[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 18:52

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2018 @ 18:25:
Nu, of het ooit verstuurd zal worden dat is de vraag. als nieuweling bij ae heb ik ook totaal geen verstand van [...] , dus ik vermoed dat [...] . Hij heeft nu nog een dag of 3 en dan wordt de bestelling automatisch geannuleerd. Ik kan wel de verwerkingsperiode verlengen. Doe ik dat best zo snel als mogelijk of kan in wachten tot de spreekwoordelijke laatste minuut om dit te doen?
Hangt er vooral van af of je het product nog wilt hebben, of niet.

Het best is om in gesprek te blijven met de verkoper, zodat je weet wat de reden is dat hij/zij niets verstuurt en of hij/zij daadwerkelijk nog wel iets zal gaan versturen.

Ik heb wel eens vrijwillig een paar weken gewacht omdat sommige onderdelen niet leverbaar waren.

Ik heb pas ook meegemaakt dat de verkoper gewoon zei helemaal niet van plan te zijn om iets op te sturen, maar dat hij wel een nep trackingcode aanmaakte omdat de straf daarvoor blijkbaar lager is dan het laten aflopen van die automatische annulering. Na 10 dagen moest ik een dispute starten en dat is toen binnen een dag goedgekeurd. Maar als je in zo'n geval niet in communicatie bent met de verkoper, moet je maanden wachten tot je je geld terug kunt vragen (en hetzelfde ding ergens anders kunt bestellen).

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

aawe mwan schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:26:
[...]

Het best is om in gesprek te blijven met de verkoper, zodat je weet wat de reden is dat hij/zij niets verstuurt en of hij/zij daadwerkelijk nog wel iets zal gaan versturen.
Op dit moment zou ik gewoon contact opnemen met de verkoper.

Vorige week is zuid China aardig geraakt door een supertyphoon. Ze zijn nog steeds aan het opruimen. Dus het is nogal logisch dat er vertraging is in zowel productie als distributie.
(en het was afgelopen weekend vakantie in China + de volgende supertyphoon komt er al weer aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de nuttige reacties iedereen! :)
Ik heb, op jullie advies, de verkoper aangesproken en net voor de "deadline" werd het verstuurd (vandaag dus :D). Wel grappig hoe de verkopers op AE je aanspreken: my dear friend etc :') haha! Ik kijk naar uit naar mijn pakketje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Kenzi schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 05:21:
[...]

Op dit moment zou ik gewoon contact opnemen met de verkoper.

Vorige week is zuid China aardig geraakt door een supertyphoon. Ze zijn nog steeds aan het opruimen. Dus het is nogal logisch dat er vertraging is in zowel productie als distributie.
(en het was afgelopen weekend vakantie in China + de volgende supertyphoon komt er al weer aan)
Dat verklaart een hoop, niet eens bij stil gestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Volgens mij een nieuw topspeakertje van Blitzwolf.
Het is dat ik nog de Blitzwolf F4 heb liggen, maar ik ben enorm hard aan het twijfelen (ook omdat ik nooit meer de prijs van de Blitzwolf F4 heb weten lager te liggen dan na zijn pre-order periode).
Afbeeldingslocatie: https://img.staticbg.com/thumb/large/oaupload/banggood/images/0B/40/0f9396ea-bafa-462c-b270-3c09d04ee393.jpg
https://www.banggood.com/...in-Speaker-p-1345185.html?

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 10:15
1975Mark30 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:59:
[...]

Ik wacht nog steeds op een Banggood bestelling welke 23 augustus verstuurd is. Ben veel sneller van ze gewend...
Vandaag ontvangen.... :)

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:06
Er kwam even geleden een aantrekkelijke prijs voorbij voor de Xiaomi 20k powerbank. Die heb ik toen besteld bij Light in the box.

13 september bericht gehad van verzending (de dag daarvoor besteld)
Nu kijk ik dagelijks eigenlijk wel hoe het er voor staat, maar het loopt niet echt soepel. Volgens de tracker (zie onderstaand) is het nog steeds niet echt op weg hier naartoe. Hoe zit dat bij andere mensen die de powerbank hebben besteld?

2018-09-19 23:19
The item is ready for shipment

2018-09-19 23:18
The item is pre-advised

2018-09-13 12:39
The Item is at the shippers warehouse

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:33
Hier hetzelfde 😪
Sibrand schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:57:
Er kwam even geleden een aantrekkelijke prijs voorbij voor de Xiaomi 20k powerbank. Die heb ik toen besteld bij Light in the box.

13 september bericht gehad van verzending (de dag daarvoor besteld)
Nu kijk ik dagelijks eigenlijk wel hoe het er voor staat, maar het loopt niet echt soepel. Volgens de tracker (zie onderstaand) is het nog steeds niet echt op weg hier naartoe. Hoe zit dat bij andere mensen die de powerbank hebben besteld?

2018-09-19 23:19
The item is ready for shipment

2018-09-19 23:18
The item is pre-advised

2018-09-13 12:39
The Item is at the shippers warehouse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:56

Chocoball

瞧好吧!

Gezien het eerdere bericht van @Kenzi is er misschien rond die periode (13/9 - 17/9) niet verzonden doordat een typhoon onderweg was naar de Filipijnen, Hong Kong en China.

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:06
Chocoball schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:14:
Gezien het eerdere bericht van @Kenzi is er misschien rond die periode (13/9 - 17/9) niet verzonden doordat een typhoon onderweg was naar de Filipijnen, Hong Kong en China.
:Facepalm:
Ik heb dat bericht notabene gisteravond nog gelezen... Denk dat mijn geest toen al in slaapstand stond.
Inderdaad, rond de besteldatum was de Typhoon aan het huishouden. Excuses en bedankt!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik had die powerbank eerder gemist.

https://www.lightinthebox...e-3-0-white_p6788187.html

Hij is nu €12,45 maar er komt wel €8,25 verzendkosten bij (6-12 werkdagen met tracking). Komt het op €20,70 uit en met €0,61 shipping insurance, wat voor die prijs misschien niet zo gek is, op €21,31. Nog steeds een heel nette prijs en lekker net onder de €22. :)

Ik kan geen andere verzendmethode kiezen lijkt het of heeft iemand nog een gouden tip?

Wordt ie eigenlijk verpakt zodat ie door de brievenbus past of wordt het een belbestelling?

Oh, en hebben ze er toevallig nog een mooi passend beschermhoesje voor?

[ Voor 5% gewijzigd door CaptJackSparrow op 26-09-2018 12:53 ]

• Chocoball
  • Laatst online: 09:56

Chocoball

瞧好吧!

CaptJackSparrow schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:46:
Oh, en hebben ze er toevallig nog een mooi passend beschermhoesje voor?
Xiaomi levert er geen siliconen hoesjes voor maar o.a. op Aliexpress zijn er niet officiële hoesjes. Heb daar ook een goede gevonden voor mijn Xiaomi 2 20.000mAh power bank maar dit is een 2C versie en heeft andere afmetingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandyX
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-04-2023
Chocoball schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:33:
[...]

Xiaomi levert er geen siliconen hoesjes voor maar o.a. op Aliexpress zijn er niet officiële hoesjes. Heb daar ook een goede gevonden voor mijn Xiaomi 2 20.000mAh power bank maar dit is een 2C versie en heeft andere afmetingen.
Heb deze besteld en past perfect

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.66834c4dCTGHs1

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
CaptJackSparrow schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:46:
Ik had die powerbank eerder gemist.

https://www.lightinthebox...e-3-0-white_p6788187.html

Hij is nu €12,45 maar er komt wel €8,25 verzendkosten bij (6-12 werkdagen met tracking). Komt het op €20,70 uit en met €0,61 shipping insurance, wat voor die prijs misschien niet zo gek is, op €21,31. Nog steeds een heel nette prijs en lekker net onder de €22. :)

Ik kan geen andere verzendmethode kiezen lijkt het of heeft iemand nog een gouden tip?
Even lezen vanaf hier. er lijkt geen gouden tip te zijn, alleen 'geluk'.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 20:33
Nou, het discussiëren met Banggood schiet niet op:
Could you please wait for 11 days?

Or when the tracking information shows "it was returned to sender", you can contact us again.

All items being sold at Banggood are guaranteed to be delivered to buyers within 60 days (90 days for Brazil, Ecuador, Venezuela, Argentina, Bolivia, Peru and South Africa). And all orders shipped from the US, EU, FR, and AU warehouse are guaranteed to be delivered within 30 days ( 45 days for orders shipped to Brazil and Mexico ).
Al hebben ze natuurlijk wel gelijk, maar de tracking geeft toch duidelijk aan dat ik het niet krijg. Inmiddels maar Paypal ingeschakeld, misschien dat die er wat druk achter kunnen zetten.

Een ander pakket wat ook niet is aangekomen heeft eenzelfde discussie, al is die later besteld. Deze laat ik nog maar even rusten dan.

EDIT 29/9: Vandaag bericht van Paypal, ik krijg het volledige bedrag terug _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door vuurtjih op 29-09-2018 10:45 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voorzichtig bij bestelling via eGlobalCentral

Vijf weken geleden plaatste ik een bestelling (Nokia 8 phone) bij eGlobalCentral, met directe betaling via VISA. Onmiddellijk kwam een orderbevestiging, en een dag later kreeg ik al een melding dat de bestelling 'momenteel wordt verpakt'. Door die mededeling blokkeert eGlobal feitelijk direct de mogelijkheid om de bestelling nog kosteloos te annuleren. Twee dagen later de melding dat het pakket aan mijn adres is verstuurd. Daarna ook van DHL een melding dat er elektronische een opdracht was ontvangen.

Vervolgens gebeurde er niets meer. Via Tracking en Tracing geen nadere info. Na twee weken wachten neem ik (via email) contact op met eGlobal. Daar wijst men naar DHL voor naspeuring, en het zou 14 dagen kunnen duren voor er uitsluitsel is. Ook die periode is inmiddels alweer ruim overschreden. eGlobal wil geld niet storneren en meldt slechts verontschuldigingen voor de onaangenaamheden etc.

Al met al is denk ik dat hier een waarschuwing op z'n plaats tegen de gehele gang van zaken bij eGlobalCentral. Men kan de beloftes en eigen levercondities niet waarmaken. Opvallend is bijvoorbeeld dat bij ieder bezoek aan de website altijd een bericht komt dat vanwege grote belangstelling men even geduld moet hebben voor toegang. Flauwekul natuurlijk.

Een negatieve beoordeling die ik op de website van eGlobal plaatste, was heel snel weer verdwenen.
Vandaar dus nu ook hier.

Modbreak:Hier kan je de volgende keer gewoon de Shopreviews voor gebruiken, sinds ze daar ook gewoon tussen staan. https://tweakers.net/shop...tral-nederland/overzicht/

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 02-10-2018 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:04:

Vijf weken geleden plaatste ik een bestelling (Nokia 8 phone) bij eGlobalCentral, met directe betaling via VISA. Onmiddellijk kwam een orderbevestiging, en een dag later kreeg ik al een melding dat de bestelling 'momenteel wordt verpakt'. Door die mededeling blokkeert eGlobal feitelijk direct de mogelijkheid om de bestelling nog kosteloos te annuleren. Twee dagen later de melding dat het pakket aan mijn adres is verstuurd. Daarna ook van DHL een melding dat er elektronische een opdracht was ontvangen.

Vervolgens gebeurde er niets meer. Via Tracking en Tracing geen nadere info. Na twee weken wachten neem ik (via email) contact op met eGlobal. Daar wijst men naar DHL voor naspeuring, en het zou 14 dagen kunnen duren voor er uitsluitsel is. Ook die periode is inmiddels alweer ruim overschreden. eGlobal wil geld niet storneren en meldt slechts verontschuldigingen voor de onaangenaamheden etc.

Al met al is denk ik dat hier een waarschuwing op z'n plaats tegen de gehele gang van zaken bij eGlobalCentral. Men kan de beloftes en eigen levercondities niet waarmaken. Opvallend is bijvoorbeeld dat bij ieder bezoek aan de website altijd een bericht komt dat vanwege grote belangstelling men even geduld moet hebben voor toegang. Flauwekul natuurlijk.

Een negatieve beoordeling die ik op de website van eGlobal plaatste, was heel snel weer verdwenen.
Vandaar dus nu ook hier.
Ik heb er zelf al 3x probeemloos iets besteld, maar ik kan geluk gehad hebben natuurlijk.
Die melding bij het openen van de pagina viel mij ook al op. Lijkt me ook onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Laatst online: 01:06
Verwijderd schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:04:

Vandaar dus nu ook hier.
Waarom is het vreemd dat nadat je een bestelling plaatst deze verwerkt wordt, en dat zodra deze in het verwerkingsproces zit deze niet meer geanulleerd kan worden? Het is toch juist service dat ze hem zo snel mogelijk bij je aan de deur willen krijgen?

Ten tweede, was de termijn van twee weken van DHL? En wat zei DHL? Het is begrijpelijk dat eGlobal na het op de bus doen niet zo veel meer kan doen dan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMonkey schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:27:
[...]

Waarom is het vreemd dat nadat je een bestelling plaatst deze verwerkt wordt, en dat zodra deze in het verwerkingsproces zit deze niet meer geannuleerd kan worden? Het is toch juist service dat ze hem zo snel mogelijk bij je aan de deur willen krijgen?

Ten tweede, was de termijn van twee weken van DHL? En wat zei DHL? Het is begrijpelijk dat eGlobal na het op de bus doen niet zo veel meer kan doen dan wachten.
Je hebt helemaal gelijk dat de bestelling zo spoedig mogelijk verwerkt moet worden. Ik betwijfel (zonder duidelijk bewijs) echter of er daadwerkelijk direct iets is verpakt of dat dit gewoon een standaard bericht was. Dit ook in het licht van de administratieve 'order-aankondiging' richting DHL.

Mijn twijfel aan de zorgvuldigheid door eGlobal kwam al onmiddellijk na mijn bestelling toen ik twee identieke orderbevestigingen kreeg. Bij navraag werd bevestigd dat het wel om één order gaat.

DHL zei feitelijk niets. Hun beantwoording wordt geheel automatisch gestandaardiseerd 'machinaal' gedaan. Daarin wordt verwezen naar de opdrachtgever (i.c. eGlobal). eGlobal antwoordde per mail aan mij dat zij een onderzoek laten instellen door DHL, en dat we daarvoor tot 14 dagen tijd moeten gunnen. Da's inmiddels ook alweer drie weken geleden (en niet te vergeten, via VISA is ook allang 266 euro afgeschreven).

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:54:
[...]

Je hebt helemaal gelijk dat de bestelling zo spoedig mogelijk verwerkt moet worden. Ik betwijfel (zonder duidelijk bewijs) echter of er daadwerkelijk direct iets is verpakt of dat dit gewoon een standaard bericht was. Dit ook in het licht van de administratieve 'order-aankondiging' richting DHL.

Mijn twijfel aan de zorgvuldigheid door eGlobal kwam al onmiddellijk na mijn bestelling toen ik twee identieke orderbevestigingen kreeg. Bij navraag werd bevestigd dat het wel om één order gaat.

DHL zei feitelijk niets. Hun beantwoording wordt geheel automatisch gestandaardiseerd 'machinaal' gedaan. Daarin wordt verwezen naar de opdrachtgever (i.c. eGlobal). eGlobal antwoordde per mail aan mij dat zij een onderzoek laten instellen door DHL, en dat we daarvoor tot 14 dagen tijd moeten gunnen. Da's inmiddels ook alweer drie weken geleden (en niet te vergeten, via VISA is ook allang 266 euro afgeschreven).

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen.
Kun je niet bij VISA terug claimen op verdenking van frauduleus handelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:38:
[...]

Kun je niet bij VISA terug claimen op verdenking van frauduleus handelen?
Daarover heb ik inderdaad contact gehad met mijn bank, en dat zal waarschijnlijk geen probleem zijn. Zij stellen daarbij als min of meer voorwaarde dat ik de tegenpartij (in dit geval eGlobal) drie maal moet hebben gevraagd om afwikkeling.

Voor de zekerheid heb ik vervolgens ook even navraag gedaan via rechtsbijstandsverzekering. Een jurist vond dat zelf terug laten boeken geen goed idee omdat je dan kans loopt op administratieve chaos, en aanmaningen vanuit de andere partij. Beter is het om de formele (juridische) weg te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 17:30
Ik lees dat het nu herfstfestival is in China weet iemand hoelang dat duurt ?

Volgens mij is heel China nu vrij ik zie namelijk geen enkele beweging bij al mijn Ali bestellingen :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
diquan2001 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 07:48:
Ik lees dat het nu herfstfestival is in China weet iemand hoelang dat duurt ?

Volgens mij is heel China nu vrij ik zie namelijk geen enkele beweging bij al mijn Ali bestellingen :-)
Uit het levertijden topic:
Kenzi schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:38:
[...]

Het is vakantie in China. 1 Oktober = National Day, mensen hebben tot 7 oktober vakantie. :|
Dus ja, dingen kunnen nu wat langer duren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• diquan2001
Vandaag binnengekomen .

De lightinthebox Mi 20000mAh powerbank .

En tegen mijn verwachtingen in is het wel een orgineel :)

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2e516s0.jpg
Eentje schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:33:
[...]

je kunt online ook simpel zien of het een originele is of niet
https://www.mi.com/en/verify/#/en/tab/imei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:06
Verwijderd schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:47:
[...]

Daarover heb ik inderdaad contact gehad met mijn bank, en dat zal waarschijnlijk geen probleem zijn. Zij stellen daarbij als min of meer voorwaarde dat ik de tegenpartij (in dit geval eGlobal) drie maal moet hebben gevraagd om afwikkeling.

Voor de zekerheid heb ik vervolgens ook even navraag gedaan via rechtsbijstandsverzekering. Een jurist vond dat zelf terug laten boeken geen goed idee omdat je dan kans loopt op administratieve chaos, en aanmaningen vanuit de andere partij. Beter is het om de formele (juridische) weg te volgen.
Ik snap dat de jurist voorstelt om de juridische weg te volgen, anders heeft hij niets te doen.
Ik zou in dit geval nog even afwachten, dit soort dingen gebeuren soms bij bestellen in China. Als het toch niets wordt dan gewoon terugboeken via cc.
Ik heb in ieder geval een aantal jaren tevreden een bestelling gedaan bij deze partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Laatst online: 11-09 21:30
Ik heb ook pakketjes welke waren geannuleerd door douane maar zijn aangekomen.
En andere pakketjes hangen al een maand op shipped.

Maar waar ik echt op wacht is de blitzwolf bw-sdb2 die vandaag is aangekomen in NL en dus misschien al morgen hier is.
Kijk er echt ontzettend naar uit!

Op internet zijn er nog steeds geen recensies van. Had die echt wel al verwacht.
De release heeft best een tijdje geduurd vind ik.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 21:16
Het ging lange tijd goed, maar gisteren toch weer een pakketje gekregen waar ze zo te zien het verkeerde in hebben gedaan. In plaats van 4 sleutelhangers kreeg ik..... 4 siliconen menstruatiecup achtige dingen! Beetje bijzonder...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
blackadder91 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:57:
Het ging lange tijd goed, maar gisteren toch weer een pakketje gekregen waar ze zo te zien het verkeerde in hebben gedaan. In plaats van 4 sleutelhangers kreeg ik..... 4 siliconen menstruatiecup achtige dingen! Beetje bijzonder...
Wel met ergens een oogje om een keyring door te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 11:40
alaintje schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 18:49:
Ik heb ook pakketjes welke waren geannuleerd door douane maar zijn aangekomen.
En andere pakketjes hangen al een maand op shipped.

Maar waar ik echt op wacht is de blitzwolf bw-sdb2 die vandaag is aangekomen in NL en dus misschien al morgen hier is.
Kijk er echt ontzettend naar uit!

Op internet zijn er nog steeds geen recensies van. Had die echt wel al verwacht.
De release heeft best een tijdje geduurd vind ik.
Ben ook best wel benieuwd! Hoop dat je een review wil maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Call of Duty schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:11:
[...]

Ben ook best wel benieuwd! Hoop dat je een review wil maken :)
Hij is 2 keer geprobeerd bij mij te bezorgen, maar er is natuurlijk niemand thuis overdag.
Ik kan hem misschien vandaag nog ophalen bij het postkantoor, maar heb geen tijd voor een review deze week/komende week.
Ik post wel mijn mening en bevindingen hier in dit topic uiteraard. (p.s. ik heb de subwoofer er _niet_ bij).

Edit:/ tuurlijk. Pakket is vandaag niet bezorgd bij het ophaalpunt maar terug gegaan naar het distributiecentrum, man man man.

[ Voor 11% gewijzigd door alaintje op 05-10-2018 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik koop wel eens wat op Aliexpress. Dat verkopers vragen om een 5-sterren beoordeling is al lang standaard, maar nu vroeg een verkoper me ook om een eigen foto te uploaden bij de beoordeling.

Is dat echt een ding tegenwoordig, dat je bij een "goede" beoordeling een foto moet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 11:07
aawe mwan schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:28:
Ik koop wel eens wat op Aliexpress. Dat verkopers vragen om een 5-sterren beoordeling is al lang standaard, maar nu vroeg een verkoper me ook om een eigen foto te uploaden bij de beoordeling.

Is dat echt een ding tegenwoordig, dat je bij een "goede" beoordeling een foto moet maken?
Ik koop wel vaker dan "wel eens" wat op Ali maar ik ga echt van-zijn-lang-zal-ze-leven niet elke keer een foto maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Bij dingen waar al veel reviews met foto's bij zitten doe ik dat niet altijd, bij dingen waarbij er (bijna) geen foto's zitten doe ik het eerder. Voornamelijk omdat ik het zelf ook fijn vind om van tevoren te kunnen zien hoe een product zich 'IRL' verhoudt tot de productpagina foto's en je anderen dan dus ook een idee geeft van wat ze in handen kunnen gaan krijgen en de manier hoe iets verzonden wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door MonkeyJohn op 07-10-2018 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

MonkeyJohn schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 12:26:
Bij dingen waar al veel reviews met foto's bij zitten doe ik dat niet altijd, bij dingen waarbij er (bijna) geen foto's zitten doe ik het eerder.
Zoiets had ik ook; ik zie het nut niet van weer een extra foto van een ingepakt / uitgepakt product.

Het valt me nu op dat je als sortering van feedback kunt kiezen tussen "Sort by default" en "Sort by latest". Het is me niet helemaal duidelijk hoe het systeem werkt als je kiest voor "default", maar het gevolg is wel dat er vaak oudere reviews met foto komen te staan boven mijn recente feedback zonder foto.

Ik heb gisteren feedback met foto geupload, maar deze foto "telt" blijkbaar (nog?) niet: hij wordt niet meegeteld in de "With Pictures" teller boven de feedback en is nu al naar de 2e pagina geschoven. Van de feedback die wel op pagina 1 mag blijven staan, heeft bijna de helft foto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alaintje
*knip* Hier kan je beter een "echte" productreview voor maken, dan hier te posten, gezien het een lange wall-of-text is. Gezien het product nog niet is toegevoegd aan de PW, kan je dit doen via https://tweakers.net/pricewatch/addproduct/. Ben je nu je volledige review-tekst kwijt, kan je me altijd per DM om een kopietje vragen.

[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 07-10-2018 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 09:58
Ik heb vorig jaar tientallen bestellingen gedaan voor Livolo schakelmateriaal voor de begane grond.

Nu wil ik weer gaan bestellen voor de rest van de verdiepingen. Ik zie dat er nu ook geleverd kan worden vanuit Spanje tegen een iets hogere prijs. Betekent dit dat er al invoerrechten zijn betaald en dat ik alles in 1 keer kan bestellen? Zou me enorm veel moeite schelen en zelfs nog goedkoper vanwege bulkkorting. Maar dan wil ik wel zeker weten dat er geen invoerrechten moet worden betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

GioStyle schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:05:
Ik heb vorig jaar tientallen bestellingen gedaan voor Livolo schakelmateriaal voor de begane grond.

Nu wil ik weer gaan bestellen voor de rest van de verdiepingen. Ik zie dat er nu ook geleverd kan worden vanuit Spanje tegen een iets hogere prijs. Betekent dit dat er al invoerrechten zijn betaald en dat ik alles in 1 keer kan bestellen? Zou me enorm veel moeite schelen en zelfs nog goedkoper vanwege bulkkorting. Maar dan wil ik wel zeker weten dat er geen invoerrechten moet worden betaald.
Invoerrechten worden achteraf betaald, dus ga er maar niet van uit...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:02
Wildfire schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:11:
[...]

Invoerrechten worden achteraf betaald, dus ga er maar niet van uit...
Onzin, ze komen uit Spanje en dus zijn er in Spanje al invoerrechten betaald. Spanje is onderdeel van de EU en dus mag je zonder extra invoerrechten het product invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik zie dat er nu ook geleverd kan worden vanuit Spanje tegen een iets hogere prijs. Betekent dit dat er al invoerrechten zijn betaald en dat ik alles in 1 keer kan bestellen?
Voor bestellingen die worden geleverd uit EU landen hoef je geen invoerrechten te betalen.
Als het goed is, dan is de Spaanse BTW bij de prijs inbegrepen.

Ik zou wel voor de zekerheid eerst voorzichtig even aan de verkoper vragen of hij ook aan Nederlanders wil leveren tegen Spaanse prijzen; ik heb wel eens meegemaakt dat dat een probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de AliExpress app staat er 'Verdien dor te Delen', maar als ik daar op klik staat er 'Onder constructie. Kom snel terug en geduld zal worden beloond!', terwijl ik het bij iemand anders wel heb zien werken, hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Verwijderd schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 07:06:
In de AliExpress app staat er 'Verdien dor te Delen', maar als ik daar op klik staat er 'Onder constructie. Kom snel terug en geduld zal worden beloond!', terwijl ik het bij iemand anders wel heb zien werken, hoe kan dat?
Het even gekeken en hier werkt het inderdaad wel. Taal staat trouwens bij mij op Engels. Misschien maakt dat iets uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Hier werkt het ook gewoon.
Via de app taal op Nederland.

Vraag me wel af hoeveel je moet delen om een beetje €€ eruit te halen.
Medione1210 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 07:57:
[...]

Het even gekeken en hier werkt het inderdaad wel. Taal staat trouwens bij mij op Engels. Misschien maakt dat iets uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30
Rik. schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:27:
[...]

Onzin, ze komen uit Spanje en dus zijn er in Spanje al invoerrechten betaald. Spanje is onderdeel van de EU en dus mag je zonder extra invoerrechten het product invoeren.
Ik heb al diverse malen gezien dat diverse producten niet geleverd worden vanuit Spanje via AE via de leverancier. :( Zoals een Comfast CF-WR750ACV2, geen probleem vanuit magazijn Duitsland. Bij amazon (de, fr, it, es, co.uk) ook wel regelmatig, bepaalde A-merken, worden ook niet verstuurd naar Nederland, terwijl er wel vrij verkeer van goederen is binnen Europa, zo krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

diquan2001 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 08:13:
Hier werkt het ook gewoon.
Via de app taal op Nederland.

Vraag me wel af hoeveel je moet delen om een beetje €€ eruit te halen.

[...]
Ik heb al geprobeerd de app opnieuw te installeren, taal te veranderen, etc, maar toch werkt het niet. Ik heb wel gewoon de laatste update. Eerst zie ik hem wel een fractie van een seconde die pagina laden, maar dan komt daar opeens alleen 'Onder constructie…' te staan. Ik denk ook niet dat je er snel €€ aan verdient hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

aawe mwan schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:17:
[...]

Zoiets had ik ook; ik zie het nut niet van weer een extra foto van een ingepakt / uitgepakt product.
Vooral kleding valt me op, dan posten ze een foto van de verpakking en van het kledingstuk op een hoopje. No shit, daar word ik wijzer van 8)7
Het is soms wel handig omdat ze bij sommige kleding (vooral ondergoed) echt iets anders opsturen dan geadverteerd. Ik had dat dus onlangs (bij Wish), en toen zag ik later in de reviews dat ik niet de enige was. Ik heb een klacht ingediend en binnen een uur reactie dat ik mijn geld terug kreeg. netjes!
Dus, vanaf nu eerst de foto's bij gebruikersreviews checken.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Modbreak:Mag ik iedereen er nogmaals aan herinneren dat alles wat met verzending en/of levertijden te maken heeft tegenwoordig in China-shopping levertijdentopic mag. Ik heb een reactie die daarover ging die kant op verplaatst.

[ Voor 10% gewijzigd door Yorinn op 09-10-2018 20:10 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJ_V
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-09 21:32
Hebben mensen ervaring met het terug sturen van een defect product naar Perfection Technology (via AliExpress)? Onze Xiaomi Mi Vacuum werkt namelijk niet (mogelijk batterij probleem). Zit er niet op te wachten om zelf de €64 aan shipping richting China te betalen als deze niet wordt vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Nu ben ik al een tijd fan van Blitzwolf producten, waaronder speakers, kabels en laders. Maar ik kan maar niet wennen aan (sterker nog, ik erger me eraan) het blauwe LEDje in de USB chargers zoals deze. In de slaapkamer vind ik ze met name irritant, maar in de woonkamer ook, ik heb het lichtje gewoon niet nodig.

Ik heb veel gekeken in de reviews van Blitzwolf chargers maar het lijkt erop dat ze allemaal dat blauwe LEDje ingebouwd hebben, of heeft iemand een andere ervaring? Of anders een tip voor een kwalitatief gelijkwaardige lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:41
Majesty schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:29:
Nu ben ik al een tijd fan van Blitzwolf producten, waaronder speakers, kabels en laders. Maar ik kan maar niet wennen aan (sterker nog, ik erger me eraan) het blauwe LEDje in de USB chargers zoals deze. In de slaapkamer vind ik ze met name irritant, maar in de woonkamer ook, ik heb het lichtje gewoon niet nodig.

Ik heb veel gekeken in de reviews van Blitzwolf chargers maar het lijkt erop dat ze allemaal dat blauwe LEDje ingebouwd hebben, of heeft iemand een andere ervaring? Of anders een tip voor een kwalitatief gelijkwaardige lader?
Wellicht heb je iets aan de tweakblog van @dodge_911.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210

Ik heb zo'n Blitzwolf dual charger. Ik vind het blauwe ledje zelf niet irritant en als beide poorten gevuld zijn zie je helemaal geen blauw licht.
Dus zodra je beide poorten gebruikt heb je geen probleem. alternatief is een charger met een enkele poort gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

Zwarte permanent marker over dat ledje en mocht dat niet genoeg licht dempen doet een stukje glad zwart tape ook wonderen.
Nvm, ik zie nu pas dat de poort verlicht is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Laatst online: 12-09 11:07

Medione1210 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:37:
[...]

Ik heb zo'n Blitzwolf dual charger. Ik vind het blauwe ledje zelf niet irritant en als beide poorten gevuld zijn zie je helemaal geen blauw licht.
Dus zodra je beide poorten gebruikt heb je geen probleem. alternatief is een charger met een enkele poort gebruiken.
PalingDrone schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 01:01:
[...]

Zwarte permanent marker over dat ledje en mocht dat niet genoeg licht dempen doet een stukje glad zwart tape ook wonderen.
Nvm, ik zie nu pas dat de poort verlicht is...
Als er bij een gevulde poort, geen blauw licht "lekt", en je maar 1 poort gebruikt, zou ik een klein stukje isolatietape over de lege poort doen.

Afbeeldingslocatie: https://www.manutan.nl/img/S/GRP/ST/AIG411911.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
EJ_V schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:29:
Hebben mensen ervaring met het terug sturen van een defect product naar Perfection Technology (via AliExpress)? Onze Xiaomi Mi Vacuum werkt namelijk niet (mogelijk batterij probleem). Zit er niet op te wachten om zelf de €64 aan shipping richting China te betalen als deze niet wordt vergoed.
Dat is het risico van China shopping... Iets om in de toekomst rekening mee te houden want het kan zomaar zijn dat je wel zelf voor de kosten moet opdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik ken 'm inderdaad, dank.
Medione1210 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:37:
[...]

Tsja, ik heb 'm ook en vind 'm wel irritant :p. Als beide poorten gevuld zijn zie je inderdaad geen licht, maar om er nu telkens een kabel in te laten hangen ook als hij niet gebruikt wordt vind ik overbodig en rommelig, maar bedankt voor de tip.
TravockMD schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:16:
[...]

[...]

[...]

Als er bij een gevulde poort, geen blauw licht "lekt", en je maar 1 poort gebruikt, zou ik een klein stukje isolatietape over de lege poort doen.

[Afbeelding]
Ja, dan zou ik eigenlijk net zo goed een 1 port charger kunnen gebruiken natuurlijk. En een stukje isolatietape plakken verdient ook niet de schoonheidsprijs in mijn ogen, maar toch bedankt voor de tip :). Ik had gehoopt dat ze ook modellen zonder blauwe LED zouden aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik ben dol op China webshops, maar mijn laders en kabels komen bij Amazon vandaan :
- https://www.amazon.de/Ank...ge-Schwarz/dp/B017XBDBI6/
Deze heb ik zelf en dat groene LEDje is echt totaal niet storend, want redelijk "smoked" en dus gedimd!

- https://www.amazon.de/Ank...e-Motorola/dp/B00WLI5E3M/
Dual Port Charger van hetzelfde merk :)

Voor het volledige aanbod kan je op hun website kijken : https://www.anker.com/products/108/203/wall-chargers

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

nero355 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:46:
[...]

Ik ben dol op China webshops, maar mijn laders en kabels komen bij Amazon vandaan :
Komen (veelal) uit dezelfde fabriek rollen als Blitzwolf, Vergelijkbare kwaliteit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Kenzi schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:00:
Komen (veelal) uit dezelfde fabriek rollen als Blitzwolf, Vergelijkbare kwaliteit inderdaad.
Die discussie hebben we al een keer gehad en het zal ongetwijfeld zo zijn (zelfs de websites lijken op elkaar!) maar als er wat misgaat dan wil ik gewoon de vinger richting Amazon kunnen wijzen en eventuele schade vergoed krijgen.
Daarnaast wil je dit soort produkten vaak snel binnen hebben en ook makkelijk terug kunnen sturen in geval van eventuele problemen/incompatibiliteit wat nog steeds weleens bij autoladers wil voorkomen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
nero355 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:04:
[...]

Die discussie hebben we al een keer gehad en het zal ongetwijfeld zo zijn (zelfs de websites lijken op elkaar!) maar als er wat misgaat dan wil ik gewoon de vinger richting Amazon kunnen wijzen en eventuele schade vergoed krijgen.
Daarnaast wil je dit soort produkten vaak snel binnen hebben en ook makkelijk terug kunnen sturen in geval van eventuele problemen/incompatibiliteit wat nog steeds weleens bij autoladers wil voorkomen :)
Ik koop dit soort spul om dezelfde redenen ook graag bij Amazon, maar als het prijsverschil heel groot is kies ik toch gewoon voor China shoppen en neem eventuele risico's voor lief.
(Al zijn er op Amazon ook steedsvaker heel goede deals voor o.a. Aukey en RAVpower te vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Laatst online: 10-09 17:17
EJ_V schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:29:
Kan je niet vragen dat hun de batterij opsturen naar jou, en dat jij dit probeert te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Hallo Medetweakers ,

Nou koop ik al een tijdje spullen in china de meeste shops zijn volgens mij ook in mainland China .

Heeft iemand hier ervaring met Hongkong based shops en welke zijn dat ?

Ik vraag dit omdat ik hoor dat de spullen in Hongkong meestal goedkoper zijn dan op het vaste land .
Weet iemand hier meer over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 16:35

Mimiix

Professioneel Prutser

Is dit spul goed ja? Ik ben altijd huiverig met Chinese spullen die best gevaarlijk kunnen zijn( lees 220v).

Heb er ook naar zitten kijken maar ik twijfelde.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 09:58
D3nnisd schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:17:
[...]

Is dit spul goed ja? Ik ben altijd huiverig met Chinese spullen die best gevaarlijk kunnen zijn( lees 220v).

Heb er ook naar zitten kijken maar ik twijfelde.
Het spul vind ik beter dan het standaardspul wat bij de bouwmarkt te koop is. ‘t Voelt robuuster.

Overigens is Livolo in Nederland verkrijgbaar, dus ik verwacht dat het gewoon aan de ‘eisen’ voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

diquan2001 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:14:
Hallo Medetweakers ,

Nou koop ik al een tijdje spullen in china de meeste shops zijn volgens mij ook in mainland China .

Heeft iemand hier ervaring met Hongkong based shops en welke zijn dat ?

Ik vraag dit omdat ik hoor dat de spullen in Hongkong meestal goedkoper zijn dan op het vaste land .
Weet iemand hier meer over ?
"Hong Kong based" is vaak puur alleen een papieren registratie en heeft geen invloed op de prijs.
De meeste electronica en gadgets zijn goedkoper in China (omdat ze daar vandaan komen).

Kijk bijv. naar de prijzen van Xiaomi in de officiele Mi Store, die in HK is vaak duurder dan de mainland store.

Alleen dingen zoals Canon, Nikon etc zijn een stuk goedkoper (vaak omdat dit grijze import van SEA is) en Apple.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

nero355 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:04:
[...]

Bedenk wel: voor veel producten is Amazon ook gewoon een doorstuurmagazijn.
Slechts als het "Verkauf und Versand durch Amazon" is, is Amazon de eindverantwoordelijke...

Bij het voorbeeld van AnkerDirect DE:
Kundendienstadresse:
610 Nathan Road, Hollywood Commercial Center
Room 1318-19
Hong Kong
Hong Kong
999077
HK

Geschäftsadresse:
Suite B, Fairgate House, 205 Kings Road, Tyseley,
Birmingham
B11 2AA
GB

Nu zal het, gezien de hoeveelheid goede beoordelingen, bij Anker wel meevallen. Maar er zijn genoeg voorbeelden van ex-China producten, waarbij het niet zo simpel ligt, als er problemen zijn...
https://www.heise.de/news...ina-Business-2805036.html
https://www.heise.de/news...ce-im-Visier-3933371.html

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Hmm ligt aan mij of lijkt meer dan 70% van de afbeeldingen op AE niet te laden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 10:02
MonkeyJohn schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:11:
Hmm ligt aan mij of lijkt meer dan 70% van de afbeeldingen op AE niet te laden :?
Een adblocker en/of privacy badger aan staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
MonkeyJohn schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:11:
Sinds vorige week is er een nieuw image server die door veel ad blockers wordt geblokkeerd. Volgens mij is het ae01.alicdn.com.

[ Voor 5% gewijzigd door m3gA op 18-10-2018 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeyJohn
@ezra070 & @m3gA ah, thanks. Had er last van op zowel mijn PC (browser) als met de app op de telefoon, helemaal niet aan gedacht dat ik ook nog PiHole heb draaien in mijn netwerk, ben niet de enige dus: https://discourse.pi-hole...g-aliexpress-photos/13689

8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
MonkeyJohn schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:57:
@ezra070 & @m3gA ah, thanks. Had er last van op zowel mijn PC (browser) als met de app op de telefoon, helemaal niet aan gedacht dat ik ook nog PiHole heb draaien in mijn netwerk, ben niet de enige dus: https://discourse.pi-hole...g-aliexpress-photos/13689

8)7
Heb hem bij mij inderdaad in pihole moeten opvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyX
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-04-2023
Werkt niet met uChrome Origin, iemand een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ehtweak schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 08:59:
Bedenk wel: voor veel producten is Amazon ook gewoon een doorstuurmagazijn.
Slechts als het "Verkauf und Versand durch Amazon" is, is Amazon de eindverantwoordelijke...
Dat is uiteraard ook hetgene waar ik altijd op let, want anders kan ik het net zo goed zelf bestellen via de vele webshops uit dit topic :+ of is het een of andere webshop in Duitsland die moeilijk doet over verzenden naar Nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
nero355 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:34:
[...]

Dat is uiteraard ook hetgene waar ik altijd op let, want anders kan ik het net zo goed zelf bestellen via de vele webshops uit dit topic :+ of is het een of andere webshop in Duitsland die moeilijk doet over verzenden naar Nederland ;)
Voordeel van de shops die via Amazon leveren is vaak dat ze snel kunnen leveren. Daarnaast geven we verplicht 2 jaar garantie!
Ik heb daar 1x gezeur mee gehad en heb toen Amazon ingeschakeld. Die hebben mij het geld terugbetaald! Of ze iets richting de shop hebben ondernomen weet ik niet, maar ik vind zo'n stok(Amazon) achter de deur wel fijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:02
Een erg belangrijk nieuwtje: de VS trekt zich terug uit het verdrag dat de lage verzendtarieven vanuit China mogelijk maakt (Trump moves to quit 144-year-old postal treaty

Als het verdrag wordt aangepast om de VS tegemoet te komen, of als de EU beslist hetzelfde te doen, dan komt het voordelige tarief aan dewelke de pakketjes vanuit China worden verzonden te vervallen. Het zou dus wel eens het einde kunnen betekenen van de hele AliExpress-industrie zoals we ze nu kennen. De EU-warehouses van de verschillende aanbieders zouden dus wel eens heel belangrijk kunnen worden hierdoor.

Spannende tijden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

CyberThijs schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:20:
Een erg belangrijk nieuwtje: de VS trekt zich terug uit het verdrag dat de lage verzendtarieven vanuit China mogelijk maakt (Trump moves to quit 144-year-old postal treaty

Als het verdrag wordt aangepast om de VS tegemoet te komen, of als de EU beslist hetzelfde te doen, dan komt het voordelige tarief aan dewelke de pakketjes vanuit China worden verzonden te vervallen. Het zou dus wel eens het einde kunnen betekenen van de hele AliExpress-industrie zoals we ze nu kennen. De EU-warehouses van de verschillende aanbieders zouden dus wel eens heel belangrijk kunnen worden hierdoor.

Spannende tijden!
Alibaba heeft al deals met verschillende verzenders en heeft ook zijn eigen logistiek. (en een logistiek centrum in EU komt eraan)

Dit gaat alleen van invloed zijn op de kleine e-commerce partijen aangezien de UPU tarieven gaan over <2KG en de goedkope verzendmethodes (China Post / EMS etc)

Zeggen dat dit het "einde van de Aliexpress-industrie" is, dat is nogal overdreven. Hooguit zullen er wat verkopers verdwijnen maar over het algemeen zal het reuze meevallen.

Belangrijk detail wat in het nieuws niet naar voren komt. De UPU was al bezig nieuwe tarieven te maken voor 2020 dus het is al lang bekend dat er wat zou gaan gebeuren.

[ Voor 6% gewijzigd door Kenzi op 19-10-2018 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Na bijna 2 maanden eindelijk geleverd.
Eén uur in gebruik en nu al kapot.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2e1ralw.jpg

Duurt nu natuurlijk weer ontiegelijk lang met de refund.

*knip* Dit valt onder aankooapdvies.

[ Voor 15% gewijzigd door Yorinn op 19-10-2018 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicostrato
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-09 22:21
nero355 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:46:
[...]

- https://www.amazon.de/Ank...ge-Schwarz/dp/B017XBDBI6/
Deze heb ik zelf en dat groene LEDje is echt totaal niet storend, want redelijk "smoked" en dus gedimd!

- https://www.amazon.de/Ank...e-Motorola/dp/B00WLI5E3M/
Dual Port Charger van hetzelfde merk :)

Voor het volledige aanbod kan je op hun website kijken : https://www.anker.com/products/108/203/wall-chargers
https://www.mydealz.de/de...pe-c-kabel-update-1220857

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
alaintje schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:01:
Na bijna 2 maanden eindelijk geleverd.
Eén uur in gebruik en nu al kapot.
[Afbeelding]

Duurt nu natuurlijk weer ontiegelijk lang met de refund.

~[mbr]*knip* Dit valt onder aankooapdvies.~[/]
Wat is het? ik zie het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
schumi2004 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:01:
[...]

Het lijkt op een dubbele batterijoplader voor batterijen van SJCAM, EKEn en in mijn geval Maxxter actiecamera's. Erg handig voor onderweg als je meerdere volgeladen batterijen bij je wilt hebben voor je actiecamera. :)

Dit is die van mij die nog altijd goed werkt sinds 3 mei 2018:
Dubbele battery-oplader voor SJCAM, EKEN, Maxxter, etc. actiecamera's
Klik op de afbeelding voor de originele grootte

Destijds op AliExpress gekocht en de zelfde is nog steeds verkrijgbaar via deze link: https://www.aliexpress.co...0-M10-4K/32814813532.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Laatst online: 10:22
*knip* Hier is V&A voor.

[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 21-10-2018 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
schumi2004 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:01:
[...]

Als de rest niet weg was geknipt haf je het geweten.
Inderdaad een oplader voor camera batterijen, best lang naar gezocht maar zijn vrij duur voor in NL.
Hij is/was trouwens voor een EOS 100D.
Maar nu vetrouw ik het niet als het scherm steeds knippert en er een goede zwarte vlek in zit. Wss doorgebrand.

Even verder shoppen in china :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 20:33
Allemaal leuk en aardig, die 11.11 acties bij Alie, maar nu moet je daarvoor persé met een creditcard betalen 8)7

Dan maar niet vooruit bestellen.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

vuurtjih schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:11:
Allemaal leuk en aardig, die 11.11 acties bij Alie, maar nu moet je daarvoor persé met een creditcard betalen 8)7

Dan maar niet vooruit bestellen.
Nee, je moet per se in dollars betalen bij die actie, wat niet mogelijk is met iDEAL, waardoor alleen creditcard en PayPal (wat de meeste verkopers dan weer niet toestaan) overblijven.

Overigens zijn die 'acties' bij AliExpress niet echt noemenswaardig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 17:14:
[...]
Overigens zijn die 'acties' bij AliExpress niet echt noemenswaardig.
Ik heb misschien nog een tip over het "stapelen" van korting met de coupons die je voorafgaand aan een actieperiode kunt "winnen".

Een Aliexpress coupon voor korting bij aankoop van 60 euro lijkt bijvoorbeeld niet interessant omdat je altijd onder de 22 euro bestelt, maar die 60 euro hoef je niet allemaal bij dezelfde verkoper te besteden. Als bestellingen bij verschillende shops (die je tegelijk afrekent) exact dezelfde coupon actie hebben, dan krijg je die korting ook als het totaal van al je bestellingen hoog genoeg is.

Dus als je bijvoorbeeld bij 3 verschillende verkopers iets van 20 euro bestelt en deze 3 verkopers bieden 6 euro korting bij aankoop van minstens 60 euro, dan krijg je elke bestelling voor 18 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spannende tijden!
Ik betaal meestal wat extra voor aliexpress shipping, zou dat ook duurder worden of gaat dit puur en alleen over dat gratis verzenden via china post? Nu betaal ik meestal 3 dollar ofzo voor verzenden als die aliexpress er niet gratis bij zit.

Ik zou het trouwens niet eens erg vinden als ik voor verzenden wat meer moet betalen, maar mijn vrouw koopt geregeld knutselspul bij diverse verkopers van 50 cent tot 1 euro, als dat apart verzonden wordt is de lol er wel af als er verzendkosten bijkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2018 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004

Spannende tijden!
Eerlijk gezegd kan ik me er wel in vinden als je nagaat waar het verdrag voor bedoelt is/was, kunnen we vandaag de dag nog stellen dat China een ontwikkelingsland is dan, ik persoonlijk vind van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
schumi2004 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:58:
[...]

Eerlijk gezegd kan ik me er wel in vinden als je nagaat waar het verdrag voor bedoelt is/was, kunnen we vandaag de dag nog stellen dat China een ontwikkelingsland is dan, ik persoonlijk vind van niet.
En het is zeker oneerlijke concurrentie. Ik een pakket dikker dan 3cm wil versturen betaal ik 6,95 verzenden, een Chinees kan een compleet product leveren, inpakken, versturen en laten bezorgen op hetzelfde adres voor 6.95. Dat lijkt me niet helemaal fair.

Bol.com heeft nog wel een deal met PostNL maar een kleine webshop kan hier nooit tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aawe mwan schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:46:
[...]

Ik heb misschien nog een tip over het "stapelen" van korting met de coupons die je voorafgaand aan een actieperiode kunt "winnen".

Een Aliexpress coupon voor korting bij aankoop van 60 euro lijkt bijvoorbeeld niet interessant omdat je altijd onder de 22 euro bestelt, maar die 60 euro hoef je niet allemaal bij dezelfde verkoper te besteden. Als bestellingen bij verschillende shops (die je tegelijk afrekent) exact dezelfde coupon actie hebben, dan krijg je die korting ook als het totaal van al je bestellingen hoog genoeg is.

Dus als je bijvoorbeeld bij 3 verschillende verkopers iets van 20 euro bestelt en deze 3 verkopers bieden 6 euro korting bij aankoop van minstens 60 euro, dan krijg je elke bestelling voor 18 euro.
Welke coupons bedoel je? Ik heb een paar keer een AliExpress-coupon gehad voor $2 korting bij $10 besteding, wat verspreid kan zijn over meerdere winkels en het niet uit maakt welke winkel of product het is (die kan ik dus wel gewoon nuttig gebruiken), maar ik krijg dan vooral Select-coupons, die je alleen bij Select-winkels kan gebruiken (bijna niks van wat ik wil hebben wordt door een Select-winkel verkocht) en de meeste Select-winkels die $2 Select-coupon pas toestaan bij een besteding van $150 ofzo (wat ik nooit ga besteden bij die Select-winkel, of bedoelde jij juist dat je bij Select-coupons het kan verspreiden over meerdere Select-winkels? dat heb ik namelijk niet getest, wel heb ik gezien dat niet elke Select-winkel hetzelfde minimumbedrag heeft). Ook kreeg ik af en toe wel een Seller-coupon, maar dat is dan meestal voor een winkel die ik totaal niet interessant vind of $2 korting bij $150 besteding ofzo bij die winkel en een keer zelfs iets van $5 korting bij $10 besteding of zoiets uit een bepaalde categorie bij die winkel terwijl er in die categorie letterlijk niks staat, dus daar schiet ik allemaal ook niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik heb het nog even opgezocht en de officiele naam is een "AliExpress Select Coupon". Deze coupons geven je 2 dollar per stuk aan korting. Als shops een actie hebben van bijvoorbeeld "$6 korting bij aankoop van $60", dan moet je 3 van deze coupons inleveren. Maar je krijgt er meer dan genoeg in de aanloop naar de actie en vorige keer kreeg ik voor elke coupon die ik inleverde bij een bestelling ook gelijk weer een nieuwe terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wat is dat nu ineens met al die pre-order voor 11-11?
Ik zie geen significant voordeel en wil gewoon snel bestellen maar dan moet ik een klein pre-order bedrag betalen en daarna de rest op 11-11? Ik wil het gewoon op tijd verzonden hebben. en voor 5-12 binnen hebben?

Kan ik dat omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik ben nog geen 11-11 producten tegengekomen die ik nu nodig heb, maar ik ben het wel een paar keer tegengekomen tijdens het checken van prijzen. En ook dat is al frustrerend.
Vorig jaar lieten ze in je winkelwagen naast de actuele prijs ook de 11-11 prijs zien. Dat werkte veel praktischer, want dan kun je ook besluiten om direct te bestellen ipv af te wachten tot 11 november.

[ Voor 10% gewijzigd door Joen op 24-10-2018 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder91
  • Laatst online: 12-09 21:16
Laatst iets bijzonders meegemaakt met een refund van AliExpress: een item was verkeerd geleverd, er zat iets anders in het pakketje. Ik had al een normale message gestuurd naar de verkoper maar geen reactie gekregen. Daarop een dispute geopend en toen kwam het: binnen 10 seconden was het goedgekeurd voor volledige refund door tussenkomen van AE. Hoe kan dat zo snel gaan? Weet AE al dat die verkoper soms fouten maakt en komen ze daardoor zo snel tussenbeide oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 11-09 13:15
readytoflow schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:28:
Ik zie geen significant voordeel en wil gewoon snel bestellen maar dan moet ik een klein pre-order bedrag betalen en daarna de rest op 11-11? Ik wil het gewoon op tijd verzonden hebben. en voor 5-12 binnen hebben?

Kan ik dat omzeilen?
Ja dat viel mij ook al op. Erg irritant en ook zoals met elke 11.11 actie wederom 9 vd 10 keer toch geen voordeel dus dan wil ik gewoon direct bestellen maar dat lukt dus nu niet bij veel producten.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
blackadder91 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:50:
Laatst iets bijzonders meegemaakt met een refund van AliExpress: een item was verkeerd geleverd, er zat iets anders in het pakketje. Ik had al een normale message gestuurd naar de verkoper maar geen reactie gekregen. Daarop een dispute geopend en toen kwam het: binnen 10 seconden was het goedgekeurd voor volledige refund door tussenkomen van AE. Hoe kan dat zo snel gaan? Weet AE al dat die verkoper soms fouten maakt en komen ze daardoor zo snel tussenbeide oid?
Misschien was het product "Handled by AliExpress" en dus verzonden vanuit een warehouse van AliExpress? In dat geval is het een fout geweest van AliExpress zelf en dus kan AliExpress zelf het dispuut direct afhandelen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

readytoflow schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:28:
[...]
Kan ik dat omzeilen?
Heb je al gekeken of exact hetzelfde artikel te koop via een andere pagina (en dan zonder 11.11 korting)?

Ik zet wel eens artikelen op mijn wensenlijst om in de gaten te houden of de prijs zakt. Vaak blijft de prijs dan lange tijd hoog en als ik dan opnieuw ga zoeken, vind ik het artikel bij dezelfde verkoper voor een veel lagere prijs, maar dan wel onder een nieuw artikelnummer.

Dus blijkbaar hebben ze er niet zo'n probleem mee om hetzelfde artikel voor meerdere verschillende prijzen tegelijk in hun winkel te hebben staan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
En dat heb je 't nog niet gehad over pages met meerdere producten.
Zoek je bijvoorbeeld op 'n Xiaomi Aqara camera en vind je d'r aan 12 euro, maar als je dan klikt, blijkt die 12€ voor de geheugenkaart te zijn ipv de camera. Erg irritant vind ik dat.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
dodge_911 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:57:
Zoek je bijvoorbeeld op 'n Xiaomi Aqara camera en vind je d'r aan 12 euro, maar als je dan klikt, blijkt die 12€ voor de geheugenkaart te zijn ipv de camera. Erg irritant vind ik dat.
Heel herkenbaar, al regelmatig tegenaan gelopen. 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diquan2001
Was ik gisteren ook ingetrapt :X

Mooi prijsje klik verder krijg je een geheugenkaart te zien 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
Aaargh! Inderdaad!
Ik ben tegenwoordig ook altijd erg argwanend als ik een lage prijs zie bij een mooi product die nog onderverdelingen zou kunnen hebben. 9 van de 10 keer blijkt in die gevallen de lage prijs inderdaad voor een los eenvoudig onderdeel te zijn waar je niets aan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik krijg op de pc/laptop niet eens meer alles te zien; alleen in de app.
Zoek ik op 'Aqara' (en dan ook meestal gesorteerd op meeste orders) dan krijg ik lang niet alle resultaten te zien die ik wel in de app zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Laatst online: 18-07 23:44
Na ruim 300 bestellingen bij Ali heb ik nu voor het eerst een mooie brief van post.nl over aangifte doen bij de douane. Gelukkig over iets relatief goedkoops (40 euro), ze hadden me veel erger te pakken kunnen hebben.

Daarbij moest ik de factuur opzoeken, en tot mijn verbazing zie ik dat diverse electronica spullen die ik rond 10 oktober besteld heb, nu opeens 10-15% duurder zijn. Zelfde artikel, zelfde leverancier. Of is het gebruikelijk dat naar 11 november toe de prijzen eerst verhoogd worden?

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://www.2muchtime.org/uploads/aliverschil.jpg

(De telefoon van 44 euro -betaald op 10 oktober- kost vandaag opeens 50 euro)

[ Voor 6% gewijzigd door TomsDiner op 25-10-2018 23:02 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic

Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU