Wat heeft dat gekost? Het ziet eruit alsof het op canvas geprint is en niet geschilderd. Echt geschilderd is ook wel te krijgen maar kost natuurlijk ook wat. Zelf haal ik m'n kunstwerken graag bij http://www.lyaan.de. Echt geschilderd, en optioneel opgespannen en met een laagje vernis.
Schilderen is nog een ander verhaal. Dieper terug in dit topic zijn de verschillende Chinese winkels te vinden die geschilderd werk leveren. Ook daarvan heb ik nog geen kwaliteit gezien.
Er is absoluut kwaliteit te vinden in China. Zeker Dafen in Shenzhen heeft een hoop ateliers die van alles voor je kunnen (na)maken op goede kwaliteit. Dus geen slecht geprinte zooi maar handwerk.Get!em schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:13:
Schilderen is nog een ander verhaal. Dieper terug in dit topic zijn de verschillende Chinese winkels te vinden die geschilderd werk leveren. Ook daarvan heb ik nog geen kwaliteit gezien.
Check voor de gein eens de docu film China's Van Gogh > https://chinasvangoghs.com/
Je kan het voor zo'n 21 euro krijgen.O88088 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:07:
Wat heeft dat gekost?
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ook daarvan heb ik nog geen kwaliteit gezien.
Klonk misschien een beetje gek van mij, maar ik bedoelde dat ik de kwaliteit nog niet ken. Mooi dat er dus ook goede tussen zitten.Kenzi schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:07:
[...]
Er is absoluut kwaliteit te vinden in China.
Inmiddels hebben ze 'soort van' aangegeven dat de telefoon nooit verstuurd is. Nu, na bij 2 maanden, hebben ze voorgesteld alsnog de telefoon te sturen. Ik heb geweigerd en m'n geld teruggevraagd. Dat hebben ze toegezegd. Ben benieuwd hoe lang dit weer gaat duren. Besteld op 27 dec., 'verstuurd' (zogenaamd) op 8 januari en dan dit als uitkomst. Ik koop geen duurdere spullen meer bij BangGood. Ben er klaar mee. Dan maar een paar tientjes meer betalen in Nederland. Geleverd in 1-3 dagen en gewoon garantie.krissie100 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 17:27:
[...]
Ik krijg altijd (2 keer) keurig mijn geld terug, maar ik vraag dat pas aan na 3 maanden ofzo.
Banggood blijft toch wel wel shop nummer één bij mij.
27 december zit nog onder de twee maanden, dus dat kan gewoon gebeuren.
Verwijderd
Wat is nou het verschil tussen deze? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Xiaomi Hybrid 2 Graphene Earphone Balanced Armature Dynamic Driver Headphone With Mic
Xiaomi Hybrid Pro Three Drivers Graphene Earphone Headphone With Mic
Xiaomi Dynamic Driver+Ceramics Driver Shallow In-ear Wired Earphone Headphone With Mic
XIAOMI BRE01JY Dual Driver In-ear Earphone with Microphone Line Control
Xiaomi Hybrid 2 Graphene Earphone Balanced Armature Dynamic Driver Headphone With Mic
Xiaomi Hybrid Pro Three Drivers Graphene Earphone Headphone With Mic
Xiaomi Dynamic Driver+Ceramics Driver Shallow In-ear Wired Earphone Headphone With Mic
XIAOMI BRE01JY Dual Driver In-ear Earphone with Microphone Line Control
Als het maar een paar tientjes waren dan had ik nooit Banggood.com leren kennen!Villager schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:13:
Inmiddels hebben ze 'soort van' aangegeven dat de telefoon nooit verstuurd is. Nu, na bij 2 maanden, hebben ze voorgesteld alsnog de telefoon te sturen. Ik heb geweigerd en m'n geld teruggevraagd. Dat hebben ze toegezegd. Ben benieuwd hoe lang dit weer gaat duren. Besteld op 27 dec., 'verstuurd' (zogenaamd) op 8 januari en dan dit als uitkomst. Ik koop geen duurdere spullen meer bij BangGood. Ben er klaar mee. Dan maar een paar tientjes meer betalen in Nederland. Geleverd in 1-3 dagen en gewoon garantie.
Tot nu toe is alles wat ik heb besteld gewoon aangekomen dus er is een grote kans dat mijn volgende telefoon ook straks bij Banggood.com vandaan komt...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Misschien hebben wij dan teveel streepjes achter onze naam ofzo want het komt gewoon niet of ze negeren je structureel, net zoals bij Zapals.nero355 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:39:
[...]
Als het maar een paar tientjes waren dan had ik nooit Banggood.com leren kennen!
Tot nu toe is alles wat ik heb besteld gewoon aangekomen dus er is een grote kans dat mijn volgende telefoon ook straks bij Banggood.com vandaan komt...
Voor mij geen Banggood en Zapals meer. 1x maar nooit meer, wat een flut bedrijven zijn dat.
Voor het eerst ga ik nu meemaken dat ik iets niet ontvang binnen 60 dagen van BangGood. Het gaat om 2 frames voor micro drones. Gezien de ervaring die ik met BangGood heb ga ik er vanuit dat het snel en goed afgehandeld gaat worden.
Ik bestel veel bij BangGood. Bijvoorbeeld de Wowstick die ik 9 februari heb besteld. Deze zal morgen bij mij geleverd worden.
Wat mij betreft biedt BangGood over het algemeen betere service dan AliExpress.
Ik bestel veel bij BangGood. Bijvoorbeeld de Wowstick die ik 9 februari heb besteld. Deze zal morgen bij mij geleverd worden.
Wat mij betreft biedt BangGood over het algemeen betere service dan AliExpress.
Eens! En dan heb ik nog een VIP4 status. Blijkt van nul en generlei waarde. Vervolgens laat ik iets versturen met 'EU Priority line', ook een nietszeggende term. Normale bestellingen doen er 4-5 weken over. EU Priority Line dus zomaar 5-6 weken of nog langer (en in mijn geval helemaal NIET).schumi2004 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 23:04:
[...]
Misschien hebben wij dan teveel streepjes achter onze naam ofzo want het komt gewoon niet of ze negeren je structureel, net zoals bij Zapals.
Voor mij geen Banggood en Zapals meer. 1x maar nooit meer, wat een flut bedrijven zijn dat.

Waardeloos!
Ik heb nergens last van... krijg altijd keurig en netjes mijn geld terug mocht het echt lang duur.Villager schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:35:
[...]
Eens! En dan heb ik nog een VIP4 status. Blijkt van nul en generlei waarde. Vervolgens laat ik iets versturen met 'EU Priority line', ook een nietszeggende term. Normale bestellingen doen er 4-5 weken over. EU Priority Line dus zomaar 5-6 weken of nog langer (en in mijn geval helemaal NIET).![]()
Waardeloos!
EU Priority line is trouwens niet snel, alleen ontkomt je de importkosten etc. voor snelheid moet je priority direct mail hebben.
Ben ik benieuwd: als VIP4 user bestel je er heel veel, of heb je 1x een hele dure bestelling geplaatst?Villager schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:35:
[...]
Eens! En dan heb ik nog een VIP4 status. Blijkt van nul en generlei waarde. Vervolgens laat ik iets versturen met 'EU Priority line', ook een nietszeggende term. Normale bestellingen doen er 4-5 weken over. EU Priority Line dus zomaar 5-6 weken of nog langer (en in mijn geval helemaal NIET).![]()
Waardeloos!
Haha, de hoeveelheid valt wel mee (~35 bestellingen), maar wel 2 duurdere artikelen:Bugs3 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 19:29:
[...]
Ben ik benieuwd: als VIP4 user bestel je er heel veel, of heb je 1x een hele dure bestelling geplaatst?
1) Een Xiaomi tablet die dus defect was bij aankomst en die ik retour mocht sturen (bijna 2 maanden op m'n geld moeten wachten) en
2) recent dus een Xiaomi Mi 8 smartphone (die nooit is verstuurd en waar ik nu dus bezig ben om ook m'n geld terug te krijgen). Waarschijnlijk gaat dit ook weer 2 maanden duren.
Ben een beetje hardleers vrees ik

[ Voor 3% gewijzigd door Villager op 22-02-2019 14:59 ]
Zie dat dit bericht 3 likes heeft dus er zijn meer mensen met deze ervaring?LordSinclair schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:26:
[...]
Hou er rekening mee dat de Chinezen een weigering wel als een succesvolle aflevering zien. Dus dat je geen geld terug krijgt.
Zit met hetzelfde, een telefoon gekocht via Aliexpress en kreeg net een Postnl brief om gegevens van het pakket te verstrekken, voor btw en inklaring te bepalen etc.
Toevallig nu is dezelfde telefoon in de aanbieding in NL, dus twijfel erover om het pakje te weigeren, en ging er eigenlijk van uit dat ik dan (uiteindelijk) het geld wel terug zou krijgen.
Aankoop is gedaan met creditcard (mastercard), maakt dat misschien iets uit voor het terugkrijgen 't geld?
Parcel status op aliexpress staat ook al op 'in customs clearing' dus ze zijn daar goed op de hoogte.
Als ze het inderdaad niet accepteren voor refund dan neem ik m'n verlies maar, was een telefoon van ~120€ dus dat valt ook allemaal wel mee
Verwijderd
Volgens mij is al veelvuldig gepraat over wat de gemiddelde tweaker vindt van dit soort gedrag. En dat is niet positief.....ps4mm schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:35:
[...]
Zie dat dit bericht 3 likes heeft dus er zijn meer mensen met deze ervaring?
Zit met hetzelfde, een telefoon gekocht via Aliexpress en kreeg net een Postnl brief om gegevens van het pakket te verstrekken, voor btw en inklaring te bepalen etc.
Toevallig nu is dezelfde telefoon in de aanbieding in NL, dus twijfel erover om het pakje te weigeren, en ging er eigenlijk van uit dat ik dan (uiteindelijk) het geld wel terug zou krijgen.
Aankoop is gedaan met creditcard (mastercard), maakt dat misschien iets uit voor het terugkrijgen 't geld?
Parcel status op aliexpress staat ook al op 'in customs clearing' dus ze zijn daar goed op de hoogte.
Als ze het inderdaad niet accepteren voor refund dan neem ik m'n verlies maar, was een telefoon van ~120€ dus dat valt ook allemaal wel mee
Beetje kansloos natuurlijk...ps4mm schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:35:
[...]
Zie dat dit bericht 3 likes heeft dus er zijn meer mensen met deze ervaring?

Oke duidelijk, nevermind dan! NextVerwijderd schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:54:
[...]
Volgens mij is al veelvuldig gepraat over wat de gemiddelde tweaker vindt van dit soort gedrag. En dat is niet positief.....
Ik wil deze media speler bestellen
Ik zie op het fok forum dat als je bij Gearbest besteld bij een fast warenhuis, dat je dan geen douanekosten hebt.
Die fast methode, is dat hetzelfde als expedited shipping?
Ik zie op het fok forum dat als je bij Gearbest besteld bij een fast warenhuis, dat je dan geen douanekosten hebt.
Fast is vanuit een warenhuis in de EU. Dus geen douanekosten en snellere bezorginggreatgonzo schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:48:
Ik wil deze media speler bestellen
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
ok.. maar het kan dus zijn dat ze dat niet voor alle producten aanbieden?Kodess schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:50:
[...]
Fast is vanuit een warenhuis in de EU. Dus geen douanekosten en snellere bezorging
sterker nog, het is een heel klein aanbod wat in FAST warenhuizen ligt. Vooral goedverkopende artikelen hebben ze daar liggen, en dan natuurlijk wel voor een "EU premie"greatgonzo schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:08:
[...]
ok.. maar het kan dus zijn dat ze dat niet voor alle producten aanbieden?
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Is er iemand hier die de afgelopen dagen iets op Aliexpress iets heeft besteld en wel bevestigingsmailtjes heeft gehad ? Ik heb op 26 februari en 2 maart iets besteld maar kreeg bij beide orders geen bevestigingsmails.
Normaal krijg ik een mail als de order is betaald of als die verzonden is. De order van 26 februari is bijv. al verzonden maar geen bevestigingsmail dus. De order van 2 maart is betaald maar ook geen mail.
In mijn account staat alles gewoon aan en ik heb nog voor de zekerheid mijn spam folder en filter bekeken maar daar ligt het ook niet aan,
Normaal krijg ik een mail als de order is betaald of als die verzonden is. De order van 26 februari is bijv. al verzonden maar geen bevestigingsmail dus. De order van 2 maart is betaald maar ook geen mail.
In mijn account staat alles gewoon aan en ik heb nog voor de zekerheid mijn spam folder en filter bekeken maar daar ligt het ook niet aan,
Yep, ik.dcell schreef op zondag 3 maart 2019 @ 03:36:
Is er iemand hier die de afgelopen dagen iets op Aliexpress iets heeft besteld en wel bevestigingsmailtjes heeft gehad ?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
@dcell Of je die mailtjes nou wel of niet gehad hebt, maakt toch weinig uit?
Je kunt toch de status van je orders checken bij AE?
Status is inderdaad te checken bij Aliexpress maar ik vond het vreemd dat van de een op de andere dag ik geen mailtjes meer kreeg. Ik dacht misschien is er wat veranderd bij Aliexpress maar het ligt dus aan mijn account of email.ehtweak schreef op zondag 3 maart 2019 @ 09:50:
@dcell Of je die mailtjes nou wel of niet gehad hebt, maakt toch weinig uit?
Het gaat er heel wispelturig aan toe. De ene periode ontvang ik wel pushberichten en mails van statusupdates en chatberichten en de andere periode (zoals de laatste paar weken) totaal niet. Afijn. Ik kijk vrijwel elke dag wel even in de app en dan merk ik de meeste updates daar wel op.dcell schreef op zondag 3 maart 2019 @ 03:36:
Is er iemand hier die de afgelopen dagen iets op Aliexpress iets heeft besteld en wel bevestigingsmailtjes heeft gehad ? Ik heb op 26 februari en 2 maart iets besteld maar kreeg bij beide orders geen bevestigingsmails.
*knip* Het vragen naar ervaringen is niet de bedoeling. Al helemaal niet van clones.
[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 03-03-2019 16:36 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Bij mij is dat ook zo, en nog wat geks erbij ook.dcell schreef op zondag 3 maart 2019 @ 03:36:
Ik probeerde wat te bestellen en te betalen met mijn creditcard en na ongeveer een half uur was de order op closed gezet met de mededeling dat ze dat om veiligheidsredenen hadden gedaan.
Toen ik hetzelfde weer ging bestellen en betaalde met iDeal is de bestelling wel geaccepteerd.
He's got a magnet!!! Everybody BACKUP!!!!!!!!
Ik heb vandaag iets geprobeerd te bestellen en af te rekenen met iDeal en krijg ook status:closed op de orders. Ook iets over security reasons. Maar ze hebben wel het geld afgeschreven. Lekker bezig, AliExpressgwreijman schreef op zondag 3 maart 2019 @ 15:48:
[...]
Bij mij is dat ook zo, en nog wat geks erbij ook.
Ik probeerde wat te bestellen en te betalen met mijn creditcard en na ongeveer een half uur was de order op closed gezet met de mededeling dat ze dat om veiligheidsredenen hadden gedaan.
Toen ik hetzelfde weer ging bestellen en betaalde met iDeal is de bestelling wel geaccepteerd.

Je moet dan ook niet direkt betalen via iDeal op dat soort plekken, maar via PayPal en dan het liefst die ook nog eens aan een Creditcard koppelen : Zo heb je twee plekken waar je de boel kan blokkeren of een klacht indienen!Tigerblood schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:24:
Ik heb vandaag iets geprobeerd te bestellen en af te rekenen met iDeal en krijg ook status:closed op de orders. Ook iets over security reasons. Maar ze hebben wel het geld afgeschreven. Lekker bezig, AliExpress
En op de rekening waar het geld uiteindelijk vanaf wordt gehaald zo min mogelijk geld laten staan!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Gaat over AliExpress, niet over een of andere random Chinese webshop. Bij AliExpress kun je ook niet betalen via PayPal. Het is Credit Card of iDeal.nero355 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:00:
[...]
Je moet dan ook niet direkt betalen via iDeal op dat soort plekken, maar via PayPal en dan het liefst die ook nog eens aan een Creditcard koppelen : Zo heb je twee plekken waar je de boel kan blokkeren of een klacht indienen!
En op de rekening waar het geld uiteindelijk vanaf wordt gehaald zo min mogelijk geld laten staan!
[ Voor 8% gewijzigd door Tigerblood op 04-03-2019 20:23 ]
Ik heb hier tot op heden nog geen (echte) problemen gehad met iDeal betalingen op AliExpress.Tigerblood schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:22:
[...]
Gaat over AliExpress, niet over een of andere random Chinese webshop. Bij AliExpress kun je ook niet betalen via PayPal. Het is Credit Card of iDeal.
2x gehad dat de betaling wel was gedaan maar bij Ali de order nog steeds als wachtend op betaling stond. Eerste keer had ik per ongeluk nog een keer betaald omdat ik dacht dat het niet was gelukt (dus 2x betaald) Na een paar dagen zag ik dat het geld van 1 betaling netjes was teruggestort.
En de tweede keer dat het mis ging, was de status na een korte tijd aangepast als "betaald".
Dat is afhankelijk van je bestelling. Bij sommige bestellingen kan je wel met Paypal betalen. Echter komt er dan wel een x percentage aan toelage bij vanwege betaling met Paypal.Tigerblood schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:22:
[...]
Gaat over AliExpress, niet over een of andere random Chinese webshop. Bij AliExpress kun je ook niet betalen via PayPal. Het is Credit Card of iDeal.
https://allesaliex.nl/aliexpress-paypal/
[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 05-03-2019 11:36 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Vandaag nog een keer geprobeerd. Deze keer via de app en gekozen voor Klarna als betaalmethode. Zelfde euvel.
Ik heb toen de order opgesplitst per seller, en toen kon ik één order ineens wel betalen met iDeal. Het lijkt erop dat éen seller gewoon alles geblokkeerd heeft. Of het heeft iets te maken met een site-wide coupon die automatisch wordt toegepast. Geen idee. Ik kwam nu niet eens tot het iDeal scherm. Rare Chinezen...
Ik heb toen de order opgesplitst per seller, en toen kon ik één order ineens wel betalen met iDeal. Het lijkt erop dat éen seller gewoon alles geblokkeerd heeft. Of het heeft iets te maken met een site-wide coupon die automatisch wordt toegepast. Geen idee. Ik kwam nu niet eens tot het iDeal scherm. Rare Chinezen...
[ Voor 25% gewijzigd door Tigerblood op 05-03-2019 17:10 ]
*knip* Zoals ook in de topicwaarschuwing staat, is het vragen naar ervaringen niet de bedoeling. Ook niet naar kortingscodesites die niet specifiek gericht zijn op Chinese webshops.
[ Voor 73% gewijzigd door Yorinn op 07-03-2019 12:22 ]
Het verkrijgen van een Dahua camera begint nu toch wel een heel apart verhaal te worden. Nadat mijn bestelling van eind oktober na een kleine 3 maanden in het niets verdwenen leek te zijn en ik mijn geld terug had (dat ging vrij snel) heb ik een tweede poging gedaan de camera te bestellen bij een andere verkoper. Na 2 weken was deze nog steeds niet verzonden dus een berichtje naar de verkoper met de vraag hoe het zit. Krijg ik antwoord dat het pakket niet door de douane was geraakt, en dat het ging teruggestuurd worden naar de verkoper
Met ook de opmerking erbij:
Waarom zou zo'n pakket niet door de douane geraken in China, ze gaan toch hun eigen export niet beginnen tegenhouden?
Ja eigenlijk wil ik liefst gewoon eindelijk die camera thuis krijgen. Zou ik bij een derde verkoper meer geluk hebben dan?I understand if you would like to cancel the order and get the refund to buy from Other sellers if you want
Waarom zou zo'n pakket niet door de douane geraken in China, ze gaan toch hun eigen export niet beginnen tegenhouden?
Heb je dit topic gelezen?teaser schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:03:
Het verkrijgen van een Dahua camera begint nu toch wel een heel apart verhaal te worden. Nadat mijn bestelling van eind oktober na een kleine 3 maanden in het niets verdwenen leek te zijn en ik mijn geld terug had (dat ging vrij snel) heb ik een tweede poging gedaan de camera te bestellen bij een andere verkoper. Na 2 weken was deze nog steeds niet verzonden dus een berichtje naar de verkoper met de vraag hoe het zit. Krijg ik antwoord dat het pakket niet door de douane was geraakt, en dat het ging teruggestuurd worden naar de verkoperMet ook de opmerking erbij:
[...]
Ja eigenlijk wil ik liefst gewoon eindelijk die camera thuis krijgen. Zou ik bij een derde verkoper meer geluk hebben dan?
Hier staat prima info in over een betrouwbare verkoper van Dahua cameras.
Ik heb daar zelf ook mijn camera gekocht, snelle levering in één week en geen import/douane kosten.
Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2
Ja, maar niet helemaal 
Zo ben ik ook op Dahua terechtgekomen. Ook het IP cam talk forum heb ik wat uitgespit toen, en Andy blijkt daar inderdaad een goede reputatie te hebben. Nu weet ik niet meer wat me had doen beslissen om gewoon op ali te bestellen al die maanden geleden.
Nog een weekje wachten, indien geen verandering order cancelen en Andy eens contacteren. Merci voor de tip, ik was het alweer vergeten.
Zo ben ik ook op Dahua terechtgekomen. Ook het IP cam talk forum heb ik wat uitgespit toen, en Andy blijkt daar inderdaad een goede reputatie te hebben. Nu weet ik niet meer wat me had doen beslissen om gewoon op ali te bestellen al die maanden geleden.
Nog een weekje wachten, indien geen verandering order cancelen en Andy eens contacteren. Merci voor de tip, ik was het alweer vergeten.
Wie nog wat wil bestellen bij BangGood, kan daarbij de volgende coupons gebruiken voor de daarbij vermelde korting:
Ze komen echter wel van mijn contactpersoon bij BG vandaan.
Doe er je voordeel mee!
of moet deze eerder in Meld hier uw kortingscodes/coupons V2
- 9% OFF Site-Wide coupon code:9OFFSP (valid from 13th -15th)
- Xiaomi: 6% OFF coupon code:6OFFXM (valid from 4th- 15th)
- Eachine:10% OFF coupon code:10BW3C (valid from 4th- 15th)
- Creality:6% OFF coupon code:d76dd1 (valid from 4th- 15th)
- 8% off coupon code for electronic: 8%Newele (valid from 4th- 15th)
Ze komen echter wel van mijn contactpersoon bij BG vandaan.
Doe er je voordeel mee!
[ Voor 11% gewijzigd door dodge_911 op 07-03-2019 15:03 ]
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Andy heeft ook een shop op Ali dus als je direct daar besteld had was het vast wel goed gegaan.teaser schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:43:
Ja, maar niet helemaal
https://www.aliexpress.com/store/1200032
Dit past beter in [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3, om die reden heb ik je kortingscodes ook hierheen verplaatst.dodge_911 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:00:
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
OkYorinn schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:24:
[...]
[mbr]Dit past beter in [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3, om die reden heb ik je kortingscodes ook hierheen verplaatst. ;)[/]
Nog twee voor BG dan, net gevonden in een Skype-bericht :
10% OFF Site-Wide Coupon: 10OFFSP Period: Mar.4 10:00am-Mar.15 24:00am
Is wat beter dan die 9% voor 2 dagen
en ook nog :
10% OFF BlitzWolf Coupon : 10BW3C Period: Mar.4 10:00am-Mar.15 24:00am
[ Voor 12% gewijzigd door dodge_911 op 08-03-2019 11:40 ]
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
*knip* Ik mis hier toch echt eigen inzet.
[ Voor 78% gewijzigd door Yorinn op 09-03-2019 20:12 ]
*knip* Feedback op individuele moderaties mogen per DM naar de betreffende moderator toe. Hier is het offtopic.
[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 09-03-2019 23:13 ]
Ik weet niet wat er aan de hand is met Aliexpress verkopers, maar ik heb de afgelopen maand meer disputes aangemaakt dan in de afgelopen 4 jaar. Verkeerde spullen geleverd, winkels die niks opsturen. Slechte kwaliteit....krijg ze altijd terug maar vraag me af wat dit doet met mijn 'reputatie' als koper.
[ Voor 4% gewijzigd door m3gA op 11-03-2019 13:25 ]
Tot vorige maand had ik nog nooit een dispute moeten openen, ondertussen al 2 maal. Toegegeven, zo'n actieve ali-klant ben ik wel nooit geweest.
m3gA schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:25:
Ik weet niet wat er aan de hand is met Aliexpress verkopers, maar ik heb de afgelopen maand meer disputes aangemaakt dan in de afgelopen 4 jaar. Verkeerde spullen geleverd, winkels die niks opsturen. Slechte kwaliteit....krijg ze altijd terug maar vraag me af wat dit doet met mijn 'reputatie' als koper.
Idem hier.teaser schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:13:
Tot vorige maand had ik nog nooit een dispute moeten openen, ondertussen al 2 maal. Toegegeven, zo'n actieve ali-klant ben ik wel nooit geweest.
Het lijkt wel alsof er na het chinees nieuwjaar iets gebeurd is waardoor alles mis gaat.
Het staat nog net niet op het lijstje van "HIER NIETS MEER BESTELLEN" maar komt aardig in de buurt.
hopelijk trekt het dan weer snel aan. Ben een redelijk actieve Ali koper maar dit valt vies tegen.schumi2004 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:18:
[...]
[...]
Idem hier.
Het lijkt wel alsof er na het chinees nieuwjaar iets gebeurd is waardoor alles mis gaat.
Het staat nog net niet op het lijstje van "HIER NIETS MEER BESTELLEN" maar komt aardig in de buurt.
Het duurt met name erg lang voordat de spullen binnen zijn en een pakketje wat volgens de DHL in Eindhoven is afgeleverd ipv bij mij thuis. Men is wel erg gemakkelijk met het verlengen van de buyer protection termijn. De meesten duren bij mij nog dik 30 dagen, maar hoop dat de spullen een beetje vlot binnenkomen, dan kan ik er mee aan de slag.
Ik zit er aan te denken om deze soundbar te kopen:
https://www.banggood.com/...ID=48125&cur_warehouse=HK
Met kortingscode "f2ea0b" komt dat op zo'n 80 euro.
Echter kan ik niet kiezen voor PDM, maar wel voor eu priority line.
Klopt het dat je hier ook geen douane kosten hebt? (en indien wel dat BG dit vergoed?) Of is dit heel wat anders?
Alvast bedankt
Edit:
Klopt het dat je hier ook geen douane kosten hebt? (en indien wel dat BG dit vergoed?) Of is dit heel wat anders?
Alvast bedankt
Edit:
Inmiddels al in gebruik? Hoe bevalt hij?alaintje schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 18:49:
Ik heb ook pakketjes welke waren geannuleerd door douane maar zijn aangekomen.
En andere pakketjes hangen al een maand op shipped.
Maar waar ik echt op wacht is de blitzwolf bw-sdb2 die vandaag is aangekomen in NL en dus misschien al morgen hier is.
Kijk er echt ontzettend naar uit!
Op internet zijn er nog steeds geen recensies van. Had die echt wel al verwacht.
De release heeft best een tijdje geduurd vind ik.
[ Voor 37% gewijzigd door fifa4ever op 14-03-2019 13:27 ]
Al jarenlang bestel ik spulletjes in China. Vandaag kreeg ik een levering die ik heb verwisseld met een bijna dezelfde bestelling van een andere leverancier. Ik dacht dat het van Aliexpress afkwam, maar dat klopt niet. Nu ben ik te vlug geweest en voor de eerste keer een dispuut gestart bij Ali, terwijl de levering van Ebay afkomstig was.
Stom, stom, stom, maar hoe kan ik dit dispuut verwijderen? Ik heb alles afgezocht op de site van Ali, maar ik kom er niet uit.
Iemand een idee?
Stom, stom, stom, maar hoe kan ik dit dispuut verwijderen? Ik heb alles afgezocht op de site van Ali, maar ik kom er niet uit.
Iemand een idee?
3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.
Wellicht helpt het om even met Ali te chatten.Schinnen-groen schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:05:
Al jarenlang bestel ik spulletjes in China. Vandaag kreeg ik een levering die ik heb verwisseld met een bijna dezelfde bestelling van een andere leverancier. Ik dacht dat het van Aliexpress afkwam, maar dat klopt niet. Nu ben ik te vlug geweest en voor de eerste keer een dispuut gestart bij Ali, terwijl de levering van Ebay afkomstig was.
Iemand een idee?
Oh, ik kan mij herinneren dat het gewoon mogelijk is om iemand persoonlijk aan de lijn te krijgen.Schinnen-groen schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:19:
[...]
Geprobeerd, dan kreeg ik een vraaggestuurd computerprogramma voor de kiezen.
[ Voor 19% gewijzigd door xileS op 14-03-2019 16:20 ]
Geprobeerd, dan kreeg ik een vraaggestuurd computerprogramma voor de kiezen.xileS schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:17:
[...]
Wellicht helpt het om even met Ali te chatten.
3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.
Zit er niet een optie binnen je dispuut deze te cancellen ?
Hoe probeer je het overigens? Mobiel of website?
Website. Nergens een "cancel-button" te ontdekken.schumi2004 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:27:
Zit er niet een optie binnen je dispuut deze te cancellen ?
Gelukt!!
Lezen is een kunst..
[ Voor 8% gewijzigd door Schinnen-groen op 14-03-2019 16:39 ]
Voor 80 euro zou ik hem zeker kopen, het is niet de meest gebalanceerde en meest geweldige soundbar die je kunt kopen. Maar hij levert je denk ik wel de allerbeste geluidskwaliteit/prijs verhouding. Hij is een stuk beter dan de bw-sb1 in ieder geval.fifa4ever schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:01:
Ik zit er aan te denken om deze soundbar te kopen:
Alvast bedankt
Edit:
[...]
Inmiddels al in gebruik? Hoe bevalt hij?
Moet je per se inloggen voor die kortingscode? Ik kan hem namelijk niet zo direct gebruiken.
Absoluut relatief, relatief absoluut.
hmmm, geen beste beurt voor Gearbest. Ziet er uit als een flink datalek.
[ Voor 11% gewijzigd door bszz op 14-03-2019 18:42 ]
Verwijderd
Klopt, is wel enorm groot en schrok er wel van.bszz schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:41:
Hopelijk zijn ze nu wel zsm bezig met een fix.
Ook niet de eerste keer dat Gearbest steken laat vallen m.b.t. security van klantgegevens...bszz schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:41:
https://www.androidauthor...-hack-leak-breach-825005/
Verwijderd
Nee, maar als je in 2017 een account had, dan heb je die nu nog steeds.Tigerblood schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:32:
[...]
Ook niet de eerste keer dat Gearbest steken laat vallen m.b.t. security van klantgegevens...
https://www.androidauthor...-hack-leak-breach-825005/
Het is wel verschrikkelijk slecht dat ze het systeem niet dichten na meerdere meldingen.
Maar wat doe je er aan? Je kunt je account wel proberen te sluiten, maar die data liggen al op straat. En zelfs als je je account sluit, wie zegt dat ze de data daadwerkelijk verwijderen? Totaal geen vertrouwen meer in Gearbest nu.Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:38:
[...]
Nee, maar als je in 2017 een account had, dan heb je die nu nog steeds.
Het is wel verschrikkelijk slecht dat ze het systeem niet dichten na meerdere meldingen.
Verwijderd
Dat ben ik compleet met je eens.Tigerblood schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:42:
[...]
Maar wat doe je er aan? Je kunt je account wel proberen te sluiten, maar die data liggen al op straat. En zelfs als je je account sluit, wie zegt dat ze de data daadwerkelijk verwijderen? Totaal geen vertrouwen meer in Gearbest nu.
Ik vraag me ook af of de database continu unencrypted wordt bijgewerkt, of dat het 'oude records / dumps' zijn.
Zojuist even contact gezocht met de Gearbest support. Kreeg eerst een standaard antwoord over dat Gearbest goed beveiligd is door middel van McAfee en Paypal...
Na doorgezeurd te hebben kreeg ik het volgende antwoord: ''Rest assured that Gearbest will take all the actions needed to fix this matter.''
Lijkt dus nog steeds niet opgelost te zijn. Namen het via de support chat ook niet serieus. Jammer, volgende keer ergens anders bestellen.

Lijkt dus nog steeds niet opgelost te zijn. Namen het via de support chat ook niet serieus. Jammer, volgende keer ergens anders bestellen.
Via Aliexpress een bestelling gedaan, deze is na 5 dagen nog niet verzonden. Ik stuur een bericht naar de verkoper, deze geeft aan dat het product niet op voorraad is en of ik daarop wil wachten. Hiermee cancel ik de bestellen en met de reden dat het product niet op voorraad is.
Hierop krijg ik de volgende afwijzing:
The seller has rejected your request to cancel Order No. 111. Reasons for Rejection: friend, please choose "other reason"for cancel order, thanks inadvance..
If you still want to cancel this order, please discuss terms with the seller before your order is shipped.
Hoe kan ik Alie berichten om de order als nog te cancelen om de juiste reden?
The seller has rejected your request to cancel Order No. 111. Reasons for Rejection: friend, please choose "other reason"for cancel order, thanks inadvance..
If you still want to cancel this order, please discuss terms with the seller before your order is shipped.
Oke, thx!alaintje schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:49:
[...]
Voor 80 euro zou ik hem zeker kopen, het is niet de meest gebalanceerde en meest geweldige soundbar die je kunt kopen. Maar hij levert je denk ik wel de allerbeste geluidskwaliteit/prijs verhouding. Hij is een stuk beter dan de bw-sb1 in ieder geval.
Moet je per se inloggen voor die kortingscode? Ik kan hem namelijk niet zo direct gebruiken.
Dat denk ik dan ja, het is in ieder geval geen persoonlijke code.
Verwijderd
Gewoon doen wat de verkoper je vraagt: je moet het niet moeilijker maken, dan daadwerkelijk nodig is. Als je zijn instructie volgt, dan zal de verkoper je annulering gewoon accepteren.PerlinNoise schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:02:
Ze vragen dit i.v.m. de beoordeling of dergelijke die ze van AliExpress krijgen: bij een dispuut krijg ik ook weleens van dit soort specifieke instructies. Heeft denk ik met statistieken te maken...
" Ze vragen dit i.v.m. de beoordeling "Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:54:
[...]
Gewoon doen wat de verkoper je vraagt: je moet het niet moeilijker maken, dan daadwerkelijk nodig is. Als je zijn instructie volgt, dan zal de verkoper je annulering gewoon accepteren.
Ze vragen dit i.v.m. de beoordeling of dergelijke die ze van AliExpress krijgen: bij een dispuut krijg ik ook weleens van dit soort specifieke instructies. Heeft denk ik met statistieken te maken...
Daarom ga ik er niet mee akkoord. Hij probeert onder een slechte beoordeling uit te komen.
Of je verwachtingen liggen wat te hoog; bij Ali e.d. moet je er gewoon rekening mee houden dat je de spullen pas na 30 tot 60 dagen in huis hebt. Na 5 dagen nog niet verstuurd is misschien wat langer dan de meeste shops maar niet heel ongebruikelijk?PerlinNoise schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:55:
[...]
" Ze vragen dit i.v.m. de beoordeling "
Daarom ga ik er niet mee akkoord. Hij probeert onder een slechte beoordeling uit te komen.
Verwijderd
Jij wilt toch annuleren of niet? De verkoper mag dat gewoon weigeren, al gebeurd dat naar mijn ervaring niet erg vaak. Meestal word een annulering gewoon geaccepteerd.PerlinNoise schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:55:
[...]
" Ze vragen dit i.v.m. de beoordeling "
Overigens ben ik het eens met de reactie boven mij: bij AliExpress dien je soms gewoon wat geduld te hebben! En wat zijn 6 dagen? Uiteindelijk wacht je als je pech hebt toch dik twee maanden op je pakketjes, en komen ze binnen als je zelf in China bent

Aliexpress support via twitter is erg behulpzaam https://twitter.com/AliExpress_ENSchinnen-groen schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:19:
[...]
Geprobeerd, dan kreeg ik een vraaggestuurd computerprogramma voor de kiezen.
Geen Twitter, geen Feestboek, heerlijk!m3gA schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:56:
[...]
Aliexpress support via twitter is erg behulpzaam https://twitter.com/AliExpress_EN
Ik heb ook geen facebook maar twitter is een ideale tool om service af te dwingen bij bedrijvenSchinnen-groen schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:55:
[...]
Geen Twitter, geen Feestboek, heerlijk!
Als je nog even wacht wordt deze automatisch gecanceled. Meestal als er binnen 8 dagen niet verzonden is.PerlinNoise schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:02:
Via Aliexpress een bestelling gedaan, deze is na 5 dagen nog niet verzonden. Ik stuur een bericht naar de verkoper, deze geeft aan dat het product niet op voorraad is en of ik daarop wil wachten. Hiermee cancel ik de bestellen en met de reden dat het product niet op voorraad is.
Kun je zien bij je order.
Ik weet niet of dit hier goed staat. Probeer iets te bestellen bij DX.com, maar krijg het niet voor elkaar. Krijg continu de melding "As your order is being sent from overseas, please enter a shipping address using only English letters."
Heb alleen normale letters en cijfers in mijn adres zitten.
Heb alleen normale letters en cijfers in mijn adres zitten.
---RAWE CEEK!!!---
Verwijderd
Datalek van GearBest was een fout. Hierbij een officiele reactie van GearBest.
https://imgur.com/a/LKIfvHF
Bron: https://www.facebook.com/gearbest/
https://imgur.com/a/LKIfvHF
Bron: https://www.facebook.com/gearbest/
Waarom geloof ik niets van dit statement? Klinkt allemaal te simpel. Hoezo sla je gegevens elders, hoewel tijdelijk, unencrypted op? Slaat toch nergens op. En ze reppen met geen woord over de toegang tot dat interne data management systeem?
[ Voor 9% gewijzigd door Tigerblood op 15-03-2019 22:06 ]
Dit is natuurlijk een belachelijke situatie. Een database zonder encryptie 3 dagen bewaren, slechts afgeschermd door een firewall die nu even 2 weken niet geactiveerd was, waardoor 280.000 accounts zichtbaar waren. Nergens staat dat ze vanaf nu daarmee gaan stoppen.Tigerblood schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:04:
Waarom geloof ik niets van dit statement? ......
Bovendien is de uitlating "binnen 2 uur nadat we het ontdekt hadden" enigszins vreemd, als je in de eerste instantie geen reactie geeft op meldingen van degenen die je waarschuwen te gaan publiceren.
Je account opheffen kan via support@gearbest.com. Geen garantie dat alles daarna niet meer te zien is.
Ik kreeg onlangs ook de vraag om bij de dispute als reden "shipping method not as described" te kiezen. De reden van de dispute was dat het pakje niet voorbij de douane in China was geraakt en terug ging gestuurd worden. De aangegeven reden kreeg je echter enkel te zien als je aanvinkte dat het product ontvangen was, wat uiteraard helemaal niet het geval was. Ik heb dus gewoon de juiste reden (package returned to seller) gekozen, waarop ik de vraag kreeg van de verkoper om het alsnog te veranderen. Ik heb dan met een screenshot aangetoond dat ik deze reden niet kon kiezen, en daarmee was het dan ineens toch in orde.PerlinNoise schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:02:
Volgens mij toch een louche poging van de verkoper om ergens onderuit te geraken.
Even een kort vraagje over real/fake Xiaomi spul.
Heb een tijdje geleden deze in ears besteld, vandaag aangekomen
Een paar jaar geleden heb ik al eens een heel gelijkaardig model gekocht. Ze zagen er exact zo uit
Nu vind ik dat deze nieuwe kwalitatief minder aanvoelen dan de oude.
Ik heb weinig ervaring met die QR scan van Xiaomi, maar deze in ears verwijzen me naar mierji.com
Dat lijkt me fake?
Iemand heeft hier vast wel ervaring mee?
Een paar jaar geleden heb ik al eens een heel gelijkaardig model gekocht. Ze zagen er exact zo uit
Ik heb weinig ervaring met die QR scan van Xiaomi, maar deze in ears verwijzen me naar mierji.com
Dat lijkt me fake?
Van de basics en fresh zijn helaas veel fakes in omloop.Anton.net schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:45:
Even een kort vraagje over real/fake Xiaomi spul.
Dat lijkt me fake?
Hier legt iemand in de reviews uit welke volgens hem fake zijn
https://s.click.aliexpress.com/e/EuwlYoZ
Lees ook dit eens https://www.reddit.com/r/...hentication_site_real_or/
Ik weet trouwens niet wat je betaald hebt, maar op AE koop je de originele voor ongeveer 4 euro en de Kruidvat verkoopt ze nu ook voor 5,99.
https://www.kruidvat.nl/xiaomi-mi-basic-oordopjes/p/4725848
[ Voor 7% gewijzigd door Medione1210 op 21-03-2019 15:38 ]
Klinken die basic en youth editions simpelweg niet een stuk minder als de HD/Pro versies van de Pistons? Misschien ligt het daar wel aan.
Uiteraard is er een duidelijk verschil, maar normaal gezien hebben de fresh en basic versies een prima prijs/kwaliteitsverhouding. De fresh en basic versies zijn wat mij betreft wel gelijkwaardig geluidsbeleving.Tigerblood schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:55:
Klinken die basic en youth editions simpelweg niet een stuk minder als de HD/Pro versies van de Pistons? Misschien ligt het daar wel aan.
2 maanden geleden heb ik een vliegtuig op afstandbediening besteld voor 40 euro op banggood....een maand geleden kwam die aan, alleen de hele doos was vernaggeld en vliegtuig en inhoud totaal onbruikbaar, en zelfs spullen uitgevallen...
hier fotos van gemaakt en via banggood contact opgenomen met de verkoper.... na enkele dagen nog geen reactie en toen maar een claim geopend via paypal, waar ze binnen 1 uur op reageerde dat ze het na gingen kijken en mij binnen 1-3 dagen weer informeren...
na een week of 2 niks gehoord heb ik dat via paypal aangegeven...
nou krijg gister bericht van paypal dat ze geld terug gaan betalen...
moet alleen eerst even het pakket terugsturen + tracking
hier fotos van gemaakt en via banggood contact opgenomen met de verkoper.... na enkele dagen nog geen reactie en toen maar een claim geopend via paypal, waar ze binnen 1 uur op reageerde dat ze het na gingen kijken en mij binnen 1-3 dagen weer informeren...
na een week of 2 niks gehoord heb ik dat via paypal aangegeven...

Tja, dat is meestal het oordeel van Paypal. Ze zijn een derde partij en kunnen niet beslissen dat je het pakket kan houden. Alleen Banggood, als verkoper, kan dat, maar die heb je gepasseerd.Mr. Detonator schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:30:
.......
Maar als je bij Paypal retour sturen hebt geactiveerd, vergoeden zij deze kosten voor je.
tot een maximum van 30 euro.....en als ik zo eens rondkijk kost het minimaal het dubbele, want het moet ook nog eens met track&trace verzonden worden....elinx schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:54:
[...]
Maar als je bij Paypal retour sturen hebt geactiveerd, vergoeden zij deze kosten voor je.
en ik ben de verkoper/banggood niet gepasseerd, heb ze een paar dagen de tijd gegeven om te reageren
[ Voor 11% gewijzigd door Mr. Detonator op 22-03-2019 21:18 ]
https://www.postnl.nl/tarieven/Pakket/CN/0-2kg €24,30 incl. Track&Trace. Of is je pakket zwaarder dan 2 kilo?Mr. Detonator schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:16:
[...]
tot een maximum van 30 euro.....en als ik zo eens rondkijk kost het minimaal het dubbele, want het moet ook nog eens met track&trace verzonden worden....
en ik ben de verkoper/banggood niet gepasseerd, heb ze een paar dagen de tijd gegeven om te reageren
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Omdat je (misschien logischerwijs) niet langer wilde wachten op een voorstel van Banggood heb je Paypal een oordeel gevraagd. Dat houdt in dat Banggood op dat moment gepasseerd is om zelf met een voorstel te komen.Mr. Detonator schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:16:
.......
ik ga het niet opsturen om een 10-15 euro terug te krijgen.... heb al een nieuwe besteld, en deze hou ik voor onderdelen )
[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Detonator op 22-03-2019 22:07 ]
€10,- ???Mr. Detonator schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 22:00:
ik ga het niet opsturen om een tientje terug te krijgen.... .....
Volgens mij gaf je aan dat het om €40,- ging. Als je toch al van plan was om hem te houden begrijp ik niet waarom je Banggood geen voorstel hebt gedaan voor een partly refund, voordat je via Paypal een dispute bent gestart. Paypal beslist altijd dat je ontvangen, maar defecte, spullen moet terugsturen.
Daarom hebben ze de retourservice gestart.
40-25 = 15euro en dan is het nog maar de vraag wat ze er mee gaan doen
ik kijk wel wat ik doe
ik kijk wel wat ik doe
[ Voor 80% gewijzigd door Mr. Detonator op 23-03-2019 00:03 ]
Beste allemaal,
Even een vraagje over een dispute bij aliexpress. Ik heb recent draadloze oortjes (I12TWS) gekocht voor een kleine 30 euro. De reviews waren goed, en heb het product gekocht via een link van een reviewer hier op tweakers, dus zou goed moeten zijn dacht ik. Een paar dagen geleden aangekomen maar helaas is het geluid enorm slecht en werkt de microfoon totaal niet. Ik heb daarop een dispute geopend en het probleem voorgelegd. Aangegeven dat ik graag m'n geld terug wil, of het product (met vergoeding van verzendkosten) wil terugsturen. Daarop kreeg ik direct reactie van de verkoper dat ze het wilden oplosssen maar dat ik eerst mijn dispute moet cancellen. Googlen leert me dat dit een manier is van verkopers om zonder iets te doen van hun dispute af te komen, omdat je geen dispute meer voor je order kan openen als je hem al eens geannuleerd hebt. Het aanbod van de verkoper was officieel geen terugbetaling, met als reden dat ik eerst het dispute moest beeindigen. Wat is wijsheid, open laten staan en wachten tot aliexpress er zelf naar gaat kijken, of toch sluiten en hopen dat verkopende partij alsnog met een oplossing komt? Mocht het niet lukken om geld terug te vragen is het een duidelijke leerschool om geen spullen meer van aliexpress te kopen ook als de reviews goed zijn...
Alvast bedankt voor jullie hulp :-)
Even een vraagje over een dispute bij aliexpress. Ik heb recent draadloze oortjes (I12TWS) gekocht voor een kleine 30 euro. De reviews waren goed, en heb het product gekocht via een link van een reviewer hier op tweakers, dus zou goed moeten zijn dacht ik. Een paar dagen geleden aangekomen maar helaas is het geluid enorm slecht en werkt de microfoon totaal niet. Ik heb daarop een dispute geopend en het probleem voorgelegd. Aangegeven dat ik graag m'n geld terug wil, of het product (met vergoeding van verzendkosten) wil terugsturen. Daarop kreeg ik direct reactie van de verkoper dat ze het wilden oplosssen maar dat ik eerst mijn dispute moet cancellen. Googlen leert me dat dit een manier is van verkopers om zonder iets te doen van hun dispute af te komen, omdat je geen dispute meer voor je order kan openen als je hem al eens geannuleerd hebt. Het aanbod van de verkoper was officieel geen terugbetaling, met als reden dat ik eerst het dispute moest beeindigen. Wat is wijsheid, open laten staan en wachten tot aliexpress er zelf naar gaat kijken, of toch sluiten en hopen dat verkopende partij alsnog met een oplossing komt? Mocht het niet lukken om geld terug te vragen is het een duidelijke leerschool om geen spullen meer van aliexpress te kopen ook als de reviews goed zijn...
Alvast bedankt voor jullie hulp :-)
Oost west 127.0.0.1 best
Uit je bericht begrijp ik dat je niet eerst in overleg bent gegaan met de verkoper voor je een dispute opende. In dat geval wil je een oordeel van AliExpress en dat oordeel heeft invloed op jouw en zijn reputatie. eea afhankelijk van de uitspraak. Vandaar dat de verkoper vraagt het dispute te sluiten.draak42 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 15:05:
....
Even een vraagje over een dispute bij aliexpress.....
De normale werkwijze is om het overleg met de verkoper te openen en pas als daar niets naar je zin uitkomt een dispute te openen. Iets wat je bij dat overleg ook duidelijk laat weten aan de verkoper.
Daar heb je nu niks meer aan omdat je het dispute al geopend hebt. Nu is het een kwestie van vertrouwen of de verkoper inderdaad iets zinvols gaat ondernemen als je het dispute sluit. Je het geen stok meer achter de deur.
Als je het dispute doorzet ben je afhankelijk van het oordeel van AliExpress. Zowel de verkoper als jij heeft de kans zijn verhaal te doen en Ali neemt vervolgens een besluit. De kans is in dit geval groot dat AliExpress het met de verkoper eens is. Hij heeft geleverd. De oortjes werken naar behoren en voldoen aan de productomschrijving, alleen je had er meer van verwacht.
Dat je niet tevreden bent is geen reden om in jouw voordeel te besluiten, Dat is wel het geval als de productomschrijving anders is dan geleverd.
Je hebt de keuze.
Dispute eindigen en afwachten of er wat uit eventuele onderhandelingen komt.
Dispute doorzetten en afwachten wat AliExpress beslist.
Persoonlijk zou ik het dispute nu doorzetten, maar duidelijk proberen te maken dat, als de oortjes echt vreselijk slecht zijn, de oortjes feitelijk niet werken en daardoor niet aan de productomschrijving voldoen.
@draak42 Wat hiervoor al wordt aangegeven, kun je het beste de volgende keer eerst contact opnemen met de verkoper. Indien dit niet naar wens wordt afgehandeld, kun je een dispute openen. De verstuurde berichten kan Ali ter beoordeling volgens mij ook inzien.
Ooit ook een dispute geopend (veel simpeler probleem): mijn order was opeens geannuleerd. Na twee berichten gestuurd te hebben, en geen reactie ontvangen te hebben, kreeg ik van Ali na een dispute gelijk mijn geld terug.
Dit zelfde geldt trouwens bij paypal kopersbescherming. Dan moet je ook eerst in gesprek gaan met de verkoper. In de normale winkel overigens ook, je moet eerst de winkelier de mogelijkheid geven het probleem naar behoren op te lossen. Daarna kun je pas een stap verder.
Ooit ook een dispute geopend (veel simpeler probleem): mijn order was opeens geannuleerd. Na twee berichten gestuurd te hebben, en geen reactie ontvangen te hebben, kreeg ik van Ali na een dispute gelijk mijn geld terug.
Dit zelfde geldt trouwens bij paypal kopersbescherming. Dan moet je ook eerst in gesprek gaan met de verkoper. In de normale winkel overigens ook, je moet eerst de winkelier de mogelijkheid geven het probleem naar behoren op te lossen. Daarna kun je pas een stap verder.
Dank voor je snelle reactie. Dat is dan een beginnersfout van mijn kant. Ik dacht uit mijn google zoektocht begrepen te hebben dat je enige kans om je geld (eventueel deels) terug te krijgen het openen van een dispute is. Maar zoals je al schrijft nemen gedane zaken geen keer en zal ik het dan maar afwachten. Ik had van oortjes van 30 euro niet heel veel verwacht, maar wel dat het op z'n minst mogelijk is er een telefoongesprek mee te voeren of naar muziek te luisteren.elinx schreef op zondag 24 maart 2019 @ 15:59:
[...]
Uit je bericht begrijp ik dat je niet eerst in overleg bent gegaan met de verkoper voor je een dispute opende. In dat geval wil je een oordeel van AliExpress en dat oordeel heeft invloed op jouw en zijn reputatie. eea afhankelijk van de uitspraak. Vandaar dat de verkoper vraagt het dispute te sluiten.
De normale werkwijze is om het overleg met de verkoper te openen en pas als daar niets naar je zin uitkomt een dispute te openen. Iets wat je bij dat overleg ook duidelijk laat weten aan de verkoper.
Daar heb je nu niks meer aan omdat je het dispute al geopend hebt. Nu is het een kwestie van vertrouwen of de verkoper inderdaad iets zinvols gaat ondernemen als je het dispute sluit. Je het geen stok meer achter de deur.
Als je het dispute doorzet ben je afhankelijk van het oordeel van AliExpress. Zowel de verkoper als jij heeft de kans zijn verhaal te doen en Ali neemt vervolgens een besluit. De kans is in dit geval groot dat AliExpress het met de verkoper eens is. Hij heeft geleverd. De oortjes werken naar behoren en voldoen aan de productomschrijving, alleen je had er meer van verwacht.
Dat je niet tevreden bent is geen reden om in jouw voordeel te besluiten, Dat is wel het geval als de productomschrijving anders is dan geleverd.
Je hebt de keuze.
Dispute eindigen en afwachten of er wat uit eventuele onderhandelingen komt.
Dispute doorzetten en afwachten wat AliExpress beslist.
Persoonlijk zou ik het dispute nu doorzetten, maar duidelijk proberen te maken dat, als de oortjes echt vreselijk slecht zijn, de oortjes feitelijk niet werken en daardoor niet aan de productomschrijving voldoen.
Oost west 127.0.0.1 best
Dat is alleen in het geval er sprake is van een verkoper die in gebreke blijft, niet levert, niet reageert op klachten, geld niet terugstort, enz.draak42 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:19:
....... Ik dacht uit mijn google zoektocht begrepen te hebben dat je enige kans om je geld (eventueel deels) terug te krijgen het openen van een dispute is. ...........
Daar is in dit geval volgens mij geen sprake van.
De verkoper heeft geleverd wat er aangeboden was.
Het is jouw teleurstelling waarom je wilt onderhandelen.
Probeer volgende keer onafhankelijke reviews te vinden en niet af te gaan op die van AliExpress, want die stellen over het algemeen niet meer voor dan dat alles goed ontvangen is.
Neem ook eens contact op met degene die ze hier ergens had aangeprezen, want het kan goed zijn dat dit andere oortjes betreft en dat jij bv opgezadeld bent met rommel.
[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 24-03-2019 18:01 ]
Ach ja, in ieder geval weer wat geleerd voor de volgende keer. Ik heb inderdaad niet gekeken naar de reviews op AE zelf, alleen onafhankelijke berichten op tweakers e.d. gelezen, en de directe referral link bij een review hier gebruikt. Ik ging er vanuit dat ik daarmee geen rommel zou krijgen omdat ik niet de eerste de beste link op aliexpress zelf gebruikt had. Balen van m'n 30 euro en voorlopig maar even niets in China bestellen dus.elinx schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:33:
[...]
Dat is alleen in het geval er sprake is van een verkoper die in gebreke blijft, niet levert, niet reageert op klachten, geld niet terugstort, enz.
Daar is in dit geval volgens mij geen sprake van.
De verkoper heeft geleverd wat er aangeboden was.
Het is jouw teleurstelling waarom je wilt onderhandelen.
Probeer volgende keer onafhankelijke reviews te vinden en niet af te gaan op die van AliExpress, want die stellen over het algemeen niet meer voor dan dat alles goed ontvangen is.
Neem ook eens contact op met degene die ze hier ergens had aangeprezen, want het kan goed zijn dat dit andere oortjes betreft en dat jij bv opgezadeld bent met rommel.
Oost west 127.0.0.1 best
Juist met dit soort zaken (klonen van...) is een hoop rommel te koop. Aan het uiterlijk is de kwaliteit niet af te lezen. Ook als je een goede review leest is er geen garantie dat je dezelfde kwaliteit kan verwachten.draak42 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 20:51:
............ Ik ging er vanuit dat ik daarmee geen rommel zou krijgen omdat ik niet de eerste de beste link op aliexpress zelf gebruikt had.......
Dit kan namelijk per batch een enorm verschil uitmaken.
Persoonlijk zou ik ver weg blijven van dit soort namaak en in ieder geval te proberen om aan iets van een merk aan te schaffen met constante kwaliteit, wat bv de submerken van Xiaomi over het algemeen goed voor elkaar hebben. Maar er zijn meer redelijke Chinese merken met een constante kwaliteit. (ik bedoel hiermee niet persé goede of beste kwaliteit)
Wat doen jullie met een verkoper die bijna een soort van smeekbede doet en zegt een eerlijke en betrouwbare verkoper te zijn en het pakketje toch echt verstuurd heeft maar ik heb nooit iets mogen ontvangen na nu bijna 10 weken. Status al weken nog steeds op handover to airline.
Ik had dus een dispute geopend omdat dit anders niet meer kan straks maar nu dus een heel verhaal van verkoper of ik alsnog het geld wil overmaken (hij zegt het te hebben teruggestort n.a.v. dispute) als ik het pakketje toch nog ontvang.
Stel dat ik het ontvang en ik wil de moeite nemen het alsnog te betalen, hoe doe je zoiets dan op AE?
note: Ik heb overigens nu ook voor het eerst een pakketje dat zogenaamd kwijt is gemaakt door PostNL, zie het gewoon in MijnPost app staan met foto en al maar bezorgd is het nooit.
Openen jullie dan ook gewoon een dispute of zijn jullie wel zo eerlijk te erkennen dat het niet de verkoper is dier hier schuld aan heeft?
Ik had dus een dispute geopend omdat dit anders niet meer kan straks maar nu dus een heel verhaal van verkoper of ik alsnog het geld wil overmaken (hij zegt het te hebben teruggestort n.a.v. dispute) als ik het pakketje toch nog ontvang.
Stel dat ik het ontvang en ik wil de moeite nemen het alsnog te betalen, hoe doe je zoiets dan op AE?
note: Ik heb overigens nu ook voor het eerst een pakketje dat zogenaamd kwijt is gemaakt door PostNL, zie het gewoon in MijnPost app staan met foto en al maar bezorgd is het nooit.
Openen jullie dan ook gewoon een dispute of zijn jullie wel zo eerlijk te erkennen dat het niet de verkoper is dier hier schuld aan heeft?
Verwijderd
Dat had ik ook: was mijn enigste verjaardagskaart en die heeft Postnl dus nooit bezorgdschumi2004 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:58:
Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic
Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic
Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU