|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Tot dusver geen last van hier. Alleen nu ik de link vanuit die post die je eerder aanhaalde aanklik blijft die pagina maar aan het laden zonder iets te tonen. Uiteindelijk faalt het met een blanco pagina.nero355 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:43:
[...]
Nee, er wordt gevraagd om in te loggen : https://login.aliexpress....com/item/32891253464.html
Zag ook net in een ander Topic dat iemand er ook last van had! Zelfs direct op de homepage!
Dit probleem heb ik echter wel vrij vaak met de reguliere website. In de app gaat het eigenlijk altijd wel goed en stabiel.
Gebeurd mij regelmatig als de VPN aanstaat. Kan het zijn dat je vpn aanstaat op Duitsland?nero355 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:43:
[...]
Nee, er wordt gevraagd om in te loggen : https://login.aliexpress....com/item/32891253464.html
Zag ook net in een ander Topic dat iemand er ook last van had! Zelfs direct op de homepage!
Heel irritant inderdaad.

Totaal geen VPN hier, tenzij Caiway zit te kloten met hun routeringen wat me weer sterk lijkt, ondanks dat ik totaal niet onder de indruk van ze ben als ISP vergeleken met KPNwalterworld schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:22:
Gebeurd mij regelmatig als de VPN aanstaat. Kan het zijn dat je vpn aanstaat op Duitsland?
Heel irritant inderdaad.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Nee, ik kom gewoon direct op de productpagina.nero355 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:33:
Krijgen jullie ook een login pagina als je naar https://www.aliexpress.com/item/32891253464.html gaat ?!
Of gewoon op de link clickt gepost in : Q in "Nieuwe Proxmox/NAS server. Advies gevraagd."
Echt irritant!
Ben je wel uitgelogdWild Chocolate schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:33:
Nee, ik kom gewoon direct op de productpagina.
Bij mij juist tegenovergestelde. Bestellingen werden vroeger binnen paar dagen verstuurd en na maandje binnen.ibead schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:30:
Mijn ervaring is anders. De Ali leveringen zijn sneller dan ooit - binnen een week in de bus in plaats van een maand. Zover ik weet is een virus niet overdraagbaar via goederen.
Nu 5 bestellingen die na 4-5 weken nog niet verstuurd zijn. Chat contact gehad met verkopers. Sommigen vragen of ik de order kan annuleren.
Dit is bij mij deze week begonnen. Elke pagina van Aliexpress, of ik nou van google kom of waar dan ook, vraagt mij eerst om in te loggen. Vervolgens die recaptcha. Daarna kan ik iets zoeken, maar zodra ik een product aanklik en open in een nieuw tabblad begint het riedeltje opnieuw. Echt heel vervelend. Geen VPN o.i.d.JBS schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:24:
Mogelijk wat offtopic, maar toch: Meer fanatieke AliExpress bezoekers hier die ervaren dat ze op hun thuis desktop/laptop elke keer dat ze inloggen moeten 'schuiven om te bevestigen' en vervolgens een soort van recaptcha in moeten vullen alvorens daadwerkelijk in te loggen? Op andere locaties en mobiel hoef ik niet nooit. Vrij hinderlijk.
Zelfs bij het openen van een productpagina vanuit m'n bestelhistorie krijg ik nu dit:
[Afbeelding]
[ Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 05-03-2020 16:33 ]
En daarom doe ik aan filteren via + tags of eventueel gewoon een aparte alias gebruik voor verschillende doeleindenFrankHe schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:40:
Wat ik ondertussen hoogst irritant vind worden is dat ik om de twee dagen een e-mail ontvang van promotion@aliexpress.com terwijl ik mij al meerdere keren heb uitgeschreven via de link onder in die e-mails. Ik blijf mij uitschrijven maar ik blijf die aanbiedingen ontvangen! Dit is toch niet meer normaal?
Een apart aliasadres heb ik ook. Dat is altijd erg fijn om te kunnen zien uit welk systeem er weer eens data gestolen zijn. Maar dat was mijn punt niet.nero355 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 23:05:
[...]
En daarom doe ik aan filteren via + tags of eventueel gewoon een aparte alias gebruik voor verschillende doeleinden
Mijn punt is dat Ali kennelijk niet in staat blijkt om een simpele uitschrijving van de nieuwsbrief fatsoenlijk te verwerken. Mijn vraag is, ben ik de enige die hier last van heeft of zijn er anderen die hetzelfde probleem zien? Of ze hebben hun zaakjes bij Ali echt niet op orde of ze doen het misschien met opzet? Compleet opzeggen van het Ali account is wellicht mijn volgende stap. Eerst hadden we het probleem met het loginscherm dat letterlijk bij iedere scheet opkomt, nu blijven ze nieuwsbrieven sturen nadat ik mij meerdere keren heb uitgeschreven. Het begint allemaal heel erg irritant te worden. Wellicht dat we Ali in zijn geheel moeten heroverwegen.
Ali is niet eens in staat om "China" fatsoenlijk te vertalen... "Porselein"FrankHe schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:04:
[...]
Mijn punt is dat Ali kennelijk niet in staat blijkt om een simpele uitschrijving van de nieuwsbrief fatsoenlijk te verwerken.
[...]

Uitschrijven gaat hier wel gewoon goed
Deze week kijken of er nog wat binnen komt.Dear xx
You have successfully unsubscribed from this mailing list
Heb je in plaats van de link in de emailberichten al geprobeerd om via jouw account op de aliexpress website uit te schrijven?FrankHe schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:04:
[...]
Een apart aliasadres heb ik ook. Dat is altijd erg fijn om te kunnen zien uit welk systeem er weer eens data gestolen zijn. Maar dat was mijn punt niet.
Mijn punt is dat Ali kennelijk niet in staat blijkt om een simpele uitschrijving van de nieuwsbrief fatsoenlijk te verwerken. Mijn vraag is, ben ik de enige die hier last van heeft of zijn er anderen die hetzelfde probleem zien? Of ze hebben hun zaakjes bij Ali echt niet op orde of ze doen het misschien met opzet? Compleet opzeggen van het Ali account is wellicht mijn volgende stap. Eerst hadden we het probleem met het loginscherm dat letterlijk bij iedere scheet opkomt, nu blijven ze nieuwsbrieven sturen nadat ik mij meerdere keren heb uitgeschreven. Het begint allemaal heel erg irritant te worden. Wellicht dat we Ali in zijn geheel moeten heroverwegen.
Via Account Settings -> Email Notifications -> Receive Email Notification ?
Dank gechecked, staat hier reeds op disabled. Eens even zien of de promotieberichten inderdaad weg blijven.WhatTheFuck schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:57:
[...]
Heb je in plaats van de link in de emailberichten al geprobeerd om via jouw account op de aliexpress website uit te schrijven?
Via Account Settings -> Email Notifications -> Receive Email Notification ?
Je moet ook niet de Nederlandse versie gebruiken, want die maakt gebruik van de vertalingsroute Chinees -> Engels -> Nederlands.Freakster86 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:32:
[...]
Ali is niet eens in staat om "China" fatsoenlijk te vertalen... "Porselein"![]()
(...)
Over het algemeen is de Engelse vertaling een stuk beter.
Helaas denken sommige Chinese webshops je beter van dienst te zijn door ongewenst alle e-mails door Google Translate te halen en in het Nederlands te versturen...Joen schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:03:
Je moet ook niet de Nederlandse versie gebruiken, want die maakt gebruik van de vertalingsroute Chinees -> Engels -> Nederlands.

It's The Internet people! Use f**king English!
Dan nog is het slordig voor een dergelijk groot bedrijf, vind ik. En taalinstellingen worden helaas niet opgeslagen. Elk bezoek staat het weer standaard op NL/EUR, terwijl ik altijd EN/USD prefereer. En dat wijzigen gaat ook niet altijd foutloos. Dan gaat het na een paar pagina's weer naar NL... Kom je één keer vanaf een site als mydealz? Zit je zo een week lang met standaard DE/EUR.Joen schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:03:
[...]
Je moet ook niet de Nederlandse versie gebruiken, want die maakt gebruik van de vertalingsroute Chinees -> Engels -> Nederlands.
Wat mij ook al tijden stoort is dat die zoekfunctie ronduit slecht is. Maximaal 3 woorden kun je gebruiken, want bij meer vindt hij niks meer. En dan "best match" 100 resultaten; klik je op "orders" heb je ineens nog 75 resultaten en klik je op "prijs laag/hoog" nog maar 15 resultaten...
Ja, het is goedkoop. Maar Aliexpress loopt echt hopeloos achter als het gaat om een gebruiksvriendelijke site.
Net als Google die mijn browser niet respecteert die duidelijk op English U.S. + English U.K. + English (default) staat ingesteld en toch krijg ik elke keer weer een Nederlandse login bij GmailFreakster86 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:31:
Dan nog is het slordig voor een dergelijk groot bedrijf, vind ik. En taalinstellingen worden helaas niet opgeslagen. Elk bezoek staat het weer standaard op NL/EUR, terwijl ik altijd EN/USD prefereer. En dat wijzigen gaat ook niet altijd foutloos. Dan gaat het na een paar pagina's weer naar NL... Kom je één keer vanaf een site als mydealz? Zit je zo een week lang met standaard DE/EUR.

Appeal If you are not satisfied with the result of your case or the way we have handled it, you may appeal within 7 days.
wat kan ik nu beste doen?
Hieruit maak ik op dat je een dispute geopend hebt en er een voorstel is.beekjo schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:49:
You and the seller did not reach an agreement. The refund amount will be based on the previous solution.
Appeal If you are not satisfied with the result of your case or the way we have handled it, you may appeal within 7 days.
wat kan ik nu beste doen?
Ben je het eens met het voorstel ?? Dan hoef je niets te doen.
Ben je het niet eens dan moet je dat binnen 7 dagen kenbaar maken , daarna is de mogelijkheid er niet meer.
wat kan ik nu doen?
theuser schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:50:
[...]
Hieruit maak ik op dat je een dispute geopend hebt en er een voorstel is.
Ben je het eens met het voorstel ?? Dan hoef je niets te doen.
Ben je het niet eens dan moet je dat binnen 7 dagen kenbaar maken , daarna is de mogelijkheid er niet meer.
Voorstellen van de verkoper? (deze kunnen soms zinloos zijn , goed dat je ze geweigerd hebt).beekjo schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:27:
2 voorstel gekregen en geweigerd
wat kan ik nu doen?
[...]
Heb je een tegen voorstel gedaan?
Zo niet overweeg dit .
Als jullie er niet uitkomen zal er uiteindelijk een beslissing genomen worden die dan definitief is maar zo te zien is het nog niet zover.
theuser schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:32:
[...]
Voorstellen van de verkoper? (deze kunnen soms zinloos zijn , goed dat je ze geweigerd hebt).
Heb je een tegen voorstel gedaan?
Zo niet overweeg dit .
Als jullie er niet uitkomen zal er uiteindelijk een beslissing genomen worden die dan definitief is maar zo te zien is het nog niet zover.
Dan is vermoedelijk de dispute wel gesloten , dan kun je volgens mij alleen nog via de klantenservice in beroep.
Hier heb ik echter geen enkele ervaring mee .
Als het bedrag niet te groot is neem je verlies en schrijf een review met je verhaal.
er stta nu dit
Order No:
8010651984697557
Dispute Reason:
Style not as described
Status:
Dispute Finished
Refund EUR € 0,00
Reminder:
You and the seller did not reach an agreement. The refund amount will be based on the previous solution.
Appeal has been raised, please wait for 2-5 working days.
Dispute Survey
AliExpress' Judgment
Brand not as described Invalid
(AliExpress' Judgement Details)
theuser schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:56:
[...]
Dan is vermoedelijk de dispute wel gesloten , dan kun je volgens mij alleen nog via de klantenservice in beroep.
Hier heb ik echter geen enkele ervaring mee .
Als het bedrag niet te groot is neem je verlies en schrijf een review met je verhaal.
[ Voor 31% gewijzigd door beekjo op 09-03-2020 22:06 ]
Vandaag weer de promotie e-mail ontvangen van Ali. Net via de chat contact opgenomen. Hoewel het op een mens leek kreeg ik toch ook een beetje het gevoel dat ik nog steeds tegen een robot aan het praten was. Maar goed, er schijnt nu een case te zijn aangemaakt en hopelijk gaan die promotion e-mails nu stoppen. Zo niet dan zit er denk ik niets anders op dan mijn account te deleten.FrankHe schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:04:
[...]
Dank gechecked, staat hier reeds op disabled. Eens even zien of de promotieberichten inderdaad weg blijven.
Ik ben weer wat verder wat dit probleem betreft : Android gebaseerde apparaten komen er wel op en Windows of Linux weer niet!Nitai schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 00:37:
Ja hoor. Uitgelogd en ik kom er gewoon op.[Afbeelding]

Denk dat ik ze maar effe ga e-mailen of zo, want dit is best wel irritant aan het worden als je naar iets op zoek bent wat 9 van de 10 keer op een Ali webpagina uitkomt!

/EDIT :
Sinds vandaag lijkt alles weer normaal te werken!
YAY!
Zal wel een of ander apparaat bij Ali zijn geweest die op hol was geslagen qua anti-DDoS of zo...
[ Voor 13% gewijzigd door nero355 op 16-03-2020 16:54 ]
Orders die al 4 weken niet verzonden zijn, zijn geannuleerd
Ook van 1 á 2 weken.
Is er een AE opruim bot aan het werk geweest, want die verkopers doen dat niet lijkt mij, zeker niet als je het gewoon op nieuw kan bestellen, erg vreemd dit.
Het is wel wat duurder geworden die nieuwe orders van de zelfde verkoper..
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
[ Voor 77% gewijzigd door Yorinn op 21-03-2020 23:12 ]
Nu nog aan het twijfelen om een Xiaomi Desk Lamp in China te kopen of via een Nederlandse webshop die Xiaomi producten verkoopt.

Sommige items hebben nog het superslome Cainiao super economy als optie. China post small packet lijkt helemaal verdwenen als verzendoptie.
Dat hangt eigenlijk puur van de seller af, soms loont het om van 1 item te zien bij een seller of 3-4 want de prijzen zijn vaak zo goed als gelijk maar de aangeboden shipping opties en wat je krijgt als free shipping kan dik verschillen.dcell schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 17:24:
Ik zat vandaag weer op Ali te browsen naar wat goedkope items en het viel me op dat free shipping nu weg is. Voor een item van 1 a 2 euro is soms alleen Aliexpress shipping de enige optie en dan moet er 3 a 4 euro worden afgetikt voor het verzenden![]()
Sommige items hebben nog het superslome Cainiao super economy als optie. China post small packet lijkt helemaal verdwenen als verzendoptie.
Zo heb ik onlangs Bluetooth earbuds besteld en bij 1 seller was dat free shipping sellers method en rond begin Juni binnen en bij de andere seller dezelfde prijs maar wel free shipping Singapore Post en voor 20 April binnen.
En China post small parcel ben ik nog ergens tegen gekomen bij een seller in de week maar het is idd vaak via Cainaio of Yanwen of sellers shipping method als het gratis moet, dit is vooral op kleine items van nog een geen 3 euro want het is voor die sellers ook niet rendabel om voor die prijs free aliexpress shipping of China registered airmail of E-Packet aan te bieden, daarmee dat die shipping opties ook van 2.50 euro of meer kosten op een item van nog geen paar Euro.
En sommige sellers bieden idd geen gratis optie voor spul van een paar euro en is het meteen 2.80 euro ofzo voor ali express shipping of whatever, maar ga je niet akkoord kijk dan verder naar een andere seller
Ik betaal meestal gewoon de shipping er voor want niets is zo erg als een China pakje zonder tracking, mijn Cainaio free shipping ding lag vorige keer 6 weken in Belgie voor de postbode het uiteindelijk eens meenam op ronde.
Ik heb gisteren nog 2.14 betaald voor China post registered airmail op een setje vape coils van 3.59 euro want de free optie was Cainaio super economy en pas binnen rond 6 Juni volgens Ali, nee dank je.
[ Voor 18% gewijzigd door Katmi op 27-03-2020 20:57 ]
Via Polen, of vanuit Polen?SomerenV schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:17:
Weet iemand hier hoe het in Nederland zit met extra kosten als je op Aliexpress wat besteld wat verzonden wordt met DHL via Polen? Ik lees her en der wel over BTW en administratieve/inklaring kosten, maar dat gaat vrijwel uitsluitend over spul wat per vliegtuig Nederland binnenkomt. Het gaat om een pakketje met een waarde van ~70 euro (gratis verzonden). Heb er nog geen ervaring mee maar wilde me even inlezen om verrassingen te voorkomen

Als je bovenstaande optie gebruikt, dan wordt het verzonden vanuit Polen (en dus niet via Polen), en Polen is onderdeel van de EU. Binnen de EU betaal je geen invoerrechten, en wordt er gewoon BTW afgedragen door de webshop.
Ships From Poland aldus de pagina. Maar wel prettig om te weten dat er dan geen addertje onder het gras zit betreffende extra kostenWild Chocolate schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 00:45:
[...]
Via Polen, of vanuit Polen?
[Afbeelding]
Als je bovenstaande optie gebruikt, dan wordt het verzonden vanuit Polen (en dus niet via Polen), en Polen is onderdeel van de EU. Binnen de EU betaal je geen invoerrechten, en wordt er gewoon BTW afgedragen door de webshop.
Komt waarschijnlijk door gestegen kosten. Goederen bij air verschepen zijn inmiddels vanuit India ook al rond de US$ 8-15 per kilo gestegen en heel weinig vluchten, koeriers doen daar helemaal niets meer. Krijg zelfs geen originele BLs meer, telex release dan maar.
[ Voor 50% gewijzigd door Wasabi! op 28-03-2020 07:16 ]
[ Voor 244% gewijzigd door Yorinn op 28-03-2020 13:00 ]
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
[ Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 28-03-2020 13:00 ]
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Gisteren zag ik geinige bankbiljetten Zimbabwe biljoenziljoentriljoen dollars compleet met Mugabe erop en die wilde ik dolgraag hebben. Er was enkel aliexpress shipping mogelijk voor de vroegste ontvangstdatum van rond de vier euro. OK, dan wil ik dan nog wel doen, maar zo gauw ik er wat anders bijwilde uit dezelfde winkel, zoals (per stuk!!) dollars met president Trump erop of oud Nederlandsch 250 gulden vuurtorentje dan moet ik elke keer weer vier euro bijtikken voor verzendkosten. Ik dacht dat Alie met een meedenkend systeem werkte dat de bestellingen vanzelf bundelt. Bij napluizen viel het me op dat verzendkosten alleen eenmalig worden meegerekend als de shipping exact hetzelfde bedrag blijkt. En dat is niet zo, want de ene koop vraagt 3.75 en de andere 3.91 wat resulteert in optelling van alle verzendkosten. Zeer jammer en we hebben het ook over iets wat in een briefomslag pas, door de brievenbus kan en vrijwel netzoveel weegt als een ansichtkaart.dcell schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 17:24:
Ik zat vandaag weer op Ali te browsen naar wat goedkope items en het viel me op dat free shipping nu weg is. Voor een item van 1 a 2 euro is soms alleen Aliexpress shipping de enige optie en dan moet er 3 a 4 euro worden afgetikt voor het verzenden
wat had ik zo'n geval moeten doen, nog voor de bestelling plaatsen de verkoper vragen of heb ik nog wat over het hoofd gezien?
Vragen kan je altijd doen. Sommige shops bundelen het wel of ze bieden lagere shipping aan als je meerdere items koopt. Bijv. bij de eerste item 4 euro verzendkosten en als je een tweede item erbij koopt dan slechts 1 euro verzendkosten extra. Dat is dan ingebakken in de shop. Is het niet ingebakken zoals in jouw voorbeeld dan moet je dus volle mep aan verzendkosten aftikken.Jarwo schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 05:33:
[...]
Gisteren zag ik geinige bankbiljetten Zimbabwe biljoenziljoentriljoen dollars compleet met Mugabe erop en die wilde ik dolgraag hebben. Er was enkel aliexpress shipping mogelijk voor de vroegste ontvangstdatum van rond de vier euro. OK, dan wil ik dan nog wel doen, maar zo gauw ik er wat anders bijwilde uit dezelfde winkel, zoals (per stuk!!) dollars met president Trump erop of oud Nederlandsch 250 gulden vuurtorentje dan moet ik elke keer weer vier euro bijtikken voor verzendkosten. Ik dacht dat Alie met een meedenkend systeem werkte dat de bestellingen vanzelf bundelt. Bij napluizen viel het me op dat verzendkosten alleen eenmalig worden meegerekend als de shipping exact hetzelfde bedrag blijkt. En dat is niet zo, want de ene koop vraagt 3.75 en de andere 3.91 wat resulteert in optelling van alle verzendkosten. Zeer jammer en we hebben het ook over iets wat in een briefomslag pas, door de brievenbus kan en vrijwel netzoveel weegt als een ansichtkaart.
wat had ik zo'n geval moeten doen, nog voor de bestelling plaatsen de verkoper vragen of heb ik nog wat over het hoofd gezien?
Is het de 25$ waard om hem te retourneren of wordt het een ellendige rompslomp?
Is het product $25 waard? Dan zou ik gewoon vragen om een refund. Banggood gaat namelijk echt niet vragen om een retourtje als het product maar $25 waard is...thechib12 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:52:
Iemand ervaringen met retouren naar Bangood (EU)? Heb een product besteld uit het EU warehouse, want had iets redelijk snel nodig en (hetzelfde) product uit China was naar het scheen vast. Nu is het Chinese product uiteidelijk toch aangekomen en het banggood product overbodig. Ik kan eventueel retourkosten aanvragen via Paypal.
Is het de 25$ waard om hem te retourneren of wordt het een ellendige rompslomp?
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
Ik heb gezegd dat ik dondersgoed weet waarom ze willen dat ik mijn order annuleer. Verder niet meer moeilijk gedaan en de order maar geannuleerd.
Bij wat bestellen van wat zaken van rond de 1 euro bleek het inderdaad aan de verkoper te liggen. Nu wilde ik voor een biljet geen extra 4 euro uitgeven, zodoende heb ik voor dit ene biljet voor de trage verzendservice gekozen en ik zie dan wel wanneer het aankomt.dcell schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 08:31:
[...]
Dat is dan ingebakken in de shop. Is het niet ingebakken zoals in jouw voorbeeld dan moet je dus volle mep aan verzendkosten aftikken.
Het lukt me trouwens vaak niet om een andere verzendlokatie te kiezen. Als er Polen/Frankrijk/Duitsland/VS bijstaat dan kan ik in de meeste gevallen alleen China uitkiezen, anders krijg ik een melding dat verzending niet mogelijk is. Blijft toch een beetje raar, waarom zou er vanuit Frankrijk niet naar NL vervoerd kunnen worden?
Ik vind de site van Alie nog steeds erg prettig, echter kreeg ik de laatste keer een bestelling pas na drie maanden afgeleverd. Ik dacht dat het iets met de Chinese shutdown te maken had, maar ik kwam er uiteindelijk achter dat de verkoper mijn orders nog moest laten fabriceren.. (denk aan vier geborduurde wandtapijten die in de winkel stonden als 'in voorraad')
bewerkt: kon je met je waardebon er nog zoveel van de prijs afkrijgen dan? Het is op dit moment ook nog steeds uitverkoop, misschien kon die verkoper dat allemaal niet meer aan.
[ Voor 9% gewijzigd door Jarwo op 01-04-2020 07:43 ]
Eind november een Android-radio besteld, samen met een OBD-tool (om je auto/motor uit te lezen) en een Android Auto-dongle voor de radio. De radio kwam uit Spanje en was half december binnen. De andere twee artikelen kwamen uit China.
Begin februari kwam de OBD-tool eindelijk binnen. De Android auto-dongle liet echter nog op zich wachten en ik heb daarop contact opgenomen met de verkoper. Die zegt dat de OBD-tool en de AA-dongle samen verstuurd zijn. Daarop heb ik gezegd dat in de envelop alleen de OBD-tool zat en verder niks. Ik ging er vanuit dat de AA-dongle apart verstuurd werd.
De verkoper zegt dat het gewicht wat op de verpakking stond moet kloppen, maar goed die envelop heb ik al lang weggegooid natuurlijk. Verkoper houdt vol dat het gewicht klopt, ik heb niks meer om aan te tonen dat de dongle ontbrak. Ik heb wel een track&trace code maar die ging niet verder dan Bejijng airport, en die geeft ook het gewicht niet aan.
Ik vind het wel vervelend want die dongle kostte zo'n 50 euro.
Hun voorstel is nu dat ze de helft van het bedrag terugstorten. Is hier eventueel nog een mogelijkheid om het hele bedrag terug te krijgen of kan ik beter eieren voor m'n geld kiezen en akkoord gaan met hun voorstel? Ik heb overigens nog geen officieel dispute geopend.
edit: overigens betaald met iDeal
Iemand hier ervaring mee?
Dispute aangemaakt voor full refund. Wat kan ik nu verwachten? Dat ze een full refund geven zonder te veel gezeik of moet ik hier veel voor klagen? Heb gelukkig met cc betaald dus mocht het scheef lopen heb ik altijd nog een stok achter de deur.
Hangt er denk ik van af, mijn enige ervaring tot nu toe is dat ze redelijk moeilijk deden maar ik weet niet of dit maatgevend is.thechib12 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:02:
Ik heb een product van ali-express binnen gekregen, maar na 5 minuten gebruik is het kapot. Goed, kwaliteit kan natuurlijk discutabel zijn voor producten maar dit is wel heel erg extreem. Het gaat op ongeveer 30$.
Dispute aangemaakt voor full refund. Wat kan ik nu verwachten? Dat ze een full refund geven zonder te veel gezeik of moet ik hier veel voor klagen? Heb gelukkig met cc betaald dus mocht het scheef lopen heb ik altijd nog een stok achter de deur.
Bestelling plaatsen maar niet betalen/betaalproces afbreken.Jarwo schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 05:33:
[...]
Daarna contact opnemen met de verkoper, en dan kan hij het order zelf aanpassen (zoals een deel verzendkosten kwijtschelden)
Dit is de eerste keer dat ik dit meemaak en ik koop al jarenlang via Aliexpress.
B.v.d.
3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.
Ze zullen je vragen om foto's en/of video te maken zodat ze het defect kunnen zien. Daarna zullen zeker proberen af te schepen met een korting op de volgende bestelling, halve prijs retour etc.thechib12 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:02:
Ik heb een product van ali-express binnen gekregen, maar na 5 minuten gebruik is het kapot. Goed, kwaliteit kan natuurlijk discutabel zijn voor producten maar dit is wel heel erg extreem. Het gaat op ongeveer 30$.
Gewoon blijven volhouden!
Overigens kunnen ze je ook vragen om het product retour te sturen,maar dat heb ik zelf nog niet meegemaakt. Tot nu toe altijd, met de nodige moeite, geld terug gekregen. Dat is ook een beetje de sport als je bij Aliexpress besteld.
Tegenwoordig bestel ik liever bij 'derde' Chinese verkopers op Amazon. Als er iets mis is betaalt Amazon je meteen terug. Ik kreeg zelfs na anderhalf jaar nog van Amazon het volledige bedrag terug voor een Chinees artikel met een defecte batterij.
(Je kan ook kiezen om met de verkoper zelf te communiceren maar dan kan het process een stuk moeizamer gaan)
Gaat automatisch als het goed isSchinnen-groen schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 18:27:
Een vraag aan jullie: vandaag zag ik dat een verkoper mijn aankoop heeft geannuleerd. Moet ik nu een dispuut aanmaken, of wordt het aankoopbedrag automatisch teruggestort?
Dit is de eerste keer dat ik dit meemaak en ik koop al jarenlang via Aliexpress.
B.v.d.
Ik heb van de verkoper buiten de dispute een compensatie van 2$ aangeboden gekregenMedione1210 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 18:27:
[...]
Ze zullen je vragen om foto's en/of video te maken zodat ze het defect kunnen zien. Daarna zullen zeker proberen af te schepen met een korting op de volgende bestelling, halve prijs retour etc.
Gewoon blijven volhouden!
Overigens kunnen ze je ook vragen om het product retour te sturen,maar dat heb ik zelf nog niet meegemaakt. Tot nu toe altijd, met de nodige moeite, geld terug gekregen. Dat is ook een beetje de sport als je bij Aliexpress besteld.
Tegenwoordig bestel ik liever bij 'derde' Chinese verkopers op Amazon. Als er iets mis is betaalt Amazon je meteen terug. Ik kreeg zelfs na anderhalf jaar nog van Amazon het volledige bedrag terug voor een Chinees artikel met een defecte batterij.
(Je kan ook kiezen om met de verkoper zelf te communiceren maar dan kan het process een stuk moeizamer gaan)
Veel belangstelling; want de site ligt momenteel plaat: https://www.mistorebenelux.com/
Ik weet het, niet per se shoppen in China, maar toch wel even handig om te weten.
- Positief: ik was opzoek naar een 12V 135mm fan zonder tacho (dus 2 pin) voor m'n voeding. Dit soort fans zijn zeer, zéér moeilijk te vinden zonder LED's. Uiteindelijk maar voor een fan zonder LED's gegaan. Verkoper een DM gestuurd of ze toevallig ook een variant hebben met LED's, met de verwachting dat ik of geen antwoord zou krijgen, of "No, kiss, kiss, kiss, you are the best customer

- Negatief: opzoek naar een kabel voor een Razer Naga 2012. Tijdens het zoeken kwam ik een verkoper tegen welke een kabel verkoopt die o.a. geschikt zou zijn voor de (zeldzame) 2012 welke dus niet geschikt is voor de 2012. De draad layout is anders en het plastic retention blokje, welke je aan de voorkant van de muis schuift, is anders tov de nieuwere modellen. Ik heb dit geintje eerder meegemaakt op Grandado en zou het lullig vinden als evt. andere kopers met dezelfde BS worden geconfronteerd. Afijn, verkoper gedm'd dat de kabel niet geschikt is voor de 2012 en de vraag of ze de productomschrijving wellicht willen aanpassen voor toekomstige kopers: "No we have confirmed, it's suitable for 2012 model". Ok prima, Aliexpress geinformeerd dat de productomschrijving niet klopt (wat een teringmoeite kost om door die AI bot heen te komen en een echte medewerker aan de chat te krijgen) "Thank you, we will contact the shop". 2 weken later, niks veranderd aan de productomschrijving

:strip_exif()/f/image/VuMkjh7Wk6TrmpSmuPbt4Ye8.jpg?f=fotoalbum_large)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Lang geleden dat ik een muis of toetsenbord uit elkaar heb gesloopt, maar volgens mij zou het zo moeten zijn...
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Die kan je ook overzetten als het goed is ?!temp00 schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:46:
Verder past die gewoon niet vanwege het plastic blokje wat anders is en dat is best lastig
aangepast: via reddit advies gekregen om gewoon "item not as described" aan te geven. Ik heb ervoor gekozen om de helft van het totaalbedrag te eisen, omdat ik het wel eerlijk vind dat die verkoper netjes verstuurd heeft. Een andere verkoper heeft beloofd het op te lossen door me een nieuw, juist exemplaar te sturen. Over het algemeen wordt er niet meer gereageerd als je ook maar een klein probleem aankaart, als ze weigeren te luisteren kan ik niet anders dan de geschillencommissie van Alie er op los te gooien.
[ Voor 135% gewijzigd door Jarwo op 24-04-2020 15:23 ]
:strip_exif()/f/image/yy6niHkHvQDmQLFZMAKrBfsW.jpg?f=fotoalbum_large)
Het ging niet om heel veel geld, maar ik verwacht wel dat het product lijkt op het product dat op de foto's staat als ik het koop.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Geen idee,ik heb voor het eerst een deel van een bestelling verkeerd geleverde gekregen. Kan met de andere helft niks zonder de andere juiste helft.(13 euro + 7 euro verzendkosten)Jarwo schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:46:
Wat kun je het beste doen als je iets verkeerds krijgt geleverd zoals bijvoorbeeld in plaats van een khaki kleur krijg je het in leger groen terwijl de keus voor khaki als bewijs in de orderbevestiging vastgelegd is? Staan jullie dan op je strepen en mail je net zo lang op Ali tot de verkoper het oplost of moet je net zo lang doorgaan tot je een geschil start? Dit betreft dan een klein probleempje zoals een verkeerde kleur, geen ontbrekende hoeveelheid of iets wat te ver afwijkt van de beschrijving.
Heb dus maar een berichtje gestuurd naar de verkoper met foto's erbij. Na wat berichtjes heen en weer (verkoper houdt van het woord 'friend') stuurt hij mij als het goed is de verkeerde helft opnieuw op. Oude helft (waar ik dus niks aan heb) mag de vuilnisbak in.
Ik ga er gewoon vanuit dat ik hetgeen ik mis netjes opnieuw gratis opgestuurd krijg.
Ik heb nog 10 dagen om de ontvangst van het oorspronkelijke item te bevestigen en daarna 15 dagen om nog klacht in te dienen. Dus ik wacht even 24 dagen af voordat ik een geschil voor de zekerheid open :-)
Als ik een product van €1-2 wil kopen, moet ik soms wel €3 of €4 verzendkosten betalen.
Voor een keer is dat geen probleem, maar als ik bij dezelfde winkel een ander product erbij wil moet ik het nog een keer betalen, terwijl dat niet zo is als je exact hetzelfde product nog een keer wilt.
En het is ook niet zo dat de bezorgtijd vermindert..
Snap sowieso niet dat je een adapter op Ali koopt. Zit zo ontzettend veel rommel tussen die adapters met o.a. vage CE keurmerken en goedkope componenten.LordSinclair schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:48:
Ik had een vervangende adapter voor mijn scheerapparaat gekocht. Echter bleek deze niet aan de fabrieksstandaard van een Nederlandse stekker te voldoen waardoor deze niet goed in het stopcontact past. Dan probeer je het netjes op te lossen en zowel Aliexpress als de verkopen reageren dat hij wel voldoet. De verkoper zei we verkopen niet het origineel (joh!) probeer maar gewoon of die werkt. Pas als je boos reageert op het verschil kreeg ik opeens gelijk van de verkopen en Aliexpress (wellicht dat de review ook hielp).
[Afbeelding]
Het ging niet om heel veel geld, maar ik verwacht wel dat het product lijkt op het product dat op de foto's staat als ik het koop.
Heb een keer een neppe iPhone lader van Ali besteld die doorbrandde en zichzelf vast smolt in het stopcontact.... sindsdien kies ik toch voor mijn eigen veiligheid
"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord
CE, China Export?Wootism schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:58:
[...]
Snap sowieso niet dat je een adapter op Ali koopt. Zit zo ontzettend veel rommel tussen die adapters met o.a. vage CE keurmerken en goedkope componenten.
Heb een keer een neppe iPhone lader van Ali besteld die doorbrandde en zichzelf vast smolt in het stopcontact.... sindsdien kies ik toch voor mijn eigen veiligheid
https://upload.wikimedia....two_used_CE_marks.svg.png
Bovenstaande link is Europees logo,bij China staan de C en E dichter naast elkaar
Vandaag mijn Japans toilet van Foheel ontvangen, via AE besteld, ben benieuwd.
https://foheel.nl.aliexpr...ctlist.0.0.3d4722f4BpWvA8
[ Voor 5% gewijzigd door Wasabi! op 13-05-2020 12:11 ]
Ik heb een flink aantal prima laders uit China gehaald, je moet alleen niet op je centen zitten en de goedkoopste nemen. Bij deze zat ik er duidelijk compleet naast.Wootism schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:58:
[...]
Snap sowieso niet dat je een adapter op Ali koopt. Zit zo ontzettend veel rommel tussen die adapters met o.a. vage CE keurmerken en goedkope componenten.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Prijzen van luchtvracht zijn enorm gestegen. Omdat door corona een hoop minder vliegtuigen gaan en wel een hoop mensen vracht willen verzenden is dat aanbod/vraag gevalletje. Plus dat dit nu voor de meeste vliegmaatschappijen hun (enige) bron van inkomsten is.-World- schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 14:22:
Weet iemand waarom er sinds de afgelopen maanden (relatief) zoveel verzendkosten gevraagd worden? Corona?
Als ik een product van €1-2 wil kopen, moet ik soms wel €3 of €4 verzendkosten betalen.
Voor een keer is dat geen probleem, maar als ik bij dezelfde winkel een ander product erbij wil moet ik het nog een keer betalen, terwijl dat niet zo is als je exact hetzelfde product nog een keer wilt.
En het is ook niet zo dat de bezorgtijd vermindert..
Als je meerdere producten van dezelfde winkel in je mandje legt, krijg je bij het "checkout" venster wel vaak "korting" wat vaak de dubbele verzendkosten zijn. Maar soms niet alles. (Je betaald dan een kleine fee voor iedere extra product)
Ah dat wist ik niet, dankje!Fabske schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:56:
[...]
Als je meerdere producten van dezelfde winkel in je mandje legt, krijg je bij het "checkout" venster wel vaak "korting" wat vaak de dubbele verzendkosten zijn. Maar soms niet alles. (Je betaald dan een kleine fee voor iedere extra product)
Vond het al raar dat een grote webshop als ali zoiets niet kon 'zien'

Haha ja precies.Wasabi! schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:39:
[...]
CE, China Export?
https://upload.wikimedia....two_used_CE_marks.svg.png
Normalerwijs geeft CE aan dat het product voldoet aan de Europese richtlijnen, waaronder brandveiligheid.
China misbruikt het logo met hun ‘China Export’
Dat zie je echt niet aan de buitenkant.LordSinclair schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:01:
[...]
Ik heb een flink aantal prima laders uit China gehaald, je moet alleen niet op je centen zitten en de goedkoopste nemen. Bij deze zat ik er duidelijk compleet naast.
Hier zijn flink wat laders doorgelicht.
Houd er rekening mee dat producten intern aan verandering onderhevig zijn. Zo heb ik een aantal malen hetzelfde product een paar maanden later nogmaals besteld en dan zie je dat intern bijvoorbeeld er een hele andere printplaat is gemonteerd, componenten zijn vervangen door goedkopere versies of zelfs componenten zijn weggelaten (zoals weerstanden en smd condensators). In China is elke paar cent minder dus meer opbrengst.jobr schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:57:
[...]
Dat zie je echt niet aan de buitenkant.
Hier zijn flink wat laders doorgelicht.
Ik schroef voedingen altijd eerst uit elkaar en check op deugdelijkheid alvorens deze in het stopcontact te steken.
Bij voedingen zijn de echte Chinese merken wel in de regel behoorlijk veilig.
3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.
Nee dat is een hoax die al jaren geleden weerlegd is. Hierin spelen 2 zaken in mee, china's drang om maar gewoon te kopiëren, en de gebrekkige kwaliteitscontrole. Ze maken dus gewoon een CE merk na, alleen falen sommige Chinezen daar wel eens in. Het heeft niks met China Export te maken, dat is daarna door westerlingen verzonnen.Wootism schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:36:
[...]
Haha ja precies.
Normalerwijs geeft CE aan dat het product voldoet aan de Europese richtlijnen, waaronder brandveiligheid.
China misbruikt het logo met hun ‘China Export’
Gisteren weer.
Product besteld en dah heb verkoper x tijd om het product te verschepen alvorens het canceld wordt.
Maar wat doen ze dan, gaan ze tot de laatste minuut wachten en ineens is status shipped.
Paar dagen later, shipment cancelled.
Nu kan ik een hele slechte grap maken maar over wat we wel krijgen van hun maar dit soort praktijken gebeurt de laatste tijd wel vaker.
Het gaat niet om veel geld maar toch. Nu moet je weer wachten tot de 10 dagen verstreken zijn alvorens je een dispuut kunt aanmaken. En dan vraag ik me serieus af waarom ze dit doen, geeft alleen maar slechte reviews en een hoop gezeik uiteindelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 15-05-2020 12:45 ]
Misschien omdat ze het product niet op voorraad hebben en wachten tot ze het product tegen een prijs kunnen inkopen die lager ligt dan jouw aankoopbedrag?schumi2004 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:42:
Bah bah, wordt er de laatste tijd zo moe van dat er selelrs zijn die tot de laatste minuut wachten met product op shipped zetten maar het in werkelijkheid niet opsturen.
Gisteren weer.
Product besteld en dah heb verkoper x tijd om het product te verschepen alvorens het canceld wordt.
Maar wat doen ze dan, gaan ze tot de laatste minuut wachten en ineens is status shipped.
Nu kan ik een hele slechte grap maken maar over wat we wel krijgen van hun maar dit soort praktijken gebeurt de laatste tijd wel vaker.
Het gaat niet om veel geld maar toch. Nu moet je weer wachten tot de 10 dagen verstreken zijn alvorens je een dispuut kunt aanmaken. En dan vraag ik me serieus af waarom ze dit doen, geeft alleen maar slechte reviews en een hoop gezeik uiteindelijk.
Zou kunnen maar dan nog, dan neem je wel erg veel risico imo t.o.v. wat het zou moeten opleveren.WhatTheFuck schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:08:
[...]
Misschien omdat ze het product niet op voorraad hebben en wachten tot ze het product tegen een prijs kunnen inkopen die lager ligt dan jouw aankoopbedrag?
Klinkt daarom ook niet direct aannemelijk voor mijn gevoel maarja met wat daar allemaal gebeurt weet je het maar nooit.
[ Voor 140% gewijzigd door saharoen op 20-05-2020 22:06 ]
Ik heb er twee gekocht voor €131, 30 totaal
Gevonden via couponsfromchina.com
Normaal: 79.99 bij Amazon.de
✔️ Anker Soundcore Motion+ Bluetooth Speaker
💰 Price: 72.77 USD (66.13 EUR)
🔥 The lowest price! 🔥 Best before: 74.76 USD
🌐 #Aliexpress Link (Direct) - https://nl.aliexpress.com/item/4000295633236.html
💵 Promo code : "ANKE7UD" + $2 store coupon + $6 SELECT coupons
Directe link naar product ingevoegd. Doorverwijssites met referrals zijn niet de bedoeling op Tweakers.
[ Voor 18% gewijzigd door Yorinn op 21-05-2020 22:07 ]
Maar die verscheept toch vanuit China? Dan is het €131,30 + €27,57 BTW + €13,50 douaneservice PostNL = €172,37, dus €86,19 per stuk. Dan is Amazon toch goedkoper.bartelsrobert schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:52:
Anker Soundcore motion+ bij Aliexpress.
Ik heb er twee gekocht voor €131, 30 totaal
Gevonden via couponsfromchina.com
Normaal: 79.99 bij Amazon.de
✔️ Anker Soundcore Motion+ Bluetooth Speaker
💰 Price: 72.77 USD (66.13 EUR)
🔥 The lowest price! 🔥 Best before: 74.76 USD
🌐 #Aliexpress Link (Direct) - https://nl.aliexpress.com/item/4000295633236.html
💵 Promo code : "ANKE7UD" + $2 store coupon + $6 SELECT coupons
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Meestal zijn er geen importkosten uit china.yodeluxe schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:06:
[...]
Maar die verscheept toch vanuit China? Dan is het €131,30 + €27,57 BTW + €13,50 douaneservice PostNL = €172,37, dus €86,19 per stuk. Dan is Amazon toch goedkoper.
Maar je kan pech hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Heilige Kaas op 22-05-2020 06:55 ]
Er zijn nooit kosten als de waarde onder de €22 ligt. Ik importeer vaker uit China en dan is het simpel: altijd rekening houden met BTW, douanekosten en eventueel importheffing. Je kunt niet zeker weten of je geluk hebt en je niets hoeft bij te betalen. Het is daarom pas een aanbieding als inclusief alle heffingen je nog steeds goedkoper uit bent. Dat is het nu niet en pakjes met waardevolle artikelen worden er regelmatig uitgepikt en krijg je de rekening.Heilige Kaas schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 06:55:
[...]
Meestal zijn er geen importkosten uit china.
Maar je kan pech hebben.
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Bovendien véél sneller.yodeluxe schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:06:
[...]
Maar die verscheept toch vanuit China? Dan is het €131,30 + €27,57 BTW + €13,50 douaneservice PostNL = €172,37, dus €86,19 per stuk. Dan is Amazon toch goedkoper.
Hier nog gewoon afbeeldingen bij de zoekresultaten. Op welk OS draai je? In het geval van Android zou je nog eens de cache van de app kunnen legen om te kijken of dat helpt. En anders uitloggen en weer inloggen allicht?JBS schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:28:
Iemand die ook ervaart dat de app van AliExpress geen afbeeldingen meer laat zien bij producten in je zoekresultaten?
Android op een S10. Cache gewist, gegevens gewist, app opnieuw geïnstalleerd. Nog steeds geen afbeeldingen.Joen schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:56:
[...]
Hier nog gewoon afbeeldingen bij de zoekresultaten. Op welk OS draai je? In het geval van Android zou je nog eens de cache van de app kunnen legen om te kijken of dat helpt. En anders uitloggen en weer inloggen allicht?
Ah, nu wel. Had mogelijk na opnieuw installeren nog wat tijd nodig.
Whitelist gj.mmstat.co. of ae01.alicdn.com in pfblocker/adguardhome/pihole.JBS schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:28:
Iemand die ook ervaart dat de app van AliExpress geen afbeeldingen meer laat zien bij producten in je zoekresultaten?
[ Voor 21% gewijzigd door PerlinNoise op 26-05-2020 09:11 ]
Nu zit ik al 4 dagen te wachten op me refund. Zijn er specifieke dagen dat ze refunds verwerken?
Beide via iDeal en beide een geannuleerde bestelling (op mijn initiatief)
Opgelost hiermee, in mijn geval NextDNS.PerlinNoise schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:09:
[...]
Whitelist gj.mmstat.co. of ae01.alicdn.com in pfblocker/adguardhome/pihole.
Waarom zouden deze ineens op een standaard blacklist terecht zijn gekomen?
Normaal tussen 1 en 20 dagen ofzo iets, onlangs nog een refund toegekend gekregen en daar stond iets bij van als ik na 20 dagen nog niets had moest ik terug contact opnemen met support.Silvest89 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:51:
Iemand ervaring met refunds? Ik heb laatst een refund binnen 1 dag op me rekening.
Nu zit ik al 4 dagen te wachten op me refund. Zijn er specifieke dagen dat ze refunds verwerken?
Beide via iDeal en beide een geannuleerde bestelling (op mijn initiatief)
Kortste tijd dat ik ooit een refund heb gehad was iets van 36u later, afgelopen keer was het iets van 80 uur, dus bijna 3.5 dagen.
Komt wel, gewoon afwachten.
Ik geloof wel dat ze in het weekend niets doen, heb ook nog nooit antwoord gehad op een dispute tijdens het weekend of dergelijke.
Heb hetzelfde nu ook, 2 weken geleden besteld.schumi2004 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:42:
Bah bah, wordt er de laatste tijd zo moe van dat er selelrs zijn die tot de laatste minuut wachten met product op shipped zetten maar het in werkelijkheid niet opsturen.
Gisteren weer.

Vraag me af wat nu het best is, het nog even aankijken of disputen en ergens anders bestellen.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Ik was gaan klagen bij enkele en 1 kwam met allemaal excuses en ging contact zoeken om opnieuw te versturen. Volgens mij zo'n dropshipper of hoe noemen ze zo iemand?haarbal schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:10:
[...]
Heb hetzelfde nu ook, 2 weken geleden besteld.![]()
Vraag me af wat nu het best is, het nog even aankijken of disputen en ergens anders bestellen.
Die andere niets van gehoord maar 10 dagen na verzending dispuut en je krijgt geld terug, dat is meestal niet zo moeilijk.
Ik vraag me bij die ene dan af of het domme pech van dropshipper en leverancier is want een dag later was het "opnieuw" verstuurd en nog steeds in transit.
Mijn pakket (wieldoppen, vrouw is er 1 kwijt geraakt

Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic
Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU