Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 2 3 ... 8
Acties:

• Rtificial
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:02

Rtificial

as fake as can be

Ik heb 2 Dahua IPC-HFW4431M-I2 camera's besteld in China, worden vandaag als het goed is afgeleverd, dus zal ergens volgende week eens wat eerste resultaten delen.
Die hebben overigens geen SD slot, ook geen wifi. Ik heb de bekabeling in de geven meegenomen toen ik het huis afgelopen jaar bouwde, dus kan ze vrij eenvoudig aansluiten en voeden met PoE.

Met betrekking tot PoE, ik heb een switch teveel besteld, die heb ik nu in V&A staan, wellicht relevant voor iemand hier.

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• Tallguy
  • Registratie: augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

@Wicked-Game : er is al wat gereageerd op je vragen zie ik. Je vraagt ook om ervaringen met Hikvision en de Synology.
Ik heb bijna een jaar nu ook 2 Hikvision PoE camera's hangen aan mijn huis en gekoppeld aan mijn Synology.
Ik heb wel uiteindelijk gekozen om de Hikvision te verkiezen boven Foscam omdat Foscam toch (naar mijn mening) in het 'instap' segment vallen. Axis vond ik veel te duur, ook al zou volgens vele reviews de kwaliteit echt goed te zijn.

je hebt idd de Chinese versie van Hikvision met eigen firmware en de internationale versie van Hikvision. Firmware's uitwisselen schijnt regelmatig tot een gebrickte camera te leiden. Dat, plus het garantieverhaal, heeft mij doen besluiten de camera's gewoon in NL te kopen.

Hikvision is ook de software die ik heb ingesteld qua triggers voor het starten van opnames en het doorsturen van mails ipv dat de Syno dat doet. In het begin had ik dat andersom, maar liep toch een beetje tegen de 'beperkingen' aan van SurveilanceStation mbt de triggers. Het goed instellen wat een opname triggert is niet zo mooi te configureren als binnen Hikvision.
Voordeel van de Hikvisionsofware is dat je ook zgn line-crossing kan toepassen en je kan overdag een andere zone bepalen om te monitoren dan 's nachts.
Het aantal onnodige opnames is sindsdien ook drastisch verminderd.
Wat me wel wat tijd kostte was het goed instellen van het email gedeelte. Er wordt op forums gesproken dat je een gmail account nodig hebt, dat is niet het geval. Wel zorgen dat je de laatste firmware hebt draaien omdat daar het nodige in is verbeterd ivm smtp voor je mail.

PS vergeet niet een PoE switch te regelen tzt :)

specs | 3360wP met SE3000

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Ptz is enkel voor heel specifieke doelen geschikt. Motion detection is niet zo voor de hand liggend er mee, en voor goede auto tracking kom je wel in andere prijsklassen terecht.

• J-P
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:15

J-P

Syntax erro....

Voor degene die de Foscam FI9900P hebben.

Hebben jullie de camera (via wifi) op een goede manier kunnen verbinden met iSpy, NetCam studio of anderen?
Wanneer ik de camera verbind middels ONVIF dan heb ik zeer regelmatig grote artifacts in het beeld (vooral met IR aan) waardoor de bewegingsdetectie af gaat:

Ik heb het 1 keer voor elkaar gekregen om direct via LAN verbinding te maken in iSpy, toen was het beeld wel goed maar de framerate kwam niet boven de 1 á 2 fps.

Tegelijkertijd heb ik Tinycam op mijn Android toestel draaien en die werkt super (zowel in het interne netwerk via WIFI, als extern (met port forwarding) via 4g:

Ik ben nu gewoon geneigd om Tinycam te gaan gebruiken als surveillancesoftware terwijl ik hier nu juist een server voor heb.... 8)7

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• jacovn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:39
quote:
Rtificial schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:50:
Ptz is enkel voor heel specifieke doelen geschikt. Motion detection is niet zo voor de hand liggend er mee, en voor goede auto tracking kom je wel in andere prijsklassen terecht.
De hikvision die ik heb heeft absolute intrusion en line cross vlakken.
Dus die zet je op op 1 positie, en als je in of uitzoomed zie je ze groter/kleiner worden.
Als je panned, schuiven ze uit beeld.

Het gaat mij meer om de keuze van de lens. Nu heb ik bewust een 2.8 mm opgehangen bij de auto die voor de tuinmuur staat. In de tuin een 4 mm zodat ik nog een gezicht kan herkennen als iemand erdoor loopt.

Bij het huis wat ik op het oog heb te gaan bouwen is er een garage waar 1 of 2 autos voor staan. Hang ik daar een fixed lens op, zit ik vast aan dat brandpunt en zie ik pas wat ik krijg als de camera hangt (heb nu wat ervaring dus zou wellicht lukken, en de dealer die ik hier in NL had voor de hikvisions heeft me ook prima geholpen en advies gegeven)
Met een ptz die van 2.3-11 mm gaat kan ik voor de meeste fysieke posities het beeld wel goed krijgen.
Heb dat gezien met de ptz die ik nu heb, instellen gaat geweldig, en je zit niet vast aan eeen fixed lens.

Ik beoog geen auto tracking etc. te doen met deze cameras..

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500

• DeBe
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:08
quote:
AcIDeR schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 08:35:

Ik zoek een stukje advies:

Over de beeldkwaliteit ben ik niet ontevreden, echter is de 2de auto altijd heel donker in beeld? maar graag jullie mening?
Mijn advies zou zijn om wat meer uit te geven voor een betere camera die goed lichtgevoelig is. Ik zie dat je een buitenlamp hebt en dat er straatverlichting aanwezig is. Hiermee heb je al voldoende verlichting voor een goede camera om een kleuren plaatje weer te geven.

Voordelen van opname in kleur is natuurlijk o.a. dat je een beter signalement hebt van een inbreker. Een rode jas is ook echt rood en niet grijs.

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:12
quote:
Opgebaarde schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:52:
Mijn inziens is een dome een beste keuze. Kan iemand mij advies geven? :)
Ik heb zelf een dome maar ik zou die niet weer kiezen.
Je hebt last van regendruppels die opdrogen op de dome en IR-licht dat wordt gereflecteerd in de dome.

In die formfactor is de zogenaamde 'turret' EXIR formfactor een betere keus.
Ook schijnt onderstaande formfactor van Hikvision erg goed te doen qua IR.

Helaas biedt Hikvision beide types geloof ik niet aan die over Wifi beschikken. Maar ik zou eens de site van Hikvision doornemen en kijken welke types geschikt zijn.

• Sandyman538
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

quote:
TommyGun schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:00:
[...]

Bekend probleem, regelmatig even weghalen is het enige wat ik kan bedenken.
quote:
J-P schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:01:
[...]

Een aparte IR schijnwerper kopen en de IR lichten van je eigen camera uitschakelen.
quote:
martinusz schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:32:
[...]

Ook regelmatig last van, niet eens direct aan de camera, maar wel precies voorlangs. Wat ik ook vaak doe is de IR uitzetten, omdat het filmgebied al vrij licht is, heb ik dan alsnog prima beeld. Volgende dag even web weghalen en IR weer op AUTO.
Bedankt voor de tips. Ik kan vrij gemakkelijk bij de camera komen, dus dan maar elke week even met de vinger er voorlangs. (Het gaat inderdaad om het spinnenweb voor de lens, niet op de lens).

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• elsinga
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17:38
Je krijgt tegenwoordig 2 licenties gratis. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• ldhollander
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 03-12-2017
quote:
Wasabi! schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:13:
[...]

Ik ben benieuwd naar de resultaten, ik twijfelde, nu is ie weer duurder.
Met coupon BWSIC1 nu $35,99 bij Banggood, geen idee wat deze eerst kostte maar mijn interesse is gewekt. :)

1960Wp Suntech, 120Wp sharp, 510Wp Qcells

• jacovn
De DH-SD22204T-GN is binnen gekomen. Gelukkig wel intrusion detection, en ook nog over meerdere zones
Update: hij heeft intrusion, line cross, missing object, face reconition en nog een die ik vergeten ben.

Dat valt mee voor een ptz van 135€ aan huis. Nu nog wachten op de beugel, dan kan ik hem tijdelijk ophangen om wat te testen.

En mijn hikvision nvr connect er niet makkelijk mee, dus ook meer testen nodig :(

[Voor 61% gewijzigd door jacovn op 07-10-2016 10:26]

• bakkie1985
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 31-05 10:53
quote:
Jimster schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 23:26:
[...]

Ik heb meerdere goedkope IP cams, wat bij mij werkte zijn de volgende instellingen:
Merk: Door gebruiker gedefinieerd
Bronpad: /onvif1
Poort 554
Kerel thanx! werkt meteen _/-\o_ _/-\o_

• jacovn
Ik had denk ik geluk, maar de camera die ik opgestuurd kreeg was $25 op papier.
Wellicht met huidige koers dan net onder de 22€ (Net niet dus geluk)

[Voor 7% gewijzigd door jacovn op 23-10-2016 07:04]

• GorgeousMetal
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:36
Ik had ook bericht gehad van PostNL voor Blitzwolf camera BW-SIC1. Gekocht in Presale voor Euro 30.19. Kwam in total Euro 19,34 bij voor Afhandelingskosten en Invoer. Dat is de 'gok' met Chinese shopping. Soms heb je geluk en soms heb je pech. Tip is om bestellingen zoveel mogelijk te splitsen zodat je onder de Euro 22,= blijft (indien mogelijk).

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:12
Borderlynx?

• Carlito
  • Registratie: maart 2003
  • Nu online
quote:
Ora et Labora schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:37:
Ik zoek nog een stukje advies.
Vannacht is een doos watermeloenen die voor de deur stonden weggehaald, al eerder een keer een opblaasbare kindersproeier en een oude schommelstoel. Niet heel spannend allemaal maar toch vervelend.

Ik woon in een Maisonette woning op de BGG, vergelijkbaar met dit, alleen heb ik een grote voortuin van zo'n 10 meter diep.
[afbeelding]
Ik kan natuurlijk niet plompverloren een camera aan de muur ophangen, er is ook geen afdakje bij de voordeur of iets waar ik een camera achter, voor, zou kunnen hangen of netjes wegwerken.
Heeft iemand tips hoe toch een camera op te hangen, maar wel dat dit netjes is en niet plompverloren is?
Wat wij bij de buurman gedaan hebben, is een vogelhuisje gebruikt. Deze heeft de vorm van ^ en daarin/eronder is dan een camera geplaats. Je kan dit zo mooi maken als je zelf wilt ( indien je een beetje handig bent )
Het volgehuisje kan je gewoon tegen de muur aan bevestigen.

Opzich redelijk onopvallend, maar in het donker kan/zou je toch de IR verlichting zien branden.

• Puch-Maxi
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:09
quote:
Goof2000 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 17:30:
Ik heb een Foscam FI9853EP gekocht.
Deze wil ik buiten ophangen, maar er zit een complete kabelboom aan deze camera.
De camera beschikt over POE mogelijkheid en ik zou dus eigenlijk maar 1 kabel naar de camera hoeven laten lopen.

Ik heb de camera open gemaakt en zie dat er 8 aders met een stekkertje aangesloten zijn op de printplaat.

Om de kabelboom in de camera te proppen zie ik niet zitten (zie: https://image.coolblue.io/reviews/55c88b5c51873/image.jpg) en wil ook geen doos naast mijn camera op de muur plakken.

Op internet wordt het idee geopperd dat er in de aansluiting van de UTP in de kabelboom een transformatie zou worden gedaan van 48v van de POE naar de 9v die de camera benodigd heeft.
De aansluiting is in rubber gegoten en ik krijg hem niet open zonder hem volledig te slopen.

Ik wil eigenlijk gewoon de kabel boom eruit halen en die vervangen voor een utp kabel. (met POE)

Heeft iemand van jullie de kabelboom vervangen voor een utp kabel en deze gelijk rechtstreeks op de printplaat (cq stekkertje) geplaatst?
Als ik de foto bij je bericht goed bekijk, dan zie ik een buck converter (step-down converter) op het pcb zitten met de connector. Dat zit dus waarschijnlijk niet in de kabel zelf. Wat je kunt doen is je UTP direct op de connector aansluiten, door de kabelboom te laten vervallen :).

My favorite programming language is solder.

• Bigf00t
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:46
quote:
Ora et Labora schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:24:
China is veel goedkoper, maar de kans op inklaringskosten en BTW is wel vrij hoog volgens mij?
quote:
alucard.erbacam schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:29:
Verder ook de twijfel om in China te bestellen. Vraag is alleen wat er bijkomt aan invoerrechten en BTW
Dit zijn de kosten bij PostNL. Tot 150 euro betaal je BTW over de waarde van het pakket + inklaringskosten van 13 euro. Maar gelukkig wordt niet alles er tussenuit gepikt ;) Met een beetje pech kosten de camera's die ik besteld heb me zo'n 90 euro per stuk. Maar dat is nog altijd flink goedkoper dan in NL.
quote:
alucard.erbacam schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:29:
Er staat 3 axis adjustment wat natuurlijk net zo goed manueel kan zijn.
Bij de DS-2CD2342WD-I gaat dit in ieder geval puur om het handmatig richten van de 'camera bol', bij de dome types om de interne afstelling. Je moeten even kijken of er 'pan & tilt' bij staat.

• jacovn
quote:
martinusz schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:19:
[...]

Vast wel :) maar ik zie de noodzaak ervan niet.
je kunt ook je monitor kantelen natturlijk :)

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:12
Tijdje geleden kwam een kleine monitor ter sprake.
Ik heb dit zo opgelost, met een kleine oude Samsung Tablet:

• Geckoo
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 13:00

Geckoo

Good news everyone

quote:
ThinkPad schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:19:
Ligt het aan mij of is dit hartstikke fake: https://www.facebook.com/Datona.nl/videos/1132325373521964/ ?
Heb nog nooit beveiligingsbeelden gezien met bovenin dat knipperende 'REC' en met van die gekke hoekjes in beeld.

Lijkt mij een zelfgeknutseld filmpje als reclamestunt.
https://www.facebook.com/...%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D
quote:
De camerabeelden van afgelopen zaterdag maakten onderdeel uit van een kleine hoax. De daders zijn "gevonden" en de pakketten liggen weer keurig op hun plek.

Om jullie te bedanken voor het vele delen en meedenken, krijgen jullie allemaal een "beloning" van €10 shoptegoed bij een minimale besteding van €50 euro. :)

Gebruik daarvoor de actiecode INBRAAK10. De actiecode is alléén vandaag geldig.

Mocht u nou zelf geen cadeautje kunnen vinden, kunt u de actiecode natuurlijk ook altijd doorgeven aan een vriend, familielid of aardige buurman.
reacties erop zijn ook lekker...

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Wasabi!
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 26-05 20:29
quote:
Frogmen schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:30:
[...]

Welke persoonlijke eigendommen ben je hier aan het beveiligen? Je mag niet alleen de openbare weg filmen en het ziet er niet uit als je eigen achtertuin. Vergeet ook niet een bordje op te hangen. :D
Het probleem met de openbare weg vind ik het raar dat er zo'n regel bestaat. Je mag wel met je dashcam, telefoon, videocamera, etc. alles filmen op de openbare weg, tenzij je op zwaar beveiligde terreinen bent.
En de politie vraagt je op te geven voor hun camera database. Beetje krom dus, vooral het woordje in principe is ruim interpreteerbaar. En sinds wanneer hebben dieren en goederen privacy? Die bosuil of parende ree in het bos hebben ook hun eigen webcam, die hebben echt geen toestemming gegeven.

Bron: https://www.politie.nl/themas/camera-in-beeld.html
Mag ik opnamen maken van de openbare weg?
Uw camera mag alleen opnamen maken van uw eigendom en in principe niet van de openbare weg. U mag namelijk alleen opnamen maken met als doel persoonlijke eigendommen te beschermen en niet om de privacy van mensen, dieren, goederen te schenden. Maar als u bijvoorbeeld uw carport in beeld heeft en daarbij is het onvermijdelijk een deel van de stoep in beeld te hebben, is dit wel toegestaan. Enige overlap is namelijk soms onvermijdelijk. Wel bent u verplicht duidelijk zichtbaar te vermelden dat er camerabeveiliging aanwezig is. Bijvoorbeeld door een sticker of bordje bij de toegangsdeur.

Oh ja, ik heb nog steeds problemen met mijn Blitzwolf IP cam, AP/wifi werkt totaal niet. Alleen via UTP of repeater met UTP naar de cam. Heb al tig mailtjes moeten beantwoorden van de CS van Banggood, wat een drama.

[Voor 7% gewijzigd door Wasabi! op 14-11-2016 15:03]

• Blankinho
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 24-05 21:39
Vraag met betrekking tot beveiligingscamera's van achterbuurman.

Mijn situatie:
Ik woon zelf in een koophuis waarbij de rijtjeswoningen achter mij huur zijn. Nu heb ik een erg aanwezige achterbuurman om het maar even zacht uit te drukken en is deze ook bekend bij de politie. Betreffende buurman heeft ivm wapenbezit ook recent vastgezeten. Tijdens Sintmaarten lopen met mijn zoontje kwam ik erachter dat betreffende buurman beveiligingscamera's heeft opgehangen. Een voor zijn voortuintje (bevestigt aan de muur op 1e verdieping naast slaapkamerraam. Hij heeft er ook 1 voor de achtertuin welke hij vanuit zijn zolderraam heeft gemonteerd waarbij ik geen zicht heb hoe deze is afgesteld.
Er zijn geen bordjes opgehangen met betrekking tot filmen.

De achtertuinen hebben een aangrenzend achterpad met twee uitgangen tussen twee blokken rijtjeswoningen in.

Vraag:
De locatie van de camera bij zijn zolderraam heeft in potentie een grote reikwijdte voor het film gebied.
Ik heb niets te verbergen maar dat zo'n dubieuze achterbuurman de potentie heeft om mijn achtertuin en huis te filmen geeft me geen fijn gevoel.
Mag dit überhaupt wel wat deze betreffende buurman doet?
Wat kan ik hierin ondernemen behalve richting de buurman te stappen en eventueel de wijkagent te vragen?

• jacovn
Wellicht voor mensen die twijfelen wat voor lens ze nodig hebben (heb ik ook gehad toen ik begon)
Er is een website waar je met google maps je eigen situatie wellicht vinden kan, en dan afstanden en field of view dingen kan bekijken.

https://ipvm.com/calculator

Het is wel meer voor buiten, en wat grotere afstanden, maar de foto van gezicht en nummerbord welke ze gebruiken geeft je wel indicatie over of je iemand kan herkennen op de beoogde afstand..

[Voor 26% gewijzigd door jacovn op 03-12-2016 08:33]

• jacovn
quote:
Red devil schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:49:
[...]

gewoon WD Reds nemen, die zijn gemaakt voor continue belasting.
WD Purple zijn voor video recorders.

• Caeruleus
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:11
quote:
Piet91 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:51:
[...]

[...]

Lokquote!
Hopelijk kijken jullie nog op Tweakers ondanks het tijdstip van jullie laatste reacties op Tweakers. }:O

Jullie hebben beide de DS-7104N/DS-7108N NVR; hoe bevalt jullie die? En hoe hebben jullie dat ingesteld aangezien jullie er meerdere camera's op hebben aangesloten en de NVR maar max. 2 * 1080p aankan of 4* 720p en de camera's veel hogere resolutie kunnen.
Is deze reactie snel genoeg? ;)
Ik weet niet exact hoe ik het heb ingesteld. Weet wel dat ze alle 4 in de hoogste resolutie staan wat volgens de specs niet kan. Of ze ook daadwerkelijk in de hoogste resolutie opnemen heb ik nooit gecontroleerd. Beeld ziet er in ieder geval prima uit.
Heb wel eens lopen spelen met de instellingen en de framerate oid omhoog geschroefd en toen hield spontaan 1 camera ermee op vanwege gebrek aan bandbreedte.
Conclusie: het werkt, documentatie is niet geweldig en sommige instellingen zijn alleen beschikbaar direct op de recorder en niet via de web interface (zomertijd instellingen). En soms is het zelfs nodig om direct naar de camera te verbinden door een laptop aan te sluiten op 1 van de netwerkpoorten van de recorder omdat je daar dan weer andere instellingen vind die je niet op de recorder kunt instellen.

no animals were harmed during the production of this message

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20:55
Gisteren de camera voor mijn ouders geinstalleerd (ze waren zo eigenwijs om niet mijn advies te volgen voor 2 tientjes duurder...), 1 van de marktplaats aanbieding.

1 of ander vaag Chinees merk, installatie erg vaag, je krijg een CD-rom, daar staan 4 verschillende handleidingen op, blijkbaar voor allemaal verschillende types.
Uiteindelijk met beetje geluk de juiste gevonden en de software (stonden dus ook verschillende software programma'tjes op) geinstalleerd.

Op zich ging het daarna wel redelijk vlot :) camera werd snel herkend en gaf beeld. Het beeld was OK, niet meer dan dat, software werkt op zich ook wel prima. Ben er alleen nog niet achter of dat ding de beelden op een SD-kaart gewoon overschrijft wanneer hij vol is, of dat hij dan gewoon niet meer opslaat, dat moeten we maar gaan ondervinden denk ik.

Voor die 2 tientjes meer had ik toch liever een Foscam FI9900P opgehangen bij ze, maarja ouders he...

Float like a butterfly, sting like a bee.

• duvekot
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:23
<off topic>
waar is die camera zo van geschrokken :O
of doet hij een Mickey Mouse imitatie :P
</off topic>

[Voor 4% gewijzigd door duvekot op 15-01-2017 08:40. Reden: mooie emoji]

• Bigf00t
  • Laatst online: 00:46
quote:
Potato42 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:39:
Ik heb er wel een aantal gevonden maar ik zie weinig (positieve) recensies en ik vraag me ook af welk(e) merk ik moet hebben wil ik een fatsoenlijke app hebben wat makkelijk out-of-the-box werkt.
Die Hikvision en Axis kun je sowieso al van je lijstje afstrepen, deze hebben geen PTZ.

Als je het simpel en snel werkend wil hebben zouden die Foscam camera's een optie zijn.

Persoonlijk zou ik voor deze toepassing voor een Xiaomi Yi Dome Camera kiezen denk ik. Ik heb nog geen ervaring met deze camera, maar wel met andere Xiaomi producten waar ik erg tevreden over ben. Voor zo'n 67 euro koop je deze in de Official Yi Store inclusief verzending via PostNL. Het kan zelfs nog iets goedkoper, maar dan duurt de verzending ook wat langer.

Meer info: https://www.yitechnology.com/yi-dome-camera

• HoppyF
  • Nu online
quote:
Jan-man schreef op maandag 23 januari 2017 @ 23:37:
Wie kan mij opweg helpen welke camera ik moet kopen want ik zie door de vele opties niet meer wat ik moet halen.

Ik heb een afdakje boven mijn voordeur en daar wil ik een poe dome camera hebben.

Probleem is dat veel cameras lomp groot zijn en dat de compactere versie naar de 300+ gaan.

Heb maar paar simpele eisen.

* dome model wat zo min mogelijk opvalt van afstand
* poe (geen kabel boom ivm beperkte ruimte)
* goed ir/nacht zicht
* 2.8mm lens
* liefste 1080p

Er moet toch wel iets te vinden zijn met deze wensen en rond de 100 euro incl invoer rechten ed ? Ik hoef namelijk geen ptz functies en dergelijke.
Hikvision zoiets als dit?
https://nl.aliexpress.com...573.html?isOrigTitle=true

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• etienne001
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16:45
quote:
Jan-man schreef op maandag 23 januari 2017 @ 23:37:
Wie kan mij opweg helpen welke camera ik moet kopen want ik zie door de vele opties niet meer wat ik moet halen.

Ik heb een afdakje boven mijn voordeur en daar wil ik een poe dome camera hebben.

Probleem is dat veel cameras lomp groot zijn en dat de compactere versie naar de 300+ gaan.

Heb maar paar simpele eisen.

* dome model wat zo min mogelijk opvalt van afstand
* poe (geen kabel boom ivm beperkte ruimte)
* goed ir/nacht zicht
* 2.8mm lens
* liefste 1080p

Er moet toch wel iets te vinden zijn met deze wensen en rond de 100 euro incl invoer rechten ed ? Ik hoef namelijk geen ptz functies en dergelijke.
Of deze Dahua IPC-HDBW4431F-AS 2.8mm ?
Koop 'm lekker in Nederland, gemakkelijk met garantie, wanneer je vragen hebt en zo steun je de economie nog een beetje ;)

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Draai eens een nmap vanaf een Linux-installatie op het IP-adres van de DVR, op die manier kun je achterhalen wat er open staat qua poorten/services.

Je zou de DVR ook nog even open kunnen schroeven, kijken wat voor chipset erin zit en dan op internet zoeken of je software kan vinden die ook met die chipset overweg kan. Vaak is dat soort spul hardwarematig wel vrij gelijk en is het alleen een ander merkje wat erop is geplakt.

[Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 01-02-2017 12:27]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• fender89
  • Laatst online: 21:12
@Potato42,

Zal ik doen. Qua bezorgtijd kan dit nog wel even duren, o.a. gezien het chinese nieuwjaar. (23-01 besteld, status nog in 'processing' dus nog niet verzonden :( Maargoed, had ook geen haast voor mij)

Zodra ik hem heb zal ik mijn bevindingen delen :)

• jacovn
Je kunt altijd nog losse ir verlichting ophangen en de interne ir uitzetten.

• Martinusz
quote:
Howmessages schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:23:
In mijn zoektocht naar een beveiligingscamera heb ik een topic op Tweakers geopend met aankoopadvies voor een beveiligingscamera, waar ik ook een link heb gekregen naar dit topic.

Howmessages in "Opslagruimte portiekwoning beveiligen"

Vanuit advies de Foscam FI9900P gekocht maar dat was toch wel echt een miskoop. Voldeed eigenlijk totaal niet aan hetgeen ik had verwacht en vertoonde direct al een defect. Die gaat dus weer retour naar de winkel.

Nu ben ik weer opnieuw op zoek naar een geschikte beveiligingscamera. Zoiets slechts als Foscam hoeft in ieder geval van mij niet meer.

Na dit fiasco heb ik de wensen / eisen nog maar eens aangepast:

- Bij bewegingsdetectie een foto per App of e-mail die zeer betrouwbaar is. Liever een keer een false positive dan geen melding wanneer het nodig is.
- Infraroos/nachtzicht
- Opname op SD-kaart of vergelijkbaar / absoluut geen cloud
- Niet al te omslachtige terugkijkmogelijkheid
- Op te hangen aan muur of plafond
- Netstroom

Bij voorkeur ook draadloos omdat ik geen kabel kan trekken naar de opslagruimte. Al zijn hier natuurlijk ook weer oplossingen voor, maar dan moet het niet te duur worden.

Iemand tips of ervaringen?
Lees nu eens eerst dit topic en verdiep je in de camera's en functies, je eisen zijn helemaal niet zo bijzonder.

Je koopt uit impuls de eerste de beste camera die als suggestie wordt aangeboden, en komt er achteraf achter dat een functie er niet op zit (zonder Cloud). Daarnaast beweer je zaken die niet zouden kunnen, maar wel gewoon beschikbaar zijn als je ze gewoon instelt.

Neem dus ook de tijd om de installatie voor te bereiden en uit te voeren en raffel niet alles (koop en installatie binnen een dag) af in korte tijd.

• Wimlem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19:56
quote:
YBJ schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:11:

Ik zoek een camera waarvan je vanaf de buitenkant niet duidelijk kunt zien waar hij op gericht staat.
- Wat is het voordeel van een turret camera t.o.v. een dome camera?
- Ik zie alleen maar witte behuizingen. Zijn er ook merken die zwarte behuizingen verkopen zodat ze minder opvallen?
- Wanneer je een camera met power over ethernet wilt voeden, kan dat dan gewoon via een utp kabel vanuit een switch?
- Als je zo'n camera aan een wand i.p.v. aan een plafond monteert, kun je het beeld dan ook 90 graden roteren?
-De turret kan je makkelijk richten naar het gedeelte dat je wilt filmen. De dome is daar beperkter in. Verder heb je niks aan de dome als hij nat kan worden aangezien je vlekken krijgt in het donker met IR aan.
-Als je een POE switch hebt, heb je aan een utp inderdaad genoeg.
- Softwarematig kan je het beeld draaien. Met een turret hoeft dit in principe niet.

Van hikvision ken ik geen turrets met SD opslag, wel weer een dome; DS-2CD2142FWD-I.

De ir van de DS-2CD2142FWD-I is in orde en er zit motion detection op. Met een dome kan je ook minder snel zien waar hij op gericht staat, je kan het wel zien wanneer je goed kijkt.

SolarEdge 4000 16A met 6010wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• HoppyF
  • Nu online
quote:
YBJ schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:21:
[...]

Top reactie Wimlem, dit is een stuk helderder voor me. _/-\o_

Dus als ik het goed begrijp voor een buitencamera niet voor een dome gaan. Dus een zwarte turret camera zien te vinden met die functies erop.
Er is niets mis met een dome camera.
Deze zien er compact en netjes uit en werken prima.
Als de camera overdekt is dus bv onder een afdak of dakgoot hangt heb je geen last van druppels op de dome.
Zoals gezegd hebben dit soort camera's vaak ook een (micro)SD kaart slot waarop je beelden kunt opnemen.
Terugkijken kan via een app. Bewaren op een NAS kan ook.
De behuizing kun je in een andere kleur spuiten. Meestal is het kunststof of anders aluminium.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• Kitano
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21:54
quote:
Allewijn schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:37:
En kan iemand mij vertellen wat de focus in millimeters precies qua beeld resultaat betekend?
Ik zie bijv dat ik, als ik een 1080p model kies, ook nog kan kiezen voor 3.6mm, 6mm of 8mm.
De verhouding tussen de focus afstand van de lens F en de afmeting van de sensor D bepaalt de beeldhoek.

FOV = 2*atan(D/(2*F))

Bij gelijke sensor geldt, hoe kleiner de focus afstand, hoe groter de beeldhoek, dus groter het gebied (bijv. van je tuin) dat je ziet, maar wel minder kleine details (bijv het gezicht van de inbreker)
De beeldhoek van IP cameras is typisch 90-120 graden, een gopro action camera heeft ca. 140-170 graden.

Zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/Beeldhoek

[Voor 8% gewijzigd door Kitano op 22-02-2017 16:43]

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
Net klaar met nog een Digoo IPcam review filmpje. En heb maar meteen een tweede filmpje gemaakt omtrent de IR fix, want dat zit(zat) niet fabriek uit niet helemaal goed in elkaar. :+

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wian
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Oh crap...

https://pierrekim.github....-camera-goahead-0day.html

TL;DR: by analysing the security of a camera, I found a pre-auth RCE as root against 1250 camera models.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fender89
  • Laatst online: 21:12
@Potato42 en anderen :)

Nou, Zoals beloofd een korte review over de Yi Dome - 720 P IP camera :). Ik zal het proberen kort te houden want op het net en YouTube zijn veel betere/uitgebreidere reviews te vinden.

Zie o.a:
http://www.androidpolice....gimmick-still-needs-work/

YouTube: YI Dome Camera 1080p HD Pan/Tilt/Zoom Wireless IP Review 720p vs 1080p (zowel 1080 als 720 P review)

Samenvattend: Voor 55 EU kun je je hier echt geen buil aan vallen. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
Let wel even op met bestellen...Bij mij hield PostNL het pakketje enige tijd achter voor inklaring.... Die ik uiteindelijk niet heb hoeven betalen

Verpakking en accessoires: Verpakking en onderdelen komen degelijk over. Zeker niet het 'goedkope Chinese spul" dat ik normaal ken van onze Oosterse vrienden. Er wordt meegeleverd:

*micro-usb voedingskabel, die lekker lang is overigens, dus dat is handig met stroomtoevoer,
*een Europse voedingsstekker / verloopstuk. Er wordt namelijk een US usb stekker meegeleverd.
*Een montageplaatje die je kunt gebruiken als je de cam wilt ophangen aan plafond of wand. Je kunt de cam vervolgens met de hand vastklikken aan dat plaatje. Een zelfde systeem zoals bijvoorbeeld ook rookmelders hebben.
* 2 schroefjes + pluggen voor montage
* Korte handleiding (zo'n mini boekje) voor installatie

Zelf heb ik hem aan de plafond hangen.

De installatie: Erg makkelijk en snel. Je moet wel zorgen dat er Wifi in de buurt is. In mijn geval staat er een accespoint in dezelfde ruimte als waar de cam hangt dus wifi sterkte was perfect.

Je download de Yi Home app voor IOS of Android, Je zet de cam aan (steek stekker in stopcontact :) ) en vervolgens genereert de App een QR code. Je houdt je telefoon voor de lens van de camera en binnen een flits is de registratie compleet.

Beeldkwaliteit:

De beeldkwaliteit: zeer goed. Ik was vooral verrast van het beeld in het donker. In het pikkedonker produceert de cam echt nog een heel goed, helder beeld. Verwacht echter geen echte details te zien, de cam heeft 4x digitale zoom maar daar wordt het niet scherp van natuurlijk :).

De IR ledjes , die aanspringen bij te weinig licht, zie je op de lens zélf niet branden. Wat ik best een prettige bijkomstigheid vind. Je hebt dus niet van die rode led lampjes in het zicht. ( Valt dus minder op voor de boefjes ..)

Overdag/met belichting is het beeld zeer goed te noemen. Er zijn genoeg details waar te nemen en gezichten van personen zijn voldoende scherp.

Gebruik - AppDe Yi Home app werkt prima. Voelt vlot aan en je hebt diverse instellingen tot je beschikking. O.a. of er een pincode of TouchID nodig is om de camera beelden te bekijken. (Dit is echter niet verplicht), 180 graden spiegel functie voor als je de cam aan de plafond op hangt, firmware upgrade, motion detection en dergelijke zaken.

Je kan snapshots maken, of direct recording opdracht geven etc.

Opslag: MicroSD kaartje, lokale opslag dus. Er zou onlangs een (betaalde) CloudDienst gelanceerd zijn (YI Cloud) maar daar heb ik geen ervaringen mee, én ik zie deze ondersteuning nog niet in het menu van de app

Zelf heb ik motion detection geactiveerd. Er wordt dan alleen opgenomen als er beweging is geconstateerd. Je krijgt hier ook een pushbericht van (als je dit hebt ingesteld), waarna je de de eerste 6 seconden van het filmpje kunt bekijken.Het volledige filmpje staat weggeschreven op het SD kaartje Uiteraard kun je er ook voor kiezen om 24/7 op te nemen, maar dat kost alleen maar opslag.

[Edit] Wat ik nog vergeten was te melden, is het Audio gedeelte. Deze is namelijk ook erg goed. Je kan zowel luisteren , als spreken. Er is dus twee-weg communicatie mogelijk.

De cam pikt geluiden goed op. Een roekende duif die buiten op de schutting zat , werd opgepikt door de cam die in de binnenruimte aan de plafond hing, en hoorde ik dus vervolgens via de App

[Voor 4% gewijzigd door fender89 op 10-03-2017 14:08]

• Dacuuu
Video review gemaakt van de Xiaomi Xiaofang ipcamera.
Het ding is standaard puur een xiaomi cloud only cam, maar gelukkig makkelijk te hacken zodat het ding normaal RTSP doet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:05

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

quote:
Dacuuu schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:08:
Video review gemaakt van de Xiaomi Xiaofang ipcamera.
Het ding is standaard puur een xiaomi cloud only cam, maar gelukkig makkelijk te hacken zodat het ding normaal RTSP doet.
[video]
[video]
Ah mooi, die is eentje op weg naar mij. Als hij bevalt komen er wellicht nog een paar :)

Wil m na hack als RTSP camera icm iSpy gaan gebruiken.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dacuuu
quote:
Tomba schreef op zondag 12 maart 2017 @ 16:38:
[...]

Ah mooi, die is eentje op weg naar mij. Als hij bevalt komen er wellicht nog een paar :)

Wil m na hack als RTSP camera icm iSpy gaan gebruiken.
Heb het even getest voor je, rstp stream werkt prima met ispy.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11:55
quote:
Piet91 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 14:19:
Zijn er ook Tweakers die ervaring hebben met dergelijke POE-injectors?

Ik heb een DS-2CD2132F-IWS aan de gevel hangen en die hangt tot nu toe altijd aan een normale
12V-voeding. Dataverbinding gaat over wifi en zoals bekend is dat niet bepaald stabiel.
Ben genoodzaakt om via wifi te doen omdat een ethernetkabel onmogelijk valt te leggen.
(zou door meerdere muren/vloeren heen moeten).

Nou leek mij zo'n injector wel een idee om powerline te gebruiken (heb nog een set liggen) en i.c.m. deze adapter. Zo hoef ik niet én een voedingskabel én een ethernetkabel naar buiten te leggen.
Powerline werkt heir wel prima; heb wel eens een soort van IP-camera gemaakt van de Raspberry Pi met camera module en dat werkte prima over powerline.
Ik gebruik zulke adapters hier icm HikVision DS-2CD2342WD-I. Werkt al weken perfect. Heerlijk slechts 1 kabel naar je apparatuur leggen. Toevallig heb ik ook zitten denken om dit te combineren met powerline. Vooral modellen met passthrough bieden op die manier potentieel veel gebruiksgemak/vrijheid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jimster

A State of Trance

Ik heb een handige tool gevonden om de URL van de videostream te vinden. Het programma heet Xeoma. Handig als je Chinese IP cams hebt waarbij het lastig is om de URL te vinden.
http://felenasoft.com/xeoma/en/

• Wasabi!
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 26-05 20:29
Gister een nvr besteld, ben benieuwd, wel de voeding erbij bestellen. Nu nog een 2Tb WD purple of Seagate surveillance zoeken.
http://m.banggood.com/Dig...ity-System-p-1114900.html

• masauri
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13:17

masauri

aka qwybyte

quote:
Wasabi! schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 11:45:
Gister een nvr besteld, ben benieuwd, wel de voeding erbij bestellen. Nu nog een 2Tb WD purple of Seagate surveillance zoeken.
http://m.banggood.com/Dig...ty-System-p-1114900.htmle
Ziet er goed uit!
Ben benieuwd naar u ervaringen!
(ps: de link bevat 1 e teveel opt einde waardoor hij niet werkt :) )

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 16:39

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
S0epkip schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:26:
Mijn foscams hebben een intermittent probleem met de night vision: de exposure stelt zich soms niet goed bij waardoor ik last heb van over-exposure. Je ziet duidelijk dat de IR-leds aangaan, het beeld wordt geheel wit, en vervolgens 'regelt' de camera zich in de normale situatie terug naar een nuttig beeld. Soms mislukt dit en een reboot lost dit dan tijdelijk op.

Een firmware update heeft niet geholpen. Outdoor mode ook niet. Wie heeft er nog een tip?

[afbeelding]
Heb je "Enhanced Night Vision Definition" aan staan? If so, uitzetten. Weet niet of het helpt in dit geval, maar is een waardeloze feature.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Skipper-93
  • Laatst online: 31-05 16:05
quote:
Skipper-93 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 22:13:
De camera monteren is gelukt. Het beeld valt tegen, met name de stabiliteit. De wieken zorgen bepaald voor nogal wat turbulentie, waardoor het beeld flink schokt.
Ik ga een vaste bullet camera zoeken met <3mm focus lengte. Nu kijk ik bij Dahua, maar je ziet door de bomen het bos niet meer 8)7
Het is uiteindelijk een Dahua IPC-HFW5231EP-Z geworden. Tot nu toe tevreden! De auto-focus is alleen handmatig te activeren, maar ik verwacht geen focus problemen ondanks het draaien van de gondel.

YouTube: Wind Turbine Live Camera - Zeewolde, The Netherlands

PVoutput: One / Two / Three / Wind <- YouTube

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

70 meter hoog, dus ruim binnen de grenzen voor een CAT kabel :)

Maar dat is giswerk ;)

Mooi beeld inderdaad! Gebruik je de beelden nog voor een specifieke reden?

[Voor 45% gewijzigd door TommyGun op 29-03-2017 11:29]

• jacovn
Glasvezeltje leggen naar de windmolen vanuit een van zijn panden en dan kun je zelfs kilometers overbruggen.

• HoppyF
  • Nu online
quote:
jacovn schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:31:
Glasvezeltje leggen naar de windmolen vanuit een van zijn panden en dan kun je zelfs kilometers overbruggen.
Dat klopt, maar ligt er wel glasvezel in de BUITENGEBIEDEN van Zeewolde?
Meestal wordt dit soort locaties overgeslagen en ligt er alleen glas in de dorpskernen.

• Skipper-93
@HoppyF @TommyGun
Van onder tot boven hangt er een unshielded cat5. Die is bij de installatie in 2002 al samen met de andere kabels gemonteerd. Het valt mij mee dat het werkt. Ik verwachtte teveel interferentie met de stroomkabels.
Dan is het nog 200 meter naar een schuur. Dat overbrug ik met twee Ubiquiti Litebeams.
Eerder lag er een netwerkkabel in de grond. Die werd alleen gebruikt voor het uitlezen van de molen. Na ongeveer twee jaar is die door inductie van een blikseminslag geraakt. ;w Daarom heb ik nu voor draadloos gekozen ;)

Het gaat mij vooral om het uitzicht. En het geeft natuurlijk een beetje inkijk in het agrarische leven.
Het kan soms handig zijn. Je kunt goed zien of de koeien nog niet uitgebroken zijn :+

Tot een paar jaar geleden hadden we nog ADSL. Op een afstand van 7km van een centrale. Niet best dus.. Er is zelfs door bewoners van het gebied aangeboden om zelf de sleuven voor glasvezel te graven. Dan is het bepaald nog te duur om glasvezel te leggen.

Nu is er een windmolen met één snelle straalverbinding naar een TV/radio toren in Lelystad. Vanaf die windmolen weer met straalverbindingen naar alle huizen.

[Voor 32% gewijzigd door Skipper-93 op 29-03-2017 13:45]

• Skipper-93
quote:
Spacejockey schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:02:
Zijn er ook binnencamera's waarmee je 's nachts buiten kunt filmen? Ik hoor dat dat meestal problemen geeft doordat infrarood niet door glas gaat.
Dan zou je kunnen denken aan een externe infrarood lamp.
Dan ben je ook van het insecten-voor-de-lens-probleem af.

@jacovn Ik doelde vooral op het filmen van mijn huis (die is nu nog niet in beeld geweest), maar daarvoor moet hij nog hoger. Wanneer ik even niet in beeld wil kan ik nog inzoomen, dan raakt er ook meer uit beeld ;)

Op Maps vinden is inderdaad te makkelijk. Je typt Zeewolde en in één oogopslag zie je de grote plas :+

• jacovn
quote:
Skipper-93 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:20:
@jacovn Ik doelde vooral op het filmen van mijn huis (die is nu nog niet in beeld geweest), maar daarvoor moet hij nog hoger. Wanneer ik even niet in beeld wil kan ik nog inzoomen, dan raakt er ook meer uit beeld ;)

Op Maps vinden is inderdaad te makkelijk. Je typt Zeewolde en in één oogopslag zie je de grote plas :+
Als je boven in jouw windmolen staat kun je het huis waar ik woon zien denk ik. Zo ver is het niet.

Erg leuk die camera zo.!

• Spacejockey
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 30-05 21:44
quote:
Skipper-93 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:20:
[...]

Dan zou je kunnen denken aan een externe infrarood lamp.
Dan ben je ook van het insecten-voor-de-lens-probleem af.
Ik heb inmiddels maar een netgear arlo besteld, die voldoet ook wel aan mijn eisen (namelijk weinig werk er mee hebben :p).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Skipper-93
quote:
Tristan schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:52:
Welke leverancier naast Foscam heeft ook cloud storage met een app waarbij de camera ook in een dome versie te krijgen is? Ik kan er geen vinden :(
Dahua heeft Easy4ip. Volgens mij is dat ook een clouddienst. Ik weet niet of dat gratis is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet91
quote:
Piet91 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:30:
Een kleine 2 weken geleden de POE-injector uit China ontvangen. Gisteren pas geïnstalleerd en vooralsnog lijkt alles prima te werken. De camera hangt nu ook aan powerline i.p.v. wifi en dat lijkt ook een verbetering te zijn (zoals verwacht).

Verbinding via wifi was altijd een twijfelgeval. Regelmatig kon ik niet of nauwelijks de camera bereiken (interface of videostream) maar ook vaak niets geen problemen.

[afbeelding]
POE-injector by Iemand91, on Flickr
Zoals verwacht is de verbinding via power line een stuk stabieler. Via wifi kon ik vaak niet eens op 2 devices tegelijkertijd de (hoofd)stream bekijken; nu is het geen enkele probleem.
Ook de connectie van de app aan de stream is sneller., webinterface sneller en bij de streams ook minder weggevallen frames.

Ofwel een algemene tip aan iedereen; hang je camera bekabeld aan je netwerk en NIET via wifi.
Maar goed; dat wisten we natuurlijk ook al lang. :P

[Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 07-04-2017 11:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jacovn
Je kunt een dome alleen bij de installatie 1 keer pan en tilt doen, en dan schroef je hem vast en zit hij daar.

Ik ken wel een goede betaalbare ptz via aliexpress. Die wordt hier besproken:
https://ipcamtalk.com/thr...camera-sd49225t-hn.16014/

Link naar aliexpres
Dahua sd49225t-hn 2mp 25x starlight ir ptz network camera, gratis verzending DHL
https://www.aliexpress.com/item/32788089960/32788089960.html

Die vendor (empire / BEC) is goed, met wat geluk geen invoer rechten, dat is dan beter voor je krenterige broer :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
quote:
jacovn schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 07:02:
Je kunt een dome alleen bij de installatie 1 keer pan en tilt doen, en dan schroef je hem vast en zit hij daar.

Ik ken wel een goede betaalbare ptz via aliexpress. Die wordt hier besproken:
https://ipcamtalk.com/thr...camera-sd49225t-hn.16014/

Link naar aliexpres
Dahua sd49225t-hn 2mp 25x starlight ir ptz network camera, gratis verzending DHL
https://www.aliexpress.com/item/32788089960/32788089960.html

Die vendor (empire / BEC) is goed, met wat geluk geen invoer rechten, dat is dan beter voor je krenterige broer :)
Klopt wat je zegt.
Bij een dome camera kun je het gebied wat je wilt zien met de camera gewoon instellen.
Het fixed lens slaat op de focus afstand deze is vast dus inzoomen kan niet.
Je zult dus bij het bestellen de keuze moeten maken voor 2,8mm 4mm 6mm enz.

De 25x Dahua PTZ is nogal een flinke zoom camera.
Ik denk dat je met inzoomen de neusharen van een persoon wel kunt tellen! :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 19:57
quote:
patrickkoning schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:42:
Weet iemand hoe je in de Synology Surveillance Station PTZ uitzet? Ik heb een aantal ONVIF camera's toegevoegd van het merk H (Wansview) maar op de een of andere manier denkt de Synology dat er PTZ mogelijkheden op zitten. Google levert niets op, vooral vragen hoe je het juist aan zet. Nogmaals, de camera's zijn vast en bieden geen optie voor PTZ.

Dit is de camera: https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.eEnVFf
Ik heb dit opgelost door de RTSP stream te gebruiken i.p.v. ONVIF (wat al niet heel lekker werkte met 4 van de 5 camera's -ESCAM QD500/QD520-). De vijfde cam is een PTZ camera van Wanscam (HW0038) en die werkt dan wel goed met ONVIF incl. besturing.

Binnenkort krijg ik een viertal van deze binnen:
https://www.banggood.com/...port-ONVIF-p-1083221.html
één van deze: https://www.banggood.com/...047878.html?rmmds=myorder
en deze: http://www.volumerate.com...ion-detection-grey-414833

Trouwens een tip voor de mensen die op zoek zijn naar een NVR/VMS: Ik gebruik Surveillance Station op de locatie zelf. Omdat de NVR niet al te moeilijk meegenomen kan worden heb ik op een simpele VPS RapidVMS geinstalleerd die middels een VPN tunnel ook de camera's kan bereiken en dus ook opneemt. Dit werkt best goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
nieuws: Lekken in Foscam-ip-camera's laten aanvaller apparaat overnemen

Gelukkig wordt-ie alleen maar op een stel koeien gericht... _O-

Wel triest eigenlijk dat al die consumenten ip-camera's zo lek als een mandje zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

IR op de camera uitzetten, en buiten een IR blaster ophangen met bewegingsdetector, maar dat gaat niet als je geen stroom hebt buiten.
Het beste kan je de muur naar buiten doorboren, en een buitencamera aansluiten die past bij de situatie ter plaatse, en die bijvoorbeeld voeden via PoE. Dan hoef je geen grote diameter te boren.

Die UK camera zou hier ook prima moeten werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21:08
quote:
Erulezz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:30:
[...]

Er is inmiddels al een tijdje een native app uit voor Windows/macOS. Heb je die al eens geprobeerd? Dan heb je geen browser plugin meer nodig :)
:X

Net geïnstalleerd, dat veranderd de zaak... Kreeg het namelijk al niet echt voor elkaar om https met een geldig certificaat in te schakelen voor die Unifi NVR docker container. Dat werkt bij Synology toch wel makkelijk :). Nog maar eens verder kijken naar die Dahua camera van AliExpress.

Bedankt voor de tip _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

quote:
jongerenchaos schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:42:
Weet iemand of de Dahua IPC-HDBW4431R-S ook getroffen is en hier backdoors in zitten?
[...]
Ik heb thuis 1 foscam en 3 China cams hangen en na het nieuws van de gebrekkige beveiliging van de Foscam heb ik de knoop doorgehakt om de beveiliging eens goed op schop te nemen.

Ik ben erg tevreden over de werking van de huidige opstelling dus wilde aan camera's etc liever niets veranderen.

Daarom heb ik een VPN server opgezet op mijn Synology NAS (waar ook Surveillance Station op draait). Op mijn router heb ik alle open poorten (bedoeld om de streams van de camera's offsite te kunnen benaderen (DSCam is veel te langzaam)) dicht gezet en heb middels MAC filtering alle internet toegang tot de camera's ontnomen.

Nu kan ik op mijn laptop of telefoon makkelijk een VPN connectie opzetten naar mijn thuisnetwerk en alle camera's gewoon lokaal benaderen. Hierdoor kan ik gewoon mijn favoriete app op de telefoon blijven gebruiken en zijn de camera's goed afgeschermd.

Uiteindelijk was het echt heel snel geregeld.
Wellicht voor anderen hier ook interessant om te overwegen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
J-P schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:33:
[...]

Een waakhond kopen kan ook en is goedkoper ;)
Qua aanschaf wellicht, maar op de langere termijn echt niet hoor ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:22
Mijn Dahua is binnen en functioneert, zij het dat ik alleen op Android beeld heb en niet op mijn Mac. Je hebt hiervoor een plugin nodig en die kan je voor Macos niet uit de camera plukken en waar je de juiste versie vindt wordt ook niet duidelijk. Ik heb wel iets geïnstalleerd maar nog geen beeld. Even verder puzzelen dus. Hints zijn overigens welkom ;)

edit: Fixed met een "Mac plugin for IPC" van dahuasecurity.com

[Voor 19% gewijzigd door bszz op 12-07-2017 22:24]

• Piet91
@bszz

Ik heb eens met Hikvision's Disk Calculator zitten rekenen wat op 500GB zou passen.

Een 1080p stream, 25 fps @ 4096kbps, h.264 geeft 11 dagen non-stop recording, in h.265 wordt dat 22 dagen.
Een 4MP stream (2560*1440), 20 fps @ 5325kbps, h.264 geeft 8 dagen non-stop recording.
Zet dat om in h.265 en dat wordt 16 dagen.

Wat ik ook wel eens heb gedaan is aan de hand van de tijdsduur en bestandsgrootte van een opname berekenen hoeveel opslag ik nodig had. Omdat ik nog wat krapper zit dan jij met een 64GB geheugenkaart.
Ik neem dan ook niet constant op; alleen bij line crossing wat bij ons redelijk lijkt te werken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jacovn
quote:
Joepla schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:25:
Maar hoe flipt de cam spontaan zijn image? Dat doe je ook niet met een reboot, daarvoor moet je toch in de cam zelf zijn. Heb je een port geforward naar deze camera en/of default password niet aangepast?

Iets anders: ik zie de IPC-HDBW5431R-AS nu op ali opduiken, ca. 20 euro duurder, maar kan niet echt ontdekken wat daar anders aan is. Mailtje zal wel uitdraaien op iets als: "Is replacement for 4431, is better" ;)
Aan de dahua nummering kun je wel afleiden wat het is: https://dahuawiki.com/Template:NameConvention

H = High Definition
DW = fixed dome

5431R-AS
5= Eco savy vari focal
4= 4 mega pixel
3= Generation 3
1= WDR
R= Case sequence
A= Audio
S= sD card

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19:56
@Sustain
Wat ik normaal gesproken doe, is elke camera bekabeld aansluiten op een POE recorder. De recorder zorgt voor het ip-verkeer en de voeding van de camera's. Bij hikvision sluit je de camera aan op een poort en dan zal hij die vanzelf toevoegen en configureren. Met een recorder kan je bij beweging opnemen en via hik-connect.com app en site de recorder koppelen en live kijken en beelden terug kijken.

Zelf gebruik ik alleen Hikvision, maar de prijs die jij noemt ga je het niet mee redden met camera's uit Nederland.

Je moet voor jezelf ook even nagaan wat je wilt filmen en welke afstand je wilt overbruggen. A.d.h. daar van kan je bepalen wat voor type camera je nodig hebt.

SolarEdge 4000 16A met 6010wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 31-05 23:16

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

quote:
Sustain schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:49:
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!
De vraag is ook of je rookie wilt blijven. Ik zou me kunnen voorstellen dat je als ondernemer misschien niet veel tijd hebt om je in dit soort zaken te verdiepen. En hoe kritiek zijn de beelden straks? Mag het af en toe niet werken, of moet het 99,99% uptime hebben? Hoe goed moeten ze in het donker werken?

Zelf zoek ik de gouden combinatie: lowcost, maar toch goede kwaliteit. Dit gaat vaak niet samen, tenzij je handig bent (technisch gezien), veel onderzoek doet (waar beter dan hier op GoT) en slim koopt (China, maar niet de gebruikelijke crap).

Zo vind ik tot nu toe Dahua erg leuk en ik denk dat dit voor mij gaat werken (in en om het huis, alleen om eens te kijken tijdens afwezigheid en achteraf als er een keer rottigheid plaatsvind (inbraak/vernieling)).
Als er een keer geen beelden zijn, door wat voor oorzaak dan ook, dan is dat jammer. Meer niet. Dat accepteer ik en is een gevolg van de keuze die ik maak.
Kortom, wil je goedkoop (lijkt erop dat je dat wilt), dan zul je een compromis moeten accepteren.

Als bedrijf kun je misschien goedkoper inkopen bij een groothandel en in ieder geval ex. BTW. Wellicht kun je zo een klasse hoger kiezen.

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
quote:
Sustain schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:50:
@Wimlem & @Joepla

Bedankt voor jullie reacties,

Ik heb me inderdaad nog niet heel erg verdiept in beveiligings apparatuur. Ik run sinds kort een nieuw/jong bedrijf dus het is allemaal erg veel. Ik had nog niet aan beveiligings camera's gedacht totdat er recentlijk wat tramalant was en er plotseling wat spullen weg waren. Echter zijn er veel dingen die ik nu moet regelen en overal in verdiepen kost veel tijd. Ik zat er aan te denken om een bedrijf alles te laten instaleren maar nadat ik wat offertes had bekeken merkte ik op dat het wel heel erg duur werd voor mijn eisen.

Zelf heb ik ook naar POE Recorders gekeken, ik vroeg me alleen af of ik er een voordeel uit zou halen want ik heb nog een Intel NUC en een NAS liggen die niet gebruikt worden. Het €150,- budget was bedoeld per camera maar ik zou dit eventueel nog wel naar €200,- kunnen veranderen.

Verder zou het uiteraard een dikke plus zijn als ze ook in het donker redelijke beelden kunnen opnemen en hoe meer uptime hoe beter. Uptime gaat wat mij betreft boven kwaliteit. Ik hoef niet te zien welk merk onderbroek degene aan heeft, het gaat mij er meer om dat ik bewijs heb zodat ik de volgende keer evt. wel een deel van de schade vergoed kan krijgen.

Verder ga ik zelf ook nog wat meer inlezen vanavond. In iedergeval alvast bedankt voor jullie input!
Eerder had je over binnen je bedrijf bedoel je dan ook camera's in het gebouw of ook buiten?
Dit kan uitmaken voor de prijs en de mogelijkheden van de camera.
Tussen de 150-200 euro zijn prima camera's te koop.
Zeker als je deze uit China laat komen.
Hikvision heb ik zelf maar als ik nu moest kiezen zou het ook een Dahua kunnen worden.
Er zijn veel meer exotische camera's maar daarvan is de kwaliteit niet zo geweldig.
Hikvision en Dahua leveren scherpe HD beelden waarbij je ook daadwerkelijk bruikbare beelden krijgt.
Opslaan op een NAS voldoet prima.
Wel is voeding via POE aan te bevelen.
Losse POE adapters of een POE switch.

• Joepla

Joepla

Enige tijd geleden meldde ik dat mijn Dahua HDBW 4431R-AS nogal langzaam was met het produceren van beeld op de apps (gDMSS Lite of een RTSP app), de 1e 19, 20 seconden was er geen beeld te zien. Ook waren er vaak meerdere handmatige retries nodig om überhaupt verbinding te krijgen. Niet handig als je even snel op je telefoon wilt checken...

Dit heb ik als volgt opgelost: hier heb ik fw gedownload en op de cam geflashed. Sowieso altijd spannend, bij dit soort cams nog meer ;)

Vraag niet hoe het kan, maar het werkt nu prima (fw versie is hetzelfde, maar de maker heeft er toch eea aan gesleuteld, naar eigen zeggen). Binnen 1 à 2 sec verbinding nu.

[Voor 17% gewijzigd door Joepla op 27-07-2017 19:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Bedankt voor alle feedback. Ik ben koppig geweest, en heb toch de dome besteld. En de bullet. En een turret :P
Om precies te zijn de volgende:
IPC-HFW4431M-AS-I2
IPC-HDW4431C-A-V2
IPC-HDBW4431R-AS
2 x PFB203W

Zodra de spullenboel binnen is ga ik even een testje doen, en kijken welke het beste bevalt. De rest gaat dan naar V&A/Marktplaats. Ik laat het hier horen zodra het binnen is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:51
quote:
TommyboyNL schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:41:
[...]

Geen last van IR reflecties binnen de dome?
Nee de lens zit een soort rubberen dop op die strak tegen het glas aandrukt. Hierdoor heb je geen last van de ir lamp binnen in de dome. Is bij alle dahua domes zo volgensmij.
quote:
HoppyF schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:26:
[...]

Geen rekening van de koerier (DHL) prijs bij AE was inclusief verzenden maar dat was dus DHL Express.
Kortom, erg netjes geregeld zo. Volgens mij voor de genoemde camera 150 euro of nog iets minder.
DHL komt 1 tot 3 weken later met een brief dus niet te vroeg juichen ;) Had ik laatst ook met iets uit Israël dacht mooi scheelt me 200 euro kreeg ik 2 weken later een DHL brief van €175 bijbetalen... Stond ook in om het proces van bezorgen te versnellen dat ze de kosten vooruit betalen en je dus later de naheffing krijgt.
quote:
maurits82 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:32:
[...]

Ook geen verkeerde die ... misschien dat ik hem toch bedraad aansluit, scheelt toch een hoop centen.
Deze kan je ook via een APP de beelden bekijken? (opgeslagen op de SD in de cam)?
Zou het niet weten ik maak gebruik van een NVR dus geen SD kaart in de camera's zitten.
quote:
Mooi verschil hier bij mijn camera je ziet duidelijk dat het helder wordt en beter zichtbaar. (heb maar stukje van de Camera gedaan maar als je verschil in totaal beeld ziet het er nog beter eruit!)

[Voor 86% gewijzigd door Jan-man op 30-07-2017 15:09]

3420 Wp zuid 10 x 285 Wp 35° 2 x 285 Wp 13° maxim integrated | PVOutput

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Zo, nog even mijn hobbyprojectje van afgelopen weekend delen :)

Ik heb al een tijdje, al ruim een jaar, een stel Dahua IPC-HFW4431M-I2 cameras hangen. Nu was ik behoorlijk onder de indruk van de IVS capaciteiten van die apparaten, en dat ben ik nog steeds, maar hier in het bos is het toch echt heel moeilijk de intrusion detection voldoende te finetunen om niet een mailbox vol valse meldingen te hebben.
Om dat op te lossen had ik een tijdje terug al eens een Bosch OD-850 TriTech PIR+Microwave bewegingsmelder op de kop getikt, en die heb ik van het weekend eens opgehangen en aangesloten.
Deze heb ik aangesloten op een ADAM-6050 I/O module, die ik op zijn beurt via modbus gekoppeld heb aan m'n Synology Surveillance Station.
Dat werkt wonderbaarlijk goed. Geen valse meldingen meer, als er nu een melding is, dan gebeurt er ook echt iets, en als er iets gebeurt, heb ik voorlopig ook echt een melding. Nu, nog eens even afwachten hoe het de komende weken loopt, maar voorlopig ben ik heel tevreden.

Wat nog een beetje jammer is, is dat je bij Surveillance Station volgens mij niet kan instellen wat de vertraging van de snapshot is die meegestuurd wordt, of meerdere snapshots in een keer in de e-mail, maar wat wel kan in een action rule definiëren die meerdere snapshots maakt met een bepaalde interval, en die opslaat in de snapshots folder. Of bijvoorbeeld de camera naar een hogere resolutie schakelen, etc.

Ook leuk is dat ik doordat de bewegingsmelder aan de ADAM-6050 gekoppeld is, ik nu ook daarvandaan een signaal naar m'n Siemens LOGO! kan sturen om de verlichting mee te sturen. Mooi meegenomen :)

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

quote:
maurits82 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:22:
[...]

Interessant, heb je een link naar zijn winkel?
Geen idee of dat mag hier, maar neem aan dat een mod het weg-edit indien niet?

https://nl.aliexpress.com/store/1200032

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Nogmaals, dat is niet mijn ervaring.
Mijn camera's zijn gewoon voorzien van logo, zijn gewoon te updaten, zijn voor voeding aangesloten op een PoE switch, en hebben nog geen 80€ per stuk gekost.

De issues waar je aan refereert ken ik uit verhalen van een jaar of 3-4 geleden.

Een andere betrouwbare shop op Aliexpress is Sincerity Trade (Alleen die naam al :+ ) : https://number20058.aliexpress.com/store/1282343
Maar serieus, die levert ook prima Dahua cameras voor een scherpe prijs.

• J-P

J-P

Syntax erro....

quote:
Mr. Noodle schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:33:
[...]

Op aliexpres e.d. worden heel veel fake cams verkocht van dahua en hikvision.
Zou ik zelf niet ophangen, je weet nooit wie er verder mee kijkt.

[...]
quote:
Mr. Noodle schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:14:
[...]
en met wireshark kon je vaak onverklaarbare data communicatie naar Chinees/Taiwanees IP adressen van streams tot snapshots zien,
[...]
Ik ben het deels eens dat ik China hardware argwanend aankijk. Maar ik doe hetzelfde bij Europese hardware. Security is gewoon niet de grootste eis als mensen naar een camera zoeken.
Om die reden heb ik simpelweg al mijn camera's via mac filtering internettoegang ontnomen.

Binnen het netwerk kan je ze nog gewoon aanspreken. Via Synology Surveillance Station kan ik de beelden overal bekijken. Of ik maak een VPN verbinding met mijn thuis netwerk om ze direct te benaderen.

Op deze manier kan je zelf de mogelijke veiligheidsrisico's flink beperken.
quote:
Joepla schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:43:
[...]

Ik ben van plan om de cams op een eigen vlan te zetten, dan wens ik ze veel succes met streamen naar rare IP adressen. Alleen de time server moet eigenlijk wel af en toe naar buiten kunnen...
Nog beter :Y)

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Ik heb de eerste firmware update met een officiële gedaan, dat weet ik vrij zeker, en zonder problemen. Heb jij daar problemen mee gehad dan?

Later nog eens naar een gepatchte fw geupdate, die via IPCAMTALK verspreid wordt, maar weet eerlijk gezegd niet meer precies waarom. Er was iets specifiek in verbeterd dacht ik, maar eerlijk gezegd kan ik me niet herinneren wat, en ook niet of ik het uiteindelijk nodig had.

Ik denk dat je voor beveiliging primair niet afhankelijk moet zijn van de kwaliteit van firmware van dit soort apparatuur, maar moet zorgen dat:

a) veiligheid deel is van de infrastructuur die je ontwerpt
b) veiligheid aandacht krijgt daar waar het noodzakelijk is.

Vooral die laatste is bij mij eigenlijk voor de beveiligingscameras nauwelijks van belang. Die zijn niet benaderbaar via internet, en dat is ook helemaal niet mijn bedoeling. Daarvoor gebruik ik Surveillance Station via een VPN verbinding, en zelfs daarover kan je vragen stellen, maar zal allicht iets lager risico zijn dan direct de camera open aan het net hangen.

• Joepla

Joepla

@Rtificial: Er zijn eigenlijk 3 firmware-versies, zover ik begrijp:
  1. de "westerse": je bricked je cam of hij accepteert deze versie niet. Ervan uitgaand dat je een cam hebt bedoeld voor de Chinese markt.
  2. de chinese: lukt, maar hij restart in het Chinees. Geen taalkeuze meer(!).
  3. de gepatchte Chinees: dit moet lukken en is ook wat de Chinese Ali-verkopers (laten) doen. Zelf ook een keer met succes gedaan.
Ik vind het zeker geen fijn idee dat er backdoors of lekken in de fw zitten. Ik ga ervan uit dat elke nieuwe fw iets verbeterd: veiligheid, functionaliteit of stabiliteit. Ik kan een nieuwe versie dan ook erg lastig weerstaan, dat geldt voor alle devices die fw hebben ;)

Maar: het enorme prijsverschil tussen de westerse en de Chinese versies trekken mij over de streep. En je kunt inderdaad zelf eea doen om de evt. tekortkomingen op te lossen.

• Joepla

Joepla

quote:
Rtificial schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:28:
[...]
Dat lijkt me herkenbaar, waarschijnlijk heb ik de leverancier om een nieuwe firmware gevraagd.
Ook al omdat ik er op de website van Dahua niet zo gemakkelijk uit kom wat ik nu precies moet hebben. Verschrikkelijk trage website, lastige naamgeving van firmwarebestanden.
Ik neem aan dat ik de verkoper gevraagd heb welke firmware ik nu precies moest downloaden, en zij mij er een gestuurd hebben.
Ok, inderdaad is het vinden van fw op de Dahua site niet simpel en het heeft voor onze cams dus ook geen zin. Deze fabrikanten maken in razend tempo diverse types met vaak minimale verschillen. Aanpassen fw vanwege kwetsbaarheid voor 2 types terug hebben ze dan ook weinig trek in.
quote:
Nu, naar veiligheid toe is de aanname dat de firmware van Dahua zelf veiliger is nogal een moeilijke. De backdoors in camera's die het afgelopen jaar naar buiten kwamen zaten er bij fabrieksfirmwares al in dacht ik, en ik meen me te herinneren dat HP of Lenovo of iets vergelijkbaars ook een tijd lang laptops of andere machines hebben uitgerold met hierop wat malware.

Uiteindelijk als je zeker wil zijn zal je in kaart moeten brengen en monitoren welk netwerkverkeer er plaatsvindt. Denk ik dan toch. Ik ben geen beveiligingsexpert.
Backdoors worden er soms met goede bedoelingen ingebouwd, vaak ook niet. In ieder geval wil je dat als eindgebruiker gewoon niet. Vertrouwen op een bedrijf dat zegt: " Wij doen niet aan backdoors" is dan ook op niets gebaseerd. HP had inderdaad een soort keylogger en dat is toch een redelijk gerenommeerd bedrijf.

Je kunt wel een tijdje monitoren wat er verstuurd wordt, maar ik denk dat het handiger is om er veiligheidshalve vanuit te gaan dat dat gebeurd en daar tegenmaatregelen op te nemen.

• Joepla

Joepla

quote:
Qosmic schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:12:
Wat houden bij Dahua eigenlijk de product codes in?

Ik kijk naar een IPC-HDBW4431R en die heb je dan nog in de variant ZS - AS - S.

Wat betekend ZS - AS - S ?
Dat heeft @jacovn kortgeleden geplaatst.

• HoppyF
  • Nu online
quote:
Joepla schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:15:
[...]

Als je goed zoekt, denk ik dat heel veel devices allerlei zwakheden en zelfs backdoors hebben.
Ook Hivision heeft in het verleden onlangs wat uit moeten leggen...
Opvallend is dat er vaak niet, heel laat of in 1e instantie ontkennend wordt gereageerd door de fabrikanten. Ik zou denken: onderken het, los het supersnel op, excuseer je en zeg dat je er alles aan doet om het te voorkomen.

In ieder geval mooi dat het werkt bij je. Dome blijf ik een mooie oplossing vinden als je beschutting hebt.

Edit: zie nu dat jouw type er specifiek bij staat, zou zeker even checken of er een update is:

AFFECTED PRODUCTS
Hikvision reports that the following cameras and versions are affected:
DS-2CD2xx2F-I Series
V5.2.0 build 140721 to V5.4.0 build 160530
DS-2CD2xx0F-I Series
V5.2.0 build 140721 to V5.4.0 Build 160401
DS-2CD2xx2FWD Series
V5.3.1 build 150410 to V5.4.4 Build 161125
In veel devices waaronder dus ook beveiligingscameras zit firmware/software welke onderhevig is aan bugs en zwakheden.
Dit komt bij de beste fabrikanten voor, foutloze software is een utopie.

Van mij mogen de Chinezen meekijken met mijn camera, altijd fijn een paar extra ogen op mijn oprit! ;)

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Als je bang bent voor een camera die teveel praat richting Azië dan moet je gewoon zorgen voor een fatsoenlijke firewall in je netwerk. Ik blokkeer al het internetverkeer van dat soort apparaten (camera, thermostaat en overige IoT meuk). Pas als iets niet werkt dan ga ik kijken wat ik open moet gaan zetten.

Hoeft niet eens een heel erg fancy firewall/router te zijn, een TP-Link ofzo van een paar tientjes heeft vaak al zoiets in de vorm van een 'kinderslot' waarmee je bepaalde devices gedurende bepaalde tijden toegang tot het internet kan ontzeggen. Voor zo'n cam ook prima bruikbaar als je de schedule zo aanpast dat hij nooit internettoegang heeft. De default gateway leeg laten op het apparaat zelf is ook al genoeg, maar niet heel erg toekomstbestendig (kans is dat hij na firmware update weer aan staat).

Je kunt de cam dan uiteraard niet meer via internet benaderen, maar de meeste mensen zullen de beelden opnemen met een (Synology) NAS, waarom moet je cam dan open staan naar internet? De beelden op afstand bekijken kan dan wel via de package op je NAS, die je uiteraard wel goed dichttimmert met een generated password e.d.

Blindelings vertrouwen op de merknaam en er vanuit gaan dat het wel goed gaat.... tsja, als je pech hebt staat je cam ineens op insecam.org inderdaad, of hij is gehackt en staat in onderdeel van een botnet DDoS-en uit te voeren 8)7

[Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 01-08-2017 23:14]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• jacovn
Winter en regen/sneeuw is inderdaad feest. Bewegende struiken ook. En als je een auto in de gaten houdt: een mooi glimmend dak met wolken weerspiegeling :)

Line cross achtige functies zijn al beter omdat daar ook een vaak een minimale/maximale maat of percentage aan te geven is.

Beste is inderdaad een gecombineerde PIR/Radar sensor nemen die ongevoelig is voor huisdieren (meestal tot 15 Kg of zo) Als je zo'n sensor gebruikt om alarmen te genereren heb je de minsten valse alarmen. Op veel cameras' zit een alarm ingang, en die kun je dan doorsturen naar een NVR of software oplossing (zoals de synology)

Meeste alarmen in de nacht bij mij zijn katten. Het is alleen zichtbaar op de tijdlijn, ik heb er maar niet voor gekozen om mijzelf iets naar de telefoon te sturen. Slaap liever rustig, als ze de auto willen slopen moet het maar.

[Voor 15% gewijzigd door jacovn op 02-08-2017 14:47]

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Ik begin het te snappen. Je bouwt een mobiel methlab, en van binnen wil je de omgeving in de gaten kunnen houden.
Ik zou in dat geval toch gaan voor domes, die zijn nog betrekkelijk aërodynamisch. Ik zou ze wel zo plaatsen dat ze het minst te lijden hebben onder de hoge snelheden, regen, aangereden insecten etc.

• HoppyF
  • Nu online
quote:
matthijst schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 20:29:
Zijn er ook camera’s met een dunne kabel? Liefst plat, zodat je hem gewoon door je gesloten raam kunt doen?

Zie dat er evt. voor Arlo’s een dunne voeding is, maar zou het liever met een Foscam ofzo kunnen, want via Nas laten lopen. Iemand tips?

edit: POE-splitter besteld, eens testen of dat werkt met zo'n platte ethernetkabel.
Platte kabels bestaan en POE werkt dan ook.
Kijk bv hier:
https://www.netwerkkabel....min=0&filter%5B%5D=103364

• Piet91
Ik heb uit China een POE-injector en platte ethernetkabel gehaald.
De kabel gaat links van de foto tussen raam en kozijn naar buiten.
Werkt uitstekend.

POE-injector by Iemand91, on Flickr

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18-05 11:03

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

quote:
TommyGun schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:10:
Bij mijn ouderlijk huis heb ik een pricewatch: Foscam FI9805W buiten hangen en een pricewatch: Foscam FI9831P Wit in de garage staan. Dat werkt allemaal prima, dus ik heb er wel wat ervaring mee, maar ik wil nu bij mij thuis (appartement) een IP-camera ophangen om de straat te observeren, maar ik weet even niet wat wijsheid is.

Mogelijk is het tijdelijk (en ga ik de IP-camera vervolgens binnen inzetten) maar dan is het denk ik verstandiger om een indoor PTZ camera aan te schaffen en deze zo lang voor het raam te zetten (straatkant). Ik weet alleen niet of de verlichting buiten (lantaarnpaal, lampjes aan de gevel bij de appartementen) afdoende is om zonder IR af te kunnen.

Heeft iemand tips?
Kijk uit met foscam, ik heb de C2 aangeschaft. Echter er is maar 1 firmware die beweging door glas heen kan detecteren. Helaas kom je daar pas tijdens gebruik achter.

Na een downgrade van firmware vind ik de C2 uitstekend beeld geven en detectie, kentekens zijn leesbaar overdag. Snachts is het beeld redelijk goed. 3mp 1080p.

Ik gebruik de cloud dienst met als backup een interne sdcard. Ja de app van foscam is niet 100% geweldig maar werkt prima. Voordeel hier van dat er geen nas of server aan hoeft te staan, de cam is volledig standalone. Bekabeld of wifi werkt allebei prima.

https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=foscam+c2

Asus Zenbook i7 256gb

• jacovn
Je mag op je eigen grond uiteraard filmen. En dan kan het zijn dat je een beetje straat mee neemt.
Dan moet je een bordje ophangen dat er gefilmd wordt. En klaar ben je.

• Slux
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
quote:
Scorpei schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 08:33:
Mijn pand is geloof ik direct aan de straat helaas, via binnen naar buiten kan dan in ieder geval dus wel fatsoenlijk..... Ergens jammer, maar lijkt me dan het mooiste. Thnx!
Ik zou hem gewoon ophangen als je geen directe buren hebt, en als je die wel hebt even overleggen of zij er bezwaar op hebben.

De meeste gemeentes doen niet zo moeilijk meer tegenwoordig met camera's ze zijn er eerder blij mee.
Het zijn vaak de buren die er bezwaar op hebben, logisch als het zonder overleg gebeurt en ze niet weten wat er in beeld is.

Ik heb een paar jaar terug de politie aan de deur gehad omdat er een camera op de openbare weg gericht stond, beetje het zelfde verhaal wat er op de FP stond van de week, alleen was dat mijn eigen weg wat nog niet was aangepast in het Kadaster.
Vorig jaar stond die zelfde agent met de klager (buurman die overpad gebruikt) aan mijn deur of ik beelden had omdat er een woning overval bij hem was en ze nu toch wel blij waren dat er beelden van zijn.

Met sommige camera's kan je trouwens ook aangeven wat je wel en niet in beeld wilt hebben en zo bijvoorbeeld de buren masken

[Voor 5% gewijzigd door Slux op 06-08-2017 09:06]

• Joepla

Joepla

quote:
Mr. Noodle schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:03:
[...]
Vorig jaar stond die zelfde agent met de klager (buurman die overpad gebruikt) aan mijn deur of ik beelden had omdat er een woning overval bij hem was en ze nu toch wel blij waren dat er beelden van zijn.
Zelfde ook hier gehad, vanwege behoorlijke vernieling aan meerdere auto's. Wijkagenten hebben erg veel tijd eraan besteed, maar gaven toe geen enkel aanknopingspunt te hebben. Slechts een extreem vaag webcamfotootje, waar je wel ziet dat er iets gebeurd, maar verder onbruikbaar. Of ik niet wat beters had, toevallig? :+

• Pino112
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:53
quote:
Ghostrider schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:19:
[...]

Kijk uit met foscam, ik heb de C2 aangeschaft. Echter er is maar 1 firmware die beweging door glas heen kan detecteren. Helaas kom je daar pas tijdens gebruik achter.

Na een downgrade van firmware vind ik de C2 uitstekend beeld geven en detectie, kentekens zijn leesbaar overdag. Snachts is het beeld redelijk goed. 3mp 1080p.

Ik gebruik de cloud dienst met als backup een interne sdcard. Ja de app van foscam is niet 100% geweldig maar werkt prima. Voordeel hier van dat er geen nas of server aan hoeft te staan, de cam is volledig standalone. Bekabeld of wifi werkt allebei prima.

https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=foscam+c2
Over dat bewegingsdetectie-issue is een topic op het forum: http://community.foscam.c...hp?mod=viewthread&tid=874
Er is dus inderdaad een patch voor in ieder geval de C2.

• HoppyF
  • Nu online
quote:
PageFault schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:44:
[...]

Welke injector is dat? Heb je een link naar waar je hem besteld hebt?
Ik vermoed zoiets als dit.
Zelf heb ik een TP-Link POE adapter gekocht omdat ik de veiligheid ivm de 230V aansluiting wel belangrijk vind. Het ding staat immers 24x7 aan.

https://www.aliexpress.co...ompliant/32580943074.html

• HoppyF
  • Nu online
quote:
PageFault schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:24:
[...]

Tja, het is inderdaad niet leuk als je op je camera's ziet hoe je huis in vlammen op gaat... Wel een goede om over na te denken!
Zelf heb ik deze: pricewatch: TP-Link TL-POE150S
Er zijn er nog wel meer te vinden, prijzen rond de 20 euro in NL.

• Joepla

Joepla

@HoppyF: ja even afwachten, ik verwacht hem volgende week binnen te hebben. Zou denken dat hij gelijk presteert, maar de vorm is anders. HDW is turret, HFW is bullet.

• Piet91
quote:
PageFault schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:44:
Welke injector is dat? Heb je een link naar waar je hem besteld hebt?
Deze.
quote:
HoppyF schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:18:
Ik vermoed zoiets als dit.
Zelf heb ik een TP-Link POE adapter gekocht omdat ik de veiligheid ivm de 230V aansluiting wel belangrijk vind. Het ding staat immers 24x7 aan.

https://www.aliexpress.co...ompliant/32580943074.html
quote:
PageFault schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:24:
Tja, het is inderdaad niet leuk als je op je camera's ziet hoe je huis in vlammen op gaat... Wel een goede om over na te denken!
Je moet zeker uitkijken met spul uit China wat constant aan netstroom hangt, maar dat betekent niet dat er niets goeds vandaan komt.
Heb ondertussen genoeg 230V uit China gehaald wat gewoon prima is; of zelfs beter (ook qua kwaliteit) dan wat hier in de winkel ligt.
Daarnaast is dit een bekende, goede seller op Aliexpress en is het de meest verkochte POE-injector op de site. Dat was toen ik 'm bestelde al genoeg zekerheid om deze te gebruiken.

En ik gebruik 'm ondertussen al maanden en ik heb er geen enkel probleem mee. Wordt ook niet warm.
Beste aankoop geweest voor de camera; want ik had ik helemaal gehad met de problemen die kwamen door wifi i.p.v. bekabeld aan het netwerk.

• Martinusz
quote:
Scorpei schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:04:
Wat bagger trouwens dat er van die gigantisch dikke kabels aan de buiten camera's zitten (fi9903p). Wat een gaten moeten er in je muur of kozijn :s.
Als je alle kabels gaat gebruiken wordt het een groot gat ja, als je alleen stroomtoevoer nodig hebt valt het wel mee. Overige kabels dan lekker buiten laten, ik heb die Foscam mount erbij, daar kunnen die kabels netjes in blijven zitten.

Pagina: 1 2 3 ... 8

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True