[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• othie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-12-2023
Ik bestel regelmatig powerbanks op banggood, echter sinds kort kan dit niet meer.

''This warehouse can not ship to your location.''

Zou dit te maken hebben met Chinees nieuwjaar of nieuwe regelgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:47
othie schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 15:59:
Ik bestel regelmatig powerbanks op banggood, echter sinds kort kan dit niet meer.

Dat is wel vreemd, kun je geen ander warehouse selecteren? Neem anders gewoon even contact op met banggood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AQcxz3rl.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TlTM57Ul.png
Is al een paar dagen zo. Heb toen ik het opmerkte gepost bij de webcare bij de buren, maar aangezien het Chinese NY is, voorlopig nog geen respons.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-09 20:47
Kwam het probleem ook al tegen, wou net een 20.000maAh Xiaomi powerbank kopen. Heb deze uiteindelijk bij DX besteld (hopende dat ze me de real deal opsturen). Was daar nog goedkoper ook nog.
Kreeg na 2 dagen deze mail:
Dear eltweako,
Thanks for ordering from DX.com.

We’re writing to inform you that the package RUxxxxxxxxxxNL from your order XXXXX has failed to pass the airline security check as it contains lithium batteries/knives or products that contain liquid which are now under extra scrutiny in world air cargo services.

We therefore have switched it to another delivery channel to ensure the order is sent to you as soon as possible.

Here is the new package tracking number LXxxxxxxxxxNL.

We will follow the package and strive to make sure the items reach you smoothly and safely.

Your understanding and patience are highly appreciated.

Should you have any questions please feel free to contact us via Live chat or Customer Service Ticket.

Your sincerely,

DX.com
Wellicht is er dus iets gewijzigd in de regelgeving waarom banggood tijdelijk geen powerbanks meer wilt versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Denk dat accu/batterij niet met vliegtuig mee mogen.
Zelf laatst iets besteld zonder batterij, en toen werd het ook geweigerd tav van en batterij, en via een andere weg verstuurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-09 15:59
klopt allemaal: sinds 15 januari mogen bepaalde lithiumbatterijen zoals powerbanks niet meer op bepaalde manieren vervoerd worden in vliegtuigen: http://www.iata.org/whatwedo/cargo/dgr/Pages/lithium-batteries.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

blackadder91 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:10:
klopt allemaal: sinds 15 januari mogen bepaalde lithiumbatterijen zoals powerbanks niet meer op bepaalde manieren vervoerd worden in vliegtuigen: http://www.iata.org/whatwedo/cargo/dgr/Pages/lithium-batteries.aspx
Er is niks veranderd hoor voor cargo.

Het enige wat de IATA in januari heeft toegevoegd is een verbod op koffers / tassen met ingebouwde powerbank.
Dat heeft weinig te maken met het verzenden van powerbanks in air cargo. Die procedure is nog steeds hetzelfde.

Wie bedenkt er dan ook koffers met ingebouwde powerbank 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 22:14
dodge_911 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:39:
[afbeelding]
[afbeelding]
Is al een paar dagen zo. Heb toen ik het opmerkte gepost bij de webcare bij de buren, maar aangezien het Chinese NY is, voorlopig nog geen respons.
Ik ben benieuwd of/wanneer je een reactie krijgt. Ik zoek nog een 2e powerbank voor de vakantie naast mijn Xiaomi 10.000...

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Henkie schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:45:
[...]

Ik ben benieuwd of/wanneer je een reactie krijgt. Ik zoek nog een 2e powerbank voor de vakantie naast mijn Xiaomi 10.000...
Zonet nog 2 nieuwe (review-)Xiaomi's (10Ah 2port en nieuwe 5Ah) in ontvangst mogen nemen, verzonden via Priority Air Mail van BG, met een RUXXXXXXXXXNL tracking nummer.
Verstuurd op 2 feb, dus wat er nou echt aan de hand is?
Mijn vaste contact bij BG is ook nog op vakantie, dus die kan ik 't ook niet vragen atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -World-
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-09 20:40
*knip* Zoals ook in de topicwaarschuwing staat, is aankoopadvies niet de bedoeling in dit topic.

[ Voor 78% gewijzigd door Yorinn op 19-02-2018 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MJ]
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-05-2021
blackadder91 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:10:
Dààrom werden dus mijn 18650 batterijen van GearBest via het spoor verstuurd... :P
Ze zijn overigens nooit gearriveerd, na 2 maand wachten en geen tracking updates toch maar mijn geld weergevraagd (en gekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wat zijn ze duur geworden :| Dit jaar nog 2 stuks gekocht voor € 13 per stuk :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Laatst online: 04-09 20:47
[...]

Is deze niets voor jou?
http://www.dx.com/p/xiaom...rging-qc-3-0-white-493780
Een 20.000mAh powerbank voor €23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
De 10000mAh powerbanks zijn vaak net wat kleiner en lichter en dus fijner mee te nemen. Ik heb zelf een 16000mAh en een 10000mAh powerbank, maar vind die van 10000mAh persoonlijk fijner mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vandaag de Ugreen Chromecast Ethernet Adapter binnengekregen.

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61NF3cPG44L._SY355_.jpg

Zoals gewoonlijk met Ugreen weer erg netjes verpakt en volledig te tracken tot bijna het vliegtuig aan toe.
Het werkt prima. Om zeker van te zijn dat de Chromecast niet meer Wifi gebruikt heb ik het eerst ons netwerk laten vergeten en toen aangesloten.
Helaas lost het niet het probleem op waarom ik hem eigenlijk heb gekocht; de latency bij het casten van TinyCam Pro.
Vrees dat dat dus aan het casten zelf of aan de app ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 06:54
Piet91 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:42:

[afbeelding]

Zoals gewoonlijk met Ugreen weer erg netjes verpakt en volledig te tracken tot bijna het vliegtuig aan toe.
Het werkt prima. Om zeker van te zijn dat de Chromecast niet meer Wifi gebruikt heb ik het eerst ons netwerk laten vergeten en toen aangesloten.
Helaas lost het niet het probleem op waarom ik hem eigenlijk heb gekocht; de latency bij het casten van TinyCam Pro.
Ik weet niet in hoevere je last hebt van vertraging. Ik cast dit met dezelfde App via Chromecast wifi en loopt verder zonder problemen. Natuurlijk zit er een kleine vertraging in en een voorbijrijdende auto zie je ook niet vloeiend voorbij gaan zoals met de App zelf wel maar met kleine schokje.

Maar denk dat je hier niet veel aan kunt veranderen, anders hoor ik dit graag >:)

OnTopic maar weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30

[afbeelding]

Inderdaad goed spul dat Ugreen, heb zelf de LAN adapter voor de Nintendo Switch gekocht, en een USB 3.0 3 ports + LAN voor de Chuwi laptop gekocht via AE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
othie schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 15:59:

[...]

Is dit niks voor jullie? http://s.aliexpress.com/yQZBZnYn
Het is dan wel geen Xiaomi, maar zijn jullie dan ook echt specifiek op zoek naar Xiaomi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:21

[afbeelding]

Naar r aanleing van je bericht ook even gekeken. Heb 2 weken geleden dezelfde ontvangen. Bij mij werkt hij uitstekend over utp. Had eerst ingesteld op draadloos later op de ugreen aangesloten. Zodra je aankoppelen geeft hij aan dat hij over gaat naar utp.

En jazeker een net apparaat goed verpakt en belangrijkste werk uitstekend.

Ik zeg goede Chinese investering € 8.50

Google € 19

Leuk toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:00
Lijkt er op dat Banggood Powerbanks weer verscheept naar Nederland?
Ik lees op het forum over problemen met de website rond het Chinese nieuwjaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrikv
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-11-2021
Hallo,

Heeft iemand ervaring met het laten maken van custom printplaatjes?
Hier bijvoorbeeld, https://nl.aliexpress.com...rotoboard/1817842276.html

Dit omdat het in Nederland redelijk duur is! Conrad vraagt bijvoorbeeld bijna 60 euro voor 1 pcb 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
Is hier iemand die nog in China woont/werkt? Ik heb al wat opgezocht om via Taobao te bestellen, maar het lijkt mij redelijk fishy.

Voor de electronica mensen leek mij dit wel interessant. Ik had de vorige versie waar ik heel tevreden over was, maar deze is in rook opgegaan (eigen fout) en zoek dus een vervanger.

https://item.taobao.com/i...797&spm=2014.12317209.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:03
Luke-san schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:32:
Is hier iemand die nog in China woont/werkt? ........ en zoek dus een vervanger.

https://item.taobao.com/i...797&spm=2014.12317209.0.0
Kan je een dergelijk item niet via AliExpress aanschaffen?
Kost waarschijnlijk wel wat meer, maar maakt alles een stuk eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
elinx schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:48:
[...]

... niet via AliExpress aanschaffen? Maakt alles een stuk eenvoudiger
Prijs is maal 2,5 gedaan op alie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:03
Luke-san schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:50:
[...]

Prijs is maal 2,5 gedaan op alie
Dat is meestal zo, maar ook de bijkomende kosten via een TaoBao agent zijn aanzienlijk. Uiteindelijk gaat het om de totale kosten.

Via TaoBao komen er extra verzendkosten bij naar Europa en provisie voor de agent.
Via CssBuy komt er ca 30 USD bovenop. Bovendien rekent deze 11 USD voor het item zelf.
Hierdoor kom je maal 2 tov AliE uit en maal 5 tov een China buyer.

Alleen als je iemand kan vinden die dit tegen kostprijs vanuit China voor je regelt kan je daarop besparen. Je eerdere vraag kan ik daarom begrijpen, maar lijkt AliExpress zo gek nog niet als dit niet het geval is.

[ Voor 63% gewijzigd door elinx op 21-02-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MtC
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

Net dit topic (en deel 2) ontdekt en eens diagonaal doorgelezen. Het viel me op dat steevast BG, GB en AE genoemd worden, maar quid wish.com? Al veel leuke deals gescoord (met name electronica-onderdelen zoals weerstandjes, temp sensors, ..., maar ook kleding).

--handige links mogen niet van de mods--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
MtC schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:08:
Net dit topic (en deel 2) ontdekt en eens diagonaal doorgelezen. Het viel me op dat steevast BG, GB en AE genoemd worden, maar quid wish.com? Al veel leuke deals gescoord (met name electronica-onderdelen zoals weerstandjes, temp sensors, ..., maar ook kleding).
wish.com? Blijkbaar kan je niet browsen zonder dat je een account aanmaakt klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MtC
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

Luke-san schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:51:
[...]

wish.com? Blijkbaar kan je niet browsen zonder dat je een account aanmaakt klopt dat?
Klopt inderdaad.

--handige links mogen niet van de mods--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Als ik ergens een hekel aan heb... :F

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 11:41
Misschien een stomme vraag.

Maar telkens als ik iets uit Aliexpress bestel komt het 9/10 keer niet aan. Het gaat vaak om kleine tech dingetjes. En moet dan na twee maanden op aanraden van de verkoper een ''dispute'' openen en duurt weer enkele weken voordat ik mijn geld ook echt krijg. Maar navigatiesystemen en dergelijke komen wel gewoon aan. Die komen ook vaak via DHL of DHL duitsland maar dat is iets anders dan. Maar kleine dingetjes niet. Heb nu al 4x een dispute geopend in half jaar.

Wanneer me vrouw iets bested via Aliexpress komt het gewoon altijd aan. Zij bested van die vage kook dingetjes en alles er omheen.

Ik kan geen lijn trekken waarom dit zo is.

[ Voor 18% gewijzigd door theduke1989 op 21-02-2018 17:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg altijd dat er geen stomme vragen zijn, maar je stelt geen vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zat net op Amazon en Banggood te kijken voor korte USB C kabels, voor in de powerbank (veel handiger dan zo'n onnodige lange kabel). Ik had van BlitzWolf nog nooit korte USB C kabels gezien, maar die zijn nu dus ook te koop zie ik:

https://www.banggood.com/...h&ID=224&cur_warehouse=CN

Heb het nu heletijd gedaan met een korte micro usb kabel en een micro usb naar usb c converter, werkt in principe ook nog prima. Maar wel fijn om te zien dat nu ook korte USB C kabels beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Laatst online: 19:59
Op Banggood oordopjes gekocht (1More). Na 7 maanden gebruik doet de jack kabel het niet meer en valt het linker oortje uit (bekend probleem bij de oortjes). Banggood geeft aan dat ik geen recht meer heb op volledige restitutie, lijkt me logisch. Ik vroeg echter om reparatie/omruiling.
Banggood heeft mij €40 compensatie geboden.

''According to the warranty, cause you have received and used it over 6 months, we cannot arrange a full refund or resend a new one to you.''

Iemand tips? De €40 voor lief nemen of kan ik omruiling eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Cheezborger schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:58:
Op Banggood oordopjes gekocht (1More). Na 7 maanden gebruik doet de jack kabel het niet meer en valt het linker oortje uit (bekend probleem bij de oortjes). Banggood geeft aan dat ik geen recht meer heb op volledige restitutie, lijkt me logisch. Ik vroeg echter om reparatie/omruiling.

''According to the warranty, cause you have received and used it over 6 months, we cannot arrange a full refund or resend a new one to you.''

Wat heb je destijds voor de oordoppen betaald?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 15:57

Nitai

Live the life you love.

xileS schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:52:
Zat net op Amazon en Banggood te kijken voor korte USB C kabels, voor in de powerbank (veel handiger dan zo'n onnodige lange kabel). Ik had van BlitzWolf nog nooit korte USB C kabels gezien, maar die zijn nu dus ook te koop zie ik:

https://www.banggood.com/...h&ID=224&cur_warehouse=CN

Heb het nu heletijd gedaan met een korte micro usb kabel en een micro usb naar usb c converter, werkt in principe ook nog prima. Maar wel fijn om te zien dat nu ook korte USB C kabels beschikbaar zijn.
Ik heb een klein half jaartje de rode versie hiervan, werkt prima! Zit zelfs een ledje in :+

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Nitai schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:04:
[...]

Ik heb een klein half jaartje de rode versie hiervan, werkt prima! Zit zelfs een ledje in :+
Ik heb vaker gezocht op Banggood op BlitzWolf USB C spul, maar nooit gezien :o , rood zie ik wel op de foto's maar niet te koop staan.

Pardon een ledje in de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:07
Cheezborger schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:58:

Hoeveel heb je er inderdaad voor betaald? Mijn ervaring is dat de aanhouder wint, als je redelijk blijft.
Mijn Xiaomi Triple Driver is ook stuk gegaan na ongeveer 2,5e maand. Eerst wilden ze ook de helft teruggeven, maar na twee keer heen en weer mailen dat ik dat niet accepteer hebben ze het volledige bedrag teruggestort op mijn Paypal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

xileS schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:07:
[...]

Ik heb vaker gezocht op Banggood op BlitzWolf USB C spul, maar nooit gezien :o , rood zie ik wel op de foto's maar niet te koop staan.

Pardon een ledje in de kabel?
Die van BlitzWolf is niet meer te koop zo te zien, deze heb ik ook van Baseus daar kun je het principe zien. Wel lachen, echt nuttig is het niet...

https://www.banggood.com/...=myorder&cur_warehouse=CN

14 augustus 2017 besteld, dus het was er wel! :+

[ Voor 4% gewijzigd door Nitai op 21-02-2018 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Laatst online: 19:59
Yorinn schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:03:
[...]

Wat heb je destijds voor de oordoppen betaald?
Pyramiden schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:19:
[...]

Hoeveel heb je er inderdaad voor betaald? Mijn ervaring is dat de aanhouder wint, als je redelijk blijft.
Mijn Xiaomi Triple Driver is ook stuk gegaan na ongeveer 2,5e maand. Eerst wilden ze ook de helft teruggeven, maar na twee keer heen en weer mailen dat ik dat niet accepteer hebben ze het volledige bedrag teruggestort op mijn Paypal.
Ik heb €80,- betaald toen der tijd. Bij iBOOD gingen de dopjes gisteren voor €50 over de toonbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:07
Cheezborger schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:21:
Ik heb €80,- betaald toen der tijd. Bij iBOOD gingen de dopjes gisteren voor €50 over de toonbank.
Tja... Dan kun je de 40 pakken... Of misschien een poging doen om 60 te krijgen. Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik.
Cheezborger schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:21:
[...]

[...]

Tja.. je weet dat je bij aankopen in China niet de garanties krijgt zoals je die in Nederland krijgt en dus het risico loopt om geld te "verliezen" zodra iets defect gaat. Ik denk dat je blij moet zijn dat je die €40,- krijgt en er eventueel inderdaad €60,- van proberen te maken.

Ik heb vorige week donderdag een Xiaomi bluetooth audio receiver gekocht bij Gearbest, en vandaag al ontvangen. Wel via het warehouse in Spanje laten leveren natuurlijk, anders kan dat nooit zo snel gaan.

Voor de mensen die op zoek zijn naar een oplossing om je oortjes ook via bluetooth te kunnen gebruiken, is dit een zeer goede oplossing. Het is een vrij klein apparaatje (Stuk kleiner dan op de foto's) en werkt zeer goed. Het nadeel van deze versie is dat de spraak in het Chinees is, dus bij het opstarten, pairen en afsluiten hoor je Chinees gebrabbel..
Zie: https://www.gearbest.com/...ccessories/pp_663674.html

[ Voor 38% gewijzigd door Rik. op 21-02-2018 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 17:14
Rik. schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:28:
[...]

[knip]

Ik heb vorige week donderdag een Xiaomi bluetooth audio receiver gekocht bij Gearbest, en vandaag al ontvangen. Wel via het warehouse in Spanje laten leveren natuurlijk, anders kan dat nooit zo snel gaan.

Voor de mensen die op zoek zijn naar een oplossing om je oortjes ook via bluetooth te kunnen gebruiken, is dit een zeer goede oplossing. Het is een vrij klein apparaatje (Stuk kleiner dan op de foto's) en werkt zeer goed. Het nadeel van deze versie is dat de spraak in het Chinees is, dus bij het opstarten, pairen en afsluiten hoor je Chinees gebrabbel..
Je link naar het product doet het niet....

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
alesandro_46 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:43:
[...]

Je link naar het product doet het niet....
Dat was nou eigenlijk juist de rede dat ik het bericht aangepast had, maar alsnog vergeten een link toe te voegen :F. Zo te zien ben ik lekker wakker...
Nu zit er een link bij :) !

[ Voor 6% gewijzigd door Rik. op 21-02-2018 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 17:14
Rik. schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:46:
[...]

Dat was nou eigenlijk juist de rede dat ik het bericht aangepast had, maar alsnog vergeten een link toe te voegen :F. Zo te zien ben ik lekker wakker...
Nu zit er een link bij :) !
Haha, thanks! :)
Gebruik jij deze om je headset/oortjes draadloos te maken? Zelf heb ik daar deze bluetooth ontvanger voor. Fijne vind ik dat er knoppen op zitten om de muziek te bedienen.

Vanmiddag heb ik nog een bluetooth headset (met Active noise cancelling) gekocht. Deze wil ik uitproberen op de moto, kijken of de ANC beter helpt tegen het windgeruis dan oordoppen.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik.
alesandro_46 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:11:
[...]

Haha, thanks! :)
Gebruik jij deze om je headset/oortjes draadloos te maken? Zelf heb ik daar deze bluetooth ontvanger voor. Fijne vind ik dat er knoppen op zitten om de muziek te bedienen.

Vanmiddag heb ik nog een bluetooth headset (met Active noise cancelling) gekocht. Deze wil ik uitproberen op de moto, kijken of de ANC beter helpt tegen het windgeruis dan oordoppen.
Ik gebruik het inderdaad om mijn oortjes draadloos te maken. De knoppen heb ik niet nodig, omdat deze op de oortjes zitten, het is bij mij vooral voor tijdens het sporten omdat ik dan geen broekzakken heb. Alleen een klein zakje achterin, waar dit apparaatje mooi in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Nitai schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:21:
Die van BlitzWolf is niet meer te koop zo te zien, deze heb ik ook van Baseus daar kun je het principe zien. Wel lachen, echt nuttig is het niet...
Ik kan de Blitz!Wolf gewoon bestellen :?
https://www.banggood.com/...=myorder&cur_warehouse=CN

14 augustus 2017 besteld, dus het was er wel! :+
Leuk, maar is het ook gewoon een USB 3.0 / 3.1 Gen1 kabel ?!

Heb er echt een hekel aan dat er nog steeds merken zijn die gewoon USB 2.0 kabels verkopen, maar dan met USB Type C connectoren eraan om lekker hip mee te doen... W-T-F :F

Bij de eerder genoemde Blitz!Wolf kabel heb ik ook een vraag erover gepost, maar zoals je kan zien een hele suffe reply gekregen waar ik niks aan heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

nero355 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:57:

Ik kan de Blitz!Wolf gewoon bestellen :?
Blitzwolf met ledje zie ik niet meer staan, alleen de gewone.
[...]

Leuk, maar is het ook gewoon een USB 3.0 / 3.1 Gen1 kabel ?!
Hoe kan ik dat controleren voor je? Ik laad m'n S8+ er alleen mee op, heb nog nooit data transfers gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Nitai schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 22:47:
Blitzwolf met ledje zie ik niet meer staan, alleen de gewone.
Oww... dat zou wel kunnen inderdaad :)
Hoe kan ik dat controleren voor je? Ik laad m'n S8+ er alleen mee op, heb nog nooit data transfers gedaan.
Gewoon aan je PC koppelen en wat meuk kopiëren van een paar GB's het liefst : Kom je daarmee boven de 30 a 35 MB/s dan is het een USB 3.0 / 3.1 Gen1 kabel :)

Zorg er in ieder geval voor dat het lekker lang duurt dan voorkom je dat er iets van een cache roet in het eten gooit!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

theduke1989 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 17:24:
Maar telkens als ik iets uit Aliexpress bestel komt het 9/10 keer niet aan. Het gaat vaak om kleine tech dingetjes.
Mijn persoonlijke n=1 ervaring is dat ik rond de 60 bestellingen zit, altijd kleine dingen, arduino controllers, connectors, zo'n spinner ding voor de kleine, losse usb-kabels, knutselstuff voor de vrouw, alles maximaal zo'n 5 euro per bestelling, en dat alles to nu toe is aangekomen.

[ Voor 1% gewijzigd door enigmafan op 22-02-2018 11:58 . Reden: Kleine aanvulling ]

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

• Rik.

Maar telkens als ik iets uit Aliexpress bestel komt het 9/10 keer niet aan. Het gaat vaak om kleine tech dingetjes. En moet dan na twee maanden op aanraden van de verkoper een ''dispute'' openen en duurt weer enkele weken voordat ik mijn geld ook echt krijg. Maar navigatiesystemen en dergelijke komen wel gewoon aan. Die komen ook vaak via DHL of DHL duitsland maar dat is iets anders dan. Maar kleine dingetjes niet. Heb nu al 4x een dispute geopend in half jaar.

Wanneer me vrouw iets bested via Aliexpress komt het gewoon altijd aan. Zij bested van die vage kook dingetjes en alles er omheen.

Wat zie je dan staan op de tracking? Is dit altijd bij dezelfde verkopers of veel verschillende verkopers?
Misschien eens contact opnemen met PostNL of zij iets hiermee kunnen? Als ze namelijk wel in Nederland arriveren maar daarna telkens vanaf dat punt niet geleverd worden, gaat er bij PostNL iets mis, maar dat kan ik mij niet voorstellen als het bij je vrouw wel goed gaat.

Verwijderd

De claim dat bij zijn vrouw 100 procent aankomt en bij hem slechts 10 procent acht ik niet plausibel.
Die 90 procent verschil is echt veel te groot om ook maar enigszins realistisch te zijn.
Iedereen kan een paar keer pech hebben maar dit riekt naar extreem overdrijven.
Een eerste aanwijzing is dat zijn DHL pakketten wel 100% aankomen.
Reken je dat mee naar gemiddeld dan is het ineens 50% ipv 10%.

Ter illustratie: zelfs wanneer je op zoek gaat naar problemen dan lukt het je bijna niet om 90 procent niet geleverd te krijgen.

• Rik.
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:37:
De claim dat bij zijn vrouw 100 procent aankomt en bij hem slechts 10 procent acht ik niet plausibel.
Die 90 procent verschil is echt veel te groot om ook maar enigszins realistisch te zijn.
Iedereen kan een paar keer pech hebben maar dit riekt naar extreem overdrijven.
Een eerste aanwijzing is dat zijn DHL pakketten wel 100% aankomen.
Reken je dat mee naar gemiddeld dan is het ineens 50% ipv 10%.

Ter illustratie: zelfs wanneer je op zoek gaat naar problemen dan lukt het je bijna niet om 90 procent niet geleverd te krijgen.
Daar heb je deels gelijk in, het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij bij zijn vrouw alleen de PostNL pakketjes (of brievenbus zendingen) heeft geteld en niet de DHL zendingen. Dat wil niet zeggen dat zijn vrouw nooit DHL zendingen ontvangt. De 10% kan dus alsnog realistisch zijn. 10% op 10 pakketten of 10% op 100 pakketten is natuurlijk nog wel een verschil, dus dat moet je in een berekening wel weer meenemen.

Verwijderd

Rik. schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:17:
[...]
Daar heb je deels gelijk in, het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij bij zijn vrouw alleen de PostNL pakketjes (of brievenbus zendingen) heeft geteld en niet de DHL zendingen. Dat wil niet zeggen dat zijn vrouw nooit DHL zendingen ontvangt. De 10% kan dus alsnog realistisch zijn. 10% op 10 pakketten of 10% op 100 pakketten is natuurlijk nog wel een verschil, dus dat moet je in een berekening wel weer meenemen.
In theorie is zelfs 100 procent niet geleverd mogelijk maar dat is in real world termen zo goed als uitgesloten en daarmee puur theoretisch geneuzel waar ik me iig niet bezig ga houden........

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024

Ik maak zelden nooit mee dat de verkoper uit zich zelf vraagt om een dispute te openen.
Ze willen wel graag dat ik mijn dispute (als het na 60 dagen niet is aangekomen) juist weer sluit....

'Dear friend
We are sorry for the trouble,
Could you please kindly close the dispute?the dispute hurts us every minute
You could open dispute again as long as the time not ending, i am honesty,
And you have 50 days.please do not worry,your rights are protected well.
Hope you can trust Ali express
Thanks
'

Edit:gewijzigd naar juiste quote

[ Voor 49% gewijzigd door Medione1210 op 23-02-2018 01:32 ]

Verwijderd

Medione1210 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 17:11:
[...]
Ik maak ook zelden nooit mee dat de verkoper uit zich zelf vraagt om een dispute te openen.
Ze willen wel graag dat ik mijn dispute (als het na 60 dagen niet is aangekomen) juist weer sluit....

'Dear friend
We are sorry for the trouble,
Could you please kindly close the dispute?the dispute hurts us every minute
You could open dispute again as long as the time not ending, i am honesty,
And you have 50 days.please do not worry,your rights are protected well.
Hope you can trust Ali express
Thanks
'
Wellicht ligt het aan mij maar ik zie de relevantie niet tussen statistiek 1: aankomst pakketten, en statistiek 2: wie het initiatief neemt tot het openen van een dispuut. :?
Weer een andere statistiek is bijvoorbeeld dat ik altijd (100% dus) mijn bord leeg eet, dit is voor de aankomst van pakketten uit China net zo relevant als de mate van dispuut starts door kopers of verkopers. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:39:
[...]

Wellicht ligt het aan mij maar ik zie de relevantie niet tussen statistiek 1: aankomst pakketten, en statistiek 2: wie het initiatief neemt tot het openen van een dispuut. :?
Weer een andere statistiek is bijvoorbeeld dat ik altijd (100% dus) mijn bord leeg eet, dit is voor de aankomst van pakketten uit China net zo relevant als de mate van dispuut starts door kopers of verkopers. :X
Ik denk eerder dat het een onhandig quote was. Ik denk dat @Medione1210 doelde op dit stukje van @theduke1989 :

Overigens valt het bij mijn elektronicadingetjes wel mee. Dat komt minstens 8 van de 10 keer prima aan. :)
En geld terug na een dispute heb ik meestal binnen 3 dagen tot hoogstens een week wel weer terug op mijn bankrekening.

Wel vind ik het een beetje raar gaan met hoe de pakketjes bezorgd worden. Ik vermoed dat PostNL de keuze maakt, maar dat weet ik niet 100% zeker. Ik kies namelijk vaak voor traceerbare pakketjes met "AliExpress Standard shipping". Het komt dan regelmatig voor dat te grote pakketjes met de reguliere postbezorger mee gaan. Aangezien mijn brievenbus exact aan de door PostNL vereiste afmetingen voldoet is de postbezorger genoodzaakt die pakketjes af te leveren bij een buur of op het postagentschap een dorp verderop. Ook komt het voor dat ik ongetraceerde pakketjes als pakket aangeleverd krijg via de pakketbezorger terwijl ze klein zat zijn om door de brievenbus te passen. Tot nu toe vallen de problemen hier in wel mee, maar ik vind de keuzes die gemaakt worden wel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30
Leuk, kreeg een mail van BG.
Congratulation
You are one of 10000 Lucky VIP we pick from Banggood.com who can get special privilege. Now your BG points become more valuable and you can enjoy exclusive promotion.

Original Xiaomi MiJIA LED Smart Infrared Human Body Motion Sensor Dimmable Night Light For Home US$ 0,01 + 500 punten. Nou, het was al weg.
Vraag mij ook af of dit gewoon ordinaire misleiding is.

Trouwens, bij een leverancier via AE een bestelling gedaan 2 hoesjes en screen protector ruim voor het Chinese NY. Kreeg op tijd tracking nummer, gebeurde dus niets volgens de app, bleef op ophalen staan. Kreeg dus nu een pakketje met een ander tracking nummer. Er ontbrak ook nog eens 1 hoesje. Had diverse meldingen gemaakt, 2 weken geen reacties meer, had geen hoop. Ook niet op order bevestigd geklikt voor eventueel dispuut. Kreeg vandaag een bericht dat mijn pakketje met de eerste tracking nummer niet verstuurd is en order is gecancelled. Vaag allemaal, maar ze zouden het kosteloos weer nasturen. Nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Wasabi! schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:24:
Congratulation
You are one of 10000 Lucky VIP we pick from Banggood.com who can get special privilege. Now your BG points become more valuable and you can enjoy exclusive promotion.

Original Xiaomi MiJIA LED Smart Infrared Human Body Motion Sensor Dimmable Night Light For Home US$ 0,01 + 500 punten. Nou, het was al weg.
Vraag mij ook af of dit gewoon ordinaire misleiding is.

Trouwens, bij een leverancier via AE een bestelling gedaan 2 hoesjes en screen protector ruim voor het Chinese NY. Kreeg op tijd tracking nummer, gebeurde dus niets volgens de app, bleef op ophalen staan. Kreeg dus nu een pakketje met een ander tracking nummer. Er ontbrak ook nog eens 1 hoesje. Had diverse meldingen gemaakt, 2 weken geen reacties meer, had geen hoop. Ook niet op order bevestigd geklikt voor eventueel dispuut. Kreeg vandaag een bericht dat mijn pakketje met de eerste tracking nummer niet verstuurd is en order is gecancelled. Vaag allemaal, maar ze zouden het kosteloos weer nasturen. Nooit meegemaakt.
Heel vaag, maar voor jou wel mooi 1 extra gratis hoesje ;). Je hebt er dan wel langer op moeten wachten, maar denk niet dat er echt spoed achter zit als je in China besteld ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Wasabi! schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:24:
Congratulation
Ik ook, maar denk eerlijk gezegd dat het de zoveelste "actie" is van Banggood : Ze hebben constant wel een of andere actie met een of ander produkt of een periode met kortingen enz. enz. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18

Maar telkens als ik iets uit Aliexpress bestel komt het 9/10 keer niet aan.
Als je altijd de goedkoopste aanbieder pakt en niet kijkt naar aantal bestellingen of reputatie dan loop je een tamelijk groot risico op problemen.

Ik sorteer de zoekresultaten bij Ali altijd op aantal bestellingen en ik pak dan de goedkoopste uit de aanbieders op de eerste pagina. Ook altijd even kijken bij de reacties, want soms is een productpagina gerecycled en komt het hoge aantal bestellingen van een eerder product. Bij mij komt 95% van de bestellingen zonder problemen aan.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Kleine update. De Xiaomi Aqara smart wireless switch is niet geschikt als deurbel. Het lijkt er namelijk op dat hij reset als je de knop lang ingedrukt houd.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:43
Leo1010 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 18:42:
Kleine update. De Xiaomi Aqara smart wireless switch is niet geschikt als deurbel. Het lijkt er namelijk op dat hij reset als je de knop lang ingedrukt houd.
Ik heb de Digoo SB-XYA besteld. Best wel een gok denk ik omdat er nog erg weinig reviews van te vinden zijn en de XYZ niet echt met gejuich is ontvangen. Daarnaast vind ik de DIGOO DG-ZTA Single Indoor Doorbell Receiver wel een toevoeging die echt wel nodig is, ware het niet dat deze (nog) niet leverbaar. is. We wachten af.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Bugs3 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 18:59:
[...]

Ik heb de Digoo SB-XYA besteld. Best wel een gok denk ik omdat er nog erg weinig reviews van te vinden zijn en de XYZ niet echt met gejuich is ontvangen. Daarnaast vind ik de DIGOO DG-ZTA Single Indoor Doorbell Receiver wel een toevoeging die echt wel nodig is, ware het niet dat deze (nog) niet leverbaar. is. We wachten af.......
Kijk eens op m'n tweakblog voor 'n first look/setup dingetje...
Al moet ik hier wel vermelden dat de app sinds begin deze week enorme kuren heeft en niet altijd ingelogged raakt.
Je krijgt dan wel een notification, maar kan geen beeld bekijken omdat de UI van de app niet bereikbaar is door het login probleem/timeout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:43
dodge_911 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:07:
[...]

Kijk eens op m'n tweakblog voor 'n first look/setup dingetje...
Al moet ik hier wel vermelden dat de app sinds begin deze week enorme kuren heeft en niet altijd ingelogged raakt.
Je krijgt dan wel een notification, maar kan geen beeld bekijken omdat de UI van de app niet bereikbaar is door het login probleem/timeout.
Had hem gezien. Ik ben de kijker die de coupon gevonden had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Bugs3 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:33:
[...]

Had hem gezien. Ik ben de kijker die de coupon gevonden had ;)
Ah, top! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48
f.v.b schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:17:
[...]

Als je altijd de goedkoopste aanbieder pakt en niet kijkt naar aantal bestellingen of reputatie dan loop je een tamelijk groot risico op problemen.

Ik sorteer de zoekresultaten bij Ali altijd op aantal bestellingen en ik pak dan de goedkoopste uit de aanbieders op de eerste pagina. Ook altijd even kijken bij de reacties, want soms is een productpagina gerecycled en komt het hoge aantal bestellingen van een eerder product. Bij mij komt 95% van de bestellingen zonder problemen aan.
Ik bestel meestal bij de goedkoopste aanbieder, en het komt tot nu toe in de meest van de gevallen zonder probleem aan :+

N=1 gok ik maar, maar het zal ook wel afhankelijk zijn van hoe duur alles precies is zeker?

Edit:

131 orders op AE, waarvan 3 disputes, en 3x contact met de seller waarna het opgelost werd... Dus dat geeft een successrate van 95% waar het direct goed gaat, en 5% waar er wat extra tijd/refund nodig was...

[ Voor 12% gewijzigd door azerty op 24-02-2018 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 17:42
Om me in de discussie te mengen en leuk om mijn eigen statistieken eens te zien:

1460 orders (Diverse orders met meerdere producten erin)
64 dispute regels/producten verdeeld over 33 unieke orders.
Dus 3,6% van de orders hebben bij mij een dispute opgeleverd.

Van de 64 dispute producten zijn er 49 (76,6%) niet geleverd en hadden er 15 (23,4%) kwaliteit issues. (Kapot geleverd, ondermaatse kwaliteit, etc)

Al met al een nette score in mijn ogen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48
TravockMD schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 13:57:
Om me in de discussie te mengen en leuk om mijn eigen statistieken eens te zien:

Van de 64 dispute producten zijn er 49 (76,6%) niet geleverd en hadden er 15 (23,4%) kwaliteit issues. (Kapot geleverd, ondermaatse kwaliteit, etc)

En als je geen dispute opent, maar contact opneemt met de seller, neem je dit dan ook mee in de berekening? Ik heb het juist nagekeken, en ik kom op ~5% van mijn bestellingen met issues, waarvan ik voor 2.5% een dispute moest openen. De andere 2.5% was af te handelen zonder dispute. Meestal reshipment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
azerty schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 15:31:
[...]

En als je geen dispute opent, maar contact opneemt met de seller, neem je dit dan ook mee in de berekening? Ik heb het juist nagekeken, en ik kom op ~5% van mijn bestellingen met issues, waarvan ik voor 2.5% een dispute moest openen. De andere 2.5% was af te handelen zonder dispute. Meestal reshipment.
Ik heb nog niet gehad dat een contact niet uiteindelijk resulteerde in een dispuut.
Ik kies niet graag voor reshipment. Van de enkele keren dat ik dit toch gedaan heb, is ook die zending niet aangekomen.
En als ik (gedeeltelijke) refund krijg ivm niet aankomen van de bestelling of kwaliteitsproblemen, laat ik dat altijd via het Ali systeem lopen en nooit buiten Ali om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
TravockMD schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 13:57:

Dat zijn aardig wat orders :o
Houd jij dit zelf bij of kun je dit ergens bij AliExpress zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
Rik. schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 20:07:
[...]

Dat zijn aardig wat orders :o
Houd jij dit zelf bij of kun je dit ergens bij AliExpress zien?
146 pagina's met orders. Elke pagina heeft er 10. (Laatste pagina toevalligerwijs ook 10, dus precies 1460 orders)
Zelfde voor de disputen pagina.
En omdat dit maar een paar pagina's zijn, heb ik even handmatig geteld of de order uit 1 of meerdere items bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
Het probleem bij mij is echt vaak de kleine gadgetdingetjes. Maar grotere producten komen wel netjes aan.
- telefoons (xiaomi wat via UK gaat) komen aan.
- Navigatiesystemen komen vaak aan gaat ook via DHL.

Maar andere hebbedingetjes zoals voor auto losse deurpanelen setjes en dergelijke komen niet aan.

Maar bij mij vrouw haar kook dingetjes zelfs bepaaldelijk messen komen allemaal binnen 3 weken binnen. Zelf bestel ik al sinds 2008 op Aliexpress. Dus probeert altijd wel bij de filter: meeste orders/reviews etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theduke1989 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 20:51:
Het probleem bij mij is echt vaak de kleine gadgetdingetjes. Maar grotere producten komen wel netjes aan.

Maar andere hebbedingetjes zoals voor auto losse deurpanelen setjes en dergelijke komen niet aan.

Maar bij mij vrouw haar kook dingetjes zelfs bepaaldelijk messen komen allemaal binnen 3 weken binnen. Zelf bestel ik al sinds 2008 op Aliexpress. Dus probeert altijd wel bij de filter: meeste orders/reviews etc.
"Vaak" is nog steeds 90 procent wat niet aankomt ?

Ik vraag hier specifiek naar omdat niemand hier blijkbaar statistieken heeft van niet leveringen die ook maar in de buurt komen van jouw ervaringen. Alle niet leveringen of anderzijds dispuut liggen ruim onder de 10 procent terwijl dat bij jou dus een factor 9 keer zo hoog zou liggen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 22:57:
[...]

"Vaak" is nog steeds 90 procent wat niet aankomt ?

Ik vraag hier specifiek naar omdat niemand hier blijkbaar statistieken heeft van niet leveringen die ook maar in de buurt komen van jouw ervaringen. Alle niet leveringen of anderzijds dispuut liggen ruim onder de 10 procent terwijl dat bij jou dus een factor 9 keer zo hoog zou liggen......
Om je een indicatie te geven.
Telefoons bestel ik ongeveer om de 6-8 maanden of zelfs langere periode voor vrienden en familie.
- hebbedingetjes van €0.50,- tot €6-7,- vaak wel elke maand 2-5 keer. Van die 2-5 keer komt 2/4 vaak niet aan. En al is het een klein bedrag. Vaak moet ik wel een dispuut openen en is het binnen 1 week opgelost mits het niet bij de douane staat.

Ohja ik had 1x geweigerd te betalen kreeg een brief thuis opgestuurd. Of ik wilde betalen €28,- terwijl het hier dan €10,- goedkoper zou zijn. Opende ik een dispuut en leverde de het officiële document aan Aliexpress. En werd als nog voordeel voor de verkoper gegeven. Ze zijn echt sneaky bij Aliexpress soms.

Dus daarmee oppassen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
theduke1989 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 20:51:

Ik bestel hier ook vaak klein en grote orders. En vooral de laatste tijd gaat het enorm goed via PostNL. Meestal is het met tracking er in anderhalf á twee weken.

Maar ook hele kleine brievenbus orders als sleutelhangers gaan goed maar je moet echt flink geduld hebben! Tot nu toe is volgens mij alles aangekomen en heb toch ook al 18 pagina's met oders van van alles en nog wat.

Sorteren op meeste orders doe ik nu ook vooral. Je scheid zo wel wat meer het kaf van het koren en haalt de echt betere producten/leveranciers er tussen uit.

Ik had ook twee Orico externe hdd behuizingen besteld. En van de week maar eens kijken wat de status was: zending geanulleerd door verkoper. 8)7 Dispute geopend en werkelijk waar de volgende dag stond het geld weer op mijn rekening! Moet zeggen dat ik wel de 'Diamond' status heb.

Vanavond komt er een reportage in Tegenlicht over Aliexpress. https://www.vpro.nl/progr...ns-china/gidsartikel.html Heb het artikel een beetje doorgelezen maar ik snap de strekking niet helemaal. Aliexpress verzamelt big data via hun app staat er onder andere. Maar net alsof Amazon en bol.com dat niet doen? En ja voor ondernemers hier zal het wat meer een probleem zijn dat de tussenhandel er tussen weg is?

[ Voor 7% gewijzigd door Henkie-Jan op 25-02-2018 10:58 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Discussieren op de man is, nog steeds, niet de bedoeling op Tweakers.

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 25-02-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
theduke1989 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 10:55:
[...]

Om je een indicatie te geven.
Telefoons bestel ik ongeveer om de 6-8 maanden of zelfs langere periode voor vrienden en familie.
- hebbedingetjes van €0.50,- tot €6-7,- vaak wel elke maand 2-5 keer. Van die 2-5 keer komt 2/4 vaak niet aan. En al is het een klein bedrag. Vaak moet ik wel een dispuut openen en is het binnen 1 week opgelost mits het niet bij de douane staat.

Ohja ik had 1x geweigerd te betalen kreeg een brief thuis opgestuurd. Of ik wilde betalen €28,- terwijl het hier dan €10,- goedkoper zou zijn. Opende ik een dispuut en leverde de het officiële document aan Aliexpress. En werd als nog voordeel voor de verkoper gegeven. Ze zijn echt sneaky bij Aliexpress soms.

Dus daarmee oppassen..
Sorry hoor, maar wat is er sneaky aan dat jij een brief krijgt van de douane of je even 28 euro wilt betalen? Bij aankopen buiten de EU weet je dat je het risico loopt om invoerrechten en BTW te moeten betalen. Vanaf 22,- loop je dit risico.
Zie: https://www.belastingdien...tingen_bij_invoer_betalen en dan vind jij het raar dat AliExpress dat niet gaat vergoeden?

Ik denk dat je het probleem deels bij jezelf neer moet gaan leggen, jij wilt bestellen in China, maar niet opdraaien voor de kosten die er bij aankomst in Nederland nog bij kunnen komen. Dan moet je lekker bestellen in Nederland (Of een land in de EU) zodat je die extra kosten niet hebt, maar inderdaad dan is het vaak wel wat duurder omdat die kosten dan al in de prijs verwerkt zitten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Rik. schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:50:
[...]

Sorry hoor, maar wat is er sneaky aan dat jij een brief krijgt van de douane of je even 28 euro wilt betalen? Bij aankopen buiten de EU weet je dat je het risico loopt om invoerrechten en BTW te moeten betalen. Vanaf 22,- loop je dit risico.
Zie: https://www.belastingdien...tingen_bij_invoer_betalen en dan vind jij het raar dat AliExpress dat niet gaat vergoeden?

Ik denk dat je het probleem deels bij jezelf neer moet gaan leggen, jij wilt bestellen in China, maar niet opdraaien voor de kosten die er bij aankomst in Nederland nog bij kunnen komen. Dan moet je lekker bestellen in Nederland (Of een land in de EU) zodat je die extra kosten niet hebt, maar inderdaad dan is het vaak wel wat duurder omdat die kosten dan al in de prijs verwerkt zitten ;).
Probleem is dat ze de ''officiele'' papieren willen maar dit niet in het engels of chinees is maar duits. En dus volgens hun niet officiele dokument is. Daarnaast is dit bij 1 product geweest. Overige is gewoon niet aangekomen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
theduke1989 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 13:28:
[...]

Probleem is dat ze de ''officiele'' papieren willen maar dit niet in het engels of chinees is maar duits. En dus volgens hun niet officiele dokument is. Daarnaast is dit bij 1 product geweest. Overige is gewoon niet aangekomen of wat dan ook.
Wat denk je er nou mee te bereiken, door de douane documenten op te sturen naar AliExpress? Je denkt toch niet dat hun die kosten gaan vergoeden? Ze zouden gek zijn als ze het wel zouden doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder91
hmm ik heb weer een vervelende verkoper (wel bij pas mijn 3de dispute op 100 pakjes!). Pakketje is niet aangekomen en hij wil mij vergoeden via paypal... maar dat heb ik natuurlijk niet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
blackadder91 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 13:34:
hmm ik heb weer een vervelende verkoper (wel bij pas mijn 3de dispute op 100 pakjes!). Pakketje is niet aangekomen en hij wil mij vergoeden via paypal... maar dat heb ik natuurlijk niet O-)
Gewoon zeggen dat je dat niet hebt inderdaad en er absoluut niet mee akkoord gaan. Hun willen via AliExpress handelen, dan moeten ze ook maar gewoon gebruik maken van het dispute systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Modbreak:Goed, zullen we hier weer op een normale toon verder discursiveness? Dus niet op de man? Dat maakt het voor iedereen leuker.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Rik. schreef op zondag 25 februari 2018 @ 13:31:
[...]

Wat denk je er nou mee te bereiken, door de douane documenten op te sturen naar AliExpress? Je denkt toch niet dat hun die kosten gaan vergoeden? Ze zouden gek zijn als ze het wel zouden doen...
Nee natuurlijk niet. Alleen mijn geld voor het product wou im tetug. Was €20,- maar omdat de reden van dispuut douane is willen ze de "zogenaamde douaneformulier" maar ja dat is in Duits dus voor hun meteen in recht van de verkoper. Maar goed zal er niet meer al fe veel op in gaan. Wat ik weet is dat het gewoon raar is de laatste tijd. Zelfs omdat mijn vrouw en ik dezelfde account delen. Dus alles is het zelfde en zou dus niet verkeerd moeten aflopen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
theduke1989 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 16:44:
[...]

Nee natuurlijk niet. Alleen mijn geld voor het product wou im tetug. Was €20,- maar omdat de reden van dispuut douane is willen ze de "zogenaamde douaneformulier" maar ja dat is in Duits dus voor hun meteen in recht van de verkoper. Maar goed zal er niet meer al fe veel op in gaan. Wat ik weet is dat het gewoon raar is de laatste tijd. Zelfs omdat mijn vrouw en ik dezelfde account delen. Dus alles is het zelfde en zou dus niet verkeerd moeten aflopen .
Wat ik hieruit begrijp is dat jij dus aan de deur het pakketje geweigerd hebt en deze dus (Als het goed is) teruggestuurd is naar de verkoper? Als de verkoper dit product ook werkelijk terug ontvangt zal diegene vast wel het bedrag terugstorten (via AliExpress), maar het weigeren van pakketjes uit China gebeurd vaak niet veel mee, deze worden volgens mij vaak gewoon vernietigd.

Was het product inclusief verzending 20,-? Dan had je de douanekosten gewoon aan de deur moeten betalen (of op het afhaalpunt) en later bezwaar indienen bij PostNL, je krijgt dan de betaalde kosten terug (de administratiekosten jammer genoeg niet, en die zijn vaak al rond de 15,-). Hierdoor zou je het product gewoon in huis gehad hebben.. Nu heb je geen product én geen geld terug.

[ Voor 3% gewijzigd door Rik. op 25-02-2018 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap überhaupt de motivatie niet om AE te beschuldigen van 90% niet leveren wat achteraf helemaal niet blijkt te kloppen en verder door eigen (nogal foute) keuzes blijkt te zijn ontstaan. O.a. het niet betalen van rekeningen of weigeren van pakketten zijn altijd goede redenen om aanbieders in een niet al te beste stemming te krijgen.

Van wat ik nu allemaal lees zou het mij verbazen wanneer AE in de toekomst nog pakketten verzend naar iemand die vaak weigert te betalen en systematisch bestellingen aan de deur niet wil aannemen.

Omzet en groei zijn belangrijk voor AE maar niet ten koste van alles........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder91
Duke, kijk gewoon even goed bij de dispute voorwaarden van AliExpress. Daar staat duidelijk dat problemen bij de douane geen geldige reden zijn voor refund op basis van "niet aangekomen". Zoals bijv. de douane die een pakket inneemt omdat het strafbaar is (zelf meegemaakt met een kleine ktapult, was niet op de hoogte dat dat verboden was!), het laat liggen omdat de inklaringskosten (BTW, invoerrechten, admin.kosten) niet betaald zijn, of welke reden dan ook. Dan zegt AE: dat zijn risico's voor koper, niet voor verzender want die heeft het pakket gewoon verzonden. Ongeacht de taal van je douane document ;). Wat de douane daarna doet heeft wel invloed, bijv. bij terugzenden. Daarvan weet ik niet hoe het precies zit bij jullie maar meestal wordt een pakket gewoon vernietigd tenzij anders overeengekomen. Voor terugsturen moet je dan zelf betalen. Omdat je het pakker hebt geweigerd (=hetzelfde als geen douanekosten betalen) zullen ze het vernietigen. De verkoper heeft gewoon geleverd, hij kan er niets aan doen dat jij een pakket weigert.

Overigens heb ik voor mijn niet geleverde pakket een dispute geopend, en de verkoper die eerst nog enkel via paypal wilde is gelijk akkoord gegaan :*) . Het pakketje is officieel nog wel in transit (al 3 maanden), dus heb hem gezegd dat ik contact opneem als het alsnog ooit aankomt. Dan betaal ik hem alsnog.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
Henkie-Jan schreef op zondag 25 februari 2018 @ 10:55:
[...]
Vanavond komt er een reportage in Tegenlicht over Aliexpress. https://www.vpro.nl/progr...ns-china/gidsartikel.html
[...]
Deze reportage gisteren even teruggekeken en was de moeite waard. Erg interessant om meer te weten te komen over hoe de economie in China gaat en hoe gigantisch hard Alibaba groeit _/-\o_

https://www.vpro.nl/progr...oppen-volgens-China.html#

Ook wel bizar dat je als Westers bedrijf moeilijk een poot aan de grond kunt zetten, verkeer naar je webshopje wordt gewoon geblokt door Great Firewall of China.

Als je even een 30/45 min. tijd over hebt dan is het erg interessant om even terug te kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 28-02-2018 08:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

ThinkPadd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:53:
[...]

Deze reportage gisteren even teruggekeken en was de moeite waard. Erg interessant om meer te weten te komen over hoe de economie in China gaat en hoe gigantisch hard Alibaba groeit _/-\o_

Ook wel bizar dat je als Westers bedrijf moeilijk een poot aan de grond kunt zetten, verkeer naar je webshopje wordt gewoon geblokt door Great Firewall of China.

Als je even een 30/45 min. tijd over hebt dan is het erg interessant om even terug te kijken.
Leuk om te zien maar het is precies wat die Duncan Clark zegt in het filmpje. China begrijpt het Westen beter dan het Westen China. ;)
Met Westerse ogen kijken naar de ontwikkelingen in China, dan ga je het nooit begrijpen,

Dat van die webshops die geblocked worden, moet de eerste shop nog tegenkomen die wel zou leveren maar geblocked is. :?
Pas nog boeken besteld bij een kleine webshop uit Amsterdam, lijkt me niet dat die zijn servers in China heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:23
ThinkPadd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:53:
[...]

Thanks! Zeer geboeid gekeken. Voorlopig maar ff nadenken over wat ik koop uit china :X
Dat WeChat verhaal.. pff en wij vinden het hier al een ding dat WhatsApp van Facebook is.
(WeChat is het chinese Twitter/Facebook/Whatsapp/Paypal/nogmeer alles-in-een)

Aanrader die docu inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Kenzi schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:07:
[...]

Leuk om te zien maar het is precies wat die Duncan Clark zegt in het filmpje. China begrijpt het Westen beter dan het Westen China. ;)
Met Westerse ogen kijken naar de ontwikkelingen in China, dan ga je het nooit begrijpen,

Dat van die webshops die geblocked worden, moet de eerste shop nog tegenkomen die wel zou leveren maar geblocked is. :?
Pas nog boeken besteld bij een kleine webshop uit Amsterdam, lijkt me niet dat die zijn servers in China heeft staan.
Het blokken van sites is inderdaad niet echt correct. Maar het klopt wel dat een westers bedrijfje erg moeilijk iets kan verwezenlijken in China.
Een collega van mij heeft een contract binnengehaald van Nutrilon en wou dus graag deze verkopen aan de chinezen (die hiervoor zotte prijzen willen voor neerleggen).
Maar hij vindt maar geen manier om hiermee te kunnen starten - contacten om dit tot in China te krijgen is geen probleem. De verkoop daar daarentegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

bottom line schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:42:
[...]

Het blokken van sites is inderdaad niet echt correct. Maar het klopt wel dat een westers bedrijfje erg moeilijk iets kan verwezenlijken in China.
Een collega van mij heeft een contract binnengehaald van Nutrilon en wou dus graag deze verkopen aan de chinezen (die hiervoor zotte prijzen willen voor neerleggen).
Maar hij vindt maar geen manier om hiermee te kunnen starten - contacten om dit tot in China te krijgen is geen probleem. De verkoop daar daarentegen...
Nutrilon heeft eigen fabrieken in China en officiele verkoopkanalen voor import (albert heijn verkoopt melkpoeder op taobao bijv).

Daarbij werkt China met "production date", labels ipv zoals in Europa met houdsbaarheiddatum. Dus veelal moet het omgelabeld worden bij import.

Het is heel goed mogelijk om legaal Nutrilon te verkopen in China, als je weet hoe. (niet via daigou)
Hier in de supermarkt staan blikken Friesia en Nutrilon uit NL, naast de Chinees gefabriceerde Nutrilon.

Maar goed, dit gaat beetje offtopic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Kenzi schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:54:
[...]

Nutrilon heeft eigen fabrieken in China en officiele verkoopkanalen voor import (albert heijn verkoopt melkpoeder op taobao bijv).

Daarbij werkt China met "production date", labels ipv zoals in Europa met houdsbaarheiddatum. Dus veelal moet het omgelabeld worden bij import.

Het is heel goed mogelijk om legaal Nutrilon te verkopen in China, als je weet hoe. (niet via daigou)
Hier in de supermarkt staan blikken Friesia en Nutrilon uit NL, naast de Chinees gefabriceerde Nutrilon.

Maar goed, dit gaat beetje offtopic. ;)
Idd :P
Hij had een paar chinezen gevonden die voor hem dit allemaal zouden regelen, maar veel plezier heeft hij er nog niet aan gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:51
Is dat nieuw tegenwoordig? Bij elk product wat bezorgd wordt krijg ik meteen een email of ik alsjeblieft op de site wil bevestigen dat de bestelling binnen is.

Zat nu zelfs een papiertje bij:
We beg that please do not leave us 1, 2, 3 or 4 star detailed seller ratings because they mean "you are not satisfied"
etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-05 08:13

Schinnen-groen

Groen is een kleur

*knip* Wat dit te maken heeft met China-shopping ontgaat me een beetje.

[ Voor 71% gewijzigd door Yorinn op 01-03-2018 10:06 ]

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:35

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Voor de gok een aantal geinige sokken besteld via Ali, lange tijd geduurd voor verzenden, maar dat zal met CNY te maken hebben gehad.
Nu afwachten of de kwaliteit ook iets is.

Ander dingetje, heeft er iemand ervaring met een hygro / luchtvochtigheidsmeter voor in huis uit China?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Rubman schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:58:
Voor de gok een aantal geinige sokken besteld via Ali, lange tijd geduurd voor verzenden, maar dat zal met CNY te maken hebben gehad.

Ander dingetje, heeft er iemand ervaring met een hygro / luchtvochtigheidsmeter voor in huis uit China?
Xiaomi heeft er een tweetal in hun assortiment. Niet bedoeld voor weer amateurs maar voor thuisgebruik werken ze ok. Ook te koppelen aan hun mi home.
https://home.mi.com/detail?gid=100716

[ Voor 3% gewijzigd door Kenzi op 02-03-2018 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackadder91
ik heb net een klok gekocht met temperatuur + luchtvochtigheid sensor. Ik zal het laten weten als hij binnen is en vergeleken met een gekalibreerde sensor.
Ook een pH meter, geleidbaarheidsmeter, balans en kalibratiegewichten besteld. Benieuwd of een labo op aliexpress budget te doen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011

Wegblijven van de heel goedkope. Ik heb er hier een die nu een luchtvochtigheid van -10% aangeeft :+ Die ronde van Xiaomi is prima. Door de bluetooth kan ik vanuit m'n bed alvast controleren hoe koud het buiten m'n bed is :+ Met de nauwkeurigheid is volgens mij niks mis en de batterijen gaan ook lang mee. Ik heb hem nu een maand of twee, drie en hij geeft aan nog een volle batterij te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:35

Rubman

Retarded or just overjoyed!

@Kenzi Bedankt!
@blackadder91 Hoor het graag.
@O88088 Is hij gewoon los te gebruiken? Als in ergens neerzetten en gaan of moet hij echt gekoppeld worden aan een of ander met Xiaomi Home?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
Rubman schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:42:
@Kenzi Bedankt!
@blackadder91 Hoor het graag.
@O88088 Is hij gewoon los te gebruiken? Als in ergens neerzetten en gaan of moet hij echt gekoppeld worden aan een of ander met Xiaomi Home?
Volgens mij werkt hij ook zonder maar dat weet ik dus niet zeker. Je mist dan natuurlijk wel de bluetooth functionaliteit.
Pagina: 1 ... 6 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic

Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU