Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste
Acties:

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 25-01 09:22

Tijntje

Hello?!

m_rick schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:20:
Naar aanleiding van het filmpje is mijn dispute geaccepteerd, maar nu zou ik de camera naar China terug moeten sturen? Hoe kom ik daar onderuit, of is daar geen ontkomen aan??
Ik laat meestal weten dat ik daar niet mee akkoord ga omdat de verzendkosten vanuit Nederland meer zijn dan het product.
Meestal proberen ze er op allerlei manieren "onderuit" te komen maar als je je poot stijf houd krijg je meestal wel gelijk.
De meeste verkopers zitten niet te wachten to Ali de dispute moet beslissen omdat die bijna altijd in het voordeel van de klant oordelen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• m_rick
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 15:50
Dank voor jullie reacties!
Ik heb inmiddels een bericht van de verkoper die voorstelt een nieuw moederbordje te sturen. Ik had de camera zelf al eens helemaal uit elkaar gehaald om te kijken of er niet ergens een reset jumpertje was. Dus een moederbordje vervangen dat zou mij ook wel moeten lukken... we komen er wel :)

• AlexanderB
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online

AlexanderB

7800 rpm

Altijd fijn, verkopers die de kantjes dr af lopen. paar maanden terug al een verkoper die met een hoop valse beloftes en tracking codes de geld-terug deadline wist te overschrijden, die €25 aan magneten verdeeld over 2 verschillende bestellingen heb ik nooit gehad. Ik gok dat ze ergens aan de zijkant van een zeecontainer geplakt zitten of zo.

En vandaag weer eentje. 3d print filament gekocht, 4x 1kg.. ding dong, DHL, licht doosje..?. 4x 0.5 kg.
Berichtje gestuurd, hopelijk gaan ze het vlot oplossen.
Stuur me nog maar 4x0.5kg of 2x1kg of minstens gecompenseerd voor het verschil in verzendkosten (Was ruim 20% van het totaalbedrag.)

Meestal nooit problemen, maar nu al 2x in relatief korte tijd. Beetje jammer.

[edit:]
Update, de verkoper claimt dat het "1kg" is omdat de rol, met plastic, silicakorrels en doos samen, 960 gram is.
Ik zie de bui nu al hangen...

AlexanderB wijzigde deze reactie 04-10-2019 13:38 (14%)

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 01:34
Zijn er hier meer mensen die de Alitools browser extensie gebruiken?

Vind hem zelf wel handig, overzichtelijk hoe betrouwbaar een winkel is, en als je wilt nog de prijshistorie van de afgelopen 6 maanden kunnen bekijken:

Kopersbeoordeling staat vast op iedere pagina op deze plek (rechter rood omkaderd), toolbalkje zweef links onderaan over de pagina, de grafiek die ik nu laat zien zet je aan en uit met de knop(pen) op het toolbalkje.

iRacing Profiel

• Wasabi!
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 23-01 16:26
Trouwens, doen jullie ook dat gouden eitje tikken bij Banggood iedere dag voor BGpay tegoed? Vanaf VIP Center level 4, spaar je voor $ om later weer te verrekenen. Kan gewoon in combinatie met coupons en BG points indien mogelijk.

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:31
Wild Chocolate schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 00:32:

Vind hem zelf wel handig, overzichtelijk hoe betrouwbaar een winkel is, en als je wilt nog de prijshistorie van de afgelopen 6 maanden kunnen bekijken:

[Afbeelding]

Kopersbeoordeling staat vast op iedere pagina op deze plek (rechter rood omkaderd), toolbalkje zweef links onderaan over de pagina, de grafiek die ik nu laat zien zet je aan en uit met de knop(pen) op het toolbalkje.
Ik heb ook AliTools, maar dan niet zo groots weergegeven als jij. He tmoet de pagina wat mij betreft niet gaan overheersen. Ik gebruik de app ook inclusief alerts, maar heel vaak blijkt na zo'n alert de prijs alweer verhoogd te zijn. En wanneer er bij een product meerdere variant-keuzes zijn gaat de alert standaard om de variant met de laagste waarde terwijl die met de hoogste waarde niet veranderd is qua prijs.

Kopersbeoordeling gebruik ik nooit. Daar voor lees ik altijd de reviews bij de producten op AliExpress zelf.

AliTools is dus wel geschikt om trends mee te volgen, maar niet als je last-minute wilt kunnen reageren op de laagste prijs.

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:20

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

[Afbeelding]

Ben ik de enige die zich afvraagt waarom zoiets in mijn browser moet draaien i.p.v. dat zij het gewoon op de website zelf integreren :?

Tracking... Tracking EVERYWHERE!!! :X :/

/EDIT :
Wildfire schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:20:
Omdat deze browser extensie niet van AliExpress zelf is. Dan kun je het moeilijk integreren nietwaar :P
Ahh... op die fiets! :P

Maar dan nog : Waar komt de data vandaan en wie houdt het allemaal bij ?! ;)

nero355 wijzigde deze reactie 04-10-2019 14:25 (16%)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 01:02

Wildfire

Joy to the world!

nero355 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:11:
[...]

Ben ik de enige die zich afvraagt waarom zoiets in mijn browser moet draaien i.p.v. dat zij het gewoon op de website zelf integreren :?

Omdat deze browser extensie niet van AliExpress zelf is. Dan kun je het moeilijk integreren nietwaar :P

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Weer zo'n WTF gebeuren bij een recente bestelling via AE. 8)7

Het was al weer een paar maandjes geleden dat ik voor het laatst iets via AE had besteld, en in de tussentijd hebben ze weer gesleuteld aan het bestelproces op hun website.

Afijn, ik kies het artikel, wil betalen (zoals gewoonlijk altijd met een cc), kan ook gewoon kiezen voor een creditcard betaling en moet vervolgens, uiteraard, zaken als het cc #, naam, vervaldatum etc. invullen.
Maar nu komt het!
Bij het invullen van mijn naam (letterlijk zoals 'ie op de cc staat en ik al jaren doe, bij alle websites, over de hele wereld) komt er ineens een foutmelding in rode tekst, dat ik mijn naam ?!? in het engels moet invullen.
WTF? :?

En zolang ik de letterlijke tekst overneem van mijn cc, d.w.z. [voorletter1][.][voorletter2][.][ ][achternaam] blijft de rode foutmelding staan dat ik geen engels zou invullen.
Pas als ik de [.] weglaat, wordt ineens mijn naam wel geaccepteerd. Hoe bizar?!
Sinds wanneer zijn namen al dan niet engels, met of zonder puntjes ertussen? :F

Rare jongens, die Chinezen. :+

Mooie Plaatjes   

• WhatTheFuck
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 25-01 03:41

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

*knip* Dit voegt niets toe aan de discussie.

Yorinn wijzigde deze reactie 08-10-2019 15:57 (95%)

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19:39
ehtweak schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 22:29:
Weer zo'n WTF gebeuren bij een recente bestelling via AE. 8)7

Het was al weer een paar maandjes geleden dat ik voor het laatst iets via AE had besteld, en in de tussentijd hebben ze weer gesleuteld aan het bestelproces op hun website.

Afijn, ik kies het artikel, wil betalen (zoals gewoonlijk altijd met een cc), kan ook gewoon kiezen voor een creditcard betaling en moet vervolgens, uiteraard, zaken als het cc #, naam, vervaldatum etc. invullen.
Maar nu komt het!
Bij het invullen van mijn naam (letterlijk zoals 'ie op de cc staat en ik al jaren doe, bij alle websites, over de hele wereld) komt er ineens een foutmelding in rode tekst, dat ik mijn naam ?!? in het engels moet invullen.
WTF? :?

En zolang ik de letterlijke tekst overneem van mijn cc, d.w.z. [voorletter1][.][voorletter2][.][ ][achternaam] blijft de rode foutmelding staan dat ik geen engels zou invullen.
Pas als ik de [.] weglaat, wordt ineens mijn naam wel geaccepteerd. Hoe bizar?!
Sinds wanneer zijn namen al dan niet engels, met of zonder puntjes ertussen? :F

Rare jongens, die Chinezen. :+
Gewoon voornaam achternaam invullen.

• wcduck
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

[Afbeelding]

Het lijkt me erg handig, maar ik durf het niet te installeren:

"To make the service and its main functions reliably available for use, we gather certain information automatically: the type of device you are using, a unique identifier for your device, the IP address of your device, the operating system you are using, the type of browser used, the websites that you visit using our service, non-personal data that is retrieved from the websites you visit, as well as data about how you use the service when interacting with it on the websites you visit. Other information connected to your use of the service may also be collected."

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• nero355

nero355

wcduck schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:09:
Het lijkt me erg handig, maar ik durf het niet te installeren:

"To make the service and its main functions reliably available for use, we gather certain information automatically: the type of device you are using, a unique identifier for your device, the IP address of your device, the operating system you are using, the type of browser used, the websites that you visit using our service, non-personal data that is retrieved from the websites you visit, as well as data about how you use the service when interacting with it on the websites you visit. Other information connected to your use of the service may also be collected."
Hehehe! Wat zei ik ook alweer ?!
nero355 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:11:
[...]

/EDIT :

[...]

Ahh... op die fiets! :P

Maar dan nog : Waar komt de data vandaan en wie houdt het allemaal bij ?! ;)
Hehehehe! _O- >:) :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 01:40

MsG

Forumzwerver

Ik kreeg net een mailtje van LightInTheBox dat mijn Bonustegoed / Bonus Credit bijna vervalt. Dus ik wat producten aanklikken. Kan ik het vervolgens niet uitgeven "want product X valt er niet onder". Bij elk product wat ik probeer is dit het geval. Typisch Chinese nepsigaar dus weer. Iemand die ervaring heeft met producten die je wèl kan kiezen hiermee? De FAQ rept ook met geen woord hier over. Heb de klantenservice op Facebook maar even gespamd.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 00:53

Erasmo

Laadpaaljager

AlexanderB schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:59:
Altijd fijn, verkopers die de kantjes dr af lopen. paar maanden terug al een verkoper die met een hoop valse beloftes en tracking codes de geld-terug deadline wist te overschrijden, die €25 aan magneten verdeeld over 2 verschillende bestellingen heb ik nooit gehad. Ik gok dat ze ergens aan de zijkant van een zeecontainer geplakt zitten of zo.

En vandaag weer eentje. 3d print filament gekocht, 4x 1kg.. ding dong, DHL, licht doosje..?. 4x 0.5 kg.
Berichtje gestuurd, hopelijk gaan ze het vlot oplossen.
Stuur me nog maar 4x0.5kg of 2x1kg of minstens gecompenseerd voor het verschil in verzendkosten (Was ruim 20% van het totaalbedrag.)

Meestal nooit problemen, maar nu al 2x in relatief korte tijd. Beetje jammer.

[edit:]
Update, de verkoper claimt dat het "1kg" is omdat de rol, met plastic, silicakorrels en doos samen, 960 gram is.
Ik zie de bui nu al hangen...
Is het dan zo veel goedkoper? Ik bestel mijn filament eigenlijk altijd in Europa, voornamelijk om dat de qc hier toch wat beter is.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• AlexanderB
  • Nu online

AlexanderB

7800 rpm

De prijzen die ik bij NL webshops zie, daar kan ik 2x-2.5x zo veel voor krijgen bij verkopers als Hobbyking (EU warehouse staat in NL), van Amazon, of van Aliexpress, zelfs inclusief verzendkosten. (Vanuit Duitsland, veelal. Vanuit China is verzenden veel te duur.)

Het aanbod qua kleuren en materialen is wel veel beperkter, maar simpele dingen als zwart PLA zouden niet 30 euro de kg moeten kosten.

• MsG
  • Laatst online: 01:40

MsG

Forumzwerver

AlexanderB schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:56:
De prijzen die ik bij NL webshops zie, daar kan ik 2x-2.5x zo veel voor krijgen bij verkopers als Hobbyking (EU warehouse staat in NL), van Amazon, of van Aliexpress, zelfs inclusief verzendkosten. (Vanuit Duitsland, veelal. Vanuit China is verzenden veel te duur.)

Het aanbod qua kleuren en materialen is wel veel beperkter, maar simpele dingen als zwart PLA zouden niet 30 euro de kg moeten kosten.
Welke sjoemelaanbieder had je nu? Ik heb zelf met hobbyking alleen maar goede ervaringen voor filament. Spotgoedkoop en inderdaad gewoon uit Nederland. Je bent alleen wat beperkter met de warehouses. International warehouse is duur qua shipping.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• AlexanderB
  • Nu online

AlexanderB

7800 rpm

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.793c4c4daG45Qg

Eentje van Ali, die er, achteraf, overduidelijk op uit was om mensen een poot uit te draaien.
Foto's op de advertentie allemaal 1kg rollen, en 1 gefotoshopte foto van de daadwerkelijke rol, maar dan 2x zo dik. (?!)
En nog volhouden dat "1kg" (960 gram) inclusief de doos/spool/silicakorrels/plastic zak, etc.. is. :')

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16:49

schumi2004

PSN = whocarez-

AlexanderB schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:44:
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.793c4c4daG45Qg

Eentje van Ali, die er, achteraf, overduidelijk op uit was om mensen een poot uit te draaien.
Foto's op de advertentie allemaal 1kg rollen, en 1 gefotoshopte foto van de daadwerkelijke rol, maar dan 2x zo dik. (?!)
En nog volhouden dat "1kg" (960 gram) inclusief de doos/spool/silicakorrels/plastic zak, etc.. is. :')
Een dispute heeft ook niet geholpen dan?
Je kunt vrij eenvoudig een foto van gewicht op weegschaal maken.
Prima dat 1kilo incl verpakking materiaal is maar dan nog mist er 480 gram

• AlexanderB
  • Nu online

AlexanderB

7800 rpm

Kreeg van Ali uiteindelijk dezelfde $10 toegewezen die de verkoper al had voorgesteld, met als argument dat "960 gram op de weegschaal inderdaad geen kilo is" Nja, fuck it, ik heb dr genoeg tijd in gestoken. Negateve review dr tegenaan geknald, en klaar. Zonder de 30% korting die ik had staat deze listing niet eens in de buurt van de goedkoopste anyway, dus ik betwijfel of ze uberhaupt nog wat gaan verkopen.

[edit:] de 30% korting zit er weer op. Alsnog, hopelijk maken ze niet te veel sales en krijgen ze bij elke sale een dispute.

AlexanderB wijzigde deze reactie 14-10-2019 20:02 (14%)

• Grenshh
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 22-01 13:31
Een vraagje.

Ik koop meestal wat goedkope spulletjes bij Ali. Werk altijd prima. Nu heb ik echter een mooie autoradio gezien. Kosten hiervan zijn 86 euro. Verzendkosten 8 euro vanuit UK. Wat kan ik verwachten qua BTW-, Invoer- en Inklaringskosten?

• mtouw78
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 25-01 13:22
Grenshh schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 14:54:
Een vraagje.

Ik koop meestal wat goedkope spulletjes bij Ali. Werk altijd prima. Nu heb ik echter een mooie autoradio gezien. Kosten hiervan zijn 86 euro. Verzendkosten 8 euro vanuit UK. Wat kan ik verwachten qua BTW-, Invoer- en Inklaringskosten?
Vooralsnog is het VK onderdeel van de EU dus zou je geen BTW en invoerrechten moeten betalen.

• ariekanari
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16:12
AlexanderB schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:12:
… Negateve review dr tegenaan geknald, en klaar. …
Ik heb jouw recensie op AE aangemerkt als nuttig. "Helpful? Yes/No". Yes!

• JaxTeller
  • Laatst online: 12-01 18:10
Verwacht een pakket van AliExpress en de huidige status is ''Held by Customs'' (nooit eerder gehad) Het is meer dan 22 euro (heb er 34 voor betaald) iemand ervaring met een dergelijke situatie? Moet ik uiteindelijk iets extra's betalen of komt het toch wel aan?

• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 01:16
JaxTeller schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:45:
......Moet ik uiteindelijk iets extra's betalen of komt het toch wel aan?
Het hangt er vanaf. Het kan dat ze uitgaan van het bedrag wat is genoteerd op het pakket. Is dit een lager bedrag dan €22 dan is er een kans dat het pakket wordt doorgestuurd. Is het een hoger bedrag of hebben ze twijfels over de juistheid, dan worden er kosten berekend.

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16:49

schumi2004

PSN = whocarez-

Verwacht een pakket van AliExpress en de huidige status is ''Held by Customs'' (nooit eerder gehad) Het is meer dan 22 euro (heb er 34 voor betaald) iemand ervaring met een dergelijke situatie? Moet ik uiteindelijk iets extra's betalen of komt het toch wel aan?
Had ik laatst ook en vervolgens werd pakketje 2 dagen later netjes afgeleverd zonder bijkomende kosten.
;)

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 22:26
elinx schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:17:
[...]
Het hangt er vanaf. Het kan dat ze uitgaan van het bedrag wat is genoteerd op het pakket. Is dit een lager bedrag dan €22 dan is er een kans dat het pakket wordt doorgestuurd. Is het een hoger bedrag of hebben ze twijfels over de juistheid, dan worden er kosten berekend.
En dat doen ze vaak niet zomaar, je krijgt dan een brief thuis om een factuur op te sturen om de echte waarde te bepalen. Aan de hand hiervan bepalen ze dan hoeveel je nog verschuldigd bent. Ze sturen je pakketje dan door en dan kan je bij een PostNL punt betalen (incl inklaringskosten).

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 01:16
LordSinclair schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:31:
[...]

En dat doen ze vaak niet zomaar, je krijgt dan een brief thuis om een factuur op te sturen .....
Dit is alleen in het geval er twijfels zijn over het genoteerde bedrag. Bv niet leesbaar of een vermoeden van een onjuist bedrag.op het pakket. Als het juiste bedrag is genoteerd zie je in de PostNL app hoeveel je moet afrekenen op het afhaalpunt. (mbt €34,- wordt dit ca. €20,- aan BTW en inklaring)

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Heb al een tijdje niks op Banggood besteld, maar vroeger kon ik bij de gratis verzending altijd de (verborgen) tracking nummer achterhalen. Door naar het het order pagina te gaan op Banggood site en in de broncode (f12 in chrome) te zoeken naar "a00" dan zag ik de complete tracking nummer. Dit lukt alleen niet meer. Iemand die toevallig weet of het tegenwoordig ergens anders verstopt is? Anders gewoon afwachten wanneer het binnen komt.

• RobertowNL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:49

RobertowNL

For your gear!

xileS schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:44:
Heb al een tijdje niks op Banggood besteld, maar vroeger kon ik bij de gratis verzending altijd de (verborgen) tracking nummer achterhalen. Door naar het het order pagina te gaan op Banggood site en in de broncode (f12 in chrome) te zoeken naar "a00" dan zag ik de complete tracking nummer. Dit lukt alleen niet meer. Iemand die toevallig weet of het tegenwoordig ergens anders verstopt is? Anders gewoon afwachten wanneer het binnen komt.
Staat er in het geheel geen nummer?
Eerder lukte het ook wel eens om het nummer wat er staat in te vullen op de site van flytexpress, ook ordernummers werkte (ooit), maar dat lijkt nu niet meer het geval.

• xileS
  • Niet online
RobertowNL schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:05:
[...]

Staat er in het geheel geen nummer?
Eerder lukte het ook wel eens om het nummer wat er staat in te vullen op de site van flytexpress, ook ordernummers werkte (ooit), maar dat lijkt nu niet meer het geval.
Kan idd geen nummers meer vinden. Heb ook gekeken naar oude ontvangen orders, daar kan ik de nummer ook niet meer vinden, terwijl ik ze eerder wel kon zien.

• bastian433
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 18-01 12:07
afhankelijk wat de Chinees erop heeft gezet en wat het is en of dat geloofwaardig is.
Als het niet geloofwaardig is zullen ze je vragen de waarde aan te tonen.
Als die er netjes 34 euro op heeft gezet is het bij postnl iets van 13 euro inklaringskosten + 21% BTW.
Als die erop heeft gezet iets <22 euro en dat geloofwaardig is, is de kans groot dat je niet hoeft te betalen.

Ik heb er een keer 1 gehad die had er fijn op gezet dat ik $40 aan goederen afnam, terwijl dat in werkelijkheid maar $21 was incl. verzenden (wilde onder de €22 euro blijven. In dat geval kun je een verzoek sturen voor de BTW.
Die 13 euro inklaringskosten krijg je niet weer maar de betaalde BTW na 4 maanden wel, 4 euro of zoiets in dit geval woohoo.
Overigens zorg ik in 99 van de 100 gevallen dat ik onder de 22 euro zit.
als je bij meerdere sellers zit heb je meerdere pakketten, en omdat het 22 euro per zending is...

Ik heb overigens wel veel vaker "Held by customs." maar ze komen er altijd achter dat het <22 euro is.

• Markos
  • Laatst online: 01:02

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Wat zijn jullie ervaringen met led-strips uit China? Ik wil led-strips (warm white) kopen als koofverlichting, alleen twijfel ik tussen de 12V en 220V versie. Het zal gaan om 3x een strip van zo'n 2 meter. Ik heb wel goede 12v adapters (Dell DA2, 12V 18A) maar die zijn dus super overkill om die 3x te gebruiken en redelijk groot. De verlichting zit rechtstreeks geschakeld op een timer in de meterkast. 220V is zoveel makkelijker, het is alleen de vraag, zijn deze wel veilig?

• mickk
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 23:10
Markos schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:46:
Wat zijn jullie ervaringen met led-strips uit China? Ik wil led-strips (warm white) kopen als koofverlichting, alleen twijfel ik tussen de 12V en 220V versie. Het zal gaan om 3x een strip van zo'n 2 meter. Ik heb wel goede 12v adapters (Dell DA2, 12V 18A) maar die zijn dus super overkill om die 3x te gebruiken en redelijk groot. De verlichting zit rechtstreeks geschakeld op een timer in de meterkast. 220V is zoveel makkelijker, het is alleen de vraag, zijn deze wel veilig?
Persoonlijk zou ik voor een goede 12V voeding gaan en daar de led strips op aansluiten (eventueel aan de 12V kant nog een keer afzekeren).
Led strips werken niet op wisselspanning dus er zal altijd een driver bij zitten.
En de kwaliteit daarvan zal niet heel hoog zijn gezien de prijs van de meeste strips.

• xileS
  • Niet online
Ik zoek wat simpele zwarte USB-Adapters wat een platte vorm heeft en de USB ingang aan de zijkant zit. Ik kwam deze van Orico tegen, maar helaas is alleen wit op voorraad. Dus ik zou moeten afwachten wanneer een zwarte op voorraad komt.

Met stroomadapters probeer ik wat voorzichtig te zijn, maar volgens mij is Orico wel redelijk betrouwbaar. Deze van Hoco kwam ik ook nog tegen, maar heb nog nooit van het merk gehoord. Wellicht andere suggesties? Het hoeft trouwens niet eens een Quick Charge functie te hebben, als het maar een veilige adapter is.

• jobr
xileS schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:23:
Ik zoek wat simpele zwarte USB-Adapters wat een platte vorm heeft en de USB ingang aan de zijkant zit. Ik kwam deze van Orico tegen, maar helaas is alleen wit op voorraad. Dus ik zou moeten afwachten wanneer een zwarte op voorraad komt.

Met stroomadapters probeer ik wat voorzichtig te zijn, maar volgens mij is Orico wel redelijk betrouwbaar. Deze van Hoco kwam ik ook nog tegen, maar heb nog nooit van het merk gehoord. Wellicht andere suggesties? Het hoeft trouwens niet eens een Quick Charge functie te hebben, als het maar een veilige adapter is.
Kijk hier maar eens: http://lygte-info.dk/info/ChargerIndex%20UK.html
Ik heb o.a. die van Choetech

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 17:13

mark-k

AKA markkNL

Markos schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:46:
Ik heb al 2 carnavals rondgelopen ingewikkeld in chinese ledstrips (12V). Ik zou altijd 12V doen, 220V lijkt me niet dat daar uberhaupt ledstrips op werken.

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:42:
[...]

Kan idd geen nummers meer vinden. Heb ook gekeken naar oude ontvangen orders, daar kan ik de nummer ook niet meer vinden, terwijl ik ze eerder wel kon zien.
Vandaag weer een BG bestelling ontvangen, staat gewoon een China Post trackingnummer op, gek dat ze allemaal als untracked worden verzonden en dat je de China Post trackingummer nergens kan vinden op de Banggood site. Vroeger verzonden ze met Flyt ofzo.
Thanks heb er even naar gekeken, maar zie zo 123 geen geschikte ertussen staan. Zoek echt specifiek zoiets qua vorm. Als ik die lijstje van lygte zo bekijk, komt Orico wel goed uit de bus.

• Call of Duty
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20-01 09:50

Orico, uGreen en Baseus zijn mijn go-to merken op Aliexpress. Er zijn zeker nog meer merken met goede kwaliteit maar bij deze merken ken ik mensen die daar werken/gewerkt hebben. Aiffect is een dochteronderneming van Orico. Bijna altijd dezelfde producten, precies hetzelfde design, ander logo. uGreen heeft veel verschillend management gehad die soms verschillend dachten over Quality Assurance/Checks, daarom kies ik bijna altijd voor Orico.

• fietsbob
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:44
Baseus heeft een hele goede over ear phone, de D02. Wat een geweldige hoofdtelefoon is dat zeg.
Verder hebben ze goede kabels, een beetje goedkoper dan Ugreen.
Opladers en kabels haal ik altijd bij deze 2 verkopers.

• xileS
  • Niet online
Call of Duty schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:16:
[...]

Orico, uGreen en Baseus zijn mijn go-to merken op Aliexpress. Er zijn zeker nog meer merken met goede kwaliteit maar bij deze merken ken ik mensen die daar werken/gewerkt hebben. Aiffect is een dochteronderneming van Orico. Bijna altijd dezelfde producten, precies hetzelfde design, ander logo. uGreen heeft veel verschillend management gehad die soms verschillend dachten over Quality Assurance/Checks, daarom kies ik bijna altijd voor Orico.
Heb Orico al gevraagd wanneer de zwarte op voorraad komt, maar ze zeggen dat die momenteel niet geproduceerd wordt. Ugreen had ik geloof ik ook gekeken. Zal later ook nog even de andere merken bekijken.

• O88088
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:05
Ik kwam op Facebook leuke sokken tegen. "Alleen vandaag met 50% korting", van €44.95 nu €24.95 voor vijf paar. Dat die bewering op meerdere punten niet klopt laten we nu maar even voor wat het is. Ik besloot om eens te kijken of Amazon niet iets vergelijkbaars had voor een schappelijkere prijs. Heel toevallig hadden ze precies dezelfde en dat voor slechts €9.99! Maar de naam van de verkoper viel me op: Cheng Du Xuan Jie. Dat klinkt wel heel... Chinees. Dus even kijken bij de vaste leverancier voor Chinese goederen, en ja hoor; exact dezelfde sokken voor €1.59 per paar. €8 voor vijf paar dus, of nog iets goedkoper als je een paar dagen kunt wachten.

Linkje met screenshots.

Dat ze uit China komen verklaart wel meteen de kleine maten. Europese maat 43 blijkt volgens reviews ongeveer de max. En het verklaart ook de Facebook reacties á la "Twee keer gedragen en nu al een gat". En winkeliers maar zeiken dat ze niet kunnen concurreren. Nee, vind je het gek als je het zo probeert!

Hebben jullie al goede aanbiedingen voor 11/11 gespot? Ik ben van plan om binnenkort te beginnen met een knutselprojectje, dus ik heb een berg in m'n winkelwagen liggen. De prijzen op 11/11 liggen hooguit centen lager, misschien een eurootje. Het enige waar significant prijsverschil is, is op een ding van €128 dat dan €116 gaat kosten. Maar ik ben vooral benieuwd naar de coupons. Ik herinner me dat ik daar vorig jaar best wat aan gehad heb maar er zitten wel altijd veel haken en ogen aan.

• Russel88
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19:50
Ik heb nog geen leuke aanbieding gezien. Ik zit al een tijdje een paar schoenen te bekijken, maar ook op 11-11 zijn ze niet in de anabieding:
https://s.click.aliexpress.com/e/YcDI7HDO7

Aangezien ik nooit eerder schoenen heb gekocht op Ali vind ik 40 euro toch iets teveel om het maar te proberen.

• fietsbob
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:44
Van de producten die ik nu volg zijn de prijzen de afgelopen week gestegen om straks weer met minimale korting verkocht te worden. Dat is ook de trend die ik de laatste jaren zie.

Met coupons kan ik nog een 10 a 12 euro pakken. Vorige week een paar Ali coupons gewonnen/gekregen waarmee ik korting op alles kan krijgen.

• Medione1210
  • Laatst online: 20:03
fietsbob schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:00:
Van de producten die ik nu volg zijn de prijzen de afgelopen week gestegen om straks weer met minimale korting verkocht te worden. Dat is ook de trend die ik de laatste jaren zie.
Hier dezelfde ervaring. 9 van de 10 aanbiedingen op 11.11 sigaar uit eigen doos! Maar soms is er wel iets leuks te krijgen.
Met de Alitools app in Google play kun je de prijs historie in de gaten houden.

Ik begin me overigens steeds meer te irriteren aan die shops die zich met heel lage prijzen hoog in de lijsten presenteren, maar waar je het dan nooit kan kopen voor die prijs.
Daar zou Ali eens iets tegen moeten doen.

Medione1210 wijzigde deze reactie 05-11-2019 11:41 (18%)

• Strider
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 25-01 13:08
Zijn er Tweakers die ervaring hebben met het kopen van fitness producten van Alibaba?

Ik overweeg om deze LAT Pulley grepen te bestellen. Maar aangezien de verzendkosten toch wel fors zijn: @ 123 dollar, moet het toch echt wel fatsoenlijke kwaliteit zijn.

BlaBlaBla

• nero355

nero355

Voor wat het waard is :

Je kan ook gewoon op Amazon.de kijken naar Anker en Aukey produkten of Blitz!Wolf bijvoorbeeld, waarbij de laatste ook bij veel Chinese Webshops verkrijgbaar is!

Zo heb ik al best wel veel Anker spulletjes in huis gehaald de afgelopen jaren en tot nu toe heeft geen eene lader of kabel me in de steek gelaten! :)

• supercop7373
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20-01 09:06
Iemand tips voor een draadloze lader iPhone XR?

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Ik zie de laatste paar dagen weer veel aankoopadviesvragen langskomen. Zoals ook in de topicwaarschuwing staat, zijn deze niet de bedoeling in dit topic. Kunnen deze dan ook achterwege blijven?

• xileS
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:41:
[...]

Voor wat het waard is :

Je kan ook gewoon op Amazon.de kijken naar Anker en Aukey produkten of Blitz!Wolf bijvoorbeeld, waarbij de laatste ook bij veel Chinese Webshops verkrijgbaar is!

Zo heb ik al best wel veel Anker spulletjes in huis gehaald de afgelopen jaren en tot nu toe heeft geen eene lader of kabel me in de steek gelaten! :)
Dat zijn precies de merken, waar ik al naar gekeken heb :). Ik blijf ook liever bij de genoemde merken, aangezien ik die meer vertrouw. Helaas heb ik nog niet kunnen vinden wat ik zocht, dus ik denk dat ik toch moet uitwijken naar een andere merk. Dus nog even goed zoeken.

Dit was trouwens mijn idee:
-Zo'n stopcontact adapter in een lichtrails.
-Zo'n USB-Adapter erin, met USB-ingang aan de zijkant
-En bv zo'n Wifi-camera op de USB-adapter vastmaken en een kort zwart USB kabeltje

Dit leek mij een makkelijke oplossing zonder te boren en extra stopcontacten te maken, of kabels door te trekken.

• vw23a
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 24-01 15:09

Er is er eentje van Hama in de aanbieding geweest bij Bol: aanbiedingen/hama-oplaadset-usb-type-c-poort-at-bolcom

• xileS
  • Niet online
Thanks, als ik verder zoek op Hama (klinkt voor mij ook als een redelijk betrouwbare merk), kom ik deze tegen. Als ik niks beters tegen komt, wordt dit hem denk ik. Alleen moet ik wel weer op zoek naar korte USB-C naar micro USB kabels xD, die nog zeldzamer zijn. Dan zou er ook nog eens bv zo'n adapter ertussen moeten. Toch nog even verder zoeken.

/edit
https://s.click.aliexpress.com/e/fV4tK16mr dit zou wel moeten werken denk ik.

xileS wijzigde deze reactie 11-11-2019 00:46 (16%)

• PostalDude
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 12-12-2019
Ik heb vorige week iets gekocht op AlieExpress. Ik heb juist van die verkoper gekocht omdat erbij stond verzending door: PostNL geschatte aankomst 12/11.

Nu is de order verzonden en staat er “Sellers shipping method” met een verwachtte aankomst datum van 25-31/12. Kan ik hier iets mee doen? Kan geen bewijs vinden in de app dat er verzonden zou worden met PostNL terwijl ik 100% zeker weet dat ik die heb gekozen want die was ook gratis.
De tracking begint overigens met UD en sinds de verzending op 1-11 is er nog geen leven in de code.

PostalDude wijzigde deze reactie 07-11-2019 10:51 (10%)

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:31
PostalDude schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:47:
Ik heb vorige week iets gekocht op AlieExpress. Ik heb juist van die verkoper gekocht omdat erbij stond verzending door: PostNL geschatte aankomst 12/11.

Nu is de order verzonden en staat er “Sellers shipping method” met een verwachtte aankomst datum van 25-31/12. Kan ik hier iets mee doen?
Nee, want dat is de geschatte aankomstdatum vanaf het nieuwe moment dat je het bekijkt ipv het moment waarop je het besteld hebt. Daarnaast is een schatting en heeft het dus verder geen enkele waarde.
Kan geen bewijs vinden in de app dat er verzonden zou worden met PostNL terwijl ik 100% zeker weet dat ik die heb gekozen want die was ook gratis.
De tracking begint overigens met UD en sinds de verzending op 1-11 is er nog geen leven in de code.
Is de trackingcode UD...NL? Dat is inderdaad PostNL. Alleen wel een verzendmethode van PostNL die zeer slechte tracking heeft. Hooguit www.postnl.post geeft wel eens wat trackingupdates er op. Gaat bij mij tot dusver altijd om briefpost die is verzonden door pakketvervoerder Yanwen en overgedragen aan PostNL. Tot dusver is het voor Yanwen begrippen wel snel bezorgd binnen 14 dagen. Normaal deed Yanwen er veelal 4 tot 6 weken over via China Post.

• trixcit
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 24-01 19:51
Ik heb nog nooit direct uit China gekocht maar ik wil het een keer proberen. Ik kijk nu naar deze lamp, ik wil er 3 gaan kopen.

Waarom staat er een prijs van "US $19.88 - 35.18"? Is er geen vaste prijs?

Er staat ook "Geleverd tegen 18/01 of volledig terugbetaald". Is er ergens te vinden wat de kans is dat het geleverd wordt? Ik vind het op zich niet erg om te wachten, maar als ik moet wachten en dan eind januari hoor dat ze niet komen is wel zonde.

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
trixcit schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:02:
Ik heb nog nooit direct uit China gekocht maar ik wil het een keer proberen. Ik kijk nu naar deze lamp, ik wil er 3 gaan kopen.

Waarom staat er een prijs van "US $19.88 - 35.18"? Is er geen vaste prijs?

Er staat ook "Geleverd tegen 18/01 of volledig terugbetaald". Is er ergens te vinden wat de kans is dat het geleverd wordt? Ik vind het op zich niet erg om te wachten, maar als ik moet wachten en dan eind januari hoor dat ze niet komen is wel zonde.
prijs is afhankelijk van welke lamp je neemt.

En je weet van de 22euro limiet en belastingen?

En komt meestal wel aan, als in 99/100

• trixcit
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 24-01 19:51
maartend schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:13:
[...]

prijs is afhankelijk van welke lamp je neemt.
Haha, nu voel ik me wel dom. Sommige prijzen zijn voor de lampen, andere voor de pendels.
En je weet van de 22euro limiet en belastingen?
En komt meestal wel aan, als in 99/100
Belastingen ga ik me net in verdiepen, bedankt! Goed om te weten dat het meestal aankomt.

• Eric_Cantona
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:13

Eric_Cantona

"Au Revoir"

trixcit schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:02:
Dat is de charme van China shoppen, over het algemeen is het goedkoper al moet je er iets langer op wachten. En geen 100% garantie dat je het binnenkrijgt. Al heb ik in zo'n 10 jaar tijd 1 of 2 pakketjes niet of heel laat binnen gekregen.

Als je daar niet tegen kunt, dan zou ik er niet aan beginnen

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:21
Morgen is het 11/11. Hoe laat begint het voor ons op AE? Volgens mij is dat om 09:00, klopt dat?

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Topicstarter
GioStyle schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:02:
Morgen is het 11/11. Hoe laat begint het voor ons op AE? Volgens mij is dat om 09:00, klopt dat?
Volgens https://campaign.aliexpre...16G163vM&wh_pid=1111_main is dat 9:00 's ochtends, ja.

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Hoppa:
De Chinese webwinkel Alibaba heeft in het eerste uur van Singles Day een omzet gedraaid van 91,2 biljoen yuan, omgerekend zo'n 12 miljard euro.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

• Pieroman
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 24-01 16:13
Wegens singles day naar het kijken naar de nieuwe Roborock S5 MAX. Deze is nu bij Aliexpress en Gearbest te koop al lijkt eerstgenoemde geen voorraad meer te hebben.
Gearbest verstuurt via EU Priority Line en biedt een scherpe prijs nu. Klopt het dat hierbij eventuele douanekosten worden vergoed?

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 24-01 15:04

Denko

|{ing Øf ßlitz

Pff, alle dingen die ik wilde hebben is de "korting" nog niet op verwerkt op aliexpress. Iemand anders hetzelfde?

PSN: Denkoyugo

• Medione1210
Pieroman schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:57:
Wegens singles day naar het kijken naar de nieuwe Roborock S5 MAX. Deze is nu bij Aliexpress en Gearbest te koop al lijkt eerstgenoemde geen voorraad meer te hebben.
Gearbest verstuurt via EU Priority Line en biedt een scherpe prijs nu. Klopt het dat hierbij eventuele douanekosten worden vergoed?
https://forum.fok.nl/topic/2449148

• kevlar01
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Stom dat je bij AliExpress alleen de gemeente kan kiezen bij het invullen van je aflever adres.
Ik woon in een dorp in mijn gemeente, en de stad in mijn gemeente heeft een straat met dezelfde straatnaam. Ik zie het dus al bij het verkeerde adres worden afgeleverd.
Weet iemand of Post NL uiteindelijk de postcode als leidend hanteert?

• Budha
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 24-01 10:49

Budha

Online ergo sum

kevlar01 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:15:
Stom dat je bij AliExpress alleen de gemeente kan kiezen bij het invullen van je aflever adres.
Ik woon in een dorp in mijn gemeente, en de stad in mijn gemeente heeft een straat met dezelfde straatnaam. Ik zie het dus al bij het verkeerde adres worden afgeleverd.
Zeker, daarom is er ook een postcode.

Zou er alleen een postcode en huisnummer op staan, zou het waarschijnlijk nog aankomen. :)

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 00:37
kevlar01 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:15:
Als je bij provincie "Other" invult kun je zelf een plaatsnaam invullen.

• Medione1210
Budha schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:26:
[...]

Zeker, daarom is er ook een postcode.

Zou er alleen een postcode en huisnummer op staan, zou het waarschijnlijk nog aankomen. :)
Daar kwam ik ook ineens achter toen ik mijn adres vorige week wilde wijzigen. (Bij het toenmalig invullen van mijn oude adres kijkje wel gewoon een stad invullen)
Voor de zekerheid de stad nu maar in adresregel 2 gezeten mijn pakje uit Polen is netjes aangekomen.

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:09
Vraagje, ik heb een week geleden een Raspberry Pi kit besteld in China (met Singles Day korting) dus de prijs was erg aantrekkelijk.

Nu valt dat bedrag uiteraard wel boven de 22,- dus ik hou er rekening mee dat ik importbelasting moet betalen (wat prima is hoor, ik snap de regelgeving in die zin en wat ik besteld heb is in NL al gauw 50,- duurder).

Voor wat ik kan vinden is er wat onduidelijk over de inklaringskosten.

Btw tarief is 21% voor een dergelijk product toch? Wat vraagt PostNL tegenwoordig voor de inklaring? Wordt de btw berekend op het factuurbedrag? Of mag de douane er zelf een waardebepaling aan geven?

Het gaat om een aanschafwaarde van 83,- incl shipping (zo’n kit met LCD touch screen).

Hoe groot is de kans eigenlijk dat ze het eruit pikken?

Adjust non olet

• O88088
  • Registratie: februari 2011
1nsane schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:13:
Vraagje, ik heb een week geleden een Raspberry Pi kit besteld in China (met Singles Day korting) dus de prijs was erg aantrekkelijk.

Nu valt dat bedrag uiteraard wel boven de 22,- dus ik hou er rekening mee dat ik importbelasting moet betalen (wat prima is hoor, ik snap de regelgeving in die zin en wat ik besteld heb is in NL al gauw 50,- duurder).

Btw tarief is 21% voor een dergelijk product toch? Wat vraagt PostNL tegenwoordig voor de inklaring? Wordt de btw berekend op het factuurbedrag? Of mag de douane er zelf een waardebepaling aan geven?

Het gaat om een aanschafwaarde van 83,- incl shipping (zo’n kit met LCD touch screen).

Hou rekening met zo'n €35 aan btw en inklaringskosten. In principe zou de inklaring moeten gebeuren met de waarde op het pakketje zelf maar omdat dat vaak misbruikt wordt vragen ze nu soms ook naar 'bewijs' (rekeningafschrift of de echte rekening).

De kans dat ze je pakket belasten is 50-50, of wel, of niet ;) het zal ongetwijfeld druk zijn/worden nu dus het kan dat ze minder streng zijn om geen enorme achterstand te creëren maar het kan ook dat ze hierop geanticipeerd hebben en dat er extra mensen zijn aangenomen.

• Medione1210
1nsane schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:13:

De BTW is niet eens zo'n probleem, maar de administratie kosten kunnen al snel op!open tot zo'n 18 euro, afhankelijk van de vervoerder.

Ik heb de afgelopen jaren tientallen grijze enveloppen/heel kleine pakjes met waarde boven de 22 euro ontvangen en die zijn er nog nooit uitgepikt. Bij grotere pakjes heb ik helaas wel een paar keer pech gehad!
Hou er gewoon vóór bestellen rekening mee dat je de BTW plus administratiekosten moet betalen, dan kan het alleen maar meevallen.

Overigens is er bij Ali steeds vaker een mogelijkheid om vanuit een eu land te laten versturen. Ook merk ik dat Amazon.de ook steeds vaker Chinees spul verkoopt via derde partijen met verzending via Amazon. Je bent dan bijna altijd meer kwijt, maar je hebt krijgt gen extra kosten voor je kiezen en als er iets mis is met je artikel krijg je te maken met de goede after sales van Amazon.

https://www.kopeninchina.nl/importeren/inklaringskosten/

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:09
Medione1210 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:05:
[...]

De BTW is niet eens zo'n probleem, maar de administratie kosten kunnen al snel op!open tot zo'n 18 euro, afhankelijk van de vervoerder.

Ik heb de afgelopen jaren tientallen grijze enveloppen/heel kleine pakjes met waarde boven de 22 euro ontvangen en die zijn er nog nooit uitgepikt. Bij grotere pakjes heb ik helaas wel een paar keer pech gehad!
Hou er gewoon vóór bestellen rekening mee dat je de BTW plus administratiekosten moet betalen, dan kan het alleen maar meevallen.

Overigens is er bij Ali steeds vaker een mogelijkheid om vanuit een eu land te laten versturen. Ook merk ik dat Amazon.de ook steeds vaker Chinees spul verkoopt via derde partijen met verzending via Amazon. Je bent dan bijna altijd meer kwijt, maar je hebt krijgt gen extra kosten voor je kiezen en als er iets mis is met je artikel krijg je te maken met de goede after sales van Amazon.

https://www.kopeninchina.nl/importeren/inklaringskosten/
Van wat ik net las is dat de inklaringskosten bij PostNL 11-13 euro zijn ongeveer.

De problemen die ik tot nu toe met AliE verkopers had zijn netjes en naar tevredenheid opgelost zelfs na een maand. Maak ik me zelf niet zo druk over.

Het valt me overigens wél op dat ik laatste tijd vaak kleine pakjes (brievenbus size) had die de status “customs clearance failed” kregen en de volgende dag op de deurmat lagen. Terwijl grotere zendingen gewoon zonder enige opmerking werden aangeboden bij mij.

Ik wil ook zeker geen belasting ontduiken (zeker omdat het mét belasting alsnog goedkoper is) maar was gewoon benieuwd.

In dit geval was er geen EU shipping method en die kies ik doorgaans als die er is vooral voor de snelheid.

Adjust non olet

• ikt
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 15:09
Is het mogelijk om vooraf inklaringskosten en de belasting te regelen? Dat zou gewoon super handig zijn, in plaats van dat PostNL me bij de deur laat betalen.

• jobr
ikt schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:35:
Is het mogelijk om vooraf inklaringskosten en de belasting te regelen? Dat zou gewoon super handig zijn, in plaats van dat PostNL me bij de deur laat betalen.
Nee dat kan niet. Je moet aan de deur betalen of bij ophalen postkantoor/punt
Je kan wel zien bij de track en trace dat je moet betalen zover ik weet. (heb het maar 1 keer meegemaakt)

• dcell
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:55
Bestelling op Ali Met Ali standard shipping waarbij ik op 18-11 een trackingnummer kreeg.

4 dagen later (22-11) nog steeds geen beweging. Status van de tracking is “packed for picking up”.

Dus berichtje naar de verkoper om te vragen waarom mijn besteliling fysiek nog niet is verzonden.

Krijg ik als antwoord dat het verzonden is maar “airline failed” :+ moet opnieuw verzonden worden, ik ga er achter aan voor je blabla.

Ik heb aangegeven dat hij/zij gewoon eerlijk moet zijn en dat ik binnen 24 uur een nieuw trackingnummer wil.

Ik kan helaas nog geen dispute aanmaken want bestelling is nog geen 10 dagen “onderweg”.

• Ankh
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 18:56

Ankh

|Proud dad of Bart

Dat is standaard, er zijn simpelweg zo pakketjes die naar de rest van de wereld moeten dat het altijd een paar dagen duurt voordat het pakketje bij de hub is waar ie wordt gescand.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• dcell
Ankh schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:55:
Dat is standaard, er zijn simpelweg zo pakketjes die naar de rest van de wereld moeten dat het altijd een paar dagen duurt voordat het pakketje bij de hub is waar ie wordt gescand.
Ik heb juist hele andere ervaringen, vooral als het gaat om Aliexpress standard shipping.

In dit geval is het een bekende truuk die toegepast wordt. Er is niks verzonden. Er wordt een trackingnummer aan de order gehangen zodat de verkoper die het niet op voorraad heeft de boel kan rekken want de processing time verloopt natuurlijk en verkoper wil de order niet annuleren.

Met Aliexpress shipping heb ik altijd binnen 1-2 dagen na het versturen trackinginformatie.

Afgelopen 11-11 weer 5 orders gedaan met Aliexpress standard shipping en alle 4 hadden ze binnen 24 uur geupdate trackinginformatie behalve deze.

En van de tientallen pakketjes die ik met Aliexpress standard shipping heb besteld waren ze altijd up to date met de trackinginformatie.

Het is de 4de of 5de keer dat ik tegen deze truuk aan loop. Tracking blijft dagen hangen op “packed for picking up”. Dan stuur je een bericht en krijg je allerlei smoesjes waarom het niet daadwerkelijk verzonden is, soms geven ze het eerlijk toe dat er niks verstuurd is en soms heb je een dispute nodig om het op te lossen.

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:38

Get!em

Oh die ja!

Weer wat ervaringen met Banggood: dit is de laatste keer dat ik er wat bestel in generieke zin. Mogelijk dat ik voor Blitzwolf spullen er nog eens terecht kom.

Afgelopen tijd weer meerdere pakketjes besteld. Alles is tegenwoordig untracked. Aanvinken van tracking kan ik niet in de standaardschermen meer vinden. Wel willen ze nu dat je insurance aanvinkt, anders helpen ze je niet meer als het pakketje kwijtraakt of niet bezorgd wordt.

Ah wel, van de 5 pakketjes besteld, is de eerste er binnen 2,5week, de volgende 3 zijn er na een maand en de 5e is er pas na 1,5 maand.
Blijkt dat er items van pakketje 1 en pakketje 3 zijn verwisseld, maar netto komt het er op neer dat ik een product mis/niet geleverd.

Daar een melding van gemaakt, netjes en snel geholpen via de chat. Ik zou per mail bericht krijgen over de oplossing.
Mail beland in de spambox omdat ze opeens een ander mail adres gebruiken... |:(

Anyhow, het voorstel is dat ik slechts 70% van de waarde van het missende item terug krijg en alleen als refund op paypal. Reshipment willen ze niet, want volgens hen is het product niet op voorraad. Praktijk is, dat het item zowel in CN, als in US en UK op voorraad is volgens de website, echter, nu 20% duurder dan mijn oorspronkelijke aanschafprijs. Na lang heen en weer mailen, is er ook geen enkele andere mogelijkheid dan die 70% van de oorspronkelijke prijs te krijgen als refund. Uiteindelijk maar geaccepteerd, en samen met een kortingscoupon die ik nog had het item alsnog weer besteld voor 80% van de oorspronkelijke prijs.

maar goed, nu Ali wel steeds meer de tracking op orde heeft, ga ik die kant maar weer meer op. Banggood is ook aangepast de laatste jaren, ze werken steeds meer zoals Ali, zonder eigen voorraad, en zijn dus ook steeds meer gewoon een marktplaats en per item moet je de aftersales dus anders afhandelen.

• Fettel
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 00:24
Bij Banggood kies ik altijd voor Priority Direct Mail. Dan ontvang je een tracking code van PostNL.

De tracking werkt vanaf het moment dat het pakket in het Verenigd Koninkrijk is aangekomen (7 à 10 dagen). Vervolgens duurt het dan nog meestal een week voordat het op de eindbestemming is.

Yaha!

• Medione1210
Get!em schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:42:
Weer wat ervaringen met Banggood: dit is de laatste keer dat ik er wat bestel in generieke zin. Mogelijk dat ik voor Blitzwolf spullen er nog eens terecht kom.

Afgelopen tijd weer meerdere pakketjes besteld. Alles is tegenwoordig untracked. Aanvinken van tracking kan ik niet in de standaardschermen meer vinden. Wel willen ze nu dat je insurance aanvinkt, anders helpen ze je niet meer als het pakketje kwijtraakt of niet bezorgd wordt.

Ah wel, van de 5 pakketjes besteld, is de eerste er binnen 2,5week, de volgende 3 zijn er na een maand en de 5e is er pas na 1,5 maand.
Blijkt dat er items van pakketje 1 en pakketje 3 zijn verwisseld, maar netto komt het er op neer dat ik een product mis/niet geleverd.

Daar een melding van gemaakt, netjes en snel geholpen via de chat. Ik zou per mail bericht krijgen over de oplossing.
Mail beland in de spambox omdat ze opeens een ander mail adres gebruiken... |:(

Anyhow, het voorstel is dat ik slechts 70% van de waarde van het missende item terug krijg en alleen als refund op paypal. Reshipment willen ze niet, want volgens hen is het product niet op voorraad. Praktijk is, dat het item zowel in CN, als in US en UK op voorraad is volgens de website, echter, nu 20% duurder dan mijn oorspronkelijke aanschafprijs. Na lang heen en weer mailen, is er ook geen enkele andere mogelijkheid dan die 70% van de oorspronkelijke prijs te krijgen als refund. Uiteindelijk maar geaccepteerd, en samen met een kortingscoupon die ik nog had het item alsnog weer besteld voor 80% van de oorspronkelijke prijs.

maar goed, nu Ali wel steeds meer de tracking op orde heeft, ga ik die kant maar weer meer op. Banggood is ook aangepast de laatste jaren, ze werken steeds meer zoals Ali, zonder eigen voorraad, en zijn dus ook steeds meer gewoon een marktplaats en per item moet je de aftersales dus anders afhandelen.
Kortgezegd; de after sales is bij Banggood (en GB overigens ook) zeer slecht geworden. Ik bestel er ook nog maar zelden(lees Blitzwolf) terwijl het eerst mijn favoriete shop was.

Met Ali eigenlijk zelden problemen die niet oppgelost worden. Hun disputeregeling werkt prima.

• Ashundi
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 20:47
Waarom bestellen jullie Blitzwolf niet ook gewoon via Ali? Blitzwolf heeft daar een officiële store.

• CryRaven
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 00:04
Ik loop tegen het volgende aan:

Ik heb een item besteld op AliExpress, echter heeft de koper het nog niet verzonden binnen de aangegeven tijd.

Hij heeft nog een dag en dan is de tijd verstreken, klopt het dan dat ik automatisch een refund krijg?

Heb hier nog geen ervaring mee.

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 00:37
Een keer gehad, een je krijgt dan inderdaad je geld terug.

• nero355

nero355

Ashundi schreef op zondag 24 november 2019 @ 09:03:
Waarom bestellen jullie Blitzwolf niet ook gewoon via Ali? Blitzwolf heeft daar een officiële store.
Nog beter : Op Amazon! :)

De betere merken, zoals Anker en Blitz!Wolf hebben daarop een eigen Webshop!

• Hi-Sintar
  • Laatst online: 24-01 22:58
Ik heb op 11/11 een Frozen 2 pop besteld via de officiële Hasbro store op AliExpress. Betreft een pop van Anna welke licht geeft bij bewegen van een arm. Het was in de aanbieding (voor 22 euro) in de Hasbro store, en met nog een speciale kortingscode van AliExpress kostte de pop nog maar 12 euro. Kreeg een paar dagen later een bericht vanuit de verkoper dat de pop uitverkocht is. Ze bieden mij aan een goedkopere variant op te sturen (zonder lichteffecten). Hier ben ik uiteraard niet mee akkoord gegaan. Het vervelende is, dat de pop nu weer terug op voorraad is en verkocht wordt voor 30 euro. Als ik dit aangeef bij de verkoper (met toezending van een screenshot) krijg ik gewoon dezelfde reactie dat deze poppen niet meer op voorraad zijn. Ook op mijn voorstel om een andere variant op te sturen (die ook rond de 30 euro kost) wordt gereageerd dat het niet mogelijk is. Ze hebben de order al op "shipped" gezet, maar de tracking update uiteraard niet omdat ze niets verzonden hebben. Ik kan ook de eerste 10 dagen dus geen dispute openen. Hebben jullie ervaring met een soortgelijke casus? Kan ik nog een verzending van het bestelde eisen, of is dit onbegonnen werk? Ik had dit eerlijkgezegd niet verwacht van een officiële Hasbro store..

• BigSurf
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:48
dcell schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:42:
[...]
In dit geval is het een bekende truuk die toegepast wordt. Er is niks verzonden. Er wordt een trackingnummer aan de order gehangen zodat de verkoper die het niet op voorraad heeft de boel kan rekken want de processing time verloopt natuurlijk en verkoper wil de order niet annuleren.
Ik heb ook zoiets gehad. Koper verstrekt een tracking code die wel geldig in Nederland is maar hoort bij een ander pakket. Ik had alleen een tracking code en deze werd als afgeleverd gemeld. Had niets gekregen en ben bij het postkantoor geweest. Daar konden ze aan de hand van de tracking het adres zien. Daar mocht ik een foto van maken, bleek een garage ergens in zeeland te zijn.

Heb hun gemaild en zij bevestigen de aankomst van het pakket maar dat was hun pakket, gewicht en grootte kwamen ook niet overeen met mijn bestelling. Dispute geopend met bewijsmateriaal maar AliExpress heeft volgehouden dat het pakket afgeleverd is, klopt ook maar de tracking code is door de verkoper verzonnen. Dus dispute niet gewonnen. Ik heb uiteindelijk een claim bij mijn creditcard company gelegd.

Ik was niet de enige met een verkeerde tracking code. Er waren veel kopers die hun bestelling niet gekregen hadden (was een Mi Band 4 via pepper). Ben nu toch wel huiverig geworden om duurdere items bij AliExpress te bestellen als het voor verkopers zo makkelijk is om de boel te flessen..

• Medione1210
Omdat BG daar regelmatig heel goede aanbiedingen mee heeft en dan ben je toch een Nederlander he

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 24-01 11:18
Bah. Aliexpress verkopers (met goede reputatie) die uiteindelijk toch een andere verzendmethode gebruiken.
Netvoeding gekocht voor ledstrip (3 euro ofzo). Staat bij vermeld dat het met AliExpress verzonden wordt. Mooi, zie je niet vaak voor die prijs.

Uiteindelijk verstuurt de verkoper het met China post want "bedrag te laag voor aliexpress shipping". Prima, maar had het mij voorgelegd. Nu is het product hier niet op tijd (voor 5 dec).

• Medione1210
Hi-Sintar schreef op maandag 25 november 2019 @ 00:47:
Ik heb op 11/11 een Frozen 2 pop besteld via de officiële Hasbro store op AliExpress. Betreft een pop van Anna welke licht geeft bij bewegen van een arm. Het was in de aanbieding (voor 22 euro) in de Hasbro store, en met nog een speciale kortingscode van AliExpress kostte de pop nog maar 12 euro. Kreeg een paar dagen later een bericht vanuit de verkoper dat de pop uitverkocht is. Ze bieden mij aan een goedkopere variant op te sturen (zonder lichteffecten). Hier ben ik uiteraard niet mee akkoord gegaan. Het vervelende is, dat de pop nu weer terug op voorraad is en verkocht wordt voor 30 euro. Als ik dit aangeef bij de verkoper (met toezending van een screenshot) krijg ik gewoon dezelfde reactie dat deze poppen niet meer op voorraad zijn. Ook op mijn voorstel om een andere variant op te sturen (die ook rond de 30 euro kost) wordt gereageerd dat het niet mogelijk is. Ze hebben de order al op "shipped" gezet, maar de tracking update uiteraard niet omdat ze niets verzonden hebben. Ik kan ook de eerste 10 dagen dus geen dispute openen. Hebben jullie ervaring met een soortgelijke casus? Kan ik nog een verzending van het bestelde eisen, of is dit onbegonnen werk? Ik had dit eerlijkgezegd niet verwacht van een officiële Hasbro store..
Ook al een paar keer meegemaakt! Ze willen gewoon niet verkopen voor die lage prijs! Wat je normaal kan doen is het laten lopen tot ze ZELF moeten annuleren(ze zullen zeuren dat JIJ moet annuleren), dan krijgen ze een waarschuwing van Ali. Meer kun je eigen kijk niet doen.
In jouw geval gaan ze nog een stapje verder door het op shipped te zetten en dan kunnen volgens mij een of anders doen dan 2 maanden wachten en een dispute openen en je bewijs overhandigen.

Ik merk steeds vaker dat er dit soort slechte shops tussen zitten. Ook shops die de prijs heel laag maken zodat ze heel hoog in de lijsten staan, maar volgens niet kunnen/willen leveren.

Gaat het hier trouwens echt om een officiële store? Kan me bijna niet voorstellen dat een wereldmerk als Hasbro op Aliexpress wil verkopen en er dan ook nog van die vage trucs op na houdt.
Wikipedia: Hasbro

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:21
De slimme stekkers van Blitzwolf zijn op BG vaak het goedkoopst. Op AE zijn ze vaak een factor 1,5 à 2 duurder.

Overigens heb ik persoonlijk een beter gevoel bij AE dan bij BG, maar als je in totaal 30 stekkers bestelt, dan ga ik toch voor de meest goedkope aanbieder.

• dcell
BigSurf schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:36:
[...]

Ik heb ook zoiets gehad. Koper verstrekt een tracking code die wel geldig in Nederland is maar hoort bij een ander pakket. Ik had alleen een tracking code en deze werd als afgeleverd gemeld. Had niets gekregen en ben bij het postkantoor geweest. Daar konden ze aan de hand van de tracking het adres zien. Daar mocht ik een foto van maken, bleek een garage ergens in zeeland te zijn.

Heb hun gemaild en zij bevestigen de aankomst van het pakket maar dat was hun pakket, gewicht en grootte kwamen ook niet overeen met mijn bestelling. Dispute geopend met bewijsmateriaal maar AliExpress heeft volgehouden dat het pakket afgeleverd is, klopt ook maar de tracking code is door de verkoper verzonnen. Dus dispute niet gewonnen. Ik heb uiteindelijk een claim bij mijn creditcard company gelegd.

Ik was niet de enige met een verkeerde tracking code. Er waren veel kopers die hun bestelling niet gekregen hadden (was een Mi Band 4 via pepper). Ben nu toch wel huiverig geworden om duurdere items bij AliExpress te bestellen als het voor verkopers zo makkelijk is om de boel te flessen..
Als je iets besteld met Aliexpress standard shipping (LXxxxxxxxxxNL trackingnummer) kan je middels de site http://parcelsapp.com/en een deel van het adres gekoppeld aan de trackingnummer en meer gegevens zien indien de trackingstatus “export clearance succes” heeft bereikt. Een tip voor de toekomst. Dan kan je al een dispute openen als de verkoper de boel wil flessen.

• Hi-Sintar
  • Laatst online: 24-01 22:58
Medione1210 schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:34:
[...]

Ook al een paar keer meegemaakt! Ze willen gewoon niet verkopen voor die lage prijs! Wat je normaal kan doen is het laten lopen tot ze ZELF moeten annuleren(ze zullen zeuren dat JIJ moet annuleren), dan krijgen ze een waarschuwing van Ali. Meer kun je eigen kijk niet doen.
In jouw geval gaan ze nog een stapje verder door het op shipped te zetten en dan kunnen volgens mij een of anders doen dan 2 maanden wachten en een dispute openen en je bewijs overhandigen.

Ik merk steeds vaker dat er dit soort slechte shops tussen zitten. Ook shops die de prijs heel laag maken zodat ze heel hoog in de lijsten staan, maar volgens niet kunnen/willen leveren.

Gaat het hier trouwens echt om een officiële store? Kan me bijna niet voorstellen dat een wereldmerk als Hasbro op Aliexpress wil verkopen en er dan ook nog van die vage trucs op na houdt.
Wikipedia: Hasbro
Staat er echt bij, Hasbro Official Store, met de logo van Hasbro en al erbij. De prijzen suggereren ook dat ze alleen originele producten verkopen. Ik denk wel dat ik een dispute kan openen binnen die 2 maanden als de tracking code incorrect is. Even kijken welke reden ik het beste kan kiezen zodat ze een douw krijgen van AliExpress, meer kan ik idd niet doen denk ik.

• Theodor
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15-01 16:36
foute post

Theodor wijzigde deze reactie 26-11-2019 11:54 (94%)

• Baba_Yaga
  • Registratie: november 2019
Ondertussen al 100den dingen gekocht op Ali Express. Spul van enkele centen waarbij je je afvraagt hoe het kan dat ze dit ook nog eens gratis kunnen opsturen.
Een zeldzame keer iets fout gegaan; maar dan is er het "dispute" dat je kan openen => Ali komt tussen en de zaak wordt geregeld.

Op 11.11 heb ik het geriskeerd om eens wat duurder te kopen: een Tronxy X5SA Pro van toch wel een kleine € 400. Verzonden vanuit Duitsland, dus géén import kosten! Filament vanuit Spanje verstuurt.
Jaja, Ali E zet voet aan de grond en Europa.

Nu blijkt deze printer DOA :-( De Z-as (het print bed) wil enkel naar boven en voor geen mm naar beneden.
Videos van gemaakt, foto's van genomen, support gecontacteerd => ze geven fout toe maar ik moet via Ali Express gaan. Degene die daar het zaakje beheert (een collega van de eerste) wil me enkel een printplaat opsturen en niet de hele control unit waar deze inzit. dan moet ik zelf aan de interne electronika gaan prutsen en ik ben Sheldon Cooper niet! :-(

Wanneer ik toch een volledige Control Unit wil, moet ik $20 ophoesten! 7(8)7

Hoe zit het eigenlijk met mijn "global warranty"? Dit is toch ook compleet tegen de regels die Ali Express hanteert?

Ze spreken elkaar tegen, bij Tronxy en degene met het laatste woord wil zich er goedkoop vanaf maken :-(

Iemand al meegemaakt? Suggesties wat ik kan doen?

Baba_Yaga wijzigde deze reactie 28-11-2019 16:21 (11%)
Reden: spelfouten

• Medione1210
Baba_Yaga schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:17:
Ondertussen al 100den dingen gekocht op Ali Express. Spul van enkele centen waarbij je je afvraagt hoe het kan dat ze dit ook nog eens gratis kunnen opsturen.
Een zeldzame keer iets fout gegaan; maar dan is er het "dispute" dat je kan openen => Ali komt tussen en de zaak wordt geregeld.

Op 11.11 heb ik het geriskeerd om eens wat duurder te kopen: een Tronxy X5SA Pro van toch wel een kleine € 400. Verzonden vanuit Duitsland, dus géén import kosten! Filament vanuit Spanje verstuurt.
Jaja, Ali E zet voet aan de grond en Europa.

Nu blijkt deze printer DOA :-( De Z-as (het print bed) wil enkel naar boven en voor geen mm naar beneden.
Videos van gemaakt, foto's van genomen, support gecontacteerd => ze geven fout toe maar ik moet via Ali Express gaan. Degene die daar het zaakje beheert (een collega van de eerste) wil me enkel een printplaat opsturen en niet de hele control unit waar deze inzit. dan moet ik zelf aan de interne electronika gaan prutsen en ik ben Sheldon Cooper niet! :-(

Wanneer ik toch een volledige Control Unit wil, moet ik $20 ophoesten! 7(8)7

Hoe zit het eigenlijk met mijn "global warranty"? Dit is toch ook compleet tegen de regels die Ali Express hanteert?

Ze spreken elkaar tegen, bij Tronxy en degene met het laatste woord wil zich er goedkoop vanaf maken :-(

Iemand al meegemaakt? Suggesties wat ik kan doen?
Je mag nog blij zijn dat ze je überhaupt een aanbod doen om iets te vervangen.
Misschien als je heel erg je best doet dat je het onderdeel gratis/goedkoper kan krijgen als je het via een dispuut speelt, maar ik zou er niet teveel tijd insteken en het als leermoment zien. Volgende keer dure spullen gewoon bij een shop met goede aftersales kopen.

• Baba_Yaga
  • Registratie: november 2019
Medione1210 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:38:
[...]

Je mag nog blij zijn dat ze je überhaupt een aanbod doen om iets te vervangen.
Misschien als je heel erg je best doet dat je het onderdeel gratis/goedkoper kan krijgen als je het via een dispuut speelt, maar ik zou er niet teveel tijd insteken en het als leermoment zien. Volgende keer dure spullen gewoon bij een shop met goede aftersales kopen.
Tronxy heeft op zich geen slechte reputatie. Reviews van hun printers zijn voor het overgrote deel lovend (al zeker van deze nieuwe 'Pro' printer). Ook komen ze goed uit de hoek wanneer het op support aankomt.

Het is niet dat ze van slechte wil zijn. Ze willen wel degelijk een vervangstuk sturen, alleen gaan ze er van uit: je hebt een kit printer gekocht, dus weet je wel een schroevendraaier te hanteren, dan zal een printplaat vervangen óók wel geen probleem zijn.
Maar daar volg ik hen niet in want de control unit waar deze printplaat inzit, zit in de kit als één onderdeel.
Aan de ingewanden wil ik niet gaan prutsen.

Ik wil hen duidelijk maken dat ze aan de handelsregels van global warranty gebonden zijn. Maar ben daar (nog) niet in geslaagd.
Daarom dat ik hier eens wou horen of iemand in een vergelijkbare situatie al wel positief resultaat verkregen heeft.

Baba_Yaga wijzigde deze reactie 28-11-2019 20:54 (1%)
Reden: spelling

• blackadder91
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 25-01 01:27
Er is weer een sale begonnen, en de prijzen zijn nog absurder dan normaal! Veel artikelen in mijn mandje en wishlist exact in prijs verdubbeld.

• zekerpixels
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17:58

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Sorry, off-topic
Baba_Yaga schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:17:
[...]
[...]
Het kan zijn dat de microswitch van de z-as niet werkt of verkeerd is aangesloten, waardoor het voor de printer lijkt dat deze al benden is. (dus ook logiche dat deze dan niet meer naar beneden gaat) Dus controller de of de eindschakelaars goed zijn aangesloten. Veel china printers gebruiken een NO (normaly open) microswitch, wat je kan proberen is de microswitch even losmaken en het nogmaals de z -as testen. (let op de eindstop werkt nu niet meer, dus hand op de schakelaar) Op tweakers hebben we het topic OpenSource 3D Printing - Deel 2, waar veel kennis aanwezig is. En leer maar een schroevendraaier te hanteren als nieuwe hobby, want bij de eerste verstopping mag je het hotend uit elkaar schroeven.

PSN: ZekerPixels || Twitch || YouTube

• psycoxl
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 13-01 20:14
Je weet dat blitzwolf een huismerk is van banggood? Daarom ga je ze nergens goedkoper vinden.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik zat te twijfelen of ik het filmpje alhier zal posten. :)
Maar dat is wellicht teveel ontgoocheling voor die-hard AE fans onder ons.

Dan slechts een verwijzing: ehtweak in "Het leuke, vrolijke en grappige nieuws topic"

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True