*knip* Aanzet tot fraude.
[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 30-07-2019 08:34 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 30-07-2019 08:34 ]
Dat lijkt me erg veel toeval. Ik heb zelf onlangs vier verschillende bestellingen gedaan, die zijn allemaal binnen 6 tot 10 dagen aangekomen (supersnel) en geen van allen geopend/gecontroleerd...deorder schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 03:52:
[...]
De kans is groot aangezien al mijn laatste 6 individuele bestellingen / pakketjes (onder de 20 euro) zijn geopend en gecontroleerd.
... ππΎπ πππΎπΏπ πππΎπ ππΎππΏπΎπΌπ
Ik had iets gekocht van 24 euro maar de verkoper had gewoon op de verpakking gezet (onder kopje value) "10$"deorder schreef op maandag 29 juli 2019 @ 22:56:
Ik wil iets bestellen op Ali Express dat samen met de bezorgkosten meer is dan 22 euro en daar meteen BTW over betalen. Hoe doe ik dat?
ππΏππππ 16 πΏππ - π±7 5800π·3π£ - π·63 - π¬π²π¨ π±π³π·2070π² - 32π¦π‘-3800 - 2π³π‘ π²π²π£ - π§510 π€π πππΎ
Is het product zelf minder dan 22 euro? Dan maakt het niet uit dat je met verzendkosten boven de 22 euro uitkomt, in eerste instantie is de waarde van het product wat bepaald of je BTW moet betalen.deorder schreef op maandag 29 juli 2019 @ 22:56:
Ik wil iets bestellen op Ali Express dat samen met de bezorgkosten meer is dan 22 euro en daar meteen BTW over betalen. Hoe doe ik dat?
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Klopt en de douane bekijkt het volgens mij niet eens. Als ze je er uit halen dan vragen ze toch om je te bewijzen hoe veel het waard is.d22wth schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 07:19:
[...]
Ik had iets gekocht van 24 euro maar de verkoper had gewoon op de verpakking gezet (onder kopje value) "10$"
Neem aan dat de meeste verkopers daar wel rekening mee houden?
Geen idee waarom. Misschien staat mijn naam op een lijstWildfire schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 07:15:
[...]
Dat lijkt me erg veel toeval. Ik heb zelf onlangs vier verschillende bestellingen gedaan, die zijn allemaal binnen 6 tot 10 dagen aangekomen (supersnel) en geen van allen geopend/gecontroleerd...
Chaos -> Nature -> Order -> Human -> Law -> Deorder
eBay en Amazon hebben die optie wel, maar Amazon is uiteraard alleen Amazon zelf en bij eBay zal het van verkoper tot verkoper verschillendeorder schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:07:
Wel apart dat er echt geen mogelijkheid is dit (lees: legaal) te voorkomen. Ik wil gewoon graag de BTW van tevoren betalen, maar dat kan niet eens.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verzendkosten worden wel meegerekend met de 22 euro.yodeluxe schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 07:24:
[...]
Is het product zelf minder dan 22 euro? Dan maakt het niet uit dat je met verzendkosten boven de 22 euro uitkomt, in eerste instantie is de waarde van het product wat bepaald of je BTW moet betalen.
Bron:In geval je btw en/of invoerrechten moet betalen, wordt het btw en/of invoerrechten bedrag berekend op basis van de waarde inclusief verzend- en verzekeringskosten
[ Voor 22% gewijzigd door Speedfightserv op 30-07-2019 15:55 ]
30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw
Soms loont het de moeite om even in de PostNL app of op https://jouw.postnl.nl te kijken. Daar zie je soms al eerder dan het kaartje in je bus wat je moet betalen en waar je het pakket kunt ophalen + betalen.deorder schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:15:
Bedankt voor de info. Ik wil dus gewoon BTW betalen. Als dit achteraf moet gebeuren omdat er geen andere mogelijkheid wordt aangeboden (door de niet-EU webwinkel, de EU, belastingdienst), tot daar aan toe. Heb meer een probleem met het lang vasthouden van mijn pakketje bij de douane en de extra kosten die dit met zich mee gaan brengen.
Nu is er een pakketje met de status "held by customs" waarschijnlijk omdat de waarde tegen de 50β¬ is. Moet ik nu wachten op een brief van PostNL met de extra kosten?
Dan moet je niet iets in china gaan komen. Soms gaat het snel soms duurt het heel lang.deorder schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:15:
Bedankt voor de info. Ik wil dus gewoon BTW betalen. Als dit achteraf moet gebeuren omdat er geen andere mogelijkheid wordt aangeboden (door de niet-EU webwinkel, de EU, belastingdienst), tot daar aan toe. Heb meer een probleem met het lang vasthouden van mijn pakketje bij de douane en de extra kosten die dit met zich mee gaan brengen.
Nu is er een pakketje met de status "held by customs" waarschijnlijk omdat de waarde tegen de 50β¬ is. Moet ik nu wachten op een brief van PostNL met de extra kosten?
[ Voor 9% gewijzigd door jobr op 31-07-2019 21:41 ]
Mijn pakket is een paar uur geleden verder in het process gekomen en staat nu op "released from customs".jobr schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:39:
[...]
Dan moet je niet iets in china gaan komen. Soms gaat het snel soms duurt het heel lang.
Wil niet zeggen dat je daadwerkelijk iets moet gaan betalen. Dat merk je van zelf wel. Gewoon rustig afwachten en regelmatig even in de postnl app kijken.
N.B. probeer altijd DHL of EMS te vermijden. Dat betekent per definitie betalen en kans op schatten van de verzendkosten (>100 euro) ongeacht wat jij betaald heb aan verzendkosten.
[ Voor 18% gewijzigd door deorder op 31-07-2019 23:39 ]
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Slechte vertaling van China... Watch vertaald Ali ook naar kijken....vuurtjih schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:18:
[Afbeelding]
Als m'n kabels maar niet van porselein gemaakt worden
Elke telefoon heeft ook een achteruitrijcamera op Alired bull schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:09:
[...]
Slechte vertaling van China... Watch vertaald Ali ook naar kijken....
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
[ Voor 20% gewijzigd door deorder op 01-08-2019 13:57 ]
Ja, hoe moet de douane anders controleren of er in zit wat er op de verpakking staat. Vooral uit China wordt er vaak (bewust) verkeerde informatie op de verpakking gezet.deorder schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:52:
Ik moet blijkbaar 25 euro betalen, wat 50% is van de waarde van het pakket. Heb nu inmiddels 11 pakketjes van de 11 (inclusief die ene waarvoor ik BTW + inklaringskosten voor moet betalen die nu bij afhaalpunt ligt) die allemaal zijn opengemaakt. Hebben andere mensen dat ook, dat hun pakketjes worden opengemaakt?
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Het is dus normaal dat de douane elk pakketje openmaakt? Niet dat het erg is als ik maar gewoon de producten krijg, maar het lijkt me een beetje overkill.LordSinclair schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:59:
[...]
Ja, hoe moet de douane anders controleren of er in zit wat er op de verpakking staat. Vooral uit China wordt er vaak (bewust) verkeerde informatie op de verpakking gezet.
[ Voor 12% gewijzigd door deorder op 01-08-2019 14:56 ]
Je bestelling is fysiek nog niet verzonden. Er is alleen een trackingnummer aangemaakt. De verkoper houdt je aan een lijntje zo. Confronteer de verkoper eens met een bericht of maak een dispute aan met als reden βabnormal shippingβ.michaelw1998 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:06:
1 juli iets besteld met Standard Shipping van Ali. Normaal heb ik dan na 1 week wel het pakketje binnen met die methode... Echter staat deze nu nogsteeds op "Item is ready for shipment".
Week erna nog andere meuk besteld via dezelfde methode, dat is allemaal deze week al binnengekomen.
Ben benieuwd...
Leuke is dat tegenwoordig als ik dispute terwijl er nog 30 dagen resterend zijn er meteen staat dat ik moet wachten tot het einde van de periode voor ik een dispute kan openen.dcell schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:20:
[...]
Je bestelling is fysiek nog niet verzonden. Er is alleen een trackingnummer aangemaakt. De verkoper houdt je aan een lijntje zo. Confronteer de verkoper eens met een bericht of maak een dispute aan met als reden βabnormal shippingβ.
Ik heb momenteel ook een bestelling met zoiets dergelijks. Na 5 dagen een bericht gestuurd naar de verkoper waarom mijn bestelling nog niet is verstuurd en opeens kreeg ik een ander trackingnummer. Zogenaamd een fout van het systeem blabla.
Is me al eens eerder overkomen dat ze zoiets flikken. Aliexpress standard shipping heeft meestal vrij accurate tracking. Als er na 5 werkdagen geen update is geweest van βitem is ready for shipmentβ naar een andere status kan je er vanuit gaan dat je bestelling gewoon niet is verzonden.
Dan hebben ze de procedure wellicht veranderd. Ik heb de afgelopen 3 maanden 2x een dergelijke situatie gehad en toen kon het wel. Nu heb ik ook een bestelling die sinds 22 juli op βready for shipmentβ staat. 10 dagen na βverzendingβ kan je een dispute aanmaken. Ik heb het net geprobeerd en als ik een dispute aanmaak en voor refund kies geeft die aan dat ik moet wachten want de bestelling is onderweg ...michaelw1998 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:48:
[...]
Leuke is dat tegenwoordig als ik dispute terwijl er nog 30 dagen resterend zijn er meteen staat dat ik moet wachten tot het einde van de periode voor ik een dispute kan openen.
Heb hoe dan ook de verkoper gecontacteerd die mij vroeg of ze het opnieuw moeten verzenden. Uiteraard ja gezegd en nu een nieuw tracking nummer gekregen.
Moet ik hiermee akkoord gaan en het afhandelen zoals voorgesteld of km ik daarmee in een nadeel?Sorry to trouble you.
We just got the information that one of your packages(New Car Phone Case Protective Silicone Case For iPhone 6/6S/7/8(4.7inch) For iPhone 6 Plus/6S Plus/7 Plus/8 Plus(5.5inch) -------red) has been lost in transit. We do not have the item available now so we are unable to resend it. How about we refund to you? In this case, you can open a dispute, it would be highly appreciated if you can choose the reason "personal reason" and then inform us? We will refund you later. If it shows that you can not open the dispute now, please try again 7-10 days later.
PS:
Referring to the link : http://help.aliexpress.com/make_refund_request.html
You can do as the below shows.
(1) There is a problem"do you receive the package",you can choose "yes"(Do not worry, we will refund to you,as other reasons have a great bad influence on our store, hope you could do us a favor)
(2) The personal reason as the refunding reason such as you don't want it etc.
We will accept your application very quickly and Aliexpress will arrange refund to you within 1-7 days.
Any question, please feel free to contact us!
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Het nadeel dat je hebt is natuurlijk dat de store kan besluiten je geen geld terug te geven. Je kunt dan niet bij Ali aankloppen lijkt mij want je hebt aangeklikt dat het een persoonlijke reden is en je geeft zelfs aan dat je het pakket ontvangen hebt.Sebazzz schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:36:
Ik heb een iPhone hoesje gekocht op AliExpress en ik krijg nu dit bericht:
[...]
Moet ik hiermee akkoord gaan en het afhandelen zoals voorgesteld of km ik daarmee in een nadeel?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Dan doen ze zo, omdat ze dan door aliexpress niet "gestraft" worden. Als ze echter het geld niet teruggeven dan kun je daar zelf niets meer aan doen. Mijn ervaring is dat het meestal wel goed gaat.Sebazzz schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:36:
[...]
Moet ik hiermee akkoord gaan en het afhandelen zoals voorgesteld of km ik daarmee in een nadeel?
[ Voor 6% gewijzigd door jobr op 03-08-2019 20:13 ]
Ik krijg exact hetzelfde bericht.. (mijn was voor een een filtertje van paar euro), alleen dat ze het mijne opnieuw gaan verzenden. Bizar. Want bericht kwam na 3 dagen dat ik het besteld hadSebazzz schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:36:
[...]
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Wat ook vreemd is is dat die berichten worden verzonden met de "previous version" of messenger.SadisticPanda schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:00:
[...]
Ik krijg exact hetzelfde bericht.. (mijn was voor een een filtertje van paar euro), alleen dat ze het mijne opnieuw gaan verzenden. Bizar. Want bericht kwam na 3 dagen dat ik het besteld had
Sorry to disturb you.
We just got a piece of bad news from the carrier that your package has been damaged in transit, but please feel assured that we are dedicated to your satisfaction, we specailly arranged another expensive carrier to resend a new one for free.
However as Aliexpress has a time limit for changing the tracking info on the website, we couldn't directly update the tracking info on Aliexpress, but please feel assured herehere is the updated tracking info for your reference: XXXXXXXXXXXXXXXXοΌfor more info,
please click:https://www.17track.net/en
Normally it takes 39 to 60 days for overseas shipping(to Europe mainland/ South America may take up to 90 days). Could you please give it a bit more patience, and if the package not arrives in time, please let us know(email us), we will find a nice solution for you, fine?
Should you have any other queries, please feel free to contact us.
Best regards
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Dat heb ik met bijna alle berichten die ik krijg via aliSebazzz schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:59:
[...]
Wat ook vreemd is is dat die berichten worden verzonden met de "previous version" of messenger.
Ik heb overigens die opties niet kunnen vinden bij de dispute, dus ik heb simpelweg "geen pakketje" aangevinkt en "returned to seller". Dit lijkt mij de meest onschadelijke optie.
[ Voor 55% gewijzigd door route99 op 06-08-2019 01:07 ]
leeg
De kans dat je pakket er doorheen fietst is 0%. Het pakket is vrij groot dus hij wordt gecontroleerd.Silvos schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 23:42:
Mij is onduidelijk of de invoerrechten nu formeel zijn afgedragen of dat de webshops hopen dat de bestellingen per trein er tussendoor fietsen zogezegd.
- De tweede vraag is, hoe zit het met kopersbescherming? Ik lees op AliExpress heel mooi over kopersbescherming. Maar ik lees elders weer dat Chinese webshops niet altijd even strak reageren. Stel dan mijn pakket na 60 dagen niet is aangekomen? Hoeveel kans heb ik dan dat ik gewoon mijn geld terug krijg? En mocht de webshop niet reageren - is het dan haalbaar om een creditcard chargeback aan te vragen?
Het lijken nogal voor de hand liggende vragen, maar als ik bijvoorbeeld Google op Ali Express Chargeback kom ik extreem wisselende verhalen tegen van Shop nooit bij Ali express - tot - maak altijd een dispuut aan. Ik vind het een beetje lastig om te beoordelen. Normaal ben ik hierin ook iets minder moeilijk, maar nu gaat het toch om een relatief groot bedrag (600 euro) en een relatief lange levertijd (60 dagen) waarin dingen fout kunnen gaan.
Gearbest heeft wel eens een Mi Band 2 voor een erg lage prijs aangeboden, ik geloof iets van 12-13 euro. Die kwam per trein. Ik heb er eentje besteld en die werd uiteindelijk ook bezorgd. Het duurde wel iets langer dan gebruikelijk (>8 weken). Er zat wel track en trace bij en wat me bijgebleven is, is dat het met horten en stoten ging. Net alsof de trein ergens in Rusland een klein weekje op een rangeerterrein stond ofzo.Silvos schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 23:42:
Allereerst, hebben mensen hier ervaring met de railroad verzend optie? Vooral wat betreft betrouwbaarheid (of het aankomt),
Klopt, ik heb dit ook gelezen maar er staat nergens wanneer het product beschikbaar zal zijn in Europa. Op zich is 600 - 650 euro best wat als de adviesprijs 325 euro is. Maar men beweert dus dat dit inclusief verzending is en inclusief BTW/douaneheffingen. In dat geval vind ik het geen onredelijke prijs omdat je wel voor 600 euro klaar bent.route99 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 00:55:
Heb je dit artikel gelezen dat ie eigenlijk maar de helft kost?
https://www.want.nl/xiaom...google&utm_medium=organic
en hij komt naar europa, mss ook NL.
Mss heb je hem dan eerder in bezit dan via China.... alleen welke prijs, maar vast een heel veel lager risico.
https://www.smarthomethui...elektrische-fiets-e-bike/
Ik heb zelf de Xiaomi 9 SE 128GB gekocht maar wel via Belsimpel; dat zou ik niet snel via CN doen bij een vergelijkbaar bedrag, tis maar een mobieltje....
Dat heeft persoonlijk ook mijn voorkeur. Maar het artikel is dus helaas nog niet verkrijgbaar uit een EU warehouse. Goed om te weten dat je wel kunt bijhouden waar het artikel zich ongeveer bevind op het spoor.elinx schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:06:
Persoonlijk zou ik een aankoop van een dergelijk formaat als de Xiaomi Hino C20 altijd vanuit een Europees warehouse laten bezorgen.
Echter als de webshop aangeeft dat het taxfree verstuurd wordt naar NL is de kans aanzienlijk minder dat er toch nog kosten bijkomen.
Eerder in dit topic is de Xiaomi E-step langsgekomen, die ook per trein is bezorgd (zoek in het M365 topic naar "trein") en dat was mi ook zonder bijkomende kosten.
De trein gaat via Rusland en Polen. Ik heb ooit daarmee een wat groter artikel binnengekregen en dat duurde iets langer dan een maand. De tracking was zeer nauwkeurig en de treinreis was goed te volgen tot voorbij Polen, waarna het wat minder werd. Maw in de EU.
Maar hoe zit dat dan als de verkoper zegt dat je geen BTW hoef te betalen? Heb je dan gewoon dikke pech als je alsnog een BTW aanslag krijgt of kun je dan een dispuut openen bij de verkoper?m3gA schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 07:56:
[...]
De kans dat je pakket er doorheen fietst is 0%. Het pakket is vrij groot dus hij wordt gecontroleerd.
Disputes werken prima bij Aliexpress mits je het op de juiste manier doet. Heb er best wel wat aangemaakt maar kwamen altijd uit zoals verwacht.
[ Voor 21% gewijzigd door elinx op 06-08-2019 13:53 ]
Dan heb je pech. Zij kunnen dit nooit garanderen.Silvos schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:47:
Maar hoe zit dat dan als de verkoper zegt dat je geen BTW hoef te betalen? Heb je dan gewoon dikke pech als je alsnog een BTW aanslag krijgt of kun je dan een dispuut openen bij de verkoper?
Verwijderd
Als je er op tijd bij bent, kun je ook kiezen om het meteen naar het afhaalpunt te laten sturen. Dus nog voor de eerste bezorgpoging. Zie hier en daar. Dan heb je niks met de buren te maken.Verwijderd schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:14:
Dat is een nadeel van bestellen uit China: de Postnl bezorger die geeft het gewoon aan de buren af en de buren weer aan hun buren
Dat werkt alleen bij Nederlandse webshops en ook niet bij alle. Voor alle buitenlandse pakketjes moet er minstens een 1e bezorgpoging zijn geweest om dat te kunnen wijzigen. Maar als het al bij de 1e bezorgpoging aan je buren word afgegeven dan kun je dat dus sowieso niet veranderen.grun93 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:02:
[...]
Als je er op tijd bij bent, kun je ook kiezen om het meteen naar het afhaalpunt te laten sturen. Dus nog voor de eerste bezorgpoging. Zie hier en daar. Dan heb je niks met de buren te maken.
Bij elke post staat een dropdown "Acties:". Als je die aantikt kun je kiezen voor "Wijzig".SoundByte schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 00:58:
Ik zie nergens een edit-knop op mobiel dus doe nog een comment.
Ik zou in ieder geval contact opnemen met de verzender.De buren hebben een pakket voor mij aangenomen. Maar deze moest eigenlijk retour. Ik wilde deze namelijk weigeren. Wat kan ik nu doen?
[ Voor 30% gewijzigd door Joen op 07-08-2019 13:26 ]
Dat laatste gebeurt in de praktijk niet. Ik heb het zelf al minstens drie keer meegemaakt dat ik een melding in de app kreeg dat mijn pakketje rechtstreeks naar het afhaalpunt gebracht was, zonder het eerst bij mij thuis aan te bieden. In alle gevallen ging het om pakjes uit China.Joen schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:19:
Dat werkt alleen bij Nederlandse webshops en ook niet bij alle. Voor alle buitenlandse pakketjes moet er minstens een 1e bezorgpoging zijn geweest om dat te kunnen wijzigen.
Ja, klopt dat is een toevoeging op mijn bericht. Bij sommige goedkope verzendmethodes is de afspraak dat pakketten rechtstreeks naar het postagentschap gaan. Ik ben het tot dusver zelf alleen bij enkele eBay pakketjes tegengekomen, maar nog nooit bij AliExpress pakketjes.grun93 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:30:
[...]
Dat laatste gebeurt in de praktijk niet. Ik heb het zelf al minstens drie keer meegemaakt dat ik een melding in de app kreeg dat mijn pakketje rechtstreeks naar het afhaalpunt gebracht was, zonder het eerst bij mij thuis aan te bieden. In alle gevallen ging het om pakjes uit China.
Ik heb een poging gedaan bij verschillende webshops, maar ik krijg jammer genoeg geen duidelijke informatie. Het varieert van voorlopig niet tot geen flauw idee.route99 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:54:
Stuur ze een mail wanneer ie in Europa te koop is.... wie niet waagt wie niet wint...
Bedankt voor de links naar die topics, ga ik eens induiken.jobr schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:45:
[...]
Dan heb je pech. Zij kunnen dit nooit garanderen.
Het is niet alleen BTW maar mogelijk ook nog invoerrechten en de administratiekosten.
Je kunt eens proberen via dit forum om korting en link te vragen.
Als je dan extra kosten krijgt dan krijg je dit terug (zie ook dit). Vraag daar wel expliciet om.
Realiseer je wel dat bij retour er een grote kans is dat het niet aankomt in china.SoundByte schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 00:56:
Als je een pakketje weigert gaat hij zonder opgaaf van reden dan retour?
Ok.Silvos schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 18:58:
[...]Ik heb een poging gedaan bij verschillende webshops, maar ik krijg jammer genoeg geen duidelijke informatie. Het varieert van voorlopig niet tot geen flauw idee.
Kan je bij een postnl punt doen. Die kunnen hem alsnog weigeren. Als het een Chinees pakket is zou ik het niet doen. Dan beter doorverkopen.SoundByte schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 00:58:
Ik zie nergens een edit-knop op mobiel dus doe nog een comment.
De buren hebben een pakket voor mij aangenomen. Maar deze moest eigenlijk retour. Ik wilde deze namelijk weigeren. Wat kan ik nu doen?
[ Voor 42% gewijzigd door pven op 13-08-2019 09:49 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
[ Voor 20% gewijzigd door ehtweak op 13-08-2019 09:57 ]
Klopt, die heb ik over het hoofd gezien.ehtweak schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:54:
@pven De kosten te hoog?
Vergeet je het standaard inklaringstarief van PostNL niet?
https://www.postnl.nl/ont...akket-uit-het-buitenland/
Daarvoor geldt een standaardbedrag van 13 euro... plus de BTW, plus de mogelijke invoerrechten...
Tsja, als je alles vooraf weet ...Imho had je die Mi Band 4 dan net zo goed in NL kunnen kopen:![]()
https://www.xiaomiproduct...nd-4-europese-versie.html
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ja ik had laatst ook zo'n pakketje dat bij het PostNL punt was afgeleverd. Ik kon in de app zien dat er een kaart naar mij onderweg is met daarop de melding dat het pakketje opgehaald kan worden. Echter heb ik het pakketje al opgehaald en heeft PostNL die kaart nog steeds niet bezorgd.grun93 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:30:
[...]
Dat laatste gebeurt in de praktijk niet. Ik heb het zelf al minstens drie keer meegemaakt dat ik een melding in de app kreeg dat mijn pakketje rechtstreeks naar het afhaalpunt gebracht was, zonder het eerst bij mij thuis aan te bieden. In alle gevallen ging het om pakjes uit China.
[ Voor 45% gewijzigd door SoundByte op 17-08-2019 02:14 ]
Ik vertrouw niet op het kaartje, maar meer op de PostNL app. Sowieso is die sneller, en als ik weet dat er iets ligt op het afhaalpunt ren ik daar meteen heen. Voor mij maakt het weinig verschil maar een bewaartermijn van 7 dagen lijkt me aan de krappe kant, vooral als je op vakantie bent oid.SoundByte schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 02:10:
Overigens is het beleid voor briefstukken die eigenlijk niet door de brievenbus kunnen veranderd. Het gaat naar een dichtsbijzijnde postkantoor of Primera punt. En wordt het nog maar 7 dagen bewaard ipv twee weken zoals nog op het kaartje vermeld staat.
Waar heb je van dat nieuwe beleid vernomen?SoundByte schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 02:10:
Overigens is het beleid voor briefstukken die eigenlijk niet door de brievenbus kunnen veranderd. Het gaat naar een dichtsbijzijnde postkantoor of Primera punt. En wordt het nog maar 7 dagen bewaard ipv twee weken zoals nog op het kaartje vermeld staat. Ik hoop dat postnl het alsnog bij mij gaat proberen te bezorgen.
[ Voor 96% gewijzigd door PaPa op 17-08-2019 16:16 ]
Tracking met 3SLOCA.. pakt mijn postnl app niet.grun93 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 07:54:
[...]
Ik vertrouw niet op het kaartje, maar meer op de PostNL app. Sowieso is die sneller, en als ik weet dat er iets ligt op het afhaalpunt ren ik daar meteen heen. Voor mij maakt het weinig verschil maar een bewaartermijn van 7 dagen lijkt me aan de krappe kant, vooral als je op vakantie bent oid.
Heb je met paypal betaald? Dan kun je je geld alsnog terugkrijgen.Fijnisdat schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 10:30:
Banggood = NoGood.
Mijn ervaring met levering is prima. Met garantie komt het er op neer: βNiet goed geld wegβ.
Mijn (vrouw haar) smartphone ging na 3 maanden stuk. Moest opgestuurd. Sindsdien (sept 2018) krijg ik alleen bevestiging dat men wacht op reparatie door de leverancier (Elephone).
Ik kreeg in maart een voorstel : βVervelend dat het zo lang duurt, we bieden je 50 euro aanβ en dan was de zaak afgedaan. Na mijn reactie dat ik recht op een nieuwe of 100% geld terug .... stopte cservice met terugmailen!
Ook via de chat kom je geen meter verder.
Uiteindelijk mijn emailadres gewijzigd (hoewel mijn spambox geen BG mails bevat), en jaaa ... oh nee: Weliswaar weer contact, maar zelfde rondje als hierboven.
Conclusie: niet goed is geld weg.
Creditcard, soms paypal, soms idealbeekjo schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 19:18:
hoe betaal je met aliexpres afterpay?
Wat was er mis met de smartphone? Behalve dat het een Elephone is uiteraard.Fijnisdat schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 10:30:
Banggood = NoGood.
Mijn ervaring met levering is prima. Met garantie komt het er op neer: βNiet goed geld wegβ.
Mijn (vrouw haar) smartphone ging na 3 maanden stuk. Moest opgestuurd. Sindsdien (sept 2018) krijg ik alleen bevestiging dat men wacht op reparatie door de leverancier (Elephone).
Ik kreeg in maart een voorstel : βVervelend dat het zo lang duurt, we bieden je 50 euro aanβ en dan was de zaak afgedaan. Na mijn reactie dat ik recht op een nieuwe of 100% geld terug .... stopte cservice met terugmailen!
Ook via de chat kom je geen meter verder.
Uiteindelijk mijn emailadres gewijzigd (hoewel mijn spambox geen BG mails bevat), en jaaa ... oh nee: Weliswaar weer contact, maar zelfde rondje als hierboven.
Conclusie: niet goed is geld weg.
Volgens de rabobank op twitter zit er inderdaad wat fout aan de kant van de rabobank. Vraag even op twitter hoe ver ze zijn met het issue.fietsbob schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 07:26:
Nog meer mensen die problemen hebben met het betalen via Ideal op Ali? De koppeling wordt niet meer gemaakt met de betaalapp van de ING en die van de Rabobank.
Sinds gisteren is er iets veranderd, want Ideal is ook in eerste instantie niet zichtbaar als betaaloptie. Deze zit nu achter βother paymentsβ
Ik heb net naar aanleiding van jouw bericht een bestelling van β¬1,50 gedaan en dat ging prima. Ik zit zelf ook bij de Rabobank. iDeal was al standaard voorgeselecteerd voor mij en stond dus niet verborgen.fietsbob schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 07:26:
Nog meer mensen die problemen hebben met het betalen via Ideal op Ali? De koppeling wordt niet meer gemaakt met de betaalapp van de ING en die van de Rabobank.
Sinds gisteren is er iets veranderd, want Ideal is ook in eerste instantie niet zichtbaar als betaaloptie. Deze zit nu achter βother paymentsβ
Dat is knap waardeloos, zeker omdat de bezorger hier nog wel eens 'vergeet' het kaartje door de bus te doen dat het bij het postkantoor ligt. Meestal als ik wat verwacht bel ik af en toe even met het postkantoor of ze al wat hebben ontvangen, maar met maar 7 dagen 'retentie' ga ik zeker pakketjes verliezen...SoundByte schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 02:10:
Hoe ervaren jullie het communiceren met Chinese verkopers op aliexpress?
Naar mijn ervaring heel moeizaam. Vaak krijg ik geen antwoord of alleen 'ok dear'. Hebben jullie tips hoe het beter kan?
Overigens is het beleid voor briefstukken die eigenlijk niet door de brievenbus kunnen veranderd. Het gaat naar een dichtsbijzijnde postkantoor of Primera punt. En wordt het nog maar 7 dagen bewaard ipv twee weken zoals nog op het kaartje vermeld staat. Ik hoop dat postnl het alsnog bij mij gaat proberen te bezorgen.
Hebben jullie ook de ervaring dat je met creditcard bij betaling in dollars duurder uit bent bij Ali Express vergeleken met betaling in euro's (met IDeal of creditcard)?Tigerblood schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:22:
[...]
Gaat over AliExpress, niet over een of andere random Chinese webshop. Bij AliExpress kun je ook niet betalen via PayPal. Het is Credit Card of iDeal.
Ligt er aan wat je besteld hebt, imitatie goederen worden niet altijd positief ontvangen door de douane..schumi2004 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:06:
Hahahahaha dit wordt mooi.
Een pakketje van 8 euro plus is vast of wordt vastgehouden door de douane of ik via de Ali app contact met hun of verkoper op wil nemen.
Zou het een losse flodder zijn of gaan ze echt een probleem hier van maken?
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Zijn legitieme SD kaartjes van Sandisk, prijs β¬8,68 voor beide Volledig originele verpakking met stickers etc, al eens eerder besteld zonder problemen.LordSinclair schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 08:54:
[...]
Ligt er aan wat je besteld hebt, imitatie goederen worden niet altijd positief ontvangen door de douane..
Zelfde als mij dus. Zou er iemand een slechte dag hebben gehad bij de Douane misschien?Kodess schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:28:
Mijn pakketje ter waarde van 4 euro is tegengehouden hoor![]()
[Afbeelding]
Weet iemand wat er nu gebeurt? Er staat bezorging mislukt, maar dat lijkt me stug, dat ze gisteravond (op een zondag) om half negen bezorgen
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
AliExpress standard shipping hier.RobertowNL schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:55:
Singapore post zeker?
Dat is daar wel vaker geweest, groot kans dat ze hem straks alsnog doorheen laten. Ook van mij zit er een pakketje tussen.
Samsung, Kingston & Sandisk kaartjes uit China zijn 9 vd 10 keer fake. Hoe goed de verpakking ook lijkt of ze de stickers namaken.schumi2004 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:54:
[...]
Zijn legitieme SD kaartjes van Sandisk, prijs β¬8,68 voor beide Volledig originele verpakking met stickers etc, al eens eerder besteld zonder problemen.
Nou ik zie het er niet vanaf. Als ze nu net als met NILLKIN screen protectors een code hadden waarmee je op website kon checken op echtheid zou het op kunnen vallen maar dat hebben ze niet.Kenzi schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:00:
[...]
Samsung, Kingston & Sandisk kaartjes uit China zijn 9 vd 10 keer fake. Hoe goed de verpakking ook lijkt of ze de stickers namaken.
De prijzen voor geheugenkaartjes liggen in China op hetzelfde niveau als in Europa.
Geen verrassing dat de douane die er uit pikt.
Dat is inderdaad echt iets wat ik nooit uit China zou halen!Kenzi schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:00:
Samsung, Kingston & Sandisk kaartjes uit China zijn 9 vd 10 keer fake. Hoe goed de verpakking ook lijkt of ze de stickers namaken.
De prijzen voor geheugenkaartjes liggen in China op hetzelfde niveau als in Europa.
Geen verrassing dat de douane die er uit pikt.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
In mijn ervaring heb je 2 typen van "AliExpress Standard shipping":schumi2004 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:59:
[...]
AliExpress standard shipping hier.
Verkoper zegt dat onze douane een groot aantal pakketjes heel erg strikt gecontroleerd hebben wat zorgt voor de nodige vertraging. Ik zou contact met on douane op moeten nemen en hij beloofde me actief in contact te gaan staan met hun logistieke partner.
Nu geloof ik daar helemaal niets van maar je weet maar nooit
Inderdaad, gewoon niet doen.nero355 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:30:
[...]
Dat is inderdaad echt iets wat ik nooit uit China zou halen!
https://www.dataio.nl/ FTW!!!![]()
Want?nero355 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:30:
[...]
Dat is inderdaad echt iets wat ik nooit uit China zou halen!
https://www.dataio.nl/ FTW!!!![]()
Chinezen weten wel hoe ze moeten kopiΓ«ren, je kan niet zomaar op het uiterlijk afgaan. En dat je voor 75% naar zo'n kaart kan wegschrijven zegt helaas ook niets. Je komt er alleen achter door een SD kaartje volledig te testen met bijvoorbeeld H2testw.schumi2004 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:41:
Wat ik zei, qua uiterlijk is het gewoon 1 op 1 gelijk aan een echte, ik heb ook geen redenen aan te nemen dat ze nep zijn. Volledig vol heb ik ze nog niet geschreven, kan vanavond of morgen wel met 1 proberen maar geloof het eigenlijk wel, 75% halen ze sowieso al
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Ik ben het met je eens en ken het fenomeen maar ik zal wel geluk gehad hebben denk dan.yodeluxe schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:04:
[...]
Chinezen weten wel hoe ze moeten kopiΓ«ren, je kan niet zomaar op het uiterlijk afgaan. En dat je voor 75% naar zo'n kaart kan wegschrijven zegt helaas ook niets. Je komt er alleen achter door een SD kaartje volledig te testen met bijvoorbeeld H2testw.
Stel, je hebt een 64GB kaart gekocht, dan moet je er 64GB naartoe kunnen schrijven en ook weer zonder fouten kunnen teruglezen. Dat laatste gaat fout als je een nepproduct hebt, die zegt wel dat je 64GB hebt weggeschreven, maar uiteindelijk kan je er bijvoorbeeld maar 4GB van teruglezen. Leuk als je er foto's op hebt gezet of iets anders persoonlijks, dan ben je die gewoon kwijt. Daarom zou ik zelf nooit de gok wagen met SD kaarten uit China te bestellen, het gaat daar te vaak mis.
Je krijgt een brief van PostNL met het verzoek de factuur te uploaden (via een website) en wat andere gegevens. Als het echt maar 4 euro is wordt het na een paar dagen vrijgegeven en alsnog bezorgd.Kodess schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:28:
Mijn pakketje ter waarde van 4 euro is tegengehouden hoor![]()
[Afbeelding]
Weet iemand wat er nu gebeurt? Er staat bezorging mislukt, maar dat lijkt me stug, dat ze gisteravond (op een zondag) om half negen bezorgen
Gisteren bezorgdm3gA schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:59:
[...]
Je krijgt een brief van PostNL met het verzoek de factuur te uploaden (via een website) en wat andere gegevens. Als het echt maar 4 euro is wordt het na een paar dagen vrijgegeven en alsnog bezorgd.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Volgens mij zit er ergens een bug in het systeem, vandaag viel pakketje ook hier op de mat.
Formateer de kaart ook even. Als het een fake is blijft er meestal een kleinere kaart over.schumi2004 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:20:
[...]
Volgens mij zit er ergens een bug in het systeem, vandaag viel pakketje ook hier op de mat.
SD test loopt
Teveel kans op namaak of specificaties die niet kloppen en vaak ook een slechtere garantieregeling!
Zal best, maar in mijn geval staat er altijd data op waar ik best wel aan gehecht ben of is er behoefte aan een betrouwbaar kaartje voor in de Raspberry Pi die als UniFi Controller en Pi-Hole DNS Server functioneertTot op heden heb ik nog 0,0 issues met de kaartjes die ik gehaald heb.
Ze hebben dan ook zeker geen belangrijke functie dus het boeit me verder ook niet of ze stuk gaan ja of nee.
Ik heb eerlijk gezegd 2 EU kaarten liggen die eerder stuk zijn dan die uit China via Ali.
Ik verdedig ze hier niet maar wil alleen maar zeggen dat het niet allemaal ruk is wat daar vandaan komt.
Done, no issues. (as expected)jobr schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:31:
[...]
Formateer de kaart ook even. Als het een fake is blijft er meestal een kleinere kaart over.
Ik sla sowieso geen belangrijke zaken op een SD kaartje. De kans dat die kwijt raak is groter dan dat ie defect gaat. Plus belangrijke data is altijd meer maals gebackupped. Een single SD kaart stuk is nog steeds data kwijt dus tja.nero355 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:24:
[...]
Teveel kans op namaak of specificaties die niet kloppen en vaak ook een slechtere garantieregeling!
[...]
Zal best, maar in mijn geval staat er altijd data op waar ik best wel aan gehecht ben of is er behoefte aan een betrouwbaar kaartje voor in de Raspberry Pi die als UniFi Controller en Pi-Hole DNS Server functioneert
Bovendien : Wat schiet je ermee op qua het bedrag dat je ervoor betaalt ?!
Al die kaartjes kosten geen reet meer, tenzij je zo'n 400 GB exemplaar moet hebben...
[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 27-08-2019 21:00 ]
Niet als de verkoper aangegeven heeft dat het pakket een totaalwaarde heeft van ca. 35,-GioStyle schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:10:
Ik heb iets gekocht op AliExpress onder de β¬22 en nu wil PostNL dat ik β¬20,15 aan inklaringskosten ga betalen......
Een beetje apart.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq