[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 33 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-04 12:12

Erikz.nl

professioneel prutser

Eddos schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:35:
[...]

Kun je ze niet los bestellen? Wellicht combineert de verkoper ze dan zelf wel.
Dat zou ik kunnen doen inderdaad. Het is echter een groot raadsel hoe de verkoper of Aliexpress dit gaat doen. Ik zal nog even wachten op de reactie van de verkoper.

Het liefst gooi ik die new user bonus over de schutting, want het scheelt maar 50 cent op zo'n dom apparaatje. Ben bijna geneigd het nu maar in NL te kopen, dan kost het me 5 euro per stuk extra, maar heb ik het ook morgen en zonder gedoe op zo'n niet transparant platform :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-05 23:24
Mijn ervaring is dat wanneer je 2 producten separaat bij een shop besteld hij ze zelf als 1 pakje verstuurt.
Eventueel stuur je een bericht op de chat naar de verkoper dit te doen mits je niet boven de 21 euro uit komt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:45
Heel bijzonder.

Ik bestel over een paar verschillende dagen wat spul bij Ali, allemaal verschillende shops, allemaal verschillende bestellingen. KOmt er 1 grote plastic envelop aan, vol met reclame voor 11/11. Doe ik open, zitten daar alle pakketjes in, wel aalmaal met eigen stickers met mijn adres, allemaal andere verzendcodes, enz. Heb ik toch mazzel dat het niet is geopend door de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 14:27
Kan het gebeuren dat een seller uit China expres een verkeerd adres op het pakketje zet? Mijn pakket is namelijk ergens in Den Haag geleverd (ik weet het adres, dat heet het PostNL punt me verteld).

Op die manier is de status wel geleverd, maar is het (dure) product door een handlanger aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 12:59

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Mastermind schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:34:
Kan het gebeuren dat een seller uit China expres een verkeerd adres op het pakketje zet?
Maar zat er in dat pakketje ook in wat jij besteld had?

Je hoort geregeld dat mensen klagen dat ze bijvoorbeeld een zakje zaden of een (1) wegwerpmondkapje uit China ontvangen hebben, terwijl ze niets besteld hebben. Dit zou een verklaring kunnen zijn.

Soms krijgen pakketjes een nieuwe adressticker over de oude heen en het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren dat een stickerplakker de stickers van twee pakketjes verwisseld heeft.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

maartend schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:40:
KOmt er 1 grote plastic envelop aan [...] zitten daar alle pakketjes in, wel aalmaal met eigen stickers met mijn adres, allemaal andere verzendcodes, enz. Heb ik toch mazzel dat het niet is geopend door de douane.
Het schijnt dat je door een maas in de wet hiervoor de invoerrechten niet over het totaal hoeft te betalen.
Die maas gaan ze niet meer dichten, want volgend jaar veranderen de regels sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
aawe mwan schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:41:
[...]

Maar zat er in dat pakketje ook in wat jij besteld had?

Je hoort geregeld dat mensen klagen dat ze bijvoorbeeld een zakje zaden of een (1) wegwerpmondkapje uit China ontvangen hebben, terwijl ze niets besteld hebben. Dit zou een verklaring kunnen zijn.

Soms krijgen pakketjes een nieuwe adressticker over de oude heen en het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren dat een stickerplakker de stickers van twee pakketjes verwisseld heeft.
Ja, dat denk ik wel, maar het hoeft niet natuurlijk.
De vraag is of het mogelijk is of een china webshop het pakket gewoon naar een handlanger in Nederland kan sturen. Het is via Wish besteld en er is geen foto van het pakket gemaakt.
Wat houdt hun dan tegen het pakket gewoon ergens anders heen te versturen dan het opgegeven adres?

Ik heb inderdaad ook gelezen dat er wel eens een verkeerde label overheen geplakt wordt. In dat geval moet ik van het goede van de mens uitgaan en hopen dat meneer mijn mooie laptop niet gewoon houdt en doet alsof zijn neus bloedt als PostNL hem benadert (ik heb PostNL al getwittert namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik heb ook wel eens getwittert met PostNL over een pakket dat als "bezorgd" in T&T stond. Ik moest maar even gaan navragen bij al mijn buren enzovoorts, want het was toch echt bezorgd.

De volgende dag was het een andere bezorger en die bleek mijn pakket van gisteren gewoon in zijn bus te hebben. Hij had wat problemen met scannen maar even later verdween de oude "bezorgdatum" uit de app en verscheen de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-05 13:53
Hier meerdere pakketten welke al enige tijd de status "accepted by last mile carrier" hebben maar waar ik nog helemaal niets van zie. Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laartste maanden zweer bij de EU warehouses. Heb nu al verschillende artikelen uit een Polen, Tsjechie, Spanje warehouse laten komen dat echt binnen een week of net acht dagen hier binnen is. Prijsverschil met China is soms ook te verwaarlozen tussen de wareshouses 5 euro op artikelen van 50-80 euro. Als eerste reden natuurlijk voor de invoerheffing die je dan niet hoeft te betalen, maar iets snel binnen krijgen wat in Nederland alsnog 100-130+ kost is ook wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:43

Mavamaarten

Omdat het kan!

Robbie T schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:47:
Hier meerdere pakketten welke al enige tijd de status "accepted by last mile carrier" hebben maar waar ik nog helemaal niets van zie. Erg vervelend.
Yep, die "Last mile carrier" is bij mij de laatste tijd ook een trend. Dat is de laatste status van zo'n pakketje en heb er enkele gehad die na een paar maanden toch opduiken in mijn brievenbus. Anderen (nog) niet.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-04 11:13
aawe mwan schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:56:
Ik heb ook wel eens getwittert met PostNL over een pakket dat als "bezorgd" in T&T stond. Ik moest maar even gaan navragen bij al mijn buren enzovoorts, want het was toch echt bezorgd.

De volgende dag was het een andere bezorger en die bleek mijn pakket van gisteren gewoon in zijn bus te hebben. Hij had wat problemen met scannen maar even later verdween de oude "bezorgdatum" uit de app en verscheen de nieuwe.
Heb regelmatig al meegemaakt, foto's van pakketje in de app, na een week nog steeds niks geleverd. PostNL zegt wie is de afzender, geen idee omdat de foto te slecht is, onleesbaar. Ook diverse malen meegemaakt, pakketje afgeleverd bij het Plus postnl punt om 03.20 's nachts. Volgende dag naar de Plus, mmmm, we hebben niks ontvangen. Waardeloos. PostNL, neem contact op met de verzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-04 14:09
*knip* Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"

[ Voor 73% gewijzigd door Yorinn op 30-10-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Hier ook, "neem contact op met de afzender" zegt de callcentermedewerker van het ingehuurde callcenterbedrijf volgens haar script.

Terwijl ik weet waar het pakket geleverd is want PostNL heeft er een verkeerde adressticker opgeplakt en is het afleveradres bekend. Het is dus niet vekeerd geleverd met mijn adres erop, nee er zit gewoon een andere adressticker op, dus de ontvanger weet niet dat het pakket niet van hem is.

Dus mijn originele adres staat er ook niet meer op. Waarschijnlijk is het pakket ook opengemaakt en het item nu gewoon in gebruik.

Wish/Klarna heeft alleen een chatbot die zegt dat ik tot eind december moet wachten en de verkoper is daar niet direct bereikbaar.

Voor mij nooit meer Wish, bij AliExpress kun je tenminste nog met de verkoper chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

【1】-Amsterdam-Linehaul Arrival:Arrived Amsterdam

Is dit nieuw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Anoniem: 91868 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:28:
【1】-Amsterdam-Linehaul Arrival:Arrived Amsterdam

Is dit nieuw?
Ligt er aan. Met welke verzendmethode en met wat voor soort track & trace nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joen schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:38:
[...]

Ligt er aan. Met welke verzendmethode en met wat voor soort track & trace nummer?
3SALX met AliExpress Standard Shipping

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kinkymen
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-07-2024
[right][b]boerenlater in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3"
Dan gaat het met DHL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
Anoniem: 91868 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:52:
[...]

Dan is het waarschijnlijk geen PostNL en is het niet zo zeer nieuw. Dat "Liege / Luik" verhaal geldt hoofdzakelijk voor PostNL.
En dan kan Amsterdam volledig kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Krijgen jullie ook de laatste tijd na dat je een bestelling en betaald hebt, een mail dat er nog betaald moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
mongkut schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:58:
Krijgen jullie ook de laatste tijd na dat je een bestelling en betaald hebt, een mail dat er nog betaald moet worden?
Welke webshop? Ik heb er overigens geen last van (gehad) bij AliExpress en BangGood de afgelopen weken.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Yorinn schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:01:
[...]

Welke webshop? Ik heb er overigens geen last van (gehad) bij AliExpress en BangGood de afgelopen weken.
AE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kinkymen
De laatste tijd 2x gehad. Die Mails van AE neemt ik allang niet meer serieus. Betaal per ideal, dus weet dat ik betaald heb. Op de site stond ook gewoon betaald en iets later werd er geshipped.
Krijg ook wel eens AE mails dat ik een pakje bij de local office moet ophalen, terwijl dan een dag later Postnl netjes aan de deur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:01
Kreeg ik (met cc) onlangs ook. Als je dan even later in je account kijkt zie je dat deze betaald is. Blijkbaar zit er wat vertraging op de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Erikz.nl schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:03:
[...]
Dat zou ik kunnen doen inderdaad. Het is echter een groot raadsel hoe de verkoper of Aliexpress dit gaat doen. Ik zal nog even wachten op de reactie van de verkoper.
Ik heb nooit last van jouw probleem: in het algemeen kan je een diverse artikelen en korting verzamelen in één order en vervolgens verdeelt AliExpress de korting pro-rato over de artikelen in je bestelling.

Ben je op de hoogte van de vrijstelling op inklaringsrechten voor bestellingen van minder dan 22,00 euro? Voor de meeste bewoners van dit topic is het hoogst ongewenst dat bestellingen in 1 pakket gecombineerd worden, omdat er daardoor een kans ontstaat dat je te veel inklaringsrechten moet betalen.
Het liefst gooi ik die new user bonus over de schutting, want het scheelt maar 50 cent op zo'n dom apparaatje. Ben bijna geneigd het nu maar in NL te kopen, dan kost het me 5 euro per stuk extra, maar heb ik het ook morgen en zonder gedoe op zo'n niet transparant platform :P
Die 5 euro prijsverschil kan bijna niet kloppen, of gaat het om een artikel dat minder dan 5 euro kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Wat is een goede manier om een Chinashop te selecteren?

Ik heb jaren lang veel te veel besteld bij Aliexpress, maar omdat ik daar recentelijk door een paar verkopers bedrogen ben, ben ik nu aan het rondkijken naar een andere shop.

Een shop waar ik me ergens rond 2004 voor heb aangemeld, maar nooit wat heb gekocht, bespamt me nog steeds met aanbiedingen. Het design van de site lijkt ook sinds 2004 niet te zijn aangepast. Maar blijkbaar draait de tent nog steeds.

Ik kwam dhgate.com tegen: alles wat ik bij Aliexpress koop, hebben ze daar ook. De functionaliteiten van de website lijken echt sprekend op Aliexpress. Er is wel een groot verschil in prijzen: goedkope dingen zijn daar veel goedkoper dan op Aliexpress (mits je er enkele tientallen van koopt) en bijvoorbeeld computeronderdelen zijn er juist veel duurder dan op Aliexpress (50% duurder of meer). En de site heeft een bug dat er regelmatig een prijs in euro's een paar orden van grootte te hoog weergegeven wordt.

Dus vandaar de vraag: hoe selecteer je een geschikte Chinashop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-05 19:08
Dx.com vroeger veel besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

De oude voordelige chinashops zijn groot geworden en zijn multinational geworden.
Banggood was vroeger voordelig. Tegenwoordig een multinational met meerdere warehouses in EU en VK. Ik bestel er nog wel eens wat, maar eigenlijk nog alleen als het in EU warehouse aanwezig is, en alleen als het product niet in NL shop te verkrijgen is, of veel duurder. Blijft een duurdere shop worden trouwens. Prijzen zijn echt flink gestegen, en de verzendkosten ook.
Ooit nog wel eens wat besteld bij chinavasion, werkt ook nu nog.
Dx.com veel besteld tot 10 jaar terug, maar nu niet meer ivm slechte service en prijzen

En bij een heel aantal china shops moet je opletten dat je tegenwoordig niet met een verkapte aliexpress zit. Dropshippers zijn er zat, ook al lijkt het een echte webshop. En er zijn er bij die EU zijn, maar zich voordoen als Chinees. En er zijn er bij die Chinees zijn, maar zich voordoen als EU. En dan uiteraard nog de cowbows uit EU zelf die zonder te vermelden dropshipper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
Banggood krijgt het maar niet voor elkaar om een pakket met een ongeldig adres te fixen. Na meerdere mails over een weer ben ik er wel klaar mee. Wat is de beste manier om mijn geld terug te krijgen? Cancelen via banggood? Ik kan ook via de creditcard mijn geld terug vragen, maar vermoedelijk zal banggood daar niet happy mee zijn.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39

Oekol

waka waka hey hey

.

[ Voor 99% gewijzigd door Oekol op 07-11-2020 16:23 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:53
pingkiller schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 16:14:
Banggood krijgt het maar niet voor elkaar om een pakket met een ongeldig adres te fixen. Na meerdere mails over een weer ben ik er wel klaar mee. Wat is de beste manier om mijn geld terug te krijgen? Cancelen via banggood? Ik kan ook via de creditcard mijn geld terug vragen, maar vermoedelijk zal banggood daar niet happy mee zijn.
In beginsel in die volgorde inderdaad. Eerst bij BG aangeven dat ze het probleem binnen een redelijk termijn moeten oplossen. Als ze dat nalaten, raar of nalatig gaan doen dan schrijven dat je je geld terug wilt, immers product nooit ontvangen. Wanneer ze nog steeds niet thuis geven dan het hele dossier doorschuiven naar je CC-aanbieder zodat ze jou het geld terug kunnen geven. Dan zoekt de CC verder uit met BG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinkymen
Is er al iets bekend hoe het met de belasting per 01-01-2021 gaat?
Als ik nu wat bestel en verzend via 'Cainiao Super Economy Global', is de kans groot dat het 60 dagen onderweg is en na 01-01-2021 wordt bezorgd. Krijg ik dan de postbode aan de deur om btw te vragen over een dingetje van 1,50euro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:21
kinkymen schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:29:
Als ik nu wat bestel en verzend via 'Cainiao Super Economy Global', is de kans groot dat het 60 dagen onderweg is en na 01-01-2021 wordt bezorgd. Krijg ik dan de postbode aan de deur om btw te vragen over een dingetje van 1,50euro?
Nee, nog niet want de regeling is uitgesteld tot 1 juli 2021.
NL: Europese Commissie stelt nieuwe btw-regels voor e-commercesector half jaar uit
BE: Nieuwe btw-regels voor e-commerce en verkopen op afstand : vanaf 1 juli 2021
(niet dat er enig verschil in zit)

Daar na hangt het af van wie de btw afdraagt (de verkoper of consument).

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

kinkymen schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:29:
Op zich een terechte vraag (al heb je de datum verkeerd).

Ik vrees dat het antwoord heel simpel is: als jij de BTW nog niet op een andere manier betaald hebt (of dat daar geen bewijs van op het pakket staat), dan zal je de BTW aan de vervoerder moeten betalen!

PostNL rekent kosten voor het innen van geld, dat op zich kost al iets van 5,75 en gaat via het afhaalpunt.
Maar ik kan zo geen reden bedenken waarom het niet een standaard inklaring zou moeten worden.

Ik ga in elk geval vanaf binnenkort alleen nog boven de 22 euro bestellen en/of via DHL laten bezorgen, dan weet ik ten minste vooraf waar ik aan toe ben. Adieu Luik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
aawe mwan schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:18:
[...]

Op zich een terechte vraag (al heb je de datum verkeerd).

Ik vrees dat het antwoord heel simpel is: als jij de BTW nog niet op een andere manier betaald hebt (of dat daar geen bewijs van op het pakket staat), dan zal je de BTW aan de vervoerder moeten betalen!

PostNL rekent kosten voor het innen van geld, dat op zich kost al iets van 5,75 en gaat via het afhaalpunt.
Maar ik kan zo geen reden bedenken waarom het niet een standaard inklaring zou moeten worden.

Ik ga in elk geval vanaf binnenkort alleen nog boven de 22 euro bestellen en/of via DHL laten bezorgen, dan weet ik ten minste vooraf waar ik aan toe ben. Adieu Luik!
Was het maar zo'n feest met €5,75. Dan was het vergeleken met BTW over bedragen net boven de €22,= tenminste nog enigszins eerlijk. Het is echt wat duurder:
Voor een reguliere zending betaal je €13 aan afhandelingskosten. Voor een EMS-zending (Express Mail Service) betaal je €17,50.
Plus de BTW dus.

Bron: https://www.postnl.nl/ont...akket-uit-het-buitenland/

En je moet die kosten inderdaad voldoen bij het ophalen van je pakket bij het postkantoor.

Het verzenden van pakketten in Nederland zelf komt dichter bij die €5,75 in de buurt met €7,25. Als je online voorfrankeert is het €6,75: https://www.postnl.nl/tar...pakketten/Pakket/NL/2-5kg

[ Voor 7% gewijzigd door Joen op 07-11-2020 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

@Joen Het gaat niet over inklaringskosten / afhandelingskosten, maar over het onderdeel van de prijs dat PostNL rekent puur voor het incasseren van geld.

Goedkoper zal het dus nooit worden, als de Chinashop geen BTW incasseert op je bestelling van 1,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
aawe mwan schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:44:
@Joen Het gaat niet over inklaringskosten / afhandelingskosten, maar over het onderdeel van de prijs dat PostNL rekent puur voor het incasseren van geld.

Goedkoper zal het dus nooit worden, als de Chinashop geen BTW incasseert op je bestelling van 1,50.
Dat is dus die €13,= Dat noemt men afhandelingskosten. Niet inklaringskosten. Been there, done that. Ik moest voor een pakket van iets van €30,= die €13,= + BTW betalen. Je betaald niet apart voor het incasseren van het geld.

[ Voor 4% gewijzigd door Joen op 07-11-2020 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Joen schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:46:
[...]
Dat is dus die €13,= Dat noemt men afhandelingskosten. Niet inklaringskosten. Been there, done that. Ik moest voor een pakket van iets van €30,= die €13,= + BTW betalen. Je betaald niet apart voor het incasseren van het geld.
Een tijd lang werd de 5,75 apart gespecificeerd op de afrekening van je buitenlandpakketje.
Kan best dat het er nu niet meer apart gespecificeerd is, maar daar betaal je niet minder om.

Het onderwerp van gesprek is wat de prijs straks zal worden voor bestellingen van een paar euro.
Als je dan voor elke bestelling 13 euro extra moet gaan betalen, is de lol er snel van af. Misschien wordt het goedkoper, maar ik gaf aan dat het onwaarschijnlijk is dat we minder dan +/- 5,75 zullen gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
aawe mwan schreef op zondag 8 november 2020 @ 00:00:
[...]

Een tijd lang werd de 5,75 apart gespecificeerd op de afrekening van je buitenlandpakketje.
Kan best dat het er nu niet meer apart gespecificeerd is, maar daar betaal je niet minder om.

Het onderwerp van gesprek is wat de prijs straks zal worden voor bestellingen van een paar euro.
Als je dan voor elke bestelling 13 euro extra moet gaan betalen, is de lol er snel van af. Misschien wordt het goedkoper, maar ik gaf aan dat het onwaarschijnlijk is dat we minder dan +/- 5,75 zullen gaan betalen.
Ik vrees ook dat er onaangename kosten bij gaan komen ja. En dan is de lol van AliExpress shopping er wel een beetje af. Dan ga ik zelf veel strikter er op letten dat ik alleen koop wat ik ook echt nodig heb en òf niet in Nederland verkrijgbaar is òf in China inclusief bijkomende kosten alsnog goedkoper is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-05 14:29
Marktplaatsen (zoals Amazon en Aliexpress) worden verantwoordelijk voor de heffing van BTW. De BTW kan direct bij aankoop worden verrekend door de marktplaats.
Businesses operating electronic interfaces such as marketplaces or platforms will, in certain situations, be deemed for VAT purposes to be the supplier of goods sold to customers in the EU by companies using the marketplace or platform. Consequently, they will have to collect and pay the VAT on these sales.
Er hoeft dan geen naheffing te worden verrekend door de bezorger. Dit is voor aankopen van 22 tot 150 euro gunstiger dan de huidige situatie.

Vraag is vooral of dat alle marktplaatsen dat tijdig geimplementeerd hebben.

Houd er rekening mee dat naast de 21% extra voor de BTW vanaf juli 2021, de verzendkosten al per januari 2021 zullen gaan stijgen.
In de nieuwe overeenkomst kunnen landen die een groot volume aan post en pakketten vanuit het buitenland ontvangen vanaf januari 2021 in een periode van vijf jaar langzaamaan de kosten voor verspreiding van die post verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

2_05 schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:00:
Marktplaatsen (zoals Amazon en Aliexpress) worden verantwoordelijk voor de heffing van BTW. De BTW kan direct bij aankoop worden verrekend door de marktplaats.
Jouw tekst hierboven is de theorie.

De praktijk is:
  • Een telefoonhoesje van 1 euro was 3 maanden onderweg (het lag een tijdje in Luik). Je had natuurlijk nog geen BTW betaald, maar in de tussentjid is de nieuwe regeling ingegaan. Betaal je dan 13 euro aan kosten, bovenop de 20 cent aan BTW?
  • Nu is het zo dat als je door een vergissing van PostNL onterecht BTW betaald hebt over een pakketje van beneden 22,00 euro (vrijstelling), dat je dan met veel moeite wel BTW terugkrijgt, maar niet de 13 euro kosten. Ben je straks 13 euro kwijt voor élke fout van PostNL?
  • Je bestelt een moederbord-combo (moederbord+cpu+geheugen) met koeler in China. De verkoper verstuurt de koeler in een aparte doos. Nu kost dit 13 euro. Moet je straks 26 euro aan kosten betalen?
Hoe gaan ze straks een beetje efficient van elk pakketje controleren dat de BTW al betaald is?
Vaak kan je aan een pakketje niet zien dat het via Alieexpress besteld/betaald is.

Komt er een overgangsregeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:17
Maar ik vraag me nu echt wel af of het strafbaar is om dat te kopen, of als je het daadwerkelijk gebruikt om mensen te bestelen... Een letterlijke geldboom hiermee decoreren lijkt me toch geen kwaad te kunnen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 11:54
Tja dan gaan alle valsmunters wel zeggen dat ze het doen omdat Monopoly spelen dan leuker wordt...

Het is wel degelijk verboden om bestaande munten of waardepapieren na te maken.

Wikipedia: Valsmunterij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:30
Artikel 440

Hij die drukwerken of andere voorwerpen in een vorm die ze op munt- of bankbiljetten, op muntspeciën, op van rijksmerken voorziene platina, gouden of zilveren werken, op postzegels of op reisdocumenten, identiteitsbewijzen als bedoeld in artikel 1 van de Wet op de identificatieplicht of andere identiteitsbewijzen die afgegeven zijn door een dienst of organisatie van vitaal of nationaal belang of Nederlandse identiteitskaarten doet gelijken, vervaardigt, ontvangt, zich verschaft, in voorraad heeft, vervoert, invoert, doorvoert of uitvoert, wordt gestraft met geldboete van de tweede categorie.
Het staat letterlijk in de genoemde wettekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:18

g0tanks

Moderator CSA
azerty schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:25:
[...]

Maar ik vraag me nu echt wel af of het strafbaar is om dat te kopen, of als je het daadwerkelijk gebruikt om mensen te bestelen... Een letterlijke geldboom hiermee decoreren lijkt me toch geen kwaad te kunnen? :p
Je kan gewoon zoeken op het wetsartikel dat in die tweet wordt genoemd. Ja alleen het bestellen ervan is al strafbaar.
Artikel 440
Hij die drukwerken of andere voorwerpen in een vorm die ze op munt- of bankbiljetten, op muntspeciën, op van rijksmerken voorziene platina, gouden of zilveren werken, op postzegels of op reisdocumenten, identiteitsbewijzen als bedoeld in artikel 1 van de Wet op de identificatieplicht of andere identiteitsbewijzen die afgegeven zijn door een dienst of organisatie van vitaal of nationaal belang of Nederlandse identiteitskaarten doet gelijken, vervaardigt, ontvangt, zich verschaft, in voorraad heeft, vervoert, invoert, doorvoert of uitvoert, wordt gestraft met geldboete van de tweede categorie.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
g0tanks schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:34:
[...]

Je kan gewoon zoeken op het wetsartikel dat in die tweet wordt genoemd. Ja alleen het bestellen ervan is al strafbaar.

[...]
Curieus... Art. 209 slaat ook op valse biljetten:
Hij die opzettelijk als echte en onvervalste muntspeciën of munt- of bankbiljetten uitgeeft muntspeciën of munt- of bankbiljetten die hij zelf heeft nagemaakt of vervalst of waarvan de valsheid of vervalsing hem, toen hij ze ontving, bekend was, of deze, met het oogmerk om ze als echt en onvervalst uit te geven of te doen uitgeven, ontvangt, zich verschaft, in voorraad heeft, vervoert, invoert, doorvoert of uitvoert, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Welkeen is dan van toepassing? Want bij 209 is er wel "een bedoeling om ze er als echt en onvervalst uit te geven" die mogelijk toelaat om er te kopen mits je er geen slechte bedoelingen mee hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Een tijd heb ik gevolgd welke CPU's Aliexpress verkoopt in mini-PC's, door middel van een scriptje.

In die tijd liepen alle CPU's die ze aanboden minstens 1 generatie achter bij de nieuwste generatie van Intel. Sterker nog: het is een keer gebeurd dat een nieuwere CPU op Aliexpress verscheen, precies op de dag dat Intel alweer hun volgende generatie voorstelde!

Daarom mijn vraag: is de nieuwste generatie Intel CPU sowieso wel te koop via Chinese webshops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:00
Trouwens, uiteindelijk toch voor elkaar gekregen om bij AliExpress mijn geld terug te krijgen.

Toch sta ik wel open voor een alternatief voor AliExpress.
Wish? Banggood? Gearbest?
Tips?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Interessant experiment wat ik de afgelopen maanden gedaan heb (n=1 uiteraard) :)

Ik was op zoek naar zo'n 'Armor' telefoonhoesje voor een specifieke telefoon. Die zijn er uiteraard in tig kleuren en uitvoeringen bij talloze wederverkopers op AE.
En, precies hetzelfde hoesje kun je ook via amazon.de bestellen! Zelfs de productfoto's zijn hetzelfde. :Y Uiteraard moet je wel goed opletten of je ook daadwerkelijk vanuit een EU Amazon warehouse geleverd krijgt, anders duurt het alsnog veel te lang.
En ook op Amazon zijn er aanbieders die precies hetzelfde artikel aanbieden voor 8 euro, maar soms ook voor het dubbele bedrag...

Maar nu komt 't!

-Hoesje heb ik via Amazon.de besteld; had ik binnen 2 dagen in huis! M.a.w. vanuit Duits Warehouse geleverd. Totaalbedrag 8 euro. (inclusief BTW en 'gratis' verzenden) :)

-Hoesje heb ik via AE besteld, met de allergoedkoopste shipping option. Daar moest ik 2,65 voor het hoesje + 0,15 voor shipping = 2,80 in totaal betalen.
Duurde zes weken voordat het in onze brievenbus lag. :|

-Hoesje (andere kleur, voor de rest precies hetzelfde) via AE besteld, met de AE standard shipping option. Daar moest ik 2,65 voor het hoesje + 1,85 voor shipping = 4,45 in totaal betalen.
Duurde ruim 3 weken voordat het aankwam. :|

-Nu kun je bij AE ook nog voor een express zending kiezen. Maar de 'goedkoopste', via EMS, rekent dan maar liefst 32 Euro (!) extra. :-( En dan nog moet je tussen de 5 en 10 dagen geduld hebben.
ff voor de goede orde; deze optie heb ik niet gekozen.

Dus ja; rechtstreeks in Europa bestellen is duurder, maar wel veel sneller. :+
En dat wisten we natuurlijk ook wel, maar het absolute verschil in Euro's, is gering. Procentueel zit er natuurlijk nog wel een redelijk verschil tussen. Hoeveel geduld kun je opbrengen, en wat is dat je waard?

ik heb nu 3 kleuren hoesjes; kan ik tenminste afwisselen. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 10-11-2020 10:54 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 16:04

rg-mohwa

Phoe Hé

niet helemaal ontopic, maar ik zag een tijdje terug verschillende mensen met een prachtige excel/google sheet waar ze al hun bestellingen mee in de gaten hielden. zijn er mensen die zo'n sheet toevallig willen delen ? (zelf maken kan natuurlijk ook maar waarom zou ik het wiel opnieuw uitvinden )

Iemand ervaring met moederbord+cpu combos uit China? Wat ze daar vragen is goedkoper dan wat ze hier op V&A durven te vragen voor 2e hands spul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
rg-mohwa schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:16:
niet helemaal ontopic, maar ik zag een tijdje terug verschillende mensen met een prachtige excel/google sheet waar ze al hun bestellingen mee in de gaten hielden. zijn er mensen die zo'n sheet toevallig willen delen ? (zelf maken kan natuurlijk ook maar waarom zou ik het wiel opnieuw uitvinden )
Ik zelf houd het bij met de Android app Deliveries Pakket Tracker, maar die bied verder geen gemiddelde doorlooptijd van alle pakketten ove rlangere periode of zo. Maar mij gaat het om de details per pakket individueel en daar voldoet het prima voor. Je kunt naast de tracking gegevens zelf handmatige tracking toevoegen zoals op welke dag en tijd exact je je bestelling hebt geplaatst.

Maar ik houd mij ook aanbevolen voor zo'n Excel sheet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:57

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik ben wel even klaar met Aliexpress. 2 keer product binnen gekregen wat niet voldoet aan de beschrijving, en 2x refund geweigerd. Willen video bewijs, terwijl ik bij beide duidelijke foto's heb meegestuurd. Claims worden automatisch omgezet naar return goods on buyers cost. Nou had ik het graag met een creditcard gekocht inplaats van met ideal.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
NoFearCreations schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:34:
Ik ben wel even klaar met Aliexpress. 2 keer product binnen gekregen wat niet voldoet aan de beschrijving, en 2x refund geweigerd. Willen video bewijs, terwijl ik bij beide duidelijke foto's heb meegestuurd. Claims worden automatisch omgezet naar return goods on buyers cost. Nou had ik het graag met een creditcard gekocht inplaats van met ideal.
Dat is iets wat ik altijd doe; in China betalen met of CreditCard of Paypal! Never nooit met iDeal!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Van de week iets gekocht op Ali en kreeg zojuist een bericht van de verkoper.
The message comes from order number 3007055238316

Dear friend.since your address is in a remote area, you will need to pay an additional $0.3 for shipping. If you agree to pay, please open this link to pay, https://www.aliexpress.com/item/1005001741189785.html
I am Looking forward to your reply, thank you.
Het product is al onderweg volgens de tracking. Maar zoiets nog niet eerder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickk
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-04 12:14
Simbob schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 18:58:
Het product is al onderweg volgens de tracking. Maar zoiets nog niet eerder gehad.
Heb dit al wel eens gehad en negeerde het bericht eerst totdat de tracking zei dat het bezorgt was(terwijl ik niets binnen had gekregen).
Nagevraagd bij de verkoper en die vertelde mij dat hij nog niets verzonden had omdat ik het extra bedrag niet betaald had. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
mickk schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:28:
[...]

Heb dit al wel eens gehad en negeerde het bericht eerst totdat de tracking zei dat het bezorgt was(terwijl ik niets binnen had gekregen).
Nagevraagd bij de verkoper en die vertelde mij dat hij nog niets verzonden had omdat ik het extra bedrag niet betaald had. :|
Dan volgt er een dispute met daarin het bericht van het extra betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
Anoniem: 91868 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:22:
Iemand ervaring met moederbord+cpu combos uit China? Wat ze daar vragen is goedkoper dan wat ze hier op V&A durven te vragen voor 2e hands spul.
Ik ben wel benieuwd naar waar je op zoek naar bent?

Hou er alleen rekening mee dat als je wat koopt in China eventueel inklaringskosten + 21% btw erbij komt als je pakket er tussen uit wordt gevist. Inklaringskosten bij PostNL zijn €13 geloof ik. Kan behoorlijk aantikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GioStyle schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:53:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar waar je op zoek naar bent?

Hou er alleen rekening mee dat als je wat koopt in China eventueel inklaringskosten + 21% btw erbij komt als je pakket er tussen uit wordt gevist. Inklaringskosten bij PostNL zijn €13 geloof ik. Kan behoorlijk aantikken.
Een X79 setje met een Xeon en geheugen. Staan er al vaak op vanaf 60 euro. Dat lukt hier meestal niet in V&A helaas. Van wat ik begrijp is invoerrechten pas vanaf 150 dus is het alleen 21 euro btw als het eruit wordt gepikt.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 91868 op 16-11-2020 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
Anoniem: 91868 schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:35:
[...]

Een X79 setje met een Xeon en geheugen. Staan er al vaak op vanaf 60 euro. Dat lukt hier meestal niet in V&A helaas. Van wat ik begrijp is invoerrechten pas vanaf 150 dus is het alleen 21 euro btw als het eruit wordt gepikt.
Plus inklaringskosten €13 bij PostNL.

Dus als jij iets koopt van €60, dan betaal je dus €13 + 0,21 * €60 = €24,60 aan inklaringskosten en btw, mits je pakket er tussen uit wordt gepikt. In totaal dan €60 + €24,60 = €84,60. Zo niet, dan ben je gewoon maar €60 kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de extra uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:01
Anoniem: 91868 schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:35:
[...]

Je hebt afhandelingskosten (postnl 13 euro), btw en invoerrechten. De eerste 2 betaal je altijd. De laatste >150 en afhankelijk van het product.
En bij btw en invoerrechten over het bedrag incl verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Mooie boel zeg: op Aliexpress komt tegenwoordig een order die je niet ontvangen hebt, vanzelf op "Confirmed" te staan in het overzicht.

Voor het indienen van een dispute moet je de order opzoeken in je historie, doorklikken naar de individuele artikelen op de order en pas dan kan je (per artikel) aangeven dat je het niet ontvangen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-05 10:30
aawe mwan schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:12:
Mooie boel zeg: op Aliexpress komt tegenwoordig een order die je niet ontvangen hebt, vanzelf op "Confirmed" te staan in het overzicht.
Een bestelling die volgens de tracking informatie delivered is levert eerst een mailtje op met het verzoek te bevestigen. Daarin staat ook dat dat na een x aantal dagen automatisch gebeurt. En dat je alsnog binnen 15 dagen een dispute kunt openen. Dat gebeurt nu al ruim een jaar, als het niet 2 is. En bij het aflopen van de buyer protection termijn was dat altijd al zo.

Dat je nog 15 dagen hebt om een dispute te openen herhalen ze ook nog is in een mailtje wanneer de order daadwerkelijk confirmed is. (Automatisch dan wel door jou)
Voor het indienen van een dispute moet je de order opzoeken in je historie, doorklikken naar de individuele artikelen op de order en pas dan kan je (per artikel) aangeven dat je het niet ontvangen hebt.
Dat is al ruim 5 jaar zo. Daarvoor waarschijnlijk ook, maar toen kwam ik nog niet op AliExpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Messy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-01 13:41
Apart,
Ik heb op sales single day een aantal aankopen gedaan.
Nu zegt een verkoper dat ik 60 dollar moet bijbetalen voor een order voor de levering ervan, terwijl dit product inclusief gratis bezorgkosten zijn. De winkel zegt dat dit is vanwege de epidemie.

Dit lijkt me een scam.

Ik heb na deze screenshots nog gezegd dat ik geen cent extra betaal.

Iemand ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zza0wyfIyMH4QM-ug58MKvYTJ3I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/JhPvmMFbVUFCNcyXePl7uQ5e.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJbb35ZoZCkeWN07c5rk2HLKKz0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qKh1MZT9e95GCyiqn1PgBlBa.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uLRblpaeoVQXjH9iOMEznyEbrYY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3bM3YXg1lfoSYFgOZ2IuFtRu.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Nijn schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:07:
[...]
Een bestelling die volgens de tracking informatie delivered is
[...]
Dat is al ruim 5 jaar zo. Daarvoor waarschijnlijk ook, maar toen kwam ik nog niet op AliExpress.
Wat een onvriendelijk berichtje heb je gestuurd. Ben je altijd zo?

In elk geval gaat het hier om een zending die volgens de Aliexpress tracking NIET delivered is.

Pas sinds ongeveer begin van dit jaar is het zo dat je een dispute over een niet ontvangen bestelling pas kunt indienen nadat de tijd om is. Daarvoor kon dat al een paar dagen voordat de tijd om was en toen ging het dus om de oudste order in het overzicht "Undelivered", gemakkelijk te vinden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Mr. Messy schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:06:
Nu zegt een verkoper dat ik 60 dollar moet bijbetalen voor een order voor de levering ervan, terwijl dit product inclusief gratis bezorgkosten zijn. De winkel zegt dat dit is vanwege de epidemie.
Met andere woorden: snel de bestelling annuleren met als reden dat het jouw fout is.

Anders plaatst de verkoper een fake trackingcode en moet je over 90 dagen extra moeite gaan doen om je geld terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Messy

Zo ver ik weet komt het op confirmed te staan als het ook daadwerkelijk is afgeleverd. Dus wanneer het aan de postbode is gegeven denk ik. Of wanneer je het na de afloopdatum op aliexpress geen dispute hebt gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Messy
aawe mwan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:10:
[...]

Met andere woorden: snel de bestelling annuleren met als reden dat het jouw fout is.

Anders plaatst de verkoper een fake trackingcode en moet je over 90 dagen extra moeite gaan doen om je geld terug te krijgen.
Nah ik wacht nog even, misschien dat er een tussenoplossing gevonden word. Heb niet voor niets op 11-11 aankopen gedaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 14:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Anoniem: 91868 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:22:
Ben wel benieuwd, met videokaarten zijn dit vaak lagere modellen die ze voorzien hebben van andere stickers.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ghostrider schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:18:
[...]

Ben wel benieuwd, met videokaarten zijn dit vaak lagere modellen die ze voorzien hebben van andere stickers.
Ik laat het wel weten zodra het binnen is, heb een X79 bordje besteld met een Xeon E5-2620V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:58

4x2

lộn xộn quá

aawe mwan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:10:
[...]

Nee, gewoon even met de chatbot aan de gang gaan tot je met een normaal persoon praat, screenshot van de conversatie doorsturen, dan kun je 1 of 2 dagen daarna gewoon een dispute openen, screenshot weer uploaden, paar dagen wachten, klaar.

Als de @#$$@@ dat ik bij zo'n oplichter ga annuleren alsof het mijn fout is (laatst ook weer een keer gedaan, mafketel begon met het standaard jankverhaaltje dat er een quality issue ontdekt was, of ik 'm met "other" wilde annuleren)
Mr. Messy schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:12:
[...]
Nah ik wacht nog even, misschien dat er een tussenoplossing gevonden word. Heb niet voor niets op 11-11 aankopen gedaan :).
Die oplossing gaat er niet komen, tenzij je bovenstaande advies gaat gebruiken, zo'n verkoper moet je gewoon direct aanpakken.
Ook niet meer met de koper praten, geen voorstellen tot een paypal refund etc accepteren, gewoon via Aliexpress dispute.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Messy
4x2 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 07:26:
Die oplossing gaat er niet komen, tenzij je bovenstaande advies gaat gebruiken, zo'n verkoper moet je gewoon direct aanpakken.
Ook niet meer met de koper praten, geen voorstellen tot een paypal refund etc accepteren, gewoon via Aliexpress dispute.
Kun je met dispute zorgen dat die hem alsnog verstuurd dan?
Ik bedoel heb speciaal gewacht op 11-11 aanbiedingen...
Cancelen zit ik momenteel niet op te wachten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-05 15:40
Ik heb een paar weken geleden iets besteld bij Banggood. Sindsdien krijg ik regelmatig mails met aanbiedingen die ik niet lager wens te ontvangen. Als ik kies voor unsubscribe dan krijg ik netjes de melding unsubscribed of iets in die trant. Echter ik blijf na meerdere keren mijzelf uitgeschreven te hebben de mails maar ontvangen.

Herkenbaar? Tips? Liefst schrijf ik netjes uit i.p.v. het email adres te blokkeren.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:58

4x2

lộn xộn quá

Mr. Messy schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:15:
[...]
Kun je met dispute zorgen dat die hem alsnog verstuurd dan?
Ik bedoel heb speciaal gewacht op 11-11 aanbiedingen...
Cancelen zit ik momenteel niet op te wachten,
Ga dr maar vanuit dat je m nooit gaat ontvangen, als ze al iets versturen is dat 99% zeker gewoon een nep tracking nummer.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
kraades schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:20:
Ik heb een paar weken geleden iets besteld bij Banggood. Sindsdien krijg ik regelmatig mails met aanbiedingen die ik niet lager wens te ontvangen. Als ik kies voor unsubscribe dan krijg ik netjes de melding unsubscribed of iets in die trant. Echter ik blijf na meerdere keren mijzelf uitgeschreven te hebben de mails maar ontvangen.

Herkenbaar? Tips? Liefst schrijf ik netjes uit i.p.v. het email adres te blokkeren.
Herkenbaar. Ze doen kennelijk niet aan uitschrijven. Ik heb op een gegeven moment contact opgenomen met support en gezegd dat ik mijn account volledig zou opheffen als ze niet binnen 14 dagen zouden stoppen met die ongevraagde mailings. Ze gaven aan dat ze mij inderdaad hadden uitgeschreven en dat er bij eerdere uitschrijfpogingen kennelijk iets was fout gegaan. De mailings stopten daarna ook daadwerkelijk. Heb mijn account nog maar gebruik het eigenlijk nauwelijks. Ik vind het gewoon niet zo'n prettig platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

En gewoon naar je account gaan en daar vinkje voor Newsletter uitzetten? Ipv de unsubscribe in de email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
In mijn geval was er kennelijk sprake van een 'technische storing' waardoor ook die uitschrijving niet werd verwerkt. Er was contact met support voor nodig om de uitschrijving definitief gedaan te krijgen. Wellicht dat het nu een andere 'technische storing' betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Ik dacht als proef boxers bij Ali te bestellen. Zojuist bericht van Postnl: 20 euro inklaringskosten op boxers van 10 euro, wat moet ik daar mee?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Ik zie net dat het een T-shirt uit Amerika is. Ok, daar wil ik de kosten wel voor betalen 😄

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik zag net bij de Black Friday deals op Aliexpress voor het eerst deze nieuwe "Ships From" keuze staan:

Belgium
7-Day Delivery

Gekoppelde verzendwijze is:

CAINIAO WAREHOUSE EXPRESS SHIPPING
of CAINIAO WAREHOUSE STANDARD SHIPPING

[ Voor 29% gewijzigd door aawe mwan op 18-11-2020 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
aawe mwan schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:59:
Ik zag net bij de Black Friday deals op Aliexpress voor het eerst deze nieuwe "Ships From" keuze staan:

Belgium
7-Day Delivery

Die was er ook al bij de 11.11 sales. Kwam in mijn geval uiteindelijk uit Duitsland, maar in elk geval wel snel.

Edit: nog eens opgezocht om mij niet te vergissen:

Aangekocht op 11.11, CAINIAO WAREHOUSE STANDARD SHIPPING vanuit "Belgium". Was een CM...DE tracking nummer, vertokken vanuit Duitsland en in Belgie door BPost afgeleverd.

Net zoals @Joen hieronder ook maandag afgeleverd, dus 5 dagen van bestelling tot levering.

Had trouwens nog 2 andere zaken besteld via express shipping (eentje uit CZ, de andere uit PL), en die eerste is ook uit DE vertrokken ipv CZ. Maakt mij niet uit, het was er lekker snel :+

[ Voor 35% gewijzigd door azerty op 19-11-2020 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
aawe mwan schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:59:

Belgium
7-Day Delivery

Net maandag een bestelling met die verzendmethode ontvangen die ik vorige week woensdag tijdens 11.11 besteld had. Ik zag de verzendoptie echter al lange tijd daar voor al staan.
Bij mij kwam het daadwerkelijk vanuit België en werd het bezorgd door GLS die voor buitenlandse zendingen helaas niet in het weekend bezorgen. De eerste tracking van GLS gaf het distributiecentrum in Puurs, België aan.
Het snelste wat ik hier voor ooit mee had gemaakt was 8 dagen met AliExpress Standard Shipping vanuit China naar mijn voordeur. 5 dagen is een nieuw record, maar dat was dan dus wel vanuit België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
*knip* Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"

[ Voor 75% gewijzigd door Yorinn op 20-11-2020 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
Banggood krijgt het maar niet voor elkaar om het juiste adres op mijn pakketjes te zetten. De eerste keer stond er alleen een postcode op het pakket en nu zijn ze vergeten mijn appartement nummer er op te zetten.

Ik vermoed dat er tussen het warehouse in CZ en deutsche post iets niet goed gaat. Ze sturen de gegevens niet goed door. Er staat nu in de track&trace loze komma's.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:27
Dat het lang kan duren, omdat men daar van de Franse slag is. Maar kan ik ook zien nadat hij door postnl is opgehaald/overgedragen aan postnl, wanneer hij bezorgt wordt? Of houdt het daar op, 'awaiting delivery' kan dagen duren of een dag. Dat ligt niet aan Luik, want daar is hij dan officieel al weg. Dit pakje is nog niet zover, maar de vorige keren kon ik dat niet zien op cainoa of 17track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:21
Ik heb twee artikelen bestelt bij Banggood en werden snel geleverd door PostNL en 's avonds stond al in mijn Banggood account dat de artikelen waren afgeleverd. Ga er dus maar vanuit dat ze het kunnen nagaan.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ligt het aan mij of heeft Ali tegenwoordig bij elke shop bakken met foto's van het productieproces en teamuitjes? Is dit bedoeld om de koper meer vertrouwen te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

4x2 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 07:26:
[...]
Nee, gewoon even met de chatbot aan de gang gaan tot je met een normaal persoon praat, screenshot van de conversatie doorsturen, dan kun je 1 of 2 dagen daarna gewoon een dispute openen, screenshot weer uploaden, paar dagen wachten, klaar.
Begin augustus heb ik een bestelling gedaan op Aliexpress, maar de verkoper had geen voorraad en daarom moest ik annuleren met "other reasons" als reden. Ik heb toen geannuleerd met de reden "geen voorraad", maar meteen werd mijn annulering geweigerd en kreeg ik een valse T&T code bij de order.

90 Dagen wachten.

Ik moest bij Aliexpress elk artikel op de bestelling apart melden als "niet ontvangen" en de gehaaide verkoper heeft me een mailtje gestuurd dat het geld over 3 tot 7 dagen op mijn rekening staat, maar heeft alleen het eerste artikel goedgekeurd en voor de rest een tegenvoorstel met restitutie € 0,00 gedaan.

4½ dag wachten.

Zonet heeft de rechter van Aliexpress uitgesproken dat ik mijn geld ga terugkrijgen. Gelukkig. Maar dit hoop ik nooit meer mee te maken. Als ik een deel van de procedure gemist had, dan was ik mijn geld kwijt geweest.

Dus hoe jij dat precies, op het moment dat duidelijk is dat de verkoper je wil oplichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

pingkiller schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:10:
Banggood krijgt het maar niet voor elkaar om het juiste adres op mijn pakketjes te zetten. De eerste keer stond er alleen een postcode op het pakket en nu zijn ze vergeten mijn appartement nummer er op te zetten.

Ik vermoed dat er tussen het warehouse in CZ en deutsche post iets niet goed gaat. Ze sturen de gegevens niet goed door. Er staat nu in de track&trace loze komma's.
Gehannes met adressen. Check in je account even hoeveel aflever adressen er al staan als favoriet en welke als primair. En let tijdens bestelproces op dat ze soms ook toch ineens adres overnemen van Paypal (indien je daarmee betaald).
Been there.... ik had op een gegeven moment 20 adressen, waarvan 3 ook nog eerdere woonplekken. En sommige niet afgeleverde pakjes hadden dus soms dat meegekregen bij verzenden....

[ Voor 9% gewijzigd door Get!em op 21-11-2020 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
"Slecht nieuws voor
Hallo NL shopper,

De bevestigingsperiode voor bestelling is geëindigd."

Vriendelijk zijn de mailtjes niet bepaald, wat moet je hier nou weer mee, gewoon laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 21:26

XanderDrake

Build the future!

Een casus van mij kant, iets wat me begin van het jaar overkwam:

USB-C hub besteld op Aliexpress. Lang onderweg. Kreeg op een gegeven moment bericht: pakket geleverd. Ik niets ontvangen, ook geen PostNL leveringskaart in mn brievenbus. Eerst contact gelegd met PostNL, ze zeggen hij is geleverd maar op een ander adres(!), en vanwege privacy redenen kunnen ze die niet met mij delen. PostNL: Regel het met verkoper...

Ik contact gelegd met verkoper, welke goede reviews had verder. Die zegt lekker: ik niet begrijp, ga naar postkantoor. Ik zeg: hebben we niet meer in NL. Kan je uitzoeken waar dit pakketje daadwerkelijk is terecht gekomen, adres a.u.b? Lang niets, daarna: ik niet begrijp, ga naar postkantoor :(

Ik geld proberen terug te halen via Aliexpress. Wat zegt de arbitrage: Ik moet bewijs leveren dat hij niet geleverd is, anders checken bij lokaal postkantoor!!!!! Niet ontvankelijk voor mijn argumenten, verkoper krijgt zn geld en ik ben de sjaak. Het duurde allemaal zo lang dat ik geen negatieve review kon achterlaten...

Uiteindelijk heb ik mijn geld terug gekregen via mijn creditcard, godzijdank. Maar dit is wel een lullig proces waar ik niet nog eens mee te maken wil krijgen. Sindsdien bestel ik steeds minder van Aliexpress.

Deze maand moest ik een X79 moederbord bestellen van Aliexpress, want in NL is er geen betaalbare vervanging te krijgen. Mijn Vraag: hoe voorkom ik deze onzin nou als het nog eens voorkomt? Wat kan PostNL nog betekenen?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
XanderDrake schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:47:

USB-C hub besteld op Aliexpress. Lang onderweg. Kreeg op een gegeven moment bericht: pakket geleverd. Ik niets ontvangen, ook geen PostNL leveringskaart in mn brievenbus. Eerst contact gelegd met PostNL, ze zeggen hij is geleverd maar op een ander adres(!), en vanwege privacy redenen kunnen ze die niet met mij delen. PostNL: Regel het met verkoper...

Ik contact gelegd met verkoper, welke goede reviews had verder. Die zegt lekker: ik niet begrijp, ga naar postkantoor. Ik zeg: hebben we niet meer in NL. Kan je uitzoeken waar dit pakketje daadwerkelijk is terecht gekomen, adres a.u.b? Lang niets, daarna: ik niet begrijp, ga naar postkantoor :(

Ik geld proberen terug te halen via Aliexpress. Wat zegt de arbitrage: Ik moet bewijs leveren dat hij niet geleverd is, anders checken bij lokaal postkantoor!!!!! Niet ontvankelijk voor mijn argumenten, verkoper krijgt zn geld en ik ben de sjaak. Het duurde allemaal zo lang dat ik geen negatieve review kon achterlaten...

Uiteindelijk heb ik mijn geld terug gekregen via mijn creditcard, godzijdank. Maar dit is wel een lullig proces waar ik niet nog eens mee te maken wil krijgen. Sindsdien bestel ik steeds minder van Aliexpress.

Deze maand moest ik een X79 moederbord bestellen van Aliexpress, want in NL is er geen betaalbare vervanging te krijgen. Mijn Vraag: hoe voorkom ik deze onzin nou als het nog eens voorkomt? Wat kan PostNL nog betekenen?
Ik heb op GoT ooit de tip gelezen om een foto van je lege brievenbus toe te voegen als bewijs. Daarnaast voeg ik in de tekst altijd toe wanneer ik besteld heb en hoe de communicatie met de verkoper verlopen is.
Niet ontvangen pakketten komen bij mij maar zelden voor, maar als ze voor komen dan gaat de afhandeling op deze manier tot dusver meestal wel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vAYwFA-BuOq-M_m9lgZjJ-0u7BA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ELstkR8MO5VzdL5MpOPHuvdu.png?f=user_large:( lekker dat ze ook uit zichzelf melden dat het teruggekomen was

edit: ondertussen goed (en snel!) contact gehad met de verkoper, er is gelukkig een oplossing gekomen.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 91868 op 28-11-2020 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Er is een geschil ongeldig verklaard ondanks dat ik videobewijs waarin ik het pakket open en beeldmateriaal heb bijgevoegd, adressen en volgnummers stonden er allemaal op alsmede alle benodigde informatie bewerkt in de bijgesloten foto's.

Dit is pas de eerste keer dat ik dat heb gedaan, want voorheen stuurde ik alleen een foto op van het afwijkende artikel en dat werd altijd meteen in mijn voordeel beslecht. Ik stond er dus van te kijken dat ondanks dit Alie het resoluut afkeurde.. ik heb sterk het idee dat de oorzaak was dat ik in de beschrijving vermeldde dat ik dit niet zo netjes vond.

Gelukkig had de verkoper ook inspraak en ging er mee akkoord om het aankoopbedrag te vergoeden. Stel nou dat het ging om 'n vrij hoog bedrag en de verkoper niet wil meewerken. Ik ben er toch even van geschrokken. Bleek dus een belangrijke les om altijd maar weer de meest bonafide verkopers te benaderen (en wijselijk je mening voor je te houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Ik vrees ook dat er onaangename kosten bij gaan komen ja. En dan is de lol van AliExpress shopping er wel een beetje af. Dan ga ik zelf veel strikter er op letten dat ik alleen koop wat ik ook echt nodig heb en òf niet in Nederland verkrijgbaar is òf in China inclusief bijkomende kosten alsnog goedkoper is.
Wat mij enorm dwars zit is dat er nergens ook maar een greintje openheid over wordt gegeven, het wordt allemaal pas bekend zodra die datum ingaat. Wie weet houden ze die afhandelingskosten wel aan, er is nog helemaal niets over bericht behalve aannames. Zeg dan alvast waar we aan toe zijn, want de plannen lopen inmiddels al ongeveer een jaar of vijf.

Waarom zijn binnenlandse verzendkosten eigenlijk zo peperduur. Ik zie dat pakketpost tot aan tien kilogram in Duitsland 8,49 € kost. Ook als je vanuit Berchtesgaden een pakket helemaal naar Flensburg stuurt? In Nederland zijn het allemaal zulke korte afstanden dat die tarieven discutabel zijn. Oh ja, maar het gaat om de dienst.. maar het aantal kilometers dat een pakket aflegt maken toch ook transportkosten?
XanderDrake schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:47:

USB-C hub besteld op Aliexpress. Lang onderweg. r :(

Ik geld proberen terug te halen via Aliexpress.

Uiteindelijk heb ik mijn geld terug gekregen via mijn creditcard, godzijdank.
ik wou nog even vragen, kon je het resterende jaar nog doorgaan met bestellen? Het gebeurt namelijk nog wel eens dat je van aliexpress wordt afgegooid en jouw afleveradres op een zwarte lijst gaat. In een ander geval worden je aankopen bevroren. Dit lees ik tamelijk vaak bij zoekresultaten op Aliexpress+chargeback+creditcard.

[ Voor 24% gewijzigd door Jarwo op 07-12-2020 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 21:26

XanderDrake

Build the future!

*knip*, offtopic

[ Voor 99% gewijzigd door Perkouw op 01-12-2020 08:03 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Zo wat is beter Seller's Shipping Method of Cainiao Super Economy for Special Goods?

Ik heb cable clips op het oog tot en met drie blisters bieden ze ook gratis Cainiao Super Economy( for Special Goods), vanaf 4 enkel shippers method en AliExpress Standard Shipping op 04 jan. Voor tien pakjes komt dat uit op € 2,07 extra, dus wat is beste strategie order opdelen in drie keer drie, of die twee euro extra neer tellen.

Ik heb nu drie keer extra betaald voor standard shipping, twee keer kwamen ze sneller dan de beloofde vier weken via pakketbezorger. Vandaag nummer drie binnegekregen via de gewone postnl postbezorger, dit duurde ruim vier weken, was ook ali standard shipping.

Met tien kartonnetjes, moet het wel in een pakje...

Geleverd tegen 12/02 of volledig terugbetaald Gratis Verzending Seller's Shipping Method
10/02 Gratis Verzending Cainiao Super Economy
29 jan Gratis Verzending Cainiao Super Economy for Special Goods
04 jan € 1,85 AliExpress Standard Shipping

Misschien zijn er betere aanbiedingen, maar kijk nu naar deze: witte clips €1,28
Pagina: 1 ... 33 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic

Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU