Weer wat ervaringen met Banggood: dit is de laatste keer dat ik er wat bestel in generieke zin. Mogelijk dat ik voor Blitzwolf spullen er nog eens terecht kom.
Afgelopen tijd weer meerdere pakketjes besteld. Alles is tegenwoordig untracked. Aanvinken van tracking kan ik niet in de standaardschermen meer vinden. Wel willen ze nu dat je insurance aanvinkt, anders helpen ze je niet meer als het pakketje kwijtraakt of niet bezorgd wordt.
Ah wel, van de 5 pakketjes besteld, is de eerste er binnen 2,5week, de volgende 3 zijn er na een maand en de 5e is er pas na 1,5 maand.
Blijkt dat er items van pakketje 1 en pakketje 3 zijn verwisseld, maar netto komt het er op neer dat ik een product mis/niet geleverd.
Daar een melding van gemaakt, netjes en snel geholpen via de chat. Ik zou per mail bericht krijgen over de oplossing.
Mail beland in de spambox omdat ze opeens een ander mail adres gebruiken...
Anyhow, het voorstel is dat ik slechts 70% van de waarde van het missende item terug krijg en alleen als refund op paypal. Reshipment willen ze niet, want volgens hen is het product niet op voorraad. Praktijk is, dat het item zowel in CN, als in US en UK op voorraad is volgens de website, echter, nu 20% duurder dan mijn oorspronkelijke aanschafprijs. Na lang heen en weer mailen, is er ook geen enkele andere mogelijkheid dan die 70% van de oorspronkelijke prijs te krijgen als refund. Uiteindelijk maar geaccepteerd, en samen met een kortingscoupon die ik nog had het item alsnog weer besteld voor 80% van de oorspronkelijke prijs.
maar goed, nu Ali wel steeds meer de tracking op orde heeft, ga ik die kant maar weer meer op. Banggood is ook aangepast de laatste jaren, ze werken steeds meer zoals Ali, zonder eigen voorraad, en zijn dus ook steeds meer gewoon een marktplaats en per item moet je de aftersales dus anders afhandelen.