Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste
Acties:

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12:24
elinx schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:48:
[...]

Niet als de verkoper aangegeven heeft dat het pakket een totaalwaarde heeft van ca. 35,-
Anders zou ook kunnen dat zij, net als DHL, een vaste verzendwaarde boven het aankoopbedrag doen indien deze kosten niet vermeld staan.
Al is de waarde €100. Het gaat erom wat jij betaald hebt, niet wat PostNL denkt dat jij betaald hebt.

• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14:12
GioStyle schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:32:
[...]

Al is de waarde €100. Het gaat erom wat jij betaald hebt, niet wat PostNL denkt dat jij betaald hebt.
Dat heb ik toch niet gezegd. Als het bedrag onduidelijk is krijg je een brief thuis om de waarde aan te geven. Ik gaf aan dat er misschien een ander,(hoger) bedrag is vermeld op het pakket.
Als dit een foutief mocht zijn en niet overeenkomt met wat jij hebt betaald is er een beroepsmogelijkheid, waarbij je bewijs aanlevert wat je wel hebt betaald.
Ik denk alleen dat je in geval van gelijk wel de vaste kosten kwijt bent en dat alleen de BTW (ca 7,-) terug wordt betaald. Voor de vaste kosten is nl wel werk verricht.

• GioStyle
Interessant. Dat is makkelijk verdienen voor PostNL. :X Dan ga ik het pakket sowieso weigeren, ik ga echt geen extra kosten betalen.

• elinx
GioStyle schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:25:
Interessant. Dat is makkelijk verdienen voor PostNL. :X Dan ga ik het pakket sowieso weigeren, ik ga echt geen extra kosten betalen...........
Vind je? PostNL kan er toch niks aan doen als de verkoper een foutieve waarde aangeeft. Feitelijk moet je dan gaan klagen bij de verkoper.

mbt weigeren... tja dat kan een keuze zijn. Maar in dat geval hangt het er vanaf wat er in de tracking komt te staan of je het geld van Ali krijgt teruggestort.

elinx wijzigde deze reactie 28-08-2019 00:03 (5%)

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13-12 00:45
Als PostNL BTW-aangifte doet bij de douane moet je sowieso €13,= aan inklaringskosten betalen. Als de BTW-aangifte onterecht is kun je via PostNL aan de douane de BTW terugkrijgen middels een bezwaarbrief.
Ik heb wel eens een verhaal gelezen van iemand die uiteindelijk zijn €13,= inklaringskosten ook terug heeft gekregen, maar dit ging geweldig moeizaam.

Ik persoonlijk vind het ook idioot dat je bij een onterechte BTW-aangifte sowieso €13,= aan inklaringskosten kwijt bent en je ook de moeite in een compleet bezwaarschrift moet steken. Gelukkig heb ik het nog nooit meegemaakt en ik denk dat ik ook snel geneigd zou zijn om het dan maar te weigeren. Alhoewel dat weigeren wel afhangt van hoe ver onder de €22,= de waarde van het product is.

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13-12 12:31

schumi2004

PSN = whocarez-

Sowieso bijzonder dat er eerst BTW aangifte gedaan wordt alvorens de ontvanger kans krijgt aan te geven wat de waarde van het product is,

• elinx
De waarde en de productcategorie van het product hoort op het pakket te staan. Daarover wordt de BTW berekend en eventuele importkosten afhankelijk van de categorie.

Als er iets ontbreekt of onduidelijk is, kan de waarde ook bepaald worden door bij de koper te informeren of het pakket te openen.

De waarde bepalen na opening van het pakket gebeurd met standaard tabellen waar de waarde van produkten en omschrijvingen ervan staan vermeld

Voor de koper is er een mogelijkheid om vooraf aangifte te doen, zodat de BTW en andere kosten meteen juist wordt berekend, maar veel particuliere kopers die iets kopen boven de 22 Euro hopen of gokken erop dat een pakket er niet wordt uitgepikt bij het sorteren.

Amazon.com regelt de BTW afdracht reeds bij bestellen, zodat je daar nooit achteraf mee geconfronteerd wordt. Chinese webshops bieden andere opties zoals een EU warehouse of schimmige route.
UPS en DHL doen geen steekproeven en klaren alle pakketten in en werken met standaard etiketten die volledig ingevuld moet zijn anders wordt er niet bezorgd. Als de verkoper de kosten daarvan niet heeft meegerekend bij de aankoop, krijgt de koper deze van DHL ea.

Omdat de 22 Euro drempel nogal fraudegevoelig is, zijn er regelmatig berichten om dat af te schaffen en over alles BTW te innen. Dit dan door koper of verkoper vooraf aangifte te laten doen voor inklaring.
Zoals feitelijk nu ook gebeurt met de brief die je soms van PostNL ontvangt.
Maar om dit in werking te stellen zal het veel eenvoudiger en efficienter moeten gebeuren om de bezorging niet te vertragen.
Aangezien het echter om een EU maatregel gaat zit er niet zo een vaart in.

elinx wijzigde deze reactie 28-08-2019 10:39 (109%)

• Haroddin
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 13-12 12:46
Heb ik weer wat voor...

20/6 een Xiaomi powerbank besteld via Ali, die op 5/7 in BE moet aangekomen zijn ("item has been processed in country of destination"). PostNL nooit gezien of gehoord, en 22/7 plots status update "Undeliverable item, has been returned to shipper". Nooit iets van PostNL gehoord of gezien. En geen flauw idee waar hier een PostNL punt zit.

Gemeld aan verkoper, "we will refund once we receive the parcel back". Mij goed, dan koop ik 'm wel ergens anders. Alleen, op 20/8 is dat order auto-completed en de verkoper beweert nog steed niks terug gekregen te hebben... Als ik het goed heb heb ik dus nog een kleine week om een dispute te openen, en dan is het definitief "bye-bye centen".

Denk dat ik dit weekend maar eens een dispute open, wat denken jullie?

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 17:10
*knip* Zoals ook in de topicwaarschuwing staat, zijn vragen als deze niet de bedoeling. Ik kan je nog wel doorverwijzen richting Telecomproviders en Leveringen waarin alle levertijden van de verschillende smartphones wordt besproken.

Yorinn wijzigde deze reactie 30-08-2019 23:40 (89%)

Mi 9T Pro - MIUI Global 11.0.1 - PFKMIXM

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 17:10
*knip* Feedback op individuele moderaties mogen per DM naar de betreffende moderator toe. Hier is het offtopic.

Yorinn wijzigde deze reactie 31-08-2019 00:26 (87%)

Mi 9T Pro - MIUI Global 11.0.1 - PFKMIXM

• SmooK
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13-12 14:13
Man man man. Mooie set zaagjes besteld voor mijn multitool. Bleken toch niet te passen ondanks dat de advertentie vertelde van wel. Contact gezocht met banggood. Volgens mij probeert de klantenservice zo dom en frustrerend mogelijk te doen als ontmoedigingsbeleid voor retouren. Steeds weer dezelfde vragen stellen en steeds maar zeggen dat ze er mee bezig zijn. We zijn ondertussen al meer dan een week verder.

PSN: raysmook

• guardian-spirit
  • Laatst online: 16:03
Mijn smartphone had het begeven dus besloot ik uiteindelijk eerst een budget toestel te bestellen en dan later een betere aan te schaffen.

Ik zag deze toestel voor 64$, met 9000+ stuks voorraad:
https://www.dx.com/p/agm-...-64gb-rom-eu-plug-2630694

Een aantal dagen na bestelling gevraagd hoe lang het kan duren voordat het toestel verstuurd gaat worden, als antwoord 7-10 dagen omdat het niet op voorraad was in de DX warehouse.
Als ik nu kijk op die link, zie ik "sold out" en de prijs op US$393.53.

Gaat dat toestel geleverd worden of betreft het hier een fout?
Ik vraag het hier eerst even, misschien dat iemand dit eerder heeft meegemaakt?

• elinx
guardian-spirit schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 00:37:
........

Ik zag deze toestel voor 64$, met 9000+ stuks voorraad:
https://www.dx.com/p/agm-...-64gb-rom-eu-plug-2630694

...........
Als ik nu kijk op die link, zie ik "sold out" en de prijs op US$393.53.

Gaat dat toestel geleverd worden of betreft het hier een fout?...........
Duidelijk een foute prijsopgave geweest.
AGM is geen budget toestel. De prijs is nimmer onder de €280 geweest.
Grote kans dat de order geannuleerd wordt als jij het niet doet.
https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-agm-x2 (prijsverloop rechtsboven)

Voor een budget toestel:
https://www.kimovil.com/e...2768,fe_bands-lte-b20-800

elinx wijzigde deze reactie 31-08-2019 21:33 (17%)

• dewaal
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 13-12 21:03
Haroddin schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:41:
Heb ik weer wat voor...

20/6 een Xiaomi powerbank besteld via Ali, die op 5/7 in BE moet aangekomen zijn ("item has been processed in country of destination"). PostNL nooit gezien of gehoord, en 22/7 plots status update "Undeliverable item, has been returned to shipper". Nooit iets van PostNL gehoord of gezien. En geen flauw idee waar hier een PostNL punt zit.

Gemeld aan verkoper, "we will refund once we receive the parcel back". Mij goed, dan koop ik 'm wel ergens anders. Alleen, op 20/8 is dat order auto-completed en de verkoper beweert nog steed niks terug gekregen te hebben... Als ik het goed heb heb ik dus nog een kleine week om een dispute te openen, en dan is het definitief "bye-bye centen".

Denk dat ik dit weekend maar eens een dispute open, wat denken jullie?
beste is altijd om een dispute te openen.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik had de afgelopen weken wel een heel bijzonder klantvriendelijke China-shopping ervaring. Ik ben er nu nog verbaasd over...

Wat is het geval?
Ik had bij een specifieke leverancier via eBay een SMD 2835 LED strip (rol a 5m) besteld. Zij waren zo'n beetje de enige die dit leverden in een specifieke kleurtemperatuur (daglicht 6000-6500K) en met een zeer hoge CRI waarde (>90)
Nu zaten er 60 LEDs/meter op zo'n strip, maar ik zocht eigenlijk nog een hogere dichtheid. Het liefst 120 LEDs/meter (m.a.w. dubbele intensiteit).

Gewoon via eBay message bij de betreffende shop nagevraagd en toen gaven ze aan dat hier niet zo veel vraag naar was, maar dat ze uiteraard wel een batch konden laten fabriceren. En dat ze me zouden laten weten wanneer het beschikbaar was.

Wat schetst mijn verbazing; ruim 2 weken later sturen ze me een berichtje dat ze inmiddels die specifieke uitvoering beschikbaar hebben en het leverbaar is. 8)
We are writing to tell you that we have already asked our factory to produce some CRI 90+ 2835-120leds/M pure white led strip light, we got them today, if you need, please place your order at this listing, we will arrange to ship your order to you as soon as possible.
Wow; wat een service. d:)b

Dit had ik echt niet verwacht. En het is niet eens een schokkend hoog bedrag of een enorme hoeveelheid. Je praat hier over een rolletje met 5 meter aan LEDs, op bestelling geproduceerd. En voor 2 tientjes geleverd.
Kom daar in Nederland maar eens om... O-)

Mooie Plaatjes   

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:57

l3art

Moderator Mobile
Ik had iem's van KZ besteld bij oom Ali, de AS06 om precies te zijn. Netjes geleverd, maar bij binnenkomst bleek van de rechter iem het filter los te zitten. Meteen gevraagd om een refund of reshipment. Dit omdat een filter o.a. ook bepalend is voor het geluid. De verkoper gaat hier niet mee akkoord. Hij biedt 8usd aan ter compensatie en dan moet ik het zelf repareren want dat zou vrij makkelijk zijn volgens hem.

Ondertussen een geschil geopend maar daar komt hij met hetzelfde voorstel. Naar mijn idee is een refund of reshipment redelijk aangezien het een product betreft waar het draait om geluid en een filter dan een key element is. Benieuwd waar dit eindigd. Overigens was de aankoopprijs ergens rond de 26 euro.

Te koop: Xiaomi Mi Pad 4 Plus 128gb Wi-Fi/Lte en KZ AS06 in ears.

• Zarathustra
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 17:39
Iemand enig idee hoe de verzendkosten bij ali berekend worden? Ik stop twee keer hetzelfde item in mijn mandje en krijg 1x 2,45 euro verzendkosten voor 'standaard shipping'. Stop er vervolgens 2x een ander product bij en krijg 2x een schijnbaar willekeurig extra bedrag verzendkosten. Derde item van 63 cent waar dezelfde kosten voor 'standaard shipping' bij staat en hop! weer een euro verzendkosten! Dat per stuk 8)7

Op de site krijg ik dan een beetje 'korting'. Niet het totaal bedrag aan extra verzendkosten. Als ik op mijn mobiel naar afronden van de bestelling ga, gaat er nog weer wat af (nog steeds niet het totaal aan extra verzendkosten) Op de website niet |:(

Gaat om electronica onderdelen. Weegt allemaal niets en past met gemak door de brievenbus.

Ik snap het niet :P

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

• azerty
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:57

azerty

McFly

Zarathustra schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:10:
Iemand enig idee hoe de verzendkosten bij ali berekend worden? Ik stop twee keer hetzelfde item in mijn mandje en krijg 1x 2,45 euro verzendkosten voor 'standaard shipping'. Stop er vervolgens 2x een ander product bij en krijg 2x een schijnbaar willekeurig extra bedrag verzendkosten. Derde item van 63 cent waar dezelfde kosten voor 'standaard shipping' bij staat en hop! weer een euro verzendkosten! Dat per stuk 8)7

Op de site krijg ik dan een beetje 'korting'. Niet het totaal bedrag aan extra verzendkosten. Als ik op mijn mobiel naar afronden van de bestelling ga, gaat er nog weer wat af (nog steeds niet het totaal aan extra verzendkosten) Op de website niet |:(

Gaat om electronica onderdelen. Weegt allemaal niets en past met gemak door de brievenbus.

Bestel het dan 2x apart :)

• Joen
Zarathustra schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:10:

Het verschilt heel erg per product en per verkoper. Maar de laatste tijd zie ik sowieso de verzendkosten wat omhoog gaan. Wat nog wel eens wil helpen om de verzendmethodes van alle producten bij dezelfde verkoper eens bij langs gaan. Sommige verkopers strepen dubbele verzendkosten weg als je bij meerdere producten de zelfde verzendmethode hebt gekozen. De standaard verzendmethode wil per product bij de zelfde verkoper nog wel eens verschillen. Het nalopen van alle verzendmethoden in je bestelling wil wel eens helpen dus.

• Zarathustra
@azerty als ik het los bestel is een treinkaartje naar Reichelt, grote Duitse electronicaonderdelenzaak, bijna voordeliger ;)

@Joen ah! Dat scheelt al iets. Één product had een andere verzendmethode. Die aanpassen en de verzendkosten daalden iets. Dank.

Blijft raar dat 2x een product (80 x 100 x 1,6 millimeter!) bestellen van 0,63€ twee keer verzendkosten geeft. Hoop dat het een bug is ;)

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

• Wasabi!
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 07-12 11:04
Zarathustra schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:33:
@azerty als ik het los bestel is een treinkaartje naar Reichelt, grote Duitse electronicaonderdelenzaak, bijna voordeliger ;)

@Joen ah! Dat scheelt al iets. Één product had een andere verzendmethode. Die aanpassen en de verzendkosten daalden iets. Dank.

Blijft raar dat 2x een product (80 x 100 x 1,6 millimeter!) bestellen van 0,63€ twee keer verzendkosten geeft. Hoop dat het een bug is ;)
Kan ook met gewicht te maken hebben, PostNL precies hetzelfde. 20g, 50g, etc.

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 10:13
Ik heb het idee dat de verzendkosten ook een onderdeel zijn van de marge. Vaak zijn alle verschillende aanbieders onder de streep ongeveer net zo duur. Wanneer de prijzen inclusief verzenden weergegeven worden in de zoekresultaten zal dat ook wel weer verdwijnen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Zarathustra
@Wasabi! dat zou kunnen. Item weegt ca 17 gram. Het wonderlijk is dat tot een stuk of 20 de prijs steeds op blijft lopen (dus niet staffels die steeds groter worden; 20 - 50 - 100 - 500 etc) en dat de verzendkosten bij het toevoegen wisselen tussen 30 cent en 60 cent per stuk. 'Starttarief' 2,60 euro, daarna om en om 60 en 30 cent extra :D

@LordSinclair dat zondermeer inderdaad. Zelfde verzendwijze en zelfde product wisselt per shop. Verschil, althans in het electronicaspul dat ik bestel, is niet zo heel groot. Maximaal een euro. Verschil als je meerdere items bestelt kan wel flink oplopen.

Een leverancier van maatwerk PCB boardjes rekent overigens 10 euro voor Yanwen Economical Shipping (wat op aliexpress max anderhalve euro kost) Dat is zondermeer om de marge op de extreem goedkope boardjes op te krikken ;)

• Chocoball
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15:50

Chocoball

瞧好吧!

En weer een China shop minder, Tinydeal.
Regretfully, we have decided to close down our operation. Orders before September 5th will be sent out as normal. Our customer service will continue operation for post-sale service until the end of 2019. Thanks for all your support in the past several years.
https://www.tinydeal.com.hk/tips.php

• TheDudez
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 12-12 15:02

TheDudez

Usenet stofzuiger!

iemand ervaringen bij ali dat het betaal proces blijft hangen. Dat het niet betaald is? Ik heb een betaling gedaan. Voor twee producten 1 heeft de status betaald en de ander nog niet betaald. Terwijl dit in 1 keer was betaald. Ik heb all contact gehad met ali bewijs geupload en al. Maar krijg steeds het zelfde antwoord dat het nog niet betaald is...

Usenet handleidingen

• Jamesl
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13-12 16:26
Hmm, ik heb een Xiaomi Mi band 4 besteld voor €21.79 maar nu staat er bij tracking: Het douane-inklaringsproces is gestart.
Betekent dit dat ik moet betalen? Wat ik wel echt raar vind want ik heb er minder dan €22 voor betaald.. anders had ik het waarschijnlijk niet besteld :(

• LordSinclair
Jamesl schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:53:
Hmm, ik heb een Xiaomi Mi band 4 besteld voor €21.79 maar nu staat er bij tracking: Het douane-inklaringsproces is gestart.
Betekent dit dat ik moet betalen? Wat ik wel echt raar vind want ik heb er minder dan €22 voor betaald.. anders had ik het waarschijnlijk niet besteld :(
Nee, waarschijnlijk krijg je een brief met de vraag of je de factuur op wilt sturen zodat ze kunnen zien wat je ervoor betaald hebt.

• Jamesl
LordSinclair schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:58:
[...]

Nee, waarschijnlijk krijg je een brief met de vraag of je de factuur op wilt sturen zodat ze kunnen zien wat je ervoor betaald hebt.
Ah oke! Ik ben benieuwd, heb dit nog nooit gehad :+
Duurt dat lang voordat je ze contacten?

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

't Is wel net op de grens van <22 euro... ;)

Anders had je 'm net zo goed hier in Nederland kunnen kopen:
https://www.xiaomiproduct...nd-4-europese-versie.html
:)

+ BTW + inklaringskosten = zowat de Nederlandse prijs...

ehtweak wijzigde deze reactie 10-09-2019 12:30 (6%)

Mooie Plaatjes   

• Wasabi!
ehtweak schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:29:
[...]

't Is wel net op de grens van <22 euro... ;)

Anders had je 'm net zo goed hier in Nederland kunnen kopen:
https://www.xiaomiproduct...nd-4-europese-versie.html
:)

+ BTW + inklaringskosten = zowat de Nederlandse prijs...
Kan niet aan de dollarkoers liggen die de douane gebruikt, misschien kortingsbonnen gebruikt? Dan pakken ze gewoon de werkelijke waarde. https://www.belastingdien.../hulpmiddel-wisselkoersen

https://nl.banggood.com/W...s=search&cur_warehouse=CN binnen gekregen, eens kijken of het wat is.

• schumi2004

schumi2004

PSN = whocarez-

Ik mis toch wel een beetje een topci waar dit soort dingen voorbij komen :P

Inhakend op je camera, ik heb met die dingen altijd het gevoel dat ze zo weg gegrist worden.
Heb je zo'n fancy deurbel maar het volgende moment is het dag deurbel of zijn die dingen nutteloos nadat ze van je muur getrokken zijn?

schumi2004 wijzigde deze reactie 10-09-2019 15:29 (0%)
Reden: Voor er straks dubbelzinnige reacties komen :D

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 13-12 15:49
schumi2004 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:08:
[...]

Ik mis toch wel een beetje een topci waar dit soort dingen voorbij komen :P

Inhakend op je camera, ik heb met die dingen altijd het gevoel dat ze zo weg gegrist worden.
Heb je zo'n fancy deurbel maar het volgende moment is het dag deurbel of zijn die dingen nutteloos nadat ze van je muur afgetrokken zijn?
Los daarvan mag je voor een deurbel uit deze prijsklasse hopen dat er volgend jaar nog een app is of dat deze nog ondersteund wordt. Laat staan security en firmware updates.

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15:01
schumi2004 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:08:
Heb je zo'n fancy deurbel maar het volgende moment is het dag deurbel of zijn die dingen nutteloos nadat ze van je muur getrokken zijn?
Als je er eentje hebt met bewegingsdetectie dan staat de dief al op de foto in de cloud vóór de diefstal. Moet je de bel wel gepaired hebben met een app zoals Cloudedge.

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16:17

Ethirty

Who...me?

Na vele prima ervaringen op Banggood toch ook maar eens wat op Ali besteld (ja ik weet het, ben waarschijnlijk de laatste in Nederland :P). Daar heb ik dus nu al spijt van.

Betaling met iDeal, alles goed dacht ik nog. En dan wordt ik teruggestuurd naar Ali:
Payment Failed
The system is currently experiencing technical difficulties.

iDeal en de bank geven een geslaagde betaling weer en het geld is weg. Alle orders (8 producten over 5 shops) zijn direct geannuleerd en ik kan alleen opnieuw bestellen en betalen. Maar al mijn "nieuwe klant" coupons zijn wel weg uiteraard.

In het self "service" deel van de site kom ik in loop na loop van pagina's die in meerdere talen zijn opgebouwd en die me eigenlijk niks zeggen. Chat is een of andere brakke bot, message center doet helemaal niks, ik mag geen dispute openen, etc.

Het enige dat ik zie is: We can't process your order at this time due to potential security reasons.

Zijn mijn enige opties anno 2019 nu echt 20 dagen wachten om te zien of ik mijn geld terug krijg, of nog een keer betalen in de hoop dat ik mijn geld niet nog een keer zie verdwijnen? Of is met het vertrek van Ma de pleuris gelijk uitgebroken daar? :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• schumi2004

schumi2004

PSN = whocarez-

Als je in de App naar Hulpcentrum gaat en dan Payment and kiest voor What should i do if my card payment has failed?

Staat jouw situatie er dan tussen?

Sowieso deed ik bij een eerste keer niet direct 8 producten en dan nog eens verdeeld over 5 verschillende shops kopen maar dat ben ik, eerst 1 klein product en dan zien we wel verder.

Ik heb ook wel eens een failed melding gehad maar toen was het niet afgeschreven, kan de bank het niet terug halen?

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

schumi2004 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:01:
Als je in de App naar Hulpcentrum gaat en dan Payment and kiest voor What should i do if my card payment has failed?

Staat jouw situatie er dan tussen?
Why does it say that my payment cannot be processed because of security reasons?
Your order cannot be processed due to security reasons. Please go to 'My Order' page and click 'My Appeal' to submit an online appeal. If the appeal is successful, you may try to process your order again. Thank you for your patience.
Ik moet naar My Orders - My Appeal, maar dat bestaat niet eens. En via een rechtstreeks gevonden link krijg ik ook een nutteloze melding: "There is no record of a failed transaction that is eligible for appeal."
Zoals gezegd had ik niet verwacht dat die site zo brak was. Kwam op Portugese pagina's, Frans, maar ook Russische.
My order has been closed. When will I get my refund?
If your paid order has been closed/cancelled, your payment will be refunded to your account. This normally takes about 3 to 20 working days. Please wait patiently to receive it in your account.
Min of meer dus gewoon 20 werkdagen geduld hebben.
Sowieso deed ik bij een eerste keer niet direct 8 producten en dan nog eens verdeeld over 5 verschillende shops kopen maar dat ben ik, eerst 1 klein product en dan zien we wel verder.
Achteraf makkelijk praten. Ik had geen reden om Ali te wantrouwen. En ik ga geen 8x los bestellen en aparte verzend- betaal- of orderkosten betalen.
Ik heb ook wel eens een failed melding gehad maar toen was het niet afgeschreven, kan de bank het niet terug halen?
Nope. Rabo zegt gewoon: "iDeal betaling is definitief en kan niet ongedaan gemaakt worden. Ga maar naar de webshop voor je geld." Ik was eigenwijs en wilde de €0,80 voor PayPal besparen.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• schumi2004

schumi2004

PSN = whocarez-

8x los had niet gehoeven maar het had ook in 2x gekund om te proberen, eerst 1 artikel en dan de overige 7 in een tweede batch maar dat is achteraf.

Heb je al geprobeerd via een laptop/desktop? Ik heb ook wel eens gemerkt dat je via laptop/desktop net iets meer/anders kunt doen.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

schumi2004 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:42:
8x los had niet gehoeven maar het had ook in 2x gekund om te proberen, eerst 1 artikel en dan de overige 7 in een tweede batch maar dat is achteraf.

Heb je al geprobeerd via een laptop/desktop? Ik heb ook wel eens gemerkt dat je via laptop/desktop net iets meer/anders kunt doen.
Juist met de laptop gedaan. Ik verdwaal in Chinese sites op een mobiel scherm en wil graag veel tabbladen openen om te kunnen vergelijken :P

Nieuwe poging voor een deel van de bestelling gedaan. Nu maar met CC. Hopelijk meer succes op deze manier.

#team_UTC+1

• LocK_Out
  • Laatst online: 12-12 03:47
Meer mensen die iets op Ali besteld hebben, last van bevestigings emails die niet verstuurd worden? Zit niks in de spam.

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12:03
Ethirty schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:48:
[...]

Juist met de laptop gedaan. Ik verdwaal in Chinese sites op een mobiel scherm en wil graag veel tabbladen openen om te kunnen vergelijken :P

Nieuwe poging voor een deel van de bestelling gedaan. Nu maar met CC. Hopelijk meer succes op deze manier.
Tip: Je kan nu ook met Klarna achteraf betalen. Juist om 'beginners' over de streep te helpen.

Overigens heb ik honderden bestellingen bij Ali gedaan en werkelijk nooit bestelproblemen gehad (wel uiteraard kwaliteitsproblemen en een bestelling die af en toe langer dan 2 maanden wegblijft). Je hebt echt pech gehad en ik kan mee voorstellen dat het gebrek aan klantenservice dan een probleem is.

Medione1210 wijzigde deze reactie 13-09-2019 18:26 (7%)

• superlion
  • Registratie: september 2003
  • Nu online
Heeft er ook iemand ook ervaringen met gearvita.com
Ze hebben geen "tax insurance/protection" zoals andere sites maar zitten met veel producten onder de prijs van de concurrent
Maar ja, ik betaal nu liever een paar tientjes meer dan dat ik straks met een naheffing van 50 euro zit

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Nu online
Tjongejonge,
Had op 5 sep iets besteld, staat NU pas op shipment dispatched. Week later pas dus...
Paar uur terug kon ali het nog niet eens tracken en bleef hij maar op status ''ready for dispatch'' staan, op PC een foutmelding.

Ook staat er bij de tracking page bij ''receiver address'' niet eens mijn straatnaam en huisnummer.
We gaan het zien of ie de beloofde leverdatum gaat halen... Of 'ie uberhaupt aankomt.

Is dat normaal dat je straat/nr er niet staan?

iPhone 11 Pro Max 64GB Midnight Green // i7 6700 + RX580 +16GB + 500GB + Define S

• Ossi
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:55
Ethirty schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:35:
[...]

Ik was eigenwijs en wilde de €0,80 voor PayPal besparen.
_O- _O-
Sorry, ik moest hard lachen.
Ik probeer iDEAL altijd te vermijden, wat een klote systeem. Biedt helemaal niets aan zekerheid voor de klant. Dan maar extra betalen voor PayPal.

• Joen
@ItsWillem Ik heb nu een paar lopende orders van mij zelf bekeken via zowel de website als de Android app van AliExpress en bij alle orders staat netjes mijn straat en huisnummer vermeld.

Ik zelf bestel bij AliExpress ook vrijwel nooit iets wat ik voor een specifieke datum binnen moet hebben. Die zeldzame keren dat ik wel graag iets op tijd zou willen hebben probeer ik er voor te zorgen dat ik meerdere maanden van te voren bestel.

Dat het een ruime week duurt voordat het bestelde product pas daadwerkelijk wordt verzonden is in mijn ervaring bij AliExpress ook redelijk normaal.

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Nu online
Joen schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 23:58:
@ItsWillem Ik heb nu een paar lopende orders van mij zelf bekeken via zowel de website als de Android app van AliExpress en bij alle orders staat netjes mijn straat en huisnummer vermeld.

Ik zelf bestel bij AliExpress ook vrijwel nooit iets wat ik voor een specifieke datum binnen moet hebben. Die zeldzame keren dat ik wel graag iets op tijd zou willen hebben probeer ik er voor te zorgen dat ik meerdere maanden van te voren bestel.

Dat het een ruime week duurt voordat het bestelde product pas daadwerkelijk wordt verzonden is in mijn ervaring bij AliExpress ook redelijk normaal.
Hm vreemd dus... Onder de app wel normaal adres bij 'ship to', bij desktop 'receiver address' dus niet. We gaan het zien

Tja dat ie later wordt verzonden is normaal en geen probleem voor mij.

iPhone 11 Pro Max 64GB Midnight Green // i7 6700 + RX580 +16GB + 500GB + Define S

• Joen
Ossi schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 23:58:
[...]

_O- _O-
Ik probeer iDEAL altijd te vermijden, wat een klote systeem. Biedt helemaal niets aan zekerheid voor de klant. Dan maar extra betalen voor PayPal.
Helaas zijn er maar weinig verkopers op AliExpress die PayPal ondersteunen. Over het algemeen heb ik gelukkig goede ervaringen met het dispute systeem van AliExpress. En bij mij gaat het vaak maar om kleine bedragen waarbij ik ook een beetje rekening probeer te houden met een eventueel verlies. Maar er gaat gelukkig niet vaak wat mis met mijn bestellingen muv de vele verloren zendingen waar iedereen begin dit jaar last van had.

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 13-12 19:55
Krijgen jullie nog een email als je iets bij aliexpress bestelt?
Ik de laatste paar weken niet meer namelijk.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Was fijn geweest als je gelijk even een linkje had gegeven naar waar je hem besteld had. Kan dat nu nog erven? :) Hoop dattie nog dezelfde prijs is.

• grun93
jobr schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:22:
Krijgen jullie nog een email als je iets bij aliexpress bestelt? Ik de laatste paar weken niet meer namelijk.
Ik heb nog nooit een email van aliexpress gehad.

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Ethirty schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 19:15:
Na vele prima ervaringen op Banggood toch ook maar eens wat op Ali besteld (ja ik weet het, ben waarschijnlijk de laatste in Nederland :P). Daar heb ik dus nu al spijt van.

Betaling met iDeal, alles goed dacht ik nog. En dan wordt ik teruggestuurd naar Ali:
Payment Failed
The system is currently experiencing technical difficulties.

iDeal en de bank geven een geslaagde betaling weer en het geld is weg. Alle orders (8 producten over 5 shops) zijn direct geannuleerd en ik kan alleen opnieuw bestellen en betalen. Maar al mijn "nieuwe klant" coupons zijn wel weg uiteraard.

In het self "service" deel van de site kom ik in loop na loop van pagina's die in meerdere talen zijn opgebouwd en die me eigenlijk niks zeggen. Chat is een of andere brakke bot, message center doet helemaal niks, ik mag geen dispute openen, etc.

Het enige dat ik zie is: We can't process your order at this time due to potential security reasons.

Zijn mijn enige opties anno 2019 nu echt 20 dagen wachten om te zien of ik mijn geld terug krijg, of nog een keer betalen in de hoop dat ik mijn geld niet nog een keer zie verdwijnen? Of is met het vertrek van Ma de pleuris gelijk uitgebroken daar? :+
De bestellingen op Ali zijn automatisch geannuleerd terwijl er wel geld is afgeschreven bedoel je? Dat komt wel goed naar mijn ervaring. Je krijgt de bedragen een paar dagen tot een week terug gestort.

Ik wou misbruik/gebruik maken van de nieuwe klanten coupon, maar dat werkt blijkbaar niet altijd ;p.

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
[...]

_O- _O-
Bij mij juist het tegenovergestelde, geen Ideal, geen bestelling. Ik heb Paypal alweer een hele tijd geleden in de ban gedaan(account opgezegd). En wil ook absoluut niet weer terug. Mocht ik nou perse wel eens een item nodig hebben van een vreemde aanbieder, dan gebruik ik mijn creditcard.

Bestellingen uit China, doe ik uitsluitend nog bij AE (al jaren), En op een paar (opgeloste)disputes na, gaat dat uitstekend.

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Nu online
AliExpress gooit gewoon een heel mooi jasje on hun mobiele app, daardoor denk je al gauw dat alles wat je op AliExpress koopt glimt. Als je het echter na een maand wachten ontvangt, blijkt het wederom deceptie te zijn....

Ik heb voor het uitproberen verschillende telefoon houders op AliExpress besteld, welke stuk voor stuk claimen zo geweldig te zijn. Echter beide vond ik verre van ideaal, zo heb ik deze besteld en in werkelijkheid was het maar onhandige lompe telefoon houder.

Hetzelfde geldt voor die houders welke lekker compact zijn, wanneer er geen telefoon in zit. Dat is gewoon heel lomp en zwaar, om op je ventilatie rooster te bevestigen. Dus daar heb ik nu een base voor besteld, zodat ik in mijn vaders Citroen C1 een telefoon houder kan bevestigen. Want in die C1 zit geen enkel ventilatie rooster, waar je dit soort houders kunt bevestigen.

Bij AliExpress is het soms dus nogal een beetje een gok: maar ik weet wel wat ik echt niet meer op AliExpress bestel en dat zijn schoenen :X Wat een bezeikte boel is dat, zogenaamd echt leer. Terwijl het in werkelijkheid gewoon kunststof is.

Maar deze plakspijkers om schilderijen en dergelijke op te hangen, zijn echt geweldig. In no time had ik eindelijk mijn grote canvas foto aan de muur hangen, zonder dat ik de muur heb moeten slopen.

• GioStyle
Misschien je verwachting bijstellen? Die artikelen die je aangeeft heb ik even bekeken en gezien de plaatjes en prijs vallen die producten bij mij onder noemer: prullaria.

• Ossi
kendo schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:30:
[...]

Bij mij juist het tegenovergestelde, geen Ideal, geen bestelling. Ik heb Paypal alweer een hele tijd geleden in de ban gedaan(account opgezegd). En wil ook absoluut niet weer terug. Mocht ik nou perse wel eens een item nodig hebben van een vreemde aanbieder, dan gebruik ik mijn creditcard.

Bestellingen uit China, doe ik uitsluitend nog bij AE (al jaren), En op een paar (opgeloste)disputes na, gaat dat uitstekend.
En welk voordeel precies biedt iDEAL? Helemaal als je ook al een creditcard hebt die kopersbescherming biedt...

IDEAL doet compleet niets voor je.

• XiaomiGlobal
  • Nu online
GioStyle schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:54:
Misschien je verwachting bijstellen? Die artikelen die je aangeeft heb ik even bekeken en gezien de plaatjes en prijs vallen die producten bij mij onder noemer: prullaria.
Ga jij dan houders van € 10 op AliExpress bestellen? Ik noemde maar wat voorbeelden, waarvan ik er ook eentje noemde wat dan wel weer echt geweldig is. Overigens de goedkoopste telefoon houders, zonder al dat gedoe doen het prima.

Dat is ook het probleem: ik ben zo tevreden met mijn magneet houder, dat een andere telefoon houder er maar moeilijk aan kan tippen. Grappige is die houder heb ik ooit voor € 5 bij de Duitse Aldi gekocht. Op AliExpress betaal je natuurlijk wel iets minder voor zo'n magneet houder, maar die heb ik nog nooit besteld.

• GioStyle
XiaomiGlobal schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:07:
[...]

Ga jij dan houders van € 10 op AliExpress bestellen? Ik noemde maar wat voorbeelden, waarvan ik er ook eentje noemde wat dan wel weer echt geweldig is. Overigens de goedkoopste telefoon houders, zonder al dat gedoe doen het prima.

Dat is ook het probleem: ik ben zo tevreden met mijn magneet houder, dat een andere telefoon houder er maar moeilijk aan kan tippen. Grappige is die houder heb ik ooit voor € 5 bij de Duitse Aldi gekocht. Op AliExpress betaal je natuurlijk wel iets minder voor zo'n magneet houder, maar die heb ik nog nooit besteld.
Ik koop dashcams, laptops, slimme stekkers en noem maar op via AE en concurrenten. Tot op heden ben ik niet teleurgesteld, geloof me als ik zeg: ik heb hoge verwachtingen. De producten die jij koopt, en waardoor je keer op keer teleurgesteld wordt heeft een reden: je verwachting is gewoon te hoog. Goed spul komt met een prijs.

Ik koop ook met regelmaat kleinspul, zoals gereedschap. Ik koop het, omdat ik het nodig heb voor thuis: hobby en klussen. Ik verwacht dat het gereedschap gewoon functioneert. Wat ik niet verwacht van het gereedschap is dat er professioneel gebruik mogelijk is: dagelijks gebruiken tijdens je werkzaamheden. Daarvoor is het product niet bedoeld, maar daar is de lage prijs ook naar.

Ik had vorig jaar bijvoorbeeld een MC4 tang nodig voor het plaatsen van zonnepanelen: voor mij was het een eenmalig project, dus een ‘originele professionele’ MC4 krimptang van €80 vond ik wat te prijzig. Ik denk dat ik een tang heb gekocht voor nog geen €15. Tang doet prima zijn werk en doordat ik de ‘bekken’ van de tang kan veranderen ook nog eens enorm multifunctioneel.

• Jamesl
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 21:31:
[...]

Was fijn geweest als je gelijk even een linkje had gegeven naar waar je hem besteld had. Kan dat nu nog erven? :) Hoop dattie nog dezelfde prijs is.
Haha sorry,
https://m.nl.aliexpress.c...-emYoOV9Oftw1568551744951

Had nog wel een kortingscode van die shop, toen kwam die onder de 22, kon je selecteren bij het bestellen.
Ik had het via Peppers gevonden.

• LocK_Out
Wat betreft het "shiny" gebeuren. Daarom kijk je altijd of een product foto's van gebruikers heeft. Voila, ook meteen duidelijkheid over hoe het product er echt uit ziet.

Je links werken trouwens allemaal niet. (kan ook komen omdat m'n pi-hole of ad-blocker de adressen blocked)
XiaomiGlobal schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:07:
[...]

Ehh, Ja.. Dan nog ben ik namelijk €10+ goedkoper uit, dan een houder in NL te bestellen die hoogstwaarschijnlijk ook van AliExpress komt.
Je heeft zelf al aan waarom deze houders €10 zijn (houders boven de €5 zijn trouwens al redelijk degelijk). Dan zijn namelijk de grote delen van metaal IPV goedkoop plastic. De bevestigingspunten zijn van dikker plastic wat minder snel breekt.
Slimme keuze zijn de "merk" houders. Merken als Baseus, UGreen, etc.

Ik ben een serieuze zeikerd wat betreft productkwaliteit, maar ben nog nooit teleurgesteld als ik een wat duurder product via AliExpress aanschafte.
Ik had vorige keer een houder + zuignap base voor €2,50 gekocht. Na 1 keer trok ik zuignap van de base aan tienen en mijn telefoon klemt niet goed in de houder. Wijze les, goedkoop is duurkoop dus.

Moraal van het verhaal, niet zeuren over productkwaliteit, als je daar ook naar betaald.

LocK_Out wijzigde deze reactie 16-09-2019 11:16 (12%)

• XiaomiGlobal
  • Nu online
LocK_Out schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:10:
Wat betreft het "shiny" gebeuren. Daarom kijk je altijd of een product foto's van gebruikers heeft. Voila, ook meteen duidelijkheid over hoe het product er echt uit ziet
Sure dat doe ik dus ook, maar vaak zegt het helemaal niks. In het geval met de houders die ik noemde, zou het zo kunnen zijn dat ze het prima doen in een andere auto? Of wanneer vastgeplakt worden aan het dashboard i.p.v. vastgeklemd aan het ventilatierooster.
Ehh, Ja.. Dan nog ben ik namelijk €10+ goedkoper uit, dan een houder in NL te bestellen die hoogstwaarschijnlijk ook van AliExpress komt.
Je heeft zelf al aan waarom deze houders €10 zijn (houders boven de €5 zijn trouwens al redelijk degelijk). Dan zijn namelijk de grote delen van metaal IPV goedkoop plastic. De bevestigingspunten zijn van dikker plastic wat minder snel breekt.
Slimme keuze zijn de "merk" houders. Merken als Baseus, UGreen, etc.

Ik ben een serieuze zeikerd wat betreft productkwaliteit, maar ben nog nooit teleurgesteld als ik een wat duurder product via AliExpress aanschafte.
Ik had vorige keer een houder + zuignap base voor €2,50 gekocht. Na 1 keer trok ik zuignap van de base aan tienen en mijn telefoon klemt niet goed in de houder. Wijze les, goedkoop is duurkoop dus.

Moraal van het verhaal, niet zeuren over productkwaliteit, als je daar ook naar betaald.
Natuurlijk mag je zeuren: of moet ik ook nog vijf sterren geven, terwijl ik zelf vind dat het drie sterren zijn? Ik koop het om het uit te proberen en te kijken, zou het wellicht iets kunnen zijn. Vervolgens laat ik ook mijn ervaring achter in een recensie op AliExpress.

Ik ga dus geen refunds en dergelijke aanvragen: 1x verkocht ik zo'n $ 3 houder gewoon op Faceboek voor € 5 :+ Maar meestal heb ik daar geen zin in.

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 06-12 16:31
Hier ervaringen met digitaland en vooral duurdere aankopen?
https://nl.mydigitaland.c...-ftz-adapter-english.html

Wil dit kopen maar de website ziet er sketchy uit en met name garantie is wel iets waard als je spullen van €2000 koopt.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[...]

_O- _O-
Tja, iets met eigenwijs he :+ iDeal is echt iets van de Nederlandse banken omdat wereldwijde standaarden alleen maar lastig zijn voor hun eigen hebberigheid.

Overigens is de refund binnen en heb ik een nieuwe bestelling met CC gedaan. Nu maar wachten op deze levering voor ik de rest bestel. Die €3 korting die ik kwijt ben overleef ik ook waarschijnlijk wel. :P

#team_UTC+1

• Ossi
icecreamfarmer schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:50:

Wil dit kopen maar de website ziet er sketchy uit en met name garantie is wel iets waard als je spullen van €2000 koopt.
Link is dood

• icecreamfarmer
Het is digitaland.

• schumi2004

schumi2004

PSN = whocarez-

Ja en dan weten we nog niets.
Je linkt naar een artikel maar geen idee welke :P

• O88088
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17:58

Hou je er rekening mee dat er bijna gegarandeerd 21% BTW bovenop komt? En 13 euro inklaringskosten maar op zo'n bedrag maakt dat ook weinig meer uit. Is het dan nog zo voordelig?

Voor garantie ben je afhankelijk van de welwillendheid van de winkel of de coulance van Nikon (gok ik?). En bij zulke bedragen zal je creditcardmaatschappij/PayPal ook niet zomaar een refund geven als iets niet in orde is.

• icecreamfarmer
schumi2004 schreef op maandag 16 september 2019 @ 19:46:
[...]

Ja en dan weten we nog niets.
Je linkt naar een artikel maar geen idee welke :P
https://be.mydigitaland.c...-ftz-adapter-english.html

Nu wel.

• icecreamfarmer
O88088 schreef op maandag 16 september 2019 @ 20:25:
[...]

Hou je er rekening mee dat er bijna gegarandeerd 21% BTW bovenop komt? En 13 euro inklaringskosten maar op zo'n bedrag maakt dat ook weinig meer uit. Is het dan nog zo voordelig?

Voor garantie ben je afhankelijk van de welwillendheid van de winkel of de coulance van Nikon (gok ik?). En bij zulke bedragen zal je creditcardmaatschappij/PayPal ook niet zomaar een refund geven als iets niet in orde is.
Wordt verstuurd vanuit de uk.

• LocK_Out
*knip* Laat het modereren maar aan de mods over. Hier had je makkelijk een TR voor kunnen aanmaken.

Yorinn wijzigde deze reactie 17-09-2019 14:20 (86%)

• grun93
Als je verwacht garantie nodig te hebben, zou ik het niet aan de andere van de wereld kopen. Je betaalt je blauw aan verzendkosten en je moet maar afwachten of en zo ja, wanneer het terugkomt. Er zijn trouwens extentions voor je browser waarbij je van tevoren in kunt schatten of een site betrouwbaar is. Ik gebruik Dataprovider in chrome. Die site van je komt er niet best uit, weinig traffic voor een bedrijf dat beweert over de hele wereld te leveren.

• Wasabi!
grun93 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:05:
[...]

Als je verwacht garantie nodig te hebben, zou ik het niet aan de andere van de wereld kopen. Je betaalt je blauw aan verzendkosten en je moet maar afwachten of en zo ja, wanneer het terugkomt. Er zijn trouwens extentions voor je browser waarbij je van tevoren in kunt schatten of een site betrouwbaar is. Ik gebruik Dataprovider in chrome. Die site van je komt er niet best uit, weinig traffic voor een bedrijf dat beweert over de hele wereld te leveren.
Over kosten, zo is SWEEX failliet gegaan. In 2012 startte Sweex met de levering van Yarvik-smartphones en -tablets, maar het bedrijf verkeek zich op de retourzendingen van die producten. In totaal werd ongeveer 15 procent teruggestuurd en omdat de kosten per exemplaar tussen de vijftig en zestig euro lagen, ontstond er in de loop der tijd een onoverkoombare kostenpost van vier miljoen euro.

Anyway, ik heb 50 M1.4 x 3mm carbonsteel schroefjes besteld bij AE ben benieuwd. Voor 2,32 incl. verzenden en track & trace mag ik niet klagen. Toevallig dat rot schroefje thuis kwijt geraakt.

• Hi-Sintar
  • Laatst online: 10-12 22:11
Ik heb onlangs een usb oplaadstation besteld bij AliExpress. Afgaande op de ervaringen en de prijs (niet de goedkoopste oplader), leek het mij een goede keus. Mijn opvatting "nooit opladers bestellen bij AliExpress" had ik eenmalig opzij gezet, helaas heeft dit verkeerd uitgepakt. Lader netjes ontvangen en direct in gebruik genomen. Op de eerste dag, tijdens het opladen van 2 tablets en 1 mobiele telefoon, hoorde ik na ongeveer een uur een doffe "plof" geluid, waarna er kortsluiting optrad. Direct apparaat uit het stopcontact gehaald, gelukkig verder geen bijkomende schade gehad. Oplader werkt dus niet meer, had veel erger kunnen aflopen.

Contact opgenomen met de verkoper, deze vroeg naar mijn PayPal account. Nu weet ik dat verkopers op AliExpress liever disputes uit de weg gaan en via PayPal de uitbetaling willen doen, maar deze verkoper vroeg mij ook of ik het artikel wilde retourneren. Toen ik zei dat de kosten voor retourzending hoger zijn dan de verkoopprijs van het product, en ik daarom een dispute ga openen, kreeg ik talloze berichten dat ik ze verkeerd begrepen had en dat ze de retourkosten ook gingen vergoeden op mijn PayPal rekening. Nu vertrouw ik dit niet helemaal en heb toch een dispute geopend, een video als bewijs geupload dat het apparaat niet (meer) werkt, en het aankoopbedrag terug gevraagd zonder retournering. Heb ik goed gehandeld, of had ik de verkoper de gelegenheid moeten gunnen het artikel terug te ontvangen en mij uit te laten betalen via PayPal? Ik ben bang dat als ik voor PayPal kies, zij uiteindelijk gaan claimen de retourzending niet ontvangen te hebben en het geld terug laten storten door PayPal.

• 2green
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 09-12 08:14
Hi-Sintar schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:57:
Ik heb onlangs een usb oplaadstation besteld bij AliExpress. Afgaande op de ervaringen en de prijs (niet de goedkoopste oplader), leek het mij een goede keus. Mijn opvatting "nooit opladers bestellen bij AliExpress" had ik eenmalig opzij gezet, helaas heeft dit verkeerd uitgepakt. Lader netjes ontvangen en direct in gebruik genomen. Op de eerste dag, tijdens het opladen van 2 tablets en 1 mobiele telefoon, hoorde ik na ongeveer een uur een doffe "plof" geluid, waarna er kortsluiting optrad. Direct apparaat uit het stopcontact gehaald, gelukkig verder geen bijkomende schade gehad. Oplader werkt dus niet meer, had veel erger kunnen aflopen.

Contact opgenomen met de verkoper, deze vroeg naar mijn PayPal account. Nu weet ik dat verkopers op AliExpress liever disputes uit de weg gaan en via PayPal de uitbetaling willen doen, maar deze verkoper vroeg mij ook of ik het artikel wilde retourneren. Toen ik zei dat de kosten voor retourzending hoger zijn dan de verkoopprijs van het product, en ik daarom een dispute ga openen, kreeg ik talloze berichten dat ik ze verkeerd begrepen had en dat ze de retourkosten ook gingen vergoeden op mijn PayPal rekening. Nu vertrouw ik dit niet helemaal en heb toch een dispute geopend, een video als bewijs geupload dat het apparaat niet (meer) werkt, en het aankoopbedrag terug gevraagd zonder retournering. Heb ik goed gehandeld, of had ik de verkoper de gelegenheid moeten gunnen het artikel terug te ontvangen en mij uit te laten betalen via PayPal? Ik ben bang dat als ik voor PayPal kies, zij uiteindelijk gaan claimen de retourzending niet ontvangen te hebben en het geld terug laten storten door PayPal.
Gewoonlijk moet je de tegenpartij in de gelegenheid stellen hun fout te corrigeren. Hierom zou ik persoonlijk ervoor kiezen ze alsnog in de gelegenheid te stellen het bedrag over te maken en paypal melden dat ze je verzoek even kunnen pauzeren in afwachting hiervan.

• Hi-Sintar
2green schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:38:
[...]

Gewoonlijk moet je de tegenpartij in de gelegenheid stellen hun fout te corrigeren. Hierom zou ik persoonlijk ervoor kiezen ze alsnog in de gelegenheid te stellen het bedrag over te maken en paypal melden dat ze je verzoek even kunnen pauzeren in afwachting hiervan.
Het punt is dat de disputes normaalgesproken via AliExpress zelf behoren te gaan. Door rechtstreeks met de verkoper te onderhandelen, zet ik AliExpress buitenspel en ben ik bang dat ik achteraf (mocht de verkoper mij bedonderen via PayPal) niet meer bij AliExpress kan aankloppen. De aankoop heb ik ook niet via PayPal verricht maar met een creditcard.

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:56

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik weet niet waar je precies naar op zoek bent (de link wordt geblokkeerd door Pi-Hole hier en dat laat ik lekker zo!) maar voor dat soort dingen zijn er eigenlijk maar 2 juiste opties :
- Bestel iets van Blitz!Wolf op één van de bekende Chinese Webshops. Dus geen Ali varianten...
- Ga gewoon lekker direkt bij Amazon.de shoppen en kies dan voor Anker of Aukey!

Persoonlijk ben ik zelfs ietsje meer voorstander van het laatste, want de RMA Service van Amazon is fantastisch! :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13-12 08:25

Tijntje

Hello?!

Dan ben je veel beter af met een Anker lader, zijn kwalitatief heel goed
https://anker.aliexpress.....pcShopHead_6251462.1_5_1

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Hi-Sintar
Ik was op zoek naar een dergelijke lader van Baseus, daar ik goede ervaringen heb met dat merk, maar kon deze niet vinden. Ik denk dat ik toch ga voor een TP-link usb hub via een NL webshop, daar ik geen vertrouwen meer heb in de opladers via AliExpress. Die van Anker zien er goed uit, alleen voor dezelfde prijs kan ik een soortgelijke bestellen van TP-link via een Nederlandse webwinkel.

• Noppesnada
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15:47
Hi-Sintar schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:11:
Ik was op zoek naar een dergelijke lader van Baseus, daar ik goede ervaringen heb met dat merk, maar kon deze niet vinden. Ik denk dat ik toch ga voor een TP-link usb hub via een NL webshop, daar ik geen vertrouwen meer heb in de opladers via AliExpress. Die van Anker zien er goed uit, alleen voor dezelfde prijs kan ik een soortgelijke bestellen van TP-link via een Nederlandse webwinkel.
Ik koop geen USB laders meer uit China, veel te link ! Heb eens een paar teardowns bekeken en de kwaliteit is echt bedroevend.

Deze heb ik een paar gekocht:

https://www.ikea.com/nl/n...t-3-poorten-wit-20415027/

Veilig, betrouwbaar en voldoende vermogen en poorten.

• Medione1210
Noppesnada schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:14:
[...]

Ik koop geen USB laders meer uit China, veel te link ! Heb eens een paar teardowns bekeken en de kwaliteit is echt bedroevend.

Er zijn prima Chinese laders te koop. Zie bijv. https://lygte-info.dk/info/indexUSB%20UK.html

De door jou genoemde Ikea later is ook prima, maar ik vind de output te laag voor een 3ports charger.

Medione1210 wijzigde deze reactie 19-09-2019 04:39 (9%)

• Hi-Sintar
N.a.v. jullie tips heb ik nu deze lader van Blitzwolf besteld bij Banggood, voor € 14,54 als group shopping price. Ik lees goede beoordelingen over Blitzwolf, ik ben benieuwd.

• 2green
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 09-12 08:14
Hi-Sintar schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:55:
[...]

Het punt is dat de disputes normaalgesproken via AliExpress zelf behoren te gaan. Door rechtstreeks met de verkoper te onderhandelen, zet ik AliExpress buitenspel en ben ik bang dat ik achteraf (mocht de verkoper mij bedonderen via PayPal) niet meer bij AliExpress kan aankloppen. De aankoop heb ik ook niet via PayPal verricht maar met een creditcard.
Zou de dispute gewoon via ali laten lopen, dat is het bedrijf waarmee je een overeenkomst afsluit als je betaald, ali heeft weer een overeenkomst met de verkopers op hun verkoop kanaal.

Verder maakt het weinig uit of het creditcard of paypal is, dat had ik blijkbaar verkeerd gelezen.

• XiaomiGlobal
  • Nu online
Noppesnada schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:14:
[...]

Mijn auto is ondertussen ook al in brand gevlogen :( Nee natuurlijk niet, het zal wel kloppen dat niet alle USB adapters even veilig of even goed gemaakt zijn. Maar met de BaseUS heb ik geen enkel probleem, die doet het gewoon goed _/-\o_

Zal de kwaliteit trouwens veel beter zijn bij de Media Markt? Ik betwijfel het hoor....

• Sibrand
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
Hi-Sintar schreef op woensdag 18 september 2019 @ 17:49:
N.a.v. jullie tips heb ik nu deze lader van Blitzwolf besteld bij Banggood, voor € 14,54 als group shopping price. Ik lees goede beoordelingen over Blitzwolf, ik ben benieuwd.
Ik gebruik deze lader al een jaar of 5. Nu wel aan mijn tweede exemplaar bezig omdat de eerste na een jaar gejat werd. Nooit problemen mee gehad.
Toentertijd gekozen voor blitzwolf naar aanleiding van een meting en teardown in het online shoppen in china hier / een tweakblog waarbij alles zeer goed beoordeeld werd.

• Medione1210
XiaomiGlobal schreef op woensdag 18 september 2019 @ 18:22:
[...]

Mijn auto is ondertussen ook al in brand gevlogen :( Nee natuurlijk niet, het zal wel kloppen dat niet alle USB adapters even veilig of even goed gemaakt zijn. Maar met de BaseUS heb ik geen enkel probleem, die doet het gewoon goed _/-\o_

Zal de kwaliteit trouwens veel beter zijn bij de Media Markt? Ik betwijfel het hoor....
Er zijn laders die ronduit gevaarlijk zijn én er zijn prima laders uit Chinese webshops te halen. Vooraf wat onderzoek doen of even kijken op de site die ik hierboven noemde is altijd aan te raden.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Sibrand schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:56:
[...]

Ik gebruik deze lader al een jaar of 5. Nu wel aan mijn tweede exemplaar bezig omdat de eerste na een jaar gejat werd. Nooit problemen mee gehad.
Toentertijd gekozen voor blitzwolf naar aanleiding van een meting en teardown in het online shoppen in china hier / een tweakblog waarbij alles zeer goed beoordeeld werd.
Zit er geen vervelende coil whine op? Ik heb een aantal twee poort laders van Blitzwolf. Ze werken prima maar hebben een hoorbare coil whine wanneer het toestel opgeladen is en de load laag is.

• Sibrand
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
Admiral Freebee schreef op donderdag 19 september 2019 @ 05:24:
[...]

Zit er geen vervelende coil whine op? Ik heb een aantal twee poort laders van Blitzwolf. Ze werken prima maar hebben een hoorbare coil whine wanneer het toestel opgeladen is en de load laag is.
Ik heb nooit coil whine opgemerkt bij de 5-poprts lader van Blitzwolf. Zowel bij hoge belasting als bij onbelast niet. En normaal gesproken valt het me snel op als dat wel het geval is.

• Noppesnada
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15:47
Medione1210 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 04:42:
[...]

Er zijn laders die ronduit gevaarlijk zijn én er zijn prima laders uit Chinese webshops te halen. Vooraf wat onderzoek doen of even kijken op de site die ik hierboven noemde is altijd aan te raden.
Probleem is natuurlijk dat als een product populair wordt het op grote schaal gekopieerd wordt met toepassing van inferieure onderdelen.

De Xiaomi powerbanks zijn hier een goed voorbeeld van !

Uiteraard mag iedereen voor zichzelf beslissen op die paar extra euro prijsverschil de moeite waard is voor dingen die aan 220v hangen.

Ik doe het in ieder geval niet meer.

• schumi2004

schumi2004

PSN = whocarez-

Noppesnada schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:40:
[...]

Probleem is natuurlijk dat als een product populair wordt het op grote schaal gekopieerd wordt met toepassing van inferieure onderdelen.

De Xiaomi powerbanks zijn hier een goed voorbeeld van !

Uiteraard mag iedereen voor zichzelf beslissen op die paar extra euro prijsverschil de moeite waard is voor dingen die aan 220v hangen.

Ik doe het in ieder geval niet meer.
Achja weet je, met een beetje logisch verstand kom je er ook wel toch?
Alsof de apparatuur die we binnen onze landsgrenzen kopen zo veilig zijn, komt allemaal uit dezelfde hoek vandaan of iig het merendeel ervan.
Om dan te stellen niets meer aan 220v te hangen, dan kun je net zo goed nu meteen overal de stekkers eruit trekken.

schumi2004 wijzigde deze reactie 19-09-2019 12:58 (7%)

• LordSinclair
*knip* Wat heeft dit met China-shopping te maken? Dit kan je gewoon via DM bespreken.

Yorinn wijzigde deze reactie 19-09-2019 20:25 (85%)

• Cupraatjesmaker
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 20-11 21:36
Ik kan mij niet voorstellen dat er bedrijven zijn die via Wish de Mi Band 4 onder de prijs kunnen aanbieden. Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan en of dit betrouwbaar is?
Ik zie bijv de Mi Band 4 Global Version voor €8 staan en €2 verzenkosten. Het gaat dan om aanbiedingen die een beperkte tijd hebben.

Cupraatjesmaker wijzigde deze reactie 24-09-2019 15:33 (37%)

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13:32
Cupraatjesmaker schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:29:
Ik kan mij niet voorstellen dat er bedrijven zijn die via Wish de Mi Band 4 onder de prijs kunnen aanbieden. Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan en of dit betrouwbaar is?
Ik zie bijv de Mi Band 4 Global Version voor €8 staan en €2 verzenkosten. Het gaat dan om aanbiedingen die een beperkte tijd hebben.

[Afbeelding]
Wish is een soort marktplaats van china net als Aliexpress alleen dan slechter. Ze controleren de verkopers erg slecht bij Wish. Nee. Dit is niet te vertrouwen.

• m_rick
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 12-12 14:55
Ik heb een IP camera besteld en die is netjes bij mij bezorgd. De camera heeft een paar minuten gewerkt, maar daarna heb ik hem niet meer aan de praat gekregen. Niet via de CMS software, niet rechtstreeks op mijn pc, en zelfs pingen lukt niet. Ik heb nu een dispute geopend, en als bewijs heb ik een screenshot van de CMS software (waarop staat "Connect failed Cann't find the device") en een screenshot van het pingen toegevoegd.
Maar nu vraagt de verkoper om meer bewijs. Tips hoe ik meer bewijs kan leveren?

• Joen
m_rick schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 21:03:
Ik heb een IP camera besteld en die is netjes bij mij bezorgd. De camera heeft een paar minuten gewerkt, maar daarna heb ik hem niet meer aan de praat gekregen. Niet via de CMS software, niet rechtstreeks op mijn pc, en zelfs pingen lukt niet. Ik heb nu een dispute geopend, en als bewijs heb ik een screenshot van de CMS software (waarop staat "Connect failed Cann't find the device") en een screenshot van het pingen toegevoegd.
Waar die Chinezen nog wel op "geilen" zijn filmpjes. Althans... Daar vragen ze bij mij vaak om als ik problemen met de producten aankaart. Het nadeel is alleen dat ze dat dan via mail willen ontvangen en ik dus eerst de resolutie en bitrate flink omlaag moet gooien met een videobewerkingsprogramma om het per mail te kunnens turen.

Je zou dan bijvoorbeeld de camera voor je PC/laptop/telefoon neer kunnen zetten met op de PC/laptop/telefoon de CMS software. Dan sluit je op het beeld de camera aan zodat men kan zien wat voor lampjes en/of bewegingen die wel/niet maakt en laat je daar achter zien wat de CMS software doet.

• m_rick
Joen schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 23:11:
[...]

Waar die Chinezen nog wel op "geilen" zijn filmpjes.
Inderdaad, ik lees inderdaad dat ze daar om vragen. Ik ga er mee bezig :X

• Wasabi!
Joen schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 23:11:
[...]

Waar die Chinezen nog wel op "geilen" zijn filmpjes. Althans... Daar vragen ze bij mij vaak om als ik problemen met de producten aankaart. Het nadeel is alleen dat ze dat dan via mail willen ontvangen en ik dus eerst de resolutie en bitrate flink omlaag moet gooien met een videobewerkingsprogramma om het per mail te kunnens turen.

Je zou dan bijvoorbeeld de camera voor je PC/laptop/telefoon neer kunnen zetten met op de PC/laptop/telefoon de CMS software. Dan sluit je op het beeld de camera aan zodat men kan zien wat voor lampjes en/of bewegingen die wel/niet maakt en laat je daar achter zien wat de CMS software doet.
Je kan ook gewoon een filmpje in je Google drive, foto's of desnoods via Dropbox sharen via een link en in je mail plakken. YouTube uploaden doe ik niet aan. Laatst nog gedaan bij banggood.com. Geen probleem.

• Joen
Wasabi! schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 23:07:
[...]

Je kan ook gewoon een filmpje in je Google drive, foto's of desnoods via Dropbox sharen via een link en in je mail plakken. YouTube uploaden doe ik niet aan. Laatst nog gedaan bij banggood.com. Geen probleem.
Het probleem is een beetje dat ik geen idee heb wat ze nu wel en niet kunnen bereiken op dat gecensureerde internet in China. Meestal willen die verkopers die ik het spreek echt per mail hebben.

• m_rick
Naar aanleiding van het filmpje is mijn dispute geaccepteerd, maar nu zou ik de camera naar China terug moeten sturen? Hoe kom ik daar onderuit, of is daar geen ontkomen aan??

• Joen
m_rick schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:20:
Naar aanleiding van het filmpje is mijn dispute geaccepteerd, maar nu zou ik de camera naar China terug moeten sturen? Hoe kom ik daar onderuit, of is daar geen ontkomen aan??
Vaak wegen de verzendkosten van het verzenden naar China niet op tegen de kosten van de aanschaf van een nieuw apparaat. Hoe je het moet oplossen als je het wel naar China wilt sturen? Dat zul je met de verkoper moeten overleggen. Ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt. Meestal werden het product wel opnieuw naar mij verstuurd of het geld teruggegeven. Nu zijn de meeste producten die ik bestel ook wel beneden de €25,=.

• vw23a
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 13-12 22:18
Mijn IP camera heeft een paar minuten gewerkt, maar daarna heb ik hem niet meer aan de praat gekregen. Ik heb nu een dispute geopend, en als bewijs heb ik een screenshot van de CMS software (waarop staat "Connect failed Cann't find the device") en een screenshot van het pingen toegevoegd.
Kan je hem/haar niet het IP adres opsturen en zeggen dat hij/zij zelf maar eens moet proberen het ding aan de praat te krijgen?

• Wasabi!
Trouwens, heb je een UTP aansluiting/Wifi camera? Ik heb ooit hetzelfde gehad, via Wifi helemaal niks, via UTP werkte het wel. Pingen lukte idd helemaal niet via wifi, uiteindelijk maar via internet via het stopcontact aangesloten in de schuur met een UTP kabel. Bij mijn volgende huis, dan ga ik zeker weten eerst PVC leidingen leggen met UTP naar tuinhuis/schuur/garage. Dat zijn de kosten niet, nu geen zin om heel mijn tuin open te graven. Ik kreeg na diverse screenshots en video's uiteindelijk toch weer een nieuwe.

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:56

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

m_rick schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:20:
Als je met PayPal hebt betaald zou je eens kunnen kijken of je via PayPal de verzendkosten terug kan krijgen! ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True