[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 32 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Dus als die inhoudsmaten, in liters, niet kloppen, is er of sprake van schromelijke overdrijving (zoals je wel vaker ziet bij b.v. energiedichtheden van accu's b.v.) of van creatief opmeten. 8)7
Dat is dus precies iets dat ik niet zag aankomen. Bij het lezen van wat beoordelingen over rugzakken zijn het er altijd maar een of twee die het durven zeggen, ook bij rugzakadvertenties met over de duizend verkochte aantallen. Ik ben gewend dat onze 30L meer dan voldoende was en dan blijkt hun 45L nog te klein. Ook enorm spelbederf dat die verkopers hun advertenties vernieuwen zodat je over artikelen met nul recensies bijna niks te weten krijgt.

wat ik ook niet snap, dat die Chinezen breekbare spullen verzenden in dun fragiel piepschuim dat verpulvert als je het ietwat aanraakt. Zo'n soort piepschuim heb ik nou nog nooit gezien, het verbrokkelt gewoon in sneeuwvlokken als je er lichtjes met de vingers door port. Natuurlijk is wat breekbaar was, gebroken of met schade aangekomen. Dat ze liever een korting moeten geven of geld terug en er niks aan verdienen, lijkt me ze niets te kunnen schelen of ze willen besparen op zeer goedkoop verpakkingsmateriaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Jarwo op 25-07-2020 04:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:51

FeaR

In GoT we trust

deepbass909 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:24:
[...]
Ik heb weinig geduld met verkopers. Zij maken een fout net moeten het zo snel mogelijk herstellen. Zij verwachten dat je direct een 5-sterren beoordeling achter laat, dan mogen ze van mij ook door alle hoepels springen die nodig zijn.
Ik zal wel te goed voor deze wereld zijn :P
Collega's en vrienden vonden ook dat ik vol op 100% teruggave van geld moest inzetten omdat ik een verkeerde kleur product geleverd had gekregen.

AliExpress kwam met 23 dollar als gulden middenweg en ben voor dat bedrag gegaan. Voor het geld wat ik er nu voor betaald heb (geld terug bovenop geen invoerrechten, gratis verzending en diverse kortingen) kan ik leven met een zilveren versie. Had geen zin om weer te moeten wachten op een zwarte versie of de zwarte onderdelen. Verkoper is nu wel pissig. Wellicht te hoog bedrag naar zijn mening. Voor mij in ieder geval wel de laatste keer dat ik dit soort dingen bestel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:35

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

FeaR schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:05:
[...]

Ik zal wel te goed voor deze wereld zijn :P
Collega's en vrienden vonden ook dat ik vol op 100% teruggave van geld moest inzetten omdat ik een verkeerde kleur product geleverd had gekregen.

AliExpress kwam met 23 dollar als gulden middenweg en ben voor dat bedrag gegaan. Voor het geld wat ik er nu voor betaald heb (geld terug bovenop geen invoerrechten, gratis verzending en diverse kortingen) kan ik leven met een zilveren versie. Had geen zin om weer te moeten wachten op een zwarte versie of de zwarte onderdelen. Verkoper is nu wel pissig. Wellicht te hoog bedrag naar zijn mening. Voor mij in ieder geval wel de laatste keer dat ik dit soort dingen bestel.
Normaal ben ik heel coulant, maar aangezien zij direct komen bedelen om 5 sterren, ben ik ook extra kritisch.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10 09:35
Ruud888 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:15:
Wie weet of er op Aliexpress echt medische FFP2 of KN95 mondkapjes te krijgen zijn?
Op de ontvangen zwarte en witte KN95 mondkapjes staat NON MEDICAL op de verpakking.

Na contact met de verkoper, gaf deze aan dat ze geen Medical mogen verkopen van de Chinese overheid.
Dus alle KN95 en FFP2 verkochte mondkapjes uit China zijn NON medical terwijl er soms wel certificaten bij staan !

Wie weet hier meer over?
Volgens mij zijn die kwalitificaties die een Chinees niet mag voeren. Wel een europese importeur. Maar die zit er nu niet tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmedia
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-06-2021
AliExpress Standard Shipment lijkt weer in orde na het gedoe in Luik. Alle nieuwe bestellingen gaan weer snel. Twee zendingen allebei met China Registrated Airmail zijn denk definitief verloren gegaan.

Heeft iemand dit ook al gezien ? Het is nieuw..
Ik had 6 kleine bestellingen, bij 6 verschillende verkopers, met de goedkopere verzending opties (Cainiao Super Economy of Cainiao SE global) van de afgelopen 2 weken, ineens allemaal van tracking code zien wijzigen naar dezelfde LTxxxxxxNL code. Dat zou volgens mij betekenen dat AliExpress ergens in het traject nu meerdere orders 'tunnelt' in 1 pakket? Heb dit nog nooit eerder gezien eigenlijk..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tb9Q30zyY-Ms6LACtAIbCqK3NoE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AsnJmQJMnYOnIRvR7G1e8Ujm.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door rmedia op 30-07-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 10:26
rmedia schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:02:
Ik had 6 kleine bestellingen, bij 6 verschillende verkopers, met de goedkopere verzending opties (Cainiao Super Economy of Cainiao SE global) van de afgelopen 2 weken, ineens allemaal van tracking code zien wijzigen naar dezelfde LTxxxxxxNL code. Dat zou volgens mij betekenen dat AliExpress ergens in het traject nu meerdere orders 'tunnelt' in 1 pakket? Heb dit nog nooit eerder gezien eigenlijk..
Ik heb dit nu een paar keer in dit topic langs zien komen inderdaad. Er wordt dan een plastic zak bezorgd met meerdere kleine pakketjes erin.
Ik vraag mij echt oprecht af hoe zoiets logistiek in zijn werk gaat. Ergens moeten alle pakketjes op adres gesorteerd worden en de gelijke adressen bij elkaar gezocht en bewaard worden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-10 08:21
Is op zich niet zo ingewikkeld hoor, ze weten dat je meerdere pakketjes hebt, en er staat een barcode op. Verzamel de pakketjes voor klant 12345 in een groot volautomatisch magazijn waar de verzamelbakken met pakketjes naar de verdeelplek/samenvoegplek toekomen ipv de pakketjes naar de opslagplek brengen, en je komt al een heel eind. Bedenk je even dat er heeeeel veel bakken van 60*40*40 cm in een hal van 100x100x20 meter passen, en dat is nog niet eens overdreven groot voor zo'n overslagmagazijn denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
rmedia schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:02:
AliExpress Standard Shipment lijkt weer in orde na het gedoe in Luik. Alle nieuwe bestellingen gaan weer snel. Twee zendingen allebei met China Registrated Airmail zijn denk definitief verloren gegaan.

[Afbeelding]
Nog nooit meegemaakt, maar zo'n LT...NL PostNL upgrade zou ik wel fijn vinden. Snellere, zekere zending en alles in 1 keer bij elkaar. :)
En op zich moet het verzamelen wel prima te doen zijn lijkt mij. Beetje afhankelijk van de ruimte in de gebouwen van het logistieke proces, maar ik gok dat ze best wel wat ruimte daar voor hebben.

Edit:
Zie reacties hier onder. Voor BTW afdracht kan het vervelende gevolgen hebben. Dan lijkt het toch wat minder fijn te zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door Joen op 01-08-2020 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
robkrekel schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:01:
Is op zich niet zo ingewikkeld hoor, ze weten dat je meerdere pakketjes hebt, en er staat een barcode op. Verzamel de pakketjes voor klant 12345 in een groot volautomatisch magazijn waar de verzamelbakken met pakketjes naar de verdeelplek/samenvoegplek toekomen ipv de pakketjes naar de opslagplek brengen, en je komt al een heel eind. Bedenk je even dat er heeeeel veel bakken van 60*40*40 cm in een hal van 100x100x20 meter passen, en dat is nog niet eens overdreven groot voor zo'n overslagmagazijn denk ik.
Aliexpress is geen grote winkel met een magazijn oid. Het is een verkopersplatform.
Die pakketjes komen overal en nergens vandaan uit China. Vaak ook nog dropshipping.
Joen schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:15:
Nog nooit meegemaakt, maar zo'n LT...NL PostNL upgrade zou ik wel fijn vinden. Snellere, zekere zending en alles in 1 keer bij elkaar. :)
Liever niet. Bundelen moeten ze ook niet gaan doen ivm douane en de grens van 22 euro.

[ Voor 12% gewijzigd door jobr op 30-07-2020 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:48

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Joen schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:15:
[...]
En op zich moet het verzamelen wel prima te doen zijn lijkt mij. Beetje afhankelijk van de ruimte in de gebouwen van het logistieke proces, maar ik gok dat ze best wel wat ruimte daar voor hebben.
Toch denk ik dat dit vrij arbeidsintensief zal zijn. Ik heb deze service wel eens gezien op YouTube. Ze bestellen de spullen voor je bijvoorbeeld op TaoBao (goedkoper dan Aliexpress) en als het binnenkomt maken ze een filmpje, tellen en testen ze het en pakken ze alles opnieuw in. Op YouTube zie je wel eens die filmpjes waar Russen de onderdelen voor een complete PC hebben laten doorsturen.

Nadeel voor ons is wel dat je dan dan vrijwel zeker boven de BTW-grens komt.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
jobr schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:53:
(...)

Liever niet. Bundelen moeten ze ook niet gaan doen ivm douane en de grens van 22 euro.
Oh ja! Shoot! Niet aan gedacht! :X

[ Voor 28% gewijzigd door Joen op 30-07-2020 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-10 08:21
[...]

Aliexpress is geen grote winkel met een magazijn oid. Het is een verkopersplatform.
Die pakketjes komen overal en nergens vandaan uit China. Vaak ook nog dropshipping.
Je hebt ook nog vervoerders die een partij zijn, die kunnen ook gaan bundelen als ze meerdere pakketjes aangemeld krijgen voor @jobr ergens in Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Het probleem is eigenlijk niet dat je BTW moet betalen, maar wel dat je voor elk pakketje opnieuw 13 euro inklaringskosten moet betalen.

Als dan zo'n ompakservice je 10 keer 13 euro kan besparen op de inklaringskosten en een percentage korting op de aankoopprijs, dan is het misschien juist voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:54
aawe mwan schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:26:
Het probleem is eigenlijk niet dat je BTW moet betalen, maar wel dat je voor elk pakketje opnieuw 13 euro inklaringskosten moet betalen.

Als dan zo'n ompakservice je 10 keer 13 euro kan besparen op de inklaringskosten en een percentage korting op de aankoopprijs, dan is het misschien juist voordelig.
En als het 10 pakketjes van 3 euro per stuk waren?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Wild Chocolate schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 22:45:
En als het 10 pakketjes van 3 euro per stuk waren?
Daar twijfel ik over. Want dan kost het wel meer geld, maar het is ook wel veel gemakkelijker om 1 groot pakket aan te nemen dat er gewoon snel is, dan dat er 10 kleinere pakketjes op verschillende dagen komen, soms met de postbesteller, soms gewoon buiten tegen je voordeur aan liggen, die je bij de Bruna moet gaan halen, of die om onverklaarbare reden een maand vertraging krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-10 14:07
Grappig net, kreeg ene grote zak met allemaal kleinere bestellingen erin van recent, van losse leveranciers, besteld over meerdere dagen. Op de zak stond een LT...NL tracking nummer (ASS), de kleinere items waren allemaal gratis verzending, Cainiao, Yuawan weet ik het.

En een kwartier later stopt er ook nog een Postnl brommer met een normale ASS zending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-10 14:07
LukeS schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:21:
[...]

Ik heb dit nu een paar keer in dit topic langs zien komen inderdaad. Er wordt dan een plastic zak bezorgd met meerdere kleine pakketjes erin.
Ik vraag mij echt oprecht af hoe zoiets logistiek in zijn werk gaat. Ergens moeten alle pakketjes op adres gesorteerd worden en de gelijke adressen bij elkaar gezocht en bewaard worden. :?
Ah ja dat dus :)

Bij mij zaten er ook bestelling niet bij, welke wel tussenliggend waren als het ware, hadden ook bij deze serie moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:27

greatgonzo

schit-te-rend!

Heb 3 setjes draadloze oordopjes besteld.Ze gaan naar verschillende adressen, en allemaal onder de €20.
Toch worden ze vastgehouden door de douane zegt de track and trace van Aliexpress (Import clearence failure). Moet ik me zorgen gaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
greatgonzo schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:20:
Heb 3 setjes draadloze oordopjes besteld.Ze gaan naar verschillende adressen, en allemaal onder de €20.
Toch worden ze vastgehouden door de douane zegt de track and trace van Aliexpress (Import clearence failure). Moet ik me zorgen gaan maken?
In eerste instantie niet. Zeker niet als je trackingcode op SG (Singapore Post) eindigt. Die geven nogal vaak een false positive daar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 22:27

greatgonzo

schit-te-rend!

ze zijn nu ook ineens door.. schijnen bij het postkantoor te liggen. Ik zal vanavond eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
[...]

[...]
Ik begin er de laatste tijd een beetje aan te twijfelen. Al een aantal keer eerder, maar ook onlangs kocht ik op drie momenten vijf verschillende artikelen bij verschillende verkopers, de aankopen waren direct na bestelling tegelijk verzonden, het kwam op dezelfde dag aan, aan elk pakket was dezelfde inpakmethode te herkennen en een pakket was zelfs gebundeld. Deze verkopers kennen elkaar wellicht of sturen de order naar de fabrikant of een magazijn. Ik zat er dus aan te denken of er meerdere plaatsen zijn in China waar speciaal voor aliexpress opslagloodsen zijn gebouwd waar vele winkeltjes hun koopwaar alvast klaar hebben liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jarwo op 06-08-2020 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Er valt me de laatste tijd wat vreemds op aan de ordernummers van Aliexpress.

De eerste twee cijfers van het ordernummer wisselen af en toe tussen 30 en 80.
Zijn er meer mensen die dit opvalt? Wat betekent dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:21

de Peer

under peer review

https://www.bdo.nl/nl-nl/...en-afkomstig-buiten-de-eu
Vanaf 1 jan 2021 ook btw betalen voor bestellingen onder de 22 euro.
Ik lees hier nog weinig over. Is de verwachting dat men dit idd op zo'n korte termijn kan implementeren? Lijkt me een behoorlijke hoeveelheid extra werk voor de douane.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
de Peer schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:43:
https://www.bdo.nl/nl-nl/...en-afkomstig-buiten-de-eu
Vanaf 1 jan 2021 ook btw betalen voor bestellingen onder de 22 euro.
Ik lees hier nog weinig over. Is de verwachting dat men dit idd op zo'n korte termijn kan implementeren? Lijkt me een behoorlijke hoeveelheid extra werk voor de douane.
Als ik het goed heb uitgesteld tot 1 juli 2021 o.a. vanwege Corona.
En inderdaad; dit moet toch een enorme hoeveelheid extra werk opleveren.

Ben wel benieuwd hoe dit voor de consument gaat ontwikkelen. Als het simpelweg 21% extra betalen is, dan is het jammer maar nog te doen.
Maar als hier ook nog inklaringskosten bijkomen; dan is het wel voorbij met China-shoppen want die kosten zijn voor veel pakketjes al een veelvoud van betaalde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 11:42
Vandaag zie ik dat abbonnementen zoals Netflix, Tidal, Spotify aangeboden word. Ik neem aan dat deze niet geheel legaal zijn? Of is het grijs zoals de oem office licenties die je in Nederlandse webwinkels kan kopen.
Ik vraag het, omdat ik niet eerder illegale spul bij Ali heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-10 15:23
Russel88 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:09:
Vandaag zie ik dat abbonnementen zoals Netflix, Tidal, Spotify aangeboden word. Ik neem aan dat deze niet geheel legaal zijn? Of is het grijs zoals de oem office licenties die je in Nederlandse webwinkels kan kopen.
Even heel simpel. Wat zou je zelf denken wat de legaliteit hiervan is?
Denk je dat een Spotify of een Netflix op dergelijke sites zouden verkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Seriously?
Dan heb je nog nooit echt goed gekeken, vermoedelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-10 15:36
lol. je krijgt kunt zelfs abonnementen krijgen met 6000 iptv kanalen en ik zie al de een tijd weer neprolexen langskomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
AliExpress is al bezig om deze (mogelijk) illegale abo's van hun platform te halen. https://www.rtlnieuws.nl/...pe-en-illegale-spotify-en

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Piet91 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:10:
[...]

Als ik het goed heb uitgesteld tot 1 juli 2021 o.a. vanwege Corona.
En inderdaad; dit moet toch een enorme hoeveelheid extra werk opleveren.
Het klinkt wellicht leuk; zo'n extra inkomstenbron voor toko's zoals PostNL (op ieder pakketje 13 euro erbij). Maar volumetechnisch/administratief is dat imho gewoonweg onwerkbaar. Gezien de miljoenen aan pakketjes die er dan bij gaan komen en extra stappen in het hele verwerkingsproces gaan opeisen. :-(

Alleen al die fysieke afhandeling die er nog eens keer bovenop komt. En dat het hele betalingstraject dat daarvoor extra opgetuigd en uitgebreid moeten worden...
Ik zie het nog niet zo snel gebeuren...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 11:42
Bedankt voor alle info. Ik had gehoopt dat de abbonnementen een grijs gebied zouden zijn, maar deze zijn dus hardstikke illegaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarwo
het meeste zal wel illegaal zijn voor ons, maar niet voor hun. Wij mogen niet eens een speelgoedpistooltje kopen als die te echt lijkt.

Over het afschaffen van belastingvrij kopen onder 22 EUR. Ik vermoed dat het bij de meesten nauwelijks doordringt en men hangt de informatie nou ook weer niet bepaald aan de grote klok. De massa heeft het pas in de gaten als het al te laat is.

ook niet dat 21% een behoorlijke belasting bovenop je betaling wordt. Niet zoals in Japan waar het 10% is, heb de tijden nog meegemaakt toen het 5% btw was. (het is kennelijk nog steeds 8%!). Het lijkt me stug dat de koeriers hun graantjes niet zouden meepikken. Geniet er nou nog maar van zo lang het kan*, en ik weet dat ze op het moment niet bepaald extra coulant zijn want ik was pas nog belast op een bestelling van net onder de 22 EUR. Een maand geleden bezwaar ingediend en nog steeds nog niets vernomen.

maar dat doet me er ook aan denken dat ik steeds meer artikelen zie die met DHL fast shipping worden geleverd of via Europees magazijn (het is toevallig wel heel vaak Polen). Ik weet niet of ze dat met een trucje uit de wind proberen te blijven, maar wel dat de geweldige EU daar op een of andere manier weer een stokje voor weet te steken.

*als het goed is gaat het 1 juli 2021 in. Er staat veel gedateerd nieuws op het net, dat men weigert weg te halen of te actualiseren. Daardoor ontstaat veel verwarring. Zo snap ik ook niet waarom ze vijftien jaar oude weersvoorspellingen op youtube laten staan.

[ Voor 16% gewijzigd door Jarwo op 19-08-2020 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:54
Ik verwacht dat Ali-express de btw dan gaat afdragen. Amazon doet dit vanuit de VS ook. In het stuk van BDO staat iets over een I-OSS systeem, waarmee buitenlandse bedrijven dit kunnen regelen. Aangezien Ali ook de betaling voor hun verkopers afhandelt, kan ik me niet voorstellen dat ze dit niet oppakken.

Zal wel betekenen dat de prijzen 30-40% omhoog zullen gaan (aangezien Ali deze service ook niet voor gratis zal doen en er dus nog iets bovenop de 21% btw zal komen).

Als alles via de verzenders zou gaan lopen, stort de hele verkoop in, want niemand gaat 15 (13 aan handeling en 2 btw) euro kosten betalen bovenop een artikel van een tientje.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-10 19:10
Al gelukt

[ Voor 96% gewijzigd door Stoffa op 25-08-2020 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
iemand interesse in het resultaat van mijn gemaakt bezwaar?

had het ingediend begin juli, zoals bekend is het nu bijna september

brief van twee bladzijdes met allemaal dezelfde riedeltjes, haast op een ondertoontje, maar de boodschap is duidelijk

u zit er met een paar centen overheen, dus u moet betalen

beetje belachelijk, aangezien ik de bestelling deed in april en er drie maanden op zat te wachten, dat maakt ze dus weer geen ene moer uit en gaan ze moeilijk doen om 22c.

als daartegen bezwaar indienen al tevergeefse moeite, wat is dan een goede reden? Ik bestelde het in april, de koers van de US dollar was dik onder de 22 EUR, verdomme

conclusie, afstand doen van pakketjes, kansloos en geen coulance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Jarwo schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 00:13:
iemand interesse in het resultaat van mijn gemaakt bezwaar?

had het ingediend begin juli, zoals bekend is het nu bijna september

brief van twee bladzijdes met allemaal dezelfde riedeltjes, haast op een ondertoontje, maar de boodschap is duidelijk

u zit er met een paar centen overheen, dus u moet betalen

beetje belachelijk, aangezien ik de bestelling deed in april en er drie maanden op zat te wachten, dat maakt ze dus weer geen ene moer uit en gaan ze moeilijk doen om 22c.

als daartegen bezwaar indienen al tevergeefse moeite, wat is dan een goede reden? Ik bestelde het in april, de koers van de US dollar was dik onder de 22 EUR, verdomme

conclusie, afstand doen van pakketjes, kansloos en geen coulance.
Waarom zouden ze coulant moeten zijn? 22cent is toch gewoon te veel is te veel of waar wil jij de grens trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
Ik had in april besteld toen de koers netjes onder de 22 EUR lag, als ze een beetje een hart hadden was dat meegewogen in de beslissing. Ook toen ik het pakje ontving was de koers onder de 22 EUR, het lijkt alsof ze het moment hebben afgewacht om lekker extra te belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Jarwo schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 00:19:
... in april besteld toen de koers netjes onder de 22 EUR lag, ..... Ook toen ik het pakje ontving was de koers onder de 22 EUR, ......
Tja, dat is het risico met wisselende valuta koersen als je importeert vanuit het buitenland.
Op het moment van inklaren, dus je pakket in Nederland is, wordt pas de wisselkoers bepaald. Logisch want dan is het pakket pas bekend bij hen. Hoelang het onderweg is hebben ze geen weet van en is ook helemaal niet aan de orde.
De douane werkt overigens niet met dagkoersen zoals de webshop, maar met maandelijkse koersen
Je had misschien eea kunnen voorkomen door direct in Euro af te rekenen ipv USD of andere valuta.

Je klaagt nu dat je er enkele centen overheen zit, maar ik vraag me af of je ook actie had ondernomen als je wist dat het bedrag ruim boven € 22,- was geweest en je pakket gewoon bezorgd was, omdat er bv een lagere waarde op het pakket stond, wat meestal wordt afgedaan als "geluk" dat het niet gezien is, maar feitelijk belastingontduiking en misschien wel fraude is.
Dit gebeurd namelijk nogal vaak, wat precies de reden is dat die €22 vrijstelling gaat vervallen.

Als de belastingafdracht gaat gebeuren door de verkopende partij (zoals bv Amazon reeds doet) zullen de inklaringskosten misschien flink lager worden, afhankelijk van de bulk die ingeklaard wordt. Grote kans dat Luik voor AliExpress daarbij een rol gaat spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door elinx op 28-08-2020 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 09:09
Ik had in april besteld toen de koers netjes onder de 22 EUR lag, als ze een beetje een hart hadden was dat meegewogen in de beslissing. Ook toen ik het pakje ontving was de koers onder de 22 EUR, het lijkt alsof ze het moment hebben afgewacht om lekker extra te belasten.
Denk je nou echt dat het die vent/vrouw's tijd waard is om een paar euro belasting te kunnen heffen?

Je hebt gewoon pech. Heb je nou eenmaal wel eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Wees lief voor jezelf en stop met bestellen in China.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-10 21:51
Heeft iemand ervaring met de namaak Lego van AliExpress?
Ik lees dat het patent van LEGO al jaren geleden verlopen is dus het zou nagemaakt mogen worden.
Maar ik lees ook dat vorig jaar een grote fabrikant in China is opgedoekt vanwege de productie van namaak LEGO.
De imitatie Lego dozen zijn aanzienlijk goedkoper dan de originele versie op AliExpress.
De varianten heten natuurlijk geen Lego maar worden verkocht onder andere namen.

Maar een do of don't?

[ Voor 10% gewijzigd door Artwido op 30-08-2020 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LukeS
  • Laatst online: 01-10 10:26
Artwido schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 19:30:
Ik lees dat het patent van LEGO al jaren geleden verlopen is dus het zou nagemaakt mogen worden.
Maar ik lees ook dat vorig jaar een grote fabrikant in China is opgedoekt vanwege de productie van namaak LEGO.
De imitatie Lego dozen zijn aanzienlijk goedkoper dan de originele versie op AliExpress.
De varianten heten natuurlijk geen Lego maar worden verkocht onder andere namen.

Maar een do of don't?
Het patent op lego-achtige blokjes is inderdaad verlopen en die mogen nagemaakt worden.
Wat de fabrieken echter doen is de ontwerpen uit de bestaande legosets 1 op 1 namaken en dat mag dan weer niet.
Dat is de reden dat de fabrieken opgedoekt worden.
De blokjes zijn zo'n 25% van de kosten in vergelijking met de echte. De kwaliteit is wel weer minder. Sommige blokjes klemmen zeer moeilijk op elkaar en sommige anderen zitten weer te los. Ook lees ik veel dat er regelmatig 1 of meerdere blokjes ontbreken uit de sets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

Maar een do of don't?
Er is ook een hele thread over al die verschillende bouwsteentjes: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen

Maar een do of don't?
Ja, dat patent is inmiddels verlopen en ze mogen inmiddels allemaal Lego-blokjes produceren. Echter een complete set kopiëren en onder een andere naam uitgeven natuurlijk niet. Dat wel de reden van het opdoeken zijn geweest vermoed ik.

Ik koop zo nu en dan Lego op AliExpress. Meestal setjes voor de verjaardag van mijn neefje en de feestdagen. Voor mij zelf meer wat losse steentjes om mijn bak met Lego (die vooral gevuld is met veel groene steentjes uit de tijd dat de Plus supermarkt Lego steentjes verkocht met de naam "Plus Bricks") wat aan te vullen.

Ik heb tot nu toe nooit echt problemen met Lego van AliExpress gehad. Je ziet wel her en der wat kwaliteitsverschillen. Meestal uit zich dat in rare kleuren, verkleuring, onafgewerkte randjes en minder mooie poppetjes. Missende onderdelen heb ik tot nu toe nog niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
groggy schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:33:
[...]

Wees lief voor jezelf en stop met bestellen in China.
Ik snap het niet, hoezo? Is dat een tip? Dit pakketje kwam uit de VS, hè? Maar waarom zou ik niet meer mogen kopen uit China? Worden pakketwaarden hoger dan 22 EUR uit China wel minder streng afgehandeld?

het ging me er juist om dat ze willen innen over 22ct en dat er een brief vol stond met kleinerende taal. Ik heb het belaste bedrag van de verkoper vergoed gekregen omdat hij zich ervoor verantwoordelijk voelde. Haal het maar op en dan stel ik je schadeloos, zei hij me, anders had ik dit toch echt laten liggen. Ik ga er niet onnodig dubbel voor betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Jarwo schreef op woensdag 2 september 2020 @ 04:50:
[...]

Ik snap het niet, hoezo? Is dat een tip? Dit pakketje kwam uit de VS, hè? Maar waarom zou ik niet meer mogen kopen uit China? Worden pakketwaarden hoger dan 22 EUR uit China wel minder streng afgehandeld?

het ging me er juist om dat ze willen innen over 22ct en dat er een brief vol stond met kleinerende taal. Ik heb het belaste bedrag van de verkoper vergoed gekregen omdat hij zich ervoor verantwoordelijk voelde. Haal het maar op en dan stel ik je schadeloos, zei hij me, anders had ik dit toch echt laten liggen. Ik ga er niet onnodig dubbel voor betalen.
Omdat je in het China shopping topic zit! Ik kan niet ruiken dat het toch om us gaat. Maar omdat je dus weer alles nogal eenzijdig benadert is mijn nieuwe advies bestel niet buiten de eu. Maar waarschijnlijk is het in jouw geval beter om gewoon alleen fysiek aankopen te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Jarwo schreef op woensdag 2 september 2020 @ 04:50:
.Maar waarom zou ik niet meer mogen kopen uit China? ...
Natuurlijk wel. China, Amerika, Japan etc. Om het even waar vandaan, maar dan is het wel verstandig om je vooraf in te lezen op de consequenties daarvan, voordat je hier je beklag doet over de inklaringskosten.
Nogmaals, zou je ook geklaagd hebben als je geen kosten had als een pakket met een waarde boven € 22,- bezorgd was. Ik denk dat ik het antwoord daarop wel weet, maar kan het misschien fout hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 02-09-2020 13:19 ]

• Jarwo
Daar ging het me ook juist om. Ik zit me al jaren netjes aan de regeltjes te houden. Nog nooit heb ik iets gekocht dat duurder was dan 22 EUR. Dan vind ik het oneerlijk dat ik net een aankoop doe met een toegestaan bedrag dat ook door invoercalculator werd goedgekeurd. Als ik bewust over die grens heen was gegaan, had ik net zo goed voor een hoger bedrag kunnen kopen.

En of het nou pech is? Ik heb eerder al een pakket dat vanaf mei nog drie maanden in Luik heeft gelegen, en nu weer twee sinds 26-6. Moet dat dan echt langer dan twee maanden duren? In een van die envelopjes zit een stukje plastiek ter waarde van twee Euro. Ik heb het inmiddels al opnieuw besteld en dat weken geleden ontvangen.

• elinx
  • Nu online
Jarwo schreef op donderdag 3 september 2020 @ 03:31:
.... Ik zit me al jaren netjes aan de regeltjes te houden. Nog nooit heb ik iets gekocht dat duurder was dan 22 EUR. Dan vind ik het oneerlijk dat ik net een aankoop doe met een toegestaan bedrag dat ook door invoercalculator werd goedgekeurd. .......
Dezelfde regeltjes geven ook aan dat de wisselkoers pas wordt bepaald bij inklaren met een wisselkoers die maandelijks wordt bijgewerkt. De invoer calculator is daarbij slechts een hulpmiddel en geen wet. Dus met een bedrag nabij € 22,- loop je een risico dat de importwaarde anders is dan het moment van bestellen. De belasting houdt niet bij wat iemand besteld en of dit altijd volgens de regels is gegaan, zolang er geen veroordeling is geweest (bv illigale merkartikelen), dus kan van jou niet weten dat je in het verleden alles onder € 22,- hebt gekocht. Het voelt weliswaar oneerlijk, vooral vanwege de bijkomende inklaringskosten, maar dat is het niet. Als de € 22,- vrijstelling verdwijnt zal het je niet meer gebeuren.

• maasnet
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-10 18:55
Vorige maand heb ik 2 emblemen besteld bij Ali voor een bedrag van € 2,72.

Gister kreeg ik bericht dat de zending was gearriveerd in Luik.

Tegelijk kreeg ik een mailtje van DHL dat ik eerst € 1,99 moet betalen voordat de bestelling afgeleverd kan gaan worden en dan ook nog via een creditcard.

Ik heb sterk het idee dat het DHL bericht fraude is.

Heeft iemand dit al eerder meegemaakt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lo8iFfqkp_t0PO2Bbw_LG_7P-EY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JzIsvA0LkQxBDsVi7Wy598cd.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_UbkM92n3qfXhEqLLFFvqB0Eyo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/o0peME1sQLlpa7EKajytsseh.png?f=user_large

• slabetje
  • Laatst online: 05-10 18:58
maasnet schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:33:

Tegelijk kreeg ik een mailtje van DHL dat ik eerst € 1,99 moet betalen voordat de bestelling afgeleverd kan gaan worden en dan ook nog via een creditcard.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bovenstaande mail is inderdaad FAKE!
Herkenbaar aan het vreemde e-mail adres (niet van DHL)
En de afbeelding (logo DHL) staat PAKET i.p.v. PAKKET.

Die dus lekker verwijderen, vooral NIET betalen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-10 20:07
Duidelijk fake. Als je er zelf niet expliciet voor kiest (of als het niet uitzonderlijk duur is) is de kans dat een pakketje uit China met DHL komt sowieso bijna 0. En als DHL geld wil zien voor inklaring dan ben je voor €1,99 niet klaar.

• maasnet
O88088 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:09:
Duidelijk fake. Als je er zelf niet expliciet voor kiest (of als het niet uitzonderlijk duur is) is de kans dat een pakketje uit China met DHL komt sowieso bijna 0. En als DHL geld wil zien voor inklaring dan ben je voor €1,99 niet klaar.
Maar hoe komen die gasten aan de gegevens van je bestelling c.q. afleveringsdatum?

• schumi2004
maasnet schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:33:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toch wel typisch.
Hoe kreeg je bericht dat je pakket aangekomen zou zijn in Luik, stond dat in de T&T?
Zoja dan vind ik het bijzonder dat je vrijwel direct een zogenaamde mail krijgt om eerst iets te betalen.

/edit:
maasnet schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:21:
[...]

Maar hoe komen die gasten aan de gegevens van je bestelling c.q. afleveringsdatum?
Dit dus.

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 03-09-2020 11:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Laatst online: 07:40
maasnet schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:21:
[...]

Er staan geen gegevens of afleveringsdatum in die spam mail genoemd, het is denk ik puur toeval dat het na elkaar binnen komt.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• maasnet
Ik kreeg dit bericht via een standaard mailtje van AliExpressAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XxcT6wVx_7TtK68j8sLZrxB1WCA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NLTWykFvpEILYYag2qs47zIq.png?f=user_large

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-10 14:20
Dat is een standaardbericht van Ali als het in Luik aankomt.

Dat DHL bericht zal gewoon toeval zijn dat het op ongeveer dezelfde tijd komt. Je ziet toch nergens een verwijzing naar je pakket?

• schumi2004
maasnet schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:31:
Ik kreeg dit bericht via een standaard mailtje van AliExpress[Afbeelding]
Zulke meldingen krijg ik ook geregeld maar niet echt via mail, meestal via the app.

• KNed
schumi2004 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:33:
[...]

Zulke meldingen krijg ik ook geregeld maar niet echt via mail, meestal via the app.
Ik krijg ze via de mail hoor. Dat Ali bericht is gewoon normaal.
Ik heb de Ali app niet, wil graag zo min mogelijk Chinese apps op m'n telefoon.

• grun93
  • Laatst online: 06:19
KNed schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:35:
Ik krijg ze via de mail hoor. Dat Ali bericht is gewoon normaal. Ik heb de Ali app niet, wil graag zo min mogelijk Chinese apps op m'n telefoon.
Ik heb nog nooit een mailtje van Ali gehad, waar kun je dat precies instellen? Bij notifications? Ze hebben wel mijn mailadres maar die is (nog) niet gevalideerd. Als ik dat wel valideer, krijg je dan niet veel spam?

• KNed
grun93 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:45:
[...]

Ik heb nog nooit een mailtje van Ali gehad, waar kun je dat precies instellen? Bij notifications? Ze hebben wel mijn mailadres maar die is (nog) niet gevalideerd. Als ik dat wel valideer, krijg je dan niet veel spam?
Ik weet het niet, ik kom op dit moment niet in de account setting (Ali site is technisch volgens mij een zooitje). Bij mij werkt de mail iig :+
Maar ik krijg inderdaad wekelijks ook wel een paar spam mailtjes van Ali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Jarwo schreef op donderdag 3 september 2020 @ 03:31:
Daar ging het me ook juist om. Ik zit me al jaren netjes aan de regeltjes te houden.
Het zou kunnen dat je je al jaren wel aan de regels hebt gehouden, maar in ieder geval dit keer niet.....
En nee er is ook geen regel dat de wel is een keertje de regel mag overtreden als je je maar vaak wel aan de regels houdt.

Ik vind het nogal treurig dat je de verkoper laat opdraaien voor jouw kortzichtigheid. Jammer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Heeft iemand wel eens het telefoonnummer gewijzigd bij Aliexpress?

Op elk pakketje staat je telefoonnummer. Dat is handig voor als het pakketje verkeerd bezorgd is, of als je het vergeet af te halen (kunnen ze je bellen).

Ik heb mijn telefoonnummer gewijzigd op de Aliexpress website. Sindsdien staat op alle pakketjes die ik krijg niet het nieuwe nummer, maar alleen de laatste 8 cijfers van mijn oude telefoonnummer.

Dat is dus niet handig. Is er nog een andere plaats waar je je telefoonnummer kunt aanpassen bij Aliexpress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Moet bij je adres voor zover ik weet, bij de volgende bestelling even opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Veel Chinese sites hanteren inderdaad verzend adressen, waar ook je telefoonnummer bij staat. Dus niet alleen je profiel aanpassen , maar ook je verzendadressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-10 14:15
Iemand ooit iets teruggestuurd voor reparatie naar China? Ervaring?

Laptop van €300 ging na 30 dagen stuk en verkoper reageert vrij welwillend er is in principe 1 jaar garantie. Verzendkosten vallen op zich mee gezien de waarde dus wel de moeite van het proberen waard. Bovendien gekocht met creditcard, als ze dus reparatiekosten eisen dan kan ik alsnog deel van de kosten terugkrijgen.

• bloblub
  • Laatst online: 27-09 17:21
Ik ga voor het eerst iets groots bestellen in China waarop de kans heel groot is dat ik invoerrechten moet betalen. Hoe worden deze kosten tegenwoordig verhaald? Ik heb ooit iets uit Amerika laten komen en moest de postbezorger aan de deur betalen. Is dit nog steeds zo? Of krijg je een factuur in de bus? Het word verzonden met FedEx.

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30
bloblub schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:59:
Ik ga voor het eerst iets groots bestellen in China waarop de kans heel groot is dat ik invoerrechten moet betalen. Hoe worden deze kosten tegenwoordig verhaald? Ik heb ooit iets uit Amerika laten komen en moest de postbezorger aan de deur betalen. Is dit nog steeds zo? Of krijg je een factuur in de bus? Het word verzonden met FedEx.
Die kans is heel groot, https://www.fedex.com/nl-nl/billing/duty-tax.html
Tenzij de verkoper alles al vooraf heeft betaald voor jou, bij amazon.com gebeurd dat al bij het afrekenen.

• Joen
Bij PostNL moet je je BTW plichtige pakket tegenwoordig ophalen op het postkantoor en aldaar de BTW, invoerrechten, etc. betalen. Vaak staat in de PostNL app en op de website wel het bedrag dat je moet gaan betalen zodra het pakket door de inklaring / douane is geweest. Zo uit mijn hoofd zijn de inklaringkosten €13,50 en voor EMS pakketten €16,50. Plus natuurlijk de BTW en andere belastingkosten als die van toepassing zijn. De exacte bedragen voor inklaringkosten staan wel ergens op de website van PostNL.

[ Voor 5% gewijzigd door Joen op 24-09-2020 14:32 ]

• bloblub
Bedankt! Ik laat het bezorgen bij mijn ouders en zou het lullig vinden als hun ineens wordt gevraagd om de kosten te dekken. Maar zowel PostNL en Fedex doen het niet meer op die manier zo te zien.

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30
Joen schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:32:
[...]

Bij PostNL moet je je BTW plichtige pakket tegenwoordig ophalen op het postkantoor en aldaar de BTW, invoerrechten, etc. betalen. Vaak staat in de PostNL app en op de website wel het bedrag dat je moet gaan betalen zodra het pakket door de inklaring / douane is geweest. Zo uit mijn hoofd zijn de inklaringkosten €13,50 en voor EMS pakketten €16,50. Plus natuurlijk de BTW en andere belastingkosten als die van toepassing zijn. De exacte bedragen voor inklaringkosten staan wel ergens op de website van PostNL.
Ben benieuwd hoe dat volgend jaar gaat, aangezien het bedrag van 22 euro vervalt.
https://www.evofenedex.nl...nder-de-22-euro-verdwijnt

Doen jullie ook aan dat eitje tikken (bij VIP club en dan op dat geldzakje drukken) bij Banggood, heb nu al 23 US$ dollar aan tegoed. Kan je aan alles uitgeven zonder minimum bedrag, BGPay tegoed.

• jobr
Ik ga voor het eerst iets groots bestellen in China waarop de kans heel groot is dat ik invoerrechten moet betalen.
Bij Fedex is die kans 100%.
Als je bij ali besteld kun je beter Ali standard shipping gebruiken als je de keus hebt. Dat is postnl en dan maak je nog een kans. Bij banggood PDM en dan is de kans 1 %.
Ik neem dat je weet dat er verschil zit tussen btw en invoerrechten. En je betaald dat ook over de verzendkosten (fedex verzendkosten zijn meestal hoog).
Dus hopelijk kan het dan nog uit.

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:36
Je hoeft met FedEx niet aan de deur te betalen. FedEx stuurt je vanzelf een betaalverzoek met een link en uiteindelijk krijg je de rekening ook nog per post thuis gestuurd.
Het betalen van BTW en andere kosten zal geen vertraging opleveren in de levering in tegenstelling tot levering via PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
jobr schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:17:
[...]

Bij Fedex is die kans 100%.
Als je bij ali besteld kun je beter Ali standard shipping gebruiken als je de keus hebt. Dat is postnl en dan maak je nog een kans. Bij banggood PDM en dan is de kans 1 %.
Ik neem dat je weet dat er verschil zit tussen btw en invoerrechten. En je betaald dat ook over de verzendkosten (fedex verzendkosten zijn meestal hoog).
Dus hopelijk kan het dan nog uit.
Ik had helaas geen keuze in de verzend methode. Het gaat om elektrische gordijnrails die verpakt worden per meter. Gezien de grootte ga ik er niet van uit dat dit makkelijk langs de douane gaat. Ik heb de kosten berekend en ga er van uit dat ik die ook moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-10 18:50
Kun je nou wel met Paypal betalen op Alixpress of niet? Ik krijg alleen maar creditcard logo's te zien. Ook de Afterpay met Ayden krijg ik niet te zien.

Het ontbreken van een passende betaaloptie weerhoud mij al jaren van bestellen via Alixpress.

Een kennis van mij zegt; 'ik krijg elke week wel pakketjes binnen betaald met PayPal', maar ik heb betreffende dit winkelwagentje nog geen reactie ontvangen hoe hij het wel voor elkaar krijgt.

Dus hoe doe je dat alixpress betalen met PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Nou ben je bij het controleren van betaalmogelijkheden ook geijk je $3/€2,66 new user coupon kwijt. Wat is het toch een #*t site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Wat posts worden niet meer automatisch samengevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
donaldk schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 01:57:
Het ontbreken van een passende betaaloptie weerhoud mij al jaren van bestellen via Alixpress.
Je kunt bij Ali tegenwoordig ook met Ideal betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-10 11:37

The Inquisitor

Greetings weaklings

donaldk schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 01:57:
Kun je nou wel met Paypal betalen op Alixpress of niet? Ik krijg alleen maar creditcard logo's te zien. Ook de Afterpay met Ayden krijg ik niet te zien.

Een kennis van mij zegt; 'ik krijg elke week wel pakketjes binnen betaald met PayPal', maar ik heb betreffende dit winkelwagentje nog geen reactie ontvangen hoe hij het wel voor elkaar krijgt.

Dus hoe doe je dat alixpress betalen met PayPal.
Het is afhankelijk van de verkoper of PayPal geaccepteerd wordt. Van al mijn bestellingen tot nu toe, heb ik nooit met PayPal kunnen betalen... maar het bestaat wel. Een half jaar geleden gaf PayPal een korting uit als je iets op Ali kocht via PP... maarja, zoek maar een verkoper die het accepteert.

iDeal en creditcard worden wel overal geaccepteerd. Er wordt weleens gesproken over het bestaan van Afterpay, maar ik heb het nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
grun93 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 04:47:
[...]

Je kunt bij Ali tegenwoordig ook met Ideal betalen.
Ik wil niet die knevel van de Rabo. Zonder enige bescherming. Rabo schuift alles jouw kant op enhij is niet de enige.

De ouwe baas van Alibaba en de oude baas van AS Watson hebben voordat ze officieel afscheid namen een eigen virtueel betaalsysteem opgericht. Niet dat je er bij Ali of Kruitvat mee kunt afrekenen. Bij Kruitvat is het helemaal raar ze kunnen zelf nooit wat bestellen en aanbiedingen zijn er meestal niet, je moet zelf online de voorraad doen aanvullen, maar dan moet je dat eerst voorfinacieren,in olaats van halen en betalen, heel raar.

Ik probeer een frituurpan te kopen,maar gaat niet lekker Expert geeft vandaag 20% korting,maar online niet te bestellen en in 139 winkels hebben ze hem niet enkel ergens aan de andere kant van het land Deurne zou er eentje zijn, Expert is meestal niet de goedkoopste maar meer dan 10% goedkoper vind je hem elders toch nooit en dan gaat er nu nog 10% punt extra af. Maar ja Expert wil niet verkopen.

[ Voor 58% gewijzigd door donaldk op 29-09-2020 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
donaldk schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:37:
Ik wil niet die knevel van de Rabo. Zonder enige bescherming.
Tja, dan houdt het op. Zelf heb ik goede ervaringen met Ideal om aankopen bij Ali te betalen, tot nu toe altijd gekregen wat er besteld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Kan zijn, maar iDeal en china is gewoon meerdere keren misgegaan. Dubbele borging via Paypal op Creditcard is wat mij betreft bij Aliexpress al tijden de norm. Bij claims heb je tenminste echt wat te zeggen. Bij iDeal heb je helemaal niks te vertellen.

Ook in NL shops niet trouwens. Als je iDeal gebruikt bij een malafide / onbetrouwbare shops, ben je ook je geld kwijt. Bij paypal heb je claim mogelijkheden, geld terug, gratis retour, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Klopt, Paypal òf Creditcard. In China gebruik ik altijd Paypal en bij onbekende webshops meestal mijn creditcard.
Bij allebei heb ik al een keer geld geclaimed èn teruggekregen omdat er iets niet goed ging.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:00
Get!em schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:12:
Kan zijn, maar iDeal en china is gewoon meerdere keren misgegaan. Dubbele borging via Paypal op Creditcard is wat mij betreft bij Aliexpress al tijden de norm. Bij claims heb je tenminste echt wat te zeggen. Bij iDeal heb je helemaal niks te vertellen.

Ook in NL shops niet trouwens. Als je iDeal gebruikt bij een malafide / onbetrouwbare shops, ben je ook je geld kwijt. Bij paypal heb je claim mogelijkheden, geld terug, gratis retour, etc.
Hier al 100+ bestellingen via Ideal bij AliExpress. Nog nooit problemen gehad, alle bestellingen zijn ook altijd binnen gekomen. Overigens ligt mijn grens wel bij 20 euro, ik bestel geen artikelen van honderden euro's bij Ali of welke Chinese website dan ook.

In NL shops heb ik ook nooit problemen mee gemaakt, al ben ik dan wel zo snugger om iets voor 25 euro bij bol.com te kopen ipv 24 euro bij een of andere onbekende webshop :-P. Dan weet ik dat mij geen ellende zal overkomen,als je voor een dubbeltje eerste rang wilt gaan zitten is dat natuurlijk te verwachten..

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
President schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:49:
[...]

Hier al 100+ bestellingen via Ideal bij AliExpress. Nog nooit problemen gehad, alle bestellingen zijn ook altijd binnen gekomen. Overigens ligt mijn grens wel bij 20 euro, ik bestel geen artikelen van honderden euro's bij Ali of welke Chinese website dan ook.

In NL shops heb ik ook nooit problemen mee gemaakt, al ben ik dan wel zo snugger om iets voor 25 euro bij bol.com te kopen ipv 24 euro bij een of andere onbekende webshop :-P. Dan weet ik dat mij geen ellende zal overkomen,als je voor een dubbeltje eerste rang wilt gaan zitten is dat natuurlijk te verwachten..
Ik doe het precies hetzelfde.
Nu echter wel een paar keer en duurdere aanschaf gedaan, maar toen gekozen voor Klarna. Ook die bestellingen zijn gewoon goed gegaan.
Een enkele keer waardige mis met het artikel en ik heb toen een geschil aangemaakt. Daarbij maakt het niks uit of je met Ideal hebt betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-10 10:41
Ik heb iets bij Aliexpress besteld in mei 2020.
Nu is het er nog steeds niet.

De verkoper leest niet goed wat ik typ en reageert zeer mondjesmaat. Ze bekijken niet precies wat er allemaal aan de hand is met een order lijkt het wel.

De online live chat help van Aliexpress schijnt helemaal niet meer bemand te worden?

Het wordt wel erg nu bij Aliexpress. Van de 6 pakketjes van mij , kwamen er 3 niet aan de afgelopen maanden.
En hun online help is er niet, mailen kan niet etc etc.....
De site is eigenlijk niet meer betrouwbaar zo terwijl ik er al 8 jaar lang bestel. Puinhoop lijkt het nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Harribo schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:03:
Ik heb iets bij Aliexpress besteld in mei 2020.
Nu is het er nog steeds niet.

De verkoper leest niet goed wat ik typ en reageert zeer mondjesmaat. Ze bekijken niet precies wat er allemaal aan de hand is met een order lijkt het wel.

De online live chat help van Aliexpress schijnt helemaal niet meer bemand te worden?

Het wordt wel erg nu bij Aliexpress. Van de 6 pakketjes van mij , kwamen er 3 niet aan de afgelopen maanden.
En hun online help is er niet, mailen kan niet etc etc.....
De site is eigenlijk niet meer betrouwbaar zo terwijl ik er al 8 jaar lang bestel. Puinhoop lijkt het nu wel.
Je kunt gewoon een dispute aanmaken als de periode verlopen is. Daar reageren ze prima op.
Ik heb trouwens ook vorige week nog iets binnengekregen wat in mei was besteld. Ik heb nog nooit iets niet binnengekregen van de vele honderden pakketjes.
Het duurt nu gewoon wat langer vanwege corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vanmiddag kwam er nog een pakketje van maart 2020 binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-10 10:41
jobr schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:23:
[...]

Je kunt gewoon een dispute aanmaken als de periode verlopen is. Daar reageren ze prima op.
Ik heb trouwens ook vorige week nog iets binnengekregen wat in mei was besteld. Ik heb nog nooit iets niet binnengekregen van de vele honderden pakketjes.
Het duurt nu gewoon wat langer vanwege corona.
Klopt alleen ik had het dispuut veel te vroeg aangemaakt zo bleek achteraf.
Dus geen restitutie toen.
Nu een andere situatie. Dus ik moet dat even overleggen wat dan te doen.
De verkoper leest niet eens wat er loos is, die zegt dispuut aanmaken. Ongelooflijk, deze verkoper doet maar wat.

Maar het dan blijft gewoon zwaar irritant dat gewoon niemand te bereiken is bij AliExpress zelf .
Dat is geen slechte service, het is geen service.
Raar dit. Echt heel raar. Dan durf ik daar niet meer te bestellen.

Pakketjes van maart en mei? Tjonge.

Nou mijn pakketje is er wel geweest in mei maar de postnl heeft mij niet op de hoogte gesteld destijds.
En nu hebben ze het pakketje niet in hun systeem. Het is... Tja... Waar?
En dan zegt AliExpress : lever een bewijs van postnl maar postnl levert geen bewijs document. Dat is hun tracking.
Echt om gallisch van te worden dit gezever.

Maar het ergste is dan gewoon dat ik dat wil oplossen met aliexpress en dat dat dus gewoon niet kan omdat niemand je te woord staat.
Dit is waar ik flauw van ben. Geen help, geen service. Waardeloos.

De online chat bestaat uit een bot, een echt persoon komt niet. Wachtte paar keer een uur.
Er behoort een echt persoon op den duur op die online chat te komen. Normaal gebeurde dat ook.
Maar tegenwoordig helpen ze je gewoon niet meer.
Slecht.
Ik kan dus niks meer nu, geld kwijt.

[ Voor 40% gewijzigd door Harribo op 16-10-2020 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Helaas ben ik tegen een malafide Aliexpress handelaar aangelopen en ben op zoek naar tips.

Ik heb een aantal artikelen besteld die allemaal niet op voorraad bleken te zijn en voorlopig ook niet zouden komen. De seller zei dat ik de bestelling moest annuleren en "other" als reden moest opgeven.

Dat is me bijna gelukt: ik heb namelijk als reden opgegeven dat de verkoper geen voorraad had. De meeste bewoners van dit topic kunnen wel voorspellen wat er toen ging gebeuren: mijn annulering werd geweigerd en de seller plaatste een fake trackingcode. Die code ging via de trein naar Nederland (terwijl ik betaald had voor Aliexpress Standard) en is intussen bezorgd, maar niet bij mij.

Hoe kan ik over 2 maanden, als de buyer protection afloopt, een redelijke kans maken om mijn geld terug te krijgen? De seller zelf deed overduidelijk niet veel meer dan copy-paste van voorgefabriceerde zinnetjes en heeft waarschijnlijk gewoon van zijn*haar baas de opdracht gekregen om mij te misleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 13:43

red bull

Keeps me awake !

aawe mwan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:50:
Helaas ben ik tegen een malafide Aliexpress handelaar aangelopen en ben op zoek naar tips.

Ik heb een aantal artikelen besteld die allemaal niet op voorraad bleken te zijn en voorlopig ook niet zouden komen. De seller zei dat ik de bestelling moest annuleren en "other" als reden moest opgeven.

Dat is me bijna gelukt: ik heb namelijk als reden opgegeven dat de verkoper geen voorraad had. De meeste bewoners van dit topic kunnen wel voorspellen wat er toen ging gebeuren: mijn annulering werd geweigerd en de seller plaatste een fake trackingcode. Die code ging via de trein naar Nederland (terwijl ik betaald had voor Aliexpress Standard) en is intussen bezorgd, maar niet bij mij.

Hoe kan ik over 2 maanden, als de buyer protection afloopt, een redelijke kans maken om mijn geld terug te krijgen? De seller zelf deed overduidelijk niet veel meer dan copy-paste van voorgefabriceerde zinnetjes en heeft waarschijnlijk gewoon van zijn*haar baas de opdracht gekregen om mij te misleiden.
Claim aanmaken met tracking info als probleem (is een selectie mogelijkheid).. heb dat ook wel eens gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-10 20:37
Ik kies bijna altijd voor 'aliexpress standard shipping' en betaal daar dan ook wat extra voor, in dit geval ongeveer 2,50€
Zie ik dat mijn item verzonden is met 'sellers shipping method' welke een langere levertermijn (tot een maand) heeft dan die van Ali standard. Het is geen kleine of nieuwe store, maar eentje met een degelijke reputatie (+2j en 97%).
Ik heb hier gelezen dat dit wel vaker voorvalt, ondertussen ook een bericht naar de verkoper gestuurd dat ik daar niet mee akkoord ben. Een dispuut openen kan nog niet (pas na 10 dagen).

Eerste keer dat ik dit op één van mijn orders zie...misschien eerder nog nooit opgemerkt, dat kan ook.
Wat is hier de beste tactiek om dit issue aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Drwho1 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:43:
Ik kies bijna altijd voor 'aliexpress standard shipping' en betaal daar dan ook wat extra voor, in dit geval ongeveer 2,50€
Zie ik dat mijn item verzonden is met 'sellers shipping method' welke een langere levertermijn (tot een maand) heeft dan die van Ali standard. Het is geen kleine of nieuwe store, maar eentje met een degelijke reputatie (+2j en 97%).
Ik heb hier gelezen dat dit wel vaker voorvalt, ondertussen ook een bericht naar de verkoper gestuurd dat ik daar niet mee akkoord ben. Een dispuut openen kan nog niet (pas na 10 dagen).

Eerste keer dat ik dit op één van mijn orders zie...misschien eerder nog nooit opgemerkt, dat kan ook.
Wat je hebt gedaan: bericht sturen er proberen uit te komen (hogere verzendkosten retour).
En anders wachten tot je hebt en dan dispute indienen.
Bij product details rechts onder kun je zien of je het wel echt met ali standard shipping hebt besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Drwho1 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:43:

Hier precies een zelfde situatie. In mijn geval blijkt de tracking code van "Sllers shipping method" er eentje van China Post. Wel een dusdanige code dat ik denk dat het nog steeds snel zal gaan, maar niet bepaald de afspraak.
Ik kreeg alleen hele standaard steeds herhalende Chineze antwoorden (die dan automatisch door AliExpress vertaald werden). Ik heb het maar opgegeven in die chat.
De verkoper krijgt van mij een 1-ster recensie en allicht dat ik ook nog een deel van mijn betaalde kosten probeer terug te eisen. Ik hoefde geen verzendkosten te betalen, maar dat is nog steeds geen excuses om een andere dan de door mij gekozen verzendmethode te hanteren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-10 20:37
jobr schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:24:
[...]

Wat je hebt gedaan: bericht sturen er proberen uit te komen (hogere verzendkosten retour).
En anders wachten tot je hebt en dan dispute indienen.
Bij product details rechts onder kun je zien of je het wel echt met ali standard shipping hebt besteld.
Ja zeker wel voor betaald, ik heb het meteen nagekeken. Code begint met VR en net eens opgezocht, zou aan Yanwen Logistics toebehoren. Volgens de site parcelsapp.com zou hun estimate nog 19 dagen zijn voor aankomst (gebaseerd op 59 gelijkaardige zendingen in de laatste 60 dagen). Dat valt dan zeker nog mee. Ik wacht wel af, anders dan gooi ik er een dispute tegenaan wanneer ontvangen.
Joen schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:56:
[...]

Hier precies een zelfde situatie. In mijn geval blijkt de tracking code van "Sllers shipping method" er eentje van China Post. Wel een dusdanige code dat ik denk dat het nog steeds snel zal gaan, maar niet bepaald de afspraak.
Ik kreeg alleen hele standaard steeds herhalende Chineze antwoorden (die dan automatisch door AliExpress vertaald werden). Ik heb het maar opgegeven in die chat.
De verkoper krijgt van mij een 1-ster recensie en allicht dat ik ook nog een deel van mijn betaalde kosten probeer terug te eisen. Ik hoefde geen verzendkosten te betalen, maar dat is nog steeds geen excuses om een andere dan de door mij gekozen verzendmethode te hanteren...
Het is inderdaad een beetje een princiepskwestie hé. Je hebt ervoor betaald dus je verwacht ook de service. Voorlopig wacht ik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:11
Ik heb een bestelling die op processing blijft staan bij Banggood. Vorige week zaterdag besteld.
De items zijn op voorraad en zouden geleverd moeten worden vanuit het CZ depot (shipped within 24h)
Heb al meerdere mails gestuurd naar support en die bevestigen ook dat het vreemd is dat het nog steeds op processing staat, maar er is nog niks veranderd. Een andere bestelling vanuit het zelfde depot is wel direct verzonden.

Vervolg wat ik zo bedacht heb: Druk blijven opvoeren via support, als er niks veranderd vragen om bestelling te annuleren, en als ze niet meewerken via CC geld terug vragen.

Veel anders zit er niet op toch?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 20:57
Komende tijd gaan de verzendkosten voor China ook weer omhoog. Doordat er weer minder vliegtuigen gaan (corona) en door de feestdagen. Veel shops verhogen de kosten met 5% wordt gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:28
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Perkouw op 24-10-2020 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 17:44

Erikz.nl

professioneel prutser

Ik heb even gezocht in dit topic, maar kon mijn vraag niet vinden. Ik heb me maar eens aangemeld bij Aliexpress omdat ik 2x een displayport switch wil aanschaffen. Nu zit er in mijn account een 'harde' new user bonus, waardoor ik maar 1 item kan bestellen. Het is niet mogelijk om ook nog een extra item zonder de bonus te bestellen. Heeft een van jullie enig idee hoe dit te omzeilen, zonder twee keer te bestellen? Aliexpress zelf geeft geen soelaas, die irritante chatbot al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-10 13:29
Erikz.nl schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:20:
Ik heb even gezocht in dit topic, maar kon mijn vraag niet vinden. Ik heb me maar eens aangemeld bij Aliexpress omdat ik 2x een displayport switch wil aanschaffen. Nu zit er in mijn account een 'harde' new user bonus, waardoor ik maar 1 item kan bestellen. Het is niet mogelijk om ook nog een extra item zonder de bonus te bestellen. Heeft een van jullie enig idee hoe dit te omzeilen, zonder twee keer te bestellen? Aliexpress zelf geeft geen soelaas, die irritante chatbot al helemaal niet.
Kun je ze niet los bestellen? Wellicht combineert de verkoper ze dan zelf wel.
Pagina: 1 ... 32 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic

Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU