[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Twan V schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:07:
[...]

Dat bladert al beter :)
Maar de custom "upload je foto en we schilderen hem"-schilderijen kan ik daar niet vinden.

[...]

Echt goede detailfoto's van voorbeelden en schilderstijlen laten ze ook niet zien. Ik vind het ook lastig. Ik zou een schilderij van een foto van onze kinderen heel tof vinden (en daar heb ik zo'n bedrag zeker voor over), mits het goed wordt uitgevoerd.
En dat weet je pas achteraf :|
Inmiddels de stoute schoenen aangetrokken en besteld.

Foto verstuurd via de website, inclusief opgave van afmetingen. Kreeg een dag later een mail dat ze wel mijn bestelling hadden ontvangen, maar niet mijn foto.
Nogmaals gemaild, had binnen een uur een offerte: Olieverfschilderij van 92,5x62,5cm: $219,- + $30 verzendkosten (opgerold in koker, in bubbelfolie).

Bij de offerte zaten wat voorbeeldfoto's (waaronder nogmaals de foto die ik ingestuurd had). Die foto's zijn genomen met een aardappel, dus je moet door de slechte belichting heen kijken, maar ik vond het er wel oke uitzien.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ze vragen 50% vooraf, die je vanuit de offertemail direct met paypal kunt betalen. Daarna had ik binnen een uur bevestiging dat de betaling binnen was en dat de schilders aan de slag zouden gaan.

Ben benieuwd :)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

theduke1989 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:46:
Moet je niet even achter je oren krabben als''alles'' opeens geblokt'' is of niet werkt bij hem|???
diquan2001 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:56:
YouTube werkt gewoon prima daar hoor.
[...]
Sinds begin dit jaar zijn veel externe VPN providers zoals ExpressVPN, Astrill etc onbruikbaar.
Dropbox, Onedrive, Google Drive, Youtube zijn niet beschikbaar.

Aangezien veel sellers geen licentie kunnen krijgen om een eigen VPN of goedgekeurde VPN te gebruiken en vaak technisch niet onderlegd zijn om bijv Shadowsocks + VPS te gebruiken ben je erg beperkt.

Je kan Youku proberen, of Baidu Cloud (die hebben ook een engelse ui).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
@Twan V
Ben ook wel benieuwd. Vind het nogal een groot risico om soort van blind ff een paar honderd euro te besteden aan zoiets in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 21:27

Budha

Online ergo sum

schumi2004 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 22:42:
Heeft er iemand ervaringen met zo'n slimme weegschaal?
Werkt dat een beetje en zijn deze de moeite waard om uit China over te laten komen?
Heb het idee dat bij die bolle het qua prijs niet zo scheelt namelijk.
Ik heb de Xiaomi Mi Smart weegschaal. Eigenlijk vooral omdat ik 'm erg mooi vind.

Vanwege de glasplaat doet deze niet aan vetmeting, al schijnt dat sowieso niet erg nauwkeurig te zijn.

Indertijd was verzenden uit China vrij duur, omdat het pakket over de gewichtsgrens ging voor gratis vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

jesse111 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:10:
[...]

Heb ik al geprobeerd, de verkoper zegt dat hij die website niet kan openen.
Bij banggood konden ze dit gewoon openen. Als ze niets kunnen openen. Is het wellicht gewoon een verkoper die hoopt dat je het op gegeven moment zat bent en niet meer probeert.

There eent no place like home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
jesse111 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 23:05:
Hoe kan ik een filmpje naar een verkoper sturen uit China?

Voor een dispute moet ik een filmpje naar de verkoper sturen, maar alle sites waarmee ik het probeer te verzenden werken niet, email ook niet.
Is er een chinese site die ik hiervoor kan gebruiken?
Resolutie 1 of meerdere keren halveren en bitrate 1 of meerdere keren halveren. Geluidskwaliteit ook op laag zetten.
Meestal kom ik dan rond de 10MB uit en de meeste e-mailadressen die de verkopers mij doorgeven accepteren dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse111
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08 23:45
Eentje schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:29:
[...]

Bij banggood konden ze dit gewoon openen. Als ze niets kunnen openen. Is het wellicht gewoon een verkoper die hoopt dat je het op gegeven moment zat bent en niet meer probeert.
Het is een verkoper op Aliexpress, ik denk dat jij en nog een aantal anderen gelijk hebben, kijken of Aliexpress kan bemiddelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-08 18:53
jesse111 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:23:
[...]

Het is een verkoper op Aliexpress, ik denk dat jij en nog een aantal anderen gelijk hebben, kijken of Aliexpress kan bemiddelen...
Als je de video al op YouTube hebt staan in je communicatie naar aliexpress de videolink dan ook vermelden, grote kans dat die hem wel kunnen bekijken en je hebt meteen bewijs dat je daadwerkelijk een video hebt gemaakt, sta je weer iets sterker.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
puntje013 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:43:
[...]

Als je de video al op YouTube hebt staan in je communicatie naar aliexpress de videolink dan ook vermelden, grote kans dat die hem wel kunnen bekijken en je hebt meteen bewijs dat je daadwerkelijk een video hebt gemaakt, sta je weer iets sterker.
99% van de verkopers kunnen die niet zien in China, (als ze het wel doen met vpn, kunnen ze een probleem krijgen) dus dit heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mongkut schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:57:
[...]

99% van de verkopers kunnen die niet zien in China, (als ze het wel doen met vpn, kunnen ze een probleem krijgen) dus dit heeft geen zin.
Wat heeft dan wel zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
Gewoon filmpje maken in de laagste settings (bv 640*480) en dan gewoon uploaden via de AE website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinxedworld
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 11:28
Ik zit hierop te azen: https://banggood.com/nl/X...1&ID=224&cur_warehouse=CN

Nu lees ik in de productdetails het volgende:

"De bovenstaande prijzen zijn al inclusief douanerechten, zodat klanten geen zorgen moeten maken over het betalen van extra douanerechten."

Ik heb geen ervaring met deze constructie (wel met het domweg betalen van je dounaekosten en 21% of 6% over je goederen heen).

Heeft iemand hier ervaring mee, hands on of via via? Ben benieuwd of ik niet alsnog voor kosten kom te staan.

let op: ik probeer dus niet te ontduiken. Als ik moet betalen, betaal ik. Maar als dit een werkbare, en voor mij legale manier is, waarom niet dan he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
jinxedworld schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:12:
Ik zit hierop te azen: https://banggood.com/nl/X...1&ID=224&cur_warehouse=CN

Nu lees ik in de productdetails het volgende:

"De bovenstaande prijzen zijn al inclusief douanerechten, zodat klanten geen zorgen moeten maken over het betalen van extra douanerechten."

Ik heb geen ervaring met deze constructie (wel met het domweg betalen van je dounaekosten en 21% of 6% over je goederen heen).

Heeft iemand hier ervaring mee, hands on of via via? Ben benieuwd of ik niet alsnog voor kosten kom te staan.

let op: ik probeer dus niet te ontduiken. Als ik moet betalen, betaal ik. Maar als dit een werkbare, en voor mij legale manier is, waarom niet dan he :)
verzendoptie PDM selecteren, stel dat je de extra kosten krijgt, wordt het door BG terug gestort.
afgelopen week nog mijn geld terug gekregen, omdat mijn pakketje er tussen uit is gehaald ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinxedworld
pipodejunk schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:07:
[...]

verzendoptie PDM selecteren, stel dat je de extra kosten krijgt, wordt het door BG terug gestort.
afgelopen week nog mijn geld terug gekregen, omdat mijn pakketje er tussen uit is gehaald ;-)
PDM ken ik inderdaad, en laat die er nu net niet tussen staan :P. Enkel de volgende opties:
  • European Railway Direct Mail - free
  • Electric Vehicle Direct Mail - € 20,30
Is allemaal wel Direct Mail, maar vraag het me af. Heb je een sluitend antwoord daarop? Ik kan het in ieder geval nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Off topic:
Bedenk ook dat die elektrische steppen deels grijs gebied zijn qua vervoermiddel als je ze importeert.
Volgens mij is deze link hier al een keer eerder langskomen: https://www.vraaghetdepol...e-step-buiten-rijden.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jinxedworld
MonkeyJohn schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 18:55:
Off topic:
Bedenk ook dat die elektrische steppen deels grijs gebied zijn qua vervoermiddel als je ze importeert.
Volgens mij is deze link hier al een keer eerder langskomen: https://www.vraaghetdepol...e-step-buiten-rijden.html
Ja, het grijs gebied is bekend :). Heb me uitgebreid ingelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
jinxedworld schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:12:
[...]

PDM ken ik inderdaad, en laat die er nu net niet tussen staan :P. Enkel de volgende opties:
  • European Railway Direct Mail - free
  • Electric Vehicle Direct Mail - € 20,30
Is allemaal wel Direct Mail, maar vraag het me af. Heb je een sluitend antwoord daarop? Ik kan het in ieder geval nergens vinden.
helaas geen ervaring met beide verzendmethodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Laatst online: 10-09 17:17
Hoe zit het met de Xiaomi verzameling ondertussen van de meesten?
Ze hebben een nieuw cool (en goedkoop - al kan je bij decathlon goedkoper kopen denk ik) gadget!

https://www.gearbest.com/tent/pp_1851179.html?wid=1433363
Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gbtcdn.com/soa/gb/pdm-product-pic/Electronic/2018/05/21/source-img/20180521162840_21086.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door bottom line op 11-07-2018 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

bottom line schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:25:
Ze hebben een nieuw cool (en goedkoop - al kan je bij decathlon goedkoper kopen denk ik) gadget!

[afbeelding]
Gelukkig geen seksistische tent "The simple operation allows girls to easily navigate."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik ben helemaal klaar met dat soort tenten. Ik krijg ze amper terug in de verpakking, heb er al 2 gemold (had er 2 gewonnen met een actie een jaar terug). Het opzetten gaat fantastisch, maar als hij terug moet in de zak.... de handleiding is best complex en je krijgt hem ook amper in je eentje terug in die zak. De plaatjes bij de instructie zijn gelijk aan de tent die ik had, ik zou hem niet kopen of je moet beter instructies kunnen begrijpen dan ik of ik ben gewoon lomp, maar het is een mega irritante tent om in elkaar te zetten als je vergeten bent hoe het alweer moest.

Ik meen trouwens dat ze ook weleens bij de Action te koop zijn voor 14,99 euro, ik vind hem nogal bizar duur eigenlijk? Maar misschien mis ik iets. Hij was vorig jaar in iedergeval ook bij de Action in het oranje te koop en zo te zien is alleen de zijkant iets anders.

Edit: misschien is dat Action verhaal niet helemaal correct, zie https://www.action.com/nl-be/p/froyak-pop-up-tent-/ , maar het komt wel redelijk overeen (de Chinezen zijn beter in foto's maken van de tent in iedergeval). Maar ik zou hem dus niet aanraden. Als hij kapot gaat bij het vouwen krijg je dat nooit meer goed en ben je flink wat geld kwijt. En in elkaar gevouwen is het eigenlijk een soort grote hoepel, heel lastig mee te nemen.

Edit: lol, zie YouTube: How to fold a Froyak pop-up tent from Action store

Youtube video instructies bekijken is wel handig, deze comment (van een andere vouwvideo) komt redelijk overeen met mijn ervaring:

Chris, my husband and I managed to fold ours to 2/3 the size it should be, and it took hours and we got drunk doing it. Bag was too big, tent popped open in the bag - fuck man, messed up the whole system. Watched your video - nailed it in less than a minute. Thanks man.

Ik had dus dit probleem en ja, met drank op...
YouTube: How to fold pop up sun shelter

_/-\o_

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2018 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@Verwijderd
Hahahaha die tent dingen ja, die vouw je toch zo op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:00
bottom line schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:25:

[afbeelding]
De Declathlon is zeker goedkoper en die hebben de originele Quechua pop up tenten. Die zijn ook wat realistischer over het aantal personen dat er in passen :D

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Besteld de Roborock S50 EU ("standaard" dus) via Duitsland, bij Aliexpress.
AliExpress Order <transaction@notice.aliexpress.com>
do 5-7, 23:41
10 juli al binnen. Supersnel binnen.... had hem niet eerder dan vrijdag verwacht op zijn vroegst.
Heb hem al in gebruik: eerste indruk prima, gelukkig wel op een kale tablet geïnstalleerd want die app van Xiaomi wil errug veel...... Teveel (nog induiken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 01:43
Verwijderd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:20:
[...]

Het is altijd wel gokken met de schoenmaat met die Chinezen volgens mij. Led schoenen voor mijn zoon vorig jaar gekocht en die had ik 4 maten te groot besteld en waren precies de juiste maat 8)7

En nog hopen dat het voor de vakantie aankomt, soms heb ik iets van 1 week en vandaag ontving ik een telefoonhoes die ik 2 maand terug besteld had 8)7

Wel mooie schoentjes, kan je als ze binnenkomen kort een review plaatsen hier?
Medione1210 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:05:
[...]

De kans dat het niet past is zeer groot, dus schoenen (en de meeste kleding) zou ik niet uit China halen. Bestel ze gewoon bij bijvoorbeeld Decathlon of Perry Sport.
Ze zijn binnen en ze passen! Het zijn eigenlijk net sokken met een zooltje. De binnenzool ligt er los in, waarschijnlijk zodat ze makkelijk te drogen zijn? De afwerking is prima. Er zitten geen losse draadjes aan en het voelt stevig genoeg. Wat ik wel echt leuk vind is dat de stof daadwerkelijk gespiegeld is. Meestal zie je dat de linker- en rechterschoen uit dezelfde lap stof worden gemaakt en dat ze dus niet exact hetzelfde zijn. Voor m'n vakantie zijn ze in ieder geval goedgekeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
O88088 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:46:
[...]

[...]

Ze zijn binnen en ze passen! Het zijn eigenlijk net sokken met een zooltje. De binnenzool ligt er los in, waarschijnlijk zodat ze makkelijk te drogen zijn? De afwerking is prima. Er zitten geen losse draadjes aan en het voelt stevig genoeg. Wat ik wel echt leuk vind is dat de stof daadwerkelijk gespiegeld is. Meestal zie je dat de linker- en rechterschoen uit dezelfde lap stof worden gemaakt en dat ze dus niet exact hetzelfde zijn. Voor m'n vakantie zijn ze in ieder geval goedgekeurd :)
Voor mijn beeldvorming of ik heb het gemist maar hoeveel ben je nu afgeweken (+/-) van de schoenmaat of heb je de tabel van verkoper gehanteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
schumi2004 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:33:
[...]

Voor mijn beeldvorming of ik heb het gemist maar hoeveel ben je nu afgeweken (+/-) van de schoenmaat of heb je de tabel van verkoper gehanteerd?
Ik heb expres gekozen voor een verkoper met een maattabel. Ik zat op basis van voetlengte precies tussen twee maten in (44 en 45) dus ik heb de grotere gekozen. Ze zijn dus een beetje ruim maar dat heb ik liever dan te krappe schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:09

Saffie_time

Why use this? 42!

Iemand ervaring met terugsturen naar China?
Ik heb een aantal zaken wat ik niet zeker weet.
Ik moet iets terug sturen omdat men niet heeft geleverd wat er is afgesproken. Op de originele zending zijn invoerrechten en BTW (+afhandelingskosten) betaald aan DHL.
Men gaat iets anders opsturen ter vervanging. Hiervoor zullen vast ook weer invoerrechten en BTW belast gaan worden.
Het gaat in dit geval om een autoradio.

1. hoe kan ik de invoerrechten over de eerste zending terugvragen? Wat moet ik waar aanleveren om dit in gang te zetten?
2. heeft iemand een goedkope optie om iets naar China te sturen. DPD, DHL en dergelijke jongens komen met een prijsopgave van rond de € 70-80... Dat is nogal gortig voor een doosje die kant op en moet vast goedkoper kunnen.

Edit: @route99 8)7
Nee is 6.5 kilo dus bij tnt ook iets duurder ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Saffie_time op 12-07-2018 15:15 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Post nl tot 2 kg
https://www.postnl.nl/tar...pakketten/Pakket/CN/0-2kg
Pakket met Track & Trace € 24,30

Voordelen
Uw pakket online volgen met Track & Trace
Altijd een PostNL-locatie in de buurt
Formaat
Maximum formaat: 100 x 50 x 50 cm
Consument

Verzendlabel
Verzendlabel € 24,30
Direct online regelen PostNL locatie
PostNL-locatie € 24,30
Zoek een locatie
Hmm ligt zo voor de hand om ff daar ook te kijken?
Slim verpakken dan blijft ie onder 2 kg neem ik aan?
Want dat vermeld je niet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:47

Chocoball

瞧好吧!

@Saffie_time, toevallig met PayPal betaald? Als je de retourzending service van PayPal hebt kan je verzending tot 30 Euro vergoed krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Chocoball schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:55:
@Saffie_time, toevallig met PayPal betaald? Als je de retourzending service van PayPal hebt kan je verzending tot 30 Euro vergoed krijgen.
:Y Inderdaad betaald met paypal.
Ik ga eens even snuffelen!!!

Thnx

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
Het gaat in dit geval om een autoradio. (...) Nee is 6.5 kilo dus bij tnt ook iets duurder ;)
Welke mag dat wel niet zijn dan? Ik kan me niet voorstellen dat een autoradio 6,5 kilo weegt (inclusief verpakking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

LordSinclair schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:33:
[...]

De Declathlon is zeker goedkoper en die hebben de originele Quechua pop up tenten. Die zijn ook wat realistischer over het aantal personen dat er in passen :D
Vergeet niet dat in China de personen een iets andere maat hebben ;) Ik geloof best dat er daar drie mensen in een voor ons twee persoons tent passen (40 ook wel maar dan ben je met iets heel anders bezig dan kamperen :P ).

Overigens staan dat soort tentjes hier bekend als 'wegwerptentjes', je gooit m aan het begin van het festival uit en aan het einde laat je m gewoon staan en koop je n nieuwe. 15 euro voor een nieuw tentje is niks als je 200 euro voor een ticket en n tweede hypotheek voor 3 biertjes betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@grun93 Daarom was ik met 2 kg begonnen max... Met veel lucht verpakken.... Zou moeten lukken...
@Saffie_timeOf wat het er zo een.... ;) (onder, met dank aan het GoT topic daarover...)

Maar loop anders eens bij een Chinees restaurant binnen. Vraag hoe zij dat goedkoop doen.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/6ae7c898f2ed7e5202ea3ba16872cb0a9435baf9/?url=http%3A%2F%2Feu.chinavasion.com%2Fimages%2Fchinavasion-CVSA-C06-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Het is complete unit met scherm en radio in 1.
Zit ook gewoon een versterker mee erin.
@route99 zoiets maar dan zonder de radio eronder dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

@route99 aan een Chinees restaurant vragen heeft weinig zin omdat het veelal gewoon via Postnl, Bpost en anders wel meegaat met iemand die voor vakantie/familiebezoek naar China teruggaat.

Als @Saffie_time verzendkostenvergoeding via PayPal heeft kan hij het gewoon opsturen met tracking naar China. Wel op het douane formulier zetten dat het kapotte radio o.i.d. anders krijgt de verkoper mogelijk met inklaringskosten te maken en die krijg je dan weer terug als zijnde extra reparatiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Als zij nog 10 kg ruimte hebben en zij regelen de lokale veel goedkopere post voor jou???
Uiteraard alleen als je een goede band met hen hebt.
Heb het zelf nog nooit gevraagd bij mijn Chinese collega's hoe zij dat doen.
Van CN naar NL wat meenemen, dat is vaak erg lastig hoor ik van ze. Douane is er erg scherp op, was het niet max ca 300 euro waarde of zo. Mss zitten ze er bepaald ook niet op te wachten.. je weet maar nooit wat er in een pakje zit....

[ Voor 11% gewijzigd door route99 op 12-07-2018 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Mijn werk is inkopen in China ;).
Dus ik ken voldoende Chinezen die mij wel willen/kunnen helpen indien ik dat zou wensen. Maar ik heb niet heel veel behoefte om er nog 1 'zo'n geweldige communicator' tussen te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Aan een CN-netwerk dan geen gebrek, zou je verwachten, en dan lukt het toch nog niet? Dit is uiterraad ook een onderdeel van je netwerk, maar buiten dit deel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

route99 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 23:42:
Als zij nog 10 kg ruimte hebben en zij regelen de lokale veel goedkopere post voor jou???
De eerste met 10kg ruimte over moet ik nog tegenkomen. De meeste die terug vliegen naar China hebben koffers volgepropt met melkpoeder, luxe artikelen, makeup en eten.

en de douane (zowel uitgaand en inkomend) is erg scherp op vluchten naar China vanwege bovenstaande.
@Chocoball 's optie via Paypal is handiger.
mark-k schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:49:
[...]
Vergeet niet dat in China de personen een iets andere maat hebben ;) Ik geloof best dat er daar drie mensen in een voor ons twee persoons tent passen (40 ook wel maar dan ben je met iets heel anders bezig dan kamperen :P ).
Chinezen kamperen niet. De enige tenten die je in China tegenkomt worden verkocht bij Declathon. Geen idee waarom Xiaomi hier brood in ziet (maar weinig risico voor hun omdat het ook niet bij Xiaomi vandaan komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
Wat is jullie ervaring met het versturen van je bestelling met AE?
Je kan meestal kiezen uit verschillende verzend opties.
Ik heb vooral de laatste tijd veel negatieve ervaring met China post airmail, die WEKEN in de lucht "vliegen" van Departed country of origin tussen Arrived at destination country, tot het zelfs niet aangekomen is (was nog nooit gebeurd, maar nu 2x aan toe).
Vaak kan je ook AE standaard shipping, of ePacket kiezen die een paar € meer kost.
Ook zijn er vaak andere verzend opties.
Wat is de beste, goedkoopste, snelste en ook belangrijk, de betrouwbaarste opties voor het verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:31

knakworst

Get more sats!

Ik kies altijd goedkoopste optie. China post duurt soms heeeeel lang, maar bij mij komt het totnutoe altijd aan.

* knakworst klopt af op ongelakt hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 14:28
Beste alle,

Ik zit met een vaag probleem.

heb bij banggood.com een drone voor €50,- besteld. Ik heb deze denk ik ongeveer 2-3 dagen geleden gekregen. Had deze uitgepakt. En toen bleek dat er een veiligheidspart stuk was. Gecontacteerd en kon 0.80,- cent terugkrijgen. Oke nja voor die 0.80 doe je het niet maar goed. Nu gisteren dus opgestart eindelijk is ook een klus blijkt dat de complete motor niet werkt en dus rondjes draait om zijn as.

hoe is BANGGOOD.com hiermee moet een video maken hoe de drone dit doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30
route99 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:47:
@grun93 Daarom was ik met 2 kg begonnen max... Met veel lucht verpakken.... Zou moeten lukken...
@Saffie_timeOf wat het er zo een.... ;) (onder, met dank aan het GoT topic daarover...)

Maar loop anders eens bij een Chinees restaurant binnen. Vraag hoe zij dat goedkoop doen.

[afbeelding]
Neem eens contact op met http://skynet.nl/

Ik stuur veel koerier enveloppen naar Vietnam (12,50 ex tot 500 gram, DHL 86 euro), China, etc voor mijn werk, ze doen ook pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
theduke1989 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:21:
Beste alle,

Ik zit met een vaag probleem.

heb bij banggood.com een drone voor €50,- besteld. Ik heb deze denk ik ongeveer 2-3 dagen geleden gekregen. Had deze uitgepakt. En toen bleek dat er een veiligheidspart stuk was. Gecontacteerd en kon 0.80,- cent terugkrijgen. Oke nja voor die 0.80 doe je het niet maar goed. Nu gisteren dus opgestart eindelijk is ook een klus blijkt dat de complete motor niet werkt en dus rondjes draait om zijn as.

hoe is BANGGOOD.com hiermee moet een video maken hoe de drone dit doet.
En je vraag is?

Gewoon een video maken en op YouTube zetten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
mongkut schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:08:
Wat is jullie ervaring met het versturen van je bestelling met AE?
Je kan meestal kiezen uit verschillende verzend opties.
Ik heb vooral de laatste tijd veel negatieve ervaring met China post airmail, die WEKEN in de lucht "vliegen" van Departed country of origin tussen Arrived at destination country, tot het zelfs niet aangekomen is (was nog nooit gebeurd, maar nu 2x aan toe).
Vaak kan je ook AE standaard shipping, of ePacket kiezen die een paar € meer kost.
Ook zijn er vaak andere verzend opties.
Wat is de beste, goedkoopste, snelste en ook belangrijk, de betrouwbaarste opties voor het verzenden?
Ik doe tegenwoordig bijna altijd AliExpress standaard shipping. Ze hebben een samenwerkingsverband met Postnl, waardoor het er meestal binnen 2 weken is. En zodra het pakket bij Postnl is gesorteerd werkt de tracking code in Nederland.
Beetje afhankelijk van de prijs natuurlijk, want het kost al snel €1 a €2.
Bij de iets duurdere producten >€10 is het soms 'gratis'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunFair schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 06:58:
Ik doe tegenwoordig bijna altijd AliExpress standaard shipping. Ze hebben een samenwerkingsverband met Postnl, waardoor het er meestal binnen 2 weken is. En zodra het pakket bij Postnl is gesorteerd werkt de tracking code in Nederland.
die is inderdaad erg goed, maar ik neem altijd de gratis, dan wacht ik wel wat langer, Ik heb nu bijvoorbeeld 32 bestellening uitstaan en dat was 50 euro, als ik dan alles via de aliexpress shipping doe en moet bijbetalen was het 100 euro ipv 50 euro dat ik moest betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Goedemorgen,
Ikzelf koop (best) veel via AE en BG. Dit zijn bedragen van max 50 euro en waar ik de gok wel wil/durf te nemen om daar iets te kopen.

Nu zit ik te kijken naar een Xiaomi vacuum. Die zijn wat duurder (±€350)...

Mijn vrouw haar zorg (en mijn zorg ook wel) is vooral de garantie. Ik begrijp uit de vele filmpjes die ik gezien heb, dat veel zelf te vervangen is als het kapot gaat na enkele jaren. Dat vind ik niet erg, zelfs leuk om te doen.

Maar het gaat vooral om het begin. Stel (rotwoord, I know) hij gaat kapot of hij komt kapot aan. Wat dan? Dan moet je contact opnemen met de verkoper. Ondanks je het laat versturen vanuit Duitsland, moet waarschijnlijk de Xiaomi terug naar China. En dat kost geld (het versturen) en veel tijd dat je je product terug hebt. Dat heb je niet als je iets in NL koopt. Dit klopt toch of heb ik dit verkeerd begrepen?

(Ik zou hem graag willen hebben,
ik krijg alleen mijn vrouw niet overgehaald om dit product aan te schaffen :| )

Nu mijn vraag, wie kan onze zorg wat wegnemen?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
Ik heb één keer een Xiaomi Mi Box geretourneerd omdat 'ie met geen mogelijkheid meer aan ging. Doordat ik had betaald met PayPal kreeg ik het geld van de retourzending terug. Als ik het me goed herinner heb ik daarvoor een foto van het hele zooitje van PostNL opgestuurd (douaneformulier, kassabon en verzendbewijs). Verzending duurt in zo'n geval een week of twee. Daarna moet het bedrijf waar je het hebt gekocht de retourzending verwerken.

Om tijd te besparen kun je afspreken dat je je geld terug krijgt van de retourzending (dus geen resend) en dat je een nieuwe bestelling plaatst. Dan heb je wel twee keer betaald totdat de retourzending verwerkt is.

Het is niet zo makkelijk als een retourtje naar Bol.com maar als je de kosten van de retourzending terugkrijgt van PayPal kost het je alleen tijd en een beetje moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
streamnl schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:33:
Goedemorgen,
Ikzelf koop (best) veel via AE en BG. Dit zijn bedragen van max 50 euro en waar ik de gok wel wil/durf te nemen om daar iets te kopen.

Mijn vrouw haar zorg (en mijn zorg ook wel) is vooral de garantie. Ik begrijp uit de vele filmpjes die ik gezien heb, dat veel zelf te vervangen is als het kapot gaat na enkele jaren. Dat vind ik niet erg, zelfs leuk om te doen.

Maar het gaat vooral om het begin. Stel (rotwoord, I know) hij gaat kapot of hij komt kapot aan. Wat dan? Dan moet je contact opnemen met de verkoper. Ondanks je het laat versturen vanuit Duitsland, moet waarschijnlijk de Xiaomi terug naar China. En dat kost geld (het versturen) en veel tijd dat je je product terug hebt. Dat heb je niet als je iets in NL koopt. Dit klopt toch of heb ik dit verkeerd begrepen?

Ga er vanuit dat je geen garantie hebt dat je bij defect het apparaat zelf moet zien te repareren of afschrijven. Als je dat risico niet wilt nemen kun je beter niet in China kopen.

Overigens geven sommige verkopers wel garantie maar retourkosten zijn altijd voor jouw rekening....of die van PayPal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasabi!
Goedemorgen,

Hebben ze geen wereldwijde garantie? Er zit een officiële zaak in Polen en Spanje.
nieuws: Xiaomi gaat producten verkopen in Spanje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Wasabi! schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:13:
[...]

Hebben ze geen wereldwijde garantie? Er zit een officiële zaak in Polen en Spanje.
nieuws: Xiaomi gaat producten verkopen in Spanje
Nee. Alleen als je het zelf bij Xiaomi koopt en dan nog maar beperkt. Als het verkocht is via een reseller moet je bij die reseller zijn en doet Xiaomi helemaal niks. Zeker niet als het om export gaat.

(defect bluetooth oortjes gekocht in de fysieke Mi Store tijdens vakantietrip, moet voor garantie perse terug naar dezelfde Mi Store...500km verderop |:( , en kat bijt snoertje adapter router door, jammer dan, verkopen we niet los, koop maar nieuwe router, Xiaomi en service gaan niet samen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik wil een product terugstruren naar Banggood.com

Maar wil de PayPal return services gebruiken. 30,- betalen ze. Maar hoe zeker is dat? aangezien ze pas achteraf betalen. En hoe kan ik dit terugsturen naar BANGGOOD:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:13
theduke1989 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:05:
Ik wil een product terugstruren naar Banggood.com

Maar wil de PayPal return services gebruiken. 30,- betalen ze. Maar hoe zeker is dat? aangezien ze pas achteraf betalen. En hoe kan ik dit terugsturen naar BANGGOOD:
Kijk in je PayPal account naar de gedane betalingen. Vanuit daar kom je vanzelf terecht op een pagina met wat je moet doen om het terug te sturen. O.a. een bon uploaden van gemaakte kosten (als ik het me zo herinner). En hoe naar BG, moet je even contact opnemen met BG (adres, etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
ben redelijk nieuw op het gebied van Aziatische webshops. Heb wel gemerkt dat er bepaalde webshops zijn, die sinds "kort" met europese magazijnen werken, dit om douane- & invoerkosten tegen te gaan.

Is er ergens een overzicht van welke webshops hiermee werken?

Sommige webshops zijn daar nogal onoverzichtelijk in... De ene x kun je een product via "Europa" laten komen, een uur later weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hmm, ik probeer deze te bestellen, levering vanuit Spanje:
https://nl.aliexpress.com...999999.259.38ce3c00qBXHth

Maar zodra ik bij de pagina bij Pay kom dan kan ik wel 100x op die oranje knop (confirm&pay) drukken maar hij gaat niet naar de volgende pagina, heb wel vaker wat besteld bij aliexpress maar dit heb ik niet eerder gehad? Andere browsers ook al geprobeerd.

edit:
Hmm niet enkel probleem met dit product, probeerde wat anders te bestellen, same thing. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Vraaag op 17-07-2018 20:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
  • Laatst online: 10-09 17:17
Goedemorgen,

Even wat uitleg bij al je vragen. En als iemand niet akkoord is, laat het dan weten.
Eerst en vooral, ik vermoed dat @Medione1210 zelf heel tevreden is van zijn Xiaomi Vacuum Cleaner. Dus hij koopt ook redelijk 'dure' producten aan in China, en zal zeker niet naar een ander soort robot terugwillen denk ik, of wel? ;)
Zelf heb ik de Xiaomi Notebook (al 3 gekocht), een smartphone, vacuum cleaner (2x gekocht) als duurste aankopen. En hier zitten tientallen mensen die ook dure spullen kopen in China.

Het begin: Eerst en vooral een tip, koop deze aan bij Gearbest of bij Banggood mbv. Paypal.
Paypal bied gratis een retourservice aan. Als er iets mis is met je product, dan kan je dit terugsturen en paypal betaalt tot €30 van de verzending terug. Wat zit er ook nog in Paypal? Een soort 'verzekering' die je kan inschakelen wanneer je niet via de verkoper tot een degelijke oplossing geraakt.
Stel de verkoper blijft stug en wilt jou niet gelijk geven (ervan uitgaan dat je redelijk en de waarheid vertelt), dan kan je Paypal inschakelen om tot een oplossing te komen = paypal geschil. Dit kan tot 180 dagen na aankoop.

Je pakje komt beschadigd aan? Trek er een foto van, laat het dicht en contacteer de shop. Jij stuurt het terug en krijgt een andere robot of jij krijgt een refund + een vervangonderdeel.
Je vacuum cleaner doet raar de eerste week? Maak er een filmpje van, zoek op wat op eventueel het probleem is, en de shop zal je wel gratis vervangmodules sturen of accepteren dat je het product terugstuurd. Er is een dedicated forum over de vacuum cleaner - zelfde waar je in 'Witgoed' je post hebt geplaatst.
Je vacuum cleaner doet na de eerste maanden pas raar? Het bovenstaande zal moeilijker verlopen, maar met geduld en voldoende argumenten dat jij hier niets mee te maken kan hebben, zullen ze je ook helpen.

Je bent net wat meer tijd verloren in zo'n geval, maar is dat het prijsverschil niet waard ipv €250 meer erbij te lappen?
Verzending met PDM via Banggood of Priority Line via Gearbest sluit douanekosten uit (en anders krijg je dit terugbetaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jomas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 12:22
Vraaag schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:42:
Hmm, ik probeer deze te bestellen, levering vanuit Spanje:
https://nl.aliexpress.com...999999.259.38ce3c00qBXHth

Maar zodra ik bij de pagina bij Pay kom dan kan ik wel 100x op die oranje knop (confirm&pay) drukken maar hij gaat niet naar de volgende pagina, heb wel vaker wat besteld bij aliexpress maar dit heb ik niet eerder gehad? Andere browsers ook al geprobeerd.

edit:
Hmm niet enkel probleem met dit product, probeerde wat anders te bestellen, same thing. 8)7
Dat had ik gisteren ook (met de chrome browser).
Bij mij ging het wel met een andere browser. (De standaard browser van mijn samsung tab a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

bottom line schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:38:
[...]

Even wat uitleg bij al je vragen. En als iemand niet akkoord is, laat het dan weten.
Eerst en vooral, ik vermoed dat @Medione1210 zelf heel tevreden is van zijn Xiaomi Vacuum Cleaner. Dus hij koopt ook redelijk 'dure' producten aan in China, en zal zeker niet naar een ander soort robot terugwillen denk ik, of wel? ;)
Zelf heb ik de Xiaomi Notebook (al 3 gekocht), een smartphone, vacuum cleaner (2x gekocht) als duurste aankopen. En hier zitten tientallen mensen die ook dure spullen kopen in China.

Het begin: Eerst en vooral een tip, koop deze aan bij Gearbest of bij Banggood mbv. Paypal.
Paypal bied gratis een retourservice aan. Als er iets mis is met je product, dan kan je dit terugsturen en paypal betaalt tot €30 van de verzending terug. Wat zit er ook nog in Paypal? Een soort 'verzekering' die je kan inschakelen wanneer je niet via de verkoper tot een degelijke oplossing geraakt.
Stel de verkoper blijft stug en wilt jou niet gelijk geven (ervan uitgaan dat je redelijk en de waarheid vertelt), dan kan je Paypal inschakelen om tot een oplossing te komen = paypal geschil. Dit kan tot 180 dagen na aankoop.

Je pakje komt beschadigd aan? Trek er een foto van, laat het dicht en contacteer de shop. Jij stuurt het terug en krijgt een andere robot of jij krijgt een refund + een vervangonderdeel.
Je vacuum cleaner doet raar de eerste week? Maak er een filmpje van, zoek op wat op eventueel het probleem is, en de shop zal je wel gratis vervangmodules sturen of accepteren dat je het product terugstuurd. Er is een dedicated forum over de vacuum cleaner - zelfde waar je in 'Witgoed' je post hebt geplaatst.
Je vacuum cleaner doet na de eerste maanden pas raar? Het bovenstaande zal moeilijker verlopen, maar met geduld en voldoende argumenten dat jij hier niets mee te maken kan hebben, zullen ze je ook helpen.

Je bent net wat meer tijd verloren in zo'n geval, maar is dat het prijsverschil niet waard ipv €250 meer erbij te lappen?
Verzending met PDM via Banggood of Priority Line via Gearbest sluit douanekosten uit (en anders krijg je dit terugbetaald)
Ik zou nooit gearbest aanraden aan iemand die twijfelt over de service. Ze hebben vaak goede prijzen, maar de service is echt onbestaand. Ik heb nog nooit een probleem met gearbest kunnen oplossen, daar is altijd PayPal tussen moeten komen. Banggood of tinydeal zijn daar wel beter in, en de aliexpress protection is onovertroffen wat betreft DOAs en andere early problemen. Dat helpt niet als je na een half jaar iets moet, maar dat risico loop ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Wat kan ik doen?

Ik heb bij Banggood.com een drone voor 47,80 besteld. Alleen deze is kapot aangekomen. 1 motor werkt niet meer. heb daar ook een video van. Maar ik heb nu al enkele dagen email contact gehad met banggood.com en hun zeggen omdat het een enkele motor is ze het niet kunnen refunden het volledige bedrag.

Ik wil zelfs de return services van Paypal gebruiken daarvoor. Moet ik gewoon bij paypal aanmelden mijn probleem omdat het via hun email weg gewoon niet gaat.

ze hebben zelfs gezegd of een vriend van mij het kan solderen de motor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:37
theduke1989 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 07:01:
Wat kan ik doen?........contact gehad met banggood.com en hun zeggen omdat het een enkele motor is ze het niet kunnen refunden het volledige bedrag.

Ik wil zelfs de return services van Paypal gebruiken daarvoor. Moet ik gewoon bij paypal aanmelden mijn probleem omdat het via hun email weg gewoon niet gaat.

ze hebben zelfs gezegd of een vriend van mij het kan solderen de motor...
Probleem is inderdaad dat ze alleen willen vergoeden als je het product terugstuurt.
Je kan nu nog een aantal zaken proberen. Blijven aanhouden op een refund of in ieder geval zo hoog mogelijke of als je er niet uitkomt een dispute openenen bij Paypal. Lees ook de post hier vlak boven even.

Echter een motor vervangen lijkt mij de meest voor de hand liggende oplossing.
Vandaar dat Bangood dit ook voorstelt. Afhankelijk van het model kan dat solderen of via een connector zijn. Waarschijnlijk gaat het om borstelmotoren. De prijs daarvan is meestal ook niet zo hoog en ik raad aan altijd een reserveset van 4 motoren in bezit te hebben (2xL en 2xR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@elinx ik heb nu een claim bij PayPal geopend. Aangezien het voor mij niet echt toepasbaar is.

Ik heb daar geen ervaring mee. ze begonnen inderdaad 1,- en kon daar dan een motor van kopen. Daarna 4,- kon daar dan ook weer een motor van kopen. 10,- maar ik wil een refund. Ik stuur het zelfs terug voor ze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
[b][message=55864101,noline]t......
Ik heb daar geen ervaring mee. ze begonnen inderdaad 1,- en kon daar dan een motor van kopen. Daarna 4,- kon daar dan ook weer een motor van kopen. 10,- maar ik wil een refund. .....
In dat geval moet je overwegen of je vervolgens weer een dergelijke quadcopter wilt kopen.
Want anders zal je bij een dergelijk werkend model ook snel teleurgesteld zijn. Dit soort motortjes houdt er vaak snel mee op. bv na een paar keer crashen is het asje krom, na een aantal keren vol gas opstijgen is het lagertje of tandwiel versleten ed. Vervangen is meestal zeer eenvoudig, maar je moet dit wel willen natuurlijk.
Een borstelloze motor kost vaak 5 tot 10x meer per stuk (afhankelijk van de grootte) net als prijs van de quadcopter, maar daar speelt dit niet. (wel natuurlijk weer andere zaken, maar daar is het andere topic voor)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Blijkbaar is er nog steeds ruimte voor nieuwe Chinese webshops. Laatst kwam ik geekmaxi tegen en nu weer gearvita. Ben er nog niet achter of daar weer een grotere speler achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
jomas schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:41:
[...]

Dat had ik gisteren ook (met de chrome browser).
Bij mij ging het wel met een andere browser. (De standaard browser van mijn samsung tab a)
Irritant, af en toe laadt het wel in IE, het is het gedeelte waar je je creditcard/betalingsgegevens invult wat niet goed werkt in chrome. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
mark-k schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:57:
[...]

Ik zou nooit gearbest aanraden aan iemand die twijfelt over de service. Ze hebben vaak goede prijzen, maar de service is echt onbestaand. Ik heb nog nooit een probleem met gearbest kunnen oplossen, daar is altijd PayPal tussen moeten komen. Banggood of tinydeal zijn daar wel beter in, en de aliexpress protection is onovertroffen wat betreft DOAs en andere early problemen. Dat helpt niet als je na een half jaar iets moet, maar dat risico loop ik dan maar.
Op zich mee eens dat de service van GB niet best is, maar de NL medewerker van GB die op Fok actief is doet erg z'n best om je te helpen bij eventuele problemen. Zonder hem zou ik denk ik geen duurdere artikelen bij GB meer bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Medione1210 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 17:22:
[...]

Op zich mee eens dat de service van GB niet best is, maar de NL medewerker van GB die op Fok actief is doet erg z'n best om je te helpen bij eventuele problemen. Zonder hem zou ik denk ik geen duurdere artikelen bij GB meer bestellen.
Ja maar dat soort constructies zijn gewoon kut. Dan ben je letterlijk afhankelijk van 1 persoon op een platform van derden. Ik ga me echt niet aanmelden op fok alleen om iets van service te krijgen bij n chinashop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

elinx schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:05:
[...]
In dat geval moet je overwegen of je vervolgens weer een dergelijke quadcopter wilt kopen.
Want anders zal je bij een dergelijk werkend model ook snel teleurgesteld zijn. Dit soort motortjes houdt er vaak snel mee op. bv na een paar keer crashen is het asje krom, na een aantal keren vol gas opstijgen is het lagertje of tandwiel versleten ed. Vervangen is meestal zeer eenvoudig, maar je moet dit wel willen natuurlijk.
Een borstelloze motor kost vaak 5 tot 10x meer per stuk (afhankelijk van de grootte) net als prijs van de quadcopter, maar daar speelt dit niet. (wel natuurlijk weer andere zaken, maar daar is het andere topic voor)
Waarom zou brushless geen kromme asjes of versleten tandwieltjes krijgen? Daar heeft brushed vs brushless helemaal niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
mark-k schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 18:48:
........
Waarom zou brushless geen kromme asjes of versleten tandwieltjes krijgen? Daar heeft brushed vs brushless helemaal niks mee te maken.
Tegen geweld kan niks op en een crash kan inderdaad ook een kromme as teweeg brengen bij een brushless type, maar de brushed motoren zijn alleen al slijtgevoeliger vanwege de aanwezige koolborsteltjes. De prijs is er ook naar, waardoor ze goedkoop en makkelijk te vervangen zijn, maar tevens inhoud dat de mechanische eigenschappen ook minder hoeven te zijn.
De levensduur is aanzienlijk minder dan een flink prijziger brusless motor type.
mbt de tandwieltjes. Brushless motoren zijn meestal direct drive. Iets wat niet altijd opgaat voor brushed motoren, waarbij dmv een kleine pignon en een tandwieloverbrenging de propeller laat draaien.
Als je opziet tegen regelmatig vervangen ervan moet je niet voor brushed motoren gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door elinx op 21-07-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-09 13:37
*knip* Zoals ook in Het algemeen beleid #consoles vermeld staat, is het bespreken van Flash-cards niet de bedoeling op Tweakers.

[ Voor 73% gewijzigd door Yorinn op 20-07-2018 21:46 ]

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chamek
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-12-2020
Interessant topic. Met grote regelmaat bestel ik ook dingen via China en ook in het verleden boodschappen gedaan voor Mijn Webwinkel. China kan in massa troep produceren van wat degelijke kwaliteit dan die van India maar blijft troep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 12:56
Medione1210 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 17:22:
[...]

Alleen zit er iedere keer een ander. Ten minste ik neem aan dat het dezelfde is die ook op htforum.nl actief waren.

Maar zelfs een introductie winactie kunnen ze niet organiseren. Sturen ze het telefoontje aan zichzelf. Maar ja ze geven de verkeerde tracker en incomplete nummer paar. Dus kun je niet zien dat het bezorgt is bij een postbus. En krijg je hetzelfde gezeik over bij de post gaan vragen, enzovoorts. Hollander moet beter weten. Maar totaal geen Freies ermessen, heh. Dan deleten ze de winactiethread en weten ze niet meer over welk telefoontje het ging.

Kwamen op een gegeven moment nog maar een keertje per twee weken even kijken. Plaatsten geen codes meer enzovoorts, was blijkbaar de moeite niet.

Anyway heb onlangs maar een AEG featurehone gehaald bij de Dirk. Want na bijna een jaar komt dat 4G dingetje niet meer.

Als ze met reclame als zo omgaan, dan durf ik daar niet veel geld heen te sturen.

Dat zal wel hiermee te maken hebben: YouTube: YouTube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
donaldk schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:13:
[...]

Alleen zit er iedere keer een ander. Ten minste ik neem aan dat het dezelfde is die ook op htforum.nl actief waren.

Maar zelfs een introductie winactie kunnen ze niet organiseren. Sturen ze het telefoontje aan zichzelf. Maar ja ze geven de verkeerde tracker en incomplete nummer paar. Dus kun je niet zien dat het bezorgt is bij een postbus. En krijg je hetzelfde gezeik over bij de post gaan vragen, enzovoorts. Hollander moet beter weten. Maar totaal geen Freies ermessen, heh. Dan deleten ze de winactiethread en weten ze niet meer over welk telefoontje het ging.

Kwamen op een gegeven moment nog maar een keertje per twee weken even kijken. Plaatsten geen codes meer enzovoorts, was blijkbaar de moeite niet.

Anyway heb onlangs maar een AEG featurehone gehaald bij de Dirk. Want na bijna een jaar komt dat 4G dingetje niet meer.

Als ze met reclame als zo omgaan, dan durf ik daar niet veel geld heen te sturen.

Dat zal wel hiermee te maken hebben: YouTube: YouTube.
Volgens mij heb jij het over BG. De persoon van GB zit er al een tijdje en is behoorlijk actief! Maar ik ben het er mee eens dat niet afhankelijk zou moeten zijn van 1 persoon voor je after sales!

Iedereen moet voor zich de afweging maken of alleen de prijs van een artikel het belangrijkst is! Goedkope meuk koop ik in China maar de rest koop ik het liefst bij Amazon!
Ik heb wel een Xiaomi robotstofzuiger in China gekocht. Een behoorlijke uitgave en ik hoop maar dat ie niet kapot gaat, want garantie kan ik wel vergeten!

De andere 'grote' aankoop is de Mi A1 voor 138 bij BG, maar ik wacht al bijna 3 weken op verzending, terwijl het op voorraad was. Ik had 'm ook voor 196 euro in NL kunnen kopen en ik had dat mischirn ook beter kunnen doen. Levering binnen 24 uur en 2 jaar garantie voor zo'n 60 euro extra. :) First world problems :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
Medione1210 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 18:02:
[...]

Volgens mij heb jij het over BG. De persoon van GB zit er al een tijdje en is behoorlijk actief! Maar ik ben het er mee eens dat niet afhankelijk zou moeten zijn van 1 persoon voor je after sales!

Iedereen moet voor zich de afweging maken of alleen de prijs van een artikel het belangrijkst is! Goedkope meuk koop ik in China maar de rest koop ik het liefst bij Amazon!
Ik heb wel een Xiaomi robotstofzuiger in China gekocht. Een behoorlijke uitgave en ik hoop maar dat ie niet kapot gaat, want garantie kan ik wel vergeten!

De andere 'grote' aankoop is de Mi A1 voor 138 bij BG, maar ik wacht al bijna 3 weken op verzending, terwijl het op voorraad was. Ik had 'm ook voor 196 euro in NL kunnen kopen en ik had dat mischirn ook beter kunnen doen. Levering binnen 24 uur en 2 jaar garantie voor zo'n 60 euro extra. :) First world problems :)
Het kopen is nooit echt een Probleem. Want ze maken het zo makkelijk voor je.

Enige Probleem is de after sales. En de garantie. Maar goed ik zit nu ook in een process. Drone is kapot aangekomen maar qua email Kom je er Niet uit. Du's moet je via PayPal en hopen dat het wat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chamek
theduke1989 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 18:30:
[...] hi

Het kopen is nooit echt een Probleem. Want ze maken het zo makkelijk voor je.

Enige Probleem is de after sales. En de garantie. Maar goed ik zit nu ook in een process. Drone is kapot aangekomen maar qua email Kom je er Niet uit. Du's moet je via PayPal en hopen dat het wat wordt.
sorry maar aankopen in China zijn voor mijn idee nooit gedekt met garanties..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
Chamek schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 21:42:
[...]
Via PayPal vaak wel. Nja moet wel. Want de drone is kapot aangekomen. Als je het bijvoorbeeld na 2-3 maanden meldt heb je gewoon pech want Dan inderdaad is de Garantie 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chamek
theduke1989 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 22:01:
[...]

Via PayPal vaak wel. Nja moet wel. Want de drone is kapot aangekomen. Als je het bijvoorbeeld na 2-3 maanden meldt heb je gewoon pech want Dan inderdaad is de Garantie 0.
Ik wens je heel veel succes Als het via PayPal is betaald dan heb je een bepaalde zekerheid. Maar Chinese garanties zijn twee woorden die ver van elkaar af staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Uit nieuwsgierigheid een vraag over een verkeerd geleverd product:

Mijn vrouw heeft voor het knutselen een berg stempelkussentjes besteld, dingen zijn tussen de 70 en 90 cent per stuk. Nu was er 1 verkoper en die had een verkeerde opgestuurd. Nu dacht ik: pff, dat ding was 83 cent, ik geef gewoon 5 sterren en ik zei tegen mijn vrouw: voor die 83 cent bestel je hem maar opnieuw, ik vond het namelijk wat triest voor de verkoper omdat die volgens mij misschien 1 cent erop kan verdienen.

Maar mijn vrouw zegt dat ze op youtube vloggers ziet die dan een claim openen en dan gratis een juiste versie krijgen. Hoe gaan jullie ermee om? Ik vermoed dat ik foto's en wat al niet meer moet gaan sturen en dat is mij persoonlijk echt teveel werk voor 83 cent met een temperatuur van 29 graden in de woonkamer, als nu iets 10 euro was zou ik wel wat meer actie ondernemen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik heb trouwens voor iets van 4 euro elk kussentje uit die winkel gekocht en dan zit vast de goede er ook weer bij, dus mijn keuze heb ik al gemaakt, maar ik ben vooral nieuwsgierig hoe dat claimen werkt en of het ook bij kleine bedragen opweegt tegen het werk (ik lees hier zaken over filmpjes sturen en wat al niet meer).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2018 22:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 22:50:
Uit nieuwsgierigheid een vraag over een verkeerd geleverd product:

Mijn vrouw heeft voor het knutselen een berg stempelkussentjes besteld, dingen zijn tussen de 70 en 90 cent per stuk. Nu was er 1 verkoper en die had een verkeerde opgestuurd. Nu dacht ik: pff, dat ding was 83 cent, ik geef gewoon 5 sterren en ik zei tegen mijn vrouw: voor die 83 cent bestel je hem maar opnieuw, ik vond het namelijk wat triest voor de verkoper omdat die volgens mij misschien 1 cent erop kan verdienen.

Maar mijn vrouw zegt dat ze op youtube vloggers ziet die dan een claim openen en dan gratis een juiste versie krijgen. Hoe gaan jullie ermee om? Ik vermoed dat ik foto's en wat al niet meer moet gaan sturen en dat is mij persoonlijk echt teveel werk voor 83 cent met een temperatuur van 29 graden in de woonkamer, als nu iets 10 euro was zou ik wel wat meer actie ondernemen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik heb trouwens voor iets van 4 euro elk kussentje uit die winkel gekocht en dan zit vast de goede er ook weer bij, dus mijn keuze heb ik al gemaakt, maar ik ben vooral nieuwsgierig hoe dat claimen werkt en of het ook bij kleine bedragen opweegt tegen het werk (ik lees hier zaken over filmpjes sturen en wat al niet meer).
Sommige mensen hebben gewoon tijd teveel. Voor 83 cent zou iedere moeite langer dan 1 minuut teveel zijn voor mij.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Laatst online: 17-12-2024

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Chamek schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 21:42:
[...]
Niet helemaal waar: Aliexpress werkt tegenwoordig samen met Allianz sommige stores bieden hiermee Europese garantie (af en toe zie ik ook een hogere prijs van het product hierdoor). Zie: https://sale.aliexpress.c...1000016.11.6d6d3150S8lu7X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Nee @Medione1210 het gaat om GB. Dit begon vorig najaar en toen ik via PM weer eens vroeg hoe het zat kreeg ik te horen ik weet niks, ik ben nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chamek
WhatTheFuck schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 01:06:
[...]

Niet helemaal waar: Aliexpress werkt tegenwoordig samen met Allianz sommige stores bieden hiermee Europese garantie (af en toe zie ik ook een hogere prijs van het product hierdoor). Zie: https://sale.aliexpress.c...1000016.11.6d6d3150S8lu7X
Bedankt voor het delen. Dit wist ik nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
PayPal: wanneer je iets uit China besteld via PayPal, is het dan Chinese PayPal of gewoon uit andere landen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 22:50:
.........
Maar mijn vrouw zegt dat ze op youtube vloggers ziet die dan een claim openen en dan gratis een juiste versie krijgen. .......
Te gek voor woorden. Als je daar misbruik van maakt is het enige wat hier uiteindelijk mee bereikt wordt:
dat de verzendkosten flink hoger worden
dat de verkoper niet meer naar Nederland stuurt
niet meer naar jou account stuurt
dat je account wordt geblokkeerd
je betaalaccount wordt gesloten

Dit is hetzelfde met AliExpress, AliPay, Ebay en Paypal. Al deze diensten houden exact bij hoe de aankoopgeschiedenis verloopt van iedere klant. Dat betekent dat regelmatige claims opvallen.
Te vaak claimen leidt tot sancties als er slechts een vermoeden is van misbruik. Dit soort sites en betaaldiensten staan bekend om hun kopersbescherming en zitten daarom niet te wachten op creatieve claims voor een gratis artikel. Ik heb het hier dan over een formele claim wat je feitelijk pas in werking stelt als je er onderling met de verkoper niet uitkomt.
Hou daarbij altijd in de gaten dat je zelf een bewust risico neemt als je importeert en weeg af wat de kosten/baten zijn als je dat doet. 83 ct is natuurlijk van een andere orde dan 830 Euro.
theduke1989 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 11:17:
PayPal: wanneer je iets uit China besteld via PayPal, is het dan Chinese PayPal of gewoon uit andere landen ?
Paypal is één betaalservice voor internationale betalingen, dus Chinees of andere landen hetzelfde.
eea heeft alleen te maken met de taal van de site en de rekeneenheid van de munt. Zie ook hier
AliPay is wel een Chinese betaaldienst, die voornamelijk door AliExpress wordt gebruikt.

[ Voor 26% gewijzigd door elinx op 21-07-2018 12:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

elinx schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 11:35:

Paypal is één betaalservice voor internationale betalingen, dus Chinees of andere landen hetzelfde.
eea heeft alleen te maken met de taal van de site en de rekeneenheid van de munt. Zie ook hier
AliPay is wel een Chinese betaaldienst, die voornamelijk door AliExpress wordt gebruikt.
Niet helemaal correct. Voor de consument lijkt Paypal één en hetzelfde maar per land zijn er wel grote verschillen voor de verkoper. Oa. de kosten voor withdrawal, transfer etc zijn anders. Een Chinese Paypal account is ook gelimiteerd tot Chinese banken (en dus een bepaalde hoeveelheid). Daarom hebben de meeste Chinese verkopers een Amerikaanse / Europese Paypal account, wat echter ook weer problemen op leverd omdat Paypal nogal snel je account banned als deze vanaf een Chinees IP wordt ingelogd :|
Per land is de wetgeving omtrent Paypal ook anders, banklicentie etc.

Bepaalde winkels hebben ook regio-locks op Paypal. Zo kan ik met mijn Chinese Paypal account niet betalen in Steam of iTunes terwijl dat wel gaat met mijn Nederlandse Paypal account. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Kenzi schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 12:50:
.....
Niet helemaal correct. ....
Bedankt voor de aanvulling mbt de beperkingen die gelden voor de verschillende landen/ accounts.
Dat is iets waar je niet zo gauw aan denkt als je er niet zelf mee te maken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Nou als ik na maand(en) wachten iets ontvang dat ik niet besteld heb of kapot is, dan meld ik dat wel even. Vaak is het kleine moeite. Je kan gewoon een foto maken en een berichtje sturen via de Ali app bv.

Qua garanties heb ik vaak genoeg vergoeding of terug betaling gekregen, maar ik heb te vaak in het begin troep besteld (bv qua kabels). Ik probeer nu gewoon beter op te letten en betaal ik iets meer voor merken die mij wel goed zijn bevallen (zoals xiaomi, BlitzWolf voor kabels). Amper meer garantie nodig :).

[ Voor 3% gewijzigd door xileS op 21-07-2018 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

*knip* Staat ook nog gewoon in Sponz in "China-shopping levertijdentopic", waar het thuishoort.

[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 21-07-2018 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hm ook weer zoiets, zwart telefoonhoesje op Ali besteld, official shop fabrikant, sturen ze een grijze.
Ook niet lelijk en hoeft echt niet terug maar toch niet helemaal wat je besteld. Nou gaan reclameren en hopen op 1 euro refund, of maar laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
sambalbaj schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 20:17:
Hm ook weer zoiets, zwart telefoonhoesje op Ali besteld, official shop fabrikant, sturen ze een grijze.
Ook niet lelijk en hoeft echt niet terug maar toch niet helemaal wat je besteld. Nou gaan reclameren en hopen op 1 euro refund, of maar laten zitten.
Je hebt recht op wat je hebt besteld, moeten ze ook niet bij een nieuwe auto doen, tenzij er stond random color shipped. Aan de ene kant dubbel, als je blij bent geen probleem, aan de andere kant leverancier moet ook weten dat ie een fout heeft gemaakt, anders klopt zijn voorraad niet, komen ze wel weer bij het balansen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Had een dispuut bij Aliexpress geopend omdat mijn Xiaomi VH handventilator zonder verpakking kwam en op namaak leek. Uiteindelijk laten escaleren maar Aliexpress geeft de verkoper gelijk omdat die een bonnetje van aanschaf wist te overleggen.

Hebben anderen hier ook de ervaring dat Aliexpress de laatste tijd disputen in het voordeel van de verkoper sluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Chocoball schreef op zondag 22 juli 2018 @ 21:02:
Had een dispuut bij Aliexpress geopend omdat mijn Xiaomi VH handventilator zonder verpakking kwam en op namaak leek. Uiteindelijk laten escaleren maar Aliexpress geeft de verkoper gelijk omdat die een bonnetje van aanschaf wist te overleggen.

Hebben anderen hier ook de ervaring dat Aliexpress de laatste tijd disputen in het voordeel van de verkoper sluit?
En is het namaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Volgens Aliexpress is het niet bewezen omdat de verkoper een bonnetje kan overleggen. Fotobewijs van mij in vergelijking met andere gebruikersfoto's en productfoto's op Youpin was blijkbaar onvoldoende bewijs.

Het zou geleverd worden met originele verpakking maar deze ontbrak. De opdruk aan de achterkant van de ventilator is anders en in een andere volgorde dan bij kopers die de ventilator nog in juni hadden gekocht. Op mijn versie zit een CE logo die ontbreekt bij anderen en de handleiding is meer een fotokopie dan een bedrukte versie.

Ik weet dat Xiaomi soms van andere fabrieken gebruik maakt of kleine wijzigingen aanbrengt juist om namaak te voorkomen vind het alleen vreemd dat mijn versie zo sterk afwijkt van foto's uit juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xileS schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 15:59:
Nou als ik na maand(en) wachten iets ontvang dat ik niet besteld heb of kapot is, dan meld ik dat wel even. Vaak is het kleine moeite. Je kan gewoon een foto maken en een berichtje sturen via de Ali app bv.
Ik heb die app niet, maar als ik het zo begrijp kan je met die app een foto maken en die gelijk opsturen zonder tussenkomst van andere hulpmiddelen? De meeste winkeltjes stellen het wel op prijs als je een foto maakt bij jouw waardering en dat wil ik wel doen, maar ik vind het nu zoveel moeite (foto maken met mijn mobiel, die moet ik mailen naar mijzelf, opslaan op de pc en dan uploaden). Maar ik heb die app nooit gebruikt, dat kan dus veel handiger?

Voor een refund ga ik het niet gebruiken als het echt een klein bedrag is, denk dat ik pas vanaf 10 euro actie zou ondernemen, maar bovenstaande vraag is meer voor het aantal sterren en de recensie die je geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Chocoball schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:02:
Volgens Aliexpress is het niet bewezen omdat de verkoper een bonnetje kan overleggen. Fotobewijs van mij in vergelijking met andere gebruikersfoto's en productfoto's op Youpin was blijkbaar onvoldoende bewijs.

Het zou geleverd worden met originele verpakking maar deze ontbrak. De opdruk aan de achterkant van de ventilator is anders en in een andere volgorde dan bij kopers die de ventilator nog in juni hadden gekocht. Op mijn versie zit een CE logo die ontbreekt bij anderen en de handleiding is meer een fotokopie dan een bedrukte versie.

Ik weet dat Xiaomi soms van andere fabrieken gebruik maakt of kleine wijzigingen aanbrengt juist om namaak te voorkomen vind het alleen vreemd dat mijn versie zo sterk afwijkt van foto's uit juni.
Misschien heeft de verkoper het artikel ten goeder trouw ingekocht maar dan of mag hij best wel zijn verantwoordelijkheid nemen als het namaak blijkt te zijn! Dat lijkt me wel zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

In dit geval gaat het mij meer om het dispuutproces bij AliExpress. Ik hoor namelijk meer klachten over het dispuutproces en was benieuwd naar andere ervaringen momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:22:
[...]

Ik heb die app niet, maar als ik het zo begrijp kan je met die app een foto maken en die gelijk opsturen zonder tussenkomst van andere hulpmiddelen? De meeste winkeltjes stellen het wel op prijs als je een foto maakt bij jouw waardering en dat wil ik wel doen, maar ik vind het nu zoveel moeite (foto maken met mijn mobiel, die moet ik mailen naar mijzelf, opslaan op de pc en dan uploaden). Maar ik heb die app nooit gebruikt, dat kan dus veel handiger?

Voor een refund ga ik het niet gebruiken als het echt een klein bedrag is, denk dat ik pas vanaf 10 euro actie zou ondernemen, maar bovenstaande vraag is meer voor het aantal sterren en de recensie die je geeft.
Nou probeer het uit en download de app ;p. Waarschijnlijk ga je dan ook ineens meer bestellen, weet je dat ook alvast..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
xileS schreef op zondag 22 juli 2018 @ 23:46:
[...]

Nou probeer het uit en download de app ;p. Waarschijnlijk ga je dan ook ineens meer bestellen, weet je dat ook alvast..
Foto's doorsturen in het berichtencentrum en bij reviews is wel makkelijk. Ook krijg je in de app om de meeste producten een paar centen tot soms hele euro's korting. Verder geeft de app meldingen als je pakketje verzonden is en wanneer die in Nederland is, vaak al ruim voordat PostNL daar zelf mee komt.

Ik zelf neus altijd op AliExpress rond vanaf mijn laptop en rond de bestellingen af via mijn mobiel ivm de app-korting. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wordt AE nou duurder of wordt rechtstreeks binnen de EU kopen nou goedkoper? :?

Ik bestel best wel veel klein mechanisch spul (fotografie bevestigingsmateriaal, boutjes, beugeltjes, klemmen, connectors, reparatieonderdelen, afdekdopjes, etc.) via AE of BG of eBay (Azië)
Maar sinds kort heb ik nu al drie keer gezien (en besteld) dat rechtstreeks via b.v. amazon.de en eBay(uit de EU) EN goedkoper precies dezelfde spullen aanbiedt EN dat het binnen enkele dagen geleverd wordt.

Nu ook weer, een Z-flex 'ding': (een soort Edelkrone kopie)
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1Bd.1PFXXXXakXFXXq6xXFXXXB/Andoer-Nieuwe-Z-vormige-Quick-Release-Plaat-Opvouwbare-Camera-Desktop-Houder-Tilt-Hoofd-voor-Canon-Nikon.jpg_640x640.jpg
is via AE sellers gewoon duurder.

En aangezien 'ie dan ook net op de wel/niet grens van 22 euro zit, loop je ook nog eens risico op BTW + kosten, bovenop de prijs.
Nu had ik 'm voor <21 euro ('free shipping') via eBay uit Ierland. :)

Eerder ook al met wat kunststof voetjes, wat experimenteerprinten en aanverwant materiaal.
Begrijp me goed, het spul wordt nog steeds aldaar gefabriceerd, maar het verkoopkanaal is blijkbaar (?) hier in de EU aantrekkelijker voor de consument.
Anderen soortgelijke ervaringen?

Wordt wel minder spannend met niet meer al die weken, of soms maanden, moeten wachten op je Chinese bestellingen... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Joen schreef op maandag 23 juli 2018 @ 00:44:
[...]

Ik zelf neus altijd op AliExpress rond vanaf mijn laptop en rond de bestellingen af via mijn mobiel ivm de app-korting. :)
Ik doe het vaak andersom, want via de browser kan je nog cashback krijgen waardoor het vaak net iets goedkoper is XD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Ierland is onderdeel van de EER.
Pagina: 1 ... 14 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic

Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU