[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 31 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-10 11:17
Hier ook. Pakketjes zijn langer onderweg maar het duurt ook nog eens langer voordat de verkoper ze verstuurt.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:06
Ook hier een vertraging > 21-05-2020 01:46 Het artikel is klaar voor verzending

blijkbaar ligt het bij douane, postnl kan niks doen moet dus afwachten

[ Voor 6% gewijzigd door MrOsman op 29-05-2020 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Beste alle,

Weet iemand een goede fright forwarder in China die veilig is? En niet al te veel vraagt. Maximaal 30-50 euro en verzekerd? In Amerika heb ik er eentje. Maar China is een ander verhaal.

Wil namelijk een Xiaomi Redmi Notebook (AMD CPU) aanschaffen. Maar qua prijzen worden deze op AliE etc zeker rond 200-300 meer verkocht.

[ Voor 11% gewijzigd door theduke1989 op 29-05-2020 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
theduke1989 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:04:
Beste alle,

Weet iemand een goede fright forwarder in China die veilig is? En niet al te veel vraagt. Maximaal 30-50 euro en verzekerd? In Amerika heb ik er eentje. Maar China is een ander verhaal.

Wil namelijk een Xiaomi Redmi Notebook (AMD CPU) aanschaffen. Maar qua prijzen worden deze op AliE etc zeker rond 200-300 meer verkocht.
Vroeger had ik op MSN een boel Chinezen zitten die taobao bestellingen naar mij doorstuurden. Oa Jack en tifanny. Succes met een Chinees vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:06
MrOsman schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:44:
Ook hier een vertraging > 21-05-2020 01:46 Het artikel is klaar voor verzending

blijkbaar ligt het bij douane, postnl kan niks doen moet dus afwachten
wat kan ik in dit geval doen postnl doet niets :( het duurt allemaal te lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chento12
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-04 05:06
Wilde enkele spullen kopen op ali maar bij geen enkele verkoper staat paypal tussen de betaalmogelijkheden precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:15
chento12 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 09:20:
Wilde enkele spullen kopen op ali maar bij geen enkele verkoper staat paypal tussen de betaalmogelijkheden precies ?
Ik zie op het einde een vraagteken maar wat is je vraag?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 16:54
chento12 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 09:20:
Bij Ali betaal ik altijd met creditcard. Ook al vanwege de verzekering die daarbij automatisch geldt. Ideal kan ook geloof ik, maar daar ben ik geen fan van omdat je een betaling niet kunt storneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chento12
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-04 05:06
alesandro_46 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:39:
[...]

Ik zie op het einde een vraagteken maar wat is je vraag?
Vroeger betaalde ik wel via paypal geloof ik ... Is dit echt niet meer mogelijk of doe ik iets fout? Creditcard betalen veilig? Dat is wel een mogelijkheid dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
chento12 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 22:15:
[...]

Vroeger betaalde ik wel via paypal geloof ik ... Is dit echt niet meer mogelijk of doe ik iets fout? Creditcard betalen veilig? Dat is wel een mogelijkheid dan
AliExpress heeft haar eigen tegenhanger van PayPal: AliPay. Hun concurrent ondersteunen zou dus niet logisch zijn. Tijdenlang kon je dus helemaal niet met PayPal betalen op AliExpress, maar nu kan het af en toe mits de verkoper PayPal als betaalmethode heeft ingesteld. Volgens mij kan het ook alleen maar per verkoper.

Afijn. Ik betaal gewoon altijd met iDeal. Bij geschillen worden 99 van de 100 disputes netjes opgelost. Die overgebleven dispute is normaliter van dusdanig lage waarde dat het geen ramp is om die te verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-10 17:07
grun93 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:39:
[...]

Bij Ali betaal ik altijd met creditcard. Ook al vanwege de verzekering die daarbij automatisch geldt. Ideal kan ook geloof ik, maar daar ben ik geen fan van omdat je een betaling niet kunt storneren.
Veel creditcards hebben een eigen risico voor aankopen. Moeite waard om even uit te zoeken, aangezien 90% van wat men op Ali koopt valt onder eigen risico.

Bij ING is dit bijvoorbeeld €50 per gebeurtenis. En bij AMEX is/was dit €100.

CardMapr.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-10 11:37

The Inquisitor

Greetings weaklings

UnitedJunk schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:48:
[...]

Veel creditcards hebben een eigen risico voor aankopen. Moeite waard om even uit te zoeken, aangezien 90% van wat men op Ali koopt valt onder eigen risico.

Bij ING is dit bijvoorbeeld €50 per gebeurtenis. En bij AMEX is/was dit €100.
Maar dat eigen risico is echt van de aankoopverzekering, dus als je artikel dat je gekocht hebt met de CC gestolen wordt, je verliest het of je beschadigt het. Bij een CC ben je ook verzekerd dat je überhaupt iets ontvangt, en daar zit geen eigen risico aan volgens mij (net zoals bij Paypal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nu een pakketje ontvangen van iemand anders.
Een adreslabel met mijn adres is er door PostNL opgeplakt.
Wat nu, de site van ali geeft natuurlijk aan dat mijn pakket bezorgd is, maar de inhoud is niet wat ik besteld heb. (Niet in gekeken trouwens)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
ZeRoC00L schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:10:
Nu een pakketje ontvangen van iemand anders.
Een adreslabel met mijn adres is er door PostNL opgeplakt.
Wat nu, de site van ali geeft natuurlijk aan dat mijn pakket bezorgd is, maar de inhoud is niet wat ik besteld heb. (Niet in gekeken trouwens)
Wat is het antwoord van de verkoper ??
Vreemd als het pakketje niet voor jou is klopt het tracking nummer natuurlijk ook niet en zou het niet als aangekomen moeten staan.
Postnl plakt overal hun eigen stikkers op , dat is niets abnormaals.
Is degene voor wie het pakje is in de buurt , dan is contact met hun opnemen ook een optie .
Als niets helpt binnen 15 dagen na status ontvangen dispute aanmaken en het beste hopen.
Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-10 15:23
theuser schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:56:
[...]

Vreemd als het pakketje niet voor jou is klopt het tracking nummer natuurlijk ook niet en zou het niet als aangekomen moeten staan.
Is degene voor wie het pakje is in de buurt , dan is contact met hun opnemen ook een optie .
Als niets helpt binnen 15 dagen na status ontvangen dispute aanmaken en het beste hopen.
Succes !
Of het eigenlijke pakketje krijgt alsnog een sticker bestemd voor hem en dus heeft ie er 2 voor de prijs van 1. PostNL heeft in deze gewoon de verkeerde sticker op het pakje geplakt. Het feit dat zijn sticker beschikbaar was geeft de indruk dat de sticker voor die ander dus mogelijk op zijn pakje zit.

Maar zonder dolle, voor mij zou de waarde van het bestelde item hier een belangrijke rol in spelen. Koste het 50 euro dan zou ik hier wel actie op nemen maar was het bv een tientje, jammer dan en hopen dat er iets leuks in dat andere pakje zit ;)

Waarschijnlijk krijgt die eigenlijke eigenaar van het pakje zijn geld toch wel terug, vervelend maar het is niet anders denk.
Ik heb zelf ook wel eens geprobeerd een sticker van PostNL eraf te halen maar dat overleeft de onderste sticker niet dus vraag me af of je uberhaupt kunt achterhalen waar het eigenlijk heen moest.

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 05-06-2020 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:05

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

edit: past bij nader inzien beter in het levertijdentopic.

[ Voor 88% gewijzigd door Gizz op 05-06-2020 12:02 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
theuser schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:56:
[...]

Succes !
Ik verwacht dat 'mijn' sticker op een ander pakketje is geplakt, dus volgens het systeem is mijn pakket afgeleverd.
Het is een een postnl sticker over de orginele barcode.
schumi2004 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:35:
[...]

Of het eigenlijke pakketje krijgt alsnog een sticker bestemd voor hem en dus heeft ie er 2 voor de prijs van 1. PostNL heeft in deze gewoon de verkeerde sticker op het pakje geplakt. Het feit dat zijn sticker beschikbaar was geeft de indruk dat de sticker voor die ander dus mogelijk op zijn pakje zit.

Maar zonder dolle, voor mij zou de waarde van het bestelde item hier een belangrijke rol in spelen. Koste het 50 euro dan zou ik hier wel actie op nemen maar was het bv een tientje, jammer dan en hopen dat er iets leuks in dat andere pakje zit ;)

Waarschijnlijk krijgt die eigenlijke eigenaar van het pakje zijn geld toch wel terug, vervelend maar het is niet anders denk.
Ik heb zelf ook wel eens geprobeerd een sticker van PostNL eraf te halen maar dat overleeft de onderste sticker niet dus vraag me af of je uberhaupt kunt achterhalen waar het eigenlijk heen moest.
Heb een bericht gesturd naar de orginele ontvanger van het pakket, maar geen antwoord.

Gelukkig gaat het maar om 2 hoesjes van nog geen 2euro.

[ Voor 36% gewijzigd door ZeRoC00L op 05-06-2020 19:40 ]

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:36
Bijzonder, pakketje dat via Bpost hier in NL geleverd gaat worden. Bijzonder :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:31
ZeRoC00L schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:39:
Heb een bericht gesturd naar de orginele ontvanger van het pakket, maar geen antwoord.

Gelukkig gaat het maar om 2 hoesjes van nog geen 2euro.
Straks een nieuw topic op Tweakers: "Mogelijke oplichting? Gecontacteerd door onbekende Nederlander voor bestelling van hoesjes uit China" :+

Uiteraard wel netjes dat je de moeite doet om de fuckup van PostNL recht te zetten _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
azerty schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:21:
[...]

Straks een nieuw topic op Tweakers: "Mogelijke oplichting? Gecontacteerd door onbekende Nederlander voor bestelling van hoesjes uit China" :+

Uiteraard wel netjes dat je de moeite doet om de fuckup van PostNL recht te zetten _/-\o_
Kleine moeite vind ik, het is dat er een mobiel nummer onder de PostNL sticker zit.
Maar aangezien die persoon niet reageert, en ik verwacht met Ali ook niet echt verder te komen heb ik de hoesjes maar opnieuw besteld. Die 2 euro gaat me meer tijd kosten om dit bij Ali geregeld en uitgelegd te krijgen.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
vuurtjih schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:49:
Bijzonder, pakketje dat via Bpost hier in NL geleverd gaat worden. Bijzonder :+
Komt regelmatig voor bij vooral de goedkopere verzendmethoden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-10 16:08
Ik meende altijd dat er een test was, van de diverse laadkabels uit china. Heb een paar nieuwe nodig voor iphone en ipad. Bestaat die lijst nog, kan hem niet vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:33
joppe113 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:13:
Ik meende altijd dat er een test was, van de diverse laadkabels uit china. Heb een paar nieuwe nodig voor iphone en ipad. Bestaat die lijst nog, kan hem niet vinden namelijk.
Blitzwolf kabels

YouTube: BlitzWolf BW-MF7 & BW-MF8 Ampcore MFi Lightning cables tested
Helaas niet meer actief op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:14
Persoonlijk vind ik Ugreen kabels de beste van Ali, zijn wat duurder dan de rest maar kwaliteit is echt top. Die goedkope zooi moet je zoveel mogelijk vermijden.

Ugreen Official Store: https://ugreen.nl.aliexpress.com/store/301635

[ Voor 18% gewijzigd door Alexknl op 10-06-2020 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
Hier op Tweakers heeft @dodge_911 er veel gereviewed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:15
joppe113 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:13
Dogereviews post regelmatig reviews in zijn blog.

Voor 5v opladers zou je op onderstaande site kunnen kijken:
https://lygte-info.dk/info/indexUSB%20UK.html

[ Voor 8% gewijzigd door alesandro_46 op 11-06-2020 18:43 . Reden: typo in quote ]

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:24
azerty schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:02:
[...]

Hier op Tweakers heeft @dodge_911 er veel gereviewed.
alesandro_46 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:29:
[...]

Dogereviews post regelmatig reviews in zijn blog.

Voor 5v opladers zou je op onderstaande site kunnen kijken:
https://lygte-info.dk/info/indexUSB%20UK.html
Helaas is @dodge_911 niet meer onder ons (overleden) dus daar hoeven we geen nieuwe reviews meer van te verwachtten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Eddos schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:02:
[...]

[...]

[...]

Helaas is @dodge_911 niet meer onder ons (overleden) dus daar hoeven we geen nieuwe reviews meer van te verwachtten ;(
Jeetje wat erg , was hij hier bekend? Hoe is hij overleden dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Amdwarrior schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:15:
[...]

Hij postte hier geregeld reviews van kabels in elk geval (en ook op zijn YT kanaal dat hier gelinkt werd).

Hij is in elk geval wel zeer plots gestopt met posten, dus het zou helaas wel kunnen kloppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:24
Amdwarrior schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:15:
[...]

azerty schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:47:
[...]

Hij postte hier geregeld reviews van kabels in elk geval (en ook op zijn YT kanaal dat hier gelinkt werd).

Hij is in elk geval wel zeer plots gestopt met posten, dus het zou helaas wel kunnen kloppen...
Hij stond m.i hier wel bekend om zijn uitgebreide reviews. Als ik iets nieuws wilde op het gebied van kabels/powerbanks/etc was hij wel mijn eerste 'to go' blog, en ik denk dan velen hier. Ik was een tijdje geleden zelf benieuwd wat er moet hem gebeurd was en toen zag ik een reactie van @multipasser op zijn profiel die naar zijn overlijden reffereerde. Het hoe en wat weet ik ook (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:19
offtopic:
Volgens mensen op BudgetLightForum is hij door een ongeluk om het leven gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 18:40

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

O88088 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:53:
offtopic:
Volgens mensen op BudgetLightForum is hij door een ongeluk om het leven gekomen.
Nope, natuurlijke plotse dood, helaas. In augustus al één jaar geleden. :((

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-10 15:23
Wauw, wat een nieuws.
Kende hem persoonlijk niet maar zijn reviews wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostdevriesede
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-10 19:55
Iemand al een idee hoe dat precies in Luik zit? Zit op pakketjes te wachten die er al sinds 30 april liggen :-|

Joost de Vries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

multipasser schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:58:
Wow... :|

Raar dat ik niks daarover op GoT destijds ben tegengekomen, want meestal maakt men wel een soort Condoleance Topic aan als er een medeTweaker heen is gegaan :'(
Ik koop altijd spullen van Anker via Amazon.de en dat werkt prima! :)

Hebben ook Apple Certified accessoires in hun assortiment dus kijk daar eens naar.

[ Voor 37% gewijzigd door nero355 op 11-06-2020 17:38 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 22:54

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Eddos schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:02:
;( En al zo lang ook :/

*knip* V&A hoort niet thuis op het forum.

[ Voor 24% gewijzigd door Yorinn op 14-06-2020 20:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 18:40

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

nero355 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:37:
[...]

Wow... :|

Raar dat ik niks daarover op GoT destijds ben tegengekomen, want meestal maakt men wel een soort Condoleance Topic aan als er een medeTweaker heen is gegaan :'(

[...]

Ik koop altijd spullen van Anker via Amazon.de en dat werkt prima! :)

Hebben ook Apple Certified accessoires in hun assortiment dus kijk daar eens naar.
Dat zou een mooie eer zijn.
Hij is maar 42 geworden.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 13:58
Hoi,

Ik wil iets op Dx.com kopen en ik vraag mij af of ik mijn telefoonnummer moet plaatsen?
Of word ik om de haverklap gebeld door vage telefoonnummers uit het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:40

DukeBox

loves wheat smoothies

Als het iets bijzonders is en er kans is dat het er door de douane wordt uitgepikt, dan kan het handig zijn voor vragen. Je kan ook onzin invullen of iets dat alleen door NL mensen begrijpbaar is (bijv. 00006.... i.p.v. 00316....)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:10
noud schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:51:
Hoi,

Ik wil iets op Dx.com kopen en ik vraag mij af of ik mijn telefoonnummer moet plaatsen?
Vul gewoon mijn telefoonnummer in: +31612345678. Aan niemand anders geven he! Anders krijg ik van iedereen straks de SMSjes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Het gaat om een digitale weegschaal lijkt mij niet bijzonder. De reden van de aankoop dan weer wel :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb al jaren mijn "2e nummer" erop staan. (Zit in een reservetelefoontje thuis) maar ben nog nooit gebeld of gesmst door vreemden.
Wel een keer door een PostNL bezorger, dat was wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:40

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Dat is ook mijn ervaring.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
noud schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:51:
Hoi,

Dit is geen eigen topic waardig. Daarom heb ik je vraag ook naar [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 verplaatst.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:15

Chocoball

瞧好吧!

multipasser schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:58:
[...]

Ik schrik er wel van want ik kende Dodge goed via de chat . Zie net dat mijn laatste bericht van vorig jaar augustus is en daar is geen reactie meer op gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
Fabske schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:18:
Ik heb al jaren mijn "2e nummer" erop staan. (Zit in een reservetelefoontje thuis) maar ben nog nooit gebeld of gesmst door vreemden.
Wel een keer door een PostNL bezorger, dat was wel handig.
Ik heb ook mijn 2e nummer opgegeven. Eigenlijk meer met het idee dat het ophaalpunt me kan bellen voordat ze een pakje retour sturen, voor het geval ik het afhaalbericht gemist heb.
Ik ben wel eens 2x gebeld door een chinees klinkende dame die me vroeg: are you the man in the house? Dan ga ik ervan uit dat ze random belt en niet weet hoe ik heet. Jammer, maar dan hang ik meteen op. Het is overigens niet gezegd dat ze belde naar aanleiding van de bestellingen die ik regelmatig in china bij Ali en Ebay doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
29 April iets besteld via ALi, als ik nu hetzelfde product bij dezelfde winkel nog een keer wil bestellen, is die opeens 65% duurder!!! Beetje vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 13:43

red bull

Keeps me awake !

pilskes schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:32:
29 April iets besteld via ALi, als ik nu hetzelfde product bij dezelfde winkel nog een keer wil bestellen, is die opeens 65% duurder!!! Beetje vreemd...
Wellicht doen ze het om bovenaan te komen bij aantal bestellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Hallo allen,

heeft iemand ervaring met CSSBUY ? zou graag wat willen bestellen maar veel is in het chinees.
Het is een shop of wat dan ook wat voor jouw kan bestellen of je laat het daar naar toe versturen, en dan versturen hun het weer naar jouw toe.

Wou graag een Redmibook 16 met 4700U kopen is daar de normale prijs van 675$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
theduke1989 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:16:
Hallo allen,

heeft iemand ervaring met CSSBUY ? zou graag wat willen bestellen maar veel is in het chinees.
Het is een shop of wat dan ook wat voor jouw kan bestellen of je laat het daar naar toe versturen, en dan versturen hun het weer naar jouw toe.

Wou graag een Redmibook 16 met 4700U kopen is daar de normale prijs van 675$
Ik ken CSSBUY verder niet, maar houd er rekening mee dat over die $675 bij invoer naar Nederland nog BTW en invoerrechten gaan komen wat het apparaat al een aardig stukje duurder zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 23:03
Vast al vaak voorbij gekomen, maar is het erg om een eurootje boven de 'grens' van 22 euro uit te komen? Ik kom zelfs met een coupon nu uit op 25.87$, omgerekend dus ongeveer 23 euro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:16
goldmemberf1 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:31:
Vast al vaak voorbij gekomen, maar is het erg om een eurootje boven de 'grens' van 22 euro uit te komen? Ik kom zelfs met een coupon nu uit op 25.87$, omgerekend dus ongeveer 23 euro.
Tja, wat is erg? Je hebt kans op importkosten als die er uit gepikt wordt. En die zijn in verhouding dan best veel.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Tja. het is douane. Voor hu is 22, 22. En geen 23. Of zoiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:21
@goldmemberf1 Het is niet de douane die dat duur maakt, maar de €13,- ofzo aan handlingkosten van de trasporteur. En 22 is inderdaad 22. De kans dat het eruit gepikt wordt is in mijn ervaring wel vrij klein, meestal zet de verzender er een wat lagere waarde op en als het rond de grens zit, is dat vaak nog aannemelijk.

Het is voor mij vaak de afweging om het dan bij Amazon te bestellen, omdat dan de btw gewoon bij de prijs in zit, en die kosten er dus niet bijkomen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Je moet dus deze koerslijst gebruiken en dus geen dagkoersen.
Soms verstandiger om in euro's af te rekenen.
En gebruik geen DHL of UPS/fedex. Dan is de kans op extra kosten flink hoger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-10 13:13
Voor wie zich afvragen waar hun pakketjes blijven, zag net dit artikel: https://www.hartvannederl...olen-aliexpress-pakketjes

Zit zelf nog op 2 pakketjes te wachten die op 10 juni in Luik zijn aangekomen volgens track & trace, hopelijk dat die niet hier bij zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10 12:59
Reinder83 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:55:
Voor wie zich afvragen waar hun pakketjes blijven, zag net dit artikel: https://www.hartvannederl...olen-aliexpress-pakketjes

Zit zelf nog op 2 pakketjes te wachten die op 10 juni in Luik zijn aangekomen volgens track & trace, hopelijk dat die niet hier bij zitten
Is hier ook al meerdere malen aangehaald, laten we dat hier niet nog eens dunnetjes over doen... ;)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
TheOmen schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:37:
[...]

Is hier ook al meerdere malen aangehaald, laten we dat hier niet nog eens dunnetjes over doen... ;)
Ah ok, had dat topic niet gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Overigens is die gestolen vrachtwagen een ander probleem dan de problemen die ze hebben met achterstand in Luik, dus er zijn op dit moment twee redenen waarom het wat langer kan duren (of het helemaal niet meer komt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Modbreak:En deze discussie mag verder in China-shopping levertijdentopic gevoerd worden. Dan kunnen we het centraal houden, gezien het om leveringen gaat.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Kan iemand mij helpen met het zoeken naar een product op Ali? Volgens mij zijn mijn zoektermen verkeerd, of ze verkopen het niet maar dat kan niet :P

Ik zoek een 230V -> 24V AC transformator. Het liefst 16VA.

Zoiets https://nl.rs-online.com/web/p/pcb-transformers/1740103/

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
c-nan schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:27:
Kan iemand mij helpen met het zoeken naar een product op Ali? Volgens mij zijn mijn zoektermen verkeerd, of ze verkopen het niet maar dat kan niet :P

Dit misschien? https://nl.aliexpress.com/item/32852402681.html

Zoekterm: 44000 24v ac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:23
c-nan schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:27:

Ik begrijp niet zo goed waarom je niet bij RS besteld, want vanwege bijkomende verzendkosten hoef je het voor de prijs op Ali niet te doen
Deze is 20VA

[ Voor 18% gewijzigd door elinx op 24-06-2020 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
elinx schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:55:
[...]
Ik begrijp niet zo goed waarom je niet bij RS besteld, want vanwege bijkomende verzendkosten hoef je het voor de prijs op Ali niet te doen
Deze is 20VA
Inmiddels bij RS een 24V 25VA besteld :) Thanks!

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:31

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Volgens mij ben ik bewust benadeeld met een (nieuwe?) truc van een verkoper op AliExpress.

Ik had een USB-C dock gekocht, maar na ontvangst bleek dat de kleuren van beeld via HDMI helemaal verkeerd zijn. Toen zag ik ook pas dat al maanden lang diverse kopers in hun review aangaven dat de HDMI aansluiting op het ding niet goed werkt. Jammer maar helaas.

Via het berichtensysteem van Aliexpress vertelde de seller na het zien van mijn foto's al snel dat het ding kapot was, dat ik hem kon terugsturen en dan mijn geld zou terugkrijgen. Ik heb daarna ongeveer een maand lang gevraagd naar welk adres ik moest terugsturen. De seller gaf wel reacties, maar geen antwoord. Ondertussen bleef de seller ook de buyer protection steeds weer verlengen.

Ik heb toen een dispute aangemaakt en dat verliep heel kort en overzichtelijk. Ik heb dezelfde foto's geupload. In het dispute reageerde de seller dat ik geen video geupload had waarop te zien was hoe ik de dock aansloot. De reactie van Aliexpress was dat ik niet mocht verwijzen naar berichten, omdat ze daar bij een dispute geen inzicht in hebben. Mijn claim werd volledig afgewezen. Ik heb daarna nog wel een screenprintje met het bericht waarin de seller toegeeft dat het ding kapot is kunnen uploaden in het dispute, maar volgende dag werd de afwijzing gewoon bekrachtigd (ruim voor de einddatum).

Ik heb het idee dat deze seller vooraf precies wist hoe hij*zij het dispute systeem kan manipuleren.
Ik heb in elk geval weer wat bijgeleerd.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
aawe mwan schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:55:
Volgens mij ben ik bewust benadeeld met een (nieuwe?) truc van een verkoper op AliExpress..............
..
Ik heb het idee dat deze seller vooraf precies wist hoe hij*zij het dispute systeem kan manipuleren.
....
Hoe zou je een dergelijk geval volgende keer aanpakken om dat te voorkomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

De seller heeft waarschijnlijk een paar reacties liggen waarvan hij*zij zeker weet dat die voor Aliexpress reden zijn om een dispute af te wijzen. Ik ontdek die pas als het voor mij te laat is.

De laatste tijd was ik minder scherp op het lezen van reviews, want ik vertrouwde Aliexpress. Maar reviews lezen is blijkbaar toch wel belangrijk, want nu ik terugkijk, had ik het daar kunnen zien aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-10 20:02
Ik had laatst QCY T5 earbuds besteld. Na een week of 3 ontvangen. Nu blijkt dat ik de linker- en rechter earbud alleen apart kan koppelen. Ook werkt de multi-function button van de linker earbud niet. Uiteraard een geschil aangemaakt via de app en een video toegevoegd waarin ik het probleem laat zien. De verkoper zegt dat ik de buds moet resetten door de multi-funcion button 10 seconden in te drukken. Dit lukt dus niet aangezien de linker earbud niet reageert. Dit nogmaals doorgegeven, maar nu reageert de verkoper niet meer.

Als ik er met de verkoper niet uitkom, bemoeit Aliexpress zich ermee vanaf morgen. Iemand enig idee wat ik kan verwachten?

Beslist Ali over het algemeen in het voordeel van de verkoper?

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Laatst online: 14:50

NoFearCreations

3DPrint the world!

Tijd geleden 3 items besteld bij Ali, 2 heb ik al lang en breed binnen, 3e die het belangrijkst was is nu al 41 dagen onderweg. Tracking staat al 1.5 week op dezelfde onduidelijke status. Inmiddels in NL voor het 3 dubbele besteld, en claim bij ali aangemaakt.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
NoFearCreations schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:09:
Tijd geleden 3 items besteld bij Ali, 2 heb ik al lang en breed binnen, 3e die het belangrijkst was is nu al 41 dagen onderweg. Tracking staat al 1.5 week op dezelfde onduidelijke status. Inmiddels in NL voor het 3 dubbele besteld, en claim bij ali aangemaakt.
Een beetje ongeduldig hoor. De ene keer gaat het snel, de andere keer duurt het wat langer. En dat de ene er wel is en de andere nog niet kan prima. Zegt helemaal niets, wellicht via een andere route. Gaat echt nog wel aankomen. Ligt zeker in Luik.
Beetje raar om nu al te claimen. Als het nu >3 maanden onderweg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hier iets raars. Mijn tante - die niets heeft met bestellen uit China - heeft een pakketje ontvangen uit - lijkt me - China.
Met de LT*********NL tracking kan ik weinig mee beginnen behalve dat deze al 4 mei al verzonden is.

Rare is vooral dat bij de adressering staat:
"Afleveren op huisadres"
"Uitreiken aan"
gevolgd door adresgegevens.

Daarboven staat ook nog een Nederlands 06-nummer met pen geschreven.

Raar...

EDIT: inhoud is overigens een of andere plastic houder. Geen idee waarvoor.

[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 10-07-2020 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30
Piet91 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:19:
Hier iets raars. Mijn tante - die niets heeft met bestellen uit China - heeft een pakketje ontvangen uit - lijkt me - China.
Met de LT*********NL tracking kan ik weinig mee beginnen behalve dat deze al 4 mei al verzonden is.

Rare is vooral dat bij de adressering staat:
"Afleveren op huisadres"
"Uitreiken aan"
gevolgd door adresgegevens.

Raar...

EDIT: inhoud is overigens een of andere plastic houder. Geen idee waarvoor.
Oh, dat hadden mijn ouders laatst ook, een paar goedkope sokken uit China, terwijl ze dat niet besteld hadden. Ik kon niet achterhalen wie de verzender was. Ook niks meer van gehoord, zo'n truuk misschien van pakketje per ongeluk verkeerd verstuurd door mijn moeder in de straat.
Van wie was dat 06 nummer? Mocht ze later een factuur krijgen (via mail, post), niet betalen. Zou best een scam kunnen zijn. Achteraf betalen in China naar Nederland doen ze niet in de webshops zoals AE, Banggood. Zo goedgelovig zijn de Chinezen nou ook weer niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Wasabi! op 10-07-2020 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik had een artikel bestel van 9 euro. Paar van die mini frisbees.
Bij ali werd er aangegeven dat het pakket rond 16 juli berzorgd zou worden, wat nog klopt.

Het pakket werd binnen 4 dagen verzonden alleen het staat nu al vanaf 29 juni in de douaneinklaring in NL
Ik had al een poosje niets meer besteld uit china maar ik dacht juist dat het versturen en het aankomen in NL het langste duurde en niet de inklaring hier. 12 dagen inklaren is wel aan de lange kant.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Piet91 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:19:
...Mijn tante - die niets heeft met bestellen uit China - heeft een pakketje ontvangen uit ....
....
.....
Aan willekeurige onwetende mensen een prul sturen wat zgn verkeerd bezorgd is.
Het zou me niet verbazen dat ze verwachten dat je dat 06 nummer belt en er hoge belkosten worden berekend, waarmee ze denken te cashen,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
Wii4all schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:57:
Ik had een artikel bestel van 9 euro. Paar van die mini frisbees.
Bij ali werd er aangegeven dat het pakket rond 16 juli berzorgd zou worden, wat nog klopt.

Het pakket werd binnen 4 dagen verzonden alleen het staat nu al vanaf 29 juni in de douaneinklaring in NL
Ik had al een poosje niets meer besteld uit china maar ik dacht juist dat het versturen en het aankomen in NL het langste duurde en niet de inklaring hier. 12 dagen inklaren is wel aan de lange kant.
Tip: lees eens de laatste 10 pagina's van China-shopping levertijdentopic ;)
Door de Coronamaatregelen in België gecombineerd met het feit dat AliExpress Standard Shipping sinds plm. de jaarwisseling via Luik gaan zorgt gerust voor 1 tot 1,5 maand vertraging. In Luik hanteert men momenteel voornamelijk het LIFO principe ipv FIFO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:39
Ik heb op 1 mei 2020 een controller besteld via Ali, gekocht met AliExpress standard shipping. Nog steeds niet ontvangen dus op 23 juni een dispute geopend. AliExpress zegt; je moet wachten want buyer protection loopt nog. Ik heb echter nog niets ontvangen tot op heden. Verzendstatus bij Ali zegt inmiddels afgeleverd als je doorklikt op de tracking dan zie je dat deze nog niet is afgeleverd. Ik heb bij de dispute echter geen mogelijkheden om iets aan te passen.

Iemand een idee wat ik het beste kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-10 11:35
Robbie T schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:49:
Ik heb op 1 mei 2020 een controller besteld via Ali, gekocht met AliExpress standard shipping. Nog steeds niet ontvangen dus op 23 juni een dispute geopend. AliExpress zegt; je moet wachten want buyer protection loopt nog. Ik heb echter nog niets ontvangen tot op heden. Verzendstatus bij Ali zegt inmiddels afgeleverd als je doorklikt op de tracking dan zie je dat deze nog niet is afgeleverd. Ik heb bij de dispute echter geen mogelijkheden om iets aan te passen.

Iemand een idee wat ik het beste kan doen?
Je moet zowiezo wachten tot de buyer protection periode voorbij is, als je iets op 1 Mei koopt dan doen ze op 23 Juni niets met je claim want je zit minstens 60 dagen in buyer protection vanaf het moment dat het verzonden is, en tegenwoordig zelfs 90 dagen geloof ik.

Dus klik op de order in je Ali pagina en kijk naar hoelang er nog is op de buyer protection timer, pas als die tijd is verstreken kan je gewoon een simpel dispute aanmaken en gewoon kiezen voor '' not recieved goods '', eventueel een screenshot erbij van de tracking waar het als niet afgeleverd staat als bewijs.

Maar mijn ervaring is dat het vaak wel komt voor de buyer protection voorbij is, en indien niet krijg je steeds een refund en kan het nog erna komen, had ik overlaatst met een paar QCY Q2 earbuds van 16 Euro, dispute gewonnen en lagen na 73 dagen alsnog in de bus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:39
Katmi schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:33:
[...]

Je moet zowiezo wachten tot de buyer protection periode voorbij is, als je iets op 1 Mei koopt dan doen ze op 23 Juni niets met je claim want je zit minstens 60 dagen in buyer protection vanaf het moment dat het verzonden is, en tegenwoordig zelfs 90 dagen geloof ik.

Dus klik op de order in je Ali pagina en kijk naar hoelang er nog is op de buyer protection timer, pas als die tijd is verstreken kan je gewoon een simpel dispute aanmaken en gewoon kiezen voor '' not recieved goods '', eventueel een screenshot erbij van de tracking waar het als niet afgeleverd staat als bewijs.

Maar mijn ervaring is dat het vaak wel komt voor de buyer protection voorbij is, en indien niet krijg je steeds een refund en kan het nog erna komen, had ik overlaatst met een paar QCY Q2 earbuds van 16 Euro, dispute gewonnen en lagen na 73 dagen alsnog in de bus.
Maar ik verwacht als ik nu het dispute cancel ik deze niet later nog opnieuw kan openen? Dus simpelweg wachten en het dispute open houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Ik heb via een Chinese winkel een Sony MDR-1 koptelefoon snoer gekocht. Omdat hij hier vele male goedkoper was dan origineel (40 Euro)!
Wat blijkt hij past niet op mijn koptelefoon terwijl de product omschrijving dat wel aangaf.
Ik krijg nu 40% van het aankoopbedrag terug en mag het product houden.
Terwijl ik een passende snoer wil hebben. Want anders moet ik alsnog 40 Euro betalen.
Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
noud schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:13:
Ik heb via een Chinese winkel een Sony MDR-1 koptelefoon snoer gekocht. Omdat hij hier vele male goedkoper was dan origineel (40 Euro)!
Wat blijkt hij past niet op mijn koptelefoon terwijl de product omschrijving dat wel aangaf.
Terwijl ik een passende snoer wil hebben. Want anders moet ik alsnog 40 Euro betalen.
Wat kan ik doen?
Zeggen dat je 100% wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
noud schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:13:
Wat kan ik doen?
Screenshot maken van de omschrijving dat het compatible zou moeten zijn. Eigen video/foto maken dat het niet compatible is.
En vervolgens 100% terugvragen omdat het product niet overeenkomt met wat omschreven is. Mocht verkoper niet akkoord gaan, zal AliExpress je zeker gelijk geven in een dispute.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanami
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-07 22:54
Beefhead schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:01:
Ik had laatst QCY T5 earbuds besteld. Na een week of 3 ontvangen. Nu blijkt dat ik de linker- en rechter earbud alleen apart kan koppelen. Ook werkt de multi-function button van de linker earbud niet. Uiteraard een geschil aangemaakt via de app en een video toegevoegd waarin ik het probleem laat zien. De verkoper zegt dat ik de buds moet resetten door de multi-funcion button 10 seconden in te drukken. Dit lukt dus niet aangezien de linker earbud niet reageert. Dit nogmaals doorgegeven, maar nu reageert de verkoper niet meer.

Als ik er met de verkoper niet uitkom, bemoeit Aliexpress zich ermee vanaf morgen. Iemand enig idee wat ik kan verwachten?

Beslist Ali over het algemeen in het voordeel van de verkoper?
Zelf heb ik hiermee slechte ervaringen en is in mijn nadeel beslist. In mijn geval ging het om earbuds van een ander type, waarvan de ene earbud een overduidelijk zeer slechte batterij had, waardoor in de praktijk niet bruikbaar. Filmpjes heb ik aangeleverd samen met de uitleg etc etc, alhoewel het natuurlijk via een film niet aantoonbaar was, De verkoper bleef vragen om filmpjes om te bewijzen, en Aliexpress ondersteunde dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-10 20:02
hanami schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:48:
[...]

Zelf heb ik hiermee slechte ervaringen en is in mijn nadeel beslist. In mijn geval ging het om earbuds van een ander type, waarvan de ene earbud een overduidelijk zeer slechte batterij had, waardoor in de praktijk niet bruikbaar. Filmpjes heb ik aangeleverd samen met de uitleg etc etc, alhoewel het natuurlijk via een film niet aantoonbaar was, De verkoper bleef vragen om filmpjes om te bewijzen, en Aliexpress ondersteunde dit.
Voor mij is het beter afgelopen. Ik had ook een filmpje ge-upload waarin ik duidelijk liet zien dat de linker earbud niet reageerde. Aliexpress stelde een restitutie voor van het volledige aankoopbedrag zonder dat ik het product hoef terug te sturen. De verkoper heeft daar niet meer op gereageerd en dus maakt Ali het bedrag naar mij over.

Ik heb de buds inmiddels via Amazon gekocht. Wel 7 euro duurder, maar had ze 2 dagen later in huis. Ze bevallen prima!

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-10 11:35
Robbie T schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:35:
[...]

Maar ik verwacht als ik nu het dispute cancel ik deze niet later nog opnieuw kan openen? Dus simpelweg wachten en het dispute open houden?
Nee een dispute kan je closen en openen zoveel je wilt, ik heb ook al eens een dispute gesloten toen Ali zei '' je moet nog wachten '' en toen de buyer protection voorbij was opnieuw geopened.

Ik heb ook al eens een dispute gehad wat ik 4x had open en dicht gedaan, seller adverteerde met valse stock ( zogezegd 10 op voorraad, maar als je hem een bericht stuurde was het van '' it will come in stock next week '' ) etc, uiteindelijk de 4de keer geopened wegens false shipping info want hij verstuurde niets.

Een dispute is pas final als Ali een ''judgement'' doet, dus als er een refund word toegekend aan je of als Ali zegt dat de seller gelijk heeft, als ze gewoon zeggen dat je nog moet wachten etc kan je gewoon dat dispute voorlopig closen en later opnieuw open doen na de buyer protection time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Robbie T schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:35:
[...]
Maar ik verwacht als ik nu het dispute cancel ik deze niet later nog opnieuw kan openen?
Dat klopt, dat staat er bij en je moet daar dus voorzichtig mee zijn.

Sellers beloven je vanalles tot je een dispute ingetrokken hebt, maar als je dat gedaan hebt dan hoor je er nooit meer wat van. Als je dan gaat klagen bij Aliexpress en je weet voorbij de bots te komen, dan krijg je te horen dat Aliexpress je helaas niet kan helpen omdat het geld al aan de seller gegeven is. Maakt niet uit of je nog bewijs hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Misschien beetje offtopic maar heb dus geld teruggekregen van AliExpress dispute op mijn PayPal rekening helaas is mijn oude smartphone met google authenticator keys verloren gegaan dus kan ik daar niet inkomen. PayPal is telefonisch niet bereikbaar vanwege corona?

En ze willen via chat niet afhandelen 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Heb je de print met backup codes niet meer?

Gelukkig heb ik een TOTP met backup functie. (Enpass). Eerder Bij upgrade van telefoon was Google Authenticator ook mijn grootste zorg.
Bij Paypal kan Contact inderdaad lastig zijn, ik kan een gekoppelde rekening ook niet verwijderen. Via chat ook nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Get!em schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:12:
Heb je de print met backup codes niet meer?

Gelukkig heb ik een TOTP met backup functie. (Enpass). Eerder Bij upgrade van telefoon was Google Authenticator ook mijn grootste zorg.
Bij Paypal kan Contact inderdaad lastig zijn, ik kan een gekoppelde rekening ook niet verwijderen. Via chat ook nog niet gelukt.
Ik dacht dat ik een screenshot had gemaakt in mijn cloud helaas was dat van andere account

Erg irritant dat je niet kan bellen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-10 13:36

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Amdwarrior schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:14:
Misschien beetje offtopic maar heb dus geld teruggekregen van AliExpress dispute op mijn PayPal rekening helaas is mijn oude smartphone met google authenticator keys verloren gegaan dus kan ik daar niet inkomen. PayPal is telefonisch niet bereikbaar vanwege corona?

En ze willen via chat niet afhandelen 😔
Ahhhhh PayPal, wat een verschrikkelijk bedrijf. Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik kon niet meer inloggen op mijn account doordat het 2FA gedeelte niet werkte, het wachtwoord had ik nog wel gewoon. Maanden lang heb ik van alles geprobeerd, via Twitter, Facebook, en zelfs een nieuw account aangemaakt om maar een echt persoon te kunnen spreken. Want alle menselijke reacties moeten via het berichtencentrum lopen (Waar je voor ingelogd moet zijn! 8)7).

Uiteindelijk na alles uitgelegd te hebben via het nieuw aangemaakte PayPal-account te horen gekregen dat ik kan mailen naar service@paypal.nl vanaf het e-mailadres dat bij het PayPal-account hoort. Dat heb ik toen ook gedaan en wat denk je? Krijg ik een bericht terug: "PayPal heeft uw e-mail beantwoord, Dit antwoord kunt u vinden in uw postvak in het Berichtencentrum." 8)7 8)7

Hierna heb ik nog een stuk of 5 keer hetzelfde probleem uitgelegd, steeds een beetje bozer en steeds weer was de reactie dat het antwoord in het Berichtencentrum te vinden is. Toen kreeg ik ineens een bericht "PayPal-beveiligingssleutel - Mobiele telefoon is als beveiligingssleutel verwijderd" en toen kon ik eindelijk weer inloggen in mijn account.

Dus ik wens je heel veel sterkte om contact te krijgen met PayPal ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Modbreak:De discussie over PayPal mag in een nieuw topic in Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan gevoerd worden. Dat heeft verder vrij weinig met China-shopping te maken.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 16:31

FeaR

In GoT we trust

Hoeveel geduld hebben jullie over het algemeen met verkopers?

Ik heb een verkeerde kleur product geleverd gekregen. Zwart besteld, zilveren geleverd. Direct een dispute geopend en om het volledige bedrag gevraagd. De communicatie loopt echter nogal stroef. Eerste contact kwam letterlijk enkele uren voordat de teller op nul stond en ik het gehele bedrag terug zou krijgen. Tegenbod voor $8 als compensatie op een artikel van $79,99. Ben ik dan ook niet mee akkoord gegaan en gezegd meer te willen dan wel de onderdelen (frontje en twee knoppen) los om zelf het device naar zwart om te bouwen. Het idee achter het laatste is dat de onderdelen voor onder de 22 euro zullen zijn. Het opsturen van een geheel nieuw product in de goede kleur zie ik niet zitten. Heb ik twee keer invoerrechten mogen betalen en ik heb niets aan een tweede van dit product.

Ik verwacht er echter niet te veel van met deze verkoper. Ik hoef zeker niet het hele bedrag retour maar meerdere tientjes toch eigenlijk wel. Hoe lang communiceren jullie veelal met de verkoper voor bijvoorbeeld naar de diensten van PayPal te stappen en daar stappen te ondernemen voor verkeerde levering?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Mogelijk dat het al eens eerder is besproken in een aantal bladzijdes die ik niet meer heb gelezen sinds mijn laatste reactie (of ergens ver daarvoor), maar rugzakvolume wijkt net zo sterk af als kledingmaten, zo heb ik ontdekt.

Bestelde een rugzak nb 45L in grote letters op de tas genaaid en die blijkt veel kleiner dan mijn oude 30L die aan vervanging toe was. Uiteraard lijkt alles in de pics fors groter dan in werkelijkheid. Ik heb willekeurige rugzakbeoordelingen eruit gepikt en daar zat een aantal maal dezelfde conclusie tussen.

Als je onze backpack volume van 60L wilt, moet je kennelijk al op zoek naar 80L of meer. Hoe kan een liter nou anders zijn dan een litermaat in China? Of is dat net zoiets als US en UK gallons? Ik heb een teleurgestelde reactie achtergelaten, en mijnheer de eigenaar was zo laf dat hij zijn aangeboden advertentie inactief heeft gemaakt.

je leert elke dag weer iets nieuws, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

FeaR schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:53:
Ik heb best veel geduld.

Mijn ervaring is wel dat het afhangt van de bruto marge op het product (en dus ook van de korting die je gekregen hebt bij aankoop), welke vergoeding je kunt krijgen.

Bij veel producten is er alleen voorraad van compleet geassembleerd product, dus om een los frontje te kunnen opsturen zou iemand in het warehouse een bestaand setje moeten gaan slopen.

Je schrijft niet of het gaat om een bestelling via Aliexpress. In dat geval is geld terugvragen via PayPal geen bestaande mogelijkheid. Ja, je kunt het wel proberen, maar als je dat doet dan ben je daarna geen klant meer bij Aliexpress.

Hou verder ook in de gaten dat jouw eigen tijd die het je kost om te blijven mailen over je vergoeding ook niet helemaal waardeloos is, mag ik hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 16:31

FeaR

In GoT we trust

aawe mwan schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:53:
[...]
...maar als je dat doet dan ben je daarna geen klant meer bij Aliexpress.
Kan je die uitleggen? Het gaat namelijk inderdaad om een bestelling via AliExpress. Collega van me kwam namelijk met via PayPal proberen als ik er met AliExpress niet uit kom.

Overigens heb ik wel het idee bij de officiële shop van dit "merk" te hebben besteld, vandaar dat ik om de losse onderdelen vroeg. Al is dat ook een optie die ik niet geheel zie zitten maar ik wilde een alternatief bieden. Ik hoop op een paar tientjes korting uit te komen, voor dat geld is de zilveren versie het me dan wel waard.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Jarwo schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:07:

Chinese kledingmaat L is hier ook XS. Best wel kans dat ze dat ook toepassen op inhoud. Ze zien een europeaan met rugzak, doen een rugzak aan bij een chinees, vergelijken en denken dan ; steekt net zo veel bovenuit, is dus gelijk van inhoud.

Of is dit politiek incorrect?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
aawe mwan schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:53:
[...]

Je schrijft niet of het gaat om een bestelling via Aliexpress. In dat geval is geld terugvragen via PayPal geen bestaande mogelijkheid. Ja, je kunt het wel proberen, maar als je dat doet dan ben je daarna geen klant meer bij Aliexpress.
Sorry hoor, maar pure klets. Bestel veel bij Ali, betaal juist altijd met PP. Paar maal geld terug gevraagd via PP, noit porbleem gehad. nog altijd bestellen op Ali.

Je moet wel een dispute aanmaken bij PP, het is niet zo dat je het zelf mag terughalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:57

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

FeaR schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:53:

Ik heb een verkeerde kleur product geleverd gekregen. Zwart besteld, zilveren geleverd. Direct een dispute geopend en om het volledige bedrag gevraagd. De communicatie loopt echter nogal stroef. Eerste contact kwam letterlijk enkele uren voordat de teller op nul stond en ik het gehele bedrag terug zou krijgen. Tegenbod voor $8 als compensatie op een artikel van $79,99. Ben ik dan ook niet mee akkoord gegaan en gezegd meer te willen dan wel de onderdelen (frontje en twee knoppen) los om zelf het device naar zwart om te bouwen. Het idee achter het laatste is dat de onderdelen voor onder de 22 euro zullen zijn. Het opsturen van een geheel nieuw product in de goede kleur zie ik niet zitten. Heb ik twee keer invoerrechten mogen betalen en ik heb niets aan een tweede van dit product.

Ik verwacht er echter niet te veel van met deze verkoper. Ik hoef zeker niet het hele bedrag retour maar meerdere tientjes toch eigenlijk wel. Hoe lang communiceren jullie veelal met de verkoper voor bijvoorbeeld naar de diensten van PayPal te stappen en daar stappen te ondernemen voor verkeerde levering?
Ik heb weinig geduld met verkopers. Zij maken een fout net moeten het zo snel mogelijk herstellen. Zij verwachten dat je direct een 5-sterren beoordeling achter laat, dan mogen ze van mij ook door alle hoepels springen die nodig zijn.

Over het algemeen heb ik weinig problemen, meestal gaat het om niet-geleverde spullen. Maar als ik een verkoper heb die niet meewerkt, dan is de dreiging van een 1-ster beoordeling vaak magisch. Dan zijn ze vaak ineens heel snel en meewerkend (1-ster beoordeling kost ze vaak meer dan de schade door niet of fout leveren).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Jarwo schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:07:

Als je onze backpack volume van 60L wilt, moet je kennelijk al op zoek naar 80L of meer. Hoe kan een liter nou anders zijn dan een litermaat in China? Of is dat net zoiets als US en UK gallons? Ik heb een teleurgestelde reactie achtergelaten, en mijnheer de eigenaar was zo laf dat hij zijn aangeboden advertentie inactief heeft gemaakt.

Kijk, dat kledingmaten verschillen, zolang die aanduidingen zoals S, M, L, XL kennen; daar kan ik nog inkomen. Meestal staat er dan een tabelletje bij met centimeters (of inches).

Maar liters zijn liters; ook in China.
En centimeters zijn centimeters; daar en hier.
Gelukkig maar. Heb al diverse stukken meetgereedschap (houtbewerking) besteld en dan ben ik blij dat 'hun' centimeters dezelfde zijn als 'onze' centimeters. :+

Dus als die inhoudsmaten, in liters, niet kloppen, is er of sprake van schromelijke overdrijving (zoals je wel vaker ziet bij b.v. energiedichtheden van accu's b.v.) of van creatief opmeten. 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-10 11:01
Wie weet of er op Aliexpress echt medische FFP2 of KN95 mondkapjes te krijgen zijn?
Op de ontvangen zwarte en witte KN95 mondkapjes staat NON MEDICAL op de verpakking.

Na contact met de verkoper, gaf deze aan dat ze geen Medical mogen verkopen van de Chinese overheid.
Dus alle KN95 en FFP2 verkochte mondkapjes uit China zijn NON medical terwijl er soms wel certificaten bij staan !

Wie weet hier meer over?
Pagina: 1 ... 31 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic

Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU