[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 29 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-10 20:50

Yucon

*broem*

Shamalamadindon schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 20:43:
Rare vraag maar moeten jullie tegenwoordig ook om de haverklap inloggen bij Aliexpress alleen al om producten te zoeken?
Ja, en dan ook nog sliden en captcha 2x invoeren. Ontzettend irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:01
doobieters schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:45:
Mijn bestelling van Banggood is vandaag verzonden en wordt als het goed is bezorgd door GLS. Maar nu valt me in de verzend bevestiging het volgende op:

Please Note:
* The courier will contact you via SMS or phone to make an appointment for the delivery time. If you miss the call or don't reply to the SMS, you need to Contact Us.

En ik heb per ongeluk een verkeerd nr opgegeven. Iemand hier ervaringen mee?
Om eerlijk te zijn gaat het meestal als volgt, GLS plant zelf een tijd en dan kan je het zelf nog verzetten (via mail). Telefonisch heb ik nog nooit van gehoord bij GLS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 13:58
Ha, ik wil een kledingstuk in een webwinkel uit China bestellen. Ik heb vroeger iets uit China besteld, iets dat door de brievenbus gedropt kon worden. Maar nooit echt van bewust van de invoerrechten die je moet erover betalen. Ik ben nog niet zeker of ik iets uit China wil bestellen, omdat ik het een klein beetje abrupt vind. :)

Het gaat om dit artikel.
Het kost 16,18 dus het valt onder de ordewaarde.

1) Welke kosten komen nog bij?

4,2 % +
Inklaring Post NL 13 Euro +
Ideal(geen kosten)

Bij het afrekenen komen ook nog deze kosten bij
Shiping Cost 2,78 Euro
Shiping Insurance 1.26 Euro

2) Hoe noteer ik mijn telefoonnummer dat ik moet opgeven?

00316 en dan mijn 06 nummer of zonder die 6 van 06
00866 en dan mijn 06 nummer of zonder die 6 van 06

3) Meerdere producten over verschillende pakjes
Stel ik zie drie leuke kledingstukken die onder de 21 Euro liggen.
Zou ik in principe drie aparte bestellingen kunnen plaatsen. Dus dat ik drie pakketjes krijg?

Ik neem aan dat dit niet onder het omzeilen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-10 11:35
16.18 dollar of euro komt niets bij van kosten, ook geen inklaring of dergelijke.

telefoon nummer is 0031 of +31 en dan het eerste cijfer weglaten van je mobiel nummer, dus de 0.

idd 3 pakjes bestellen van elk onder de 21/22 euro, is dit van 1 seller of 1 website zou ik er wel tijd tussen laten, bv het 2de item kopen als pakje 1 verstuurd is, geen idee of ze het anders samen steken of niet als het naar dezelfde persoon + adres moet ( maar normaal gezien niet als je 3x apart afrekent want dat zou ook 3x een ander order/bestelnummer moeten zijn )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:55
Rub147 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 21:13:
[...]

Om eerlijk te zijn gaat het meestal als volgt, GLS plant zelf een tijd en dan kan je het zelf nog verzetten (via mail). Telefonisch heb ik nog nooit van gehoord bij GLS.
Dankjewel. Dit is het antwoord wat ik wilde horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 13:58
Katmi schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 07:25:
16.18 dollar of euro komt niets bij van kosten, ook geen inklaring of
Euro. Ik heb deze zin verkeerd gelezen. De kosten die de pakketdiensten rekenen voor de inklaring liggen vast en zijn onafhankelijk van de waarde van uw bestelling. PostNL rekent 13,00 Euro. Ik dacht dat ik sowieso die 13 Euro moet betalen. Terwijl ik onder de 22 Euro zit.

De pakjes zouden uit dezelfde webwinkel moeten komen.
bedankt

Edit: ik zie nu de meeste artikelen uit polyester zijn gemaakt. Brrr

[ Voor 6% gewijzigd door noud op 25-01-2020 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
noud schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 05:11:
Ha, ik wil een kledingstuk in een webwinkel uit China bestellen. Ik heb vroeger iets uit China besteld, iets dat door de brievenbus gedropt kon worden. Maar nooit echt van bewust van de invoerrechten die je moet erover betalen. Ik ben nog niet zeker of ik iets uit China wil bestellen, omdat ik het een klein beetje abrupt vind. :)

Het gaat om dit artikel.
Het kost 16,18 dus het valt onder de ordewaarde.
€16,18 ligt onder de invoergrens van €22,= en dus betaal je geen invoerrechten en BTW: https://www.belastingdien...de-invoer-van-mijn-pakket
1) Welke kosten komen nog bij?

4,2 % +
Inklaring Post NL 13 Euro +
Ideal(geen kosten)
Niet van toepassing dus.
Bij het afrekenen komen ook nog deze kosten bij
Shiping Cost 2,78 Euro
Shiping Insurance 1.26 Euro
Geen idee hoe PostNL "Shipping Insurance" ziet, maar er vanuit gaande dat dat ook gewoon als verzendkosten word gezien dan worden deze 2 kostenposten pas meegerekend in het vaststellen van het te betalen BTW-bedrag als alle artikelen in 1 zending samen de waarde van €22,= overstijgt.
2) Hoe noteer ik mijn telefoonnummer dat ik moet opgeven?

00316 en dan mijn 06 nummer of zonder die 6 van 06
Als je nummer 06-12345678 zou zijn laat je bij een internationale notering altijd de eerste nul weg en zet je 00 en de landcode er voor. De landcode van Nederland is 31. De notatie zal dan dus worden: 0031612345678. De 00 mag je vaak verkorten tot een + en dan wordt de notatie: +31612345678.
00866 en dan mijn 06 nummer of zonder die 6 van 06
86 is de telefonie landcode van China: Wikipedia: Lijst van landnummers in de telefonie op nummervolgorde
Aangezien je mobiele telefoonnummer vast geen Chinees mobiel telefoonnummer is lijkt het mij dus niet erg logisch om 0086 er voor te zetten. ;)
3) Meerdere producten over verschillende pakjes
Stel ik zie drie leuke kledingstukken die onder de 21 Euro liggen.
Zou ik in principe drie aparte bestellingen kunnen plaatsen. Dus dat ik drie pakketjes krijg?

Ik neem aan dat dit niet onder het omzeilen valt?
Op zich ben je de regels dan wel een beetje aan het omzeilen, maar niet op een illegale manier. Waar je dan wel om moet denken is zoals hier boven al geschreven is dat je de bestellingen niet te snel na elkaar doet aangezien de verkoper dan zou kunnen beslissen om de losse bestellingen in 1 zending te verzenden waardoor de waarde voor die zending alsnog boven de €22,= uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Joen schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 13:33:
[...]

Op zich ben je de regels dan wel een beetje aan het omzeilen, maar niet op een illegale manier.
Op welke manier dan wel?
Of je nu drie bestellingen achter mekaar doet, en de verkoper vertelt dat hij ze apart moet versturen of dat je een per week doet...
Welke regel omzeil je dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
mongkut schreef op zondag 26 januari 2020 @ 19:09:
[...]

Op welke manier dan wel?
Of je nu drie bestellingen achter mekaar doet, en de verkoper vertelt dat hij ze apart moet versturen of dat je een per week doet...
Welke regel omzeil je dan?
3 bestellingen doen is geen enkel probleem en je omzeilt helemaal geen regels. Alleen zorg wel dat je de 2de bestelling doet nadat de eerste is verstuurd, etc.
Ik heb ook onlangs 3 aparte bestellingen gedaan bij een shop om per bestelling onder de 22 euro te blijven. Hebben die pipo's alles in pakket gestopt met een waarde van 60 euro.

Voor china bestellingen is het meest veilige om per bestelling onder de 22 euro te blijven (als dat kan). Dan zit je altijd goed. Zit je er boven kies dan niet voor DHL/Fedex want dan ben je gegarandeerd de klos.

Er is geen enkele regel die zegt dat je alles in 1 bestelling moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Komt nog bij dat de meeste producten die jij voor 20euro afrekent in China ergens als <10 euro op de pakbon staan.
De gratis verzendkosten zitten steeds vaker gewoon volledig in je product verwerkt.

Voor de invoering gaat het vaak trouwens over de economische waarde. Vroeger was ‘gift’ vaak de pakbon waarde. Dat gaat nu vaak niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-10 22:27

greatgonzo

schit-te-rend!

*knip* Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x". Dit kon je weten, gezien je 6 maanden geleden hier ook op bent aangesproken.

[ Voor 133% gewijzigd door Yorinn op 27-01-2020 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-10 05:06
greatgonzo schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:00:
adviesvraagje (mag dat??)
Voor de vrouw wil ik een powerbank bestellen.. Zo klein mogelijk, en met iig 10.000 Mah capaciteit.

[...]

Iemand hier een goed advies in??
Als klein en licht een belangrijk criterium is: Heb je ook twee 5000 mAh powerbanks overwogen? Dat is namelijk mijn ideale oplossing. Ik heb altijd een powerbank bij maar heb hem maar eens in de paar weken nodig.
  • Je hebt meestal maar één 5000 mAh powerbank in je tas
  • Alleen als je weet dat je 10000 mAh nodig gaat hebben (weekendje weg) dan neem je ze allebei mee
  • De andere powerbank ligt thuis aan de oplader. Als de powerbank in je tas leeg is dan ruil je ze om: 0 wachttijd
  • Met twee powerbanks kun je twee devices tegelijkertijd opladen
  • Je kunt één powerbank opladen terwijl je de andere gebruikt
Die laatste twee mogelijkheden heb je ook in duurdere powerbanks (charge through, twee uitgangen). Maar al die opties (en meer) heb je met twee goedkope powerbanks dus ook.

Dat gezegd hebbende. Dit is een 10000 mAh powerbank die mijzelf heel goed bevalt. Ik heb 'm niet vergeleken met de opties die jij noemde.

https://www.aliexpress.com/item/32823622499.html

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-10 15:23
Hoe gaan jullie om met het volgende?

Ik heb op Ali een niet bijzonder product besteld maar schijnbaar wel "schaars" in die zin dat ik hem tot nu maar bij 1 shop gevonden heb. Ding besteld en het is vervolgens niet aangekomen en uiteindelijk een dispute geopend en mijn geld terug gekregen (tenminste dat is de uitkomst van dispute)
Ik had eerder al verkoper gevraagd of ie het opnieuw kon verzenden en ook bij het dispute had ik dat aangegeven van stuur maar opnieuw op.
Maar op mijn berichten als die van het dispute is niet gereageerd.

Nu wil ik het product toch graag bestellen, bij dezelfde winkel maar hoe wordt hier mee omgegaan als het weer niet bezorgd wordt of uberhaupt hetzelfde, na eerst een dispute ervoor geopend te hebben, te bestellen? Kan dat een spreekwoordelijk streepje achter je naam opleveren of hoe gaan ze hier mee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
@schumi2004 Dat ze nu in de vakantie van het Chinese Nieuwjaar niet reageren is niet zo vreemd.
Of een webshop een streepje achter je naam noteert bij een dispuut? Geen idee. Als het product echt zo moeilijk vindbaar is en de webshop verder wel vertrouwen bij mij wekt zou ik het gewoon nog een keer proberen te bestellen. Dat er iets mis gaat in het proces van pakketbezorging kan een webshop immers ook niet zo veel aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Laatst online: 21:55
Iemand ervaring met een refund van een bedrag dat is betaald met Ideal bij Banggood? Ik zou binnen 5 dagen het bedrag retour krijgen maar nog steeds niks..

[ Voor 29% gewijzigd door doobieters op 28-01-2020 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
doobieters schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:05:
Iemand ervaring met een refund van een bedrag dat is betaald met Ideal bij Banggood? Ik zou binnen 5 dagen het bedrag retour krijgen maar nog steeds niks..
Zal wel te maken hebben met de vakanties voor het Chinese Nieuwjaar. En nu met dat Corona-virus is dat ook nog met een week verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Mijn Haylou oordopjes vallen in de smaak, en nu vragen mijn collega's er ook wat te bestellen (3 stuks).
Dat zou het totaal op €50 maken.. en dan betaal je omzetbelasting. Zit ik niet zo op te wachten.
Wat is wijsheid (aliexpress)
- 3 losse orders, en zodoende drie pakketjes, maar wel op dezelfde dag vanwege de snelheid
- 3 losse orders, maar op verschillende dagen zodat de douane beambte niet drie pakjes voor zijn neus heeft
- Of maakt het niet uit, en kijken ze naar de kosten van één setje (€16-€18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• figlio del comm
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:25
Optie 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:30
greatgonzo schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:28:
Mijn Haylou oordopjes vallen in de smaak, en nu vragen mijn collega's er ook wat te bestellen (3 stuks).
Dat zou het totaal op €50 maken.. en dan betaal je omzetbelasting. Zit ik niet zo op te wachten.
- 3 losse orders, en zodoende drie pakketjes, maar wel op dezelfde dag vanwege de snelheid
- 3 losse orders, maar op verschillende dagen zodat de douane beambte niet drie pakjes voor zijn neus heeft
3 pakketjes op 3 addressen? Laat het direct naar je collega's verschepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

svenk91 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:28:
[...]

3 pakketjes op 3 addressen? Laat het direct naar je collega's verschepen :)
dat viel me later ook in inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Drie pakketjes en niet op dezelfde dag. De duane zal ze niet bij elkaar optellen, maar de shop kan het wel alsnog in een pakketje stoppen bij het verzenden.

Of inderdaad op drie adressen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een aankoop doen bij ali express, eerste keer. Het gaat over meerdere artikelen bij drie verschillende verkopers. Bij de verkopers afzonderlijk zit ik onder 22 euro, samengeteld zit ik erover.
Versturen de aparte verkopers de goederen door naar ali express en stuurt deze laatste dan alles in een pakket of sturen de verkopers rechtstreeks naar mij en hoef ik me dus geen zorgen te maken over btw en invoerrechten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 2 februari 2020 @ 16:02:
Ik zou een aankoop doen bij ali express, eerste keer. Het gaat over meerdere artikelen bij drie verschillende verkopers. Bij de verkopers afzonderlijk zit ik onder 22 euro, samengeteld zit ik erover.
Versturen de aparte verkopers de goederen door naar ali express en stuurt deze laatste dan alles in een pakket of sturen de verkopers rechtstreeks naar mij en hoef ik me dus geen zorgen te maken over btw en invoerrechten.
Verkopers versturen rechtstreeks naar jou, dit wordt niet samengevoegd. Zolang het niet allemaal bij dezelfde verkoper is gekocht zou ik me geen zorgen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 11:40
Ik heb bij de Official Haylou shop op Aliexpress best wat grotere orders gedaan, 9 oortjes in 1x. (altijd even om korting vragen dan he, scheelde me 8 dollar. Nou prima.) En ik vroeg gewoon of ie ze alle 9 los wilde verzenden. En dat gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ze zijn inmiddels al besteld :)

Wel een andere vraag.. die dopjes kosten nu €22,72. Ik zie dat BTW betaald moet worden vanaf €22
Betekend dit dat ik eventueel BTW betaal over €0,72 of dan toch wel over het gehele bedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
greatgonzo schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:39:
ze zijn inmiddels al besteld :)

Wel een andere vraag.. die dopjes kosten nu €22,72. Ik zie dat BTW betaald moet worden vanaf €22
Betekend dit dat ik eventueel BTW betaal over €0,72 of dan toch wel over het gehele bedrag
Geheel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:21

Mavamaarten

Omdat het kan!

doobieters schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:05:
Wel ervaring met het feit dat je best niet via ideal betaalt. Gebruik altijd paypal of CC wanneer mogelijk, dan heb je een extra "laag" als beveiliging voor wanneer ze beslissen om niks te doen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Mavamaarten schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:44:
[...]

Wel ervaring met het feit dat je best niet via ideal betaalt. Gebruik altijd paypal of CC wanneer mogelijk, dan heb je een extra "laag" als beveiliging voor wanneer ze beslissen om niks te doen.
Als je die extra laag gebruikt wordt je account volgens mij geblokkeerd.
Paypal kan wel handig zijn omdat ze een aantal keren per jaar de retourkosten op zich nemen als je iets moet terugsturen. Moet je je wel voor aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Nog meer mensen die pakketjes krijgen van Ali die nog niet op verzonden staan? Ik heb deze week al een aantal binnengekregen van producten die nog in de lijst staan die nog verzonden moeten worden.
Ik kan ze dus niet aanvinken dat ze binnen zijn dus de verkoper krijgt zijn geld nog niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-10 23:53
fietsbob schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 19:48:
Nog meer mensen die pakketjes krijgen van Ali die nog niet op verzonden staan? Ik heb deze week al een aantal binnengekregen van producten die nog in de lijst staan die nog verzonden moeten worden.
Ik kan ze dus niet aanvinken dat ze binnen zijn dus de verkoper krijgt zijn geld nog niet?
ook hier wachtend op een artikel besteld halverwege januari. De verkoper berichte destijds 'ivm chinees nieuwjaar en vakantie vertaging in de verwerking' (ok kan ik begrijpen), maar het artikel staat nog steeds in 'prosessing mode' . Ik denk dat de Corona affaire een serieus probleem begint te worden.
Ik wacht vooralsnog met nieuwe bestellingen (on hold).

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:41
BazerK schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 20:59:
[...]

ook hier wachtend op een artikel besteld halverwege januari. De verkoper berichte destijds 'ivm chinees nieuwjaar en vakantie vertaging in de verwerking' (ok kan ik begrijpen), maar het artikel staat nog steeds in 'prosessing mode' . Ik denk dat de Corona affaire een serieus probleem begint te worden.
Ik wacht vooralsnog met nieuwe bestellingen (on hold).
@fietsbob heeft de pakketjes zelf dus al wel binnen ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hier inderdaad ook een aantal bestellingen die nog niet verzonden zijn. Het Corona-kwartje viel pas gisteren bij mij. Voorlopig maar even niet in China bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Toevallig gisteren nog iets besteld, niet duur maar toch.
Heb er nog 3 open staan welke nog steeds niet verzonden zijn maar je hoort ook verder helemaal niets van verkoper.
Berichten worden ook niet op gereageerd. Ergens begrijp ik het wel, voorlopig hebben die wel wat anders aan hun hoofd maar een bericht moet er wel af kunnen lijkt me of vraag ik nu teveel?

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 08-02-2020 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:22
Ik heb nog wat extra bestellingen geplaatst van zaken die ik toch echt niet dringend nodig heb, dus daar kan ik gerust een maand wachten voor het verstuurd zou worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De effecten van het Chinese nieuwjaar zullen dit jaar fors versterkt worden door de virusperikelen dus het is vrij logisch dat e.e.a. momenteel niet soepeltjes verloopt.

Valt weinig aan te doen dus maar gewoon wat meer geduld en begrip hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mavamaarten schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:44:
Ik heb zelfs een PayPal die aan een MasterCard gekoppeld is! :)

"Je ken het maar hebben!"
jobr schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 19:36:
Als je die extra laag gebruikt wordt je account volgens mij geblokkeerd.
Bedoel je dan op het moment dat er wat misgaat :?

Want ondanks de vele bestellingen bij Banggood.com en eBay en dergelijke heb ik nog nooit problemen gehad! d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
nero355 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:35:

Bedoel je dan op het moment dat er wat misgaat :?

Want ondanks de vele bestellingen bij Banggood.com en eBay en dergelijke heb ik nog nooit problemen gehad! d:)b
Als je het dispute verliest en alsnog je geld terug laat halen door paypal of cc maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-10 18:28
Hier zijn ook pas 2 van de 8 bestellingen verzonden....
Bij de overige bestellingen is de tijd tot verzending verlengd naar 20 dagen (nog 17 resterend)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Mogelijk wat offtopic, maar toch: Meer fanatieke AliExpress bezoekers hier die ervaren dat ze op hun thuis desktop/laptop elke keer dat ze inloggen moeten 'schuiven om te bevestigen' en vervolgens een soort van recaptcha in moeten vullen alvorens daadwerkelijk in te loggen? Op andere locaties en mobiel hoef ik niet nooit. Vrij hinderlijk.

Zelfs bij het openen van een productpagina vanuit m'n bestelhistorie krijg ik nu dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0qQqop5.png

[ Voor 17% gewijzigd door JBS op 12-02-2020 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ja dat is hier thuis op de vaste vaak van toepassing. In de app op de telefoon/Ipad nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
JBS schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:24:
Mogelijk wat offtopic, maar toch: Meer fanatieke AliExpress bezoekers hier die ervaren dat ze op hun thuis desktop/laptop elke keer dat ze inloggen moeten 'schuiven om te bevestigen' en vervolgens een soort van recaptcha in moeten vullen alvorens daadwerkelijk in te loggen? Op andere locaties en mobiel hoef ik niet nooit. Vrij hinderlijk.

Zelfs bij het openen van een productpagina vanuit m'n bestelhistorie krijg ik nu dit:

[Afbeelding]
Nee, helemaal geen last van op mijn desktop. Gebruik het bijna dagelijks.
Wel een hele tijd gelden een paar keer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:38
Ik heb recent gemerkt dat product pagina's op laptop niet zichtbaar zijn wanneer je niet ingelogd bent, ook een vervelende wijziging. De slide to verify merk ik ook elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-10 05:06
Mogelijk wat offtopic, maar toch: Meer fanatieke AliExpress bezoekers hier die ervaren dat ze op hun thuis desktop/laptop elke keer dat ze inloggen moeten 'schuiven om te bevestigen' en vervolgens een soort van recaptcha in moeten vullen alvorens daadwerkelijk in te loggen?
Ik heb het ook en heb al een tijdje Ghostery geïnstalleerd in al mijn desktop browsers. Mogelijk blockt die iets waardoor AliExpress denkt dat ik weer geverifieerd moet worden.

[ Voor 3% gewijzigd door f.v.b op 12-02-2020 20:30 ]

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:57

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

CaptJackSparrow schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 11:57:
De effecten van het Chinese nieuwjaar zullen dit jaar fors versterkt worden door de virusperikelen dus het is vrij logisch dat e.e.a. momenteel niet soepeltjes verloopt.

Valt weinig aan te doen dus maar gewoon wat meer geduld en begrip hebben.
Ik heb er ook last van, mijn laatst geleverde bestelling was geplaatst op 15 jan, alles wat daarna komt, is nog onderweg of moet zelfs nog verstuurd worden. Dat is langer dan het anders rond het Chinese nieuwejaar, Corona heeft zeker wel een negatieve impact.

[Afbeelding]
Ik heb er de laatste weken ook last van. Ik moet iedere heer handmatig inloggen...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:47
Ik word een beetje gestoord van het iedere keer moeten inloggen en het 'sliden' wat telkens niet lijkt te worden geaccepteerd. Heb niet meer zo'n zin om dingen daar te bestellen en ga denk ik maar eens elders kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Dat inloggen is tot daar aan toe maar dat het zelfs bij productpagina's moet word wel wat irritant.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-10 13:36

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Ik krijg ook regelmatig die slider te zien. Misschien heeft dit te maken met het feit dat mijn browser automatisch mijn inloggegevens invult op het loginscherm, want als ik een muisklik doe in het gebruikersnaam en/of wachtwoord invoerveld (met de automatisch ingevulde gegevens) gaat de slider weer weg.

Mogelijk hebben ze veel last van bots/scrapers en proberen ze dit hiermee tegen te gaan.

• Joen

[Afbeelding]
Ik kom het zeldzaam tegen. Die keren dat ik het tegen kwam was bij mij juist vooral op de mobiele website, maar dan wel een weergave alsof die op een desktop getoond had moeten worden.
Slaut schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:00:
Ik heb recent gemerkt dat product pagina's op laptop niet zichtbaar zijn wanneer je niet ingelogd bent, ook een vervelende wijziging. (...)
Dit heb ik de laatste tijd ook zeer regelmatig, maar zelfs als ik gewoon ingelogd ben. Hier gaat het meestal gepaard met enorme traagheid van de website.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-10 17:29
BlueSS50 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:45:
Hier zijn ook pas 2 van de 8 bestellingen verzonden....
Bij de overige bestellingen is de tijd tot verzending verlengd naar 20 dagen (nog 17 resterend)
Ik denk dat we nog meer geduld moeten opbrengen:-(

https://nos.nl/artikel/23...gen-zo-goed-als-stil.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Een accu die ik een paar weken geleden besteld had is zogezegd gisteren op de post gegaan dus ik ben benieuwd.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Gezien de aanhoudende en steeds grotere problemen, heb ik nog veel in mijn mandje zitten.
Bestellen jullie nog wel en waarom niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
mongkut schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:08:
Gezien de aanhoudende en steeds grotere problemen, heb ik nog veel in mijn mandje zitten.
Ik bestel gewoon door, maar houd rekening met een langere levertijd. Als ik ook het bestellen uitstel gaat het alleen maar langer duren voordat ik het heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwelbast
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-04 16:07
Ik bestel de laatste weken niet meer in China. Ik kocht voornamelijk bij Banggood en Ali.

Van mijn laatste 4 bestellingen is er eentje aangekomen na 7 weken. 2 bestellingen zijn zoekgeraakt en een bestelling is na 4 weken gecancelled door de verkoper. Daarna moest ik nog flink soebatten om mijn geld terug te krijgen. Bij die laatste duurde het 2 weken voordat ik mijn geld terughad op mijn rekening.

Ik betaal liever wat meer om makkelijker en vooral sneller geleverd te krijgen. En dan ook nog met enige garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:29
Ik bestel gewoon. Bestelling van 28/1 was er binnen een week en de bestelling van vorige week zit ook al in het vliegtuig. Vreemd genoeg heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:09
Recentelijk twee bestellingen gedaan (eind december en half januari)
-- die van eind december is al behoorlijk lang onderweg (langer dan ik van diezelfde verkoper ben gewend. Normaal heb ik het binnen twee weken in huis, ik ben nu nog steeds aan het wachten. Track & Trace is wel geüpdated, mijn pakket is in Luik (vreemd maar oké, het is dichterbij nu!)

Andere pakket staat nog steeds in verwerking om verzonden te worden, alweer bijna 'n hele maand.
Incognitum schreef op zondag 16 februari 2020 @ 15:06:
[...]

Ik bestel gewoon. Bestelling van 28/1 was er binnen een week en de bestelling van vorige week zit ook al in het vliegtuig. Vreemd genoeg heb ik nergens last van.
Heb je even geluk ;-)!

[ Voor 19% gewijzigd door karimmm op 16-02-2020 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik bestel wel wat minder. De perikelen in het goederenverkeer nav het Coronavirus spelen daar wel enigszins in mee, maar daarnaast is mijn budget ook gewoon ff op nu. :') :P
Ik heb zelf sowieso vaak veel in mijn mandje zitten. Het is voor mij een soort verlanglijstje met een soort van prioriteit-artikelen. Artikelen die minder prioriteit hebben voor mij zet ik op de wishlist van AliExpress.

Ik heb momenteel wel het "probleem" (heb er gelukkig weinig echt last van) dat de teller van mijn winkelwagen bij het winkelwagen-icoontje steeds "0" aangeeft ipv het aantal dat genoemd wordt in het winkelwagentje zelf. De app toont wel het juiste aantal bij het winkelwagen-icoontje.

Een probleem waar ik nog wat meer last van heb is dat als ik een item aan mijn wishlist toevoeg dat ik in de bevestiging het niet meer kan verplaatsen naar een andere categorie. In de dropdown verschijnt dan alleen "Toevoegen aan nieuwe lijst". En de dropdown sluit ook steeds heel snel nadat je hem opent.

Ik denk dat ik voor beide problemen eens mijn cookies voor AliExpress moet wissen, maar ik ben bang dat dat weer irritante problemen zoals een plotseling lege winkelwagen kan gaan opleveren...

En nog een ander opvallend dingetje: krijgen meer mensen mailtjes van handelarensite AliBaba? Ik heb mij nooit expliciet aangemeld daar, maar krijg wel af en toe mailtjes er van. Vandaag ook weer iemand die mij vroeg om concreet te maken wat mijn wensen waren zodat er een offerte gemaakt kan worden.
Ik kom nooit op die site, heb geen gegevens er ingevuld staan (vanmiddag nog even gecontroleerd). Het enige wat mij opvalt is dat ik een automatisch door AliExpress gegenereerde gebruikersnaam ook daar terug zie alsmede de zelfde profielafbeelding van mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Ik heb net wat artikelen binnen gekregen, besteld begin december, veel langere levertijd dan ik gewend ben. Heb nog een aantal items in bestelling (half januari) staan maar die blijven op "to be shipped" staan, heb er een hard hoofd in dat die nog verstuurd gaan worden. Op berichten wordt niet gereageerd dus ze zullen wel automatisch gecanceld worden al is deze periode van auto cancel wel verlengd.

Voorlopig even geen nieuwe bestellingen plaatsen en ik kan mij voorstellen dat er een hoop verkopers failliet gaan als dit te langs gaat duren.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werd het al een beetje zat dat bij AliExpress telkens weer een Captcha code nodig is op mijn PC, maar nu loop ik tegen nog een obstakel op. Siddeburen bestaat volgens AliExpress niet meer?

Als ik mijn al ingevulde adres selecteer, wil het niet bestellen, met de melding dat iets bij mijn adres mist. Ga ik naar mijn adres om het aan te passen, mag ik het niet meer zelf invullen, maar moet ik een plaats selecteren uit een drop-down menu. En daar staat Siddeburen niet bij als plaats, noch Slochteren, Schildwolde, en nog wat andere dorpen rond hier. Midden-Groningen staat er wel, maar ja, da's de gefuseerde gemeente waar het allemaal onder valt, niet de plaatsen zelf.

Ik bestel eerst maar iets van een paar euro om te kijken of het goed gaat, want ik gok dat zolang de postcode + huisnummer correct zijn het wel aankomt, maar het is nogal slordig. Hebben sommigen hier dit ook ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:24:
Ik werd het al een beetje zat dat bij AliExpress telkens weer een Captcha code nodig is op mijn PC, maar nu loop ik tegen nog een obstakel op. Siddeburen bestaat volgens AliExpress niet meer?

Als ik mijn al ingevulde adres selecteer, wil het niet bestellen, met de melding dat iets bij mijn adres mist. Ga ik naar mijn adres om het aan te passen, mag ik het niet meer zelf invullen, maar moet ik een plaats selecteren uit een drop-down menu. En daar staat Siddeburen niet bij als plaats, noch Slochteren, Schildwolde, en nog wat andere dorpen rond hier. Midden-Groningen staat er wel, maar ja, da's de gefuseerde gemeente waar het allemaal onder valt, niet de plaatsen zelf.

Ik bestel eerst maar iets van een paar euro om te kijken of het goed gaat, want ik gok dat zolang de postcode + huisnummer correct zijn het wel aankomt, maar het is nogal slordig. Hebben sommigen hier dit ook ondervonden?
Gemeente invullen bij woonplaats is geen probleem hoor, heb ik hier ook (en mijn vorige adres ook). Straatnaam + huisnummer + postcode is hier altijd goed aangekomen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joen
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:24:
Hey... Dan woon ik slechts zo'n 3 KM of zo van je vandaan! :w
Dit is al wel zo'n 2 jaar het geval. Gelukkig heb ik mijn woonplaats nog kunnen invoeren totdat "City" een dropdown met gemeentenamen werd. :)
Ik kwam er achter dat dit euvel speelde doordat ik een 2e bezorgadres bij mij in de buurt wilde toevoegen bij de adressen op de AliExpress website.
Vooral de combinatie postcode + huisnummer is belangrijk voor PostNL.
Breaker schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:44:
[...]

Gemeente invullen bij woonplaats is geen probleem hoor, heb ik hier ook (en mijn vorige adres ook). Straatnaam + huisnummer + postcode is hier altijd goed aangekomen :)
Nu zou dat niet zo'n probleem meer zijn, maar voordat de fusiegemeente ontstond viel Siddeburen nog onder de gemeente Slochteren en Slochteren is ook een woonplaats. Dat kon nogal wat verwarring opleveren.

Een beter alternatief in mijn opinie:
Bij "State/Province/Region" kiezen voor "Other".
Daarna kun je bij "City/Department" gewoon je woonplaats invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky89
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-06 23:20

freaky89

Live life

*knip* Dit zijn wel de meest simpele vragen waar in 3 delen van dit topic meermaals op is geantwoord. Wat eigen inzet/research is wel op zijn plaats. Tevens zijn 'waar-koop-ik'-vragen niet de de bedoeling in dit topic.

[ Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 17-02-2020 19:58 ]

Every problem should be seen as a challenge or opportunity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:14
Ik bestel zeker nog wel op Ali maar even geen dingen die ik sneller nodig heb of duurder zijn dan pak em beet 15,-

Het duurt nu vanwege Covid allemaal wat langer, momenteel 5 bestellingen staan waarvan 3 onderweg waarvan 2 zeker 1,5 week duurden eer dat ze verzonden werden. 2 andere wachten al 2 weken op verzending maar ik hou hoop.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Vandaag viel me iets op wat me een poos geleden ook al eens opviel alleen zie ik het nu overal lijkt.
Ik zoek een product op AliExpress, check recensies en ow das mooi allemaal Hollanders die het ook gekocht hebben.
Check je de original tekst button zijn het zo'n beetje alleen maar Russen of andere figuren uit die regio.

Zitten die een Dotannetje te doen of wat is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-10 23:53
Zoals al eerder bericht heb ik nog steeds een pakketje 'in prossesing' staan (vanaf half januari).
Op de vraag gisteren van mij wanneer het verzonden wordt:
It may need to be delivered by the end of February, because China has been affected by the epidemic situation, employees can not go to work, and enterprises can not resume work, I hope you can understand, thank you
Mijn vermoeden is nu bevestigd maar laat de order wel staan. (alternatief is 5x duurder hier in Nederland).

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50

[Afbeelding]
Ik hoef alleen maar in te loggen als ik niet al ingelogd ben,als ik wel ben ingelogd hoef ik dit niet te doen.
Ik vind dit extra vervelend, want Aliexpress speelt zijn suggesties heel erg in op producten die je in het verleden hebt besteld en/of bekeken. En ik heb dit geweten...

Ik zag een plaatje van een product waarvan ik dacht "is dat echt? why?", een onderbroek waar aan de voorkant stoom uit leek te komen. Ik heb de productpagina geopend om te kijken wat nou precies de bedoeling ervan was en om de grappige foto door te sturen naar een vriend.
Vervolgens waren er maandenlang enkel productsuggesties op basis van dit artikel. En omdat er blijkbaar seksueel getinte woorden in de titel stonden, kan ik Aliexpress niet eens meer veilig openen zonder allerlei seksueel getinte direct op de voorpagina te zien.

Ik zou dus producten willen zien zonder dat dit direct aan mijn account gelinkt wordt, en/of suggesties op basis van bepaalde artikelen willen verwijderen. Dat eerste kan nu dus niet meer, en dat 2e heeft nooit gekund zonder meteen je hele account te verwijderen..

• JaxTeller
  • Laatst online: 08-10 21:26
Er zijn producten op AliExpress die je ook vanuit Europese landen kunt laten verzenden, betaal je dan ook belasting en invoerrechten?

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:25
JaxTeller schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:01:
Er zijn producten op AliExpress die je ook vanuit Europese landen kunt laten verzenden, betaal je dan ook belasting en invoerrechten?
Nee, want die producten zijn al in Europa.

• JaxTeller
  • Laatst online: 08-10 21:26
GioStyle schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:29:
[...]

Nee, want die producten zijn al in Europa.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Laatst online: 14-10 13:36

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Relevant nieuwsartikel:
Consumentenbond: koop geen elektronica bij webwinkels buiten EU
nieuws: Consumentenbond: koop geen elektronica bij webwinkels buiten EU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

WhatTheFuck schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:43:
Relevant nieuwsartikel:
Gelukkig roepen Tweakers dat hier al jaren.....kwestie van gezond verstand gebruiken.

De mensen die dat doorgaans niet doen gaan zich ook niet daartoe geroepen voelen door een artikel van de Consumentenbond....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

WhatTheFuck schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:43:
Relevant nieuwsartikel:
Gelukkig zijn er daar genoeg mensen die mooi uitleggen wat de aanraders zijn en dat je niet alles en iedereen zomaar moet vertrouwen! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30
Vandaag eindelijk via hit the golden egg genoeg gespaard (VIP 3-5, geld gaat naar je BG Pay account) op banggood een product voor nop besteld. De Blitzwolf BW-LT8 PIR, heb er al enkele van deze. Prima, opladen via USB. Lichtopbrengst is uitstekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Wasabi! op 24-02-2020 21:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:17
Wasabi! schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:41:
Vandaag eindelijk via hit the golden egg genoeg gespaard (VIP 3-5, geld gaat naar je BG Pay account) op banggood een product voor nop besteld. De Blitzwolf BW-LT8 PIR, heb er al enkele van deze. Prima, opladen via USB. Lichtopbrengst is uitstekend.
Is niet goed hee. Kan ontploffen. Kijk maar naar de nos van gisteren. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasabi!
maartend schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:05:
[...]

Is niet goed hee. Kan ontploffen. Kijk maar naar de nos van gisteren. 8)
Originele Apple, Sony accu's, Samsung, etc ontploffen ook gewoon hoor.
Altijd grappig over dat CE label, betekend China Export en Conformité Européenne, het is maar hoe je het leest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Wasabi! : Volgens mij was de opmerking van @maartend sarcastisch bedoeld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasabi!
nero355 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:32:
@Wasabi! : Volgens mij was de opmerking van @maartend sarcastisch bedoeld ;)
Dat idee had ik ook wel hoor, daarom is zo'n onderzoek ook weer zo relatief. Zelf goede ervaringen met Blitzwolf, Ugreen, Comfast, etc. Wel aangekocht via de officiële shops bij AE (bij twijfel altijd dubbelchecken, ze noemen zich allemaal original, official, etc), er zijn ook weer zoveel nepshops. Banggood eigenlijk ook nooit problemen gehad met Digoo, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:25
Als je een lader van €1 gaat kopen, verwacht dat ie het goed doet en ook nog eens aan alle eisen voldoet, dan heb je ook op zijn zachtst gezegd ook wel boter op je hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibead
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 21:26
Mijn ervaring is anders. De Ali leveringen zijn sneller dan ooit - binnen een week in de bus in plaats van een maand. Zover ik weet is een virus niet overdraagbaar via goederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ibead schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:30:
Zover ik weet is een virus niet overdraagbaar via goederen.
Juist wel en daarom bestel ik voorlopig helemaal niks meer uit China :)

Voorlopig ook niks nodig gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Door diverse wetenschappers en artsen wordt in de media telkens uitgelegd dat virussen op dode waren zoals pakketjes erg snel overlijden en dat men zich geen zorgen hoeft te maken over pakketjes uit China.
Bacteriën en schimmels daarentegen leven volgens mij overal wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibead
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 21:26
nero355 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 23:56:
[...]

Juist wel en daarom bestel ik voorlopig helemaal niks meer uit China :)

Voorlopig ook niks nodig gelukkig!
Ik denk dat je je vergist, want dit staat in de Q&A van de RIVM:

Kun je ook besmet raken als je een pakketje uit China bestelt?
Coronavirussen verspreiden zich via mensen en dieren. Buiten het lichaam kunnen ze niet goed overleven. Zeker niet op karton, verpakkingsmateriaal of andere spullen. Andere coronavirussen verspreiden zich niet op deze manier en we hebben geen reden om aan te nemen dat dit voor dit nieuwe coronavirus (COVID-19) anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Van mijn vier (eind december) bestelde pakketjes is de eerste aangekomen, en dan nog wel net de enige die voor een bepaalde verjaardagsdatum 'noodzakelijk' was. Er is er weer één verzonden (accepted by airline) en de andere twee staan nog op niet verzonden.
Niet gek voor een land dat gebukt gaat onder de gevolgen van een virus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Durango
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05-2023
Ben blij dat mensen bewust worden gemaakt van de gevaren die eraan kunnen zitten een gevaarlijke telefoon lader, of kerst verlichting zijn simpelweg voorbeelden zodat mensen bewust worden van de mogelijke gevaren.

Een ander zeer gevaarlijk en dodelijk product wat o.a. makkelijk bij Chinese webshops te koop is zijn UVC lampen. Deze lampen hebben vaak een hele duidelijke toepassing en worden gewoon verkocht als 'huishoudproduct'

Er is genoeg over te vinden (ook hele zieke zooi...)

Maar deze youtuber maakt altijd wel leuke video

Of als je wat meer van de donkere kant wilt zien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:51

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Durango schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:28:
Ben blij dat mensen bewust worden gemaakt van de gevaren die eraan kunnen zitten een gevaarlijke telefoon lader, of kerst verlichting zijn simpelweg voorbeelden zodat mensen bewust worden van de mogelijke gevaren.

Een ander zeer gevaarlijk en dodelijk product wat o.a. makkelijk bij Chinese webshops te koop is zijn UVC lampen. Deze lampen hebben vaak een hele duidelijke toepassing en worden gewoon verkocht als 'huishoudproduct'

Er is genoeg over te vinden (ook hele zieke zooi...)

Maar deze youtuber maakt altijd wel leuke video
[YouTube: Awesome flesh-burning death lamp. (Germicidal UV)]

Of als je wat meer van de donkere kant wilt zien
[YouTube: The Ultraviolet Energy Gun!  An Arc Mercury Luminescent Quartz Germicidal Lamp!]
BigClive is een prima kanaal. Veel info over o.a. powerbanks.Die lamp heb ik trouwens in huis ;) Nodig voor een (veilig) projectje. Veel LED lampen zijn ook erg onveilig.

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Durango
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05-2023
Schinnen-groen schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:35:
[...]

BigClive is een prima kanaal. Veel info over o.a. powerbanks.Die lamp heb ik trouwens in huis ;) Nodig voor een (veilig) projectje. Veel LED lampen zijn ook erg onveilig.
Ja een echte droogkloot is het :*)
YouTube: EEVblog EEVblog heeft ook altijd goede humor

Maar pas op met dat hele UV(C) gebeuren dat blauwe licht kan erg verraderlijk zijn. Ik heb een 40watt UV bouwlamp (aliexpress) voor een resin 3D printer dat blauwe licht ziet er niet echt fel uit aan je ogen maar het heeft wel de kracht om een hoop in je ogen te slopen (lasogen of erger)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:51

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Durango schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 00:20:
[...]

Maar pas op met dat hele UV(C) gebeuren dat blauwe licht kan erg verraderlijk zijn. Ik heb een 40watt UV bouwlamp (aliexpress) voor een resin 3D printer dat blauwe licht ziet er niet echt fel uit aan je ogen maar het heeft wel de kracht om een hoop in je ogen te slopen (lasogen of erger)
EEVBlog is ook uitstekend qua "leering ende vermaeck", alleen kan ik niet aan zijn stem wennen. Hij heeft ook veel spul uit China getest/beoordeeld.

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Durango schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 00:20:
[...]

Zag ik gister op amazon. Tandpasta met blauw licht technologie https://www.amazon.de/Sig...e-Now-Pack/dp/B00JPEGBP0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

In het kader van beter-laat-dan-nooit, allerlei 'health' aanbiedingen bij BG:

Protective face mask, medical gloves, splash protective glasses, allerlei soorten thermometers, filter breathing masks, lucht reinigers, O2 vingertip meters, steriliserende tandenborstelhouders, contact loze zeepdispensers, draagbare UV desinfecteer lampen, carbon filters, lucht steriliseerders, medische isolatietenten, enzovoorts, enzovoorts.

Het houdt niet op!
Bestel nu, rechtstreekse levering uit China! :+ *O* _O-

Stuur liever verse knoflook en gember; da's beter voor je gestel... oOo
https://www.distrifood.nl...oor-coronavirus-101132029
https://nos.nl/artikel/23...der-door-coronavirus.html

[ Voor 19% gewijzigd door ehtweak op 28-02-2020 12:37 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
ehtweak schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:29:
In het kader van beter-laat-dan-nooit, allerlei 'health' aanbiedingen bij BG:

Protective face mask, medical gloves, splash protective glasses, allerlei soorten thermometers, filter breathing masks, lucht reinigers, O2 vingertip meters, steriliserende tandenborstelhouders, contact loze zeepdispensers, draagbare UV desinfecteer lampen, carbon filters, lucht steriliseerders, medische isolatietenten, enzovoorts, enzovoorts.

Het houdt niet op!
Bestel nu, rechtstreekse levering uit China! :+ *O* _O-

Stuur liever verse knoflook en gember; da's beter voor je gestel... oOo
https://www.distrifood.nl...oor-coronavirus-101132029
https://nos.nl/artikel/23...der-door-coronavirus.html
Met veel knoflook hou je mensen ook op afstand........

€1,77 korting vanaf €13,28 bij AliExpress met de volgende coupon, zie link.

https://campaign.aliexpre...7&wh_pid=cover_stars_page

De code is geldig vanaf 2 maart tot 9 maart, wel alvast te claimen. De code kan worden toegepast op alle producten, niet alleen fashion.

Validity period: Mar 2, 09:00 AM CET - Mar 9, 07:59 AM CET
Can be used on: all items in AliExpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Laatst online: 13-10 23:48
Iemand opgevallen dat sinds een 3 tal weken meestal hoge verzendkosten aangerekend word? Verzending is ook sneller zo blijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Call of Duty
Spacewide schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:49:
Iemand opgevallen dat sinds een 3 tal weken meestal hoge verzendkosten aangerekend word? Verzending is ook sneller zo blijkt.
Ja klopt, ineens overal 4 of 6 euro naar Italië of Nederland (de twee landen waar ik zit). Dat was eerst helemaal niet zo.

Wel vervelend want sinds ik in de randstad woon komen alle pakketjes zónder tracking met een 50/50 kans bij mij thuis of niet. Verdwijnt ineens vet veel. In Italië hetzelfde verhaal maar dat ligt zéér waarschijnlijk aan de Italianen en niet aan de verzendmethode :p Hier verdwijnt het namelijk als het het dorp binnen is. Ligt waarschijnlijk op het postkantoor maar op mijn niet-thuis-briefje staat dan als mijn naam '4PX' of de naam van de afzender, 'Lao Liesheng' of zoiets. En ja, dan klopt de naam op mijn ID-kaart niet met wat er op het briefje staat. En dan stopt het hele proces direct.

Lang verhaal kort; ik moet dus wel de duurdere opties nemen. Maar die zijn wel ineens een heel stuk duurder geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
Spacewide schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:49:
Dat viel mij inderdaad ook op. Het weerhoud mij ook steeds vaker van diverse aankopen, omdat dan de verzendkosten zo'n beetje de productkosten overstijgen.
Daarnaast valt het mij op dat er ook steeds minder goedkope / trage verzendmethoden beschikbaar zijn om uit te kiezen.
Ten slotte valt mij op dat bestellingen die ik tijdens de Corona periode heb besteld en waarbij ik gekozen heb voor AliExpress Standard Shipping prima vlot binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Call of Duty schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:39:
[...]

Ja klopt, ineens overal 4 of 6 euro naar Italië of Nederland (de twee landen waar ik zit). Dat was eerst helemaal niet zo.

Wel vervelend want sinds ik in de randstad woon komen alle pakketjes zónder tracking met een 50/50 kans bij mij thuis of niet. Verdwijnt ineens vet veel. In Italië hetzelfde verhaal maar dat ligt zéér waarschijnlijk aan de Italianen en niet aan de verzendmethode :p Hier verdwijnt het namelijk als het het dorp binnen is. Ligt waarschijnlijk op het postkantoor maar op mijn niet-thuis-briefje staat dan als mijn naam '4PX' of de naam van de afzender, 'Lao Liesheng' of zoiets. En ja, dan klopt de naam op mijn ID-kaart niet met wat er op het briefje staat. En dan stopt het hele proces direct.

Lang verhaal kort; ik moet dus wel de duurdere opties nemen. Maar die zijn wel ineens een heel stuk duurder geworden.
Joen schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:33:
[...]

Dat viel mij inderdaad ook op. Het weerhoud mij ook steeds vaker van diverse aankopen, omdat dan de verzendkosten zo'n beetje de productkosten overstijgen.
Daarnaast valt het mij op dat er ook steeds minder goedkope / trage verzendmethoden beschikbaar zijn om uit te kiezen.
Ten slotte valt mij op dat bestellingen die ik tijdens de Corona periode heb besteld en waarbij ik gekozen heb voor AliExpress Standard Shipping prima vlot binnen komen.
Aan wat voor producten moet ik dan denken waarbij de verzendkosten zo hoog zijn?
Ik ben het zelf nog niet tegengekomen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
schumi2004 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:40:
[...]

[...]

Aan wat voor producten moet ik dan denken waarbij de verzendkosten zo hoog zijn?
Even gekeken in mijn winkelwagentje en dit zijn zo ff snel een paar voorbeelden die ik kan vinden:
  • Boxershorts van €2,74 per stuk met AliExpress Standard Shipping van €5,= als goedkoopste optie.
  • Assortiment LED lampjes 5 mm 100 stuks voor €1,01 met Yanwen Economic Air Mail van €1,36 als goedkoopste verzendoptie.
Tsjah... Nu ik er zo op ga letten kom ik het natuurlijk niet zo veel tegen. Alhoewel ik de producten waarbij het voor komt ook zelden aan mijn winkelwagentje toevoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Laatst online: 13-10 23:48
@schumi2004 Ik bestel nu en dan eens wat bescherming voor m'n telefoon.
- Het laatste voorbeeld 0.90 euro voor 1 glaasje en de verzending bedraagt 1.30 euro.
- Addressable led strips, prijs verhoging + 3 euro verzending.
- Barrow HD fittings voor water-cooling plots verzending, die dan even duur is al de fitting zelf.
Kleine dingen, mogelijks zelfs muggenzift. Maar de trend zet zich voort bij veel verkopers. Wat meer diggen is vaak de oplossing. Ik vermoed dat het COVID19 virus hierin meespeelt.

En een tweede punt wat ik al zéér lang over hekel is de zoekmachine. Soms wissel ik van taal en kom ik heel wat meer of minder dingen tegen. Of via een VPN zie ik nog meer dan via een Belgisch IP-adres. Filtert de overheid dingen weg? Het voelt zo niet geoptimaliseerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Spacewide op 02-03-2020 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Aliexpress houdt de verkopers wel een beetje de hand boven het hoofd volgens mij.
Reminder: While there are still delays in shipping, more and more packages are being shipped every day. If you're not willing to continue waiting, you will need to wait 72 hours the seller to approve cancellation. We will send you a refund automatically if the seller fails to ship the order within: 1days 2hours 16minutes 53seconds.
en dan kijk ik nu een paar dagen later weer
Reminder: While there are still delays in shipping, more and more packages are being shipped every day. If you're not willing to continue waiting, you will need to wait 72 hours the seller to approve cancellation. We will send you a refund automatically if the seller fails to ship the order within: 12days 23hours 16minutes 53seconds.
Had dit bij een eerdere bestelling ook al. Toen maar een refund aangevraagd, maar dat werd niet gehonoreerd door de verkoper. Kreeg gelijk een T&T code toegestuurd. En maar weer wachten. Verrassend genoeg een paar andere bestellingen wel 'gewoon' binnen 2 weken in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
schumi2004 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:40:
[...]

[...]

Custom PCI-E kabels had het ineens. Eerder niet. FLoveMe screen protectors, altijd free shipping, nu ineens alleen nog maar zonder tracking. (of dus betalen voor dezelfde shipping als eerst mét tracking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Freakster86 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:47:
Aliexpress houdt de verkopers wel een beetje de hand boven het hoofd volgens mij.

[...]

en dan kijk ik nu een paar dagen later weer
[...]

Had dit bij een eerdere bestelling ook al. Toen maar een refund aangevraagd, maar dat werd niet gehonoreerd door de verkoper. Kreeg gelijk een T&T code toegestuurd. En maar weer wachten. Verrassend genoeg een paar andere bestellingen wel 'gewoon' binnen 2 weken in huis.
Ik heb slechts 1 bestelling gehad die na een maand nog steeds geen track & trace code had en waarbij de verkoper ook nergens op reageerde. Na een maand met automatische verlengingen waar binnen de verkoper het pakket moet verzenden vond ik het wel welletjes en heb ik mijn bestelling geannuleerd.
Wat schets mijn verbazing? Binnen slechts enkele minuten was de annulering al goedgekeurd en bevestigd dat ik mijn geld terug krijg. Inmiddels heb ik gisteren het geld op mijn bankrekening ontvangen.
Ik vermoed dat voor deze specifieke bestelling het verzoek niet eens bij de verkoper is geweest, maar dat het AliExpress systeem het automatisch goedkeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Krijgen jullie ook een login pagina als je naar https://www.aliexpress.com/item/32891253464.html gaat ?!

Of gewoon op de link clickt gepost in : Q in "Nieuwe Proxmox/NAS server. Advies gevraagd." :?

Echt irritant! :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
nero355 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:33:
Krijgen jullie ook een login pagina als je naar https://www.aliexpress.com/item/32891253464.html gaat ?!

Of gewoon op de link clickt gepost in : Q in "Nieuwe Proxmox/NAS server. Advies gevraagd." :?

Echt irritant! :F
Je bedoelt zoiets als in JBS in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3" of gaat het om een andere pagina?

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 29 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic

Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU