Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 88 89 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PugaPyga
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 26-05 09:58
PugaPyga schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:36:
[...]Goeie suggestie @Gwaihir! In een Dream Machine Pro kan ik voor hetzelfde geld als CloudKey+ en UniFi router nog een grotere HDD in zetten (WD purple of iets dergelijks).
N.B. Ipv de Pro heb ik een Dream Machine SE besteld omdat de Pro en Pro Max geen PoE lijken te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 11:05

TheNephilim

Wtfuzzle

Een tijd geleden heb ik (als vrijwilliger) bij een non-profit organisatie 4 PoE camera's en een NVR van Hikvision geïnstalleerd. Honderden meters UTP neergelegd. In de basis bevalt het prima; maar... ff een software update oid. wil voor geen meter. De camera's zelf zijn alleen met IE11 te benaden oid., dat was toen al een probleem maar wil nu helemaal niet meer. Beetje clunky allemaal iig.

Daarnaast zijn het domes waarvan het glas vies is en waardoor infrarood weerkaatst en het nachtzicht ontzettend slecht geworden is. Schoonmaken kan hoor, maar één regenbui en je bent weer zowat terug bij af.

Hoewel Unifi Protect etc. gesloten is, had ik dan voor mijn idee wel iets meer 'controle' over de camera's als leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:57
Ik kan mijn camera's in IE, Edge als Chrome benaderen en updaten, dit geeft geen enkel probleem hier.

Heb je wel de web plugin gebruikt?

Je zegt dat je IR camera's hebt, dan vermoed ik dat die al wat ouder zijn.
Tegenwoordig is ColorVu een beter oplossing, zeker nu met ColorVu 3.0.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:03
TheNephilim schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:13:
Een tijd geleden heb ik (als vrijwilliger) bij een non-profit organisatie 4 PoE camera's en een NVR van Hikvision geïnstalleerd. Honderden meters UTP neergelegd. In de basis bevalt het prima; maar... ff een software update oid. wil voor geen meter. De camera's zelf zijn alleen met IE11 te benaden oid., dat was toen al een probleem maar wil nu helemaal niet meer. Beetje clunky allemaal iig.

Daarnaast zijn het domes waarvan het glas vies is en waardoor infrarood weerkaatst en het nachtzicht ontzettend slecht geworden is. Schoonmaken kan hoor, maar één regenbui en je bent weer zowat terug bij af.

Hoewel Unifi Protect etc. gesloten is, had ik dan voor mijn idee wel iets meer 'controle' over de camera's als leek.
Upgrade? Bij die merken camera's doe je een update alleen als je een probleem ervaart dat in die update wordt verholpen. Zeker als ze achter een NVR hangen en dus niet zelfstandig aan het internet hangen (en de NVR voldoende beveiligd is....) is er normaliter geen reden om firmware bij te werken. En verder heeft @vuurvreter63 meer verstand van dat merk ;)

O ja, IE: Dat geldt voor oudere Dahua's ook. Maar - daar zijn oplossingen voor en ook daar geldt: Geen moeilijke dingen doen die niet noodzakelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

DjoeC schreef op woensdag 9 april 2025 @ 17:38:
[...]

Upgrade? Bij die merken camera's doe je een update alleen als je een probleem ervaart dat in die update wordt verholpen. Zeker als ze achter een NVR hangen en dus niet zelfstandig aan het internet hangen (en de NVR voldoende beveiligd is....) is er normaliter geen reden om firmware bij te werken. En verder heeft @vuurvreter63 meer verstand van dat merk ;)

O ja, IE: Dat geldt voor oudere Dahua's ook. Maar - daar zijn oplossingen voor en ook daar geldt: Geen moeilijke dingen doen die niet noodzakelijk zijn.
Daar heb je gelijk in! De camera's hangen direct aan de NVR idd, dus niet aan het internet. De NVR zelf heb ik nooit bijgewerkt volgens mij, dat moet handmatig en je moet dan zelf adhv. typenummers de juiste vinden. Ik was veel te bang het ding te slopen.

Dat is dan ook reden dat ik anders voor Unifi Protect zou kiezen; klik-op-de-knop updates... erg handig als je niet dagelijks met dit soort spul werkt.

Maar goed, voorlopig hangt het er nog prima. Binnenkort eens een doekje met alcohol ofzo over de glazen bolletjes halen, zodat je er weer wat door kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Hikvision heeft tegenwoordig ook een programma, waarmee je in 1x alle camera's en NVR kunt updaten. Programma zoekt online naar de juiste update's.

Ik ben alleen ff de naam kwijt en zit niet achter mijn pc.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:50
TheNephilim schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:13:

Nooit de domes met plastic koepel voor buiten nemen. Je loopt altijd tegen dit soort problemen aan.
vuurvreter63 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 11:06:
Hikvision heeft tegenwoordig ook een programma, waarmee je in 1x alle camera's en NVR kunt updaten. Programma zoekt online naar de juiste update's.

Ik ben alleen ff de naam kwijt en zit niet achter mijn pc.
HiToolsDelivery

Let er wel op dat je geen import meuk moet hebben met custom firmware...

[ Voor 52% gewijzigd door Wimlem op 10-04-2025 12:56 ]

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:52
Wimlem schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:55:
Nooit de domes met plastic koepel voor buiten nemen. Je loopt altijd tegen dit soort problemen aan.
Plastic koepels gaan best goed buiten, is mijn ervaring, maar zonder IR-verlichting.

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
HiToolsDelivery idd @Wimlem 👍

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wimlem schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:55:
[...]

Dat blijkt haha, wist ik helaas niet!
[...]

HiToolsDelivery

Let er wel op dat je geen import meuk moet hebben met custom firmware...
Oké, danku danku, ga ik eens bekijken! Volgens mij is het gewoon standaard spul, bij een Nederlandse webshop gekocht: https://webstore4.com/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Het geldt (nog) niet voor ons; maar Andy post dit vandaag:
Hey guys

The tariffs come to 145% for all China Made products TODAY, this make all of our sea shipping cancelled. Because if ship out now, arrive at the desitnation will effect with 145% on. I see lots of news say adding the cost now, but we will not do this till the last. I am trying to be stable for our community till we use up the stocks without this 145%. I think we can stand with 30days.
Current small shipment via fedex from China to US under 800usd still no tariffs till May.2nd.

This crazy change is for the US market only. But who knows when will delay/cancel the tariffs.
Thanks for your attention.

Andy
https://www.ipcamtalk.com...th-23rd.80731/post-921262

Als iemand overigens interesse heeft in een Dahua IPC-HDW5442TM-ASE / IPC-T54IR-AS-S3;
ik heb een ongebruikte over: v&a aangeboden: Dahua IPC-HDW5442TM-ASE / IPC-T54IR-AS-S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-06 14:42
Gommert69 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:26:
[...]
De problematische camera lijkt geen enkele gedownloade (oude of nieuwe) firmware te accepteren. Ook niet toen ik die via de HiToolsDelivery software probeerde te installeren. Maar HiToolDelivery kon wel online nieuwe firmware vinden en die kon hij installeren met helaas een Vietnamees resultaat.
De camera komt bij Ali vandaan, maar zou firmware upgradable moeten zijn. Van dezelfde leverancier heb ik de DS2547G2-LS geleverd gekregen en die is prima te upgraden.
Camera succesvol van de laatste fimware voorzien! Met hulp van ChatGTP een tftp-server opgezet en de nieuwe firmware werd geladen. De camera verwachtte in plaats van het gebruikelijke digicap.dav bestand het bestand digicap_G5.dav.
Kost een paar uurtjes, maar het werkt!

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:25

bjp

ik zag deze recent passeren: https://www.howtogeek.com...g-up-with-home-assistant/

Reolink wil dus gaan samenwerken met HomeAssistant :)

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:42
Ik heb Dahua camera's hangen en maak gebruik van de DMSS app voor de beelden.

Het lukt me echter niet om het zo in te stellen dat hij b.v. standaard 3 minuten opneemt. Dit is dus 180 seconden maar hij laat steeds beelden zien van 70 seconden.

Die 70 seconden zou ik dus terug moeten zien in de app maar die zie ik ook niet.

Waar stel ik dit in?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XID828KIBprvekwtEDAcKcuwdkE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uSvgWKi6AONjx4IAYm7vMjtg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Medhs6QSdVKsh4Hhz8i7pcUr_ko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lIcXgGjFNm4eyBrc2LGzBFRl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Av7m3J92Q6W0bB7kVSC0STgo10=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fHQHha4pfIJcFNcR43rIVYHF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MT1AnGYyrE1gzlBijSd_AIeMYI0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YFlvRnRq6xgMsKyzLb01coSR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:17
Onder opnameplan kun je de tijd instellen. Normaal = continu of alleen bij beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:22
Ik heb denk ik 2 probleempjes.

Ik heb op Tweakers advies dus een HikVison Colorvue set gekocht (erg blij mee) maar heb nu een paar keer "alarm-piepjes" op de recorder gehad zónder.... dat er een opname is, óf het icon-belletje.

Bij " inloop-testen" zie ik gelijk een belletje met aantal onderin het scherm
én in de opnamelijst zie ik gegevens over tijdstip etc.
Maar soms dus helemaal niets, terwijl de "piepjes" er wél zijn én de audio waarschuwing "warning... etc (4x) " .

2e dingetje, ik had begrepen dat dit systeem zelflerend is en dat bv katten etc het alarm niet triggeren.
Het alarm staat ingesteld op "menselijk" en voertuigen op UIT.

Heeft iemand suggesties wat ik zou kunnen uittesten /veranderen?
(gevoeligheid had ik al wat naar beneden, maar wil ik ivm veiligheid niet te ver verlagen)
(ook heb ik nu Perimeter beveiliging op alle 4 -UIT- gezet om evt. wisselwerking uit te sluiten)

tia.

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
Je kunt die piepjes op de NVR uitzetten.
En je kunt altijd een "valse" melding van een kat o.i.d, ontvangen dat gebeurt bij mij ook. Het blijft tenslotte electronica.

Ik heb bij bewegings detectie mens en voertuig aangevinkt en dat werkt prima.

Je moet wel alles op NVR regelen en niet op de camera (web interface).
Anders gaat het mis en krijg je wel valse meldingen.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
@vuurvreter63
Bedankt voor je snelle reactie. _/-\o_

Ik dacht juist dat dit systeem kat /vogels /uilen/ ree vos/ buizerd etc zou uitsluiten (al dan niet via het leer-proces)
Voor mij is dat best wel belangrijk omdat ik in een "natuur" omgeving leef.
Als ik de piepjes etc uitzet, weet ik niet of er een échte situatie is en ik met een knuppel of zo even "polshoogte" moet nemen, dus geluid-uit is geen optie.

Ik heb inderdaad alles via de recorder ingesteld.
Maar heb jij een idee waarom alarm wél getriggerd is, maar géén opname start?? iéts moet toch een "conditie" getriggerd hebben? al zou die maar een camera nummer laten zien..

maar nee, nop, nada, niets. :?

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Hansieo schreef op donderdag 24 april 2025 @ 16:04:
@vuurvreter63

Ik dacht juist dat dit systeem kat /vogels /uilen/ ree vos/ buizerd etc zou uitsluiten (al dan niet via het leer-proces)
Als ik de piepjes etc uitzet, weet ik niet of er een échte situatie is en ik met een knuppel of zo even "polshoogte" moet nemen, dus geluid-uit is geen optie.

Maar heb jij een idee waarom alarm wél getriggerd is, maar géén opname start?? iéts moet toch een "conditie" getriggerd hebben? al zou die maar een camera nummer laten zien..

Zit er op je NVR geen log bestand waar je de "beslissingen" kunt terug vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
Hansieo schreef op donderdag 24 april 2025 @ 16:04:
@vuurvreter63

Heb je wel ingesteld dat hij moet opnemen? Dit gebeurt niet automatisch.
Bij opslag kan je verschillende scenario's instellen voor opname.

Als alles goed is ingesteld, kan via de app meldingen op je telefoon binnen krijgen en kan je de piepjes op de NVR uitzetten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPKVffkACKKxOX-2uPVkw0IRzjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FUSD6vxHgDSDjspJ6eCmEzZN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door vuurvreter63 op 24-04-2025 21:22 ]

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
DjoeC schreef op donderdag 24 april 2025 @ 16:12:
[...]

Zit er op je NVR geen log bestand waar je de "beslissingen" kunt terug vinden?
@DjoeC @vuurvreter63 dank voor jullie reacties.. _/-\o_

Net even rond zitten zoeken maar ik zou niet weten waar die -beslissingen- log zou moeten staan... áls deze er is. Wellicht dat een ervaren HikVision Colorvue gebruiker mij kan leren of en zo ja wáár deze zit.?

Wat het opnemen betreft, dat doet hij wél.... Als ik zelf naar buiten loop en via mijn 4 camera's een rondje maak, zie ik ze netjes "inschakelen" met extra wit licht en komt de boodschap "warning....).
Als ik dan op de recorder kijk, zie ik netjes het belletje-icon met 4 meldingen daarin.
Ik kan de Opnames ook terugkijken en deze lopen terug tot ca 45 sec vóórdat ik in het beeld/bereik van de betreffende camera kom. Dus tot zover klopt het.
Ik kan echter ook op internet niét terugvinden welke condities wél alarm/audi triggeren maar níet de opname.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
@Hansieo Het geeft mij een gevoel van een conflict of mismatch tussen camera en NVR - maar ik heb er geen ervaring mee....
1. NVR heeft een trigger nodig om op te nemen. Doet ie dat op basis van "eigen" informatie of doet ie dat op basis van triggers uit de camera?
2. Camera geeft - als je dat heb ingesteld - (ook) triggers af. Als die trggers wel een alert veroorzaken maar niet gebruikt worden (lees: niet dezelfde triggers zijn) om de opname te starten?

Dat zou je situatie kunnen verklaren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
Hansieo schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 14:05:
[...]

@DjoeC @vuurvreter63 dank voor jullie reacties.. _/-\o_

Net even rond zitten zoeken maar ik zou niet weten waar die -beslissingen- log zou moeten staan... áls deze er is. Wellicht dat een ervaren HikVision Colorvue gebruiker mij kan leren of en zo ja wáár deze zit.?

Wat het opnemen betreft, dat doet hij wél.... Als ik zelf naar buiten loop en via mijn 4 camera's een rondje maak, zie ik ze netjes "inschakelen" met extra wit licht en komt de boodschap "warning....).
Als ik dan op de recorder kijk, zie ik netjes het belletje-icon met 4 meldingen daarin.
Ik kan de Opnames ook terugkijken en deze lopen terug tot ca 45 sec vóórdat ik in het beeld/bereik van de betreffende camera kom. Dus tot zover klopt het.
Ik kan echter ook op internet niét terugvinden welke condities wél alarm/audi triggeren maar níet de opname.
Er is niet echt een log waarin vermeld wordt waarin een actie wordt aangegeven.

Aangezien je meldingen wel worden opgenomen, staat dat zoals ik het nu begrijp goed ingesteld.

Waar ik nog geen antwoord op heb is, of je de Hik-Connect app gebruikt?

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
DjoeC schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 15:13:
@Hansieo Het geeft mij een gevoel van een conflict of mismatch tussen camera en NVR - maar ik heb er geen ervaring mee....
1. NVR heeft een trigger nodig om op te nemen. Doet ie dat op basis van "eigen" informatie of doet ie dat op basis van triggers uit de camera?
2. Camera geeft - als je dat heb ingesteld - (ook) triggers af. Als die trggers wel een alert veroorzaken maar niet gebruikt worden (lees: niet dezelfde triggers zijn) om de opname te starten?

Die mismatch kan eigenlijk niet, omdat hij zelf heeft aangegeven dat alles (zoals door mij al aangehaald) op de NVR is ingesteld.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
vuurvreter63 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 16:37:
[...]

Die mismatch kan eigenlijk niet, omdat hij zelf heeft aangegeven dat alles (zoals door mij al aangehaald) op de NVR is ingesteld.
Tja, na heel veel jaren troubleshooten in de IT: Kan niet bestaat niet. Het zit altijd daar waar je het niet verwacht ;) want anders was het ook niet gebeurd. Daarmee niet gezegd dat het een mismatch is alleen dat dat toch nog een keertje bekeken zou moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
DjoeC schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 17:18:
[...]

Tja, na heel veel jaren troubleshooten in de IT: Kan niet bestaat niet. Het zit altijd daar waar je het niet verwacht ;) want anders was het ook niet gebeurd. Daarmee niet gezegd dat het een mismatch is alleen dat dat toch nog een keertje bekeken zou moeten worden.
Het blijft lastig om op basis van zijn gegevens een juiste conclusie te trekken. En anders moet hij zijn leverancier contacten en vragen om te helpen en e.e.a. op te lossen.

En als hij om de hoek zou wonen, ging ik wel ff kijken, maar heb geen idee waar zijn huis woont.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
fmrama schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:43:
Onder opnameplan kun je de tijd instellen. Normaal = continu of alleen bij beweging.
Bedankt voor je reply maar daar kan ik toch niet opgeven hoelang een opname moet duren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gq1zTpkRIVIZYCwgu51JdVK0by4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FBCZE0sWC5Upgj0aW0gpQyot.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Als je op de tijden klikt, kun je de opname blokken bepalen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KpOBNqTXLfpHGV47AomaA5tR8u4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LUeaWJdhrfaOMmVATSGtIrwP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Dat heb ik gevonden maar ik denk dat we langs elkaar afpraten.

Zoals je op de screenshot kunt zien neemt hij maar 20 seconden op. Terwijl er veel meer beweging is.

Waar verleng ik die 20 seconden tot een langere tijd? Als je op de foto klikt zie je onder de tijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8xjBjpaCr7Kd-Ui_jqczno3y8I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/URhyYmEgz8E0nv29YTvG6M5E.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door bruce the boss op 25-04-2025 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
Nu zie ik wat je bedoeld. Als ik via DMSS kijk zie ik opnames van 60 minuten. Is er een beweging dan wordt het onderbroken met kortere opnames. Ik zou zo niet weten waar dat bij jou aan ligt.

Update : ik zie nu waar dat beeld vandaan komt . Ik heb het bij mij ook gevonden. ( ook 20 seconden) Tja, nu de oplossing nog!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbUCg3StzcxfbvFyVgXRCGIXW50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EImFR5CxBPAk49sKKf05VBPs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door fmrama op 26-04-2025 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik heb een vermoeden dat de tijd van 20 seconden vast staat. Het is alleen een signaal voor bewegingsdetectie. 10 seconden voor en 10 seconden na. De totale opname is dan te bekijken in de nvr

[ Voor 3% gewijzigd door fmrama op 26-04-2025 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
Ik heb nu eens de tijd ‘na opname’ aangepast naar 60 seconden. Eens kijken of dit effect heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCTXsx9sMHdPy-RXeHfE9lvM0HM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lbtd0u14HFYb68rdYXvSXpNz.jpg?f=fotoalbum_large

Update: het blijft 20 seconden!!!

[ Voor 5% gewijzigd door fmrama op 26-04-2025 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
DjoeC schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 15:13:

wederom alle dank voor het meedenken... _/-\o_

1) geen idee, ik heb al een email naar de leverancier verzonden met deze situatie en hoop dat er wat uitkomt, en dan zal ik het hier natuurlijk delen.. :Y

2) kan ik denk ik niet apart instellen... maar zéker een goed punt om op door te gaan onderzoeken d:)b

@vuurvreter63 dank voor de extra informatie, HIK connect gebruik ik niet om de simpele rede dat ik hier had gelezen dat als je niét goed weet wat je doet met "poorten"(ehhh ík dus ) dat je dan beter niet de boel open kan gooien.
Daar de app voor mij niet echt belangrijk is, leek het mij beter van al die settings af te blijven..
En ehhh, (ik) NO-Groningen nét voor de grens is denk ik nét wat te ver weg...
vooral als je bv uit ZO-Zeeland moet komen... :)F maar hartelijk dank voor je aanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
Hansieo schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 17:24:
[...]

wederom alle dank voor het meedenken... _/-\o_

1) geen idee, ik heb al een email naar de leverancier verzonden met deze situatie en hoop dat er wat uitkomt, en dan zal ik het hier natuurlijk delen.. :Y

2) kan ik denk ik niet apart instellen... maar zéker een goed punt om op door te gaan onderzoeken d:)b

@vuurvreter63 dank voor de extra informatie, HIK connect gebruik ik niet om de simpele rede dat ik hier had gelezen dat als je niét goed weet wat je doet met "poorten"(ehhh ík dus ) dat je dan beter niet de boel open kan gooien.
Daar de app voor mij niet echt belangrijk is, leek het mij beter van al die settings af te blijven..
En ehhh, (ik) NO-Groningen nét voor de grens is denk ik nét wat te ver weg...
vooral als je bv uit ZO-Zeeland moet komen... :)F maar hartelijk dank voor je aanbod.
Wat je kunt proberen is in te loggen via https://ieu.hik-connect.com/ (even een inlog maken) en de laatste 9 karakters van het serienummer van de NVR ingeven. Kan je deze dan toevoegen, dan hoef je geen poort open te zetten om de Hik Connect app te kunnen gebruiken. Ik heb ook geen poort open hoeven zetten voor de NVR.

En de app is zeker een hele goede aanvulling voor het gebruik van je camera's en NVR.

En ja, NO Groningen is net iets te ver om even langs te komen.
Kom je er niet uit met je leverancier, dan zouden we een online bezoekje kunnen afspreken middels teamviewer.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
fmrama schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 12:29:
Ik heb nu eens de tijd ‘na opname’ aangepast naar 60 seconden. Eens kijken of dit effect heeft.

[Afbeelding]

Update: het blijft 20 seconden!!!
Dat is idd wel vreemd ja.
Ik weet eigenlijk zeker dat die opname van 20 seconden eerst veel langer was maar op de een of andere manier is dit veranderd en ik krijg het niet gevonden waar het zit.

Ik hoop dat je, of iemand anders, vind waar het hem dan wel zit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
Gevonden!!
Bij instellingen onder account de pushvertraging verhogen. Gevolg is wel dat het ook langer duurt voordat er een bericht komt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DSSeSHBZwH5XlelJCT2AgoLc4_M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Br6sd8kOOZrcHX9PAc0suIjU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uyoXoe4nKIlOrWckQeTm8kGbKlg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WbRX3nMKVDtPGf1IYKThZTRl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ChuMVq4eYet6MDkr8-WGC25Drw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kLVx9aF3AjPr2z7f0AB41lRq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Ja het is bij mij nu ook gelukt. Vind het wel niet logisch dat daar de opname tijd mee aan te passen is. Snap de logica niet maar bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
vuurvreter63 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 20:23:
[...]

Wat je kunt proberen is in te loggen via https://ieu.hik-connect.com/ (even een inlog maken) en de laatste 9 karakters van het serienummer van de NVR ingeven. Kan je deze dan toevoegen, dan hoef je geen poort open te zetten om de Hik Connect app te kunnen gebruiken. Ik heb ook geen poort open hoeven zetten voor de NVR.

En de app is zeker een hele goede aanvulling voor het gebruik van je camera's en NVR.

En ja, NO Groningen is net iets te ver om even langs te komen.
Kom je er niet uit met je leverancier, dan zouden we een online bezoekje kunnen afspreken middels teamviewer.
Op advies hier ergens, las ik beter niet aan internet hangen, wat ik dus ook niet gedaan heb. Daarom ook voor vast UTP gekozen.
Ik zal eens een foto maken van mijn NVR software om een indruk te geven van de opties waar ik wat in kan poeren.
Zodra ik wat verneem van mijn dealer, pen ik het hier neer. :')

(of bedoel je dat ik via de APP kan inloggen? is dat wél save? ik heb verschillende bank gegevens op mijn mobiel, dus best wel huiverig daarvoor..)

[ Voor 6% gewijzigd door Hansieo op 28-04-2025 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Hansieo schreef op maandag 28 april 2025 @ 15:26:
[...]

Op advies hier ergens, las ik beter niet aan internet hangen, wat ik dus ook niet gedaan heb. Daarom ook voor vast UTP gekozen.
Ik zal eens een foto maken van mijn NVR software om een indruk te geven van de opties waar ik wat in kan poeren.
Zodra ik wat verneem van mijn dealer, pen ik het hier neer. :')

(of bedoel je dat ik via de APP kan inloggen? is dat wél save? ik heb verschillende bank gegevens op mijn mobiel, dus best wel huiverig daarvoor..)
Sommige gaan in bepaalde gevallen heel ver in het voorkomen dat men het internet op gaan, en dat is ieders keuze.

Ik heb mijn NVR, zoals gezegd, zonder poorten open gezet verbonden met genoemde link en daarmee toegang in de app op de telefoon waar ik mijn camera's en meldingen kan bekijken en Indien nodig om op te reageren.

En ja ik heb ook een bank app daarop en nergens geen problemen mee.

Ik wil maar zeggen, dat je ook te ver kunt gaan.

De meeste mensen hebben hun camera's beschikbaar in de daarvoor bestemde app, en zij die dat niet willen, schreeuwen het hardst ( met uitzondering van sommige). Bij gewoon gebruik is er niets aan de hand en net als met alles, ga er goed mee om.

En jouw en mijn camera's zijn niet interessant voor anderen.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
@fmrama

Op welke manier kom je op de NVR en klopt het dat je dat via het programma SmartPSS doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik log in via de webinterface. Dus met het ip adres van de nvr in de browser.

Smartpss heb ik weinig gebruikt. En sinds ik overgegaan ben van windows naar mac werkt smartpss lite maar gedeeltelijk. Een aantal opties ontbreken in smartpss lite voor de mac. Bv de email functionaliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door fmrama op 28-04-2025 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
@fmrama

Als ik het IP-adres invoer krijg ik zowel in google Chrome als bij de Edge brower de melding:

Please download the chrome app

Dit krijg ik nadat ik probeer in te loggen in het inlogscherm van de NVR.
Enig idee wat dit kan zijn?
Het is overigens een windows 11 compter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
Vreemd idd.
Krijg je niet het volgende scherm:

Nb: ken je deze pagina al. https://dahuawiki.com/Main_Page

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Idc-ZlhZfnwydt5hT0V_myiHgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BJNN0v02kZGEna8ejDVoS6Fg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door fmrama op 28-04-2025 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd86
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Is er iemand hier ook bekend met deze powerline adapter?
In een hoek van onze tuin zou ik graag een camera ophangen maar heb daar alleen stroom ter beschikking, UTP of glasvezel leggen is geen optie.
WiFi voor deze toepassing lijkt me te gevoelig voor jamming, dus vandaar powerline.
Ik ken de Magic setjes van Devolo, maar daar kan ik niet eentje van vinden die geschikt lijkt voor montage buiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
@boyd86 Tja, Powerline..... Ik vind daar iets van en zal het nooit adviseren. Maar, er is wel een topic over: Ervaringen met powerline adapters. Als je het toch doet. houdt er dan rekening mee dat al je powerline apparaten op dezelfde fase zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:07

Antonio di

a mi me dijeron que si

DjoeC schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:33:
@boyd86 Tja, Powerline..... Ik vind daar iets van en zal het nooit adviseren. Maar, er is wel een topic over: Ervaringen met powerline adapters. Als je het toch doet. houdt er dan rekening mee dat al je powerline apparaten op dezelfde fase zitten.
Toevoeging @boyd86 op Powerline adapters gebruik voor beveiligingscamera's
(model SCS-P1200P3 uit jouw link):
Positief:
- Heeft een IEEE 802.3u - 10/100/1000 Mbps ethernet aansluiting.
- Wordt bedraad aangesloten (geen stekker, wat buiten niet best zou zijn voor
permanent/continu gebruik.
- Het is zinvol (makkelijk en snel) als je in de buurt al 230v stroom buiten hebt lopen en een PoE
Powerline voor buiten de enige 230v optie is. Bijv. een vrijstaande paal met camera.
Met schuurtje/230v in de buurt van de camera is een gewone (PoE) Powerline in het schuurtje
ook een optie en heel veel goedkoper. Een TP-link setje van 2 Powerline adapters is 50 euro!
- Verkoper Sitcom bestaat al een tijdje en geeft redelijke service (is meer voor de Profi-markt).
Negatief:
- Je kun geen CENTRALE betaalbare direct werkende noodstroomvoorziening realiseren (“UPS:
Uninterruptible Power Supply”).
Je kunt wel een thuisbatterij met veel opslag en een UPS nemen en zo het hele huis tijdelijk van
230v voorzien door die UPS. Dit is echter een hele/hele/hele dure oplossing.
Een centraal geplaatste UPS met bijv. een AGM-accu kan goedkoop je Alarm-paneel,
Surveillance-camera’s (bekabeld via PoE) en router voor heel wat uurtjes van stroom
voorzien (100-250 euro oplossing).
Een directe Wifi verbinding van je camera naar je centraal geplaatste router met Wifi kan ook
op zo'n UPS. Het nadeel van het draadloze Wifi is dat het gemakkelijk te verstoren is door een
beetje professionele inbreker. Die verstoring (Jamming en/of Wifi Deauthentication) wordt ook
niet opgemerkt door de alarm/camera systemen (dat is echt een gebrek).
- Een prijs van 130 euro voor 1 enkele PoE Powerline buiten adapter is flink. Je heb ook nog een
2de Powerline adapter nodig in de buurt van je router.
– PoE adapters voor buiten moet vandaal- en braak-bestendig zijn en dit ziet er niet zo uit.
Je klikt zo te zien het doosje zo open en er wordt alleen beschreven dat het weerbestendig is!
- De genoemde snelheid van 1200 Mbps kan in ieder geval niet over de Ethernet aansluiting van
1000Mbps. Sterker nog je kunt die genoemde snelheid minimaal door 2 delen en met adapters op
verschillende groepen door 4 of zo. Met groepen over verschillende fases (bij 3-fase groepenkast) is het
goed oppassen en testen of het werkt. Blijft dat met een snelheid van 100-300Mbps je een redelijke
video-stream kunt ontvangen via die adapters. Bij meerdere camera's via (PoE) Powerline
adapters, kan je met maar 1 Adapter bij je router (= max.) wel in "performance" problemen komen
met meerdere actieve video-streams.

Kortom, een installateur van beveiligingsproducten die 1 camera aansluit buiten bij particulieren (meestal vanaf schuur/met-230v achterin d de tuin, met camera gericht op de huisgevel) zijn met een TP-link setje van 2 Powerline adapters (inkoop 50 euro) gauw klaar bij een klant en deze is dan tevreden over een aanvaardbare "lage" meer aanlegprijs van maar 150 euro (gauw verdient!) .
Wil je het echt goed doen en ben je een "echte Tweaker” :) :P :( , dan start met het graven van een geul vanaf je huis naar de buiten camera plekken en leg je hier ook de juiste PoE kabel voor buiten in een beschermde goot/pijp. In je huis leidt je de PoE kabels (uitzicht in pijp) naar een centrale goed afsluitbare plek, waar ook je router, Alarm en UPS staat.

PS, dit is trouwens de eerste keer dat ik een PoE Powerline zie die buiten 230v-bedraad aangelegd/gebruikt kan worden. Ik zou zelf zeker wel wat doen aan de bescherming van de Powerline adapter door het te plaatsen in een afsluitbaar/vandaal bestendig om-kastje of zoiets !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Tja, of die powerline 100-1000Mb haalt is ook maar afwachten. Elektrakabel is geen cat-4/5/6/. Misschien ziteen er wel wat (onbedoelde) twists in maar storingvrij (zowel op je eigen verbinding als op externe apparatuur) is nog maar zeer de vraag. Zodra er data over elektrakabel gaat wil die kabel nogal eens gaan stralen (uitzenden). Daar laat ik t bij, meer info op t grote boze internet of vast te vinden via je voorkeurs AI systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyd86
  • Niet online
Bedankt voor de reacties!
Powerline hoeft in dit geval niet over groepen heen, er loopt een rechtstreekse grondkabel tussen schuur en tuin.
De camera dient als extra zichtpunt (en wil graag PTZ). Op een van mijn andere (vaste UTP) camera’s komt iemand hoogstwaarschijnlijk toch wel in beeld.
Dat powerline ook extra straling geeft lijkt me niet zo fijn, met name omdat dit dan waarschijnlijk ook in de woning op alle leidingen komt.
Misschien dan toch maar een WiFi bridge gebruiken, daarvoor heb ik alle apparatuur al in huis.

[ Voor 62% gewijzigd door boyd86 op 29-04-2025 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:07

Antonio di

a mi me dijeron que si

boyd86 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:31:
Bedankt voor jullie reacties. Aan de schuur heb ik ook al een bekabelde PoE camera hangen en een switch die met glasvezel gekoppeld is richting meterkast in het huis. Een extra kabel naar de schuur is echt laatste optie voor mij.
De camera die ik bij wil plaatsen komt aan een overkapping te hangen, dus ruimte om bepaalde zaken weg te werken tegen vandalisme is er wel.
Powerline hoeft in dit geval niet over groepen heen, er loopt een directe grondkabel van schuur naar tuin die ik kan gebruiken.
De straling van powerline was mij niet bekend, lijkt me minder fijn als dat dan ook in de woning overal door de leidingen gaat.
WiFi jammen is eigenlijk het enigste risico dat ik zie van de WiFi verbinding naar een camera, er ligt een goed stabiel netwerk met AP aan de schuur.
Ben benieuwd wat je kiest en of het (goed) werkt. laat het hier weten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
boyd86 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:31:
Bedankt voor jullie reacties. Aan de schuur heb ik ook al een bekabelde PoE camera hangen en een switch die met glasvezel gekoppeld is richting meterkast in het huis. Een extra kabel naar de schuur is echt laatste optie voor mij.
De camera die ik bij wil plaatsen komt aan een overkapping te hangen, dus ruimte om bepaalde zaken weg te werken tegen vandalisme is er wel.
Powerline hoeft in dit geval niet over groepen heen, er loopt een directe grondkabel van schuur naar tuin die ik kan gebruiken.
De straling van powerline was mij niet bekend, lijkt me minder fijn als dat dan ook in de woning overal door de leidingen gaat.
WiFi jammen is eigenlijk het enigste risico dat ik zie van de WiFi verbinding naar een camera, er ligt een goed stabiel netwerk met AP aan de schuur.
Ik heb ook geen kabel kunnen trekken naar de garage, maar heb daar wel een goede AP met wifi, daar heb ik een PoE switch op aangesloten, waar een 8 Mp camera probleemloos op werkt. Het kan dus wel. En hoe groot is de kans op wifi jammer? Verwaarloosbaar.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd86
  • Niet online
Jullie zijn snel haha, heb m’n post nog weer wat aangepast. Ik ga denk ik toch WiFi toepassen :).
Jammen leek mij ook niet echt en groot risico maar ik hoorde laatst van een autodiefstal naast huis, waarbij men de Ring camera’s van de eigenaar en buren zodanig had verstoord dat er van dat tijdsbestek geen beelden waren.
Ik nam aan dat dat dus haast wel een WiFi jammer moet zijn geweest, en daarvoor werkt Protected Management Franes waarschijnlijk ook niet als ze domweg ruis uitzenden op dezelfde frequenties.

[ Voor 68% gewijzigd door boyd86 op 29-04-2025 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
boyd86 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:45:
Jullie zijn snel haha, heb m’n post nog weer wat aangepast. Ik ga denk ik toch WiFi toepassen :).
Jammen leek mij ook niet echt en groot risico maar ik hoorde laatst van een autodiefstal naast huis, waarbij men de Ring camera’s van de eigenaar en buren zodanig had verstoord dat er van dat tijdsbestek geen beelden waren.
Ik nam aan dat dat dus haast wel een WiFi jammer moet zijn geweest, en daarvoor werkt Protected Management Franes waarschijnlijk ook niet als ze domweg ruis uitzenden op dezelfde frequenties.
Ik denk dat dit het slimste en de meest makkelijke manier is om je camera toe te voegen.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:25

bjp

ik heb thuis al wat powerlines gebruikt (voor pc/...) en dat werkt feitelijk ook goed (effectief 350mbps voor 1gbps verkocht). Ook voor TV toepassingen (tv-box met recording).

Als je in je tuinhuis de powerlines kunt verstoppen (buiten weer en wind), heb je dan terug netwerk voor je camera.

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
@boyd86 Een jammer zou je kunnen detecteren door regelmatig te pingen naar je camera. Geen antwoord is geen verbinding en dus alarm. Als je dat wilt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyd86
  • Niet online
Ja uiteraard, zodra er nu een camera onbeschikbaar is krijg ik daar al een melding van door de Frigate HA integratie. Werkt direct en zonder extra monitoring, alleen een automatisering nodig die triggert op de specifieke status wijzigingen.

[ Voor 21% gewijzigd door boyd86 op 29-04-2025 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impossibl3
  • Laatst online: 19:03
Hoi Allen,

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Ik ben opzoek naar een nieuwe buiten camera. Op dit moment hebben we een Ipcam-3000 van KlikAanKlikUit hangen. Dat is een waardeloos ding maar zat bij het huis dus prima alleen nu willen we een goede camera hebben.

Ik heb 2 vragen. De eerste is hardware, de tweede een software vraag.

1. De hardware:
Ik wil een camera hebben welke de beelden doorstuurt naar Frigate. Frigate ga ik draaien op mijn NUC binnen HA met een Coral erbij voor de beeldherkenning. De camera hoeft zelf dus geen "AI" en andere extra's te hebben dat regel ik wel via Frigate.

Voor de camera dacht ik aan de volgende specs:
- 8MP (4K) resolutie (mijn idee is toekomst bestendig)
- Full-color nachtzicht (het liefst zonder IR of extra ledlampen dus passief bruikbaar, als er beweging is gaat er voldoende verlichting aan op de oprit en er staan straatlantaarns)
- Zwarte behuizing (valt minder op)
- RTSP/ONVIF voor Frigate (eis)
- PoE-voeding (pree)
- Lokale back-up opslag en te downloaden mocht HA crashen (pree). Dit kan via een sd kaart zijn of dat ik even een usb kabel erin moet prikken.

Omdat de camera aan de muur wordt gemonteerd en redelijk naar voren moet kijken heb ik nog de volgende eisen.
- Maximale uitsteking vanaf de muur inclusief beugels: 25 cm, maar het liefste 20 cm (dat doet de huidige camera).

Het liefste zou ik een bullit hebben omdat dat lekker slank is maar een dome/turnet met muurbeugel is prima zolang er maar aan de totale diepte eis van 25 cm wordt voldaan en het liefste 20 cm (de huidige camera).

Hier zie je hoe de Ipcam-3000 er nu bij hangt. Zoiets zou ik graag weer willen maar dan met een fatsoenlijke camera.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5BTxYemVLhZx6qiZAjWemvbP0E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yjSviaSReEOnz6k5gpJru1pV.jpg?f=fotoalbum_large

De camera zal mijn oprit in de gaten houden van ca 7,5 meter tot de straat. Binnen die afstand wil ik een goed beeld hebben voor beeld herkenning, juist in de nacht, daarbuiten is het voor observatie van de straat als er binnen de zones beweging is gedetecteerd. Wat mijn overburen op de oprit uitvoeren intresseert mij niet.

Als ik mijn wensen en eisen in ChatGPT gooi komt die met de volgende opties:
- Hikvision DS-2CD2387G2-LU
- Dahua IPC-HDW3849HP-ZAS-PV

Nu zien de voorstellen eruit als prachtige camera's maar is de prijs ook stevig. Maar goed als ik daar weer jaren mee vooruit kan dan is die 100 a 200 euro extra ook geen ramp tov een model wat eerder aan vervanging toe is. Maar hebben jullie nog andere suggesties?

Vraag 2. Software.
Ik wil het dus via Frigate gaan draaien in HA op mijn NUC. Op dit moment heb ik dat nog niet draaien. Voordat ik nu een paar honderd euro stuk sla op een camera en een coral unit voor de NUC wil ik het eerst even test draaien.

Weten jullie nog een truck hoe ik de Ipcam-3000 RTSP-stream kan inladen? Ik heb via iSpy geprobeerd om de RTSP-stream te onderscheppen maar dat lukte niet. Misschien heb ik een foutief wachtwoord/gebruikersnaam geprobeerd maar het is niet mijn KaKu inlog. De streams waar iSpy mee kwam waar geen wachtwoord bij nodig was waren ook geen succes. Of weten jullie openbare streams die ik even tijdelijk kan gebruiken om Frigate te testen?

Ik wil het bewust binnen Frigate draaien ondanks dat ik al een Eufy deurbel heb met een Homebase 2. Dit om de volgende redenen:
1. Ik wil voor de lange termijn klaar zijn en geen gezeur wil hebben met camera's die tzt niet meer ondersteund worden etc.
2. Ik wil alles volledig lokaal draaien. De camera krijgt namelijk geen toegang naar buiten dat wordt geregeld via HA.
3. Mocht ik wel in het Eufy eco systeem blijven dan moet ik naar een Homebase 3 als ik de Eufycam 3 wil gebruiken en dat kost mij ook €257,--.

PS: Mocht de deurbel tzt sneuvelen (fysiek stuk of softwarematig niet meer ondersteund) dan zal die ook geüpdatet worden met dezelfde eis van alleen lokaal draaien.

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden. Alvast bedankt.

PV 5.590 Wp Enphase, 2.700 Wp Growatt - Easee laadpaal - Itho Amber 95 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
@Impossibl3
Als je voor de Hikvision gaat, kies dan minimaal voor een ColorVu 3.0 camera.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
@Impossibl3 begin hier met lezen.

Maar als ik de dahua bekijk: niet de juiste lens, zoek een betere. Van de Hik kan ik geen lens specs vinden, meestal betekent dat niet veel goeds - mogelijk heeft @vuurvreter63 ze wel.

Kijk ook eens naar de keuzes die Andy heeft. Bij 8mp een 1/1.2 lens is al flink beter maar een 4mp 1/1.8 voldoet vermoedelijk ook.

Als gezegd: lees eens een stuk terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
@Impossibl3
In aanvulling op mijn eerdere bericht om een ColorVu 3.0 te nemen, zag ik dat jij een 8 Mp camera ingedachte hebt. Hikvision adviseert zelf, dat een 4 Mp camera beter presteert, dan een 8 Mp camera.
Aan jou de keus.

Voorbeeld:
https://www.hikvision.com...=DS-2CD2347G3-LIS2UY%2FSL

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:57
Ik heb 3 stuks Hikvision
DS-2CD2347G2H-LIU - 4MP ColorVu Hybrid met 2x 2.8 mm en 1x 4 mm lens.

Geven perfect beeld ook in de nacht zonder infrarood.

Meer MP geeft ook veel meer data vooral als je ook meer camera's hebt, neemt ook meer ruimte op schijf.

Zijn voor ~ 175 euro te koop, de nieuwere doen rond de 340 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door habbekrats op 30-04-2025 23:00 ]

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impossibl3
@vuurvreter63 dank voor de link met een nieuwe suggestie. Heb je misschien ook de link over dat de 4Mp beter presteert dan de 8Mp die kan ik namelijk niet vinden.

Ondertussen had ik ook deze gevonden die voldoet aan de afstandsmaat en de andere eisen.

@DjoeC Intressante info. Ik heb de eerste 2 posts met interesse gelezen. Verder heb ik een stuk (10 pagina's) teruggelezen maar er staan zoveel berichten dat ik vast wat gemist heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Meer mp op zelfde oppervlakte = minder licht per p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
@Impossibl3
Ik had het gezien in een introductie filmpje van Hikvision.
Ik meen dat het deze was, kijk maar ff, daar heb ik nu even geen tijd voor.

YouTube: Hikvision ColorVu 3.0 Introduction -AI Powered night vision DS-2CD23...

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impossibl3
DjoeC schreef op woensdag 30 april 2025 @ 23:27:
Meer mp op zelfde oppervlakte = minder licht per p.
Ah ja logisch. Minder licht per pixel omdat deze kleiner is betekent meer ruis, vooral in slechte lichtomstandigheden (de nacht). En juist in de nacht wil je minimale ruis om mensen/objecten nog te kunnen herkennen.
vuurvreter63 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 23:32:
@Impossibl3
Ik had het gezien in een introductie filmpje van Hikvision.
Ik meen dat het deze was, kijk maar ff, daar heb ik nu even geen tijd voor.

YouTube: Hikvision ColorVu 3.0 Introduction -AI Powered night vision DS-2CD23...
In het filmpje zag ik het net niet terug maar op basis van @DjoeC zijn (beknopte) uitleg is dat logisch.

Het is wel echt een rabbit hole waar je in duikt zeg die beveiliging camera's!

[ Voor 4% gewijzigd door Impossibl3 op 01-05-2025 00:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyd86
  • Niet online
De brandpuntsafstand is ook wel iets om goed op te letten, gezien je de lengte van de oprit van 7,5 meter noemt.
Identificeren op zo’n afstand in combinatie met een grote beeldhoek (zoals met 2.8mm brandpuntsafstand) wordt een uitdaging, met name in de nacht.
Als je voor Empiretech/Andy gaat, kun je ook kijken naar de IPC-T54IR-ZE-S3 (bullet variant is IPC-B54IR-ZE-S3). Die kun je in- en uitzoomen (2.7 - 12 mm) als je nog niet zeker weet welke lens je nodig hebt.
Zelf had ik met name in de nacht op de langste afstand moeite met herkennen van personen, en heb ik ze nu iets ingezoomd (iets over de helft), dat geeft nauwere kijkhoek maar wel betere herkenning.
Ik moet nog iets vinden om de zoom-waarde in de GUI te vertalen naar brandpuntsafstand, dan zou je namelijk evt nog kunnen wisselen met een vervangend model met vaste brandpuntsafstand en de varifocale elders ophangen als je uiteindelijk meerdere camera’s wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Een hikvision specs
De Hikvision Colorvu Hybrid heeft de volgende specificaties:

Camera

Beeldsensor1/1,8" Progressieve Scan-CMOS
Oplossing2688 × 1520
VerlichtingKleur: 0,0005 lux @ (F1.0, AGC AAN), 0 lux met licht
Sluitertijd1/3 s tot 1/100.000 s
Dag NachtIR-sperfilter
HoekaanpassingPannen: 0° tot 360°, kantelen: 0° tot 75°, draaien: 0° tot 360°
Lens

LenstypeLens met vast brandpunt, 2,8 en 4 mm optioneel
Brandpuntsafstand En Gezichtsveld
2,8 mm, horizontaal gezichtsveld 111,1°, verticaal gezichtsveld 57,6°, diagonaal gezichtsveld 138,5°

4 mm, horizontaal gezichtsveld 95,2°, verticaal gezichtsveld 48,3°, diagonaal gezichtsveld 117,4°

Lens Bevestigingspunt M16
Iris-Type Vast
Opening 0
Diepte Van Het Veld
2,8 mm: 2,5 m tot ∞

4 mm: 3,1 m tot ∞

Verlichting

Supplement LichttypeIR, wit licht
Aanvulling LichtbereikTot 40 meter
Slim SupplementlichtJa
IR-Golflengte850 nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurvreter63
Impossibl3 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 00:02:
[...]

Ah ja logisch. Minder licht per pixel omdat deze kleiner is betekent meer ruis, vooral in slechte lichtomstandigheden (de nacht). En juist in de nacht wil je minimale ruis om mensen/objecten nog te kunnen herkennen.

[...]

In het filmpje zag ik het net niet terug maar op basis van @DjoeC zijn (beknopte) uitleg is dat logisch.

Op 3.50 minuut, zegt hij dat de camera heeft gefilmd op 4Mp en dat minder resolutie beter beeld en licht op levert.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
Impossibl3 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 00:02:
[...]
Exact. En ChatGPT geeft je misschien wel het/een antwoord dat je zoekt, maar niet persee het antwoord dat je nodig hebt.... Als ik het goed heb is ChatGPT ook niet persee actueel qua informatie - zeker niet als ik de suggestie van een 1/2.8 camera zie terwijl er voor ongeveer t zelfde geld 1/1.2 (8mp) cameras zijn.

Verdiep je in: DORI, lensformaten, FOV, DOF, mp's, instellingen, inregelen, tegenlicht, H264 vs H265, frames/second, etc, etc. Houdt altijd rekening met "optimisme" bij de fabrikanten. Zo is de DORI spec in werkelijkheid vaak wat "optimistisch" weergegeven.

Het gebruik van Frigate zou nooit een issue mogen zijn, ik gebruik het (nog) niet maar ik neem aan dat elke camera die ONVIF ondersteunt daarmee werkt. En elk serieus camera merk doet dat.

Er was een reden dat ik je doorverwees naar die ipcamtalk pagina en de discussie die (ook in dit topic) daarop volgde. Dezelfde vragen worden regelmatig gesteld waarbij de antwoorden meestal herhaald worden. ipcamtalk is wel een beetje de goudstandaard voor vragen en antwoorden over camera's. Zie vooral ook hun wiki pagina's.

En als je bij Andy (empiretech) kijkt zie je onbekende typenummers maar het zijn allemaal originele Dahua camera's. Offerte/bestellen vanuit Europa via mail. Support idem of via ipcamtalk. Reviews en vergelijkingen van zijn typen ook op die site.

Nou heb ik t weer gedaan: herhaald wat al eerder geschreven was.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
boyd86 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 07:29:
De brandpuntsafstand is ook wel iets om goed op te letten, gezien je de lengte van de oprit van 7,5 meter noemt.
Identificeren op zo’n afstand in combinatie met een grote beeldhoek (zoals met 2.8mm brandpuntsafstand) wordt een uitdaging, met name in de nacht.
Als je voor Empiretech/Andy gaat, kun je ook kijken naar de IPC-T54IR-ZE-S3 (bullet variant is IPC-B54IR-ZE-S3). Die kun je in- en uitzoomen (2.7 - 12 mm) als je nog niet zeker weet welke lens je nodig hebt.
Zelf had ik met name in de nacht op de langste afstand moeite met herkennen van personen, en heb ik ze nu iets ingezoomd (iets over de helft), dat geeft nauwere kijkhoek maar wel betere herkenning.
Ik moet nog iets vinden om de zoom-waarde in de GUI te vertalen naar brandpuntsafstand, dan zou je namelijk evt nog kunnen wisselen met een vervangend model met vaste brandpuntsafstand en de varifocale elders ophangen als je uiteindelijk meerdere camera’s wilt.
Het verschil in prijs van $30,- tussen een fixed T54IR en de zoom versie vind ik zo klein dat ik vermoedelijk geen fixed lens zou kopen.... En de zoom is er ook in t zwart (mijn voorkeur) . Voor nog wat meer zoom is er de IPC-B54IR-Z4E-S3 (alleen in wit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyd86
  • Niet online
DjoeC schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:39:
[...]

Het verschil in prijs van $30,- tussen een fixed T54IR en de zoom versie vind ik zo klein dat ik vermoedelijk geen fixed lens zou kopen.... En de zoom is er ook in t zwart (mijn voorkeur) . Voor nog wat meer zoom is er de IPC-B54IR-Z4E-S3 (alleen in wit).
Klopt hoor, en idd die Z4E is ook een optie.
Het fijne aan Empiretech was voor mij ook de goede beschikbaarheid van zwarte camera’s en bijpassende mounts in zwart.
Ik meende op ipcamtalk gelezen te hebben dat een varifocale camera iets minder licht doorlaat dan een camera met vaste brandpuntsafstand.
Maar ik denk dat dat verschil verwaarloosbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impossibl3
vuurvreter63 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:48:
[...]

Op 3.50 minuut, zegt hij dat de camera heeft gefilmd op 4Mp en dat minder resolutie beter beeld en licht op levert.
Ah ja nu hoorde ik het ook. Keek het filmpje tijdens het tanden poetsen O-). Excuus.
boyd86 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 07:29:
Spijtig genoeg is de bullit dus te groot (27 cm) de turnet ziet er uit als een serieuze optie.
DjoeC schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:34:
[...]
Exact. En ChatGPT geeft je misschien wel het/een antwoord dat je zoekt, maar niet persee het antwoord dat je nodig hebt.... Als ik het goed heb is ChatGPT ook niet persee actueel qua informatie - zeker niet als ik de suggestie van een 1/2.8 camera zie terwijl er voor ongeveer t zelfde geld 1/1.2 (8mp) cameras zijn.
Daar ben ik ook achter gekomen. Voor tekst bewerking en simpele programmeer vragen is het een ideaal middel. Voor product vragen toch niet zo als zet het je wel op een eerste (goede) weg. Op het begin ben je aan het klikken tussen alle opties en weet je niet goed waar je op moet letten.
DjoeC schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:39:
[...]

De IPC-T54IR-ZE-S3 (2.7mm–12mm Vari-focal) is toch juist met zoom? De IPC-T54IR-AS-S3 is fixed.

Verder kwam ik gisteren de Hikvision DS-2CD2047G3-LI2UY/SL 2.8 mm Zwart nog tegen. Die heeft een DoF bij 2.8 mm van 2.5 m tot oneindig. Volgens mij is dat prima voor mijn oprit.

Verder zie ik dat empiretech gevestigd is in de USA krijg je dan niet al die ellende van importheffingen etc? Laats had ik al zo'n geintje met een bestelling uit de VK.

[ Voor 7% gewijzigd door Impossibl3 op 01-05-2025 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
@Impossibl3 Android zit in Hongkong. Ook hier check vooral eerdere posts en als gezegd: contact via mail. Onder normale omstandigheden zijn tot nog toe alle kosten inbegrepen.

Ik kwam ook dit topic nog tegen over lenzen etc. en waarom de mm van de lens zo weinig zegt.

De AS is inderdaad fixed, de ZE is 2.8-12mm zoom, en de Z4E-3S (bullet) is 8-32mm.

Van Hik's weet ik verder niets, geen ervaring. Maar daar weten anderen meer over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Vraagje: weet iemand of er pan-tilt mounts voor buiten zijn tegen een acceptabele prijs? Ik vind een PTZ camera te prijzig.... Een beschrijving over hoe zoiets te maken ben ik ook al blij mee. Liefst PoE.....

Ik zou graag wat kunnen draaien, hoeft niet geautomatiseerd te zijn want gaat om zien wat er in de weilanden zit. Elke keer de verrekijker pakken is ook zowat en een camera kan ik "hoger" zetten voor beter zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@DjoeC Ik heb een ptz gehad, is eigenlijk helemaal niet handig indien je de camera als inbraak detectie gebruikt. Als bv zones instel moet je ervoor zorgen dat de ptz weer in dezelfde positie gaat staan naar x minuten.

Ik heb deze voor een paar tientjes gekocht en op aanraden de Hikvision color vu met 2,8 en 4 mm lens en F getal 1.0 .gekocht. Deze heb ik inmiddels ook aan mijn Ajax alarm met Ajax NVR hangen.

Ik ben dat nog wat aan het inregelen, een vlieg voor de camera hoef ik geen melding van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
habbekrats schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 12:22:
@DjoeC Ik heb een ptz gehad, is eigenlijk helemaal niet handig indien je de camera als inbraak detectie gebruikt. Als bv zones instel moet je ervoor zorgen dat de ptz weer in dezelfde positie gaat staan naar x minuten.

Ik heb deze voor een paar tientjes gekocht en op aanraden de Hikvision color vu met 2,8 en 4 mm lens en F getal 1.0 .gekocht. Deze heb ik inmiddels ook aan mijn Ajax alarm met Ajax NVR hangen.

Ik ben dat nog wat aan het inregelen, een vlieg voor de camera hoef ik geen melding van.
Ik wil t dus expliciet NIET voor beveiliging maar om gewoon vanaf een hoogte van een meter of 10 "t veld", langs de horizon, of de lucht ((als meteocam) te bekijken. Het zou dan een camera worden met een wat grotere zoom mogelijkheid maar niet bedoeld voor enige automagische detectie.

Het gaat dus puur om een losse PT oplossing waar een camera op gemonteerd kan worden. Anders wordt t zelf creatief worden, bijvoorbeeld met een oude antennerotor als P en een draadeind met ruitenwissermotor als T ;) Maar da's maar een idee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
@DjoeC Zoiets misschien https://pro-alarm.nl/hikv...-ptrz-dome-netwerk-camera.

De meeste ptz kunnen niet heel ver "omhoog" kijken. Ik heb de voorganger van deze gehad onder de dakgoot blijft hij ook beter droog en schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
habbekrats schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:36:
@DjoeC Zoiets misschien https://pro-alarm.nl/hikv...-ptrz-dome-netwerk-camera.

De meeste ptz kunnen niet heel ver "omhoog" kijken. Ik heb de voorganger van deze gehad onder de dakgoot blijft hij ook beter droog en schoon.
Correct, zoiets zoek ik dus ook niet maar zoiets: https://www.campbellsci.ca/ccfc-ptz (zonder camera) en dan betaalbaar. Of misschien wel zoiets als Rijkswaterstaat langs de weg gebruikt (zijn die er wel eens 2e hands?).

[ Voor 9% gewijzigd door DjoeC op 01-05-2025 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:02

Videopac

Rommelt wat aan.

Dank. Het lukt me niet een account aan te maken. Er wordt een verificatiecode naar mijn mailadres gestuurd maar die ontvang ik niet. Herkent iemand dit?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielLV
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-05 19:41
Zijn er al ervaringen met de Protectly buitencamera met zonnepaneel?
Ik lees hier nogal lovende dingen over op verschillende sites

Groet Michiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurvreter63
Een wifi camera met betaalde functies.

Ik ben geen voorstander voor wifi camera's ivm onstabiele verbindingen, lees uitval op het verkeerde moment.

En zeker niet als je voor bepaalde functies moet betalen.

@MichielLV

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:34
Iemand hier ervaring met de NVR8CH-AI van Andy of NVR5208-EI van Dahua.
En deze gekoppeld in HA met de rroller toevoeging van HACS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
MichielLV schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:26:
Zijn er al ervaringen met de Protectly buitencamera met zonnepaneel?
Ik lees hier nogal lovende dingen over op verschillende sites

Groet Michiel
Er lijken meerdere modellen te zijn. Wat ik zo tegen kwam (...) zette me wel aan het denken, heb je een link naar een datasheet?

"Goed" en "lovend" zijn termen die horen samen te hangen met gebruik, doel, prijs, kwaliteit, mogelijkheden. Voor beveliging is wifi eigenlijk not done. Hoe gaat het in de winter met accu en zonnepaneel? Vang je voldoende vermogen in een donkere week? Daarnaast kan ik niks vinden over lens, gevoeligheid etc. Ik zag iets over "bereik 50m". Hmm, mijn Dahua haalt dat niet en als ie dat wel zou halen zou "dichtbij" (minder dan 10 meter) onduidelijk zijn. Mogelijk is de prijs wel in overeenstemming met de resultaten.

Ofwel: Zonder echt datasheet valt er niks over te zeggen (link?)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Theetjuh schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 17:03:
Iemand hier ervaring met de NVR8CH-AI van Andy of NVR5208-EI van Dahua.
En deze gekoppeld in HA met de rroller toevoeging van HACS?
Voor beiden staan referenties op ipcamtalk. Geen echte reviews kunnen vinden. Type in search: NVR5208 review of het Andy modelnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:34
DjoeC schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:26:
[...]

Voor beiden staan referenties op ipcamtalk. Geen echte reviews kunnen vinden. Type in search: NVR5208 review of het Andy modelnummer.
Helaas alleen niet in combinatie met Home Assistant, althans ik heb het niet kunnen vinden ;(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik had nog een Dahua camera over. Begin april een simpele vogelhuisje gemaakt en camera erin gemonteerd.
Wel eerst de camera opengehaald en de lens handmatig dichterbij gefocust.

Helaas geen bewoners. Iets van de 2e dag dat de kast hing kwam 1 vogel in de opening maar die maakte meteen rechtsomkeert. Bewegingsdetectie pikte later nog wel vogels op die - denk ik - op het huisje zaten maar sindsdien helaas alleen DMSS notificaties van mieren en wespen -O-
Maar was denk ik sowieso te laat met ophangen.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54532870185_0aa1818880_b.jpgDahua camera birdhouse by Iemand91, on Flickr

EDIT: screenshot van de camera @Ruben279 :
(de lens heeft evt. nog genoeg 'ruimte' om nog net iets dichterbij te focussen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Rp3n3OtQKABoy0yBQPOgbL_TjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gWdfqxzXH9DoUVzZQhbgcIMx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Piet91 op 20-05-2025 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:33
Piet91 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:17:
Wel eerst de camera opengehaald en de lens handmatig dichterbij gefocust.
Heb je ook een plaatje van het beeld van die camera? Ben wel benieuwd hoe het zicht is op z'n extreem korte afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik denk dat de lens te dicht bij de invlieg opening zit. Ik zou hem hoger maken en een plaatje eronder, zodat alleen de zwarte lens vanuit het huisje zichtbaar is. Let wel, dat dit puur gevoelsmatig is en niet gestoeld op kennes. Meer zoals ik het zou willen als ik vogeltje was.😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@fmrama Foto vertekent iets, want lens zit net boven de opening.
Maar iets hoger zou misschien wel helpen.

Vanwege de late plaatsing (schijnbaar kun je nestkasten beter in najaar ophangen) is dit huisje vlug in elkaar gezet. Dit nestseizoen zal ik er dus niets meer aan hebben. Komende maanden maar eens op beraden.
Misschien ook wel zoiets maken; dan heb je net wat mooier zicht op een eventueel nest (zowel van boven als opzij i.p.v. alleen van boven)

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/31hLRuY05DL._AC_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:08

Toppe

Oké ✅

Ik heb de Hikvision DS-2CD2387G2-LU en ben prima tevreden.

Wel ben ik benieuwd of er momenteel nog betere modellen in de markt zijn. Vooral op het gebied van herkenning zou ik prettig vinden.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
Toppe schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:00:
Ik heb de Hikvision DS-2CD2387G2-LU en ben prima tevreden.

Wel ben ik benieuwd of er momenteel nog betere modellen in de markt zijn. Vooral op het gebied van herkenning zou ik prettig vinden.
Je zou dan kunnen zoeken op Hikvision en G3, dat zijn de laatste nieuwere camera's.
Beter nachtzicht en beter geluid.

https://www.hikvision.com...ies&checkedSubSeries=NONE

[ Voor 53% gewijzigd door vuurvreter63 op 20-05-2025 21:20 ]

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidney013
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-06 21:07
Vandaag een TP-Link TAPO C530ws opgehangen. Prima ding voor 6 tientjes ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Laatst online: 17:59
Sinds enkele weken heb ik een IPC-T54IR-ZE-S3 van Andy geinstalleerd welke ik aan het optimaliseren ben.

Waar ik nog een beetje tegenaan loop is om de nachtbeelden perfect te krijgen. Als ik de IR aanzet dan werkt dit prima met heldere beelden, maar hier op het forum heb ik al vaker gelezen dat kleurenbeeld de voorkeur heeft voor betere persoonsherkenning.

Nu heb ik op ipcamtalk gelezen wat de geadviseerde instellingen voor deze camera zijn, en daarin worden best korte sluitertijden geadviseerd. Om zonder IR te draaien kom ik uiteindelijk uit op 0-100ms sluitertijd, en 0-100 grain.
Het beeld is nu erg goed.. alleen als er een persoon langs loopt dan heb ik nog veel ghosting waardoor de persoon alsnog niet herkenbaar is (tenzij hij stil gaat staan uiteraard):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p451guoZcwc7ApSGLPlFQFKkyRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wpCRpFXiD2jYdLewGI4kZrU5.jpg?f=fotoalbum_large

Wat is nu wijsheid? Toch overschakelen op zwart-wit met IR, of valt er nog iets te tweaken?

[ Voor 7% gewijzigd door ConQuestador op 04-06-2025 13:07 ]

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
@ConQuestador Ik heb op mijn 5442 (de oudere versie van deze) instellingen op video (main stream):
Encode Mode: H.264
Encode Strategy: General
Resolution 2688*1520
Frame rate: 15
Bit Rate Type: CBR
Bit Rate Customized: 3072
I Frame Interval 30
SVC: 1 (off)

Gebruik iig GEEN H.265 encoding.

O ja, ik draai altijd met Day-time Profile, geen IR, alleen omgevingslicht.

<edit> en even verder zoeken staan mijn instellingen ook niet optimaal:
https://ipcamtalk.com/thr...-for-ipc-t5442t-ze.55189/
https://ipcamtalk.com/thr...-ipc-hfw5241e-z12e.67443/
En er is vast nog meer te vinden, forumlid "wittaj" is daar zo'n beetje de expert.

[ Voor 42% gewijzigd door DjoeC op 04-06-2025 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
DjoeC schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:25:
@ConQuestador Ik heb op mijn 5442 (de oudere versie van deze) instellingen op video (main stream):
Encode Mode: H.264
Encode Strategy: General
Resolution 2688*1520
Frame rate: 15
Bit Rate Type: CBR
Bit Rate Customized: 3072
I Frame Interval 30
SVC: 1 (off)

Gebruik iig GEEN H.265 encoding.

O ja, ik draai altijd met Day-time Profile, geen IR, alleen omgevingslicht
Je hebt de sluitertijd en grain dus nog op auto staan?

Van de settings die je noemt heb ik ze redelijk gelijk staan, alleen de bitrate wat hoger en iframe op 15.

Mijn instellingen zijn gebaseerd op posts van die wittaj ;) maar hij zet dus ook ir aan met erg lage sluitertijden in de nacht.

Ik draai nu nog wel een dag en nacht profiel maar het valt me op dat hij de schedule niet goed volgt, misschien stap ik daar maar weer vanaf dus.

Met jouw settings heb je geen ghosting?

[ Voor 7% gewijzigd door ConQuestador op 04-06-2025 12:35 ]

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
ConQuestador schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:34:
[...]

Je hebt de sluitertijd en grain dus nog op auto staan?

<knip>

Met jouw settings heb je geen ghosting?
Ja, en ghosting is me nog niet opgevallen - al is beweging in mijn geval meestal richting camera.

Nu zeg ik er voor de volledigheid bij: Mijn instellingen dateren van voor siommige van die posts. Ik heb dus net wat aanpassingen gedaan...
Bitrate van 3K naar 8K, Shutter naar manual, customized range en 0-8.3ms. "Meestal" heb ik voldoende omgevingslicht maar ik ga toch eens kijken of deze aanbevolen settings het beter doen.

NB: Ik zou de 2 kentekens op je foto even blurren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
DjoeC schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:00:
[...]

Ja, en ghosting is me nog niet opgevallen - al is beweging in mijn geval meestal richting camera.

Nu zeg ik er voor de volledigheid bij: Mijn instellingen dateren van voor siommige van die posts. Ik heb dus net wat aanpassingen gedaan...
Bitrate van 3K naar 8K, Shutter naar manual, customized range en 0-8.3ms. "Meestal" heb ik voldoende omgevingslicht maar ik ga toch eens kijken of deze aanbevolen settings het beter doen.

NB: Ik zou de 2 kentekens op je foto even blurren...
Thnx voor de kentekentip

Ik ben benieuwd, maar mijn ervaring na een paar nachten tweaken is dat 0-8.3ms een pikzwart beeld op gaat leveren als ir niet aan staat. Met ir zou het nog kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
ConQuestador schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:09:
[...]

Thnx voor de kentekentip

Ik ben benieuwd, maar mijn ervaring na een paar nachten tweaken is dat 0-8.3ms een pikzwart beeld op gaat leveren als ir niet aan staat. Met ir zou het nog kunnen.
De kern is dat je zult moeten tweaken (term van wittaj: Dial-in). En op dit moment is dat "complex" omdat de nachten kort zijn -maar misschien kun je een keer een nachtje doorhalen en wat instellingen proberen? Bedend dat de hardware van de T54IR gelijk is aan die van de 5442 (met toe en achtervoeging), Als je op dat type zoekt zijn er misschien nog meer tips te vinden. Ik gebruik iig geen IR en ben dat ook niet van plan. Wel sensoren voor buiten verlichting, net als de buren. Is alles afgedekt? Nee - maar dat komt nog... Ik krijg steeds meer tijd om te knutselen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
DjoeC schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:42:
[...]

De kern is dat je zult moeten tweaken (term van wittaj: Dial-in). En op dit moment is dat "complex" omdat de nachten kort zijn -maar misschien kun je een keer een nachtje doorhalen en wat instellingen proberen? Bedend dat de hardware van de T54IR gelijk is aan die van de 5442 (met toe en achtervoeging), Als je op dat type zoekt zijn er misschien nog meer tips te vinden. Ik gebruik iig geen IR en ben dat ook niet van plan. Wel sensoren voor buiten verlichting, net als de buren. Is alles afgedekt? Nee - maar dat komt nog... Ik krijg steeds meer tijd om te knutselen enzo.
Ik heb de laatste avonden steeds rond 11 uur zitten tweaken, net voor ik naar bed ging eventjes ;)
Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn nu, want mijn ervaring tot nu toe is dat je echt richting de 100ms sluitertijd moet om in de nacht nog goed beeld te hebben zonder IR. En met 100ms krijg je dus ghosting als iemand langs de camera loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
ConQuestador schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:01:
[...]

Ik heb de laatste avonden steeds rond 11 uur zitten tweaken, net voor ik naar bed ging eventjes ;)
Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn nu, want mijn ervaring tot nu toe is dat je echt richting de 100ms sluitertijd moet om in de nacht nog goed beeld te hebben zonder IR. En met 100ms krijg je dus ghosting als iemand langs de camera loopt.
Tja, wat is goed beeld? 1 buurman heeft licht/tijdgestuurde verlichting (zonsondergang-zonsopgang), ikzelf en de buren sensor verlichting. Die gaat altijd aan, zelfs bij dieren vanaf formaat kleuter. Zonder verlichting is het beeld spikkelend maar wel bruikbaar. Niet voor herkenning overigens. Enneh, ik weet niet of ik er de komende avonden/ochtenden iets mee ga doen ;) Huidige taak na een paar lastige weken: Slaap inhalen. Dit zijn eigenlijk klusjes voor de herfst ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
@ConQuestador Vannacht toch even gekeken, met de nieuwe instellingen een pikzwart beeld. Maar snel teruggezet ;)
Pagina: 1 ... 88 89 Laatste