Scheelt je een aantal weken levertijd. Ali standard shipping komt binnen 2 weken.grq schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:50:
Net een wisseltruc meegemaakt op Aliexpress. Een verkoper biedt een product aan met Aliexpress Standard Shipping. Bij de shipping confirmation voert hij zo'n PostNL tracking nummer in (LX****NL). Vervolgens krijg ik een berichtje: oh nee, dit is het goede trackingnnummer: gevolgd door een YunExpress nummer.
Moet ik nog aan de bel trekken of maakt dit niet zoveel uit?
Helaas heeft de douane mij er uit gepikt op een pakje van 26 euro. Word een dure mediaplayer zo 
Achja genoeg besteld zonder problemen.
Voortaan kijken of ik voor paar euro duurder uit EU warehouse kan kopen
Achja genoeg besteld zonder problemen.
Voortaan kijken of ik voor paar euro duurder uit EU warehouse kan kopen
Thanks voor de insights! Ik heb het aan de verkoper gevraagd, hij claimt dat het is om de douane te omzeilen. Het gaat niet om een product wat shady is of anderzijds problemen zou moeten geven bij de douane, dus wat daar het praktisch nut van is ontgaat me. Ik wacht gewoon af.
*knip* Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
[ Voor 153% gewijzigd door Yorinn op 08-05-2019 20:15 ]
Via Banggood een Pocophone F1 gekocht, verzenden met PDM. Nu mailen ze dat PDM niet kan met dit product en of ik een andere shipping method wil kiezen (air tracked) of cancel. Een beetje vreemd dat ze het product nog steeds op de site hebben staan met PDM.
We are sorry that the item can't be shipped with the shipping method you chose due to some specific restrictions of the logistics carrier.
[ Voor 24% gewijzigd door Nikeo op 10-05-2019 12:45 ]
Dat is wel echt raar. Heb 3 weken terug nog een pocophone binnen gekregen van Banggood. Uiteraard met pdm.Nikeo schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:21:
Via Banggood een Pocophone F1 gekocht, verzenden met PDM. Nu mailen ze dat PDM niet kan met dit product en of ik een andere shipping method wil kiezen (air tracked) of cancel. Een beetje vreemd dat ze het product nog steeds op de site hebben staan met PDM
Dispute aanmaken en vragen voor compensatie.jobr schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:08:
[...]
Scheelt je een aantal weken levertijd. Ali standard shipping komt binnen 2 weken.
Aliexpress gaat achteraf betalen in Nederland aanbieden via partners Adyen en Klarna.
Je kunt dus straks bestellen, terugsturen als het niet naar wens is en dat zonder dat zonder te betalen.
https://www.nu.nl/economi...den-later-te-betalen.html
Je kunt dus straks bestellen, terugsturen als het niet naar wens is en dat zonder dat zonder te betalen.
Sowieso een mooie ontwikkeling. De opmerking dat er zo meer besteld gaat worden, is denk ik alleen van toepassing indien de produkten afkomstig zijn uit een EU warehouse. Wat als het uit China komt, het wordt onderschept en de producten bevallen niet...... Ik vraag me ook af of het retourneren (net als bij veel grote NL winkels) gratis is.Chocoball schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:23:
Aliexpress gaat achteraf betalen in Nederland aanbieden via partners Adyen en Klarna.
Heeft iemand dit betaalmethode toevallig al uitgeprobeerd?Chocoball schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:23:
Mij lukt het niet, heb het bij paar winkels geprobeerd van met prijzen van 1 tot 30 euro.
Ja, 27 April al. Ik kreeg netjes een email van Klarna en daarin staat een uiterste betaaldatum van 20 juni. Bedrag was nog geen 2euro,maar ik wilde het eens uitproberen.ninasky11 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:11:
[...]
Heeft iemand dit betaalmethode toevallig al uitgeprobeerd?
Mij lukt het niet, heb het bij paar winkels geprobeerd van met prijzen van 1 tot 30 euro.
Ja, fantastisch. En wat gaat terugsturen naar China mij kosten?Chocoball schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:23:

Ik denk dat ze met aparte(eigen) retour labels gaan komen, anders wordt het wel een heel duur grapje.Brammos85 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:57:
[...]
Ja, fantastisch. En wat gaat terugsturen naar China mij kosten?
Verwijderd

Nog een paar schoenen van AliExpress ontvangen: dit keer een Oxford Wingtip Brogue in het zwart, van het Top Brand merk ROXDIA en wederom een maat te groot

Afwerking is een beetje slordig, maar voor de rest is het wel okay: ik heb zelfs het idee, dat deze schoen beter is dan die van Merkmak. De hak van de schoen, is niet van dat zachte maar hardere rubber. Een beetje oppoetsen met schoenpoets en de schoen, zal er waarschijnlijk best mooi uit zien.
Alleen de Brogues is echt slecht gedaan: de perforaties, zijn gewoon niet goed gedaan. Maar ik denk dat je dit voor € 25 dan maar op de koop moet toenemen. Of ik nog een derde keer een schoen op AliExpress zou bestellen? Waarschijnlijk niet, maar als dan neem ik een maat kleiner.
Mijn grootste voet is 28.5cm lang, dus dan zou ik Chinese maat 47 moeten kiezen en dus niet 48 wat ik zowel bij Merkmak als bij dit merk gedaan heb. Die maattabels kloppen dus wel, zolang je maar je voeten op een A4tje doet meten. Aan de hand van die lengte, dan gewoon de maat kiezen en niet een halve cm naar boven afronden zoals ik deed

Wel natuurlijk in de middag of avond je voeten opmeten. Overigens heb ik ook bij Zalando en Deichmann telkens een maat te groot besteld, dat komt mede omdat ik dacht schoenmaat 45 te hebben. Maar ik heb dus blijkbaar maat 44

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2019 18:57 ]
Ik denk het niet, want er is geen postpartij hier die voor onder de kostprijs gaat verzenden. Je mag het natuurlijk altijd terugzenden op eigen kosten of gewoon achteraf betalen.ninasky11 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:05:
[...]
Ik denk dat ze met aparte(eigen) retour labels gaan komen, anders wordt het wel een heel duur grapje.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
2 weken geleden mijn Aliexpress account verwijderd, ben er er echt wel klaar mee. Laatste order was een moederbord voor een LG V20 voor €53,-. Blijkt dat de wifi niet werkt, een redelijk bekend probleem bij dit toestel. Via video's bewijs aangetoond dat ie defect is. Nou, ik kon het bordje terugsturen voor evaluatie aldus uitkomst van mijn claim voor restitutie. Ja, kost €28,-. Volgens mij spelen ze hier ook op in; dat retourkosten vanuit het westen prijzig is. Mijn mening, ook uit eerdere ervaringen, is dat het niet aan te raden is om 2ehands cq "refurbished" op Aliexpress te kopen. En bij claims wordt er wel erg vaak voor de kant van de verkoper gekozen.
Ik vind het leuk om eens een ander soort aankoop te zien, maar ik ben van mening dat je voeten goed schoeisel verdienen en dat je beter kan investeren in een paar goede schoenen (hoeft niet perse heel duur te zijn) die vooral goed passen en veel steun bieden. Kleding en schoenen zou ik dan ook niet snel uit Chinashops halen, al is het maar omdat de maten meestal niet juist zijn en terugsturen duur en/of onhandig is!Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:55:
[Afbeelding]
Nog een paar schoenen van AliExpress ontvangen: dit keer een Oxford Wingtip Brogue in het zwart, van het Top Brand merk ROXDIA en wederom een maat te grootZe passen wel, maar een nette schoen hoort nauwsluitend te zitten. Bij de sluiting hoor je ook een soort V te zien, als je die niet ziet is de schoen te groot of heb je een hele smalle voet
Afwerking is een beetje slordig, maar voor de rest is het wel okay: ik heb zelfs het idee, dat deze schoen beter is dan die van Merkmak. De hak van de schoen, is niet van dat zachte maar hardere rubber. Een beetje oppoetsen met schoenpoets en de schoen, zal er waarschijnlijk best mooi uit zien.
Alleen de Brogues is echt slecht gedaan: de perforaties, zijn gewoon niet goed gedaan. Maar ik denk dat je dit voor € 25 dan maar op de koop moet toenemen. Of ik nog een derde keer een schoen op AliExpress zou bestellen? Waarschijnlijk niet, maar als dan neem ik een maat kleiner.
Mijn grootste voet is 28.5cm lang, dus dan zou ik Chinese maat 47 moeten kiezen en dus niet 48 wat ik zowel bij Merkmak als bij dit merk gedaan heb. Die maattabels kloppen dus wel, zolang je maar je voeten op een A4tje doet meten. Aan de hand van die lengte, dan gewoon de maat kiezen en niet een halve cm naar boven afronden zoals ik deed
Wel natuurlijk in de middag of avond je voeten opmeten. Overigens heb ik ook bij Zalando en Deichmann telkens een maat te groot besteld, dat komt mede omdat ik dacht schoenmaat 45 te hebben. Maar ik heb dus blijkbaar maat 44
Verwijderd
Dit was de laatste: als ik het gratis kon terug sturen, zoals bij een Zalando dan had ik dat zeker gedaan. Er wordt namelijk nogal gesjoemeld met de productfoto's bij deze schoenen. Op de productfoto's ziet het allemaal goed uit, maar in werkelijkheid is dat niet het geval.Medione1210 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:03:
[...]
Ik vind het leuk om eens een ander soort aankoop te zien, maar ik ben van mening dat je voeten goed schoeisel verdienen en dat je beter kan investeren in een paar goede schoenen (hoeft niet perse heel duur te zijn) die vooral goed passen en veel steun bieden. Kleding en schoenen zou ik dan ook niet snel uit Chinashops halen, al is het maar omdat de maten meestal niet juist zijn en terugsturen duur en/of onhandig is!
Toen ik mij bedacht had, was ik al te laat en kon de bestelling niet meer geannuleerd worden. Ookal heeft het nog zeker 5 dagen geduurd, tot hij eindelijk verstuurd werd ( de bestelling word wel als verzonden gemarkeerd, alleen de daadwerkelijke dispatch vond pas na een dag of vijf plaats ). Maar ik ben benieuwd hoe goed ik de schoen kan oppoetsen, want als dat lukt dan kunnen de schoenen best nog mooi uitzien.
Ik beraad mij dus ook nog over wat ik in de feedback ga zetten: wat betreft de zool, vind ik eigenlijk dat deze schoen beter is dan de vorige. Dus het lijkt mij nou niet direct een hele slechte schoen. Uiteindelijk is het alle waar naar zijn geld.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2019 23:44 ]
Heb je wel ooit iets via Klarna betaald? Anders moet je eerst even registreren op Klarna, bankrekeningnummer toevoegen en vervolgens zou het moeten lukken. Wel dezelfde naam/e-mailadres gebruiken.ninasky11 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:11:
[...]
Heeft iemand dit betaalmethode toevallig al uitgeprobeerd?
Verwijderd
Nee hoor, wat je betaalt is de prijs. Ik heb een keer een artikel besteld van 21 euro waar nog 15 euro portokosten op zat. En de douane stuurde een brief dat er een pakket lag waarvan ze niet wisten wat erin zat en wat het waard was. Dus ik maakte een screendump van de AliExpress factuur en hoefde geen btw/invoer en 13 euro afhandelingskosten te betalen. Want het bedrag zonder porto was met 21 euro nog onder de 22 euro. De volgende dag had ik mijn pakket in huis.Wasabi! schreef op zondag 21 april 2019 @ 11:27:
[...]
Heb je dan niet mazzel, normaal wordt toch de waarde van het artikel berekend van de werkelijke verkoopprijs exclusief toegepaste kortingen? Ik heb gewoon een keer moeten betalen, ongeacht dat de prijs die ik betaalde minder dan 22 euro was.
Maar dan nu wat over Gearbest: In september 2018 een tablet gekocht voor 110 euro. Die was later weer iets van 160 euro. In maart ging de accu kapot. Heen en weer mailen met support ging nogal moeilijk. Foto's maken en filmpjes maken. Uiteindelijk terugsturen (iets van 13,50 euro met track en trace, naar Spanje). Ik zou binnen 5-7 dagen antwoord krijgen maar dat bleef maar uit. Na anderhalve maand zelf nog maar om opheldering gevraagd. Hij is niet meer te repareren en er is ook geen voorraad meer, dus we kunnen je 50 dollar teruggeven. Nou, lekker is dat dan. Heb ik 5,5 maand een tablet gehad voor 110+13,50=123,50 en krijg ik iets van 45 euro terug. Da's ook de laatste keer dat ik wat koop daar. Volgende keer gewoon Coolblue. Er zit ook geen BTW bij Gearbest dus die kan je als ZZP'er ook niet teurgkrijgen. Scheelt toch weer 21% want die kan je bij een NL winkel wel terugkrijgen. Dat maakt het verschil ook weer wat kleiner.
Zo hebben ze mij ook eens willen afschepen, maar ik heb volgehouden en uiteindelijk heb ik het hele bedrag (70euro)na veel getouwtrek toch teruggekregen.Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:46:
[...]
Maar dan nu wat over Gearbest: In september 2018 een tablet gekocht voor 110 euro. Die was later weer iets van 160 euro. In maart ging de accu kapot. Heen en weer mailen met support ging nogal moeilijk. Foto's maken en filmpjes maken. Uiteindelijk terugsturen (iets van 13,50 euro met track en trace, naar Spanje). Ik zou binnen 5-7 dagen antwoord krijgen maar dat bleef maar uit. Na anderhalve maand zelf nog maar om opheldering gevraagd. Hij is niet meer te repareren en er is ook geen voorraad meer, dus we kunnen je 50 dollar teruggeven. Nou, lekker is dat dan. Heb ik 5,5 maand een tablet gehad voor 110+13,50=123,50 en krijg ik iets van 45 euro terug. Da's ook de laatste keer dat ik wat koop daar. Volgende keer gewoon Coolblue. Er zit ook geen BTW bij Gearbest dus die kan je als ZZP'er ook niet teurgkrijgen. Scheelt toch weer 21% want die kan je bij een NL winkel wel terugkrijgen. Dat maakt het verschil ook weer wat kleiner.
Ik weet dat garantieafhandeling problematisch kan zijn bij China shoppen en daarom koop ik normaal gezien nooit iets boven de 100 euro. Tot dat bedrag wil ik het risico wel lopen.
Verwijderd
Ja, misschien zou dat nog kunnen. Aan de andere kant heb ik er al zoveel tijd in zitten nu: allemaal gepruts en onderzoek waarom die accu nou elke keer zo snel leeg ging, factory resets een paar keer, ticket bij Gearbest maken, elke keer op antwoord wachten, foto's maken en uploaden, nog meer wachten, dan weer filmpjes moeten maken, uploaden lukt niet (ook al was het nog geen 10MB), weer wachten op antwoord, uiteindelijk mogen terugsturen, inpakken, 13 zoveel portokosten betalen en terugsturen, weer anderhalve maand wachten (zal wel GB tactiek zijn, uitstel = afstel?), en nu een achterlijke refund van slechts 1/3 ofzo.Medione1210 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:08:
[...]
Zo hebben ze mij ook eens willen afschepen, maar ik heb volgehouden en uiteindelijk heb ik het hele bedrag (70euro)na veel getouwtrek toch teruggekregen.
Ik weet dat garantieafhandeling problematisch kan zijn bij China shoppen en daarom koop ik normaal gezien nooit iets boven de 100 euro. Tot dat bedrag wil ik het risico wel lopen.
Ik ben er nu wel klaar mee en neem mijn verlies. Ik ga er niet nog meer tijd in steken nu. En ik mag nog blij zijn dat mijn huis niet is afgebrand. De accu was zo ongeveer geexplodeerd en had de hele tablet een paar cm opengebarsten.
Ze bereiken hier nu wel mee dat ik nooit meer wat koop bij Gearbest en het ook niet meer aanbeveel bij kennissen. Dan hou ik AliExpress over voor dingetjes van zeg tot 50 euro, en de rest koop ik gewoon in NL met NL/Europese garantie.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2019 19:53 ]
Deze week na een week of 6/7 een van mijn BT oortjes van DX ontvangen. Nu had ik voor +/- €5 niet te veel verwachten, maar dit is wel heel slecht. Hele doffe slechte audio, bijna geen bereik en na anderhalve dag leeg.
https://www.dx.com/p/cwxu...phone-w-mic-black-2067046
Weet nog niet of ik een refund ga vragen, tis maar €5.
---RAWE CEEK!!!---
Verwijderd

De nepleer test in de praktijk: ook de schoen van Merkmak is dus gewoon van nepleer. Als ik er nog een dispuut voor had kunnen indienen, dan zou ik dat wellicht gedaan hebben. Voor het ander paar loopt al een dispuut en de verkoper, reageert simpelweg niet dus dan beslist AliExpress (bijna) altijd in je voordeel.
Nu kan het aan mij liggen hoor maar is het niet een beetje naïef te denken dat het echt leer geweest zou zijn wat je uit China krijgt?Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:04:
[Afbeelding]
De nepleer test in de praktijk: ook de schoen van Merkmak is dus gewoon van nepleer. Als ik er nog een dispuut voor had kunnen indienen, dan zou ik dat wellicht gedaan hebben. Voor het ander paar loopt al een dispuut en de verkoper, reageert simpelweg niet dus dan beslist AliExpress (bijna) altijd in je voordeel.
Verwijderd
Hoezo? Ik kan bij Deichmann in Duitsland een schoen kopen momenteel, welke van echt leer is en slechts € 12,45 kost. Weleens waar een sale item maar toch.schumi2004 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:08:
[...]
Nu kan het aan mij liggen hoor maar is het niet een beetje naïef te denken dat het echt leer geweest zou zijn wat je uit China krijgt?
Dus als een schoen op AliExpress bijna € 25 kost, dan vind ik het eigenlijk best veel geld voor een nep leren schoen. En ik vind ook niet dat het belazeren van je kopers ongestraft dient te blijven. Het doet niet perse veel af aan de kwaliteit, want echt leer van de laagste graduatie is ook niet perse geweldig.
Maar ik vind niet dat het normaal moet zijn, om iets als echt leer te verkopen terwijl het eigenlijk nep leer is. Gezien de lage arbeidskosten in China, vind ik het niet onrealistisch als het wel echt leer geweest was.
Bij van Haren kom je namelijk ook echt lederen schoenen tegen, voor € 30 a € 50 en die komen ook uit dit soort landen: van Haren is slim door geheimzinnig over de afkomst van hun schoenen te doen. Al zijn de Chinezen wellicht te duur al en kiezen voor Turkije, waar het misschien nog goedkoper is?
Je hebt wel een punt en ben het ook wel met je eens maar ik zou juist verbaasd zijn als het echt leer bleek te zijn.
Ik weet niet hoe het correct uit te leggen maar alles wat bij AE vandaan komt heeft een verwachte levensduur van max een jaar in mijn ogen en dan ben ik nog schappelijk. (Kan ook liggen aan het feit dat mijn aankopen nauwelijks boven de 50 uitkomt)
Ik weet niet hoe het correct uit te leggen maar alles wat bij AE vandaan komt heeft een verwachte levensduur van max een jaar in mijn ogen en dan ben ik nog schappelijk. (Kan ook liggen aan het feit dat mijn aankopen nauwelijks boven de 50 uitkomt)
Verwijderd
Lastige is ook de beperkte of eigenlijk geen garantie: je hebt na het bevestigen van ontvangt, nog 15 dagen de tijd om een dispuut in te dienen. En daarna kun je het eigenlijk wel vergeten. Wat betreft de levensduur, ik denk dat je zeker een punt hebt.
Die schoenen zijn echt niet gemaakt om lang mee te gaan: ze hebben allemaal rubberen zolen, dus eenmaal afgesleten en ze kunnen de prullenbak in. Ik wilde mijn vader de schoenen geven, omdat ze hem toevalligerwijs wel goed passen.
Maar ik ben alleen een beetje bezorgd, of hij er geen pijn van aan de voeten krijgt. Het zou maar voor een dagje zijn: mijn bruiloft
Je krijgt die ondingen trouwens echt niet verkocht via Marktplaats of Facebook, echt vreselijk is dat. Want dat is mijn methode meestal als ik ontevreden ben over iets van AliExpress: het verkopen
Die schoenen zijn echt niet gemaakt om lang mee te gaan: ze hebben allemaal rubberen zolen, dus eenmaal afgesleten en ze kunnen de prullenbak in. Ik wilde mijn vader de schoenen geven, omdat ze hem toevalligerwijs wel goed passen.
Maar ik ben alleen een beetje bezorgd, of hij er geen pijn van aan de voeten krijgt. Het zou maar voor een dagje zijn: mijn bruiloft
Dat is een prima idee. Ik laat GB tegenwoordig ook links liggen. Ik koop nog wel eens bij Joybuy en BG maar de klantenservice van die laatste is ook een stuk minder geworden! Het kleine spul haal ik bij AE en het wat duurdere spul bij Amazon. Snel in huis en over het algemeen goedkoper dan in NL.Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:51:
[...]
Ze bereiken hier nu wel mee dat ik nooit meer wat koop bij Gearbest en het ook niet meer aanbeveel bij kennissen. Dan hou ik AliExpress over voor dingetjes van zeg tot 50 euro, en de rest koop ik gewoon in NL met NL/Europese garantie.
Verwijderd
Waarom denkt de Consumentenbond, dat AliExpress zich moet houden aan de Europese regelgeving? Die leveren vanuit China en zitten in China, dus niet in Europa.
Consumentenbond: 'AliExpress houdt zich niet aan de Europese regels' - https://nos.nl/l/2285062
Consumentenbond: 'AliExpress houdt zich niet aan de Europese regels' - https://nos.nl/l/2285062
Omdat ze zich expliciet op de Europese markt richten met zelfs een Nederlandstalige website, dan moet je je ook aan de regels houden.Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:19:
Waarom denkt de Consumentenbond, dat AliExpress zich moet houden aan de Europese regelgeving? Die leveren vanuit China en zitten in China, dus niet in Europa.
Om de volgende reden:Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:19:
"Als Alibaba op de Europese markt wil handelen, moet het de hier geldende regels respecteren."
Ze richten zich overduidelijk op de EU (site vertaald, Ideal aanbieden, etc), dus moeten ze ook aan de regels voldoen die hier gelden. Zeker met de vele EU warehouses die ze bouwen / ze hebben/huren en aanbieden aan hun verkopers.
Zou wat zijn als Bol.Com verhuist naar Rusland en vervolgens ineens niet meer hoeft te voldoen aan de WOKA en garantievoorwaarden.
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Verwijderd
Ja maar ze leveren vanuit China: is het dan niet duidelijk, dat je bij een Chinese verkoper besteld? Of ben ik op mijn achterhoofd gevallen en gelooft de Consumentenbond in sprookjes?bigbass schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:22:
[...]
Omdat ze zich expliciet op de Europese markt richten met zelfs een Nederlandstalige website, dan moet je je ook aan de regels houden.
De Chinezen gaan zich echt niet houden aan onze wetgeving hoor. En dan nog, hoe is dat überhaupt uitvoerbaar? Wie gaat dik € 20 betalen om iets retour te sturen? Want ik denk niet dat verkopers die kosten op zich willen nemen.
Er is een reden waarom AliExpress zo goedkoop is en een van de redenen is, dat ze zich niet hoeven te houden aan Europese wetgeving. Of gaat de Consumentenbond een blokkade bij de providers afdwingen, als ze niet buigen voor Europa.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2019 09:27 ]
Lekker generaliserend weer...schumi2004 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:22:

Want dat is gewoon niet waar.
Zo gebruik al enkele jaren (!) tot volle tevredenheid b.v een Xiaomi powerbank. En die werkt gewoon uitstekend. Ook hele goedkope dingetjes zoals een USB fannetje, of NEMA stappenmotoren, of clone-Arduino's doen het gewoon jarenlang achter elkaar.
En wat dacht je van bepaalde metaalwaren, zoals allerlei schroefjes, bouten, moeren, montagebeugels, etc, etc. Is niks mis mee.
Of b.v. Astrolux LED zaklampen. Zelfs de HB4 LED mistlampen in m'n auto werken al 2 jaar lang zonder problemen.
En natuurlijk zit er 'troep' tussen, maar die heb je in Nederlandse winkels net zo goed.

Laat ik mijn antwoord anders nuanceren, ik koop het met de insteek dat het niet meer dan een jaar meegaat, alles extra is mooi meegenomenehtweak schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:01:
[...]
Lekker generaliserend weer...![]()
Want dat is gewoon niet waar.
Zo gebruik al enkele jaren (!) tot volle tevredenheid b.v een Xiaomi powerbank. En die werkt gewoon uitstekend. Ook hele goedkope dingetjes zoals een USB fannetje, of NEMA stappenmotoren, of clone-Arduino's doen het gewoon jarenlang achter elkaar.
En wat dacht je van bepaalde metaalwaren, zoals allerlei schroefjes, bouten, moeren, montagebeugels, etc, etc. Is niks mis mee.
Of b.v. Astrolux LED zaklampen. Zelfs de HB4 LED mistlampen in m'n auto werken al 2 jaar lang zonder problemen.
En natuurlijk zit er 'troep' tussen, maar die heb je in Nederlandse winkels net zo goed.
Nederlandstalige website? Dat Google translate gebral schaar ik echt niet onder Nederlands hoorbigbass schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:22:
[...]
Omdat ze zich expliciet op de Europese markt richten met zelfs een Nederlandstalige website, dan moet je je ook aan de regels houden.

Verwijderd
Ja precies, dat vind ik ook een beetje raar. Dan is elke site met een taal- en muntkeuze opeens specifiek op een bepaald land gericht? En moeten ze ze aan de voorwaarden daarvan houden terwijl ze uit een ander land opereren? Dan wordt alles ineens veel duurder. Soms zoek ik op een productfoto van een NL website in Google en dan zie ik hetzelfde product op Ali voorbij komen voor 1/5 van de prijs. Ik denk dat de EU gewoon AliExpress wilt stoppen, dat ze het een halt toe willen brengen.Brammos85 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:33:
[...]
Nederlandstalige website? Dat Google translate gebral schaar ik echt niet onder Nederlands hoor
En dat zeg ik, die net bij Gearbest de pineut is met een kleine vergoeding van 1/3 van de kosten van een niet meer te repareren tablet na 5 maanden.
Zoals @Medione1210 al zei, Amazon.de is ook goed. Al veel besteld afgelopen jaar. Van een Philips lamp die hier bij de Gamma 85 euro kost (en in DE 53 euro incl verzending) tot GTX 1060 videokaart, en dan kan je de BTW ook nog gewoon aftrekken als ZZP'er. Bij GB of Ali of alles buiten de EU is altijd ex. BTW.
Ik ga ook ZZP'er worden; geen btw betalen klinkt ideaal.
Ik heb ooit voor € 2,50 een bluetooth headset op Banggood.com gescoord die het perfect deed!NoFearCreations schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:58:
Deze week na een week of 6/7 een van mijn BT oortjes van DX ontvangen. Nu had ik voor +/- €5 niet te veel verwachten, maar dit is wel heel slecht. Hele doffe slechte audio, bijna geen bereik en na anderhalve dag leeg.
Helaas was één oortje wel beschadigd geraakt tijdens het transport, maar verder : HELEMAAL TOP!!!
Echter zag ik later steeds meer soortgelijke setjes "in het wild" dus ik heb het idee dat je gewoon de Action of zo binnen moet lopen en dan hetzelfde model voor weinig kan kopen!
Het was een beetje zoiets :
- https://www.dx.com/p/le-z...w-mic-black-white-2081869
- https://www.dx.com/p/s6-b...obile-phone-black-2038368
- https://www.dx.com/p/jedx...ar-earphone-black-2043695
Simpel, effectief en doet wat het moet doen
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dat is niet wat ik zoek, wil gewoon een enkele. Gebruik hem alleen maar voor bellen tijdens het rijden.nero355 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:14:
[...]
Ik heb ooit voor € 2,50 een bluetooth headset op Banggood.com gescoord die het perfect deed!
Helaas was één oortje wel beschadigd geraakt tijdens het transport, maar verder : HELEMAAL TOP!!!
Echter zag ik later steeds meer soortgelijke setjes "in het wild" dus ik heb het idee dat je gewoon de Action of zo binnen moet lopen en dan hetzelfde model voor weinig kan kopen!
Het was een beetje zoiets :
- https://www.dx.com/p/le-z...w-mic-black-white-2081869
- https://www.dx.com/p/s6-b...obile-phone-black-2038368
- https://www.dx.com/p/jedx...ar-earphone-black-2043695
Simpel, effectief en doet wat het moet doen
---RAWE CEEK!!!---
Ik denk dat de websites aliexpress.nl en nl.aliexpress.com hier van belang zijn. Ze richten zich daarmee expliciet op de Nederlandse markt.Brammos85 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:33:
[...]
Nederlandstalige website? Dat Google translate gebral schaar ik echt niet onder Nederlands hoor
Ik hen net een leuke ervaring gehad. Ik was al een tijdje op zoek naar een multi-lader van een bekender Chineens merk, die ook 2.4A tot 3A kan laden maar mét zo'n display erop. Weet nooit hoe accuraat ze zijn maar dan kan ik die waarde vergelijken enzo.
Ik had deze gevonden:
https://www.aliexpress.co.../1872645_33018791772.html?
Ken het merk, ROCK, ziet er goed uit en alles wat ik wil. Maar toen ik met de seller communicatie had, gaf hij zelf al aan dat er een 1$ coupon code was.
Nou, weer bijna euro er vanaf
Hebben meer mensen ervaring met deze lader trouwens? Ben zelf benieuwd of de snelheid van laden omlaag gaat als je 3 devices aansluit ipv 1. Bij de description staat van niet, maar je weet het niet natuurlijk
Ik had deze gevonden:
Ken het merk, ROCK, ziet er goed uit en alles wat ik wil. Maar toen ik met de seller communicatie had, gaf hij zelf al aan dat er een 1$ coupon code was.
Nou, weer bijna euro er vanaf
Ik heb een setje van qcy en die bevalt prima. Gebruik meestal ook maar 1 van de 2, maar als je het wil, ze hebben ook enkelvoudige setjes.NoFearCreations schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:28:
[...]
Dat is niet wat ik zoek, wil gewoon een enkele. Gebruik hem alleen maar voor bellen tijdens het rijden.
Staat toch duidelijk bij? Maximaal 3A, per port maximaal 2.4A, dus ja. Bij 3 apparaten zo rond de 1A max.Call of Duty schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 10:46:
Ben zelf benieuwd of de snelheid van laden omlaag gaat als je 3 devices aansluit ipv 1. Bij de description staat van niet, maar je weet het niet natuurlijk
Nickname does not reflect reality
Review van 'n collega : http://budgetlightforum.com/node/59541Call of Duty schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 10:46:
Nou, weer bijna euro er vanafHebben meer mensen ervaring met deze lader trouwens? Ben zelf benieuwd of de snelheid van laden omlaag gaat als je 3 devices aansluit ipv 1. Bij de description staat van niet, maar je weet het niet natuurlijk
Conclusion
The charger works fine with low noise, stable output voltage and auto coding (On two connectors) and has a display showing the current with good precision. I did not see any safety problems.
BUT with only 3A for 3 connectors it is very weak, no marking on ports about auto detect or not and the build-in voltmeter is not very precise.
I will rate it as a good charger, but it is best used for one or two devices, not for 3.
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Maar ik wilde het zelf doendodge_911 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 12:18:
[...]
Review van 'n collega : http://budgetlightforum.com/node/59541
[...]
Nee, deze review is gaaf!
3,5 euro voor zo'n ding is echt geen geld.
Ik zou dit ook eens bekijken. Er is een hoop rommel.Call of Duty schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 10:46:
Ik hen net een leuke ervaring gehad. Ik was al een tijdje op zoek naar een multi-lader van een bekender Chineens merk, die ook 2.4A tot 3A kan laden maar mét zo'n display erop. Weet nooit hoe accuraat ze zijn maar dan kan ik die waarde vergelijken enzo.
Ik had deze gevonden:
Nou, weer bijna euro er vanafHebben meer mensen ervaring met deze lader trouwens? Ben zelf benieuwd of de snelheid van laden omlaag gaat als je 3 devices aansluit ipv 1. Bij de description staat van niet, maar je weet het niet natuurlijk
Iets met een 230V stekker uit china zou ik behoorlijk wantrouwen.
Daar link ik toch net naarjobr schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:23:
[...]
Ik zou dit ook eens bekijken. Er is een hoop rommel.
Iets met een 230V stekker uit china zou ik behoorlijk wantrouwen.
Henrik publiceert op meerdere fora buiten z'n eigen site.
[ Voor 8% gewijzigd door dodge_911 op 18-05-2019 19:35 ]
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Ik zat ook te twijfelen : De afbeeldingen/grafieken kwamen me erg bekend voor!dodge_911 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:34:
Daar link ik toch net naar
Henrik publiceert op meerdere fora buiten z'n eigen site.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Vandaag weer iets nieuws meegemaakt bij AliExpress. Mijn vrouw had gisteren een bestelling gedaan, kreeg ik vanochtend het volgende bericht:
Iemand wel eens eerder dit meegemaakt?
Uiteraard meteen geannuleerd want ik vind dit een rare gang van zaken. Heb me er niet verder in verdiept maar ik kan me zo voorstellen dat dit tegen de policy van AliExpress is.Thank you for you interesting for my store.
I am so sorry that hope you can listen to my explain.Beacause your country is far away from china and high customs ,and i loss2$ for this items ,and i just want to my Cost back and send you at once,and you can receive your items,Due to we have good delivery.
Below is Link for2$ fee,looking forward your reply as soon as possible.
https://www.aliexpress.co...ht-2-USD/33006335404.html
If not, you can cancel this order, please choose to cancel the order for other reasons, or you do not want to buy it, otherwise we can not agree with you, I hope you can understand, okay? Thank you""""
Hope to hear from you soon.
Best regards and have a great day!"
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
Ik heb weleens meegemaakt dat een verkoper mij vroeg om een bestelling te annuleren, maar dat was omdat het item zogenaamd niet op voorraad was. Maar AliExpress heeft zo zijn eigenaardigheden...l3art schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:53:
Vandaag weer iets nieuws meegemaakt bij AliExpress. Mijn vrouw had gisteren een bestelling gedaan, kreeg ik vanochtend het volgende bericht:
[...]
Uiteraard meteen geannuleerd want ik vind dit een rare gang van zaken. Heb me er niet verder in verdiept maar ik kan me zo voorstellen dat dit tegen de policy van AliExpress is.
Verwijderd
Dat kan wel alleen als je het product nodig hebt voor je werk. Ook moet je een boekhouding voeren.GioStyle schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:41:
Ik ga ook ZZP'er worden; geen btw betalen klinkt ideaal.
Bij 1 van mijn laatste Aliexpress bestellingen kreeg ik ook een bericht of ik wou bijbetalen voor verzending terwijl er free shipping bij stond.
Free shipping schijnt ooit ingesteld te zijn zodat de economie van China kon groeien. Chinese verkopers verkochten spullen over de hele wereld zonder een cent aan verzending (uitzonderingen daargelaten) te betalen en waren daarom goedkoper dan producten hier. Ergens krijg ik het gevoel dat door de handelsoorlog China steeds meer last krijgt en dat het met "free shipping" straks afgelopen is.
Free shipping schijnt ooit ingesteld te zijn zodat de economie van China kon groeien. Chinese verkopers verkochten spullen over de hele wereld zonder een cent aan verzending (uitzonderingen daargelaten) te betalen en waren daarom goedkoper dan producten hier. Ergens krijg ik het gevoel dat door de handelsoorlog China steeds meer last krijgt en dat het met "free shipping" straks afgelopen is.
Dat zou kunnen. Ik heb niks tegen betalen voor verzenden. Maar als ik achteraf opeens een bericht krijg voor extra kosten, dan ga ik daar niet in mee. Vind het een wat vreemde manier. En zo te zien zijn er veel meer mensen die gevraagd zijn extra te betalen. Ik overweeg nog om hierover contact op te nemen met AliExpress, want gevoelsmatig klopt dit niet helemaal.Chocoball schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:54:
Ergens krijg ik het gevoel dat door de handelsoorlog China steeds meer last krijgt en dat het met "free shipping" straks afgelopen is.
@l3art Voor mijn bestelling heb ik contact gehad met de klantenservice van Aliexpress. Ze vinden het erg vervelend, wordt gerapporteerd maar doen er eigenlijk niks mee. Had de verkoper ook al geantwoord waar dit op sloeg die zei is al verzonden en daarmee klaar.
Verwijderd
@Chocoball Dus eerst vragen ze extra poen en als je vraagt waarom is het al verzonden zonder de extra poen over te hebben gemaakt? 
Ik lees eigenlijk die berichten nooit van zo'n verkoper na een bestelling. Dan krijg je van Ali een berichtje dat het item verzonden is (Your order ... has been shipped), en dan krijg je er meteen een mailtje extra bij van die winkel (New message from AliExpress supplier ...) dat het verzonden is. Dat heb ik 1x gelezen en daarna niet meer. Beetje dubbelop.
Op de ongeveer 100 bestellingen is het 1x voorgekomen dat er na best wel lange tijd nog steeds niets verzonden was. Bij contact met de winkel kreeg ik alleen dooddoeners als "good luck" en "ja is okay" op de vraag wanneer en of ze het nog gingen verzenden. Toen een dispute geopend en ik had binnen een uur mijn geld terug.
Dus als een shop me opeens gaat berichten dat het duurder wordt, en ik lees dat berichtje toevallig, dan is het meteen een dikke 'dan niet' en vraag ik mijn geld terug via een dispute.
Ik lees eigenlijk die berichten nooit van zo'n verkoper na een bestelling. Dan krijg je van Ali een berichtje dat het item verzonden is (Your order ... has been shipped), en dan krijg je er meteen een mailtje extra bij van die winkel (New message from AliExpress supplier ...) dat het verzonden is. Dat heb ik 1x gelezen en daarna niet meer. Beetje dubbelop.
Op de ongeveer 100 bestellingen is het 1x voorgekomen dat er na best wel lange tijd nog steeds niets verzonden was. Bij contact met de winkel kreeg ik alleen dooddoeners als "good luck" en "ja is okay" op de vraag wanneer en of ze het nog gingen verzenden. Toen een dispute geopend en ik had binnen een uur mijn geld terug.
Dus als een shop me opeens gaat berichten dat het duurder wordt, en ik lees dat berichtje toevallig, dan is het meteen een dikke 'dan niet' en vraag ik mijn geld terug via een dispute.
Afgelopen week werd mij ook gevraagd om €5 extra voor de verzending te betalen, toen ik gezegd had dat hij de order mocht annuleren als dat echt nodig was kreeg ik keurig de uitleg hoe ik de bestelling kon annuleren
. Een dag voordat de order automatisch werd geannuleerd zag ik tot mijn verbazing dat het toch verzonden is. Ik denk wel dat ze proberen extra geld binnen te halen op deze manier ook omdat mijn pakket nu met China post word verzonden i.p.v. Aliexpress shipping.

Is het pakket al aangeleverd bij de shipping company, dan?mickk schreef op maandag 20 mei 2019 @ 18:40:
Een dag voordat de order automatisch werd geannuleerd zag ik tot mijn verbazing dat het toch verzonden is. Ik denk wel dat ze proberen extra geld binnen te halen op deze manier ook omdat mijn pakket nu met China post word verzonden i.p.v. Aliexpress shipping.
Ik heb meegemaakt dat een verkoper een valse trackingcode invoerde, omdat hij geen voorraad had om te verzenden. Dat vertelde hij me namelijk zelf in de communicatie via Aliexpress. Op het laten passeren van de uiterste verzenddatum lijkt dus een relatief hoge straf te staan.
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Mijn bevindingen met een AE seller en het dispute team.
3 * een loft Vintage Wandlamp besteld bij AE, met een led tungsten lamp.
1 ste keer gewacht op verzending bevestiging.
Meteen de 2de besteld, en vervolgens gewacht op binnenkomst op binnenkomst en beoordeling.
Nou de eerste die binnen kwam, was los ingepakt met als gevolg een beschadiging en had ook een normale 40 Watt lamp.
Contact gezocht met verkoper voor een oplossing, geen reactie naar 48 uur, toen maar een dispute aangemaakt, en 24 uur later mijn geld terug.
2de die binnenkwam exact het zelfde (los ingepakt met als gevolg een beschadiging en had ook een normale 40 Watt lamp), ook eerst contact gezocht met verkoper , die zij dat de lamp goed was, kwam er niet uit met hem/haar, dispute (weer volle bedrag gevraagd (met duidelijke foto's) aangemaakt en toen maar ipv €21.45 de helft terug gekregen
Weer een nieuwe besteld en duidelijk aangegeven goed inpakken en met een ledlamp.
Weer beschadigd binnengekomen weer los ingepakt met als gevolg een beschadiging en had ook weer een normale 40 Watt lamp.
Ook eerst contact gezocht met verkoper (vroeg om foto, en gemaakt) , kwam er weer niet uit, dispute aangemaakt, nu besluit het dispute team, dat ik de lamp moet terug sturen om mijn geld terug te krijgen (waarmee ik dus €25 moet uitgeven om €21 terug te krijgen
Dit heb ik geweigerd, word vervolgt...
Meteen de 2de besteld, en vervolgens gewacht op binnenkomst op binnenkomst en beoordeling.
Nou de eerste die binnen kwam, was los ingepakt met als gevolg een beschadiging en had ook een normale 40 Watt lamp.
Contact gezocht met verkoper voor een oplossing, geen reactie naar 48 uur, toen maar een dispute aangemaakt, en 24 uur later mijn geld terug.
2de die binnenkwam exact het zelfde (los ingepakt met als gevolg een beschadiging en had ook een normale 40 Watt lamp), ook eerst contact gezocht met verkoper , die zij dat de lamp goed was, kwam er niet uit met hem/haar, dispute (weer volle bedrag gevraagd (met duidelijke foto's) aangemaakt en toen maar ipv €21.45 de helft terug gekregen
Weer een nieuwe besteld en duidelijk aangegeven goed inpakken en met een ledlamp.
Weer beschadigd binnengekomen weer los ingepakt met als gevolg een beschadiging en had ook weer een normale 40 Watt lamp.

Ook eerst contact gezocht met verkoper (vroeg om foto, en gemaakt) , kwam er weer niet uit, dispute aangemaakt, nu besluit het dispute team, dat ik de lamp moet terug sturen om mijn geld terug te krijgen (waarmee ik dus €25 moet uitgeven om €21 terug te krijgen

Dus de eerste twee zijn niet goed en toch bestel je een derde keer?mongkut schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:12:
2de die binnenkwam exact het zelfde (los ingepakt met als gevolg een beschadiging en had ook een normale 40 Watt lamp), ook eerst contact gezocht met verkoper , die zij dat de lamp goed was, kwam er niet uit met hem/haar, dispute (weer volle bedrag gevraagd (met duidelijke foto's) aangemaakt en toen maar ipv €21.45 de helft terug gekregen![]()
Weer beschadigd binnengekomen weer los ingepakt met als gevolg een beschadiging en had ook weer een normale 40 Watt lamp.![]()
![]()
Ook eerst contact gezocht met verkoper (vroeg om foto, en gemaakt) , kwam er weer niet uit, dispute aangemaakt, nu besluit het dispute team, dat ik de lamp moet terug sturen om mijn geld terug te krijgen (waarmee ik dus €25 moet uitgeven om €21 terug te krijgen![]()
Overigens heb ik nog geen behoorlijke (goedkope) led-lamp bij AE vandaan gehaald, dus daar ben ik mee gestopt.
Ik kies altijd free shipping (zo'n 25-50 goedkope pakjes per maand) en ik heb nog niet de vraag gekregen om bij te betalen! Ik merk wel dat het verzenden de laatste paar maanden steeds langer duurt, terwijl ik vorig jaar veel pakjes al na 1-2 weken binnen had zit ik nu op gemiddeld meer dan 30 dagen.Chocoball schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:54:
[ Voor 19% gewijzigd door Medione1210 op 20-05-2019 21:28 ]
Ik heb nog steeds vertrouwen dat het voor de 3de keer (zeker na een aparte melding bij de bestelling) toch goed kwam.Medione1210 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:22:
[...]
Dus de eerste twee zijn niet goed en toch bestel je een derde keer?
Overigens heb ik nog geen behoorlijke (goedkope) led-lamp bij AE vandaan gehaald, dus daar ben ik mee gestopt.
Ik hoop voor je dat derde keer scheepsrecht is!mongkut schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:29:
[...]
Ik heb nog steeds vertrouwen dat het voor de 3de keer (zeker na een aparte melding bij de bestelling) toch goed kwam.
Verwijderd
3x bij dezelfde verkoper? Ik zou het al na 1x opgegeven hebben, of ja vooral als je het geld terug gekregen hebt. Maja gewone LED lampen zijn wel prima van AliExpress: alleen met aftermarket LED koplampen voor de auto, heb ik wel 1x een dispuut voor ingediend.mongkut schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:12:
2de die binnenkwam exact het zelfde (los ingepakt met als gevolg een beschadiging en had ook een normale 40 Watt lamp), ook eerst contact gezocht met verkoper , die zij dat de lamp goed was, kwam er niet uit met hem/haar, dispute (weer volle bedrag gevraagd (met duidelijke foto's) aangemaakt en toen maar ipv €21.45 de helft terug gekregen![]()
Weer beschadigd binnengekomen weer los ingepakt met als gevolg een beschadiging en had ook weer een normale 40 Watt lamp.![]()
![]()
Ook eerst contact gezocht met verkoper (vroeg om foto, en gemaakt) , kwam er weer niet uit, dispute aangemaakt, nu besluit het dispute team, dat ik de lamp moet terug sturen om mijn geld terug te krijgen (waarmee ik dus €25 moet uitgeven om €21 terug te krijgen![]()
Kan mij echter voorstellen, als je 3x achter elkaar een dispuut indient dat AliExpress het de derde keer niet accepteert. Ik ben zelf zuinig met disputen in te dienen, heb zelfs meerdere items nooit ontvangen en ben vergeten op tijd een dispuut in te dienen.
Dit was weer een probleem zoals ik verteld had..Medione1210 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:34:
[...]
Ik hoop voor je dat derde keer scheepsrecht is!
O jamongkut schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:55:
[...]
Dit was weer een probleem zoals ik verteld had..

Ja dat wel, en volgens de tracking ook al 2 keer op het vliegtuig gegaan.aawe mwan schreef op maandag 20 mei 2019 @ 18:56:
[...]
Is het pakket al aangeleverd bij de shipping company, dan?
Nu maar afwachten of het niet ook een vals tracking nummer is.
Ik als nog niet eerder aangemelde kijker,zag wel dat AE nu geld vraagt voor veel van de dingen met standard shipping. Duitsland en UK nog duurder (en langere bezorgtijd). Ook een keer dacht ik eens kijken wat het met de prijs doet als ik er twee kies. Kwamen er opeens verzendkosten bij.Medione1210 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:22:
[
Ik kies altijd free shipping (zo'n 25-50 goedkope pakjes per maand) en ik heb nog niet de vraag gekregen om bij te betalen! Ik merk wel dat het verzenden de laatste paar maanden steeds langer duurt, terwijl ik vorig jaar veel pakjes al na 1-2 weken binnen had zit ik nu op gemiddeld meer dan 30 dagen.
Helaas de aangekondigde Afterpay optie is er nog niet. En de eerder beloofde PalPal optie (ik kreeg vorig jaar zelfs een email van PP) verdwijnt als je van UK naar NL schakelt. Als het al beschikbaar is. Dus ik heb nog niks bij AE besteld.
Wel al via eBay, ook in India en Sri Lanka. Die laatste twee waren een grote sof, zaadjes wilden niet kiemen.
Ik heb de annulering maar even geannuleerd en de verkoper een bericht gestuurd dat ik dit vreemd vind en dat ik contact ga opnemen met AliExpress zelf. Benieuwd of er een reactie komt.mickk schreef op maandag 20 mei 2019 @ 18:40:
Afgelopen week werd mij ook gevraagd om €5 extra voor de verzending te betalen, toen ik gezegd had dat hij de order mocht annuleren als dat echt nodig was kreeg ik keurig de uitleg hoe ik de bestelling kon annuleren. Een dag voordat de order automatisch werd geannuleerd zag ik tot mijn verbazing dat het toch verzonden is. Ik denk wel dat ze proberen extra geld binnen te halen op deze manier ook omdat mijn pakket nu met China post word verzonden i.p.v. Aliexpress shipping.
Dat je verzendkosten krijgt als je er meer selecteert is al heel erg lang. Daarom gewoon per stuk bestellen.donaldk schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:52:
[...]
Ik als nog niet eerder aangemelde kijker,zag wel dat AE nu geld vraagt voor veel van de dingen met standard shipping. Duitsland en UK nog duurder (en langere bezorgtijd). Ook een keer dacht ik eens kijken wat het met de prijs doet als ik er twee kies. Kwamen er opeens verzendkosten bij.
Helaas de aangekondigde Afterpay optie is er nog niet. En de eerder beloofde PalPal optie (ik kreeg vorig jaar zelfs een email van PP) verdwijnt als je van UK naar NL schakelt. Als het al beschikbaar is. Dus ik heb nog niks bij AE besteld.
Wel al via eBay, ook in India en Sri Lanka. Die laatste twee waren een grote sof, zaadjes wilden niet kiemen.
Ik kan al sinds april Klarna(dus geen AfterPay)kiezen. Misschien is dit nog in de testfase en niet voor iedereen opengesteld?!
Ik heb een jaar of 2 geleden een hele berg verschillende goedkope zaden bij verschillende kopers op AliExpress gekocht! Was ook geen success. Ze wilden niet kiemen of (vooral bij cactus zaden) er kwam iets heel anders op. Ik heb hier toen geloof ik nog eens iets over gepost.
[ Voor 11% gewijzigd door Medione1210 op 21-05-2019 14:27 ]
Ja klarna was het maar verzorgd door Ayden van afterpay, persbericht was niet superduidelijk. PP zou ook al mooi zijn, zolang die dienst van Ma en AS Watson's oude baa nog niet beschikbaar is. Overigens ook zo'n Pet Peeve van mij als het niet in de winkel is (dus bij Kruivat bijna altijd;-)), kun je het online naar de winkel laten sturen, maar ja dan moet dus vooruit betalen via iDeal. Waarom, je hebt immers een mooie kassa bij afhalen, maar niet heus, dus daar heb je niks aan.Medione1210 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:24:
[...]
Dat je verzendkosten krijgt als je er meer selecteert is al heel erg lang. Daarom gewoon per stuk bestellen.
Ik kan al sinds april Klarna(dus geen AfterPay)kiezen. Misschien is dit nog in de testfase en niet voor iedereen opengesteld?!
Ik heb een jaar of 2 geleden een hele berg verschillende goedkope zaden bij verschillende kopers op AliExpress gekocht! Was ook geen success. Ze wilden niet kiemen of (vooral bij cactus zaden) er kwam iets heel anders op. Ik heb hier toen geloof ik nog eens iets over gepost.
Ik zoek iets bijzonders blijkbaar, want ik zoek al jaren en eerder in Duitsland en Spanje verkeerde soorten gehad. Uit Duitsland leek wel een Tulsi, maar was niet rood en ook andere bladvorm, uit Spanje was gewoon een Basilicum. Dus toen maar in het oorsprongsgebied gezocht naar Krishna Tulsi zaden en besteld uit India en Sri Lanka, beiden kiemden dus niet, vele malen geprobeerd ook later in het seizoen toen het heet en zeer licht was. Daarna AliExpress voor enkele dubbeltjes, een kennis bestelde ze en bij ons beide geen kieming. Dus het kan alles geweest zijn, want het deed niks.
Hier heb ik zelf ook even mee zitten spelen. Toen ik echter beter keek zag ik dat hij dit wel berekend, maar hij er tegelijk een korting tegenover zet. Je moet dus even kijken of het netto ook echt in extra verzendkosten resulteert. Heb dit zelf maar bij 1 winkel getest dus kan niet zeggen of dit overal/voor alles geld.donaldk schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:52:
[...]
Ik als nog niet eerder aangemelde kijker,zag wel dat AE nu geld vraagt voor veel van de dingen met standard shipping. Duitsland en UK nog duurder (en langere bezorgtijd). Ook een keer dacht ik eens kijken wat het met de prijs doet als ik er twee kies. Kwamen er opeens verzendkosten bij.
Verwijderd
Ik vond dat juist niet erg: want heb laatst best een grote order voor folie ballonnen gedaan, toen kwamen er ook verzendkosten bij. Maar dat vond ik het waard omdat dan de gehele bestelling, met AliExpress Standaard Verzending verzonden werd.Medione1210 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:24:
[...]
Dat je verzendkosten krijgt als je er meer selecteert is al heel erg lang. Daarom gewoon per stuk bestellen.
Dus ik had het sneller binnen, dan wanneer ik allemaal aparte orders aangemaakt had.
Ik had 3 verschillende items besteld bij 1 verkoper en die zijn in 1 pakketje verzonden. Eenmaal aangekomen zaten er maar 2 van de 3 items in het pakketje. Dus maar contact opgenomen met de verkoper. Die vond het "vreemd" dat er 1 kwijt is.
Verkoper stelt voor om het missende product opnieuw op te sturen. Ik heb dat geaccepteerd met een ultimatum dat er op maandag een bewijs van tracking aan mij geleverd moet worden. Uiteraard op maandag niks gehoord dus weer contact. Blijkt dus dat het product niet meer leverbaar is.
Vervolgens gaf ik aan dat ik dan een dispute aanmaak om mijn geld terug te krijgen. Zo gezegd zo gedaan en de verkoper doet niet moeilijk, geeft aan dat die de dispute heeft geaccepteerd maar dat ik rekening moet houden met een "vertraging" van verwerking van de dispute.
Nu bijna 24 uur later staat de dispute nog steeds open. Past de verkoper 1 of andere tactiek toe om toch het geld binnen te harken ?
Edit : alsnog mijn geld teruggekregen nadat Ali zich ermee bemoeide. Verkoper moest daarna nog akkoord gaan.
Verkoper stelt voor om het missende product opnieuw op te sturen. Ik heb dat geaccepteerd met een ultimatum dat er op maandag een bewijs van tracking aan mij geleverd moet worden. Uiteraard op maandag niks gehoord dus weer contact. Blijkt dus dat het product niet meer leverbaar is.
Vervolgens gaf ik aan dat ik dan een dispute aanmaak om mijn geld terug te krijgen. Zo gezegd zo gedaan en de verkoper doet niet moeilijk, geeft aan dat die de dispute heeft geaccepteerd maar dat ik rekening moet houden met een "vertraging" van verwerking van de dispute.
Nu bijna 24 uur later staat de dispute nog steeds open. Past de verkoper 1 of andere tactiek toe om toch het geld binnen te harken ?
Edit : alsnog mijn geld teruggekregen nadat Ali zich ermee bemoeide. Verkoper moest daarna nog akkoord gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door dcell op 22-05-2019 13:01 ]
@dcell Een dispute wordt toch door Ali zelf (en niet de verkoper) in behandeling genomen?
Een verkoper kan ervoor kiezen om het voorstel van de koper, in mijn geval een full refund op het missende artikel, te accepteren. Dan hoeft Ali er niet tussen te zitten als ik me niet vergis. Pas als de verkoper na x aantal dagen geen reactie geeft of koper en verkoper komen er niet uit dan gaat Ali zich er mee bemoeien.meesje schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 07:40:
@dcell Een dispute wordt toch door Ali zelf (en niet de verkoper) in behandeling genomen?
[ Voor 4% gewijzigd door dcell op 22-05-2019 08:01 ]
Toen ik begon op Aliexpress sorteerde ik altijd op prijs en zocht zo de goedkoopste variant uit van het product wat ik nodig had.
Later ging dit er na dat ik sorteerde op prijs en filterde op dat ik alleen producten wilde zien met een 4 sterren plus beoordeling.
Tegenwoordig sorteer ik op het aantal orders. Producten zijn dan vaak iets duurder maar ook van betere kwaliteit. Voor de aankoop kijk ik nog naar de reviews en dan voornamelijk de foto's.
Het is lang geleden dat ik op deze manier nog een slechte aankoop heb gedaan.
Later ging dit er na dat ik sorteerde op prijs en filterde op dat ik alleen producten wilde zien met een 4 sterren plus beoordeling.
Tegenwoordig sorteer ik op het aantal orders. Producten zijn dan vaak iets duurder maar ook van betere kwaliteit. Voor de aankoop kijk ik nog naar de reviews en dan voornamelijk de foto's.
Verwijderd
Dat is juist ook wat ik doe, maar toch blijken de reviews vaak nietszeggende te zijn. Pas als je op sterren gaat filteren, dan kom je ook kritische reviews tegen. Bijvoorbeeld deze schoenen, op eerste blik zien ze echt goed uit en zijn de meeste in hun reviews ook erg positief.Robbie T schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:39:
Als ik dan ga sorteren op twee sterren, dan komen er toch aardig wat negatieve reviews naar voren. Maja het schijnt ook erg subjectief te zijn: ik heb net mijn vader schoenen van AliExpress meegegeven en wat zegt ie? Wow die passen echt goed en is vrijwel direct tevreden, terwijl ik er minder over te spreken was.
Ook bij die aftermarket LED Koplampen zie je dat: niemand is echt kritisch en alle lampen zijn geweldig, terwijl de meeste juist helemaal niet goed zijn. Er zitten er zelf tussen die minder licht geven dan standaard halogeenlampen. Je ziet ook op AliExpress, dat goedkoop soms duurkoop is.
Maar zelf blijf ik meestal onder de € 5 en ik heb er al veel goede koopjes gedaan, al is er ook genoeg geweest wat minder was.
Ik sorteer altijd op het aantal orders en vind het jammer dat Amazon en ebay die functie hebben weggehaald. De reden is natuurlijk om eerlijke concurrentie te stimuleren.
Gelukkig hebben we nog extensies voor chrome die dat probleem verhelpen.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Kan je misschien linken naar die extensies?PjotrStroganov schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:33:
Ik sorteer altijd op het aantal orders en vind het jammer dat Amazon en ebay die functie hebben weggehaald. De reden is natuurlijk om eerlijke concurrentie te stimuleren.
Het jammere van AliExpress vind ik vooral dat je niet kan sorteren op Price + Shipping zoalas op Ebay. En dat als je sorteert op prijs, je eerst altijd items krijgt met een dummy item om de prijs naar omlaag te trekken en vroeger in de search results te komen.
Android developer & dürüm-liefhebber
Wat ook lastig is met dat soort produkten is dat je eigenlijk pas na 6 maanden of zo een Review erover kan posten, maar de meeste Chinese Webshops dat niet toelaten na een veel kortere periode en de meeste reacties dus gepost worden met zoiets als :Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:02:
Ook bij die aftermarket LED Koplampen zie je dat: niemand is echt kritisch en alle lampen zijn geweldig, terwijl de meeste juist helemaal niet goed zijn. Er zitten er zelf tussen die minder licht geven dan standaard halogeenlampen. Je ziet ook op AliExpress, dat goedkoop soms duurkoop is.
En dan weet je dus nog steeds niks...Great product, arrived in good condition. Fast shipping!

Verwijderd
Dat is ook een nadeel: maar zeg nou zelf, wie plaats er na 6 maanden na ontvangst nog een recensie? Tegen die tijd ben ik het allang vergeten, dus binnen een paar maanden heb ik meestal wel iets geplaatst.nero355 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:04:
[...]
Wat ook lastig is met dat soort produkten is dat je eigenlijk pas na 6 maanden of zo een Review erover kan posten, maar de meeste Chinese Webshops dat niet toelaten na een veel kortere periode en de meeste reacties dus gepost worden met zoiets als :
[...]
En dan weet je dus nog steeds niks...
Ik vind het ook een beetje gek, dat er bijna niks van recensies buiten AliExpress te vinden is. Schijnbaar hebben kopers op AliExpress daar niet de behoefte aan, of komt het doordat de producten niet in databases van sites staan.
Op Tweakers is bijvoorbeeld alles aan de pricewatch gelinkt, waardoor je niet even een review over een product van AliExpress kunt schrijven. Dat is heel hoogdrempelig om een product aan de pricewatch toe te voegen en bloggen, stja dat is ook niet meer zo van deze tijd.
Ik noem maar een random periode héVerwijderd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:55:
Dat is ook een nadeel: maar zeg nou zelf, wie plaats er na 6 maanden na ontvangst nog een recensie? Tegen die tijd ben ik het allang vergeten, dus binnen een paar maanden heb ik meestal wel iets geplaatst.
Je moet er in ieder geval snel bij zijn en die periode is gewoon tekort om er iets zinnigs over te zeggen...
En daarom koop ik er ook nooit wat, tenzij ik een keer in een situatie zit dat het niet anders kan!Ik vind het ook een beetje gek, dat er bijna niks van recensies buiten AliExpress te vinden is. Schijnbaar hebben kopers op AliExpress daar niet de behoefte aan, of komt het doordat de producten niet in databases van sites staan.
Die koppeling moet je ook niet willen IMHOOp Tweakers is bijvoorbeeld alles aan de pricewatch gelinkt, waardoor je niet even een review over een product van AliExpress kunt schrijven. Dat is heel hoogdrempelig om een product aan de pricewatch toe te voegen en bloggen, stja dat is ook niet meer zo van deze tijd.
Laat "Ali" daar lekker zelf aan knutselen!
En als je filtert op "Nederlandse reviews" krijg je allemaal reviews in gebrekkig engels. Waarbij direct duidelijk is dat de reviews fake zijn en dus gekocht.nero355 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:04:
[...]
Wat ook lastig is met dat soort produkten is dat je eigenlijk pas na 6 maanden of zo een Review erover kan posten, maar de meeste Chinese Webshops dat niet toelaten na een veel kortere periode en de meeste reacties dus gepost worden met zoiets als :
[...]
En dan weet je dus nog steeds niks...
Ik heb laatst scheermesjes gekocht voor mijn electric shaver. Kreeg 4,1* op basis van 300 reviews.
Kwaliteit: horrible. Haren werden uit mijn gezicht getrokken ipv afgeschoren.
Als je dan de negatieve reviews leest, dan lees je idd mijn ervaring. Maar de positieve zijn allemaal:
Fast shipping, looks identical to original blades, great service, quick response
Ik heb de oude mesjes weer teruggestopt. Die schoren ineens prima, al waren ze al 8 jaar oud
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Verwijderd
Er wonen natuurlijk ook Russen, Polen, Turken, Marokkanen, Italianen, Chinezen etc in NederlandCis schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:37:
[...]
En als je filtert op "Nederlandse reviews" krijg je allemaal reviews in gebrekkig engels. Waarbij direct duidelijk is dat de reviews fake zijn en dus gekocht.
Ik heb laatst scheermesjes gekocht voor mijn electric shaver. Kreeg 4,1* op basis van 300 reviews.
Kwaliteit: horrible. Haren werden uit mijn gezicht getrokken ipv afgeschoren.
Als je dan de negatieve reviews leest, dan lees je idd mijn ervaring. Maar de positieve zijn allemaal:
Fast shipping, looks identical to original blades, great service, quick response
Ik heb de oude mesjes weer teruggestopt. Die schoren ineens prima, al waren ze al 8 jaar oud
Het ligt geheel aan de eerlijkheid van de klanten en natuurlijk, de meeste zullen gewoon na het bevestigen van ontvangst een review achter laten als ze het idee hebben dat het wel in orde is. Daarom is het van belang om de reviews te filteren. Kan ook gewoon zijn dat jezelf te hoge verwachtingen hebt of zoals mij, plotseling toch duurdere schoenen wilt hebben. En dan alsnog besluit een dispuut in te dienen omdat de schoenen op AliExpress van nep leer bleken te zijn.
Een waterdicht systeem is het dus niet: maar een dispuut, houdt mij niet tegen om alsnog een drie sterren review te schrijven. Of wanneer het echt heel slecht is, dan gewoon een of twee sterren. Ik vind het eigenlijk dus niet eens zo'n slecht systeem, want als het moet haal ik genoeg informatie uit die reviews.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2019 20:03 ]
Iets met een Rus en teveel Vodka en zo... "Welke kleur stond nou ook alweer bovenaan... ?!"Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:47:
Maar het is natuurlijk wel vreemd, dat je soms Russische reviews tegen komt onder een Nederlands vlaggetje.
eBay™ Popularity SortMavamaarten schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:39:
[...]
Kan je misschien linken naar die extensies?
Het jammere van AliExpress vind ik vooral dat je niet kan sorteren op Price + Shipping zoalas op Ebay. En dat als je sorteert op prijs, je eerst altijd items krijgt met een dummy item om de prijs naar omlaag te trekken en vroeger in de search results te komen.
Amazon™ Sort - Number of Reviews
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Die dummy prijzen zouden ze inderdaad moeten verbieden. Lijkt ook steeds erger te worden de laatste tijd.Mavamaarten schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:39:
[...]
Is dit nieuw? Als ik een zoekopdracht wil doen op AliExpress dan moet ik eerst inloggen.
Wat is dat voor onzin? Mag ik niet gewoon anoniem meer zoeken? Hoezo privacy?
Wat is dat voor onzin? Mag ik niet gewoon anoniem meer zoeken? Hoezo privacy?
@CaptJackSparrow : Daar lijkt het inderdaad wel op! W-T-F...

Moeten ze zich niet ook gewoon aan de hier geldende privacywetgeving houden als ze Nederlandse klanten bedienen? Dit lijkt me daar niet mee in overeenstemming. Je mag niet meer gegevens opslaan dan nodig is voor je dienstverlening. Een zoekopdracht vóór je iets koopt koppelen aan je account lijkt mij te ver gaan.
Ik kan hier nog 'gewoon' zoeken op Aliexpress zonder in te loggen. Of gaat het om de mobiele site?
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Nee. Gewoon in een browser op de PC.
Clear je cookies eens.
Clear je cookies eens.
[ Voor 26% gewijzigd door CaptJackSparrow op 26-05-2019 13:51 ]
Alles geleegd, andere browser geprobeerd en zelfs via VPN hoef ik niet in te loggen als ik zoek naar iets.CaptJackSparrow schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:50:
Nee. Gewoon in een browser op de PC.
Clear je cookies eens.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Wonderlijk. Ik heb het op mijn tablet niet. Noch op de mobiele noch op de desktop site. Ik heb nog even gecheckt of de DNS filtering in mijn router er iets mee te maken heeft maar ook als de static list gecleared is blijft het aanwezig op mijn PC. Zodra ik iets wil zoeken krijg ik de inlog/registreer pagina voor mijn neus.
Op een andere PC met andere browser, wel allemaal chromium based, die ook nog via een VPN loopt heb ik hetzelfde.
En om het nog gekker te maken heb ik het op m.aliexpress.com op de PC weer niet. Ziet er niet uit die mobiele site op een 24" monitor maar ik hoef daar niet in te loggen.
Op een andere PC met andere browser, wel allemaal chromium based, die ook nog via een VPN loopt heb ik hetzelfde.
En om het nog gekker te maken heb ik het op m.aliexpress.com op de PC weer niet. Ziet er niet uit die mobiele site op een 24" monitor maar ik hoef daar niet in te loggen.
[ Voor 16% gewijzigd door CaptJackSparrow op 26-05-2019 14:33 ]
Ik gebruik Firefox. Ik krijg deze onzin sinds gisteren te lezen:

De url van Alie begint met https. Dus ehh welke insecure connection? Als ik eenmaal wel op continue druk, lijkt de site me in een soort van loop te gooien. Ik kom gewoon niet op de pagina van het aangeboden product.

De url van Alie begint met https. Dus ehh welke insecure connection? Als ik eenmaal wel op continue druk, lijkt de site me in een soort van loop te gooien. Ik kom gewoon niet op de pagina van het aangeboden product.
[ Voor 12% gewijzigd door JoeZuCK op 26-05-2019 14:56 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Even getest met Brave browser op mijn Android tablet. In mobile mode heb ik het niet, maar in desktop mode moet ik ook eerst inloggen.CaptJackSparrow schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:27:
Wonderlijk. Ik heb het op mijn tablet niet. Noch op de mobiele noch op de desktop site. Ik heb nog even gecheckt of de DNS filtering in mijn router er iets mee te maken heeft maar ook als de static list gecleared is blijft het aanwezig op mijn PC. Zodra ik iets wil zoeken krijg ik de inlog/registreer pagina voor mijn neus.
Geen peil op te trekken lijkt het. Wat een bizar willekeurige manifestatie.
In elk geval moet AE 'iets' veranderd hebben als flink wat mensen dit allemaal plotseling ervaren. Vraag me af of dit bewust is gedaan om een vooralsnog onbekende reden of dat het er onbedoeld ingeslopen is. Zonder te weten wát nou precies de veroorzakende factor is is dat lastig in te schatten.
In elk geval moet AE 'iets' veranderd hebben als flink wat mensen dit allemaal plotseling ervaren. Vraag me af of dit bewust is gedaan om een vooralsnog onbekende reden of dat het er onbedoeld ingeslopen is. Zonder te weten wát nou precies de veroorzakende factor is is dat lastig in te schatten.
Heb ik ook als ik de data (cookies) verwijder , dan staat er geen taal.
Zet ik vervolgens taal op Engels en euro (is nu sinds kort 1 menu ) dan werkt het weer als vanouds .
Zet ik vervolgens taal op Engels en euro (is nu sinds kort 1 menu ) dan werkt het weer als vanouds .
Ik kwam er vorige week achter dat als je een bepaalde categorie (evenwel via het standaard menu of via de breadcrumbs op een productpagina) wou bekijken op AliExpress dat er dan ook eerst wordt gevraagd om in te loggen. Bizarre gang van zaken.
Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic
Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic
Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU