[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 09:00
Tigerblood schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:54:
Ik kwam er vorige week achter dat als je een bepaalde categorie (evenwel via het standaard menu of via de breadcrumbs op een productpagina) wou bekijken op AliExpress dat er dan ook eerst wordt gevraagd om in te loggen. Bizarre gang van zaken.
AI
Helemaal nieuw is het niet. Het land zet al langer in op moderne technologie om de ‘staatsveiligheid’ te verhogen. Onder president Xi Jinping wil China de technologieën van artificiële intelligentie, gezichtsherkenning en big data op een hoger plan brengen. Het land telt nu al zo’n 170 miljoen beveiligingscamera’s, maar de overheid wil dat aantal meer dan verdrievoudigen tegen 2020. Het uiteindelijke streven zou zijn om elke burger binnen de drie seconden te kunnen identificeren.
Als je kijkt hoe ze hun inwoners in de gaten houden in China is het niet heel erg verbazend dat ze online ook precies willen weten wie wat uitvoert online.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Ligt het probleem bij mij, of kunnen meerderen niet in hun berichtencentrum komen op Aliexpress? Krijg al een paar dagen Internal Server Error

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Cis schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:49:
Ligt het probleem bij mij, of kunnen meerderen niet in hun berichtencentrum komen op Aliexpress? Krijg al een paar dagen Internal Server Error
Als ik het berichtencentrum al gebruik is dat veelal in de Android app en daar werkt het momenteel correct.
Speciaal voor jou even getest en ik krijg de foutmelding ook als ik op de PC met Firefox het berichtencentrum op AliExpress probeer te bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Joen schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:15:
[...]

Als ik het berichtencentrum al gebruik is dat veelal in de Android app en daar werkt het momenteel correct.
Speciaal voor jou even getest en ik krijg de foutmelding ook als ik op de PC met Firefox het berichtencentrum op AliExpress probeer te bereiken.
Idem hier, desktop geeft een internal server error. Op mijn iPhone via de app geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Cis schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:49:
Ik kom er wel in met chrome op desktop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gearbest heeft eindelijk de tegemoetkoming (38,9% van de aanschafprijs) van mijn tablet op mijn Paypal rekening gezet. De accu van de tablet sneuvelde al na 2 maanden. Daarna liep het contact via de tickets erg moeilijk. Dit is allemaal begin maart 2019 ingezet. In de tussentijd is de accu een soort van ge-explodeerd. Na een filmpje daarvan te hebben doorgestuurd kon ik hem eindelijk terugsturen.

Het was meer dan 45 dagen na aankoop en hij kon niet meer gerepareerd worden en ze hadden ook geen stock. Dus dan blijkbaar verder totaal geen garantie. Maarrrr, uit coulance omdat ik een goede klant was toch wat geld retour. "Okee, dan ben ik er vanaf, ik ga hier geen energie meer insteken", dacht ik. Maar ook het terugstorten op Paypal werd maar uitgesteld. Na opheldering kreeg ik een antwoord dat mijn 'refund has failed' en of ik een ander Paypal emailadres kon opgeven. Dus ik maar bellen met Paypal en alles was gewoon goed, ik had er ook nog pas mee betaald en alles was geverifieerd al een paar jaar. Toen heeft GB nog een poging gedaan en eindelijk stond het er na 2 weken dan op.

Ik denk niet dat ik ooit nog eens iets ga kopen bij GB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Mmm wellicht dat meer mensen dit verwarrend vinden of hier tegenaan lopen: nieuwe layout van de Aliexpress site doet (momenteel) op de productpagina van een product bij estimated delivery mm-dd ipv dd-mm zoals bij de oude layout. Ik heb het voor de zekerheid even nagevraagd bij een medewerker via chat en die bevestigd dit (gezien het uit China moet komen wilde ik even zeker weten dat het niet om 6 november maar om 11 juni ging).

[ Voor 14% gewijzigd door temp00 op 30-05-2019 21:04 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 21:16
Mijn excuses als deze vraag al beantwoord is, ik kon het met mijn zoekskill nog niet vinden.

Ik heb iets bestel via ali express (autoradio). De waarde is $70 dus ik verwachtte ongeveer €15 BTW en €15 euro DHL kosten. Bij levering echter rekent DHL €41 aan BTW. (+€15 DHL kosten)

Navraag leert dat bij bestellingen met gratis verzending de verzendkosten ontbreken op de factuur waardoor zij genoodzaakt zijn te rekenen met een standaard kilo prijs. Dit betekent in mijn geval zo'n €120 aan verzendkosten en daardoor zo'n €26 extra BTW.

Aangezien de belastingtelefoon dicht is: Klopt dit? Lijkt me sowieso bizar om uit te gaan van €125 aan verzendkosten op een zending van $70. Daarnaast zie ik in alle voorbeeld en bv op http://www.invoercalculator.nl/ nergens dat bij €0 verzendkosten er wordt overgestapt op een kiloprijs.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 18:14
@Opperpanter2
DHL staat hier redelijk bekend op. Als je iets uit China haalt kun je beter geen DHL kiezen. Ten eerste omdat je vrijwel 100% kans hebt dat je invoerrechten moet betalen, en ten tweede omdat ze inderdaad deze berekenmethode toepassen wanneer de verzending gratis is.

Volgens mij is er ook nog niemand onder uit gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:19
Pyramiden schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:18:
@Opperpanter2
DHL staat hier redelijk bekend op. Als je iets uit China haalt kun je beter geen DHL kiezen. Ten eerste omdat je vrijwel 100% kans hebt dat je invoerrechten moet betalen, en ten tweede omdat ze inderdaad deze berekenmethode toepassen wanneer de verzending gratis is.

Volgens mij is er ook nog niemand onder uit gekomen.
Met DHL ben je inderdaad bijna 100% zeker dat je de BTW plus administratiekosten moet betalen. De berekening over de verzendkosten vind ik wel absurd. Heb ik nog niet eerder gehoord in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Excuus, verkeerde topic.

[ Voor 119% gewijzigd door LocK_Out op 31-05-2019 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
r.j.deroos schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:06:
W.b. Aliexpress

Ontvangen jullie je spullen wel? Ik heb een aantal dingen die ik sinds januari steeds maar opnieuw bestel omdat ze niet binnenkomen. We hebben 't over adapters, hoesjes etc... sommige dingen komen wel binnen, en als klap op de vuurpijl kwam de 34-delige polijstset binnen als vierdelige "set". Bijna alles ontbrak. Snap er niks van.
Eerste kwartaal dit jaar heb ik wel een aantal bestellingen moeten disputen omdat ze niet aankwamen of met fake tracking waren verstuurd.
Tweede kwartaal gaat het wel weer goed met alle bestellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-09 18:22

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

ralph075 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 22:34:
[...]

Eerste kwartaal dit jaar heb ik wel een aantal bestellingen moeten disputen omdat ze niet aankwamen of met fake tracking waren verstuurd.
Tweede kwartaal gaat het wel weer goed met alle bestellingen.
Waar bestel je?

Ik bestel op e-bay, wat blijkbaar best 'onbekend' is tegenover AliExpress etc.

Maar, op e-bay heb je een vorm van bescherming via PayPal en een feedbacksysteem. De verkopers lijken oprecht heel bang om een claim of slechte review te krijgen.

Ik had, zelfs toegeven, dat ik de verkeerde maat cover voor een MacBook had besteld, maar ze hebben me kosteloos een nieuwe gestuurd...
Mocht een verkoper niet of slecht reageren, dan pakt PayPal het wel op.

Je moet echter niet iets héél duurs gaan bestellen, want PayPal kan niets terug claimen als er geen geld op de ander z'n account staat. Maarja, dan heb je ook al problemen met duoane etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:30

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Opperpanter2 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:57:
Navraag leert dat bij bestellingen met gratis verzending de verzendkosten ontbreken op de factuur waardoor zij genoodzaakt zijn te rekenen met een standaard kilo prijs. Dit betekent in mijn geval zo'n €120 aan verzendkosten en daardoor zo'n €26 extra BTW.
Helaas klopt dat.
Als de afzender vergeten is om duidelijk aan te geven dat verzenden gratis was voor jou, dan moet DHL voor de belasting een schatting maken van de verzendkosten. En die schatting komt neer op 100 euro of meer.

Een van de redenen waarom versturen per DHL zo veel sneller is, is omdat ze zo veel mogelijk problemen met de douane/belasting proberen te voorkomen.
  • Ze zorgen dat het pakketje 's ochtends voor kantooruren van het vliegtuig komt en dezelfde dag 's avonds direct na kantooruren bezorgd wordt;
  • Blijkt bij een steekproef van de douane dat de afzender een te lage waarde opgegeven heeft?
    Dan rekent DHL 100 dollar extra verwerkingskosten (niet aan jou maar aan de afzender);
  • Is de verzender vergeten om de verzendkosten duidelijk aan te geven?
    Dan gebruiken ze voor de BTW-berekening het Nederlandse tarief voor verzendkosten.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand weleens fuel injector cleaner op AliExpress gekocht? Ik durfde het in iedere geval niet, omdat het toch een beetje twijfelachtig is. Zogenaamd in USA ontwikkeld, maar als je zoekt op Google kom je maar weinig informatie tegen.

Dus ik het voorbij laten gaan: ook omdat ik het momenteel niet nodig heb, de dealer heeft zo'n soort spul vorige maand er nog bij gegooid. Ik heb al veel voor in de auto op AliExpress gekocht, ook spullen die helaas nooit zijn aangekomen :( Maar het zijn dan meer accessoires en dus niet zo risicovol.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2019 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Dit ging over Ali(express), aangezien @r.j.deroos specifiek vroeg naar ervaringen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 21:16
aawe mwan schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 09:35:
[...]

Helaas klopt dat.
Als de afzender vergeten is om duidelijk aan te geven dat verzenden gratis was voor jou, dan moet DHL voor de belasting een schatting maken van de verzendkosten. En die schatting komt neer op 100 euro of meer.

Een van de redenen waarom versturen per DHL zo veel sneller is, is omdat ze zo veel mogelijk problemen met de douane/belasting proberen te voorkomen.
  • Ze zorgen dat het pakketje 's ochtends voor kantooruren van het vliegtuig komt en dezelfde dag 's avonds direct na kantooruren bezorgd wordt;
  • Blijkt bij een steekproef van de douane dat de afzender een te lage waarde opgegeven heeft?
    Dan rekent DHL 100 dollar extra verwerkingskosten (niet aan jou maar aan de afzender);
  • Is de verzender vergeten om de verzendkosten duidelijk aan te geven?
    Dan gebruiken ze voor de BTW-berekening het Nederlandse tarief voor verzendkosten.
Probeer dit maar eens uit leggen aan de verzendende partij. Enige wat zij kunnen zeggen is "customs is not our problem".
Maar goed, het zij zo. Voetje keer maar expliciet vragen of ze het op de factuur zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-12-2024

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Opperpanter2 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 17:05:
[...]

Probeer dit maar eens uit leggen aan de verzendende partij. Enige wat zij kunnen zeggen is "customs is not our problem".
Maar goed, het zij zo. Voetje keer maar expliciet vragen of ze het op de factuur zetten.
Ik zou altijd klagen hierover bij de shop, of desnoods een slechte review achterlaten. Als het niet voor jezelf is dan voor de volgende klant van deze shop. Als het iets simpels is als de verzendkosten vermelden op de verpakking dan zullen ze dat ook wel doen om de klant tevreden te stellen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:29
Sinds gisteren gaat het betalen niet meer bij AliExpress. Ik krijg een melding van AliPay: "You haven't signed in, or your previous session has expired. Please sign in again.". Ook als ik bijvoorbeel een andere browser gebruik. Hebben meer mensen daar last van? Ik reken overigens af met een creditcard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:27
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 09:44:
Iemand weleens fuel injector cleaner op AliExpress gekocht? Ik durfde het in iedere geval niet, omdat het toch een beetje twijfelachtig is. Zogenaamd in USA ontwikkeld, maar als je zoekt op Google kom je maar weinig informatie tegen.

Dus ik het voorbij laten gaan: ook omdat ik het momenteel niet nodig heb, de dealer heeft zo'n soort spul vorige maand er nog bij gegooid. Ik heb al veel voor in de auto op AliExpress gekocht, ook spullen die helaas nooit zijn aangekomen :( Maar het zijn dan meer accessoires en dus niet zo risicovol.
Ik zou dat soort dingen gewoon bij een brezan kopen oid. In het verleden wel eens bij wat oude renaults gebruikt ( > 25 jaar), maar bij de jongere auto's nog nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trichoglossus schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:55:
[...]

Ik zou dat soort dingen gewoon bij een brezan kopen oid. In het verleden wel eens bij wat oude renaults gebruikt ( > 25 jaar), maar bij de jongere auto's nog nooit.
Dat kun je eigenlijk wel bij vanalles zeggen: ik zou die vlinderdas maar mooi bij de C&A kopen bijvoorbeeld. Maar goed wat betreft de auto kan ik mij daar tot zekere hoogte wel bij aansluiten, al moet dit soort spul ook niet bepaald rocket science zijn.

Maar als de dealer het toch bij iedere beurt doet, dan hoef je dus ook niet naar de Brezan. Als ik zie dat die flesjes al gauw € 10 a € 15 kosten, is het toch aantrekkelijk om eens zo'n flesje van AliExpress uit te proberen. Al is dat bij mijn auto absoluut niet nodig momenteel :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2019 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het valt me op dat als ik Aliexpress Shipping kies dat je vaker een "LBXXXXXXX" trackingnummer krijgt. Voorheen was dit altijd een "LXXXXXX" nummer.
De nieuwe nummer worden ook steeds vaker vastgehouden bij de douane en de afhandelingskosten als gevolg.

Meer mensen met deze ervaring?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 18:14
@fietsbob Een LX trackingnummer is van PostNL met Aliexpress standard shipping. Over het algemeen de snelste verzendwijze voor producten vanuit China. Krijg je dat LB tracking nummer als je Aliexpress standard shipping kiest?

Het valt mij wel op dat Aliexpress standard shipping niet meer zo vaak gratis lijkt als dat het vroeger was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waanzin. Dat deze praktijk is toegestaan verbaast me echt. Wat is er niet gratis aan gratis? En als ze er zelf dingen bij gaan verzinnen, neem dan hun goedkoopste verzendtarief, dat zit immers het meest in de buurt bij gratis...

Bij PostNL kreeg ik een keer een navraag van een pakketje wat erin zat en dat ze de waarde niet konden bepalen. Ik heb toen gewoon een screenshot gemaakt van mijn Ali factuur en naar ze gemaild via hun formulier dat ik moest gebruiken. De waarde was 21 dollar plus 14 dollar verzendkosten. En de verzendkosten namen ze niet mee, dus ik bleef ook nog onder de 22 euro dus geen afhandelingskosten en ook geen BTW. En de volgende dag had ik mijn pakketje in huis. PostNL was trouwens wel zelf gaan nadenken, want op het pakketje stond wel gewoon de waarde gespecificeerd van 15 dollar en ook wat erin zat.

Wat een achterlijke policy van DHL met die kiloprijs. Waarom niet gewoon een screenshot van je factuur en/of bankafschrift? Zeker makkelijk te vervalsen met Photoshop ofzo? Boycotten dat DHL! :)
Pyramiden schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:05:
@fietsbob Een LX trackingnummer is van PostNL met Aliexpress standard shipping. Over het algemeen de snelste verzendwijze voor producten vanuit China. Krijg je dat LB tracking nummer als je Aliexpress standard shipping kiest?

Het valt mij wel op dat Aliexpress standard shipping niet meer zo vaak gratis lijkt als dat het vroeger was.
Dat laatste was me ook al opgevallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Ik heb voor het eerst gekozen voor US om de producten van te laten verschepen (Banggood) met het idee dat dat sneller zou gaan maar kom toch bedrogen uit, gewoon ook een dikke 6 weken estimated time.
En nu maar hopen dat het goed gaat want had gezworen niet meer bij Banggood te bestellen maar de prijs was erg aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 09:13
Hoe lang kan het douane inklaring proces duren normaal?
Mijn pakketje ligt nu al sinds 2019-04-28 bij de douane volgens de tracking van Ali..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanman schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:24:
Mijn pakketje ligt nu al sinds 2019-04-28 bij de douane volgens de tracking van Ali..
In NL? Volgens mij maar 1 dag. Misschien heeft PostNL je een vraag gesteld daarover en dat doen ze per brief. Misschien is die nooit aangekomen bij je? Ik heb ook wel eens het webformulier van PostNL moeten invullen n.a.v. zo'n brief. Toen ik dat had gedaan duurde het 10 dagen. Waarschijnlijk was het webformulier nooit aangekomen bij ze. :( Toen ik het nog eens probeerde, had ik opeens mijn pakketje binnen de volgende dag. Misschien kan je ze een berichtje sturen of bellen, met je track en trace code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 09:13
Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:38:
[...]
... Volgens mij maar 1 dag. Misschien heeft PostNL je een vraag gesteld daarover en dat doen ze per brief. ...
Contact met PostNL opgenomen: Oh ik zie dat de brief met vraag om gegevens niet daadwerkelijk is opgestuurd naar u. Ja het pakket is teruggestuurd naar de verzender...
Lekker dan, dat wordt touwtrekken om de kosten terug te krijgen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
Fanman schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:24:
Check even je track&trace code op https://jouw.postnl.nl en/of https://www.internationalparceltracking.com. Als daar staat dat de ontvanger een informatieverzoek is verstuurd wordt er van je verwacht dat je informatie aanlevert aan PostNL over je zending. Het komt wel eens voor dat de bijbehorende kaart waar op dat staat uitgelegd niet bij je arriveert.

Als de track&trace inderdaad een informatieverzoek aangeeft kun je de gevraagde gegevens invullen op https://www.postnl.nl/bva. Je internationale referentie is de track&trace code die je oorspronkelijk ontvangen hebt (bij AliExpress Standard Shipping is dat vaak LX...NL). Je binnenlandse referentie kun je achterhalen via https://www.internationalparceltracking.com. Dit kan een 3S-code zijn, maar als de internationale referentie LX...NL was is de binnenlandse referentie dat vaak ook.

Edit:
Spuit 11 blijkbaar. Je was mij net iets voor met je onderzoekresultaten @Fanman :P Balen dat het teruggestuurd is.
Mijn tip: gebruik een goede track&trace app die je automatische notificaties geeft van elke vermelding op de track&trace. Het mooiste is als je meerdere track&traces kunt combineren per bestelling. In mijn ervaring doet Deliveries Packet Tracker dat aardig. Daar kun je zelf ook nog statussen in toevoegen.

Edit 2:

fietsbob schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:11:
Het valt me op dat als ik Aliexpress Shipping kies dat je vaker een "LBXXXXXXX" trackingnummer krijgt. Voorheen was dit altijd een "LXXXXXX" nummer.
De nieuwe nummer worden ook steeds vaker vastgehouden bij de douane en de afhandelingskosten als gevolg.

Waarschijnlijk dan LB...SG? Dat is Singapore Post. De 2 afgehandelde pakketjes (maart 2018 en begin mei 2019) die ik kan terugvinden in mijn track&trace app hadden beiden een doorlooptijd van plm. 15 dagen. Beiden werden niet vastgehouden bij de douane. Die van maart 2018 was wel rond de €22,= als ik het mij goed herinner.
Verder vereisen de zendingen via Singapore Post vrijwel altijd een handtekening voor ontvangst.

[ Voor 40% gewijzigd door Joen op 03-06-2019 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Kleine waarschuwing voor de verkoper "Love_Tech Digital". Verstuurd mijn pakket eerst naar het verkeerde address, claimt dan dat ik het verkeerde tracking nr heb gekregen en claimt dan dat hij het product niet meer in voorraad heeft om opnieuw op te sturen terwijl de verkoop pagina nog steeds gewoon open staat.

Weet iemand een verkoper van de Obins Anne Pro 2 die wel zijn zaakjes op orde heeft?

[ Voor 12% gewijzigd door Shamalamadindon op 03-06-2019 14:18 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Waarschijnlijk dan LB...SG? Dat is Singapore Post. De 2 afgehandelde pakketjes (maart 2018 en begin mei 2019) die ik kan terugvinden in mijn track&trace app hadden beiden een doorlooptijd van plm. 15 dagen. Beiden werden niet vastgehouden bij de douane. Die van maart 2018 was wel rond de €22,= als ik het mij goed herinner.
Verder vereisen de zendingen via Singapore Post vrijwel altijd een handtekening voor ontvangst.
Tracking number:

LB123456789SG
Logistics company:

AliExpress Standard Shipping
Shipment time:

2019-05-23 22:54:51

Standaard shipping. Pakketje is 23-5 verstuurd en zojuist aangekomen op het postkantoor. Ik moest wel een factuur doorsturen. Daar kreeg ik een mailtje over.
Dus de LX en de LB nummer zijn Aliexpress Standaard nummer blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
fietsbob schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:23:
[...]

Tracking number:

LB123456789SG
Logistics company:

AliExpress Standard Shipping
Shipment time:

2019-05-23 22:54:51

Standaard shipping. Pakketje is 23-5 verstuurd en zojuist aangekomen op het postkantoor. Ik moest wel een factuur doorsturen. Daar kreeg ik een mailtje over.
Dus de LX en de LB nummer zijn Aliexpress Standaard nummer blijkbaar.
LX en LB zegt niet zoveel. Het belangrijkste is vaak de NL, CN en SG aan het einde (respectievelijk PostNL, China Post en Singapore Post).
Verder staat AliExpress Standard Shipping niet gelijk aan een vervoerder. Het is een verzendmethode die door AliExpress zelf wordt afgehandeld. De verkoper zorgt er voor dat de zending bij AliExpress terecht komt en AliExpress zorgt voor een snelle efficiënte route naar de koper. Vaak is dat PostNL, maar soms dus ook Singapore Post.

En er uit gepikt worden voor het betalen van BTW kan bij elk pakketje voor komen. Ik denk dat je gewoon pech hebt dat het een paar maal na elkaar voor kwam bij Singapore Post zendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Leo1010 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:15:
Weet iemand een verkoper van de Obins Anne Pro 2 die wel zijn zaakjes op orde heeft?
Kijk effe hier rond : Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2

De laatste tijd worden er flink wat mechanische toetsenborden uit China besteld! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Nu online
Joen schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:06:
[...]

LX en LB zegt niet zoveel. Het belangrijkste is vaak de NL, CN en SG aan het einde (respectievelijk PostNL, China Post en Singapore Post).
Verder staat AliExpress Standard Shipping niet gelijk aan een vervoerder. Het is een verzendmethode die door AliExpress zelf wordt afgehandeld. De verkoper zorgt er voor dat de zending bij AliExpress terecht komt en AliExpress zorgt voor een snelle efficiënte route naar de koper. Vaak is dat PostNL, maar soms dus ook Singapore Post.

En er uit gepikt worden voor het betalen van BTW kan bij elk pakketje voor komen. Ik denk dat je gewoon pech hebt dat het een paar maal na elkaar voor kwam bij Singapore Post zendingen.
3x Singapore Post gehad (Aliexpress standard shipping) in 3 maanden en geen problemen hier met de douane. Eerste 2 pakketjes waren in maart en onder de 22 euro. Die kwamen vlot aan, in 8 dagen na verzending.

Vorige week een bestelling van boven de 22 euro en ook geen problemen. Er stond letterlijk value $49 op het pakketje. Die duurde overigens wat langer, 15 dagen na verzending pas binnen.

Bij alledrie zag ik op de tracking op global.cainiao.com en op de singpost tracking “held by customs” en “import clearance failure” maar uren later liggen ze gewoon bij Postnl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
dcell schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:04:
[...]

(...)

Bij alledrie zag ik op de tracking op global.cainiao.com en op de singpost tracking “held by customs” en “import clearance failure” maar uren later liggen ze gewoon bij Postnl.
Daar had mijn zending van begin vorige maand ook last van. Echt een dag na "import clearance failure" arriveerde mijn zending. :)

Edit:
Ik merk dat we een beetje offtopic gaan volgens mij. Leveringstijden en zo horen volgens mij meer in China-shopping levertijdentopic thuis.

[ Voor 16% gewijzigd door Joen op 03-06-2019 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Leo1010 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:15:
Kleine waarschuwing voor de verkoper "Love_Tech Digital". Verstuurd mijn pakket eerst naar het verkeerde address, claimt dan dat ik het verkeerde tracking nr heb gekregen en claimt dan dat hij het product niet meer in voorraad heeft om opnieuw op te sturen terwijl de verkoop pagina nog steeds gewoon open staat.
Na het openen van een dispute claimen ze dat hij nog steeds gewoon onderweg is en of ik niet nog wat langer wil wachten en het dispute sluiten :?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:46
Pyramiden schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:05:

Ik moet zeggen dat ik tegenwoordig bewust zoek naar Standard Shipping (doorgaans mét bijbetalen) omwille van de snelheid. Voorbije bestellingen waren hier op een 14-tal werkdagen. Dat kleine supplement is het me wel waard omdat je dan ook vrij zeker bent van de geschatte levertermijn, ipv soms wéken te wachten op dat ene pakketje. Yanwe shipping en wat nog van die obscure dingen...
Soms is standard shipping ook aangetekend, mijn meest recente pakketje kwam als aangetekende zending geleverd...totale waarde van 8€ aan kleinigheden voor mijn dochter. Een Raspberry Pi van 35€ kwam dan weer als gewone brievenbuspost via standard.

Bovendien geloof ik ook niet in het 'gratis' verhaal, zo'n model is niet duurzaam en zal altijd ergens verrekend worden...maar dat is een andere discussie.

[ Voor 13% gewijzigd door Drwho1 op 04-06-2019 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 20:09
Mr.Vulcano schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:38:
Sinds gisteren gaat het betalen niet meer bij AliExpress. Ik krijg een melding van AliPay: "You haven't signed in, or your previous session has expired. Please sign in again.". Ook als ik bijvoorbeel een andere browser gebruik. Hebben meer mensen daar last van? Ik reken overigens af met een creditcard.
Hoe is het afgelopen? Krijg zojuist de zelfde melding, ik betaal met iDeal, geld is van de rekening af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 09:00
walterworld schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:07:
[...]

Hoe is het afgelopen? Krijg zojuist de zelfde melding, ik betaal met iDeal, geld is van de rekening af.
Ik heb het ook regelmatig en dan is het gewoon betaald. Morgen weer naar de status kijken en je zult zien dat je betaling verwerkt is. 🙃

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:39
[...]

Krijg hier die melding zelf ook altijd. Gaat verder allemaaal wel gewoon goed, dus ik zal je niet al te druk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:02
fietsbob schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:11:

Ik heb toevallig voor het eerst ook iets “held by customs” en ook een LB nummer.

Gaat om een Xiaomi Mi Band 3 die inc verzending 22 eu is. (Commerciele waarde 21,42)

Lijkt me dus niet dat ik er belasting over moet betalen maar hoe zit het met afhandelingskosten? Moet je die ook betalen ook al is het onder de 22,-?

[ Voor 7% gewijzigd door 1nsane op 10-06-2019 09:46 ]

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Hoef je je in beginsel niet druk om te maken dan.
Ik heb momenteel ook iets wat ruimer onder de €22,=, een LB...SG code van Singapore Post heeft en sinds vandaag de statussen "Held by customs" en "Import clearance failure" kreeg. Het zal mij niets verbazen als die net als de vorige Singapore Post zending morgen al word bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Joen schreef op maandag 10 juni 2019 @ 14:03:
Ik heb momenteel ook iets wat ruimer onder de €22,=, een LB...SG code van Singapore Post heeft en sinds vandaag de statussen "Held by customs" en "Import clearance failure" kreeg. Het zal mij niets verbazen als die net als de vorige Singapore Post zending morgen al word bezorgd.
Zou goed kunnen, misschien houden ze LB.....SG standaard “vast” en wordt het warehouse te vol waardoor 95% gewoon weer doorgestuurd wordt oid.

Wel typisch, mogelijk al 100x wat uit China besteld, nog nooit ook maar iets met customs te maken gehad, zelfs niet met spullen van ~75,- waarde waar het zelfs op de doos stond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
1nsane schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:01:
[...]

Zou goed kunnen, misschien houden ze LB.....SG standaard “vast” en wordt het warehouse te vol waardoor 95% gewoon weer doorgestuurd wordt oid.

Wel typisch, mogelijk al 100x wat uit China besteld, nog nooit ook maar iets met customs te maken gehad, zelfs niet met spullen van ~75,- waarde waar het zelfs op de doos stond :+
Ik zelf maak mij er pas druk om als ik een brief / kaart er over heb gehad van PostNL zelf of dat een track&trace systeem van PostNL zelf er iets over aan geeft. Alle andere neem ik met een korreltje zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1nsane schreef op maandag 10 juni 2019 @ 09:18:
[...]
Lijkt me dus niet dat ik er belasting over moet betalen maar hoe zit het met afhandelingskosten? Moet je die ook betalen ook al is het onder de 22,-?
Nee, als je geen BTW hoeft te betalen heb je ook geen afhandelingskosten. Onder de 22 euro laten ze alles gaan en kost het niets. Ook al zitten er ook nog 10 euro portokosten bovenop, dus zeg 21,95+10,00 dat laten ze ook nog gratis door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 20:09
LordSinclair schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:24:
[...]

Ik heb het ook regelmatig en dan is het gewoon betaald. Morgen weer naar de status kijken en je zult zien dat je betaling verwerkt is. 🙃
Ja, betaling is verwerkt. :) Wel een rare melding.
Wat mij is opgevallen, toen ik de volgende dag van een bestelling de betaling wilde doen: vervolgens op payment klikt dan krijg je enkel de optie voor CC maar klik je dan op cancel dan krijg je ook iDeal en de rest. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
[...]

Ik heb een dag later via de App de producten kunnen aankopen. Daarna werkte het ook weer via de browser. Dus het lijkt mij een backend issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
walterworld schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 08:13:
[...]
Ja, betaling is verwerkt. :) Wel een rare melding.
Wat staat er dan op Ali bij de bestelling? Hier uiteraard ook die vreemde melding na het betalen, geld is wel afgeschreven, bij Ali staat bij order "closed" en de seller zegt betaal nog maar een keer.

Kan ook geen dispute aanmaken omdat de order op closed staat. Ideaal systeem dit.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De melding 'ligt nog bij de douane in het land van bestemming' of zoiets, heeft hier ook 12 dagen bij mijn track&trace gestaan. Van Ali met Ali standard shipping, dat was ik niet gewend. Pakje is ook onder de 22 euro. Sinds vanmorgen gelukkig de boodschap 'accepted by last mile carrier' dus ik hoop dat het er nu doorheen is. Maar het duurt dus wel (veel) langer dan normaal, want normaal had ik dat pakje al gehad in de tijd dat het nu nog lag te wachten bij de customs hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
Joen schreef op maandag 10 juni 2019 @ 14:03:
En zo geschiedde inderdaad :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
1nsane schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:50:
[...]

En zo geschiedde inderdaad :-)
Die van mij die op 9 juni de status "Import clearance failure" had gekregen is er nog niet. Maar rond het Pinksterweekend lijkt het allemaal wat traag en rommelig te gaan. Geen probleem. Ik wacht rustig af. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
Joen schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:09:
[...]

Die van mij die op 9 juni de status "Import clearance failure" had gekregen is er nog niet. Maar rond het Pinksterweekend lijkt het allemaal wat traag en rommelig te gaan. Geen probleem. Ik wacht rustig af. :)
Zal dan ws. een dezer dagen wel komen, PostNL had op 2e pinksterdag een poging gewaagd bij mn kantoor :+ maarja dat werkte niet, dag later alsnog, had ook op 9 juni die melding over clearance failure maar het loopt volgens mij lang niet altijd synchroon, per verschillende tracker krijg je ook verschillende status.. enfin, elke keer moet ik weer speuren naar de link naar de PostNL site waar je buitenlandse T&T codes in kan voeren en je ze in NL kan volgen, heb hem dit keer maar gebookmarked :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycoxl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37
Brad Pitt schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:05:
[...]

Wat staat er dan op Ali bij de bestelling? Hier uiteraard ook die vreemde melding na het betalen, geld is wel afgeschreven, bij Ali staat bij order "closed" en de seller zegt betaal nog maar een keer.

Kan ook geen dispute aanmaken omdat de order op closed staat. Ideaal systeem dit.
Heb je 2 accounts en heb je een kortingscode gebruikt? Dan blokkeren ze vaker je order ivm misbruik. Indien al afgeschreven word het automatisch terug geboekt na een paar dagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Modbreak:De volgende die iets te melden heeft over verzending, inklaring en/of traceernummers mag dit doen in China-shopping levertijdentopic, gezien dat het juiste topic is.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
psycoxl schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 01:01:
[...]
Heb je 2 accounts en heb je een kortingscode gebruikt? Dan blokkeren ze vaker je order ivm misbruik. Indien al afgeschreven word het automatisch terug geboekt na een paar dagen
Hmmm ja dat klopt O-)

Okay vier dagen later nu en nog geen terugboeking maar ff afwachten dan, thanks! geld is terug :)

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 14-06-2019 11:27 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
*knip* Dit topic is NIET bedoeld voor:
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 23-06-2019 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwelbast
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-04 16:07
*knip* Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"

[ Voor 72% gewijzigd door Yorinn op 23-06-2019 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
https://www.welingelichte...GxKwcm08MRal8yhqqo8vPIZzs

VVD wil dat spullen van Alibaba duurder worden

[ Voor 12% gewijzigd door Medione1210 op 27-06-2019 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
Vind het raar dat ze het over een geheime deal hebben met PostNL. Volgens mij hebben ze er zelfs mee geadverteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VVD wil dat PostNL de volle prijs vraagt voor het leveren van pakjes van AliExpress. PostNL geeft nu een flinke korting aan AliExpress. Waarom dit verzoek van de kant van de VVD komt is mij een raadsel, maar er zou wat over te zeggen kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 10:17
En dan 7x de prijs betalen voor het zelfde micro hdmi -> normaal hdmi wat ik nu besteld heb op ali? Kots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:03:
[...]

En dan 7x de prijs betalen voor het zelfde micro hdmi -> normaal hdmi wat ik nu besteld heb op ali? Kots.
Even het artikel lezen voor je er zo hard in gaat. De titel is lelijk geschreven want het gaat om de shipping kosten, niet de prijs van artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 07:30:
[...]

VVD wil dat PostNL de volle prijs vraagt voor het leveren van pakjes van AliExpress. PostNL geeft nu een flinke korting aan AliExpress. Waarom dit verzoek van de kant van de VVD komt is mij een raadsel, maar er zou wat over te zeggen kunnen zijn.
PostNL geeft geen "flinke korting" aan Alibaba. Die kosten zijn gewoon laag door de Universal Postal Union. Dat is al jaren zo. Die deal die PostNL en Alibaba is goed voor PostNL maar heeft verder weinig effect op de daadwerkelijke shipping costs.

Daar waar Trump daadwerkelijk uit de UPU wil / wilde stappen, durft de VVD dat natuurlijk niet aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

imho zijn de vvd en de welingelichte kringen helemaal niet zo welingelicht... :|

Want als ik iets bestel via eBay uit China (dat was altijd al zo, zelfs voordat AE zo populair werd) is het vaak ook 'gratis' verzenden.
En datzelfde geldt voor BG. Hebben BG en eBay dan ook allemaal een 'geheime' deal? ;)

Of heeft de vvd iets tegen meneer Jack Ma? :+
Zoals @Kenzi al aangeeft, de UPU betalingsregelingen/-verhoudingen zijn door het commerciële succes van dit soort zaken de laatste jaren helemaal scheefgegroeid.

[ Voor 18% gewijzigd door ehtweak op 27-06-2019 08:22 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 10:17
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:05:
[...]

Even het artikel lezen voor je er zo hard in gaat. De titel is lelijk geschreven want het gaat om de shipping kosten, niet de prijs van artikelen.
Het gaat me ook niet om hoeveel ik voor een artikel op ali bestel, wel om de totaalprijs wat het me kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 07:30:
[...]

Beetje vreemd inderdaad maar er was laatst een oud postkamer medewerker die hier vertelde dat de verwerking van China pakketten in de losse uurtjes gebeurt. Dat blijkbaar daarom dergelijke pakketten soms lang blijven liggen bij de douane. Dus als dat ook voor Ali pakketjes geldt, in hoeverre kan je het dan korting noemen? Eerder budget service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
1nsane schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:07:
[...]

Beetje vreemd inderdaad maar er was laatst een oud postkamer medewerker die hier vertelde dat de verwerking van China pakketten in de losse uurtjes gebeurt. Dat blijkbaar daarom dergelijke pakketten soms lang blijven liggen bij de douane. Dus als dat ook voor Ali pakketjes geldt, in hoeverre kan je het dan korting noemen? Eerder budget service.
Ik zit met de 'gratis' Yanwen shipping method op dit moment tussen de 5 weken en 2 maanden levertijd. Niet erg voor 'gratis' verzending, maar het is inderdaad wel budget service. Waar het precies zoveel oponthoud heeft weet ik niet. Wel gaf de 'gratis' shippingmethod van Ali vorig jaar rond de tijd nog een heel acceptabele levertijd van max. 2 weken. Dat kon dus waarschijnlijk niet meer uit voor een gratis verzendmethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Medione1210 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:26:
[...]

Ik zit met de 'gratis' Yanwen shipping method op dit moment tussen de 5 weken en 2 maanden levertijd. Niet erg voor 'gratis' verzending, maar het is inderdaad wel budget service. Waar het precies zoveel oponthoud heeft weet ik niet. Wel gaf de 'gratis' shippingmethod van Ali vorig jaar rond de tijd nog een heel acceptabele levertijd van max. 2 weken. Dat kon dus waarschijnlijk niet meer uit voor een gratis verzendmethode.
Yanwen is in de regel iets trager maar op een of andere manier ligt het echt weken tot maanden bij de douane hier in Nederland. Geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 09:33

NSG

Je weet niks!

m3gA schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:34:
[...]

Yanwen is in de regel iets trager maar op een of andere manier ligt het echt weken tot maanden bij de douane hier in Nederland. Geen idee waarom.
Ik weet niet anders dan dat de pakketdiensten (in geval van Yanwen is dat volgens mij altijd PostNL) verantwoordelijk zijn voor het inklaren en de aangifte bij de douane. Het is dus niet zo dat een pakket/envelope eerst langs de douane moet en dan pas bij PostNL komt. Pas als je track&trace herkend wordt door https://www.internationalparceltracking.com/#/search mag je er vanuit gaan dat je bestelling daadwerkelijk in Nederland is aangekomen. Daar heb je dan wel de 'echte' t&t code voor nodig, Yanwen stuurt volgens mij meestal met China Post. http://parcelsapp.com/nl/carriers/yanwen is hier een fijne tool voor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• m3gA
NSG schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:20:
[...]

Ik weet niet anders dan dat de pakketdiensten (in geval van Yanwen is dat volgens mij altijd PostNL) verantwoordelijk zijn voor het inklaren en de aangifte bij de douane. Het is dus niet zo dat een pakket/envelope eerst langs de douane moet en dan pas bij PostNL komt. Pas als je track&trace herkend wordt door https://www.internationalparceltracking.com/#/search mag je er vanuit gaan dat je bestelling daadwerkelijk in Nederland is aangekomen. Daar heb je dan wel de 'echte' t&t code voor nodig, Yanwen stuurt volgens mij meestal met China Post. http://parcelsapp.com/nl/carriers/yanwen is hier een fijne tool voor.
Ik doe alles in packageradar.com
Je krijgt dan netjes statusmailtjes en ik hoef niet alles steeds opnieuw te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Nu online
Volgens mij heb ik weer een nieuwe truuk ontdekt van een verkoper op Aliexpress. Laatst een telefoonhoesje besteld en ontvangen die afwijkt van de plaatjes. Dus contact opgenomen en mij werd medegedeeld dat het “new design” is en of ik het accepteer.

Dus ik doe een tegenvoorstel van 1 dollar compensatie aangezien ik niet geheel ontevreden ben met het ontvangen hoesje. De verkoper komt weer met een tegenvoorstel van 1 dollar korting bij als ik nog iets bij hem bestel dus geaccepteerd en een extra hoesje besteld.

Duurde 2 dagen voordat hij het bedrag aan had gepast die ik moest betalen en nogmaals 2 dagen voordat het verzonden was via Aliexpress shipping.

Het pakketje is echter nooit opgehaald/verstuurd en staat al ruim een week op “ready for shipment”/“packed for picking up”.

Er is een trackingnummer aangemaakt maar er is geen enkele beweging in de tracking terwijl Aliexpress standard shipping vrij accuraat is. 2 dagen achter elkaar een bericht gestuurd maar uiteraard geen reactie.

Het komt er volgens mij op neer dat hij het nooit gaat versturen zodat ik een dispute aanmaak om mijn geld terug te vragen oftewel de korting die hij had gegeven is een wassen neus.

Nu dus toch maar een dispute aanmaken voor de ontvangen order en kijken of ik wel een reactie krijg. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 15:27
Sonoff schakelaars e.d. staan momenteel in de aanbieding.

Bijvoorbeeld een schakelaar dat werkt met google home voor 3,73 euro.

https://www.banggood.com/brands-SONOFF-b-699.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heb nog wat EU adapters nodig voor Chinees apparatuur. Ik probeer een beetje voorzichtig te zijn met stroom adapters, maar zoiets kan weinig kwaad toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
xileS schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 23:08:
Heb nog wat EU adapters nodig voor Chinees apparatuur. Ik probeer een beetje voorzichtig te zijn met stroom adapters, maar zoiets kan weinig kwaad toch?
Op zich niet echt. Maar dit gaat wel niet stevig erin zitten. Dus zou er rekening mee houden dat je dit moet vastlijmen. En af en toe een klein vonkje?zoemgeluidje bij het insteken / eruit halen zou zel eens kunnen :P
Maar gebruik het hier thuis zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

bottom line schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 23:28:
En af en toe een klein vonkje?zoemgeluidje bij het insteken / eruit halen zou zel eens kunnen :P
Maar gebruik het hier thuis zelf ook.
Klein vonkje gebeurt hier ook vaak genoeg met in Nederland gekochte spullen dus dat is niet zo heeeel raar! :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Klein vonkje klinkt wel eng, maar hoopte al dat zo'n simpele adapter geen kwaad kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 13-09 20:30
Zo'n vonkje zie ik soms zelf al bij Europese producten, als ze ingeschakeld zijn en je ze traag/oneven inplugt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:06

greatgonzo

schit-te-rend!

*knip* Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies, zoals ook in de topicwaarschuwing staat.

[ Voor 79% gewijzigd door Yorinn op 08-07-2019 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:00
xileS schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 23:08:
deze heb ik zelf en vind ik erg prettig in gebruik. Zijn mooi plat 8)

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30
vuurtjih schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:32:
[...]

Ik heb deze besteld bij amazon.de Had ze toevallig ook nodig, voor dat geld ga ik niet moeilijk doen.

https://www.amazon.de/Bre...ür-Schwarz/dp/B000WH0ODY/

https://www.amazon.de/Bre...r-f%C3%BCr/dp/B000WKG5YS/

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 08-07-2019 15:42 . Reden: Eerste link gefixed. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
vuurtjih schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:32:
[...]

Die heb ik ergens eerder voorbij zien komen, zien er idd goed uit. Heb ze alvast toegevoegd aan het mandje voor de volgende keer. Heb nu al 2 van in mijn vorige link besteld ;p.

Heb in het verleden weleens deze en zoiets besteld (alleen voor een stuk duurder via BG zie ik) voor iemand anders. Ze werken gewoon prima, maar ik vond de kwaliteit een beetje twijfelachtig aanvoelen. Maar volgens mij kunnen zulke simpele adapters weinig problemen opleveren als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
welke shops werken eigenlijk met een europees distributiecentrum? Zijn dat enkel de groteren, zoals Aliexpress, Gearbest , Banggood? Of zijn er ook kleinere die dit doen? Het gaat me niet om btw ontduiking of zoiets, Gaat meer om een bestelling vlugger thuis te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker hysterisch reageert de Nederlandse detailhandel op AliExpress: in plaats dat ze zelf gewoon de prijzen verlagen, of betere kopers bescherming hanteren. Maar nee China is de grote boze wolf :X

Sowieso, hoe wil je een Chinees bedrijf dat opereert vanuit China dwingen om zich aan Europese regelgeving te houden? Dat lijkt mij best onmogelijk en de politiek, heeft zelfs deze open markt gewild en nu het volk niet meer dom gehouden kan worden. Wilt de detailhandel plotseling ingrijpen: als de prijzen en aanbod beter zou zijn in de Nederlandse detailhandel, dan zouden mensen ook eerder AliExpress links laten liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:27
Veel webwinkels kopen natuurlijk precies hetzelfde in in China, om hier te verkopen met flinke winstmarge.

Zolang de verzendkosten in Nederland vrij hoog zijn, ga ik dat zeker niet hier kopen.

Net 2 luidspreker aansluitingen binnen (Din). Bij ali: 86 eurocent. Bestel ik dat in Nederland, dan betaal ik 2 euro + 3,95 verzendkosten. Ik heb de tijd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Verwijderd schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:47:
Lekker hysterisch reageert de Nederlandse detailhandel op AliExpress: in plaats dat ze zelf gewoon de prijzen verlagen, of betere kopers bescherming hanteren. Maar nee China is de grote boze wolf :X
Toch snap ik het wel. Als uit China iets verkeerd of kapot gaat, heb je vaak beperkte service (Gearbest is daar een goed voorbeeld van).
Als je in Nederland iets koopt, heb je naast kopersbescherming ook nog recht op garantie. Dat kost winkeliers klauwen vol met geld, en dat moet ergens vandaan komen.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:00
Twan V schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:16:
[...]

Toch snap ik het wel. Als uit China iets verkeerd of kapot gaat, heb je vaak beperkte service (Gearbest is daar een goed voorbeeld van).
Als je in Nederland iets koopt, heb je naast kopersbescherming ook nog recht op garantie. Dat kost winkeliers klauwen vol met geld, en dat moet ergens vandaan komen.
Nu is de verwachting van iets van €2 + verzendkosten toch anders dan iets van €0,50 zonder verzendkosten :+

Bij tweede zou ik zonder moeite een nieuwe bestellen, bij de eerste zou ik gaan zeuren over garantie.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Twan V schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:16:
[...]

Recht hebben en recht krijgen zijn twee dingen: er zitten ook handelaars ertussen, die hebben nog nooit van afterservice gehoord. Die verkopen veelal grijze import en als je een probleem hebt, moet je vooral niet bij hun aankloppen.

Sowieso: als iedereen voor bedragen onder de € 20 lekker garantie gaat claimen, kan de detailhandel in Nederland zich ook opdoeken. Of op zijn minst Action, want die verkopen dezelfde rommel als wat je op AliExpress vind.

In Nederland heb je trouwens helemaal geen kopers bescherming: als je opgelicht word, probeer dan maar je geld terug te krijgen. Als je met PayPal betaald heb, dan gaat dat nog wellicht. Maar als je met Ideal betaald heb, dan vergeet het maar. Want je krijgt geen rode cent terug. En dat is wat AliExpress beter doet, dan detailhandel Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Trichoglossus schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:29:
Veel webwinkels kopen natuurlijk precies hetzelfde in in China, om hier te verkopen met flinke winstmarge.

Zolang de verzendkosten in Nederland vrij hoog zijn, ga ik dat zeker niet hier kopen.

Net 2 luidspreker aansluitingen binnen (Din). Bij ali: 86 eurocent. Bestel ik dat in Nederland, dan betaal ik 2 euro + 3,95 verzendkosten. Ik heb de tijd :o
Dat is nou echt een typisch voorbeeld van mijn beredenering om iets uit China te bestellen : De kleine prullaria die in Nederland en de rest van de EU gewoon teveel kost! :/

Maar ook duurdere produkten durf ik wel aan zoals telefoons, hoewel BelSimpel tegenwoordig wel zo slim is om voor vergelijkbare prijzen de Xiaomi toestellen aan te bieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
...
Navraag leert dat bij bestellingen met gratis verzending de verzendkosten ontbreken op de factuur waardoor zij genoodzaakt zijn te rekenen met een standaard kilo prijs. ...

Iemand hier ervaring mee?
Ze zijn niet, maar ze zien zich genoodzaakt te rekenen met een standaardprijs, dat is IMHO niet nodig.

Ik snap best dat verzending van 0€ als niet reëel gezien wordt (en de verzender zou er ook goed aan doen gewoon de daadwerkelijke kosten op de douanepapieren te vermelden), maar de kosten die DHL rekent zijn simpelweg ook niet reëel. Eenvoudig gebruik van de DHL-site van het desbetreffende land leverde bij mij ook al een substantieel (~50%) lagere schatting van de verzendkosten dan de fictieve kosten die DHL rekende.

Bezwaar maken bij de douane kan, maar heb ik toen gelaten. In ieder geval vermijd ik nu DHL, want IMHO mogen ze voor €17,5 wel wat betere schattingen maken van de daadwerkelijke verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-05 08:13

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Vandaag weer een aardige mail ontvangen van Banggood.
Een product is na ruim 60 dagen niet aangekomen. Dan mag je de hulp inschakelen van Banggood.
Dit dus gedaan. Het was een product zonder T&T code, van ruim €5,-.
Antwoord van Banggood: tja het product heeft geen "shipping insurance", dus "have a nice day".
Gelukkig betaald met PayPal, dus daar maar eens aan de bel trekken.

Dat gaat bij Ebay toch op een heel andere manier.

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Schinnen-groen schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:02:
Vandaag weer een aardige mail ontvangen van Banggood.
Een product is na ruim 60 dagen niet aangekomen. Dan mag je de hulp inschakelen van Banggood.
Dit dus gedaan. Het was een product zonder T&T code, van ruim €5,-.
Antwoord van Banggood: tja het product heeft geen "shipping insurance", dus "have a nice day".
Gelukkig betaald met PayPal, dus daar maar eens aan de bel trekken.

Dat gaat bij Ebay toch op een heel andere manier.
Helaas is de service bij BG al lang niet meer wat het geweest is. Als je een lange adem hebt, dan kan je nog wel eens geluk hebben, maar daar moet je zin in hebben.

Kijk eens wat vaker bij Amazon.de. De prijzen kruipen vaak steeds dichter tegen die van de chinese webshops en de aftersales (ook als je bij een derde verkoper koopt) is (vooralsnog) erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-05 08:13

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Medione1210 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 06:25:
[...]

Helaas is de service bij BG al lang niet meer wat het geweest is. Als je een lange adem hebt, dan kan je nog wel eens geluk hebben, maar daar moet je zin in hebben.

Kijk eens wat vaker bij Amazon.de. De prijzen kruipen vaak steeds dichter tegen die van de chinese webshops en de aftersales (ook als je bij een derde verkoper koopt) is (vooralsnog) erg goed.
Met Ebay heb ik ook goede ervaringen mbt de aftersales.

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Sorry als dit al een keer gevraagd is maar ik heb uitgebreid gezocht en vind het lastig een antwoord te vinden.
Stel ik bestel via Aliexpress:
- Product1 bij ShopA, 13euro, free shipping, estimated delivery: 11/08
- Product2 bij ShopB, 14euro, free shipping, estimated delivery: 12/08
- Product3 bij ShopC, 15euro, free shipping, estimated delivery: 13/08
Alle zendingen komen van verschillende shops en tevens wordt als het goed is geen btw & inklaring gerekend en ook geen invoerrechten want <22.

Stel dat met een beetje pech alles op dezelfde dag Nederland binnen komt, hoe gaat PostNL en/of de Douane om met de waardebepaling? Zien ze alles als één zending ondanks dat het van verschillende shops komt? Of wordt dit gewoon als losse zendingen gezien en dus geen btw & inklaring?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
temp00 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:07:
Sorry als dit al een keer gevraagd is maar ik heb uitgebreid gezocht en vind het lastig een antwoord te vinden.
Stel ik bestel via Aliexpress:
- Product1 bij ShopA, 13euro, free shipping, estimated delivery: 11/08
- Product2 bij ShopB, 14euro, free shipping, estimated delivery: 12/08
- Product3 bij ShopC, 15euro, free shipping, estimated delivery: 13/08
Alle zendingen komen van verschillende shops en tevens wordt als het goed is geen btw & inklaring gerekend en ook geen invoerrechten want <22.

Stel dat met een beetje pech alles op dezelfde dag Nederland binnen komt, hoe gaat PostNL en/of de Douane om met de waardebepaling? Zien ze alles als één zending ondanks dat het van verschillende shops komt? Of wordt dit gewoon als losse zendingen gezien en dus geen btw & inklaring?
Losse zendingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
@temp00 De douane en PostNL bekijken in principe alles per pakket. Alleen als er bijvoorbeeld illegale goederen regelmatig van/naar het zelfde adres worden geïmporteerd zou er misschien een onderzoek ingesteld kunnen worden waarbij meerdere pakketten van/naar het zelfde adres betrokken raken, maar als normale burger heb je daar nooit meer te maken.
Lang verhaal kort: de BTW wordt per individueel pakket bekeken en niet gezamenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@groggy @Joen Perfect, thanks voor de nuttige info! d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door temp00 op 27-07-2019 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deorder
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:05
Ik wil iets bestellen op Ali Express dat samen met de bezorgkosten meer is dan 22 euro en daar meteen BTW over betalen. Hoe doe ik dat?

Chaos -> Nature -> Order -> Human -> Law -> Deorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

deorder schreef op maandag 29 juli 2019 @ 22:56:
Ik wil iets bestellen op Ali Express dat samen met de bezorgkosten meer is dan 22 euro en daar meteen BTW over betalen. Hoe doe ik dat?
In principe niet. Je kunt bv. wel EMS ofzo kiezen als verzending, dan heb je een veel grotere kans dat het pakket naar de douane gaat ter controle. Maar ook dan nog krijg je de factuur achteraf.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deorder
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:05
Wildfire schreef op maandag 29 juli 2019 @ 23:09:
[...]

In principe niet. Je kunt bv. wel EMS ofzo kiezen als verzending, dan heb je een veel grotere kans dat het pakket naar de douane gaat ter controle. Maar ook dan nog krijg je de factuur achteraf.
Ik snap niet dat er nog geen manier is om zelf als consument het betalen van de BTW bijv. buitenom de niet-EU webwinkel te doen (voor / tijdens het pakket wordt verzonden). Nu als ik iets bestel loop ik dan het risico achteraf extra kosten naast de BTW te moeten betalen zoals afhandel en bewaarkosten. De kans is groot aangezien al mijn laatste 6 individuele bestellingen / pakketjes (onder de 20 euro) zijn geopend en gecontrolleerd.

Is dan iets bestellen buiten de EU waarop van tevoren geen BTW is gerekend / betaald per definitie (een poging tot) belastingontduiking? Wie is hier verantwoordelijk?

[ Voor 13% gewijzigd door deorder op 30-07-2019 04:00 ]

Chaos -> Nature -> Order -> Human -> Law -> Deorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 13-09 13:08
deorder schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 03:52:
Ik snap niet dat er nog geen manier is om zelf als consument het betalen van de BTW bijv. buitenom de niet-EU webwinkel te doen (voor / tijdens het pakket wordt verzonden). Nu als ik iets bestel loop ik dan het risico achteraf extra kosten naast de BTW te moeten betalen zoals afhandel en bewaarkosten. De kans is groot aangezien al mijn laatste 6 individuele bestellingen / pakketjes (onder de 20 euro) zijn geopend en gecontrolleerd.
Misschien verandert dat nog eens. Volgens C'T dat ooit een artikel aan Chinese import heeft besteed, wordt er binnen de Europese Commissie nagedacht over betere afspraken met landen zoals China, aangezien particulieren in Europa daar massaal inkopen doen. Misschien veel meer dan wat ze vooraf vermoed hadden.

Overigens worden mijn pakjes niet geopend, voor zover ik weet of kan zien. Plakken ze er dan een sticker op na opening? Zelf enig idee waarom jouw pakjes vaak geopend worden?
Pagina: 1 ... 24 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic

Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU