even een update en discussie:
Camera's op poe klinkt inderdaad beste optie, wel merk ik dat wifi best prima is voor low res cams.
Ik heb het nu voor elkaar dat ik bestaande camera's daarvan een 24/7 rstp stream kan opslaan op een nas.
Dit voor 7 dagen rotatie.
Nu wil ik hier local ai aan gaan toevoegen om de rstp stream te processen.
Moet ik dat realtime doen? Of processen op opgeslagen data?
Gaat een Nas dit trekken met een : "intel celeron en 8gb ram" oude nas van 2015-2019.
Geen gpu aanwezig volgens mij?
De Ai detectie wil ik toevoegen op de nas om personen te herkennen, events en of verdacht situatie te melden. Bijvoorbeeld dat ik via home assitant een melding of push doe naar een collectie van smart phones.
Waarin staat: vuilnis wordt opgehaald, family lid x komt thuis. Buurman gaat naar zijn auto.
Zoiets.
ik dacht zelf aan frigate vr als docker image op de nas te laten draaien en de opslag folder waar de rstp videos staan input bron of data voor frigate?
Maar als dit niet of nauwelijks werkt dan bespaar ik liever de moeite.
Heeft iemand dit al ooit gedaan en of ervaring mee?
Wat is slim om te doen.
Grootste vereiste is dat apparaten bereikbaar blijven via local lan en local wifi.
Dat wanneer isp uitvalt dat alles blijft opnemen en blijft werken.
De yi cam's zou ik ook graag vervangen i.v.m. de lage res en lage resources.
Camera's op poe klinkt inderdaad beste optie, wel merk ik dat wifi best prima is voor low res cams.
Ik heb het nu voor elkaar dat ik bestaande camera's daarvan een 24/7 rstp stream kan opslaan op een nas.
Dit voor 7 dagen rotatie.
Nu wil ik hier local ai aan gaan toevoegen om de rstp stream te processen.
Moet ik dat realtime doen? Of processen op opgeslagen data?
Gaat een Nas dit trekken met een : "intel celeron en 8gb ram" oude nas van 2015-2019.
Geen gpu aanwezig volgens mij?
De Ai detectie wil ik toevoegen op de nas om personen te herkennen, events en of verdacht situatie te melden. Bijvoorbeeld dat ik via home assitant een melding of push doe naar een collectie van smart phones.
Waarin staat: vuilnis wordt opgehaald, family lid x komt thuis. Buurman gaat naar zijn auto.
Zoiets.
ik dacht zelf aan frigate vr als docker image op de nas te laten draaien en de opslag folder waar de rstp videos staan input bron of data voor frigate?
Maar als dit niet of nauwelijks werkt dan bespaar ik liever de moeite.
Heeft iemand dit al ooit gedaan en of ervaring mee?
Wat is slim om te doen.
Grootste vereiste is dat apparaten bereikbaar blijven via local lan en local wifi.
Dat wanneer isp uitvalt dat alles blijft opnemen en blijft werken.
De yi cam's zou ik ook graag vervangen i.v.m. de lage res en lage resources.
/f/image/XJYOYNLClKNP1ddVCZpe3hGi.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iJNq4X7MdjhvYGWTnwLGGBoL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uJsQ5lSLlr3I7l9tcJI4RiYR.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/NhmKAfpTesMjByhQ81zhaPiK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VIjqdDAEqWcKo6ZSW0bGOKmF.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/GJWWiOhGoYuu71EfkVXJVq0s.png?f=fotoalbum_tile)

:strip_exif()/f/image/XESirEDyw5JNdqCifEYtWV2N.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/lGmpfzsZIOiSF7irRDqEkfOo.png?f=fotoalbum_large)