[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-07 11:07
Hackus schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:25:
Iemand dit al meegemaakt ?

Krijg van de week(di) een brief per post van PostNL, met de vraag mijn aankoop in te klaren.
=> https://www.postnl.nl/ont...and/bericht-van-aankomst/

Normaal lag een pakje altijd op het afhaalpunt waar ik de kosten kon voldoen. Nu hoor ik niks, alleen de bevestiging van inklaren via bovenstaande link. heb de aankoopwaarde ingevuld en betaalbewijs van Ali erbij gedaan. enige wat ik kan zien is dat het pakje bij (customs) ligt vanaf zaterdagochtend vroeg.

krijg ik nu een E-factuur om de kosten te voldoen of word het pakje gewoon morgen bij PostNL servicebalie afgegeven ?
Morgen is misschien wat snel, maar waarschijnlijk ligt het pakket een dezer dagen bij de PostNL locatie en kun je het daar ophalen. De kosten kun je gewoon daar direct aan de balie voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Rik. schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:51:
[...]

Morgen is misschien wat snel, maar waarschijnlijk ligt het pakket een dezer dagen bij de PostNL locatie en kun je het daar ophalen. De kosten kun je gewoon daar direct aan de balie voldoen.
Ik denk dat mijn pakje eruit gehaald is mbt steekcontrole, en de verkoper een lage waarde op het biljet heeft gezet. Ja, morgen zei ik, maar dat zou wel ma of di worden. Apart dat de brief verder geen informatie bevat, of via de link oid.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21

Krijg van de week(di) een brief per post van PostNL, met de vraag mijn aankoop in te klaren.

Normaal lag een pakje altijd op het afhaalpunt waar ik de kosten kon voldoen. Nu hoor ik niks, alleen de bevestiging van inklaren via bovenstaande link. heb de aankoopwaarde ingevuld en betaalbewijs van Ali erbij gedaan. enige wat ik kan zien is dat het pakje bij (customs) ligt vanaf zaterdagochtend vroeg.

krijg ik nu een E-factuur om de kosten te voldoen of word het pakje gewoon morgen bij PostNL servicebalie afgegeven ?
Ik heb er in mei dit jaar nog mee te maken gehad en bij mij duurde het toen 7 dagen. Volgens de webcare hoort het officieel maximaal 4 werkdagen te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:17
meesje schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 20:14:
Wat vinden jullie? Wat zal ik doen? Ik heb vorige maand een bestelling gedaan via Ali.
Op 15 mei heb ik een bevestigingsmail ontvangen dat mijn betaling voor een order is ontvangen. Op 22 mei een bericht dat het product is verzonden. Echter op 3 juni is de zending door de verkoper geannuleerd (dat wordt aangegeven onder knop Track order). Daarna heb ik twee keer contact opgenomen met de verkoper. In beide gevallen geen reactie ontvangen.
Wat kan ik nu doen? Een dispute openen? Of is dat nog te vroeg? Helaas had ik deze keer betaald met iDeal.... Latere bestellingen via CC.
Ik was een beetje huiverig met het openen van een dispute. Ik had namelijk eens gelezen dat dan je account verwijderd kon worden. Maar gisteren toch maar een dispute geopend. Vandaag bericht ontvangen dat ik een volledige refund krijg. Netjes dat het opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:20
meesje schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 13:42:
.... een dispute. Ik had namelijk eens gelezen dat dan je account verwijderd kon worden. .....
Zowel Paypal als AliExpress gaan ongeveer hetzelfde om met disputes
Waar het om gaat is dat er mogelijk fraude in het spel kan zijn als je vaak een dispute opent.
Bv bij geen of onvolledige tracking info of geen enkele communicatie vooraf met de verkoper om eea onderling te regelen. Bij twijfel daaraan kan je account verwijderd worden.
Zorg er daarom voor dat je altijd vroegtijdig al de verkoper op de hoogte stelt en zorg dat je aan dossiervorming doet. Paypal vraagt bv altijd alle correspondentie op.

In jouw geval begrijp ik dat de order duidelijk geannuleerd was zonder dit aan jou te melden, je geprobeerd hebt om eea onderling te regelen en de verkoper niet reageert. In dat geval is het duidelijk dat jou niets te verwijten valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
meesje schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 13:42:
[...]

Ik was een beetje huiverig met het openen van een dispute. Ik had namelijk eens gelezen dat dan je account verwijderd kon worden. Maar gisteren toch maar een dispute geopend. Vandaag bericht ontvangen dat ik een volledige refund krijg. Netjes dat het opgelost wordt.
Daar vrees ik al lang niet meer voor. Zolang je maar netjes blijft en de hele situatie kort en duidelijk uitlegt.

Wat fotografisch bewijs er bij helpt ook altijd wel. En hoe je dat dan niet bij een niet ontvangen pakketje? Gewoon een foto van een lege brievenbus of voordeur met brievenbus. :P

En als een verkoper telkens niet via de reguliere weg reageert en jij de verkoper wel netjes steeds de gelegenheid hebt gegeven om te reageren vind ik dat je er alles aan hebt gedaan om het netjes en zonder dispuut op te lossen. Op een gegeven moment moet je het wel via een dispuut oplossen om op zijn minst wat druk er achter te zetten.

Zo heb ik een probleem gehad met een DMX controller die maar half functioneerde en waar van ik dus vond dat die daar door hoogstens de helft van zijn waarde waard vond. De verkoper hield mij een beetje aan het lijntje en reageerde traag tot niet. Op een gegeven moment maar een dispuut aangemaakt. Bleek dat dat aan het begin van het Chineze nieuwjaar is en dat het maar om een klein eenmanszaakje of familiebedrijfje ging. Die gene was helemaal in paniek over het dispuut terwijl die bij zijn/haar familie zat om feest te vieren.

Die verkoper heeft een paar uren met mij gechat om het dispuut te annuleren en de helft van de waarde van dat product via Paypal terug te storten. Tsjah... Dan had je maar adequater moeten reageren. Ik heb die gene heel veel tijd gegeven om al eerder tot een oplossing te komen. Maar alsnog netjes opgelost en heb hem dan ook een fijn Chinees nieuwjaar toegewenst.

Bij nog een andere verkoper had ik eerder een mini DMX RGB par gekocht naar grote tevredenheid. Ik had daarom nog zo'n mini DMX RGB par gekocht en een set van 5 DMX-kabels. Op de dag van aflevering was ik niet thuis en aangezien mijn moeder voor iets anders even in mijn huis moest zijn en ene niet-thuis briefje van PostNL aantrof heeft ze het pakket voor mij opgehaald (postagentschap zit tegenover de supermarkt en ze moest toch nog boodschappen doen).

Mijn moeder vertelde via WhatsApp dat ze het pakketje voor mij had opgehaald en eenmaal thuis vond ik het pakket wel verdacht plat voor een mini DMX RGB par en 5 DMX-kabels. Uiteindelijk bleken er alleen maar de kabels in te zitten. Dat terwijl de verkoper bij de verzendmelding wel duidelijk had aangegeven dat beide producten er in zouden zitten.

Ik heb enkele weken met die verkoper geprobeerd te chatten, maar kreeg telkens geen enkele reactie. Op een gegeven moment was zijn hele webshop op AliExpress ineens leeg. Toen heb ik met een beetje hulp van de AliExpress klantenservice (vooral om de juiste dispuut-categorieën te vinden voor een gedeeltelijke levering situatie) het dispuut aangemaakt. Standaard krijgt de verkoper dan enkele dagen de tijd om te reageren. Dat deze verkoper wederom niet en dus ging het dispuut automatisch door naar AliExpress die in mijn voordeel besliste.Ik kreeg de kosten voor het ontbrekende onderdeel snel daarna weer teruggestort op mijn bankrekening.

Nog een waarschuwing als je verkopers via PayPal je geld terug laat storten: er is geen PayPal betaling geweest bij de aankoop (immers AliExpress bied die optie niet) en dus ziet PayPal het ontvangen van het geld niet als restitutie, maar als normale betaling waarover transactiekosten betaald moeten worden. Zo uit mijn hoofd is dat iets van €0,35 + 8% van het totale ontvangen bedrag. Je houd dus altijd minder over dan wat die gene overmaakt naar jouw PayPal rekening. Zeker bij bedragen lager dan zo'n €5,= is dat een oninteressante oplossing. Ik houd er zelf rekening mee en zeg dan dat ik òf geen PayPal rekening heb (want met een AliExpress refund krijg je het exact betaalde bedrag weer terug) òf dat de verkoper dan bereid moet zijn wat extra over te maken om de transactiekosten wat te dekken (en dan ga ik het ècht niet exact narekenen).

Kortom: ik geef verkopers altijd een eerlijke kans om hun problemen op te lossen, maar als ze je aan het lijntje houden of helemaal niet reageren maak ik gewoon een dispuut uit met korte duidelijke uitleg en soms 1 of meerdere foto's ter ondersteunend bewijs.

Edit:
Zoals @elinx hier boven mij schrijft: maak dispuuts alleen aan als het echt noodzakelijk is en niet voor elk klein wissewasje dat je met de verkoper rechtstreeks ook op had kunnen lossen. Dan loop je zeker niet zomaar het risico dat je account geblokkeerd of verwijderd word.

[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 16-06-2018 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:51
Eentje schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:31:
in de categorie impuls aankopen. was beetje geïrriteerd na het trimmen van mijn baard omdat haartjes overal algen. kwam ik deze tegen. morgen ff testen maar ziet er wel grappig uit voor het geld.
http://s.aliexpress.com/MBrIzmaQ
Top aankoop :*) ! Heb hem zelf ook. Zo'n vacuümtrimmer is leuk maar ik heb nog een goede Philips liggen.
Trimmen->schort van de haakjes->uitkloppen in toilet->doorspoelen en weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@Joen @elinx Bedankt voor jullie reacties. Ik heb wel het idee dat ik inderdaad netjes heb gehandeld. Ik heb een redelijke tijd gewacht en ook de verkoper genoeg tijd gegeven om te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-07 23:52

Eentje

houd van de vijver

walterworld schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:01:
[...]

Top aankoop :*) ! Heb hem zelf ook. Zo'n vacuümtrimmer is leuk maar ik heb nog een goede Philips liggen.
Trimmen->schort van de haakjes->uitkloppen in toilet->doorspoelen en weg.
zelfde hier had nog goede tondeuse liggen. en doek bevalt inderdaad prima gebruik hem ook als ik zelf me hoof kaal scheer inmiddels

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:15
Ik heb pas ook via AliE wat besteld (vaper) en die is netjes verstuurd naar het lijkt, 29e van mei dispatched from sorting center maar daarna niks. Donderdag een bericht naar de verkoper maar die reageert nog niet, ik heb nog 32 dagen voor een dispute maar ik heb later nog andere spullen besteld, ook China Post Airmail en die spullen zijn al binnen.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
1nsane schreef op zondag 17 juni 2018 @ 09:59:
Ik heb pas ook via AliE wat besteld (vaper) en die is netjes verstuurd naar het lijkt, 29e van mei dispatched from sorting center maar daarna niks. Donderdag een bericht naar de verkoper maar die reageert nog niet, ik heb nog 32 dagen voor een dispute maar ik heb later nog andere spullen besteld, ook China Post Airmail en die spullen zijn al binnen.
Gewoon geduld hebben. De Nederlandse douane heeft er ook wel eens een handje in om dingen een maand of meer te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
m3gA schreef op zondag 17 juni 2018 @ 10:18:
[...]

Gewoon geduld hebben. De Nederlandse douane heeft er ook wel eens een handje in om dingen een maand of meer te laten liggen.
Las idd wel eens verhalen dat tussen dispatched from sorting center en aankomst soms langer dan een maand kan zitten, vraag me alleen af of het in een postzak ligt te wachten op een vliegtuig of dat het bij de NL douane ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
1nsane schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:38:
[...]

Las idd wel eens verhalen dat tussen dispatched from sorting center en aankomst soms langer dan een maand kan zitten, vraag me alleen af of het in een postzak ligt te wachten op een vliegtuig of dat het bij de NL douane ligt.
Daar zul je zonder goede tracking nooit achter gaan komen. Gewoon nog een tijdje geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Rik. schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:27:
[...]

Daar zul je zonder goede tracking nooit achter gaan komen. Gewoon nog een tijdje geduld hebben.
Wat versta je onder goede tracking? Dit heeft gewoon een internationaal tracking nummer :-)

EDIT

Net bericht terug van de verkoper, blijkbaar hadden ze een "holiday" in China maar hij heeft het uitgezocht naar eigen zeggen en blijkbaar ligt het pakje volgens China Post op de luchthaven in het land van bestemming.

Benieuwd hoe lang dat dan weer gaat duren 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door 1nsane op 20-06-2018 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
1nsane schreef op zondag 17 juni 2018 @ 13:18:
[...]

Wat versta je onder goede tracking? Dit heeft gewoon een internationaal tracking nummer :-)
Tracking met echt goede duidelijke informatie, helaas zie je dat vanuit China niet snel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:29

Wildfire

Joy to the world!

Voor diegenen die nog orders bij Everbuying hebben uitstaan, deze Chinese webshop kapt er op 18 juni mee. Ik hoop dat de lopende orders allemaal nog binnen komen voor jullie.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Heeft er iemand wel eens mee gemaakt dat je door de verkoper geblockt wordt?
Ik heb voor iemand inmiddels 4 led strips besteld.
1 led strip is afgeleverd, en 2 zijn er terug betaald.
1 led strip is nog ergens...
Ik heb er dus 3 nodig
Dus wil er graag nog een bestellen.
Het gaat om dit product
Alles wat ik wil bestellen van deze shop krijg ik de melding "Sorry, this order is failed due to internet connection problems.You can go back to shopping cart".
Bij andere verkopers geen problemen bij het bestellen alleen deze shop.
Bij navraag bij EA kan een seller je blocken, maar waarom, en wat de reden is konden ze me niet vertellen.
Waarom ik nog wil bestellen bij ... shop, is het feit dat ik kleur verschil krijg in die strips, als ze van een andere fabrikant komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
mongkut schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:15:
Heeft er iemand wel eens mee gemaakt dat je door de verkoper geblockt wordt?
Ik heb voor iemand inmiddels 4 led strips besteld.
1 led strip is afgeleverd, en 2 zijn er terug betaald.
1 led strip is nog ergens...
Ik heb er dus 3 nodig
Dus wil er graag nog een bestellen.
Het gaat om dit product
Alles wat ik wil bestellen van deze shop krijg ik de melding "Sorry, this order is failed due to internet connection problems.You can go back to shopping cart".
Bij andere verkopers geen problemen bij het bestellen alleen deze shop.
Bij navraag bij EA kan een seller je blocken, maar waarom, en wat de reden is konden ze me niet vertellen.
Waarom ik nog wil bestellen bij ... shop, is het feit dat ik kleur verschil krijg in die strips, als ze van een andere fabrikant komen.
Als het daar aan ligt maak je toch een nieuw account aan.
En anders via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
jobr schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 19:11:
[...]

En anders via de app.
Dan zou ik het indien mogelijk, ook laten afleveren op een ander adres, anders valt het natuurlijk wel heel erg op direct..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:19
*knip* Hier is V&A voor. (Al denk ik dat het daar ook niet is toegestaan.)

[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 20-06-2018 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
jobr schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 19:11:
[...]

En anders via de app.
Dit had ik ook al bedacht, maar heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Trouwens net een antwoord gehad van verkoper.
"because you open a dispute in every order , so please check your address !"
Ik heb sinds september 2014, 559 orders geplaatst, en heb nog steeds het zelfde adres, maar dit heb ik nog niet meegemaakt.
Ik open pas een dispute als de leveringstermijn van (in dit geval) 60 dagen zijn verstreken, en als het product gecanceld is doe ik dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
Rik. schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 19:15:
[...]

Dan zou ik het indien mogelijk, ook laten afleveren op een ander adres, anders valt het natuurlijk wel heel erg op direct..
Dat maakt bij AE niet zo veel uit, als ze niet willen leveren, of kunnen, nadat ik betaald heb, krijgen ze een aantekening van EA, en komen ze verder in de zoekmachine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Update T&T, staat nu dat het morgen bezorgd wordt. Zal wel bij PostNL servicepunt zijn, waar ik de inklaringskosten en btw kan betalen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Hackus schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:30:
[...]

Update T&T, staat nu dat het morgen bezorgd wordt. Zal wel bij PostNL servicepunt zijn, waar ik de inklaringskosten en btw kan betalen.
Dat klopt. Ik meen mij te herinneren dat bij mij toen het vorige maand gebeurde er direct al bij stond dat ik het op het servicepunt afgeleverd zou gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Wildfire schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:35:
Voor diegenen die nog orders bij Everbuying hebben uitstaan, deze Chinese webshop kapt er op 18 juni mee. Ik hoop dat de lopende orders allemaal nog binnen komen voor jullie.
Gelukkig zo ik maar zeggen, wat een bud zaak Neverbuying.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Joen schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 01:29:
[...]

Dat klopt. Ik meen mij te herinneren dat bij mij toen het vorige maand gebeurde er direct al bij stond dat ik het op het servicepunt afgeleverd zou gaan worden.
Klopt, nu te zien. Te betalen kosten staan er ook bij.
(ineens aflevering gewijzigd naar zaterdag)

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 21-06-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
ff een vraagje mbt bestellen banggood met PDM.
wil 2 setjes ledlampen bestellen voor mijn auto's. kan ik dit in 1 bestelling doen? of raden jullie aan om dit in 2 bestellingen te doen? bedrag is nogal hoog namelijk.

grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Hackus schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:05:
[...]

Afgaande op mijn ervaringen kan dit best nog een paar dagen zo door blijven schuiven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Hackus schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:05:
[...]

Waarschijnlijk is het pakket dan alleen voorgemeld bij PostNL en nog niet daadwerkelijk in het sorteerproces. Dit kan een aantal dagen duren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Modbreak:De volgende die iets over levertijden / statusupdates te melden heeft, mag verder gaan in China-shopping levertijdentopic. Hier is het offtopic.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-07 21:26
Nog mensen die spam ontvangen op het emailadres dat ze bij banggood gebruikt hebben?

Mijn filter houdt er de laatste dagen wel veel tegen:
129 4xx Reject recipient address ------------------------------------------------------------
95 Service unavailable, greylisted.
94 *****.*****
93 banggood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-05 15:46
Hallo iedereen :w

Ik ben redelijk nieuw in het kopen van spullen uit China.
Tot nu toe heb ik enkel wat kleine elektronica besteld waarbij de waarde steeds onder de 22 EUR lag.
Nu zou ik wel een smartphone willen bestellen op een site als dx, banggood of volumerate maar ben ik niet volledig zeker wat het mij zal kosten.

Ik heb al mijn research gedaan maar wil liefst niet voor verrassingen komen te staan.
Als ik het goed begrijp:
Er zijn douanerechten, omzetbelasting en inklaringskosten als mijn smartphone meer dan 150 EUR kost (wat zeker zo zal zijn).

Stel nu dat hij 300 EUR kost op de site met gratis verzending, klopt het dan dat ik:
4,2% invoerrechten = € 12,60
BTW (21%) = € 65,65
inklaringskosten = € 13
=~ 391,25 EUR zal moeten betalen?

Het lijkt misschien een zoveelste simpele kwestie, maar omdat het mijn eerste keer is wil ik goed geïnformeerd zijn.
Zijn er nog extra dingen waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt voor jullie hulp! :)

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Techprice schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:31:
Hallo iedereen :w

Ik ben redelijk nieuw in het kopen van spullen uit China.
Tot nu toe heb ik enkel wat kleine elektronica besteld waarbij de waarde steeds onder de 22 EUR lag.
Nu zou ik wel een smartphone willen bestellen op een site als dx, banggood of volumerate maar ben ik niet volledig zeker wat het mij zal kosten.

Ik heb al mijn research gedaan maar wil liefst niet voor verrassingen komen te staan.
Als ik het goed begrijp:
Er zijn douanerechten, omzetbelasting en inklaringskosten als mijn smartphone meer dan 150 EUR kost (wat zeker zo zal zijn).

Stel nu dat hij 300 EUR kost op de site met gratis verzending, klopt het dan dat ik:
BTW (21%) = € 65,65
inklaringskosten = € 13

Het lijkt misschien een zoveelste simpele kwestie, maar omdat het mijn eerste keer is wil ik goed geïnformeerd zijn.
Zijn er nog extra dingen waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt voor jullie hulp! :)
Dat zou kunnen kloppen als ik $370 invoer op http://www.invoercalculator.nl. Die site kent geen Euro's als invoer, dus vandaar in dollars.
Bestelbedrag in euro’s € 300,08
Invoerrechten bedrag € 12,60
BTW bedrag € 65,66
Inklaringskosten €13,00
Totale bijkomende kosten € 91,27
Totaalbedrag € 391,35 (+30,41%)
Waarbij het dan natuurlijk wel zo is dat je €300,= aan de verkoper betaald en €91,27 aan het postbedrijf. Ik heb bij de berekening voor PostNL gekozen, maar andere postbedrijven hanteren allicht andere tarieven voor de inklaringskosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
Techprice schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:31:
.......

BTW (21%) = € 65,65
inklaringskosten = € 13

Het lijkt misschien een zoveelste simpele kwestie, maar omdat het mijn eerste keer is wil ik goed geïnformeerd zijn......
Het rekensommetje ligt iets anders, omdat er voor een smartphone 0% invoerrechten verschuldigd zijn.

Dit betekent dat alleen BTW en inklaringskosten worden berekend over de waarde van de telefoon incl. verzendkosten.Dus in dit geval (300 Euro) komt er 63+13=76 Euro aan kosten bij.
Let wel op dat free shipping niet bestaat, maar dat het een inclusiefprijs betreft, waardoor verzendkosten niet op het pakket worden vermeld. Indien deze ontbreken zijn er verzendbedrijven (bv DHL) die daar dan bovenop de standaard verzendkosten (ca 25 Euro) rekenen alvorens de BTW wordt berekend,

Veel bijkomende kosten kan je echter voorkomen als je vanuit een EU warehouse besteld of (bv bij Banggood) via PDM (priority direct mail) laat versturen. Meestal betaal je dan wel wat extra voor verzenden, maar dat is bij lange na niet hetzelfde bedrag als de BTW en inklaring.
Gearbest, Banggood, Geekbuying en sommige verkopers op AliExpress kunnen leveren uit een EU warehouse.

[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 22-06-2018 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-05 15:46
elinx schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:28:
[...]
Het rekensommetje ligt iets anders, omdat er voor een gsm 0% invoerrechten verschuldigd zijn.

Dit betekent dat alleen BTW en inklaringskosten worden berekend over de waarde van de telefoon incl. verzendkosten.Dus in dit geval komt er 63+13=76 Euro aan kosten.
Let wel op dat free shipping niet bestaat, maar dat het een inclusiefprijs betreft, waardoor verzendkosten niet op het pakket worden vermeld. Indien deze ontbreken zijn er verzendbedrijven (bv DHL) die daar dan bovenop de standaard verzendkosten (ca 25 Euro) rekenen alvorens de BTW wordt berekend,

Alle bijkomende kosten kan je echter voorkomen als je vanuit een EU warehouse besteld of (bv bij Banggood) via PDM (priority direct mail) laat versturen. Meestal betaal je dan wel wat extra voor verzenden, maar dat is bij lange na niet hetzelfde bedrag als de BTW en inklaring.
Heel interessant om te weten te komen!
Ik bekijk het zeker eens.

Dat van die "free shipping" wist ik nog niet. Misschien het inderdaad waard om voor die DPM wat extra te betalen.
Heb voor de rest enkel goede ervaringen met Banggood dus daar zit misschien wel iets in.
Leuk om te horen dat er voor gsm's geen invoerrechten zijn.
Als ik het goed heb betaal ik deze kosten rechtstreeks aan de bezorger?

Heel erg bedankt voor al de reacties en de gastvrijheid in dit topic!

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
Techprice schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:38:
.......
Als ik het goed heb betaal ik deze kosten rechtstreeks aan de bezorger?.....
Mits de waarde op het etiket juist is vermeld en het pakket in het sorteerproces terzijde is gelegd voor inklaring. Iets wat niet altijd het geval is.
Bij twijfel over de waarde krijg je eerst een brief waarin je moet aantonen wat de waarde is, bv dmv een Paypal afschrijving.

[ Voor 14% gewijzigd door elinx op 22-06-2018 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-07 23:26
Op ifixit was er Produkt wat bedoeld was voor smartphones wat gelijmd waren. Je moest dat Ding dan in een magnetron doen en daarna op he smartphone on zo de lijmlaag Los te trekken.

Weet de naam Niet Meer en kan dat Niet OP AliE of banggood vinden. Iemand enig idee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 12:20

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

theduke1989 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 08:17:
Op ifixit was er Produkt wat bedoeld was voor smartphones wat gelijmd waren. Je moest dat Ding dan in een magnetron doen en daarna op he smartphone on zo de lijmlaag Los te trekken.

Weet de naam Niet Meer en kan dat Niet OP AliE of banggood vinden. Iemand enig idee
Zou je dit nog eens opnieuw willen formuleren? Een beetje moeite steken in het leesbaar opstellen van je vraag zal zeker leiden tot betere antwoorden :)
(ik heb serieus geen idee wat je bedoelt)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
janvanduschoten schreef op zondag 24 juni 2018 @ 09:15:
[...]

Zou je dit nog eens opnieuw willen formuleren? Een beetje moeite steken in het leesbaar opstellen van je vraag zal zeker leiden tot betere antwoorden :)
(ik heb serieus geen idee wat je bedoelt)
Er was op ifixit een product in de tools gedeelte wat bedoeld was voor gelijmde toestellen.

De Zak stopte je in de magnetron en warmt het op en Dan plaatst je het op de gelijmde stuk. Zo komt de lijmlaag Los en kan je vervolgens het open maken.

Maar dat kan ik du's Niet Meer terugvinden.

Sorry voor Dr Bad spelling. Mijn Smartphone staat OP Englisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
theduke1989 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 09:22:
.......
De Zak stopte je in de magnetron en warmt het op en Dan plaatst je het op de gelijmde stuk. Zo komt de lijmlaag Los en kan je vervolgens het open maken........
De IOpener?
Een zak met vloeistof die je in de magnetron verwarmt. Als je de zak vervolgens op het lcd legt, wordt de lijm onder je lcd zodanig zacht, dat deze kan worden verwijderd.
ipv een dergelijke heatpack kan dit ook met een föhn en/of hitte mes.

[ Voor 23% gewijzigd door elinx op 24-06-2018 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@elinx super dit was het dus. Meteen besteld. Tegenwoordig is alles gelijmde. Du's kommt goed Van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Afgelopen week voor het eerst een dispute geopend voor 3 hele euro's. :o :o

Ik kreeg maar geen antwoord op mijn vragen over het niet leveren van een pakketje, dus dan maar officieel. Binnen een paar uur een reactie van de verkoper met excuses ed. en dat ie het pakket meteen heeft verstuurd. :D :D

Het gebeurd wel eens vaker dat items niet aankomen, niet werken of een pakket onvolledig is. Maar ik bestel al jaren zo veel kleine meuk, dat ik dat altijd als een ingecalculeerd risico zag. Maar de laatste tijd gingen er toch een redelijk aantal pakketjes niet goed. Verkeerde aantallen, totaal verkeerde producten, beschadigde producten, niet werkende producten.
Dus ik ga er tegenwoordig direct achteraan. Dit resulteert meestal in een stortvloed aan excuus berichtjes en beloftes. Dusdanig veel, dat het gewoon komisch is. Ze zijn als de dood voor negatieve feedback en disputes. ;)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik ga er wel redelijk vaak achteraan, maar het valt mij de laatste tijd wel op dat die verkopers je wel meer moeite laten doen om je gelijk te kunnen halen. Zoals foto's van een probleem maken dat niet te fotograferen valt, video's maken van een probleem dat niet te filmen valt, allerlei dingen uitproberen die je al uitgeprobeerd had (en vaak ook al omschreven had in je klacht), etc.
Het kost al met al wel wat tijd om je gelijk te halen, maar vaak lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Joen schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:06:
Ik ga er wel redelijk vaak achteraan, maar het valt mij de laatste tijd wel op dat die verkopers je wel meer moeite laten doen om je gelijk te kunnen halen. Zoals foto's van een probleem maken dat niet te fotograferen valt, video's maken van een probleem dat niet te filmen valt, allerlei dingen uitproberen die je al uitgeprobeerd had (en vaak ook al omschreven had in je klacht), etc.
Het kost al met al wel wat tijd om je gelijk te halen, maar vaak lukt het wel.
Dat had ik vorige week dus ook. Ik had een 10 tal, 18mm dagrij LED's besteld. Ik had er maar 9 gekregen en 1 daarvan werkte niet. Dus ik stuur een foto mee van het uitpakken. Het was een gesealde zak dus dat het aantal niet klopte, was wel duidelijk. Maar ik moest ook nog even een foto sturen van de LED die niet werkte, behoorlijk nutteloos. En dat heb ik ze ook verteld. Meteen daarna excuses en de belofte dat ie meteen nieuwe op zou sturen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
kendo schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:16:
[...]

Dat ik vorige week dus ook. Ik had een 10 tal, 18mm dagrij LED's besteld. Ik had er maar 9 gekregen en 1 daarvan werkte niet. Dus ik stuur een foto mee van het uitpakken. Het was een gesealde zak dus dat het aantal niet klopte, was wel duidelijk. Maar ik moest ook nog even een foto sturen van de LED die niet werkte, behoorlijk nutteloos. En dat heb ik ze ook verteld. Meteen daarna excuses en de belofte dat ie meteen nieuwe op zou sturen.
Ik had geen concreet voorbeeld in mijn hoofd zitten, maar wat jij nu omschrijft is typisch zo'n voorbeeld dat ik nog wel eens meemaak ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Laatst online: 21-07 22:46
Valt het meer mensen op dat een aantal Aliexpress winkels niet meer aan Nederland leveren? Ik heb bijvoorbeeld enige tijd terug een Rii K12 mini toetsenbord (aanrader!) gekocht direct bij Rii official store. Nu echter worden er geen producten meer aangeboden. Echter als je de feedback ziet wordt er nog volop verkocht. Zie https://riitek.nl.aliexpr...edback-score/1737303.html

Heb het ook al bij een paar andere shops gezien... Meer die dit hebben gezien?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik heb 1 keer meegemaakt dat een store ineens helemaal leeg was. Dat was in een periode dat ik totaal geen reactie kreeg op een ontbrekend product in de levering van mijn bestelling. Inmiddels is die shop ook weer helemaal gevuld. Ik heb er toen niet op gelet of er nog reacties van andere bij waren gekomen in die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Banggood héél blij mee. Pakketje kwam inderdaad in de verwachte levertijd. Kwaliteit is Ali.
Blij dat Banggood een EU warehouse heeft, dus mijn horlogebandje waar ik dezelfde van ali heb besteld een paar maand geleden, is deze vrijdag aan huis geleverd.
Besteld op 7 juni, verzonden op 14 juni (sofortbanking duurt een week ofzo), aangekomen op 22 juni.

Voordeel van EU warehouses te hebben :)
Ali doet dit jammer genoeg héél weinig omdat er verschillende winkels onder hen fungeren.
Niet alles is dus in EU te koop :')

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
CDA441 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:35:
Banggood héél blij mee. Pakketje kwam inderdaad in de verwachte levertijd. Kwaliteit is Ali.
Blij dat Banggood een EU warehouse heeft, dus mijn horlogebandje waar ik dezelfde van ali heb besteld een paar maand geleden, is deze vrijdag aan huis geleverd.
Besteld op 7 juni, verzonden op 14 juni (sofortbanking duurt een week ofzo), aangekomen op 22 juni.

Ali doet dit jammer genoeg héél weinig omdat er verschillende winkels onder hen fungeren.
Ik begrijp niet zoveel van je post, maar je hebt het over 2 weken verwerking/levering vanuit een eu Warehouse en dat vind ik niet echt bijzonder. Het gros van mijn Ali bestellingen komt ook ruim binnen 2 weken na bestelling aan en dan gewoon vanuit China. En 9 van de 10 keer een stuk goedkoper dan Banggood.

De laatste eu Warehouse bestelling bij Gearbest had ik in 6 dagen binnen. Dat vind ik een levertijd waarbij het waard is om dan iets meer te betalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Medione1210 op 25-06-2018 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
Henkie-Jan schreef op zondag 24 juni 2018 @ 16:54:
Valt het meer mensen op dat een aantal Aliexpress winkels niet meer aan Nederland leveren? Ik heb bijvoorbeeld enige tijd terug een Rii K12 mini toetsenbord (aanrader!) gekocht direct bij Rii official store. Nu echter worden er geen producten meer aangeboden. Echter als je de feedback ziet wordt er nog volop verkocht. Zie https://riitek.nl.aliexpr...edback-score/1737303.html

Heb het ook al bij een paar andere shops gezien... Meer die dit hebben gezien?
Ik weet niet waar jij het over hebt, maar je kan hem toch gewoon bestellen bij de Rii official store?
https://nl.aliexpress.com...ae803_1&priceBeautifyAB=0

Deze kan je niet bestellen bij Rii official store.

De verkopers zijn de laatste weken wel vaker de weg kwijt (een shop had me laats nog geband, omdat ik 2 keer niks had ontvangen, vroeg om uitleg aan de verkoper.
Verkoper zij dat me adres niet goed was 8)7
Product zit al 2 maanden in de lucht (maatschappij/vliegtuig) 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door mongkut op 25-06-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
mongkut schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:13:
[...]

Ik weet niet waar jij het over hebt, maar je kan hem toch gewoon bestellen bij de Rii official store?

Deze kan je niet bestellen bij Rii official store.

De verkopers zijn de laatste weken wel vaker de weg kwijt (een shop had me laats nog geband, omdat ik 2 keer niks had ontvangen, vroeg om uitleg aan de verkoper.
Verkoper zij dat me adres niet goed was 8)7
Product zit al 2 maanden in de lucht (maatschappij/vliegtuig) 8)7
Op het moment dat @Henkie-Jan dat bericht plaatste heb ik ook nog die webshop geprobeerd te bezoeken en toen was die hele shop leeg. Er stonden geen categorieën en producten in. Merkwaardig genoeg is de hele shop nu weer gevuld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
CDA441 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:35:

Als je bij Banggood met PDM besteld komt het ook uit china binnen 2 weken binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evant87
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09-2023
Voor een familielid wil ik graag een Canvas schilderij bestellen. Wens is iets op Canvas van 120*90 en hierbij het te laten naschilderen vanaf een opgestuurde foto.

Zijn er hier mensen die daar ervaringen mee hebben en zo ja, een goed atelier/verkoper kunnen aanraden via Ali of soortgelijk? (Het mag btw best wat kosten :> )

[ Voor 5% gewijzigd door Evant87 op 26-06-2018 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Evant87 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 20:45:
Voor een familielid wil ik graag een Canvas schilderij bestellen. Wens is iets op Canvas van 120*90 en hierbij het te laten naschilderen vanaf een opgestuurde foto.

Zijn er hier mensen die daar ervaringen mee hebben en zo ja, een goed atelier/verkoper kunnen aanraden via Ali of soortgelijk? (Het mag btw best wat kosten :> )
Misschien heb je iets aan de (korte) discussie vanaf g0tanks in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

https://www.dafenvillageonline.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evant87
Bedankt! Hier was ik zelf niet zo gauw opgekomen en ga contact met ze opnemen.

Ik had inderdaad al vernomen dat het schilderij enigszins kan afwijken van de voorbeeld foto die je meestuurt. Hoe zijn jouw ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Evant87 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:44:
[...]

Bedankt! Hier was ik zelf niet zo gauw opgekomen en ga contact met ze opnemen.

Ik had inderdaad al vernomen dat het schilderij enigszins kan afwijken van de voorbeeld foto die je meestuurt. Hoe zijn jouw ervaringen hiermee?
Ondanks dat er steeds minder ervaren schilders zijn daar (jongeren kiezen voor andere carriere) zitten er nog genoeg die de kunst van het naschilderen goed beheersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:04

Twan V

...en er stralend uitzien

Nice! Wel jammer dat de enige manier om te ontdekken wat dat kost, een daadwerkelijke bestelling plaatsen is. Of zie ik iets over het hoofd?

Ben eigenlijk wel benieuwd of een canvasje van 80x120 flink in de papieren loopt :$

[ Voor 23% gewijzigd door Twan V op 27-06-2018 12:15 ]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Gisteren bij Banggood een RC drone besteld. In eerste instantie een verkeerde model besteld.
Stuurde een email via de banggood app wat meteen je order nummer erbij zet. Kreeg tot vandaag geen reactie. Tijdens het bestellen van een nieuw exemplaar toch even de ''chat'' erbij gehaald werd vrijwel meteen geholpen 2de In de wachtrij.

En mijn vraag werd netjes beantwoord. Ik heb de vorige order gestopt, en krijg het geld netjes terug.

Dat is echt een hele verbetering t.o.v AliE. Ik denk dat ik mijn vrouwtje maar naar Banggood ga sturen. Omdat qua prijs zit het dicht tegen elkaar en nu met PDM hoef je geen zorgen te maken. Vooral niet omdat ik in Duitsland woon.

de support is echt vele malen beter en sneller van bij AliE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-07 22:34
Twan V schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:59:
Nice! Wel jammer dat de enige manier om te ontdekken wat dat kost, een daadwerkelijke bestelling plaatsen is. Of zie ik iets over het hoofd?

Ben eigenlijk wel benieuwd of een canvasje van 80x120 flink in de papieren loopt :$
Mocht je wat prijzen vinden hoor ik het graag. Heb zelf ook nog een leuk ontwerp liggen wat ik wel wil laten naschilderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkregting
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-05 23:23
BlackMonkey schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 17:19:
[...]

Mocht je wat prijzen vinden hoor ik het graag. Heb zelf ook nog een leuk ontwerp liggen wat ik wel wil laten naschilderen.
https://www.dafenvillageonline.com/custom_art.html

Die lijst gaat om portretschilderen, maar geeft je wel een denkrichting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik.
pkregting schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:53:
[...]

Misschien dat het aan mij ligt, maar die site vraagt telkens om een wachtwoord. Moet er wel bij vermelden dat ik op dit moment in Portugal ben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

pkregting schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:53:
[...]

Thnx!

Voor iedereen die de tabel op die pagina niet ziet:
Size
(cm)
Head and ShouldersHalf BodyFull Length
1 figure2 figures3 figures1 figure2 figures3 figures1 figure2 figures3 figures
30,48 x 40,645065- -5874.5- -73- -- -
40,64 x 50,85772886582- -84.5109- -
50,8 x 60,9672901058399.512998125156
50,8 x 76,297113130110132177118153191
60,96 x 76,2112130162129154200135175215
60,96 x 91,44128145181147176228155199245
76,2 x 101,6173189236199259319203263328

(maten zijn omgerekend naar centimeter, prijzen zijn in USD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Die website is af en toe bagger :) Maar je kan ze ook vinden op Aliexpress
Onder andere https://www.aliexpress.com/store/2309109

Er zitten verschillende studios maar bovenstaande is een van de betere. Zou wel altijd vragen om een harde koker als je besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evant87
BlackMonkey schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 17:19:
[...]

Ik heb ze gister een email gestuurd en voor een custom schilderij op canvas in de maat 90*120 cm vragen ze 159 USD hier komt nog 30 USD bij voor verzending via DHL.

Hierbij moet op voorhand een aanbetaling van 50% worden gedaan, nadat het schilderij af is sturen ze je een foto toe en bij akkoord betaal je de overige 50%.

Ik moet er zelf nog even over nadenken, omdat het toch een flink bedrag is (in verhouding niet natuurlijk) maar je weet niet zeker wat het resultaat zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Laatst online: 25-07 22:34
Evant87 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:36:
[...]

Ik heb ze gister een email gestuurd en voor een custom schilderij op canvas in de maat 90*120 cm vragen ze 159 USD hier komt nog 30 USD bij voor verzending via DHL.

Hierbij moet op voorhand een aanbetaling van 50% worden gedaan, nadat het schilderij af is sturen ze je een foto toe en bij akkoord betaal je de overige 50%.

Ik moet er zelf nog even over nadenken, omdat het toch een flink bedrag is (in verhouding niet natuurlijk) maar je weet niet zeker wat het resultaat zal zijn.
Bedankt. Dat is voor het idee dat ik had wat veel, maar relatief natuurlijk zeker niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Kenzi schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:21:
Die website is af en toe bagger :) Maar je kan ze ook vinden op Aliexpress
Onder andere https://www.aliexpress.com/store/2309109

Er zitten verschillende studios maar bovenstaande is een van de betere. Zou wel altijd vragen om een harde koker als je besteld.
Dat bladert al beter :)
Maar de custom "upload je foto en we schilderen hem"-schilderijen kan ik daar niet vinden.
[...]

Echt goede detailfoto's van voorbeelden en schilderstijlen laten ze ook niet zien. Ik vind het ook lastig. Ik zou een schilderij van een foto van onze kinderen heel tof vinden (en daar heb ik zo'n bedrag zeker voor over), mits het goed wordt uitgevoerd.
En dat weet je pas achteraf :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 16:15

Budha

Online ergo sum

[...]

Ik heb eens een schilderij besteld uit Mexico en daar kwam toen ook nog BTW bij. Als je via DHL laat verzenden is die kans voor jou ook groot. Voor dat bedrag ben je er dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Modbreak:Ik heb een aantal reacties over levertijden en verzending verplaatst richting China-shopping levertijdentopic, waar het thuishoort. Dan kan het hier weer over producten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Zelf voor deze en gene in het verleden bij straatverkopers in Azie een aantal schilderijen laten schilderen en gekocht. Kwaliteit was prima, ze hadden duidelijk talent. Ik neem aan dat dat soort lui nu ook verkopen via internet. Helaas blijft het bij dit soort koop op afstand altijd afwachten wat je krijgt. Maar ik zou het gewoon doen.

Misschien een idee om een gedigitaliseerde foto met veel detail op te sturen en ze tegen betaling een klein proefstuk op canvas te laten maken? Bijvoorbeeld een stukje van de foto op 15 x 15cm?
En bekijk de recenties. Ik zie één persoon klagen omdat de lijst er niet bij zit 8)7

Ze waren erg flexibel. Wil je een andere achtergrond dan op de aangeleverde foto? Geen probleem. Had je toevallig de dag van de foto een puistje? Werd op verzoek 'gecorrigeerd'. Het is echt u vraagt, zij draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door rud op 01-07-2018 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Heeft iemand ervaring met geld terugkrijgen als je via ideal betaald hebt op aliexpress?

Ik heb net per ongeluk een verkeerde hoes voor een ipad besteld, had al betaald (7 euro maar), maar heb nu de juiste bij een andere verkoper gekocht op aliexpress, ik heb toch maar het cancel knopje ingedrukt en dat is nu verwerkt. Krijg je dan op een gegeven moment je paar euro terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 15:02

red bull

Keeps me awake !

Anoniem: 738905 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:53:
Heeft iemand ervaring met geld terugkrijgen als je via ideal betaald hebt op aliexpress?

Ik heb net per ongeluk een verkeerde hoes voor een ipad besteld, had al betaald (7 euro maar), maar heb nu de juiste bij een andere verkoper gekocht op aliexpress, ik heb toch maar het cancel knopje ingedrukt en dat is nu verwerkt. Krijg je dan op een gegeven moment je paar euro terug?
Ja via de creditcard nota.. weet niet hoe dit met Ideal werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07 13:28
Ik zat op Amazon.de te kijken naar waterschoenen zodat ik op vakantie een beetje beschermd ben tegen zee-egels en andere nare dingen. Allerlei leuke gezien maar nagenoeg geen een verkoper verzendt naar Nederland. Maar toen viel bij mij het kwartje: het waren allemaal wel erg Chinese namen. Dus even op AliExpress kijken en ja hoor, precies dezelfde en nog goedkoper ook. Op Amazon krijgen de schoentjes goede recensies dus ik verwacht dat de kwaliteit wel oké zal zijn. En als ik ze na een week weggooi is het ook geen ramp.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XGjVmQj.jpg
http://s.aliexpress.com/fMfYvQvE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O88088 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:06:
Dus even op AliExpress kijken en ja hoor, precies dezelfde en nog goedkoper ook. Op Amazon krijgen de schoentjes goede recensies dus ik verwacht dat de kwaliteit wel oké zal zijn. En als ik ze na een week weggooi is het ook geen ramp.
Het is altijd wel gokken met de schoenmaat met die Chinezen volgens mij. Led schoenen voor mijn zoon vorig jaar gekocht en die had ik 4 maten te groot besteld en waren precies de juiste maat 8)7

En nog hopen dat het voor de vakantie aankomt, soms heb ik iets van 1 week en vandaag ontving ik een telefoonhoes die ik 2 maand terug besteld had 8)7

Wel mooie schoentjes, kan je als ze binnenkomen kort een review plaatsen hier?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 03-07-2018 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ik zat op Amazon.de te kijken naar waterschoenen zodat ik op vakantie een beetje beschermd ben tegen zee-egels en andere nare dingen. Allerlei leuke gezien maar nagenoeg geen een verkoper verzendt naar Nederland. Maar toen viel bij mij het kwartje: het waren allemaal wel erg Chinese namen. Dus even op AliExpress kijken en ja hoor, precies dezelfde en nog goedkoper ook. Op Amazon krijgen de schoentjes goede recensies dus ik verwacht dat de kwaliteit wel oké zal zijn. En als ik ze na een week weggooi is het ook geen ramp.

[afbeelding]
De kans dat het niet past is zeer groot, dus schoenen (en de meeste kleding) zou ik niet uit China halen. Bestel ze gewoon bij bijvoorbeeld Decathlon of Perry Sport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boom
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-06 21:30
Anoniem: 738905 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:53:

Ja. Mijn ervaring met bijvoorbeeld refunds is dat het meestal al de volgende dag weer bijgeschreven staat op de rekening waarmee je met ideal hebt betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:42
Anoniem: 738905 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:20:
[...]

Het is altijd wel gokken met de schoenmaat met die Chinezen volgens mij. Led schoenen voor mijn zoon vorig jaar gekocht en die had ik 4 maten te groot besteld en waren precies de juiste maat 8)7

<knip>
Duurde het verzenden zo lang dat je zoon intussen 4 maten groter is gegroeid? :+
Wel apart, zo'n grote afwijking.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-07 12:38

[afbeelding]
Amazon lijkt tegenwoordig 1 grote AE met die aanbiedingen van Chinese webshops.
Hopelijk krijg ik morgen mijn Dab+ module
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.3da24c4dHM8tzK

Wel een aparte antenne besteld bij Banggood, wil niet zo'n raamsticker. Kijken of het werkt op mijn
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.5da14c4dudPEH0, heb zelf US$ 241,- (16Gb versie) verzending vanuit Duitsland met DHL betaald.
Werkt super, Sygic real traffic info, Ziggo TV, Spotify, etc. via hotspot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alesandro_46 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 07:16:
[...]

Duurde het verzenden zo lang dat je zoon intussen 4 maten groter is gegroeid? :+
Wel apart, zo'n grote afwijking.
Die afwijking is gewoon jammer, ik had geluk met die van mijn zoon, maar zou zelf ook wel een paar willen (voor als je naar een jaren 80 feest of wat dan ook gaat, het ziet er toch best leuk uit). Maar ze zijn niet heel goedkoop (meen 28 euro) en of het past is echt een gok.

Er zijn wel sites waarop je kan schatten wat de juiste maat voor je is. Chinezen rekenen ook vaak in het aantal milimeters dat je voet lang is en dat is irritant uit te rekenen bij jezelf. En volgens mij klopt het ook nooit.

Maar ze hebben erg leuke schoenen voor een vrijgezellenfeest of wat dan ook. Gouden schoenen met vleugels en led verlichting en dat soort ongein :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Het duurt even, maar het ziet er naar uit dat Tomtop me toch een nieuwe Koogeek raam/deur sensor gaat toesturen. Op 16 mei heb ik aangegeven dat de Koogeek het niet meer doet, ik al de batterij heb vervangen en een reset heb uitgevoerd. Daarop heb ik op verzoek een filmpje gemaakt van welke handeling ik doe.

Na verwijzen naar hun garantievoorwaarden, tig reminders en zoethouders (meerder keren "wacht 24-48 uur", vragen om mijn adres, etc.) heb ik vandaag het volgende bericht ontvangen:
Your order will be arranged within 24-48 hours to ship. And it would take some more days to be online for tracking.We would check the product quality and try our best to make sure you receive it in a satisfactory condition.
Thank for your purchase again and we will update courier number to you soon. Please feel free to contact us for any question.

Het lijkt er toch op dat ik een nieuw produkt ga krijgen. Nog eerst zien en dan geloven.....

Dit bevestigt voor mij (nogmaals) dat je, ook vanwege de befaamde 22 euro grens, je in Chinese webshops alleen produkten met een lage prijs moet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:05

13art

Moderator Mobile
Het is weer eens tijd voor wat onenigheid met een verkoper. Had een zonnebril gekocht. Thuis uitgepakt, zag er prima uit dus op ontvangen gezet en recensie gegeven. Kijk ik later buiten in de zon, zitten beide glazen vol met swirls. Net alsof ze met een te grove korrel gepolished hebben. Contact opgenomen met de verkoper maar die beweert dat het zo hoort.

De enige troef die ik nu nog heb is dat ik een precies dezelfde bril (zelfde model, zelfde coating glazen, alleen andere rebrand) nog onderweg is. Kan ik vergelijken.

Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/577p8vv57/743077029-194886505.png

Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/3s64k61rv/74307702996360678.png

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Weird shit. Krijg een pakketje van iemand anders, adres is van mij met een andere naam erop.....

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 17:25
Gunner schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:30:
Weird shit. Krijg een pakketje van iemand anders, adres is van mij met een andere naam erop.....
straks iemand aan je deur "er is hier per ongeluk een pakketje voor mij bezorgd." En dan blijkt dat de factuur achteraf ook naar jouw adres komt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-07 20:28
Gunner schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:30:
Ben eigenlijk wel benieuwd wat er in zit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tokus schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:36:
[...]

straks iemand aan je deur "er is hier per ongeluk een pakketje voor mij bezorgd." En dan blijkt dat de factuur achteraf ook naar jouw adres komt...?
Van Aliexpress? Lijkt me niet echt de standaard scam.
schumi2004 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:39:
[...]

Was wat knutselspul met een waarde van 2,5 dollar :P

[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 06-07-2018 11:40 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
schumi2004 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:39:
[...]

Ik kreeg een paar jaar geleden(lag in de schuur) een stapel van meer dan 30 enveloppen van Banggood. Mijn enveloppe lag boven op en het geheel was vastgemaakt met elastieken. Niet goed opgelet bij de post dus....hoe blind kun je zijn.

Ik heb die enveloppen weer in de brievenbus gekieperd, ben benieuwd of ze alsnog afgeleverd zijn :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Krijg ik net opeens een bericht van de verkoper met dat ik kan proberen de swirls er met een brillendoekje af te poetsen 8)7

Dat gaat natuurlijk niet werken, dat heb ik ze ook al laten weten. Ben benieuwd hoe dit nu verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
l3art schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:29:
[...]

Krijg ik net opeens een bericht van de verkoper met dat ik kan proberen de swirls er met een brillendoekje af te poetsen 8)7

Dat gaat natuurlijk niet werken, dat heb ik ze ook al laten weten. Ben benieuwd hoe dit nu verder gaat.
Hoe ziet dat eruit zo'n swirl?
Is het gewoon geen kijken of is er mee te leven?
* schumi2004 kan er anders wel mee leven vermoed ie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
schumi2004 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:37:
[...]

Hoe ziet dat eruit zo'n swirl?
Is het gewoon geen kijken of is er mee te leven?
* schumi2004 kan er anders wel mee leven vermoed ie ;)
Heb wel het idee dat bij het er doorheen kijken het beeld niet helemaal 'scherp' is ofzo.
Maar dat kan ook de manier van coaten zelf zijn, dus het is wat lastig vast te stellen wat wat is.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 06-07-2018 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-07 10:27
Ik had 27 mei een Xiaomi Mi Flora (https://www.banggood.com/...nt-Monitor-p-1068369.html) besteld bij BangGood, maar deze staat er nog steeds als backorder, dus nog niet eens verzonden. Heb hem dus maar geannuleerd. Wel raar dat het zo lang duurt, terwijl de verkooppagina nu ook weer zegt dat ze over anderhalve week het versturen.

[ Voor 20% gewijzigd door Slaut op 07-07-2018 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123teun123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:12
Slaut schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:59:
Ik had 27 mei een Xiaomi Mi Flora (https://www.banggood.com/...nt-Monitor-p-1068369.html) besteld bij BangGood, maar deze staat er nog steeds als backorder, dus nog niet eens verzonden. Heb hem dus maar geannuleerd. Wel raar dat het zo lang duurt, terwijl de verkooppagina nu ook weer zegt dat ze over anderhalve week het versturen.
Ik heb nu hetzelfde bij Gearbest, 4 weken terug 2 "Nut mini trackers" besteld en nu nog steeds niet verzonden.
verzenddatum blijft ook maar met een week verschuiven. Annuleren niet mogelijk maar kan hem wel ruilen voor een andere kleur (naja als je volhoudt bij Gearbest zal het wel kunnen hun kennende).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Heeft er iemand ervaringen met zo'n slimme weegschaal?
Werkt dat een beetje en zijn deze de moeite waard om uit China over te laten komen?
Heb het idee dat bij die bolle het qua prijs niet zo scheelt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
  • Laatst online: 16-07 23:04
Hoe kan ik een filmpje naar een verkoper sturen uit China?

Voor een dispute moet ik een filmpje naar de verkoper sturen, maar alle sites waarmee ik het probeer te verzenden werken niet, email ook niet.
Is er een chinese site die ik hiervoor kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-07 23:52

Eentje

houd van de vijver

jesse111 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 23:05:

Voor een dispute moet ik een filmpje naar de verkoper sturen, maar alle sites waarmee ik het probeer te verzenden werken niet, email ook niet.
Ik heb YouTube gebruikt daarvoor

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
Eentje schreef op maandag 9 juli 2018 @ 00:23:
[...]

Ik heb YouTube gebruikt daarvoor
Heb ik al geprobeerd, de verkoper zegt dat hij die website niet kan openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@jesse111 Werkt een openbare link naar een bestand op google drive? Daar heb ik positieve ervaringen mee (tomtop.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-07 16:22
jesse111 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:10:
[...]

Heb ik al geprobeerd, de verkoper zegt dat hij die website niet kan openen.
Ander WeTransfer of inderdaad een Dropbox/Onedrive link.
Mochten die allemaal niet werken kun je WeChat nog overwegen. Bijna iedereen in China maakt daar wel gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
Google drive, Dropbox, Onedrive en WeTransfer werken ook allemaal niet, ook al geprobeerd.
Denk dat ik dan maar WeChat ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
ik moest ook een filmpje opsturen.

via mediafire geprobeerd werkte.

Moet je niet even achter je oren krabben als''alles'' opeens geblokt'' is of niet werkt bij hem|???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-07 06:36
YouTube werkt gewoon prima daar hoor.
Heb al een paar keer filmpje naar een seller zo laten bekijken.

Misschien inderdaad dat deze shop wel heel toevallig geen 1 site of link kan openen ;)

Vraag of je het filmpje kan appen ook een optie?
jesse111 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 23:05:

Pagina: 1 ... 13 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic

Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU