[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
xileS schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:39:
[...]

Ik doe het vaak andersom, want via de browser kan je nog cashback krijgen waardoor het vaak net iets goedkoper is XD.
Cashback? Van die kortingsbonnen bedoel je? Vaak moet je wel meer dan 50 euro besteden om slechts 3 euro korting te krijgen oid. Voor de lage bedragen dat ik op AliExpress bestel de moeite niet waard. Dan is die korting voor het gebruik van de mobiele app voor mij nuttiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:35
ehtweak schreef op maandag 23 juli 2018 @ 08:25:
Wordt wel minder spannend met niet meer al die weken, of soms maanden, moeten wachten op je Chinese bestellingen... :+
dat is toch juist leuk. Vriendin: er is een pakketje voor je binnen gekomen. Ik: huh, ik heb niks besteld. Na het openmaken: Ow dat ding wat ik maanden geleden heb besteld :D

Edit: overigens bedankt voor de tip, het was mij nog niet opgevallen dat Ebay (uit EU)/Amazon goedkoper kunnen zijn dan AliExpress/Banggood/GB e.d.
Joen schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:53:
[...]

Cashback? Van die kortingsbonnen bedoel je? Vaak moet je wel meer dan 50 euro besteden om slechts 3 euro korting te krijgen oid. Voor de lage bedragen dat ik op AliExpress bestel de moeite niet waard. Dan is die korting voor het gebruik van de mobiele app voor mij nuttiger.
Nee, sites als Cashbackxl, Cashbacktotaal e.d.

[ Voor 7% gewijzigd door alesandro_46 op 23-07-2018 13:11 ]

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Vers van de pers (in Spanje)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xd2B59X.png

[ Voor 8% gewijzigd door bottom line op 24-07-2018 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Joen schreef op maandag 23 juli 2018 @ 00:44:
[...]
Ook krijg je in de app om de meeste producten een paar centen tot soms hele euro's korting.
Voor zover ik weet werken sites als cashbackxl alleen via een browser, klopt mijn aanname dat je in de app niet ook nog dat soort cashback sites kan gebruiken?

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:40
Is het de bedoeling die twee dingen te combineren? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

enigmafan schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:55:
[...]

Voor zover ik weet werken sites als cashbackxl alleen via een browser, klopt mijn aanname dat je in de app niet ook nog dat soort cashback sites kan gebruiken?
Eerst via de browser de cashback site openen, dan via de cashback site AliExpress (of een andere shop met app) opzoeken en openen, daarna opent de app, waarbij de referal-codes meegenomen worden.

Werkt bij mij voor CashbackXl met AliExpress.

Er zit wel een slimmigheidje in: Als iets al in je app-winkelmandje staat, voordat je met CashbackXl de site opent, geldt de cashback niet.

Ik vind het handiger om op de desktop-site in AE te zoeken wat ik nodig heb, maar op mobiel is betalen makkelijker (en vaak de korting hoger). Maar door op de desktop iets in je cart te gooien, wat je vervolgens vanuit de app gaat bestellen, loop je dus de cashback mis

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Twan V schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:03:
[...]

Eerst via de browser de cashback site openen, dan via de cashback site AliExpress (of een andere shop met app) opzoeken en openen, daarna opent de app, waarbij de referal-codes meegenomen worden.
Oh wauw, ik ben er altijd van uit gegaan dat dat niet kan. Thanx voor de info :*)

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00
En de Yeelight strip V2 is er eindelijk. Te verlengen tot 10 meter met stukken van 1meter.
Startprijs rond de 30 euro bij GB, ik wacht nog even.

Wel een link ; https://www.gearbest.com/smart-lighting/pp_009273241105.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xileS schreef op zondag 22 juli 2018 @ 23:46:
Nou probeer het uit en download de app ;p. Waarschijnlijk ga je dan ook ineens meer bestellen, weet je dat ook alvast..
De app komt erop (maar ben niet zo traag door de temperatuur hier).

Meer bestellen weet ik nu mooi te voorkomen, het hele gezin wil nu bestellen en we doen 1 bestelling met zijn allen per keer en iedereen mag maximaal 50 euro pp uitgeven en dan bestellen we pas weer als alles er is, anders is het niet bij te houden omdat vooral mijn vrouw 100 pakketjes weet te bestellen.

Ik word ook helemaal gek van dat systeem dat je een waardering moet geven, soms heb ik geen zin, maar dan blijf ik mails van AE ontvangen dat ik het niet moet vergeten...

Volgende keer via de app, lees hier iets over korting als je daarmee besteld, dat is ook wel handig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
*knip* Aankoopadvies / "welke moet ik kopen"-vragen zijn niet de bedoeling in dit topic.

[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 25-07-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 16:53
Sinds een tijdje heeft Amazon.de ook van die producten die door een externe partij worden geleverd. Nou heb ik een SDXC kaartje gekocht en betaald (€ 16,39 plus € 7,50 verzendkosten) via Amazon.de - en ik heb binnen een week een fake kaartje thuisgestuurd gekregen vanuit Hong Kong.
Ik weet nu dus dat het dom was, maar je zou toch verwachten dat Amazon een beetje een betrouwbaar adres is om te kopen?

En ik heb met een Creditcard betaald. Ik kan dus laten storneren, maar dan moet ik eerst bij de leverancier klagen. Die zit in een postbus in HK en stelt in zijn voorwaarden dat ik de rommel eerst terug moet sturen. Kan Amazon echt buitenschot blijven, zo, en mij met de troep laten zitten? Dat gaat Amazon toch opbreken?

Ik heb bij een andere leverancier ook via Amazon.de een soortgelijke bestelling gedaan: twee stuks, want ze waren echt goedkoop. Dat is nog afwachten, maar ik zie het somber in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
enigmafan schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:55:
[...]

Ik vind dat soort cashbacksites veel te onhandig werken. Je moet er steeds om denken en vaak wordt net niet die cashback gegeven die je graag zou willen hebben. Aangezien het vaak met affiliate-links werkt zou het mij niet verbazen dat het niet icm de app werkt.

Edit:
Er blijkt hier boven al uitgelegd te worden hoe je het kan gebruiken...

[ Voor 8% gewijzigd door Joen op 25-07-2018 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

vw23a schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:45:
een fake kaartje
want ze waren echt goedkoop.
Het is al vaker langs gekomen maar de prijzen van geheugen (danwel SD, USB, HDD etc) liggen in China op een gelijk niveau als in Nederland. Dus zie je een spotgoedkoop kaartje kan je er donder op zeggen dat het nep is. Vooral Sandisk, Samsung en Kingston worden aan de lopende band nagemaakt.

SD kaartjes kan je beter gewoon in Nederland bij een reputabele shop halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 12:59
Sinds een tijdje heeft Amazon.de ook van die producten die door een externe partij worden geleverd. Nou heb ik een SDXC kaartje gekocht en betaald (€ 16,39 plus € 7,50 verzendkosten) via Amazon.de - en ik heb binnen een week een fake kaartje thuisgestuurd gekregen vanuit Hong Kong.
Ik weet nu dus dat het dom was, maar je zou toch verwachten dat Amazon een beetje een betrouwbaar adres is om te kopen?

En ik heb met een Creditcard betaald. Ik kan dus laten storneren, maar dan moet ik eerst bij de leverancier klagen. Die zit in een postbus in HK en stelt in zijn voorwaarden dat ik de rommel eerst terug moet sturen. Kan Amazon echt buitenschot blijven, zo, en mij met de troep laten zitten? Dat gaat Amazon toch opbreken?

Ik heb bij een andere leverancier ook via Amazon.de een soortgelijke bestelling gedaan: twee stuks, want ze waren echt goedkoop. Dat is nog afwachten, maar ik zie het somber in.
Neem eens contact op met Amazon, kijken wat zij hierin kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:01

Bel amazon op. Je krijgt je geld terug.

Ik heb tijden geleden een screen protector gekocht die iets goedkoper was, bleek ook een neppe te zijn. Gebeld, moest het terugsturen naar Amazon, vervolgens kreeg ik paar weken later me geld terug. Werd allemaal zonder blikken of blozen gedaan door Amazon.

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Laatst online: 04-12-2022
Chocoball schreef op zondag 22 juli 2018 @ 21:02:
Had een dispuut bij Aliexpress geopend omdat mijn Xiaomi VH handventilator zonder verpakking kwam en op namaak leek. Uiteindelijk laten escaleren maar Aliexpress geeft de verkoper gelijk omdat die een bonnetje van aanschaf wist te overleggen.

Hebben anderen hier ook de ervaring dat Aliexpress de laatste tijd disputen in het voordeel van de verkoper sluit?
Ik had een fitbit oplader die niet paste. Moest eerst 4 fotos opsturen om aan te tonen dat het niet paste. Daar zagen ze geen probleem op. Daarna wilden ze een filmpje. Daar liet ik zien dat de fitbit totaal niet vastzat.
En daarna kreeg ik een refund van 0.00 euro.

Heb t maar zo gelaten. Voor 3 euro ga ik geen moeite meer doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Kenzi schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:08:
[...]

Het is al vaker langs gekomen maar de prijzen van geheugen (danwel SD, USB, HDD etc) liggen in China op een gelijk niveau als in Nederland. Dus zie je een spotgoedkoop kaartje kan je er donder op zeggen dat het nep is. Vooral Sandisk, Samsung en Kingston worden aan de lopende band nagemaakt.

SD kaartjes kan je beter gewoon in Nederland bij een reputabele shop halen.
Inderdaad. Daarnaast: de meeste data die op zo'n kaartje komt te staan is vrij tot zeer waardevol, denk aan (vakantie)foto's of video's. Als je goed na denkt wil je toch nooit riskeren dat zo'n kaartje halverwege je vakantie de geest geeft en al je foto's en filmpjes mee ten onder neemt, omdat jij zo nodig een paar euro wilde besparen. Data.io biedt echt scherpe prijzen en hele goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 01:43
Ik moet zeggen dat ik met dit weer best blij ben met m'n Chinese ventilatortje:
Afbeeldingslocatie: https://c.76.my/Malaysia/xiaomi-vh-yu-smart-usb-fan-noise-touch-control-dual-rotor-acepro-1708-25-ACEPRO@5.jpg

Heel veel wind komt er natuurlijk niet af maar het is voor mij voldoende. Het is 31.1°C bij mij en ik kan best comfortabel zitten. Ik wilde eerst een grotere ventilator kopen maar ik dacht toentertijd dat dat niet nodig zou zijn "voor die paar warme dagen per jaar".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Idd, zo'n simpel Xiaomi fannetje doet hier ook al 2 jaar z'n werk.
Op de vertrouwde Xiaomi powerbank draait dat ding gewoon >4 nachten continu!

Is heel stil en ik heb 'm op een nachtkastje naast het bed staan; zorgt voor een lichte luchtstroom over het bed heen.
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7652/26916999236_73711ffeaa.jpg

iets heel anders:
Die Chinezen hebben ook een 'apart' begrip van niet-liegen c.q. het niet zo nauw nemen met de waarheid. 8)7
Wat is het geval?
Ik zie een artikel op eBay, precies het goede type/merk, aantrekkelijke prijs.
"Item Location: Dublin, Ireland" staat er onder.

Normaliter wordt dit artikel via AE/BG/eBay vanuit China verstuurd en aangezien het iets meer kost dan 22 euro loop je ook nog de kans wat inklaringskosten + BTW te moeten betalen.
Afijn, een verkoper gevonden die het binnen de EU, vanuit Dublin Ireland verstuurd en bovendien ook nog net onder 20 euro rekent. M.a.w. goede deal lijkt het.
Vraag voor de zekerheid nog ff na, wederom bevestigd de verkoper "Item Location: Dublin, Ireland"
Ok, denk je dan; doen.
Betaald en de volgende dag krijg ik een tracking met als omschrijving:
"Arrived at Sort Facility SHENZHEN----SHENZHEN "
Naar mijn weten ligt Shenzen in China en niet in Ireland... :F

En op meerdere vragen richting de eBay verkoper blijft 'ie volhouden:
"We ship it from Dublin, Ireland."
Tja... 7(8)7

Is dat nou HET cultuurverschil tussen West en Oost?
In mijn ogen is het gewoon liegen, maar blijkbaar in China niet... :/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
ehtweak schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:28:
Idd, zo'n simpel Xiaomi fannetje doet hier ook al 2 jaar z'n werk.
Op de vertrouwde Xiaomi powerbank draait dat ding gewoon >4 nachten continu!

Is heel stil en ik heb 'm op een nachtkastje naast het bed staan; zorgt voor een lichte luchtstroom over het bed heen.
[afbeelding]

Hier draaien er ook ruim 2 jaar meerdere als het zo warm is. Een van de beste 'rotzooi' aankopen die ik in China heb gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:15

KDL

ehtweak schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:28:

Is dat nou HET cultuurverschil tussen West en Oost?
In mijn ogen is het gewoon liegen, maar blijkbaar in China niet... :/
Nee.
Maar ik begrijp je frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@KDL Nee?
M.a.w. in China noemen ze het ook liegen? :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

[...]

Er zit wel een slimmigheidje in: Als iets al in je app-winkelmandje staat, voordat je met CashbackXl de site opent, geldt de cashback niet.

Ik vind het handiger om op de desktop-site in AE te zoeken wat ik nodig heb, maar op mobiel is betalen makkelijker (en vaak de korting hoger). Maar door op de desktop iets in je cart te gooien, wat je vervolgens vanuit de app gaat bestellen, loop je dus de cashback mis
Ik gebruik spaarwinkelen als cashbacksite, en daar werkt de volgende methode prima:
Zwik opzoeken en bestellen via de app, betaling annuleren, via je pc en de cashbacksite naar Ali gaan, je onbetaalde app bestelling opzoeken en betalen. Heb tot nu toe altijd de cashback ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:15

KDL

ehtweak schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:54:
@KDL Nee?
M.a.w. in China noemen ze het ook liegen? :+
Het is niet het cultuurverschil tussen oost en west.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 11:07
mark-k schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:55:
[...]

Ik gebruik spaarwinkelen als cashbacksite, en daar werkt de volgende methode prima:
Zwik opzoeken en bestellen via de app, betaling annuleren, via je pc en de cashbacksite naar Ali gaan, je onbetaalde app bestelling opzoeken en betalen. Heb tot nu toe altijd de cashback ontvangen.
Precies zoals ik het doe. Werkt in 99 van de 100 gevallen. En voordeel van de meestal lagere prijs in de app EN de cashback. Win-Win dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 14:28
*knip* Voor dit soort vragen is dit topic niet bedoeld, gezien het dan voornamelijk een opsomtopic wordt ervan, die we liever niet willen op Tweakers.

[ Voor 78% gewijzigd door Yorinn op 28-07-2018 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Afgelopen dagen ben ik helemaal lek gestoken door muggen en kwam ooit zoiets tegen. Geen idee of het werkt, maar we gaan het zien ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
xileS schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:35:
Afgelopen dagen ben ik helemaal lek gestoken door muggen en kwam ooit zoiets tegen. Geen idee of het werkt, maar we gaan het zien ;p
Zonde van je €6.15 https://gezondr.nl/welke-...-niet-werkt-tegen-muggen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Er waren nog veel duurdere :p.
Maar hoorde van iemand anders sinds hij zo'n ding in de kamer heeft, niet meer gestoken word. Kan toeval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
  • Laatst online: 09-09 21:19
Ik heb een https://nl.aliexpress.com...62c030e&priceBeautifyAB=0 en voor muggen werkt dat heel goed. Vliegen laten hem echter links liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
TiesD schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 17:25:
Ik heb een https://nl.aliexpress.com...62c030e&priceBeautifyAB=0 en voor muggen werkt dat heel goed. Vliegen laten hem echter links liggen.

[...]
Lijkt er erg op. Als het werkt tegen de muggen, ben ik blij. Ik schijn namelijk erg lekker bloed te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
TiesD schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 17:25:

[...]
Onzin volgens meerdere onderzoekers https://gezondr.nl/welke-...-niet-werkt-tegen-muggen/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sibrand
  • Laatst online: 23:42
Zoiets heb ik ook. Goed om, als je zelf niet in de kamer bent, die beesten te vangen. Als je wel in de kamer aanwezig bent vinden ze jou toch interessanter. Maar ik heb hem gewoon de hele dag draaien, en elke dag wel weer 1 of 2 van die beesten in het opvangbakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
  • Laatst online: 09-09 21:19
Tsja, ik heb toch echt empirisch waargenomen dat er muggen waren gevangen. Dit artikel is bij dezen dus gefalsifieerd. Zo gaat dat in de wetenschap.

De muggen komen langs. Al dan niet door het licht aangetrokken. Het ingebouwde ventilatortje doet de rest. Simpel en tegelijkertijd vernuftig.

[ Voor 16% gewijzigd door TiesD op 28-07-2018 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
TiesD schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 22:52:
Tsja, ik heb toch echt empirisch waargenomen dat er muggen waren gevangen. Dit artikel is bij dezen dus gefalsifieerd. Zo gaat dat in de wetenschap.

De muggen komen langs. Al dan niet door het licht aangetrokken. Het ingebouwde ventilatortje doet de rest. Simpel en tegelijkertijd vernuftig.

[...]
Helemaal mee eens. Het apparaat met het blauwe licht en de zuigende ventilator doet de rest.
Het is niet zo dat hij tientallen muggen vangt of zo, maar ik zit al snel op 10 muggen /mugjes in 1 week,
En ook die kleine mugjes kunnen steken....... :+

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Sibrand schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 19:17:
[...]

Zoiets heb ik ook. Goed om, als je zelf niet in de kamer bent, die beesten te vangen. Als je wel in de kamer aanwezig bent vinden ze jou toch interessanter. Maar ik heb hem gewoon de hele dag draaien, en elke dag wel weer 1 of 2 van die beesten in het opvangbakje.
Hmm goed om te weten, als ik moet concurreren met met het apparaat pakken ze mij dus alsnog. Dus is het misschien een goed idee voor bv in de slaapkamer eerder aan te zetten en kamer te verlaten met deuren dicht.
[...]

Handig om te weten en had dit vanmiddag geprobeerd, alleen heb geen bevestiging van cashbackxl gekregen. Zag alleen dat ik het product idd al in mijn winkelmandje had, dus had het verwijderd en opnieuw toegevoegd. Wellicht had ik ook even opnieuw op de link op de cashback site moeten klikken.

Moet hele winkelmand leeg zijn of mag alleen het desbetreffende product niet in het mandje zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simoncgbn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb sinds een paar weken deze: https://www.banggood.com/...1305632.html?rmmds=search
Ik laat het altijd snachts aanstaan en sindsdien niet meer wakker geworden met muggenbeten.
Voordeel is ook dat het op batterijen werkt, waardoor het uitermate portable is, en dat er een timerfunctie inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

simoncgbn schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:59:
Ik heb sinds een paar weken deze: https://www.banggood.com/...1305632.html?rmmds=search
Ik laat het altijd snachts aanstaan en sindsdien niet meer wakker geworden met muggenbeten.
Voordeel is ook dat het op batterijen werkt, waardoor het uitermate portable is, en dat er een timerfunctie inzit.
Nadeel is dat je elke 3* maanden een 9 euro replacement filter erin moet zetten om het te laten werken. Al met al een dure oplossing. *(bij 8 uur per dag gebruik).
https://wwwpre.banggood.c...87d3fec0&cur_warehouse=CN

[ Voor 12% gewijzigd door Get!em op 30-07-2018 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simoncgbn
  • Laatst online: 02-12-2024
Get!em schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:54:
[...]

Nadeel is dat je elke 3* maanden een 9 euro replacement filter erin moet zetten om het te laten werken. Al met al een dure oplossing. *(bij 8 uur per dag gebruik).
https://wwwpre.banggood.c...87d3fec0&cur_warehouse=CN
Elke 3 maanden is dus ideaal voor de zomer. Ik heb enkel last van muggen tijdens de zomermaanden en ik neem aan dat dat bij de meeste mensen ook het geval is. Elk jaar +- €10 investeren om muggenvrij te blijven, vind ik het wel waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Verdamping van transfluhtrin 'sloopt' de muggen dus?
Hmmm, tja, het schijnt een veilig product te zijn... :|

Wikipedia: Transfluthrin
Wikipedia: Transfluthrin – Wikipedia

De duitstalige versie van wiki geeft de meeste info:
Transfluthrin ist der Handelsname eines von Bayer entwickelten Kurzzeitinsektizids mit hochgradig selektiver Wirkung. Es gehört zu den Pyrethroiden und ist ein substituierter Carbonsäureester. Wie alle Pyrethroide entfaltet Transfluthrin seine Giftwirkung gegen Insekten aufgrund deren offenliegendem Nervensystem und ist für Warmblüter daher weitgehend ungiftig. Laut Sicherheitsdatenblatt[5] stellt das Einatmen praktisch kein Gefahrenpotenzial dar, der Stoff reizt jedoch Augen und Haut. Die Halbwertszeit in Boden und Umwelt beträgt wenige Tage.[1]

Transfluthrin wirkt gleichermaßen gegen alle Insekten, wirkt jedoch auch vergrämend und ist daher bei typischer lokaler Anwendung weniger ökologisch relevant. Transfluthrin ist sehr giftig für Fische und Wasserorganismen und kann dort längerfristige schädliche Wirkungen haben.[5]

Transfluthrin wird in Insektensprays, Elektroverdampfern und Mottenfallen für den Privatgebrauch im Handel angeboten (Handelsnamen: Bayothrin, Benfluthrin). In Deutschland sind keine Transfluthrin-haltigen Pflanzenschutzmittel zugelassen.[1]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:16
maar het product van xileS staat er niet tussen, waarom zou het dan volgens die website aantonen dat het niet werkt?
Het is vrij simpel: vliegende insecten waaronder muggen worden aangetrokken door UV licht, daarna worden ze gevangen (met een ventilator of plaktape) of geëlektrocuteerd (zoals in alle professionele machines in bedrijven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Iemand nog een Chinese step?

Elektrische step veroorzaakt enorme vuurbal in Chinese woonkamer

https://www.nu.nl/242938/...in-chinese-woonkamer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

ehtweak schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:34:
Verdamping van transfluhtrin 'sloopt' de muggen dus?
Hmmm, tja, het schijnt een veilig product te zijn... :|
Inderdaad, twijfelachtig.
Ik koop graag zaken in China, maar bent toch altijd terughoudend met zaken die door eu met een reden strenger worden gereguleerd/onderzocht. Waaronder dus chemicaliën , incl batterijen, zaken die voor voedsel dienen, incl bestek en bekers. Zaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Get!em schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:55:
[...]

Ik koop graag zaken in China, maar bent toch altijd terughoudend met zaken die door eu met een reden strenger worden gereguleerd/onderzocht. Waaronder dus chemicaliën...
Tja... weekmakers; ook zo'n 'leuk' product.

Transfluthrin zal best werken als verdrijvend middel bij insecten omdat het het vrijliggende zenuwstelsel irriteert. Maar wat is de concentratie? Wat is het stapeleffect? Wil je dat nog eens bovenop alle andere (chemische) verontreinigingen?
DEET is ook zoiets; het werkt wel... maar er zijn ook de nodige bijwerkingen... die krijg je er gratis bij. :+ Nog afgezien van de gewenningsfactor.

Ik denk dat als je goed gaat zoeken dat je in China allerhande chemische verbindingen kunt bestellen, die hier in de EU talloze alarmbellen zullen doen afgaan. :X

Ook weer een 'leuk' akkefietje... :-(
Je bestelt een product en er staat nadrukkelijk bij:
"New: A brand-new, unused, unopened and undamaged item in original retail packaging"
Tuurlijk... O-)

Onderdeel komt binnen en de metalen hoeken zijn lichtjes gedeukt en bekrast. En vervolgens is er geprobeerd om met een zwarte stift, het blanke metaal weer te verdoezelen, zodat alles weer zwart lijkt.
Gereclameerd bij de verkoper en die zegt botweg dat het tijdens transport naar Europa gebeurd is...
NOT. :N Het product zat keurig in zacht plastic en dat weer in een stevige kartonnen doos en daaromheen weer heel veel verpakkingsmateriaal. Zelfs al ging je op de buitenverpakking staan, dan nog raakt het niet op die manier beschadigd.
Dit is gewoon gevallen in de fabriek, ff met een zwarte stift de krassen afgedekt en hoppa in de verpakking.

Maar afijn, men bood 25% korting als compensatie.
Prima. Maar waarom is het toch zo moeilijk om gewoon toe te geven dat er iets fout ging aldaar? :?

[ Voor 35% gewijzigd door ehtweak op 31-07-2018 13:35 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
ehtweak schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:03:
Maar afijn, men bood 25% korting als compensatie.
Prima. Maar waarom is het toch zo moeilijk om gewoon toe te geven dat er iets fout ging aldaar? :?
Omdat ze dan gezichtsverlies lijden.
Blijkbaar is men daar erg gevoelig voor in China.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op zondag 29 juli 2018 @ 01:08:
[...]

Handig om te weten en had dit vanmiddag geprobeerd, alleen heb geen bevestiging van cashbackxl gekregen. Zag alleen dat ik het product idd al in mijn winkelmandje had, dus had het verwijderd en opnieuw toegevoegd. Wellicht had ik ook even opnieuw op de link op de cashback site moeten klikken.

Moet hele winkelmand leeg zijn of mag alleen het desbetreffende product niet in het mandje zitten?
Vandaag een nieuwe poging gedaan met een lege winkelmand, en het product dat ik wou kopen alvast in de wishlist. Gek genoeg kreeg ik na het doorklikken naar de app, gewoon de desktop site geladen in de mobiele app ;s, maar zodra ik doorklikt naar de wish list was het wel weer de normale app.

Maar het is dit keer wel gelukt. 14 cent cashback (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Get!em schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:17:
Iemand nog een Chinese step?

Elektrische step veroorzaakt enorme vuurbal in Chinese woonkamer

https://www.nu.nl/242938/...in-chinese-woonkamer.html
Howly s**t :+
De mijne zit nu nog op de trein, heb een Ninebot ES1 besteld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
bottom line schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:53:
[...]

Daarmee mag je niet de openbare weg op toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
xileS schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:45:
[...]

Tenzij je <insert elektrische step> zwaar overpriced bij een importeur koopt die er mee naar het RDW is gegaan mag je er inderdaad strict gezien niet mee op de weg.

[ Voor 5% gewijzigd door Shamalamadindon op 01-08-2018 20:53 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
[...]

Nope. Check ook het item van RTL vandaag hierover. https://www.rtlnieuws.nl/...china-mag-alles-hier-niet

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Wel jammer, zo'n ding lijkt mij anders serieus leuk om te hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bottom line
[...]

Ik woon in België.
Hier is dat wel toegestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Jammer maar wel verwacht van RTL.
Dat ding komt uit China. Daar mag alles.
Niet dus. Hier (Hangzhou maar bijv ook Shanghai, Beijing en Guangzhou) zijn op veel plekken (lokale wetgeving) die steps gewoon keihard verboden op de openbare weg (of het nou de rijbaan, fietspad of stoep is).
Je ziet ze ook steeds minder, waar 1 / 2 jaar geleden je struikelde over de hoverboards en e-steps kom je er nu 1 of 2 per dag tegen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 14:28
Leo1010 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:52:
[...]

Tenzij je <insert elektrische step> zwaar overpriced bij een importeur koopt die er mee naar het RDW is gegaan mag je er inderdaad strict gezien niet mee op de weg.
In Luxembourg mag je er blijkbaar wel mee op straat want hier zie redelijk veel mensen mee.

Vooral rondom gare Central.

[ Voor 3% gewijzigd door theduke1989 op 02-08-2018 05:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
bottom line schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:53:
[...]

Vandaag aangekomen!! *O* Wauw :D _/-\o_
Wel groter als ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

bottom line schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:49:
[...]

Succes met (mobiel) activeren.... hij is wel zwaar ook met 11 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Laatst online: 21:22
Is alweer een tijdje geleden dat ik bij Gearbest bestel maar ik zie dat de website/order process veranderd is. Ik kan nu geen GB Points meer gebruiken met een E-mail-Only Price product.
Iemand hier nog een truucje voor? :)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aezeal1980
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-07-2024
*knip* Aankoopadvies is hier niet de bedoeling.

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 10-08-2018 20:21 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
In de categorie "onzinnige dingen" gisteren zo'n pak in ontvangst mogen nemen.
Was binnen een weekje in huis snelle reacties van verkoper ook en geen gezeur bij douane
Kids vinden het iig geweldig :P
https://www.aliexpress.com/item/32661824544/32661824544.html.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8nosX46.jpg

/edit
Doet het ook leuk op feestjes met alleen volwassenen :P

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 12-08-2018 11:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:01:
In de categorie "onzinnige dingen" gisteren zo'n pak in ontvangst mogen nemen.
Was binnen een weekje in huis snelle reacties van verkoper ook en geen gezeur bij douane
Kids vinden het iig geweldig :P
https://www.aliexpress.com/item/32661824544/32661824544.html.

[afbeelding]

/edit
Doet het ook leuk op feestjes met alleen volwassenen :P
Stomasaurus Rex ?

Verwijderd

Als ik het goed begrijp hoef ik geen inklaringskosten te betalen als bijvoorbeeld iets €21,42 kost met €0,89 verzendkosten daar bovenop, omdat je alleen inklaringskosten hoeft te betalen als het product (exclusief verzendkosten) boven de €22 is, en €21,42 < €22 (ookal €21,42 + €0,89 = €22,32 > €22), toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xwb350
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-09 23:31
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 20:39:
Als ik het goed begrijp hoef ik geen inklaringskosten te betalen als bijvoorbeeld iets €21,42 kost met €0,89 verzendkosten daar bovenop, omdat je alleen inklaringskosten hoeft te betalen als het product (exclusief verzendkosten) boven de €22 is, en €21,42 < €22 (ookal €21,42 + €0,89 = €22,32 > €22), toch?
Klopt: "Waarde van de zending (exclusief verzekerings- en vervoerskosten)".

https://www.belastingdien...tingen_bij_invoer_betalen (Trouwens eerste hit Google :+ )

[ Voor 5% gewijzigd door xwb350 op 16-08-2018 20:52 ]

• Medione1210
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 20:39:
Helemaal juist, echter, als de waarde boven de 22 euro uitkomt worden eventuele verzendkosten wel meegeteld voor de berekening van het en invoerrechten!

• Joen
Medione1210 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:26:
[...]

Helemaal juist, echter, als de waarde boven de 22 euro uitkomt worden eventuele verzendkosten wel meegeteld voor de berekening van het en invoerrechten!
Onjuist....
Hoe berekent u de invoerrechten en btw?

De invoerrechten berekent u over de prijs van de goederen, de verzendkosten en de eventuele verzekeringskosten.

De btw berekent u over de prijs van de goederen, de verzendkosten, de eventuele verzekeringskosten én de invoerrechten
Bron: https://www.belastingdien...-bij-buitenlandse-webshop

Edit:
Inmiddels voorgaande posts even bekeken en dan kon ik er achter dat mijn quote de tekst uit de tabel op https://www.belastingdien...tingen_bij_invoer_betalen tegenspreekt... Ik ga altijd maar uit van inclusief verzendkosten. Dat is waar veel online rekenmodellen ook rekening mee houden namelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Joen op 16-08-2018 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Joen schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:56:
[...]

Onjuist....

[...]

Bron: https://www.belastingdien...-bij-buitenlandse-webshop

Edit:
Inmiddels voorgaande posts even bekeken en dan kon ik er achter dat mijn quote de tekst uit de tabel op https://www.belastingdien...tingen_bij_invoer_betalen tegenspreekt... Ik ga altijd maar uit van inclusief verzendkosten. Dat is waar veel online rekenmodellen ook rekening mee houden namelijk.
Je quote bevat exact wat je een zin ervoor nog als "onjuist" bestempelt. Je betaalt inderdaad de kosten over de waarde plus de verzendkosten, maar alleen als de waarde ook echt boven de 22 euro komt. Koop je iets van 10 euro met 100 euro verzendkosten betaal je geen invoerkosten/btw etc., is je pakje 25 euro met 5 euro verzendkosten betaal je btw over 30 euro.

• Joen
Ah okee. Het lampje begint te branden bij mij. :P
Bedankt voor de verduidelijking. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:43

ikt

Verdomme, mijn geluk weer. Digitizer van Z3 Compact werkt nog minder dan mijn originele kapotte exemplaar. Wat kan ik hier het beste doen? Volgens mij heb ik de "keuze" om gewoon een gesprek te voeren via AliExpress, een dispute te openen zonder terugsturen, een dispute te openen met terugsturen.

Volgens mij kan ik mijn kapotte telefoon beter naar familie sturen in 't buitenland, kunnen die het daar fiksen en gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
bottom line schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:49:
[...]

En hoe zijn de ervaringen tot nu toe? Ben van plan om 1 voor mijn zusje te bestellen, maar vind het wel een beetje lastig dat ze nog niet helemaal legaal zijn in NL. Alhoewel het 1 (of meerdere) persoon gelukt is om een Xiaomi m365 soort van legaal te krijgen. De Xiaomi m365 heeft blijkbaar lekke banden problemen en daar zit mijn zusje ook niet op te wachten en dan lijkt mij de Ninebot ES1 ook wel een goede keuze, aangezien deze massieve banden heeft :).
Had je nog enige reden om niet voor de ES2 te gaan? Ik heb even snel vergeleken en die kan blijkbaar iets harder (25 km/u ipv 20 km/u) en heeft (lelijke) verlichting aan de onderkant, maar zie voor de rest weinig voordelen en ik vind hem zelfs minder mooi dan de ES1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Laatst online: 01:10
xileS schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:48:
De Xiaomi m365 heeft blijkbaar lekke banden problemen en daar zit mijn zusje ook niet op te wachten en dan lijkt mij de Ninebot ES1 ook wel een goede keuze, aangezien deze massieve banden heeft :).
Zover als ik begrijp heeft de M365 banden die een beetje zijn zoals een fiets, verwacht in nederland niet heel veel problemen omdat er meestal niet heel veel scherp spul op een fietspad aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Zullen we de discussie over de Xiaomi M365 elektrische step scooter voeren in het daarvoor bestemde topic (,als die weer open is)? Dan kan het hier weer gaan over andere aankopen uit China. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 19-08-2018 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Medione1210 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 17:22:
[...]

Op zich mee eens dat de service van GB niet best is, maar de NL medewerker van GB die op Fok actief is doet erg z'n best om je te helpen bij eventuele problemen. Zonder hem zou ik denk ik geen duurdere artikelen bij GB meer bestellen.
Hmm bestelde altijd bij Banggood vanwege deze service, maar die is er blijkbaar al een tijdje niet meer :-( . Ik heb wel interessein de Ninebot ES1, die is daar best goed geprijsd zo te zien. Alleen zit hier volgens mij niet een douanekostenregeling bij a la PDM bij Banggood. Ga ik gelijk navragen bij de NL mederwerker van GB, kan ik de service ook testen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
xileS schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:29:
[...]

Hmm bestelde altijd bij Banggood vanwege deze service, maar die is er blijkbaar al een tijdje niet meer :-( . Ik heb wel interessein de Ninebot ES1, die is daar best goed geprijsd zo te zien. Alleen zit hier volgens mij niet een douanekostenregeling bij a la PDM bij Banggood. Ga ik gelijk navragen bij de NL mederwerker van GB, kan ik de service ook testen :).
Ze hadden wel een dergelijke regeling maar daar zijn ze onlangs weer mee gestopt. De verzendmrthode is rr nog wel,maar ze vergoeden je niet meer als je pakje er toch uitgepikt wordt.
Hier kun je al de antwoorden vinden http://forum.fok.nl/topic/2441278

[ Voor 6% gewijzigd door Medione1210 op 20-08-2018 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Medione1210 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:12:
[...]

Ze hadden wel een dergelijke regeling maar daar zijn ze onlangs weer mee gestopt. De verzendmrthode is rr nog wel,maar ze vergoeden je niet meer als je pakje er toch uitgepikt wordt.
Hier kun je al de antwoorden vinden http://forum.fok.nl/topic/2441278
Die topic had ik idd gezien en las dus dit : "Mocht je een product willen bestellen dat er niet tussen staat en wel gebruik maken van de douanekosten regeling. Stuur ons dan een PM of DM met de link naar het product. Dan zullen wij je een correct link bezorgen waarbij de douanekosten regeling van pas is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
xileS schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:36:
[...]

Die topic had ik idd gezien en las dus dit : "Mocht je een product willen bestellen dat er niet tussen staat en wel gebruik maken van de douanekosten regeling. Stuur ons dan een PM of DM met de link naar het product. Dan zullen wij je een correct link bezorgen waarbij de douanekosten regeling van pas is."
Ik gok dat ze dat zo doen zodat zij er dan via affiliatelink aan verdienen! De verzendmethode zelf is niet veranderd in ieder geval! De kans op douanekosten was al zeer klein. Ze lopen dus weinig risico op uitbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Medione1210 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:43:
[...]

Ik gok dat ze dat zo doen zodat zij er dan via affiliatelink aan verdienen! De verzendmethode zelf is niet veranderd in ieder geval! De kans op douanekosten was al zeer klein. Ze lopen dus weinig risico op uitbetalen.
Dat maakt de consument niks uit, als de kosten daardoor lager blijven ;p. Als men niet goedkoop wil shoppen, zal China shoppen amper nodig zijn ;p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alaintje
  • Laatst online: 11-09 21:30
Ik ben aan het overwegen om deze soundbar te kopen:
https://www.banggood.com/...633.html?cur_warehouse=HK
Moet nog gereleased worden zo te zien (9 september is de release gok ik zo?).
Zo'n (duurder) artikel zou ik minder snel kopen uit China, gezien er nog geen recensies van (kunnen) zijn.
De reviews over de SDB1 zijn best ok als ik het zo links en rechts zie/lees.
Met blitzwolf zelf sowieso al goede ervaringen wat betreft geluidskwaliteit/zuiverheid, volume ontbreekt wel vaak een beetje bij hun portable BT speakers.

Welke verzendoptie is nou trouwens handig voor het bestellen van deze sounbar, het pakket weegt rond de 5Kg als het goed is.
Via HK betekent goedkoper product, maar hogere verzendkosten, al met al wel 15 euro goedkoper dan via CN.
Zitten er nog meer nadelen aan HK warehouses, want ik zie dat er daar 74 zijn besteld tegenover 157 bij CN ?
CN biedt ook meer verzendmethode aan zo te zien.

Hebben er mensen andere ervaringen met soundbars uit China?

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 14:04
*knip* Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 23-08-2018 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

wann0wfhc schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:40:
Goedemorgen,

Aangezien mijn oude vertrouwde wekker radio nu echt de geest aan het geven is ben ik even op zoek geweest naar wekkerradio's uit China... maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Mijn oog is gevallen op deze clock / speaker: https://www.aliexpress.co...999999.266.27b23c00q5n6uy

Alleen als ik dan reviews lees dan is het alarm van de radio een standaard geluid en kun je niet een playlist, FM radio of een nummer van spotify er op draaien voor het wakker worden. Dit vind ik wel een groot minpunt.

Daarnaast zijn er echt honderden bluetooth speaker achtige wekkerradio constructies te vinden.. maar dat is ook niet wat ik zoek. Aangezien ik nu door de bomen het bos niet meer zie, heeft iemand misschien nog een tip voor een stylish mooie wekkerradio die FM functionaliteit heeft maar waar ik ook mijn spotify op kan draaien?
Geen china-oplossing, maar een Google Home Mini doet exact wat jij vraagt. Je kan eventueel gewoon de microfoon uitschakelen als je dat niet wil. Maar je kan wakker worden met playlists, en de geluidskwaliteit is verrassend goed voor zo'n klein ding.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
nieuws: Android krijgt Spotify-integratie in wekkerapplicatie

Aangezien wekkerradio's toch al vaak vervangen zijn door telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
Ik heb sowieso een Iphone dus dit gaat voor mij niet op :P.

Daarnaast gaat het me niet alleen om het wekker principe. Aangezien mijn oude trouwe wekkerradio nu overleden is zoek ik gewoon een goede speaker / wekker / alarm waarmee ik naast de wekker ook gewoon in mijn slaapkamer muziek kan streamen, fm luisteren of een podcastje afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
xileS schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:48:
[...]

En hoe zijn de ervaringen tot nu toe? Ben van plan om 1 voor mijn zusje te bestellen, maar vind het wel een beetje lastig dat ze nog niet helemaal legaal zijn in NL. Alhoewel het 1 (of meerdere) persoon gelukt is om een Xiaomi m365 soort van legaal te krijgen. De Xiaomi m365 heeft blijkbaar lekke banden problemen en daar zit mijn zusje ook niet op te wachten en dan lijkt mij de Ninebot ES1 ook wel een goede keuze, aangezien deze massieve banden heeft :).
Had je nog enige reden om niet voor de ES2 te gaan? Ik heb even snel vergeleken en die kan blijkbaar iets harder (25 km/u ipv 20 km/u) en heeft (lelijke) verlichting aan de onderkant, maar zie voor de rest weinig voordelen en ik vind hem zelfs minder mooi dan de ES1.
Top! Voordeel is dat het achterste wiel 'open' is zodat je met een cijferlock de step nog kan vasthangen. Je kan de step wel 'op slot' doen via bluetooth, zodat deze blokkeert en geluid maakt als iemand er mee weg is. Maar dan kan ie die nog altijd opheffen en meepakken.
Snelheid is goed! (25km/u zou wel beter zijn als de 21km/u die ik continu haal 8) ).
ES1 was goedkoper en de extra punten van de ES2 vond ik er niet tegenop kunnen. (was toen €60 duurder)

Enig ondervindbaar nadeel vind ik wel dat er geen achterlicht is.

Gekocht bij Gearbest. Verzending duurde wel anderhalve maand, zonder tracking, railway shipping.
Oldschool chinashopping :+

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 22-08-2018 13:56 ]

• xileS
  • Niet online
bottom line schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:55:
[...]

Top! Voordeel is dat het achterste wiel 'open' is zodat je met een cijferlock de step nog kan vasthangen. Je kan de step wel 'op slot' doen via bluetooth, zodat deze blokkeert en geluid maakt als iemand er mee weg is. Maar dan kan ie die nog altijd opheffen en meepakken.
Snelheid is goed! (25km/u zou wel beter zijn als de 21km/u die ik continu haal 8) ).
ES1 was goedkoper en de extra punten van de ES2 vond ik er niet tegenop kunnen. (was toen €60 duurder)

Enig ondervindbaar nadeel vind ik wel dat er geen achterlicht is.

Gekocht bij Gearbest. Verzending duurde wel anderhalve maand, zonder tracking, railway shipping.
Oldschool chinashopping :+
Thanks
Bij gearbest is die momenteel 300e en enige shipping mogelijkheid is CN-099, dus ik ben bang dat er ook nog risico is voor extra kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
xileS schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 01:27:
[...]

Thanks
Bij gearbest is die momenteel 300e en enige shipping mogelijkheid is CN-099, dus ik ben bang dat er ook nog risico is voor extra kosten.
Verzending is Europese railway priority mail.
Je bent safe hoor. ;) Heb ik ook gepakt toen
Verwacht wel niet dat het binnen de maand aan komt :P

• wann0wfhc
Mavamaarten schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:45:
[...]

Geen china-oplossing, maar een Google Home Mini doet exact wat jij vraagt. Je kan eventueel gewoon de microfoon uitschakelen als je dat niet wil. Maar je kan wakker worden met playlists, en de geluidskwaliteit is verrassend goed voor zo'n klein ding.
Ik heb me er nog even in verdiept en jou post heeft me wel op een idee gebracht. Dank daarvoor!
Ik ga wel deze speaker nemen ( de versie zonder ingebouwde Alexa) en dan neem ik een Amazon Echo Dot ( net aangeschaft via de Luftha Worldshop) die ik pair met de speaker voor output.

Hiermee kan ik ook met playlists wakker worden, en als bonus ook nog mijn andere smartproducten (Sonoff / Yeelights etc aansturen).

Misschien een beetje een omslachtige oplossing maar het lijkt me ook wel leuk om een keer met dat hele Alexa aan de slag te gaan :P

• xileS
  • Niet online
bottom line schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:10:
[...]

Verzending is Europese railway priority mail.
Je bent safe hoor. ;) Heb ik ook gepakt toen
Verwacht wel niet dat het binnen de maand aan komt :P
Ah thanks bij het afrekenen zie ik wel Europe Railway Priority Mail, CN-099 zegt mij namelijk niks (zal wel een warehouse zijn). Zo te zien is dit inderdaad een langzame verzendmethode, wat wel handig is om te weten ;p. Maar voor de rest zijn er denk ik standaard geen garanties hiervoor, dat er geen extra kosten bijkomen (dus ik houdt dan rekening met max 100e aan extra kosten).

Ik heb wel bij een NL Gearbest medewerker navraag gedaan of hiervoor ook een douanekosten regeling is, maar hij moest navraag hierover doen omdat dit normaal gesproken alleen voor EU Priority Line geldt.

Maar jouw pakket is dus zonder schade aangekomen? Als ik hem ga bestellen neem ik voor die 9 euro wel de insurance bij, aangezien die zo'n lange reis moet maken via de "railway".

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[...]

Vorige week is hier in het dorp in het centrum iemand aangehouden met een electrische step. Hij heeft hem moeten inleveren. Onverzekerd gemotoriseerd voertuig (en dus ook zonder kenteken).

• vw23a
  • Laatst online: 12-09 16:53
Sinds een tijdje heeft Amazon.de ook van die producten die door een externe partij worden geleverd. Nou heb ik een SDXC kaartje gekocht en betaald (€ 16,39 plus € 7,50 verzendkosten) via Amazon.de - en ik heb binnen een week een fake kaartje thuisgestuurd gekregen vanuit Hong Kong. Ik heb bij een andere leverancier ook via Amazon.de een soortgelijke bestelling gedaan: twee stuks, want ze waren echt goedkoop.
Na wat heen en weer gemail met de twee leveranciers, die "terughoudend" reageerden (60 % vergoeden, goederen eerste terugsturen) bij Amazon geklaagd via de claimpagina, en nu al mijn geld terug gekregen!

De leveranciers waar ik had gekocht zijn verdwenen bij Amazon, maar andere fake-SDXC kun je bij Amazon nog steeds wel kopen.

• xileS
  • Niet online
Get!em schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:29:
[...]

Vorige week is hier in het dorp in het centrum iemand aangehouden met een electrische step. Hij heeft hem moeten inleveren. Onverzekerd gemotoriseerd voertuig (en dus ook zonder kenteken).
Dat is mooi k*t. Is die alleen ingenomen of ook nog een bekeuring? Tot nu toe ben ik nog maar 1 andere situatie tegen gekomen. Hij kreeg volgens mij alleen een bekeuring en is de step niet ingenomen. Dat was volgens mij ook in een dorp.

In de randstad lijken de politieagenten niet zo streng hierop te controleren. Want ik hoor regelmatig verhalen, dat mensen gewoon langs de politie ermee rijden zonder problemen. Hopelijk komt er een goede manier om deze dingen legaal te krijgen.

/edit
gek dat MediaMarkt ook elektrische steps verkoopt, die lijken mij net zo (il)legaal.

[ Voor 10% gewijzigd door xileS op 23-08-2018 16:57 ]

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

xileS schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:55:
[...]

Dat is mooi k*t. Is die alleen ingenomen of ook nog een bekeuring?
https://www.herautonline.nl/?p=71750
gek dat MediaMarkt ook elektrische steps verkoopt, die lijken mij net zo (il)legaal.
Ja, wat dat betreft is het niet puur chinees, en ook niet puur de xiaomi step. Behoeft zo te zien zijn eigen topic.
Wat illegaliteit betreft: andere apparatuur is ook niet overal te gebruiken (bijv Drone in de buurt van vliegveld) en wordt ook verkocht. In dit geval is het apparaat dus zonder de juiste randvoorwaarden (verzekering en -plaatje) niet op de openbare weg te gebruiken.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Modbreak:Ik heb een offtopic-discussie over aankoopadvies de Trashcan ingegooid, gezien dat hier niet de bedoeling is.

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 11:40
alaintje schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:56:
Ik ben aan het overwegen om deze soundbar te kopen:
https://www.banggood.com/...633.html?cur_warehouse=HK
Moet nog gereleased worden zo te zien (9 september is de release gok ik zo?).
Zo'n (duurder) artikel zou ik minder snel kopen uit China, gezien er nog geen recensies van (kunnen) zijn.
De reviews over de SDB1 zijn best ok als ik het zo links en rechts zie/lees.
Met blitzwolf zelf sowieso al goede ervaringen wat betreft geluidskwaliteit/zuiverheid, volume ontbreekt wel vaak een beetje bij hun portable BT speakers.

Welke verzendoptie is nou trouwens handig voor het bestellen van deze sounbar, het pakket weegt rond de 5Kg als het goed is.
Via HK betekent goedkoper product, maar hogere verzendkosten, al met al wel 15 euro goedkoper dan via CN.
Zitten er nog meer nadelen aan HK warehouses, want ik zie dat er daar 74 zijn besteld tegenover 157 bij CN ?
CN biedt ook meer verzendmethode aan zo te zien.

Hebben er mensen andere ervaringen met soundbars uit China?
Ik ben ook al een tijdje naar een goede soundbar uit China aan het zoeken. Die van. Xiaomi valt af omdat die geen afstandsbediening heeft en die eerste van Blitzwolf is al bijna niet meer te krijgen. En heeft geen subwoofer. Blitzwolf + losse blitzwolf subwoofer = net zo goed in NL kopen.

De link die je plaatste gevolgd, ik helemaal enthousiast. Maar helaas: dit is inderdaad een nieuwe versie met 2.1 maar die subwoofer zit er niet al bij inbegrepen. In de discription geven ze aan dat het een heel complex process is om te maken en daarom kan hij nog niet meegeleverd worden. Ondertussen staat deze subwoofer al wel gewoon op de Aliexpress pagina van Blitzwolf:
http://s.aliexpress.com/IF3uERVn

Voor slechts 138 euro. Dat is 25 euro duurder dan de soundbar zelf.

En over de verzendkosten. Mijn persoonlijke ervaring is dat alles uit Hong Kong ietsjes sneller aankomt. Krijg je em voor 103 euro maar moet je perse 13 euro voor EMS Shipping betalen. Uit het China warehouse is ie inderdaad 15 euro cheaper met free EU Direct shipping.

Al met al, ik kijk nog even verder. Maar jij wel bedankt voor je post iig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alaintje
  • Laatst online: 11-09 21:30
Call of Duty schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:50:
[...]

Ik ben ook al een tijdje naar een goede soundbar uit China aan het zoeken. Die van. Xiaomi valt af omdat die geen afstandsbediening heeft en die eerste van Blitzwolf is al bijna niet meer te krijgen. En heeft geen subwoofer. Blitzwolf + losse blitzwolf subwoofer = net zo goed in NL kopen.

De link die je plaatste gevolgd, ik helemaal enthousiast. Maar helaas: dit is inderdaad een nieuwe versie met 2.1 maar die subwoofer zit er niet al bij inbegrepen. In de discription geven ze aan dat het een heel complex process is om te maken en daarom kan hij nog niet meegeleverd worden. Ondertussen staat deze subwoofer al wel gewoon op de Aliexpress pagina van Blitzwolf:
http://s.aliexpress.com/IF3uERVn

Voor slechts 138 euro. Dat is 25 euro duurder dan de soundbar zelf.

En over de verzendkosten. Mijn persoonlijke ervaring is dat alles uit Hong Kong ietsjes sneller aankomt. Krijg je em voor 103 euro maar moet je perse 13 euro voor EMS Shipping betalen. Uit het China warehouse is ie inderdaad 15 euro cheaper met free EU Direct shipping.

Al met al, ik kijk nog even verder. Maar jij wel bedankt voor je post iig :)
Aan de specs te zien klopt er geen drol van zie ik, staat van alles door elkaar (maar hoe kan het ook anders in China).
Het is wel idd tussen de 100 en 150 euro volgens BW op BG zelf.
Het scheelt dat ik thuis een 18 inch subwoofer heb, maar de soundbar is in eerste instantie niet voor mijzelf, maar voor iemand die is gaan samen wonen/huis heeft gekocht.

Ik gok zelf dat deze soundbar (met sub wellicht) bijna zo goed is als een 600+ euro soundbar (bose ofzo), maar 300-400 extra voor dat beetje is het niet snel waard, zeker niet voor de huis, tuin en keuken gebruiker.
De blitzwolf BW-F4 klinkt namelijk met een equalizer net zo goed, als niet beter dan een JBL charge 2 van destijds 100€+ .
Gebruik je zelf geen equalizer dan hoef je al niet per se te kijken naar duurdere producten vind ik zelf :) .

Wat mij het meeste aantrekt is draadloos communiceren met telefoon voor gewoon wat avondjes met vrienden.
En een draadloze subwoofer, als het bereik goed is is dat echt een genot om een goed plekje te zoeken tijdens een film kijken bv.

Zodra ik hem binnen heb laat ik wel weten of het wat is, heb trouwens voor tarif insurance gekozen via HK
Heb een voorgevoel dat een doos van 1,5x0,5x0,5 van 5+Kg wel er uit wordt gepikt :+ .
Misschien dat het mijn eerste review wordt op tweakers, maar audioproducten zijn zo subjectief :/ /

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
xileS schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:06:
[...]

Maar jouw pakket is dus zonder schade aangekomen? Als ik hem ga bestellen neem ik voor die 9 euro wel de insurance bij, aangezien die zo'n lange reis moet maken via de "railway".
Jups. Grote dikke kartonnen doos, en daarin zat nog eens de doos van Ninebot. Daarin is ook alles goed verpakt (je krijgt, als je alles eruit haalt, in 99% van de gevallen, er niet alles terug in :P).

De manier van verzenden is exact hetzelfde als priority line, daarmee weet ik dat je geen problemen gaat hebben. Ontrackbaar eerste maand, daarna begint die te werken zodra Duitse forwarder deze pakketten heeft ontvangen en verder verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 22:24

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Afgelopen maandag op banggood een Xiaomi rijskoffer besteld in zo'n snap deal gebeuren, normaal is deze iets van 120-150. Niet dat ik het direct nodig heb, maar voor 0.01 en 1.05 verzendkosten en 30 punten een goede deal.

Jullie hebben was vaker de snap deals van 1 cent voorbij zien komen. Dus ik was er eens op tijd bij, maar vervolgens op woensdag een email.
Eigenlijk we een beetje te verwachten voor die prijs, maar je ziet het wel vaker voorbij komen en nu icm anniversary dingges.ik hoopte op een koopje.
We are so sorry to inform you that your unbeatablesnap order12345678 is unsuccessful and canceled because an error occurred in the points grabbing goods event which is in testing.

We apologize for the inconvenience caused for this issue and hope for your kind understanding.
Foutje, beetje slordig. We wachten op een refund waar niks over wordt geschreven, ik mag hopen dat ik daar zelf niet achteraan moet gaan.

Ter informatie volgens de pagina waren er 3 kleuren elk in 3 formaten, waarvan van elk respectievelijk 15, 3 en 3 beschikbaar. Als je het aantal mag geloven hoeveel er nog beschikbaar zijn, was ik er als een van de eerste bij. Overigens gaf een refresh zo'n 15 minuten aan dat er nog beschikbaar waren.

Nou ben ik benieuwd of iemand dit eerder heeft meegemaakt of gewoon een pakketje wat extreem goedkoop is heeft mogen ontvangen uit de snap deals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
zekerpixels schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 02:08:

[...]

Ter informatie volgens de pagina waren er 3 kleuren elk in 3 formaten, waarvan van elk respectievelijk 15, 3 en 3 beschikbaar. Als je het aantal mag geloven hoeveel er nog beschikbaar zijn, was ik er als een van de eerste bij. Overigens gaf een refresh zo'n 15 minuten aan dat er nog beschikbaar waren.

Nou ben ik benieuwd of iemand dit eerder heeft meegemaakt of gewoon een pakketje wat extreem goedkoop is heeft mogen ontvangen uit de snap deals.
Snapdeals gaan heel snel afhankelijk van de deal en dit klinkt als een super deal. Als ze nog beschikbaar waren na het refreshen na ongeveer 15 minuten was er zeker iets fout. Slordig is het zeker.

Heb zelf een aantal leuke snapdeals gekocht, maar ze waren geen super deals. Ben niet snel genoeg voor een super deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

zekerpixels schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 02:08:
Afgelopen maandag op banggood een Xiaomi rijskoffer besteld in zo'n snap deal gebeuren, normaal is deze iets van 120-150. Niet dat ik het direct nodig heb, maar voor 0.01 en 1.05 verzendkosten en 30 punten een goede deal.

Jullie hebben was vaker de snap deals van 1 cent voorbij zien komen. Dus ik was er eens op tijd bij, maar vervolgens op woensdag een email.
Eigenlijk we een beetje te verwachten voor die prijs, maar je ziet het wel vaker voorbij komen en nu icm anniversary dingges.ik hoopte op een koopje.

[...]

Foutje, beetje slordig. We wachten op een refund waar niks over wordt geschreven, ik mag hopen dat ik daar zelf niet achteraan moet gaan.

Afgelopen week waren er flashdeals bij Xiaomi (in China). Zoals producten voor RMB 1. Dus waarschijnlijk zit er bij BG een heel team klaar om die deals te grijpen en dan door te verkopen. Zeer beperkte voorraad dus ook snel weer op.

Dit soort tactieken van resellers die in China snapdeals doorverkopen is de reden dat het vrijwel onmogelijk is zo'n deal te krijgen als normale consument. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
bottom line schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 01:02:
[...]

Jups. Grote dikke kartonnen doos, en daarin zat nog eens de doos van Ninebot. Daarin is ook alles goed verpakt (je krijgt, als je alles eruit haalt, in 99% van de gevallen, er niet alles terug in :P).

De manier van verzenden is exact hetzelfde als priority line, daarmee weet ik dat je geen problemen gaat hebben. Ontrackbaar eerste maand, daarna begint die te werken zodra Duitse forwarder deze pakketten heeft ontvangen en verder verdeeld.
Ik ben goed met dozen, krijg alles erin ;p.

Ik heb zojuist ook reactie van de FOK NL GB support, maar helaas kunnen ze met deze verzending niet garanderen dat er geen extra kosten bij komen. Al is de kans best klein, doordat deze per trein vervoerd gaat worden.
Had ik al een beetje ervaringen over verzekeren gelezen voor de Xiaomi m365, lijkt erg lastig te zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door xileS op 24-08-2018 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

*knip* Aankoopadvies is niet de bedoeling in dit topic.

[ Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 25-08-2018 22:17 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Yorinn schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 20:49:
Zullen we de discussie over de Xiaomi M365 elektrische step scooter voeren in het daarvoor bestemde topic (,als die weer open is)? Dan kan het hier weer gaan over andere aankopen uit China. ;)
Modbreak:Laatste waarschuwing, volgende reacties hierover gaan gewoonweg de TC in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Yorinn schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:20:
[...]

[modbreak]Laatste waarschuwing, volgende reacties hierover gaan gewoonweg de TC in.[/]
Dat topic was gesloten toen ik hierover reageerde, anders had ik dat gedaan.
Nu is het sinds kort wel terug open
Pagina: 1 ... 15 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic

Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU