[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:53
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:35:
[...]

Anders vraag je of ze hem via de trein willen verzenden of anders samen bestellen met "een extra willekeurig stuk plastic" en het daarin laten verzenden ?
Bedankt voor het meedenken! Ik heb ze gevraag of ze uberhaupt nog batterijen versturen naar Nederland, ik wacht het antwoord af.
Medione1210 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:40:
[...]
2 maanden terug heb ik deze gekocht via AliExpress en gewoon ontvangen. Misschien is dat een optie voor je?
Als Banggood niet meer wilt versturen dan ga ik verder kijken. Dit lijkt me een mooi alternatief.

[edit]
Ondertussen ook 'antwoord' ontvangen:
You can place order if there is shipping method you could choose on the product page.But if there is any problem of your order,we will contact yo
Ik denk dat ik het maar ergens anders ga zoeken.

[ Voor 14% gewijzigd door croxz op 19-03-2018 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 19:11
Dingetje bij Aliexpress besteld. Volgens de track & trace informatie zou het pakketje afgeleverd moeten zijn, maar ik heb niks ontvangen. Het pakketje is ook te groot om in mijn brievenbus te passen, dus er moet sowieso voor zijn aangebeld. Bij de buren heb ik al gecheckt, niemand heeft iets.

Dispute aangemaakt. Van Aliexpress moet ik een officieel gemist pakket papiertje inleveren "please provide official document (including information such astracking number, address, condition of the package, etc.) from post office or shipping company or other valid evidence to prove that you did not received ".

PostNL zegt: "Er is wel track&trace informatie, maar het is geen aangetekend pakketje en er heeft niemand voor getekend dus er kan niet bevestigd worden waar het pakketje wel of niet is". Er wordt geen onderzoek gestart, en er wordt alleen een klacht ingediend.

Aliexpress lijkt dat antwoord van PostNL niet echt te accepteren.

Wat nu, iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst eens kijken bij je afhaalpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
Hey allemaal. Ik heb recent een telefoon gekocht (Honor 8 Pro / V9) op AliExpress, aangezien ik tot nu toe altijd wel tevreden ben geweest met AliExpress. het is wel mijn eerste aankoop van meer dan €100. de telefoon kwam afgelopen dinsdag binnen (bij de buren door DHL die had gezegd dat het een hele andere tijd zou komen, ugh).

maar goed, nadat ik door de set-up heen was gegaan kwam ik er achter dat de camera niet werkt. allerlei dingen geprobeerd maar hij lijkt gewoon defect. een paar dagen later kwam ik er ook achter dat de speaker in de telefoon niet werkt.

toen ik zeker was dat ik het probleem zelf niet makkelijk kon oplossen heb ik contact opgenomen met de verkoper, om te kijken wat die er van zegt. er zit tegenwoordig ook een jaar garantie van Allianz bij elke telefoon of tablet, dus ik nam aan dat ik dat nog achter de hand had.

na wat contact met de seller, die om bewijs vroeg en waarmee communicatie al behoorlijk stroef liep, reageerde hij 2 dagen niet. dus ik heb een dispute geopend. tegelijk zocht ik ook op hoe ik aanspraak kon maken op de garantie van Allianz.

Ik kan zelf niet vinden hoe ik gebruik maak van deze garantie. wat ik zelf kon vinden lijkt het er op dat ik een mail moet krijgen over deze garantie. echter lijk je deze pas te krijgen 2 weken na de bevestiging van ontvangst. het probleem is dat als ik het ontvangst bevestig ik geen dispute meer kan openen.

de seller heeft ondertussen gezegd dat ik de telefoon moet terugsturen, maar hier heb ik natuurlijk geen zin in aangezien dit waarschijnlijk een hoop gaat kosten. wat raden jullie aan dat ik doe? sluit ik de dispute en wacht ik tot ik aanspraak kan maken op de garantie? of regel ik het door middel van een dispute?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:40
sjettepetJR. schreef op maandag 19 maart 2018 @ 23:33:.............. sluit ik de dispute en wacht ik tot ik aanspraak kan maken op de garantie? of regel ik het door middel van een dispute?
Het artikel is niet in goede orde ontvangen. Garantie is ervoor als later blijkt dat er, buiten jouw schuld, iets defect is geraakt als je het toestel al in gebruik hebt. Die twee weken voordat je deze garantie krijgt bevestigen dit ook. Een dispute is in dit geval dus beter op zijn plaats, want er is een ondeugdelijk apparaat verzonden.
tav verzendkosten, daar ben je in beide gevallen waarschijnlijk verantwoordelijk voor. mbt de garantie hangt het ervan af wat het retourpunt is waar de reparatie plaatsvindt. Naar China zijn de kosten ca 25 Euro.
Wil je dit niet dan zul je in het geval je in het gelijk wordt gesteld niet het volledige bedrag terugkrijgen.
Denk er wel aan dat er een verschil is tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
sjettepetJR. schreef op maandag 19 maart 2018 @ 23:33:
Hey allemaal. Ik heb recent een telefoon gekocht (Honor 8 Pro / V9) op AliExpress

Ik kan zelf niet vinden hoe ik gebruik maak van deze garantie. wat ik zelf kon vinden lijkt het er op dat ik een mail moet krijgen over deze garantie. echter lijk je deze pas te krijgen 2 weken na de bevestiging van ontvangst. het probleem is dat als ik het ontvangst bevestig ik geen dispute meer kan openen.

de seller heeft ondertussen gezegd dat ik de telefoon moet terugsturen, maar hier heb ik natuurlijk geen zin in aangezien dit waarschijnlijk een hoop gaat kosten. wat raden jullie aan dat ik doe? sluit ik de dispute en wacht ik tot ik aanspraak kan maken op de garantie? of regel ik het door middel van een dispute?
Als je een dispute aanmaakt wordt gevraagd of je het item hebt ontvangen. Ik neem aan dat je toen op 'ja' hebt geklikt? Zo ja, dan heb je aangegeven dat je de telefoon hebt ontvangen en zou je de mail van Allianz vanzelf moeten ontvangen.

Je wilt de telefoon liever niet terugsturen ivm de hoge verzendkosten. Dat snap ik op zich wel, maar je had van te voren kunnen weten dat verzendkosten naar China hoog zijn. Je had dat probleem kunnen ondervangen door bij een webshop te kopen waar je met PayPal kan betalen. Dan had je gebruik kunnen maken van hun gratis retourservice.

Wellicht wordt er in de voorwaarden van de Allianz verzekering nog gesproken wordt over kosten voor retourzending?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:33

Chocoball

瞧好吧!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:18:
Eerst eens kijken bij je afhaalpunt.
Ook al gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:02
ImmortalSoul schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:08:
Dingetje bij Aliexpress besteld. Volgens de track & trace informatie zou het pakketje afgeleverd moeten zijn, maar ik heb niks ontvangen. Het pakketje is ook te groot om in mijn brievenbus te passen, dus er moet sowieso voor zijn aangebeld. Bij de buren heb ik al gecheckt, niemand heeft iets.

Dispute aangemaakt. Van Aliexpress moet ik een officieel gemist pakket papiertje inleveren "please provide official document (including information such astracking number, address, condition of the package, etc.) from post office or shipping company or other valid evidence to prove that you did not received ".

PostNL zegt: "Er is wel track&trace informatie, maar het is geen aangetekend pakketje en er heeft niemand voor getekend dus er kan niet bevestigd worden waar het pakketje wel of niet is". Er wordt geen onderzoek gestart, en er wordt alleen een klacht ingediend.

Wat nu, iemand nog tips?
Ah de welbekende Aliexpress wat nooit accepteerd wat je vanuit je ''locake postbedrijf'' opstuurt ik kan dat maar al te goed. Veel mensen denken is een grapje maar Aliexpress is echt bullshit als het gaat om dit sort ''disputes'' In mijn geval was het met douanekosten niet geaccepteerd. Gewoon officieel document opgestuurd naar hun. Alsnog niet ge-accepteerd :S ...

Ik was vaak screwed, en was me geld kwijt. Maar misschien is POSTNL lief en zullen ze alsnog iets proberen te doen. Anders ben je geld kwijt vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:33
theduke1989 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:05:
[...]
Ah de welbekende Aliexpress wat nooit accepteerd wat je vanuit je ''locake postbedrijf'' opstuurt ik kan dat maar al te goed. Veel mensen denken is een grapje maar Aliexpress is echt bullshit als het gaat om dit sort ''disputes'' In mijn geval was het met douanekosten niet geaccepteerd. Gewoon officieel document opgestuurd naar hun. Alsnog niet ge-accepteerd :S ...

Ik was vaak screwed, en was me geld kwijt. Maar misschien is POSTNL lief en zullen ze alsnog iets proberen te doen. Anders ben je geld kwijt vaak.
Als ik het goed lees (maar dat is best lastig met jouw schrijfstijl...), had je een dispute geopend over de douanekosten. Die zijn voor eigen rekening, dus ik snap dat AliExpress dat niet accepteert.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
TheOmen schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:54:
[...]

Als ik het goed lees (maar dat is best lastig met jouw schrijfstijl...), had je een dispute geopend over de douanekosten. Die zijn voor eigen rekening, dus ik snap dat AliExpress dat niet accepteert.
Nope, ik heb geweigerd ;) heb toen een officiele brief zoals je goed leest de officiele brief van Deutchepost opgestuurd naar hun. En dat accepteren ze niet. Dat is mijn punt. Je kan sturen wat je wilt. Maar omdat het dus in het ''duits'' is of andere taal accepteren ze het niet. En volgens hun ''belt AliExpress'' vaak de locale postboer. maar dat moet je natuurlijk niet geloven.

Maar goed we moeten hem verder helpen, dus ON-TOPIC weer.(niet te veel op de man-in-gaan, verslechter je alleen de topic mee'')

[ Voor 4% gewijzigd door theduke1989 op 20-03-2018 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
ImmortalSoul schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:08:

Wat nu, iemand nog tips?
Als je hebt betaald met payPall, wat je eigenlijk altijd moet doen, kun je daar een dispute openen. De Ali verzender wordt dan zelf op de hoogte gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
maartend schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:11:
[...]

Als je hebt betaald met payPall, wat je eigenlijk altijd moet doen, kun je daar een dispute openen. De Ali verzender wordt dan zelf op de hoogte gesteld.
Ik kan nergens PayPal kiezen als betaalmethode.

[ Voor 15% gewijzigd door Medione1210 op 20-03-2018 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
maartend schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:11:
[...]

Volgens mij alleen landen als US etc kunnen met PayPal betalen. Landen in de EU helaas niet.
In duitland hier, zien we wel de PayPal betaalmogelijkheid, maar het systeem werkt niet :(

Soms kan je via prive berichten vragen of het mogelijk is om via PayPal te betalen, sommige zeggen dan wel ja of nee.

[ Voor 11% gewijzigd door theduke1989 op 20-03-2018 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Oops. da's waar.
CC dan, heb je ook bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:28

Boullie

Da Bulster

theduke1989 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:17:
[...]

Volgens mij alleen landen als US etc kunnen met PayPal betalen. Landen in de EU helaas niet.
In duitland hier, zien we wel de PayPal betaalmogelijkheid, maar het systeem werkt niet :(

Soms kan je via prive berichten vragen of het mogelijk is om via PayPal te betalen, sommige zeggen dan wel ja of nee.
Ik dacht dat het aan de verkoper was of hij betalen met paypal toestaat. Zie ook hier

[ Voor 6% gewijzigd door Boullie op 20-03-2018 12:58 ]

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
@maartend Nee, niet met paypal betaald (want die optie is er niet).

[ Voor 9% gewijzigd door ImmortalSoul op 20-03-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
theduke1989 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:58:
[...]

Nope, ik heb geweigerd ;) heb toen een officiele brief zoals je goed leest de officiele brief van Deutchepost opgestuurd naar hun. En dat accepteren ze niet. Dat is mijn punt. Je kan sturen wat je wilt. Maar omdat het dus in het ''duits'' is of andere taal accepteren ze het niet. En volgens hun ''belt AliExpress'' vaak de locale postboer. maar dat moet je natuurlijk niet geloven.

Maar goed we moeten hem verder helpen, dus ON-TOPIC weer.(niet te veel op de man-in-gaan, verslechter je alleen de topic mee'')
Sorry, maar die is lekker zeg. Jij komt met een voorbeeld dat (ik heb het even teruggelezen) duidelijk tegen beleid van AliExpress is, dat probeer ik aan te tonen en dan wordt dat 'op de man spelen' en moet ik on-topic blijven?
Als we iemand verder willen helpen moet we wel met onderbouwde argumenten komen. Jouw situatie was op z'n zachtst een uitzondering te noemen, en één waar de vraagsteller niets aan heeft.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
TheOmen schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:22:
[...]

Sorry, maar die is lekker zeg. Jij komt met een voorbeeld dat (ik heb het even teruggelezen) duidelijk tegen beleid van AliExpress is, dat probeer ik aan te tonen en dan wordt dat 'op de man spelen' en moet ik on-topic blijven?
Als we iemand verder willen helpen moet we wel met onderbouwde argumenten komen. Jouw situatie was op z'n zachtst een uitzondering te noemen, en één waar de vraagsteller niets aan heeft.
Je begrijpt het volgens mij niet 100% Ik heb alle documenten (officiele geen kopieen) geleverd aan AliExpress. Enige wat ik heb teruggevraagd is mijn geld voor het product meer niet. En dat is dus niet gedaan. Mijn punt is ze luisteren/kijken echt niet 9/10 keer naar dat papiertje en is het vrijwel altijd in recht van de verkoper.

Als je een beetje de ''negatieve'' berichten lees over alles zie je dat het bij vele precies het geval was. Dat is mijn punt, en kan zijn situatie echt begrijpen.

Bij hem is het ''aangekomen'' volgens POSTNL en bij AliEpress ook want zo wordt het aangegeven. Maar niet bij hem thuis, dus waarschijnlijk spookt het pakketje ergens in een busje rond of wat dan ook misschien. Dus nu moet die van de ene kant naar de andere kant om bewijs op te halen. In een dispute heb je volgens mij 1-3 werkdagen de tijd daarvoor zo niet is het over en uit.

[ Voor 4% gewijzigd door theduke1989 op 20-03-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 09:16
theduke1989 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:29:
[...]

Je begrijpt het volgens mij niet 100% Ik heb alle documenten (officiele geen kopieen) geleverd aan AliExpress. Enige wat ik heb teruggevraagd is mijn geld voor het product meer niet. En dat is dus niet gedaan. Mijn punt is ze luisteren/kijken echt niet 9/10 keer naar dat papiertje en is het vrijwel altijd in recht van de verkoper.

Als je een beetje de ''negatieve'' berichten lees over alles zie je dat het bij vele precies het geval was. Dat is mijn punt, en kan zijn situatie echt begrijpen.

Bij hem is het ''aangekomen'' volgens POSTNL en bij AliEpress ook want zo wordt het aangegeven. Maar niet bij hem thuis, dus waarschijnlijk spookt het pakketje ergens in een busje rond of wat dan ook misschien. Dus nu moet die van de ene kant naar de andere kant om bewijs op te halen. In een dispute heb je volgens mij 1-3 werkdagen de tijd daarvoor zo niet is het over en uit.
Het gaat er niet om dat je alle officiële documenten hebt aangeleverd, het gaat er om dat je een totaal andere situatie beschrijft die niet relevant is voor dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
bszz schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:43:
[...]

Het gaat er niet om dat je alle officiële documenten hebt aangeleverd, het gaat er om dat je een totaal andere situatie beschrijft die niet relevant is voor dit geval.
Als hij een dispute opent, met zijn vraag ;) daarnaast niet de nodige documenten op tijd heeft. Sluit AliExpress de dispute in recht van de verkoper. Waarom volgens hun heeft hij het ontvangen. En staat dat vast. Dus als PostNL niet meewerkt is het klaar met de zaak binnen enkele dagen. En als het wordt aangeleverd. dan is het vaak dat AliExpress het niet goed afhandelt ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:13
theduke1989 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:58:
[...]

Nope, ik heb geweigerd ;) <knip>
Ow dat verhaal weer. Je had gewoon niet moeten weigeren, eigen schuld dikke bult <punt>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
schumi2004 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:47:
[...]

Ow dat verhaal weer. Je had gewoon niet moeten weigeren, eigen schuld dikke bult <punt>
Ik snap nog steeds niet dat jullie de punt niet zien. Maar goed blijf maar alles accepteren natuurlijk ongeacht de situatie. Voor mij peace out met jullie geouwehoer hier kom je nergens.

Alles accepteren ja dat kunnen we als de beste ;) maar goed peace out. En success met het vergaren van documenten binnen je dispute tijd. Als POSTNL niet mee gaat werken en AliExpress dit echt verlangt heb je vaak pech. Of je moet echt geluk hebben dat POSTNL toch een onderzoek start(uitgebreide) geen simple om je packet te volgen.

Peace out............!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:13
theduke1989 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:53:
[...]

Ik snap nog steeds niet dat jullie de punt niet zien. Maar goed blijf maar alles accepteren natuurlijk ongeacht de situatie. Voor mij peace out met jullie geouwehoer hier kom je nergens.

Alles accepteren ja dat kunnen we als de beste ;) maar goed peace out. En success met het vergaren van documenten binnen je dispute tijd. Als POSTNL niet mee gaat werken en AliExpress dit echt verlangt heb je vaak pech. Of je moet echt geluk hebben dat POSTNL toch een onderzoek start(uitgebreide) geen simple om je packet te volgen.

Kerel, neem een cursus Nederlands!
Peace out!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheOmen
theduke1989 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:53:
[...]

@ImmortalSoul heeft zijn pakketje niet ontvangen en ligt in de clinch met postNL en AE en vraagt hier hoe hij dat moet oplossen. Dan kom jij met een ouwe koe over hoe jij een pakket hebt geweigerd toen je er invoerrechten over moest betalen. en dat AE toen niet naar je wilde luisteren. Volledig andere situatie en ik kan AE wel begrijpen dat ze je negeren.
Spijtige is dat door deze afdwaling @ImmortalSoul nog geen meter geholpen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

theduke1989 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:29:
[...]
Mijn punt is ze luisteren/kijken echt niet 9/10 keer naar dat papiertje en is het vrijwel altijd in recht van de verkoper.
En alle verkopers die ik hier ken zeuren altijd dat Aliexpress disputes 9 vd 10 keer in het voordeel van de koper beslist. En dan zijn ze zowel het geld als het product kwijt.

Zonder keiharde cijfers is daar gewoon geen duidelijke uitspraak over te doen en zijn het onderbuikgevoelens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
Het nadeel in mijn geval is dat Aliexpress zegt: "Volgens track and trace is het pakketje afgeleverd, dus jij moet bewijs aanleveren dat het document vermist is". En postnl zegt: "Niemand heeft voor het pakketje getekend, dus we kunnen nooit weten waar het is, en dus kunnen we je geen bewijs leveren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast alle wat meer voor de hand liggende scenario's is het natuurlijk ook goed mogelijk dat je China spullen gestolen zijn. Het zal niet voor het eerst zijn dat een "goede buur" iets aanneemt, niet tekent en hoopt op waardevolle inhoud. Verder zijn sommige postnl part-time (onder minimum loon werkende) bezorgers prima in staat hun inkomsten alsnog op CAO niveau te krijgen.

Ik ken jouw buurt niet maar diefstal is ook 1 vd mogelijkheden.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:05
Volgens mijn PostNL bezorger mogen de China pakketjes officieel geen eens bij de buren afgeleverd worden. Al zijn ze hier zelf wel eens creatief in.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordSinclair schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 15:58:
Volgens mijn PostNL bezorger mogen de China pakketjes officieel geen eens bij de buren afgeleverd worden. Al zijn ze hier zelf wel eens creatief in.
Voor de deur zetten.
Zelf de handtekening (vervalsen) vd ontvanger.
Over de schutting gooien.
Het pakket stelen.

Het mag allemaal niet maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurd.
Iig kun je het bovenstaande de Chinese verzender niet kwalijk nemen.
Die snapt ws niet dat in zo'n rijk land de post een aanfluiting is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
@elinx @Medione1210 @Chocoball bedankt voor de reactie, ik was al bang dat ik hem nu toch maar terug moest sturen. wat betreft deze kosten; het is nog steeds goedkoper dan in Nederlandse webshops, dus dat neem ik dan maar voor lief.

hebben jullie nog enige tips voor het retour zenden van producten? stevig inpakken moet wel lukken, maar hoe je bijvoorbeeld kan bewijzen dat je het product verzonden hebt? en kan ik het gewoon het best via postNL doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01:43
Heel stevig inpakken. Teveel tape bestaat niet. Foto's maken van het inpakproces. Als het kan een foto maken van het pakketje (met inhoud duidelijk zichtbaar) op een weegschaal. Bij het versturen moet je een douaneformulier invullen, hier krijg je een kopietje van. Verzendbewijsje en kassabon ook bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
sjettepetJR. schreef op maandag 19 maart 2018 @ 23:33:
Dat kan wel.
Disputes can only be opened up to 15 days after you have confirmed receiving your items.
Alleen niet dat je het niet ontvangen hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

ImmortalSoul schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:29:
Het nadeel in mijn geval is dat Aliexpress zegt: "Volgens track and trace is het pakketje afgeleverd, dus jij moet bewijs aanleveren dat het document vermist is". En postnl zegt: "Niemand heeft voor het pakketje getekend, dus we kunnen nooit weten waar het is, en dus kunnen we je geen bewijs leveren".
mijn postnl pakket (brievenbus) was volgends t&t op 8-3 aflevert toen was ik nog in de vs mijn moeder deed plantjes watergeven en post uit bus melde dat er niets was, verkoper uitgelegd dat ik vanwege vakantie er niet achteraan kon gaan met vraag of die protection wilde verlengen heeft hij/zij netjes gedaan. toen ik 12-3 kwam nog geen pakketje, uiteindelijk 13-3 pas in de brievenbus. heeft tnt wel eens vaker geflikt. het is net of ze alle brievenbus pakjes bij binnenkomen vast scannen als bezorgd en dan pas naar lokale punten sturen die weer x dagen later met bezorger daadwerkelijk meegaan

[ Voor 26% gewijzigd door Eentje op 20-03-2018 19:17 ]

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
Eentje schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:16:
[...]

mijn postnl pakket (brievenbus) was volgends t&t op 8-3 aflevert toen was ik nog in de vs mijn moeder deed plantjes watergeven en post uit bus melde dat er niets was, verkoper uitgelegd dat ik vanwege vakantie er niet achteraan kon gaan met vraag of die protection wilde verlengen heeft hij/zij netjes gedaan. toen ik 12-3 kwam nog geen pakketje, uiteindelijk 13-3 pas in de brievenbus. heeft tnt wel eens vaker geflikt. het is net of ze alle brievenbus pakjes bij binnenkomen vast scannen als bezorgd en dan pas naar lokale punten sturen die weer x dagen later met bezorger daadwerkelijk meegaan
Het is inmiddels al bijna twee weken later dat mijn pakketje "geleverd" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 21:53
Graag wil ik de Edifier W855BT hoofdtelefoon bij AE bestellen, verkoper is de officiële Edifier shop. Momenteel kost deze na aftrek van 18,23 seller discount € 89,85. Vanaf de 28e heeft AE verjaardags uitverkoop. Voor mij is het nieuw dat je nu al kan zien wat de hoofdtelefoon dan gaat kosten, nl. € 74,53.
Enig idee hoe het normaal gesproken met de voorraad zit van dit soort deals? Het zijn niet van die flash sales volgens mij, die verjaardagsuitverkoop duurt drie dagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

net als bij alle andere winkels ga ik er vanuit dat het op=op is. dus hoe eerder je besteld hoe meer kans je hebt.

There eent no place like home

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medione1210
musicfreak schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:06:
Graag wil ik de Edifier W855BT hoofdtelefoon bij AE bestellen, verkoper is de officiële Edifier shop. Momenteel kost deze na aftrek van 18,23 seller discount € 89,85. Vanaf de 28e heeft AE verjaardags uitverkoop. Voor mij is het nieuw dat je nu al kan zien wat de hoofdtelefoon dan gaat kosten, nl. € 74,53.
Enig idee hoe het normaal gesproken met de voorraad zit van dit soort deals? Het zijn niet van die flash sales volgens mij, die verjaardagsuitverkoop duurt drie dagen.
Ik heb vorig jaar bij een vergelijkbare actie een aantal dagen van te voren een aantal bestellingen klaargezet om op de aambiedings dag te bestellen. Helaas was in een aantal gevallen de prijs op die dag hoger. En bij 1 bestelling moest ik ineens verzendkosten betalen terwijl het eerst gratis verzenden was.

Even goed opletten dus als je gaat bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Medione1210 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:12:
Ik heb vorig jaar bij een vergelijkbare actie een aantal dagen van te voren een aantal bestellingen klaargezet om op de aambiedings dag te bestellen. Helaas waren inmeenmantal gevallen de prijs op die dag hoger.
Oh, dat is erg irritant... Was er bij deze actie ook van tevoren een aanbiedingsprijs gecommuniceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
musicfreak schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:33:
[...]

Oh, dat is erg irritant... Was er bij deze actie ook van tevoren een aanbiedingsprijs gecommuniceerd?
Ja precies hetzelfde als nu.

Voorbeeldje:
Prijs vandaag 1 euro
Actieprijs 80 cent

En dan op de dag zelf 1,10 euro
actietieprijs 96 cent

En in een ander geval dus ineens verzendkosten rekenen op de dag zelf.

Ook gebeurt het dat ze nu de prijze nverhogen om volgende week korting te geven. Dus vorige week was het item 1 euro. Nu 1,20 en op de actiedag 96 cent.

Maar voor de duidelijkheid; dit gold niet voor alle producten die ik had uitgekozen. En aantal gaf wel degelijk korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Dank voor de uitleg! Voordeel is dat de Edifier hoofdtelefoon bij diverse aanbieders een verjaardags sale prijs heeft van rond de 75 euro. Daar zou er toch eentje van daadwerkelijk voor die prijs gaan leveren vermoed ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
Mijn dochter vult jaarlijks het winkelwagentje naar aanloop van 11/11 en tegen de tijd dat het 11 november is blijkt bijna niets echt goedkoper te zijn (en de winkelwagen zit echt behoorlijk vol) en als het al goedkoper is dan is het centen werk. Ik heb geen glazen bol maar als je hem heel graag wilt hebben zou ik niet wachten maar nu bestellen.
musicfreak schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:06:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Helder, en inderdaad een bekend fenomeen bij 11/11. Wel bijzonder dat ze dat soort exacte prijzen op voorhand communiceren wat dan niet blijkt te kloppen. Lijkt me geen handige strategie. Dat leidt tot teleurstelling en irritatie denk ik.

[ Voor 36% gewijzigd door musicfreak op 21-03-2018 21:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boullie
  • Laatst online: 10:28

Boullie

Da Bulster

In het Klein bouwsteentjes topic kwam de tool Alitools extensions langs. Dit is een extentie voor Chrome waarin je het prijsverloop van de afgelopen dagen/weken/maanden kunt zien voor een artikel. oOk kun je hier reviews checken van het product(als die er zijn) en meer info krijgen over de verkoper. Ik gebruik hem nu voor alles :)

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slabbysl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 20:21
Zojuist de Lker i8-oortjes binnen gekregen! (http://bit.ly/2IIDGGB)

Het verbaast mij dat ik hier nog zo weinig over lees op Tweakers. Ik ben ze op het spoor gekomen via deze review: http://aartjan.nl/blog/lker-i8-review/. Vervolgens andere reviews gezocht en eigenlijk alleen maar positieve dingen gelezen! De KZ ZS5 schijnen ook erg goed te klinken (http://aartjan.nl/blog/kz-zs5-review/) (en stukken goedkoper), maar vond ik wel erg lomp tov de Lker i8.

De Lker i8 net even gebruikt en geluid is erg helder en gedetaileerd. Echt top oortjes. Beste die ik ooit gehad heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-08 18:53
Boullie schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 23:19:
In het Klein bouwsteentjes topic kwam de tool Alitools extensions langs. Dit is een extentie voor Chrome waarin je het prijsverloop van de afgelopen dagen/weken/maanden kunt zien voor een artikel. oOk kun je hier reviews checken van het product(als die er zijn) en meer info krijgen over de verkoper. Ik gebruik hem nu voor alles :)
En als je op bv je telefoon zit of geen chrome gebruikt kun je de volgende site gebruiken voor de prijs geschiedenis :

Www.aliprice.com

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
user-100 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:43:
Mijn dochter vult jaarlijks het winkelwagentje naar aanloop van 11/11 en tegen de tijd dat het 11 november is blijkt bijna niets echt goedkoper te zijn (en de winkelwagen zit echt behoorlijk vol) en als het al goedkoper is dan is het centen werk. Ik heb geen glazen bol maar als je hem heel graag wilt hebben zou ik niet wachten maar nu bestellen.

[...]
Hangt er van af wat je koopt.

Ik heb bijvoorbeeld met 11.11 een Volkswagen inbouw navigatie voor €157,- gekocht terwijl de normale prijs nog steeds op €210,- ligt.

Ik denk oorbellen van die nep sieraden of wat dan ook gewoon bijna geen marge op zit. En dus daarom je het niet echt merkt.

Gearbest of banggood welke is beter?
Xiaomi redmi note 5 global 4gb / 64gb is bij gearbest €30,- goedkoper bijna. Maar hoe zit het met de afhandeling?

Want banggood heeft PD post of zo. Ia goed voor EU Lees Ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
theduke1989 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:49:
[...]

Xiaomi redmi note 5 global 4gb / 64gb is bij gearbest €30,- goedkoper bijna. Maar hoe zit het met de afhandeling?

Simpel, de after sales van Gearbest is dramatisch. Maar er is een lichtpuntje. Op Fok (chi) is een NL medewerker van Gearbest actief die je prima helpt bij problemen.
Gearbest heeft voor de meeste artikelen ook priority direct waardoor je in principe geen douanekosten betaalt. Banggood garandeert echter terugbetaling van douanekosten als je die toch krijgt en volgens mij doet GB dat niet.
Kijk eens op Kimovil naar de prijzen, want LITB en DX hebben vaak ook aantrekkelijke aanbiedingen en ze bieden beiden een verzekering tegen douanekosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
theduke1989 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:49:

Heb dezelfde telefoon op het oog. (maar ik wacht reviews over camera e.d. af voordat ik 'm bestel, plus twijfel over eventuele Mi A2).
Als je via Kimovil zoekt zul je zien dat BG een coupon heeft waarmee deze telefoon nagenoeg even duur is als bij GB.
Medione1210 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:58:
Simpel, de after sales van Gearbest is dramatisch. Maar er is een lichtpuntje. Op Fok (chi) is een NL medewerker van Gearbest actief die je prima helpt bij problemen.
En op hetzelfde forum is de medewerker van BG juist verdwenen.
Al lijkt het erop dat er weer iemand komt, maar momenteel dus blijkbaar niemand daar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@Piet91 denk je dat de Mi A2 rond de 220,- zal kosten? zoals zijn voorganger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
theduke1989 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:41:
@Piet91 denk je dat de Mi A2 rond de 220,- zal kosten? zoals zijn voorganger.
Dat is het hele twijfelpunt; ik heb namelijk geen idee. :+

Het is niet bekend óf er überhaupt een A2 komt. Zo ja; dan wordt die waarschijnlijk gebaseerd op een Mi 6X die ook nog niet is aangekondigd. Daarnaast zijn specs onbekend (op geruchten na; mogelijk ook 18:9 scherm van 5,7", mogelijk hun eigen Surge S2 SoC). En daarnaast natuurlijk prijs ook onbekend.

Als ze deze Note 5 nou ook een variant maken met Android One. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Piet91 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:56:
[...]

Dat is het hele twijfelpunt; ik heb namelijk geen idee. :+

Het is niet bekend óf er überhaupt een A2 komt. Zo ja; dan wordt die waarschijnlijk gebaseerd op een Mi 6X die ook nog niet is aangekondigd. Daarnaast zijn specs onbekend (op geruchten na; mogelijk ook 18:9 scherm van 5,7", mogelijk hun eigen Surge S2 SoC). En daarnaast natuurlijk prijs ook onbekend.

Als ze deze Note 5 nou ook een variant maken met Android One. :9
Is de Mi Note 2 misschien een optie voor jullie? Ik zag dat die nu 228 euro is op GB met code GB4thGW4001
Er kan alleen geen extra sdcard in dus ik twijfel zelf nog. Verder lijkt het me een prima toestel met een betere camera dan de Mi A1 serie die ik ook op het oog heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 12:56
ImmortalSoul schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:37:
[...]

Het is inmiddels al bijna twee weken later dat mijn pakketje "geleverd" is.
Waar is hij geleverd? Dat hoeft niet bij jou te zijn, je moet de juiste code en tracker hebben, misschien even via de chat van postnl, want de code die ik had was slechts 'associated' op de Nederlandse PostNL trackingpage. Bleek dat het pakje bij een postbus in Rotterdam was bezorgt. Die was van de grote Chinese webwinkel zelf. Maar ja dat kon je dus niet zien op de pagina van postnl waar de webwinkel naar verwees.

Ik heb wel een paar enveloppen uit India en Sri Lanka post ontvangen, daar moest ik voor tekenen, dus kwamen ze met de pakketpost. Integenstelling tot post uit de grote buur.

[ Voor 13% gewijzigd door donaldk op 22-03-2018 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 12:56
Boullie schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 23:19:
Is er ook zo'n tooltje/plug-in/extension voor eBay? Ik koop alleen maar waar ik met PP kan betalen. PP is al een paar jaar niet meer van eBay, dus waarom Amazon het nog steeds niet wil laten gebruiken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Medione1210 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:58:
[...]

Banggood garandeert echter terugbetaling van douanekosten als je die toch krijgt en volgens mij doet GB dat niet.
GB doet dat tegenwoordig ook. Staat wel in het topic bij FOK. Of op e facebookpagina van GB NL dacht ik ook.
Maar ik zou ook liever bij banggood kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door jobr op 22-03-2018 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Set van 10 dingetjes besteld op AliExpress. Klein zakje bezorgd met maar 1 dingetje erin. 9 te weinig dus. Geheel tegen m'n eigen principes in gelijk een dispuut geopend. Normaal zou ik eerst met de verkoper overleggen en daarna pas AE inschakelen. Maar oké. Niet al het geld teruggevraagd omdat er toch iets is bezorgd. Verkoper ging daar natuurlijk tegenin, hij vond dat er geen bewijs was (ik had een foto meegestuurd) en dat het onmogelijk zou zijn om maar 1 dingetje te versturen. Ali ging hier om een of andere reden in eerste instantie in mee.

Ik accepteerde dat natuurlijk niet dus ik het zakje weer uit de afvalzak gevist (het was inmiddels een principekwestie geworden) en extra foto's gemaakt, nu met een meetlat ernaast om aan te tonen dat 10 stuks echt niet in het zakje hadden gepast. Schijnbaar was dit wel voldoende voor AE dus als het goed is krijg ik 5 euro terug.

Ik had het niet handig aangepakt maar waarschijnlijk komt het nu wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
O88088 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:14:
Set van 10 dingetjes besteld op AliExpress. Klein zakje bezorgd met maar 1 dingetje erin. 9 te weinig dus. Geheel tegen m'n eigen principes in gelijk een dispuut geopend. Normaal zou ik eerst met de verkoper overleggen en daarna pas AE inschakelen. Maar oké. Niet al het geld teruggevraagd omdat er toch iets is bezorgd. Verkoper ging daar natuurlijk tegenin, hij vond dat er geen bewijs was (ik had een foto meegestuurd) en dat het onmogelijk zou zijn om maar 1 dingetje te versturen. Ali ging hier om een of andere reden in eerste instantie in mee.

Ik accepteerde dat natuurlijk niet dus ik het zakje weer uit de afvalzak gevist (het was inmiddels een principekwestie geworden) en extra foto's gemaakt, nu met een meetlat ernaast om aan te tonen dat 10 stuks echt niet in het zakje hadden gepast. Schijnbaar was dit wel voldoende voor AE dus als het goed is krijg ik 5 euro terug.

Ik had het niet handig aangepakt maar waarschijnlijk komt het nu wel goed.
Ik heb het mij zelf min of meer aangeleerd om direct bij ontvangst foto's van de plastic envelop of andere pakketverpakking, productverpakking, etc. te maken. Niet dat ik ooit een probleem er mee heb gehad, maar ALS ik een probleem er mee zou hebben dan verwacht ik wel dat ze foto's van de pakketverpakking en productverpakking willen zien. Vaak gebruik ik enkele van de foto's ook in het verhaaltje van mijn productbeoordeling op de website van de verkoper als dat mogelijk is.

Ik ben nu trouwens wel nieuwsgierig geworden wat die "dingetjes" nu eigenlijk waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemongrass
  • Registratie: Februari 2018
  • Niet online

Lemongrass

Aan het typen...

Lemongrass schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 11:30:
Ik heb een tijd terug de Oukitel K10 besteld op Ali.

Na 17 dagen wachten toch maar eens de verkoper een berichtje gestuurd. Ze waren het toestel aan het 'testen' en hadden nog geen idee wanneer het pakketje verzonden zou worden. Die bestelling heb ik maar geannuleerd want niemand doet er een halve maand over om iets te testen. Vreemd verhaal.

Nu ligt de bestelling bij een andere verkoper maar ook hier al ruim een week niks van verzending gezien.

Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn, je hebt voorraad of je hebt het niet. :P

Het schiet allemaal niet op zo.
Lemongrass schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 06:08:
Nog drie dagen en dan verloopt de 'processing time'. Twee maanden geleden was ik nog enthousiast over de telefoon. Inmiddels is het aardig bekoeld door het moeten dealen met fantasietjes van beide verkopers met de 17-daagse 'test'-marathon en de andere verkoper die na eigen zeggen dagelijks honderden bestellingen heeft en dus ook 15 dagen op zich laat wachten.

Gistermiddag een compleet andere bestelling geplaatst en die werd gewoon wel snel verwerkt en verstuurd. Een week vind ik prima wachten voor het verwerken van een order, twee weken ook nog wel, maar in totaal langer als een maand wachten is in mijn ogen idioot lang.
Hier maar eens crossposten. Wie heeft er soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
donaldk schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:56:
[...]

Waar is hij geleverd? Dat hoeft niet bij jou te zijn, je moet de juiste code en tracker hebben, misschien even via de chat van postnl, want de code die ik had was slechts 'associated' op de Nederlandse PostNL trackingpage. Bleek dat het pakje bij een postbus in Rotterdam was bezorgt. Die was van de grote Chinese webwinkel zelf. Maar ja dat kon je dus niet zien op de pagina van postnl waar de webwinkel naar verwees.

Ik heb wel een paar enveloppen uit India en Sri Lanka post ontvangen, daar moest ik voor tekenen, dus kwamen ze met de pakketpost. Integenstelling tot post uit de grote buur.
Leveradres stond wel op mijn adres, ik ben ook bij mijn pakketpunt geweest en bij de buren.

Aliexpress heeft inmiddels ten nadele van mij het dispute gesloten. PostNL doet niks. Weg geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ImmortalSoul schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:52:
[...]

Leveradres stond wel op mijn adres, ik ben ook bij mijn pakketpunt geweest en bij de buren.

Aliexpress heeft inmiddels ten nadele van mij het dispute gesloten. PostNL doet niks. Weg geld.
Ga je na deze ervaring nog shoppen bij AE ?
En zo ja wat ga je dan anders doen dan dat voorheen deed ?
En zo nee, ga je dan nog wel elders shoppen in CN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephaniedt
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-03-2023
AE probeer ik zelf toch te vermijden. Sowieso betaal ik altijd alleen maar met Paypal, omwille van hun goede buyers protection. Al 2x een claim ingediend en steeds binnen de 2 dagen m'n geld terug gekregen.
Mijn favoriete site is Banggood, met hun "priority direct mail" shipping beloven ze dat je geen douanekosten betaalt en binnen de 2 weken heb je het artikel, meestal zelfs sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Toch maar de overweging genomen om bij AE te bestellen.
Qua telefoons en de afhandeling (geen douanekosten) en aflevering bij Mi Global Store de Pre-Sale Xiaomi Redmi Note 5 Global besteld. (de repair warrenty is ook wel nice, opsturen naar Duitsland)
- 4GB / 64GB opslag.
- Expandable memory 128GB.
- 18:9 beeldverhouding, wil na 2-3 jaar toch wat anders.
- Dual-camera, kom vanaf Redmi 3S en RMN4G die beide op de afmetingen na dezelfde zijn. Dus de Global is toch anders.

Nu maar afwachten wanneer ze het gaan verwerken en afleveren. Staat 30 dagen verwerkingstijd, maar kan ook sneller zijn.

@Stephaniedt ik heb gemerkt dat de verkoper de PayPal moet accepteren. Ik heb twee dagen geleden via AE 3 cases + Temp glass besteld met PayPal. Dus ik denk dat het verkoper(afhankelijk) is. Want de telefoon moest ik helaas met Sofort betalen.

Ik zou graag willen weten waar je dit doet bij Banggood.com of gearbest.com volgens mij moet het echt naar China opgestuurd. :F

[ Voor 29% gewijzigd door theduke1989 op 23-03-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 17:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

Zouden tactical knives door de douane glippen? Of wordt daar helemaal niet naar gekeken..

High Quality DA62 Tactical Folding Knife X49 Pocket Hunting Camping Knife Steel Blade Wood Handle F82 Survival Outdoor Tool
http://s.aliexpress.com/ji2UzEFN?fromSns

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
InF.Inc schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 20:13:
Zouden tactical knives door de douane glippen? Of wordt daar helemaal niet naar gekeken..

High Quality DA62 Tactical Folding Knife X49 Pocket Hunting Camping Knife Steel Blade Wood Handle F82 Survival Outdoor Tool
Zolang ie maar in Nederland legaal is zou je denk ik geen problemen moeten kunnen krijgen

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 17:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

Leo1010 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 20:14:
[...]

Zolang ie maar in Nederland legaal is zou je denk ik geen problemen moeten kunnen krijgen
Door al die regeltjes weet ik niet meer of iets legaal is of niet.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
InF.Inc schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 20:16:
....
Door al die regeltjes weet ik niet meer of iets legaal is of niet.
Volgens mij is er niks speciaals aan de genoemde messen, wat niet mag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O88088
Het mag wel, maar moet je het willen? Voor de sier of licht gebruik is het vast een prima mes maar voor serieuzer gebruik zou ik er niet aan beginnen. 5Cr13Mov staal is niet zo best (3Cr13 is nog slechter) en 440C zal je niet krijgen. Dat de verkoper geen foto's bij de reviews wil vind ik alarmerend (lees: wat je krijgt wijkt misschien heel erg af van de plaatjes). Dit mes heeft ook geen vastzet-mechanisme waardoor je vingers er met een beetje pech tussen zitten :+ Je kunt beter kijken naar iets van Sanrenmu, Ganzo of Enlan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Daar is op GoT een topic voor : Het grote zakmessen en multitools topic! Deel 2

Als je iets wil dat echt kwaliteit uitstraalt en lang mee zal gaan dan zou ik dat topic effe doorbladeren :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
O88088 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 21:56:
Dat de verkoper geen foto's bij de reviews wil vind ik alarmerend (lees: wat je krijgt wijkt misschien heel erg af van de plaatjes).
Dat is wel heel vaag zeg. Dat ben ik nog nooit eerder tegengekomen op AE.
Misschien staat er een 'merk' op het doosje of het mes en wil hij het daarom niet? Ik zou er inmiddels geval niet kopen want dit is wel heel erg 'red flag'! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Ik heb al tientallen messen uit China laten komen, nog nooit problemen mee gehad.
Stephaniedt schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:47:
AE probeer ik zelf toch te vermijden. Sowieso betaal ik altijd alleen maar met Paypal, omwille van hun goede buyers protection. Al 2x een claim ingediend en steeds binnen de 2 dagen m'n geld terug gekregen.
Mijn favoriete site is Banggood, met hun "priority direct mail" shipping beloven ze dat je geen douanekosten betaalt en binnen de 2 weken heb je het artikel, meestal zelfs sneller.
Ik heb betere ervaringen met de aliexpress buyers protection dan met die van PayPal, pas 1x gehad dat mn dispute de verkeerde kant op viel en ik heb echt al honderden bestellingen geplaatst daar.

[ Voor 43% gewijzigd door mark-k op 24-03-2018 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010

Bij de pagina van het product heeft de verkoper heel duidelijk (en beetje grappig) aangegeven om géén foto's van het product te uploaden. Misschien vanwege problemen juist?

Ik heb door de tijd heen een fikse collectie messen van DX en Ali gehaald, geen idee wat ik er mee moet maar ik vind ze nog steeds vet. Ik heb er iig nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemongrass
  • Registratie: Februari 2018
  • Niet online

Lemongrass

Aan het typen...

Ik heb voor de tweede keer de bestelling maar geannuleerd omdat de verkoper nergens op reageert en het wachten zonder dat het toestel verstuurd is mij na totaal meer als een maand nu een bron van irritatie begint te worden en dat moeten we maar voorkomen.

Ik heb hetzelfde toestel gezien bij banggood met PDM en op voorraad dus in iedergeval binnen 24 uur verzonden.

Het maakt mij niet eens zoveel uit hoe lang het duurt om het pakketje af te leveren, als het maar onderweg is en ik niet nog eens een maand lang verhaaltjes van verkopers hoef aan te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
Bugs3 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 22:51:
[...]

Misschien heeft hij het wel bij een China shop gekocht met warehouse Spanje. Zijn informatie schiet hierin tekort.
Ik zou iets genuanceerder zijn in de reactie voordat je van de hoed en de rand weet.
Uiteraard via Aliexpress besteld en niet bij Sinterklaas.es of wat dan ook. :+
NSG schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:58:
[...]

Ik denk dat je POSTBUS 7040 Schiedam bedoeld? Ik heb er ook eens naar gegoogeld, maar niet veel wijzer geworden, waar dat nou precies ligt. Maar duidelijk is in elk geval dat de postbus niet alleen voor pakketjes met een bestemming in NL gebruikt wordt en vrijwel zeker ben ik ervan dat YANWEN Logistics de huurder is. Zelfs pakketjes die naar Zuid-Korea, Qatar, Argentinië of whatever gaan hebben betreffende postbus als retouradres 8)7
Medione1210 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 20:40:
[...]

Als ik het goed heb behoort dit postbus nummer bij een PostNL internationaal inzamelpunt voor retourpost. Zie ook:
https://www.postnl.nl/zak.../internationale-retouren/
Dacht dat het een adres van Sinotrans is. Sinotrans is van de Chinese overheid en verzorgd het meeste transport. Blijkbaar werken ze nu samen met Postnl? Het is een van de grootste postbedrijven ter wereld dacht ik. Ik zal wel eens op dat postbus inzameladres willen neuzen wat er zo al daar terugkomt. :+ Zal allemaal wel vernietigd worden. Zit mooi spul tussen denk ik. ;) Maar helaas.

Toen ik ooit eens een dashcam ter reparatie teruggestuurd heb naar China kon ik op het douane formulier invullen of ik het terugwou (tegen retour zendkosten) of laten vernietigen (gratis). Het is allemaal goed gegaan en de verkoper heeft mijn kosten betaald maar zouden hun ook voor die optie kiezen?

[ Voor 8% gewijzigd door Henkie-Jan op 27-03-2018 16:34 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:35
Henkie-Jan schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:31:
[...]

Dat kon ik niet uit je post halen alhoewel mijn vermoeden was dat je het inderdaad in China had besteld. Al dan niet bij Ali.

Voor @Verwijderd was het al helemaal niet duidelijk :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkie-Jan schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:31:
[...]
Welk verifieerbaar Spaans magazijn van Aliexpress hebben we het dan over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:14

Gotez

42

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe Phone. De Redmi Note 5 spreekt me wel aan. Ik zie alleen in de officiële mi store veel varianten. Zien jullie het verschil tussen:

https://www.aliexpress.co.../3010045_32858182302.html

en

https://www.aliexpress.co.../3010045_32859475630.html

Kijk ik scheef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

De officiele Mi Store is mi.com. Er is geen officiele Aliexpress store van Mi.
Voor antwoord op je vraag kan je beter hier kijken. Android-smartphones

SLC schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:00:

[...]

Welk verifieerbaar Spaans magazijn van Aliexpress hebben we het dan over ?
Waarom zou Aliexpress een magazijn hebben in Spanje? Het is niet zoals Amazon die een centraal warehouse heeft vanwaar pakketjes van verschillende verkopers verstuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riderider
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:01
*knip* Aankoopadvies is niet de bedoeling in dit topic.

[ Voor 73% gewijzigd door Yorinn op 28-03-2018 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
Deze Aliexpress Anniversary sale is voor mij niet goed uitgepakt. Ik had enkele zaken in mijn mandje zitten en wil heb gewacht tot vandaag met kopen omdat alles dan goedkoper zou zijn. De sale-prijzen staan er immers bij. Kijk ik vanochtend, ben ik 7 euro duurder uit! Slechts 3 items waren cheaper, de rest had óf ineens hoge verzendkosten (hier al eerder benoemd) of had simpelweg een hogere prijs.

Daarnaast staat er soms een sale-prijs bij een product. Maar zodra je deze in het mandje doet, is het toch duurder!

Het blijft opletten. Positieve nieuws is dat ik toch 3 items met korting heb. Voor de rest maar wachten tot de actie weer voorbij is.

Hebben jullie soortgelijke ervaringen vandaag of had ik gewoon een beetje pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:37

IkWilbert

Het is mij!

Call of Duty schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:21:
Deze Aliexpress Anniversary sale is voor mij niet goed uitgepakt. Ik had enkele zaken in mijn mandje zitten en wil heb gewacht tot vandaag met kopen omdat alles dan goedkoper zou zijn. De sale-prijzen staan er immers bij. Kijk ik vanochtend, ben ik 7 euro duurder uit! Slechts 3 items waren cheaper, de rest had óf ineens hoge verzendkosten (hier al eerder benoemd) of had simpelweg een hogere prijs.

Daarnaast staat er soms een sale-prijs bij een product. Maar zodra je deze in het mandje doet, is het toch duurder!

Het blijft opletten. Positieve nieuws is dat ik toch 3 items met korting heb. Voor de rest maar wachten tot de actie weer voorbij is.

Hebben jullie soortgelijke ervaringen vandaag of had ik gewoon een beetje pech?
Zelfde ervaring... helaas. Voorbeeld, saleprijs van 4 euro en in mandje is het opeens 8 euro.
Bij een aantal ook opeens geen gratis verzending meer.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Kenzi schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:38:
[...]
Waarom zou Aliexpress een magazijn hebben in Spanje? Het is niet zoals Amazon die een centraal warehouse heeft vanwaar pakketjes van verschillende verkopers verstuurd worden.
Verschillende shops binnen Aliexpress hebben een EU warehouse, meestal Spanje.

Als je zoekt op eu warehouse of spain warehouse vind je genoeg producten die al in de EU zijn.

Zie ook de beschrijving die al eens gemaakt is door een forumlid https://www.shoppenchina.nl/chinese-webshop-eu-warehouse/#

[ Voor 11% gewijzigd door Get!em op 28-03-2018 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:33

Chocoball

瞧好吧!

Sommige Aliexpressverkopers versturen ook uit Rusland of Duitsland. Er zou sprake zijn dat Aliexpress bezig is met een distributiecentrum in Bulgarije maar dat verhaal blijft ook redelijk stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Get!em schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:38:
[...]

Verschillende shops binnen Aliexpress hebben een EU warehouse, meestal Spanje.

Als je zoekt op eu warehouse of spain warehouse vind je genoeg producten die al in de EU zijn.

Zie ook de beschrijving die al eens gemaakt is door een forumlid https://www.shoppenchina.nl/chinese-webshop-eu-warehouse/#
Dat is mij ook wel bekend ;) Maar hij vroeg om een "verifieerbaar" magazijn van Aliexpress. Wat dan ook mag wezen en wat het nut van 'verifieerbaar' is. :+

Alibaba is overigens wel bezig om fysiek uit te breiden naar de EU maar dat proces gaat langzaam. En dan moeten ze een andere naam gaan vinden voor de winkel. De naam Hema is al bezet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Ik ben toch best blij met de AliExpress sale. De prijzen zelf zijn niet perse de moeite waard, maar in combinatie met seller coupons en AliExpress select coupons wel.

Voorbeeldje van sokken:
12 paar kostte mij €13,45. Volgens AliPrice zijn ze niet goedkoper geweest dan vandaag het geval is:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/atqXUzN.png?1
€15,37 - €0,81 van de verkoper - €1,35 van AE zelf.

Bol.com verkoopt hetzelfde merk á €24,95 voor 5 paar.
En Handled by AliExpress dus het is nu al ingepakt/verstuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gotez schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:10:
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe Phone. De Redmi Note 5 spreekt me wel aan. Ik zie alleen in de officiële mi store veel varianten. Zien jullie het verschil tussen:

https://www.aliexpress.co.../3010045_32858182302.html

en

https://www.aliexpress.co.../3010045_32859475630.html

Kijk ik scheef?
Voor dat geld heb je ook SD835 powered Xiaomi toestellen of gewoon een SD821/820 powered toestel van andere merken via Banggood.com onder andere :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Kenzi schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:08:
[...]
En dan moeten ze een andere naam gaan vinden voor de winkel. De naam Hema is al bezet :D[/small]
Xenos is net vrijgekomen begreep ik >:) >:) Die had genoeg chinese meuk liggen ook die voor zover ik kon zien ook rechtstreeks bij de leveranciers van alie vandaan kwam.
Xenos is een Griekse jongensnaam en betekent "Vreemde gast".
http://www.betekenis-definitie.nl/Xenos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ook een positieve sale ervaring hier. Een weekje terug had ik het over de W855BT hoofdtelefoon van Edifier. Prijs hiervan schommelde de afgelopen weken tussen de 89 en 108 euro. Hij zou vandaag voor 74,53 verkocht gaan worden, dit is zelfs nog iets goedkoper geworden,73,56. Met een aantal coupons (4,90 select, 3,27 seller en 4,09 Ali) ben ik uiteindelijk op € 61,31 gekomen. Een toffe prijs!

Positief is verder dat sinds vandaag ook de zwart / bruine versie van de hoofdtelefoon vanuit het Edifier magazijn in Spanje kan worden verzonden. Zo heb je geen kans op douanekosten. Deze optie heb je alleen bij de officiële Edifier store op AE.

Nog even over die coupons, gisteren kwam ik er achter dat je naar de aanloop van aniversary sale je ook copupons kon sparen in de app, een per dag, waarvan ik er dus 1 heb bemachtigd. Zijn dit de Ali coupons uit het overzicht hierboven? En zijn deze doorgaans stapelbaar? Dan weet ik dat voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
O88088 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:35:
Ik ben toch best blij met de AliExpress sale. De prijzen zelf zijn niet perse de moeite waard, maar in combinatie met seller coupons en AliExpress select coupons wel.

Voorbeeldje van sokken:
12 paar kostte mij €13,45. Volgens AliPrice zijn ze niet goedkoper geweest dan vandaag het geval is:
[afbeelding]
€15,37 - €0,81 van de verkoper - €1,35 van AE zelf.

Bol.com verkoopt hetzelfde merk á €24,95 voor 5 paar.
En Handled by AliExpress dus het is nu al ingepakt/verstuurd :)
Heb je een link naar die sokken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
musicfreak schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:36:
Positief is verder dat sinds vandaag ook de zwart / bruine versie van de hoofdtelefoon vanuit het Edifier magazijn in Spanje kan worden verzonden. Zo heb je geen kans op douanekosten. Deze optie heb je alleen bij de officiële Edifier store op AE.
Is dat magazijn verifieerbaar :9 ? >:) >:)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
dodge_911 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:37:
Is dat magazijn verifieerbaar :9 ? >:) >:)
Ha grapjas, begin jij er nu ook al over... :) :>

Maar mocht jij of wie dan ook ongerust zijn of dat ding echt vanuit Spanje wordt verstuurd, Edifier stuurde me het volgende bericht na mijn bestelling: If you buy from our local warehouse, Like the Spain or Russian, Please do not worry about the tax, It will has no tax.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
musicfreak schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:48:
[...]

Ha grapjas, begin jij er nu ook al over... :) :>

Maar mocht jij of wie dan ook ongerust zijn of dat ding echt vanuit Spanje wordt verstuurd, Edifier stuurde me het volgende bericht na mijn bestelling: If you buy from our local warehouse, Like the Spain or Russian, Please do not worry about the tax, It will has no tax.
Jahahaaaaaa, het moet verifieerbaar zijn hé, anders is er ééntje niet tevree ;)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenzi schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:38:
Alie heeft ook geen officieel en verifieerbaar magazijn in Spanje.
Vandaar dat ik er ook specifiek naar vroeg toen dat wel geclaimed werd.

Een officieel Alie magazijn in Spanje van waaruit geleverd word zou alle spelregels stevig veranderen.
Vandaar dat dit mijn interesse heeft.

N.B. Een officieel magazijn is dus geen lokale student / dozenschuiver die een kleine voorraad op zijn zolder heeft om zodoende sneller te kunnen leveren.

Omdat sommige mensen wat moeite blijken te hebben met "moeilijke" woorden:
https://nl.wiktionary.org/wiki/verifieerbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

dodge_911 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:50:
[...]

Jahahaaaaaa, het moet verifeerbaar zijn hé, anders is er ééntje niet tevree ;)
Wel mooi plaatje erbij 😉
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1g19rgH9YBuNjy0Fgq6AxcXXaK.jpg

Maar goed, het is dus idd alleen verkopers individueel en niet een groot warehouse. Hier een Spaans artikel erover https://translate.google....press-almacen-espana.html

En als je dan even kijkt, dan lijkt dit t bedrijf dat de logistiek regelt.
https://www.alimarket.es/...warehousing-global--s-a-#
In het eerste artikel staat welk bedrijf de garantie regelt.

[ Voor 42% gewijzigd door Get!em op 28-03-2018 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Mogelijk gekke vraag, maar nu uitverkoop op Ali.

Ben bezig van bepaald merk mijn wandcontactdozen, schakelaars en alle ste bestellen. Let natuurlijk op de 22 euro totaal dinges.
Maar nu de vraag.
Ik bestel bij Ali ter waarde van 22 euro.
De betaling is er door. Nu wacht ik steeds tot het spul verzonden is voor ik opnieuw bestel, maar ik vermoed/hoop dat dit eerder kan om te zorgen dat bestellingen niet bij elkaar worden gekieperd.

Is er iemand die ervaring heeft? Kan het al als de bestelling is betaald? Later?

edit ; alles lijkt van dezelfde verkoper te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 28-03-2018 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
maartend schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:50:
Mogelijk gekke vraag, maar nu uitverkoop op Ali.

Ben bezig van bepaald merk mijn wandcontactdozen, schakelaars en alle ste bestellen. Let natuurlijk op de 22 euro totaal dinges.
Maar nu de vraag.
Ik bestel bij Ali ter waarde van 22 euro.
De betaling is er door. Nu wacht ik steeds tot het spul verzonden is voor ik opnieuw bestel, maar ik vermoed/hoop dat dit eerder kan om te zorgen dat bestellingen niet bij elkaar worden gekieperd.

Is er iemand die ervaring heeft? Kan het al als de bestelling is betaald? Later?
Heb je alles bij 1 verkoper besteld? Of meerdere verkopers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Suli schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:52:
[...]

Heb je alles bij 1 verkoper besteld? Of meerdere verkoper?
Sorry. Voor zover ik zie/weet/denk is alles van dezelfde verkoper.

edit, ja, alles komt van de fabrikant.

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 28-03-2018 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Medione1210 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:16:
[...]

Heb je een link naar die sokken?
Alstu. Het moet wel je smaak zijn :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WkxpQzq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:55:
[...]
Sorry. Voor zover ik zie/weet/denk is alles van dezelfde verkoper.

edit, ja, alles komt van de fabrikant.
Voor zover ik weet is er geen zinnig woord te zeggen of ze iets bij elkaar in een enveloppe doen of juist niet. Spullen (kleine items) van dezelfde verkoper zitten soms, totaal onnodig, in verschillende verpakkingen.
Terwijl andere verkopers juist weer zo veel mogelijk alles in 1 enveloppe proppen.

Het was overigens wel handig geweest om voor 1 euro minder te bestellen @22 euro.

@Sokken hierboven: Ik zit meteen aan mijn tax voor deze week vwb kleur combinaties. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2018 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 20:54:
[...]

Voor zover ik weet is er geen zinnig woord te zeggen of ze iets bij elkaar in een enveloppe doen of juist niet. Spullen (kleine items) van dezelfde verkoper zitten soms, totaal onnodig, in verschillende verpakkingen.
Terwijl andere verkopers juist weer zo veel mogelijk alles in 1 enveloppe proppen.

Het was overigens wel handig geweest om voor 1 euro minder te bestellen @22 euro.
Thnx. Dus toch pas als het weg is.

Ik zit ook onder die 22 euro. Hou max 24 dollar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:35:
[...]
Thnx. Dus toch pas als het weg is.

Ik zit ook onder die 22 euro. Hou max 24 dollar aan.
Het is overigens ook niet met zekerheid te zeggen dat wanneer je een aantal spullen op 1 dag besteld en dan 3 dagen later weer een aantal spullen tegelijk, dat dit dan gegarandeerd apart word verzonden. Dit is o.a, afhankelijk van de betaling check etc. Ook hier kun je dus pech of geluk hebben. (evt nu extra belangrijk ivm 3 dagen Anniversary)
Pagina: 1 ... 8 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic

Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU