[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 16 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 11:40
Aliexpress Brands Shopping week begint over 21 uur. De messages van verkopers stromen alweer binnen :D

Maar hebben jullie speciale acties gezien of nog leuke aanraders? Kan vanalles zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
Call of Duty schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:11:
Aliexpress Brands Shopping week begint over 21 uur. De messages van verkopers stromen alweer binnen :D

Maar hebben jullie speciale acties gezien of nog leuke aanraders? Kan vanalles zijn :)
Die ali korting acties zijn volgens mij altijd een wassenneus. Ik heb nog nooit een actie gezien met een product die ook echt daadwerkelijk goedkoper was. Bijna altijd gaat de prijs wat omhoog en daarop komt de korting en zit je weer op de prijs die je normaal ook betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 01:43
Call of Duty schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:11:

Ik ben van plan om deze laptophoes + etui/extra zakje te kopen:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1vzhZg7.HL1JjSZFuq6x8dXXaR/90FUN-Stad-Beknopte-Series-Laptop-Aktetas-Accessoire-Houder-voor-13-MacBook-Air-Waterbestendig-Mouw.jpg
Link.

Morgen kost het setje €14,15, en als het goed is gaat er nog €0,88 verkoperskorting af. Deze is een beetje luxer dan het vilten ding dat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runelaenen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 14:17
keepitfrosty schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 14:08:
[...]

Die ali korting acties zijn volgens mij altijd een wassenneus. Ik heb nog nooit een actie gezien met een product die ook echt daadwerkelijk goedkoper was. Bijna altijd gaat de prijs wat omhoog en daarop komt de korting en zit je weer op de prijs die je normaal ook betaald.
Goh dat valt wel goed mee. Goed rondkijken is de boodschap, en met een browser plugin zoals Alitools kan je makkelijk de price history zien.
http://alitools.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
xileS schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:35:
Afgelopen dagen ben ik helemaal lek gestoken door muggen en kwam ooit zoiets tegen. Geen idee of het werkt, maar we gaan het zien ;p
Potver, ben helemaal lek gestoken. Geen 1 mug in het apparaat. Ding al weken aan gehad.

Heb denk ik de verkeerde type besteld, aangezien ik hoor dat andere wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 11-09 13:15
runelaenen schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:24:
[...]

Goh dat valt wel goed mee. Goed rondkijken is de boodschap, en met een browser plugin zoals Alitools kan je makkelijk de price history zien.
http://alitools.io/
Ik zal het eens proberen dan. Want ik plaats gewoon dingen die ik graag wil in mijn winkelmandje en ik zie zelden dat de producten echt goedkoper zijn geworden.

Thanks voor het tooltje trouwens! Ziet er goed uit en daar kan ik wel wat mee _/-\o_

Edit: Precies zoals ik al zei, de meeste producten (wat bluetooth speakers, wat xiaomi producten etc) waar ik naar kijk hebben amper kortingen gehad de afgelopen maanden. Je ziet de prijs vaak ineens omhoog schieten en dan ineens naar beneden volgens de ali grafiek. En als er de afgelopen maanden al iets van de prijs af is gegaan dan is het een eurootje op een product van 30 euro. Ook met deze brands shopping discount actie gewoon weer een wassenneus verhaal qua kortingen tot wel 60% ;)

edit2: Ik krijg met alitools ook regelmatig dat die van x tot y prijs de X als basis neemt. Deze prijs ga je het product nooit naar NL krijgen want zo gauw je dan een optie kiest schiet de prijs ineens omhoog. Zie bijvoorbeeld deze mini camera. Alitools laat 5,32 euro zien maar zo gauw je kiest voor "standard" gaat de prijs ineens naar 15,84 euro (ex verzendkosten)!? Ook hier is de megakorting dus zo twijfelachtig als maar kan haha.

[ Voor 69% gewijzigd door keepitfrosty op 28-08-2018 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 16:17
xileS schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 04:24:
[...]

Potver, ben helemaal lek gestoken. Geen 1 mug in het apparaat. Ding al weken aan gehad.

Heb denk ik de verkeerde type besteld, aangezien ik hoor dat andere wel werken.
Hoe lokt die de muggen? Muggen komen niet perse op licht af, meer op geur.
De meeste van dit soort apparaten krijg je ook lok middel bij wat je dan ergens aan de binnenkant smeert.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:16
keepitfrosty schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 14:08:
[...]
Die ali korting acties zijn volgens mij altijd een wassenneus. I
Hier gaat het nog redelijk goed: van de 16 artikelen die al in mijn winkelmand zaten zijn er 14 daadwerkelijk goedkoper geworden, maar het is meestal wel minimaal. In de orde 9 cent op 10, volgens alitools zijn er dagen waarop het nog goedkoper is. Wel nog 1 artikel van 3.70 naar 2.80, nog best redelijk. Het scheelt in totaal toch weer een paar euro op artikelen die ik toch al wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Ik heb AliTools maar eens ingeschakeld en zie ook over het algemeen prijsverlagingen. Ik heb tot dusver maar 1 echt opvallende prijsverhoging gezien en dat is van een eenvoudige IP-camera met pan en tilt die populair is in mijn familie- en vriendenkring (ik moet ze regelmatig bestellen voor familie en vrienden :P). Daar van is de prijs van €14,77 naar €20,95 gegaan terwijl deze maandenlang gewoonweg rond de €15,= heeft gekost.

Ik heb speciaal even gewacht tot vandaag om voor mij zelf een extra IP-camera te kopen en het was dus een beetje een onaangename verrassing. Ik kocht het altijd bij een reseller van de fabrikant, maar heb nu de shop van de fabrikant zelf gevonden en daar werd ie voor de oude prijs aangeboden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
@Joen Linkjes zijn altijd welkom :)

[ Voor 92% gewijzigd door Taigu op 27-08-2018 13:23 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Inderdaad, ik heb er ook wel oren naar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Kodess schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:01:
[...]

Hoe lokt die de muggen? Muggen komen niet perse op licht af, meer op geur.
De meeste van dit soort apparaten krijg je ook lok middel bij wat je dan ergens aan de binnenkant smeert.
Volgens mij is het wel de bedoeling dat die op de blauwe licht af komt, maar dat is bij mij dus niet gebeurd. Heb dat ding al een paar weken aan gehad, maar heb er nog niks mee gevangen. Dacht eerst omdat er veel minder muggen waren, want was ook al een aantal nachten niet gestoken. Gisteren heb ik maar gewoon mijn vlakke hand gebruikt uiteindelijk, na 20x gestoken te zijn.

Van iemand anders die ik ken, had een iets duurdere en grote aangeschaft via Ali (die nogal veel lawaai maakt). Hij is sindsdien nooit meer gestoken, vandaar dat ik ook op zoek ben gegaan naar zo'n apparaat (waarschijnlijk net de verkeerde gekocht :( ). Zijn apparaat vangt genoeg muggen zo te zien.
Piet91 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:37:
Xiaomi heeft 2 dagen geleden een nieuwe versie van hun mosquito repellent aangekondigd.
o.a. preorder bij Banggood.

Maar werkt zoiets überhaupt?
(Naast het feit dat het voor ons natuurlijk veel te laat komt; zomer is dan al half voorbij)

[afbeelding]
Iemand toevallig ervaring met deze van Xiaomi? Niet al te duur en ziet er goed uit, maar werkt weer op een andere manier zo te zien. De muggen worden volgens mij ook niet in het apparaat gevangen. Waarschijnlijk gaan ze gewoon in de omgeving dood?

[ Voor 30% gewijzigd door xileS op 27-08-2018 20:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joen
schumi2004 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:25:
[...]

Inderdaad, ik heb er ook wel oren naar ;)
De te duur geworden camera: https://www.aliexpress.co...Security/32807836947.html
De zelfde camera goedkoper bij de fabrikant zelf: https://www.aliexpress.co...V-Camera/32795475078.html

Hij is voor binnen en schattig klein. Heeft pan en tilt. Kan een SD-kaartje in om permanent op te nemen. Stuurt een foto per mail bij gedtecteerde beweging. Heeft nachtzicht (niet aan te raden om mee naar buiten te kijken van achter een raam, want dat reflecteerd als een gek in je raam).

Voor basisgebruik heeft ie een prima app waarmee je hem ook via geluid configureerd (vreselijk geluid, maar functioneert goed). Hij heeft geen LAN-aansluiting, maar omdat de app hem prima kan configureren is dat geen probleem.

Als je hem wat uitgebreider wilt configureren kan dat via een webinterface. Bij mij was de flash-interface voor het beeld erg traag. Met Internet Explorer (helaas) in ActiveX gaat het wel aardig.

De camera ondersteund ook ONVIF geloof ik (gebruik ik niet) en werkt ook in andere IP-camera apps zoals "IP Cam viewer".

[ Voor 7% gewijzigd door Joen op 27-08-2018 22:21 . Reden: Verkeerde link gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Joen schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:00:
[...]

[...]

De te duur geworden camera: https://www.aliexpress.co...V-Camera/32795475078.html
De zelfde camera goedkoper bij de fabrikant zelf: https://www.aliexpress.co...V-Camera/32795475078.html

Hij is voor binnen en schattig klein. Heeft pan en tilt. Kan een SD-kaartje in om permanent op te nemen. Stuurt een foto per mail bij gedtecteerde beweging. Heeft nachtzicht (niet aan te raden om mee naar buiten te kijken van achter een raam, want dat reflecteerd als een gek in je raam).

...
Camera staat hier op een van de kinderkamers. Prima ding, al helemaal voor wat ie kost.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Dit is twee keer de link naar de (gok ik) goedkopere camera....

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joen
Twan V schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:06:
[...]

Camera staat hier op een van de kinderkamers. Prima ding, al helemaal voor wat ie kost.
Zeker. Een aantal mensen in mijn kringen gebruikt het ook daar voor. Anderen om gewoon op afstand te zien wat er buiten en in het huis zoal gebeurd. En dan heb je nog ik zelf: ik gebruik het vooral als hebbeding. En af en toe even kijken in en rond het huis.
l3art schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:13:
[...]

Dit is twee keer de link naar de (gok ik) goedkopere camera....
Correct opgemerkt. Ik had zo zorgvuldig de 2 juiste linkjes voorbereid, maar was wat gehaast tijdens het tikken van dat bericht en ik denk dat het daar door alsnog mis is gegaan. :P Ik heb het bericht nu gecorrigeerd. De juiste link naar te duur geworden camera is https://www.aliexpress.co...Security/32807836947.html

Mijn volgende missie is overigens het zoeken naar een voldoende goede buitencamera tegen een betaalbare prijs.

Ik had daar voor deze aangeschaft van het zelfde merk als de bovenstaande camera: https://www.aliexpress.co...Security/32836035561.html
Maar die kan ik absoluut afraden!

Om een SD-kaartje te plaatsen moet je 2 schroefjes los draaien en de halve camera demonteren, weer dicht schroeven om daarna te ontdekken dat ie maar tot 8(!) GB ondersteund. Weet je hoe moeilijk het is om nog 8 GB kaartjes te vinden? Heb er 1 van een niet al te betrouwbaar merk gevonden. Eenmaal het juiste kaartje er in blijkt dat je er niets mee kunt. Het worden .264 bestanden waar blijkbaar geen enkele Android app en Windows applicatie raad mee weet. De app doet er ook niets mee. Erg rommelige app en webinterface verder.

Ik heb nu deze buiten IP-camera op het oog die als ik naar de screenshots kijk exact de zelfde basis qua app gebruikt als mijn pan/tilt binnen cameraatjes en ik dus een stukkie moderner acht: https://www.aliexpress.com/item/-/32904639720.html
Deze ga ik zeker een keer aanschaffen, maar heb op dit moment het budget er nog niet voor over. Ik moet mijn geld eerst aan belangrijkere zaken besteden. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Joen op 27-08-2018 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Werkt deze cam toevallig ook met Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
schumi2004 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:33:
Werkt deze cam toevallig ook met Domoticz?
Geen flauw idee. Ik gebruik geen Domoticz. Ik heb er wel eens van gehoord, maar ik weet niet 100% exact wat het allemaal kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Joen schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:24:
[...]

Het worden .264 bestanden waar blijkbaar geen enkele Android app en Windows applicatie raad mee weet. De app doet er ook niets mee. Erg rommelige app en webinterface verder.
[...]
Ook niet als je de extensie hernoemt naar .mp4? Of VLC?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Twan V schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:11:
[...]

Ook niet als je de extensie hernoemt naar .mp4? Of VLC?
Nope. Met grootse moeite kun je ze nog in VLC afspelen zonder geluid en zonder de mogelijkheid te navigeren door de video heen. Nogal lastig met 10 minuten per video.
Hernoemen naar MP4 of in andere programma's afspelen levert meestal grotendeels groen beeld op.

Er zat bij de buitencamera wel een cd-rom waar een soort conversieprogramma op staat, maar dat heeft alleen de mogelijkheid om te converteren naar oude formaten zoals MPEG of AVI geloof ik. En er komt een hele lage framerate in waar mijn videobewerkingsprogramma's mee over de zeik gaan.

De app van de pan/tilt binnen camera's bied wèl een voldoende fatsoenlijke interface om opgenomen materiaal van die camera in terug te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
blackadder91 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:40:
[...]

Hier gaat het nog redelijk goed: van de 16 artikelen die al in mijn winkelmand zaten zijn er 14 daadwerkelijk goedkoper geworden, maar het is meestal wel minimaal. In de orde 9 cent op 10, volgens alitools zijn er dagen waarop het nog goedkoper is. Wel nog 1 artikel van 3.70 naar 2.80, nog best redelijk. Het scheelt in totaal toch weer een paar euro op artikelen die ik toch al wilde hebben.
Ik had al maanden een setje spatlappen voor mijn auto in de winkelmand staan. Waarvan de prijs meestal wat fluctueerde tussen de €14 en €15. Gisteren gekocht voor €11,85.

Wat andere items met wat centenwerk verschil gekocht. En nog een paar verwijderd omdat ze ondanks de sale zelfs een paar cent duurder waren geworden. 8)7

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Joen schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:34:
[...]

Geen flauw idee. Ik gebruik geen Domoticz. Ik heb er wel eens van gehoord, maar ik weet niet 100% exact wat het allemaal kan.
Het schijnt te werken dus maar 1tje besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hebben jullie ook de netwerksecurity van die dingen getest? En/of maatregelen genomen?
Die Neo Coolcam series schijnen nogal hackbaar te zijn.
https://www.safegadget.co...internet-things-database/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Joen schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:17:
[...]

Nope. Met grootse moeite kun je ze nog in VLC afspelen zonder geluid en zonder de mogelijkheid te navigeren door de video heen. Nogal lastig met 10 minuten per video.
Hernoemen naar MP4 of in andere programma's afspelen levert meestal grotendeels groen beeld op.
Probeer eens KMPlayer, die werkt bij mij redelijk voor dit soort bestanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
schumi2004 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:32:
[...]

Het schijnt te werken dus maar 1tje besteld ;)
Ah okee. Heb je een linkje naar een bron voor mij? Allicht dat ik mij daar in de toekomst nog in wil verdiepen namelijk.
Get!em schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:37:
Hebben jullie ook de netwerksecurity van die dingen getest? En/of maatregelen genomen?
Die Neo Coolcam series schijnen nogal hackbaar te zijn.
https://www.safegadget.co...internet-things-database/
Het betreffende model Neo Coolcam NIP-61GE staat niet in die lijst. Standaard zijn ze niet via een directe poort oid van buitenaf te bereiken, maar alleen via P2P met de bijbehorende app. Ik zelf heb ze ook rechtstreeks via poorten bereikbaar gemaakt ivm een alternatieve IP-camera app die ik gebruik. Ze staan hier naar buiten toe open op niet-standaard poorten. En natuurlijk staat er ook een wachtwoord op ingesteld. Tot dusver geen problemen mee ervaren.
knakworst schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:58:
[...]

Probeer eens KMPlayer, die werkt bij mij redelijk voor dit soort bestanden.
Bedankt voor de tip. Ik zal die eens opzoeken en uitproberen.

Update:
Helaas... Ook KMPlayer speelt het alleen af, maar laat geen geluid horen en je kan niet door het filmpje heen navigeren wat erg lastig is als je naar minuut 6 wil van het 10 minuten durende filmpje.

[ Voor 7% gewijzigd door Joen op 28-08-2018 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@Joen
Jazeker, niet overtuigend bewijs maar ik geloof het verder wel
Chrisje1983 in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09-2020
De app van de pan/tilt binnen camera's bied wèl een voldoende fatsoenlijke interface om opgenomen materiaal van die camera in terug te kijken.
Welke app gebruik jij Joen?
Heb zelf ook zoiets (van Digoo meen ik) maar krijg hem niet echt lekker aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Verdere inhoudelijke discussie over beveiligingscamera's mag in Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2. Dan kan het hier weer gewoon over China-shopping gaan.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:40

Dennis de Vries

Redacteur
Ik heb de afgelopen weken een aantal Apple Airpod clones/alternatieven besteld. Was namelijk op zoek naar fijne 'true wireless' oortjes, alleen heb ik een jaar geleden Apple als merk opgegeven dus kijk ik liever nar een (goedkoper) alternatief. Een grote eis was dat ze dezelfde pasvorm in je oor zouden hebben als de Earpods/Airpods, omdat ik deze enorm fijn vind zitten.

Allemaal netjes binnen twee weken geleverd en de kwaliteit verschilt onderling een klein beetje, maar op 1 na doet geen van hen ver onder voor die van Apple zelf. Een van de geteste oortjes vind ik zelfs beter bevallen.

Per stuk heb ik ongeveer 20 tot 50 euro betaald. Ze zijn allemaal bij Aliexpress besteld. Hieronder van matig naar best:

- HBQ i8s, 20 euro, voelt erg goedkoop aan en enorm slechte geluidskwaliteit. Pasvorm is net wat groter dan die van Apple zelf. Niet aan te raden.

- Langsdom T7, 35 euro. Bouwkwaliteit lijkt in orde, vergelijkbaar geluid met Apple Airpods zelf, alleen net iets minder in de lows. Overall klinken deze dus goed. Qua formaat zelfde grootte als Airpods, echter steken de stukjes die in je oor gaan net iets verder uit waardoor ze bij beweging niet goed in je oor blijven zitten.

- Padear Mini X, 35 euro. Bouwkwaliteit is prima, maar niet bijzonder. Geluid is net iets minder dan de T7, waarmee deze ook dik in orde is. Qua pasvorm de beste van deze 3 Airpod clones. De verbinding van een van de oortjes vie well de hele tijd weg. Na over en weer te hebben bericht met verkoper, wilde deze me wel een nieuw setje opsturen in ruil voor een 5-star rating.

- Lezii X12 Pro, 45-50 euro. De absolute winnaar voor mij. Je ziet er met deze oortjes niet uit alsof je twee tandenborstel opzetstukken uit je oor hebt steken. Beste geluid van alle oortjes, ik merk nagenoeg geen verschil met de Airpods zelf! Daarnaast werken deze op Bluetooth 5.0 ipv 4.2 waardoor ze veruit de beste batterijduur en verbinding hebben als je een Android telefoon met BT 5.0 gebruikt. De oplaadcase van dit model is ook het duidelijkst qua statusindicatie. Ook bieden deze de meeste functies met de knop aan de zijkant, zo kan je ook het volume harder/zachter zetten. Erg handig. Zeker een dikke aanrader.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennis de Vries op 10-09-2018 23:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:49

g0tanks

Moderator CSA
Je hebt nu dus €135 uitgegeven totaal? Had je bijna net zo goed de echte airpods kunnen kopen. :+

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur
g0tanks schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 01:44:
Je hebt nu dus €135 uitgegeven totaal? Had je bijna net zo goed de echte airpods kunnen kopen. :+
Haha, klopt. Zoals echter gezegd wil ik Apple niet meer sponsoren door meer van hun producten te kopen. Daarnaast houd ik slechts eentje zelf, de andere drie kan ik verkopen met een paar euro winst. Maak me er niet zo druk om. Verder supporten de Airpods geen Bluetooth 5.0. Het setje met de BT 5.0 er op hebben een bizar goede verbinding, dus tja. Zou het zo weer doen :+

[ Voor 13% gewijzigd door Dennis de Vries op 29-08-2018 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Laatst online: 11-09 21:30
Dennis de Vries schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 01:22:
Ik heb de afgelopen weken een aantal Apple Airpod clones/alternatieven besteld. Was namelijk op zoek naar fijne 'true wireless' oortjes, alleen heb ik een jaar geleden Apple als merk opgegeven dus kijk ik liever nar een (goedkoper) alternatief. Een grote eis was dat ze dezelfde pasvorm in je oor zouden hebben als de Earpods/Airpods, omdat ik deze enorm fijn vind zitten.

Allemaal netjes binnen twee weken geleverd en de kwaliteit verschilt onderling een klein beetje, maar op 1 na doet geen van hen ver onder voor die van Apple zelf. Een van de geteste oortjes vind ik zelfs beter bevallen.

Per stuk heb ik ongeveer 20 tot 50 euro betaald. Ze zijn allemaal bij Aliexpress besteld. Hieronder van matig naar best:

- HBQ i8s, 20 euro, voelt erg goedkoop aan en enorm slechte geluidskwaliteit. Pasvorm is net wat groter dan die van Apple zelf. Niet aan te raden.

- Langsdom T7, 35 euro. Oogt minder goedkoop, vergelijkbaar geluid met Apple Airpods zelf, alleen net iets minder voor de lows. Overall klinken deze dus prima. Qua formaat zelfde grootte als Airpods, echter steken de stukjes die in je oor gaan net iets verder uit waardoor ze bij beweging niet goed in je oor blijven zitten.

- Padear Mini X, 35 euro. Bouwkwaliteit is prima, maar niet bijzonder. Geluid is net iets beter dan de T7, waarmee deze ook dik in orde is. Qua pasvorm en geluid voor mij persoonlijk de beste van deze 3 Airpod clones. D de verbinding van een van de oortjes de hele tijd weg. Na over en weer te hebben bericht met verkoper, wilde deze me wel een nieuw setje opsturen in ruil voor een 5-star rating.

- Lezii X12 Pro, 45 euro. De absolute winnaar voor mij. Je ziet er met deze oortjes niet uit alsof je twee tandenborstel opzetstukken uit je oor hebt steken. Beste geluid van alle oortjes, daarnaast werken deze op Bluetooth 5.0 ipv 4.2 waardoor ze een de beste batterijduur en verbinding hebben. De oplaadcase van dit model is ook het duidelijkst qua statusindicatie. Zeker een aanrader.
Ik vind de Lezii X12 Pro niet op aliexpress?
Bij gearbest voor 75 en als het goed is met een coupon voor 45$?
Waar had je ze exact besteld?
Wil af en toe wel eens wireless dragen met sporten, maar bedraad geeft mij toch nog steeds betere kwaliteit 9/10 keer.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

*knip* Aankoopadvies is hier niet de bedoeling.

[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 30-08-2018 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur
alaintje schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:27:
[...]

Wil af en toe wel eens wireless dragen met sporten, maar bedraad geeft mij toch nog steeds betere kwaliteit 9/10 keer.
Excuses, ik heb er twee setjes van besteld zie ik inderdaad, alleen heeft een ervan een andere merknaam.

De Lezii vind je hier op Gearbest voor $48.

De 'DIY' vind je hier op Aliexpress voor 50 euro.

Qua kwaliteit en geluid doen deze naar mijn mening echt niet onder voor bekabelde oortjes.

[ Voor 68% gewijzigd door Yorinn op 30-08-2018 19:10 ]

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:34
alaintje schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:27:
[...]

Ik kom ze tegen onder de merknaam 'Sabbat' X12 op Ali. Lijken me identiek en dat zijn ze waarschijnlijk ook, eveneens BT 5.0
Dennis de Vries schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 01:22:

- Lezii X12 Pro, 45 euro. De absolute winnaar voor mij. Je ziet er met deze oortjes niet uit alsof je twee tandenborstel opzetstukken uit je oor hebt steken. Beste geluid van alle oortjes, presteren zelfs wat beter in de lows dan de Airpods zelf! Daarnaast werken deze op Bluetooth 5.0 ipv 4.2 waardoor ze een de beste batterijduur en verbinding hebben als je een Android telefoon met BT 5.0 gebruikt. De oplaadcase van dit model is ook het duidelijkst qua statusindicatie. Ook bieden deze de meeste functies met de knop aan de zijkant, zo kan je ook het volume harder/zachter zetten. Erg handig. Zeker een dikke aanrader.
Kan je er ook een beetje deftig mee bellen?

• schumi2004
Zijn wel vette dopjes zeg.
Ben ook wel benieuwd of je er een beetje fatsoenlijk mee kunt bellen alvorens ik het risico neem straks met invoerkosten opgezadeld zit ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur
Drwho1 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:41:
[...]

Ik kom ze tegen onder de merknaam 'Sabbat' X12 op Ali. Lijken me identiek en dat zijn ze waarschijnlijk ook, eveneens BT 5.0

[...]

Kan je er ook een beetje deftig mee bellen?
schumi2004 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:47:
Zijn wel vette dopjes zeg.
Ben ook wel benieuwd of je er een beetje fatsoenlijk mee kunt bellen alvorens ik het risico neem straks met invoerkosten opgezadeld zit ;)
Heb het net even geprobeerd, met de X12 pro kan je inderdaad erg fatsoenlijk bellen. Ben prima te verstaan op de andere telefoon. edit: Inmiddels heb ik wat meerdere telefoongesprekken gevoerd met de oortjes, 1 iemand merkte wel op dat ik minder goed te verstaan was. Verder geen klachten.

Nu heb ik ze dus van zowel Lazii (gearbest) als Sabbat (Ali) en er zijn op de verpakking na eigenlijk geen verschillen. Enige verschil is dat die van Sabbat een klein logootje op het knopje heeft, en een klein piepje geeft op het moment dat je de L of R knop gebruikt voor het pauseren, aanpassen van volume, of het veranderen van nummer.

Verder nog een update voor de geinteresseerden:

Ik heb ze gisteren ingehad tijdens hardlopen, ze bleven uitstekend zitten en ze lijken zowel resistent tegen zweet alsook regen te zijn. Vandaag heb ik ze drie uur lang ingehad tijdens het werken aan een opdracht op wat hoger volume (ze kunnen echt behoorlijk hard) en ook dan blijft de geluidskwaliteit erg goed. Volgens mij gaan ze zo'n 6 a 7 uur mee op 1 lading van het charging doosje, die ze op zijn beurt dan weer 4 keer volledig op kan laden.

Door pareltjes als deze houd ik echt van online China shopping.

EDIT: Helemaal vergeten te melden, maar wat ook erg fijn werkt is dat de X12 Pro modellen direct verbonden zijn met je telefoon als je ze uit de charging case haalt, net zoals Airpods dat met iPhones doen. Ook gaan ze automatisch uit wanneer je ze terug in het doosje stopt.

edit: Nog iets: Ik snap niet waarom (want de verbinding is zowel met sporten en in huis perfect) maar op de fiets merk ik dat het rechter oortje soms even wegvalt. Als je dan met je hoofd beweegt is hij weer terug. Erg vreemd.

Nee, ik heb geen aandelen in deze producten hahah.

[ Voor 75% gewijzigd door Dennis de Vries op 02-09-2018 15:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

En ik heb m'n dopje terug gevonden, bijna spijt van nu ik deze review zo lees :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30
*knip* Dit voegt niets toe aan de discussie.

[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 31-08-2018 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Iemand toevallig ervaringen met deze dingen (Toothpaste dispensers) uit China?

https://www.aliexpress.co...Bathroom/32740040305.html

https://www.aliexpress.co...essories/32830075827.html

Kwam het toevallig tegen, lijkt mij wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:49

g0tanks

Moderator CSA
xileS schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:24:

Tja, meer dan 1500 reviews op AliExpress zelf. Wat zou je nog meer willen weten?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 18:52

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Wat betekent de term "3C" als het gaat om een Chinese webstore?

Ik had al eens wat besteld bij een Aliexpress store met "3C" in de naam, maar nou kwam ik nog een andere store tegen met ook 3C in de naam. Toen ben ik gaan googlen op "3C store" aliexpress en dan krijg je al minstens de eerste 3 pagina's vol.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:43
aawe mwan schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 08:21:
Wat betekent de term "3C" als het gaat om een Chinese webstore?

Ik had al eens wat besteld bij een Aliexpress store met "3C" in de naam, maar nou kwam ik nog een andere store tegen met ook 3C in de naam. Toen ben ik gaan googlen op "3C store" aliexpress en dan krijg je al minstens de eerste 3 pagina's vol.
Minder spannend dan ik had gehoopt:
http://taiwanonymous.blog...06/meaning-of-3c.html?m=1

" I finally got around to checking on the internet, and according to a number of web pages, 3C stands for "computer, communications, and consumer electronics." "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peggman
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-07 16:42
Dennis de Vries schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:09:
[...]

[...]

Heb het net even geprobeerd, met de X12 pro kan je inderdaad erg fatsoenlijk bellen. Ben prima te verstaan op de andere telefoon.

Nu heb ik ze dus van zowel Lazii (gearbest) als Sabbat (Ali) en er zijn op de verpakking na eigenlijk geen verschillen. Enige verschil is dat die van Sabbat een klein logootje op het knopje heeft, en een klein piepje geeft op het moment dat je de L of R knop gebruikt voor het pauseren, aanpassen van volume, of het veranderen van nummer.

Verder nog een update voor de geinteresseerden:

Ik heb ze gisteren ingehad tijdens hardlopen, ze bleven uitstekend zitten en ze lijken zowel resistent tegen zweet alsook regen te zijn. Vandaag heb ik ze drie uur lang ingehad tijdens het werken aan een opdracht op wat hoger volume (ze kunnen echt behoorlijk hard) en ook dan blijft de geluidskwaliteit erg goed. Volgens mij gaan ze zo'n 6 a 7 uur mee op 1 lading van het charging doosje, die ze op zijn beurt dan weer 4 keer volledig op kan laden.

Door pareltjes als deze houd ik echt van online China shopping.

EDIT: Helemaal vergeten te melden, maar wat ook erg fijn werkt is dat de X12 Pro modellen direct verbonden zijn met je telefoon als je ze uit de charging case haalt, net zoals Airpods dat met iPhones doen. Ook gaan ze automatisch uit wanneer je ze terug in het doosje stopt.

Nee, ik heb geen aandelen in deze producten hahah.
Toch jammer dat ze BT 5.0 hebben maar dan weer geen USB type-c.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
g0tanks schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:36:
[...]

Wat zou je nog meer willen weten?
Waarom iemand zoiets zou willen.... :?
/me denkt na over het voordeel...

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwelbast
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-04 16:07
xileS schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:24:

Ze zijn lastig schoon te maken, tenzij je ze makkelijk kunt losmaken van de muur, binnen een maand zitten er overal tandpasta-resten. Die van mij heb ik weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
kwelbast schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:07:
[...]

Ze zijn lastig schoon te maken, tenzij je ze makkelijk kunt losmaken van de muur, binnen een maand zitten er overal tandpasta-resten. Die van mij heb ik weggehaald.
Thanks, zat ik idd ook al aan te denken of straks niet alle tandpasta ernaast komt wat lastig schoon te maken is.

Als tandenborstels houder, heb ik al zoiets (alleen volgens mij gekocht bij buyincoins) al heel lang. Na een tijdje wil je het idd even schoonspoelen en dat is met deze wel wat eenvoudiger, omdat die met een zuignap vast zit gedraaid. Op een vlakke deel aan zijkant van een kastje blijft die best goed vast zitten bij mij. Dan ga ik de tandenborstel houder iig niet vervangen met 1 die vast zit met dubbelzijdig tape..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:36
Voor hier wellicht ook interessant:
baldyman in "Meld hier uw kortingscodes/coupons V2.0"

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00
Hoe kan ik weten of dit dimbaar is ?

https://www.aliexpress.co...ht-Strip/32817330611.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Over het algemeen geldt dat als het er niet expliciet bij vermeld staat, het niet dimbaar is.

Nou wil het dat bij dit item gelinked wordt naar een versie die expliciet vermeld wordt als zijnde dimbaar: deze.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
alaintje schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 22:32:
[...]

Aan de specs te zien klopt er geen drol van zie ik, staat van alles door elkaar (maar hoe kan het ook anders in China).
Het is wel idd tussen de 100 en 150 euro volgens BW op BG zelf.
Het scheelt dat ik thuis een 18 inch subwoofer heb, maar de soundbar is in eerste instantie niet voor mijzelf, maar voor iemand die is gaan samen wonen/huis heeft gekocht.

Ik gok zelf dat deze soundbar (met sub wellicht) bijna zo goed is als een 600+ euro soundbar (bose ofzo), maar 300-400 extra voor dat beetje is het niet snel waard, zeker niet voor de huis, tuin en keuken gebruiker.
De blitzwolf BW-F4 klinkt namelijk met een equalizer net zo goed, als niet beter dan een JBL charge 2 van destijds 100€+ .
Gebruik je zelf geen equalizer dan hoef je al niet per se te kijken naar duurdere producten vind ik zelf :) .

Wat mij het meeste aantrekt is draadloos communiceren met telefoon voor gewoon wat avondjes met vrienden.
En een draadloze subwoofer, als het bereik goed is is dat echt een genot om een goed plekje te zoeken tijdens een film kijken bv.

Zodra ik hem binnen heb laat ik wel weten of het wat is, heb trouwens voor tarif insurance gekozen via HK
Heb een voorgevoel dat een doos van 1,5x0,5x0,5 van 5+Kg wel er uit wordt gepikt :+ .
Misschien dat het mijn eerste review wordt op tweakers, maar audioproducten zijn zo subjectief :/ /
Ik had hem dus toen besteld en heb toen 104€+shipping moeten betalen a 12,20.
Terwijl als ik hem nu bestel ik geen verzendkosten hoef te betalen.
Bij staat dat die vandaag verzonden wordt. En als je hem nu bestelt na 12/09 verzonden wordt.
Dus dan maar even annuleren en opnieuw bestellen?
De coupon voor de woofer heb ik al en lijkt gewoon openbaar en kost 120$ - 25$ coupon.
Redelijk schappelijk 250$ voor 2.1 soundbar.
Heb helaas geen vergelijkingsmateriaal met een bose o.i.d.

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 21:09
Is er op Fok iemand van Banggood die meeleest? Heb niet zo veel vertrouwen in de online chat met de standaard antwoorden. Ik zit al 3 weken te turen naar een order die de status pre-advised heeft (PDM).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:33
Xiaomi 20000mAh 2C Power Bank (Quick Charge) @ LightInTheBox voor 15,13 of hij echt of nep is wordt over gediscussieerd op de bekende aanbiedingen site.

● Original Xiaomi 20000mAh super large capacity portable power bank
● Bi-directional QC 3.0 quick charge, saves more time
● High-density lithium polymer battery pack, safe and reliable
● Support charging two devices simultaneously
● Built-in multiple protections
● Round edges design, comfortable to hold
● Charging time: about 6.7h (9V / 2A charger), or about 10h (5V / 2A charger)

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:43
laredo schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:48:
Xiaomi 20000mAh 2C Power Bank (Quick Charge) @ LightInTheBox voor 15,13 of hij echt of nep is wordt over gediscussieerd op de bekende aanbiedingen site.

● Original Xiaomi 20000mAh super large capacity portable power bank
● Bi-directional QC 3.0 quick charge, saves more time
● High-density lithium polymer battery pack, safe and reliable
● Support charging two devices simultaneously
● Built-in multiple protections
● Round edges design, comfortable to hold
● Charging time: about 6.7h (9V / 2A charger), or about 10h (5V / 2A charger)
https://m.lightinthebox.c....html?prm=1-2.5.1.1&cid=1

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 17:30

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:03
diquan2001 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:27:
Ik ben benieuwd heb er net 1 besteld.

[...]
+ €9,08 verzendkosten.... |:(

• diquan2001
Raar ik heb 15,03eur afgerekend Inc verzendkosten.
Neyluzz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:23:
[...]

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
"Niet op voorraad" staat er nu, misschien hebben jullie nog geluk gehad :).

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 11:40
alaintje schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:05:
[...]

Bij staat dat die vandaag verzonden wordt. En als je hem nu bestelt na 12/09 verzonden wordt.
De coupon voor de woofer heb ik al en lijkt gewoon openbaar en kost 120$ - 25$ coupon.
Ja maar voor 250 euro kan je ook in Nederland een soundbar van bekende merken halen. Inc. sub. Ik hoop natuurlijk voor je dat de geluidskwaliteit echt goed is

Via de Blitzwolf winkel op Aliexpress zou je 280 kwijt zijn, including shipping dus daarop ben je iig goedkoper uit. Banggood 250 inderdaad, waarvan de soundbar zelf nu wel 130 euro is geworden.

Als je hem hebt ontvangen zou ik graag willen weten hoe blij je er precies mee bent :)

• alaintje
Call of Duty schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:42:
[...]

Ja maar voor 250 euro kan je ook in Nederland een soundbar van bekende merken halen. Inc. sub. Ik hoop natuurlijk voor je dat de geluidskwaliteit echt goed is

Via de Blitzwolf winkel op Aliexpress zou je 280 kwijt zijn, including shipping dus daarop ben je iig goedkoper uit. Banggood 250 inderdaad, waarvan de soundbar zelf nu wel 130 euro is geworden.

Als je hem hebt ontvangen zou ik graag willen weten hoe blij je er precies mee bent :)
De prijs is afhankelijk van t warehouse.
En ik vermoed dat de kwaliteit gelijk of beter is.
Daarnaast heb je BT, wat ontbreekt op sommige soundbars (hoe dan?).
En een draadloze sub (als t werkt) heb ik eigenlijk nog nooit gezien. Maar zou wel kunnen begrijpen dat dit al bestaat.

Ik ben zelf ook benieuwd :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 07:58
Neyluzz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:23:
[...]

Ik had dit dus niet door en klikte door (Betaling met Paypal) daarna kwam ik er pas achter dat de totale prijs: rond de 22 euro was |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:03
impactftw schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:49:
[...]

Ik had dit dus niet door en klikte door (Betaling met Paypal) daarna kwam ik er pas achter dat de totale prijs: rond de 22 euro was |:( 8)7
Ik heb er onbewust ook voor betaald :9 super stom. Ik zag idd dat de verzendkosten hoog waren. Dus in de checkout klikte ik op ''next step'' (dit was al na autorisatie bij Paypal) in de hoop de verzendmethode nog aan te kunnen passen. Next step betekent bij LITB dus ''place order''. Stelletje ratten :| Order was dus geplaatst. Ik een annulering ingediend. Krijg ik echt vlak na de verzending van het pakket pas een reactie op het ticket (noem me gek, maar ik denk dat ze dat bewust doen!).

Nu dus een ongeautoriseerde betaling ingediend bij Paypal. Geld gelukkig teruggekregen.

[ Voor 3% gewijzigd door Neyluzz op 14-09-2018 11:52 ]

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Modbreak:Mag ik iedereen er nogmaals aan herinneren dat verzendingsgerelateerde posts in China-shopping levertijdentopic horen. Ik heb een aantal posts die kant op verplaatst.

[ Voor 10% gewijzigd door Yorinn op 15-09-2018 19:37 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 11:07
Ehm, volgens mij was de strekking van mijn verhaal meer dat er weinig tot geen communicatie was en er uiteindelijk een claim en interventie van Ali nodig was om het op te lossen? :)
inderdaad wel naar aanleiding van een shipment die er eigenlijk ook weer niet was, en dus geen "levertijd" ;)

"On topic" betreffende deze Kees: inmiddels elders besteld wat uiteindelijk nog goedkoper is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:21
Jammer dat de verzendkosten zo hoog zijn anders had ik er direct 1 besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

voor mijn neefje zijn verjaardag twee van deze besteld(2,5 euro). kwamen netjes op tijd binnen 2 week

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1kyvWijQnBKNjSZSgq6xHGXXaD/115-stks-ninja-dragon-knight-bouwstenen-enlighten-speelgoed-voor-kinderen-Compatibel-Legoing-Ninjagoes-DIY-bricks-voor.jpg_640x640.jpg

helaas was er een voet deel afgebroken tijdens het transport. verkoper gevraagd of deze los te verkrijgen was. na een hele reeks excuses stuurt hij nu. 3 reserve op.

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:11
Neyluzz schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:52:
[...]

Ik heb er onbewust ook voor betaald :9 super stom. Ik zag idd dat de verzendkosten hoog waren. Dus in de checkout klikte ik op ''next step'' (dit was al na autorisatie bij Paypal) in de hoop de verzendmethode nog aan te kunnen passen. Next step betekent bij LITB dus ''place order''. Stelletje ratten :| Order was dus geplaatst. Ik een annulering ingediend. Krijg ik echt vlak na de verzending van het pakket pas een reactie op het ticket (noem me gek, maar ik denk dat ze dat bewust doen!).

Nu dus een ongeautoriseerde betaling ingediend bij Paypal. Geld gelukkig teruggekregen.
Heel sneaky idd. Paypal overzicht toont bedrag zonder verzendkosten. Daarna hele hoge verzendkosten tonen....
Gelukkig was ik al gewaarschuwd hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Ik heb m ook besteld maar geen bijzonder hoge verzendkosten.
Totaal afgerekend 15,13€
Net ff gecheckt hij is al verzonden met track en trace nr.
Ben benieuwd of het de real deal is :)

Ik heb er al 1 liggen dus kan ik ze mooi vergelijken.
Russel88 schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:31:
[...]

Heel sneaky idd. Paypal overzicht toont bedrag zonder verzendkosten. Daarna hele hoge verzendkosten tonen....
Gelukkig was ik al gewaarschuwd hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven666pwnd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-09-2024
diquan2001 schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:59:
Totaal afgerekend 15,13€

[...]
Hoe heb je die verzendkosten naar beneden gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Nou ik heb bij het bestellen geen 9,03 verzendkosten gehad.
Heb de douane verzekering ook uitgevinkt.
Verzekering ook dacht ik.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/14bklma.jpg
sven666pwnd schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:05:
[...]

Hoe heb je die verzendkosten naar beneden gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 20:33
diquan2001 schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:12:
Nou ik heb bij het bestellen geen 9,03 verzendkosten gehad.
Heb de douane verzekering ook uitgevinkt.
Verzekering ook dacht ik.

[Afbeelding]

[...]
Bij de eerste niet en bij de tweede wel? Ik krijg de verzendkosten met geen mogelijkheid weg, dus heb je geluk gehad denk ik.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02:04
De blitzwolf sdb1 is op dit moment 85 euro bij banggood en met de 20% kortingscoupon in totaal 68euro incl. gratis verzenden.
alaintje schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:05:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
digitalus101 schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:33:
De blitzwolf sdb1 is op dit moment 85 euro bij banggood en met de 20% kortingscoupon in totaal 68euro incl. gratis verzenden.

[...]
Dat is de sdb1 idd.
Misschien ook nog interessant om er bij te kopen, als vergelijkingsmateriaal.

Verwacht wel meer van de sdb2 hoor.

Edit: welke 20% coupon trouwens?

[ Voor 4% gewijzigd door alaintje op 17-09-2018 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

diquan2001 schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:59:
Totaal afgerekend 15,13€

[...]
je kunt online ook simpel zien of het een originele is of niet
https://www.mi.com/en/verify/#/en/tab/imei

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02:04
Gisteren was de sdb1 hetzelfde geprijsd als de sdb2 namelijk 136 euro. Vandaag was de sdb1 dan weer 85 euro. De couponcode met 20% korting is sdb2020
alaintje schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:14:
[...]

Dat is de sdb1 idd.
Misschien ook nog interessant om er bij te kopen, als vergelijkingsmateriaal.

Verwacht wel meer van de sdb2 hoor.

Edit: welke 20% coupon trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:11
Gisteren Xiaomi powerbank 3 keer proberen te kopen. Alle 3 de keren kreeg ik de verzendkosten te zien. Laatste keer was met incognito browser en zoeken naar powerbank op hun website ipv directe link.
Jammer, maar helaas. Zag wel dat de powerbank 40 euries kost bij bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:42

red bull

Keeps me awake !

Russel88 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:38:
Gisteren Xiaomi powerbank 3 keer proberen te kopen. Alle 3 de keren kreeg ik de verzendkosten te zien. Laatste keer was met incognito browser en zoeken naar powerbank op hun website ipv directe link.
Jammer, maar helaas. Zag wel dat de powerbank 40 euries kost bij bol.
Bijna 22 euro is ook gewoon een hele nette prijs voor deze powerbank.. Blijft natuurlijk wel gek met de verzendkosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen. Ik heb een vraagje over een bestelling bij AliExpress. AE is tot nu toe nogal wat onbekend terrein maar ik heb toch een bestelling geplaatst afgelopen zondag. Aangezien ik een nieuwe klant ben, kreeg ik zo'n welkomcoupon van $4. Ik heb deze gebruikt, omdat met deze bon ik net onder 22 euro zit (douane etc). Echter, er blijft aangegeven '23 euro' (wat dus de waarde is zonder bon).

Als ik mijn bestelling open op de app, staat er bij "bestelgegevens" 23 euro en als ik dan wat verder naar onder scroll bij "besteloverzicht": 20 euro. Je zou denken: het komt maar op een paar eurootjes, dat klopt - maar het is voor de douane wel een wereld van verschil blijkbaar.

Iemand enig idee welk bedrag in aanmerking wordt genomen? Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasabi!
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:03:
Hallo iedereen. Ik heb een vraagje over een bestelling bij AliExpress. AE is tot nu toe nogal wat onbekend terrein maar ik heb toch een bestelling geplaatst afgelopen zondag. Aangezien ik een nieuwe klant ben, kreeg ik zo'n welkomcoupon van $4. Ik heb deze gebruikt, omdat met deze bon ik net onder 22 euro zit (douane etc). Echter, er blijft aangegeven '23 euro' (wat dus de waarde is zonder bon).

Als ik mijn bestelling open op de app, staat er bij "bestelgegevens" 23 euro en als ik dan wat verder naar onder scroll bij "besteloverzicht": 20 euro. Je zou denken: het komt maar op een paar eurootjes, dat klopt - maar het is voor de douane wel een wereld van verschil blijkbaar.

Meestal gaan dit soort waardes wel door zonder bijbetaling. Ligt er ook aan welke waarde de verzender er op vermeld op het douaneformulier. Meestal is dat lager. Mocht je een verzoek krijgen om een bon in te sturen, dan ligt het er weer aan wie het in behandeling neemt. Zelf meegemaakt. Trouwens er wordt met een vaste maandelijkse dollarkoers gewerkt, niet van het moment van bestellen.

https://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/wisselkoersen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
Ja, maar ik denk dat hij gewoon bij AliExpress zelf in euro's besteld heeft. Die kortingsbon is echter in dollar, maar wordt bij betalen omgerekend naar euro's.

Volgens mij gaat de douane uit van de productprijs bij bestellen zonder kortingen.
Maar bij producten rond de BTW-vrije grens is de kans op BTW en inklaringskosten moeten betalen redelijk klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 17:00
Een coupon is natuurlijk wel wat anders dan korting. Dat is gewoon een waardebon.

Het zou makkelijk zijn om belasting te omzeilen als je eerst coupons koopt en daarna het product met coupons betaald. Zo werkt dat dus niet.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• vuurtjih
Ik heb momenteel twee pakketjes die geretourneerd worden richting China. Na contact met de verkoper (Banggood) zijn we overeen gekomen dat ik mijn geld terug ga krijgen. Echter blijft de status van deze twee staan op: The item cannot be delivered and will be returned. En Banggood vraagt om deze status: it has been returned to sender.

Is dit een kwestie van geduld hebben of kan ik iets doen om dit te versnellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwelbast
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-04 16:07
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:03:

Zelf ook een keer meegemaakt. En eruit gepikt. Antwoord van de douane/belastingdienst: "Het gaat om de waarde van een product en niet wat u ervoor betaald heeft" 8)7

• schumi2004
Volgens mij is het een hit and miss of je eruit gepikt wordt of niet.
Ik heb al enkele keren boven de 22 euro gezeten, per ongeluk en bewust, en nog geen enkele keer eruit gepikt.
Was dat wel het geval geweest dan was dat pech voor mij en aanvaard ik de consequenties maar tot op heden heb ik geluk.

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 22:24

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Afgelopen tijd wel een minder positieve ervaring bij Banggood, ik ben er anders gewend.
zekerpixels schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 02:08:
[...]
order12345678 is unsuccessful and canceled because an error occurred
[...]
Vervolg;
Hierna zou je verwachten dat er automatisch een refund komt, niet dus, na twee weken ben ik er maar eens over gaan mailen. Hierna binnen een dag bericht teug en de refund, wel weer jammer dat ik hier zelf achteraan moet en dat het hierbij alleen die 1 euro nogwat is en niet de BG points dit hierbij zijn gebruikt.

Verder heb ik de laatste tijd nog 4 items besteld, waarvan er 3 nu al meer dan 2 weken over de expected delivery date zijn, ik heb inmiddels een mail hierover gestuurd. Mijn ervaring is dat het meestal voor deze datum word geleverd of dat je een brief van importkosten ontvangt. De pakketjes zijn volgens Banggood nu 1,5 tot 2 maanden onderweg. Overigens andere dingen die ik in dezelfde periode bij Aliexpress heb besteld, komen zelfs erg snel binnen. (zelfs binnen een week)
Voordat iemand het vraagt, ik heb regelmatig bij het postkantoor gevraagd of er iets voor mij is, dus het is niet teruggestuurd.

Heeft iemand anders deze ervaring bij Banggood de laatste tijd?
Ik bestel er nu niks meer totdat het binnen is, ook omdat ali nu sneller en vaak toch goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
zekerpixels schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:33:
Afgelopen tijd wel een minder positieve ervaring bij Banggood, ik ben er anders gewend.

[...]

Vervolg;
Hierna zou je verwachten dat er automatisch een refund komt, niet dus, na twee weken ben ik er maar eens over gaan mailen. Hierna binnen een dag bericht teug en de refund, wel weer jammer dat ik hier zelf achteraan moet en dat het hierbij alleen die 1 euro nogwat is en niet de BG points dit hierbij zijn gebruikt.

Verder heb ik de laatste tijd nog 4 items besteld, waarvan er 3 nu al meer dan 2 weken over de expected delivery date zijn, ik heb inmiddels een mail hierover gestuurd. Mijn ervaring is dat het meestal voor deze datum word geleverd of dat je een brief van importkosten ontvangt. De pakketjes zijn volgens Banggood nu 1,5 tot 2 maanden onderweg. Overigens andere dingen die ik in dezelfde periode bij Aliexpress heb besteld, komen zelfs erg snel binnen. (zelfs binnen een week)
Voordat iemand het vraagt, ik heb regelmatig bij het postkantoor gevraagd of er iets voor mij is, dus het is niet teruggestuurd.

Ik bestel er nu niks meer totdat het binnen is, ook omdat ali nu sneller en vaak toch goedkoper is.
Volgens mij ligt het aan PostNL, ook meegemaakt, stond in de PostNL app levering morgen, op de dag van levering retour afzender zonder afleverpoging. Volgens PostNL klopte het adres niet zeiden ze. Ja ja, dan zou ie ook niet in mijn app verschijnen, en heb vaker besteld bij Banggood, meteen BG aangeschreven, ze maakte meteen een resend klaar zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 10:15
zekerpixels schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:33:

Ik wacht nog steeds op een Banggood bestelling welke 23 augustus verstuurd is. Ben veel sneller van ze gewend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
1975Mark30 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:59:
[...]

Ik wacht nog steeds op een Banggood bestelling welke 23 augustus verstuurd is. Ben veel sneller van ze gewend...
Ik één van 15 augustus, was het eigenlijk al vergeten :P

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

2 (anti) RFID pouches besteld om te testen voor een autosleutel. Werkt voor geen meter. Pouch sluit niet goed af en auto gaat gewoon open met de sleutel in de pouch.

Dispute geopend met de vraag voor een refund. Lijkt de verkoper beetje moeilijk te doen en wil een uitgebreide foto danwel video waarin ik het probleem omschrijf. Dat is mijn indruk in ieder geval. Terwijl ik vind dat mijn uitleg voldoende was en ik op basis van reviews de pouches heb besteld.

Ik ga voor 5 euro natuurlijk echt niet die zooi terugsturen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:45
Gunner schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:04:
2 (anti) RFID pouches besteld om te testen voor een autosleutel. Werkt voor geen meter. Pouch sluit niet goed af en auto gaat gewoon open met de sleutel in de pouch.

Dispute geopend met de vraag voor een refund. Lijkt de verkoper beetje moeilijk te doen en wil een uitgebreide foto danwel video waarin ik het probleem omschrijf. Dat is mijn indruk in ieder geval. Terwijl ik vind dat mijn uitleg voldoende was en ik op basis van reviews de pouches heb besteld.

Video is vrijwel de standaard vraag. Ook wel terecht lijkt me (ook al is het veel gedoe).
Indien je betaald hebt met paypal kun je kosteloos terugsturen. Maar ook wel veel gedoe, want eerst kosten voorschieten...

Dus: gewoon videootje maken en poot stijf houden dat je een ondeugdelijk produkt hebt ontvangen en een refund wil hebben.

• schumi2004
Gunner schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:04:

Over wat voor bedrag hebben we het eigenlijk?
Als het die 5 euro is die genoemd wordt nam ik überhaupt al die moeite niet maar ik had het dan ook besteld met het idee dat ik het eigenlijk al kwijt zou kunnen zijn en als het werkt het mooi meegenomen is ;)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

schumi2004 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:47:
[...]

Over wat voor bedrag hebben we het eigenlijk?
Als het die 5 euro is die genoemd wordt nam ik überhaupt al die moeite niet maar ik had het dan ook besteld met het idee dat ik het eigenlijk al kwijt zou kunnen zijn en als het werkt het mooi meegenomen is ;)
5,81 om precies te zijn :P . En het was ook een gokje en ook met jouw instelling gekocht natuurlijk die ik best bereid ben af te schrijven natuurlijk dus ik lig er echt niet wakker van. Maar ik hoorde altijd dat ze zo makkelijk waren met een refund (doe dit voor het eerst geloof ik) en ik loop gelijk tegen een muur aan :P

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Gunner schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:49:
[...]

5,81 om precies te zijn :P . En het was ook een gokje en ook met jouw instelling gekocht natuurlijk die ik best bereid ben af te schrijven natuurlijk dus ik lig er echt niet wakker van. Maar ik hoorde altijd dat ze zo makkelijk waren met een refund (doe dit voor het eerst geloof ik) en ik loop gelijk tegen een muur aan :P
Ah op die fiets, dan snap ik het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dat wordt dus afwachten als het pakketje naar hier verzonden is of er al dan niet extra douanekosten volgen.

Nu, of het ooit verstuurd zal worden dat is de vraag. als nieuweling bij ae heb ik ook totaal geen verstand van de gemiddelde “wachttijden”. Mijn geld heeft de verkoper intussen ontvangen en het staat nu al een week op “awaiting shipment”, dus ik vermoed dat de verkoper wacht tot hij genoeg pakjes heeft zodat het het vliegtuig op kan. Hij heeft nu nog een dag of 3 en dan wordt de bestelling automatisch geannuleerd. Ik kan wel de verwerkingsperiode verlengen. Doe ik dat best zo snel als mogelijk of kan in wachten tot de spreekwoordelijke laatste minuut om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Heeft er iemand ervaring met een pcb laten laten kopiëren bij AE of bij een andere fabriek in China?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
@amsie,

Als je niet rechtstreeks overgemaakt hebt naar de verkoper is het geld NIET daar maar bij AE !
Meestal wordt het wel binnen de tijd verstuurd, ik zou geen verlenging aanvragen zonder eerst contact op te nemen met verkoper.
Als het over de tijd heengaat krijg je gewoon je geld terug van AE .

Gemiddelde tijd bij mij is ongeveer 2 a 3 weken maar er zit veel verschil tussen bij mij tussen 8 en 80 dagen .

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Laatst online: 06-09 21:24
TLDR:
Betaald voor (iets) snellere levering voor product dat op voorraad is, maar webwinkel MiEspaña levert niet, stuurt niet-bestaande track&trace nummer en uiteindelijk heb ik dit moeten claimen bij Mastercard.

Ik heb recentelijk een slechte ervaring opgedaan met de webwinkel MiEspaña ( https://www.miespaña.com ). Hier heb ik ook al wat geschreven in het [Xiaomi Redmi Note 5] Levertijden & Prijzen topic, maar omdat deze winkel meer doet dan alleen dit merk en type smartphone levert, vond ik het toch een post waard in het algemene China topic.

De naam MiEspana doet vermoeden dat het om een Europese winkel gaat, maar het is alleen maar een front voor het in Kowloon, Hong Kong, gebaseerde bedrijf RC Technology Ltd. Ze lijken wel een kantoor in Spanje te hebben, tenminste, dat beweren ze omdat volgens dit bedrijf alle goederen vanuit Spanje verzonden worden. Ik had nog geprobeerd op ervaringen over MiEspaña te lezen, maar vond niet veel. Mijn fout, want ik had bij zoeken standaard "MiEspana" gebruikt in plaats van "MiEspaña" en dat had veel problemen kunnen voorkomen. Het blijkt dat MiEspaña zeer slechte reviews krijgt.

Hoe dan ook, mijn eigen ervaring:
Op 10 augustus bestel ik hier de Xiaomi Redmi Note 5, deze was volgens hun site op voorraad. Voor verzendopties kom je kiezen voor bronze, silver en gold, waarbij bronze gratis was (en de traagste verzendmethode). Ik koos voor bijbetalen voor "silver" waardoor het binnen 20 werkdagen (7 september) bezorgd zou moeten worden, of in elk geval binnen 30 kalenderdagen (9 september, maar zondag, dus 10 september).

Op 23 augustus krijg ik een bericht dat de telefoon in het magazijn was aangekomen. Goed, ik had al vanwege de langere tijd van verzenden en via mijn credit card door dat de winkel niet in Europa zat maar dat ze het eerst vanuit China/Hong Kong naar hun Europese vestiging zouden sturen, dus dat het 23 augustus daar aan was gekomen leek mij niet vreemd. Het zal dan wel binnen een paar dagen bij mij zijn?

Fout, ik bleef wachten. Op 6 september toch een mail gestuurd met de vraag of het nog wel goed ging komen en of ze mij een track&trace nummer kunnen sturen. Reactie krijg ik niet (wel een automatisch bericht dat mail uiterlijk binnen 48 uur beantwoord wordt), maar 7 september kreeg ik wel bericht dat ze mijn telefoon hebben verzonden. Geen track&trace erbij, dus dat was opnieuw verdacht. 8 september mail ik ze opnieuw en pas op 10 september krijg ik antwoord: pakket is verzonden en een track&trace nummer erbij.

Dat T&T nummer ingevoerd, blijkt deze niet te bestaan. Dus ik op 11 september ze een bericht gestuurd dat het nummer niet bestaat en de vraag naar het juiste nummer. Weer geen antwoord, dus om de druk op te voeren stuur ik hetzelfde bericht 12 september opnieuw. Inmiddels begin ik mij toch flink zorgen te maken en probeer ze op alternatieve manieren te bereiken. Als ik kijk naar hun twitter account, zie ik dat Twitter hun account heeft stopgezet omdat ze blijkbaar niet aan de voorwaarden voldeden.

Op 13 september kan ik via T&T nog steeds niets vinden, dus ik neem contact met PostNL (waar zij ook zaken mee doen, als ik de logo's op de website van MiEspaña zou moeten geloven). Zij geven aan dat ze dat T&T nummer ook niet kunnen vinden, op dat moment is de maat vol.

Ik heb contact opgenomen met ICS Mastercard om mijn geld terug te claimen, je hebt daar aflevergarantie waarbij het product er binnen 30 dagen moet zijn. Die termijn was al verstreken en op basis van de uitspraak van PostNL hoefde ik ook (voorlopig?) niets te verwachten.

Wel kreeg ik op diezelfde dag nog wel een mail van MiEspaña, claimende dat het 5 dagen kan duren voordat de T&T zichtbaar is. Omdat ik niet zeker weet of het nodig is, heb ik 15 september alsnog MiEspaña een mail gestuurd dat ik volgens Europees recht (en volgens hun eigen voorwaarden) de overeenkomst beëindig wegens niet leveren binnen een acceptabele termijn (op dat moment zat ik al op 36 dagen na bestellen en ruim een week nadat het zogenaamd was verzonden).

Dan weten ze wel te reageren, negeren volledig de beëindiging en geven op 17 september aan dat het soms meer dan 5 dagen kan duren voordat de T&T zichtbaar is bij PostNL. Diezelfde dag ontvang ik ook bericht van ICS dat ze de zaak in onderzoek nemen, maar dat ze wel alvast het bedrag terugstorten.
Omdat ik met vakantie ben, zie ik dit allemaal wat later en mail MiEspaña 22 september nog een keer om extra duidelijk te maken dat ze al meer tijd hebben gekregen en doordat ze niet hebben geleverd, dat de overeenkomst beëindigd is.

Mijn ervaring staat niet alleen, toen ik eenmaal op de juiste manier ging zoeken naar ervaringen, kwam ik onder andere Trustpilot tegen waar het vol staat met dezelfde problemen. Heel dom van mij om niet zo uitgebreid te hebben gezocht, dan was ik dat veel eerder tegengekomen en had ik nooit zaken met ze gedaan. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus bij deze :)

[ Voor 2% gewijzigd door yodeluxe op 24-09-2018 13:34 . Reden: Post te lang geworden, TLDR toegevoegd ]

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Wat een klote ervaring.
Wel fijn dat je anderen hier waarschuwt voor deze shop.

Ik had eigenlijk nog nooit gehoord van deze toko. d:)b
yodeluxe schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:27:
TLDR:
Betaald voor (iets) snellere levering voor product dat op voorraad is, maar webwinkel MiEspaña levert niet, stuurt niet-bestaande track&trace nummer en uiteindelijk heb ik dit moeten claimen bij Mastercard.

Ik heb recentelijk een slechte ervaring opgedaan met de webwinkel MiEspaña ( https://www.miespaña.com ). Hier heb ik ook al wat geschreven in het ~~~[Xiaomi Redmi Note 5] Levertijden & Prijzen topic, maar omdat deze winkel meer doet dan alleen dit merk en type smartphone levert, vond ik het toch een post waard in het algemene China topic.

De naam MiEspana doet vermoeden dat het om een Europese winkel gaat, maar het is alleen maar een front voor het in Kowloon, Hong Kong, gebaseerde bedrijf RC Technology Ltd. Ze lijken wel een kantoor in Spanje te hebben, tenminste, dat beweren ze omdat volgens dit bedrijf alle goederen vanuit Spanje verzonden worden. Ik had nog geprobeerd op ervaringen over MiEspaña te lezen, maar vond niet veel. Mijn fout, want ik had bij zoeken standaard "MiEspana" gebruikt in plaats van "MiEspaña" en dat had veel problemen kunnen voorkomen. Het blijkt dat MiEspaña zeer slechte reviews krijgt.

Hoe dan ook, mijn eigen ervaring:
Op 10 augustus bestel ik hier de Xiaomi Redmi Note 5, deze was volgens hun site op voorraad. Voor verzendopties kom je kiezen voor bronze, silver en gold, waarbij bronze gratis was (en de traagste verzendmethode). Ik koos voor bijbetalen voor "silver" waardoor het binnen 20 werkdagen (7 september) bezorgd zou moeten worden, of in elk geval binnen 30 kalenderdagen (9 september, maar zondag, dus 10 september).

Op 23 augustus krijg ik een bericht dat de telefoon in het magazijn was aangekomen. Goed, ik had al vanwege de langere tijd van verzenden en via mijn credit card door dat de winkel niet in Europa zat maar dat ze het eerst vanuit China/Hong Kong naar hun Europese vestiging zouden sturen, dus dat het 23 augustus daar aan was gekomen leek mij niet vreemd. Het zal dan wel binnen een paar dagen bij mij zijn?

Fout, ik bleef wachten. Op 6 september toch een mail gestuurd met de vraag of het nog wel goed ging komen en of ze mij een track&trace nummer kunnen sturen. Reactie krijg ik niet (wel een automatisch bericht dat mail uiterlijk binnen 48 uur beantwoord wordt), maar 7 september kreeg ik wel bericht dat ze mijn telefoon hebben verzonden. Geen track&trace erbij, dus dat was opnieuw verdacht. 8 september mail ik ze opnieuw en pas op 10 september krijg ik antwoord: pakket is verzonden en een track&trace nummer erbij.

Dat T&T nummer ingevoerd, blijkt deze niet te bestaan. Dus ik op 11 september ze een bericht gestuurd dat het nummer niet bestaat en de vraag naar het juiste nummer. Weer geen antwoord, dus om de druk op te voeren stuur ik hetzelfde bericht 12 september opnieuw. Inmiddels begin ik mij toch flink zorgen te maken en probeer ze op alternatieve manieren te bereiken. Als ik kijk naar hun twitter account, zie ik dat Twitter hun account heeft stopgezet omdat ze blijkbaar niet aan de voorwaarden voldeden.

Op 13 september kan ik via T&T nog steeds niets vinden, dus ik neem contact met PostNL (waar zij ook zaken mee doen, als ik de logo's op de website van MiEspaña zou moeten geloven). Zij geven aan dat ze dat T&T nummer ook niet kunnen vinden, op dat moment is de maat vol.

Ik heb contact opgenomen met ICS Mastercard om mijn geld terug te claimen, je hebt daar aflevergarantie waarbij het product er binnen 30 dagen moet zijn. Die termijn was al verstreken en op basis van de uitspraak van PostNL hoefde ik ook (voorlopig?) niets te verwachten.

Wel kreeg ik op diezelfde dag nog wel een mail van MiEspaña, claimende dat het 5 dagen kan duren voordat de T&T zichtbaar is. Omdat ik niet zeker weet of het nodig is, heb ik 15 september alsnog MiEspaña een mail gestuurd dat ik volgens Europees recht (en volgens hun eigen voorwaarden) de overeenkomst beëindig wegens niet leveren binnen een acceptabele termijn (op dat moment zat ik al op 36 dagen na bestellen en ruim een week nadat het zogenaamd was verzonden).

Dan weten ze wel te reageren, negeren volledig de beëindiging en geven op 17 september aan dat het soms meer dan 5 dagen kan duren voordat de T&T zichtbaar is bij PostNL. Diezelfde dag ontvang ik ook bericht van ICS dat ze de zaak in onderzoek nemen, maar dat ze wel alvast het bedrag terugstorten.
Omdat ik met vakantie ben, zie ik dit allemaal wat later en mail MiEspaña 22 september nog een keer om extra duidelijk te maken dat ze al meer tijd hebben gekregen en doordat ze niet hebben geleverd, dat de overeenkomst beëindigd is.

Mijn ervaring staat niet alleen, toen ik eenmaal op de juiste manier ging zoeken naar ervaringen, kwam ik onder andere Trustpilot tegen waar het vol staat met dezelfde problemen. Heel dom van mij om niet zo uitgebreid te hebben gezocht, dan was ik dat veel eerder tegengekomen en had ik nooit zaken met ze gedaan. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus bij deze :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Laatst online: 06-09 21:24
diquan2001 schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:15:
Wat een klote ervaring.
Wel fijn dat je anderen hier waarschuwt voor deze shop.

Ik had eigenlijk nog nooit gehoord van deze toko. d:)b

[...]
Ik had ze gevonden via Kimovil, voor die tijd kende ik ze ook niet. Het lijkt trouwens wel dat Kimovil die zaak niet meer in de prijsvergelijker noemt, maar of dat komt door klachten weet ik niet.

Wat alleen heel vervelend is, is dat ik nu langer moet wachten tot ik weer een ander toestel durf aan te schaffen. Straks komt misschien wel ineens het pakje aan en dan zit ik met twee toestellen. En intussen liggen er wel en hoesje en screenprotector voor klaar, die had ik zelf via Ali besteld en die waren veel sneller binnen. Maar ja, is niet de eerste keer dat ik via Ali iets heb gekocht dat uiteindelijk niet meer nodig was ;)

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
yodeluxe schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:31:
[...]

Ik had ze gevonden via Kimovil, voor die tijd kende ik ze ook niet. Het lijkt trouwens wel dat Kimovil die zaak niet meer in de prijsvergelijker noemt, maar of dat komt door klachten weet ik niet.

Wat alleen heel vervelend is, is dat ik nu langer moet wachten tot ik weer een ander toestel durf aan te schaffen. Straks komt misschien wel ineens het pakje aan en dan zit ik met twee toestellen. En intussen liggen er wel en hoesje en screenprotector voor klaar, die had ik zelf via Ali besteld en die waren veel sneller binnen. Maar ja, is niet de eerste keer dat ik via Ali iets heb gekocht dat uiteindelijk niet meer nodig was ;)
Als je het geld straks terug hebt, zie ik geen reden om geen andere te bestellen. Kan je de 2e altijd nog hier verkopen?

Pagina: 1 ... 16 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic

Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU