.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperdeman
Ravocs schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:09:
[...]

Wat @Roozzz zegt dus. Al zit je midden-midden meestal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Nieuwe cleats onder mijn schoenen. Man dat fietst weer zalig. Ik had vandaag mijn Zwift subscription maar weer eens actief gemaakt, en ik had geen zin in geknars, want binnen voel je echt alles. Ik twijfelde nog; het zal toch niet uit mijn BB komen? Maar nee, cleats it was. Nu heb ik er ook al wel dik 25K mee gefietst.. maar je zag er eigenlijk weinig aan (SPD).

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhahyrion
  • Laatst online: 22:58
Ik heb enige tijd geleden via marktplaats een Tacx Blue Matic Wheel on trainer gekocht. (waar ik eerst dacht dat het de Boost was, maar qua specs zal het weinig uitmaken voor mij)

Nu heb ik hem eindelijk geinstalleerd en heb ik gisteren mijn eerste rit gedaan. Heel anders dan op de weg, maar ik wilde de 'goedkope' optie eerst proberen voordat ik mijzelf stort in de wereld van direct drives e.d.
  • Tacx Blue Matic Wheel On (T2650)
  • Garmin SpeedSensor 2
  • Galaxy Watch 3
Ik ben nog een beginner, dus wellicht neem ik genoegen met minder dan de rest.
Als ik buiten fiets, dan heb ik mijn telefoon gemonteerd op mijn stuur voor als de route niet meer weet of een nieuwe route rij. Met mijn horloge meet ik mijn hartslag, afstand en snelheid.

Binnen kan ik geen afstand en snelheid meten met mijn Galaxy Watch, dus heb ik de Speedsensor gekocht. Nu begrijp ik echter niet hoe ik makkelijk mijn snelheid en afstand kan meten + registreren. Buiten doe ik dat met de Samsung Health app, want met Strava lukt het mij niet om een rit te starten als fietser. Ik vermoed dat hij de GPS dan niet ziet.

In de Garmin Connect app heeft hij mijn rit gisteren niet geregistreerd. Wel de test stukken daarvoor. Dus wellicht is de connectie uitgevallen.

Gisteren heb ik de Samsung Health app wel de Excercise bike optie aangezet, maar dan zie ik alleen maar een tijd en dus geen snelheid/afstand. Ik kan wellicht wel de normale bicycle optie pakken, maar dan wil hij uiteraard mijn GPS locatie bijhouden. Wat niet nodig is, want ik zit op 1 plek. Ik wil graag gewoon zien hoe hard ik ga + ongeveer de afstand, wat mijn hartslag is zodat ik bij kan sturen waar nodig.

Iemand een idee waar ik dat dan wel mee kan? Of was het gewoon domme pech dat die Garmin Connect hem niet heeft opgepakt. Ik hoef het niet per se te posten op Strava of wat dan ook. Het is voor mij gewoon leuk om bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-05 13:11
Even een vraagje voor de TainerRoad gebruikers hier.

Wanneer ik vanaf mijn laptop naar de website ga van trainerroad en inlog... ga ik naar Trainnow.

Hier geeft hij dan 3 work-outs aan die voor mij op dat moment het meest geschikt zijn.

Vervolgens open ik de TrainerRoad app op mijn telefoon en er staan bij Trainnow 3 compleet andere trainingen?

Vreemd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03:52
pier87 schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:11:
Even een vraagje voor de TainerRoad gebruikers hier.

Wanneer ik vanaf mijn laptop naar de website ga van trainerroad en inlog... ga ik naar Trainnow.

Hier geeft hij dan 3 work-outs aan die voor mij op dat moment het meest geschikt zijn.

Vervolgens open ik de TrainerRoad app op mijn telefoon en er staan bij Trainnow 3 compleet andere trainingen?

Vreemd toch?
Tja, als je op de app op de refresh knop drukt komen er ook nieuwe trainingen. Blijkbaar past er meer dan 1 training bij je trainingsstatus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dullahan
  • Laatst online: 27-05 13:56
Ik heb een vraag over het monteren van een quick-release racefiets op de tacx flux s.
De tacx heb ik 2e hands gekocht en kwam zonder adapters (ook niet voor thru-axle), maar wel met body en snelspanner.
Ik heb op de site van garmin deze https://www.garmin.com/nl-NL/p/pn/S0053 gekocht, omdat die gelinkt waren als vervangend onderdeel voor deze tacx.
Nu blijken deze dus niet te passen. Garmin support gebeld die konden me toen niet helpen, moest mailen, nog geen reactie op.

Mijn vraag is nu, waar is het fout gegaan? heb ik het verkeerde product gekocht? ik zag op de site ook deze https://www.garmin.com/nl-NL/p/pn/S0054 (voor steekas) en deze https://www.garmin.com/nl-NL/p/pn/T2885 (heeft meer onderdelen dan ik nodig heb dus vond ik overdreven). Maar ik vind het vooral vreemd dat een onderdeel dat op de site gelinkt is aan de tacx, niet op de tacx zelf past (dat het onderdeel niet op de body past kan ik begrijpen omdat je er een andere body op kan zetten).

Als iemand hier antwoord op heeft (of misschien zelfs een setje heeft liggen die ik kan overnemen?) erg bedankt, ondertussen wacht ik op garmin support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Dullahan schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:55:
Ik heb een vraag over het monteren van een quick-release racefiets op de tacx flux s.
De tacx heb ik 2e hands gekocht en kwam zonder adapters (ook niet voor thru-axle), maar wel met body en snelspanner.
Ik heb op de site van garmin deze https://www.garmin.com/nl-NL/p/pn/S0053 gekocht, omdat die gelinkt waren als vervangend onderdeel voor deze tacx.
Nu blijken deze dus niet te passen. Garmin support gebeld die konden me toen niet helpen, moest mailen, nog geen reactie op.

Mijn vraag is nu, waar is het fout gegaan? heb ik het verkeerde product gekocht? ik zag op de site ook deze https://www.garmin.com/nl-NL/p/pn/S0054 (voor steekas) en deze https://www.garmin.com/nl-NL/p/pn/T2885 (heeft meer onderdelen dan ik nodig heb dus vond ik overdreven). Maar ik vind het vooral vreemd dat een onderdeel dat op de site gelinkt is aan de tacx, niet op de tacx zelf past (dat het onderdeel niet op de body past kan ik begrijpen omdat je er een andere body op kan zetten).

Als iemand hier antwoord op heeft (of misschien zelfs een setje heeft liggen die ik kan overnemen?) erg bedankt, ondertussen wacht ik op garmin support.
op welke manier passen ze niet? ik zou namelijk ook zeggen dat je daarmee de juiste doppen hebt.
bij de flux s review van DCR zie je dit plaatje van de standaard (preinstalled) dop aan de DS:
Afbeeldingslocatie: https://media.dcrainmaker.com/images/2018/10/DSC_2058_thumb.jpg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dullahan
  • Laatst online: 27-05 13:56
Prulleman schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:24:
[...]

op welke manier passen ze niet? ik zou namelijk ook zeggen dat je daarmee de juiste doppen hebt.
bij de flux s review van DCR zie je dit plaatje van de standaard (preinstalled) dop aan de DS:
[Afbeelding]
Dat had ik idd even moeten vermelden.

ik denk dat de maat schroefdraad net niet klopt, want ze pakken gewoon niet. Ik zie verder geen beschadigingen oid dus daar ligt het denk ik niet aan. Aan de drive side/cassette, is de dop te groot (ik kan hem helemaal op de schroefdraad plaatsen zonder te draaien, en dan nog een beetje bewegen). aan de NDS is hij denk ik ook te groot maar daar is het lastiger te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Dullahan schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:05:
[...]

ik denk dat de maat schroefdraad net niet klopt, want ze pakken gewoon niet. Ik zie verder geen beschadigingen oid dus daar ligt het denk ik niet aan. Aan de drive side/cassette, is de dop te groot (ik kan hem helemaal op de schroefdraad plaatsen zonder te draaien, en dan nog een beetje bewegen). aan de NDS is hij denk ik ook te groot maar daar is het lastiger te zien.
Bij de product info staat nog dit
diameter van de trainer is ingesteld voor 12mm-assen
Misschien dat daar meer varianten van zijn, maat zo goed ken ik de flux serie niet..

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-05 15:57
@Dullahan Er zijn 2 revisies van de Flux S. Ik heb laatst deze besteld om een steekas fiets op een originele flux te plaatsen. Daar noemen ze ook dat deze voor een "type 1" as is, mogelijk heb jij ook de oude versie en dan zul je deze moeten hebben.

Flickr - Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart_001
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-05 22:17
Dullahan schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:05:
[...]

Kan je foto maken eventueel ? Welk body zit er juist op ( denk dat je daaraan de versie kan zien van de flux ) Zit er niet nog een afstandsbus ofzo op de trainer die er nog af moet ?

[ Voor 6% gewijzigd door Bart_001 op 19-12-2022 13:12 ]

Pagina: 1 ... 119 ... 158 Laatste