Interessant experiment wat ik de afgelopen maanden gedaan heb (n=1 uiteraard)
Ik was op zoek naar zo'n 'Armor' telefoonhoesje voor een specifieke telefoon. Die zijn er uiteraard in tig kleuren en uitvoeringen bij talloze wederverkopers op AE.
En, precies hetzelfde hoesje kun je ook via amazon.de bestellen! Zelfs de productfoto's zijn hetzelfde.

Uiteraard moet je wel goed opletten of je ook daadwerkelijk vanuit een EU Amazon warehouse geleverd krijgt, anders duurt het alsnog veel te lang.
En ook op Amazon zijn er aanbieders die precies hetzelfde artikel aanbieden voor 8 euro, maar soms ook voor het dubbele bedrag...
Maar nu komt 't!
-Hoesje heb ik via Amazon.de besteld; had ik binnen 2 dagen in huis! M.a.w. vanuit Duits Warehouse geleverd. Totaalbedrag 8 euro. (inclusief BTW en 'gratis' verzenden)
-Hoesje heb ik via AE besteld, met de allergoedkoopste shipping option. Daar moest ik 2,65 voor het hoesje + 0,15 voor shipping = 2,80 in totaal betalen.
Duurde zes weken voordat het in onze brievenbus lag.
-Hoesje (andere kleur, voor de rest precies hetzelfde) via AE besteld, met de AE standard shipping option. Daar moest ik 2,65 voor het hoesje + 1,85 voor shipping = 4,45 in totaal betalen.
Duurde ruim 3 weken voordat het aankwam.
-Nu kun je bij AE ook nog voor een express zending kiezen. Maar de 'goedkoopste', via EMS, rekent dan maar liefst 32 Euro (!) extra.

En dan nog moet je tussen de 5 en 10 dagen geduld hebben.
ff voor de goede orde; deze optie heb ik niet gekozen.
Dus ja; rechtstreeks in Europa bestellen is duurder, maar wel veel sneller.

En dat wisten we natuurlijk ook wel, maar het absolute verschil in Euro's, is gering. Procentueel zit er natuurlijk nog wel een redelijk verschil tussen. Hoeveel geduld kun je opbrengen, en wat is dat je waard?
ik heb nu 3 kleuren hoesjes; kan ik tenminste afwisselen.
[
Voor 6% gewijzigd door
ehtweak op 10-11-2020 10:54
]