Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Dan ga je je hier wel vermakenRubman schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:04:
Dus geen Bluetooth als hij niet gekoppeld is aan de Mi home?
Oké dan ga ik ff inlezen daarop.
Wil toch meer domotica in huis
Hier een linkje trouwens: https://nl.aliexpress.com...j-lading/32845522857.html
Ruideng maakt ook van die elektronisch instelbare voedingsmodules zoals deze: https://rdtech.nl.aliexpr...ply/923042_256093262.html wil ik misschien ook nog eens naar kijken.
Verder heb ik laats de beruchte gele chinese tape gekocht in China. Dacht als ze ergens stevig tape hebben moet het daar wel zijn! En inderdaad. Echt super tape. Die van de Action scheurt altijd of laat los op beetje vochtige dozen.
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Van die UPM heb ik laatst een video gemaakt, en ik heb zo 'n voedingsmodule van hen in gebruik.Henkie-Jan schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:09:
Ik heb in een week tijd van Ruideng USB tester binnen gekregen! De versie met bluetooth is $17 dollar en de versie zonder bluetooth is $13. Moet zeggen wat een super uitgebreid en kwalitatief apparaat! Wellicht dat meer tweakers hier wat aan hebben. Heb op verschillende fora gelezen dat hij prijs/kwalitatief erg goed in elkaar zit. Nu ben ik niet iemand die dat exact weet maar weet wel dat hij erg goed bevalt! Misschien zijn er meer tweakers die hier iets aan hebben.
Hier een linkje trouwens: https://nl.aliexpress.com...j-lading/32845522857.html
Ruideng maakt ook van die elektronisch instelbare voedingsmodules zoals deze: https://rdtech.nl.aliexpr...ply/923042_256093262.html wil ik misschien ook nog eens naar kijken.
Erg leuk spul inderdaad!
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Leuk! Ga binnenkort even kijken. Altijd leuk als je wat pareltjes in aliexpress tegenkomt.dodge_911 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:17:
[...]
Van die UPM heb ik laatst een video gemaakt, en ik heb zo 'n voedingsmodule van hen in gebruik.
Erg leuk spul inderdaad!
Ga nu trouwens de dashcam hardwiren met deze 12v -> USB converter. https://nl.aliexpress.com...-Dashcam/32817394692.html
[ Voor 98% gewijzigd door Yorinn op 03-03-2018 22:21 ]
Hierbij mijn ervaring met het aanschaffen van mijn xiaomi telefoon: expres voor deze smartphone gekozen voor de support in Europa en de GSM banden voor het internet hier! Pakketje was er in ongeveer een maand vanuit Shenzhen, China. Moest alleen de al verwachtte invoeringskosten betalen (Invoercalculator.nl gaf al een realistische beeld dus niet onverwachts). Gelijk een cheapass telefoonhoesje meebesteld (toch gratis verzending :"D). Nou maar hopen dat ik m'n garantie nooit hoef te gaan claimen...
knipoog
[ Voor 31% gewijzigd door Yorinn op 03-03-2018 23:04 ]
Ik weet niet hoeveel vermogen de dashcam nodig heeft en of je op de andere poort nog iets op wil laden (telefoon bijvoorbeeld), maar bij mij hebben deze omvormers nooit het aangegeven vermogen kunnen leveren helaas (per poort kwam er bij mij 0,5A bij 5V uit en dat bij drie of vier verschillende)Henkie-Jan schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:37:
[...]
Leuk! Ga binnenkort even kijken. Altijd leuk als je wat pareltjes in aliexpress tegenkomt.
Ga nu trouwens de dashcam hardwiren met deze 12v -> USB converter. https://nl.aliexpress.com...-Dashcam/32817394692.html
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ik heb zelf goede ervaring gehad met deze: https://nl.aliexpress.com...ae803_5&priceBeautifyAB=0alesandro_46 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 09:04:
[...]
Ik weet niet hoeveel vermogen de dashcam nodig heeft en of je op de andere poort nog iets op wil laden (telefoon bijvoorbeeld), maar bij mij hebben deze omvormers nooit het aangegeven vermogen kunnen leveren helaas (per poort kwam er bij mij 0,5A bij 5V uit en dat bij drie of vier verschillende).
Deze sluit je aan op een zekering (bijvoorbeeld dashboard verlichting, zodat de dashcam aangaat als je de auto op contact zet) in het zekeringenkastje, zwarte draad naar een aardepunt in je auto.
Als je een cat3 haalt heb je dan de zelfde uv bescherming als de Nederlandse standaard?
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Zeer goed (van kwaliteit)!michael3 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:24:
Vraagje ( had de zoekfunctie al gebruikt) Het merk VEITHDIA voor zonnebrillen, waren deze nou goed bevonden?
Als je een cat3 haalt heb je dan de zelfde uv bescherming als de Nederlandse standaard?
UV bescherming kan zeker aan de Nederlandse (of Europoese) standaard voldoen van cat. 3.

Zijn volgens mij de zelfde als die ik ook heb besteld van Kingsevenmichael3 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:24:
Vraagje ( had de zoekfunctie al gebruikt) Het merk VEITHDIA voor zonnebrillen, waren deze nou goed bevonden?
http://s.aliexpress.com/NFJbqMvQ
[ Voor 11% gewijzigd door Tijntje op 06-03-2018 13:38 ]
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Thx ga er eentje bestellen, even kijken welke, zoveel keus.bottom line schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:19:
[...]
Zeer goed (van kwaliteit)!
UV bescherming kan zeker aan de Nederlandse (of Europoese) standaard voldoen van cat. 3.
Nog een aanradervoor een beetje een sportieve look?
Ze lijken wel op elkaar, die modellen.Tijntje schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:37:
[...]
Zijn volgens mij de zelfde als die ik ook heb besteld van Kingseven
http://s.aliexpress.com/NFJbqMvQ
[ Voor 34% gewijzigd door michael3 op 06-03-2018 14:29 ]
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Zie mijn review in het vorige topic.michael3 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:24:
Trouwens, kan iemand de TS uitbreiden met links naar vorige topics? Zodat zoekacties een stuk eenvoudiger worden?
Bovenaan, naast de topictitel staat een driehoekje die naar links wijst. Als je daarop drukt ga je naar het vorige deel.Free rider schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:27:
[...]
<knip>
Trouwens, kan iemand de TS uitbreiden met links naar vorige topics? Zodat zoekacties een stuk eenvoudiger worden?
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Het zal wel wat overdreven worden inderdaad maar de dashcam draait er prima op!alesandro_46 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 09:04:
[...]
Ik weet niet hoeveel vermogen de dashcam nodig heeft en of je op de andere poort nog iets op wil laden (telefoon bijvoorbeeld), maar bij mij hebben deze omvormers nooit het aangegeven vermogen kunnen leveren helaas (per poort kwam er bij mij 0,5A bij 5V uit en dat bij drie of vier verschillende).
Je moet geloof ik wel 5V 3A voor 2 USB poortjes lezen. dus 1.5A per poortje
Edit: nou ik heb op jou verzoek ff een wat betere test gedaan en de conclusie is dat ie kapoet gaat!
Wat heb ik gedaan? ik heb met 2 USB doctors een powerbank en een tablet aan de lader gelegd. De tablet gaat direct naar 1.72A bij 4.85V en de powerbank naar 4.95V met 1.60A. Na een klein poosje rook ik al een beetje een warm luchtje. Thermometer en bij en was hij rond de 60 graden. Vlak daarna viel mijn (even eens uit China afkomstige) voeding uit en ging knipperen ws ivm kortsluiting. Inmiddels was de behuizing soepel en was de temperatuur 75 graden.
Mijn dashcam trekt ongeveer 0.55A. Dat zou dus wel goed moeten gaan
[ Voor 26% gewijzigd door Henkie-Jan op 06-03-2018 20:52 ]
@Rubman ik heb een hygrometer uit China besteld voor in huis. Deze: https://nl.aliexpress.com...c5b9f4e&priceBeautifyAB=0
Een tijdje daarna heb ik een luchtontvochtiger gekocht en deze had een wat preciezere hygrometer. Ik dacht dat de China variant er ergens rond de 5%-8% naast zat oid.
[ Voor 37% gewijzigd door timmert26 op 07-03-2018 08:21 ]
Ik heb ze nu ook een tijdje in huis en de kwaliteit is echt super. Het rechteroortje doet het perfect, maar de linker die valt helaas steeds weg.. Zo jammer. Gebruik hem nu alleen met rechteroortje, wat soms wel fijn is als je voor de rest nog dingen wilt horen als je met iets bezig bent thuis, maar het zo fijn zijn als de linker het ook beter ging doen. Heb ze al een paar keer gereset en opnieuw gekoppeld etc. Helaas...timmert26 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:20:
Ik heb eindelijk de QCY Q29 pro draadloze oortjes binnen. Beetje een goedkoop alternatief voor de apple earpods. Ze zien er (in je oor althans) een stuk beter uit en ben echt verbaasd over de kwaliteit. Als je nog zoiets zoekt kan ik deze echt aanraden!
Welke van de 2 heb je gekoppeld met je telefoon? Ik had hetzelfde probleem als ik mijn telefoon koppelde met het linkeroortje. Als ik hem met rechts koppel heb ik dat probleem niet. Aangezien de oortje automatisch met elkaar pairen maakt het niet uit welke je koppelt.Alexknl schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:01:
[...]
Ik heb ze nu ook een tijdje in huis en de kwaliteit is echt super. Het rechteroortje doet het perfect, maar de linker die valt helaas steeds weg.. Zo jammer. Gebruik hem nu alleen met rechteroortje, wat soms wel fijn is als je voor de rest nog dingen wilt horen als je met iets bezig bent thuis, maar het zo fijn zijn als de linker het ook beter ging doen. Heb ze al een paar keer gereset en opnieuw gekoppeld etc. Helaas...
Bij mij valt 1 oortje 2x per uur 1 sec weg o.i.d. maar dat is meer dan acceptabel.
[ Voor 5% gewijzigd door timmert26 op 07-03-2018 10:21 ]
Hmmm, nu de mededeling dat er geen Engelse handleiding bestaatbszz schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:30:
Ok, ik heb mijn eerste dispuut geopend. Bij deze inductieplaat (overigens een geweldig apparaat!) kreeg ik een Chinese handleiding. Vriendelijk gevraagd om een (digitaal) Engels exemplaar, krijg ik een reactie dat hij geleverd is met een Engels exemplaar met een verwijzing naar de productomschrijving ....Weer een reactie geschreven maar volgens mij gaat er ergens in de communicatie iets fout.....

Wie leest er nog een handleidingbszz schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:35:
[...]
Hmmm, nu de mededeling dat er geen Engelse handleiding bestaatin tegenstelling tot wat bij de productbeschrijving staat..... Wie wil er een Chinese handleiding voor mij vertalen?

Maar serieus, je kan gewoon in google translate app een foto maken en die vertaalt de Chinese lettertjes in keurig "redelijk leesbaar" Engels.
Ehh, ja, dat kan. maar verder dan basic gebruik en koppelen aan mijn telefoon via een server in China kom ik niet, en dat alleen door aandachtig Youtube filmpjes te bekijken. Het ding is echter redelijk geavanceerd, heeft een aantal automatische programma's, volgens mij ook een timer en daar kom ik niet uit. De Chinese handleiding laten vertalen door Google wil ik uiteraard proberen maar de meeste vertalingen hebben nog wel een zekere vrijheid van interpretatie en ik wil graag de Chinese tekentjes die in de handleiding en op het display van de inductieplaat staan behouden om ze met elkaar te kunnen vergelijken (en dan ook nog eens in de juiste context!)knakworst schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:41:
[...]
Wie leest er nog een handleiding![]()
Maar serieus, je kan gewoon in google translate app een foto maken en die vertaalt de Chinese lettertjes in keurig "redelijk leesbaar" Engels.
ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft / goed advies voor me heeft.
Ik heb via Dealextreme een tiental hdmi-kabels van 1,5m besteld.
Kabels lieten even op zich wachten (4 weken), maar gisteren post dat ik ze moest ophalen op een afhaalpunt van PostNL.
Ik bleek douanekosten te moeten aftikken (ong 8 euro btw, en 13 euro handling-kosten aan PostNL).
Begreep er niks van, omdat ik de kabeltjes voor nog geen 17 euro gekocht had, ruim onder de vrijstellingswaarde van de douane (22 euro).
Zie ik net dat er op de envelop staat dat de waarde 46,90 dollar is.
Geen idee wie dat er op gezet heeft, maar dat verklaart wel waarom het pakketje gevlagd is en ik nu met douane- en afhandelingskosten zit.
Enig idee hoe ik dit bij DealExtreme aanhangig moet maken? LiveChat doet het niet, en bij een ticket openen zie ik deze optie niet (wel al RMA ticket aangemaakt vanwege verkeerde artikel)
(en oh ja: het zijn ook nog de verkeerde kabels... 1m ipv 1,5m)
DX heeft niks te maken met douanekosten. Als je daar iets mee wilt moet je bij de douane zelf/belastingdienst zijn. Zij hanteren voor de waardering echter een vrij uitgebreide en gedetailleerde methodiek. Je kunt het proberen maar volgens mij biedt die methodiek geen ruimte voor de daadwerkelijk betaalde prijs.Sebas1979 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:07:
hoi,
Kabels lieten even op zich wachten (4 weken), maar gisteren post dat ik ze moest ophalen op een afhaalpunt van PostNL.
Ik bleek douanekosten te moeten aftikken (ong 8 euro btw, en 13 euro handling-kosten aan PostNL).
Begreep er niks van, omdat ik de kabeltjes voor nog geen 17 euro gekocht had, ruim onder de vrijstellingswaarde van de douane (22 euro).
Geen idee wie dat er op gezet heeft, maar dat verklaart wel waarom het pakketje gevlagd is en ik nu met douane- en afhandelingskosten zit.
Enig idee hoe ik dit bij DealExtreme aanhangig moet maken? LiveChat doet het niet, en bij een ticket openen zie ik deze optie niet (wel al RMA ticket aangemaakt vanwege verkeerde artikel)
Je kan je factuur doorsturen naar de Douane dan corrigeren ze het, of je ook je inklaringskosten terug krijgt weet ik niet.Sebas1979 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:07:
hoi,
De verkoper kan nu niks doen voor je, ze hadden een domme fout gemaakt helaas, maar die kunnen zij niet meer recht trekken.
Dit lijkt me nou juist andersom: de douane heeft correct gehandeld, op basis van de opgegeven waarde op het pakket.bszz schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:22:
[...]
DX heeft niks te maken met douanekosten. Als je daar iets mee wilt moet je bij de douane zelf/belastingdienst zijn. Zij hanteren voor de waardering echter een vrij uitgebreide en gedetailleerde methodiek. Je kunt het proberen maar volgens mij biedt die methodiek geen ruimte voor de daadwerkelijk betaalde prijs.
Misschien dat ik die terug kan krijgen, maar dat is heel veel werk voor 8 euro.
De 13 euro van PostNL krijg ik ook niet terug: hen valt ook niets te verwijten.
De schuldige hier is DX: totaal verkeerde waarde op het pakket. Ze kunnen de fout niet ongedaan maken, maar ik wil dat ze mijn kosten vergoeden.
Maar niemand ervaring met die route blijkbaar?
Ah, ik had zomaar aangenomen dat die prijs door de douane was verzonnen en op het pakketje was gezet, maar dat hoeft natuurlijk niet. Tsja, dan is het wel zuur....Sebas1979 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:48:
[...]
Dit lijkt me nou juist andersom: de douane heeft correct gehandeld, op basis van de opgegeven waarde op het pakket.
Misschien dat ik die terug kan krijgen, maar dat is heel veel werk voor 8 euro.
De 13 euro van PostNL krijg ik ook niet terug: hen valt ook niets te verwijten.
De schuldige hier is DX: totaal verkeerde waarde op het pakket. Ze kunnen de fout niet ongedaan maken, maar ik wil dat ze mijn kosten vergoeden.
Maar niemand ervaring met die route blijkbaar?
Kun je niet gewoon een 'algemene'/"anders" ticket aanmaken voor het probleem (i.p.v. per se 'douane problemen o.i.d.) op DX?
[ Voor 5% gewijzigd door MonkeyJohn op 07-03-2018 17:27 ]
En dan opeens :timmert26 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:20:
Ik heb eindelijk de QCY Q29 pro draadloze oortjes binnen. Beetje een goedkoop alternatief voor de apple earpods. Ze zien er (in je oor althans) een stuk beter uit en ben echt verbaasd over de kwaliteit. Als je nog zoiets zoekt kan ik deze echt aanraden!
Dan is het dus GEEN aanrader!timmert26 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:20:
Welke van de 2 heb je gekoppeld met je telefoon? Ik had hetzelfde probleem als ik mijn telefoon koppelde met het linkeroortje. Als ik hem met rechts koppel heb ik dat probleem niet. Aangezien de oortje automatisch met elkaar pairen maakt het niet uit welke je koppelt.
Bij mij valt 1 oortje 2x per uur 1 sec weg o.i.d. maar dat is meer dan acceptabel.
Waarom heeft men tegenwoordig zoveel moeite met toegeven dat een bepaald produkt een miskoop was...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Het is nogal subjectief of je het een aanrader vindt of niet. Jij vindt het geen aanrader, een ander blijkbaar wel. Het is maar net hoeveel waarde je hecht aan het "probleem" dat hij omschrijft, of het een structureel probleem is of dat het alleen hem /zijn product betreft, etc.nero355 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:22:
[...]
En dan opeens :
[...]
Dan is het dus GEEN aanrader!
Waarom heeft men tegenwoordig zoveel moeite met toegeven dat een bepaald produkt een miskoop was...
Je kunt het wel in hoofletters gaan typen dat maakt het alsnog geen feit
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
En daarbovenop exemplarisch, de mijne doen het gewoon lekker, geen uitval, altijd pairen, geen rare fratsen moeten uithalen om ze in het oplaadboxje te laden...janvanduschoten schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:45:
[...]
Het is nogal subjectief of je het een aanrader vindt of niet. Jij vindt het geen aanrader, een ander blijkbaar wel. Het is maar net hoeveel waarde je hecht aan het "probleem" dat hij omschrijft, of het een structureel probleem is of dat het alleen hem /zijn product betreft, etc.
En nee, deze heb ik zelf gekocht, dus het is ook geen cherrypicked unit voor reviews.
Onder m'n video erover lees ik meerdere klachten.
Maar aan de andere kant zijn de mensen met klachten het vocaalst.
Ik vind het nog steeds een aanrader, met als ik enkel m'n eigen ervaring bekijk.
Neem ik die van de rest mee, is het een aanrader mits je geen maandagmorgenmodelletje toegestuurd krijgt.
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Weet je heel toevallig of dit ook bestaat om een iphone op te laden? Ik heb namelijk dit al in m'n tweedehands auto zitten, maar heb dus geen mini usb maar lightning kabel nodig...BlazeMuis schreef op zondag 4 maart 2018 @ 09:53:
[...]
Ik heb zelf goede ervaring gehad met deze: https://nl.aliexpress.com...ae803_5&priceBeautifyAB=0
Deze sluit je aan op een zekering (bijvoorbeeld dashboard verlichting, zodat de dashcam aangaat als je de auto op contact zet) in het zekeringenkastje, zwarte draad naar een aardepunt in je auto.
Toch maar een weblog?
Ik denk dat je ook reel moet zijn met de verwachtingen. Je betaald er 25 euro over, verwacht dan je producten die concurreren met alternatieven van ~E200 of accepteer je het feit dat er misschien af en toe 1 sec een loss is? Uiteraard mag je wel minimaal verwachten dat het correct werkt, in dat opzicht is het wel omslachtig en is het inderdaad een kinderziekte die erin zit. Maar er is ook een oplossing voor dus tja.nero355 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:22:
[...]
En dan opeens :
[...]
Dan is het dus GEEN aanrader!
Ieder zo zijn eigen.
Dat is dus inderdaad een kwestie van mening, want ik vind het persoonlijk geen miskoop.
Dit inderdaad. Ik heb er 15 euro voor betaald en zelfs mocht alleen de rechter het blijven doen heb ik er nog geen spijt vantimmert26 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 08:14:
[...]
Ik denk dat je ook reel moet zijn met de verwachtingen. Je betaald er 25 euro over, verwacht dan je producten die concurreren met alternatieven van ~E200 of accepteer je het feit dat er misschien af en toe 1 sec een loss is? Uiteraard mag je wel minimaal verwachten dat het correct werkt, in dat opzicht is het wel omslachtig en is het inderdaad een kinderziekte die erin zit. Maar er is ook een oplossing voor dus tja.
Ieder zo zijn eigen.
Dat is dus inderdaad een kwestie van mening, want ik vind het persoonlijk geen miskoop.

Ik bedoel dan. Oh ze hebben PayPal betalingen dus is het veilig. Want sommige hebben dat niet en is het meteen een NO-GO? Of is het voldoende via CC.
- Want de meeste hebben geen betaalmogelijkheid als iDEAL.
Daarnaast het aantal ''gekochte'' producten, als dit heel laag is koop je het dan alsnog daar of zoek je verder.
Nu weten we allemaal dat Aliexpress.com toch wel de go-to shop is. Maar er zijn ook genoeg andere.
DHGATE soort rip-off van Aliexpress.
iOffer - biedt het meest CC aan, af en toe ook PayPal.
etcetc.
Later een uitsluitend-bij-eBay-shoppen tijd gehad en inmiddels al weer jaren bijna exclusief AliExpress shopper. De enige webshop waar ik zo af en toe nog naar surf is Banggood. Ruim aanbod dat regelmatig aangevuld wordt.
Shoppen in een webshop waar geen betaling met PayPal mogelijk is zou ik niet doen. AliExpress is een uitzondering door hun eigen en prima werkende geschillenafhandeling.
Ik merk dat men vaak hun creditcard noemt, omdat je dan een aankoopverzekering hebt. Maar blijkbaar leest niemand de voorwaarde in wat betreft het eigen risico dat al snel meer dan €100 is.
Die betaal-partijen staan altijd tussen koper en verkoper in, en het is hun taak eventuele conflicten op te lossen. Als er geen overtuigend bewijsmateriaal van koper of verkoper is, moet een salomonsoordeel worden geveld. Uit de praktijk blijkt dat creditcard-maatschappijen en Paypal dan vaak in het voordeel van de klant oordelen. Bij iDEAL is dat per definitie niet mogelijk, een betaling kan nooit worden teruggedraaid.theduke1989 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:26:
Hoe kijken jullie tegen webwinkels in China aan?
Ik bedoel dan. Oh ze hebben PayPal betalingen dus is het veilig. Want sommige hebben dat niet en is het meteen een NO-GO? Of is het voldoende via CC.
- Want de meeste hebben geen betaalmogelijkheid als iDEAL.
Ik kies dus nooit voor iDEAL (tenzij het een Nederlands bedrijf is, waar ik al goede ervaringen mee heb, en de KVK inschrijving bezit enz.enz). Van de overgebleven mogelijkheden gaat de voorkeur uit naar creditcards omdat zij vaak ook een aankoopverzekering hebben, het product is dan nog zes maanden verzekerd.
Je wil wellicht een link waarin staat dat iDeal nooit een transactie terugdraait: Consumentenbond
Edit: AliExpress is een speciaal geval, het is een soort marktplaats die kopers en verkopers met elkaar in contact brengt, en ook de betalingen afhandelt (AliPay). Dit functioneert als een soort PayPal. Er is voor verkopers een belangrijk verschil: AliPay houdt het geld vast tot de koper aangeeft dat het product is ontvangen en in orde is, of een bepaalde termijn (zes maanden?) is verstreken. Bij AliExpress doe je de verkopers dus een groot plezier om zo snel mogelijk te bevestigen dat alles goed is ontvangen, dan krijgen de verkopers namelijk hun geld.
[ Voor 17% gewijzigd door Free rider op 08-03-2018 13:40 . Reden: Paragraaf AliExpres ]
Ik kwam toevallig dit tegen http://s.aliexpress.com/fARFRR3Y?fromSns=Gmail. Lijkt me handig als je de dashcams niet op 12v wilt aansluiten. Ik weet alleen niet of je OBD stopt met stroomgeven als je contact uitstaat.Henkie-Jan schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:37:
[...]
Leuk! Ga binnenkort even kijken. Altijd leuk als je wat pareltjes in aliexpress tegenkomt.
Iets met benadrukken en zo dus het heeft niks te maken met wel of geen feitjanvanduschoten schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:45:
Het is nogal subjectief of je het een aanrader vindt of niet. Jij vindt het geen aanrader, een ander blijkbaar wel. Het is maar net hoeveel waarde je hecht aan het "probleem" dat hij omschrijft, of het een structureel probleem is of dat het alleen hem /zijn product betreft, etc.
Verder verwacht ik gewoon een betrouwbaar werkend produkt. Dat er alternatieven zijn van € 200+ betekent niet dat alleen € 200+ kostende modellen betrouwbaar kunnen zijn!
Dat € 200 setje is eerder € 180 aan extra winstmarge dan extra kwaliteitAlexknl schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:54:
Dit inderdaad. Ik heb er 15 euro voor betaald en zelfs mocht alleen de rechter het blijven doen heb ik er nog geen spijt vanMensen verwachten volgens mij van een ±20eu setje hetzelfde als een 200eu setje
Als ik iets bestel dan verwacht ik gewoon dat het produkt volledig en altijd werkt en anders moeten ze maar in de advertentie erbij zetten dat het niet zo is...
Misschien wat minder accutijd of een lagere maximale bereikafstand, maar de problemen die jij omschrijft moet ik absoluut niet hebben!timmert26 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 08:14:
Ik denk dat je ook reel moet zijn met de verwachtingen. Je betaald er 25 euro over, verwacht dan je producten die concurreren met alternatieven van ~E200 of accepteer je het feit dat er misschien af en toe 1 sec een loss is? Uiteraard mag je wel minimaal verwachten dat het correct werkt, in dat opzicht is het wel omslachtig en is het inderdaad een kinderziekte die erin zit. Maar er is ook een oplossing voor dus tja.
Ieder zo zijn eigen.
Schuine letters deze keer dan maar i.p.v. hoofdletters...
Dan heeft het produkt IMHO gewoon een probleem, want als mensen tevreden zijn dan wordt dat ook vaak genoeg aangegeven in de reviews onderaan de pagina bij sommige produkten bijvoorbeeld op Banggood.dodge_911 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:53:
En daarbovenop exemplarisch, de mijne doen het gewoon lekker, geen uitval, altijd pairen, geen rare fratsen moeten uithalen om ze in het oplaadboxje te laden...
En nee, deze heb ik zelf gekocht, dus het is ook geen cherrypicked unit voor reviews.
Onder m'n video erover lees ik meerdere klachten.
Klopt, maar op een gegeven moment merk je vanzelf wel wat je wel of niet als de waarheid moet zienMaar aan de andere kant zijn de mensen met klachten het vocaalst.
Lang leve PayPal zullen we maar zeggenIk vind het nog steeds een aanrader, met als ik enkel m'n eigen ervaring bekijk.
Neem ik die van de rest mee, is het een aanrader mits je geen maandagmorgenmodelletje toegestuurd krijgt.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ahhhhja die hele hoge verwachtingen heb ik gelukkig niet bij goedkope producten, dan zou ik heeeel vaak teleurgesteld wordennero355 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:25:
[...]
Verder verwacht ik gewoon een betrouwbaar werkend produkt.
....
Als ik iets bestel dan verwacht ik gewoon dat het produkt volledig en altijd werkt en anders moeten ze maar in de advertentie erbij zetten dat het niet zo is...
....
Misschien wat minder accutijd of een lagere maximale bereikafstand, maar de problemen die jij omschrijft moet ik absoluut niet hebben!
Mijn ZUK Z2 Pro doet het al een jaar prima net als mijn Nitecore D4 dus het kan welAlexknl schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 21:43:
Ahhhhja die hele hoge verwachtingen heb ik gelukkig niet bij goedkope producten, dan zou ik heeeel vaak teleurgesteld wordenMet die verwachtingen zou ik niks meer kopen van China

Gelukkig heb ik ze via Ali gekocht want dat scheel wel 10 hele centen
Nu via Banggood voor het eerst een telefoon besteld. Ben benieuwd wanneer deze aankomt. Is met PDM verstuurd dus als het goed is geen BTW etc.
Ik heb op 19 februari een led strip besteld bij Alie, op 23 februari was het in NL (volgens tracking gegevens) en 5 maart weer opgehaald bij het ophaalpunt (en terug gestuurd door Postnl) ZONDER een kennisgeving/ophaalbewijs te hebben ontvangen.
Wat moet ik vermelden aan de verkoper?
Moet ik dit nu al doen, of moet ik wachten dat de 45 dagen voorbij zijn dat de order gesloten is.
En wat moet ik zeggen, dat ik geen ophaalbewijs heb gekregen van Postnl.
Als ik dit probeer uit te leggen, krijg ik daar mijn volledig aankoopbedrag mee terug (gratis verzending)?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Pakketje van ca. 8 Euro besteld, was verzenden maar de tracking hield na een week op, bleef toen drie weken op dezelfde status staan. Met Postnl contact opgenomen om de tracking code om te zetten naar hun tracking code, en Postnl beweerde dat zij het pakket een week in bezit hadden en daarna hebben teruggestuurd. Dame aan de telefoon kon de reden daarvan niet geven - maar zei ze, op het pakket zou de reden zijn vermeld.
Contact gezocht met de verkoper, stelde dat ik de bestelling niet heb ontvangen en dat het postkantoor stelde dat het niet geleverd gaat worden. Verkoper deed natuurlijk moeilijk -begrijpelijk- maar ik heb verteld dat ze contact met Postnl moeten opnemen, die zullen bevestigen dat het nooit geleverd is, en nooit geleverd zou worden. En ook dat ze het pakket terug zouden krijgen en dat de reden van terugzending op dat pakket zou staan.
Uiteindelijk gewoon geld teruggekregen - en opnieuw besteld. Wat wellicht meespeelde is dat ik al drie keer eerder bij diezelfde AE verkoper een product had gekocht.
Leuk verhaal. Wat ik me zit af te vragen, shoppen er nog mensen in deze thread (Tweakers) bij zaken als Gearbest, DealExtreme, Banggood, en FocalPrice? Het lijkt erop dat de internationale handel (voor consumenten spul) zie helemaal richting AliExpress aan het verplaatsen is. Hoor graag meningen, etc.NSG schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:06:
In mijn tienerjaren shopte ik nog wel bij tientallen webshops (o.a. DealExtreme en FocalPrice) en was ik soms uren bezig om prijzen te vergelijken, al ging het om centen. Dus, dan kwam ik ook bij shops terecht die weinig hits opleverde op Google en nu niet meer bestaan. Vaak ging dat gewoon goed en een enkele keer moest ik bij PayPal aankloppen, waar ik overigens altijd gelijk heb gekregen.
Later een uitsluitend-bij-eBay-shoppen tijd gehad en inmiddels al weer jaren bijna exclusief AliExpress shopper. De enige webshop waar ik zo af en toe nog naar surf is Banggood. Ruim aanbod dat regelmatig aangevuld wordt.
Shoppen in een webshop waar geen betaling met PayPal mogelijk is zou ik niet doen. AliExpress is een uitzondering door hun eigen en prima werkende geschillenafhandeling.
Ik merk dat men vaak hun creditcard noemt, omdat je dan een aankoopverzekering hebt. Maar blijkbaar leest niemand de voorwaarde in wat betreft het eigen risico dat al snel meer dan €100 is.
Aan de andere kant heb ik begrepen dat zaken als DealExtreme ook pakhuizen met spullen in de EU neerzetten, waardoor snelle levering en geen invoerkosten bij duurdere producten.
[ Voor 6% gewijzigd door zap8 op 09-03-2018 15:40 ]
Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers
Vind het 'Nu kopen' systeem van eBay behoorlijk dramatisch, veilingen doe ik sowieso niet aan. Je kan zelf niet annuleren als je toevallig toch van de koop af wilt omdat het elders nóg goedkoper is.
Verder bestel ik enkel nog bij AliExpress en Banggood (ivm. coupons), alhoewel ik een maand terug bij Dennisdeal.com een product had besteld dat nergens anders meer was te vinden en deze netjes is binnengekomen.
Binnen 2 weken.Highfive95 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:39:
Nu via Banggood voor het eerst een telefoon besteld. Ben benieuwd wanneer deze aankomt. Is met PDM verstuurd dus als het goed is geen BTW etc.
Gearbest is heel vaak goedkoper dan andere webwinkels dus daar bestel ik regelmatig. Banggood begrijp ik voor grotere aankopen zodat ik geen douanekosten hoef te betalen. En al het kleine spul koop ik uiteraard bij AliExpress.zap8 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:37:
[...]
Leuk verhaal. Wat ik me zit af te vragen, shoppen er nog mensen in deze thread (Tweakers) bij zaken als Gearbest, DealExtreme, Banggood, en FocalPrice? Het lijkt erop dat de internationale handel (voor consumenten spul) zie helemaal richting AliExpress aan het verplaatsen is. Hoor graag meningen, etc.
Aan de andere kant heb ik begrepen dat zaken als DealExtreme ook pakhuizen met spullen in de EU neerzetten, waardoor snelle levering en geen invoerkosten bij duurdere producten.
Bij Dealextreme kocht ik jaren geleden en het valt me op dat ze nu weer concurrerender worden. En ook hier kan je een 'verzekering' afsluiten zodst je eventuele douanekosten (tot een bepaald bedrag) terug kan krijgen.
Ik bestel regelmatig bij BangGood. De spullen die ik koop zijn er vaak goedkoper dan bij AliExpress en de service staat op een hoog niveau voor China-shop begrippen. Daarnaast verschepen ze snel.zap8 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:37:
[...]
Leuk verhaal. Wat ik me zit af te vragen, shoppen er nog mensen in deze thread (Tweakers) bij zaken als Gearbest, DealExtreme, Banggood, en FocalPrice? Het lijkt erop dat de internationale handel (voor consumenten spul) zie helemaal richting AliExpress aan het verplaatsen is. Hoor graag meningen, etc.
Gearbest gebruik ik minimaal. Ik vind hun service/aftersales bedenkelijk en ik vind het vaak lang duren voordat ik het bestelde in huis heb.
[ Voor 8% gewijzigd door Bugs3 op 09-03-2018 19:36 ]
Interesante documentaire van tegenlicht over al onze bestellingen in China.zap8 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:37:
[...]
Leuk verhaal. ...... Het lijkt erop dat de internationale handel (voor consumenten spul) zie helemaal richting AliExpress aan het verplaatsen is. ....
Ik vind Banggood het laatste jaar juist erg duur geworden in vergelijking met Gearbest. De after sales is wel 100x beter.Bugs3 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 19:33:
[...]
Ik bestel regelmatig bij BangGood. De spullen die ik koop zijn er vaak goedkoper dan bij AliExpress en de service staat op een hoog niveau voor China-shop begrippen. Daarnaast verschepen ze snel.
Gearbest gebruik ik minimaal. Ik vind hun service/aftersales bedenkelijk en ik vind het vaak lang duren voordat ik het bestelde in huis heb.
Overigens, als je bij Gearbest kiest voor verzending met Bpost dan heb je het doorgaans binnen veertien dagen in huis. Met andere verzendmethoden heb ik ook slechte ervaringen.
Verwijderd
BG of GB wisselt te sterk qua prijzen om er echt iets zinnigs over te kunnen zeggen welke duur is of niet.Medione1210 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 19:55:
[...]
Ik vind Banggood het laatste jaar juist erg duur geworden in vergelijking met Gearbest. De after sales is wel 100x beter.
Overigens, als je bij Gearbest kiest voor verzending met Bpost dan heb je het doorgaans binnen veertien dagen in huis. Met andere verzendmethoden heb ik ook slechte ervaringen.
Sommige meuk heeft alleen de een of de ander, altijd vergelijken is het beste advies.
Deze twee grote shops (BG & GB) hebben wel een reputatie voordeel zoals ik het zie.
De kans dat je een fake geheugenkaart verzonden krijgt is relatief kleiner dan bij minder bekende sub "shops".
gisteren lukt het ook niet altijd, ik heb nu gewoon kunnen inloggenMastermind schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 10:30:
Ik kan niet inloggen op AliExpress? Hebben anderen dat nu ook?
Het lukte me een uur lang niet maar nu werkt het idd weergroggy schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 10:33:
[...]
gisteren lukt het ook niet altijd, ik heb nu gewoon kunnen inloggen
Sinds donderdag avond problemen met inloggen op de website enook blijft de app steeds hangen. Ik dacht dat het aan de nieuwste update lag, maar ook met de vorige versie zelfde problemen.Mastermind schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 10:30:
Ik kan niet inloggen op AliExpress? Hebben anderen dat nu ook?
https://www.kickstarter.c...e-a-smart-motorized-blind
Het lijkt mij ideaal om dit te automatiseren. Helemaal mooi is natuurlijk om dit te koppel aan je telefoon, maar ik weet niet of dit relatief goedkoop kan.
Ik ben een beetje huiverig om zoiets viat china te bestellen
Maar heb pas blitzwolf kabels besteld en van een degelijk merk heb je toch ook wel van die USB stekkers denk ik zo.
Iemand een tip?
Burp
Al geprobeerd om simpelweg te zoeken op 'blitzwolf charger'? Ik vind dan zelf genoeg opladers van dat merk met goede ratings.Wii4all schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:07:
Ik ben op zoek naar een USB stekker voor de USA.
Ik ben een beetje huiverig om zoiets viat china te bestellen
Maar heb pas blitzwolf kabels besteld en van een degelijk merk heb je toch ook wel van die USB stekkers denk ik zo.
Iemand een tip?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Iemand eentje met geode ervaringen?
Ga dus de gehele woonkamer met dat spul volhangen.
Besteld bij Ali
[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 14-03-2018 09:15 ]
Je bedoelt een adapter voor buitenlandse apparatuur in Nederland of voor gebruik in het buitenland?theduke1989 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:19:
Ik zoek een univertele adapter (zo'n multi stekker met meerdere landen) Ik heb er eentje alleen deze is niet goed en werkt niet altijd. Omdat er geen goed contact gemaakt kan worden.
Iemand eentje met geode ervaringen?
Deze heb ik momenteel:
https://www.aliexpress.co...ae803_5&priceBeautifyAB=0
[ Voor 63% gewijzigd door theduke1989 op 12-03-2018 15:58 ]
Misschien is dit wat?theduke1989 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:56:
@Wasabi! Klopt, vooral voor de USB aansluitingen wil ik het liefst vanaf 3.0 Maar denk niet dat het nog er is. Ik ben vaak op weg. En dan passen niet alle stekkers erin.
Deze heb ik momenteel:
https://www.aliexpress.co...ae803_5&priceBeautifyAB=0
https://www.amazon.de/Ham...ords=Weltreisestecker+usb
Of deze, en dan in combinatie met een Euro BlitzWolf BW-S9 Quick Charge 3.0, die neem ik altijd mee
https://www.amazon.de/Bre...fRID=BTGM3NSCJ2ST5K462NX5.
Voor mijn gemoedsrust is dit ook fijn (al heb ik goede ervaringen met de usb-kabels)
Kort simpel mogelijk stom vraagje.Henkie-Jan schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:37:
[...]
Waar zou je deze op aansluiten? mijn eerste gedachte is aan 1 van de connectoren van de radio aansluiting bijvoorbeeld, maar kna zo zijn dat ik dit 100% mis heb.
Deze van Xiaomi?fifa4ever schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:24:
Heeft iemand ervaring met motortjes voor rolgordijen uit China. Ik heb zelf nog niet echt iets geschikt kunnen vinden , maar het lijkt mij dat zoiets wel goedkoop te verkrijgen moet zijn in China:
https://www.kickstarter.c...e-a-smart-motorized-blind
Het lijkt mij ideaal om dit te automatiseren. Helemaal mooi is natuurlijk om dit te koppel aan je telefoon, maar ik weet niet of dit relatief goedkoop kan.
YouTube: Aqara Smart Curtain Motor (Full Walkthrough) Zigbee)
Zoiets gok ik :Rubman schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:36:
Kort simpel mogelijk stom vraagje.
Waar zou je deze op aansluiten? mijn eerste gedachte is aan 1 van de connectoren van de radio aansluiting bijvoorbeeld, maar kna zo zijn dat ik dit 100% mis heb.
- http://www.team-bhp.com/f...dwiring-your-dashcam.html
- http://thinkwarenorthamer...unit-being-hardwired.html
Toevallig een tijdje geleden mee zitten rommelen samen met een vriend en die had meerdere 12V aansluitingen op een dergelijke manier aangesloten voor zijn dashcams!
Nog meer voorbeelden @ Google
Tsja dan zocht ik echt met het verstand van een borrelnoot.nero355 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:55:
[...]
Zoiets gok ik :
- http://www.team-bhp.com/f...dwiring-your-dashcam.html
- http://thinkwarenorthamer...unit-being-hardwired.html
Toevallig een tijdje geleden mee zitten rommelen samen met een vriend en die had meerdere 12V aansluitingen op een dergelijke manier aangesloten voor zijn dashcams!
Nog meer voorbeelden @ Google
of veel te moeilijk specifiek op mijn auto

Thx anyhoe
Kan ik me voorstellen : Tot aan het moment dat we met die dingen gingen rommelen wist ik ook niet dat het allemaal zo simpel en logisch aangesloten kan wordenRubman schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:01:
Tsja dan zocht ik echt met het verstand van een borrelnoot.![]()
of veel te moeilijk specifiek op mijn auto![]()
Thx anyhoe
Die kan gordijnen in een rails openen en dicht trekken. johnb52 gaat het om een motor die (rol)gordijnen met een koord/lus kan bedienen.
SRK35ZS-W
Klopt, dit is niet hetgeen dat ik zoek. Ik weet inmiddels dat er zulke apparaten bestaan:Scooper schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:22:
[...]
Die kan gordijnen in een rails openen en dicht trekken. johnb52 gaat het om een motor die (rol)gordijnen met een koord/lus kan bedienen.
https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN
Maar het systeem van de kickstarter link lijkt mij toch iets simpeler/goedkoper.
[ Voor 15% gewijzigd door janvanduschoten op 14-03-2018 10:58 . Reden: Linkje gefixt ]
Verwijderd
Waar besteld?maartend schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:46:
Heb mijn eerste kleine bestelling Livolo Schakel en WCD materiaal binnen. Moet zeggen, ben zeer verrast over de kwaliteit. Stevig, goed, mooi.
Ga dus de gehele woonkamer met dat spul volhangen.
Vorige week een nieuwe autoradio besteld, 250euro, expres met verzending vanuit een duits magazijn, met 16euro verzendkosten via DHL.
Is die eindelijk verzonden een week later, hebben ze hem via J-net vanuit China verzonden. Op berichten met de vraag waarom word er alleen gezegd geen tax omdat er niet via DHL verzonden word.
Het gaat me benieuwen, mochten er wel kosten bijkomen, dan kan ik daar toch gewoon een claim voor indienen? Sowieso komt er een claim voor de verzendkosten, vanuit China zouden er namelijk geen verzendkosten bijkomen, de zelfde advertentie.
Inderdaad superspul. heb het al 2 jaar, hoge kwaliteit. Service is ook goed, had een keer een dubbele lichtschakelaar, die werkte niet goed (normaal kan je onafhankelijk de lampen aan en uit zetten, maar in dit geval moest de ene lamp eerst aan en daarna de ander, andersom werkte het niet), na een filmpje geüpload te hebben binnen een week een nieuwe.
[ Voor 78% gewijzigd door Perkouw op 15-03-2018 18:14 ]
Verwijderd
Volgens mij bestaan die zogenaamde Chinese Magazijnen in de EU vooral in de fantasie van de verkopers.
Er zou wel sprake van zijn dat er gebouwd gaat worden maar ik meen dat dit verre van bestaande praktijk is.
Het enige concrete voorbeeld wat ik heb van een Chinese aanschaf geleverd vanuit de EU is mijn Xiaomi M365 elektrische scooter die ik kocht bij GB maar die werd geleverd door de Red Dragon Company in Engeland. Hierdoor was er geen sprake van buiten de EU import (kosten) en het is gunstiger voor de toelating op de openbare weg dat je EU voertuig hebt gekocht ipv een Chinees.
Heb wel eens eerder wat dingen besteld vanuit een Duits magazijn, en kwam het ook daadwerkelijk uit Duitsland volgens de tracking.Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:00:
@TerminalNL :
Volgens mij bestaan die zogenaamde Chinese Magazijnen in de EU vooral in de fantasie van de verkopers.
Er zou wel sprake van zijn dat er gebouwd gaat worden maar ik meen dat dit verre van bestaande praktijk is.
Het enige concrete voorbeeld wat ik heb van een Chinese aanschaf geleverd vanuit de EU is mijn Xiaomi M365 elektrische scooter die ik kocht bij GB maar die werd geleverd door de Red Dragon Company in Engeland. Hierdoor was er geen sprake van buiten de EU import (kosten) en het is gunstiger voor de toelating op de openbare weg dat je EU voertuig hebt gekocht ipv een Chinees.
Tevens vaak ook binnen enkele dagen geleverd.
Zeker voor groot spul geloof ik dat het goedkoper is een container kalm aan deze kant op te laten varen dan steeds het in een doosje per vliegtuig hier heen te laten komen.
Zitten er zat van in Oost-Europa hoor : Roemenië en zo, lekker cheapVerwijderd schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:00:
@TerminalNL :
Offtopic, dus weg
[ Voor 116% gewijzigd door janvanduschoten op 16-03-2018 08:16 ]
Verwijderd
Kun je mij dan even de adressen geven van de Magazijnen (EU Warehouses) die eigendom zijn van Gearbest en Banggood in Roemenië.nero355 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 23:07:
[...]
Zitten er zat van in Oost-Europa hoor : Roemenië en zo, lekker cheap
Ik heb het dus niet over een particulier doorgeefluik die zwart werkt maar over een daadwerkelijk officieel EU magazijn waaraan dus ook EU rechten en plichten verbonden zijn.
Verwijderd
Volgende keer ook graag je laatste post aanpassen ipv een nieuwe aanmaken als je zelf het laatste hebt gepost
[ Voor 117% gewijzigd door janvanduschoten op 16-03-2018 08:19 ]
Bij het koppelen van een extra card aan Alipay merkte ik dat ik mijn Alipay wachtwoord kwijt ben en dat ik ook de controle vragen niet meer weet :-s
Contact gehad met support en ze hebben me een ander herstel link gestuurd.
Nu moet ik daar alleen een upload doen van mijn is bewijs. Ik vraag me af of dat wel slim ID om te doen. Heb er normaal niet zoveel op tegen, maar het is nu buiten Europa dus twijfel een beetje.
Iemand ervaring hiermee?
Verwijderd
Niemand krijgt van mij "even een copy gezonden van mijn ID".FJP84 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:33:
Hoi,
Bij het koppelen van een extra card aan Alipay merkte ik dat ik mijn Alipay wachtwoord kwijt ben en dat ik ook de controle vragen niet meer weet :-s
Contact gehad met support en ze hebben me een ander herstel link gestuurd.
Nu moet ik daar alleen een upload doen van mijn is bewijs. Ik vraag me af of dat wel slim ID om te doen. Heb er normaal niet zoveel op tegen, maar het is nu buiten Europa dus twijfel een beetje.
Iemand ervaring hiermee?
Dat kostte mij ook mij linkedin account, jammer dan, mij te veel risico.
Je kan indien HEEL ERG BELANGRIJK overwegen om info afgedekt te laten van je paspoort / ID.
Hier zijn speciale inleg vellen voor de koop, die dekken maximaal af wat kan in NL.
Dat kun je evt zelf ook namaken wanneer je een voorbeeld ziet.
Ter illustratie een bij criminelen rond slingerend paspoort copie is voldoende om bij jou oom agent op de stoep te krijgen met een paar heel erg zware beschuldigingen van oplichting & fraude onder jouw naam.
Dus de echte vraag is eigenlijk hoe belangrijk is het voor je en welk risico wil je daarvoor dragen ?
Mijn betalingen bij Ali lopen voor zover ik weet redelijk veilig via iDeal dus ben ik ook niet bekend met "extra kaarten", mogelijk bedoel je daar credit cards mee o.i.d. ?
Of gewoon zo:Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 13:42:
[...]
Niemand krijgt van mij "even een copy gezonden van mijn ID".
Dat kostte mij ook mij linkedin account, jammer dan, mij te veel risico.
Je kan indien HEEL ERG BELANGRIJK overwegen om info afgedekt te laten van je paspoort / ID.
Hier zijn speciale inleg vellen voor de koop, die dekken maximaal af wat kan in NL.
Dat kun je evt zelf ook namaken wanneer je een voorbeeld ziet.
Ter illustratie een bij criminelen rond slingerend paspoort copie is voldoende om bij jou oom agent op de stoep te krijgen met een paar heel erg zware beschuldigingen van oplichting & fraude onder jouw naam.
Dus de echte vraag is eigenlijk hoe belangrijk is het voor je en welk risico wil je daarvoor dragen ?
Mijn betalingen bij Ali lopen voor zover ik weet redelijk veilig via iDeal dus ben ik ook niet bekend met "extra kaarten", mogelijk bedoel je daar credit cards mee o.i.d. ?
https://play.google.com/s...=com.milvum.kopieid&hl=nl
Verwijderd
https://www.rijksoverheid...-van-uw-identiteitsbewijs
Via AliExpress app, koppelt het automatisch naar Alipay. Ik heb nu mijn huidige kaart weggehaald en Ali zal nu zelf om methode vragen. Dus waarschijnlijk is het daar al mee opgelost.
Al is het wel prettig als ik een keer alle Alipay credentials weer heb. Ik kan gewoon in mijn Alipay portal, maar als ik een kaart toe wil voegen vragen ze om een ander numeriek wachtwoord. Deze weet ik dus niet (meer). Kaart verwijderen ging direct.
Even proberen binnenkort met een kleine aankoop.
Verwijderd
ANWB heb ook een handige houder:FJP84 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:01:
Dank allemaal! Ik heb de Android App voor kopie ID. Ik kijk even wat afgeschermd kan worden en zet er een kopiemerk in.
Via AliExpress app, koppelt het automatisch naar Alipay. Ik heb nu mijn huidige kaart weggehaald en Ali zal nu zelf om methode vragen. Dus waarschijnlijk is het daar al mee opgelost.
Al is het wel prettig als ik een keer alle Alipay credentials weer heb. Ik kan gewoon in mijn Alipay portal, maar als ik een kaart toe wil voegen vragen ze om een ander numeriek wachtwoord. Deze weet ik dus niet (meer). Kaart verwijderen ging direct.
Even proberen binnenkort met een kleine aankoop.
https://m.webwinkel.anwb.nl/webwinkel/id-cover-id-kaart.html
Ook voor zaken buiten alipay een must.
Je had ook al wat antwoord gehad begreep ik. Maar heb hem in de auto van het werk aangesloten met een zogenaamde piggy back fuse. Als je daar op zoekt op Aliexpress krijg je genoeg resultaatRubman schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:36:
[...]
Kort simpel mogelijk stom vraagje.
Ik had trouwens zon tweede hardwire kit oververhit toen ik er ruim 3A overtroken. Je kan denk ik beter van 2x max 1A uitgaan. Hij blijft dan keurig koud. Mijn dashcam trekt max zo'n 700MAh
Ik heb mijn Bluedio headset uit Spanje besteld. Deze werd via DHL binnen 7 dagen afgeleverd. Afzender adres was ook echt Spanje. Daarnaast ben ik stiekem wel benieuwd of dat verzendadres in Schiedam van de meeste pakketjes ook een magazijn heeft.Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:00:
@TerminalNL :
[ Voor 40% gewijzigd door Henkie-Jan op 17-03-2018 20:45 ]
Verwijderd
Je koopt dus iets in Spanje en dan word het ook geleverd uit Spanje. Dat meldt je dan in dit China topic.Henkie-Jan schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 20:41:
Ik heb mijn Bluedio headset uit Spanje besteld. Deze werd via DHL binnen 7 dagen afgeleverd. Afzender adres was ook echt Spanje. Daarnaast ben ik stiekem wel benieuwd of dat verzendadres in Schiedam van de meeste pakketjes ook een magazijn heeft.

Het zou pas vreemd zijn wanneer je iets in Spanje koopt en het vervolgens uit China geleverd word.....
@Bugs3 AIles is mogelijk maar ik ga alleen uit van wat hij post. Wat ik doe is omschrijven wat er staat en waar, meer niet. Mocht hij iets heel anders bedoelen dan in zijn post staat dan horen we het wellicht nog wel. Raden of gokken wat hij dan wel bedoeld daar doe ik niet aan.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2018 01:19 ]
Misschien heeft hij het wel bij een China shop gekocht met warehouse Spanje. Zijn informatie schiet hierin tekort.Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 20:54:
[...]
Je koopt dus iets in Spanje en dan word het ook geleverd uit Spanje. Dat meldt je dan in dit China topic.![]()
Het zou pas vreemd zijn wanneer je iets in Spanje koopt en het vervolgens uit China geleverd word.....
Ik zou iets genuanceerder zijn in de reactie voordat je van de hoed en de rand weet.
Ik denk dat je POSTBUS 7040 Schiedam bedoeld? Ik heb er ook eens naar gegoogeld, maar niet veel wijzer geworden, waar dat nou precies ligt. Maar duidelijk is in elk geval dat de postbus niet alleen voor pakketjes met een bestemming in NL gebruikt wordt en vrijwel zeker ben ik ervan dat YANWEN Logistics de huurder is. Zelfs pakketjes die naar Zuid-Korea, Qatar, Argentinië of whatever gaan hebben betreffende postbus als retouradres[b]Henkie-Jan schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 20:41:
[...]
Ik heb mijn Bluedio headset uit Spanje besteld. Deze werd via DHL binnen 7 dagen afgeleverd. Afzender adres was ook echt Spanje. Daarnaast ben ik stiekem wel benieuwd of dat verzendadres in Schiedam van de meeste pakketjes ook een magazijn heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door NSG op 18-03-2018 20:24 ]
Als ik het goed heb behoort dit postbus nummer bij een PostNL internationaal inzamelpunt voor retourpost. Zie ook:NSG schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:58:
[...]
Ik denk dat je POSTBUS 7040 Schiedam bedoeld? Ik heb er ook eens naar gegoogeld, maar niet veel wijzer geworden, waar dat nou precies ligt. Maar duidelijk is in elk geval dat de postbus niet alleen voor pakketjes met een bestemming in NL gebruikt wordt en vrijwel zeker ben ik ervan dat YANWEN Logistics de huurder is. Zelfs pakketjes die naar Zuid-Korea, Qatar, Argentinië of whatever gaan hebben betreffende postbus als retouradres
https://www.postnl.nl/zak.../internationale-retouren/
https://www.banggood.com/...987818.html?rmmds=myorder
Nu krijg ik vandaag 2 mailtjes binnen: 1 dat de drone is verstuurd, en 1 dat de batterij niet verstuurd kan/mag worden:
Verstuurt Banggood helemaal geen (losse) batterijen meer naar Nederland? Ik kan er in hun Help/Klantenservce niets over vinden.[...] But we are so sorry to tell you that due to limitation of the postal service,we can not ship this order to your location. In this case, we suggest to cancel your order and arrange a refund to you. [...]
Verwijderd
Anders vraag je of ze hem via de trein willen verzenden of anders samen bestellen met "een extra willekeurig stuk plastic" en het daarin laten verzenden ?croxz schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:04:
Naar aanleiding van .Build - Bouw je eigen racedrone heb ik bij Banggood een Eachine H8 Mini gekocht. Daar meteen ook een extra batterij bij aangeschaft:
Nu krijg ik vandaag 2 mailtjes binnen: 1 dat de drone is verstuurd, en 1 dat de batterij niet verstuurd kan/mag worden:
[...]
Verstuurt Banggood helemaal geen (losse) batterijen meer naar Nederland? Ik kan er in hun Help/Klantenservce niets over vinden.
2 maanden terug heb ik deze gekocht via AliExpress en gewoon ontvangen. Misschien is dat een optie voor je?croxz schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:04:
Naar aanleiding van .Build - Bouw je eigen racedrone heb ik bij Banggood een Eachine H8 Mini gekocht. Daar meteen ook een extra batterij bij aangeschaft:
[...]
Verstuurt Banggood helemaal geen (losse) batterijen meer naar Nederland? Ik kan er in hun Help/Klantenservce niets over vinden.
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic
Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU