Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 90 91 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orlok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 12:18
gaisdergerman schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 18:14:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het aanleggen van een UTP-kabel.

Vanuit mijn meterkast kan ik een gat boren om de UTP-kabel naar buiten te trekken. Dit kan op een maximale hoogte van 2,20 meter.

Mijn plan is om de voeg tussen de bakstenen te verwijderen, de UTP-kabel ertussen te plaatsen en vervolgens de voeg weer te dichten.

Er zijn echter twee punten waar ik niet zeker van ben hoe ik ze moet aanpakken:

Kan de kabel de hoek om? De kabel komt namelijk aan de zijkant van de woning naar buiten en moet naar de voorkant worden geleid.
Kan ik de kabel omhoog laten lopen via de voeg? Dit zou namelijk veel bochten en knikken in de kabel veroorzaken. De camera moet uiteraard hoger komen te hangen dan 2.20.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor deze situatie?

Alvast bedankt!
Een UTP kabel zou ik niet knikken, dan vliegen de bitjes - 0 en 1 - de bocht uit maar de kabel gewoon in een bocht buigen moet kunnen als je de UTP kabel maar niet in de voeg inmetselt want de mortelspecie kan het 'plastic' oplossen. O-)

[ Voor 5% gewijzigd door orlok op 09-08-2025 19:31 ]

Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:30
Mijn plan is om de voeg tussen de bakstenen te verwijderen, de UTP-kabel ertussen te plaatsen en vervolgens de voeg weer te dichten.
Er is speciale UTP kabel voor buiten, met een PE mantel. Heb ik hier ook in gebruik, maar niet in de specie. Die kabel is nogal stug, en die leg je niet even in een scherpe hoek van een voeg.

Er bestaat een meer soepele variant, maar daar heb ik geen ervaring mer. Vraag gewoon even een staal op.

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gaisdergerman
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-08 22:01
Mijn idee kwam eigenlijk hier vandaan.

https://www.camerainstall...abeling-via-het-voegwerk/

Wellicht dat die kit geen probleem is voor de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 20:54
gaisdergerman schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:45:
Mijn idee kwam eigenlijk hier vandaan.

https://www.camerainstall...abeling-via-het-voegwerk/

Wellicht dat die kit geen probleem is voor de kabel?
Dat is geen kit, maar gewoon voegsel wat er nu ook in zit.

[ Voor 5% gewijzigd door vuurvreter63 op 09-08-2025 21:56 ]

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:49
Conrado schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:27:
[...]

Ik heb bij Andy van Empiretech de IPC-T2347G3-SL besteld. Die kende ik al als Hikvision. Tot mijn verbazing kwam deze met 2 extra kabel met I/O-aansluitingen. Ik kreeg het met moeite onder de camera gepropt.
Daar staat alleen een junctionbox bij waar hem op kunt monteren om ruimte te creeeren. Misschien heeft Hik zelf iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
De camera moet uiteraard hoger komen te hangen dan 2.20.
Dat hoeft niet persee, 2.40-2.70 wordt vaak geadviseerd, 2.20 zou ook wel kunnen mits je je er niet aan stoot. Denk eraan dat je bijvoorbeeld een gezicht wilt zien en niet een kale kruin of een petje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
DjoeC schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 22:18:
[...]

Daar staat alleen een junctionbox bij waar hem op kunt monteren om ruimte te creeeren. Misschien heeft Hik zelf iets?
De nieuwere type camera's van Hikvision hebben meer ruimte om de kabels in weg te werken. En dat zal bij deze camera niet anders zijn. Een junction box zal dan ook niet nodig zijn.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:38
Zondag, dus lekker relaxed even.... proberen de HIK-Connect app te installeren.
Deze app zou nodig zijn (volgens de dealer/leverancier) om beter controle te krijgen over "false-flags".

Deze f-f komen soms wel een paar keer per avond/nacht voor.
Veroorzakers zijn nachtvlinders(?), ik heb er zelfs een gezien die wanhopig selfies probeerde te maken door zo dicht mogelijk voor de lens te flaneren :henk maar soms ook door een kat o.i.d. we hebben zát levende organismen door onze natuurtuin hobbelen.

Nu dus de app geinstalleerd, NVR toegevoegd, NVR met modem verbonden.... maar de app wil de recorder niet zien.

In de desktop omgeving kan ik HIK-connect "aan" zetten maar krijg gelijk de melding dat dit geld €€ kan kosten.... terwijl ik begrepen had dat het gratis was.

Als ik níet overal op de wereld mijn beelden wil zien, maar gewoon lokaal, heb ik dan wel de link met internet nodig? of kan ik dát deel blokkeren/uitschakelen?

Wat doe ik fout?? (want dát weet ik zéker.... 8)7 )

Welke volgorde moet ik van hieruit gaan bewandelen?

alle ideeën en tips zijn welkom :Y

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Hansieo schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 13:33:
Zondag, dus lekker relaxed even.... proberen de HIK-Connect app te installeren.
Deze app zou nodig zijn (volgens de dealer/leverancier) om beter controle te krijgen over "false-flags".

Deze f-f komen soms wel een paar keer per avond/nacht voor.
Veroorzakers zijn nachtvlinders(?), ik heb er zelfs een gezien die wanhopig selfies probeerde te maken door zo dicht mogelijk voor de lens te flaneren :henk maar soms ook door een kat o.i.d. we hebben zát levende organismen door onze natuurtuin hobbelen.

Nu dus de app geinstalleerd, NVR toegevoegd, NVR met modem verbonden.... maar de app wil de recorder niet zien.

In de desktop omgeving kan ik HIK-connect "aan" zetten maar krijg gelijk de melding dat dit geld €€ kan kosten.... terwijl ik begrepen had dat het gratis was.

Als ik níet overal op de wereld mijn beelden wil zien, maar gewoon lokaal, heb ik dan wel de link met internet nodig? of kan ik dát deel blokkeren/uitschakelen?

Wat doe ik fout?? (want dát weet ik zéker.... 8)7 )

Welke volgorde moet ik van hieruit gaan bewandelen?

alle ideeën en tips zijn welkom :Y
Je moet de NVR toevoegen op https://www.hik-connect.com/ hiervoor gebruik je de laatste 9 cijfers/letters van je serienummer van de NVR.

Alle detectie instellingen dien je uit te voeren op de NVR en niet in de web omgeving van je camera.
Zie ook: YouTube: How To Enable Motion Detection Recording On Hikvision NVR

En ja het gebruik van de app is gratis.

[ Voor 5% gewijzigd door vuurvreter63 op 10-08-2025 14:01 ]

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
vuurvreter63 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 13:49:
[...]

Je moet de NVR toevoegen op https://www.hik-connect.com/ hiervoor gebruik je de laatste 9 cijfers/letters van je serienummer van de NVR.
Aiai, dat klinkt als cloud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
DjoeC schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 21:04:
[...]

Aiai, dat klinkt als cloud...
Hier is geen opslag van opname.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:34
Ik heb sinds vorig jaar een Reolink 410. Speciaal gekocht voor de prima low-light prestatie.
Mijn auto is namelijk eerder beschadigd, maar de dader heeft niets van zich laten weten.

Sindsdien gebruik ik de Reolink en werkelijk waar, goed beeld , ook ‘s nachts zonder gebruik van IR.
Maar ‘s nachts kan ik het kenteken van een auto net niet goed lezen.

Welke camera zou ik nu moeten kiezen ( beste low-light zonder IR )
Is dan een hikvision G3 de beste optie ?
Of zijn er nog meer opties ? ( lees grote beeldsensor )

Ps : het is bij ons in de straat niet pikkedonker, er staat een lantaarnpaal voor ons huis.

[ Voor 8% gewijzigd door pjotter1965 op 12-08-2025 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
vuurvreter63 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 13:49:
[...]

Alle detectie instellingen dien je uit te voeren op de NVR en niet in de web omgeving van je camera.
Zie ook: YouTube: How To Enable Motion Detection Recording On Hikvision NVR

En ja het gebruik van de app is gratis.
Bedankt voor je input d:)b

De setup van het geheel heb ik idd in de NVR omgeving gedaan en dat werkt prima... op de loos-alarm-nachtvlinders na.

Volgens de leverancier moet ik dus de app installeren, om dit tegen te kunnen gaan....

Ik had de NVR dus idd ingevoerd met de 9 cijfer/letters,
echter bij "netwerk wordt geconfigureerd" krijg ik een timed-out na 90 Sec. Weer proberen geeft hetzelfde.

Vervolgens ga ik in de NVR setup:

Menu > configuratie > netwerk > platformtoegang > Hik-connect > en tja, hoe vanaf hier?

Als ik "inschakelen" kies krijg ik de melding dat dit bijkomende kosten kan meebrengen,
doe ik dat niet, dan blijft waarschijnlijk (???) mijn VERBINDINGSTATUS een rood kruis.

Zit ik tot nu toe nog goed? of helemaal fout? -O-

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Hansieo schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:43:
[...]

Bedankt voor je input d:)b

De setup van het geheel heb ik idd in de NVR omgeving gedaan en dat werkt prima... op de loos-alarm-nachtvlinders na.

Volgens de leverancier moet ik dus de app installeren, om dit tegen te kunnen gaan....

Ik had de NVR dus idd ingevoerd met de 9 cijfer/letters,
echter bij "netwerk wordt geconfigureerd" krijg ik een timed-out na 90 Sec. Weer proberen geeft hetzelfde.

Vervolgens ga ik in de NVR setup:

Menu > configuratie > netwerk > platformtoegang > Hik-connect > en tja, hoe vanaf hier?

Als ik "inschakelen" kies krijg ik de melding dat dit bijkomende kosten kan meebrengen,
doe ik dat niet, dan blijft waarschijnlijk (???) mijn VERBINDINGSTATUS een rood kruis.

Zit ik tot nu toe nog goed? of helemaal fout? -O-
Op zich ben je goed bezig.
Kan je via een PB even een screenshot sturen van je tabblad platform toegang, dan kan ik even mee kijken of ik iets verkeerds zie staan.

Graag ook even de melding over die eventuele kosten, een screenshot van maken, daar ben ik wel benieuwd naar.

Opzich hoef je eigenlijk maar 2 dingen te doen.
A: Je NVR online brengen via de eerder gemelde link (en hier lijkt iets fout te gaan, en ik denk op het tabblad platform toegang)
Waarna je NVR met camera beelden in de Hik Connect app kan zien.

B: Op je NVR een detectie gebied instellen met Mens en Voertuig.

Graag zie ik je afbeeldingen tegemoet.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaisdergerman
Ik heb een vraag over de installatie van mijn NVR en camera.

Mijn oorspronkelijke plan was om de NVR in de meterkast te plaatsen (waar ook mijn modem staat). Vanuit daar wilde ik een gat boren in de zijkant van de woning (hoekhuis) en via grijze PVC-leidingen de netwerkkabel naar de voorzijde van het huis leiden, om daar de camera te installeren.

Deze oplossing vind ik echter visueel niet aantrekkelijk, het oogt nogal rommelig aan de buitenkant. Daarom heb ik een alternatief bedacht:

Ik wil via een powerline-adapter het netwerk vanuit de meterkast naar de slaapkamer aan de voorzijde van de woning brengen. Vanuit die slaapkamer zou ik dan een UTP-kabel naar buiten kunnen boren en op die hoogte direct de camera ophangen.

Mijn vraag is nu:
Moet de NVR dan ook in de slaapkamer geplaatst worden, omdat de camera daar direct op aangesloten wordt? Mijn voorkeur gaat uit naar het ophangen van de NVR in de meterkast, maar ik vermoed dat dit niet mogelijk is met deze opstelling.

Als het inderdaad alleen in de slaapkamer kan, dan zal ik daar een nette ombouw maken zodat de NVR uit het zicht staat.

Daarnaast sta ik open voor alternatieve installatiemogelijkheden.
Zijn er andere manieren om de camera netjes aan de voorzijde van de woning te installeren, zonder dat er opvallende leidingen of kabels zichtbaar zijn? Via de spouw lijkt mij heel lastig en in de voeg lijkt mij ook bijna onmogelijk. Alle suggesties zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orlok
Als je een gat door de muur boort op de plaats van de buitencamera zie je er niets van. Afhankelijk van de maximale lengte (indien gegeven) utp-kabel voor het aansluiten op de NVR plaats je daar de NVR. Anders gewoon in de meterkast, toch . . . ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
gaisdergerman schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 18:32:
Moet de NVR dan ook in de slaapkamer geplaatst worden, omdat de camera daar direct op aangesloten wordt? Mijn voorkeur gaat uit naar het ophangen van de NVR in de meterkast, maar ik vermoed dat dit niet mogelijk is met deze opstelling.
Je camera moet stroom hebben. Krijgt hij die via PoE van de NVR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaisdergerman
Ik heb nog niets geïnstalleerd/gemonteerd.

Maar als ik goed begrijp dan installeer ik het als volgt:
- Powerline bij modem
- Powerline 1ste verdieping (min 1000mbps)
- utp kabel van powerline naar nvr.
- utp kabel vanuit nvr naar camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
gaisdergerman schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 22:58:

- Powerline bij modem
En hoe krijgt je camera stroom?
Via PoE van de NVR?

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo

- Powerline bij modem
note: zo'n NVR kan best wel wat geluid maken (koeling) als je die naast je bed zet......

@vuurvreter63
d:)b
Ik zal zo even een paar foto's van mijn scherm maken en pb-en

[ Voor 9% gewijzigd door Hansieo op 14-08-2025 09:24 ]

• orlok

- Powerline bij modem
- 240V kabel naar camera

of
- ......
- utp kabel van powerline naar 'injecter'
- 240V kabel naar 'injecter'
- PoE kabel van 'injecter' naar camera

• DjoeC
@gaisdergerman Als het voor beveiliging is zou ik zoveel mogelijk wegblijven van draadloze oplossingen, Wifi, Powerline, etc. Allemaal potentieel storings gevoelig. En als je toch Powerline gaat gebruiken zorg dan dat beide kanten van de verbinding op dezelfde stroomfase zitten (als je 3 fasen in huis hebt).

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb van Andy altijd via UPS binnengekregen maar nu een camera met PostNL, en dat zal ik weten ook.
Ding ligt nu al 2 weken bij "The item is being processed by customs" met een status daarvoor van "Awaiting payment from the recipient". Maar hoor of zie er al ruim 2 weken niets van...

Met UPS; na verzending binnen een paar dagen binnen.

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 09:46
Piet91 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:05:
Ik heb van Andy altijd via UPS binnengekregen maar nu een camera met PostNL, en dat zal ik weten ook.
Ding ligt nu al 2 weken bij "The item is being processed by customs" met een status daarvoor van "Awaiting payment from the recipient". Maar hoor of zie er al ruim 2 weken niets van...

Dan bel je PostNL toch? Als jij de "receipt" bent?
Anders wordt die terug gestuurd verwacht ik ..

• Piet91
  • Niet online
duvekot schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:38:
Dan bel je PostNL toch? Als jij de "receipt" bent?
Anders wordt die terug gestuurd verwacht ik ..
Ik heb de chat van de app eens geprobeerd. Die geeft aan dat:
(30-7-2025) Pakket wordt ingeklaard in het land van bestemming.
Duurt dat langer dan 30 dagen, claim het dan bij de afzender, want deze pakjes komen in bulk aan, we weten pas zeker of het erin zat, als we er gegevens van krijgen vanuit de afdeling douane.
Geduld hebben dus -O- ...

• DjoeC

Oops, dat heeft vast nog meer gevolgen......

• Conrado
Ding ligt nu al 2 weken bij "The item is being processed by customs" met een status daarvoor van "Awaiting payment from the recipient".
Ja, dat ken ik. NL douane is een nachtmerrie.
De UPS-zending van Andy kwam volgens mij in Duitsland de Eu binnen. Bij de volgende zending vraag ik uitdrukkelijk om UPS.

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:43
Heb 2 Imou Cruizer camera’s en bevalt eigenlijk wel goed, kan alleen geen instelling vinden om de camera direct in te schakelen buiten de ingestelde tijden. Ik gebruik volgens mij de standaard app Imou Life en kan het niet vinden, iemand!

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

• orlok
JJmac schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:19:
Heb 2 Imou Cruizer camera’s en bevalt eigenlijk wel goed, kan alleen geen instelling vinden om de camera direct in te schakelen buiten de ingestelde tijden. Ik gebruik volgens mij de standaard app Imou Life en kan het niet vinden, iemand!
De camera staat bij mij altijd aan en registreert, alleen binnen de ingestelde tijden ontvang ik pushberichten (app Imou Life).

• JJmac
De camera staat hier ook aan, heb alleen de alarm tijden ingesteld als wij slapen, het zou ook makkelijk zijn je het in kan schakelen buiten de ingestelde tijden. Dat kon wel bij de Ezviz hier kan ik het niet vinden.

• orlok
JJmac schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:46:
De camera staat hier ook aan, heb alleen de alarm tijden ingesteld als wij slapen, het zou ook makkelijk zijn je het in kan schakelen buiten de ingestelde tijden. Dat kon wel bij de Ezviz hier kan ik het niet vinden.
Als je de alarm tijden hebt ingesteld als je slaapt en je wil het ook buiten de ingestelde tijden waarom stel je dan de ingestelde tijden niet bij zodat je de alarm tijden ook buiten de 'slaap' tijden hebt? Verder ben ik benieuwd wat je nou precies bedoelt met 'alarm' tijden en ook waar ik die in de app kan vinden. 🤔

• JJmac
Tijden bijstellen is vervelend en kost ook veel tijd, daarbij moet je ook nog bij nadenken dat je het weer terug zet, bij Ezviz bijvoorbeeld had je gewoon een knop om direct de detectie in te schakelen en ik zie wel wat staan bij Imou Life maar dat doet niks of ik heb iets niet goed staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
DjoeC schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 15:45:
Oops, dat heeft vast nog meer gevolgen......
Conrado schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:32:
Ja, dat ken ik. NL douane is een nachtmerrie.
Hoe is dit bij jullie uiteindelijk gegaan? Hij ligt nu ruim 3 weken bij customs en ik heb nog niets van gehoord.
Andy heeft al wel mail gestuurd hoe het er voor stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Piet91 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:18:
[...]

[...]

Hoe is dit bij jullie uiteindelijk gegaan? Hij ligt nu ruim 3 weken bij customs en ik heb nog niets van gehoord.
Net als "vroeger", ik meen via UPS of DPG oid (niet PostNL) en verder geen gezeur. De laatste keer zat t zelfs in een Amazon verpakking (niet via Amazon besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
Piet91 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:18:
Mijn zending kwam met DHL. Andy stuurde een track & trace. Het pakket kwam via Duitsland de EU binnen. Heeft bij elkaar 4 dagen geduurd.

[ Voor 4% gewijzigd door Conrado op 22-08-2025 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
DjoeC schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:14:
Net als "vroeger", ik meen via UPS of DPG oid (niet PostNL) en verder geen gezeur. De laatste keer zat t zelfs in een Amazon verpakking (niet via Amazon besteld).
Conrado schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:04:
Mijn zending kwam met DHL. Andy stuurde een track & trace. Het pakket kwam via Duitsland de EU binnen. Heeft bij elkaar 4 dagen geduurd.
Oh, dacht dat jullie ervaring hadden met deze PostNL procedure. :+

Wanneer Andy met UPS e.d. verstuurd gaat het inderdaad enorm snel, maar nu met PostNL niet normaal traag. Vraag me af of het spul überhaupt nog wel bezorgd gaat worden...
Bestel vaak genoeg uit China, maar dit nog niet eerder meegemaakt, zelfs niet járen geleden toen China shopping nog "in" was.

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 22-08-2025 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57

Videopac

Rommelt wat aan.

Voor de mensen met een Empiretech (en misschien ook wel Dahua camera): ik heb sinds enige tijd een vloed aan DNS-verzoeken, afgelopen 24 uur 566.000 verzoeken vrijwel allemaal naar easy4ipcloud.com: herkennen jullie dit?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
@Videopac, heb je cloudservices aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:55
Videopac schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 09:39:
Voor de mensen met een Empiretech (en misschien ook wel Dahua camera): ik heb sinds enige tijd een vloed aan DNS-verzoeken, afgelopen 24 uur 566.000 verzoeken vrijwel allemaal naar easy4ipcloud.com: herkennen jullie dit?
Waar komen die verzoeken vandaan?
Zijn dat verzoeken gedaan door de camera's? Zo ja, welk type? Of door een eventuele NVR? Of door bijv. software die op een NAS draait?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Volgens mij niet.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Andrehj schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 09:47:
[...]

Waar komen die verzoeken vandaan?
Zijn dat verzoeken gedaan door de camera's? Zo ja, welk type? Of door een eventuele NVR? Of door bijv. software die op een NAS draait?
Cameratype is IPC-Color4K-T-2.8mm.
Ik blokkeer die verzoeken in AdGuardHome, daarom probeert de camera het waarschijnlijk 10x per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:04
Ik heb ze wel in een apart VLAN, maar maken alsnog gebruik van Pi-hole, zie hier geen flood aan requests iig.

[ Voor 4% gewijzigd door Theetjuh op 24-08-2025 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Videopac schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 09:39:
Ik zie verschillende items op ipcamtalk die daarover gaan, vooral dat p2p spontaan aan zou gaan. Oplossing lijkt elke keer firmware update. N b: bij firmware update camera eerst naar fabrieksinstellingen en evt geheugenkaart eruit halen anders is er een risico op een gebrickte camera.

• kaassouflé
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 00:14
Weet iemand of je met een Hikvision deurbel de bestaande gong kan gebruiken? Mocht dit niet zo zijn, wat zijn dan goede alternatieven?

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

R.G

Nou even een opmerking..
Gisternacht gaat de bel..

Een vrouw in een nachtjapon voor de deur samen met een man die verder op staat met een mobiel.

Ze vragen of family xxx hier woont.

Ik keek de beeldeb terug daar zag ik haar eerst aan Komen lopen, ons Naam bordje lezen de naam opnoemen en ze weten dus zeker dat het niet xxx is.

Wat raar?

Wel een must have dus omdat ik dus alle voorgaande beelden had..

Iemand dit meegemaakt?

Is frigate een goede oplossing voor rstp camera?

In hoeverre werkt dit lokaal met:
A.I ollama

Wens:
Mocht mijn isp internet problemeb hebben.
Dan wil ik alsnog beeld materiaal opgeslagen hebben en via local altijd live beeld hebben

De deurbell is Google met een nest abbonement en zodra internet wegvalt geen opnames.. en je betaald voor de subscription?

Is er een deurbel oplossing ( local rstp) met notifications naar mobile?

Dus ook local transmission met bijvoorbeeld wifi network.

Liefst local en public.

• R.G
  • Nu online

R.G

Had ik hiervoor local police moeten bellen? Mag dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
R.G schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:09:
Had ik hiervoor local police moeten bellen? Mag dat?
Ja, ik zou, zeker na het zien dat ze het bordje gelezen hebben, 112 bellen - grote kans op poging tot insluipen via bijvoorbeeld de achterdeur of een open raam of inbraak als je niet opendoet (vermoedelijk afwezig bent). Jij staat bij de voordeur - je weet niet wat er aan de achterkant gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.G
  • Nu online

R.G

Waarom 112? Dat is voor nood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
1. Als jij op het punt staat beroofd te worden - wat doe je dan?
2. Als het niet zo is dan komen ze misschien voor niets MAAR hopelijk wel op tijd voor 1.

Helaas weet je dat niet vooraf. Ze kunnen altijd nee zeggen. Heb ik ook gehad bij een feitelijke inbraak in een sportkantine. Te druk met een vechtpartij in de buurt die voorrang kreeg bij de paar dienders die binnen een straal van 15km actief waren..... Overigens waren de daders binnen 5 minuten ook weer weg, het was geen heterdaadje geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 22:13
En/of heterdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Nu online

R.G

Wat vinden jullie van de reolink w430?

Dit lijkt mij wel wat, alleen de kabel ziet er te groot uit?

Hoe krijg ik dat door een muur ..

Zelf denk ik meer aan poe, maar Dan heb ik een netwerk aansluiting nodig en een switch of router met poe poorten..

Hoe gevaarlijk zijn wifi camera? Stel een boef komt met een wifi jammer of dat soort apparaten. Gebeurt dat dagelijks?

Of is dat meer iets uit films?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
R.G schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:10:
Hoe gevaarlijk zijn wifi camera? Stel een boef komt met een wifi jammer of dat soort apparaten. Gebeurt dat dagelijks?

Of is dat meer iets uit films?
Gevaarlijk?, Nee.
Gevoelig (voor storing) ja.

Advies: Geen wifi camera's

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
@R.G WiFi heeft niet alleen last van jammers maar mogelijk ook van ander wifi verkeer. Daarnaast hebben de meeste camera's alleen 2,.4GHz aan boord. In totaal kun je dus ook onder normale omstandigheden al verstoorde verbindingen hebben. Als je werkelijk geen alternatief hebt kan opnemen op een kaartje in de camera een optie zijn - maar die kaartjes hebben bij constant opnemen meestal geen lange levensduur.

Wat @vuurvreter63 zegt: wifi niet aanbevolen, doe het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 12:30

bjp

WiFi jammers kosten geen drol. Ik zou het niet vertrouwen, hoewel je die camera’s overal ziet (wel veel minder in winkels waar het er net toe doet, of iets serieuzere gebouwen).

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
In serieuze gebouwen zie je bijvoorbeeld Axis, Bosch of een ander al langjarig bestaand merk dat ook service kan leveren. Maar die vallen niet in de prijsklasse waar de meeste tweakers naar op zoek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
DjoeC schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:53:
@R.G WiFi heeft niet alleen last van jammers maar mogelijk ook van ander wifi verkeer.
Ik denk net als @bjp dat jammen erg eenvoudig is, en dus standaard voor een beetje inbreker. En dan niet alleen WiFi maar ook mobiele telefonie (2 t/m 5G en DECT); dan kunnen de meeste mensen ook geen 112 meer bellen.

Dus vraag ik mij het omgekeerde af: kan ik (in domotica / alarmsysteem) een sensor toevoegen die (redelijkerwijs) jamming detecteert? (Storing van buren valt hier reuze mee.)
Daarnaast hebben de meeste camera's alleen 2,.4GHz aan boord. In totaal kun je dus ook onder normale omstandigheden al verstoorde verbindingen hebben.
Eh, da's toch juist omdat dit de beste range heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Gwaihir schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:45:
[...]

Ik denk net als @bjp dat jammen erg eenvoudig is, en dus standaard voor een beetje inbreker. En dan niet alleen WiFi maar ook mobiele telefonie (2 t/m 5G en DECT); dan kunnen de meeste mensen ook geen 112 meer bellen.

Dus vraag ik mij het omgekeerde af: kan ik (in domotica / alarmsysteem) een sensor toevoegen die (redelijkerwijs) jamming detecteert? (Storing van buren valt hier reuze mee.)

[...]

Hmm, interessante vraag... Er zullen vast wel sensoren bestaan die jamming detecteren - zeker in defensietoepassingen - maar ik ken ze (nog) niet.

Je kunt wel verslechterde/veranderde achtergrondruis meten, bijvoorbeeld met een SDR, maar dat omzetten naar alarmering - en hoe geldig dat is - is niet een standaard oplossing. En, die verandering kan bijvoorbeeld ook komen doordat de zon meer of minder ruist, doordat er een 2 takt staat te draaien, etc.

Dat gezegd hebbend: Een simpele en goedkope oplossing om wifi problemen/jamming te detecteren is om je camera's regelmatig te pingen. Geen antwoord = problematisch, 2x geen antwoord is probleem is alarm melding. Idem voor 4/5G, ping een externe site als de verbinding open zou moeten staan.

Het probleem met 4/5G pingen is dat je bij geen resultaat een alternatief moet hebben....... Bedraad?

Enneh, ja. 2.4Ghz heeft het beste bereik maar ook de meeste storingen. 5GHz heeft minder bereik maar dat hoeft niet onvoldoende te zijn. Een accesspoint buiten kan al veel betekenen. Ook een kleinere bandbreedte levert een hoger bereik bij hetzelfde vermogen (uitzonderingen zoals UWB daargelaten). Maar nogmaals, ik zou wifi dus niet inzetten voor "kritieke" toepassingen.

O, en over DECT: Ik zie dat de DECT's die aan mijn Fritz hangen constant signaalsterke doorgeven. Daar Fritz op Linux draait zal dat vast wel met een app bruikbaar te maken zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door DjoeC op 02-09-2025 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conrado
R.G schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:10:
Als je dusdanig woont dat je een serieus target bent voor professionele dieven, dan zou ik zeker niet voor draadloos gaan. Echter, dan wil je sowieso een professionele oplossing :)

De meeste boeven zijn m.i. gelegenheidsdieven, standaard uitgerust met een schroevendraaier, pasje en een hoodie. Camera's, alarm en zo schrikt ze hopelijk af, dan proberen ze het wel ergens anders. Tenzij je een soort auto rijdt waar stripbendes op af komen.

Ik heb nu een jaar of acht camera's hangen, en wat incidenten gefilmd. Daders komen vooral amateuristische over. Echter, ik heb ook helaas niet de indruk dat de politie er in geïnteresseerd is,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Nu online

R.G

DjoeC schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:53:
@R.G WiFi heeft niet alleen last van jammers maar mogelijk ook van ander wifi verkeer. Daarnaast hebben de meeste camera's alleen 2,.4GHz aan boord. In totaal kun je dus ook onder normale omstandigheden al verstoorde verbindingen hebben. Als je werkelijk geen alternatief hebt kan opnemen op een kaartje in de camera een optie zijn - maar die kaartjes hebben bij constant opnemen meestal geen lange levensduur.

Wat @vuurvreter63 zegt: wifi niet aanbevolen, doe het niet.
De camera welke ik noemede heeft wifi en Ethernet.
Is dit tegelijk te gebruiken?

Dus standaard wifi maar als een jammer komt dat da Ethernet als fallback werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:04
R.G schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:06:
[...]
Als je er al een ethernet kabel kunt krijgen, waarom zou je dan nog voor wifi willen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:01

Antonio di

a mi me dijeron que si

Gwaihir schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:45:
[...]

[...]

Bij Z-wave (in EU de 868Mhz freq.) heeft iemand iets op de Hub (Home Assistant) voor "jamming detection" toegevoegd, zie:
https://community.home-as...-in-home-assistant/715891
https://community.home-as...e-js-ui-v9-10-0/712507/94

Zie ook hoofdstuk "Off topic: Onbreken “Inter-connected/Jamming detection” en meer bij Z-wave-LR" in een review : Aeotec Z-Stick 10 Pro (Zigbee 3.0 & Z-wave-LR) review door Antonio di

[ Voor 20% gewijzigd door Antonio di op 02-09-2025 13:45 ]

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp

bjp

WiFi jammer detecteren zal wss redelijk simpel zijn. Da's "gewoon" een signal-analyzer-achtig ding. WiFi/bluetooth/2-5G zijn allemaal vaste spectrum stukjes. Het moeilijke is mss nog je eigen/buren signaal apart te houden van de jammer - zeker als je eigen WiFi niet op een vast kanaal zit. Maar de jammer zal wss "dom" zijn, in de zin dat hij alle kanalen probeert plat te leggen - en dat valt op in het frequentie-domein. En idd "random een WiFi device pingen" zal wss goed werken als "basic" detector.

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp

bjp

als ik effe op "WiFi Jammer cost" zoek, kom je uit op devices zelf van 100eur of minder. 200 ook, of zelf veel meer. Te goedkoop op te negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp

bjp

Ook dit project lijkt een leuke 'basic' detector: https://github.com/ronaldstoner/ESP32-WifiJammerDectector

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
R.G schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:06:
[...]

De camera welke ik noemede heeft wifi en Ethernet.
Is dit tegelijk te gebruiken?

Meestal wel, je camera zal dan 2 IP adressen hebben. Maar, als je ethernet gebruikt zul je vast PoE of de voedingsdongel naar de camera gebruiken. Kabel knippen is dan ook wifi weg. Ik zou dus gewoon altijd kabel gebruiken en als er geen verbinding meer is dat als alarm beschouwen.

Terzijde, ik zie ook steeds meer beveiligingsartikelen die gebaseerd zijn op wifi/868Mhz/eoa vorm van draadloos. Voor basis beveiliging zou ik altijd bedrade sensoren gebruiken die "normaliter" een gesloten/actief circuit hebben. Onderbreking om wat voor reden dan ook is alarm conditie. Draadloos kan/zal daar vrijwel nooit aan voldoen en batterij/accu gevoed al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp

bjp

tenzij je graag heel veel "false posiitives" wilt afhandelen - lege batterijen, storingen, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Inderdaad een leuke oplossing al zie ik dan liever actieve pings. De getoonde oplossing werkt namelijk niet voor een camera die uit de lucht is. Overigens, wil je het helemaal sluitend maken dan moet je met een 2e camera de 1e in de gaten houden (elke camera wordt gezien door minimaal 1 andere camera) waarbij je dan ook nog wat AI inzet voor object/activiteit detectie (denk BlueIris, Frigate).

De vraag is: hoever wil je gaan en wat mag die "alles is nu beveiligd" hobby kosten? Ben je Jan met de pet, miljardair, ASML of overheid? Dat maakt nogal verschil.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
bjp schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:00:
tenzij je graag heel veel "false posiitives" wilt afhandelen - lege batterijen, storingen, ...
Het begint dus met een Plan met een Indien dit Dan dat Anders Indien dit Dan dat etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Laatst online: 21:57
Alarmsystemen zijn in 4 secties opgedeeld grade 1 tot 4.
Grade 1 woonhuizen standaard. Beschermt tegen gelenheids inbrekers. Meestal geen doormelding alleen lawaai en flitslicht.

Grade 2 woonhuizen/bedrijven in normale buurten. Vaak op verzoek verzekering. Bijna al doormelding naar een alarmcentrale of ander externe bewaking (zelf of familie)

Grade 3 Grote bedrijven of je woont luxe in een gangsterbuurt

Grade 4 Nederlandse bank. Denk.

Grade 1 en 2 mogen batterij en draadloos zijn. Mits gecertificeerd bv Ajax alarm grade2

Camera's zie ik als aanvullend.
Slim bedraad aanleggen of anders wifi.
Ik heb alles in huis Ajax draadloos die kabeltroep wil je toch niet in de woonkamer.
Ik heb het eigenlijk niet getest maar verwacht wel een melding in de Ajax app als de camera niet online is.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
habbekrats schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:20:
Grade 1 woonhuizen standaard. Beschermt tegen gelenheids inbrekers. Meestal geen doormelding alleen lawaai en flitslicht.

Grade 2 woonhuizen/bedrijven in normale buurten. Vaak op verzoek verzekering. Bijna al doormelding naar een alarmcentrale of ander externe bewaking (zelf of familie)

Grade 1 en 2 mogen batterij en draadloos zijn. Mits gecertificeerd bv Ajax alarm grade2

Ik heb alles in huis Ajax draadloos die kabeltroep wil je toch niet in de woonkamer.
Ik heb het eigenlijk niet getest maar verwacht wel een melding in de Ajax app als de camera niet online is.
Bij ons is alle bedrading bij de bouw netjes uit t zicht wegewerkt. Idem de maak/breek contacten. Al het andere is aanvullend.

Trouwens, wat in je opsomming ontbreekt: Beveiliging is niet 1e lijns. Dat is het "moeilijk maken" om binnen te komen. Goed hang en sluitwerk, ramen die je niet zomaar intikt of opensnijdt, etc. Zie bijvoorbeeld: https://www.agcnederland....ecten/inbraakwerend-glas/ Heb je een brede deur/schuifdeuren die met een auto bereikbaar zijn, zet er betonblokken/paaltjes voor of maak die anderszins onbereikbaar. Fysieke beveiliging, dat lijkt mij 1e lijn. Overigens, een knipperlicht aan de gevel eventueel met sirene (al mag/mocht dat volgens toenmalige regelgeving niet) doen ook al wonderen. Een binnensirene geeft overigens zodanig herrie dat je ook graag weg wilt ;) al geldt dat misschien niet voor ervaren festivalgangers die al met tinitus gezegend zijn....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Dit lijkt me inderdaad wel een zinnig concept: is er ineens geen herkenbaar access point meer te bekennen, dan is er iets aan de hand.

En n.a.v. DjoeC's opmerking (zie hieronder) vraag ik me af of de Unify controller zo'n detectie dienst niet aanbiedt. Ooit maar 'ns aan snuffelen.
DjoeC schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:03:
O, en over DECT: Ik zie dat de DECT's die aan mijn Fritz hangen constant signaalsterke doorgeven. Daar Fritz op Linux draait zal dat vast wel met een app bruikbaar te maken zijn.
DjoeC schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:03:
De vraag is: hoever wil je gaan en wat mag die "alles is nu beveiligd" hobby kosten?
Ik zie hier eerlijk gezegd juist het omgekeerde: een wellicht buitengewoon voordelig toe te voegen extra detectie. En tevens eer aan het principe dat je niet op één alarmsignaal moet vertrouwen, maar het bij grote voorkeur van meerdere kanten moet komen.

[ Voor 21% gewijzigd door Gwaihir op 02-09-2025 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

habbekrats schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:20:

In hoofdstukken:
"Grade 1 t/m 4 / EL 1 tm 4 niveau" &
"Richtlijnen/Normen en dit Forum/Artikel"
van forum/artikel staat dit in nog met wat meer detail uitgelegd/toegelicht, zie:
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen

De laatste 5 jaar is de ontwikkeling van beveiligingscamera's voor ook de gewone consument met betrekking tot "herkenning" zeer goed verbeterd.
Niet de gewone 'motion detection", die zou je om de haverklap "vals" alarmeren.
Deze "verbeterde herkenning" van mens en voertuig (iedere merk heeft daar weer een eigen "reclame-term" voor) is zeker wel bruikbaar voor een alarmsysteem thuis om de buitenste schil (om je huis) te beveiligen (een indringer te signaleren). Dit zonder veel "foute" alarmeringen.
Probleem is dat de koppeling met je "consumenten"-alarmsysteem van dit soort camera's nog in de kinderschoenen staat.
Ajax heeft nu eigen cam's en begrijp dat die deze koppeling krijgen of nu al hebben (?), Lupus Electronics heeft nu 1 camera (rebranded Dahua) met een volledige koppeling naar hun Alarm-hub/paneel, er staan er meer op de stapel.
Lupus/Dahua supporten wel "URL-CGI-commando-triggering over de IP", wat je dus zou kunnen gebruiken in bijvoorbeeld Home Assistant om bij "verbeterde herkenning" iets te triggeren (Sirene, lamp aan , etc), zoals eigenlijk de camera zelf al de mogelijkheid biedt om dan te starten met opnemen .
Een aantal Lupus/Dahua camera's hebben ook nog klassieke bekabelde uitgangen om iets aan te sturen / te triggeren. Zoals: Audio in/uitgang, Alarm in/uitgang (NC/NO). Maar goed die "URL-CGI-commando-triggering over de IP" is wel het mooiste/beste.

Dus een inbraak kan voorkomen worden door indringing buiten te signaleren met de "verbeterde herkenning" cam's. E.e.a. staat ook nog uitgebreid toegelicht in de camera review van de Lupus LE232, zie:
Lupus Electronics LUPUS - LE232 Alarm Camera review door Antonio di

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
@DjoeC Bij de bouw kan dat later is meestal veel te duur.
Grade 1--4 gaat alleen over de alarmsysteem klasse. Hang en sluitwerk is bv SKG keurmerk. Bij een winkelpand sturen ze meestal iemand langs die een risico inventarisatie doet.

Brengt mij bij een gebeurtenis van 25 jaar terug. Juwelier redelijk groot voorzien van alle mogelijke beveiliging, mist generator vergrendedeldeuren en palen voor de gevel. Jaar later, hele kluis leeg gehaald in het weekend. Geen enkel melding foutje geweest.
Inbrekers waren bij de naast gelegen kapper geweest, geen alarm installatie natuurlijk.
Muur opgebroken daarna de achterwand eruit gesneden.

Slimme inbrekers die iets op het oog hebben bereiden zich vaak goed voor.

Mijn huis is redelijk nieuw voorzien van goed hang sluitwerk
Het alarm heeft 3 ringen
1 Camera's buiten zijde detectie voor dat iemand binnen is
2 Deur/raam/glasbreuk detectie
Nog niet binnen maar hoorbaar alarm gaat af.
3 bewgingsdetectoren met foto functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@Antonio di 'Probleem' is dat de Nederlandse verzekeringsmaatschappijen een verouderde werkwijze in stand houden: koppeling met meldkamer verplicht (eigen smartphones is niet voldoende) en die meldkamer stelt vervolgens allerlei 'oude' eisen. (Bijv: jaarlijks onderhoud incl. nieuwe batterijen door een professional. Camera's als detectie? Neh.) En die 'professionals' hebben zo ook een prachtig verdienmodel.

Mijn huis gebruikt een in de basis Oostenrijks smarthome systeem en de NL distributie moet voortdurend opletten dat er geen beschrijving als 'alarmsysteem' door slipt het NL-gerichte materiaal in; in allerlei andere landen is 't dat nl. gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Laatst online: 16-09 23:28
Conrado schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:34:
[...]

Ik heb nu een jaar of acht camera's hangen, en wat incidenten gefilmd. Daders komen vooral amateuristische over. Echter, ik heb ook helaas niet de indruk dat de politie er in geïnteresseerd is,.
Grappig dat je dit schrijft ik heb vorige week een incident gehad. Duidelijk iemand die iets verkeerds wilde doen. Maar mijn zoon sliep nog niet en die zag hem op de camera's en begon te bonken op de ramen en zo. Gelijk 112 gebeld en binnen 5 min. politie helilicopter en 3 auto's politie auto's en een motor voor de deur. Ik wist niet wat me over kwam. ze wilde alle beelden zien en ontvangen. En we konden zien aan hun reactie dat het een bekende was van de politie.

Moraal van het verhaal, politie was duidelijk geïnteresseerd in de beelden die wij hadden van de wifi camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
j.f.otten schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:35:
Moraal van het verhaal, politie was duidelijk geïnteresseerd in de beelden die wij hadden van de wifi camera.
Top, mooi werk!

Dat klinkt als een heterdaad. Wij stelden achteraf vast dar 'iets' gebeurd was, keken terug en deden daarop digitaal aangifte. Dan merk je dat je het eigenlijk enkel voor de statistiek doet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Tja, hier 2x heterdaad bij sportveld, 2 avonden op rij. Avond 1: geen politiepersoneel beschikbaar, Avond 2: binnen 3 minuten hier maar de vogels waren al gevlogen. Politie was toen best wel pissig (geen beelden). Tegenwoordig heeft dat sportveld zowel alarmering als een hele batterij aan camera's......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp

bjp

hum idd politie wil graag dat je bewijslast zelf opbouwt. O.a. door beelden te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Nou lekker dan:
03-09-2025 11:20 Undeliverable item, has been returned to shipper
Daar gaat m'n camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
Hè, wat is daar dan gebeurd?

Ik heb een dikke week geleden een order geplaatst en om DHL gevraagd. Vorige week maandag bij DHL aangemeld, gisteren in Duitsland binnengekomen, vandaag verder....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Piet91 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:37:
Nou lekker dan:

[...]

Daar gaat m'n camera...
Maar het is een beveiligingscamera dan heb je vast wel een opname.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Conrado schreef op woensdag 3 september 2025 @ 14:46:
Hè, wat is daar dan gebeurd?

Ik heb een dikke week geleden een order geplaatst en om DHL gevraagd. Vorige week maandag bij DHL aangemeld, gisteren in Duitsland binnengekomen, vandaag verder....
Zie m'n eerdere posts; camera heeft sinds 30 juli bij douane gelegen. Kwam in bulk aan en blijkbaar hebben ze op een of andere manier niet kunnen koppelen aan mij(n adres) o.i.d. want ik heb nooit wat van gehoord (ook geen email/post om kosten te betalen o.i.d.).
En zolang die bij douane ligt, kan PostNL niets doen.
DjoeC schreef op woensdag 3 september 2025 @ 14:56:
Maar het is een beveiligingscamera dan heb je vast wel een opname.....
Ik heb er geen bij douane hangen. :+

Krijgt zat spul vanuit China binnen met PostNL (vaak een kwestie van dagen) maar dit is eerste keer dat Andy mij via PostNL heeft verstuurd. Normaal met FedEx komt het ook binnen een week binnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 03-09-2025 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Piet91 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:14:
[...]

Zie m'n eerdere posts; camera heeft sinds 30 juli bij douane gelegen. Kwam in bulk aan en blijkbaar hebben ze op een of andere manier niet kunnen koppelen aan mij(n adres) o.i.d. want ik heb nooit wat van gehoord (ook geen email/post om kosten te betalen o.i.d.).
En zolang die bij douane ligt, kan PostNL niets doen.

[...]

Ik heb er geen bij douane hangen. :+

Krijgt zat spul vanuit China binnen met PostNL (vaak een kwestie van dagen) maar dit is eerste keer dat Andy mij via PostNL heeft verstuurd. Normaal met FedEx komt het ook binnen een week binnen.
Hmmmm... Andy kennende zou er op het invoerformulier iets kunnen staan dat PostNL/Douane niet leuk vond....... In het verleden heb ik weleens de vraag van postnl gehad om eerst een betaalbewijs/creditcard afschrift (inclusief bedrag) door te sturen (ging om 1200USD uit de VS). Misschien zijn ze daarmee gestopt en gaat het gewoon retour.

• R.G
  • Nu online

R.G

Oke ik zal de camera niet Halen lees ook veel issues ermee?

Firmware update issues.

Requirements:
Camera moet offline te benaderen zijn via : lan en vpn.
Ik moet via een app de camera kunnen zien, kunnen bijdraaien, en kunnen horen en spreken. Ook lan.
Ik moet 24/7 opnames hebben met geluid en goede scherpte.
Kenteken in donker en daglicht moet te herkennen zijn.
Camera moet Ethernet of glasvezel hebben.
Ik moet events kunnen ontvangen en hierop bijvoorbeeld via home assistant nieuwe acties triggeren. De events moeten gelogged worden met datum tijd,oorzaak en link naar video opmame?

Bestaat dit?

Ik vond:
Frigate nvr en home assistant.
Reolink camera ondersteunen rstp voor 24/7?
Reolink camera heeft goede 4k lenzen en ook pvz? Pvz is roteren? Of zelfs een loop laten draaien dat het een soort guard area afscant?

Wat is voor bovenstaande requirements handig?

Kan je ook op family en goede vrienden, de home assistant app installeren met read only rechten en dat ze wel kunnen spreken tegen de camera en kunnen inzien wat er gebeurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
@R.G Bewaking met een PTZ camera geeft vaak problemen. Na dat je aan de camera hebt zitten draaien moet deze automatisch terug naar de bewaak stand. Al was het maar om te voorkomen dat hij ingezoomd staat op een bloemetje in de tuin.
Mijn broer heeft een redelijk groot achter terrein en heeft 2 Hikvision tandem camera's hangen.
Kost paar centen maar werkt perfect, vaste camera diet detectie en met de PTZ beweegbare kun je inkomen. Dit kan volgens mijn automatisch met de hikvision nvr.

https://pro-alarm.nl/hikv...-ir-panorama-ptz-25x-zoom
Afbeeldingslocatie: https://pro-alarm.nl/media/catalog/product/cache/2d11baab4b0df43308df207758a861ee/image/1079d419/hikvision-ds-2se4c425mwg-e-26-tandemvu-4-6mp-ir-panorama-ptz-25x-zoom.webp

• RedPas
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17-09 18:10
R.G schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:50:
Oke ik zal de camera niet Halen lees ook veel issues ermee?

Firmware update issues.

Requirements:
Camera moet offline te benaderen zijn via : lan en vpn.
Ik moet via een app de camera kunnen zien, kunnen bijdraaien, en kunnen horen en spreken. Ook lan.
Ik moet 24/7 opnames hebben met geluid en goede scherpte.
Kenteken in donker en daglicht moet te herkennen zijn.
Camera moet Ethernet of glasvezel hebben.
Ik moet events kunnen ontvangen en hierop bijvoorbeeld via home assistant nieuwe acties triggeren. De events moeten gelogged worden met datum tijd,oorzaak en link naar video opmame?

Bestaat dit?

Ik vond:
Frigate nvr en home assistant.
Reolink camera ondersteunen rstp voor 24/7?
Reolink camera heeft goede 4k lenzen en ook pvz? Pvz is roteren? Of zelfs een loop laten draaien dat het een soort guard area afscant?

Wat is voor bovenstaande requirements handig?

Kan je ook op family en goede vrienden, de home assistant app installeren met read only rechten en dat ze wel kunnen spreken tegen de camera en kunnen inzien wat er gebeurt?
Wel nu, moet ik weten wat je budget is :P

Hikvision HCSA, Paxton, Siemens, Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Nu online

R.G

RedPas schreef op donderdag 4 september 2025 @ 18:16:
[...]

Per camera 100-200 lijkt mij redelijk.
3 stuks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 07:22
Goedemorgen Tweakers,

in het kader bomen-bos:
er is bijzonder veel keuze in dit segment.
wat is mijn wens:
- netwerk recorder aansluiten
- POE buiten camera's (2x) gecombineerd met 2x Wifi buitencamera (zonnepaneel? Omdat niet overal POE kan komen)
- goede aap die uit kan lezen op een ipad en android
- budget: ca. 1200
-redelijk goed nachtzicht: liefst 40 meter voor 1 camra ivm zeer grote tuin
- geen streams naar een of andere buitenlandse provider, liefst alleen lokaal
- liefst geen systeem die zijzn eigen netwerk opzet, graag alles via lokale LAN
Kunnen jullie mij adviseren? Ik weet het ff niet meer....

merk: doesn't matter

[ Voor 6% gewijzigd door Boomster op 07-09-2025 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@Boomster 40m nachtzicht met een batterij/zonnepaneel lijkt iwt eenvoudig. Een meneer in de nacht wordt dan een blurry zwart/wit iets.
NVR lokaal zijn er genoeg, met app's ook.
Weet wel dat je wat poorten in je router moet open zetten om van buitenaf te kijken.
Hikvision, Unify zijn redelijk eenvoudig dan heb je nog de meer DIY systemen blueiris, zoneminder
Ik heb zelf Ajax inbraak met een Ajax NVR. Werkt perfect bij aanbellen en camera bewaking als het alarm er (deels) op staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurvreter63
@Boomster
Er zijn verschillende merken camera's/NVR/APPs die aan jouw wensen voldoen.

Lees gerust een paar pagina's terug, het is daar allemaal al benoemd net als het gebruik van wifi camera's dat sterk wordt afgeraden.

Als je niet zaagt, blijft je de bomen in het bos zien 😉

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 07:22
vuurvreter63 schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:04:
@Boomster
Er zijn verschillende merken camera's/NVR/APPs die aan jouw wensen voldoen.

Lees gerust een paar pagina's terug, het is daar allemaal al benoemd net als het gebruik van wifi camera's dat sterk wordt afgeraden.

Als je niet zaagt, blijft je de bomen in het bos zien 😉
Je hebt helemaal gelijk. Ik zal mijn zaag eens gaan slijpen en hopelijk kom ik tot een goede oplossing. Wellicht gaat het licht schijnen en bloeit er op die plek een mooi nieuw boompje op.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Nu online

R.G

RedPas schreef op donderdag 4 september 2025 @ 18:16:
[...]

Reolink mix tracking serie met ptz
Auto tracking
4k
Dual lens
Poe
Wifi: 5gzhz en 2.4ghz

Ongeveer 150

Goede deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
Hoe bestel je tegenwoordig bij Andy? empiretech01.com kan ik bij de checkout alleen de VS en Canada kiezen namelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conrado
blup schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 22:03:
Hoe bestel je tegenwoordig bij Andy? empiretech01.com kan ik bij de checkout alleen de VS en Canada kiezen namelijk
Gewoon even een mail naar 'm sturen. Betaling verloopt in Euro's en via PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Nu online

R.G

even een update en discussie:
Camera's op poe klinkt inderdaad beste optie, wel merk ik dat wifi best prima is voor low res cams.
Ik heb het nu voor elkaar dat ik bestaande camera's daarvan een 24/7 rstp stream kan opslaan op een nas.
Dit voor 7 dagen rotatie.

Nu wil ik hier local ai aan gaan toevoegen om de rstp stream te processen.
Moet ik dat realtime doen? Of processen op opgeslagen data?

Gaat een Nas dit trekken met een : "intel celeron en 8gb ram" oude nas van 2015-2019.
Geen gpu aanwezig volgens mij?

De Ai detectie wil ik toevoegen op de nas om personen te herkennen, events en of verdacht situatie te melden. Bijvoorbeeld dat ik via home assitant een melding of push doe naar een collectie van smart phones.
Waarin staat: vuilnis wordt opgehaald, family lid x komt thuis. Buurman gaat naar zijn auto.

Zoiets.

ik dacht zelf aan frigate vr als docker image op de nas te laten draaien en de opslag folder waar de rstp videos staan input bron of data voor frigate?

Maar als dit niet of nauwelijks werkt dan bespaar ik liever de moeite.

Heeft iemand dit al ooit gedaan en of ervaring mee?

Wat is slim om te doen.

Grootste vereiste is dat apparaten bereikbaar blijven via local lan en local wifi.
Dat wanneer isp uitvalt dat alles blijft opnemen en blijft werken.

De yi cam's zou ik ook graag vervangen i.v.m. de lage res en lage resources.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

R.G schreef op maandag 15 september 2025 @ 16:20:
even een update en discussie:
Camera's op poe klinkt inderdaad beste optie, wel merk ik dat wifi best prima is voor low res cams.
Ik heb het nu voor elkaar dat ik bestaande camera's daarvan een 24/7 rstp stream kan opslaan op een nas.
Dit voor 7 dagen rotatie.

Nu wil ik hier local ai aan gaan toevoegen om de rstp stream te processen.
Moet ik dat realtime doen? Of processen op opgeslagen data?

Gaat een Nas dit trekken met een : "intel celeron en 8gb ram" oude nas van 2015-2019.
Geen gpu aanwezig volgens mij?

De Ai detectie wil ik toevoegen op de nas om personen te herkennen, events en of verdacht situatie te melden. Bijvoorbeeld dat ik via home assitant een melding of push doe naar een collectie van smart phones.
Waarin staat: vuilnis wordt opgehaald, family lid x komt thuis. Buurman gaat naar zijn auto.

Zoiets.

ik dacht zelf aan frigate vr als docker image op de nas te laten draaien en de opslag folder waar de rstp videos staan input bron of data voor frigate?

Maar als dit niet of nauwelijks werkt dan bespaar ik liever de moeite.

Heeft iemand dit al ooit gedaan en of ervaring mee?

Wat is slim om te doen.

Grootste vereiste is dat apparaten bereikbaar blijven via local lan en local wifi.
Dat wanneer isp uitvalt dat alles blijft opnemen en blijft werken.

De yi cam's zou ik ook graag vervangen i.v.m. de lage res en lage resources.
Wordt heel waarschijnlijk te krap met Intel Celeron (vermeld even het type). minimum is Intel N100/150 en ik zou voor nog wat "zwaarder" gaan voor beeldanalyse. Kijk ook eens op ; Frigate & TPU's - object detection op je bewakingscamera's .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Nu online

R.G

Antonio di schreef op maandag 15 september 2025 @ 17:06:
[...]

Wordt heel waarschijnlijk te krap met Intel Celeron (vermeld even het type). minimum is Intel N100/150 en ik zou voor nog wat "zwaarder" gaan voor beeldanalyse. Kijk ook eens op ; Frigate & TPU's - object detection op je bewakingscamera's .
Intel Celeron J1900 quad-core processor met een kloksnelheid van 2,0 GHz.
Dit is de cpu.

Gaat het lukken om met deze cpu 4 camera's te verwerken via frigate en daarnaast nog plex streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

R.G schreef op maandag 15 september 2025 @ 17:25:
[...]

Intel Celeron J1900 quad-core processor met een kloksnelheid van 2,0 GHz.
Dit is de cpu.

Gaat het lukken om met deze cpu 4 camera's te verwerken via frigate en daarnaast nog plex streamen.
Ik denk dan de j1900 niet gaat werken, je kunt het proberen.
Zie o.a.: https://docs.frigate.video/integrations/home-assistant/
https://docs.frigate.video/frigate/hardware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Nu online

R.G

Frigate topic geeft aan dat het niks wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Ik heb deze TandemVu camera https://pro-alarm.nl/hikv...-ir-witlicht-audio-strobe gekocht in een aanbieding (€699,00 en wordt nu te koop aangeboden voor €899,00.) Let op dit is het nieuwste type TandemVu camera van Hikvision.
Ondanks het mooie beeld, 4 dagen uitgeprobeerd, missen we toch (vooral mijn betere wederhelft) het 180 graden beeld van de oude camera.
Camera (zwarte uitvoering) zit weer in de doos en is beschikbaar voor een ander liefhebber (€650,00)
Maar ik onderschrijf wel wat @habbekrats aangeeft over deze camera.

Prachtig beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door vuurvreter63 op 16-09-2025 17:14 ]

Hikvision gebruiker

Pagina: 1 ... 90 91 Laatste