streamnl schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:33:
Goedemorgen,
Ikzelf koop (best) veel via AE en BG. Dit zijn bedragen van max 50 euro en waar ik de gok wel wil/durf te nemen om daar iets te kopen.
Nu zit ik te kijken naar een Xiaomi vacuum. Die zijn wat duurder (±€350)...
Mijn vrouw haar zorg (en mijn zorg ook wel) is vooral de garantie. Ik begrijp uit de vele filmpjes die ik gezien heb, dat veel zelf te vervangen is als het kapot gaat na enkele jaren. Dat vind ik niet erg, zelfs leuk om te doen.
Maar het gaat vooral om het begin. Stel (rotwoord, I know) hij gaat kapot of hij komt kapot aan. Wat dan? Dan moet je contact opnemen met de verkoper. Ondanks je het laat versturen vanuit Duitsland, moet waarschijnlijk de Xiaomi terug naar China. En dat kost geld (het versturen) en veel tijd dat je je product terug hebt. Dat heb je niet als je iets in NL koopt. Dit klopt toch of heb ik dit verkeerd begrepen?
(Ik zou hem graag willen hebben,
ik krijg alleen mijn vrouw niet overgehaald om dit product aan te schaffen

)
Nu mijn vraag, wie kan onze zorg wat wegnemen?
Even wat uitleg bij al je vragen. En als iemand niet akkoord is, laat het dan weten.
Eerst en vooral, ik vermoed dat @
Medione1210 zelf heel tevreden is van zijn Xiaomi Vacuum Cleaner. Dus hij koopt ook redelijk 'dure' producten aan in China, en zal zeker niet naar een ander soort robot terugwillen denk ik, of wel?

Zelf heb ik de Xiaomi Notebook (al 3 gekocht), een smartphone, vacuum cleaner (2x gekocht) als duurste aankopen. En hier zitten tientallen mensen die ook dure spullen kopen in China.
Het begin: Eerst en vooral een tip, koop deze aan bij Gearbest of bij Banggood mbv. Paypal.
Paypal bied gratis een retourservice aan. Als er iets mis is met je product, dan kan je dit terugsturen en paypal betaalt tot €30 van de verzending terug. Wat zit er ook nog in Paypal? Een soort 'verzekering' die je kan inschakelen wanneer je niet via de verkoper tot een degelijke oplossing geraakt.
Stel de verkoper blijft stug en wilt jou niet gelijk geven (ervan uitgaan dat je redelijk en de waarheid vertelt), dan kan je Paypal inschakelen om tot een oplossing te komen = paypal geschil. Dit kan tot 180 dagen na aankoop.
Je pakje komt beschadigd aan? Trek er een foto van, laat het dicht en contacteer de shop. Jij stuurt het terug en krijgt een andere robot of jij krijgt een refund + een vervangonderdeel.
Je vacuum cleaner doet raar de eerste week? Maak er een filmpje van, zoek op wat op eventueel het probleem is, en de shop zal je wel gratis vervangmodules sturen of accepteren dat je het product terugstuurd. Er is een dedicated forum over de vacuum cleaner - zelfde waar je in 'Witgoed' je post hebt geplaatst.
Je vacuum cleaner doet na de eerste maanden pas raar? Het bovenstaande zal moeilijker verlopen, maar met geduld en voldoende argumenten dat jij hier niets mee te maken kan hebben, zullen ze je ook helpen.
Je bent net wat meer tijd verloren in zo'n geval, maar is dat het prijsverschil niet waard ipv €250 meer erbij te lappen?
Verzending met PDM via Banggood of Priority Line via Gearbest sluit douanekosten uit (en anders krijg je dit terugbetaald)