Een bestelling vanuit een Fast-08 warehouse van Gearbest is altijd zonder douanekosten? Ik dacht te lezen dat deze warehouses altijd in Europa staan.dodge_911 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:11:
[...]
Zou kunnen, maar het is gewoon een affiliate-link afaik. Ik heb er nl zelf ook zo één.
Zou kunnen dat ze alles wat op die link binnenkomt checken en douanekosten-vrij proberen te verzenden, maar ik heb er een hard hoofd in.
Ze 'lokken' je ermee naar hun affiliate en garanderen je daarmee geen douanekosten(die kans is door de verzendmethode toch al heel gering) en ze gebruiken hun affiliate spaarpotje om je eventuele douanekosten uit te keren. Slim ondernemerschap.dodge_911 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:11:
[...]
Zou kunnen, maar het is gewoon een affiliate-link afaik. Ik heb er nl zelf ook zo één.
Zou kunnen dat ze alles wat op die link binnenkomt checken en douanekosten-vrij proberen te verzenden, maar ik heb er een hard hoofd in.
Welke shop gebruikt 'A#############V2' als structuur voor ordernummers?
Ik heb iets leuks binnengekregen voor 'n review, maar zou echt niet weten wie het me gestuurd heeft.
Help me out here, fellow China shoppers!
Ik heb iets leuks binnengekregen voor 'n review, maar zou echt niet weten wie het me gestuurd heeft.
Help me out here, fellow China shoppers!
Inderdaad. Zo had ik 't nog niet bekeken...Medione1210 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:32:
[...]
Ze 'lokken' je ermee naar hun affiliate en garanderen je daarmee geen douanekosten(die kans is door de verzendmethode toch al heel gering) en ze gebruiken hun affiliate spaarpotje om je eventuele douanekosten uit te keren. Slim ondernemerschap.
[ Voor 51% gewijzigd door dodge_911 op 22-11-2018 23:24 ]
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
@dodge_911 , kun je zien wie de verzender is en uit welke plaats?
POBox 7169 - 1934 City EMC Brucargo - BelgiumChocoball schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 00:16:
@dodge_911 , kun je zien wie de verzender is en uit welke plaats?
Heb ik dus ook niet veel aan
Is trouwens het befaamde 'spiegeltje'...
[ Voor 7% gewijzigd door dodge_911 op 23-11-2018 00:26 ]
Ahhh dus de ZMI?dodge_911 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 00:25:
[...]
POBox 7169 - 1934 City EMC Brucargo - Belgium
Heb ik dus ook niet veel aan
Is trouwens het befaamde 'spiegeltje'...
Is het dan niet van ZMI (USA)?
[ Voor 15% gewijzigd door Chocoball op 23-11-2018 08:05 ]
Bij Trading Shenzen kan je op black friday 'Spin the wheel' spelen. Open de site in incognito modus en je kan spinnen tot je een ons weegt. Onderstaand een aantal codes die ik ontvangen heb. Ondertussen weeg ik nog geen ons, maar heb de hoogste reeds ontvangen. De rest staat hieronder. Zoals altijd, graag melden als je een code gebruikt.
€5,-
€7,-
€10,-
€12,-
Free shipping
Xiaomi surprise
€5,-
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
€7,-
Members only:
Inloggen
€10,-
Members only:
Inloggen
€12,-
Members only:
Inloggen
Free shipping
Members only:
Inloggen
Xiaomi surprise
Members only:
Inloggen
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Nope, die weten van niksChocoball schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 07:44:
[...]
Ahhh dus de ZMI?
[Afbeelding]
Is het dan niet van ZMI (USA)?
Het nummer lijkt op het oude systeem dat Banggood gebruikte, maar ook daar weet men van niks...
Nog twee bij Trading Shenzen:
Free shipping
€30,-
Free shipping
Members only:
Inloggen
€30,-
Members only:
Inloggen
Da's ook wel nodig met hun prijzen...alesandro_46 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:53:
Nog twee bij Trading Shenzen:
Free shipping
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
€30,-
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Toevallig het eerste product waar ik bij hen op klikte, omdat ik nog 'n camera erbij wil hebben :

Bijna 25 euro duurder dan de eerste die ik tegenkom op AE vind ik veel....
[ Voor 8% gewijzigd door dodge_911 op 23-11-2018 13:46 ]
@dodge_911, ik was aan het kijken voor de Mi Mix 3. Die was bij Trading Shenzen wel goedkoper.
Maar daarbij is er risico op Importheffing, wat bij Aliexpress niet was.
Maar daarbij is er risico op Importheffing, wat bij Aliexpress niet was.
Ik heb een schroevendraaierset proberen te kopen op AliExpress. Ondanks dat de verkoper een trackingnummer heeft verstrekt ben ik er van overtuigd dat deze nooit daadwerkerlijk is verzonden. Chinapost kent het trackingnummer niet.
Nu heb ik een mail (een week nadat het item verzonden zou zijn) van de verkoper ontvangen waarin hij/zij extra geld vraagt, uiteraard buiten AliExpress om.
Nu heb ik een mail (een week nadat het item verzonden zou zijn) van de verkoper ontvangen waarin hij/zij extra geld vraagt, uiteraard buiten AliExpress om.
Teruggemaild met onderstaand antwoord:So sorry to trouble you.
We just got the information that the package we shipped before have been returned by unknown reason. Would you mind paying extra US$2 to resend it?
If not, how about offer us your PayPal account to get the money back?
Looking forward to hearing from you to advise, thank you in advance.
Best regards,
Hierop kreeg ik het volgende antwoord, ze zijn alleen bang voor reputatieschade.Try to ship it again at no additional cost as this is not the customers fault. Provide me with a new tracking number and update the order details on the AliExpress platform.
Or cancel the order and repay the order amount through the AliExpress platform, as all necessary (payment) details are known.
Mijn vraag: wat kan ik het beste doen? Zelf ben ik voornemens dit via AliExpress af te laten wikkelen. Maar ik moet natuurlijk wel de juiste reden aangeven om er zeker van te zijn dat ik mijn geld terugkrijg. De genoemde opties lijken mij potentiële valkuilen waarbij ik (de koper) als schuldige wordt aangewezen en de verkoper toch zijn geld krijgt.Thanks for your email and sorry for this inconvenience.
The logistic company needs extra fee to ship it. If you disagree, we can refund by PayPal or dispute. But the dispute have bad influence to us. Hope you can understand. If you don't have a PayPal account, could you please ask your friends for help first?Or apply a new account?This is the Paypal internet: https://www.paypal.com/us/webapps/mpp/home.
Or you can open a dispute, it would be highly appreciated if you can choose the reason "personal reason" and then inform us? We will refund you later.
PS:
Referring to the link : http://help.aliexpress.com/make_refund_request.html
You can do as the below shows.
(1) There is a problem"do you receive the package",you can choose "yes"(Do not worry, we will refund to you,as other reasons have a great bad influence on our store, hope you could do us a favor)
(2) The personal reason as the refunding reason such as you don't want it etc.
We will accept your application very quickly and Aliexpress will arrange refund to you within 1-7 days.
Any question, please feel free to contact us!
Wish you have a good day.
Best regards.
[ Voor 4% gewijzigd door ariekanari op 29-11-2018 20:24 ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Volhouden dat ze het alsnog sturen, is een smoes om meer geld los te peuteren.ariekanari schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:18:
Ik heb een schroevendraaierset proberen te kopen op AliExpress. Ondanks dat de verkoper een trackingnummer heeft verstrekt ben ik er van overtuigd dat deze nooit daadwerkerlijk is verzonden. Chinapost kent het trackingnummer niet.
[...]
Teruggemaild met onderstaand antwoord:
[...]
Hierop kreeg ik het volgende antwoord, ze zijn alleen bang voor reputatieschade.
[...]
Mijn vraag: wat kan ik het beste doen? Zelf ben ik voornemens dit via AliExpress af te laten wikkelen. Maar ik moet natuurlijk wel de juiste reden aangeven om er zeker van te zijn dat ik mijn geld terugkrijg. De genoemde opties lijken mij potentiële valkuilen waarbij ik (de koper) als schuldige wordt aangewezen en de verkoper toch zijn geld krijgt.
Doen ze dat niet dispute via Ali aangaan en niet los over de mail achterom.
Heb het zelf gehad met de Xiaomi Wera schroevendraaier set. Die was opeens duurder geworden en populair blablabla, of ik meer wilde betalen. Geweigerd en gewoon gekregen voor het bedrag waarvoor ik bestelde.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Op 12 november een DJI Mavic 2 Pro besteld bij Gearbest. Als verzendoptie gekozen voor EU Priority Line wat importheffingen zou moeten voorkomen. Zojuist werd de Mavic bezorgd, idd zonder bijkomende kosten.
Was voor mij de eerste keer dat ik zoiets duurs heb besteld in China, maar dit is iig goed bevallen.
Was voor mij de eerste keer dat ik zoiets duurs heb besteld in China, maar dit is iig goed bevallen.
MF omaBananeman schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:48:
Op 12 november een DJI Mavic 2 Pro besteld bij Gearbest. Als verzendoptie gekozen voor EU Priority Line wat importheffingen zou moeten voorkomen. Zojuist werd de Mavic bezorgd, idd zonder bijkomende kosten.
Waarom zouden ze ervoor kiezen om via PayPal je geld terug te storten? Ik heb er tot nu toe goede ervaringen mee :-)
Mag ik vragen waarom je ervoor hebt gekozen om het uit china te halen? Prijzen van de mavic pro hier en in china liggen toch redelijk op één lijn?Bananeman schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:48:
Hoi,
Ik had mijn eigen telefoon bij Bangood met Priority Direct Mail. Binnen een week binnen en geen additionele kosten. Nu wil ik nog een keer een telefoon bestellen voor mijn vriendin en zie ik naast PDM ook European Direct Mail staan.
Na wat gezoek las ik dat je met EDM niet gebonden bent aan het limiet van 2kg. Maar ook dat de ervaringen met deze methode niet echt positief zijn.
Voor de telefoon zit ik binnen de 2kg dus ben zelf geneigd weer PDM te kiezen. Maar dan nu toch de vraag: wie heeft ervaring met EDM en is deze ervaring positief?
Ik had mijn eigen telefoon bij Bangood met Priority Direct Mail. Binnen een week binnen en geen additionele kosten. Nu wil ik nog een keer een telefoon bestellen voor mijn vriendin en zie ik naast PDM ook European Direct Mail staan.
Na wat gezoek las ik dat je met EDM niet gebonden bent aan het limiet van 2kg. Maar ook dat de ervaringen met deze methode niet echt positief zijn.
Voor de telefoon zit ik binnen de 2kg dus ben zelf geneigd weer PDM te kiezen. Maar dan nu toch de vraag: wie heeft ervaring met EDM en is deze ervaring positief?
Is heb 1057 euro betaald voor de Mavic 2 Pro. Hier in NL kost ie geloof ik rond de 1400 euro.impactftw schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 18:10:
[...]
Mag ik vragen waarom je ervoor hebt gekozen om het uit china te halen? Prijzen van de mavic pro hier en in china liggen toch redelijk op één lijn?![]()
offtopic, maar is de CN versie niet gelimiteerd qua range en map software? Hier (in China) hoor ik juist mensen die hem het liefst uit HK of EU halenBananeman schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:18:
[...]
Is heb 1057 euro betaald voor de Mavic 2 Pro. Hier in NL kost ie geloof ik rond de 1400 euro.
Nog niets van gemerkt tbh. In China is de maximale hoogte bij wet 120m, dit is ook de default instelling maar deze kon ik in de settings veranderen in 500m. Dat is voor mij voldoende.Kenzi schreef op woensdag 5 december 2018 @ 02:53:
[...]
offtopic, maar is de CN versie niet gelimiteerd qua range en map software? Hier (in China) hoor ik juist mensen die hem het liefst uit HK of EU halen
met de Dibea c17 slechte ervaring EDM van Bangood. Na 4 maanden niks ontvangen en veel zinloos contact, uiteindelijk geld retour. Indien beschikbaar zou ik PDM kiezen.FJP84 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:45:
Hoi,
Dank dat was mijn vermoeden. Het bleek nu dat de Xiaomi telefoon in kwestie (Redmi 6a) ook bij de Kruidvat te koop is voor maar een paar eurootjes meer. Snel in huis binnen 14 dagen te retourneren indien niet volgens verwachting :-). Daar maar de bestelling geplaatst.benor schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:12:
[...]
met de Dibea c17 slechte ervaring EDM van Bangood. Na 4 maanden niks ontvangen en veel zinloos contact, uiteindelijk geld retour. Indien beschikbaar zou ik PDM kiezen.
Sinds kort krijg ik geen "reviews" te zien bij de producten van de verkopers van AE in Firefox en Chrome.
Explorer (edge) krijg ik ze wel te zien.
Heb net een paar dagen schone W10 geïnstalleerd, dus daar (zou je zeggen) ligt het probleem niet.
Is dit bij andere Tweakers ook zo, en zo niet wat kan het probleem zijn?
Heb net een paar dagen schone W10 geïnstalleerd, dus daar (zou je zeggen) ligt het probleem niet.
Ik heb hier af en toe ook last van. Dag later kan het zijn dat het zichzelf weer opgelost heeft en het weer werkt. Nog geen oorzaak gevonden (of überhaupt gezochtmongkut schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:31:
Sinds kort krijg ik geen "reviews" te zien bij de producten van de verkopers van AE in Firefox en Chrome.
Nou, jippie, Platinum member van Alieexpres

Zie nu ineens dit staan, iemand enig idee wat dit betekend? (Ik heb het pakket al ontvangen)

Zie nu ineens dit staan, iemand enig idee wat dit betekend? (Ik heb het pakket al ontvangen)
[ Voor 8% gewijzigd door vuurtjih op 10-12-2018 13:52 ]
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Hmm... Ik heb een beetje een discussie met een seller op Aliexpres. Een setje 1More oortjes was na circa 1 maand al kapot.
Eerst wilde hij dat ik 6 dollar bijbetaalde en dat zou hij nieuwe opsturen. Ik ging daar niet mee akkoord,en nu heb ik als tegenbod dat ik ze opstuur, dat hij daarna de shipping refund, en nieuwe opstuurt.
Het voelt een beetje alsof dat is om het allemaal een beetje te frustreren... Nog maar eens noemen dat het prima als, maar ik wel graag die 20 euro voor een shipping label eerst wil hebben? (Zoiets kost het volgens mij) en anders een dispute openen?
Eerst wilde hij dat ik 6 dollar bijbetaalde en dat zou hij nieuwe opsturen. Ik ging daar niet mee akkoord,en nu heb ik als tegenbod dat ik ze opstuur, dat hij daarna de shipping refund, en nieuwe opstuurt.
Het voelt een beetje alsof dat is om het allemaal een beetje te frustreren... Nog maar eens noemen dat het prima als, maar ik wel graag die 20 euro voor een shipping label eerst wil hebben? (Zoiets kost het volgens mij) en anders een dispute openen?
9-10-2018 een rolletje tape besteld ( speciale teflon tape ) voor die 2 euro was dat echt nergens goedkoper te krijgen.
zou een oplossing zijn voor een probleem dat ik al een tijdje had.
12-11-2018 maar eens een berichtje gestuurd wat er aan de hand kan zijn want het blijft maar op: shipment accepted by airline staan.
ik zie dat pakketje al eregsn tussengevallen zijn, zo groot kan dat niet zijn.
elke bericht wat ik stuur over levertijd word binnen 10 minuten op gereageerd: excuus geef ons nog wat meer tijd, het is zo druk het komt er aan.
ben een beetje bang dat ik straks een berichtje krijg, jammer joh het is meer dan 2 maand geleden je kan geen dispute meer openen...
12-11-2018 maar eens een berichtje gestuurd wat er aan de hand kan zijn want het blijft maar op: shipment accepted by airline staan.
elke bericht wat ik stuur over levertijd word binnen 10 minuten op gereageerd: excuus geef ons nog wat meer tijd, het is zo druk het komt er aan.
ben een beetje bang dat ik straks een berichtje krijg, jammer joh het is meer dan 2 maand geleden je kan geen dispute meer openen...
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Toevallig een tijdje geleden ook een rol teflon tape besteld wat ook enorm lang duurde. Kopersbescherming door de verkopen laten verlengen zorgt ervoor dat je nog een dispute kan openen.talin schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:26:
9-10-2018 een rolletje tape besteld ( speciale teflon tape ) voor die 2 euro was dat echt nergens goedkoper te krijgen.
Ik heb het rolletje na 2,5 maand mogen ontvangen
Werkt AE niet met 'n soort van escrow?vuurtjih schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:52:
Nou, jippie, Platinum member van Alieexpres![]()
[Afbeelding]
De verkoper krijgt het geld pas uitbetaald als jij de levering bevestigd, geloof ik
Zou kunnen, maar dat heb ik al gedaan.dodge_911 schreef op maandag 10 december 2018 @ 17:36:
[...]
Werkt AE niet met 'n soort van escrow?
De verkoper krijgt het geld pas uitbetaald als jij de levering bevestigd, geloof ik

Hele plaatje ziet er zo uit, kan er ook vrij weinig mee. Maakt mij verder ook niet veel uit, maar vond het wel opvallend
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Q: Fund Processing after i Confirmed goods received ?vuurtjih schreef op maandag 10 december 2018 @ 17:46:
[...]
Zou kunnen, maar dat heb ik al gedaan.
[Afbeelding]
Hele plaatje ziet er zo uit, kan er ook vrij weinig mee. Maakt mij verder ook niet veel uit, maar vond het wel opvallend
A: It means aliexpress is sending the funds to the seller. When you order an item, Ali holds onto the money till you confirm it's arrived. Once it has they send the money to the seller
source:
https://www.reddit.com/r/...confirmed_goods_received/
Ik kreeg vandaag onderstaande vraag, meer mensen gezien dat ze via een omweg een geschil proberen op te lossen? Ik ben van mening om dit niet op deze manier op te lossen.
- 29 okt, bestelling geplaatst
- 31 okt, melding van verkoper dat product (nog) niet beschikbaar is [heb ik nog niet op kunnen reageren)
- 5 nov, bericht dat verstuurd is (dus niet meer op bericht van 31 okt gereageerd)
- 8 dec, nog geen pakket ontvangen. Bij controle van tracking number blijkt dit van een parcel te zijn dat 28 okt verstuurd is, dus vóór mijn besteldatum.
TijdlijnThanks for your message. We are honestly seller and we are responsible for it .The refund though the dispute will hurt our store badly .We only can work with Paypal and we would like to refund to you what you have paid (included the commission fee ).Could you give us your Paypal for refund ?If you don't have one, you could apply it in the link below:
https://www.paypal.com/us/webapps/mpp/home
Or could you help to borrow one from your friends or relatives ?
As the dispute has the time limitation and effects our store very badly, could you help to close it firstly?
Best regards!
- 31 okt, melding van verkoper dat product (nog) niet beschikbaar is [heb ik nog niet op kunnen reageren)
- 5 nov, bericht dat verstuurd is (dus niet meer op bericht van 31 okt gereageerd)
- 8 dec, nog geen pakket ontvangen. Bij controle van tracking number blijkt dit van een parcel te zijn dat 28 okt verstuurd is, dus vóór mijn besteldatum.
@Medione1210 Dat hele bericht lijkt nep te zijn. Het Facebook-account bevat vrijwel geen berichten en de lichtgrijze URL boven de titel linkt door naar een Social Media marketingbedrijf. zoeken bij google naar 'aliexpress+schipho' levert ook niets op over AliExpress op Schiphol. Ook op de website van Schiphol zelf vind ik er niets over.
edit:
Ik treed daarom bij problemen dan ook eerst altijd eerst via de chat bij de bestelling in contact met de verkoper. Vaak komt daar een statusupdate of excuses met mogelijke oplossingen rollen. De mogelijke oplossingen zijn vaak opnieuw versturen, korting op volgende bestelling of geld terug via PayPal. Dit laatste ondermijnt natuurlijk een beetje de bescherming die het AliExpress systeem je wilt geven. Daarnaast houd PayPal altijd een percentage van het bedrag + €0,35 in. Ik verzoek de verkopers daarom dan ook altijd meer dan het aankoopbedrag over te maken via PayPal als ze het per se via PayPal willen doen.
Als je al een dispute open had staan dan raad ik je voor nu aan het onder dat geschil verder af te handelen. Je kunt namelijk voor de zelfde bestelling geen 2e dispute aanmaken. Voor in de toekomst raad ik je aan eerst via de chat bij de bestelling contact op te nemen met de verkoper.
edit:
Dat komt vaker voor. En begrijpelijk. Veel mensen maken direct een dispute aan als er in hun ogen iets niet klopt met hun bestellingen terwijl het in veel gevallen wel mee blijkt te vallen als je even contact had opgenomen met de verkoper. In veel gevallen krijg je dan een nette uitleg over de stand van zaken of een goede oplossing. Een dispuut heeft invloed op de reputatie van de verkoper in het AliExpress systeem en daarmee loopt de verkoper het risico zijn webshop op AliExpress kwijt te raken.bartbh schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:41:
Ik kreeg vandaag onderstaande vraag, meer mensen gezien dat ze via een omweg een geschil proberen op te lossen? Ik ben van mening om dit niet op deze manier op te lossen.
[...]
Tijdlijn
Ik treed daarom bij problemen dan ook eerst altijd eerst via de chat bij de bestelling in contact met de verkoper. Vaak komt daar een statusupdate of excuses met mogelijke oplossingen rollen. De mogelijke oplossingen zijn vaak opnieuw versturen, korting op volgende bestelling of geld terug via PayPal. Dit laatste ondermijnt natuurlijk een beetje de bescherming die het AliExpress systeem je wilt geven. Daarnaast houd PayPal altijd een percentage van het bedrag + €0,35 in. Ik verzoek de verkopers daarom dan ook altijd meer dan het aankoopbedrag over te maken via PayPal als ze het per se via PayPal willen doen.
Als je al een dispute open had staan dan raad ik je voor nu aan het onder dat geschil verder af te handelen. Je kunt namelijk voor de zelfde bestelling geen 2e dispute aanmaken. Voor in de toekomst raad ik je aan eerst via de chat bij de bestelling contact op te nemen met de verkoper.
[ Voor 73% gewijzigd door Joen op 12-12-2018 13:42 ]
Het reputatie systeem is er toch niet voor niks op Aliexpress? Als ze gewoon niet leveren, het verkeerde leveren of een DOA kun je gewoon een dispute aanmaken. Ik zou niet accepteren om via Paypal terugbetaald te krijgen.Joen schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:33:
@Medione1210 Dat hele bericht lijkt nep te zijn. Het Facebook-account bevat vrijwel geen berichten en de lichtgrijze URL boven de titel linkt door naar een Social Media marketingbedrijf. zoeken bij google naar 'aliexpress+schipho' levert ook niets op over AliExpress op Schiphol. Ook op de website van Schiphol zelf vind ik er niets over.
edit:
[...]
Dat komt vaker voor. En begrijpelijk. Veel mensen maken direct een dispute aan als er in hun ogen iets niet klopt met hun bestellingen terwijl het in veel gevallen wel mee blijkt te vallen als je even contact had opgenomen met de verkoper. In veel gevallen krijg je dan een nette uitleg over de stand van zaken of een goede oplossing. Een dispuut heeft invloed op de reputatie van de verkoper in het AliExpress systeem en daarmee loopt de verkoper het risico zijn webshop op AliExpress kwijt te raken.
Laatst heb ik een halve bestelling ontvangen van een verkoper en een partial refund gekregen. Een bericht gestuurd en 2 dagen de tijd gegeven om te reageren. Daarna maar een dispute aangemaakt en de helft van m'n geld terug.
Bij sommige shops reageren ze trouwens leuk dat ze niet opnieuw verzenden. Nou, dan maar een dispute als je dat zo graag wilt.
Als er echt wat aan de hand is zoals de situatie die jij beschrijft zou ik ook zeker een dispute aanmaken. Maar wel pas nadat ik eerst de verkoper via de chat de kans heb gegeven om met een afdoende oplossing te komen. Pas als ik via de chat met hem er niet uit kom voer ik de druk op middels een dispute. En dat middel heb ik in de 1,5 jaar tijd dat ik op AliExpress gelukkig maar zelden in hoeven zetten. Ik kom er bijna altijd wel uit via de chat.FunFair schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:55:
[...]
Het reputatie systeem is er toch niet voor niks op Aliexpress? Als ze gewoon niet leveren, het verkeerde leveren of een DOA kun je gewoon een dispute aanmaken. Ik zou niet accepteren om via Paypal terugbetaald te krijgen.
Laatst heb ik een halve bestelling ontvangen van een verkoper en een partial refund gekregen. Een bericht gestuurd en 2 dagen de tijd gegeven om te reageren. Daarna maar een dispute aangemaakt en de helft van m'n geld terug.
Bij sommige shops reageren ze trouwens leuk dat ze niet opnieuw verzenden. Nou, dan maar een dispute als je dat zo graag wilt.
Na 108 dagen (Inc resend) is mijn eken h5s plus eindelijk binnen via banggood. Een 4k action cam. Eerste indruk is erg prima! Werkt soepeler dan verwacht en het beeld binnen met kunstlicht is prima. App gaat via wifi, lijkt op zich wel oké. Enige issue dat ik heb is dat de filmpjes iets eerder worden afgekapt dan het einde, lijkt wel alsof hij het niet helemaal goed stopt. Whatsapp wil de filmpjes ook niet verzenden. Misschien dat het beter gaat als je het via de pc doet.
Ik kreeg zojuist hetzelfde verzoek. Hoe is het hij jou afgelopen?ariekanari schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:18:
[...]
Volledige refundKitano schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:25:
[...]
Ik kreeg zojuist hetzelfde verzoek. Hoe is het hij jou afgelopen?

Het is een "probleem" van de verkoper, niet de koper. Kies dus een reden waarbij de oorzaak niet bij jou als koper komt te liggen.
Ik probeer de hele ochtend vruchteloos een IDEAL betaling te doen op AE. krijg steeds de melding dat het systeem busy is. Hier in NL zijn momeneteel geen IDEAL storingen. Hebben anderen er ook last van, of een lokaal probleem?
Payment failed
Reason: System error.
Suggestion: The system is busy. Please try again.
----
1 uur later geprobeerd met mijn creditcard en lukt ook niet, blijkbaar serieuze problemen bij AE
---
Weer een uur later gelukt, waarschijnlijk storing bij AE
Payment failed
----
1 uur later geprobeerd met mijn creditcard en lukt ook niet, blijkbaar serieuze problemen bij AE
---
[ Voor 21% gewijzigd door pandit op 15-12-2018 14:11 . Reden: verloop van de storing ]
Hmmm.
Jarenlang eigenlijk alleen maar goede ervaringen gehad met BG. Maar de laatste 2 maanden alleen maar gezever.
Een aanbieding die prijstechnisch heel interessant is, waar je ruim een maand van tevoren moet bestellen. En als het artikel dan bijna leverbaar wordt, wordt het volledige bedrag ineens terugbetaald omdat het niet snel genoeg leverbaar zou zijn...
Maar 2 dagen later blijkt het artikel wel 'in stock' te zijn, maar de prijs fors verhoogd.
(nu al meerdere malen meegemaakt)
Of zendingen die na 6-8 weken nog niet binnen zijn, en je gevraagd wordt om nog maar 60 dagen geduld te hebben.
Of levertijden, zelfs met PDM, die minimaal een maand bedragen.
Kortom; de 'goede tijden' zijn niet meer.
Terwijl AE juist weer veel vlotter levert. Crazy world.
Jarenlang eigenlijk alleen maar goede ervaringen gehad met BG. Maar de laatste 2 maanden alleen maar gezever.
Een aanbieding die prijstechnisch heel interessant is, waar je ruim een maand van tevoren moet bestellen. En als het artikel dan bijna leverbaar wordt, wordt het volledige bedrag ineens terugbetaald omdat het niet snel genoeg leverbaar zou zijn...
Maar 2 dagen later blijkt het artikel wel 'in stock' te zijn, maar de prijs fors verhoogd.

Of zendingen die na 6-8 weken nog niet binnen zijn, en je gevraagd wordt om nog maar 60 dagen geduld te hebben.
Kortom; de 'goede tijden' zijn niet meer.

Hetzelfde hier. Echt heel irritant. Bij dit soort momenten merk je hoe slecht alles vertaald is.pandit schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:32:
Ik probeer de hele ochtend vruchteloos een IDEAL betaling te doen op AE. krijg steeds de melding dat het systeem busy is. Hier in NL zijn momeneteel geen IDEAL storingen. Hebben anderen er ook last van, of een lokaal probleem?
Payment failed
----
---
BG is inderdaad rap slechter aan het worden. Ik heb een aantal items opnieuw proberen te bestellen die ik 3 jaar geleden ook heb besteld. Toen vlotte levering, goede prijs, etc.ehtweak schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 23:44:
Hmmm.![]()
Maar 2 dagen later blijkt het artikel wel 'in stock' te zijn, maar de prijs fors verhoogd.![]()
Kortom; de 'goede tijden' zijn niet meer.![]()
Nu: Prijs minimaal verdubbeld, levering laat nog steeds op zich wachten, bij afronden vragen ze je nu om verzendkosten te betalen en/of te verzekeren en default = true.
Het is wat mij betreft bijna einde tijdperk china shop. Tevens is het nu in NL en/of EU ook oppassen op shops die massaal inkopen bij AE, en alleen doorverkoper zijn. Deze poppen nu veel op als ik zoek op productnaam of artikelnummer van chinese goederen.
Heb je daar ook linkjes van?Get!em schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:26:
[...]
Tevens is het nu in NL en/of EU ook oppassen op shops die massaal inkopen bij AE, en alleen doorverkoper zijn. Deze poppen nu veel op als ik zoek op productnaam of artikelnummer van chinese goederen.
Je zit op tweakers. Enig eigen inzet wordt gewaardeerd.
En toch heeft hij gelijk..
Action: veel elektronica
Xenos: oa de kampeerspullen, mobiel en tablet hoesjes
Oneday winkels met oa elektronica
Of wat dacht je van die namaak zitzak. Hier in het topic 3 jaar geleden een hit. Daarna via die oneday shops en nu bij de Kruidvat
Of nog directer: magneetvissen.com
En zo zijn er nog tig voorbeelden te noemen.
Het niveau is weer flink ver te zoeken zie ik.
Ik ga ervan uit dat als je aan Chinashoppen begint dat je je goed verdiept hebt in alle in en outs.
Zodat je weet dat er kosten verschuldigd kunnen zijn.
Dat het soms lang kan duren voor je bestelling bezorgd wordt
Dat de communicatie met China iets anders verloopt dan hier in Nederland
Dat de tracking informatie leuk bedoeld is maar dat je over het algemeen niks aan hebt
Dat je soms iets anders kan ontvangen dan je had verwacht.
Iedereen die hier niet van op de hoogte is kan daarom voor een echte verrassing komen te staan.
Bol.com, Action, Xenos, Mediamarkt an Amazon verkopen weliswaar Chinese artikelen, maar hebben niks met China shoppen te maken, waar mi dit topic voor bedoeld is.
Ik ga ervan uit dat als je aan Chinashoppen begint dat je je goed verdiept hebt in alle in en outs.
Zodat je weet dat er kosten verschuldigd kunnen zijn.
Dat het soms lang kan duren voor je bestelling bezorgd wordt
Dat de communicatie met China iets anders verloopt dan hier in Nederland
Dat de tracking informatie leuk bedoeld is maar dat je over het algemeen niks aan hebt
Dat je soms iets anders kan ontvangen dan je had verwacht.
Iedereen die hier niet van op de hoogte is kan daarom voor een echte verrassing komen te staan.
Bol.com, Action, Xenos, Mediamarkt an Amazon verkopen weliswaar Chinese artikelen, maar hebben niks met China shoppen te maken, waar mi dit topic voor bedoeld is.
Het ging om dit soort verkopers (ik heb het er maar even bij gezocht om de discussie te verduidelijkenelinx schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:02:
Het niveau is weer flink ver te zoeken zie ik.
...
Alleen maar typische China producten en vrijwel alles met 2-3 weken levertijd.
Veel mensen die zo bij bol.com bestellen zijn zich niet bewust van het feit dat ze eigenlijk aan het China shoppen zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door ralph075 op 21-12-2018 22:08 ]
Ik begrijp precies waar je het over hebt, maar ik ben absoluut niet met je eens dat het om Chinashoppen gaat. Het gaat om het kopen van Chinese producten bij een Nederlandse webshop.ralph075 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:07:
[...]
.......dit soort verkopers.......
Veel mensen die zo bij bol.com bestellen zijn zich niet bewust van het feit dat ze eigenlijk aan het China shoppen zijn.
Alle voor en nadelen van China shoppen zijn daarop niet van toepassing. Dat de levering 2-3 weken duurt omdat het misschien nog uit China moet komen doet daar niets aan af. De levering geschiedt formeel door de NL webshop.
De titel van dit topic is toch echt:"[Ervaringen] Online shoppen in China"
Maar om je tegemoet te komen.
Anders ligt het met Chinashops die direct in Nederland reclame maken en doen voorkomen dat je in Nederland besteld. (oa Mini/LightInTheBox hebben dit in het verleden gedaan en AliExpress soms ook)
Argeloze bestellers kunnen daarmee echt voor verrassingen komen te staan.
[ Voor 10% gewijzigd door elinx op 21-12-2018 23:22 ]
@elinx de discussie ontstond doordat de traditionele shops in China steeds verder afgaan van waar ze 10 jaar geleden waren. De leuke eigenaardigheden waar jij en ook ik en vele anderen inderdaad romantisch aan denkt als lange transporttijd en de verrassing in je brievenbus worden met de maand anders en minder:
- hogere prijzen, zelfs zo hoog dat het in NL soms al goedkoper te krijgen is.
-verzendkosten gratis, is al niet meer de default bij oa BG
- de verrassings 0,01€ producten worden alleen nog als reclame gebruikt en zijn feitelijk niet meer te bestellen, alleen mogelijk als je extreme mazzel hebt en die 1ste milliseconde kan klikken. Maar zelfs dan worden die bestellingen tegenwoordig geannuleerd met een smoes.
- hogere prijzen, zelfs zo hoog dat het in NL soms al goedkoper te krijgen is.
-verzendkosten gratis, is al niet meer de default bij oa BG
- de verrassings 0,01€ producten worden alleen nog als reclame gebruikt en zijn feitelijk niet meer te bestellen, alleen mogelijk als je extreme mazzel hebt en die 1ste milliseconde kan klikken. Maar zelfs dan worden die bestellingen tegenwoordig geannuleerd met een smoes.
Ik bestel al een tiental jaren in China en inderdaad die tijd is het niet meer. Maar zoals jij het beschrijft heb ik het nimmer ervaren en nu nog niet.De groei van de Chinese webshops en vooral AlieExpress en de Europese regelingen (magazijn, direct mail enz) heb ik nimmer negatief ervaren, maar eerder positief omdat je minder verrast wordt. Ik heb nimmer de goedkope $0,01 reclamerommel besteld, maar altijd bewust naar artikelen gezocht die ik nodig had.Get!em schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 23:36:
......De leuke eigenaardigheden waar jij en ook ik en vele anderen inderdaad romantisch aan denkt .........
Wat betreft de hoogte van de prijzen is het zo veel zaken nog steeds aanzienlijk goedkoper zijn dan hier, maar dat je vaker de spullen ook bij eerder genoemde "niet Chinese" webshops ziet staan. Waardoor ik toch verder kijk en bv op Amazon uitkom voor de duurdere zaken. Eenvoudig omdat garantie en importkosten geen verrassing zijn.
Dit is wel overduidelijk een dozenschuiver die denkt een graantje mee te kunnen pikken, nette hoekwoning in Emmenralph075 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:07:
[...]
Het ging om dit soort verkopers (ik heb het er maar even bij gezocht om de discussie te verduidelijken). Op o.a. bol.com bekend als 'externe verkopers' of zoiets.
Wat is de handigste manier om op de hoogte te blijven van nieuwe producten bij Aliexpress?
Ik zoek regelmatig naar bepaalde producten en sorteer dan de lijst op "Newest", maar meestal zie ik nieuwe producten gewoon ineens tussen de "andere klanten kochten dit ook"-lijst staan.
Ik zoek regelmatig naar bepaalde producten en sorteer dan de lijst op "Newest", maar meestal zie ik nieuwe producten gewoon ineens tussen de "andere klanten kochten dit ook"-lijst staan.
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Banggood gaat wel steeds verderop achteruit lijkt t, pakketjes van anderhalve maand geleden nog steeds niet binnen..
NS FC: SW 2742 0448 8213
Ik heb (nog steeds) geen enkel probleem met BangGood. Ze laten altijd weten wanneer iets verzonden wordt, of niet verzonden kan worden. Dit in tegenstelling tot AliExpress waar vaak wordt gesuggereerd dat artikelen op voorraad zijn terwijl dat niet zo is. De Ali verkoper maakt dan vaak een fake shipment aan tegen de tijd dat het product verzonden moet worden. Met als gevolg dat je dus verkeerde info hebt met irritatie als gevolg....Musta schreef op woensdag 26 december 2018 @ 17:29:
Banggood gaat wel steeds verderop achteruit lijkt t, pakketjes van anderhalve maand geleden nog steeds niet binnen..
Dus wat mij betreft nog liever BangGood dan Ali. Ze houden je beter up-to-date en de nazorg is vele malen beter mocht er iets met het product aan de hand zijn....
Verder is het momenteel natuurlijk gekkenhuis met het bezorgen van pakketjes. Heeft alles te maken met singles day, black friday, sinterklaas en kerstmis. Dus wat dat betreft is extra geduld geboden...
Bij mij werkt het betalen nog steeds niet. Hebben andere ook zo'n issue gehad en hoe is het weer gaan werken?mrstylo schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:44:
[...]
Hetzelfde hier. Echt heel irritant. Bij dit soort momenten merk je hoe slecht alles vertaald is.
Normaal heb ik nergens problemen mee als ik iets via Ali besteld. De levertijden zijn soms wat langer, maar alle producten zijn wat ze moeten zijn.
Laatste maanden duurt het wel erg lang voordat er iets binnen komt. De tracking kun je gewoon vergeten, die klopt totaal niet. De bestelling van 7 weken geleden is volgens mij "zoek"
Laatste maanden duurt het wel erg lang voordat er iets binnen komt. De tracking kun je gewoon vergeten, die klopt totaal niet. De bestelling van 7 weken geleden is volgens mij "zoek"
Ik heb van mijn 11-11 bestelling een bestelling binnen 2 weken binnen gekregen, een bestelling na ongeveer een maand en een andere wacht ik nu nog op. Geen pijl op te trekken dus.
Ik heb ook alleen maar goede ervaring met BG, is ook altijd de eerst shop die ik open als ik iets zoek. Vorige maand nog een telefoon gekocht, was met 12 dagen binnen.
---RAWE CEEK!!!---
Verwijderd
Hier ook en ik heb gehoord dat het er ook mee te maken heeft, dat die goedkope verzendopties de laagste prioriteit krijgen. Dus vooral met de feestdagen levert dat de nodige vertraging op...pilskes schreef op donderdag 27 december 2018 @ 09:20:
Ik heb bestellingen van begin november, die nog steeds niet binnen gekomen zijn. En AliExpress vraagt voor nog wat extra geduld, tot 31 december. Dan mag ik voor een refund vragen
Dat is ook mijn gemiddelde ervaring zeg maar, echter zit ik nu al een maand te wachten op een bestelling van 26 NovemberNoFearCreations schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:16:
Ik heb ook alleen maar goede ervaring met BG, is ook altijd de eerst shop die ik open als ik iets zoek. Vorige maand nog een telefoon gekocht, was met 12 dagen binnen.

Omdat het in totaal € 14 of zo is laat ik het maar effe voorlopig voor wat het is, maar als het over 2 weken nog niet binnen is ga ik toch wel effe contact met ze opnemen!
/EDIT :
Pakket 1 van 2 al ontvangen dus lijkt goed te komen
[ Voor 6% gewijzigd door nero355 op 08-01-2019 16:03 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Spijtig hier ook de laatste bestelling een negatieve ervaring. Koop nu al jaren bij BG, al wel eens een issue gehad, maar uiteindelijk wel inorde gekomen.Bugs3 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 18:26:
[...]
Ik heb (nog steeds) geen enkel probleem met BangGood. Ze laten altijd weten wanneer iets verzonden wordt, of niet verzonden kan worden. Dit in tegenstelling tot AliExpress waar vaak wordt gesuggereerd dat artikelen op voorraad zijn terwijl dat niet zo is. De Ali verkoper maakt dan vaak een fake shipment aan tegen de tijd dat het product verzonden moet worden. Met als gevolg dat je dus verkeerde info hebt met irritatie als gevolg....
Dus wat mij betreft nog liever BangGood dan Ali. Ze houden je beter up-to-date en de nazorg is vele malen beter mocht er iets met het product aan de hand zijn....
Verder is het momenteel natuurlijk gekkenhuis met het bezorgen van pakketjes. Heeft alles te maken met singles day, black friday, sinterklaas en kerstmis. Dus wat dat betreft is extra geduld geboden...
Item ge-preordered en dus al betaald .. wachten en dan de melding krijgen dat het niet gaat binnenkomen en pushen voor een refund. Toen ik op de pagina ging kijken stond het gewoon in stock en staat dat tot hiertoe, enkele weken late,r nog steeds. Het lijkt dus alsof je bank hebt gespeeld en de conversaties die je dan hebt als je zegt dat het op de website in stock staat levert niets op.
Ik probeer nu alles ofwel via AE ofwel via Gearbest te bestellen. Zelfs dingen die je niet via registered besteld kan je tenminste nog een beetje tracken. Het gaat er ook soms stevig mis maar dan is er nog de chat.
Is het anderen al opgevallen dat er bij Gearbest nu ook third-party sellers zijn? Ik klikte een product aan in de nieuwsbrief en toen stond er ineens een winkel logo'tje met een naam er bij. Lijkt erop alsof ze dus een soort Bol.com plaza/Aliexpress-achtige constructie aan het optuigen zijn.
Weet niet of ik hier nu zo blij van word. Ik ging er altijd vanuit dat als ik bij GB bestel dat ik dan met één zaak te maken heb. Nu ben je straks voor aftersales weer afhankelijk van de specifieke seller waarvan je koopt.
Weet niet of ik hier nu zo blij van word. Ik ging er altijd vanuit dat als ik bij GB bestel dat ik dan met één zaak te maken heb. Nu ben je straks voor aftersales weer afhankelijk van de specifieke seller waarvan je koopt.
[ Voor 28% gewijzigd door Tigerblood op 27-12-2018 13:57 ]
Niet alleen GB maar ook DX is nu 3rd party sellers. En ga er maar vanuit dat vrijwel alle shops overgaan op dit model.Tigerblood schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:55:
Is het anderen al opgevallen dat er bij Gearbest nu ook third-party sellers zijn? Ik klikte een product aan in de nieuwsbrief en toen stond er ineens een winkel logo'tje met een naam er bij. Lijkt erop alsof ze dus een soort Bol.com plaza/Aliexpress-achtige constructie aan het optuigen zijn.
Er wat nu steeds minder verdiend met eigen websites. De bedrijven hierachter verdienen meer aan wholesale / dropshipping en verkopen op Aliexpress.
Op deze manier verleggen ze het risico naar de 3rd party sellers en hoeven ze ook minder staff in huis te hebben. Dus ook de klantenservice gaat hier onder lijden.
(dit was al aan de gang voor de tradewar begon, het is nu alleen wel versneld)
Ja, ze verschuiven het risico, maar wel op z'n Chinees, dus zonder enige zekerheid. DealExtreme hun hele klantenservice/ticketsysteem is nu zo ingericht dat je niet meer digitaal kan klagen over 'oude' bestellingen (alles van voor half december?), want dan heb je geen geldig ordernummer.Kenzi schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:07:
[...]
Niet alleen GB maar ook DX is nu 3rd party sellers. En ga er maar vanuit dat vrijwel alle shops overgaan op dit model.
Er wat nu steeds minder verdiend met eigen websites. De bedrijven hierachter verdienen meer aan wholesale / dropshipping en verkopen op Aliexpress.
Op deze manier verleggen ze het risico naar de 3rd party sellers en hoeven ze ook minder staff in huis te hebben. Dus ook de klantenservice gaat hier onder lijden.
(dit was al aan de gang voor de tradewar begon, het is nu alleen wel versneld)
Reden genoeg om duurdere spullen niet meer daar te bestellen, teveel risico op gedoe als er aan hun kant (of bij de echte verkoper!) opeens iets veranderd. Jammer, want iDeal + douane-verzekering was juist een uitkomst!
Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!
Als al die websites in feite een soort eBay toestand worden dan is de lol al gauw voorbij straks als we pech hebben

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik zie hier veel mensen klagen over de lange lange levertijden.
De meeste verkopers bieden een optie aan van ongeveer 2 weken aan, de optie heet AliExpress Standard Shipping, dat meestal wel binnen 2 weken aankomt.
Deze verzend optie kost vaak wat meer geld, en is niet vaak standaard.
De gratis opties duren vaak 40 dagen of meer.
Uiteraard in deze 2 maanden is het topdrukte en kan het vaak langer duren dan normaal, dat heet China shoppen...
De meeste verkopers bieden een optie aan van ongeveer 2 weken aan, de optie heet AliExpress Standard Shipping, dat meestal wel binnen 2 weken aankomt.
Deze verzend optie kost vaak wat meer geld, en is niet vaak standaard.
De gratis opties duren vaak 40 dagen of meer.
Uiteraard in deze 2 maanden is het topdrukte en kan het vaak langer duren dan normaal, dat heet China shoppen...
Beste alle,
Ik heb op AliE iets van 28 spulletjes staan die ik moet ontvangen nog.
Alleen bij de meeste staat er dit: Hand over to Airline.
Dit staat op de meeste, wat kan dit betekenen. hoe lang duurt het dan nog .. en enkele staan arrived at destination country, dus die kan ik ook snel ontvagen.
Ik heb op AliE iets van 28 spulletjes staan die ik moet ontvangen nog.
Alleen bij de meeste staat er dit: Hand over to Airline.
Dit staat op de meeste, wat kan dit betekenen. hoe lang duurt het dan nog .. en enkele staan arrived at destination country, dus die kan ik ook snel ontvagen.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Nieuw Xiaomi spul, benieuwd of dat een beetje meevalt met verzendkosten 
https://www.gizchina.com/...ed-for-1999-yuan-219/amp/
Dat én er zijn nu zeer veel producten zonder reviews. De sterrenwaardering zei wel niet zoveel maar in de tekst stonden nog wel eens interessante dingen. Ik koop er momenteel bijna niks meer.Tigerblood schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:55:
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
*knip* Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.
[ Voor 75% gewijzigd door Yorinn op 30-12-2018 18:45 ]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Als ik het zo zie moeten de verzendkosten wel heel hoog worden als je duurder uit wilt zijn voor eenzelfde machine met deze functionaliteit.ralph075 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:05:
Nieuw Xiaomi spul, benieuwd of dat een beetje meevalt met verzendkosten
Een dergelijke machine met smart functies ( telefoon connectie bijvoorbeeld) zit je al gouw aan de 800 euro.
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
@D3nnisd Dat is wat ik dacht. Het aankoopbedrag als verzendkosten er bovenop zou het nog steeds rendabel houden. En ook met invoerkosten kan het nog uit...
Vandaag iets nieuws meegemaakt op AE.
Ik zocht een specifiek artikel, en idd gewoon te koop via AE (was in NL, via Amazon.de en ook via eBay een stuk duurder).
Kun je alleen kiezen voor Ships From United States en "Kan niet afleveren aan Netherlands"
Die kende ik nog niet...
De andere landen staan er wel bij, maar zijn allen greyed out.
En bij zoeken naar hetzelfde artikel, via een andere zoekstring, kom ik steeds weer bij hetzelfde uit. " Kan niet afleveren aan Netherlands "
Nee, het is niet eens een elektronisch item en/of accu. Gewoon een kunststof softbox van opvouwbaar materiaal.
Ik zocht een specifiek artikel, en idd gewoon te koop via AE (was in NL, via Amazon.de en ook via eBay een stuk duurder).
Kun je alleen kiezen voor Ships From United States en "Kan niet afleveren aan Netherlands"
Die kende ik nog niet...
En bij zoeken naar hetzelfde artikel, via een andere zoekstring, kom ik steeds weer bij hetzelfde uit. " Kan niet afleveren aan Netherlands "
Nee, het is niet eens een elektronisch item en/of accu. Gewoon een kunststof softbox van opvouwbaar materiaal.
Het lijkt erop dat AE de territories wereldwijd heeft afgebakend/opgedeeld. Indien je besteld in de VS wordt er dus niet geleverd aan NL klanten maar alleen klanten in de VS. Het kan zo zijn dat het de bedoeling is van AE dat je handelt en besteld met de partij die NL in zijn zone/territory heeft? Snap ik het zo goed? Het kan ook een derde verkoper zijn die dat zo heeft bepaald wellicht.ehtweak schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:28:
Vandaag iets nieuws meegemaakt op AE.
Die kende ik nog niet...
Er zijn regels over mededinging die gelden maar gezien ik je vraag niet precies begrijp hoor ik graag of het gaat om een aankoop welke restricties heeft in gebied. Is het ook een VS adres van AE of is het een individuele verkoper aangesloten bij AE?
@LucyLG Nou vraag...
Het gaat er meer om dat dit een leveringsrestrictie is op AE die ik nog niet was tegengekomen.
Bij de meeste artikelen zie je eigenlijk niet eens een "Ships from ..." aanduiding.
En soms kun je kiezen voor 2-3 verzendlocaties.
In dit geval staan er de keuzes Australia, Germany, Russian Federation, Spain, United States, France en Italy.
Waarbij alle andere keuzes dan United States greyed out zijn, en als je die dan kiest, is het niet bestelbaar.
Terwijl het wel de 'Neewer Official Store from China' is.
Maar andere artikelen, van diezelfde store, zijn dan weer wel leverbaar in Nederland. (als je kiest/kunt kiezen voor Germany, France, Italy, Spain)
Kortom; heel vaag.
Maar niet getreurd; inmiddels de imitatie/alternatieve (?) uitvoering van hetzelfde artikel gevonden, goedkoper en wel leverbaar.
Het gaat er meer om dat dit een leveringsrestrictie is op AE die ik nog niet was tegengekomen.
Bij de meeste artikelen zie je eigenlijk niet eens een "Ships from ..." aanduiding.
En soms kun je kiezen voor 2-3 verzendlocaties.
In dit geval staan er de keuzes Australia, Germany, Russian Federation, Spain, United States, France en Italy.
Waarbij alle andere keuzes dan United States greyed out zijn, en als je die dan kiest, is het niet bestelbaar.
Terwijl het wel de 'Neewer Official Store from China' is.
Maar andere artikelen, van diezelfde store, zijn dan weer wel leverbaar in Nederland. (als je kiest/kunt kiezen voor Germany, France, Italy, Spain)
Kortom; heel vaag.
Maar niet getreurd; inmiddels de imitatie/alternatieve (?) uitvoering van hetzelfde artikel gevonden, goedkoper en wel leverbaar.

Is het niet gewoon iets heel simpels zoals dat het product dan gewoon niet op voorraad is op die locaties.
Overigens kun je producten vanuit een Russian Federation warehouse vaak ook niet in NL laten leveren is mijn ervaring.
Overigens kun je producten vanuit een Russian Federation warehouse vaak ook niet in NL laten leveren is mijn ervaring.
@ehtweak Misschien is het net zo'n raar probleem als het feit dat je op de Aliexpress website producten niet kunt vinden die je via de app wel kunt vinden.
Als ik bijvoorbeeld een bepaalde IP-camera ga zoeken vind die op de pc/laptop niets; maar via de app wel.
Als ik Aliexpress wil gebruiken ben ik dus veroordeeld tot het gebruiken van de app want de website is niet te gebruiken...
Als ik bijvoorbeeld een bepaalde IP-camera ga zoeken vind die op de pc/laptop niets; maar via de app wel.
Als ik Aliexpress wil gebruiken ben ik dus veroordeeld tot het gebruiken van de app want de website is niet te gebruiken...
Dat sommige producten niet naar NL worden verzonden is al jaren het geval (m.b.t. greyed out verzendoptie in eerdere discussies).
De website AliExpress is een crime:
De website AliExpress is een crime:
- met de zoekoptie kun je bepaalde producten niet vinden
- de zoekoptie vindt slechts een deel van de producten, maar niet die met de laagste prijs/prijzen.
- een productpagina bevat meerdere, verschillende producten (dus niet het zelfde product in bijvoorbeeld een andere kleur), waarvan één (vaak een accessoire of eenvoudigere uitvoering) met een lage (lok)prijs en het reguliere product, waarnaar je hebt gezocht.
- Flash-sales op de homepage kun je tegenwoordig niet meer aanschaffen tegen de geadverteerde prijs. De productpagina vermeldt vrijwel altijd een hogere prijs of de "goedkope" optie is niet bestelbaar.
- Flash-sales hebben nooit maar dan ook nooit de (aller)laagste prijs op het AE-platform. Je moet altijd zoeken naar het zelfde product en deze is altijd goedkoper te verkrijgen (incl. verzendkosten).
[ Voor 3% gewijzigd door ariekanari op 03-01-2019 14:04 ]
Verwijderd
Dat bij de flash-sales is mij ook al opgevallen: ze adverteren dan met een prijs, waarbij je niet het volledige product krijgt. Daar stoor ik mij ook enigszins aan, omdat flash sales juist een leuke manier is om nieuw spul te vinden. Wat dan hopelijk uiteindelijk ook geleverd word.... maar dat mag je hier niet bespreken, aangezien daar een apart topic voor is.
En dat is jammer, omdat het daar vaak nogal wat goedkoper is dan in China.MonkeyJohn schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:10:
Soms willen ze vanuit Duitsland, Engeland of Spanje wel naar Nederland versturen en de prijs is dan vaak nauwelijks hoger, terwijl er geen invoerrechten meer bij kunnen komen. Bij zware voorwerpen is het zelfs goedkoper dan "free shipping" vanuit China.
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Wat late reactie, maar ik heb nu 1x wat besteld met EDM, en ik heb er juist wel goede ervaring mee. 22 december besteld en vandaag geleverd. Na wat zoekwerk kunnen achterhalen dat de tracking van een GLS pakketje was (tracking op de banggood site zelf werkte niet). Dus zelfs met de feestdagen ertussen lekker snel geleverd. Het was een pakketje van rond de 30 euro, dus geen dure telefoon, maar heb verder ook niks aan belasting/inklaring hoeven betalen.FJP84 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:45:
Hoi,
Ik krijg vaak mailtjes met een inhoud als dit van AliExpress:
The seller has left feedback for your order no. 12345667890
Ik neem aan dat dat feedback is over mij maar waar kan ik dat lezen dan?
Er staan wel linkjes in om feedback over verkoper te geven, dat dan weer wel.
My orders-->Manage feedback-->Published feedbackschumi2004 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:46:
Ik krijg vaak mailtjes met een inhoud als dit van AliExpress:
Thanks wel jammer dat dat alleen via de website gaat.jobr schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 19:10:
[...]
My orders-->Manage feedback-->Published feedback
Daar kun je het alleen zien als je zelf ook feedback hebt gegeven op de items uit je order.jobr schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 19:10:
[...]
My orders-->Manage feedback-->Published feedback
Voorheen kon je het zien via My orders --> Manage feedback --> View My Feedback Profile (rechtsboven), maar daar hebben ze het tabblad weggehaald met de feedback die verkopers aan jou gaven...
Haha nooit geweten, grappig om te lezenJoen schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:17:
[...]
Daar kun je het alleen zien als je zelf ook feedback hebt gegeven op de items uit je order.
Voorheen kon je het zien via My orders --> Manage feedback --> View My Feedback Profile (rechtsboven), maar daar hebben ze het tabblad weggehaald met de feedback die verkopers aan jou gaven...
Ik zie nog steeds die nietszeggende feedback staan hoor:
Feedback I received:
Thanks good buyers,Wish you a happy shopping on Aliexpress .
Niet dat je er wat aan hebt, maar toch.
Feedback I received:
Ook als je voor die order zelf geen feedback hebt ingediend? Of was de feedback-periode al verlopen? Want in dat geval worden die van de verkopers ook zichtbaar.ehtweak schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:27:
Ik zie nog steeds die nietszeggende feedback staan hoor:
Feedback I received:
In het verleden kon je de feedback van de verkopers al bekijken nog voordat je zelf feedback had ingevuld en wanneer de feedback-periode nog niet verlopen was.
En ja... Meestal staat er niets nuttigs in die feedback van die verkopers.
[ Voor 6% gewijzigd door Joen op 10-01-2019 23:49 ]
Verwijderd
In de feedback van kopers staat meestal ook niks nuttigs: vijf sterren puur en alleen omdat ze het product ontvangen hebben
Dat is echt flink filteren in die reviews op AliExpress, want kopers geven al een beoordeling zonder het product uitgetest te hebben.

Is op de meeste websites zo...Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 00:08:
In de feedback van kopers staat meestal ook niks nuttigs: vijf sterren puur en alleen omdat ze het product ontvangen hebbenDat is echt flink filteren in die reviews op AliExpress, want kopers geven al een beoordeling zonder het product uitgetest te hebben.
1 Review over het produkt en de andere 99 over de Shipment, terwijl daar een apart gedeelte voor bestaat op sommige websites!

Heeft iemand ervaring met het kopen van Oneplus accu's op Aliexpress? Het lijkt mij sterk dat je voor 9 dollar een originele oneplus accu kan krijgen, maar misschien ben ik te sceptisch.
Ben ik ook wel benieuwd naar, ik ben ook al om me heen aan het kijken voor een nieuwe batterij voor m'n telefoon (Oneplus 3) en gelijk ook m'n speaker, die klinkt ook niet zo best meer. Die speaker zal wel prima zijn, ik twijfel tussen al die "OE new" batterijenFrostbiter schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:49:
Heeft iemand ervaring met het kopen van Oneplus accu's op Aliexpress? Het lijkt mij sterk dat je voor 9 dollar een originele oneplus accu kan krijgen, maar misschien ben ik te sceptisch.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic
Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic
Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU