Heb je de Lifeline Pro besteld bij Wiggle? Of kan je m ergens in Nederland bestellen?SirLenncelot schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 09:12:
[Afbeelding]
Paincave af hoor. Na de verbouwing van de zolder bleek er “opeens” een plek te zijn waar mijn setup precies voor het raam in past![]()
LifelinePro desk is wel een goede toevoeging. Wilde eerst een kleine tv+AppleTV erop zetten, maar moet nog een goed(koop) compact exemplaar vinden. Mijn oude 32” bleek wat heftig zo kort voor mijn neus.
@Rogier V http://chainreactioncycles.com/
Wiggle vroeg vrij forse verzendkosten CRC eigenlijk niets. Duurt ongeveer een week voordat ie aankomt in Nederland. Miste en onderdeel en toen kreeg ik een complete nieuwe tafel gestuurd. Duurde ook weer een week.
Wiggle vroeg vrij forse verzendkosten CRC eigenlijk niets. Duurt ongeveer een week voordat ie aankomt in Nederland. Miste en onderdeel en toen kreeg ik een complete nieuwe tafel gestuurd. Duurde ook weer een week.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Geen importkosten gehad?SirLenncelot schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 19:31:
@Rogier V http://chainreactioncycles.com/
Deze is zeker met een "engelse stekker"?
https://www.chainreaction...ith-sockets/rp-prod198575
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Geen import kosten & inderdaad met Engelse stekker.
Daarnaast is het ook goed de ruimte te ventileren. Als je eens test met een weerstation zal je zien dat na een Zwift race van een uur de luchtvochtigheid van onder de 50% naar over de 80% stijgt.JEROENrgfgf schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:25:
[...]Ik had het effect van een ventilator ook onderschat. De eerste paar keer dat ik fietste lag er binnen 15 minuten al een plasje onder mn fiets en kwam het zweet op elke mogelijke plek naar buiten. De eerste keer dat ik een wat intensievere workout had dacht ik dat ik van mijn stokje zou gaan.
Toch maar een ventilator aangeschaft aangezien er een zo'n soort gelijke workout op de planning stond. Na een half uur had ik nog steeds geen zweet van mijn voorhoofd gedept en kwam ik ook redelijk voldaan en 'fris' de fiets af in plaats van afgepeigerd.
Een airco in je Zwift ruimte is top. Verse lucht de kamer in blazen, of "vuile" lucht naar buiten blazen, is ook al prima.
Voor degene met al een "dure" direct drive trainer in huis. Een dedicated Zwift fiets is ook een mogelijkheid.jasperdeman schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:17:
Zijn er hier mensen die indoor fietsen op een Wahoo Kickr Bike of Tacx Neo Bike?
Wat zijn de ervaringen t.o.v. een vergelijkbare kwaliteit direct-drive trainer met fiets?
Zelf heb ik op zolder een 10 jaar oude fiets op een 5 jaar oude Elite Direto direct drive. Dit is op zich prima, maar zeker niet helemaal stil. Vooral de fiets maakt ondanks schoon materiaal veel geluid, vooral met schakelen. Met slapende kids is dat niet ideaal. Bovendien heb ik geen zin om mijn "goede" racefiets, waar ik nog steeds mee buiten fiets telkens naar boven en beneden te tillen.
Daarom overweeg ik een complete trainerbike, mogelijk komen er mooie deals tijdens blackfriday om die keuze nog interessanter te maken.
Zoek een (schade) frame met vergelijkbare geometrie als je buiten fiets en monteer zadel, stuur en aandrijving. Als je een beetje handig bent kan je met beperkt budget iets maken wat erg goed werkt voor Zwift!
En om het stil te houden. Een goedkope _nieuwe_ groepset van een merk als Sensah voldoet dan zeker. 2x11 is te vinden voor 350 euro (crank, brakeshifters, derailleur, ketting, cassette)
[ Voor 7% gewijzigd door oNo op 06-11-2022 09:01 ]
Hou wel in de gaten dat een airco NIETS ventileert. Er komt dus geen verse lucht binnen.oNo schreef op zondag 6 november 2022 @ 08:23:
[...]
Daarnaast is het ook goed de ruimte te ventileren. Als je eens test met een weerstation zal je zien dat na een Zwift race van een uur de luchtvochtigheid van onder de 50% naar over de 80% stijgt.
Een airco in je Zwift ruimte is top. Verse lucht de kamer in blazen, of "vuile" lucht naar buiten blazen, is ook al prima.
Verse lucht (zuurstof) en het koelen van het lichaam middels een ventilator is de essentie. De omgevingstemperatuur is van secundair belang.
Hoe hoger (en hoe vochtiger) de omgevingstemperatuur, hoe moeilijker het lichaam zelf de warmte kan afvoeren.Stillekracht schreef op zondag 6 november 2022 @ 08:31:
[...]
Hou wel in de gaten dat een airco NIETS ventileert. Er komt dus geen verse lucht binnen.
Verse lucht (zuurstof) en het koelen van het lichaam middels een ventilator is de essentie. De omgevingstemperatuur is van secundair belang.
Mee eens, de omgevingstemperatuur speelt wel een rol.Als het 25 graden is wordt het wat lastig.
Wat nog wat helpt is op de blote huid koelen, dus geen zweetshirt aan.
Zo.......nu ga ik een paar uurtje binnen zweten! Het is 14 graden in de ruimte waar ik ga trappen. Prima temperatuur, zweetshirt aan, ventilatie aan (wtw), ventilator aan en gaaaaan!
Wat nog wat helpt is op de blote huid koelen, dus geen zweetshirt aan.
Zo.......nu ga ik een paar uurtje binnen zweten! Het is 14 graden in de ruimte waar ik ga trappen. Prima temperatuur, zweetshirt aan, ventilatie aan (wtw), ventilator aan en gaaaaan!
[ Voor 35% gewijzigd door Stillekracht op 06-11-2022 08:52 ]
Een airco kan de temperatuur EN de luchtvochtigheid stabiel houden. Prima voor omstandigheden waar je geen te koude/warme verse lucht van buiten wil.Stillekracht schreef op zondag 6 november 2022 @ 08:31:
[...]
Hou wel in de gaten dat een airco NIETS ventileert. Er komt dus geen verse lucht binnen.
Ik heb het getest en er zit 50-80w verschil in het gemeten vermogen tussen de suito en mn favero assioma powermeter. Verklaart wel waarom ik de pedalen niet rond kreeg, want het fluctueert ook nogal.yeehaw schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 07:56:
[...]
Ik zie net dat ik nog garantie heb tot 16 November. Zal dus even snel de power meter pedalen eronder doen en nogmaals testen idd
Tijd voor een garantieaanvraag.
Zie mijn bericht, ook problemen met de suito: OsiriX in "Het grote indoor cycling topic"yeehaw schreef op zondag 6 november 2022 @ 15:54:
[...]
Ik heb het getest en er zit 50-80w verschil in het gemeten vermogen tussen de suito en mn favero assioma powermeter. Verklaart wel waarom ik de pedalen niet rond kreeg, want het fluctueert ook nogal.
Tijd voor een garantieaanvraag.
Eventueel kan je ook proberen de stappen via de Elite support te doorlopen om een nieuwe power map te krijgen.
Wat garantie betreft, dat is bij mij ook een optie. Maar om de trainer nu een maand ofzo kwijt te zijn zit ik ook niet op te wachten.

Bedankt, ik wacht even af waar de winkel mee komt. Ik fiets nu nog veel buiten dus opzich kan hij wel even missen.
Door omstandigheden alweer 2 maanden volop binnen aan het fietsen en het valt mij toch wel meer op hoe onvoorstelbaar slecht de klassementen zijn op Zwift. Er rijden zoveel mensen rond met de verkeerde instellingen waardoor er tijden zoals 30 minuten op de Alpe staan. Dan moet je zelf toch ook wel in de gaten hebben dat er iets niet klopt.. Ik snap dat er mensen zijn die wat beter presteren zonder de invloeden die je buiten hebt maar wat is er nu leuk aan om met zo'n onrealistische getallen te rijden?
Bovenstaande maakt mij in zoverre niet uit maar het zorgt er wel voor dat het haast onmogelijk is om op een normale manier een trui te pakken. Tenzij je op een rustig moment op een rustig stuk te keer gaat dan..
Bovenstaande maakt mij in zoverre niet uit maar het zorgt er wel voor dat het haast onmogelijk is om op een normale manier een trui te pakken. Tenzij je op een rustig moment op een rustig stuk te keer gaat dan..
Gewoon in de wereld gaan en daarna internet eruit gooien, pak je alle truien die je wil.la_fusion schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:42:
Door omstandigheden alweer 2 maanden volop binnen aan het fietsen en het valt mij toch wel meer op hoe onvoorstelbaar slecht de klassementen zijn op Zwift. Er rijden zoveel mensen rond met de verkeerde instellingen waardoor er tijden zoals 30 minuten op de Alpe staan. Dan moet je zelf toch ook wel in de gaten hebben dat er iets niet klopt.. Ik snap dat er mensen zijn die wat beter presteren zonder de invloeden die je buiten hebt maar wat is er nu leuk aan om met zo'n onrealistische getallen te rijden?
Heeft iemand hier evaring met Join icm Garmin Edge voor de aansturing en afwerking van een workout?
Mijn Edge 530 wil niet lekker samenwerken met de Zwift Hub : de vermogens lijken continu te hoog. Ik vermoed dat de Edge de Zwift hub niet goed aanstuurt.
ik exporteer de workout vanuit Join naar Garmin Connect en vanuit daar naar de Edge 530. De Hub is gekoppeld als trainer met mijn Edge. Ik trap in ERG mode continu een te hoog vermogen, en kom alleen in de juiste target range als ik mijn candans sterk verlaag. Bij de koppeling ben ik verder afgebleven van de settings op de edge (wielmaat/versnellingsratio / fiets gewicht(?) ).
De hub zelf werkt prima in bijvoorbeeld Zwift. Ik heb de voorkeur om de edge te gebruiken aangezien ik weinig geef om de graphics van Zwift.
Mijn Edge 530 wil niet lekker samenwerken met de Zwift Hub : de vermogens lijken continu te hoog. Ik vermoed dat de Edge de Zwift hub niet goed aanstuurt.
ik exporteer de workout vanuit Join naar Garmin Connect en vanuit daar naar de Edge 530. De Hub is gekoppeld als trainer met mijn Edge. Ik trap in ERG mode continu een te hoog vermogen, en kom alleen in de juiste target range als ik mijn candans sterk verlaag. Bij de koppeling ben ik verder afgebleven van de settings op de edge (wielmaat/versnellingsratio / fiets gewicht(?) ).
De hub zelf werkt prima in bijvoorbeeld Zwift. Ik heb de voorkeur om de edge te gebruiken aangezien ik weinig geef om de graphics van Zwift.
[ Voor 8% gewijzigd door wibblemoo op 07-11-2022 14:27 ]
Heb je dat in alle versnellingen? Sommige trainers hebben (ondanks dat ze direct drive zijn) nog steeds een powerband waarin ze kunnen werken. Het zou dus kunnen dat in een bepaalde gearing je niet lekker in ERG mode kunt werken. Dat is iets wat je redelijk makkelijk kunt uitsluiten.wibblemoo schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:20:
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ga ik proberen, het leek al wat beter te gaan zonder vermogensmeter gekoppeld.
Er zijn in de hele wereld ook gewoon gasten die heel hard kunenn trappen en niet in de buurt van de echte Alpe wonen. Licht gewicht en toch t*ring hard kunnen trappen. Maar er word ook genoeg gecheat ja, so be it. Maak me er niet druk omla_fusion schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:42:
Tja, dat is buiten niet anders toch. Een segmentje pakken is schier onmogelijk als overal dik boven de 50km/h staat.rolandos582 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:34:
[...]
Er zijn in de hele wereld ook gewoon gasten die heel hard kunenn trappen en niet in de buurt van de echte Alpe wonen. Licht gewicht en toch t*ring hard kunnen trappen. Maar er word ook genoeg gecheat ja, so be it. Maak me er niet druk om
In zwift werkt het volgende heel goed (voor mij althans): "Er is 1 tegenstander. Diegene die voor je rijdt"
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Mij maakt het verder ook niet uit en doe ook zeker niet mee voor de truien, ook niet buiten ;-) Ik vraag mij alleen af met welk idee die personen zelf in Zwift rijden. Als je toch weet dat je normaal op zondag helemaal uitgeput thuiskomt met 26 km/h en dan nu ineens met diezelfde snelheid de Alpe opfietst.. dan vraag ik mij gewoon af met welk idee je dat doet. Met andere woorden, ik snap niet waarom mensen ermee willen cheaten, je bereikt er gewoon niets meer mee.
Dat werkt bij mij ook heel goed om iedere rit mezelf weer helemaal de tering in te rijden inderdaadMistraller schreef op donderdag 10 november 2022 @ 00:05:
[...]
In zwift werkt het volgende heel goed (voor mij althans): "Er is 1 tegenstander. Diegene die voor je rijdt"
Dit soort mensen geniet niet van hun gemiddelde snelheid, maar van het feit dat een hele grote groep zich hieraan loopt op te winden.la_fusion schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:15:
Mij maakt het verder ook niet uit en doe ook zeker niet mee voor de truien, ook niet buiten ;-) Ik vraag mij alleen af met welk idee die personen zelf in Zwift rijden. Als je toch weet dat je normaal op zondag helemaal uitgeput thuiskomt met 26 km/h en dan nu ineens met diezelfde snelheid de Alpe opfietst.. dan vraag ik mij gewoon af met welk idee je dat doet. Met andere woorden, ik snap niet waarom mensen ermee willen cheaten, je bereikt er gewoon niets meer mee.
[...]
Dat werkt bij mij ook heel goed om iedere rit mezelf weer helemaal de tering in te rijden inderdaad
Of ze weten gewoon niet beter en rijden met een non smart trainer iedereen zoek. Ik kan me er niet druk over maken.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Er zullen er vast met verkeerde instellingen tussen staan, maar als je naar nr.3 kijkt van de AdZ op strava is dat deze gast: https://www.procyclingstats.com/rider/jason-osborne met deze rit: https://www.strava.com/ac...ments/2791323642634223682
Wellicht heeft hij zijn gewicht enigszins optimistisch genoteerd of is er een afwijking op zijn powermeter (of idd een non-smart trainer), maar ook zonder dat komt ie waarschijnlijk wel vrij vlot naar boven. 40 minuten zal hij in ieder geval ook met correcte instellingen nog wel halen.
Overigens heb ik wel vaker een hele verzameling truien gehad, als je niet een van de drie standaard selecteerbare werelden pakt omdat je bv een workout doet op een of andere random route en je pakt toevallig net in een VO2Max interval een segment mee is het meestal wel raak.
Overigens heeft mijn join eindelijk het licht gezien en begint hij me pittige trainingen voor te schotelen, maar het is wel een beetje direct met overshoot
. 5*4min@120% kreeg ik voorgeschoteld. Wel braaf geprobeerd te voltooien, maar zeker de laatste interval stonden mijn benen zo'n beetje in de fik.
Wellicht heeft hij zijn gewicht enigszins optimistisch genoteerd of is er een afwijking op zijn powermeter (of idd een non-smart trainer), maar ook zonder dat komt ie waarschijnlijk wel vrij vlot naar boven. 40 minuten zal hij in ieder geval ook met correcte instellingen nog wel halen.
Overigens heb ik wel vaker een hele verzameling truien gehad, als je niet een van de drie standaard selecteerbare werelden pakt omdat je bv een workout doet op een of andere random route en je pakt toevallig net in een VO2Max interval een segment mee is het meestal wel raak.
Overigens heeft mijn join eindelijk het licht gezien en begint hij me pittige trainingen voor te schotelen, maar het is wel een beetje direct met overshoot

[ Voor 19% gewijzigd door Bastard op 10-11-2022 10:44 ]
Dan was het een goede Vo2Max workoutBastard schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:55:
Overigens heeft mijn join eindelijk het licht gezien en begint hij me pittige trainingen voor te schotelen, maar het is wel een beetje direct met overshoot. 5*4min@120% kreeg ik voorgeschoteld. Wel braaf geprobeerd te voltooien, maar zeker de laatste interval stonden mijn benen zo'n beetje in de fik.
Voor de liefhebbers: Zwift Hub is weer op voorraad. Heb er net een besteld. Ben benieuwd!
https://eu.zwift.com/pages/zwift-hub
Ik kreeg ook een melding en heb hem gelijk besteld! Nog maar net begonnen met fietsen (na blessure moeten stoppen met hardlopen na ruim 25 jaar) dus heerlijk alles ontdekken.sOid schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:08:
Voor de liefhebbers: Zwift Hub is weer op voorraad. Heb er net een besteld. Ben benieuwd!
Kom hier zeker nog wel eens terug voor vragen

Doet een beetje denken aan dit oude verhaal:Phydomir schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:46:
Of ze weten gewoon niet beter en rijden met een non smart trainer iedereen zoek. Ik kan me er niet druk over maken.
https://www.cyclingweekly...de-takes-zwift-kom-375231
https://cyclingmagazine.c...ble-internet-controversy/
[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 11-11-2022 06:03 ]
Hele volksstammen kunnen niet eens de strava app op hun telefoon switchen van fietsen naar (hard)lopen of andersom.la_fusion schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:15:
ik snap niet waarom mensen ermee willen cheaten, je bereikt er gewoon niets meer mee.
True, inclusief het uploaden van compleet random foto's bij de activiteit of 3 dagen aan autoritten bij het uitlaten van de hond erbij zettenmhr-zip schreef op donderdag 10 november 2022 @ 22:14:
[...]
Hele volksstammen kunnen niet eens de strava app op hun telefoon switchen van fietsen naar (hard)lopen of andersom.

Maar lang verhaal kort, die segmentjes zijn in de open wereld van Zwift helemaal niet meer relevant, te veel wildgroei, binnen de context van een event kunnen ze op zich nog wel leuk (en nuttig in het geval van een punten race zoals ZRL) zijn.
Ik heb 2 vragen/adviesvragen:
Iemand hier toevallig ervaring met het chromecasten van zwift?
Heb m'n setup veranderd. Had altijd een beamer met laptop, maar de laptop uit 2014 kan 't niet meer aan en de beamer krijgt een andere plek. Dus ben waarschijnlijk overgeleverd aan de Chromecast als dat werkt, anders moet ik met hele lange kabels gaan rotzooien... Het liefst cast ik vanaf een chromebook of telefoon.
Verder wil ik m'n kickr core setup een beetje "portable" maken. Ik ben de zolder aan het verbouwen en wil de fiets met trainer in een hoekje kunnen zetten als ik klaar ben en op een andere plek kunnen zetten tov de beamer als ik wil fiets . Heeft iemand hier iets zelf geknutseld zodat het geheel te verplaatsen is? Of moet ik gewoon met een houten plank met handdoek eronder gaan werken
Iemand hier toevallig ervaring met het chromecasten van zwift?
Heb m'n setup veranderd. Had altijd een beamer met laptop, maar de laptop uit 2014 kan 't niet meer aan en de beamer krijgt een andere plek. Dus ben waarschijnlijk overgeleverd aan de Chromecast als dat werkt, anders moet ik met hele lange kabels gaan rotzooien... Het liefst cast ik vanaf een chromebook of telefoon.
Verder wil ik m'n kickr core setup een beetje "portable" maken. Ik ben de zolder aan het verbouwen en wil de fiets met trainer in een hoekje kunnen zetten als ik klaar ben en op een andere plek kunnen zetten tov de beamer als ik wil fiets . Heeft iemand hier iets zelf geknutseld zodat het geheel te verplaatsen is? Of moet ik gewoon met een houten plank met handdoek eronder gaan werken
[ Voor 42% gewijzigd door Baxbax op 12-11-2022 13:51 ]
meeste Chromebooks hebben video uit?Baxbax schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:41:
Het liefst cast ik vanaf een chromebook of telefoon.
Ik heb hem sinds de eerste voorraad, bevalt goedAidacra schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:06:
[...]
Ik kreeg ook een melding en heb hem gelijk besteld! Nog maar net begonnen met fietsen (na blessure moeten stoppen met hardlopen na ruim 25 jaar) dus heerlijk alles ontdekken.
Kom hier zeker nog wel eens terug voor vragen
Gisteren ook maar een Vacmaster Cardio bestelt nog, kijken of dat verschil maakt.
Hoe gaan jullie eigenlijk om met workouts en buiten fietsen in Zwift? Ik probeer 3x per week te zwiften (maandag, woensdag en vrijdag) en zondags met vrienden buiten op de mountainbike.
Nu heb ik gister een redelijk intensieve tocht gereden (gem hartslag 174, max hartslag 200, 2u45min). Kan ik vanavond beter even rustig een training doen of gewoon verder gaan aan met het schema in Zwift?
Nu heb ik gister een redelijk intensieve tocht gereden (gem hartslag 174, max hartslag 200, 2u45min). Kan ik vanavond beter even rustig een training doen of gewoon verder gaan aan met het schema in Zwift?
Klinkt alsof je behoorlijk hebt doorgereden. Je voelt zelf hoe de benen voelen, maar een dag rust of een herstelritje (lage hartslag, max 45. min, 'gewoon lekker peddelen en vogeltjes kijken') om de benen even los te trappen klinkt als een goed idee.Robje1244 schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:56:
Hoe gaan jullie eigenlijk om met workouts en buiten fietsen in Zwift? Ik probeer 3x per week te zwiften (maandag, woensdag en vrijdag) en zondags met vrienden buiten op de mountainbike.
Mocht je overigens strava gebruiken, kan ik intervals.icu aanraden. Kan je netjes zien wat die denkt van je huidige belastbaarheid en of het slim is jezelf weer tot puin te rijden in Zwift
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Gisteren was ik redelijk leeg na de tocht maar vandaag heb ik eigenlijk nergens last meer van. Misschien dat ik er vanavond iets anders over denk als ik weer op de fiets stapStufferdt schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:01:
[...]
Klinkt alsof je behoorlijk hebt doorgereden. Je voelt zelf hoe de benen voelen, maar een dag rust of een herstelritje (lage hartslag, max 45. min, 'gewoon lekker peddelen en vogeltjes kijken') om de benen even los te trappen klinkt als een goed idee.
Mocht je overigens strava gebruiken, kan ik intervals.icu aanraden. Kan je netjes zien wat die denkt van je huidige belastbaarheid en of het slim is jezelf weer tot puin te rijden in Zwift
Ik denk dat ik vanavond toch maar een rustig herstelritje ga doen en woensdag weer verder ga met de workout.
Bedankt voor de tip. Ga er vanavond eens naar kijken
Ik gebruik JOIN als trainingsapp. Deze zal je zeker wat rust in gaan bouwen.Robje1244 schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:56:
Het is wat je wilt:
Wil je beter worden: Rust is beter
Wil je gewoon lekker moe worden: Ga lekker door met zwiften.
Ik kan de elite Suito kopen voor 469+50 euro voor de casette of de zwift hub voor 499 + 25 shipping.
Wat zal de beter koop zijn?
[ Voor 6% gewijzigd door Terrie op 18-11-2022 07:39 ]
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
De Suito wordt toch inclusief cassette geleverd?Terrie schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 07:37:
Ik kan de elite Suito kopen voor 469+50 euro voor de casette of de zwift hub voor 499 + 25 shipping.
Volgens mij zijn daar verschillende versies van in omloop. Meestal is de -T versie bij Elite de versie zonder cassette meegeleverdLa1974 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:14:
[...]
De Suito wordt toch inclusief cassette geleverd?
Tacx NEO Bike Plus In-Depth Review: https://www.dcrainmaker.c...plus-in-depth-review.html
Shifters zien er stuk beter uit dan de V1, maar verder vooral stuk duurder. Ik hoop dat de optie om te kiezen welke schakelmethode (bv SRAM) ook nog naar de V1 komt.
Shifters zien er stuk beter uit dan de V1, maar verder vooral stuk duurder. Ik hoop dat de optie om te kiezen welke schakelmethode (bv SRAM) ook nog naar de V1 komt.
Dus beide (Tacx, Wahoo) V2 bike zijn tot dusverre beperkte updates. Dat maakt een V1 met een leuke korting wel erg interessant.
If you can see, look. If you can look, observe
Klopt, de suito -t is zonder casette.scraemus schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:50:
[...]
Volgens mij zijn daar verschillende versies van in omloop. Meestal is de -T versie bij Elite de versie zonder cassette meegeleverd
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Update: ik heb de drivetrain helemaal schoongemaakt en met squirt wax behandeld. Dit geeft een significant verschil.Dirk0s schreef op woensdag 2 november 2022 @ 06:32:
[...]
Dus jij gaat het gewoon zo laten? ik zal deze week ook eens een filmpje maken, gister nog een stukje gefietst maar vond het geluid toch wel zorgwekkend klinken voor de onderdelen
Voor de aankleding van de gym nog een leuke lamp gemaakt
:strip_exif()/f/image/Zqkm9hz6f7pY0r4LtC5HvIq2.jpg?f=fotoalbum_large)
Ingrediënten:
- Doosje van de Zwift handdoeken set.
- Lidl Zigbee mood light
:strip_exif()/f/image/Zqkm9hz6f7pY0r4LtC5HvIq2.jpg?f=fotoalbum_large)
Ingrediënten:
- Lidl Zigbee mood light
Mijn Tacx Flux S maakt een irritant piepend geluid, iemand eerder met dit bijltje gehakt? Het lijkt er op alsof er intern iets aanloopt.
De wijzen komen uit het Oosten!
Kijk even op deze facebook pagina, in het deel bestanden zitten handleidingen enz...NoepZor schreef op zondag 20 november 2022 @ 14:02:
Mijn Tacx Flux S maakt een irritant piepend geluid, iemand eerder met dit bijltje gehakt? Het lijkt er op alsof er intern iets aanloopt.
Zijn veel personen die er last van hebben.
https://www.facebook.com/groups/1246355348749602/files/files
Zelf heb ik het ook gehad en buiten de garantie is de Tacx flux S vervangen voor een nieuwe.
De Zwift Hub is hier inmiddels ook binnen. Binnenkort de spullen maar eens aansluiten.
Ik ben even nieuwsgierig of mensen de Hub combineren met een voorwielsteun? En zo ja met welke?
Ik ben even nieuwsgierig of mensen de Hub combineren met een voorwielsteun? En zo ja met welke?
Waarom zou je dat willen? Je fiets komt dan schuin te staan, tenzij je ook de Zwift Hub op een gelijke verhoging plaatst.Reklameon schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:32:
De Zwift Hub is hier inmiddels ook binnen. Binnenkort de spullen maar eens aansluiten.
(Je ziet het wel bij wheel-on trainers, maar dan zit je achterwiel ook een paar cm boven de grond op de rol.)
Dank, ik dacht al dat het niet nodig zou zijn.J-M-T schreef op donderdag 24 november 2022 @ 22:27:
[...]
Waarom zou je dat willen? Je fiets komt dan schuin te staan, tenzij je ook de Zwift Hub op een gelijke verhoging plaatst.
(Je ziet het wel bij wheel-on trainers, maar dan zit je achterwiel ook een paar cm boven de grond op de rol.)
Bij een Elite Direto XR(-T) is het wel nodig (wordt ook meegeleverd in dat geval overigens)J-M-T schreef op donderdag 24 november 2022 @ 22:27:
[...]
Waarom zou je dat willen? Je fiets komt dan schuin te staan, tenzij je ook de Zwift Hub op een gelijke verhoging plaatst.

Heb je het logo zelf uitgesneden of was dat al?Tranze schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 18:38:
Voor de aankleding van de gym nog een leuke lamp gemaakt![]()
[Afbeelding]
Ingrediënten:
- Lidl Zigbee mood light
Nu bij de Bol.com voor 579; https://www.bol.com/nl/nl...t-drive/9200000096285504/
(Weet niet wat hij bij de Mantel was)
zwift hub is ook weer op voorraad op de site
Dat was al zosanger1981 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:43:
[...]
Heb je het logo zelf uitgesneden of was dat al?
Ik vind het fietsen zonder zo'n steun niet echt fijn, dan schiet je stuur alle kanten op, vooral als je wat intensiever bezig bent. Je kan deze nemen, of eentje van Tacx bijvoorbeeld.Reklameon schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:32:
òÓ - MHI SRK-35-ZSX
Ow nice! Jammer dat het niet leverbaar is momenteel...
Of helemaal goed doen en voor een Elite Sterzo Smart gaanHartox schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:42:
[...]
Ik vind het fietsen zonder zo'n steun niet echt fijn, dan schiet je stuur alle kanten op, vooral als je wat intensiever bezig bent. Je kan deze nemen, of eentje van Tacx bijvoorbeeld.
Werkt dat ook ergens voor, of is dat puur een gimmick? Reviews zijn niet extreem denderend? https://thesweetcyclists....rt-zwift-steering-review/sanger1981 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:52:
[...]
Of helemaal goed doen en voor een Elite Sterzo Smart gaan
https://www.slowtwitch.co..._Steering_Like__7866.html
Een voorwielsteun is wel nodig om je fiets horizontaal te plaatsen. Er valt wat te zeggen dat als je bergop fietst dat je steun ook iets hoger moet zijn. Je houding op de fiets is dan immers iets anders.
Persoonlijk zie ik het nut niet in van een steering plate.
Persoonlijk zie ik het nut niet in van een steering plate.
In sommige events in Zwift kun je dan echt zelf sturen. Ik vond het wel iets (leuks) toevoegen toen ik nog met trainer fietste. Eigenlijk vind ik dat mijn smartbike het eigenlijk ook zou moeten hebben (maar helaas).Barryvdh schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:50:
[...]
Werkt dat ook ergens voor, of is dat puur een gimmick? Reviews zijn niet extreem denderend? https://thesweetcyclists....rt-zwift-steering-review/
https://www.slowtwitch.co..._Steering_Like__7866.html
Hangt volgens mij van je trainer af of dat nodig is.Stillekracht schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:07:
Een voorwielsteun is wel nodig om je fiets horizontaal te plaatsen.
Ik heb er met de Zwift hub geen last van iigz dus nog geen steun nodig gehad. (Al ga ik nog niet zo hardGerbenBK schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:14:
[...]
Hangt volgens mij van je trainer af of dat nodig is.
Sommige smartbikes doen het sturen met knoppen aan de binnenkant van de hoodssanger1981 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:13:
[...]
In sommige events in Zwift kun je dan echt zelf sturen. Ik vond het wel iets (leuks) toevoegen toen ik nog met trainer fietste. Eigenlijk vind ik dat mijn smartbike het eigenlijk ook zou moeten hebben (maar helaas).
Ja klopt, maar mijne niet. Dat zou ik overigens een stuk minder leuk vinden ook.scraemus schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:22:
[...]
Sommige smartbikes doen het sturen met knoppen aan de binnenkant van de hoods
Hi allen, ben nieuw in dit topic want pas sinds februari aan het fietsen. En sinds het matig weer is lukt dat buiten niet meer echt, dus was hard op zoek naar invulling voor de winter. Heb zojuist in het staartje van de black-friday een Tacx Neo 2 Smart fiets besteld, mooie aanbieding voor € 850 bij bol.com. Erg benieuwd hoe dat gaat bevallen. Is enerzijds misschien wat overkill voor een eerste indoor-trainer, maar anderzijds bevalt het fietsen mij zo goed dat ik het liefst ook in de winter vele uurtjes ga maken, en dan liever ook ook meteen op een heel fijn exemplaar trainer. Hopelijk vind ik het ook echt leuk, dat binnen fietsen, anders is het een duur grapje...
Voor nu nog even de vraag: welke accessoires heb ik nu logischerwijs nog nodig? Is om vlot te kunnen starten eigenlijk alleen de cassette nog nodig? Of is een trainingsmat eigenlijk ook wel een must? En iemand nog tips voor wat voor soort cassette ik er dan het beste op kan zetten?
Voor nu nog even de vraag: welke accessoires heb ik nu logischerwijs nog nodig? Is om vlot te kunnen starten eigenlijk alleen de cassette nog nodig? Of is een trainingsmat eigenlijk ook wel een must? En iemand nog tips voor wat voor soort cassette ik er dan het beste op kan zetten?
[ Voor 8% gewijzigd door Valorian op 25-11-2022 23:05 ]
Belangrijkste accessoire is een ventilator.Valorian schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 22:48:
Hi allen, ben nieuw in dit topic want pas sinds februari aan het fietsen. En sinds het matig weer is lukt dat buiten niet meer echt, dus was hard op zoek naar invulling voor de winter. Heb zojuist in het staartje van de black-friday een Tacx Neo 2 Smart fiets besteld, mooie aanbieding voor € 850 bij bol.com. Erg benieuwd hoe dat gaat bevallen. Is enerzijds misschien wat overkill voor een eerste indoor-trainer, maar anderzijds bevalt het fietsen mij zo goed dat ik het liefst ook in de winter vele uurtjes ga maken, en dan liever ook ook meteen op een heel fijn exemplaar trainer. Hopelijk vind ik het ook echt leuk, dat binnen fietsen, anders is het een duur grapje...
Trainingsmatje vind ik wel prettig hoor. Zou niet zeggen onmisbaar maar heb wel het gevoel dat het net wat dempt, strepen op de vloer voorkomt etc.
Ik wil de ventilator even benadrukken.
Cassette vind ik lastig, denk dat je het meeste kans hebt dat het 1op1 past als je eenzelfde exemplaar neemt. Is geen garantie overigens, beetje afstellen kan dan ook nog voorkomen.
Vergeet de ventilator niet.
Zorg voor goede handdoeken. Ik vind zelf de microvezel handdoeken (oa bij decathlon) erg fijn hiervoor. Deze absorberen flink en nodigen uit om te deppen ipv wrijven.
Had ik de ventilator al?
Veel plezier!
Dank voor de tips. Ik dacht zelf ook nog aan een ventilator, is dat iets? Oh wacht, zie dat je die al genoemd had 😉SirLenncelot schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 23:11:
[...]
Belangrijkste accessoire is een ventilator.
Trainingsmatje vind ik wel prettig hoor. Zou niet zeggen onmisbaar maar heb wel het gevoel dat het net wat dempt, strepen op de vloer voorkomt etc.
Ik wil de ventilator even benadrukken.
Cassette vind ik lastig, denk dat je het meeste kans hebt dat het 1op1 past als je eenzelfde exemplaar neemt. Is geen garantie overigens, beetje afstellen kan dan ook nog voorkomen.
Vergeet de ventilator niet.
Zorg voor goede handdoeken. Ik vind zelf de microvezel handdoeken (oa bij decathlon) erg fijn hiervoor. Deze absorberen flink en nodigen uit om te deppen ipv wrijven.
Had ik de ventilator al?
Veel plezier!
Twee ventilatoren? Voor mezelf geen overbodige luxe...Valorian schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 23:17:
[...]
Dank voor de tips. Ik dacht zelf ook nog aan een ventilator, is dat iets? Oh wacht, zie dat je die al genoemd had 😉
Leuk al die accessoires, maar vergeet niet een goede ventilator (of twee)!
Ik heb er een shelly plug S tussen zitten. Kan ik hem stem-bediend aanzetten.
Ik heb er een shelly plug S tussen zitten. Kan ik hem stem-bediend aanzetten.
Ik gebruik een vacmaster cardio, fijn om meerdere standen te hebben icm afstandsbediening. Top ding wmb
Mooie eerste stap hoor! En overkill.... Mwah je pakt het gewoon goed aanValorian schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 22:48:
Een mat is m.i. wel een must, alleen al vanwege behoud van je vloer. Ik zou ook een sweatguard aanbevelen voor behoud van je fiets. Helemaal omdat het de investering niet eens echt is.
Was een goede ventilator al genoemd? Met afstandbediening is ideaal! Zelf heb ik de Wahoo Headwind maar dat is wel meteen een dure oplossing.
Casette zou ik gelijk houden aan wat je normaliter gebruikt op je fiets. Evt kun je een klasse omlaag (bv. 105 ipv Ultegra).
Ohja, nog een must.... zoek een clubje om je bij aan te sluiten voor de echt donkere dagen. Zeker tijdens wat langere ritten is dat voor indoor fietsen leuker en beter vol te houden
Zelf heb ik een vast clubje waarmee we bv. in de ochtend om 6:00 starten, vrijwel iedere werkdag van de week is er wel iemand om samen te rijden/trainen. Overigens kan iedereen meedoen hierbij, dus als iemand interesse heeft PB even
[ Voor 15% gewijzigd door sanger1981 op 26-11-2022 10:38 ]
Dank voor je reactie! Eerst maar eens kijken hoe ik alles in elkaar krijg straks. Rij nu met een 11-casette achter, weet even niet meer hoeveel tands maar redelijk neutraal. Als ik straks op zwift juist ook vee heuvels wil trainen, ligt het dan voor de hand om een meer op bergen gerichte casette te nemen? Of werkt dat zo biet 🤔?sanger1981 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 10:34:
[...]
Mooie eerste stap hoor! En overkill.... Mwah je pakt het gewoon goed aan![]()
Een mat is m.i. wel een must, alleen al vanwege behoud van je vloer. Ik zou ook een sweatguard aanbevelen voor behoud van je fiets. Helemaal omdat het de investering niet eens echt is.
Was een goede ventilator al genoemd? Met afstandbediening is ideaal! Zelf heb ik de Wahoo Headwind maar dat is wel meteen een dure oplossing.
Casette zou ik gelijk houden aan wat je normaliter gebruikt op je fiets. Evt kun je een klasse omlaag (bv. 105 ipv Ultegra).
Ohja, nog een must.... zoek een clubje om je bij aan te sluiten voor de echt donkere dagen. Zeker tijdens wat langere ritten is dat voor indoor fietsen leuker en beter vol te houden![]()
Zelf heb ik een vast clubje waarmee we bv. in de ochtend om 6:00 starten, vrijwel iedere werkdag van de week is er wel iemand om samen te rijden/trainen. Overigens kan iedereen meedoen hierbij, dus als iemand interesse heeft PB even
Nee want in Zwift kan je gewoon met de "difficulty" spelen. Dat heeft niet alles met moeilijkheid te maken, maar wel met de factor hoeveel je voelt van de berg. Ik rij altijd op 50% maar als ik de alp op fiets heb ik ook niet meteen het grootste blad. Op 100% zou ik dat wel doen. Omdat Zwift wel gewoon het benodigde aantal watts wil zien voor je boven bent komt dat wel aardig overeen dus. Wil je echt zo realistisch mogelijk trainen dan is een echte bergcassette leuk, maar ik vind zelf dat ik dan veel te vaak moet schakelen omdat je met name de kleinere bultjes moeilijk ziet aankomen. En op 100% difficulty een heuveltje 5% pakken betekent schakelen, terwijl je met 50% wellicht gewoon ff wat harder kunt trappen zonder je shifter aan te raken.Valorian schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:16:
[...]
Dank voor je reactie! Eerst maar eens kijken hoe ik alles in elkaar krijg straks. Rij nu met een 11-casette achter, weet even niet meer hoeveel tands maar redelijk neutraal. Als ik straks op zwift juist ook vee heuvels wil trainen, ligt het dan voor de hand om een meer op bergen gerichte casette te nemen? Of werkt dat zo biet 🤔?
TLDR: Kan wel, hoeft niet.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Een vraag voor de Garmin Edge gebruikers:
Tot nu toe gebruikte ik Zwift enkel voor workouts, meer specifiek SST Short en At/overs. Nu heb ik met Black Friday een Garmin Edge 530 gekocht zodat ik deze offline kan doen en Zwift kan opzeggen. Het probleem is echter dat ik die workouts niet goed krijg in Garmin. Elke 5-10 sec piept hij dat ik onder/op/over mijn wattage zit en is een derde van het scherm bedekt met die melding. Na 50 min werd ik er compleet horendol van.
Nu zou ik in theorie het geluid gewoon kunnen uitzetten maar dan heb ik nog altijd de melding op het scherm en de melding dat er een nieuw segment begint wil ik wel behouden. Ik vermoed dat dit is omdat ik het doel op dat ene specifieke percentage heb ingesteld. Is de enige manier het doel op 95-97% zetten? Overigens vind ik ook geen manier om vlot van 40 tot 85% op te bouwen (tenzij enkele tientallen 30sec segmenten toe te voegen). Daar kan ik nog enigzins mee leven maar als iemand ook daar een tip voor heeft?
Tot nu toe gebruikte ik Zwift enkel voor workouts, meer specifiek SST Short en At/overs. Nu heb ik met Black Friday een Garmin Edge 530 gekocht zodat ik deze offline kan doen en Zwift kan opzeggen. Het probleem is echter dat ik die workouts niet goed krijg in Garmin. Elke 5-10 sec piept hij dat ik onder/op/over mijn wattage zit en is een derde van het scherm bedekt met die melding. Na 50 min werd ik er compleet horendol van.
Nu zou ik in theorie het geluid gewoon kunnen uitzetten maar dan heb ik nog altijd de melding op het scherm en de melding dat er een nieuw segment begint wil ik wel behouden. Ik vermoed dat dit is omdat ik het doel op dat ene specifieke percentage heb ingesteld. Is de enige manier het doel op 95-97% zetten? Overigens vind ik ook geen manier om vlot van 40 tot 85% op te bouwen (tenzij enkele tientallen 30sec segmenten toe te voegen). Daar kan ik nog enigzins mee leven maar als iemand ook daar een tip voor heeft?
/f/image/Vsnpg5jNgiAQvJC5b29ZNveC.png?f=fotoalbum_large)
Ja, je kunt beter een range instellen. De workouts die ik van Join op mijn Garmin zet, zijn altijd met een range van +- 20 watt. Zwift gebruikt ook ranges toch? Exact een bepaald vermogen trappen is niet te doen.Horla schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:56:
Een vraag voor de Garmin Edge gebruikers:
[Afbeelding]
Daarvoor is de ERG-mode toch uitgevonden? Dan regelt je trainer het vermogen ipv je dit zelf in de gaten moet houden.wiljanvdb schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 19:48:
[...]
Ja, je kunt beter een range instellen. De workouts die ik van Join op mijn Garmin zet, zijn altijd met een range van +- 20 watt. Zwift gebruikt ook ranges toch? Exact een bepaald vermogen trappen is niet te doen.
Edit: van wat ik vind is erg-mode standaard geforceerd als je een gestructureerde workout maakt maar dat lost mijn probleem uiteraard niet op.La1974 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 20:06:
[...]
Daarvoor is de ERG-mode toch uitgevonden? Dan regelt je trainer het vermogen ipv je dit zelf in de gaten moet houden.
[ Voor 15% gewijzigd door Horla op 26-11-2022 21:12 ]
Waarom niet? Via de ERG-mode zit je toch altijd op het wattage die je volgens de workout moet doen?Horla schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 21:10:
[...]
Edit: van wat ik vind is erg-mode standaard geforceerd als je een gestructureerde workout maakt maar dat lost mijn probleem uiteraard niet op.
Dus krijg je de meldingen niet meer en dat was je klacht.
Ik snap niet goed wat nu je probleem is.
Dat je niet specifiek kan zeggen in een workout: nu 5min op 96% van ftp (dus x-aantal Watt) in erg-mode en het dus geen oplossing is?
[ Voor 4% gewijzigd door Horla op 26-11-2022 21:41 ]
Inderdaad dit @horla. Maak er een range van. Dus niet 211-211 watt maar 201 tot 221 watt.wiljanvdb schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 19:48:
[...]
Ja, je kunt beter een range instellen. De workouts die ik van Join op mijn Garmin zet, zijn altijd met een range van +- 20 watt. Zwift gebruikt ook ranges toch? Exact een bepaald vermogen trappen is niet te doen.
Zelfs op erg modus lijkt het me lastig om continu en dan ook echt continue 1 en hetzelfde vermogen te rijden.
Wat gek, dat is juist exact waar ik ERG mode voor gebruik.Horla schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 21:41:
Dat je niet specifiek kan zeggen in een workout: nu 5min op 96% van ftp (dus x-aantal Watt) in erg-mode en het dus geen oplossing is?
(Of ik begrijp je niet goed.)
Welke trainer gebruik je? Om te doen wat je eerder beschrijft kun je bij Wahoo perfect de Wahoo App gebruiken en daar kun je ter plekke de ERG waarde regelen en exacten of percenten.
Tot een bepaald percentage van je ftp zou ERG mode niet echt problemen moeten geven. (Percentage/duur van je blokje). Bv 60 minuten op 60% is makkelijk te doen in ERG mode. In principe makkelijker dan buiten en dan in die range proberen te blijven. Relatief lang dicht bij je ftp (bv 15 minuten threshold) kan al lastiger worden. Maar bij vo2max kan het pas echt mis lopen in erg mode. 2 minuten op 130% voelt echt heel anders dan 2 minuten op 120%... Dan kan een range wellicht beter uitpakken.
Hoewel progression levels in TrainerRoad hier ook prima mee omgaan en je zal dat soort vo2 max workouts geleidelijk opbouwen. En zit adaptive training er toch naast heb je nog de + of - knop om de targets aan te passen. Ik doe in principe alles in ERG mode en loop zelden tegen problemen aan, meestal als ik zelf ervoor kies om een workout te doen die boven het aangeraden level zit.
Hoewel progression levels in TrainerRoad hier ook prima mee omgaan en je zal dat soort vo2 max workouts geleidelijk opbouwen. En zit adaptive training er toch naast heb je nog de + of - knop om de targets aan te passen. Ik doe in principe alles in ERG mode en loop zelden tegen problemen aan, meestal als ik zelf ervoor kies om een workout te doen die boven het aangeraden level zit.
Sinds een paar weken laat ik ook mijn trainer aansturen door mijn Garmin (830). De ERG modus wordt netjes vastgehouden door de trainer. Ik herken wel de meldingen dat je teveel of te weinig vermogen trapt. Dat zie ik voornamelijk als ik 40% FTP in de training heb zitten. (dan zit ik voor het gevoel weerstandsloos te tollen)
Ik maak of haal mijn trainingen uit trainerday.com. Van daaruit stuur ik de training naar Garmin Connect.
Ook al staat er in je training 40%, dan nog stuurt hij een zone mee. Stel 40% is 100W dan is de zone bijvoorbeeld 80-120. Pas buiten deze vermogens krijg ik een vautmelding. Hij stuurt de trainer wel aan op de 100W. Als de gewenste vermogens wat hoger zijn krijg ik eigenlijk nooit meldingen.
Ik maak of haal mijn trainingen uit trainerday.com. Van daaruit stuur ik de training naar Garmin Connect.
Ook al staat er in je training 40%, dan nog stuurt hij een zone mee. Stel 40% is 100W dan is de zone bijvoorbeeld 80-120. Pas buiten deze vermogens krijg ik een vautmelding. Hij stuurt de trainer wel aan op de 100W. Als de gewenste vermogens wat hoger zijn krijg ik eigenlijk nooit meldingen.
Ik heb een Fuego 1.0. Deze heeft zelf geen app om trainingen mee te doen dus gebruikte ik tot nu toe Zwift maar met de aankoop van een Edge 530, ga ik die gebruiken. Op de Edge kan je wel zeggen "geef weerstand van 200W" en dan gaat dit goed maar dat is uiteraard continue dezelfde weerstand. Op een training gaat de weerstand doorgaans op en neerJ-M-T schreef op zondag 27 november 2022 @ 00:20:
[...]
Wat gek, dat is juist exact waar ik ERG mode voor gebruik.
(Of ik begrijp je niet goed.)
Welke trainer gebruik je? Om te doen wat je eerder beschrijft kun je bij Wahoo perfect de Wahoo App gebruiken en daar kun je ter plekke de ERG waarde regelen en exacten of percenten.
Ik zal dit eens bekijken. Bedankt voor de tip.Stillekracht schreef op zondag 27 november 2022 @ 07:31:
Sinds een paar weken laat ik ook mijn trainer aansturen door mijn Garmin (830). De ERG modus wordt netjes vastgehouden door de trainer. Ik herken wel de meldingen dat je teveel of te weinig vermogen trapt. Dat zie ik voornamelijk als ik 40% FTP in de training heb zitten. (dan zit ik voor het gevoel weerstandsloos te tollen)
Belangrijkste bij ERG is om je cadans zo constant mogelijk te houden, ook als de vermogens wisselen. Hoe stabieler je trapt hoe sneller ERG mode zich kan aanpassen, maar je houdt altijd een paar seconden lag.
Als je erg gaat wisselen in trapfrequentie, heb je vaak dat ERG net erboven of eronder blijft "oscilleren". Bij transities naar hogere vermogens is het moeilijk om constant te blijven; daar kan het helpen om net 3-5 RPM te versnellen om de "klap" voor te zijn en dan weer langzaam de RPM af te laten lopen naar wat je prettig vindt.
Bij transities naar lagere vermogens even opletten dat je niet als een malle gaat spinnen of juist te vroeg ontspant. Ook daar duurt het vaak een paar seconden na het blokje voordat ERG het vermogen echt afbouwt.
Bij trainingen waarbij ook een cadans wordt opgegeven is dit natuurlijk lastiger.
Als je erg gaat wisselen in trapfrequentie, heb je vaak dat ERG net erboven of eronder blijft "oscilleren". Bij transities naar hogere vermogens is het moeilijk om constant te blijven; daar kan het helpen om net 3-5 RPM te versnellen om de "klap" voor te zijn en dan weer langzaam de RPM af te laten lopen naar wat je prettig vindt.
Bij transities naar lagere vermogens even opletten dat je niet als een malle gaat spinnen of juist te vroeg ontspant. Ook daar duurt het vaak een paar seconden na het blokje voordat ERG het vermogen echt afbouwt.
Bij trainingen waarbij ook een cadans wordt opgegeven is dit natuurlijk lastiger.
[ Voor 16% gewijzigd door Morrar op 27-11-2022 09:49 ]
Ik heb zoals @mhr-zip voorstelde er een range van gemaakt (95-97%) en dat was ideaal (2 biepjes op 50min). Nu nog de dataschermen goed krijgen en ik ben een tevreden man. Bedankt voor het meedenken iedereen.
Hi,
2jr geleden heb ik mijn kickr core verkocht omdat ik vrij weinig binnen fietste en er langere tijd ook weinig tijd voor zou hebben, inmiddels is dat iets anders en ben ik weer aan het kijken naar een indoor trainer voor de wintermaanden. Ik zie nu allerlei aanbiedingen voor de kickr core, zo rond de EUR615 maar kan nergens een goede prijsgeschiedenis vinden (ook niet in pricewatch).
Wat zijn een beetje de gangbare bedragen voor een nieuwe? M.a.w. moet ik van deze aanbieding gebruik maken of stelt het niks voor?
2jr geleden heb ik mijn kickr core verkocht omdat ik vrij weinig binnen fietste en er langere tijd ook weinig tijd voor zou hebben, inmiddels is dat iets anders en ben ik weer aan het kijken naar een indoor trainer voor de wintermaanden. Ik zie nu allerlei aanbiedingen voor de kickr core, zo rond de EUR615 maar kan nergens een goede prijsgeschiedenis vinden (ook niet in pricewatch).
Wat zijn een beetje de gangbare bedragen voor een nieuwe? M.a.w. moet ik van deze aanbieding gebruik maken of stelt het niks voor?
Ik gebruik de ERG mode niet meer maar probeer zelf het vermogen vast te houden. Dat vraagt wat oefenen en is soms wat lastig door het onvoorspelbare van de route maar voordeel vind ik vooral dat wanneer het te zwaar is dat ik toch door kan fietsen. Beter een training iets rustiger doen dan helemaal niet af kunnen maken.
[ Voor 5% gewijzigd door SirLenncelot op 27-11-2022 19:01 ]
De Zwift Hub is weer te bestellen. €499 en klaarpipo de C schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:52:
Hi,
Ik heb vorige maand een refurbished kickr core voor 499€ gekocht. Via de wahoo website. Geen idee of er nog voorraad is.pipo de C schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:52:
Hi,
Vrijdag de Tacx Neo 2 Smart gekocht voor een scherpe prijs (850). Niet helemaal overzien dat daar nog een kleine 200 euro bij zou komen aan trainermat, cassette, kettingzweep en cassetteafneem-ding en zweetdoek maar goed, volgens mij ben ik nu helemaal rond om te beginnen. Al heb ik nog geen Zwift-abo, ant+ dongle etc. Woensdag ligt alles op de deurmat, maar aangezien ik nog nooit een wiel heb uitgenomen laat staan cassette heb vervangen of iets dergelijks zal het wel het weekend worden voor ik op de fiets zit. Zin in!
(o ja, en moet nog ergens m2's vinden in het huis om de boel neer te zetten)
Valt allemaal best mee met instellen, mij is het ook gelukt in een paar uurtjes en in ben nou niet bepaald handig.Valorian schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:08:
Vrijdag de Tacx Neo 2 Smart gekocht voor een scherpe prijs (850). Niet helemaal overzien dat daar nog een kleine 200 euro bij zou komen aan trainermat, cassette, kettingzweep en cassetteafneem-ding en zweetdoek maar goed, volgens mij ben ik nu helemaal rond om te beginnen. Al heb ik nog geen Zwift-abo, ant+ dongle etc. Woensdag ligt alles op de deurmat, maar aangezien ik nog nooit een wiel heb uitgenomen laat staan cassette heb vervangen of iets dergelijks zal het wel het weekend worden voor ik op de fiets zit. Zin in!
Zou trouwens ook Trainerroad en wellicht andere software proberen, volgens mij train jij redelijk serieus qua hardlopen/klimmen, dan is Zwift misschien te 'speels' (@Prulleman snapt wel wat ik bedoel).
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Nee, nog helemaal geen keuze gemaakt qua software. Ben nieuw op het indoor-vlak en ken alleen de jubelverhalen over Zwift. Maar goed om inderdaad alles even naast elkaar te leggen voor ik ergens een abo neemRequiem19 schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:09:
Bewust gekozen voor Zwift? En niet voor 1 van de andere opties?
Ook dank voor de tip @Sport_Life
Mijn 5 centen:
Zwift: top voor fun, motiveert door gamification, sociale element, virtuele routes. Minder goed voor gestructureerd trainingen
Trainerroad: beste voor gestructureerd trainen, maar minst motiverend (echt heel droog). Hier boek je wel meeste progressie mee
Wahoo Systm: mooie mix tussen de twee en wat luchtiger.
Zelf doe ik nu weer een blokje Trainerroad. Gisteren FTP gedaan en nu weer opbouwen.
Zwift: top voor fun, motiveert door gamification, sociale element, virtuele routes. Minder goed voor gestructureerd trainingen
Trainerroad: beste voor gestructureerd trainen, maar minst motiverend (echt heel droog). Hier boek je wel meeste progressie mee
Wahoo Systm: mooie mix tussen de twee en wat luchtiger.
Zelf doe ik nu weer een blokje Trainerroad. Gisteren FTP gedaan en nu weer opbouwen.