Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste
Acties:

• nielsn
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 12:05
Af en toe volg ik dit topic een beetje en ik vroeg me af hoe je de beelden van de NVR op meerdere TV's krijgt in de woning. En dan goede digitale kwaliteit (niet via zo'n tv modulator)

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13:34
quote:
nielsn schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:31:
Af en toe volg ik dit topic een beetje en ik vroeg me af hoe je de beelden van de NVR op meerdere TV's krijgt in de woning. En dan goede digitale kwaliteit (niet via zo'n tv modulator)
Je kunt:

- De HDMI output van de NVR over het huis verdelen. Zul je met HDMI-splitters moeten werken en lange HDMI-kabels of iets als HDMI over ethernet.

- Een goedkope NVR bij elke TV zetten die niet opneemt, maar puur de stream oppakt en deze in kan vertonen.

- Chromecast in de TV drukken en met bijvoorbeeld de app TinyCam de beelden naar de Chromecast sturen.

- Een Android TV box, Raspberry Pi o.i.d. bij elke TV en met een app de streams vertonen.

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 11:54

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb bij een klant een mooie Hikvision opgehangen om kentekens 's nachts goed te kunnen lezen. Dit gaat allemaal prima, echter zou ik graag een actie op een bepaald kenteken willen hebben, namelijk als een kenteken uit de blacklist langs komt, dan wil ik een mail ontvangen. Ik heb de blacklist gevuld met kentekens, maar ik kan nergens vinden dat ie een actie moet ondernemen en moet mailen. Ik zie wel dat ie een NVR kan notifien, maar nergens dat ie een mail moet sturen.

Kan dit in de camera ingesteld worden? Het is een Hikvision DS-2CD4A26FWD-IZS/P

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19-02 16:40

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mag je zomaar kentekens filmen eigenlijk? Als de overheid een kenteken 2 weken bewaard komt er al een kamerdebat over...

www.digitalracing.nl

• Damian
  • Laatst online: 11:54

Damian

Insane Obtrusion

Op eigen terrein mag dat wel toch?

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22-02 20:39

Joepla

It's 106 miles to Chicago

quote:
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:19:
Als de overheid een kenteken 2 weken bewaard komt er al een kamerdebat over...
Alleen als iets/iemand erachter komt :+

Bewaartermijn is overigens 4 weken.

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• Theo74
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 20-02 19:39
quote:
Damian schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:36:
Ik heb bij een klant een mooie Hikvision opgehangen om kentekens 's nachts goed te kunnen lezen. Dit gaat allemaal prima, echter zou ik graag een actie op een bepaald kenteken willen hebben, namelijk als een kenteken uit de blacklist langs komt, dan wil ik een mail ontvangen. Ik heb de blacklist gevuld met kentekens, maar ik kan nergens vinden dat ie een actie moet ondernemen en moet mailen. Ik zie wel dat ie een NVR kan notifien, maar nergens dat ie een mail moet sturen.

Kan dit in de camera ingesteld worden? Het is een Hikvision DS-2CD4A26FWD-IZS/P
Dat is een stukje software, kijk even op de iVMS-5200 software bij Hikvision.
Hier zit de optie kentekens ook in, met redelijk uitgebreidde migelijkheden.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• Piet91
Gisteren mijn 5231 vari-focal camera gebruikt om bij iemand te bepalen welke lens hij nodig heeft in twee 4231 camera's (2.8mm, 3.6mm of 6mm).

Van elke stand een screenshot gemaakt en ben die nu aan het vergelijken.
Nog knap lastig om te bepalen welke lens het beste is.

Zo hangt een camera direct boven de voordeur; een 2.8mm geeft hierdoor meer zicht op de voordeur maar toont ook vrij veel onnodig van lucht en gevel en een 6mm geeft (bij precies de juiste positionering) eigenlijk best goed de oprit in beeld en biedt natuurlijk meer detail verderop. Voordeur staat er weer iets minder op.
3.6mm zit er (dûh) tussenin; dus lijkt mij keuze tussen 3.6mm of 6mm.
Ook in portrait mode i.p.v. landscape, wel een b*tch om te bekijken (ook al staat de camera op Hallway Mode) maar het beeld geeft zo wel meer nuttige informatie.

Andere kant van huis is al net zo lastig verhaal. Toch wel handig dat ik dus eerst met een vari-focal camera heb bekeken en niet zomaar de 4231 heb besteld.

• Qosmic
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12:55
4231 em as?
Is die er alleen in turret of ook echt in dome?

Ik heb zelf de 5231 turret maar zoek zoiets als de 5231 of 4231 ook echt in dome met zo'n glazen koepeltje erover.

Stop chasing the dream, you're already living it

• Rikkert1988
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 18-02 19:32
Goedemiddag allemaal,

Ik ben op zoek naar een camera voor bij de voordeur.
Een camera geïntegreerd in de deurbel zie ik niet echt zitten.
Hier schijnt vaak een hele vertraging op te zitten en bij de Ring zit je bij bepaalde functies aan een abonnement vast.

Rond de 50 a 100 euro wil ik eraan uitgeven. Wifi of via kabel.

Op ieder gewenst moment zou ik via een bijbehorende app via live view willen kijken voor als bijvoorbeeld de deurbel gaat. Om eerst te kijken wie het is... of wegens afwezigheid etc.

Om deze rede zou ik graag een camera willen met bewegingsdetectie (avond / nacht zicht zou een luxe zijn). Hiernaast vind ik een dome compact en een nette uitstaling hebben voor plafond montage bij de voordeur. Hier hebben we een afdak dus water/ vuil is geen probleem. Hij moet uiteraard wel voor outdoor gebruik geschikt zijn.
Ik heb in het afdak bij de voordeur een 220/230V aansluiting.
Vanwege onze diepe oprit zie ik m.b.t. bewegingsdetectie geen problemen met gevoeligheid van bijvoorbeeld verkeer etc.

Heeft er iemand goede ervaringen met een bepaald type?
Ik had via Nexuscctv de Nexus N-view gevonden, maar er zijn slechts 2 ervaringen over deze website en dat beloofd niet veel goeds. Vandaar mijn vraag aan jullie. Alvast bedankt voor jullie inzichten

Tevens heb ik veel cameras via alixpress bekeken, maar hier zit vaak geen adapter bij... ? ook wordt er niet geadviseerd welke adapter je er eventueel bij zou moeten kopen dus ook daar kom ik zo 123 geen wijs uit.

Rikkert1988 wijzigde deze reactie 28-01-2018 12:11 (28%)

• Piet91
quote:
Qosmic schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:29:
4231 em as?
Is die er alleen in turret of ook echt in dome?

Ik heb zelf de 5231 turret maar zoek zoiets als de 5231 of 4231 ook echt in dome met zo'n glazen koepeltje erover.
De IPC-HDW4231EM-ASE inderdaad.

Hoezo wil je dome dan? Hier staan een aantal camera's met vergelijkbare specs waarbij de IPC-HDBW4231E-ASE de enige is met vaste lens. Ik zou even op het IP Cam Talk forum gaan rondkijken naar ervaringen/reviews.

EDIT: er is de IPC-HDBW4231E-ASE; op het IP Cam Talk forum staat een review.

@Rikkert1988 Ik zou eens kijken naar de Dahua IPC-HDW4231EM-ASE of IPC-HDBW4231F-AS.
Ik weet niet of je deze foto kunt zien (anders even aanmelden op bovenstaand forum) en daar kun je zien hoe die qua uiterlijk/formaat ten opzichte van elkaar verhouden. (Let wel; camera's zijn normaal gesproken wit ;))
Voeding vind plaats met een 12V 0,5A adapter of een POE-injector. Dat laatste is het meest praktisch want dan hoeft er maar 1 kabel naar de camera (netwerkkabel).

Qua bewegingsdetectie kun je heel goed tripwire gebruiken; dat werkt hier monster. Dan kun je een virtuele lijn tekenen en als hierover bewogen wordt wordt er opgenomen. Geeft bij mij nagenoeg nooit overbodige meldingen; hooguit een enkele keer als er stevige mist is of hard sneeuwt.

Piet91 wijzigde deze reactie 28-01-2018 22:34 (55%)

• Eboman
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09:26

Eboman

Ondertitel

quote:
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:14:
Inmiddels hangt bij ons ook de eerste van drie Hikvision camera's. De rest volgt later deze week. Ik heb de boel vooralsnog op mijn Synology DS-218+ aangekoppeld met Surveillance Station. Dit werkt goed. Hierover een paar vragen:

- Ik stel in dat de camera's altijd opnemen, maar bij motion detection overschakelen naar een hogere kwaliteit. Kan ik ergens in de verzameling van opnames (elke 30 minuten wordt een nieuwe gestart) zien op welke opnames er beweging was?

- Als ik de boel op h.265 zet (in plaats van h.264) werken de live view mogelijkheden nergens meer (Chrome, Safari). Doe ik iets verkeerd? Ik zou graag h.265 gebruiken vanwege de betere compressie.
Ik had gehoopt aparte opnames te krijgen bij motion, maar je moet terug kijken met de timeline functie, je moet dan de groene strepen hebben.
https://www.synology.com/...Station/multievent_player

Signature

• Qosmic
quote:
Piet91 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:02:
[...]

De IPC-HDW4231EM-ASE inderdaad.

Hoezo wil je dome dan? Hier staan een aantal camera's met vergelijkbare specs waarbij de IPC-HDBW4231E-ASE de enige is met vaste lens. Ik zou even op het IP Cam Talk forum gaan rondkijken naar ervaringen/reviews.
De reden dat ik dome wil is omdat deze recht op mijn voordeur komt (onder het boeidelen van de garage op +/- 240 cm)
Dan vind ik een dome meer vandal proof en door de dome zie je ook niets direct welke richting hij opneemt.

• Rikkert1988
Hallo Piet91,

Bedankt voor je reactie.
Als ik deze 2 bekijk gaat m'n voorkeur naar: Dahua IPC-HDW4231EM-ASE

220/230V zit er wel, dus via een adapter zou kunnen, maar dan moet hij wel wifi ondersteunen.
Ik weet nog niet of ik een Ethernet kabel daarnaartoe kan trekken namelijk,gezien aan de binnenkant alles gestucked is.

Ik zie niets over wifi staan, dus ik neem aan dat dit niet gaat lukken.
12V 0,5A adapter is vast goed aan te komen, maar dan kan het nog een specifieke aansluiting zijn die in de camera moet. Niet echt handig. dus voorkeur heeft wel om een poging te wagen om ethernet te leggen.

Tripwire staat wel in de specs van de camera. Ik ken het niet, maar dat is voorgeprogrammeerd op de camera en een soort user interface voor bewegingsdetectie? of?
Klinkt goed inderdaad.

Er staat android in de specs, maar betekend dit dan ook dat hier een app bij hoort? En wat zijn hier je ervaringen mee?
Fijne zondagavond!!

Btw: deze : https://nl.aliexpress.com...3032ba6&priceBeautifyAB=4

lijkt erg goedkoop, misschien ook duurkoop, maar lijkt wel te voldoen.. of zie ik iets over het hoofd

Rikkert1988 wijzigde deze reactie 28-01-2018 21:34 (26%)

• Eboman

Eboman

Ondertitel

quote:
Eboman schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:17:
[...]

Ik had gehoopt aparte opnames te krijgen bij motion, maar je moet terug kijken met de timeline functie, je moet dan de groene strepen hebben.
https://www.synology.com/...Station/multievent_player
een trucje wat lijkt te werken is een 2e cam aan te maken op hetzelfde ip (ik heb er maar 1)..

Hier door kun je 2 opnames genereren, 1 continue en 1 motion. Dit is makkelijker zoeken in opnames zeker voor de mobiele app.

Signature

• Piet91
quote:
Rikkert1988 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:32:
Hallo Piet91,

Bedankt voor je reactie.
Als ik deze 2 bekijk gaat m'n voorkeur naar: Dahua IPC-HDW4231EM-ASE
Prima keus.

Let wel op dat je deze kunt krijgen met 3 verschillende lenzen/kijkhoeken; 2.8mm, 3.6mm en 6mm.
Hoe meer milimeters; hoe kleiner de kijkhoek maar ook hier meer detail bij grotere afstanden.
Men denkt vaak dat een grote kijkhoek de beste keus is omdat je dan veel in beeld hebt; maar hierdoor heb je weinig detail veraf (kentekenplaat in de verte kun je dan bijna/niet meer lezen).
Dus het kan slim zijn om een kleinere kijkhoek te nemen maar dat is lastig uitzoeken.
Ben daar zelf ook mee bezig momenteel voor 2 camera's.

Met een duurdere vari-focal camera kun je dat omzeilen; die kun je bij het instellen in- en uitzoomen voor de perfecte beeldhoek. Die heb ik hier aan de gevel hangen. Maar die zijn duurder.
quote:
220/230V zit er wel, dus via een adapter zou kunnen, maar dan moet hij wel wifi ondersteunen.
Ik weet nog niet of ik een Ethernet kabel daarnaartoe kan trekken namelijk,gezien aan de binnenkant alles gestucked is.
Ik vrees niet dat het kan; maar die 230V eruit halen en vervangen door ethernet gaat vast niet lukken?
(zal wel via centraaldoos gaan dus onmogelijk)
quote:
Ik zie niets over wifi staan, dus ik neem aan dat dit niet gaat lukken.
12V 0,5A adapter is vast goed aan te komen, maar dan kan het nog een specifieke aansluiting zijn die in de camera moet. Niet echt handig. dus voorkeur heeft wel om een poging te wagen om ethernet te leggen.
Gewon een standaard 5.5mm * 2.1mm adapter. Maar POE via ethernet is inderdaad handiger.
quote:
Tripwire staat wel in de specs van de camera. Ik ken het niet, maar dat is voorgeprogrammeerd op de camera en een soort user interface voor bewegingsdetectie? of?
Klinkt goed inderdaad.
Tripwire is een van de meerdere manieren van bewegingsdetectie en een van de slimmere manieren die onder IVS (Intelligent Video Surveillance) vallen.
Dit kun je instellen in de webinterface van de camera; vanaf pagina 96 van de bijbehorende manual staat het uitgelegd.
quote:
Er staat android in de specs, maar betekend dit dan ook dat hier een app bij hoort? En wat zijn hier je ervaringen mee?
Dahua zelf heeft apps voor zowel Android en iOS.
Ben zelf echter meer fan van TinyCam (Pro); ik vind die persoonlijk net wat fijner in gebruik.
De Dahua app kan echter in tegenstelling tot TinyCam ook opnames terugkijken, camera besturen e.d. wat TinyCam niet kan. Daarom gebruik ik TinyCam meestal als ik snel live kijken en de Dahua app voor terugkijken.
TinyCam Pro (betaald) ondersteunt overigens ook de Chromecast; kun je live kijken op je tv. :9

Ik heb overigens geen ervaring met push notificaties naar je telefoon bij bewegingsdetectie. Zit niet het nut er van in en ik zou daarnaast ook constant berichten krijgen (van bijv. postbodes, pakketbezorgers e.d. hoef ik geen notificatie van te krijgen)
quote:
Btw: deze : https://nl.aliexpress.com...3032ba6&priceBeautifyAB=4

lijkt erg goedkoop, misschien ook duurkoop, maar lijkt wel te voldoen.. of zie ik iets over het hoofd
Ik heb zelf nooit gewaagd aan goedkope Chinese camera's. Maar over het algemeen kun je gaan denken aan brakke firmware en software, slechte sensoren, IR-licht wat minder kan zijn etc.
De Dahua heeft in vergelijking goede firmware (en updates!), de Starlight modellen hebben grote sensoren (en dus veel betere prestaties bij weinig licht/nacht).
Maar ook slimme bewegingsdetectie zoals eerder genoemde tripwire. Naar mijn weten ondersteunen die hele goedkope camera's dit niet; die hebben alleen het generieke bewegingsdetectie dat IMHO niet bruikbaar is. Een blaadje in de wind, een schaduw die verschuift e.d. kan dan al voor detectie zorgen.

De Dahua Starlight camera's zijn in dit (prijs)segment IMHO de beste camera's die je kunt kopen. Hikvision bied ook vergelijkbare ultra-low light camera's maar die zijn toch wat duurder.
De overgang van mijn Hikvision 4MP dome camera naar een 2MP Starlight is enorm; veel betere beelden 's nachts.

Nou heb ik hier toevallig wel net een eerste generatie Xiaoyi Ants 720p IP camera staan.
Ruim 2 jaar geleden besteld voor familie om te gebruiken als babyfoon maar zelfs deze camera had constant kuren. Tijd die niet aan te passen valt, app die slecht werkt.
En dat van een product dat onder het merk Xiaomi valt; niet het minste merk. Maar Xiaomi heeft vaker gehad dat ze producten van een op andere dag onbruikbaar maakten buiten China.

Ik probeer er nu een custom firmware op te zetten dat ik ze toch nog kan gebruiken (desnoods alleen met een RTSP stream) maar dat wil nog niet lukken.

Er is IMHO wel 1 groot nadeel aan de Dahua camera's; je kunt instellingen maken voor zowel overdag als 's nachts; maar de camera kan niet automatisch bij donker worden overschakelen naar de nacht instellingen.
Dit is qua hardware prima mogelijk maar vreemd genoeg heeft Dahau dat niet geïmplementeerd in de firmware.
Daar kun je op 3 manieren omheen werken:
- In de interface kun je aangeven hoe laat de dag- en nachtinstellingen gebruikt moeten worden.
Maar dit betekent dus wel dat je elke zoveel weken/maanden dit iets moet aanpassen omdat het eerder/later licht/donker wordt.
- Een script draaien op een PC die altijd draait. Dit script kan dan bij zondsopgang/ondergang de camera aansturen om de juiste instellingen te gebruiken.
- Een algemene settings maken voor zowel overdag als 's nachts. IMHO niet de beste manier maar daar heeft men in dit topic verschillende meningen over.
quote:
Fijne zondagavond!!
Jij ook. :P

Shit wat is dit een lange post geworden. :X

Piet91 wijzigde deze reactie 28-01-2018 22:28 (7%)

• Rikkert1988
Zo dan! :) bedankt voor je royale uitleg Piet! Helemaal duidelijk. Qua kijkhoek: kan bijna niet fout. Het achterste stuk van de oprit bij de voordeur is nog maar 3m breed :) dus ik hoef geen hele grote kijkhoek. Push notificaties gebruik ik bij de camera's binnen alleen als we weg zijn :) anders wordt je er gek van inderdaad. Ik ga er 1 bestellen en kijken hoe ik het met de ethernet kabel ga regelen. Komt vast goed.
Succes met het pimpen van de Xiaoyi :)
Wat betreft de dag / nacht instellingen ga ik dan voor optie 1 :
( In de interface kun je aangeven hoe laat de dag- en nachtinstellingen gebruikt moeten worden.
Maar dit betekent dus wel dat je elke zoveel weken/maanden dit iets moet aanpassen omdat het eerder/later licht/donker wordt.)

Nogmaals bedankt! Ben benieuwd!

• Piet91
quote:
Rikkert1988 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 23:20:
Zo dan! :) bedankt voor je royale uitleg Piet! Helemaal duidelijk. Qua kijkhoek: kan bijna niet fout. Het achterste stuk van de oprit bij de voordeur is nog maar 3m breed :) dus ik hoef geen hele grote kijkhoek. Push notificaties gebruik ik bij de camera's binnen alleen als we weg zijn :) anders wordt je er gek van inderdaad. Ik ga er 1 bestellen en kijken hoe ik het met de ethernet kabel ga regelen. Komt vast goed.
Succes met het pimpen van de Xiaoyi :)
Wat betreft de dag / nacht instellingen ga ik dan voor optie 1 :
( In de interface kun je aangeven hoe laat de dag- en nachtinstellingen gebruikt moeten worden.
Maar dit betekent dus wel dat je elke zoveel weken/maanden dit iets moet aanpassen omdat het eerder/later licht/donker wordt.)

Nogmaals bedankt! Ben benieuwd!
Als je 'm besteld bij die Aliexpress (Empire Tech),dan moet je even een bericht achterlaten dat je in Nederland woont en zijn slow shipping wil gebruiken waarmee je geen invoerkosten betaald.

• Joepla

Joepla

quote:
Piet91 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:16:
[...]
Maar ook slimme bewegingsdetectie zoals eerder genoemde tripwire. Naar mijn weten ondersteunen die hele goedkope camera's dit niet; die hebben alleen het generieke bewegingsdetectie dat IMHO niet bruikbaar is. Een blaadje in de wind, een schaduw die verschuift e.d. kan dan al voor detectie zorgen.
Ik heb inmiddels nogal wat van dat soort goedkopere cams, daar zit gewoon IVS op en vaak nog uitgebreider dan bij de internationale versies. Als ik de kwaliteit van de beelden vergelijk met materiaal dat op bv. het IPcam forum staat, kan ik geen verschil ontdekken. Ook niet vwb IR intensiteit oid.
Men roept van alles, maar zolang niemand aantoont dat deze cams bewezen minder zijn van kwaliteit, zie ik voor mezelf geen reden om de (2 tot 3x) duurdere te kopen (garantie heeft nauwelijks meerwaarde ivm de hoge verzendkosten en de int. versies zijn zeker ook niet beter qua aanwezigheid van mogelijke backdoors, zoals af en toe blijkt).

• Rikkert1988
quote:
Joepla schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:08:
[...]

Ik heb inmiddels nogal wat van dat soort goedkopere cams, daar zit gewoon IVS op en vaak nog uitgebreider dan bij de internationale versies. Als ik de kwaliteit van de beelden vergelijk met materiaal dat op bv. het IPcam forum staat, kan ik geen verschil ontdekken. Ook niet vwb IR intensiteit oid.
Men roept van alles, maar zolang niemand aantoont dat deze cams bewezen minder zijn van kwaliteit, zie ik voor mezelf geen reden om de (2 tot 3x) duurdere te kopen (garantie heeft nauwelijks meerwaarde ivm de hoge verzendkosten en de int. versies zijn zeker ook niet beter qua aanwezigheid van mogelijke backdoors, zoals af en toe blijkt).
Goedemorgen :)
Misschien nog leuk om erbij te vermelden over welke camera u spreekt?
Daarnaast weet ik het kwaliteitsverschil niet, maar zoals eerder gemeld is goedkoop meestal duurkoop.
Echter hoeft dat niet altijd zo te zijn. Als het maar voldoet aan hetgeen je het apparaat voor wilt gebruiken.
Op Alixpress vind ik de info wel erg summier moet ik zeggen.
Fijne dag allemaal

Rikkert1988 wijzigde deze reactie 29-01-2018 11:43 (14%)

• Piet91
quote:
Joepla schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:08:
Heb je het nu over Dahua/Hikvision camera's met internationale firmware versus Chinese firmware of over Dahua/Hikvision camera's versus de non-brand Chinese camera's van twee tientjes.
Maakt groot verschil namelijk. ;)

• Joepla

Joepla

quote:
Rikkert1988 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:41:
[...]
Misschien nog leuk om erbij te vermelden over welke camera u spreekt?
Ik heb er diverse, o.a. de HDBW4431R-AS en de HDW4631C-A.
quote:
Daarnaast weet ik het kwaliteitsverschil niet, maar zoals eerder gemeld is goedkoop meestal duurkoop.
Echter hoeft dat niet altijd zo te zijn. Als het maar voldoet aan hetgeen je het apparaat voor wilt gebruiken.
Op Alixpress vind ik de info wel erg summier moet ik zeggen.
Ben het ten dele met je eens, alleen heb ik een hekel aan teveel betalen voor hetzelfde artikel. Ik gun de NL handelaren best wel wat, maar de prijzen die zij hanteren vind ik te hoog. Ook zit ik niet te wachten op service en advies, ik heb zelf mijn huiswerk gedaan en kan prima deze spullen configureren & installeren.
Wat betreft de info: je zult zelf veel moeten uitzoeken. Hier en op andere fora kun je veel vinden, maar dat kost veel leestijd. Daar moet je wel zin in hebben.
quote:
Piet91 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:09:
[...]

Heb je het nu over Dahua/Hikvision camera's met internationale firmware versus Chinese firmware of over Dahua/Hikvision camera's versus de non-brand Chinese camera's van twee tientjes.
Maakt groot verschil namelijk. ;)
Originele CN Dahua's met zgn. gepatchte software. De 2 tientjes cams zou ik inderdaad niet veel van verwachten ;)

Joepla wijzigde deze reactie 29-01-2018 14:25 (5%)

• Piet91
quote:
Joepla schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:23:
Originele CN Dahua's met zgn. gepatchte software. De 2 tientjes cams zou ik inderdaad niet veel van verwachten ;)
Ah, dan begreep je mijn punt denk ik verkeerd. Ik had het inderdaad over 2 tientjes cams inderdaad. :P

Aan dat soort camera's ben ik nooit begonnen omdat ik daar teveel negatieve ervaringen over had gelezen. Firmware dat niet lekker in elkaar zit, weinig opties qua bewegingsdetectie (zoals tripwire) etc.

Over Engelse versus internationale firmware voor bijvoorbeeld Dahua/Hikvision is het wat genuanceerder inderdaad. Al heb ik eerder neiging om veelal de internationale firmware aan te raden, zeker als het om beginners gaat of familieleden o.i.d. Omdat dat vaak toch wat meer peace of mind geeft; voor zowel hen als mijzelf. Zodra degene meer ervaring/verstand van de boel krijgt kan deze inderdaad eventueel over op de Engelse firmware.

Zit dus voor familielid te denken aan twee IPC-HDW4231EM-ASE camera's van zo'n ¤100 p/stuk.
Maar je hebt ook een aantal verkopers op Aliexpress die verkopen de IPC-HDW5231R-Z voor ¤15 meer waarvan firmware blijkbaar geüpdatet kan worden.
(ter vergelijking; deze en de -ZE versie kosten bij Andy zo'n ¤140).
Nou weet ik dat ik bij Andy goede service/support krijg en garantie ook niet zo'n enorm probleem gaat zijn en daarnaast geen invoerkosten. Dat is nog de vraag bij deze verkopers...

De prijzen zijn wat gezakt bij Andy want een paar maanden geleden ¤400 nodig voor de twee IPC-HDW4231EM-ASE camera's, NVR4104-4KS2, WD Purple 1TB HDD, 2 mounts en 2 wall mounts.
Nu kost dat bij Andy zo'n ¤365.
Of nog steeds ¤400 als ik de 5231 camera's bestel bij een andere verkoper...

Piet91 wijzigde deze reactie 29-01-2018 16:12 (31%)

• Slux
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
quote:
Piet91 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:02:
[...]
De prijzen zijn wat gezakt bij Andy want een paar maanden geleden ¤400 nodig voor de twee IPC-HDW4231EM-ASE camera's, NVR4104-4KS2, WD Purple 1TB HDD, 2 mounts en 2 wall mounts.
Klopt prijzen gaan ook omlaag, zowel Hikvision en Dahua hebben aangegeven de prijzen weer te verlagen in de EU, dat zal je het eerst zien in Azië

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 09:47
Aangezien ik wat meer lichtgevoeligheid wou, eens een nieuwe camera opgehangen: 2CD2155 (darkfighter), mooi beeld, alleen is de kijkhoek een stuk minder, die heb ik echt nodig op mijn oprit.

De lens zegt dus niet alles, ze zijn beiden 2.8mm

Gewone dome
- 2CD-2132: 86° (mijn oude)

Darkfighter dome
- 2CD2155: 80°
- 2CD2135: 98°

Turret
- 2CD2332: 86°
- 2CD2132: 86°
- 2CD2385: 102°

Allen dus met een 2.8mm lens.

Die 102° is hier wel zeer welkom, alleen vind ik een turret wat opvallender dan een dome.
de 2CD2135 gaat het dus worden.

rinkel wijzigde deze reactie 29-01-2018 16:48 (4%)

• Rikkert1988
quote:
Piet91 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:02:
[...]
Wie of wat is Andy :)?

Rikkert1988 wijzigde deze reactie 29-01-2018 19:54 (14%)

• Rikkert1988
quote:
Joepla schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:23:
[...]

Ik heb er diverse, o.a. de HDBW4431R-AS en de HDW4631C-A.
https://nl.aliexpress.com...d21dad8&priceBeautifyAB=4

Dit is ook een goede optie inderdaad. Maar er staat geen android of IOS bij. Maar lijkt me sterk dat je niet live kan kijken via een app?

Bij deze staat het er wel nadrukkelij bij
https://nl.aliexpress.com...010608.0.0.7cd50247lBLodp

Rikkert1988 wijzigde deze reactie 29-01-2018 20:11 (12%)

• Joepla

Joepla

@Rikkert1988 Met die verkoper heb ik geen ervaring, met deze wel. Aanrader wat mij betreft.

Via de Dahua app zou dat moeten kunnen. Maar er gaat niets boven een NVR...

• Rikkert1988
quote:
Joepla schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:11:
@Rikkert1988 Met die verkoper heb ik geen ervaring, met deze wel. Aanrader wat mij betreft.

Via de Dahua app zou dat moeten kunnen. Maar er gaat niets boven een NVR...
NVR vind ik niet echt nodig. Het is meer om live te kijken in geval van een melding, maar toch bedankt!
Er zijn wel echt heel veel cameras die extreem veel op elkaar lijken.

https://nl.aliexpress.com...10208.99999999.262.VzpmFh

• rinkel
Vanavond weer een darkfighter opgehangen, dit keer slechts een 2MP (2CD2125), maar wel erg lichtgevoelig (0,005 lux).

Deze foto net genomen (vanaf mn telefoon), dus in t donker, met verlichting, dus zonder IR:

Geen IR meer nodig hier.

Nog even afwachten wat ie doet in t daglicht...

Edit
Nog eentje met IR

rinkel wijzigde deze reactie 29-01-2018 22:07 (23%)

• Piet91
quote:
De verkoper van deze Aliexpress store: https://www.aliexpress.com/store/1200032

Je kunt hem ook een mail versturen op:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
quote:
rinkel schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:13:
Vanavond weer een darkfighter opgehangen, dit keer slechts een 2MP (2CD2125), maar wel erg lichtgevoelig (0,005 lux).

Deze foto net genomen (vanaf mn telefoon), dus in t donker, met verlichting, dus zonder IR:

[afbeelding]

Geen IR meer nodig hier.

Nog even afwachten wat ie doet in t daglicht...

Edit
Nog eentje met IR
[afbeelding]
Als je genoeg licht hebt 's nachts is het ook een idee om IR inderdaad uit te laten en ook in kleur te blijven filmen.

• Joepla

Joepla

quote:
Rikkert1988 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:35:
[...]
NVR vind ik niet echt nodig. Het is meer om live te kijken in geval van een melding, maar toch bedankt!

https://nl.aliexpress.com...10208.99999999.262.VzpmFh
Klopt, qua uiterlijk zijn er grofweg 3 versies. Maar de technische eigenschappen zijn vaak verschillend, bv. resolutie, lichtgevoeligheid, wel/geen alarmingang, spraakmogelijkheden, etc. Ook komt er ieder jaar ofzo een update van veel versies. Of die echt anders zijn, dat is de vraag.

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online
Ben aan het kijken naar camera's voor bij mijn nieuwe woning. Kijk vooral naar dahua. Via de productselector op de site kom ik bij de IPC-HDBW5231R-ZE. Echter zijn er een aantal producten waarin de naam op deze lijkt waar op de site geen verdere specs bij staan. Kan iemand me vertellen hoe het zit met de productnummers?

Je hebt bv de IPC-HDBW5231R-ZE, IPC-HDBW5231E-Z5, IPC-HDBW5231E-Z etc.

Met gestrekt been.

• Joepla

Joepla

quote:
Artbij schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:22:
Kan iemand me vertellen hoe het zit met de productnummers?
Zeker

• Artbij
  • Nu online
quote:
Thanks!

Als staat er niet in wat er bedoeld wordt met de characters achter de z.

Is de IPC-HDBW5231R-ZE een goede keus? Ik zie vaak het middelste nummer langskomen "HDBW5231" Volgens mij geeft dat nummer de specs van de camera aan en de rest meer de opties (vandaalbestendig, pan mogelijkheid etc). Klopt deze aanname?

Met gestrekt been.

• Minitrooper
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 10-02 14:32
quote:
Z5 en Z12 zijn de "zoom"factors, de Z12 kan veel verder kijken (maar niet breder).

Kijk voor reviews op https://ipcamtalk.com/forums/dahua.8/, daar zie je "live" shots van de verschillende camera's.

• Piet91
quote:
Artbij schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:36:
Is de IPC-HDBW5231R-ZE een goede keus? Ik zie vaak het middelste nummer langskomen "HDBW5231" Volgens mij geeft dat nummer de specs van de camera aan en de rest meer de opties (vandaalbestendig, pan mogelijkheid etc). Klopt deze aanname?
Prima keus, heb 'm zelf. Dat is de opvolger van de IPC-HDBW5231R-Z en kan *iets* meer inzoomen dan zijn voorganger en ziet er net wat anders uit.
Voor de rest zit er niet echt grote verschillen tussen; grootste verschil is dat de -ZE ePOE ondersteunt; POE over 800 meter ethernetkabel.

Tot een euro of ¤150 is bij Dahua eigenlijk dé camera. Heb je meer te besteden dan heb je ook nog camera's met grote sensoren (dus lichtgevoeliger; betere beelden in het donker) en grotere zoomrange.
(Zoomrange is overigens bedoelt om bij ophangen/instellen van camera de juiste beeldhoek te bepalen; niet om dagelijks in en uit te zoomen; dan heb je een PTZ-camera nodig).

Waar je vooral op moet letten bij Dahua is dat ze zogenaamde Starlights zijn, de sensorgrootte (1/2.8” op de eerder genoemde 5231R-Z/5231R-ZE tot 1/1.9” op duurdere modellen) en de zoomrange.

• Artbij
  • Nu online
quote:
Piet91 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:36:
[...]

Prima keus, heb 'm zelf. Dat is de opvolger van de IPC-HDBW5231R-Z en kan *iets* meer inzoomen dan zijn voorganger en ziet er net wat anders uit.
Voor de rest zit er niet echt grote verschillen tussen; grootste verschil is dat de -ZE ePOE ondersteunt; POE over 800 meter ethernetkabel.

Tot een euro of ¤150 is bij Dahua eigenlijk dé camera. Heb je meer te besteden dan heb je ook nog camera's met grote sensoren (dus lichtgevoeliger; betere beelden in het donker) en grotere zoomrange.
(Zoomrange is overigens bedoelt om bij ophangen/instellen van camera de juiste beeldhoek te bepalen; niet om dagelijks in en uit te zoomen; dan heb je een PTZ-camera nodig).

Waar je vooral op moet letten bij Dahua is dat ze zogenaamde Starlights zijn, de sensorgrootte (1/2.8” op de eerder genoemde 5231R-Z/5231R-ZE tot 1/1.9” op duurdere modellen) en de zoomrange.
Dat inzoomen werkt anders dan bij een pzt camera?

Met gestrekt been.

• Eboman

Eboman

Ondertitel

quote:
Artbij schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:40:
[...]

dit inzoomen is alleen om de focus van je beeld goed te zetten als de camera hangt.. deze motor is niet geschikt om dit 24x7 te doen. Dus als je een lange oprit hebt , kun je je lens ipv 2.8mm op 4 mm zetten.

YouTube: Dahua IPC-HDW5231R-Z Review - varifocal lens zoom out and in

Eboman wijzigde deze reactie 30-01-2018 13:46 (14%)

Signature

• Artbij
  • Nu online
quote:
Eboman schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:44:
[...]

dit inzoomen is alleen om de focus van je beeld goed te zetten als de camera hangt.. deze motor is niet geschikt om dit 24x7 te doen. Dus als je een lange oprit hebt , kun je je lens ipv 2.8mm op 4 mm zetten.

YouTube: Dahua IPC-HDW5231R-Z Review - varifocal lens zoom out and in
Zie inderdaad dat de autofocus een stuk trager is,

Met gestrekt been.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:51
Ben aan het kijken naar een ipcamera, en kwam op deze twee Foscams uit https://www.ipcameracenter.nl/vergelijken/679079/797602
Ik lees hier op tweakers dat de fi9901ep alleen waterdicht is met de (niet meegeleverde, je moet m nog kopen) voet, is dit bij de Foscam FI9900EP ook zo? Hebben jullie nog goede alternatieve camera tips?

Camera moet een lange oprit (20m) ongeveer in beeld krijgen, dus heb niks aan een groothoek.
Beelden in cloud opslag,als dit een paar euro kost is geen probleem. Op dit moment geen nas of ander always on apparaat beschikbaar.
Waterdicht
1080p of hoger.
Goed nachtzicht
Graag uit Nederland, sneller binnen, en zakelijk makkelijker.

Dacuuu wijzigde deze reactie 30-01-2018 13:55 (3%)

Gearbest kortingcodes: chinadiscount.net

• Piet91
quote:
Artbij schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:40:
Het zoomen van deze camera is puur bedoelt om zodra je de camera hebt hangen, eenmalig de juiste beeldhoek te krijgen.
Dit zeg maar:

Dat is enorm handig omdat je dan niet bij aankoop hoeft te beslissen welke lens/beeldhoek je nodig hebt.
Zo zit ik nu voor iemand te kijken voor 2 camera's en zit ik beeldhoeken te vergelijken.
Zo hangt er een camera pal boven een deur dus zou een grote beeldhoek daar handig zijn (zodat die deur op beeld staat).
Maar bij een grote beeldhoek hou je bijna geen detail meer over in de verte.
Dus daar moet je een afweging in maken in wat het beste resultaat gaat.

Een camera aan de kopse kant van een smalle, doch lange oprit wil je bijvoorbeeld een kleine beeldhoek.

Een PTZ-camera kun je echter zowel in- als uitzoomen, pan en tilt. Dat is dus handig als je live aan het kijken bent en iets wil volgen of als je scripts gebruikt dat als er bijvoorbeeld een bewegingsmelder iets merk; de camera naar dat punt toe gaat 'kijken'.
Die PTZ-camera's zijn echter wel een stuk duurder en vaak ook groter.

Piet91 wijzigde deze reactie 30-01-2018 14:38 (13%)

• Eboman

Eboman

Ondertitel

iemand toevallig ervaring met synology surveillance station en een dahua (PC-HDBW5231R-ZE) camera, de motion detection is bij mij in de avond te snel (denk aan licht aan/uit) koplampen (vooral xenon) op de oprit waardoor ik mijn gevoeligheid zo moet instellen dat ik overdag bijna geen triggers meer heb.

Nu bepaald de synology de motion detection en heb gelezen dat de laatste weken er wat problemen zijn, wat zijn jullie ervaringen ?

Kan ik misschien beter die van de camera gebruiken ?

Anders ga ik maar over op home-mode denk ik, want dit schiet niet op zo..

Signature

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19-02 16:40

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

quote:
Eboman schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:59:
iemand toevallig ervaring met synology surveillance station en een dahua (PC-HDBW5231R-ZE) camera, de motion detection is bij mij in de avond te snel (denk aan licht aan/uit) koplampen (vooral xenon) op de oprit waardoor ik mijn gevoeligheid zo moet instellen dat ik overdag bijna geen triggers meer heb.

Nu bepaald de synology de motion detection en heb gelezen dat de laatste weken er wat problemen zijn, wat zijn jullie ervaringen ?

Kan ik misschien beter die van de camera gebruiken ?

Anders ga ik maar over op home-mode denk ik, want dit schiet niet op zo..
Ik heb Hikvision camera's, maar gebruik wel ook de motion detectie op de Synology. Ik zal even aangeven hoe ik het heb gedaan, misschien heb je er iets aan.

Ik heb als eerste bepaalde detectie zones aangepast per camera in Synology Surveillance Station (hierna te noemen: SSS). Bijvoorbeeld bij het pad achter het huis, staat een hoge heg, en als het hard waait, beweegt heel die heg en dan ging 'ie dat oppakken als zijnde motion. Zonder die zone pakt hij nog prima het hele pad op. Ander voorbeeld, voorbij rijdende auto's in het donker staan er op zich niet op, want hij filmt de weg niet, maar die koplampen verlichten dan weer een heg in de tuin. Ook die zone heb ik aangepast.

Daarna ben ik gewoon met de laptop in de hand rondom het huis gaan lopen en per camera gekeken hoever die metertjes uitslaan in SSS qua detectie. Je wilt ze ongeveer halverwege hebben, denk ik.

Daarna gewoon even een rondje om het huis lopen en daarna in de tijdlijn kijken of de camera's de beweging van jou als persoon nog goed oppakken.

Tot zover ben ik redelijk tevreden, op 1 ding na nog. In het donker in IR view, en harde regen, wil hij nog wel eens beweging oppakken vanwege de weerkaatsing van IR op de regendruppels. Ik heb beweging korter dan 1 seconde in SSS uitgezet en dat werkt aardig, maar nog niet helemaal feilloos. Maar dan heb ik het over slechts 2 a 3 detecties per nacht als het echt tegenzit, dus die check je heel snel even met de hand.

www.digitalracing.nl

• Eboman

Eboman

Ondertitel

quote:
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:49:
[...]

Ik heb Hikvision camera's, maar gebruik wel ook de motion detectie op de Synology. Ik zal even aangeven hoe ik het heb gedaan, misschien heb je er iets aan.

Ik heb als eerste bepaalde detectie zones aangepast per camera in Synology Surveillance Station (hierna te noemen: SSS). Bijvoorbeeld bij het pad achter het huis, staat een hoge heg, en als het hard waait, beweegt heel die heg en dan ging 'ie dat oppakken als zijnde motion. Zonder die zone pakt hij nog prima het hele pad op. Ander voorbeeld, voorbij rijdende auto's in het donker staan er op zich niet op, want hij filmt de weg niet, maar die koplampen verlichten dan weer een heg in de tuin. Ook die zone heb ik aangepast.

Daarna ben ik gewoon met de laptop in de hand rondom het huis gaan lopen en per camera gekeken hoever die metertjes uitslaan in SSS qua detectie. Je wilt ze ongeveer halverwege hebben, denk ik.

Daarna gewoon even een rondje om het huis lopen en daarna in de tijdlijn kijken of de camera's de beweging van jou als persoon nog goed oppakken.

Tot zover ben ik redelijk tevreden, op 1 ding na nog. In het donker in IR view, en harde regen, wil hij nog wel eens beweging oppakken vanwege de weerkaatsing van IR op de regendruppels. Ik heb beweging korter dan 1 seconde in SSS uitgezet en dat werkt aardig, maar nog niet helemaal feilloos. Maar dan heb ik het over slechts 2 a 3 detecties per nacht als het echt tegenzit, dus die check je heel snel even met de hand.
hmm zo ben ik ook bezig geweest, nog maar tijd investeren dan >:)

Signature

• smaw
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 17-02 23:13

smaw

Geen ondertitel

Zijn er ook mensen met een Hikvision DS-2CD2F42FWD-IWS? Ik heb een nogal vreemd iets met de presets van deze PTZ camera.

Als ik deze instel (via de web interface) en zet de camera in een iets andere stand om hem daarna terug naar de opgeslagen positie te laten gaan, gaat dit de eerste keer goed. Pas ik de stand van de camera hierna nogmaals iets aan en laat hem nogmaals een keer terug gaan naar z'n preset. dan gaat hij de presetlocatie voorbij, doe ik dit nog een keer gaat hij weer verder. Met andere woorden hij lijkt niet helemaal goed op z'n preset tot stil stand te komen. En het lijkt wel alsof hij elke keer het dubbele verder gaat.

Herkent iemand dit?

Firmware versie van de camera is up to date (zover ik kan vinden) : 5.5.0 build 170721
Ik heb Hikvision al gemaild maar die wil helaas niet helpen omdat hij niet bij een door hun geautoriseerde reseller vandaan komt. (Het is ook geen Chinese kloon aan het serienummer te zien)

Helaas wordt het anders toch echt terugsturen |:(

Think Smart, Think SMAW

• DeBe
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22-02 21:27
Is dit niet de laatste FW versie?

IPC_R6_EN_STD_5.5.0_170725

• smaw
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 17-02 23:13

smaw

Geen ondertitel

quote:
Thanks ! ik kwam denk ik via een andere stuk van de site binnen. Zojuist geüpdatet maar helaas nog steeds het zelfde probleem.

Ik ben er ondertussen nog wel achter gekomen dat het lijkt alsof hij het aantal stappen wat hij doet niet onthoud als ik de locatie hem aanpas via de webinterface. Als ik namelijk naar de preset ga loopt hij niet synchroon terwijl als ik steeds tussen 2 presets schakel het wel de hele tijd goed gaat. en loopt hij niet synchroon dan doet hij wel exact hetzelfde aantal "stappen" tussen de 2 presets. Ik denk dus dat er een soort stappenmotortje inzit.

smaw wijzigde deze reactie 01-02-2018 13:31 (28%)

Think Smart, Think SMAW

• marigo
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20-02 19:50
Beschikt er toevallig iemand hier over de originele (Chinese) firmware van de IPC-HDBW4431R-ZS?

Deze camera kan ik niet terug vinden op de pagina van Dahuatech.

marigo wijzigde deze reactie 04-02-2018 14:30 (16%)

• Piet91
Ik weet even niet wat ik hier nou van moet denken.

Na wat rondvragen over welk systeem e.d. op het IP Cam Talk forum waar Andy al aangaf dat hij mij wel een mooie prijs kon geven voor een aantal camera's/NVR's met bijbehoren; krijg ik net mail hierover waarin hij simpelweg dezelfde prijzen rekent voor de camera's als in zijn Aliexpress store; en de NVR's zijn zelfs $20 duurder.
En de slow shipping methode wil hij nu niet echt aan beginnen omdat Chinees nieuwjaar eraan komt en met deze methode dan snel pakketen kwijtraken.

Valt vies tegen. Ik wil sowieso niet met DHL en na zijn posts (en ook van andere gebruikers op dat forum) vallen mij de prijzen ook tegen...

• okio
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 12:57
Welke browser gebruiken jullie met de dahua nvr? Ik krijg elke keer problemen, of een balk is niet zichtbaar. Ik kan de tripwires niet goed instellen of het camerabeeld is niet goed. Tot nu toe chrome, ie en chrome met ie tab geprobeerd geen succes

• Piet91
quote:
okio schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:55:
Welke browser gebruiken jullie met de dahua nvr? Ik krijg elke keer problemen, of een balk is niet zichtbaar. Ik kan de tripwires niet goed instellen of het camerabeeld is niet goed. Tot nu toe chrome, ie en chrome met ie tab geprobeerd geen succes
Pale Moon.

Puur geïnstalleerd omdat die het best/als enige werkt met Dahua.

• red1
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 03:16
quote:
okio schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:55:
Mijn ervaring is dat Firefox en Chrome niet goed werken. Met IE werkt alles zoals ik wil, ook de tripwires. Zal de tip van hierboven ook eens proberen.

• Richard
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 19:24

Richard

Kuru Kuru Kururin

Al enige tijd kreeg ik in mijn Easy4IP App de melding dat er een geheel nieuw ontwikkelde App beschikbaar zou komen eind Januari 2018.

Gisteren stond hij in de Appstore:
quote:
Lechange (former Easy4ip) is now online, the app’s name is switched to Lechange in order to give a better brand identity, which predominantly concentrates on domestic & SMB products and smart home solutions.
It supports all kinds of Lechange hardware product such as wifi cameras, wireless doorbell as well as alarm sensors of Scout series and etc.
Its point to point connection makes the setup of security system much easier, and it gives you the ability to remote view your camera regardless your geographical location. Moreover, push notification allows the camera alert you only when something happens.
It also offers cloud storage for alerts, every new user has one month free trial for one channel.
Lechange works with IFTTT, Amazon echo show so you can connect your smart home together to build a safer one.
Voor mijn gevoel is er helemaal niets veranderd op wat logo's en kleurtjes (blauw --> oranje) na.

Verder:
quote:
Wat is er nieuw?
1. New brand identity, new logo, new app name Lechange (former Easy4ip), new UI
2. Optimized message module, new layout and user experience
3. Optimized login module
4. Optimized panoramic view
5. Support wireless chime DS11
6. Minor bug fix
Iemand die kan achterhalen wat een DS11 Chime is van Dahua? Want qua omschrijving lijkt dat precies het hardware-item te zijn van Dahua wat ik mis in hun collectie; maar een Zoekactie op de interwebs komt op helemaal niets uit.

• Daimen
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 07:17
Heb onderstaande camera uit China besteld:

https://nl.aliexpress.com...il-alert/32812926864.html

Deze camera wordt van stroom voorzien door middel van POE. Ik weet echter zelf niet welke injector ik moet kopen. Voldoet deze gewoon?

pricewatch: Ubiquiti POE Injector, 24V, 0.5A

• rinkel
quote:
Daimen schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:47:
Heb onderstaande camera uit China besteld:

https://nl.aliexpress.com...il-alert/32812926864.html

Deze camera wordt van stroom voorzien door middel van POE. Ik weet echter zelf niet welke injector ik moet kopen. Voldoet deze gewoon?

pricewatch: Ubiquiti POE Injector, 24V, 0.5A
Volgens mij werkt die niet. Die Ubiquity zit op 24V waar POE meestal op 48V zit.

Je zou een standaard poe switch kunnen gebruiken, of een injector van tp-link.

• okio
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 12:57
quote:
Piet91 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:01:
[...]

Pale Moon.

Puur geïnstalleerd omdat die het best/als enige werkt met Dahua.
thanks gaan we proberen!

Edit: werkt perfect inderdaad. Eindelijk, triest dat het zo moet. Overigens had ik eerste de 64 bit versie dat werkte ook niet. Uit pure wanhoop de 32bit geprobeerd. Daar gaat het goed mee

okio wijzigde deze reactie 06-02-2018 20:20 (29%)

• Freubel
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 08:15
Vraagje, ik heb een hikvision camera en een tp-link poe injector, nu krijg ik de lan kabel niet daar waar de camera komt te hangen. (andere kant van de woning en 1 verdieping hoger) Kan ik gewoon een oude router met wifi gebruiken om de lan kabel van de camera in te prikken en die vervolgens op het wifi signaal van het modem verbinden om zodoende contact te krijgen met de camera ? Of denk ik nu te simpel ?

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• foekie01
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11:02
quote:
Freubel schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:44:
Vraagje, ik heb een hikvision camera en een tp-link poe injector, nu krijg ik de lan kabel niet daar waar de camera komt te hangen. (andere kant van de woning en 1 verdieping hoger) Kan ik gewoon een oude router met wifi gebruiken om de lan kabel van de camera in te prikken en die vervolgens op het wifi signaal van het modem verbinden om zodoende contact te krijgen met de camera ? Of denk ik nu te simpel ?
Dit kan als jouw router client mode ondersteunt. Dit hebben standaard consumenten dingen vaak niet. Wel kun je voor de meeste consumenten routers custom firmware flashen (openwrt, ddwrt).

Maar dan nog hangt je camera dus via WIFI aan jouw thuis netwerk. Persoonlijk heb ik dat liever niet.

Wellicht is een betere keuze om powerline adapter te proberen? Deze kun je bij je modem en bij jouw beveiligingscamera in het stopcontact steken en dan heb je netwerk over jouw stroom net. Er zijn wel wat mensen die hier problemen mee hebben (gehad) door de vage installaties in huis en groepen. Ik heb er zelf geen problemen mee gehad in twee verschillende huizen dus ik zou zeggen probeer het gewoon eens uit en kijk of het bij jou werkt. :+

• jacovn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:16
quote:
Piet91 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:09:
Ik weet even niet wat ik hier nou van moet denken.

Na wat rondvragen over welk systeem e.d. op het IP Cam Talk forum waar Andy al aangaf dat hij mij wel een mooie prijs kon geven voor een aantal camera's/NVR's met bijbehoren; krijg ik net mail hierover waarin hij simpelweg dezelfde prijzen rekent voor de camera's als in zijn Aliexpress store; en de NVR's zijn zelfs $20 duurder.
En de slow shipping methode wil hij nu niet echt aan beginnen omdat Chinees nieuwjaar eraan komt en met deze methode dan snel pakketen kwijtraken.

Valt vies tegen. Ik wil sowieso niet met DHL en na zijn posts (en ook van andere gebruikers op dat forum) vallen mij de prijzen ook tegen...
Piet,
D
Ik heb welgeteld ¤40-60 op een order van ¤1000 korting gehad van Andy.
Dat wel op de prijzen via een mobile app, die lijken iets lager te zijn dan via een web browser op pc (soms)

Andy gaf in verleden aan dat je wel $10 korting op bepaalde modellen kon krijgen als je via ipcamtalk kwam.
Die order was 3x 5231 en 2x 49225 ptz, en mounts dus dat was dan inderdaad de $10 per camera ongeveer.

Hij heeft me ook wel eens per aliexpress prive bericht geschreven dat hij wel een 59xxx serie voor de 49225 prijs kon leveren. Alleen toen ik die wilde heben was het aanbod blijkbaar over...

• red1
Heb de Dahua IPC-HDW5631RP-ZE 6MP inmiddels een aantal dagen binnen van Andy. Ben er zeer tevreden over. Veel beter zicht in de nacht dan mijn (oudere) 3MP Hikvisions.

Heb vandaag meteen de IPC-HDW5831RP-ZE 8MP besteld, ondanks dat Andy aangaf dat het nachtbeeld van de 6MP beter zou zijn. Het prijsverschil is 'maar' 25usd, dus wil die wel uitproberen.

Meteen ook een NVR5216-16P-4KS2 gehaald, om de beelden te kunnen opslaan (max 12MP). De 16 channel uitvoering is misschien wat overkill, maar deze was beter dan de 8ch volgens Andy, en het prijsverschil is 20usd.
Wilde eerst voor de NVR4108-8P-4KS gaan, maar deze gaat maar tot 5MP.

Ben benieuwd hoe de NVR mij gaat bevallen en of ik zichtbaar verschil tussen de camera's kan ontdekken.

Daarbij was mijn korting bij Andy ook maar 23 dollar, maar goed natuurlijk wel een immens verschil met de prijzen hier in Nederland.

• Piet91
Ik had ook echt geen enorme kortingen verwacht bij een order van maar 2 camera's en een NVR
(en mogelijk een extra NVR voor mezelf). Hooguit een paar dollar wat dan leuk meegenomen zou zijn.
Maar dat hij via mail dan simpelweg juist meer rekent dan in zijn store vind ik ronduit apart.

Dan kan ik beter gewoon via Aliexpress in zijn store bestellen; desnoods via CashbackXL.

Ook doet hij momenteel moeilijk over slow shipping naar Nederland vanwege Chinees nieuwjaar.
Daar wil hij nu niet aan beginnen, dus dat wordt sowieso nog een week of 2 wachten voordat ik daar bestel.

De 5231 bij een andere store bestellen (à ¤115) doe ik denk ik maar niet. Kans op extra kosten is erg hoog en dan is het alsnog duurder dan bij Andy (à ¤140)

Ga wel overleggen met degene waarvoor het bedoelt is of hij met 4231 wil gaan (en stuk onder budget uitkomen en vaste brandpunt bedenken) of voor de 5231 (boven budget en geen vaste brandpunt hoeven te bedenken).

Helaas wel net een supergoede deal misgelopen op Amazon voor een WD Purple 1TB drive voor nog geen ¤30. Direct maar eens met Keepa bezig gegaan. :P

Piet91 wijzigde deze reactie 07-02-2018 16:33 (7%)

• red1
quote:
Piet91 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:33:
Helaas wel net een supergoede deal misgelopen op Amazon voor een WD Purple 1TB drive voor nog geen ¤30. Direct maar eens met Keepa bezig gegaan. :P
Welke Amazon was dat?

• Piet91
quote:
De Spaanse.

• Exor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22-02 22:39
Een beetje overkill voor de meeste gebruikers, maar je kan op banggood (hint: zoek op digoo) een 16ch hikvision nvr (niet poe) kopen voor ongeveer +/- 145 euro. Je hebt het binnen 7 dagen thuis hebt en er is ‘bijna geen’ kans op invoerrechten wegens pdm verzending. Je moet danwel zelf een 12V adapter regelen en natuurlijk een hdd om op te nemen.

Als je beperkt bent in kabels trekken en je hebt geen baat bij 2mp+ beeld (waarbij je dus genoegen neemt met 90% uptime afhankelijk van jouw wifi), dan zijn de digoo m1q camera’s wel leuk om binnen jouw huis te plaatsen. Beeld/prijs verhoudingsgewijs zitten ze erg goed naar mijn mening aangezien ze tussen de 14~16 euro kosten voor een kleine binnenshuis onvif camera. De m1z ptz camera van digoo is ook wel leuk om te hebben.

De camera’s hebben geen web interface, dus je moet wel even mbv een app de wifi op de camera’s instellen aangezien het werkt op zo’n pieptoon. Echter, bij mij werkte de pieptoon wel op een motorola telefoon, maar niet op een xiaomi. Daarnaast hebben de camera’s onvif, dus je kan ze aansluiten op een nvr of nas indien je dat wenst.

Ik heb op mijn nvr een stuk of 11 digoo camera’s aangesloten waaronder 5 m1q, 4 myq (extern) en 2 m1z camera’s. De m1q camera’s vallen soms weg, maar dat ligt meer aan de brakke wifi hier dan aan de camera’s denk ik. Natuurlijk is het zonde om daarvoor dan een hikvision nvr te kopen, maar de app van hikvision is erg gemakkelijk/fijn om te gebruiken. Daarnaast kan je altijd nog later betere camera’s toevoegen in de setup.

Voor de meeste mensen hier zal digoo als speelgoed worden gezien, als je het vergelijkt met de hikvision of dahua ip camera’s. Maar ik denk dat voor een groot gedeelte van de mensen 1mp of 2 mp genoeg zal zijn om als bewakingscamera te dienen afhankelijk in hoeverre de beelden noodzakelijk/kritisch zijn.

• jacovn
quote:
red1 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:24:
Heb de Dahua IPC-HDW5631RP-ZE 6MP inmiddels een aantal dagen binnen van Andy. Ben er zeer tevreden over. Veel beter zicht in de nacht dan mijn (oudere) 3MP Hikvisions.

Heb vandaag meteen de IPC-HDW5831RP-ZE 8MP besteld, ondanks dat Andy aangaf dat het nachtbeeld van de 6MP beter zou zijn. Het prijsverschil is 'maar' 25usd, dus wil die wel uitproberen.

Meteen ook een NVR5216-16P-4KS2 gehaald, om de beelden te kunnen opslaan (max 12MP). De 16 channel uitvoering is misschien wat overkill, maar deze was beter dan de 8ch volgens Andy, en het prijsverschil is 20usd.
Wilde eerst voor de NVR4108-8P-4KS gaan, maar deze gaat maar tot 5MP.

Ben benieuwd hoe de NVR mij gaat bevallen en of ik zichtbaar verschil tussen de camera's kan ontdekken.
Hang je er een 4K monitor aan om te kijken ?

• Obscurax
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Ik zou graag een budget IP camera binnen hangen om onze katten in het oog te houden terwijl we op reis zijn.
Graag zou ik de beelden via SMB of CiFS kunnen opslaan en ondersteuning voor ONVIF. Ik zag heel wat goedkopere camera's langskomen met cloud opslag maar dat wil ik niet, ik wil niet dat de Chinezen mee kunnen kijken ;-). Aangezien de camera binnen komt zou WiFi ondersteuning ook welkom zijn.

Zelf kwam ik uit op deze camera, ANNKE I61DR, die een Hikvision Cube kloon is. De Hikvision firmware zou ook compatibel zijn.

Ik zie dat Exor hierboven Digoo's aanraad, kan ik bovenstaande met deze camera's?

• Exor
Heel veel camera’s hebben geen cloud opslag (uitzonderingen nagelaten), echter wat ze wel hebben is dat ze verbinding maken met een cloud server waardoor je zelf geen poorten hoeft open te zetten in jouw router. Dus het is een beetje gebruikersgemak zeg maar aangezien je alleen hun eigen app hoeft te openen. Bij sommige fabrikanten kan je dit in de instellingen uitzetten (of je blokkeert uitgaande verbindingen naar bepaalde adressen in jouw modem). Natuurlijk kan je meestal wel handmatig verbinding maken een camera door jouw externe ip en poortnummer te gebruiken in bijvoorbeeld tinycam of ip cam viewer.

Digoo heeft sommige camera’s waarbij er voor x bedrag per maand beelden online worden opgeslagen dat je niet verplicht bent om te gebruiken. Bij de meeste fabrikanten kan je gewoon de beelden opslaan op een interne sd kaart (mits de camera een sd kaart accepteert), waarbij je het via de web interface of fabrikant specieke app de beelden terug kan bekijken. Bij Digoo ben je dan wel verplicht om de app te gebruiken als je de beelden van jouw sd kaart wilt bekijken aangezien de digoo camera’s geen web interface hebben. Het beste is dan ook om gewoon een nvr of een nas met opname mogelijkheid aan te schaffen om de beelden op te slaan.

Als jij katten wilt bekijken dan ben je beter af met een 2.1mm of 2.8 mm lens dan een 3.6mm of een 4mm lens aangezien detail onbelangrijk is, maar een groter beeldbereik wel. Mijn persoonlijke ervaring met ftp en ip camera’s is dat het gewoon niet goed werkt en dat er foto’s worden geupload ipv een doorlopende video.

• Ryan_
  • Registratie: februari 2009
De Action heeft deze week een Indoor IP bewakingscamera in de aanbieding.

Specificaties staan er helaas niet bij. Met nachtzicht en makkelijk te verbinden met je telefoon.

• red1
quote:
jacovn schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 05:38:
[...]

Hang je er een 4K monitor aan om te kijken ?
Ja die heb ik.

• jacovn
quote:
Anders zie je weinig verbetering tussen een 6mp en een 8 mp camera denk ik..
Ik ben benieuwd naar je ervaring.

• Wimlem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08:59
quote:
Exor schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:44:

Als jij katten wilt bekijken dan ben je beter af met een 2.1mm of 2.8 mm lens dan een 3.6mm of een 4mm lens aangezien detail onbelangrijk is, maar een groter beeldbereik wel. Mijn persoonlijke ervaring met ftp en ip camera’s is dat het gewoon niet goed werkt en dat er foto’s worden geupload ipv een doorlopende video.
Dat kan je niet roepen, want je weet niets over de afstand die overbrugt moet worden of hoe breed de kamer is. Smalle kamers met 2.8 mm lens ben je alleen maar muren aan het filmen en wellicht komt de camera op een plek waarbij je de eerste 5 meter niet hoeft te filmen. Er is niks zo lastig als het bepalen van de lens, wat dat betreft ;)

SolarEdge 4000 16A met 24 OP250LV optimizers en 5040Wp - SolarEdge

• Obscurax
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

quote:
Exor schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:44:
Heel veel camera’s hebben geen cloud opslag (uitzonderingen nagelaten), echter wat ze wel hebben is dat ze verbinding maken met een cloud server waardoor je zelf geen poorten hoeft open te zetten in jouw router. Dus het is een beetje gebruikersgemak zeg maar aangezien je alleen hun eigen app hoeft te openen. Bij sommige fabrikanten kan je dit in de instellingen uitzetten (of je blokkeert uitgaande verbindingen naar bepaalde adressen in jouw modem). Natuurlijk kan je meestal wel handmatig verbinding maken een camera door jouw externe ip en poortnummer te gebruiken in bijvoorbeeld tinycam of ip cam viewer.
Ik wil liever geen verbinding met de cloud. Heb al een pfSense VM met OpenVPN om in het interne netwerk komen. Vandaar de vraag voor ONVIF support. Uitgaande verbindingen blokkeren zou ik sowieso doen.
quote:
Digoo heeft sommige camera’s waarbij er voor x bedrag per maand beelden online worden opgeslagen dat je niet verplicht bent om te gebruiken. Bij de meeste fabrikanten kan je gewoon de beelden opslaan op een interne sd kaart (mits de camera een sd kaart accepteert), waarbij je het via de web interface of fabrikant specieke app de beelden terug kan bekijken. Bij Digoo ben je dan wel verplicht om de app te gebruiken als je de beelden van jouw sd kaart wilt bekijken aangezien de digoo camera’s geen web interface hebben. Het beste is dan ook om gewoon een nvr of een nas met opname mogelijkheid aan te schaffen om de beelden op te slaan.
Zou liever niet op de SD kaart opslaan, is weer een extra aanschafkost. Heb al een NAS draaien die altijd opstaat dus zou graag de beelden hierop opslaan.

Obscurax wijzigde deze reactie 09-02-2018 11:10 (9%)

• Rikkert1988
quote:
Rikkert1988 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:35:
[...]

https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.lkLP0C
Goedemiddag allemaal,

Zojuist in de quote omschreven IP camera binnen gehad!
Ziet er zeer degelijk uit en voelt ook zo.

Nu heb ik tevens een POE injector besteld via Conrad te weten:
https://www.conrad.nl/nl/...8023af-1295-w-996124.html

Nu heb ik alles ingeplugd want veel meer dan plug en play zou het niet moeten zijn om in te kunnen loggen , maar als ik het standaard ip adres van de ip camera invoer in m'n browser krijg ik het login venster niet te zien, maar de bekende melding van m'n internet browser: Deze site is niet bereikbaar.

Iemand een idee wat er fout gaat? Of is de IP camera gewoon defect?
De Poe injector heb ik uiteraard correct aangesloten en het lampje brand ook constant wat zou moeten betekenen dat het werkt. De camera geeft echter geen kick.

Alvast bedankt voor jullie inzicht.

• Joepla

Joepla

@Rikkert1988 inderdaad een opvallend robuuste cam, zeker voor het geld. Heb hem ook sinds kort binnen.

Om even bij het begin te beginnen: staat je PC (waarmee je verbinding maakt) in hetzelfde subnet? Dus IP correct ingesteld?

• Rikkert1988
quote:
Joepla schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 18:22:
@Rikkert1988 inderdaad een opvallend robuuste cam, zeker voor het geld. Heb hem ook sinds kort binnen.

Om even bij het begin te beginnen: staat je PC (waarmee je verbinding maakt) in hetzelfde subnet? Dus IP correct ingesteld?
Hey Joepla,

Bedankt voor je snelle reactie!.

Zojuist heb ik even als test mijn IP4 een vast ip adres toegewezen en standaard gateway.
Nu kan ik wel inloggen, dus de camera werkt i.i.g.!!! =D , maar nu heb ik geen internet meer (op desktop).
Ik ben niet zo bekend met de internet protocollen eerlijk gezegd, maar ik leer graag.
Hoe kan ik dit het best instellen? en zitten hier nog eventuele risico's aan verbonden?

Rikkert1988 wijzigde deze reactie 10-02-2018 19:16 (8%)

• Exor
quote:
Rikkert1988 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 18:46:
[...]

Hey Joepla,

Zojuist heb ik even als test mijn IP4 een vast ip adres toegewezen en standaard gateway.
Nu kan ik wel inloggen, dus de camera werkt i.i.g.!!! =D , maar nu heb ik geen internet meer (op desktop).
Ik ben niet zo bekend met de internet protocollen eerlijk gezegd, maar ik leer graag.
Hoe kan ik dit het best instellen? en zitten hier nog eventuele risico's aan verbonden?
Je moet inloggen op de camera en dan naar netwerkinstellingen. Als het goed is moet je daar een hokje zien om DHCP in te schakelen, zodat jouw camera een IP adres krijgt van jouw router of modem. Dan moet je even doormiddel van een interne netwerk search zoeken naar de camera om de ip adres te achterhalen.

Waarschijnlijk zit de dahua met zijn vaste ip adres op een ander subnet.

• Rikkert1988
quote:
Rikkert1988 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 18:46:
[...]

Hey Joepla,

Ok, alles heb ik werkend gekregen, maar de vraag is of het goed / veilig is.
Ik had tijdelijk IP aangepast zodat ik kon inloggen, zoals medegedeeld.
Toen ingelogd en instellingen van de camera veranderd te weten: ip adres, default gateway preferred DNS en Alternative DNS volgens mijn : cmd ipconfig overzicht.
Tevens uiteraard wachtwoord veranderd en accounts aangemaakt.

Internet en camera werken nu prima.

Mis ik nu iets? :)

Morgen de camera maar eens op de definitieve plek plaatsen :)
Dan maar eens in opslag locatie + bewegingsdetectie verdiepen.

• Rikkert1988
quote:
Exor schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:29:
[...]

Je moet inloggen op de camera en dan naar netwerkinstellingen. Als het goed is moet je daar een hokje zien om DHCP in te schakelen, zodat jouw camera een IP adres krijgt van jouw router of modem. Dan moet je even doormiddel van een interne netwerk search zoeken naar de camera om de ip adres te achterhalen.

Waarschijnlijk zit de dahua met zijn vaste ip adres op een ander subnet.
Hey Exor,

Ok, had het zo ook gekund. :P mijn manier is ook in orde denk ik? zie post hierboven.
Bedankt voor je aanvulling!

• foppe
  • Laatst online: 19-02 21:15
Ik heb recent 2 camera's van Hikvision type DS-2CD2155FWD-IS gekocht .
Nu zit ik te denken om als NVR de DS-7604NI-E1/4P/A 4 te nemen

Deze kan 6MP aan en lijkt me ruim voldoende, daarnaast is 4 kanaals ook genoeg voor me, heeft ie POE en ook een alarm. Wat er precies mogelijk is met het alarm weet ik nog niet, maar het leek me wel handig. Zoveel meer kost het ook niet.

Iemand ervaring met dit type? goede keuze?
Eigenlijk wil ik een paar NVR's kunnen vergelijken, maar een goede test heb ik nog niet kunnen vinden.

• JanB
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 11:33

JanB

Het ken rotter !!!

Ik heb hem hier liggen. Heb hem een tijdje gebruikt, maar ben overgegaan naar een Foscam Nvr omdat ik Foscam cameras heb. Zaten allerlei features op die ik niet kon gebruiken omdat ik geen Hikvision cameras heb. Wel ideaal dat hij gelijk ook poe doet.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

• M!chel
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10:33

M!chel

aka Kroegtijger

Nieuwe Hikvision firmware 5.5.4 (G1 serie) en 5.5.5 (R6 serie)

Hier te downloaden: Hikvision UK & Ireland

Steam: Kroegtijger

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 06:36
Ik heb een Dahua 5231 IPCam en zou graag de snapshot functie willen gebruiken om te koppelen met domotica. Nu gebruikt de cam basic (Windows) authenticatie en mijn domotica snapt dat niet. Is er een manier om de security settings aan te passen zodat dit deel vrij toegankelijk is?

Firewall is zo ingesteld dat ipcam niet naar internet of vanuit internet benaderbaar is dus dat zou geregeld moeten zijn.

• foppe
  • Laatst online: 19-02 21:15
quote:
JanB schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:14:
Ik heb hem hier liggen. Heb hem een tijdje gebruikt, maar ben overgegaan naar een Foscam Nvr omdat ik Foscam cameras heb. Zaten allerlei features op die ik niet kon gebruiken omdat ik geen Hikvision cameras heb. Wel ideaal dat hij gelijk ook poe doet.
Aha, dus je hebt hem. Beviel hij verder wel goed?
Misschien moet ik het gewoon allemaal bij hetzelfde merk houden.

foppe wijzigde deze reactie 14-02-2018 22:27 (6%)

• Eboman

Eboman

Ondertitel

quote:
Sethro schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 20:59:
Ik heb een Dahua 5231 IPCam en zou graag de snapshot functie willen gebruiken om te koppelen met domotica. Nu gebruikt de cam basic (Windows) authenticatie en mijn domotica snapt dat niet. Is er een manier om de security settings aan te passen zodat dit deel vrij toegankelijk is?

Firewall is zo ingesteld dat ipcam niet naar internet of vanuit internet benaderbaar is dus dat zou geregeld moeten zijn.
volgens mij kun je anonieme access aanzetten, maar als je curl kunt gebruiken kun je ook het volgende doen :

curl -v -o <file> --digest --user <user>:<password> http://<ip>/cgi-bin/snapshot.cgi

Met deze curl haal ik de foto op die ik daarna doorstuur naar telegram

je kan proberen onder RTSP Authentication, deze op none te zetten.

Eboman wijzigde deze reactie 14-02-2018 23:24 (4%)

Signature

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 06:36
quote:
Eboman schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 23:22:
[...]

volgens mij kun je anonieme access aanzetten, maar als je curl kunt gebruiken kun je ook het volgende doen :

curl -v -o <file> --digest --user <user>:<password> http://<ip>/cgi-bin/snapshot.cgi

Met deze curl haal ik de foto op die ik daarna doorstuur naar telegram

je kan proberen onder RTSP Authentication, deze op none te zetten.
Anonieme access en RTSP op none beide al geprobeerd maar dat doet niets. Curl is geen optie. Kan ik misschien via SSH authenticatie uit zetten?

• JanB
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 11:33

JanB

Het ken rotter !!!

quote:
foppe schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 22:04:
[...]

Aha, dus je hebt hem. Beviel hij verder wel goed?
Misschien moet ik het gewoon allemaal bij hetzelfde merk houden.
Op zich beviel hij prima. Deed wat hij moest doen. Alleen omdat ik Foscam camera's heb, ben ik overgestapt op een Foscam NVR. Ik zou zeker aanraden om bij 1 merk te blijven. Bij mij werkte bv. motion detection niet omdat enkel van ONVIF gebruik gemaakt werd.

De Hikvision ligt hier momenteel nog stof te happen, dus mocht je interesse hebben, moet je maar even een DM sturen.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

• foekie01
Ik heb moeite om door de verschillende type nummers van fabrikanten het bos te zien en ik zou graag jullie advies willen vragen.

Ik heb nu als test een Sunell M1UR 3.0-12mm camera gehad, maar de IR viel tegen (en de IR is inmiddels ook al stuk gegaan) en ik ben dus op zoek naar een nieuwe camera voor de achtertuin en voortuin met betere specs :+

Voor met name de achtertuin ben ik op zoek naar een camera met goed beeld in de nacht. Ik heb twee buitenlampen langs de garage hangen dus er is wel iets van licht, maar de buren hebben geen licht en we hebben geen achterburen (wel bomen) en dus is het toch nog steeds best wel donker in de achtertuin.

De voortuin heeft als geluk dat er een lantaarnpaal vlakbij staat dus daar is aanzienlijk meer licht in de nacht.

De voortuin en achtertuin hebben beide een lengte van ongeveer 15m.
Beide camera's krijgen een POE kabel met een lengte van ~10m dus ik hoef niet de 800m POE optie.
Beide camera's komen onder de dakrand te hangen.
Ik heb Synology surveillance station voor de opnames.

Zouden jullie mij kunnen adviseren over welke camera (of camera's) een goede oplossing zouden zijn? Goed beeld in de nacht is voor mij erg belangrijk vanwege de eerde genoemde vrij donkere achtertuin.

Ontzettend bedankt!

• Eboman

Eboman

Ondertitel

quote:
Qosmic schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:08:
Hoe kan ik mijn dahua cams bekijken via de app op 4g?

In mijn eigen netwerk werkt het prima, maar zou ze ook willen benaderen als ik buiten de deur ben. Hoe doe ik dat?
Lechange app , voorheen ip4all geloof ik

Signature

• Qosmic
wat is er anders aan deze app dan aan de gDMSS Lite?

• ozziestroker1
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 11:59
Ik gebruik de gdmss lite app.
Poorten open zetten in je router en het werkt.
Zelf heb ik de poort veranderd, en binnenkort ga ik het via de vpn doen.

• Piet91
quote:
foekie01 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:10:
Ik heb moeite om door de verschillende type nummers van fabrikanten het bos te zien en ik zou graag jullie advies willen vragen.

Ik heb nu als test een Sunell M1UR 3.0-12mm camera gehad, maar de IR viel tegen (en de IR is inmiddels ook al stuk gegaan) en ik ben dus op zoek naar een nieuwe camera voor de achtertuin en voortuin met betere specs :+

Voor met name de achtertuin ben ik op zoek naar een camera met goed beeld in de nacht. Ik heb twee buitenlampen langs de garage hangen dus er is wel iets van licht, maar de buren hebben geen licht en we hebben geen achterburen (wel bomen) en dus is het toch nog steeds best wel donker in de achtertuin.

De voortuin heeft als geluk dat er een lantaarnpaal vlakbij staat dus daar is aanzienlijk meer licht in de nacht.

De voortuin en achtertuin hebben beide een lengte van ongeveer 15m.
Beide camera's krijgen een POE kabel met een lengte van ~10m dus ik hoef niet de 800m POE optie.
Beide camera's komen onder de dakrand te hangen.
Ik heb Synology surveillance station voor de opnames.

Zouden jullie mij kunnen adviseren over welke camera (of camera's) een goede oplossing zouden zijn? Goed beeld in de nacht is voor mij erg belangrijk vanwege de eerde genoemde vrij donkere achtertuin.

Ontzettend bedankt!
IPC-HDW4231EM-ASE of IPC-HDW5231R-ZE als je vari-focal wil. Zijn wel de ePoE versie, maar die zijn niet duurder dan de non-ePoe.

Ik weet niet hoe hoog je dakrand is, maar je zou de camera eigenlijk niet hoger dan een meter of 3 moeten hangen wil je goede identificatie van personen willen.

Ik heb zelf geen ervaring met Surveillance Station i.c.m. Dahua maar hou er wel rekening mee dat je dan niet de IVS van de Dahua camera's kunt gebruiken (dus de wat meer geavanceerdere manieren van bewegingsdetectie zoals tripwire e.d.) maar ik geloof dat SS dat zelf ook ingebouwd heeft.

• foekie01
quote:
Piet91 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:08:
[...]

Ik weet niet hoe hoog je dakrand is, maar je zou de camera eigenlijk niet hoger dan een meter of 3 moeten hangen wil je goede identificatie van personen willen.
Nou.. die is zo hoog als een dak :+
Reden daarvoor is dat ik anders de camera op de aanbouw moet monteren en ze dus via de tuin de camera kunnen slopen. Als ik het aan de dakrand hang, dan is het lastiger want dan moet je met een ladder op het plat dak kruipen en dan de camera slopen.

Op zich wel een goed punt wat je zegt.. Ik weet niet zo goed wat ik er nu mee moet haha 8)7

• Piet91
quote:
foekie01 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:16:
Nou.. die is zo hoog als een dak :+
Reden daarvoor is dat ik anders de camera op de aanbouw moet monteren en ze dus via de tuin de camera kunnen slopen. Als ik het aan de dakrand hang, dan is het lastiger want dan moet je met een ladder op het plat dak kruipen en dan de camera slopen.

Op zich wel een goed punt wat je zegt.. Ik weet niet zo goed wat ik er nu mee moet haha 8)7
Als je zo hoog hebt hangen kijk je naar de kruin in plaats van het gezicht. Hebben ze ook nog een pet/muts o.i.d. op, dan heb je dus al niets meer aan de beelden.

Veruit de meeste inbraken worden gepleegd door gelegenheidsinbrekers (laatste cijfers dat ik vond is 80%+). Ze zijn onvoorbereid, beperkt deskundig en laten zich leiden door snel en makkelijk succes met weinig pakkans.
Zodra jij je hang- en sluitwerk goed voor elkaar hebt en zaken als buitenlampen met bewegingsmelders dan schrik je de meeste inbrekers al af.
En dat type gaat niet alle camera's opzoeken, proberen kapot te rammen, hele woning doorzoeken naar een NVR, Wifi-jammers meenemen etc. etc.
Die willen snel naar binnen en nog sneller weer naar buiten en wegwezen.
Dat zullen eerder de professionele inbrekers en bendes doen; maar als je die al op bezoek krijgt is eventuele vernieling van je camera('s) wel je minste probleem.

EDIT: wat betreft het zoeken van de NVR; ik raad natuurlijk wel ten zeerste aan deze bijvoorbeeld ergens te verstoppen o.i.d. en zeker niet bij de TV in de woonkamer te zetten. Want dan gappen ze (naast je TV en Playstation) natuurlijk ook je NVR mee en dan heb je nog weinig aan je camera's/beelden. :+

Piet91 wijzigde deze reactie 15-02-2018 14:14 (12%)

• foekie01
quote:
Piet91 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:53:
[...]

Als je zo hoog hebt hangen kijk je naar de kruin in plaats van het gezicht. Hebben ze ook nog een pet/muts o.i.d. op, dan heb je dus al niets meer aan de beelden.

Veruit de meeste inbraken worden gepleegd door gelegenheidsinbrekers (laatste cijfers dat ik vond is 80%+). Ze zijn onvoorbereid, beperkt deskundig en laten zich leiden door snel en makkelijk succes met weinig pakkans.
Zodra jij je hang- en sluitwerk goed voor elkaar hebt en zaken als buitenlampen met bewegingsmelders dan schrik je de meeste inbrekers al af.
En dat type gaat niet alle camera's opzoeken, proberen kapot te rammen, hele woning doorzoeken naar een NVR, Wifi-jammers meenemen etc. etc.
Die willen snel naar binnen en nog sneller weer naar buiten en wegwezen.
Dat zullen eerder de professionele inbrekers en bendes doen; maar als je die al op bezoek krijgt is eventuele vernieling van je camera('s) wel je minste probleem.
Goed punt 8)7 Ik heb beide camera's bekeken en die zien er gewoon goed uit. Ik denk dat ik er eens eentje bestel om te proberen. Je hebt niet heel toevallig nacht beeld screenshot van deze camera?

Nogmaals bedankt! _/-\o_

• Piet91
quote:
foekie01 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:59:
Goed punt 8)7 Ik heb beide camera's bekeken en die zien er gewoon goed uit. Ik denk dat ik er eens eentje bestel om te proberen. Je hebt niet heel toevallig nacht beeld screenshot van deze camera?

Nogmaals bedankt! _/-\o_
Als je de 4231 besteld (dus de vaste lens) moet je natuurlijk wel eerst beslissen welke lens je wil; 2.8mm, 3.6mm of 6mm.
Bij de 5231 hoef je niets te kiezen; die vari-focal kun je altijd later nog instellen.

Ik deel liever geen beelden van mijzelf, dus ik zou eens hier gaan kijken:

IPC-HDW4231EM-AS
IPC-HDW4231EM-ASE
IPC-HDW5231R-Z
IPC-HDW5231R-ZE

De ASE en ZE zijn de nieuwere versies, hoewel er weinig verschillen zijn tussen de oude en nieuwe versies.
De nieuwere 4231 is *iets* lichtgevoeliger en de nieuwere 5231 kan net iets verder zoomen.
En natuurlijk de ePOe-techniek maar dat is niet echt interessant.
Gezien de prijzen gelijk zijn van de oude en nieuwe, is er dus weinig reden om de oudere versies te nemen.
(Sommigen vinden de oudere 5231 wat beter passen omdat die niet zo zwart is)

• Eboman

Eboman

Ondertitel

quote:
Qosmic schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:45:
wat is er anders aan deze app dan aan de gDMSS Lite?
Ik hoef geen poorten open te zetten en deze app lijkt vanuit dahua zelf te komen.
Daarnaast heb ik ook synology ds cam, maar deze app is de backup mocht er iets met de synology zijn

Edit: die andere is dus ook van dahua:) deze heeft volgens mij ook een soort cloud oplossing mocht je geen nas hebben

Eboman wijzigde deze reactie 15-02-2018 17:26 (14%)

Signature

• Piet91
Vandaag de Ugreen Chromecast Ethernet Adapter binnengekregen.

Zoals gewoonlijk met Ugreen weer erg netjes verpakt en volledig te tracken tot bijna het vliegtuig aan toe.
Het werkt prima. Om zeker van te zijn dat de Chromecast niet meer Wifi gebruikt heb ik het eerst ons netwerk laten vergeten en toen aangesloten.
Helaas lost het niet het probleem op waarom ik hem eigenlijk heb gekocht; de latency bij het casten van TinyCam Pro.
Vrees dat dat dus aan het casten zelf of aan de app ligt...

• capsoft
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22-02 14:51
Ik ben op zoek naar 3 camera's. Ik wil er een aan de voorkant van het huis en 2 achter. Ze zouden allemaal onder een afdak komen te hangen en dus niet in contact kunnen komen met water/regen. Ik ben van plan om de internet verbinding gewoon via Wi-Fi te laten lopen. Dus ook geen power over ethernet of zo. Ik heb al een diskstation DS214. Ik heb in dit topic die hikvision gezien, maar die zijn toch al snel boven de 100 euro per stuk. Ik hoop wat goedkopers te vinden met wifi + ir (night vision) wat raden jullie aan?

**edit** Bij nader inzien, denk ik dat ik toch beter voor dome camera's kan gaan die zijn misschien minder snel te slopen dan bullet cams. en dan met power over ethernet, omdat mijn wifi wel eens wil wijzigen (nieuw modem, andere router, andere firmware etc.) dus dat zou het minder storingsgevoelig maken. De cameras komen op de buitenmuur en zouden dan (volgens mij) een netwerkkabel die dus tevens voeding is, door de (buiten)muur heen kunnen krijgen, zodat er alleen een dome camera op de muur zit en er geen kabeltjes naar toe lopen. Mocht iemand het afraden dan hoor ik het graag. Ik ben namelijk beginner op het gebied van beveiligingscamera's. Ik ben ook benieuwd welk merk jullie zouden aanraden met poe, night vision, dome voor synology.

capsoft wijzigde deze reactie 20-02-2018 15:53 (42%)
Reden: nieuw inzicht

• red1
Wellicht heeft iemand antwoord op deze vraag. Wanneer ik een camera met IVS op mijn PC bekijk, of via een beeldscherm aan de NVR, dan zie ik de Tripwires lopen (en afgaan als iemand er doorheen loopt). Kan ik deze lijnen tijdens het live kijken ook uitschakelen? Dus dat hij het alleen opneemt en niet live laat zien.

Edit; Login vraag is opgelost.

red1 wijzigde deze reactie 21-02-2018 13:02 (44%)

Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*