Bij kennissen heb ik vorige week een Hikvision systeem geplaatst, een DS-7604NXI-K1/4P(D) NVR en 4TB Purple harde schijf met 4 DS-2CD2347G3 camera's. Werkt naar tevredenheid op twee punten na waarvan ik de oorzaak nog niet heb kunnen achterhalen.
Wellicht dat @vuurvreter63 of anderen met Hikvision ervaring dat weten en mij willen helpen?
Wellicht dat @vuurvreter63 of anderen met Hikvision ervaring dat weten en mij willen helpen?
- De "vooropname" instelling heb ik op 20 sec. gezet met als idee dat er dan genoeg beeld is voorafgaand aan de gebeurtenis. Ik heb alleen perimeter bescherming op basis van betreden gebied aan staan. De events komen binnen maar de video begint gelijk op het moment van binnentreden en soms zelfs een paar tellen daarna. Vooropname lijkt dus niet te werken?
- In de hierboven genoemde perimeter bescherming heb ik "Bewakingscentrale verwittigen" ingesteld met als doel om hiervan notificaties te krijgen in de Hik-Connect app. Dat werkt helaas nog niet, ondanks dat Hik-Connect zelf wel goed lijkt te werken (livestream en terugkijken werkt, ook buiten thuisnetwerk). We hebben de NVR toegevoegd aan de app op basis van serienummer, de app toestemming gegeven voor notificaties en die staan in de app ook aan, we zien blauwe sirene icoontjes bij iedere camera feed in het hoofdscherm van de app. NVR geeft aan verbonden te zijn met Hik-Connect maar toch werken de push notificaties niet.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
:strip_exif()/f/image/0umJHRxc3boVNJOwPQBZJn8R.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/xEfyxnSVA9lh2qtPDNprXgow.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/NG0P832NyQeBtbqgsfrlK00B.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/cAdKYhF5Jz6WaMxmEvJNl03c.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/G3ENLu90J8MiAobdQPZBNtSr.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/IBX7Uy5gvHn90UNbSyJA6d2R.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/H6wgxppLGWrc5hn2fsovwzF7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/htaMli25DYQeefMYwamDP72z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2jLgaiUwFTBs4taU3VNl1pZc.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/G3ENLu90J8MiAobdQPZBNtSr.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/p2logEBBdI6jE7DrBacJ20aZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ic3zgIV9nhhAmJYnnkMfuV8q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jpEk7fOjaw5xjZMb7194pGYL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Gn7JuWOvbbo0r078zJvhfRxe.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/AQpB7RfWv5zlHXfNJq5hsqKw.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/w2Ho0nNmW6DScqW3cuRH0Fhd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8xuGsJh3oz4eEv1pT8q4dW0I.jpg?f=fotoalbum_large)