|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Originele OnePlus One batterijen ga je niet meer vinden. Beste wat je kan doen is een battery van een ZTE model kopen en die modden zodat die past in de OnePlus One (google maar op "OnePlus One battery mod). Dan heb je weer circa 3600mah capaciteit.Frostbiter schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:49:
Heeft iemand ervaring met het kopen van Oneplus accu's op Aliexpress? Het lijkt mij sterk dat je voor 9 dollar een originele oneplus accu kan krijgen, maar misschien ben ik te sceptisch.
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
Ja, ik vind het echt verschrikkelijk dat daar niks tegen wordt gedaan. Is overigens niet enkel bij de flash sales, ook als je gewoon iets specifieks zoekt is het echt een hele opgave om de goedkoopste te zoeken. Bijna altijd gaat het om goedkope lokproducten die _toevallig_ net out of stock zijn... bahariekanari schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:59:
Dat sommige producten niet naar NL worden verzonden is al jaren het geval (m.b.t. greyed out verzendoptie in eerdere discussies).
De website AliExpress is een crime:Flash Sales
- met de zoekoptie kun je bepaalde producten niet vinden
- de zoekoptie vindt slechts een deel van de producten, maar niet die met de laagste prijs/prijzen.
- een productpagina bevat meerdere, verschillende producten (dus niet het zelfde product in bijvoorbeeld een andere kleur), waarvan één (vaak een accessoire of eenvoudigere uitvoering) met een lage (lok)prijs en het reguliere product, waarnaar je hebt gezocht.
- Flash-sales op de homepage kun je tegenwoordig niet meer aanschaffen tegen de geadverteerde prijs. De productpagina vermeldt vrijwel altijd een hogere prijs of de "goedkope" optie is niet bestelbaar.
- Flash-sales hebben nooit maar dan ook nooit de (aller)laagste prijs op het AE-platform. Je moet altijd zoeken naar het zelfde product en deze is altijd goedkoper te verkrijgen (incl. verzendkosten).
Android developer & dürüm-liefhebber
Heb een jaar geleden deze accu gekocht omdat de oude snel leeg was. Het was destijds wel een verbetering qua accuduur maar ging wel sneller achteruit dan de originele (lag waarschijnlijk ook aan het verbruik van de telefoon zelf).Frostbiter schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:49:
Heeft iemand ervaring met het kopen van Oneplus accu's op Aliexpress? Het lijkt mij sterk dat je voor 9 dollar een originele oneplus accu kan krijgen, maar misschien ben ik te sceptisch.
[ Voor 73% gewijzigd door Yorinn op 19-01-2019 10:39 ]
Ik ben op zoek naar deze earbuds maar dan vanuit Europa zodat ik geen belastingen hierop moet betalen.
Amazon.de heeft ze. Maar misschien is invoerrechten betalen goedkoper...Gondrez schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 21:45:
https://nl.aliexpress.com...4c79-82ca-e1f8ddf4c82e-11
Ik ben op zoek naar deze earbuds maar dan vanuit Europa zodat ik geen belastingen hierop moet betalen.
Verwijderd
Ik heb de verkoper aangesproken en die wil het geld terugstorten via paypal, maar dat wil ik niet. Ik wil graag dat hij het opnieuw gaat versturen. Nou, boel gedoe, uiteindelijk gedreigd dat ik alixpress ga inschakelen als hij het niet opnieuw gaat opsturen.
Nu moet ik over 3 dagen volgens alixpress het pakje ontvangen of mijn bestelling gaat automatisch uit de lijst en ik kan hem niet meer ontvangen (alleen nog een claim indienen begrijp ik). Klopt dat? Of kan ik over 4 weken als het pakketje dan komt het nog in ontvangst nemen?
Je kan de kopersbescherming verlengen, door naar de order-details te gaan, zie onderaan het plaatje:Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 22:07:
Ik heb met 1 verkoper op alixpress wat gedonder, een product wat hij zou versturen is bij het vliegveld in China kwijt geraakt, nu kwam ik daar toevallig zelf een paar weken later achter (shipment cancelled melding bij die bestelling).
Ik heb de verkoper aangesproken en die wil het geld terugstorten via paypal, maar dat wil ik niet. Ik wil graag dat hij het opnieuw gaat versturen. Nou, boel gedoe, uiteindelijk gedreigd dat ik alixpress ga inschakelen als hij het niet opnieuw gaat opsturen.
Nu moet ik over 3 dagen volgens alixpress het pakje ontvangen of mijn bestelling gaat automatisch uit de lijst en ik kan hem niet meer ontvangen (alleen nog een claim indienen begrijp ik). Klopt dat? Of kan ik over 4 weken als het pakketje dan komt het nog in ontvangst nemen?

Verwijderd
Wat een gedoe om een rolletje plakband, maar mijn vrouw had 90 bestellingen gedaan op ali en ik mag bijna een secretaresse aannemen om alles te regelen, maar dit is denk ik nu opgelost met jouw hulp, top!
Het mooie is, ik het achteraf besloten er nog een bij te kopen en daar krijg ik geen mail voor. Met andere woorden bij BG is het niet zo dat wie het eerst besteld welke het het eerst word verstuurd.
https://www.banggood.com/...h&ID=224&cur_warehouse=CN

Alie heeft bedacht dat ik in Chrome de winkel niet meer mag bezoeken
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Ja, ik heb ook problemen ondervonden met Firefox. Continue na inloggen gelijk naar het maintenance scherm. Als je google search doet zodat je van daaruit rechtstreeks naar een productpagina gaat, werkt het wel. Uiteindelijk lijkt bij mij zowel de AliTools plugin als uBlock origin de boosdoener te zijn: na het uitschakelen van die plugins werkt het gewoon weer wel.vuurtjih schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:59:
[Afbeelding]
Alie heeft bedacht dat ik in Chrome de winkel niet meer mag bezoekenIemand enig idee waardoor dit komt en wat ik eraan kan doen?
Bij mij werkt het in FF met deze plugins juist welblackadder91 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:42:
[...]
Ja, ik heb ook problemen ondervonden met Firefox. Continue na inloggen gelijk naar het maintenance scherm. Als je google search doet zodat je van daaruit rechtstreeks naar een productpagina gaat, werkt het wel. Uiteindelijk lijkt bij mij zowel de AliTools plugin als uBlock oroigin de boosdoener te zijn: na het uitschakelen van die plugins werkt het gewoon weer wel.

Ik heb geen problemen met de combinatie chrome en uBlock origin.blackadder91 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:42:
Uiteindelijk lijkt bij mij zowel de AliTools plugin als uBlock oroigin de boosdoener te zijn: na het uitschakelen van die plugins werkt het gewoon weer wel.

Ik had het kleine doosje besteld voor m'n oordopjes maar ik heb de grote ontvangen. Een leuk ding maar niet geschikt voor mijn doeleinden. Terugsturen ga ik natuurlijk niet doen, maar ik vind het lullig om te eisen dat de verkoper de goede stuurt want dat zou hem een verlies van ongeveer €15 opleveren.
Verwijderd
Je hebt gewoon het verkeerde product ontvangen en het is ook niet iets waar je blij mee bent, aangezien het niet geschikt is voor jou doeleinden. Dan zou het wellicht lullig voor de verkoper zijn, maar feitelijk heb jij het door jou bestelde artikel niet ontvangen.
Loop ff een Action binnen en haal daar zo 'n doosje voor je earbuds voor 'n euro ofzo...O88088 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:46:
Gewetensvraag: wat zouden jullie doen als je een verkeerd product ontvangt in jouw 'voordeel'?
[Afbeelding]
Ik had het kleine doosje besteld voor m'n oordopjes maar ik heb de grote ontvangen. Een leuk ding maar niet geschikt voor mijn doeleinden. Terugsturen ga ik natuurlijk niet doen, maar ik vind het lullig om te eisen dat de verkoper de goede stuurt want dat zou hem een verlies van ongeveer €15 opleveren.
spoiler:Ik heb korting gevraagd zodat ik voordelig een nieuwe kan bestellen. Zo delen we het verlies een beetje. Mocht dat niet werken dan wordt het toch AliExpress inschakelen.
Ze zijn alleen rond ipv vierkant.
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Het ging er juist om dat deze wat groter is dan een standaard doosje. Er moeten ANC oordopjes in en het blokje met de batterij past anders niet.dodge_911 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:49:
[...]
Loop ff een Action binnen en haal daar zo 'n doosje voor je earbuds voor 'n euro ofzo...
Ze zijn alleen rond ipv vierkant.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Chinese leren handschoenen vs drie keer duurdere handschoenen van Barbour.
Wollen handschoenen worden snel nat in regen/sneeuw, synthetische handschoenen worden al snel erg lomp, vandaar leer. De verschillen tussen de twee zijn niet heel groot. De Chinese zijn van gladder leer en de drukknoop en metalen ring doen wat goedkoop aan. De voering is een pluspunt; een wol/polyester mix tegenover fleece bij de dure handschoenen. De naden zijn goed afgewerkt en de grootste maat past goed. Ander verschil is dat de Qimian handschoenen wel met een touchscreen overweg kunnen (en goed ook) en de andere niet.
Een update, natuurlijk ook een email ontvangen voor de tweede order, dus heb ik besloten voor beide maar refund te selecteren. Je raad het al, vandaag zijn beide orders van producten welke zogenaamd niet op voorraad zijn verzonden. Ik heb zo'n voorgevoel dat ik hier lang op mag wachten.
Ik lees dan eigenlijk altijd de meest recente reacties en op basis hiervan denk ik een goede keus gemaakt te hebben maar eigenlijk na een dag of twee als het nog niet verstuurd is weet je eigenlijk al hoe laat het is.
http://pvoutput.org/intraday.jsp?sid=54849
Welke store was het want dit klinkt wel heel bekend.anor schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:54:
Ik moet zeggen dat ik de laatste maanden ook veel moeite ondervind met met name AliExpress en Xiaomi spullen (met name de door bell).Helaas 2 keer een bestelling van deze deurbel gedaan, 1 heb ik een refund gevraagd nadat deze valse t&t code had opgegeven en loog over dat de verzend maatschappij het verkeerde nummer had opgegeven. Deze ook toegekend gekregen maar helaas niet afgerond. De 2e vorige week besteld maar de verkoper communiceerd niet en heeft het ook niet verzonden. Ben nu ook wel even klaar met AliExpress
Hij mag het terug sturen maarVerwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:51:
Hoezo is dat in jouw voordeel? "Een leuk ding maar niet geschikt voor mijn doeleinden"
Je hebt gewoon het verkeerde product ontvangen en het is ook niet iets waar je blij mee bent, aangezien het niet geschikt is voor jou doeleinden. Dan zou het wellicht lullig voor de verkoper zijn, maar feitelijk heb jij het door jou bestelde artikel niet ontvangen.
1. Kost duurder dan het product zelf (want de verkoper vooral in China gaat echt niet de retourkosten terug betalen)
2. Langere tijd om alles te verwerken, en wachten totdat het terug opgestuurd is.
Tegenwoordig kan je bij veel verkopers met PayPal betalen (verzekerd) dan kan je ook retour kosten vergoed krijgen tot €30,- maar ja de kosten voor de PayPal betalen zelf zijn hoger meteen .
[ Voor 12% gewijzigd door theduke1989 op 31-01-2019 20:57 ]
1e: safe security camera storeschumi2004 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 20:15:
[...]
Welke store was het want dit klinkt wel heel bekend.
2e: mi homes store
Beide met goede reviews dus heel vaag allemaal
http://pvoutput.org/intraday.jsp?sid=54849
Ik had het laatst met Mijia smartHome Store en nu weer met Mi Aqara Yeelight Store, allemaal goede recensies maar geen gehoor op berichten die je stuurt.anor schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:03:
[...]
1e: safe security camera store
Om de hele voorgeschiedenis samengevat weer te geven: Na 16 x e-mailen heb ik na bijna 2 maanden na retour sturen van een defecte tablet de aanschafkosten teruggekregen. Verzekering en verzendkosten dus niet. Toen is mij ook per e-mail beloofd dat ik de kosten van het retour zenden ook vergoed zou krijgen. Inmiddels is mij al weer 3 keer beloofd dat het nu echt in 2-3 werkdagen op m'n rekening zou staan. NOT dus. Nu is het vakantie daar, dus ik kan pas na deze week weer beginnen met e-mailen. Is er verder nog iets wat ik kan doen?
Was de tablet defect bij aankomst?Villager schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:07:
Drama met retourneren Banggood
Om de hele voorgeschiedenis samengevat weer te geven: Na 16 x e-mailen heb ik na bijna 2 maanden na retour sturen van een defecte tablet de aanschafkosten teruggekregen. Verzekering en verzendkosten dus niet. Toen is mij ook per e-mail beloofd dat ik de kosten van het retour zenden ook vergoed zou krijgen. Inmiddels is mij al weer 3 keer beloofd dat het nu echt in 2-3 werkdagen op m'n rekening zou staan. NOT dus. Nu is het vakantie daar, dus ik kan pas na deze week weer beginnen met e-mailen. Is er verder nog iets wat ik kan doen?
Anders lijkt het mij heel normaal dat je zelf de retourkosten betaald. Ik heb toevallig vandaag wat retour ter reparatie gestuurd naar Gearbest en zij hebben keurig vermeld staan dat de retourkosten voor je eigen rekening zijn.
Ja, de tablet was defect bij aankomst en zoals ik ook schrijf: "Toen is mij ook per e-mail beloofd dat ik de kosten van het retour zenden ook vergoed zou krijgen." Ze hebben daarna dus ook al 3 keer teruggemaild dat het nu toch echt in 2-3 dagen op m'n rekening zou staan. Maar ze doen het kennelijk niet.krissie100 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:20:
[...]
Was de tablet defect bij aankomst?
Anders lijkt het mij heel normaal dat je zelf de retourkosten betaald. Ik heb toevallig vandaag wat retour ter reparatie gestuurd naar Gearbest en zij hebben keurig vermeld staan dat de retourkosten voor je eigen rekening zijn.
Defect bij aankomst is echt shitty, hopelijk komt er dan snel (na holiday) een einde aan dit verhaal. Good luckVillager schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:25:
[...]
Ja, de tablet was defect bij aankomst en zoals ik ook schrijf: "Toen is mij ook per e-mail beloofd dat ik de kosten van het retour zenden ook vergoed zou krijgen." Ze hebben daarna dus ook al 3 keer teruggemaild dat het nu toch echt in 2-3 dagen op m'n rekening zou staan. Maar ze doen het kennelijk niet.
Verwijderd
Is eerlijk gezegd algemeen bekend dat retourneren naar China een drama is: daarom zal ik ook geen dure items vanuit China online kopen. Ik blijft bewust onder een bepaald bedrag, meestal niet meer dan € 22.Villager schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:07:
Maar ik heb tot nu toe het geluk gehad, dat verkopers op AliExpress er vaak voor kiezen om je kosteloos een vervangend product op te sturen. Of zelfs een refund: die heb ik laatst voor een product van € 21 gekregen
Overigens trekt Banggood mij totaal niet meer: die waren vroeger echt een onderscheidende partij, maar nu lopen ze hopeloos achter op AliExpress.
Ik heb ook m'n lesje wel geleerd. Ben er ook helemaal klaar mee met dat Banggood. Het enige waar ze echt good in zijn is "Sorry for all the inconvenience occurred", "I understand your frustration" etc. Ik probeer het straks nog met een paar mailtjes en dan stop ik er mee. Nooit meer Banggood.Verwijderd schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:30:
[...]
Is eerlijk gezegd algemeen bekend dat retourneren naar China een drama is: daarom zal ik ook geen dure items vanuit China online kopen. Ik blijft bewust onder een bepaald bedrag, meestal niet meer dan € 22.
Maar ik heb tot nu toe het geluk gehad, dat verkopers op AliExpress er vaak voor kiezen om je kosteloos een vervangend product op te sturen. Of zelfs een refund: die heb ik laatst voor een product van € 21 gekregen
Overigens trekt Banggood mij totaal niet meer: die waren vroeger echt een onderscheidende partij, maar nu lopen ze hopeloos achter op AliExpress.
Verwijderd
Dat is op AliExpress soms ook hoor: het verschil is echter, dat verkopers er op afgerekend kunnen worden. Dus soms dien je er gewoon een beetje druk op te zetten. Vooral voor negatieve feedback zijn ze gevoelig en op Banggood speelt dat veel minder een rol.Villager schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:33:
[...]
Ik heb ook m'n lesje wel geleerd. Ben er ook helemaal klaar mee met dat Banggood. Het enige waar ze echt good in zijn is "Sorry for all the inconvenience occurred", "I understand your frustration" etc. Ik probeer het straks nog met een paar mailtjes en dan stop ik er mee. Nooit meer Banggood.
Ook krijg je heel makkelijk je geld terug als blijkt dat na 60 dagen het product nog niet bezorgd is: in-principe is het zo, dat wanneer de verzending niet traceerbaar is. Dat de verkoper dan niet kan bewijzen of een zending bezorgd is of niet.
Maar hopelijk komt het toch nog enigszins goed voor je: is natuurlijk wel allemaal erg vervelend.
Via paypal betaald?Villager schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:07:
Dan kun je een aantal keren per jaar gratis retour sturen.
Ik heb hetzelfde met mi homes store. Niet bij bestellen zou ik willen zeggen. Ik heb mijn order gecancelled omdat ik na 2 weken nog geen tracking heb ontvangen. Tevens heb ik 2 berichten gestuurd maar 0 reactie.anor schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:03:
[...]
1e: safe security camera store
Ik heb dus gecancelled maar geen ervaring hou dit nu verser gaat. Hopelijk mijn geld terug.
Ik helaas ook niet.jobr schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:49:
[...]
Via paypal betaald?

Ik heb een soort gelijke ervaring maar dan deze keer niet met mi homes store maar met Mi Aqara Yeelight Store (en hiervoor met Mijia smartHome Store) en gezien de naamgeving en ook het aflever moment van de winkels (allemaal dezelfde datum 9-3) vraag ik me af of het niet gewoon dezelfde owner is want ze reageren geen van allen, prijzen komen ook vaak overeen.Sportsshooter schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:59:
[...]
Ik heb hetzelfde met mi homes store. Niet bij bestellen zou ik willen zeggen. Ik heb mijn order gecancelled omdat ik na 2 weken nog geen tracking heb ontvangen. Tevens heb ik 2 berichten gestuurd maar 0 reactie.
Ik heb dus gecancelled maar geen ervaring hou dit nu verser gaat. Hopelijk mijn geld terug.
Ik kan nu wel de order cancelen en ik geloof wel dat ik me geld terug krijg, als goed is is er nog niets betaald toch?, maar bij welke winkel ga ik het dan bestellen want dan kunnen de prijzen weer flink verschillen of zit er weer dezelfde owner achter.
Verwijderd
Gaat die over AlliExpress? Want Mi Home was vroeger puur fysieke winkels van Xiaomischumi2004 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:36:
[...]
Ik heb een soort gelijke ervaring maar dan deze keer niet met mi homes store maar met Mi Aqara Yeelight Store (en hiervoor met Mijia smartHome Store) en gezien de naamgeving en ook het aflever moment van de winkels (allemaal dezelfde datum 9-3) vraag ik me af of het niet gewoon dezelfde owner is want ze reageren geen van allen, prijzen komen ook vaak overeen.
Ik kan nu wel de order cancelen en ik geloof wel dat ik me geld terug krijg, als goed is is er nog niets betaald toch?, maar bij welke winkel ga ik het dan bestellen want dan kunnen de prijzen weer flink verschillen of zit er weer dezelfde owner achter.
AliExpress ja. Vervelende is dat die stores gewoon niet meer reageren.Verwijderd schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:46:
[...]
Gaat die over AlliExpress? Want Mi Home was vroeger puur fysieke winkels van XiaomiMaar op AliExpress kun je de bestelling annuleren, zolang hij niet verwerkt is en verzonden. Ik heb net nog een bestelling geannuleerd, omdat ik mij toch weet bedacht had
Als ik ergens een pleuris hekel aan heb is het dat wel, geef gewoon antwoord ook al bevalt het me niet maar gewoon weg niets zeggen gaat nergens over.
Kunnen ze in NL trouwens ook wat van, een toko die Philips heet zeg maar.
Verwijderd

Dus AliExpress heeft heel slim een sale opgezet, ondanks dat er toch bestellingen in behandeling genomen worden de komende weken

Ik was er van op de hoogte ja maar wel bijzonder dat 4 andere shops wel direct verzenden en een Xiaomi gerelateerde weer eens nietVerwijderd schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:57:
Je bent er vanop de hoogte dat de Chinezen momenteel even van de kaart zijn? Die hebben nu hun eigen feestje
Dat had ik ook gezien, van 31-12 tot 13-2 ofzo uit mijn hoofd.Dus AliExpress heeft heel slim een sale opgezet, ondanks dat er toch bestellingen in behandeling genomen worden de komende weken
DoneTrouwens ik zou gewoon annuleren, die mogelijkheid heb je nog blijkbaar.
Serieus? voor die paar centen? Dat is net het verschil tussen een kabel uit China en via NL reseller... Levertijd en garantie tegen een lage prijs...xileS schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:44:
Bij normaal internet shoppen ben ik gewend dat de garantieperiode start bij datum van ontvangst. Is dit met China shoppen anders? Ik heb namelijk een BlitzWolf kabel liggen die het niet meer doet en die bieden 18 maanden garantie, alleen zegt Banggood dat het langer dan 18 maanden geleden besteld is. Als ik de datum terug bekijk, klopt dat idd. Alleen duurt het vaak nog wel even voordat het ontvangen is en het is net wat langer geleden dan 18 maanden sinds bestelling..
Sja. Ik heb tientallen kabeltjes van BlitzWolf besteld via Banggood en ik zag dat ze met 18 maanden garantie adverteren en was benieuwd hoe dat ging, maar blijkbaar net te laat contact hierover opgenomen.red bull schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:15:
[...]
Serieus? voor die paar centen? Dat is net het verschil tussen een kabel uit China en via NL reseller... Levertijd en garantie tegen een lage prijs...
Doe je het de volgende keer zo : https://www.amazon.de/s/keywords=blitzwolfxileS schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:44:
Bij normaal internet shoppen ben ik gewend dat de garantieperiode start bij datum van ontvangst. Is dit met China shoppen anders? Ik heb namelijk een BlitzWolf kabel liggen die het niet meer doet en die bieden 18 maanden garantie, alleen zegt Banggood dat het langer dan 18 maanden geleden besteld is. Als ik de datum terug bekijk, klopt dat idd. Alleen duurt het vaak nog wel even voordat het ontvangen is en het is net wat langer geleden dan 18 maanden sinds bestelling..
EDIT :
Kan je beter Anker bestellen inderdaad, want goedkoper dan BlitzWolf op Amazon.dexileS schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:32:
Ik bestel weleens wel wat op Amazon.de hoor, vaak Anker producten of andere dingen. Ik wist niet dat Amazon ook BlitzWolf had, maar zo te zien hebben ze nog lang niet alles en waarschijnlijk ook wel duurder ;p.
[ Voor 24% gewijzigd door nero355 op 05-02-2019 18:35 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik bestel weleens wel wat op Amazon.de hoor, vaak Anker producten of andere dingen. Ik wist niet dat Amazon ook BlitzWolf had, maar zo te zien hebben ze nog lang niet alles en waarschijnlijk ook wel duurder ;p.nero355 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:29:
[...]
Doe je het de volgende keer zo : https://www.amazon.de/s/keywords=blitzwolf
Zijn dit de douanekosten? Het pakketje bevat een meter van ca. €42,-.
Het wordt ook niet aan de deur afgeleverd, maar bij een postNL afhaalpunt hier in de buurt.
Meestal bestel ik bij Banggood en daar hebik dit nog niet meegemaakt.
Alles wordt keurig aan de deur afgeleverd en ook douanekosten (zijn het douanekosten??) heb ik nog niet langs zien komen.
3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.
Je moet je voor deze service wel aanmelden bij PayPal. Je mag dan de retourkosten 12x per kalenderjaar tot een maximum van 30 Euro per keer terugvragen. Blijkbaar mag je ook de verzendkosten voor levering terugvragen als deze door de verkoper niet terugbetaald worden.jobr schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:49:
[...]
Via paypal betaald?
Wat leesvoer: https://www.postnl.nl/ont...akket-uit-het-buitenland/Schinnen-groen schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 23:01:
Ik krijg een pakketje toegestuurd van Aliexpress en ik zie op de track&trace gegevens dat er een bedrag is vermeld voor rembourskosten.
Zijn dit de douanekosten? Het pakketje bevat een meter van ca. €42,-.
Dus ja het is mogelijk dat je invoerrechten, btw, accijns en afhandelingskosten moet betalen. Want het pakketje is meer dan €22 waard.
[ Voor 14% gewijzigd door LordSinclair op 06-02-2019 08:19 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Bedankt voor de info. Ik ben op de hoogte van €22,- grens, maar niet dat importkosten nu rembourskosten heten. Onder rembours betekent dat je de prijs voor een artikel bij aflevering betaalt. Tenminste dat dacht ik tot nu toe.LordSinclair schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:18:
[...]
Wat leesvoer: https://www.postnl.nl/ont...akket-uit-het-buitenland/
Dus ja het is mogelijk dat je invoerrechten, btw, accijns en afhandelingskosten moet betalen. Want het pakketje is meer dan €22 waard.
3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.
Er is niet echt een specifieke naam voor die extra kosten bij internationale pakkette, maar PostNL noemt het op die site "inklaringskosten":Schinnen-groen schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:59:
[...]
Bedankt voor de info. Ik ben op de hoogte van €22,- grens, maar niet dat importkosten nu rembourskosten heten. Onder rembours betekent dat je de prijs voor een artikel bij aflevering betaalt. Tenminste dat dacht ik tot nu toe.
Ik meen mij te herinneren dat er vroeger wel iets bestond als "verzending onder rembours" en dat je daarbij aan de pakketbezorger betaalde, maar dat had volgens mij meer met binnenlandse dan met buitenlandse pakketten te maken.Extra kosten staan ook wel bekend als ‘inklaringskosten’.
Een hele tijd geleden moesten de extra kosten voor buitenlandse pakketten afgerekend worden bij de pakketbezorger, maar volgens mij is dat al een hele tijd niet meer zo bij PostNL. Ik kan mij ook goed voorstellen dat PostNL hun pakketbezorgers niet met contant geld of dure pinapparaten op pad wil sturen. Deze faciliteiten zijn in een postagentschap vaak standaard al aanwezig en dan is het net zo praktisch om pakketten waar voor extra kosten betaald moeten worden ook aldaar af te handelen.
We zullen zien wat er straks aan het postloket wordt verteld. In de T&T zie ik dat het pakketje onderweg is naar het postNL-punt. Ik hoop wel op een berichtje (deze keer)...Joen schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:50:
[...]
Er is niet echt een specifieke naam voor die extra kosten bij internationale pakkette, maar PostNL noemt het op die site "inklaringskosten":
[...]
Ik meen mij te herinneren dat er vroeger wel iets bestond als "verzending onder rembours" en dat je daarbij aan de pakketbezorger betaalde, maar dat had volgens mij meer met binnenlandse dan met buitenlandse pakketten te maken.
Een hele tijd geleden moesten de extra kosten voor buitenlandse pakketten afgerekend worden bij de pakketbezorger, maar volgens mij is dat al een hele tijd niet meer zo bij PostNL. Ik kan mij ook goed voorstellen dat PostNL hun pakketbezorgers niet met contant geld of dure pinapparaten op pad wil sturen. Deze faciliteiten zijn in een postagentschap vaak standaard al aanwezig en dan is het net zo praktisch om pakketten waar voor extra kosten betaald moeten worden ook aldaar af te handelen.
Sowieso kun je op https://jouw.postnl.nl of in de PostNL App je track&trace code invoeren en zien wat je moet betalen. Op de plek van de 3S-code kun je vaak ook de buitenlandse track&trace code invoeren als je geen 3S-code hebt.Schinnen-groen schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:16:
[...]
We zullen zien wat er straks aan het postloket wordt verteld. In de T&T zie ik dat het pakketje onderweg is naar het postNL-punt. Ik hoop wel op een berichtje (deze keer)...
Edit: spuit 11 als ik nog even het draadje terug lees.
Ik denk dat ze op het postagentschap gaan vertellen dat je moet betalen en dat anders het pakket teruggestuurd/vernietigd wordt.
[ Voor 15% gewijzigd door Joen op 06-02-2019 12:46 ]
Het blijft een curieus gedoe. Ik zie net via Track&Trace de mededeling "Zending af te halen bij PostNL-locatie". Geen mailtje, geen briefje in de bus.Joen schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:44:
[...]
Sowieso kun je op https://jouw.postnl.nl of in de PostNL App je track&trace code invoeren en zien wat je moet betalen. Op de plek van de 3S-code kun je vaak ook de buitenlandse track&trace code invoeren als je geen 3S-code hebt.
Edit: spuit 11 als ik nog even het draadje terug lees.
Ik denk dat ze op het postagentschap gaan vertellen dat je moet betalen en dat anders het pakket teruggestuurd/vernietigd wordt.
Dat betekent dus dat ik (met een 10-tal bestellingen onderweg) elke paar dagen alle T&T's moet nalopen.
Hoezo, 2019???
Ik kreeg het kaartje een dag later. Ik denk dat het kaartje niet eerder wordt verstuurd dan dat bevestigd is door het postagentschap dat het pakket daar gearriveerd is. Toen ik met zo'n situatie te maken had heb ik hem binnen een uur nadat ie gearriveerd was al opgehaald (lag op mijn route die dag en kwam net zo uit). Het kaartje kwam een dag later.Schinnen-groen schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:24:
[...]
Het blijft een curieus gedoe. Ik zie net via Track&Trace de mededeling "Zending af te halen bij PostNL-locatie". Geen mailtje, geen briefje in de bus.
Dat betekent dus dat ik (met een 10-tal bestellingen onderweg) elke paar dagen alle T&T's moet nalopen.
Hoezo, 2019???
Als je pakket al een paar dagen klaarligt gaat die vlieger niet meer op natuurlijk.
Gewoon lekker track&trace in de gaten blijven houden. Apps als Deliveries Pakket Tracker, 17track.net, etc. maken dat wat makkelijker door je push notificaties bij updates te sturen.
T&T bleek in het verleden nogal onbetrouwbaar. Zending onderweg en het lag al op de deurmat.
Die ervaring heb ik tot nu toe ookTrichoglossus schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:30:
Ik krijg altijd alle pakketjes thuis in de bus, behalve die ene keer dat ik een brief kreeg voor douanekosten, te betalen bij het ophalen van mijn pakketje. T&T kijk ik nooit naar. Ruim 100 zendingen uit China gekregen, en nog nooit iets niet gekregen.
T&T bleek in het verleden nogal onbetrouwbaar. Zending onderweg en het lag al op de deurmat.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
[ Voor 74% gewijzigd door Yorinn op 08-02-2019 20:09 ]
Een handige IR thermometer. Ik verbaasde me eigenlijk hoe degelijk dat ding nog aanvoelde.
Best wel handig om koude/warme plekken in je huis op te sporen, zonder een kostbare FLIR-achtig device te gebruiken.
En in de keuken, en onder de motorkap van je auto, en gewoon, om ergens de temperatuur van te kunnen meten.

Voor 15 euro bij BG gekocht.
Ziet er goed uit. Kan je al iets zeggen over de accuraatheid?ehtweak schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 12:57:
Eindelijk, weer een item, wat na >2 maanden logistieke omzwervingen, toch nog is opgedoken.
Een handige IR thermometer. Ik verbaasde me eigenlijk hoe degelijk dat ding nog aanvoelde.
Best wel handig om koude/warme plekken in je huis op te sporen, zonder een kostbare FLIR-achtig device te gebruiken.
En in de keuken, en onder de motorkap van je auto, en gewoon, om ergens de temperatuur van te kunnen meten.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor 15 euro bij BG gekocht.
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Half december via Aliexpress wat besteld (niets verboden oid.) met een waarde van ca. €28. Nou is dit door de douane 'onderschept' en kreeg ik bericht (brief) hierover van PostNL of ik online een formulier wilde invullen met extra gegevens en de waarde kon aantonen voor btw/invoer ed.
Dus zo gezegd zo gedaan, alles ingevuld met factuur erbij twv. €28,nogwat waarbij ook de buitenlandse referentie en mijn gegevens te zien zijn.
Vervolgens....niets
Duurt het gewoon lang of is er iets misgegaan? Iemand hier ervaring mee, ik niet iig via de PostNL dus geen idee of dit de normale gang van zaken is
Dat is zeker niet normaal. Meteen volgende week maar even contact opnemen met PostNL.sapphire schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 15:37:
Vervolgens....nietsgeen bevestiging hiervan gekregen en sindsdien staat de track en trace bij PostNL op "inklaren bij douane". Dit is nu bijna een maand geleden.
Zelf heb ik 1x een dergelijke brief gehad, dat ging om een dashcam van 35 euro. Ik heb meteen het formulier ingevuld, dat ingescand met afschriften van paypal en een screenshot van de advertentie erbij en vervolgens geupload. Binnen een paar uur kwam er een bevestiging per email met het bedrag wat per iDeal overgemaakt kon worden. Daarna werd binnen 2-3 dagen het artikel thuis bezorgd.
Ik had precies hetzelfde bij deze winkels. Ik heb het afgelopen half jaar 3 bestellingen gedaan en bij allemaal stond in de track en trace 'shipment cancellend'. Ook geen reactie gehad toen ik ze hier een vraag over stelde. Uiteindelijk maar disputes bij Aliexpress aangemaakt en al het geld weer teruggekregen.schumi2004 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:36:
[...]
Ik heb een soort gelijke ervaring maar dan deze keer niet met mi homes store maar met Mi Aqara Yeelight Store (en hiervoor met Mijia smartHome Store) en gezien de naamgeving en ook het aflever moment van de winkels (allemaal dezelfde datum 9-3) vraag ik me af of het niet gewoon dezelfde owner is want ze reageren geen van allen, prijzen komen ook vaak overeen.
Ik heb op 26 december een Xiaomi Mi Box S gekocht via AliExpress en deze werd netjes verstuurd vanuit China door de verkoper.sapphire schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 15:37:
Ik hoop dat dit mag in dit topic maar ik zit met het volgende.
Half december via Aliexpress wat besteld (niets verboden oid.) met een waarde van ca. €28. Nou is dit door de douane 'onderschept' en kreeg ik bericht (brief) hierover van PostNL of ik online een formulier wilde invullen met extra gegevens en de waarde kon aantonen voor btw/invoer ed.
Dus zo gezegd zo gedaan, alles ingevuld met factuur erbij twv. €28,nogwat waarbij ook de buitenlandse referentie en mijn gegevens te zien zijn.
Vervolgens....nietsgeen bevestiging hiervan gekregen en sindsdien staat de track en trace bij PostNL op "inklaren bij douane". Dit is nu bijna een maand geleden.
Duurt het gewoon lang of is er iets misgegaan? Iemand hier ervaring mee, ik niet iig via de PostNL dus geen idee of dit de normale gang van zaken is
Volgens de T&T is het pakketje op 14 januari onderschept door de douane en sindsdien staat de status op "Het douane-inklaringsproces is gestart".
Werkelijk helemaal niets gehoord van zowel PostNL als van de douane zelf.
Geen brief, geen email...helemaal niets !
Daarom vorige week zondag, via een tip van iemand hier op GoT, het online formulier ingevuld met enkel een screenshot van mijn bestelling omdat ik geen factuur ofzo heb.
Maandag nog even via chat contact gehad met PostNL en die zeiden dat ze niets kunnen betekenen, dat ik gewoon moet wachten.
Maar sindsdien is de status totaal niet veranderd.
Ik wacht dus al 1,5 maand op een pakketje met een waarde van 50 euro.
En dan de douane zeker nog het lef hebben om handelingskosten te rekenen straks ?
Ik ga toch zeker niet betalen voor een zeer belabberde service ?
Invoerrechten enzo, prima. Dat weet ik als ik ga bestellen in het buitenland.
Ben in staat om het pakketje niet te accepteren als het straks toch wordt aangeboden en mijn geld bij de verkoper terug vragen. Zielig voor de verkoper, maar zo verdiend die verdomde douane er tenminste ook niets aan.
Iemand daar ervaringen mee ?
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Laat nu toevallig de douane niet al die pakketjes inklaren, maar PostNL zelf (daar betaal je ook de handelingskosten aan). Grote kans dat PostNL ook degene is die het nu verprutstspeedme schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 17:26:
[...]
Ik heb op 26 december een Xiaomi Mi Box S gekocht via AliExpress en deze werd netjes verstuurd vanuit China door de verkoper.
Volgens de T&T is het pakketje op 14 januari onderschept door de douane en sindsdien staat de status op "Het douane-inklaringsproces is gestart".
Daarom vorige week zondag, via een tip van iemand hier op GoT, het online formulier ingevuld met enkel een screenshot van mijn bestelling omdat ik geen factuur ofzo heb.
Maandag nog even via chat contact gehad met PostNL en die zeiden dat ze niets kunnen betekenen, dat ik gewoon moet wachten.
En dan de douane zeker nog het lef hebben om handelingskosten te rekenen straks ?
Ben in staat om het pakketje niet te accepteren als het straks toch wordt aangeboden en mijn geld bij de verkoper terug vragen. Zielig voor de verkoper, maar zo verdiend die verdomde douane er tenminste ook niets aan.
Ik heb met 2 verschillende personen op de chat van PostNL gepraat en beiden gaven aan dat ze er niets aan kunnen doen.Rub147 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 17:31:
[...]
Laat nu toevallig de douane niet al die pakketjes inklaren, maar PostNL zelf (daar betaal je ook de handelingskosten aan). Grote kans dat PostNL ook degene is die het nu verprutst
Als het hun eigen mensen zijn die de pakketten inklaren, dan kunnen ze toch mijn ingevulde formulier verwerken ? Echt te belachelijk voor woorden.....
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Hier kreeg ik die brief op 14 januari maar de bestelling is van half december al. Sinds 14 januari staat de status op "Zending wordt ingeklaard bij douane".speedme schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 17:26:
[...]
Ik heb op 26 december een Xiaomi Mi Box S gekocht via AliExpress en deze werd netjes verstuurd vanuit China door de verkoper.
Ik moet €13 kosten aan PostNL betalen + BTW, dus €18 over een bestelling van €28

Als ze na een maand niets horen word het vernietigd of teruggestuurd

DHL stuurt dan wel een hele vage brief waarin staat dat je moet betalen maar die zijn tenminste wel duidelijk/bereikbaar voor vragen is mijn ervaring.
Jij kreeg tenminste nog een brief van PostNL, ik heb helemaal niets gekregen.sapphire schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 19:09:
[...]
Hier kreeg ik die brief op 14 januari maar de bestelling is van half december al. Sinds 14 januari staat de status op "Zending wordt ingeklaard bij douane".
Ik moet €13 kosten aan PostNL betalen + BTW, dus €18 over een bestelling van €28![]()
Als ze na een maand niets horen word het vernietigd of teruggestuurd![]()
DHL stuurt dan wel een hele vage brief waarin staat dat je moet betalen maar die zijn tenminste wel duidelijk/bereikbaar voor vragen is mijn ervaring.
Zelfs niet nadat ik vorige week maandag contact met PostNL heb opgenomen.
Ik denk er sterk aan om mijn pakketje te weigeren, want als ik het zo bereken zal het totale bedrag
€ 54 + € 25 = € 79 euro worden.
Voor € 74,95 is deze nu zelfs te koop via Afinjo.nl
(https://afinjo.nl/android...tv-box-0190997000012.html)
Je gaat er eerst mee akkoord (of je hebt niet de moeite genomen om de openingspost te lezen) en achteraf weigeren als het in Nederland is aangekomen..
speedme schreef op zondag 10 februari 2019 @ 13:24:
[...]
Jij kreeg tenminste nog een brief van PostNL, ik heb helemaal niets gekregen.
Zelfs niet nadat ik vorige week maandag contact met PostNL heb opgenomen.
Ik denk er sterk aan om mijn pakketje te weigeren, want als ik het zo bereken zal het totale bedrag
Voor € 74,95 is deze nu zelfs te koop via Afinjo.nl
(https://afinjo.nl/android...tv-box-0190997000012.html)
Hou er rekening mee dat de Chinezen een weigering wel als een succesvolle aflevering zien. Dus dat je geen geld terug krijgt.speedme schreef op zondag 10 februari 2019 @ 13:24:
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Dan heb jij niet goed mijn post gelezen.joostnl schreef op zondag 10 februari 2019 @ 18:17:
Snap niet dat jullie verbaasd zijn over extra kosten...
Je gaat er eerst mee akkoord (of je hebt niet de moeite genomen om de openingspost te lezen) en achteraf weigeren als het in Nederland is aangekomen..
[...]
Het gaat mij niet om de kosten, want dat die er zijn weet ik ook wel.
Waar het mij wel om gaat is de hele slechte afhandeling, het lange wachten zonder ook maar van iemand iets te horen. Dat is in het digitale tjidperk totaal niet meer nodig lijkt me.
Een emailtje is zo gestuurd.
En ja, dan word ik kwaad als men ook nog eens het lef heeft om kosten te rekenen voor een zeer belabberde service.
Dan nog heb je alleen jezelf er maar mee ipv PostNL/Douane.speedme schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:03:
[...]
Dan heb jij niet goed mijn post gelezen.
Het gaat mij niet om de kosten, want dat die er zijn weet ik ook wel.
Waar het mij wel om gaat is de hele slechte afhandeling, het lange wachten zonder ook maar van iemand iets te horen. Dat is in het digitale tjidperk totaal niet meer nodig lijkt me.
Een emailtje is zo gestuurd.
En ja, dan word ik kwaad als men ook nog eens het lef heeft om kosten te rekenen voor een zeer belabberde service.
De verkoper kun je hiervan niet de schuld geven of ook meer ervoor laten opdraaien dat het hier in NL zo belabberd verloopt.
Op zich zou ie dat wel kunnen, want er zijn meer pakketbezorgdiensten dan PostNL. De verzender kan er ook voor kiezen om PostNL niet te gebruiken in het verzendproces. Die andere diensten zijn alleen vaak wel een stuk duurder...schumi2004 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:00:
[...]
Dan nog heb je alleen jezelf er maar mee ipv PostNL/Douane.
De verkoper kun je hiervan niet de schuld geven of ook meer ervoor laten opdraaien dat het hier in NL zo belabberd verloopt.
[ Voor 6% gewijzigd door Joen op 11-02-2019 11:42 ]
Dan bedoel je de koper. De koper kiest voor een bepaalde verzendoptie. Tenminste zo ervaar ik dat bij AE.Joen schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:41:
[...]
Op zich zou ie dat wel kunnen, want er zijn meer pakketbezorgdiensten dan PostNL. De verzender kan er ook voor kiezen om PostNL niet te gebruiken in het verzendproces. Die andere diensten zijn alleen vaak wel een stuk duurder...
De laatste tijd is dx.com enorm snel. Binnen 2 weken je order in huis. Bij deze bestelling blijft de orderstatus staan op: processing. Hij is dus nog niet eens verstuurd en het is praktisch onmogelijk om mensen te pakken te krijgen tegenwoordig bij dx.com. Ik kan de order ook niet cancellen.
Vroeger hadden ze een chat waar je makkelijk info kon krijgen maar dat is nu niet meer zo. Iemand tips wat te doen?
Dat zelfde ervaar ik (en wellicht andere hier) dus ook op AliExpress.KaiseRRuby schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:44:
Ik ervaar momenteel iets wat me nog niet eerder is gebeurd. Bestel vaak bij dx.com. Daar Xiaomi draadloze oordopjes besteld op 16 januari.
De laatste tijd is dx.com enorm snel. Binnen 2 weken je order in huis. Bij deze bestelling blijft de orderstatus staan op: processing. Hij is dus nog niet eens verstuurd en het is praktisch onmogelijk om mensen te pakken te krijgen tegenwoordig bij dx.com. Ik kan de order ook niet cancellen.
Vroeger hadden ze een chat waar je makkelijk info kon krijgen maar dat is nu niet meer zo. Iemand tips wat te doen?
Enige wat je kunt doen is wachten en een dispute aanmaken maar ik denk niet dat dat gaat bij DX.com?
Order bij BG van 20 december, is ook nog ergens onderweg. Twee andere van 20 januari worden net bezorgd, raad eens op welke ik eigenlijk wacht.
Verwijderd
Dat is ook een manier om de annulerings mogelijkheid weg te nemen.
Het is nog steeds Chinees Nieuwjaar voor vele deze weekKaiseRRuby schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:44:
Ik ervaar momenteel iets wat me nog niet eerder is gebeurd. Bestel vaak bij dx.com. Daar Xiaomi draadloze oordopjes besteld op 16 januari.
Dus vertragingen zijn dus vrij normaal aangezien vele na dit feest nog extra dagen vrij nemen.
https://www.oberlo.com/blog/chinese-new-year
Dat is me nu dus ook 3x gebeurd de afgelopen periode.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:12:
Ik heb juist al vaker orders geannuleerd op AliExpress en tot nu toe nog steeds geaccepteerd door de verkopersMaar ik merk ook dat er verkopers zijn, die even een verzendingsnummer aanmaken en eigenlijk nog niks verstuurd hebben
Dat is ook een manier om de annulerings mogelijkheid weg te nemen.
Lange poos niets, vervolgens een track-and-trace code ontvangen maar verder gebeurt er gewoon een hele weel niets, en nog steeds niet.
Ik kan me niet herinneren dat dit vorige jaar ook zo was maar begint nu wel echt op te vallen.
En chinees nieuwjaar is allemaal prima maar doe dan niets. Het is nu ook niet zo dat de order automatisch geannuleerd wordt en ze het daarom doen want ze hebben nog ruim de tijd.

En wat zijn de verzendkosten vanuit China zelf?
Gratis, maar dan is het 20 cent per stukTravockMD schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 07:43:
[...]
En wat zijn de verzendkosten vanuit China zelf?
(heb dat uiteraard niet gekocht)
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
[ Voor 105% gewijzigd door Yorinn op 15-02-2019 20:13 ]
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
Order bij BangGood van 27 december 2018 en nog steeds geen status bekend. Bij navraag bieden ze excuses aan voor de vertraging en kan ik als doekje voor 't bloeden 100 BG points krijgen (Waarde 1$). Schaamteloos!zekerpixels schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:05:
Ik had vandeweek voor het eerst een order gecanceld bij AE, ik had iets anders gevonden wat beter leek, dus niet meer nodig. Krijg ik 2 dagen later een bericht rejected, vanweg vrij het nieuwjaar. Dus ik nogmaals gecanceld, weer rejected en daarna direct verzonden. Hierbij natuurlijk geen reactie op mijn berichten om de order te vervangen voor het andere product, dus dit ergens anders besteld.
Order bij BG van 20 december, is ook nog ergens onderweg. Twee andere van 20 januari worden net bezorgd, raad eens op welke ik eigenlijk wacht.
Ik krijg net vanmorgen mijn BG order van 30 december binnen.Villager schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 16:16:
[...]
Order bij BangGood van 27 december 2018 en nog steeds geen status bekend. Bij navraag bieden ze excuses aan voor de vertraging en kan ik als doekje voor 't bloeden 100 BG points krijgen (Waarde 1$). Schaamteloos!
Toevallig had ik eergisteren nog geïnformeerd en kreeg toen deze reactie:
All items being sold at Banggood are guaranteed to be delivered to buyers within 60 days for orders shipped to your country.
You could refer to this link:
https://www.banggood.com/...and-Delivery-Times-_hi321
Ik krijg altijd (2 keerVillager schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 16:16:
[...]
Order bij BangGood van 27 december 2018 en nog steeds geen status bekend. Bij navraag bieden ze excuses aan voor de vertraging en kan ik als doekje voor 't bloeden 100 BG points krijgen (Waarde 1$). Schaamteloos!
Banggood blijft toch wel wel shop nummer één bij mij.
27 december zit nog onder de twee maanden, dus dat kan gewoon gebeuren.
[ Voor 6% gewijzigd door krissie100 op 16-02-2019 17:28 ]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Jouw foto's lijken een close-up te zijn waar het eindresultaat (volgens de site) op een afstandje is.
a) canvas is niet een goede beelddrager, en maakt de foto of het kunstwerk veelal slechter, kies bij voorkeur een ander materiaal. Zeer goede ervaringen met de NL uitvinding xpozer, deze maakt je foto meestal mooier.m3gA schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:23:
Heeft iemand ervaring met canvas bestellen via Aliexpress? Gisteren kwam mijn eerst poging binnen en die was echt triest slecht. (nee, dit zijn geen slecht gefocuste foto's)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En had dit moeten zijn:
[Afbeelding]
Dus als iemand een betrouwbare winkel weet waar ik mooie canvassen kan kopen?
b) wil je kunst aan de muur die door anderen is gemaakt, kijk dan eens naar werkaandemuur.nl , niet goedkoop, maar wel goede kwaliteit, inclusief garantie dat de maker gecontroleerd is, en dat het beeld voor verwerken tot product nog gecontroleerd wordt op kwaliteit.
China heb ik geen ervaring mee, omdat ik alleen eigen werk laat printen (op xpozer of op mat fotopapier, poster formaat).
Ik blijf inderdaad maar eens in Nederland want dit was diep triest. Werk aan de muur is duurder maar ziet er allemaal erg leuk uit. Bedankt voor de tip.Get!em schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:03:
[...]
a) canvas is niet een goede beelddrager, en maakt de foto of het kunstwerk veelal slechter, kies bij voorkeur een ander materiaal. Zeer goede ervaringen met de NL uitvinding xpozer, deze maakt je foto meestal mooier.
b) wil je kunst aan de muur die door anderen is gemaakt, kijk dan eens naar werkaandemuur.nl , niet goedkoop, maar wel goede kwaliteit, inclusief garantie dat de maker gecontroleerd is, en dat het beeld voor verwerken tot product nog gecontroleerd wordt op kwaliteit.
China heb ik geen ervaring mee, omdat ik alleen eigen werk laat printen (op xpozer of op mat fotopapier, poster formaat).
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic
Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU