[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:27
ehtweak schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:00:
Ik zat te twijfelen of ik het filmpje alhier zal posten. :)
Maar dat is wellicht teveel ontgoocheling voor die-hard AE fans onder ons.

Dan slechts een verwijzing: ehtweak in "Het leuke, vrolijke en grappige nieuws topic"
Hij slaat de plank wel op een gegeven moment mis.

Als ik iets koop bij AE voor een tientje en datzelfde product kost het bij een Nederlandse webshop het viervoudige. Is het product dan opeens veilig omdat een Nederlandse webshop het product verkoopt? Of kost het het viervoudige omdat er meerdere partijen van profiteren?

Ik weet voor mezelf hoe het in elkaar steekt. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-03-2020
Beetje jammer dat hij niet de goede punten van AliExpress noemde: bij welke Nederlandse webwinkel, krijg je gewoon je geld terug gestort nadat ze je shit geleverd hebben? En je kunt er ook heel veel goede spullen bestellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FOIxg3Pu4CdQhvCQLvTirV8v/full.jpg

Vandaag dit Santoku keukenmes van 5 inch binnen gekregen: daar heb ik net € 6,12 voor betaald en is gewoon lekker scherp. Het is wel geen heel groot keukenmes. Maar het is van verassend goede kwaliteit :) Heb er direct mijn patatten mee gesneden :+

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

GioStyle schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:33:
[...]

Ik weet voor mezelf hoe het in elkaar steekt. :D
Ik ook.
Desondanks blijft het een grappig filmpje dat de absurditeit van (sommige) China webwinkel aankoopgektes en -gekkies in beeld brengt... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Heeft iemand ervaring met parfum flesjes die niet lekken?
Ik heb deze twee al beide veelvuldig geprobeerd maar ze blijven altijd langzaam (maar toch veel te snel) leeglopen.
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61%2BAdEDQNZL._SY355_.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/JQsAAOSwAtlap531/s-l400.jpg

Nu zag ik deze voorbij komen maar nog geen ervaring mee:
https://www.aliexpress.com/item/32895580718.html

Het hoeft niet mooi te zijn, gewoon iets handig om parfum mee te nemen in kleine hoeveelheid zonder te lekken. Ook geen ingenieus systeem om het te vullen. Gewoon dopje eraf schroeven in het buisje volspuiten werkt ook prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycoxl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-05 23:51
Markos schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:38:
Heeft iemand ervaring met parfum flesjes die niet lekken?
Ik heb deze twee al beide veelvuldig geprobeerd maar ze blijven altijd langzaam (maar toch veel te snel) leeglopen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Nu zag ik deze voorbij komen maar nog geen ervaring mee:
https://www.aliexpress.com/item/32895580718.html

Het hoeft niet mooi te zijn, gewoon iets handig om parfum mee te nemen in kleine hoeveelheid zonder te lekken. Ook geen ingenieus systeem om het te vullen. Gewoon dopje eraf schroeven in het buisje volspuiten werkt ook prima :+
Heb ze zelf van Amazon die lekken niet zijn wel wat duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 16:47

red bull

Keeps me awake !

psycoxl schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 00:30:
[...]

Heb ze zelf van Amazon die lekken niet zijn wel wat duurder
Lekken ook nog nooit last van gehad.. gebruik wel altijd kleine trechterhttps://s.click.aliexpress.com/e/7QclrMxQx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
CryRaven schreef op zondag 24 november 2019 @ 20:20:
Ik loop tegen het volgende aan:

Ik heb een item besteld op AliExpress, echter heeft de koper het nog niet verzonden binnen de aangegeven tijd.

Hij heeft nog een dag en dan is de tijd verstreken, klopt het dan dat ik automatisch een refund krijg?

Heb hier nog geen ervaring mee.
als het te lang duurt zelf een verzoek doen tot teruggave!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-05 11:43
dewaal schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:43:
[...]

als het te lang duurt zelf een verzoek doen tot teruggave!
Al gedaan.
3 dagen later stond het geld alweer op de rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter spijker
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:34
Hi. Ik heb een kleine bestelling gedaan op aliexpress, nou krijg ik na 2 dagen het bericht of ik 1 usd extra wil over maken omdat de logistic kosten zijn gestegen. Moet ik hiermee akkoord gaan? Of heeft de verkoper gewoon te leveren?
Indien de verkoper niet wil leveren dan een dispute aanmaken? Ik kan ook een volledige refund krijgen, maar dat wil ik eigenlijk niet. Graag advies in deze.

SE 11x365WP ONO + 10x365WP WZW + 4 x365WP ZWZ. Totaal 9100WP. Gasloos sinds 06-2022: L/W warmtepomp NIBE BVA-SVM 10-200, AMS 10-12. L/L warmtepomp MHI SCM50-ZSW triple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:45

13art

Moderator Mobile
Peter spijker schreef op maandag 9 december 2019 @ 07:54:
Hi. Ik heb een kleine bestelling gedaan op aliexpress, nou krijg ik na 2 dagen het bericht of ik 1 usd extra wil over maken omdat de logistic kosten zijn gestegen. Moet ik hiermee akkoord gaan? Of heeft de verkoper gewoon te leveren?
Indien de verkoper niet wil leveren dan een dispute aanmaken? Ik kan ook een volledige refund krijgen, maar dat wil ik eigenlijk niet. Graag advies in deze.
Had ik ook een keer, niks mee gedaan, werd uiteindelijk gewoon geleverd.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:47
Peter spijker schreef op maandag 9 december 2019 @ 07:54:
....
Indien de verkoper niet wil leveren dan een dispute aanmaken? ..........
Waarschijnlijk heeft de verkoper alleen maar klanten willen lokken of de bijkomende kosten niet goed doorberekend of wil zelfs van de levering af. Helaas weet je dit pas als je het artikel wel of niet ontvangen hebt.
Omdat je besteld hebt moet de verkoper verzenden binnen een week.
Doet hij dit niet volgt refund en strafpunten voor de verkoper
Doet hij alsof, levert een nr., maar verzend niet, kan jij na 60 dagen een refund vragen.

Er is ook een kans als je bijbetaald dat de goederen alsnog niet worden opgestuurd.
Dan ben je waarschijnlijk de extra bijdrage kwijt.
De verkoper wil geen strafpunten en wil daarom dat jij annuleert. (dan krijg jij deze)
Annuleer jij, dan kan je geen feedback geven, maar heb je je geld redelijk snel terug.
Doe je niks, krijg je je geld na 60 dagen en een dispute en kan je wel negatieve feedback geven.
Persoonlijk zou ik nimmer bijbetalen en afhankelijk van het bedrag de bestelling op zijn beloop laten of annuleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter spijker
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:34
@elinx @l3art bedankt! Ik ga het even op zijn beloop laten. Wordt vervolgd.

SE 11x365WP ONO + 10x365WP WZW + 4 x365WP ZWZ. Totaal 9100WP. Gasloos sinds 06-2022: L/W warmtepomp NIBE BVA-SVM 10-200, AMS 10-12. L/L warmtepomp MHI SCM50-ZSW triple.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
Ik heb weer een lesje geleerd: ze leken zo geweldig die LED lampen van EnwYe. Maar schijn bedriegt en binnen een week tijd, begaf de eerste lamp het al. Plotseling was het donker in de woonkamer :X

De lampen worden gewoon heel erg warm en na een tijdje neemt de hoeveelheid licht gewoon af: bij het net aanzetten van de lamp, had ik 42lux en na een halfuurtje was het nog maar 30lux. Dus ik heb de IKEA lampen weer terug geplaatst: die werken alweer meer dan 5 jaar en geven 23lux licht. Wat in-principe voldoende is.

Lijkt mij verder trouwens ook een pot nat op AliExpress: zullen best goede LED lampen tussen zitten. Maar ik ben bang dat deze meeste niet deugen en dat het duurkoop is. Dan kun je net zo goed bij IKEA RYET lampen van 5watt kopen. Die geven wellicht iets minder licht dan die 9watt lampen van AliExpress, maar het is tenminste wel kwaliteit en voldoet aan Europese veiligheidsnormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09-2020
ONEPlus 7T bij Banggood.

In de aanloop van dat hele black friday (en nog wat met de monday) gedoe heb ik mijn slag geslagen en bij Banggood een OnePlus 7T (de 8Gb, 256Gb versie) besteld voor de mooie prijs van € 444,03 inclusief verzending via Priority Air Mail.
Betaald met PayPall.
Besteld op 12-11-2019 en de verzending zou zijn op 17-11-2019.
ZOU......tot op de dag van vandaag is er nog niets verzonden en heb zelf al een viertal keer gevraagd hoe en wat.
Steeds krijg ik hetzelfde antwoord dat het item niet in stock is en dat ze er sorry onder zijn.
Op Banggood is het artikel gewoon te bestellen en lijkt het gewoon op voorraad te zijn.
Wat me ook opvalt is dat er in mijn order, bij deze gsm er een refund knop actief is. Heb ik eigenlijk nog niet eerder gezien.
Krijg het gevoel alsof ik aan het lijntje gehouden word en dat ze liever van de koop af willen.
Krijg ook een soort machteloos gevoel want wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:43
XiaomiGlobal schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 01:00:
Ik heb weer een lesje geleerd: ze leken zo geweldig die LED lampen van EnwYe. Maar schijn bedriegt en binnen een week tijd, begaf de eerste lamp het al. Plotseling was het donker in de woonkamer :X

De lampen worden gewoon heel erg warm en na een tijdje neemt de hoeveelheid licht gewoon af: bij het net aanzetten van de lamp, had ik 42lux en na een halfuurtje was het nog maar 30lux. Dus ik heb de IKEA lampen weer terug geplaatst: die werken alweer meer dan 5 jaar en geven 23lux licht. Wat in-principe voldoende is.

Lijkt mij verder trouwens ook een pot nat op AliExpress: zullen best goede LED lampen tussen zitten. Maar ik ben bang dat deze meeste niet deugen en dat het duurkoop is. Dan kun je net zo goed bij IKEA RYET lampen van 5watt kopen. Die geven wellicht iets minder licht dan die 9watt lampen van AliExpress, maar het is tenminste wel kwaliteit en voldoet aan Europese veiligheidsnormen.
Ik heb er van Ming&Ben (https://www.aliexpress.com/item/32836423432.html), en die doen het wel zoals het moet.

Ik durf geregeld nog wel eens wat LED's te kopen, maar sommige zaken krijg je dus echt wel waarvoor je betaalt: slechte kwaliteit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
azerty schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:28:
[...]

Ik heb er van Ming&Ben (https://www.aliexpress.com/item/32836423432.html), en die doen het wel zoals het moet.

Ik durf geregeld nog wel eens wat LED's te kopen, maar sommige zaken krijg je dus echt wel waarvoor je betaalt: slechte kwaliteit :+
Dus deze is wel goed volgens jou? Ik wilde deze namelijk bestellen om uit te proberen, maar las tussen vraag en antwoord van het product ook dat de lamp bij diverse binnen een paar maanden stuk ging.

Van die andere lampen heb ik gewoon een geschil in gediend, dat ze binnen een week stuk waren gegaan. En verrassende genoeg kreeg ik daar het geld van terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-05 14:16
Deff schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:30:
ONEPlus 7T bij Banggood.

In de aanloop van dat hele black friday (en nog wat met de monday) gedoe heb ik mijn slag geslagen en bij Banggood een OnePlus 7T (de 8Gb, 256Gb versie) besteld voor de mooie prijs van € 444,03 inclusief verzending via Priority Air Mail.
Betaald met PayPall.
Besteld op 12-11-2019 en de verzending zou zijn op 17-11-2019.
ZOU......tot op de dag van vandaag is er nog niets verzonden en heb zelf al een viertal keer gevraagd hoe en wat.
Steeds krijg ik hetzelfde antwoord dat het item niet in stock is en dat ze er sorry onder zijn.
Op Banggood is het artikel gewoon te bestellen en lijkt het gewoon op voorraad te zijn.
Wat me ook opvalt is dat er in mijn order, bij deze gsm er een refund knop actief is. Heb ik eigenlijk nog niet eerder gezien.
Krijg het gevoel alsof ik aan het lijntje gehouden word en dat ze liever van de koop af willen.
Krijg ook een soort machteloos gevoel want wat kan ik doen?
Dat is altijd vervelend, ik heb dat ook eens gehad met een toestel van Xiaomi en een paar filters voor de Air Purifier. Beide waren veel goedkoper dan ergens anders. Grote kans dat ze het gebruiken als lokkertje óf dat ze domweg teveel orders ontvangen voor hun voorraad. Vaak zie je dat ze uberhaubt geen voorraad hebben maar dat de leverancier meestal direct kan leveren. Maar als die ineens problemen heeft in productie, voorraad, logistiek, etc. Ja dan moeten ze op zoek naar een ander.

Onder aan de streep; geen toestel voor Bassie! Dat het toestel wel gewoon te bestellen is op de site wekt geen vertrouwen op maar die voorraad-indicatie is net zo betrouwbaar als mijn kat die net doet alsof ie nog geen eten heeft gehad.

Ik zou geen refund doen maar ze elke 2 dagen weer een berichtje sturen. Ondertussen natuurlijk wel andere sites in de gaten houden, mocht daar ineens hetzelfde toestel te koop zijn voor een gelijke prijs..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

XiaomiGlobal schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:02:
[...]

Dus deze is wel goed volgens jou? Ik wilde deze namelijk bestellen om uit te proberen, maar las tussen vraag en antwoord van het product ook dat de lamp bij diverse binnen een paar maanden stuk ging.

Van die andere lampen heb ik gewoon een geschil in gediend, dat ze binnen een week stuk waren gegaan. En verrassende genoeg kreeg ik daar het geld van terug.
Waarom nog? Risico bij china shops op LED lampen van dubieuze kwaliteit en kleur
Bij Action heb je al ledlampen (met normale fitting) vanaf 85cent! En die mag je testen in de winkel. En nog meer zekerheid en beetje kwaliteit extra bij Ikea.
Ik ben fan geweest van China shopping voor veel producten, maar sinds de Hema, Xenos, Action en Blokker de trends nog sneller volgen, kan ik sommige producten die ze massaal inkopen net zo goed in NL en goedkoper halen, met de zekerheid dat de echte troep er al is uitgefilterd door de lokale contactpersonen van de Hema, Xenos en Action in china

Steeds vaker vraag ik mij af en vind nog maar zelden producten die ik echt uit China haal. Laatste producten zijn op dit moment de fietslampjes (koplamp, LED, USB oplaadbaar) welke hier nog 5x zo duur zijn. Maar ook dat zal niet lang meer duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:30
Call of Duty schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:24:
[...]

Dat is altijd vervelend, ik heb dat ook eens gehad met een toestel van Xiaomi en een paar filters voor de Air Purifier. Beide waren veel goedkoper dan ergens anders. Grote kans dat ze het gebruiken als lokkertje óf dat ze domweg teveel orders ontvangen voor hun voorraad. Vaak zie je dat ze uberhaubt geen voorraad hebben maar dat de leverancier meestal direct kan leveren. Maar als die ineens problemen heeft in productie, voorraad, logistiek, etc. Ja dan moeten ze op zoek naar een ander.

Onder aan de streep; geen toestel voor Bassie! Dat het toestel wel gewoon te bestellen is op de site wekt geen vertrouwen op maar die voorraad-indicatie is net zo betrouwbaar als mijn kat die net doet alsof ie nog geen eten heeft gehad.

Ik zou geen refund doen maar ze elke 2 dagen weer een berichtje sturen. Ondertussen natuurlijk wel andere sites in de gaten houden, mocht daar ineens hetzelfde toestel te koop zijn voor een gelijke prijs..
En op het moment dat de order wordt geannuleerd, refund wordt aangevraagd of in dispute wordt gezet ivm lange wacht tijd wordt de status plots veranderd naar verzonden, ongeacht of er daadwerkelijk wat is verstuurd. Ik maak dit al zo vaak mee dat ik niet eens meer de moeite neem om te zoeken naar de "echte" koopjes. Ik betaal liever iets meer bij een verkoper met een goede status dan prijsduikers die de boel aan het flessen zijn.

Ik merk zelf dat vaak niet zo snel meer dingen uit China bestel maar eerder naar de action of kruidvat loop en vaak al voor een acceptabele prijs voor mijn "needs" terecht kan.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 10-12-2019 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
XiaomiGlobal schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:02:
[...]

Deze zitten in elk geval al > 1 maand in een lamp of 6 in de woonkamer. Nu is het wel zo dat ze dagelijks misschien een uur of 2 aanliggen, niet meer. Voorlopig doen ze het nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vorige week kreeg ik een mailtje van Royal Shipments dat er een pakketje onderweg zou zijn. Het pakketje van 63 gram zou nu in een warehouse in Polen zijn.
Voor ik zover kan nakijken heb ik niets besteld wat dit gewicht heeft. Ook niets in de periode dat het pakketje is aangemeld. Er staat een datum bij.
Vanochtend keek ik nog een keer bij de track en trace en daar staat dat het pakketje vandaag wordt bezorgd in Polen, althans er staat "out for delivery".
Het adres is mijn adres wat er staat.

Kan het niet zo zijn dat er een Chinese verkoper zich vergist heeft met een etiketlabel?
De afzender kan ik zo ook niet vinden die bij een pakketje hoort wat ik nog moet krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-05 16:20
fietsbob schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:07:
Vorige week kreeg ik een mailtje van Royal Shipments dat er een pakketje onderweg zou zijn. Het pakketje van 63 gram zou nu in een warehouse in Polen zijn.
Voor ik zover kan nakijken heb ik niets besteld wat dit gewicht heeft. Ook niets in de periode dat het pakketje is aangemeld. Er staat een datum bij.
Vanochtend keek ik nog een keer bij de track en trace en daar staat dat het pakketje vandaag wordt bezorgd in Polen, althans er staat "out for delivery".
Het adres is mijn adres wat er staat.

Kan het niet zo zijn dat er een Chinese verkoper zich vergist heeft met een etiketlabel?
De afzender kan ik zo ook niet vinden die bij een pakketje hoort wat ik nog moet krijgen.
Dat kan, ik had een tijd geleden een pakketje ontvangen die ik nooit besteld had (ik vermoed PS controller opzet knoppen?). Het is altijd opletten of bestellingen die langer dan 2 maanden geleden zijn gedaan, wel ontvangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
Get!em schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:35:
[...]

Waarom nog? Risico bij china shops op LED lampen van dubieuze kwaliteit en kleur
Bij Action heb je al ledlampen (met normale fitting) vanaf 85cent! En die mag je testen in de winkel. En nog meer zekerheid en beetje kwaliteit extra bij Ikea.
Ik ben fan geweest van China shopping voor veel producten, maar sinds de Hema, Xenos, Action en Blokker de trends nog sneller volgen, kan ik sommige producten die ze massaal inkopen net zo goed in NL en goedkoper halen, met de zekerheid dat de echte troep er al is uitgefilterd door de lokale contactpersonen van de Hema, Xenos en Action in china

Steeds vaker vraag ik mij af en vind nog maar zelden producten die ik echt uit China haal. Laatste producten zijn op dit moment de fietslampjes (koplamp, LED, USB oplaadbaar) welke hier nog 5x zo duur zijn. Maar ook dat zal niet lang meer duren.
Je hebt zeker gelijk: ik heb ook even op die site van Action gekeken en inderdaad, kwa prijs doet het eigenlijk niet direct onder voor AliExpress. Voor € 1,60 heb je al een 10watt LED lamp, die 810lumen heeft.

En voor nog geen € 3 een lamp met 1500lumen 8)7 Dus nee ik snap wel wat je bedoeld. Maar op AliExpress bestel je voor € 1,60 een 18watt LED lamp. Dus dat is alsnog goedkoper dan Action: alleen je kunt niet ervan op aan dat het ook kwaliteit is....

Ik lees bij de vraag en antwoord niets anders, dan mensen die vertellen dat de lampen binnen enkele maanden stuk gingen. En ik zie ook dat die AliExpress merken bijna allemaal EpiStar gebruiken, dus dat lijkt mij een pot nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncan90
  • Laatst online: 22-02 10:42
Half oktober viel mijn oog op de umidigi f2.
Een prachtige telefoon dus heb ik deze besteld bij de umidigi store gbr. 2 weken later heb ik mn geld terug ontvangen niet meer te leveren voor de prijs waarvoor men hem aanbood.
Poging 2 ging via n andere umidigi store die hem ook niet kon leveren achter af,.koste nog 6,5 euro aan de dollar koers.
Dus op 22-10 meer dan n maand verder deze besteld bij banggood zou verzonden worden op 10-12.
nu na een chat te horen gekregen dat deze telefoon pas na 31-12 verstuurd gaat worden .
dat in verband met leverings problemen .
T gaat goed ze kunnen wel deze telefoon verkopen maar niet leveren.
Deze keer heb ik besloten om maar af te wachten ik heb al veel mee gemaakt met ali en consorten maar dit nog nooit..
T gekke van alles is nog dat ik wel de telefoon hoesjes al 2 weken binnen heb voor deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
duncan90 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:15:
........
T gaat goed ze kunnen wel deze telefoon verkopen maar niet leveren.
Deze keer heb ik besloten om maar af te wachten ......
Veel succes met afwachten, ik hoop het wel voor je, maar ik denk dat dit leveren niet gaat gebeuren.
Heb een dergelijk besluit ook eens genomen, waarna uiteindelijk Bangood de order annuleerde.

Doodgewoon omdat de prijs die ik had betaald niet meer van toepassing was en ze het artikelnummer hadden gewijzigd. Daardoor was mijn artikel plots niet meer leverbaar.
Ik heb nimmer de vraag gehad om bij te betalen en kreeg, toen ik erom vroeg, te horen dat het artikel wat ik had besteld niet meer leverbaar was.

[ Voor 26% gewijzigd door elinx op 11-12-2019 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:58

Yucon

*broem*

Hmm, de eerste keer in lange tijd dat ik iets bij Aliexpress besteld heb en nu mag ik aansluiten in het rijtje; m'n bestelling is blijkbaar bij een pickup point beland en ondertussen weer teruggestuurd omdat ik hem niet opgehaald had.

Ik heb dit bij ebay nooit, is dit toeval of loopt dit bij aliexpress veel stroever?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Yucon schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 08:38:
Hmm, de eerste keer in lange tijd dat ik iets bij Aliexpress besteld heb en nu mag ik aansluiten in het rijtje; m'n bestelling is blijkbaar bij een pickup point beland en ondertussen weer teruggestuurd omdat ik hem niet opgehaald had.

Ik heb dit bij ebay nooit, is dit toeval of loopt dit bij aliexpress veel stroever?
Hangt van de verzendmethode af. China Post gaat bijv. via de postbode (unregistered) ipv pakketbezorger of wordt rechtstreeks naar een afhaalpunt (registered) gebracht.

Aliexpress standard shipping gaat via de pakketbezorger maar ze doen maar 1 afleverpoging aan huis en daarna gaat het pakketje naar je ophaalpunt.

Yanwen etc. gaan ook via de postbode als ik me niet vergis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
Yucon schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 08:38:

Shit happens: is mij ook een keer overkomen en ik weet op de dag van vandaag nog niet, wel item het was. Wel weet ik dat ik in een bepaalde tijd veel items niet ontvangen heb: waaronder van die ganglampjes met sensor.

Nu is alles gewoon aangekomen en heb ik ook mooi de AliExpress app verwijderd van mijn telefoon >:) Want veel blijkt achteraf toch best lap-sap te zijn, of ik dat het toch niet zo praktisch of handig zou zijn als ik dacht.

Beste koop ever was eigenlijk de Viofo A119 Dashcam, die werkt echt al heel lang. Heeft in mijn vorige auto gezeten en nu ook in mijn huidige, dus werkt al zeker 1.5 jaar foutloos. Nu is er dus een nieuwe dashcam van Viofo genaamd A129 Pro: maar die ga ik dus niet kopen, omdat de A119 het nog gewoon doet en niet aan vervanging toe is _/-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Voor dit soort problemen gebruik ik de app Parcel van Ivan Pavlov. Voor elke move die het pakketje maakt krijg je een notificatie. Zo mis je dus nooit een pakketje.
De app kost wel iets van 2 euro, maar is elke cent waard.

Nee ik heb geen aandelen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Simbob op 14-12-2019 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
fietsbob schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:39:
Voor dit soort problemen gebruik ik de app Parcel van Ivan Pavlov. Voor elke move die het pakketje maakt krijg je een notificatie. Zo mis je dus nooit een pakketje.
De app kost wel iets van 2 euro, maar is elke cent waard.

Nee ik heb geen aandelen ;)
In het verleden diverse andere app’s gebruikt, maar inderdaad Parcel is zijn €2,- meer dan waard.
Ook ik heb geen aandelen in Parcel ;)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwelbast
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-04 16:07
*zucht Ik wacht al 50 dagen op 2 pakketjes van AliExpress, dispute aanmaken lukt niet, dat kan pas over 33 dagen. Geen reacties van de verkopers, dit zijn de momenten dat ik niet meer direct in China wil kopen. *zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-05 15:55
XiaomiGlobal schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:05:
[...]

Je hebt zeker gelijk: ik heb ook even op die site van Action gekeken en inderdaad, kwa prijs doet het eigenlijk niet direct onder voor AliExpress. Voor € 1,60 heb je al een 10watt LED lamp, die 810lumen heeft.

En voor nog geen € 3 een lamp met 1500lumen 8)7 Dus nee ik snap wel wat je bedoeld. Maar op AliExpress bestel je voor € 1,60 een 18watt LED lamp. Dus dat is alsnog goedkoper dan Action: alleen je kunt niet ervan op aan dat het ook kwaliteit is....

Ik lees bij de vraag en antwoord niets anders, dan mensen die vertellen dat de lampen binnen enkele maanden stuk gingen. En ik zie ook dat die AliExpress merken bijna allemaal EpiStar gebruiken, dus dat lijkt mij een pot nat.
ik blijf verre weg van dit soort winkels ( ook china ) ook al komt dit toch wel allemaal uit China.

Ik koop bv GU11 Philips voor 8 euro dimbaar en dan weet ik ook dat mijn woonkamer niet "operatiekamer" wit wordt (met dimtone).
Ikea is ook aardig bezig, heb ook wat van die kleur verstelbare LED's van ze maar heel goedkoop is het niet ( 18 euro )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
XiaomiGlobal schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:05:
[...]

Helaas zijn al de led lampen, behalve de G9, die ik in China heb besteld vrij snel overleden. Zinloos dus om daar goedkope ledlampen te kopen.
De ledlampen die ik ook goedkoo bij de Kruidvat(2=1) en Action heb gekocht leven allemaal nog.

Ik koop ook steeds minder op Aliexpress, voornamelijk nog telefoonhoesjes, screenprotectors, Miband 1tm4!
Tegenwoordig kun je ook veel Chinees spul goedkoop bij Amazon (third party) halen en dat heb je dan wel snel in huis.
Vorig jaar lag de gemiddelde levertijd bij AliExpress op ongeveer 2 weken, maar nu krijg ik hetzelfde klein spul pas na een maand binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
freedzed6 schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:08:
[...]

ik blijf verre weg van dit soort winkels ( ook china ) ook al komt dit toch wel allemaal uit China.

Ik koop bv GU11 Philips voor 8 euro dimbaar en dan weet ik ook dat mijn woonkamer niet "operatiekamer" wit wordt (met dimtone).
Ikea is ook aardig bezig, heb ook wat van die kleur verstelbare LED's van ze maar heel goedkoop is het niet ( 18 euro )
Aardige aan IKEA is dat ze gewoon een product hebben waar AliExpress niet eens mee kan concurreren :+ En in de woonkamer heb je nou ook weer niet echt felle lampen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:55
dcell schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:11:
[...]

Hangt van de verzendmethode af. China Post gaat bijv. via de postbode (unregistered) ipv pakketbezorger of wordt rechtstreeks naar een afhaalpunt (registered) gebracht.

Aliexpress standard shipping gaat via de pakketbezorger maar ze doen maar 1 afleverpoging aan huis en daarna gaat het pakketje naar je ophaalpunt.

Yanwen etc. gaan ook via de postbode als ik me niet vergis.
maar bij wat voor afhaalpunt wordt het dan afgegeven? PostNL? En hoe weet ik welk afhaalpunt?
Bij mij staat bij een order ook 'Receive item at delivery office', maar ik weet niet waar...

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:34
Hele vreemde status die ik niet eerder heb gezien:

Despatched to OverSeas Postal Admin (From SG/SIN to NL/HAG)

HAG lijkt me de haven van Den Haag volgens Google. Echter is dit een jachthaven, iemand hier ervaringen mee? Wil m'n pakket toch echt wel deze week nog ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Modbreak:De volgende die iets over verzending, levertijden, statusupdates of andere verzendingsgerelateerde zaken te melden heeft, mag dit in China-shopping levertijdentopic doen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 09:32
PvT.Arj schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:08:
[...]

maar bij wat voor afhaalpunt wordt het dan afgegeven? PostNL? En hoe weet ik welk afhaalpunt?
Bij mij staat bij een order ook 'Receive item at delivery office', maar ik weet niet waar...
Even aan postnl vragen via twitter. Normaal krijg je ook een briefje waar je het kan afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Laatst online: 15-05 17:27
*knip* Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 21-12-2019 13:13 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycoxl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-05 23:51
red bull schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 13:53:
[...]

Lekken ook nog nooit last van gehad.. gebruik wel altijd kleine trechterhttps://s.click.aliexpress.com/e/7QclrMxQx
Die van Amazon hoef je geen trechter te gebruiken. Je kan het erin pompen via het filter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-05 16:14
kwelbast schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:35:
*zucht Ik wacht al 50 dagen op 2 pakketjes van AliExpress, dispute aanmaken lukt niet, dat kan pas over 33 dagen. Geen reacties van de verkopers, dit zijn de momenten dat ik niet meer direct in China wil kopen. *zucht
Is gemakkelijk je moet de chat gebruiken ipv dispute.
Die robot helpt je met de afhandeling. Je voert in "order niet aangekomen", waarbij ze vragen welke order. Je vult het nummer in. Hierna vragen ze als het is aangekomen Ja/Nee, Nee, Geld terug? ja. Klaar binnen 3 dagen heb je het geld terug en heb je alsnog kans het pakketje aankomt.

Dit is dan ook een andere garantie van Aliexpress, als het niet op tijd aan komt je uw geld kan terug claimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:10

4x2

lộn xộn quá

4x2 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 07:56:
Ik heb ook weer een leuke lopen, paar weken geleden iets besteld via lokaal warehouse in Polen, bleek het daar niet op voorraad te zijn, stuurt die lulhannes het zonder overleg vanuit China met yanwen oid (CN tracking no)
Iets vragen via de messages had ook geen zin, dus zn 1-ster feedback heeft ie al 100% te pakken :+
Maar eens afwachten tot het er is (of de beschermingstermijn 29 dec afloopt) dan heeft meneer direct een dispute aan zn broek hangen, alleen nog even kijken hoe ik het formuleer.
Niet dat ik er zo'n haast mee heb, maar het gaat om het principe.
En als update hierop: een week geleden een dispute aangemaakt omdat de tracking nog steeds op "onderweg" stond (voordat die lulhannes de kans kreeg om het weer met een maand te verlengen)
Natuurlijk een hoop gesmeek en gezeur dat dat heel slecht voor 'm was, lekker genegeerd (deed jij ook toen ik berichten stuurde) en na een paar dagen had Ali in mijn voordeel besloten en kreeg ik het geld terug
Wat valt er letterlijk een dag later binnen :X

Bleek dat de internationalparceltracking van PostNL het pakketje wel kende, maar 17track etc updaten dus niks.

Naja, kan me dr ook niet slecht over voelen, ik had het express wat duurder in een EU warenhuis besteld zodat ik het met 2 weken zou hebben. Als die verkoper nou gewoon gecommuniceerd had was ik er wel iets makkelijker in geweest.

Heb wel eens eerder zoiets gehad, ook via een EU warenhuis, ik moest het met een voor mij slechte reden annuleren omdat hij het niet op voorraad had. Deed ik niet, ik gaf gewoon aan dat het niet op voorraad was, vervolgens annuleerde hij de annulering (:+)
Dat herhaalde zich serieus een keer of 10, toen verscheen er opeens een trackingnummer van DHL.
Dat kwam dus binnen, bleek eoa klein prullaria te zijn van een paar cent, dispute aangemaakt met foto's, geld terug.
Is die verkoper toch mooi extra tijd en een paar cent kwijt, en een 1-ster feedback en dispute rijker :p

Stiekem zijn dit soort dingen best vermakelijk, ik ben er in het begin ook keer of wat bij ingeschoten dus vanaf het moment dat ik meer dan 2-3 standaardmailtjes krijg ipv een echt antwoord ben ik er gewoon klaar mee.

leeg

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
4x2 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 04:25:
[...]

En als update hierop: een week geleden een dispute aangemaakt omdat de tracking nog steeds op "onderweg" stond (voordat die lulhannes de kans kreeg om het weer met een maand te verlengen)
Natuurlijk een hoop gesmeek en gezeur dat dat heel slecht voor 'm was, lekker genegeerd (deed jij ook toen ik berichten stuurde) en na een paar dagen had Ali in mijn voordeel besloten en kreeg ik het geld terug
Best wel herkenbaar. Van die verkopers die nergens op reageren en dan bij een dispute ineens smeken om je dispute te annuleren. 1 keer gedaan (dat annuleren van een dispute), daarna liep het alsnog niet goed en blijk je dus geen nieuwe dispute te kunnen aanmaken. Dus eenmaal een dispute aangemaakt ga ik hem niet meer cancellen. Gelukkig kom ik die smekende verkopers best wel weinig tegen tegenwoordig.
Wat valt er letterlijk een dag later binnen :X
Zul je altijd zien...
Bleek dat de internationalparceltracking van PostNL het pakketje wel kende, maar 17track etc updaten dus niks.

Naja, kan me dr ook niet slecht over voelen, ik had het express wat duurder in een EU warenhuis besteld zodat ik het met 2 weken zou hebben. Als die verkoper nou gewoon gecommuniceerd had was ik er wel iets makkelijker in geweest.
Ik zou mij er ook niet schuldig over voelen nee. Had ie inderdaad maar meer en beter moeten communiceren. :)
(...)

Stiekem zijn dit soort dingen best vermakelijk, ik ben er in het begin ook keer of wat bij ingeschoten dus vanaf het moment dat ik meer dan 2-3 standaardmailtjes krijg ipv een echt antwoord ben ik er gewoon klaar mee.
Zeker vermakelijk soms. :)
Bij mij moet het een verkoper het ook best wel bont maken alvorens ik een dispute aanmaak. Meestal geef ik ze wel even de kans om het via de verkoperchat op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
Eindelijk een tablet van Xiaomi kunnen kopen, in Shenzhen: blijkt deze al ruim een jaar op de markt te zijn en in-principe al EOL :X Ik vind dat opzicht niet zo erg, maar heb er dus gewoon ¥ 1899 voor betaald |:(

nieuws: Xiaomi introduceert 10"-tablet Mi Pad 4 Plus

Nu mag ik eigenlijk niet klagen, want ik wilde altijd al een tablet van Xiaomi hebben. Alleen jammer dat er waarschijnlijk geen software updates voor uitkomen, waarmee hij dus nog op MIUI 10 en Android 8 draait :$

Dat krijg je ervan als je in China geen werkende VPN op je telefoon hebt en beperkt de tijd hebt en hoe dan ook, toch wel die tablet koopt. Zo heb ik ook eventjes een router gekocht van Xiaomi en een soort, hand stofzuiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:25
XiaomiGlobal schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 19:34:
Eindelijk een tablet van Xiaomi kunnen kopen, in Shenzhen: blijkt deze al ruim een jaar op de markt te zijn en in-principe al EOL :X Ik vind dat opzicht niet zo erg, maar heb er dus gewoon ¥ 1899 voor betaald |:(

nieuws: Xiaomi introduceert 10"-tablet Mi Pad 4 Plus

Nu mag ik eigenlijk niet klagen, want ik wilde altijd al een tablet van Xiaomi hebben. Alleen jammer dat er waarschijnlijk geen software updates voor uitkomen, waarmee hij dus nog op MIUI 10 en Android 8 draait :$

Dat krijg je ervan als je in China geen werkende VPN op je telefoon hebt en beperkt de tijd hebt en hoe dan ook, toch wel die tablet koopt. Zo heb ik ook eventjes een router gekocht van Xiaomi en een soort, hand stofzuiger.
Dat is balen inderdaad. Heb toevallig dezelfde tablet en goede kans dat ik dezelfde erbij bestel omdat ik voor het geld zo geen betere weet. Maar zal komende week eerst nog wat rondneuzen. In ieder geval een erg fijne tablet.

Persoonlijk wil ik er wel een custom rom op, ik mis namelijk de multiuser funties op de MIUI rom voor mijn gezin. Mogelijk dat deze twee punten je meer tevreden stellen met je tablet,blijft een van de beteren in zijn prijsklasse namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:03
@XiaomiGlobal open XDA zijn wel wat ROMs te vinden voor de Mi Pad 4 plus. Dan kom je de komende dagen ook weer door. >:)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
2green schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 21:11:
[...]

Dat is balen inderdaad. Heb toevallig dezelfde tablet en goede kans dat ik dezelfde erbij bestel omdat ik voor het geld zo geen betere weet. Maar zal komende week eerst nog wat rondneuzen. In ieder geval een erg fijne tablet.

Persoonlijk wil ik er wel een custom rom op, ik mis namelijk de multiuser funties op de MIUI rom voor mijn gezin. Mogelijk dat deze twee punten je meer tevreden stellen met je tablet,blijft een van de beteren in zijn prijsklasse namelijk.
Het gebeurt eerlijk gezegd wel vaker bij Android apparaten: kwestie van vraag en aanbod en schijnbaar, ben ik ouderwets dat ik nog een tablet erbij wilde :+ Want de vraag naar tablets is helemaal niet meer zo groot, sinds dat smartphones steeds groter geworden zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dLZXPaZvzFhFrVwRlXVDCfo1/full.jpg

Ik heb letterlijk naar de tablet in de Mi Store gevraagd en het enige showmodel, werd gebruikt als een promotie display voor een ander product. Heel bewust heb ik niet gekeken naar smartphones, want dat is altijd een issue met 4G in Nederland dan.

En de Xiaomi Redmi Note 8T is immers ook niet zo indrukwekkend, dus ik hou het lekker bij mijn Redmi Note 5. Misschien volgend jaar de Redmi Note 10 kopen :X

Maar inderdaad: ik betwijfel of er een betere Android tablet te koop is? Want een iPad dat wilde ik gewoon niet, al was die in Hongkong niet veel duurder geweest. Echter ik had nog wat Chinese Yuan over, die ik jaren geleden tegen een veel betere wisselkoers gewisseld heb: ik wilde hoe dan ook die tablet kopen B)

Wel fijn dat het mogelijk is allerlei costum roms op te flashen, dus dat ga ik sowieso doen. Al is het maar de laatste Xiaomi.eu ROM, maar MIUI 11 zou ik erook wel op willen zetten. Bij terugkomst in Nederland heb ik dus een nieuwe bezigheid *O*

( Die aankoop van de Xiaomi Mi Pad 4 Plus herinnert mij aan HTC: ik kocht altijd de HTC toestellen, die geflopt waren zoals de Evo 3D wat gewoon een goede smartphone was. Maar HTC gaf die toestellen natuurlijk wel geen updates meer :N )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-05 15:42

Dutchredgaming

ICT Beheerder

*knip* Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"

[ Voor 79% gewijzigd door Yorinn op 30-12-2019 21:17 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:20
XiaomiGlobal schreef op zondag 29 december 2019 @ 04:53:
[...]

Het gebeurt eerlijk gezegd wel vaker bij Android apparaten: kwestie van vraag en aanbod en schijnbaar, ben ik ouderwets dat ik nog een tablet erbij wilde :+ Want de vraag naar tablets is helemaal niet meer zo groot, sinds dat smartphones steeds groter geworden zijn.

[Afbeelding]

Ik heb letterlijk naar de tablet in de Mi Store gevraagd en het enige showmodel, werd gebruikt als een promotie display voor een ander product. Heel bewust heb ik niet gekeken naar smartphones, want dat is altijd een issue met 4G in Nederland dan.

En de Xiaomi Redmi Note 8T is immers ook niet zo indrukwekkend, dus ik hou het lekker bij mijn Redmi Note 5. Misschien volgend jaar de Redmi Note 10 kopen :X

Maar inderdaad: ik betwijfel of er een betere Android tablet te koop is? Want een iPad dat wilde ik gewoon niet, al was die in Hongkong niet veel duurder geweest. Echter ik had nog wat Chinese Yuan over, die ik jaren geleden tegen een veel betere wisselkoers gewisseld heb: ik wilde hoe dan ook die tablet kopen B)

Wel fijn dat het mogelijk is allerlei costum roms op te flashen, dus dat ga ik sowieso doen. Al is het maar de laatste Xiaomi.eu ROM, maar MIUI 11 zou ik erook wel op willen zetten. Bij terugkomst in Nederland heb ik dus een nieuwe bezigheid *O*

( Die aankoop van de Xiaomi Mi Pad 4 Plus herinnert mij aan HTC: ik kocht altijd de HTC toestellen, die geflopt waren zoals de Evo 3D wat gewoon een goede smartphone was. Maar HTC gaf die toestellen natuurlijk wel geen updates meer :N )
En nu alweer te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
Yep, het is toch niet zo mijn ding eerlijk gezegd. Er zit wel op XDA inderdaad een community met custom ROMs achter, maar ik ga hier liever niet mee klooien.

Ook is het best wel een grote tablet. Maar voor mij is het nogal een miskoop: ik vind het niet acceptabel, dat ik voor updates moet gaan klooien met custom ROMs. Dan koop ik misschien toch nog liever een iPad.

Maar het is verder wel een goede tablet, als je niet zoveel om updates geeft en je plezier erin hebt om er custom ROMs op te zetten. Want anders moet je het doen met Android 8 en MIUI 10.

Echter vooralsnog lijkt mij dat er geen betere Android tablet is, alleen voor mij zijn de minpunten van de Xiaomi Mi Pad 4 Plus een reden om hem weg te doen. Terwijl anderen daar juist helemaal geen probleem mee hebben.

Het is dus echt persoonlijk: ik ben wel fan van Xiaomi, alleen ik heb wel moeite met hun ze omgaan met hun lijn van tablets. Dat is echt iets wat Xiaomi schijnbaar bij iedere Mi Pad geflikt heeft.... echter de Mi Pad 4 lijkt de laatste ooit te zijn.

Erg jammer dus dat deze geen update naar MIUI 11 krijgt, terwijl mijn telefoon: de Redmi Note 5 gewoon dezelfde chipset heeft en wel al MIUI 11 gekregen heeft, met Android 9. Ik heb getwijfeld of ik hem wel wilde verkopen of niet, vooral omdat je om de beperkingen heen kunt werken.

Maar dat laatste vind ik eigenlijk niet acceptabel, al lijkt het erop dat de custom ROMs voor deze tablet wel erg goed zijn. Die worden namelijk gewoon geport van de apparaten, met dezelfde chipset.

[ Voor 5% gewijzigd door XiaomiGlobal op 31-12-2019 03:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 15-05 10:56
XiaomiGlobal schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 03:03:
[...]

Echter vooralsnog lijkt mij dat er geen betere Android tablet is,
Samsung tab s5e is echt stukken beter. Ook wel een andere prijsklasse maar verder wel een oled scherm, mooiere bezels en behuizing etc. Alleen de samsung schil en het update beleid moet je liggen. Maar er zijn zeker wel betere android tablets te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-05 23:58
Benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik probeer een dispute te openen bij Aliexpress maar krijg een beetje het gevoel dat ze het met opzet moeilijk maken. Ik heb vijf kabeltjes bestelt en helaas hebben ze de verkeerde geleverd. Ik heb en afbeelding toegevoegd maar het systeem blijft zeuren dat ik toch echt een afbeelding moet toevoegen. Vervolgens heb ik twee maal dezelfde afbeelding toegevoegd en met twee afbeeldingen verdwijnt de melding. Vervolgens druk ik op verzenden en nu komt kennelijk ontmoediging nummer twee, sorry onze systemen zijn op dit moment te druk, probeer het later nog eens. Aangezien de enorme omvang en professionaliteit van Aliexpress kan ik het me haast niet voorstellen dat het een softwareprobleem is, het komt op mij meer over als een "feature". Klopt het dat ze hier express moeilijk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
FrankHe schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:37:
Aangezien de enorme omvang en professionaliteit van Aliexpress kan ik het me haast niet voorstellen dat het een softwareprobleem is, het komt op mij meer over als een "feature". Klopt het dat ze hier express moeilijk doen?
Zelfs Tweakers ligt er weleens uit.... dus waarom zou het bij AliExpress niet kunnen? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit problemen gehad met geschillen indienen bij AliExpress, dat gaat altijd wel goed.

Waar ik wel onlangs tegenaan liep: ik wilde een cover voor op AliExpress bestellen, voor de Xiaomi Mi Pad 4 Plus die ik recent in Shenzhen gekocht had. En toen wilde ik de cover in Hongkong laten bezorgen.... nou dan zou ik dus nog langer moeten wachten, dan wanneer ik het naar Nederland liet versturen.

Dus dat heb ik maar niet gedaan en het beviel mij ook niet, dat ik extra kosten voor SF Express zou moeten betalen. En ja de Chinese AliExpress aka Taobao is potdicht getimmerd, daar kun je niet eventjes met je buitenlandse krediet kaart bestellen.

En in een Hongkong naar een specifiek telefoon of tablet hoesje/cover zoeken is ook geen plezier: het lijkt namelijk wel alsnog iedereen een iPhone/iPad heeft, maar zelfs dan kan het lastig zijn.... want als de iPad net vernieuwd is hebben de meeste verkopers enkel covers voor de vorige generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
FrankHe schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:37:
Benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik probeer een dispute te openen bij Aliexpress maar krijg een beetje het gevoel dat ze het met opzet moeilijk maken. Ik heb vijf kabeltjes bestelt en helaas hebben ze de verkeerde geleverd. Ik heb en afbeelding toegevoegd maar het systeem blijft zeuren dat ik toch echt een afbeelding moet toevoegen. Vervolgens heb ik twee maal dezelfde afbeelding toegevoegd en met twee afbeeldingen verdwijnt de melding. Vervolgens druk ik op verzenden en nu komt kennelijk ontmoediging nummer twee, sorry onze systemen zijn op dit moment te druk, probeer het later nog eens. Aangezien de enorme omvang en professionaliteit van Aliexpress kan ik het me haast niet voorstellen dat het een softwareprobleem is, het komt op mij meer over als een "feature". Klopt het dat ze hier express moeilijk doen?
Ze ontmoedigen het niet expres of zo, maar de site heeft dan gewoon drukte te verwerken. Vergeet niet dat het een internationale website is. Het zijn niet alleen Nederlanders die er op zitten.

Als het haast heeft wil het nog wel eens helpen om op zo'n moment de dispute aan te maken via de mobiele app. Daar kun je ook nog eens 5 ipv 3 bewijsfoto's uploaden. Waarom dat verschil? :? Geen idee. 8)7

Anderszins moet je het op een andere dag en/of ander moment van de dag nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik zie net dat ik op 29 december via de oude chatfunctie van AliExpress (hoe kunnen verkopers nu nog steeds het oude systeem gebruiken en waarom wordt dat nog steeds in stand gehouden?) een schooibericht heb gekregen over de verzending van mijn pakketje:
Hello friend,
Thanks for your purchase.Due to the shipping way you choose will have a very long Shipping period,we hope to provide you a better shipping method,which you can only need to add $0.3 for the extra shipping fee,if you don't want, we can send as your origin shipping way,anyway, pls let know your choise,and here is the extra shipping fee link below:
<...link...>
Thank you
Inmiddels is volgens de track & trace mijn pakketje met China Post al lang naar mij onderweg en ik heb bewust deze trage goedkope verzendmethode gekozen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
Joen schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 15:33:
Ik zie net dat ik op 29 december via de oude chatfunctie van AliExpress (hoe kunnen verkopers nu nog steeds het oude systeem gebruiken en waarom wordt dat nog steeds in stand gehouden?) een schooibericht heb gekregen over de verzending van mijn pakketje:

[...]

Inmiddels is volgens de track & trace mijn pakketje met China Post al lang naar mij onderweg en ik heb bewust deze trage goedkope verzendmethode gekozen. :)
Dit heb ik tweemaal gehad en tweemaal heb ik er geen klont aan gehad. Eerste keer hadden ze het alnog met een cheape verzendingsmethode verstuurd en raakte het pakketje vervolgens zoek; kwam nooit aan. Weet niet waar het is misgegaan want er was geen tracking, terwijl ik daar wel wat meer voor betaald had. Totaalwaarde 2 euro ofzo dus whatever.

Tweede keer beetje hetzelfde; ik betaalde voor de betere shipping maar kreeg van de verkoper geen bevestiging hiervan. Pakketje werd gewoon verstuurd, natuurlijk met de originele shipping method. Geen reactie op mijn berichten. Ook weer lage waarde dus ga ik niet achteraan en pakketje uiteindelijk wel gewoon ontvangen.

Maar ik doe het niet nog een keer ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Strop webshops: buitenlandse brief mag van PostNL alleen nog papier bevatten
Een paar veters, een sleutelhanger, theezakjes of iets anders kleins naar het buitenland versturen kan sinds vorige week niet meer per brief. PostNL moet vanaf dit jaar een strikt onderscheid tussen brieven en goederen hanteren.
Het artikel heeft het alleen over versturen, maar ik ben benieuwd of ontvangers hier uiteindelijk ook wat van gaan merken, bijv. door stuff van Ali enzo dat nog wel eens in bubbelenveloppen verstuurd wordt. Als dat namelijk ook voor binnenkomende post gaat gelden, dan gaat er heel wat tegengehouden worden :X

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
Raven schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:26:
Strop webshops: buitenlandse brief mag van PostNL alleen nog papier bevatten

[...]
Het artikel heeft het alleen over versturen, maar ik ben benieuwd of ontvangers hier uiteindelijk ook wat van gaan merken, bijv. door stuff van Ali enzo dat nog wel eens in bubbelenveloppen verstuurd wordt. Als dat namelijk ook voor binnenkomende post gaat gelden, dan gaat er heel wat tegengehouden worden :X
Ja daar ben ik ook wel benieuw naar.
Misschien krijgen we er juist wel betere tracking door, omdat het dan in Nederland ook eindelijk eens als pakket behandeld word. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 01:45
Een bubbeltjes envelop is in mijn ogen al niet snel een brief meer maar dat is mijn mening.
Verder heb ik nog nooit post ontvangen uit het buitenland wat er uit zag als een "brief".
Ik zie het meer als een verkapte manier van inkomsten genereren want daadwerkelijk verzenden als zogenaamd pakket (lees T&T) is namelijk fors duurder maar een brief is het in vele gevallen mijn inziens niet.

Wat ze eigenlijk zeggen is dat ze nu verplicht stellen elk pakje met Track en Trace te verzenden, dus die minimale 6,50 cashen.

Wat @Joen zegt, misschien krijgen we nu wel betere tracking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Iemand ervaring met iets als dit?

M'n moeder had het pas over dat ze het soms wat donker vond op de planken van de vooraad in de kelder.
Ik dacht; ik heb al ruim 7 jaar een LED-strip te verstoffen, laat ik die onder de planken plakken.
Even een adapter ertussen en in de stopcontact, evt. met een schakelaar (in het snoer) ertussen.
Maar ja; dan denk je; een PIR ertussen is ook wel handig. (automatisch aan zodra je de keldertrap afloopt)

Zo kom ik uiteindelijk dus iets als in de link hierboven tegen. Een losse PIR kost een euro of 3-4.
Voeding is net de vraag of ik hier in huis wat kan vinden of bijv. bij de kringloop (al heb ik daar geen goede ervaring mee qua voedingen).
Maar in die link heb ik een complete set, inclusief PIR en voeding voor €11 en dan heb ik ook nog eens de fellere 5050 LED strip i.p.v. de 3528 die ik hier heb liggen.

Ik wil niets fancy, mijn bedoeling was juist om m'n moeder wat makkelijker te maken en een ongebruikte LED-strip met een voeding op te hangen, maar als zoiets uit de link ook goed is...
Ik heb m'n twijfels, want de output van 12V 2A van de adapter is eigenlijk maar nét genoeg voor 5 meter 5050 LED strip.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/ODk1WDk2MA==/z/4Q4AAOSw4cFeDhrk/$_10.JPG?set_id=880000500F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 01:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11-05 23:02
Wie heeft er ervaring met de Etherische olie van Aliexpress om te masseren?
In Nederland is het 10x zo duur.

Bijna alle flesjes en doppen in de EU en China lijken op elkaar en het lijkt mij niet vreemd dat het op Alie prima kwaliteit is aangezien ze het in China al 4000jaar gebruiken.

Ik wil het puur gebruiken maar ook mengen met een neutrale olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Zojuist kon ik iets ophalen bij het postkantoor en ik moest betalen voor ontvangst. Dat was al berekend, maar ik zag op de factuur dat de afhandelingskosten 17,50 waren. Is dit een verhoging? Zelf dacht ik dat deze rond de 13 euro waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
fietsbob schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:34:
Zojuist kon ik iets ophalen bij het postkantoor en ik moest betalen voor ontvangst. Dat was al berekend, maar ik zag op de factuur dat de afhandelingskosten 17,50 waren. Is dit een verhoging? Zelf dacht ik dat deze rond de 13 euro waren.
Voor een reguliere zending betaal je € 13 aan afhandelingskosten en bij een EMS-zending € 17,50. De kosten voor een EMS-zending zijn hoger, omdat deze zendingen met prioriteit worden verwerkt. Daarnaast moeten wij meer administratieve handelingen uitvoeren om het pakket in te klaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-05 21:08
Ruud888 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:14:

Bijna alle flesjes en doppen in de EU en China lijken op elkaar en het lijkt mij niet vreemd dat het op Alie prima kwaliteit is aangezien ze het in China al 4000jaar gebruiken.

Ervaring heb ik niet, maar iets wat ik op mijn huid ga smeren, koop ik liever niet in China.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
Wild Chocolate schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:16:
[...]

Ervaring heb ik niet, maar iets wat ik op mijn huid ga smeren, koop ik liever niet in China.
Je koopt het ook niet in China, maar uit China :+ Dat gezegd hebben: de Chinezen kunnen prima verzorgingsproducten produceren, maar als het geen gerenommeerd merk is. Dan kun je het beter niet doen en lekker uit buurland Deutschland kopen. Die zijn kampioen op dit gebied _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Ruud888 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:14:

Zeker niet doen! Sommige flesjes van NL verkopers kunnen dan wel van china komen en hetzelfde zijn, met een beetje geluk zelfs veilig. Maar als laborant in de wereld van goedkeuring van medische producten (waaronder ook zalven en olies) weet ik dat het niets meer dan miserie is met producten uit China, India etc. met mogelijk gevaarlijke gevolgen. Het scheelt ook van batch tot batch: een NL fabrikant van zalf haalde altijd een aromatische olie voor zijn zalf uit china. We testen elke batch. plots een giftige stof in de zalf: waar komt het vandaan? De formulatie van de olie was ineens anders, omdat ze het juiste oplosmiddel niet hadden. Alles zat vol met PAK's en dioxines.
ALLES in contact met huid of inname zou ik van een Europese shop halen: misschien dat zij het niet batch tot batch controleren, maar als ook maar 1 overheidsorgaan iets vind is er in ieder geval een terugroepactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Niet echt wat ik in m'n hoofd had. Het zijn een aantal planken boven elkaar van 2.4m lang met boodschappen/voorraad. Plus ze zitten op batterijen.

Maar ik heb sowieso een nieuwe LED-strip nodig; net even de mijne aan een 12V adapter gehangen en op een hele lading LED's doen het niet meer...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/335540707102294026/664995006070652944/unknown.png

Ik heb nu alles wel gezien denk ik :+

https://nl.aliexpress.com/item/32877635535.html

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
Haha, huh? Wat is dit nou? Puur voor je shishapijp, om die unit in vast te kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Call of Duty schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:02:
[...]

Haha, huh? Wat is dit nou? Puur voor je shishapijp, om die unit in vast te kunnen zetten?
Lijkt mij om te kunnen smoken tijdens het gamen, zonder daarvoor je controller te hoeven neerleggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1999der
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09-2024
*knip* Wat meer eigen inzet is wel gewenst.

[ Voor 75% gewijzigd door Yorinn op 14-01-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LfzRzMyrsHz7umlkHfLxAZsp/medium.png

Is dit veilig om zo uit te laten betalen via Paypal, of is het beste een dispute te openen? Iemand ervaring mee?

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• azerty
PerlinNoise schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:20:
[Afbeelding]

Is dit veilig om zo uit te laten betalen via Paypal, of is het beste een dispute te openen? Iemand ervaring mee?
Dispute openen. Als je dat niet doet op AE kun je er geen meer openen achteraf. En er is ook geen garantie dat ze gaan uitbetalen of geen chargeback doen.

[ Voor 66% gewijzigd door Yorinn op 14-01-2020 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
PerlinNoise schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:20:
[Afbeelding]

Nooit een Paypal refund accepteren. Ten eerste krijg je niet je volledige bedrag terug want er gaat een x percentage kosten van de transactie af en ten tweede wat @azerty zegt.

Als er iets mis is met de order en ze geven aan dat ze een refund willen doen zeg ik altijd als eerste dat ik geen Paypal heb.

Ik had er laatst 1 die vroeg nog door of ik dan misschien nog “ Webmoney” had nadat ik aangaf geen Paypal te hebben.

Ik heb geen antwoord meer gegeven en gewoon een dispute gestart (en mijn geld teruggekregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
azerty schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:20:
[...]

Dispute openen. Als je dat niet doet op AE kun je er geen meer openen achteraf. En er is ook geen garantie dat ze gaan uitbetalen of geen chargeback doen.
en @dcell Bedankt, heb een dispute geopend. Overigens was er nog wel 1 op voorraad, dus die maar besteld en was nog 4 euro goedkoper ook. Mochten ze die ook niet kunnen leveren, maar ik wel weer dispute aan. Gelukkig staat geld eerst veilig bij ome Ali. :)

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:50
Heb een GraKa via Ali ontvangen. Helaas DOA.

Dispute geopend, filmpje dat ie niks doet.

Prima, full refund. Maar wel die kaart terugsturen.

Dus ga nu de CC maar inschakelen, want gedoe + risico.

Via CC verzekerd tegen schade en als het niet geleverd wordt? Dus gaat dit wel werken?

[ Voor 28% gewijzigd door Mr_Viking op 15-01-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mr_Viking schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:35:
Prima, full refund. Maar wel die kaart terugsturen.

Dus ga nu de CC maar inschakelen, want gedoe + risico.

Via CC verzekerd tegen schade en als het niet geleverd wordt? Dus gaat dit wel werken?
Geen PayPal gebruikt :?

Kan je op hun kosten de boel terugsturen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
@nero355 nee creditcard. Paypal is dus de beste keus?

Al overwogen: terugsturen, cc inlichten maar ook eigen risico als ik het op de verzekering gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:08

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mr_Viking schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:48:

Al overwogen: terugsturen, cc inlichten maar ook eigen risico als ik het op de verzekering gooi.
Weet wel dat je met die CC nooit meer wat op Ali zal kunnen kopen. Vanaf dat je een chargeback ermee doet wordt de zaak geflagged.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mr_Viking schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:48:
Voor al die Chinese Webshops en eBay en zo : Sowieso! :)
Weet ik effe zo gauw niet...

Gebruik mijn CC alleen bij Amazon en Google :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
Bedankt voor de tips/info. Volgende keer PayPal, nu maar zien misschien (14 dagen window) dat ze de verzendkosten willen vergoeden en maar gewoon retour sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-05 12:29
Mr_Viking schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 00:26:
Bedankt voor de tips/info. Volgende keer PayPal, nu maar zien misschien (14 dagen window) dat ze de verzendkosten willen vergoeden en maar gewoon retour sturen!
Bij Aliexpress kan je niet met PayPal betalen. Dus je loopt altijd een risico als je iets duurs bestelt. Bij goedkope dingen hoef je het product nooit terug te sturen dus daar kun je gerust met creditcard betalen.

Beter is het dan om net iets meer te betalen en te bestellen bij een webshop die wél PayPal betalingen accepteert. Maar dan zit je meestal met een veel slechtere klantenservice die je eerst tien keer afscheept met een halve oplossing.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
f.v.b schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 17:17:
...Bij Aliexpress kan je niet met PayPal betalen. ....
Sinds niet al te lang is Paypal weer toegevoegd als betaaloptie bij verkopers die dit (willen) ondersteunen.
Ik heb daar zelfs van Paypal in november een bericht van ontvangen mbt singles day.

Het is dus wel afhankelijk of de verkoper deze optie heeft aangezet, want dat is niet verplicht.

[ Voor 11% gewijzigd door elinx op 16-01-2020 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Laatst online: 03-12-2024
elinx schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 18:05:
[...]
Sinds niet al te lang is Paypal weer toegevoegd als betaaloptie bij verkopers die dit (willen) ondersteunen.
Ik heb daar zelfs van Paypal in november een bericht van ontvangen mbt singles day.

Het is dus wel afhankelijk of de verkoper deze optie heeft aangezet, want dat is niet verplicht.
Ik heb inderdaad al diverse keren met PP betaald, maar ook achteraf met Klarna werkt goed?

Klein spul met gratis verzending wordt nu wel erg traag geleverd. In 2018 nog gemiddeld 14 dagen levertijd, maar ik zit nu steeds rond de 50 dagen. Jammer.
Aan de andere kant had ik een stofzuigrobot in 4 dagen in huis (gratis verzonden via DHL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ja, verzenden ontvangen is echt bar langzaam laatste maanden. Ik zit nu per bestelling van afgelopen drie maanden op 40 dagen. Zelfs zonder tracktrace helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-05 14:56
Ik heb een vraag,

Ik wil een robot bestellen van aliexpress met een warehouse in tsjechie.
Echter staat dit er als shipping method:

GC_DHL_NonEU

Waarom staat er dan noneu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:28
Get!em schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:24:
Ja, verzenden ontvangen is echt bar langzaam laatste maanden. Ik zit nu per bestelling van afgelopen drie maanden op 40 dagen. Zelfs zonder tracktrace helaas.
Komt omdat ze alle pakketjes nu handmatig moeten scannen op het Coronavirus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb al vele malen besteld bij Banggood en Gearbest zonder problemen. Pakketjes kwamen meestal aan en indien dit niet het geval was dan kreeg ik gewoon mijn geld terug.

Nu heb ik al 2x besteld bij AliExpress (verkopers met goede beoordelingen) en al 2x komt er niets aan. De eerste keer ging het om zoiets klein dat ik het gewoon vergeten ben op te volgen maar nu heb ik een bestelling van begin november die nog altijd niet is aangekomen.

Wat is nu de beste actie? Op de site van AliExpress staat dat je een dispute kan openen als het nog niet is aangekomen na 11 februari 2020 maar vorige keer meen ik mij te herinneren dat ik uiteindelijk te laat was om het nog te betwisten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Admiral Freebee schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:06:
Ik heb al vele malen besteld bij Banggood en Gearbest zonder problemen. Pakketjes kwamen meestal aan en indien dit niet het geval was dan kreeg ik gewoon mijn geld terug.

Nu heb ik al 2x besteld bij AliExpress (verkopers met goede beoordelingen) en al 2x komt er niets aan. De eerste keer ging het om zoiets klein dat ik het gewoon vergeten ben op te volgen maar nu heb ik een bestelling van begin november die nog altijd niet is aangekomen.

Wat is nu de beste actie? Op de site van AliExpress staat dat je een dispute kan openen als het nog niet is aangekomen na 11 februari 2020 maar vorige keer meen ik mij te herinneren dat ik uiteindelijk te laat was om het nog te betwisten :?
Welke shipping methode heb je gebruikt? het kan lang duren als je gewoon de shippers selling method gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
@sgouman Ik ben even gaan kijken in mijn orders en ik zie daar staan "Cainiao Super Economy Global". Lijkt mij sowieso niet de snelste methode maar dat is op zich geen probleem. Het is meer dat ik vorige keer blijkbaar een soort van venster heb gemist waarin ik kon klagen.

Als ik het goed begrijp is het wachten tot de aangegeven periode verstreken is en dan een dispute openen indien het nog niet aangekomen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sgouman
Admiral Freebee schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:28:
@sgouman Ik ben even gaan kijken in mijn orders en ik zie daar staan "Cainiao Super Economy Global". Lijkt mij sowieso niet de snelste methode maar dat is op zich geen probleem. Het is meer dat ik vorige keer blijkbaar een soort van venster heb gemist waarin ik kon klagen.

Als ik het goed begrijp is het wachten tot de aangegeven periode verstreken is en dan een dispute openen indien het nog niet aangekomen is?
Je krijgt een mail als het goed is wanneer het tijd is om te klagen mocht je je pakket nog niet ontvangen hebben.

Er zijn veel slechte ervaringen over Cainiao Super Economy Global lees ik op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 09:32
Admiral Freebee schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:06:

Kan nog komen. Kreeg gisteren 1 die was besteld op 13-11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Ik kreeg vandaag de (laatste) bestelling binnen van 11/11. Kan dus even duren.

En zojuist is nog een bestelling bezorgd dat besteld is op 5 januari.

Levertijd fluctueert dus enorm de laatste tijd.

[ Voor 44% gewijzigd door GioStyle op 23-01-2020 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

sgouman schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:31:
[...]
.

Er zijn veel slechte ervaringen over Cainiao Super Economy Global lees ik op internet.
Ja. Die pakketjes gaan de hele wereld over. Ik had er eens een dia via Australië Brazilië naar Amerika naar Engeland naar Nederland ging.

Is ook altijd echt net aan met die kopersbescherming. Ik doe tegenwoordig altijd een andere indien mogelijk, omdat dit gewoon kneiter lang duurt.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
jobr schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 19:18:
[...]

Kan nog komen. Kreeg gisteren 1 die was besteld op 13-11.
Klopt! Het is vandaag aangekomen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-05 19:31
Mijn bestelling van Banggood is vandaag verzonden en wordt als het goed is bezorgd door GLS. Maar nu valt me in de verzend bevestiging het volgende op:

Please Note:
* The courier will contact you via SMS or phone to make an appointment for the delivery time. If you miss the call or don't reply to the SMS, you need to Contact Us.

En ik heb per ongeluk een verkeerd nr opgegeven. Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Rare vraag maar moeten jullie tegenwoordig ook om de haverklap inloggen bij Aliexpress alleen al om producten te zoeken?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Shamalamadindon schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 20:43:
Rare vraag maar moeten jullie tegenwoordig ook om de haverklap inloggen bij Aliexpress alleen al om producten te zoeken?
Heel erg irritant inderdaad en voor mij een reden om dan maar lekker naar een andere webshop te gaan :)

Al dat opdringerig gedoe qua accounts en apps op het internet mag nu wel een keer ophouden! :F

Pagina: 1 ... 28 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic

Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU