[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
schumi2004 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:58:
Wat doen jullie met een verkoper die bijna een soort van smeekbede doet en zegt een eerlijke en betrouwbare verkoper te zijn en het pakketje toch echt verstuurd heeft maar ik heb nooit iets mogen ontvangen na nu bijna 10 weken. Status al weken nog steeds op handover to airline.
Ik had dus een dispute geopend omdat dit anders niet meer kan straks maar nu dus een heel verhaal van verkoper of ik alsnog het geld wil overmaken (hij zegt het te hebben teruggestort n.a.v. dispute) als ik het pakketje toch nog ontvang.
Stel dat ik het ontvang en ik wil de moeite nemen het alsnog te betalen, hoe doe je zoiets dan op AE?
Standaard smeekbede van sommige verkopers. Ik negeer het over het algemeen. Tenzij ik de verkoper een echt goede verkoper vind, ik mijn product alsnog ontvang en het de verkoper gun alsnog zijn geld te krijgen. Momenteel heb ik zo'n situatie lopende: dispuut afgehandeld en geld terug ontvangen nav niet ontvangen pakket en de vraag gekregen het alsnog te betalen als ik het wel binnen krijg.

Er zijn diverse manieren voor de verkoper om alsnog een betaling te ontvangen wanneer je daarmee instemt. Te denken valt aan een verborgen product in de shop van de verkoper ter waarde van het product dat je besteld had of aan een betaling aan het PayPal-adres van de verkoper.
note: Ik heb overigens nu ook voor het eerst een pakketje dat zogenaamd kwijt is gemaakt door PostNL, zie het gewoon in MijnPost app staan met foto en al maar bezorgd is het nooit.
Openen jullie dan ook gewoon een dispute of zijn jullie wel zo eerlijk te erkennen dat het niet de verkoper is dier hier schuld aan heeft?
Vorige week had ik ook zo'n pakketje: wel in de app, maar tot dusver nog niet bezorgd. Het gekke is dat ik van alle pakketjes keurig netjes de track&trace bijhoud, maar specifiek van dit pakketje nergens een spoor kan terugvinden. Dat maakt mij extra nieuwsgierig wat de inhoud van het pakketje is, maar ik vrees dat ik er niet achter zal komen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:32

India Sierra

Learn by failure

Ik ben van plan 10 300W zonnepanelen te bestellen op Alibaba (68 dollar ps, 50 dollar verzendkosten tot Rotterdam). Erg goede deal maar ja, wat nu.

Heeft iemand enig idee of ervaringen hoe dat hele proces op Alibaba in zijn werk gaat? En heeft iemand al eens een pakket opgehaald bij de haven van Rotterdam en hoe werkt dat dan? :+

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30
India Sierra schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:32:
Ik ben van plan 10 300W zonnepanelen te bestellen op Alibaba (68 dollar ps, 50 dollar verzendkosten tot Rotterdam). Erg goede deal maar ja, wat nu.

Heeft iemand enig idee of ervaringen hoe dat hele proces op Alibaba in zijn werk gaat? En heeft iemand al eens een pakket opgehaald bij de haven van Rotterdam en hoe werkt dat dan? :+
Ik heb zelf wel eens zelf vanuit Hong Kong dozen via het postkantoor daar opgestuurd naar mijn huis in Nederland, omdat het te duur was om het met het vliegtuig mee te nemen. Werd netjes door PostNL thuis afgeleverd (vaartijd is gemiddeld een maand), wel opgezet dat het eigen spullen zijn of gift bij iets duurder artikelen. Maar met zulke waardes durf ik het niet te zeggen, waarschijnlijk invoerrechten betalen, inklaringskosten, handling, etc. Of laat je het als LCL verschepen, dan gaat het via een agent in Rotterdam, maar dat kan behoorlijk duur zijn, denk aan een paar honderd euro, die zijn voor eigen rekening. Ligt er ook aan of je het met insurance laat verschepen, waarde + 10%. Je hebt dan ook de originele BL of telex release nodig. Ik zou eerst maar eens vragen bij je leverancier. Trouwens, hoe zit het met je garantie? Terugsturen is ook prijzig.

[ Voor 4% gewijzigd door Wasabi! op 25-03-2019 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
India Sierra schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:32:

Je moet enkel weten wat er in de transportkosten zit. Zal waarschijnlijk CPT/CIF dan zijn?

CPT: Uitgaande papieren etc. worden in orde gemaakt, en naar jou opgestuurd. Daarna transport tot de door jou gekozen haven van entry. JIJ moet daarna nog zorgen voor uitklaring en douane formaliteiten - dat kan je niet zelf doen, dus daarvoor heb je nog een forwarder nodig. Kost je +-€150 + de daarbijgekomen BTW en invoerrechten.
CIF: Zelfde als CPT, alleen moet jij de producten uit de haven / container zelf halen en moet je wel zorgen dat je de correcte douaneformulieren bij hebt. Ook hiervoor heb je iemand nodig die de douanedocumenten kan opsturen. Kan je niet zelf doen omdat douane dit digitaal moet ontvangen en je daarvoor software/certificaten etc. nodig hebt.

DDU:

Meestal werken de Chinese verkopers van duurdere producten altijd met DDP; iemand in Europa die de inklaring ervan doet. Bij 98% van alle zendingen is het DDU (Delivery Duty Unpaid) :9

Bestel maar enkele meer en gooi ze op marktplaats. Ik koop er alvast enkele over. ;)
Als je weet wat je doet, en eventueel zoiets wat meer zou doen, waarom niet proberen?

[ Voor 14% gewijzigd door bottom line op 25-03-2019 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
Nog iemand deze ervaring met Banggood?

Ben al zeer lange tijd klant bij hen en wou een paar maand geleden hen even contacteren ivm een probleem met een artikel (duidelijk een 2de hands opgestuurd). Ik heb hen toen gecontacteerd via FB messenger
Nu krijg ik via datzelfde messenger kanaal plots constant spam doorgestuurd van hen.
Wanneer ik ze dan via hetzelfde kanaal contacteer doen ze net of ze verstaan me niet en vragen dan screenshots. Die screenshots leiden dan weer tot andere 'idiote' uitspraken zoals 'I would like to inform you that you will get free item once you refer any friend.' en begint het spelletje spelen opnieuw.

Banggood is bij mij een no go geworden tegenwoordig. Wat vroeger een verademing van support was is het nu een draak geworden die constant blijkt tegen te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

bottom line schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:30:
[...]

Je moet enkel weten wat er in de transportkosten zit. Zal waarschijnlijk CPT/CIF dan zijn?

CPT: Uitgaande papieren etc. worden in orde gemaakt, en naar jou opgestuurd. Daarna transport tot de door jou gekozen haven van entry. JIJ moet daarna nog zorgen voor uitklaring en douane formaliteiten - dat kan je niet zelf doen, dus daarvoor heb je nog een forwarder nodig. Kost je +-€150 + de daarbijgekomen BTW en invoerrechten.
CIF: Zelfde als CPT, alleen moet jij de producten uit de haven / container zelf halen en moet je wel zorgen dat je de correcte douaneformulieren bij hebt. Ook hiervoor heb je iemand nodig die de douanedocumenten kan opsturen. Kan je niet zelf doen omdat douane dit digitaal moet ontvangen en je daarvoor software/certificaten etc. nodig hebt.

DDU:

Meestal werken de Chinese verkopers van duurdere producten altijd met DDP; iemand in Europa die de inklaring ervan doet. Bij 98% van alle zendingen is het DDU (Delivery Duty Unpaid) :9

Bestel maar enkele meer en gooi ze op marktplaats. Ik koop er alvast enkele over. ;)
Als je weet wat je doet, en eventueel zoiets wat meer zou doen, waarom niet proberen?
Het is idd CIF shipping. Ik kan die kerel eens vragen of hij DDU of DDP doet.

Verder heb ik DB Schenker gemaild wat het moet kosten voor inklaren etc aangezien zij volgens mij een forwarder zijn. Als iemand andere suggesties heeft qua forwarder hoor ik het graag :+

Heel avontuur dit, ben benieuwd. Had al zo'n vermoeden dat er extra kosten bij kwamen qua inklaren (naast de BTW natuurlijk). Hoop alleen dat de kosten niet te hoog worden. 150 euro is nog te overzien, als het hoger is kan ik beter de panelen bij een webshop hier kopen (die ze wss bij dezelfde chinees heeft besteld alleen dan groter volume :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
India Sierra schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:46:
[...]

Verder heb ik DB Schenker gemaild wat het moet kosten voor inklaren etc aangezien zij volgens mij een forwarder zijn. Als iemand andere suggesties heeft qua forwarder hoor ik het graag :+

Heel avontuur dit, ben benieuwd. Had al zo'n vermoeden dat er extra kosten bij kwamen qua inklaren (naast de BTW natuurlijk). Hoop alleen dat de kosten niet te hoog worden. 150 euro is nog te overzien, als het hoger is kan ik beter de panelen bij een webshop hier kopen (die ze wss bij dezelfde chinees heeft besteld alleen dan groter volume :+ )
Apex
RGB Logistics
K&N
Rotra
VOC Logistics
JAS Forwarding
Cargo Masters
....
En nog een stuk of 100, kan je wel een lijstje geven indien intresse 8)
Zeker als je de goederen zelf ophaalt / er wat werk in wilt steken kan je wel wat besparen als hun enkel administratiekosten moet doen. Denk wel niet dat je zomaar spullen uit een container mag halen terwijl er olifanten naast jou aan het rijden zijn :+

[ Voor 12% gewijzigd door bottom line op 26-03-2019 14:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wasabi!
bottom line schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:08:
[...]

Apex
RGB Logistics
K&N
Rotra
VOC Logistics
JAS Forwarding
Cargo Masters
....
En nog een stuk of 100, kan je wel een lijstje geven indien intresse 8)
Zeker als je de goederen zelf ophaalt / er wat werk in wilt steken kan je wel wat besparen als hun enkel administratiekosten moet doen. Denk wel niet dat je zomaar spullen uit een container mag halen terwijl er olifanten naast jou aan het rijden zijn :+
Iedere agent heeft zijn eigen tarieven, kan tientallen/honderden euro's schelen. Verzending is bijvoorbeeld goedkoop, maar de agent is dan duur. Cleve & Zonen, Sea & Shore Services staan bij ons op de zwarte lijst. Je zou ook eens na kunnen vragen bij https://www.neelevat.com/ocean-freight/. Oh ja, kan ook zijn dat je een aparte douane inspectie krijgt, moet je ook voor betalen als je pech hebt als de container geselecteerd wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Wasabi! op 26-03-2019 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Thanks iedereen! Handige weetjes allemaal. Ik ga het een en ander navragen bij verschillende bovengenoemde bedrijven en dan gaan we het zien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Iemand ervaring met de webstore https://consider-zone.com
Het is een in Hong Kong geregistreerde site met een adres in België. Normaal zou ik met Paypal betalen op dit soort websites maar hier kan het alleen via bankoverschrijvingen.

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:50
FransJansen schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:16:
.... een adres in België. Normaal zou ik met Paypal betalen op dit soort websites maar hier kan het alleen via bankoverschrijvingen.
Ik ken de shop niet, maar zou er ver vandaan blijven als er geen paypal wordt geaccepteerd.
Het feit dat de site in HongKong gevestigd is, maar zich als Nederlands/Belgisch webshop voordoet zonder enige Europese verwijzingen vind ik al voldoende verdacht.
De laatste tijd zijn er genoeg publicaties geweest over Nederlandstalige nepwebshops.
Er is een voorlopige lijst met dit soort webshop opgesteld, die waarschijnlijk niet eens bij te houden is.

[ Voor 12% gewijzigd door elinx op 27-03-2019 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

elinx schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:04:
[...]
Het feit dat de site in HongKong gevestigd is, maar zich als Nederlands/Belgisch webshop voordoet zonder enige Europese verwijzingen vind ik al voldoende verdacht.
Er staat gewoon dat ze in Belgie gevestigd zijn dus ze doen zich niet echt voor als "Nederlands / Belgische" shop. Dikke kans dat het gewoon een dropshipper in Belgie is die snel een presta-shop heeft in elkaar gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 12:16
Kenzi schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:22:
[...]

Er staat gewoon dat ze in Belgie gevestigd zijn dus ze doen zich niet echt voor als "Nederlands / Belgische" shop. Dikke kans dat het gewoon een dropshipper in Belgie is die snel een presta-shop heeft in elkaar gezet.
Maar dan nog, geen paypaal, dus voor mij een nogo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Kenzi schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:22:
[...]
"De retour kosten naar Hong Kong zijn voor de klant." Plus €25 administratiekosten bij een retour. Is "doei" :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Brad Pitt schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:32:
[...]

"De retour kosten naar Hong Kong zijn voor de klant." Plus €25 administratiekosten bij een retour. Is "doei" :)
Op de voorwaarden pagina staat dat je het naar een adres in VK mag sturen.

Maar dan op https://consider-zone.com/content/4-Betalen
U kunt uw bestellingen bij Nedgame betalen via iDeal, EntertainmentCard, Paypal, per bank of met uw creditcard.
Nedgame??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Kenzi schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:33:
[...]
Op de voorwaarden pagina staat dat je het naar een adres in VK mag sturen.
Nee. Da's bij een defect/doa.

Mag aannemen dat iedereen met een beetje gezond verstand snapt dat je hier nooit iets moet kopen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Brad Pitt schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:37:
[...]

Nee. Da's bij een defect/doa.

Mag aannemen dat iedereen met een beetje gezond verstand snapt dat je hier nooit iets moet kopen.
Ziet er wel erg louche uit, normaal huis ergens midden in de bewoonde wereld, vage betalingsmogelijkheden dito website.
Major alarm bells ringing here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:19
Een tijdje geleden iets besteld bij een toko uit de lijst die @elinx postte. Zag er op het eerste gezicht betrouwbaar uit, pas toen het fout ging eens wat verder gekeken en toen begonnen zaken op te vallen (algemene voorwaarden met rammelend Nederlands, dat soort dingen).
Hun 'truc': je besteld iets relatief duurs, zij verzenden 'per ongeluk' een goedkoper item. Natuurlijk honderd maal excuses en als we je nou een deel van je betaling teruggeven, mag je dat goedkope item houden (en dan nog was de waarde van dat item lager dan wat er uiteindelijk betaald was).
Terugzenden, opnieuw versturen, het was allemaal te moeilijk, gedeeltelijk teruggave was enige mogelijkheid. Uiteindelijk mijn CC-maatschappij erop gezet.

[ Voor 5% gewijzigd door TheOmen op 27-03-2019 10:41 . Reden: toevoeging ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
schumi2004 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:39:
[...]

Ziet er wel erg louche uit, normaal huis ergens midden in de bewoonde wereld, vage betalingsmogelijkheden dito website.
Major alarm bells ringing here.
Bwa, gelukkig kan je in België enorm veel terugvinden zodra je de bedrijfsnaam / woonplaats kent.
Je kan altijd even bellen 01470808* voor meer informatie over de webshop :P

Denk dat de vriend van de dame in kwestie (Consider BVBA) nog wat wilt bijverdienen naast zijn job bij Janssens Farmaceutica.
Dus inderdaad gewoon dropshipping. Jij bestelt bij hun, hun zoeken verder naar de goedkoopste leverancier.

@FransJansen Wat zou je overwegen om daar te kopen?

[ Voor 3% gewijzigd door bottom line op 27-03-2019 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Ze hadden een Nintendo switch op de site staan waar mijn dochter in geïnteresseerd was.

https://consider-zone.com...h-rood-blauw-2500166.html

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:05
FransJansen schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:45:
Ze hadden een Nintendo switch op de site staan waar mijn dochter in geïnteresseerd was.

https://consider-zone.com...h-rood-blauw-2500166.html
Gezien de website, zou ik er alleen iets kopen als je kunt afhalen en ter plekke kunt betalen.

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 27-03-2019 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
22-2 3x BW-TC14 3A usb kabels besteld bij Banggood, gister binnen gekregen, zijn het de verkeerde, 3x BW-MC7. Vandaag worden de juiste verzonden na meteen een melding met foto's gemaakt te hebbem, gelukkig kan het snel opgelost worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Wasabi! schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:14:
22-2 3x BW-TC14 3A usb kabels besteld bij GearBest, gister binnen gekregen, zijn het de verkeerde, 3x BW-MC7. Vandaag worden de juiste verzonden na meteen een melding met foto's gemaakt te hebbem, gelukkig kan het snel opgelost worden.
BlitzWolf van bij GearBest? Lijkt me sterk...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
dodge_911 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:35:
[...]

BlitzWolf van bij GearBest? Lijkt me sterk...
Oh ja, Banggood, zat nu op de GearBest pagina te kijken, GearBest heb ik al lang niks meer besteld, klik nog wel iedere dag in de app voor de muntjes, net zoals bij BG en AE :) Morgen trouwens weer de anniversary sale bij AE, weer coupons, munten inwisselen, etc, just in case.

[ Voor 41% gewijzigd door Wasabi! op 27-03-2019 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:44
*knip* Crossposten is niet de bedoeling. Gezien het beter past in krakendmodem in "China-shopping levertijdentopic", heb ik je bericht daar laten staan.

[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 27-03-2019 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
6 februari heb ik bij banggood een Convoy C8+ Sand-color zaklamp besteld. Toen ik er de dag erna achter kwam dat ik mij vergist had, meteen de order geannuleerd. Daarna heb ik twee bestellingen geplaatst die ik wilde doen. Inmiddels zijn beide items binnen.

Op 24 maart kreeg ik tot mijn verrassing een mail update dat mijn order; de Convoy C8+ Sand-color, was verzonden. De order die ik dus de dag na de bestelling had geannuleerd. Het geld bleek niet te zijn terug gestort en ze hebben blijkbaar gewoon de order verstuurd.

In mijn order overzicht kan ik de bestelling ook niet meer terug vinden. Bestellingen die recenter en langer geleden zijn gedaan, staan er wel in. De invoice geeft ook de besteldatum aan van 6 feb. Dus 1,5 maand geleden.

Na navraag te hebben gedaan kreeg ik dit behulpzame antwoord.
Thank you for contacting us.

according the order detail, the parcel was shipped, when the order is under processing, it is not available to cancel.

Best regards,
Inmiddels een nieuwe mail verstuurd waarvan ik het antwoord erop afwacht.

Aangezien ik geen interesse meer heb in die specifieke zaklamp wil ik gewoon mijn geld terug. Ik vraag mij af wat mijn opties zijn. De betaling is gedaan via paypal dus ik neem aan dat dit een eventueel pad is dat ik kan bewandelen. Iemand suggesties wat betreft de weg de minste frustratie?

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
PjotrStroganov schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:55:
Aangezien ik geen interesse meer heb in die specifieke zaklamp wil ik gewoon mijn geld terug. Ik vraag mij af wat mijn opties zijn. De betaling is gedaan via paypal dus ik neem aan dat dit een eventueel pad is dat ik kan bewandelen. Iemand suggesties wat betreft de weg de minste frustratie?
Accepteren dat je een zaklamp hebt gekocht :+
Paypal zal ook willen zien waarschijnlijk dat je de zaklamp terugstuurt.
Misschien 50% korting voorstellen aan Banggood?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:20

ITsEZ

parttime all-rounder

PjotrStroganov schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:55:
6 februari heb ik bij banggood een Convoy C8+ Sand-color zaklamp besteld. Toen ik er de dag erna achter kwam dat ik mij vergist had, meteen de order geannuleerd. Daarna heb ik twee bestellingen geplaatst die ik wilde doen. Inmiddels zijn beide items binnen.

Op 24 maart kreeg ik tot mijn verrassing een mail update dat mijn order; de Convoy C8+ Sand-color, was verzonden. De order die ik dus de dag na de bestelling had geannuleerd. Het geld bleek niet te zijn terug gestort en ze hebben blijkbaar gewoon de order verstuurd.

In mijn order overzicht kan ik de bestelling ook niet meer terug vinden. Bestellingen die recenter en langer geleden zijn gedaan, staan er wel in. De invoice geeft ook de besteldatum aan van 6 feb. Dus 1,5 maand geleden.

Na navraag te hebben gedaan kreeg ik dit behulpzame antwoord.

[...]

Inmiddels een nieuwe mail verstuurd waarvan ik het antwoord erop afwacht.

Bij Banggood kan je gewoon retour sturen toch? Dus in dat geval of weigeren aan de deur of zelf terug sturen naar China. Het weigeren aan de deur komt meestal wel goed, anders kan je altijd nog claimen dat hij niet bezorgd is. Mocht die toevallig bij de buren worden afgegeven kan je retour kosten terug vragen bij PayPal. https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns

What you see is always what you get.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

India Sierra schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:46:
[...]

Om hier even op terug te komen, 1 pallet zonnepanelen is te veel risico qua prijs, je komt al snel uit op wat ze kosten bij goedkope webshops. 300W paneel is voor 115 euro te krijgen, 1 pallet komt incl shipping tot aan mn deur en BTW en weet ik het uit op.. 106. Te veel risico voor die paar knaken, je moet al hele containers gaan doen wil dit wat opleveren. Waarschijnlijk is dat ook wat die knakkers van 115 per paneel doen want ik kan me niet voorstellen dat ze overleven van ~10 euro winst per paneel. Deze markt (zonnepanelen) is gewoon verzadigd.

Mijn andere "bestelling" betreft 32650 LiFePO4 cells om een accupack mee te maken, dat scheelt wel een hoop want die krijg je in zijn geheel al bijna niet in NL. :+ 19.2kWh aan cells (1000 stuks 3.2V 6000mAh) komt ongeveer neer op 2000 euro, nog redelijk betaalbaar (incl BTW, door to door shipping). Zit ook in lijn met wat Tesla claimt, die claimen voor 100 dollar per kWh cells te maken (gebruiken andere chemie die hogere energiedichtheid heeft maar wel "gevaarlijker" is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasabi!
India Sierra schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:13:
[...]

Om hier even op terug te komen, 1 pallet zonnepanelen is te veel risico qua prijs, je komt al snel uit op wat ze kosten bij goedkope webshops. 300W paneel is voor 115 euro te krijgen, 1 pallet komt incl shipping tot aan mn deur en BTW en weet ik het uit op.. 106. Te veel risico voor die paar knaken, je moet al hele containers gaan doen wil dit wat opleveren. Waarschijnlijk is dat ook wat die knakkers van 115 per paneel doen want ik kan me niet voorstellen dat ze overleven van ~10 euro winst per paneel. Deze markt (zonnepanelen) is gewoon verzadigd.
Vergeet niet bij schade aan je goederen wat voor gezeur en handling er komt kijken als het uit de container komt, je moet contact met de verzekeringsagent opnemen, kost ook geld, bewijslast overleggen, en dan nog zorgen dat je je geld terug krijgt. Het lijkt allemaal leuk, maar uiteindelijk is het duur. Je moet sowieso de agent/forwarder vragen voor foto's nadat het bij hun staat. Ik heb van alles gezien, beschimmelde zakken, ja, in China zetten ze gewoon spullen tijdens de regen die niet goed afgedekt zijn of met een lading sneeuw zo in de container. Ze gebruiken geen fluwelen handschoenen. Ook bij de lossende partij kan het fout gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Wasabi! schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:09:
[...]

Vergeet niet bij schade aan je goederen wat voor gezeur en handling er komt kijken als het uit de container komt, je moet contact met de verzekeringsagent opnemen, kost ook geld, bewijslast overleggen, en dan nog zorgen dat je je geld terug krijgt. Het lijkt allemaal leuk, maar uiteindelijk is het duur. Je moet sowieso de agent/forwarder vragen voor foto's nadat het bij hun staat. Ik heb van alles gezien, beschimmelde zakken, ja, in China zetten ze gewoon spullen tijdens de regen die niet goed afgedekt zijn of met een lading sneeuw zo in de container. Ze gebruiken geen fluwelen handschoenen. Ook bij de lossende partij kan het fout gaan.
Exact, dit soort zaken lonen echt alleen als je hele containers vol laat overkomen of echt extreem veel marge gaat hebben. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Klopt het dat je bij Ali geen bestelbevestiging meer ontvangt per email? De vorige keer viel het me ook al op. Nu vandaag weer (drie orders). Er is niks in spam of reclame terecht gekomen. Ooit wel afgemeld voor een nieuwsbrief. Heeft dit wellicht geleid dat ik helemaal geen emails meer ontvang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
meesje schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:00:
Klopt het dat je bij Ali geen bestelbevestiging meer ontvangt per email? De vorige keer viel het me ook al op. Nu vandaag weer (drie orders). Er is niks in spam of reclame terecht gekomen. Ooit wel afgemeld voor een nieuwsbrief. Heeft dit wellicht geleid dat ik helemaal geen emails meer ontvang?
Vanmiddag nog wat besteld, en keurig een 'Your order 123123123132123 has been paid successfully' mailtje erachteraan. Misschien iets te hard afgestelde regel in je mailclient ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
dodge_911 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:13:
[...]

Vanmiddag nog wat besteld, en keurig een 'Your order 123123123132123 has been paid successfully' mailtje erachteraan. Misschien iets te hard afgestelde regel in je mailclient ?
Ik gebruik gmail via browser en app. Daarin niks ingeregeld. Ook spam gecheckt. Straks maar eens mijn Ali account settings checken.

Edit: Zojuist even de email notifications even op disable en daarna weer op enable gezet. Wellicht heeft dat weer wat getriggerd. Berichten van dat ze zien dat ik wat in mijn winkelwagen had zitten, heb ik wel weer via email ontvangen.

[ Voor 21% gewijzigd door meesje op 28-03-2019 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
meesje schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:00:
Ik heb het zelfde probleem. Ook nauwelijks meer app-meldingen bij statusupdates van de pakketten en totaal geen meldingen meer van nieuwe chatberichten van verkopers.

Ik heb inmiddels voor al het belangrijke een workaround:
- Je kunt sinds kort Facebook en AliExpress toegang tot elkaar geven zodat je AliExpress chatberichten als Facebook Messenger bericht bij je binnen komt.
- Ik controleer bijna elke dag wel of nieuw geplaatste orders een track&trace code hebben gekregen en zo ja dan voeg ik deze toe in de app Deliveries Pakket Tracker met de bijbehorende leverancier (Yanwen / China Post / PostNL) en tevens AliExpress' eigen trackingdienst Cainiao als "deellevering".

En zo blijf ik wel op de hoogte van alle AliExpress zaken.

Laat nog even weten of je de mailtjes weer aan de praat heb gekregen en hoe precies. Dan ga ik dat op dat moment ook eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Wat mij opvalt is dat die tracking in je orderpagina van Ali nooit klopt eigenlijk.
Een pakje wat al bij de douane ligt hier zegt dan op Ali shipment ready for dispatch terwijl de tekst wel al zegt send item to customs Belgium.

Of een ander pakje zegt opeens van de ene minuut op de andere '' arrived in country of destination, awaiting customs '' terwijl het 2 minuten daarvoor nog maar 1 tracking update had en dat is bv '' item deposited 5 dagen geleden ''

Kijk ik op 17track of postnl.post of de app Parcels dan zou dat pakje wat op Ali staat als aangekomen in Belgie nog steeds gewoon op Item Deposited of Ready for shipment staan dus ja wie heeft er dan gelijk.
En ik krijg ook altijd sellers die eigenlijk nooit antwoorden op berichten, moet je altijd via de Ali support chat gaan.

Maarja goedkoop is duurkoop in logistics, kan moeilijk tracking verwachten zoals bv DHL Express of zelfs hier met een pakje van Coolblue, idem met customer support :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:35
Krijg bericht dat de verkoper wil dat ik de order annuleer omdat hij teveel orders heeft gekregen en produceren lang duurt... Maar ik wil gewoon de order. Lijkt mij meer een truuk om goedkoop over te komen tijdens de verjaardagsuitverkoop laatst, zoveel bestellingen zijn het niet. Item staat nog steeds te koop voor een kwart meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 11:40
Sinds ik verhuisd ben is mijn arrival rate van pakketjes ineens gezakt naar 80%. Vooral als het in Nederland verder gaat als briefpost komt het niet aan. PostNL zegt 'no care, contact de verkoper maar, doei' en om nu alle zeven postbodes die we hier hebben te beschuldigen van nalatigheid of diefstal lijkt me ook iets te voorbarig.

Eerst kwam gewoon alles aan, kan me niet herinneren dat er ook maar iets niet aangekomen is. Pakketje was wel eens leeg vroeger maar die oorzaak lijkt me duidelijk :+

Wat is jullie aankomst-percentage ongeveer?
Mijn oplossing is iig voor alles tracking erbij te nemen, dan zie ik het in ieder geval in Nederland nog op de PostNL app verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Call of Duty schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:18:
Sinds ik verhuisd ben is mijn arrival rate van pakketjes ineens gezakt naar 80%. Vooral als het in Nederland verder gaat als briefpost komt het niet aan. PostNL zegt 'no care, contact de verkoper maar, doei' en om nu alle zeven postbodes die we hier hebben te beschuldigen van nalatigheid of diefstal lijkt me ook iets te voorbarig.

Eerst kwam gewoon alles aan, kan me niet herinneren dat er ook maar iets niet aangekomen is. Pakketje was wel eens leeg vroeger maar die oorzaak lijkt me duidelijk :+

Mijn oplossing is iig voor alles tracking erbij te nemen, dan zie ik het in ieder geval in Nederland nog op de PostNL app verschijnen.
Ik gok dat in totaal iets van 30 spullen bij Alie heb besteld de afgelopen jaren. Ik ben dus niet een grootafnemer. Maar mijn "arrival rate" is tot nu toe 100%.

Ik hoop nu niet dat ik het lot tart met mijn volgende pakketje. Die zou namelijk een deze dagen arriveren
(tussen 1 en 19 april)...

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 20:48
Er is iets heel erg mis bij Aliexpress met de betalingen
Ik afgelopen 5 weken 8 diverse dingen gekocht en alle verkopers van Aliexpress hebben hun geld niet gekregen maar bij mij is het wel afgeschreven
Kreeg ik telkens bericht van de verkoper dat ik nog moest betalen maar ja, dat had ik allang gedaan en het was al afgeschreven

Op alles dispute gekregen dus dat is wel weer positief maar ik bestel mijn spulletjes voorlopig niet meer bij Aliexpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
superlion schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:29:
Ik afgelopen 5 weken 8 diverse dingen gekocht en alle verkopers van Aliexpress hebben hun geld niet gekregen maar bij mij is het wel afgeschreven
Kreeg ik telkens bericht van de verkoper dat ik nog moest betalen maar ja, dat had ik allang gedaan en het was al afgeschreven

Op alles dispute gekregen dus dat is wel weer positief maar ik bestel mijn spulletjes voorlopig niet meer bij Aliexpress
Ik heb dan niet dezelfde ervaring maar wel dat er iets mis is en dat is begonnen rond Chinees nieuwjaar imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
superlion schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:29:

Die ervaring heb ik niet.

Ik heb alleen de ervaring dat heel veel wat ik besteld heb tussen 20 november 2018 en 20 februari 2019 traag tot niet arriveert. En dat hier en daar verkopers erg moeilijk doen over opnieuw versturen of geld terug geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Joen schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:20:
[...]

Die ervaring heb ik niet.

Ik heb alleen de ervaring dat heel veel wat ik besteld heb tussen 20 november 2018 en 20 februari 2019 traag tot niet arriveert. En dat hier en daar verkopers erg moeilijk doen over opnieuw versturen of geld terug geven.
Ik herken dit ook niet en ik heb zo'n 50 kleine bestellingen gedaan in de laatste 3 maanden. Ik merk overigens ook dat het verzenden gemiddeld een stuk langer duurt dan vorig jaar. Ik zit nu gemiddeld tussen 4 en 5 weken en dat was vorig jaar tussen de 2 en 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 18:28
Call of Duty schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:18:

Ik merk dit sinds dit jaar erg, vorig jaar had ik soms pakketjes in 1 of 2 weken tijd. Nu heb ik al een paar keer gehad dat ze niet eens meer aankomen of de tracking super vaag is. Heb nu oortjes besteld maar sinds 2 april departure from outward office exchange Heathrow (Engeland), volgens de verkoper moeten ze in mijn local post office zijn :? maar niks van Postnl gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Medione1210 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:38:
[...]

Ik herken dit ook niet en ik heb zo'n 50 kleine bestellingen gedaan in de laatste 3 maanden. Ik merk overigens ook dat het verzenden gemiddeld een stuk langer duurt dan vorig jaar. Ik zit nu gemiddeld tussen 4 en 5 weken en dat was vorig jaar tussen de 2 en 3 weken.
Ik herken ook dat de verzendperiode langer is dan vorig jaar. Maar dit heeft ook te maken met de gekozen verzendmethode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 12:56
bottom line schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:30:
[...]

DDU:

Als je toch meer besteld, kun je net zo goed een pallet van 25 stuks bij een NL groothandel. Ik las op twitter al prijzen vanaf 32 cent per WP voor 275WP panelen, dat is 88 euro inclusief btw. 300WP is nu standaard waarde dus de 270/275 W panelen zijn relatief goedkoop, de standaard 300WP zullen dus duurder zijn.

Ik sprak een groothandelaar die mij vertelde dat eigenlijk alleen de grote parken, bijvoorbeeld 20K panelen, direct met (grote) merken handelden, de rest meestal via een groothandel. Maar ja op deze manier is het een experiment, je bent geen bedrijf dat met tonnen aan slechte handel zit, mocht het misgaan. Dan moet je heel zeker van je zaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramon42
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 15:53
Hoi allen, ik heb in het topic gezocht maar kon niet zo snel iets vinden.

Bij dx.com heb ik zo'n 2 maanden terug een bestelling geplaatst, omdat deze volgens de tracker nog in china aan het heen en weer bouncen is heb ik contact opgenomen, nu krijg ik het volgende terug:

Hi, Sorry to tell you, our cash register system can't use because of system update, don't worry, here're 2 solutions for you :

1. we refund you XX.XX euro to your payment account(deduct $7, equal 6.16 euro by exchange rate 0.88 on purchasing day, so XX.XX - 6.16 = XX.XX euro)
2. Please pay 7 dollars to our offline PayPal account, once we receive it, we'll resend you new items.

Please tell me which one you prefer. Wish your reply!

Thanks again for your patience.

Heeft iemand hier ervaring mee?
In eerste instantie zouden ze het pakket opnieuw versturen maar blijkbaar willen ze geld zien,
of het een refund maar dan wel eerst geld inhouden.

Ik vind het maar een rare gang van zaken….
Heeft iemand advies voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycoxl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37
ramon42 schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:26:
Hoi allen, ik heb in het topic gezocht maar kon niet zo snel iets vinden.

Bij dx.com heb ik zo'n 2 maanden terug een bestelling geplaatst, omdat deze volgens de tracker nog in china aan het heen en weer bouncen is heb ik contact opgenomen, nu krijg ik het volgende terug:

Hi, Sorry to tell you, our cash register system can't use because of system update, don't worry, here're 2 solutions for you :

1. we refund you XX.XX euro to your payment account(deduct $7, equal 6.16 euro by exchange rate 0.88 on purchasing day, so XX.XX - 6.16 = XX.XX euro)
2. Please pay 7 dollars to our offline PayPal account, once we receive it, we'll resend you new items.

Please tell me which one you prefer. Wish your reply!

Thanks again for your patience.

Heeft iemand hier ervaring mee?
In eerste instantie zouden ze het pakket opnieuw versturen maar blijkbaar willen ze geld zien,
of het een refund maar dan wel eerst geld inhouden.

Ik vind het maar een rare gang van zaken….
Heeft iemand advies voor mij?
Hoe heb je betaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Het wordt allemaal steeds vager met AliExpress.
Krijg nu net een berichtje dat de verkoper gebeld zou zijn door de betreffende maatschappij welke de verzending verzorgt dat het pakketje mogelijk verloren is geraakt onderweg en of ik akkoord ga dat er een nieuwe verzonden wordt?

Wat is dat toch, stuur me gewoon het product op wat ik gekocht heb maak me niet uit hoe je het doet als je het maar doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramon42
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 15:53
Credit card (visa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:08
Dan als ze daar moeilijk blijven doen bij je Creditcard-aanbieder de betaling betwisten, zodat zij het aan je terugstorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:12

Rubman

Retarded or just overjoyed!

*knip* Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 17-04-2019 14:03 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik heb vandaag net weer 5 disputes bij AliExpress moeten aanmaken voor bestellingen verzonden met Yanwen uit december / januari die maar niet arriveren en laatste trackingupdate veelal in half januari is. Het betrof wel slechts 2 orders, maar beide orders hadden meerdere artikelen er in zitten. En blijkbaar moet je veel elk apart artikel een dispute aanmaken. Voor garantie kan ik dat begrijpen, maar voor een complete order die niet arriveert is dat wel onhandig.

Uit nieuwsgierigheid heb ik voor mij zelf eens op een rijtje gezet hoeveel disputes ik ooit heb aangemaakt. Mijn eerste bestelling was op 6 september 2017 en mijn eerste dispute op 22 december 2017.
  • In 2017 had ik 2 disputes.
  • In 2018 had ik 4 disputes alleen in de 1e helft van dat jaar. Hier van is 1 gecancelled, omdat ik met de verkoper tot de afsprak heb kunnen komen voor een gedeeltelijke refund via PayPal. Het artikel was wel gearriveerd namelijk en was gedeeltelijk defect. Het apparaat was echter nog wel bruikbaar. De refund was dus voor de gebreken aan dat apparaat.
  • Nu in 2019 in de eerste helft van het jaar zit ik al op 13 disputes. Ik verwacht dat er de komende dagen nog 2 à 3 disputes bij zullen gaan komen. Ik hoop dat daarna alle bestellingen wel normaal arriveren. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monga
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:17
Joen schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:24:
Ik heb vandaag net weer 5 disputes bij AliExpress moeten aanmaken voor bestellingen verzonden met Yanwen uit december / januari die maar niet arriveren en laatste trackingupdate veelal in half januari is.
....
Same here; allemaal zendingen die niet arriveren, ook allemaal Yanwen en uit die periode. Ergens een paar containers verloren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
streamnl schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:25:
[...]

Ik gok dat in totaal iets van 30 spullen bij Alie heb besteld de afgelopen jaren. Ik ben dus niet een grootafnemer. Maar mijn "arrival rate" is tot nu toe 100%.

Ik hoop nu niet dat ik het lot tart met mijn volgende pakketje. Die zou namelijk een deze dagen arriveren
(tussen 1 en 19 april)...
Hmmm, tot nu toe kwamen mijn pakketjes in het begin van de voorgestelde data aan. Hij is sinds 15-03 shipped by air en nog niets ontvangen.

Misschien had ik toch mijn mond moeten houden. :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Monga schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:24:
[...]

Same here; allemaal zendingen die niet arriveren, ook allemaal Yanwen en uit die periode. Ergens een paar containers verloren?
Je zou het haast denken ja...
Het irritante is ook dat je er vrijwel niet achter kunt komen wat nu de exacte oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Krijgen jullie ook nog steeds geen orderbevestigingen binnen als je bij AE besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Wasabi! schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:02:
Krijgen jullie ook nog steeds geen orderbevestigingen binnen als je bij AE besteld?
Hier idem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 16:32
Hm, ik heb iets vreemds. Wat besteld bij AE voor het wopping bedrag van €13,72. Krijg ik melding van postNL of ik niet even €18,11 af wil tikken. Ok naja kan gebeuren allicht verkeerd ingeschat. Even contact opgenomen via Twitter van joh moet ik dat eerst betalen en kan ik het dan terugvragen of hoe zit dat.

Krijg ik het volgende antwoord:
Om bezwaar in te dienen tegen deze kosten, vragen we wel de zending eerst aan te nemen. Het adres waar het bezwaar naartoe mag, staat aangegeven op de factuur. Houd hierbij in rekening dat het niet mogelijk is om bezwaar in te dienen tegen de afhandelingskosten.
Eeh? Vreemd? Nog even benadrukt dat het totale bedrag incl verzendkosten < €22 is.
De waarde van het pakket gaat samen met de verzendkosten, deze worden mee gerekend. De afhandelingskosten worden niet kwijtgescholden, omdat deze kosten al gemaakt zijn bij het controleren van het pakket en en nalopen van jouw bezwaar. De afhandelingkosten zijn €13,- en daarnaast komt er nog BTW bij, dit zal het totaal op €18,11 brengen.
Dus de waarde wordt incorrect ingeschat maar toch moet ik €13 betalen? Vervolgens verwezen naar: https://www.postnl.nl/kla...gskosten/wanneer-betalen/ waar staat dat voor een gewoon pakket geen inklaringskosten verschuldigd zijn. Voor EMS (voor zover ik weet is mijn pakket geen EMS) soms wel maar dan zouden ze eerst moeten informeren naar de kosten.

De enige oplossing is het pakket niet ophalen.

Iemand ervaring hiermee gehad? Als ik >€22 bestel heb ik echt geen problemen met betalen maar dit is toch wel heel erg vreemd... Ik ben dus meer geld kwijt dan het product nogmaals bestellen....

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 12:04
Ja herkenbaar, en ook al een keer ingetrapt. Pakket opgehaald op postnl punt, en €19 moeten betalen om een pakket twv 15 mee te krijgen. "Je kan het gewoon terugvragen hoor" zei de mevrouw achter de balie. Ja, niet dus. Alleen de btw, niet de kosten. En het is nog tamelijk ingewikkeld ook, dat ik het voor die paar euro die ik terug kon krijgen niet eens gedaan heb.

Misdadig eigenlijk, van zo'n inklaringsboer.

Overigens snapte ik wel waarom ze hem er tussenuit pakten. De waarde stond vermeld in Singapore dollar ($25 ofzo = USD nu $18.25), dus destijds de verkoper ook maar even uitgescholden, omdat ie van geen terugbetalen/compenseren af wou weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 16:32
Ja ik vind dit echt een heel vreemd verhaal, als het goed ingeschat/berekend/geinformeerd was was er niks aan de hand nu moet ik opeens €13 betalen.... Tja dan zou ik ook elk pakje wat je daadwerkelijk controleert te hoog inschatten heb je in elk geval die €13 binnen....

</rant>

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 14:04
Ik heb nu ook een vervelend chinees probleempje wat met twee van mijn laatste grote orders is gebeurd.

Ik had via Aliexpress een cordless stofzuiger en een Joying autoradio besteld die via het Duitse warenhuis werden geleverd.

De stofzuiger was DOA en heb ik na een dispute terug moeten sturen naar China waarna ik alles wel vergoed kreeg.

Nu is de Joying er na 3 maanden gebruik in de auto helaas ook mee opgehouden.. Na eerst een aantal checks wat er aan de hand is krijg ik de volgende opties:

1) de unit terugzenden naar China, ze repareren hem en dan word hij teruggezonden. Hier moet ik voor beide verzendingen de shipping betalen.
2) ik betaal alleen de shipping (maar daar vragen ze $ 60 voor) en ze sturen een nieuwe back unit vanuit China op.

Ik zit eigenlijk op beide niet zo te wachten, reden dat ik de Joying uit Duitsland heb laten komen is natuurlijk om zeker te zijn dat er geen BTW naheffing en inklaringskosten worden berekend. Kans lijkt me extra groot dat vanuit China een zwaar groot pakketje door de douane er word uitgepikt en je totaal aan een € 100 extra kosten zit. Dat is die nieuwe unit me ook niet meer waard.

Ik snap natuurlijk dat hun technische afdeling niet in Duitsland zit maar om elke keer alles maar terug te shippen naar China irriteert me wel een beetje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 09:00
Dus om een lang verhaal kort te maken. Je besteld bij een Chinese winkel en je vindt het vervelend dat de garantie in China wordt afgehandeld?

Daarnaast betaal je bij een garantiegeval geen importkosten omdat dat al een keer betaald is. Maar dan moet je wel aan kunnen tonen dat de oude retour gegaan is.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Joen schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:24:
Ik heb vandaag net weer 5 disputes bij AliExpress moeten aanmaken voor bestellingen verzonden met Yanwen uit december / januari die maar niet arriveren en laatste trackingupdate veelal in half januari is. Het betrof wel slechts 2 orders, maar beide orders hadden meerdere artikelen er in zitten. En blijkbaar moet je veel elk apart artikel een dispute aanmaken. Voor garantie kan ik dat begrijpen, maar voor een complete order die niet arriveert is dat wel onhandig.

Uit nieuwsgierigheid heb ik voor mij zelf eens op een rijtje gezet hoeveel disputes ik ooit heb aangemaakt. Mijn eerste bestelling was op 6 september 2017 en mijn eerste dispute op 22 december 2017.
  • In 2017 had ik 2 disputes.
  • In 2018 had ik 4 disputes alleen in de 1e helft van dat jaar. Hier van is 1 gecancelled, omdat ik met de verkoper tot de afsprak heb kunnen komen voor een gedeeltelijke refund via PayPal. Het artikel was wel gearriveerd namelijk en was gedeeltelijk defect. Het apparaat was echter nog wel bruikbaar. De refund was dus voor de gebreken aan dat apparaat.
  • Nu in 2019 in de eerste helft van het jaar zit ik al op 13 disputes. Ik verwacht dat er de komende dagen nog 2 à 3 disputes bij zullen gaan komen. Ik hoop dat daarna alle bestellingen wel normaal arriveren. O-)
Ik bestel al jaren exclusief bij AE. En tot februari dit jaar, maar 1x een dispuut aan hoeven maken. Maar sinds het Chinese nieuwjaar heb ik al 4x een dispuut aan moeten maken voor "cancelled by seller" orders. Ook allemaal toegewezen. Daarnaast nog een aantal beschadigde orders, bestellingen die pas na 2 maanden binnenkomen, en 1 niet aangekomen bestelling . Dus het eerste kwartaal van 2019 was het slechtste dat ik ooit heb meegemaakt bij AE.
Echter lijkt het nu weer wat genormaliseerd. Deze week weer 5 pakketjes binnengekomen, allemaal binnen 2 weken na bestelling.

Er zijn kennelijk periodes, dat het niet helemaal lekker loopt bij AE.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin nu juist vaker te kiezen voor AliExpress Standaard verzending: dan weet ik tenminste, dat het binnen twee weken bezorgd wordt. Vooral nu ik vanalles voor de bruiloft bestel, vind ik het wel fijn als het met AliExpress Standaard verzending verstuurd wordt.

Bij Yanwen is het maar afwachten of het wel binnen drie maanden bezorgd, want ik heb veel orders die rondom Chinees nieuwjaar besteld zijn: welke nog niet bezorgd zijn, waarvan ik bij enkele bestellingen te laat was om een dispuut in te dienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:08

Chocoball

瞧好吧!

@Mattie112 Bij Gearbest had ik een bestelling gedaan en door het inwisselen van punten was het bedrag precies 22 Euro geworden. Zending werd tegengehouden en kon pas na betalen van bijna 18 Euro (belasting op keramiek en 13 Euro afhandelingskosten) mijn zending bij het afhaalpunt meekrijgen.

Daarop heb ik de Belastingtelefoon Douane gebeld en die gaven aan dat dit niet klopte, tot en met 22 Euro betaal je niks extra's. Keramiek wordt pas bij een hogere waarde aangeslagen. Daarop heb ik een bezwaar met de PayPal betaling bij PostNL in Leeuwaarden ingediend en het hele bedrag alsnog teruggekregen inclusief de afhandelinsgkosten. Heeft mij uiteindelijk alleen portokosten gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Chocoball schreef op zondag 21 april 2019 @ 11:17:
@Mattie112 Bij Gearbest had ik een bestelling gedaan en door het inwisselen van punten was het bedrag precies 22 Euro geworden. Zending werd tegengehouden en kon pas na betalen van bijna 18 Euro (belasting op keramiek en 13 Euro afhandelingskosten) mijn zending bij het afhaalpunt meekrijgen.

Daarop heb ik de Belastingtelefoon Douane gebeld en die gaven aan dat dit niet klopte, tot en met 22 Euro betaal je niks extra's. Keramiek wordt pas bij een hogere waarde aangeslagen. Daarop heb ik een bezwaar met de PayPal betaling bij PostNL in Leeuwaarden ingediend en het hele bedrag alsnog teruggekregen inclusief de afhandelinsgkosten. Heeft mij uiteindelijk alleen portokosten gekost.
Heb je dan niet mazzel, normaal wordt toch de waarde van het artikel berekend van de werkelijke verkoopprijs exclusief toegepaste kortingen? Ik heb gewoon een keer moeten betalen, ongeacht dat de prijs die ik betaalde minder dan 22 euro was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

In het kader van het kleine grut wat ik regelmatig via AE bestel, dit keer toch een teleurstelling.

Dacht ff een paar rollerbal vullingen te bestellen. En ja, ze schrijven op zich prima, maar ze passen (net) niet in de rollerbal pennen die ik heb (3 verschillende geprobeerd)

Uiteraard een dispute ingediend en binnen 24 uur is die goedgekeurd en geld terug. Alleen een beetje raar, dat ik niet het hele bedrag ($ 3,32), maar net ietsje minder terug krijg ($3,03) . Geen idee waarom ze er toch iets vanaf halen. Het zijn ook geen verzendkosten o.i.d; die heb ik namelijk niet betaald ("free shipment")

Hier zie je de verschillen.
Een 'originele' Europese rollerbal vulling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2FrfJE3SRge8gct6F3JzxTDB/medium.jpg
6,2mm diameter

en de Chinese uitvoering:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2n1SV87vlGIyS1NG4c1eORWW/medium.jpg
6,4mm diameter. :-(
...en die krijg ik niet in mijn rollerbal pennen gewrot...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

@Wasabi! Op de factuur van PostNL stond dat ik belasting moest betalen omdat het product, een mok, van keramiek was en verder nog de afhandelingskosten. De belasting is berekend over de waarde die op het CN22 label stond namelijk 22 Euro.

Er wordt door de Douane volgens mij alleen gekeken naar de aanschafprijs, verzendkosten en verzekering. Hoewel ik mij situaties kan voorstellen dat een smartphone voor 22 Euro een beetje ongeloofwaardig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:04

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Chocoball schreef op zondag 21 april 2019 @ 11:17:
Daarop heb ik de Belastingtelefoon Douane gebeld en die gaven aan dat dit niet klopte, tot en met 22 Euro betaal je niks extra's.
Wow, ofwel dat is onlangs veranderd, ofwel de belastingdienst heeft dit lange tijd verkeerd verteld. Ik wist namelijk niet beter dan dat €21,99 belastingvrij was maar €22,00 belast en dat is ook hoe je het nu nog op de meeste niet-officiële websites ziet staan.

Maar als je op de belastingdienst.nl pagina's kijkt (onder andere jouw link), dan staat daar nu duidelijk dat €22,00 belastingvrij is en pas €22,01 belast.

Nog niet zo lang geleden heb ik op de PostNL pagina's gelezen dat als zij een fout maken bij de inklaring en je onterecht invoerrechten hebt moeten betalen, dat je dan die invoerrechten terug kunt krijgen, maar de aan PostNL betaalde kosten niet.

Regels kunnen blijkbaar veranderen. Of werd jouw mok niet door PostNL vervoerd/ingeklaard?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
kendo schreef op zondag 21 april 2019 @ 10:49:
[...]

Ik bestel al jaren exclusief bij AE. En tot februari dit jaar, maar 1x een dispuut aan hoeven maken. Maar sinds het Chinese nieuwjaar heb ik al 4x een dispuut aan moeten maken voor "cancelled by seller" orders. Ook allemaal toegewezen. Daarnaast nog een aantal beschadigde orders, bestellingen die pas na 2 maanden binnenkomen, en 1 niet aangekomen bestelling . Dus het eerste kwartaal van 2019 was het slechtste dat ik ooit heb meegemaakt bij AE.
Echter lijkt het nu weer wat genormaliseerd. Deze week weer 5 pakketjes binnengekomen, allemaal binnen 2 weken na bestelling.

Er zijn kennelijk periodes, dat het niet helemaal lekker loopt bij AE.
Ja het eerste kwartaal was wel kommer en kwel met de combinatie AliExpress / Yanwen inderdaad. Inmiddels is het inderdaad weer helemaal genormaliseerd met 3 tot 4 weken verzendtermijn. Sterker nog: waar in het verleden voor ons als ontvanger in de track&trace verborgen bleef dat het uiteindelijk nog wel eens met China Post mee ging (en waar je dus bij ontvangst vaak achter kwam) geeft Yanwen nu netjes in de track&trace steeds de trackingcode door van China Post wanneer het daar aan overgedragen is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

@aawe mwan Ja, mijn zending is afgehandeld door PostNL. De Douane heb ik niet gebeld over de te verwaarlozen waarde van 22 Euro maar waarom ik alsnog moest betalen voor keramieke goederen. Dat bleek niet correct.

In mijn bezwaar aan PostNL heb ik alle kosten teruggevraagd dus ook de afhandelingskosten. Foutje of niet, na 6 weken heb ik het volledige bedrag teruggestort teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 07:45
*knip* Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"

[ Voor 78% gewijzigd door Yorinn op 25-04-2019 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Waar kan ik de kosten vinden voor de bijbetaling van een product van https://nl.aliexpress.com...scm_id=1007.13339.90158.0 (duurste versie $150)
Bij invoercalculator werken ze met prijzen in Chinees geld, wat erg onduidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 11:07
mongkut schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:00:
Waar kan ik de kosten vinden voor de bijbetaling van een product van https://nl.aliexpress.com...scm_id=1007.13339.90158.0 (duurste versie $150)
Bij invoercalculator werken ze met prijzen in Chinees geld, wat erg onduidelijk is.
Dan zet je het land op VS voor $ ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Ik heb een discussie over levertijden richting China-shopping levertijdentopic verplaatst, gezien die daar beter past.

[ Voor 14% gewijzigd door Yorinn op 25-04-2019 22:21 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor de 1e keer schoenen besteld op AliExpress: gelukkig goed gegaan en het komt overheen, met de advertentie. Afgezien van de Photoshop productfoto's...

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/148m79x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2508bi0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/11ce9o3.jpg

Naar mijn gevoel is de kwaliteit best goed: zeg maar gerust, op het niveau van Van Haren. Geen premium, maar gewoon goed. Heb zelf wel de schoenen in de was gezet, waarmee ze direct een stuk mooier uitzien.

Schoenmaat heb ik gemeten op een blad papier en dat bleek de grootste maat te zijn, die ze verkopen.

Hier heb ik ze gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
@Verwijderd
Ziet er netjes uit ;)
Heb er zelf ook aan zitten denken het eens te proberen maar de stap nog niet durven zetten, misschien toch eens doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had van zoiets voor € 25 wil ik wel de gok nemen, want op AliExpress kom je ook nette schoenen nette tegen die € 50 of zelfs $ 100 kosten. Maar deze waren maar $ 26 :)

Als ik zie wat je voor dat geld in Nederland kan krijgen, dan ben ik zeer zeker tevreden. Dit zijn brogues en die kom je niet tegen bij Van Haren, alleen helemaal niet voor € 25 _/-\o_

PS je moet wel je voeten opmeten in cm's, want de maten zijn niet Europees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:40
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:54:
Ik heb voor de 1e keer schoenen besteld op AliExpress: gelukkig goed gegaan en het komt overheen, met de advertentie. Afgezien van de Photoshop productfoto's...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Naar mijn gevoel is de kwaliteit best goed: zeg maar gerust, op het niveau van Van Haren. Geen premium, maar gewoon goed. Heb zelf wel de schoenen in de was gezet, waarmee ze direct een stuk mooier uitzien.

Schoenmaat heb ik gemeten op een blad papier en dat bleek de grootste maat te zijn, die ze verkopen.

Hier heb ik ze gekocht.
En die gouden bolex kreeg je er gratis bij? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Brammos85 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:15:
[...]

En die gouden bolex kreeg je er gratis bij? ;)
Nee, ik wilde de productfoto's kopiëren: vond ik wel grappig :+ Vooral omdat er toch aardig gefotoshopped word.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/dlqn8j.jpg

Zoals op de foto komt niet eens in de buurt, nadat ik ze opgepoetst heb. Het oppoetsen zorgt wel voor net wat extra glans, maar op de foto zie je dat niet direct i.v.m. slecht daglicht. Andere foto's zijn met zaklamp aangenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
*knip* Dit was al gemeld in CopyCatz in "Het kleine 'Bouwsteentjes' topic" Om versplintering van de discussie te voorkomen, graag ook daar verder. ;)

[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 27-04-2019 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
*knip* Feedback op individuele moderaties mogen per DM naar de betreffende mod toe. Hier is het offtopic.

[ Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 27-04-2019 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 10:46
Iemand ervaring met de Xiaomi doorbell?

https://s.click.aliexpress.com/e/65cCbuc

Ziet er interessant uit. Alleen dat ie niet waterproof is houdt me tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Lennnn schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:32:

Dat is mijn Digoo ook niet, en toch houdt die 't al meer dan een jaar uit op m'n voordeur in weer en wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

edit: oeps, verkeerde topic |:(

[ Voor 95% gewijzigd door Raven op 29-04-2019 12:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door TravockMD op 29-04-2019 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TravockMD
Ik heb een keer gehad dat het in bulk naar Turkije ging en van daaruit met een nieuw tracking nummer verzonden werd naar Nederland. Misschien hier ook het geval?

Ontopic:

Ben benieuwd of deze dan bijvoorbeeld weer te gebruiken is in bijvoorbeeld HA of Domoticz. (En het liefst ook stabiel ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb hem toevallig gisteren besteld. Onze deurbel is kapot en een sipdeurbel vond ik te duur.

Niet waterproof is wel vreemd voor een deurbel. Dan moet ik er een dakje boven hangen :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Marzman schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:35:
[...]
Niet waterproof is wel vreemd voor een deurbel. Dan moet ik er een dakje boven hangen :p
Schaamteloze rip uit een ander chinashoppingtopic :
Hat-tip to shiznuts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

[...]
Niet waterproof is wel vreemd voor een deurbel.
Aangezien hij ontwikkeld is voor China is dat niet zo vreemd. Aangezien 90% in een flat of apartment woont zit de deur altijd binnen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 10:46
[...]

Ik heb hem toevallig gisteren besteld. Onze deurbel is kapot en een sipdeurbel vond ik te duur.

Ik heb hem ook maar besteld. Al doet ie het maar een half jaar, voor 42 Euro is het vast leuk speelgoed.

Overigens besteld bij Banggood met coupon smartbuyAI. Mocht nog iemand interesse hebben. Banggood is toch wel fijn met PDM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 21:27

Budha

Online ergo sum

Lennnn schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:23:
[...]

Ik heb hem ook maar besteld. Al doet ie het maar een half jaar, voor 42 Euro is het vast leuk speelgoed.

Overigens besteld bij Banggood met coupon smartbuyAI. Mocht nog iemand interesse hebben. Banggood is toch wel fijn met PDM. :)
Ook bij Banggood besteld, maar met een andere coupon, daarom 45 euro. Maar inderdaad een bedrag waar je nog eens durft te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
dodge_911 schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:35:
[...]

Dat is mijn Digoo ook niet, en toch houdt die 't al meer dan een jaar uit op m'n voordeur in weer en wind.
Ik heb die ook voor mijn ouders besteld, DIGOO SB-XYA, verbinding valt toch regelmatig weg, moet je opnieuw syncen. Ook de batterijen kan je niet vervangen. Terwijl op hun product pagina stond dat dat wel kon, zitten vastgelijmd, en met hele dunne draadjes. Auto opname bij beweging uitgezet, dan is je accu zo leeg.

Had toen ook 2x PKCELL ICR18650 (flathead) 2600mAh Li-ion batterijen en lader besteld, heb ik dus niks aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Wasabi! op 02-05-2019 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:54:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier heb ik ze gekocht.
Hier even nog op terugkomend: het leer is waarschijnlijk nep, dat heb ik proberen vast te stellen met de watertest. Als het water op het leer blijft liggen, dan is dat meestal een teken dat het nep is.

En dan nog over de maat: ze zijn toch zeker een halve of hele maat te groot. Maatje 47 was in mijn geval dus beter geweest, aangezien mijn voet 28.5cm lang is. Ik dacht echter voor de zekerheid een maatje groter te nemen, maar dat was achteraf gezien nergens nodig voor.

Al met al kan het dus toch best lastig zijn om schoenen via AliExpress te bestellen: je besteld ze of te klein of te groot en soms met geluk de juiste maat. Ik heb nog een tweede paar besteld, een Brogues Oxford en ik ben benieuwd hoe die uitvallen. Want uiteindelijk lijkt mij het verstandiger een maatje te groot, dan te klein bestellen.

PS wel echt extreem lastig om ze verkocht te krijgen, als de schoenen toch te klein of te groot zijn. Dus hou dit laatste in je achterhoofd: ondanks de lage prijs op AliExpress, krijg je ze uiteindelijk maar lastig doorverkocht :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasabi!
Verwijderd schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:08:
[...]

Hier even nog op terugkomend: het leer is waarschijnlijk nep, dat heb ik proberen vast te stellen met de watertest. Als het water op het leer blijft liggen, dan is dat meestal een teken dat het nep is.

En dan nog over de maat: ze zijn toch zeker een halve of hele maat te groot. Maatje 47 was in mijn geval dus beter geweest, aangezien mijn voet 28.5cm lang is. Ik dacht echter voor de zekerheid een maatje groter te nemen, maar dat was achteraf gezien nergens nodig voor.

Al met al kan het dus toch best lastig zijn om schoenen via AliExpress te bestellen: je besteld ze of te klein of te groot en soms met geluk de juiste maat. Ik heb nog een tweede paar besteld, een Brogues Oxford en ik ben benieuwd hoe die uitvallen. Want uiteindelijk lijkt mij het verstandiger een maatje te groot, dan te klein bestellen.

PS wel echt extreem lastig om ze verkocht te krijgen, als de schoenen toch te klein of te groot zijn. Dus hou dit laatste in je achterhoofd: ondanks de lage prijs op AliExpress, krijg je ze uiteindelijk maar lastig doorverkocht :(
Testen doe ik altijd met een aansteker op de markt (zeker in Istanbul), leer smelt namelijk niet. Verkopers zie je al moeilijk doen, yes yes, real leather. Als je schoenen koopt, gewoon lekker in Nederland halen, desnoods via amazon. Zelf originele Lacoste sneakers gehaald voor 25 euro, maat 44,5 tijdje geleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wasabi! schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:34:
[...]

Testen doe ik altijd met een aansteker op de markt (zeker in Istanbul), leer smelt namelijk niet. Verkopers zie je al moeilijk doen, yes yes, real leather. Als je schoenen koopt, gewoon lekker in Nederland halen, desnoods via amazon. Zelf originele Lacoste sneakers gehaald voor 25 euro, maat 44,5 tijdje geleden :)
Ja die test kan ik, maar dan zijn de schoenen niet meer verkoopbaar :X Het is uiteindelijk toch echt waar voor je geld vind ik. Echt leer zou je eigenlijk niet in deze prijsklasse mogen verwachten.

Overigens ben ik het eens, dat je schoenen toch beter in Nederland kan kopen. Vooral nette schoenen, want dan maakt een maatje groter of kleiner best een groot verschil. Bij Sneakers maakt het doorgaans niet veel uit, als ik een maatje groter of halve maar kleiner is.

Dat is mijn conclusie, na een weekend schoenen uitproberen voor onder mijn trouwpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Verwijderd schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:29:
[...]

Ja die test kan ik, maar dan zijn de schoenen niet meer verkoopbaar :X Het is uiteindelijk toch echt waar voor je geld vind ik. Echt leer zou je eigenlijk niet in deze prijsklasse mogen verwachten.

Overigens ben ik het eens, dat je schoenen toch beter in Nederland kan kopen. Vooral nette schoenen, want dan maakt een maatje groter of kleiner best een groot verschil. Bij Sneakers maakt het doorgaans niet veel uit, als ik een maatje groter of halve maar kleiner is.

Dat is mijn conclusie, na een weekend schoenen uitproberen voor onder mijn trouwpak.
Succes en gefeliciteerd, en zelfde als met een trouwpak, hoe vaak trek je die nog aan, hoef je geen hele dure schoenen voor te kopen als accessoire. :) Bij sneakers heb ik bij Vans dat de schoenen te smal zijn, dan maar een Puma, Lacoste, etc. die iets wijder zijn.

Trouwens, ik heb mijn gratis spullen van Digoo binnen een week binnen, had ik gewonnen. 1x digitale BBQ thermometer 3 kanaals DG-FT2303 (wat moet ik ermee), Digoo DG-Mini8 HD camera, Digoo DG-XED USB charger en Digoo DG-TH8805 weerstation.

[ Voor 11% gewijzigd door Wasabi! op 06-05-2019 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grq
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-09 00:44

grq

Net een wisseltruc meegemaakt op Aliexpress. Een verkoper biedt een product aan met Aliexpress Standard Shipping. Bij de shipping confirmation voert hij zo'n PostNL tracking nummer in (LX****NL). Vervolgens krijg ik een berichtje: oh nee, dit is het goede trackingnnummer: gevolgd door een YunExpress nummer.

Moet ik nog aan de bel trekken of maakt dit niet zoveel uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

grq schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:50:
Net een wisseltruc meegemaakt op Aliexpress. Een verkoper biedt een product aan met Aliexpress Standard Shipping. Bij de shipping confirmation voert hij zo'n PostNL tracking nummer in (LX****NL). Vervolgens krijg ik een berichtje: oh nee, dit is het goede trackingnnummer: gevolgd door een YunExpress nummer.

Moet ik nog aan de bel trekken of maakt dit niet zoveel uit?
Ik zie dat wel vaker: staat erbij het product dat het met China Ordinary Small Packages verzonden word. En vervolgens is het toch met Yanwen verzonden :( Frustrerend natuurlijk, maar zolang het aankomt ga ik mij er niet druk om maken.

Als het te laat aankomt, dan maak ik gewoon een dispuut aan.
Pagina: 1 ... 22 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic

Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU