[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
TomsDiner schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 23:01:
Na ruim 300 bestellingen bij Ali heb ik nu voor het eerst een mooie brief van post.nl over aangifte doen bij de douane. Gelukkig over iets relatief goedkoops (40 euro), ze hadden me veel erger te pakken kunnen hebben.

Daarbij moest ik de factuur opzoeken, en tot mijn verbazing zie ik dat diverse electronica spullen die ik rond 10 oktober besteld heb, nu opeens 10-15% duurder zijn. Zelfde artikel, zelfde leverancier. Of is het gebruikelijk dat naar 11 november toe de prijzen eerst verhoogd worden?

Voorbeeld:
[Afbeelding]

(De telefoon van 44 euro -betaald op 10 oktober- kost vandaag opeens 50 euro)
Misschien omdat je prijzen nu op dollar staan ipv. euro en 1 euro 1.14 dollar is?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
Na ruim 300 bestellingen bij Ali heb ik nu voor het eerst een mooie brief van post.nl over aangifte doen bij de douane. Gelukkig over iets relatief goedkoops (40 euro), ze hadden me veel erger te pakken kunnen hebben.

Daarbij moest ik de factuur opzoeken, en tot mijn verbazing zie ik dat diverse electronica spullen die ik rond 10 oktober besteld heb, nu opeens 10-15% duurder zijn. Zelfde artikel, zelfde leverancier. Of is het gebruikelijk dat naar 11 november toe de prijzen eerst verhoogd worden?

Voorbeeld:
[Afbeelding]

Ik zie daar een dollarprijs van $50,04 staan en dat is volgens www.wisselkoers.nl nu €43,9982. Afgerond €44,= dus. €0,12 goedkoper dan toen je bestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:25

Voorbeeld:
[Afbeelding]

Je kan de verkoper vragen om een factuur op te sturen.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:55

aawe mwan

Wat ook leuk is:

alesandro_46 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:49:
[...]
Je kan de verkoper vragen om een factuur op te sturen.
Het is veel handiger om gewoon een printje te maken van de Aliexpress pagina waar het bedrag op staat dat je betaald hebt. Dat bedrag is in euro's dus dat scheelt ook weer discussie over de te hanteren dollarkoers.
En ik denk dat dit ook is wat @TomsDiner aan het doen was, toen het prijsverschil hem opviel.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
@aawe mwan mijn ervaring is dat de verkopers snel reageren op zo'n verzoek (dag later in de mail). Ik dacht ook dat de douane om een factuur vraagt? Maar als een screenshot ook voldoende is dan is dat inderdaad efficiënter (y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-06 12:50
Joen schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 02:22:
[...]

Ik zie daar een dollarprijs van $50,04 staan en dat is volgens www.wisselkoers.nl nu €43,9982. Afgerond €44,= dus. €0,12 goedkoper dan toen je bestelde.
Douane hanteert een maandkoers.
https://www.belastingdien...r_bedrijven/wisselkoersen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Maar het ging om de prijs op AliExpress... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Joen schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:45:
[...]

Maar het ging om de prijs op AliExpress... :?
Het gaat erom of je in Euro's hebt afgerekend of in Dollars.
Bij AE kan je dit instellen.
Heb je in Euro's afgerekend, dan worden daar de kosten over berekend.
Heb je in Dollars afgerekend dan berekent je credit-maatschappij weliswaar de Euro's en evt. extra kosten, maar de douane werkt echter met een maandkoers. Deze kan ook gunstiger of slechter uitpakken.
Kijk dus even bij je orders of AE met Euro's heeft gerekend.

edit:
TomsDiner heeft in Euro's afgerekend, maar laat de aanbieding in dollars zien

[ Voor 25% gewijzigd door elinx op 26-10-2018 14:04 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-06 22:53
:$

Excuses! Ik dacht dat alles in dollars was! (En dan schrijf ik nog euro's in mijn post)

8)7

* TomsDiner gaat maar eens wat extra dingen bij Ali bestellen...
  • Leesbril
  • Euro's en Dollars voor Dummies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:25
Schiet mij even helemaal lek, maar ik krijg van Ali steeds een maintanance pagina (op de internationale site dus). Kan dus niet naar mijn orders kijken. iets bij mij, heb ik iets gemist (kan, heb net 2 weken onder een steen gelegen) of wat?

Mobiel krijg ik ook loading errors (via de app dus).
is al sinds gisteren

[ Voor 13% gewijzigd door maartend op 28-10-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik ervaar momenteel tot dusver geen problemen met de site en app van AliExpress. Ik heb wel een tijd terug dat probleem gehad. Maar goed, dat is voor nu niet zo relevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

maartend schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:56:
[...] ik krijg van Ali steeds een maintanance pagina (op de internationale site dus).
Ze zijn aan het updaten.

Vorige week stond de select coupon aanbieding wel in het winkelmandje maar niet op de productpagina's, gisteren was dat gerepareerd, vanochtend was het weer stuk en op dit moment werkt het weer wel.

Ook zijn sinds vandaag de 11.11 prijzen zichtbaar. Grappig om te zien dat sommige producten op 11.11 duurder zullen zijn dan ze nu nog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Joen schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 14:23:
Ik ervaar momenteel tot dusver geen problemen met de site en app van AliExpress. Ik heb wel een tijd terug dat probleem gehad. Maar goed, dat is voor nu niet zo relevant.
Ik heb elke keer problemen (w10 desktop), dan weer opstarten in nl taal dan weer dollar, is er geen mogelijkheid om iets "vast" te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
Hoe communiceren jullie met de Chinese verkopers?
In het Engels of in het Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

mongkut schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:36:
Engels natuurlijk, tenzij je het kan regelen via de medewerkers die actief zijn op het forum van FOK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
VdBorght schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:49:
[...]

Engels natuurlijk, tenzij je het kan regelen via de medewerkers die actief zijn op het forum van FOK
Waarom natuurlijk, ik denk dat 99% van de verkopers bij Ali geen woord Engels (misschien hello,hi) kunnen, daarom gaat (denk ik) 99% van de tekst door Google translate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

mongkut schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:06:
[...]

Waarom natuurlijk, ik denk dat 99% van de verkopers bij Ali geen woord Engels (misschien hello,hi) kunnen, daarom gaat (denk ik) 99% van de tekst door Google translate.
Stel dat dat waar is, dan nog is de keuze voor de hand liggend lijkt me.. Je wilt echt niet dat die chinezen nederlandse zinnen door google translate gaan halen. Nederlands naar Engels vertalen is al niet altijd even makkelijk, laat staan dat je het door google translate laat gebeuren en dan nog wel naar chinees

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
mongkut schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:06:
[...]

Omdat de global site in het engels is? Daarom natuurlijk? Omdat de berichten die je krijgt ook in het engels is? Daarom natuurlijk.
Omdat jij (en ik ook niet) geen Mandarijn kent en men daar zeker geen Spaans zal kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
maartend schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:21:
[...]

Omdat de global site in het engels is? Daarom natuurlijk? Omdat de berichten die je krijgt ook in het engels is? Daarom natuurlijk.
Omdat jij (en ik ook niet) geen Mandarijn kent en men daar zeker geen Spaans zal kennen?
Denk je nu werkelijk dat al die Chinezen daar Engels kunnen schrijven, zullen ze dat niet door Google translate halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Ali werkt mainpage wel, doorverwijzingen blijven lastig.

Kan bijv. nog steeds niet bij mijn orders komen.

[ Voor 115% gewijzigd door maartend op 28-10-2018 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

mongkut schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:36:
In het Engels. Want als het tot een dispute komt, is het handig dat Aliexpress medewerkers wel Engels begrijpen. Verder lopen Google Translate vertalingen altijd via het Engels, dus Nederlandse vertalingen zijn veel slechter dan Engelse vertalingen (als in: bijna niet te volgen).

Ik heb een keer met veel moeite een tekst in Chinese tekens geschreven (ik ben namelijk Chinees aan het leren), maar dan krijg je van Aliexpress een foutmelding dat dat niet is toegestaan. Dus wie weet hebben ze het afhandelen van mailtjes zelfs al uitbesteed aan het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:04
Dat vooraf betalen werkt dus niet met iDeal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Ari Gold schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:58:
Dat vooraf betalen werkt dus niet met iDeal?
Ligt eraan bij welke webshop je wilt kopen?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
aawe mwan schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:05:
[...]

In het Engels. Want als het tot een dispute komt, is het handig dat Aliexpress medewerkers wel Engels begrijpen. Verder lopen Google Translate vertalingen altijd via het Engels, dus Nederlandse vertalingen zijn veel slechter dan Engelse vertalingen (als in: bijna niet te volgen).

Ik heb een keer met veel moeite een tekst in Chinese tekens geschreven (ik ben namelijk Chinees aan het leren), maar dan krijg je van Aliexpress een foutmelding dat dat niet is toegestaan. Dus wie weet hebben ze het afhandelen van mailtjes zelfs al uitbesteed aan het buitenland.
Ik heb gisteren een lapje tekst er op gezet met een vraag in het Nederlands, ik heb netjes een goed antwoord terug gekregen in het Engels, met geen fouten.
Dus ik weet nu eigenlijk genoeg, de vraag blijft dan nog over, is de vertaling beter van Engels naar Chinees of Nederlands naar Chinees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:26

Chocoball

瞧好吧!

Contact met verkopers op Aliexpress kan gewoon in het Engels. Ik zou niks omzetten naar het Chinees omdat de vertaling vanuit het Engels of Nederlands naar het Chinees soms vreemde zinnen oplevert.

Soms gebruik ik in het contact wel pinyin zoals hallo (ni hao) en bedankt (xie xie) naar de verkoper toe wat sommigen wel waarderen. Aliexpress klantenservice doe ik alleen nog in het Engels en zonder pinyin omdat ik het idee heb dat hun klantenservice zich ook buiten China bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
mongkut schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:32:
[...]

Ik heb elke keer problemen (w10 desktop), dan weer opstarten in nl taal dan weer dollar, is er geen mogelijkheid om iets "vast" te zetten?
Bij mij schiet de taal ook nog wel eens naar een andere taal. Meestal door linkjes die gedeeld worden door anderen die op de Nederlandse versie zaten. Als je dan zoals ik de taal oo Engels zet kom je ook gelijk weer op de homepage uit ipv het product dat je graag met Engelstalige omschrijving had willen zien. Ik voeg die producten dan maar aan minn wishlist toe en ga er via die weg dan opnieuw naar toe.
Daarnaast gaat de site sporadisch zelf naar andere talen. Vooral Russisch... :?

De valuta heb ik nog nooit zien veranderen. Alleen in de wishlist staat dat standaard op US dollar, maar dat kun je niet veranderen. Verder zie ik overal netjea de door mij geselecteerde Euro.

Ik communiceer altijd in het Engels, maar je merkt bij velen toch wel dat het niet hun gebruikelijke voertaal is aangezien je vaak onzinnigr antwoorden terugkrijg die je vraag niet goed beantwoorden of slecht geschreven zinnen bevatten.

Toevallig heb ik een paar minuten voor het schrijven van deze post nog aan een verkoper geprobeerd te vragen welke producten in welke deelzending verzonden werden (ik had 3 producten met de zelfde verzendmethode en zijn toch opgesplitst in 2 deelzendingen), maar ik kreeg een screenshot terug van de gekozen verzendmethode en de trackingnummers. De begeleidende tekst was de verzendmethode en "please". Tsjah... Daar schoot ik niet echt wat mee op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:27
Wat zijn jullie ervaringen en meningen over telefoon batterijen of andere onderdelen op Chinese webshops? Ik ga voor mijn OnePlus een nieuwe batterij bestellen om te vervangen maar zit erg te twijfelen om dit bij bijv. Aliexpress of misschien toch maar bij bijv. Bol.com te doen. Maar ik heb zo het gevoel dat het bij Nederlandse webshops net zo goed fake kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-06 13:48

red bull

Keeps me awake !

blackadder91 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:45:
Wat zijn jullie ervaringen en meningen over telefoon batterijen of andere onderdelen op Chinese webshops? Ik ga voor mijn OnePlus een nieuwe batterij bestellen om te vervangen maar zit erg te twijfelen om dit bij bijv. Aliexpress of misschien toch maar bij bijv. Bol.com te doen. Maar ik heb zo het gevoel dat het bij Nederlandse webshops net zo goed fake kan zijn.
Ik doe voor batterijen mijn best om de echte te vinden, maar je kunt misschien beter zelfs van een goede andere fabrikant kopen. Goed de recensies lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

526735

526735 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 07:06:
In de AliExpress app staat er 'Verdien dor te Delen', maar als ik daar op klik staat er 'Onder constructie. Kom snel terug en geduld zal worden beloond!', terwijl ik het bij iemand anders wel heb zien werken, hoe kan dat?
Ik heb het bij AliExpress nagevraagd en zij zeggen dat het komt doordat mijn account de "Spam Registration" status heeft en hij zou het doorgeven aan het security team die het binnen 2-3 werkdagen verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-06 14:29
526735 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:11:
[...]

....zij zeggen dat het komt doordat mijn account de "Spam Registration" status heeft en hij zou het doorgeven aan het security team die het binnen 2-3 werkdagen verwerkt.
En hoe ben je daar dan weer aangekomen ? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:34
Joen schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:34:
Bij mij schiet de taal ook nog wel eens naar een andere taal. Meestal door linkjes die gedeeld worden door anderen die op de Nederlandse versie zaten. Als je dan zoals ik de taal oo Engels zet kom je ook gelijk weer op de homepage uit ipv het product dat je graag met Engelstalige omschrijving had willen zien. Ik voeg die producten dan maar aan minn wishlist toe en ga er via die weg dan opnieuw naar toe.
Daarnaast gaat de site sporadisch zelf naar andere talen. Vooral Russisch... :?
Hier een voorbeeld hoe dit is op te lossen. Kopieerde de cijfers voor de .html. Klik vervolgens op "Go to Global Site (English)" en plak de cijfers in het zoekveld. :)
tp://nl.aliexpress.com/item/Flag-of-Netherlands-4-x-6-Feet-120-x-180-cm-Dutch-Holland-Flags-And-Banners/32721038686.html?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
walterworld schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:50:
[...]

Hier een voorbeeld hoe dit is op te lossen. Kopieerde de cijfers voor de .html. Klik vervolgens op "Go to Global Site (English)" en plak de cijfers in het zoekveld. :)
tp://nl.aliexpress.com/item/Flag-of-Netherlands-4-x-6-Feet-120-x-180-cm-Dutch-Holland-Flags-And-Banners/32721038686.html?
Dat is wel een handige tip. :) Dankjewel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

526735

schumi2004 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:00:
[...]

En hoe ben je daar dan weer aangekomen ? :P
AliExpress zei maandag omdat iemand anders met hetzelfde IP adres ook een account heeft. Dat klopt ook, want een huisgenoot heeft ook een AliExpress account (maar niet die "Spam Registration" status). Overigens heb ik ook wel eens op een publiek Wi-Finetwerk naar dingen op AliExpress gekeken, maar ik weet niet of dat meetelt. Overigens heb ik nog geen e-mail gehad, terwijl maandag echt al meer dan 2-3 dagen geleden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCquatar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

DPCquatar

Kwaak

Heeft er iemand ervaring met het kopen van een camera body via ebay?

Ik snap dat het een tijdje duurt voordat hij werkelijk binnen is en dat ik moet kijken naar de review score van de verkoper.

Hoe zit het bijvoorbeeld met garantie?
Invoerrechten?

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

DPCquatar schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:45:
Op eBay niet met camera's, maar wel met overzichtelijker artikelen die minder 'garantiegevoelig' zijn.
Wel 2x een camera op Amazon.de en dat heeft nul problemen opgeleverd.

Voor zoiets kwetsbaars zou ik liever bij een gerenommeerde shop in eigen land of de EU kopen en bij een artikeldefect -zeker bij een aankoop uit het buitenland- moet je ook rekening houden met de kosten van het retour.
Amazon.de/fr/uk/it/esp bieden in vergelijk hardere garanties en ondersteuning bij eventuele conflicten.
Ik snap dat het een tijdje duurt voordat hij werkelijk binnen is en dat ik moet kijken naar de review score van de verkoper.
Dat sowieso en Google vooral de aanbieder.
Die vraag kun je beter aan de verkoper stellen, maar zelfs al geeft die 10+ jaar garantie, hoe wil je dat afdwingen als die niet thuisgeeft?? ;)
Invoerrechten?
Kijk hier eens:
Hoe bereken ik de belasting bij invoer?
Invoercalculator

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 08-11-2018 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DPCquatar schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:45:

Je hebt het dan vaak over grijze import en de meeste merken rekenen dan iets van € 50 of meer voor het afhandelen van de RMA :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 21-09-2019 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-06 20:46
Vandaag dacht ik ineens:

Goh ik heb een tijd geleden een paar sreen protectors bestelt, waar zijn die eigenlijk.
Nu bleek dat ze 20-9 al ' bezorgt' zouden zijn. (succesfully deliverd, na 1 x niet gelukt)

Maar zoals wel vaker heb ik helemaal geen briefje of iets in de bus..

Ik vermoed dus dat het pakketje weer naar een postnl punt is gegaan (jammergenoeg worden de china pakketjes naar 2 winkels in de buurt gestuurt...).

Nu staat er inmiddels confirmation time-out, dus volgens mij heb ik gewoon pecht. Het gaat ook maar om 5 euro, dus dat is te overzien.

Echter vraag ik me wel af wat ik in de toekomst het beste kan doen (buiten de status beter checken), heb je uberhaupt recht op je geld terug als er: succesfully deliverd staat?

Wat ik me ook wel eens afvraag; zou het slim zijn om voortaan met creditcard te betalen in plaats van met iDeal om dit soort situaties te voorkomen?

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Speeddragon schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:34:
Wat ik me ook wel eens afvraag; zou het slim zijn om voortaan met creditcard te betalen in plaats van met iDeal om dit soort situaties te voorkomen?
Inderdaad creditcard of PayPal!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Anoniem: 639074 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 02:17:
En dan mag je nog van geluk spreken, de kans is namelijk groot dat de importeur van het eigen land, de deur voor je neus in het slot gooit. ;)

Daarnaast gaat een fabrieksgarantie doorgaans minder ver dan de harde wettelijke garantie waar iedere nationale en/of EU-shop zich aan te houden heeft.
Zo dramatisch is het allemaal niet bij Canon/Nikon/Sigma voor zover ik weet ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-06 15:54

rg-mohwa

Phoe Hé

morgen is het 11-11 mis ik ergens het grote aanbiedingstopic of is die er dit jaar niet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
rg-mohwa schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 17:27:
morgen is het 11-11 mis ik ergens het grote aanbiedingstopic of is die er dit jaar niet ?
99% van de prijzen is eerst omhoog gegaan om vervolgens morgen een minuscule korting te geven!

Inmiddels doen er wel steeds meer NL bedrijven mee,dus ik zou zeker Pepper even in de gaten houden. Al moet je ook hier geen wonderen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-06 19:56

johnwoo

3S-GTE

Medione1210 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:13:
[...]

99% van de prijzen is eerst omhoog gegaan om vervolgens morgen een minuscule korting te geven!

Inmiddels doen er wel steeds meer NL bedrijven mee,dus ik zou zeker Pepper even in de gaten houden. Al moet je ook hier geen wonderen verwachten.
En daarbij zijn er enkele lokkertjes die volgens mij enorm fake zijn. Op gearbest vandaag al enkele flash sales met daarbij soms ook een laptop of smartphone voor 10 euro. Dan zijn er ook maar 5 of zo van beschikbaar en die duren dan ook maar 5 minuten.
Maar op het moment dat je gaat kijken wanneer de actie begint zie je die prijs nooit meer terug (zelfs niet met een sold out notice of zo, de hele actie lijkt gewoon niet meer te bestaan) terwijl stock wel gewoon blijft staan.

De rest is inderdaad maar marginaal (of helemaal niet) goedkoper. Over enkele weken is het Black Friday, ik denk dat je dan iets meer korting ziet dan bij 11.11.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Betret de 11-11 sale, in Google Chrome kan je de extensie AliTools installeren. Daarmee kan je (onder andere) de historie van de prijs zien. Zoals reeds aangegeven zie je dat het vaak eerst oploopt om op 11-11 net onder de eerder geadverteerde prijs te vallen (of nog niet eens eronder).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
alesandro_46 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 21:27:
Betret de 11-11 sale, in Google Chrome kan je de extensie AliTools installeren. Daarmee kan je (onder andere) de historie van de prijs zien. Zoals reeds aangegeven zie je dat het vaak eerst oploopt om op 11-11 net onder de eerder geadverteerde prijs te vallen (of nog niet eens eronder).
Ik heb net een aantal Orico kabeltjes besteld die nu 4 cent goedkoper zijn dan tijdens mijn vorige aankoop enkele weken geleden!
Lekker verdiend dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
@Medione1210, dat is nog eens lekker shoppen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ligt het aan mij of is het bijna niet mogelijk om op AliExpress te betalen met CC? Weet dat het 11-11 is, maar had daarvoor niet bewust mijn bestelling geplaatst. Krijg nu steeds de volgende melding:

Payment failed

Reason: System error.
Suggestion: The system is busy. Please try again.

Als het bij meer mensen niet lukt, dan laat ik het maar zitten en betaal morgen wel. Anders probeer ik het nog op een later tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Afgelopen 2 dagen geen problemen met cc betalingen op BG/AE.
Op dit moment? Geen idee...

Dat van die aanbiedingen is idd veelal een wassen neus.
Zo heb ik afgelopen week een Astrolux C8 besteld, via BG, voor net iets minder dan 18 euro. Want in de 1ste 10 dagen van november was 'ie fors afgeprijsd.
Nu, op dit moment, is het 11.11 Crazy Shopping en kost 'ie ineens ruim 26 euro!
Idd, Crazy Shopping. 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-06 20:52
Eppo © schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:08:
Ligt het aan mij of is het bijna niet mogelijk om op AliExpress te betalen met CC? Weet dat het 11-11 is, maar had daarvoor niet bewust mijn bestelling geplaatst. Krijg nu steeds de volgende melding:

Payment failed

Als het bij meer mensen niet lukt, dan laat ik het maar zitten en betaal morgen wel. Anders probeer ik het nog op een later tijdstip.
Bij mij gaat credit card wel maar bancontact gaat al een maand niet. Werkt enkel in Belgie (ik zit in Belgie maar gaat toch niet).

Heb vanmorgen 3 dingen met mastercard besteld en dat ging wel dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 22:03
alesandro_46 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 21:27:
Deze gebruik ik alweer een tijdje. Maar gisteren wilde ik ook weten of ik door Gearbest werd besodemieterd. Dus ik ontdekte AliPrice Assistant, die meerdere winkels zoals AE, GB en BG tracked.

Gearbest is gewoon lachwekkend bezig met hun dikke prijsverhogingen. Ze hebben goede deals hoor, maar je wees voorzichtig. Als je selecteert op het aantal orders op AE, dan geeft de meerderheid van de shops gewoon een heel redelijke korting.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:00
Als je weet wat je wil kopen, en je weet de prijs history zit je goed. Net zoals bij de mediamarkt btw actie heb je veel klagers. Ja de prijs gaat vaak omhoog, maar vaak ook niet. Bij de mediamarkt destijds een nexus 5 gekocht, en die was niet van te voren omhoog gegaan in prijs.

Gisteren een lading fiets shizzle gekocht, ik weet wat het normaal kost, en nu echt met goede korting kunnen kopen.

Een groot deel val het volk betaald de korting die een kleinere deel van het volk krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
Dacuuu schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:38:
Als je weet wat je wil kopen, en je weet de prijs history zit je goed. Net zoals bij de mediamarkt btw actie heb je veel klagers. Ja de prijs gaat vaak omhoog, maar vaak ook niet. Bij de mediamarkt destijds een nexus 5 gekocht, en die was niet van te voren omhoog gegaan in prijs.

Gisteren een lading fiets shizzle gekocht, ik weet wat het normaal kost, en nu echt met goede korting kunnen kopen.

Een groot deel val het volk betaald de korting die een kleinere deel van het volk krijgt..
Heb ook wel interesse in fiets spullen, zou je je aankopen willen delen? Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-06 19:17
Ik zag een tijd terug opeens bij een aliexpress item een plaatje staan dat je ook via Paypal kon betalen.

Ik gegoogled en de weinige relevante resultaten hadden het over geselecteerde shops/items, wanneer je besteld vanuit de USA, UK en nog een paar landen. Inderdaad toen ik bij een item waarbij de PP optie stond bezorgadres naar Nederland veranderde, verdween de Paypal optie.

Maar raad eens wat paypal mij gisteren mailde:

Afbeeldingslocatie: https://www.paypalobjects.com/digitalassets/c/EMEA/149303/149303_Version-1--New-markets_NL_03.png
Op Singles' Day, 11.11, ontvang je met PayPal tot 50% korting bij AliExpress.* Betaal nu ook bij AliExpress snel en gemakkelijk met PayPal en profiteer van razendscherpe prijzen op alle hightechproducten en modeartikelen van je keuze. Wat wil je nog meer?
Als ik dan op het plaatje click kom ik hier uit, dus het wordt nu wel gepromoot.

Dus hoe zit het nou, kun je u wel gewoon PP-en op AliXpress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 17:00
tomdg schreef op zondag 11 november 2018 @ 19:31:
[...]

Heb ook wel interesse in fiets spullen, zou je je aankopen willen delen? Ben benieuwd!
Een bbs02b motor. Ook interesse in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
Dacuuu schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:26:
[...]

Een bbs02b motor. Ook interesse in?
Haha nee daar niet in, dacht dat je het meer over algemene fiets spullen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
donaldk schreef op zondag 11 november 2018 @ 20:36:
Ik zag een tijd terug opeens bij een aliexpress item een plaatje staan dat je ook via Paypal kon betalen.

Ik gegoogled en de weinige relevante resultaten hadden het over geselecteerde shops/items, wanneer je besteld vanuit de USA, UK en nog een paar landen. Inderdaad toen ik bij een item waarbij de PP optie stond bezorgadres naar Nederland veranderde, verdween de Paypal optie.

Maar raad eens wat paypal mij gisteren mailde:

[Afbeelding]

[...]

Als ik dan op het plaatje click kom ik hier uit, dus het wordt nu wel gepromoot.

Dus hoe zit het nou, kun je u wel gewoon PP-en op AliXpress?
Ik heb PayPal al regelmatig gezien als betaaloptie, maar omdat het erg wispelturig bij verschillende verkopers wel/niet mogelijk is gebruik ik altijd iDeal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Joen schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:04:
[...]

Ik heb PayPal al regelmatig gezien als betaaloptie, maar omdat het erg wispelturig bij verschillende verkopers wel/niet mogelijk is gebruik ik altijd iDeal.
Alleen heb je bij iDeal geen garanties en bij PayPal dus wel. Ik betaal (bijna) altijd met Paypal.
Mocht er dan iets niet goed gaan, kan ik het claimen bij PayPal. En dat gaat bij iDeal niet; dus geld kwijt........

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
funske schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:31:
[...]

Alleen heb je bij iDeal geen garanties en bij PayPal dus wel. Ik betaal (bijna) altijd met Paypal.
Mocht er dan iets niet goed gaan, kan ik het claimen bij PayPal. En dat gaat bij iDeal niet; dus geld kwijt........
Tot dusver heb ik prima ervaringen in de gevallen waar iets mis is gegaan. Of de verkoper bood een prima oplossing of het dispuut-systeem van AliExpress bracht de juiste uitkomst. In die zin heb ik PayPal nog niet echt gemist. Nu heb ik bij PayPal de procedures voor dat soort situaties ook nog nooit hoeven aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:57

charrel

Cortisol4life..

Eppo © schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:08:

Payment failed

Hier ook, probeer het al 2 dagen met cc en Ideal, werkt beide niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Gisteren kon ik wel betalen met de app. Weet niet of het nu aan de app lag, de telefoon of dat ik het op een ander moment probeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:57

charrel

Cortisol4life..

Eppo © schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:22:
Gisteren kon ik wel betalen met de app. Weet niet of het nu aan de app lag, de telefoon of dat ik het op een ander moment probeerde.
Ik deed het met de app, deed het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
200 stks Lente Gras Plant Vetplanten planten Gras DIY bonsai Potplanten Tuin Thuis Exotische Plant Spiraal Gras Sier Bonsai

Iemand een idee of je dat kan bestellen zonder ellende met de douane? Ik twijfel.

offtopic:
Mijn vrouw had het gezien.

[ Voor 19% gewijzigd door pven op 12-11-2018 21:11 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

pven schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:44:
200 stks Lente Gras Plant Vetplanten planten Gras DIY bonsai Potplanten Tuin Thuis Exotische Plant Spiraal Gras Sier Bonsai

Iemand een idee of je dat kan bestellen zonder ellende met de douana? Ik twijfel.

offtopic:
Is mij eerder wel gelukt met zaden vanuit China. Is trouwens ook een prijs, waarvoor je ze zo zou laten vernietigen, mochten ze eruit gepikt worden.

Zaden uit china is overigens niet echt een succes. Kwaliteit is laag (oa kiemkracht). Levensvatbaarheid is ook niet zomaar iets (temperatuur, vocht, grond spelen mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:57

Iemand een idee of je dat kan bestellen zonder ellende met de douana? Ik twijfel.

offtopic:
Waarom zou je hier problemen mee kunnen krijgen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355

nero355

tumtum100 schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:47:
Waarom zou je hier problemen mee kunnen krijgen?
Dat soort zooi wordt vaak eruit gepikt in programma's zoals https://www.veronicatv.nl/programmas/border-security/ omdat je in feite een nieuw type plant/dier/insect/whatever introduceert in een klimaat/omgeving waarin het desbetreffende spul niet hoort ;)

Een flauw voorbeeld :
YouTube: Simpsons Invasive Species Clip Bart Vs Australia :*) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:29
Iemand een idee of je dat kan bestellen zonder ellende met de douana?
Ik heb wel eens zaden van de Venus vliegenval in China besteld. Kostte praktisch niks en geen problemen met de douane, maar het bleek een heel andere plant te zijn. Weggegooid geld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
grun93 schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:20:
[...]

Ik heb wel eens zaden van de Venus vliegenval in China besteld. Kostte praktisch niks en geen problemen met de douane, maar het bleek een heel andere plant te zijn. Weggegooid geld dus.
Ik heb in 2016 diverse soorten zaden gekocht bij diverse webshops op Ali. Het kostte maar een paar euro. Ik heb het met liefde opgekweekt maar alleen de Hortensia en tomaat was herkenbaar! Cactus, aardbei ,vleesetende planten....volgens mij gewoon onkruid.
Ik ontving ook maar 1 pakje zaden in originele verpakking! De rest in van die dopezakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1117353

Hoi iedereen :)
Net m'n pakketje ontvangen en wel blij mee, echter is het een ander iets dan wat k besteld had. Je had keuze tussen 2 mogelijkheden en uiteraard hebben ze mij opnieuw hetzelfde item toegestuurd wat ik voordien al had besteld bij dezelfde verkoper.

Intussen al gemeld bij de verkoper dat ik wel degelijk item x besteld heb maar item y heb ontvangen, desondanks het ook bij de product properties stond dat ik item x wou. Is er een kans dat ik m'n juiste item nog krijg? Wat denken jullie? Of wat zouden jullie doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1117353 op 13-11-2018 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Anoniem: 1117353 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:05:
Net m'n pakketje ontvangen en wel blij mee, echter is het een ander iets dan wat k besteld had. Je had keuze tussen 2 mogelijkheden en uiteraard hebben ze mij opnieuw hetzelfde item toegestuurd wat ik voordien al had besteld bij dezelfde verkoper.

Intussen al gemeld bij de verkoper dat ik wel degelijk item x besteld heb maar item y heb ontvangen, desondanks het ook bij de product properties stond dat ik item x wou. Is er een kans dat ik m'n juiste item nog krijg? Wat denken jullie? Of wat zouden jullie doen?
Waar heb je het besteld?
Als je bij AliExpress hebt besteld kun jr, als je er met de verkoper niet uitkomt, een dispute aanmaken!
Ik heb in een dergelijk geval al een paar keer mijn geld teruggekregen terwijl ik het product mocht houden.ging hier wel om heel kleine bedragen.

Als je hebt betaald met PayPa (en soms ookbij creditcard), dan heb je ook een stuk echter de deur.

Bij webshops als GB en BG moet je vaak een lange adem hebben, maar ook dan krijg je vaak wel geld terug of een nieuw produkt als het om een klein bedrag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Medione1210 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:35:
[...]

Waar heb je het besteld?
Als je bij AliExpress hebt besteld kun jr, als je er met de verkoper niet uitkomt, een dispute aanmaken!
Ik heb in een dergelijk geval al een paar keer mijn geld teruggekregen terwijl ik het product mocht houden.ging hier wel om heel kleine bedragen.

Als je hebt betaald met PayPa (en soms ookbij creditcard), dan heb je ook een stuk echter de deur.

Bij webshops als GB en BG moet je vaak een lange adem hebben, maar ook dan krijg je vaak wel geld terug of een nieuw produkt als het om een klein bedrag gaat.
Ja, bij AliExpress. En betaling was met Visa :/ Echt wel sneu, want was een totaalbedrag van €24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Anoniem: 1117353 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:33:
[...]

Ja, bij AliExpress. En betaling was met Visa :/ Echt wel sneu, want was een totaalbedrag van €24
Maak een dispute aan zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:48
Medione1210 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 23:34:
[...]

Maak een dispute aan zou ik zeggen.
Anoniem: 1117353 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:05:

Ik zou even de reactie van de verkoper afwachten. Een dispute openen is eigenlijk echt de laatste stap (op Ali) als reactie uitblijft of het niet naar tevredenheid wordt afgehandeld. Een (onnodige) dispute is killing voor een verkoper. En geef de verkoper een paar dagen de tijd om te reageren. Na paar dagen een herinnering, en als je ook daar geen reactie op krijgt, dan pas denken om een dispuut te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
TravockMD schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:52:
[...]

[...]

Ik zou even de reactie van de verkoper afwachten. Een dispute openen is eigenlijk echt de laatste stap (op Ali) als reactie uitblijft of het niet naar tevredenheid wordt afgehandeld. Een (onnodige) dispute is killing voor een verkoper. En geef de verkoper een paar dagen de tijd om te reageren. Na paar dagen een herinnering, en als je ook daar geen reactie op krijgt, dan pas denken om een dispuut te openen.
Dat is natuurlijk in principe een goed idee, maar na honderden bestellingen en daarom ook diverse kwesties met verkopers heb ik geleerd dat ze je vaak aan het lijntje houden, met rare eisen komen en je veel te lage vergoedingen voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwehandje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-05 12:56
Gisteravond een bestelling geplaatst bin gearbest voor een xiaomi notebook pro. Dit wordt m'n eerste aankoop van grote waarde vanuit China.
Voor 25euro een 'shipping insurance' afgesloten.
Ben benieuwd hoe lang het duurt. Hoop geen douana kosten te hoeven betalen.

PSN: DoubleDutchh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ouwehandje schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:19:
Gisteravond een bestelling geplaatst bin gearbest voor een xiaomi notebook pro. Dit wordt m'n eerste aankoop van grote waarde vanuit China.
Voor 25euro een 'shipping insurance' afgesloten.
Ben benieuwd hoe lang het duurt. Hoop geen douana kosten te hoeven betalen.
Als je bij de juiste shop de juiste verzendmethode hebt gekozen zal je geen douanekosten krijgen.
Heb je dat niet eerst uitgezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Iemand bekend met de shop Kent & Faith? Het lijkt alsof er een vestiging in NL moet zitten, maar bij 'About us' lijkt het toch vooral Chinees te zijn. Ook de prijs is ongeveer hetzelfde als bij AE. En er moet betaald worden met Paypal. Ik wil voorkomen dat er iets uit China gestuurd wordt en ik dan douanekosten krijg.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwehandje
Medione1210 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:22:
[...]

Als je bij de juiste shop de juiste verzendmethode hebt gekozen zal je geen douanekosten krijgen.
Heb je dat niet eerst uitgezocht?
De gekozen verzendmethode is EU priority line. Volgens gearbest gaat het pakket im de UK door de douane en wordt dan vervolgens herpakt alsof en verzonden naar NL. Hierdoor lijkt het een EU zending waardoor de kans op dat de douane het onderschept kleiner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ouwehandje schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:36:
[...]

De gekozen verzendmethode is EU priority line. Volgens gearbest gaat het pakket im de UK door de douane en wordt dan vervolgens herpakt alsof en verzonden naar NL. Hierdoor lijkt het een EU zending waardoor de kans op dat de douane het onderschept kleiner is.
GB vergoedt alleen nog eventuele douanekosten als je via een speciale link heb besteld! Heb je dat gedaan?
Zie ook http://forum.fok.nl/topic/2464257
Aangezien ze nu al een paar keer de spelregels rondom vergoeden van douanekosten hebben veranderd koop ik zelf liever bij een shop met duidelijkere regels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ouwehandje
Medione1210 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:39:
[...]

GB vergoedt alleen nog eventuele douanekosten als je via een speciale link heb besteld! Heb je dat gedaan?
Aangezien ze nu al een paar keer de spelregels rondom vergoeden van douanekosten hebben veranderd koop ik zelf liever bij een shop met duidelijkere regels.
Heb via de FOK link besteld inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Laatst online: 07:48
Medione1210 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:02:
[...]

Dat is natuurlijk in principe een goed idee, maar na honderden bestellingen en daarom ook diverse kwesties met verkopers heb ik geleerd dat ze je vaak aan het lijntje houden, met rare eisen komen en je veel te lage vergoedingen voorstellen.
Kleine 1700 bestellingen hier en bijbehorende issues, en mijn ervaring is juist dat een groot gedeelte het wel fatsoenlijk wil oplossen. De paar die niet reageren zijn zo afgestraft door uiteindelijk na een paar dagen alsnog een dispuut te openen. De welwillendheid van het proberen op te lossen en diverse berichten te sturen naar de verkoper, werken alleen maar mee met de goodwill van Ali om in je voordeel te oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterXL6
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 21:55
Ouwehandje schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:36:
[...]

Heb via de FOK link besteld inderdaad.
Zou dit ook gelden voor Belgische klanten?

Ik heb interesse in de Xiaomi Mi Pad 4, maar zoals ik het zie zou ik deze opgestuurd kunnen krijgen vanuit HK (via de fok link) voor 152.19 eur en hoef ik niet bij te betalen voor de Priority Line shipping methode die "geen douane kosten garandeert"?
Dit lijkt me een iets te goede deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
MasterXL6 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:39:
[...]

Ik heb interesse in de Xiaomi Mi Pad 4, maar zoals ik het zie zou ik deze opgestuurd kunnen krijgen vanuit HK (via de fok link) voor 152.19 eur en hoef ik niet bij te betalen voor de Priority Line shipping methode die "geen douane kosten garandeert"?
Informeer even bij GB op Fok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

[...]

De verkoper vroeg me wat ik wou. Ik zei graag m’n correct item of een mooie korting. Daarom stelde hij zelf voor om een dispute te openen en te zien wat AE zal beslissen.... beetje raar niet? Maar wss omdat hij weet dat ik moeilijk mijn gelijk ga kunnen halen bij AE... Maar, fingers crossed!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:26
MasterXL6 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:39:
[...]

Ja
Klopt
En nee

• NSG
  • Laatst online: 24-06 00:25

NSG

Je weet niks!

Anoniem: 1117353 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:52:
[...]

[...]

De verkoper vroeg me wat ik wou. Ik zei graag m’n correct item of een mooie korting. Daarom stelde hij zelf voor om een dispute te openen en te zien wat AE zal beslissen.... beetje raar niet? Maar wss omdat hij weet dat ik moeilijk mijn gelijk ga kunnen halen bij AE... Maar, fingers crossed!
Succes, mijn laatste twee disputes zijn afgesloten met een uit het niets komend voorstel "Return goods & refund", waarbij ik geen enkele mogelijkheid heb gehad om in verweer te gaan. Gezien de verzendkosten vanuit Nederland naar China, komt dit simpelweg neer op een verloren dispute.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ckBGKzu.png

NSG schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:13:
[...]

Succes, mijn laatste twee disputes zijn afgesloten met een uit het niets komend voorstel "Return goods & refund", waarbij ik geen enkele mogelijkheid heb gehad om in verweer te gaan. Gezien de verzendkosten vanuit Nederland naar China, komt dit simpelweg neer op een verloren dispute.

[Afbeelding]
Aw das jammer :( Wat was er mis met je bestelling?

Ik heb een voorstel gekregen van de verkoper: geld terug én ik mag m’n verkeerd toegezonden item houden. Snel geaccept dan maar! Ben wel benieuwd hoe zo’n refund werkt. Ik veronderstel dat Ali dit gewoon terugstort naar je rekening dan?

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:06

13art

Moderator Mobile
Bij mij loopt er nog wat via AliExpress. Moet over 6-7 werkdagen uitsluitsel krijgen.

Had voor mijn vrouw zo'n ding voor aan de sleutelhanger besteld waarmee je je sleutels terug kan vinden. Ding werkte, op 1 ding na, het maakte geen geluid wanneer dit via de app geactiveerd werd. Deed het niet, toen 1x wel, en daarna nooit meer.

Contact gehad met de verkoper en een 50% refund overeengekomen. Maar daarna niks meer. Daarna was ook de tijd voor het openen van een dispute verlopen. Contact gezocht met de helpdesk van AliExpress, op zich netjes geholpen en er zou een full refund aangevraagd worden. Ik moest alleen nog even een foto van de tracker en een filmpje opsturen als bewijs. Dit ook gedaan maar daarna niks meer gehoord. Onlangs maar weer contact gezocht waarna het weer is doorgezet.

Benieuwd of ik nu inderdaad wel uitsluitsel krijg of er straks weer zelf achteraan moet. Ik wacht rustig af.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• NSG

NSG

Je weet niks!

Anoniem: 1117353 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:30:
[...]

Aw das jammer :( Wat was er mis met je bestelling?

Ik heb een voorstel gekregen van de verkoper: geld terug én ik mag m’n verkeerd toegezonden item houden. Snel geaccept dan maar! Ben wel benieuwd hoe zo’n refund werkt. Ik veronderstel dat Ali dit gewoon terugstort naar je rekening dan?
Bij de eerste dispute die zo afliep ging het om bluetooth oordopjes die niet volgens specificaties waren o.a. geen Apt-x. De verkoper had na mij bestelling aangepast, maar daar had ik natuurlijk niks meer aan. Meer dan voldoende bewijs geleverd, maar lijkt dus niks mee gedaan te zijn door de "aliexpress judge".

Het tweede geval ging om een soort Apple lichtning naar usb converter, werkt simpelweg niet en ook hier weer heel wat bewijs aangeleverd.

Voorheen nooit issues gehad met disputes, maar blijkbaar werken er nu lui bij Aliexpress die niet helemaal begrijpen wat het kost om iets naar China te verzenden. En ja, een refund wordt gestort op de rekening waarmee je hebt betaald.

• azerty
  • Nu online
Heh.

Ik heb ook een dispute openstaan over een fototoestelletje (~16$), waarvan de verzender een bogus verzendnummer heeft ingevuld (betemming UK, nagevraagd bij de vervoerder). Staat al ruim 2 maanden op "word binnenkort afgeleverd", en nu heeft AliExpress ook besloten dat ik nog wat langer moet wachten, want het is nog steeds "onderweg" :(

Nu ja, ik heb nog een week of 2 voor ik een CC dispute ga openen als het niet opgelost geraakt daar :+

Iemand al eens een CC dispute geopend voor een AliExpress betaling? Doen ze dan iets met je account?

Edit: Extra screenshot van hun eigen pagina geüpload, en nu gelijk gekregen van AliExpress... Komt het toch nog in orde :)

[ Voor 10% gewijzigd door azerty op 17-11-2018 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
GioStyle schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:05:
Ik heb vorig jaar tientallen bestellingen gedaan voor Livolo schakelmateriaal voor de begane grond.

Nu wil ik weer gaan bestellen voor de rest van de verdiepingen. Ik zie dat er nu ook geleverd kan worden vanuit Spanje tegen een iets hogere prijs. Betekent dit dat er al invoerrechten zijn betaald en dat ik alles in 1 keer kan bestellen? Zou me enorm veel moeite schelen en zelfs nog goedkoper vanwege bulkkorting. Maar dan wil ik wel zeker weten dat er geen invoerrechten moet worden betaald.
AliExpress wordt wel keer op keer sneller, goedkoper en dus beter voor ons, de consument.

Afgelopen zondag 2 bestellingen voor schakelmateriaal (Livolo) geplaatst van €120 per stuk. Van invoerrechten is er geen sprake, want de bestellingen worden inderdaad vanuit Spanje verstuurd.

De prijzen zijn wanneer je het vanuit Spanje laat versturen iets hoger vergeleken met China, maar omdat ik geen rekening hoefde te houden met invoerrechten kon ik voor $150 bestellen, waardoor de shop $20 korting gaf. Netto ben je dan net iets goedkoper uit.

De bestellingen zijn vanochtend dus binnengekomen. Afgelopen zondag op 11/11 besteld, vandaag al in huis. Dus bezorgd in nog geen 4 werkdagen. En als bijkomend voordeel wordt het ook niet via PostNL bezorgd, maar GLS (Persoonlijke afkeur van PostNL).

Helaas hadden ze niet alles voldoende op voorraad in Spanje, dus moet binnenkort nog een derde bestelling plaatsen om de boel compleet te krijgen.

Ik ben serieus positief verrast. *O*

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:06

13art

Moderator Mobile
GioStyle schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:08:
[...]

Van invoerrechten is er geen sprake, want de bestellingen worden inderdaad vanuit Spanje verstuurd.
Hoe kan je zien of het vanuit Spanje wordt verstuurd?

Edit:
Ja kan zelf de optie spanje kiezen als dit aangeboden wordt zie ik nu.

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 15-11-2018 18:53 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:26

Chocoball

瞧好吧!

@NSG , heb jij bij Aliexpress nagevraagd onder welke reden het dispuut staat? Bij mij is ooit een dispuut afgewezen omdat bji Aliexpress stond niet ontvangen, terwijl ik foto's van het ontvangen product had. In mijn geval ging het om schade aan het ontvangen product.

Je zou nog kunnen kijken of je via de klantenservice het kunt uitleggen en een courtesy case laten openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:16

Rubman

Retarded or just overjoyed!

(jarig!)
Ik ben op zoek naar een Xiaomi android box, maar wat is nu de laatste versie?

Voor zover ik kan zien zou de mi box s als laatste zijn uitgekomen, maar wordt een beetje scheel van de vele benamingen en versies inmiddels.
mi box s

Of zouden jullie een heel andere optie kiezen als het gaat om een (android)mediaspeler voor Kodi, Netflix en dat soort zaken?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
@Rubman, er is een apart topic waarin de Mi Box besproken wordt: [Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-06 11:25

ComputerHoed

Electronica <3

Rubman schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 07:01:
Ik ben op zoek naar een Xiaomi android box, maar wat is nu de laatste versie?

Voor zover ik kan zien zou de mi box s als laatste zijn uitgekomen, maar wordt een beetje scheel van de vele benamingen en versies inmiddels.
mi box s

Of zouden jullie een heel andere optie kiezen als het gaat om een (android)mediaspeler voor Kodi, Netflix en dat soort zaken?
MeCool Pro L is beter dan de Xiaomi. Ik heb ze beiden (of nouja, had) en de Xiaomi heb ik weggedaan

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:16

Rubman

Retarded or just overjoyed!

(jarig!)
Die MeCool ziet er wel goed uit, alleen heeft die geen spdif aansluiting voor zover ik zie wat helaas wel een vereiste is gezien mijn versterker geen HDMI heeft en het met spdif moet doen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-06 14:29
ComputerHoed schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 13:46:
[...]

MeCool Pro L is beter dan de Xiaomi. Ik heb ze beiden (of nouja, had) en de Xiaomi heb ik weggedaan
Interresant maar wellicht een beetje overkill voor op een slaapkamer maar toch bedankt voor de tip. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Chocoball schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:01:
@NSG , heb jij bij Aliexpress nagevraagd onder welke reden het dispuut staat? Bij mij is ooit een dispuut afgewezen omdat bji Aliexpress stond niet ontvangen, terwijl ik foto's van het ontvangen product had. In mijn geval ging het om schade aan het ontvangen product.

Je zou nog kunnen kijken of je via de klantenservice het kunt uitleggen en een courtesy case laten openen.
Bij de in-ears ziet het er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HREoYl2.png

En bij de Apple lichtning naar usb converter:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i0Q0wcN.png

Ik heb destijds voor de in-ears direct contact gezocht met de klantenservice. Daar werd mij verteld dat ik moest wachten tot de tijd die ik kreeg om het terug te sturen verliep. Daarna zou ik weer een dispute kunnen openen. Niet dus.. Verder geen tijd meer aan besteed.

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-06 18:36
Medione1210 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:39:
[...]

Dus als ik bijvoorbeeld via deze link https://www.gearbest.com/laptops/pp_009665064233.html bestel hoef ik geen douanekosten te betalen? Dit deel (lkid=12886141) zorgt daar dus voor als ik het goed begrijp?

(Mogelijke) referral verwijderd.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 22-11-2018 15:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Frostbiter schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:11:
[...]

Dus als ik bijvoorbeeld via deze link https://www.gearbest.com/laptops/pp_009665064233.html bestel hoef ik geen douanekosten te betalen? Dit deel (lkid=12886141) zorgt daar dus voor als ik het goed begrijp?
Zou kunnen, maar het is gewoon een affiliate-link afaik. Ik heb er nl zelf ook zo één.
Zou kunnen dat ze alles wat op die link binnenkomt checken en douanekosten-vrij proberen te verzenden, maar ik heb er een hard hoofd in.

[ Voor 15% gewijzigd door Yorinn op 22-11-2018 15:30 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Pagina: 1 ... 18 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic

Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU