[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 34 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:02

4x2

lộn xộn quá

aawe mwan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:34:
[...]
Dus hoe jij dat precies, op het moment dat duidelijk is dat de verkoper je wil oplichten?
Altijd dit soort dingen regelen via een dispute en nooit luisteren naar de smeekbedes van de verkoper dat zn 33 kinderen en 12 honden morgen in de shredder verdwijnen als je een dispute opent (ik maak er wel eens een uitzondering op als het een verkoper is waar ik vaker wat heb gekocht)
Sla de hele conversatie op als een screenshot (vanaf het moment dat de verkoper je vraagt om met een ongeldige reden te annuleren, jij dat vertikt en de verkoper toch een T&T maakt heb je dat al voor elkaar)
- Dear buyer, item cannot be shipped because factory burned down, can you please cancel with reason other ?
- No, that will look bad on me, you just said you don't have stock, so that's the reason
*annuleren -> geen voorraad*
*annulering geannuleerd*
- Please cancel with reason other
- No
*annuleren -> geen voorraad*
*tracking #*
*Tijd voor een dispute*
Dat is dus voldoende.

Ipv de 90 dagen te wachten kun je via de chat dan een echt persoon te pakken krijgen (op reddit etc staat wel uitgelegd hoe je dat moet doen, ik had het ook vrij snel voor elkaar door niet de standaard opties te kiezen)
Die vertel je het verhaal (blijft kort & bondig) en stuur je het bewijs, dan kunnen je de mogelijkheid geven om je dispute eerder te openen (en daar kun je ook weer je bewijs gebruiken)

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-05 15:40
FrankHe schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:34:
[...]

Herkenbaar. Ze doen kennelijk niet aan uitschrijven. Ik heb op een gegeven moment contact opgenomen met support en gezegd dat ik mijn account volledig zou opheffen als ze niet binnen 14 dagen zouden stoppen met die ongevraagde mailings. Ze gaven aan dat ze mij inderdaad hadden uitgeschreven en dat er bij eerdere uitschrijfpogingen kennelijk iets was fout gegaan. De mailings stopten daarna ook daadwerkelijk. Heb mijn account nog maar gebruik het eigenlijk nauwelijks. Ik vind het gewoon niet zo'n prettig platform.
Ik heb vier keer naar support gemaild dat ze moeten ophouden mij mails te sturen. Zonder resultaat. Daarna mijn account maar laten verwijderen. Vandaag de bevestiging hiervan gekregen. Hopelijk is dat ook echt gedaan. We gaan het zien. Voor mij geen Bamggood meer! Sowieso vind ik het geen prettige omgeving met al die points, coupons, vip aanbiedingen ruis.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:51

XanderDrake

Build the future!

Jarwo schreef op maandag 30 november 2020 @ 07:39:

ik wou nog even vragen, kon je het resterende jaar nog doorgaan met bestellen? Het gebeurt namelijk nog wel eens dat je van aliexpress wordt afgegooid en jouw afleveradres op een zwarte lijst gaat. In een ander geval worden je aankopen bevroren. Dit lees ik tamelijk vaak bij zoekresultaten op Aliexpress+chargeback+creditcard.
Ooh kijk aan. Nee dat is niet gebeurt. Ik heb die cashback in April terug gevraagd en heb sindsdien toch nog redelijk wat besteld van Aliexpress. Wat gelukkig ook is aangekomen.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-04 10:46
Ik heb 1 keer op alie gehad dat mijn dispute niet werd. Goedgekeurd ondanks dat ik filmpjes had.
Dit ging om lego wat dus namaak was en niet paste op origineel. Ik heb die hele meuk weg gegooid maar geen geld terug gehad.
Volgens mij moet je ook goed kijken wat de reden is als je die verkeerd zet dan wordt ie volgens mij afgekeurd.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
toch maar opnieuw, ik weet niet of Tweaker hierboven het heeft over losse bouwsteentjes of een volledig bouwpakket? Hoe dan ook het komt weinig voor dat er echte Legoproducten worden verhandeld.

[ Voor 100% gewijzigd door Jarwo op 09-12-2020 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-04 10:46
Jarwo schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:40:
toch maar opnieuw, ik weet niet of Tweaker hierboven het heeft over losse bouwsteentjes of een volledig bouwpakket? Hoe dan ook het komt weinig voor dat er echte Legoproducten worden verhandeld.
Wat ik aangaf was dat het imitatie was.
Maar het zou passen op lego en dat stond er duidelijk.
Maar het paste niet. De ene kant te strak en de andere te los.
Het gaat hier overigens over de discussie wel of geen gelijk in een dispute.
Hoewel de verkoper zei dat het zou moeten passen en ik duidelijk filmpjes had dat het niet paste kreeg ik geen gelijk.
Enige wat rest is dat een slechte review.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Anoniem: 91868

Anoniem: 91868 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:58:
[Afbeelding]:( lekker dat ze ook uit zichzelf melden dat het teruggekomen was

edit: ondertussen goed (en snel!) contact gehad met de verkoper, er is gelukkig een oplossing gekomen.
Vandaag kreeg ik een bericht dat het oorspronkelijke pakket in Luik is aangekomen. Terwijl het nieuwe pakket daar ook is. Uhhh 8)7 dus blijkbaar is het eerste toch niet teruggestuurd? Ik heb ook echt twee aparte trackingnummers.
Oorspronkelijke die zogenaamd teruggestuurd zou worden: https://global.cainiao.co...?mailNoList=LT346099588NL
Nieuwe verzending: https://global.cainiao.co...?mailNoList=LT351259486NL
Heb ik geluk en krijg ik straks twee mobo's thuis of toch maar één?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 12:59

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik zoek vaak op Aliexpress naar de nieuwste componenten voor PC of Raspberry Pi.

Regelmatig gebeurt het dat ik iets nieuws vind, maar dan zie ik dat er al meerdere recenties bij staan. Die andere mensen hebben hetzelfde ding dus al zeker een maand eerder kunnen bestellen!

Wat is nou een goede zoekstrategie hiervoor? Wat ik merk is dat het in elk geval belangrijk is welke taal je ingesteld hebt op de site, want met dezelfde zoekwoorden ga je compleet andere artikelen (en shops) vinden als je je taalinstelling verandert.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-05 17:41
aawe mwan schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:04:
Ik zoek vaak op Aliexpress naar de nieuwste componenten voor PC of Raspberry Pi.

Regelmatig gebeurt het dat ik iets nieuws vind, maar dan zie ik dat er al meerdere recenties bij staan. Die andere mensen hebben hetzelfde ding dus al zeker een maand eerder kunnen bestellen!

Wat is nou een goede zoekstrategie hiervoor? Wat ik merk is dat het in elk geval belangrijk is welke taal je ingesteld hebt op de site, want met dezelfde zoekwoorden ga je compleet andere artikelen (en shops) vinden als je je taalinstelling verandert.
De winkels die je vaak bekijkt volgen, en kijk bij de new arrivals, zowel op je favoriete winkels pagina als bij elke shop zelf

https://my.aliexpress.com/wishlist/wish_list_store_list.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:56:
[...]

Vandaag kreeg ik een bericht dat het oorspronkelijke pakket in Luik is aangekomen. Terwijl het nieuwe pakket daar ook is. Uhhh 8)7 dus blijkbaar is het eerste toch niet teruggestuurd? Ik heb ook echt twee aparte trackingnummers.
Oorspronkelijke die zogenaamd teruggestuurd zou worden: https://global.cainiao.co...?mailNoList=LT346099588NL
Nieuwe verzending: https://global.cainiao.co...?mailNoList=LT351259486NL
Heb ik geluk en krijg ik straks twee mobo's thuis of toch maar één?
En jahoor, het eerste mobo dat zogenaamd teruggestuurd was naar de shop is hier aangekomen. Maar eens op V&A zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:30

dj_dysaster

Stoom \o/

Na jaren lang redelijk probleemloos Alishoppen (wel eens een dispuut hier en daar, maar werd altijd netjes afgehandeld), zit ik nu met een verkoper die een nieuwe creatieve manier heeft gevonden om de boel te bedonderen. Wellicht weten jullie een manier om het geld toch terug te krijgen.

$item gekocht op Ali een aantal weken terug, meerdere verkopers met het zelfde product tegen vergelijkbare prijs, verkoper gekozen en gekocht. Na een aantal dagen bericht van de verkoper;
Dear, we’re sorry to inform you that the item you ordered CAN NOT be sent out for some reasons, hope you apply to cancel the order and kindly choose "other reason". Money will be back to you in 3-15 days after you cancel the order. Thanks for your cooperation in advance.
Hierop order gecanceld met als reden "seller does not have stock of this product" of iets in die trant. Op de vraag wat "some reasons" zijn komt natuurlijk geen antwoord.

Daarna enkele dagen radiostilte waarna er plotseling een tracking nummer verscheen bij dit product. Ik was op dat moment al een beetje achterdochtig dat dit een fake nummer zou zijn, maar de info werd toch van tijd tot tijd geupdate en kwam ook bij PostNL terrecht. Eergisteren is het pakketje "delivered" volgens de tracking, maar ik heb uiteraard niks ontvangen. Ook kan ik het nummer niet tracken icm mijn postcode. Het lijkt me dus een random ander tracking nummer naar Nederland te zijn.

Daarom maar een dispuut openen, maar helaas. Na in de dispuut wizard voor "i did not receive goods" gekozen te hebben krijg ik de volgende melding;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uX12qsZCDChGFTMiunROg0VfhnU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PjJ53JRVLpzFEGPefL6VLXQ2.png?f=user_large

Die 'Contact Met Us' knop is natuurlijk nergens te vinden. Via de support pagina van Ali wordt ik in een eindeloze lus gestuurd dat ik een dispuut moet openen, maar dat gaat natuurlijk niet...

Iemand zinvolle input hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-05 14:29
Ik ben beet genomen door een verkoper op AliExpress. Deze verkocht een USB2.0 4-poortshub als USB3.0.
Dit kan alleen in China, een hub met een witte hoofdconnector (USB2.0) met 4 blauwe poorten (de suggestie van USB3.0 wekken).
Windows geeft ook duidelijk aan dat het een USB2.0 hub is.

Ik heb inmiddels een geschil geopend voor een volledige refund.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXHzcXY7_1DElLyWNN5WReyOCUA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jNt3GNY9GOng5n49aTj5IpRx.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sAwOOw6AXZSmTFpSA4Zvptma5ww=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/gsrfA7kwVysWMJnaGwUxF3oj.png?f=fotoalbum_medium

Eerste reactie van de verkoper:
Dear customer We feel quite a pity to hear that our item can't satisfy you. Please don't worry,this one is improved by the supplier, the function is the same, Could you try to use it? If you have any questions about how to use it, please don't hesitate to let us know. And the quality is good.In the future use process, Could u cancel the dispute first? It hurt my store very much. We don't have to deal with this problem via dispute, we can solve for you dear,pls give me a chance.
Verbeterd, ammehoela blijft gewoon USB2.0.

[ Voor 38% gewijzigd door ariekanari op 18-12-2020 17:53 . Reden: update ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 12:28

13art

Moderator Mobile
dj_dysaster schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:00:
Na jaren lang redelijk probleemloos Alishoppen (wel eens een dispuut hier en daar, maar werd altijd netjes afgehandeld), zit ik nu met een verkoper die een nieuwe creatieve manier heeft gevonden om de boel te bedonderen. Wellicht weten jullie een manier om het geld toch terug te krijgen.

$item gekocht op Ali een aantal weken terug, meerdere verkopers met het zelfde product tegen vergelijkbare prijs, verkoper gekozen en gekocht. Na een aantal dagen bericht van de verkoper;

[...]

Hierop order gecanceld met als reden "seller does not have stock of this product" of iets in die trant. Op de vraag wat "some reasons" zijn komt natuurlijk geen antwoord.

Daarna enkele dagen radiostilte waarna er plotseling een tracking nummer verscheen bij dit product. Ik was op dat moment al een beetje achterdochtig dat dit een fake nummer zou zijn, maar de info werd toch van tijd tot tijd geupdate en kwam ook bij PostNL terrecht. Eergisteren is het pakketje "delivered" volgens de tracking, maar ik heb uiteraard niks ontvangen. Ook kan ik het nummer niet tracken icm mijn postcode. Het lijkt me dus een random ander tracking nummer naar Nederland te zijn.

Daarom maar een dispuut openen, maar helaas. Na in de dispuut wizard voor "i did not receive goods" gekozen te hebben krijg ik de volgende melding;

[Afbeelding]

Die 'Contact Met Us' knop is natuurlijk nergens te vinden. Via de support pagina van Ali wordt ik in een eindeloze lus gestuurd dat ik een dispuut moet openen, maar dat gaat natuurlijk niet...

Iemand zinvolle input hier?
Ik lijk in iets soortgelijks terecht te komen. Iets besteld middels aliexpress standard shipping. Eenmaal in NL steeds een mislukte afleverpoging en toen stond mijn bestelling opeens uit het niets, als 'bestelling ontvangen'. Geen idee hoe, ik heb dat niet aangegeven.

Track en trace op 17track.net ingevuld en ja hoor daar stond dat het pakket onderweg terug naar de verzender was. Ik een geschil geopend want niet geleverd. Afgewezen want het pakket was nog in transit. Ik nog een keer gekeken is het pakketje opeens weer onderweg naar NL.

Ben benieuwd maar ik geloof er niet veel van. Misschien onterecht maar ik krijg de indruk dat er op dit gebied nog best gefraudeerd wordt. Al zou het naar mijn idee niet moeten kunnen dat een verkoper statussen als 'ontvangen' zou kunnen aanpassen (kanttekening, dit is een dikke aanname van mijn kant dat dit gebeurt).

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 16-12-2020 18:18 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:54
ariekanari schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:36:
Ik ben beet genomen door een verkoper op AliExpress. Deze verkocht een USB2.0 4-poortshub als USB3.0.
Dit kan alleen in China, een hub met een witte hoofdconnector (USB2.0) met 4 blauwe poorten (de suggestie van USB3.0 wekken).
Windows geeft ook duidelijk aan dat het een USB2.0 hub is.

Ik heb inmiddels een geschil geopend voor een volledige refund.

[Afbeelding]
Die dingen gebeuren helaas om de haverklap. Als de prijs te mooi is om waar te zijn dan is de prijs te mooi om waar te zijn. Ik merk dat ik steeds meer dingen lokaal bestel, als in Nederland / Duitsland. Wanneer het enigszins mogelijk is zelfs in de regio maar dat is sinds Covid-19 in de praktijk wat lastiger geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-05 16:34
13art schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:58:
[...]

Ik lijk in iets soortgelijks terecht te komen. Iets besteld middels aliexpress standard shipping. Eenmaal in NL steeds een mislukte afleverpoging en toen stond mijn bestelling opeens uit het niets, als 'bestelling ontvangen'. Geen idee hoe, ik heb dat niet aangegeven.

Track en trace op 17track.net ingevuld en ja hoor daar stond dat het pakket onderweg terug naar de verzender was. Ik een geschil geopend want niet geleverd. Afgewezen want het pakket was nog in transit. Ik nog een keer gekeken is het pakketje opeens weer onderweg naar NL.

Ben benieuwd maar ik geloof er niet veel van. Misschien onterecht maar ik krijg de indruk dat er op dit gebied nog best gefraudeerd wordt. Al zou het naar mijn idee niet moeten kunnen dat een verkoper statussen als 'ontvangen' zou kunnen aanpassen (kanttekening, dit is een dikke aanname van mijn kant dat dit gebeurt).
Apart ik heb precies hetzelfde, maar PostNL zegt dat er wel iets is afgeleverd, alleen niet op mijn adres. Ben nu in conclaaf met PostNL. Als je even wacht tot een van de laatste dagen van het bevestigen, dan kun je wel aangeven dat je het niet ontvangen hebt en het adres verkeerd was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-12-2024

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Is er al meer duidelijkheid over het einde aan de btw-vrijstelling voor goederen met een waarde tot en met € 22 afkomstig van buiten de EU? Oorspronkelijk zou de ingangsdatum 1 januari 2021 zijn maar dat is nu vanaf 1 juli 2021.

Wat zal er in de praktijk gebeuren? Als ik bijvoorbeeld een kabeltje van 1 euro koop in China, krijg ik dan een extra rekening van 21% BTW + afhandelingskosten 15 EURO. Of moet de verkoper dit afdragen? Is hier al meer bekend over hoe dit er precies uit zal zien?

• ariekanari
Het is precies zo als je schrijft: handelt de verkoper (China) dit voor je af dan hoeft je niets af te dragen. Heeft de verkoper niets geregeld dan ben je als consument zelf verantwoordelijk voor de afdracht. In het laatste geval ga er maar van uit dat de postbode je weet te vinden, dus omzeilen of ontwijken van de afdracht is nagenoeg onmogelijk.
Mogelijk gaan AliExpress, etc. als platformen de verschuldigde afdrachten afhandelen, maar met Chinese partijen weet je het nooit.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:33
ariekanari schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:33:
Het is precies zo als je schrijft: handelt de verkoper (China) dit voor je af dan hoeft je niets af te dragen. Heeft de verkoper niets geregeld dan ben je als consument zelf verantwoordelijk voor de afdracht. In het laatste geval ga er maar van uit dat de postbode je weet te vinden, dus omzeilen of ontwijken van de afdracht is nagenoeg onmogelijk.
Mogelijk gaan AliExpress, etc. als platformen de verschuldigde afdrachten afhandelen, maar met Chinese partijen weet je het nooit.
Als AE de afdracht niet gaat regelen en dat aan individuele verkopers overlaat die het vervolgens niet doen, dan denk ik dat je één keer, misschien twee keer nog gaat bestellen op AE en dan er de brui aan gaat geven omdat je niet elke keer 15€ afhandelingskosten wilt aftikken aan de post. Dat zou disastreus zijn voor AE voor alle klanten binnen de EU... Dus denk ik wel dat AE dat gaat afhandelen voor ons.

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
azerty schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:57:
[...]

Als AE de afdracht niet gaat regelen en dat aan individuele verkopers overlaat die het vervolgens niet doen, dan denk ik dat je één keer, misschien twee keer nog gaat bestellen op AE en dan er de brui aan gaat geven omdat je niet elke keer 15€ afhandelingskosten wilt aftikken aan de post. Dat zou disastreus zijn voor AE voor alle klanten binnen de EU... Dus denk ik wel dat AE dat gaat afhandelen voor ons.
Ik denk dus echt niet dat AE €15,- gaat betalen voor een kabeltje van €1,-

Have Fun Funske

• azerty
funske schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:40:
[...]

Ik denk dus echt niet dat AE €15,- gaat betalen voor een kabeltje van €1,-
AE kan vrij zeker, als grote speler, de kosten met een contract ferm beperken. Iets wat wij als consument niet kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

De enige zekerheid die we nu hebben is dat zo lang Alie bij bestellen nog geen BTW rekent,
je niet "safe" bent voor het geval je pakketje vertraging krijgt.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:35
aawe mwan schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:43:
De enige zekerheid die we nu hebben is dat zo lang Alie bij bestellen nog geen BTW rekent,
Klopt, maar de kans dat je pakketje vertraging oploopt tot na 1 juli 2021, lijkt me de komende 3-4 maanden uiterst klein.

iRacing Profiel

• WhatTheFuck
  • Laatst online: 17-12-2024

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

aawe mwan schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:43:
AliExpress rekent momenteel dus helemaal geen BTW voor (internationale) zendingen?
Dus ook geen lokale Chinese BTW? Dat zou volgens Google 13% moeten zijn.

Die lokale btw zal wel bij de prijs zitten gok ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

WhatTheFuck schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:07:
[...]
AliExpress rekent momenteel dus helemaal geen BTW voor (internationale) zendingen?
Dus ook geen lokale Chinese BTW? Dat zou volgens Google 13% moeten zijn.
Als een Nederlands bedrijf iets aan het buitenland buiten de EU levert, dan is het BTW-percentage 0% .
Ik vraag me dus af waarom je die uitspraak doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:34
ariekanari schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:33:
Ik vermoed dat AliExpress het op dezelfde manier zal afhandelen als Amazon. Als consument betaal je bij een bestelling op Amazon.com gewoon het verschuldigde btw bedrag tijdens het afrekenen.

Yaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05 17:05
Iemand ervaring met refunds bij Ali?

Heb een bestelling geplaatst bij een neppe shop op Ali. Door Ali is deze bestelling gesloten omdat het niet klopt. Heb geen mail van ze gehad over wat er gebeurd is. Bij de "financials" van de bestelling zie ik dat er een refund op "processing" staat. Dit komt wel goed toch?

Achteraf had ik het niet moeten doen zonder PayPal ertussen, maar goed ik leer er hopelijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
veertje schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:18:

Heb een bestelling geplaatst bij een neppe shop op Ali. Door Ali is deze bestelling gesloten omdat het niet klopt. Heb geen mail van ze gehad over wat er gebeurd is. Bij de "financials" van de bestelling zie ik dat er een refund op "processing" staat. Dit komt wel goed toch?

Achteraf had ik het niet moeten doen zonder PayPal ertussen, maar goed ik leer er hopelijk van.
Maak je geen zorgen als een refund eenmaal toegewezen is komt het ook , meestal na 2 of 3 dagen op je rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
De banggood EU warehouses hebben erg veel moeite om de goede adresgegevens op pakjes te zetten. 2x bij CZ en 1 keer ES is het misgegaan. De laatste keer zijn ze vergeten om de twee letters achter de postcode te zetten. Eens zien (als het aankomt..) of het wel correct op de doos staat, in de track&trace staat het in ieder geval verkeerd.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:35
veertje schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:18:

Zoals @theuser zegt, komt het wel goed als Ali-express aangeeft dat er een refund komt.

In mijn optiek voegt Paypal maar beperkt wat toe op Ali-Express (kan ook bij de meeste shops niet), omdat je niet buiten de disputes van Ali-Express zaken wilt oplossen. Je kan precies 1 keer je geld terughalen buiten Ali-Express om, dan blokkeren ze als het goed is je account.
Dat gezegd hebbende, het dispute-systeem van Ali werkt tot nu toe voor mij prima. Je leest wel een enkele keer dat Ali in het nadeel van de koper beslist, maar meestal gaat dat goed. En ook Paypal is niet feilloos.

Toegevoegde waarde van Paypal kan wel zijn, dat zij een paar keer per jaar het terugsturen van producten vergoeden. Dat kan bij duurdere producten een extra verzekering zijn bij garantiegevallen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-05 23:24
Een poosje terug heb ik betaald met iDeal in de Aliexpress app en een aantal keren met AliPay terwijl ik voorheen altijd met CC (Rabobank) betaald heb.
Nu wilde ik net toevallig weer met CC betalen en nu moet ik plots met random reader betalen terwijl dit voorheen niet hoefde. Ik heb dit afgebroken omdat ik geen random reader voorhanden had dus maar weer met iDeal betaald.

Nu vroeg ik me af hoe dit zo ineens komt? Heb eigenlijk geen zin om elke keer met RR te moeten gaan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariekanari
schumi2004 schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:26:
Een poosje terug heb ik betaald met iDeal in de Aliexpress app en een aantal keren met AliPay terwijl ik voorheen altijd met CC (Rabobank) betaald heb.
Nu wilde ik net toevallig weer met CC betalen en nu moet ik plots met random reader betalen terwijl dit voorheen niet hoefde. Ik heb dit afgebroken omdat ik geen random reader voorhanden had dus maar weer met iDeal betaald.

Nu vroeg ik me af hoe dit zo ineens komt? Heb eigenlijk geen zin om elke keer met RR te moeten gaan werken.
Een extra beveiligingscheck voor een creditcard (uitgegeven door NL-bank) gebeurt automatisch en willekeurig. Het systeem heeft een afwijkend patroon gedetecteerd (zoals je zelf schrijft waarschijnlijk omdat de wijze van betalen "plots" anders was) en vraagt om extra verificatie: dat kan zijn een pincode bij bijvoorbeeld een betaalautomaat en bij een internettransactie om de randomreader van de Rabobank te gebruiken.
Ik heb dit ook wel eens gehad, al is dit inmiddels een paar jaar geleden.

Edit: 21/12: ook ik gebruik hier de benaming Rabo Reader terwijl dit inmiddels de Rabo Scanner is en heet

[ Voor 4% gewijzigd door ariekanari op 21-12-2020 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
schumi2004 schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:26:

Random reader? Rabobank? Ik zit bij de Rabobank en heb een berichtje in de bankieren inbox gehad op 4 november over dat dit gaat veranderen en 3D secure heet. Ze verwijzen naar deze link in dat bericht: https://www.rabobank.nl/3dsecure

1 tip als je inderdaad Rabobank hebt en de app gebruikt: je kunt bij het betalen aangeven dat je een QR-code wilt scannen. Die QR-code kun je scannen met de Rabobank app en op die manier kun je ook eenvoudig betalen op normale websites zonder de Random reader bij de hand te hebben.

Edit: Zit net het filmpje te kijken op bovengenoemde website en het werkt dus niet 100% exact het zelfde als bij iDeal betalingen. Ziet er overigens nog steeds eenvoudig genoeg uit als je de app er bij gebruikt.

[ Voor 22% gewijzigd door Joen op 20-12-2020 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Laatst online: 02-05 13:30
Joen schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:57:
[...]

Random reader? Rabobank? Ik zit bij de Rabobank en heb een berichtje in de bankieren inbox gehad op 4 november over dat dit gaat veranderen en 3D secure heet. Ze verwijzen naar deze link in dat bericht: https://www.rabobank.nl/3dsecure

1 tip als je inderdaad Rabobank hebt en de app gebruikt: je kunt bij het betalen aangeven dat je een QR-code wilt scannen. Die QR-code kun je scannen met de Rabobank app en op die manier kun je ook eenvoudig betalen op normale websites zonder de Random reader bij de hand te hebben.

Edit: Zit net het filmpje te kijken op bovengenoemde website en het werkt dus niet 100% exact het zelfde als bij iDeal betalingen. Ziet er overigens nog steeds eenvoudig genoeg uit als je de app er bij gebruikt.
Uh de random Reader is toch al een jaar of vijf geleden vervangen door de Rabo Scanner (van die gekleurde QR codes). Ik moest het uitzoeken, want na flink zoeken vonden we die nog in de doos en plastic bij mijn moeder. Toch maar aangedrongen om internetbetalingen aan te laten zetten (moesten bank bellen want inmiddels kon er niet meer ingelogt worden). Want Rabo begon 50 cent per overschrijving te vragen en je moest altijd naar de post om hem op te sturen. Niet prettig met die gladde winterwegen op de fiets.

Die QR codes staan op de rabo Online site en dan krijg je een signeercode en die vul je in ter voltooing van de iDeal betaling. App kan ook, maar ik doe het met de pc. Volgens mij hebben we wel de app op mijn moeders tablet gezet. Weet ik niet zeker want dat doet mijn broer. Ik de PC hij de Tablet;-).

Je kunt ook bij online bankieren dus de website een code aanvragen en ook het bedrag waarmee je zonder signeercode/scanner kunt betalen ophogen naar €250, dus dan heb je ook zonder app (Rabo noemt de website ook App) , de scanner zelden tot nooit meer nodig.

Als ik het zo even snel bekijk schakelen ze de CC gelijk aan de DC (Direct Debit Card=betaalpas), qua betaalmethode, die werkt al lang met de QR 3D barcodes).

[ Voor 3% gewijzigd door donaldk op 20-12-2020 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
donaldk schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:06:
[...]

Uh de random Reader is toch al een jaar of vijf geleden vervangen door de Rabo Scanner (van die gekleurde QR codes).
Oh ja, ik haal die 2 kreten altijd door elkaar. :P Het is tegenwoordig inderdaad de Rabo Scanner. ;)
(...)

Je kunt ook bij online bankieren dus de website een code aanvragen en ook het bedrag waarmee je zonder signeercode/scanner kunt betalen ophogen naar €250, dus dan heb je ook zonder app (Rabo noemt de website ook App) , de scanner zelden tot nooit meer nodig.
Klopt helemaal. Voor zover ik het ervaar althans. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
FrankHe schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:15:
[...]

Die dingen gebeuren helaas om de haverklap. Als de prijs te mooi is om waar te zijn dan is de prijs te mooi om waar te zijn. Ik merk dat ik steeds meer dingen lokaal bestel, als in Nederland / Duitsland. Wanneer het enigszins mogelijk is zelfs in de regio maar dat is sinds Covid-19 in de praktijk wat lastiger geworden.
Ik merk als nieuwe Ali koper (want Ali lijkt pas PP te accepteren als je eerst iDeal hebt gebruikt en ik had geen toegang to iDeal), dat bij veel producten zelfs voor de twee maanden optie geld wordt gevraagd, de prijzen laag lijken, maar dat is dan voor andere product, of voor Rusland, Australie of USA. Prijzen in China liggen dan op max. van de genoemde range. Veel is niet echt goedkoop meer. En dus net goed in NL te bestelen,als je het kunt vinden.

Ik heb onlangs wel wat plastic besteld, goedkoper in Nederland, waar de Porto zelfs voor brievenbuspost vaak 7,- is. Speledingetje dat in envelopje past voor net geen twee euro, maar Standard shipping is dan 2,5-3 euro, dus voor het eerst geen Standard shipping genomen, maar een sellers choice ofzo, totaal 2,69.

En van een tweede stuk plastic dat in een pakketje moet komen, maar een andere verkoper gekozen omdat die voor iets meer gratis via standard shipping boodt. Goedkoper dan goedkopere aanbieder, plus de 2,60/70 voor Aliexpress standard shipping optie. Ik meen €11,48 totaal, door 7 euro porto zit je in NL eerder richting de 25,-.

Maar je moet echt goed zoeken voor laagste prijs (heel moeilijk op Ali) en veelal kom je met porto duurder uit dan Action, Kruidvat, Supermarkt (bijv. Dirk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
donaldk schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:34:
Maar je moet echt goed zoeken voor laagste prijs (heel moeilijk op Ali) en veelal kom je met porto duurder uit dan Action, Kruidvat, Supermarkt (bijv. Dirk).
Dat hangt er dan maar van af waar je naar op zoek bent denk ik. Veel van mijn electronica zaken die ik koop zijn toch nog steeds een stuk duurder in EU. Natuurlijk heb je ze dan wel sneller, maar ik bestel meestal vooruit zodat ik ze binnen heb voor als ik ze nodig ga hebben.

Wat betref kosten, dit is vooral vanwege covid dat er veel sellers shipping vragen (of het is samenlopend met die wijzigingen aan de postal union). Vroeger had je op veel meer zaken free shipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
azerty schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:51:
[...]

Dat hangt er dan maar van af waar je naar op zoek bent denk ik. Veel van mijn electronica zaken die ik koop zijn toch nog steeds een stuk duurder in EU. Natuurlijk heb je ze dan wel sneller, maar ik bestel meestal vooruit zodat ik ze binnen heb voor als ik ze nodig ga hebben.

Wat betref kosten, dit is vooral vanwege covid dat er veel sellers shipping vragen (of het is samenlopend met die wijzigingen aan de postal union). Vroeger had je op veel meer zaken free shipping.
Betreffende de bijna altijd porto ook bij 60 dagen optie, ik las dat de subsidie in China afgebouwd werd.

Ik heb echt heel lang gezocht, toen de goedkoopste opbouwdoosjes CAT 6 2 port gevonden. de Meeste waren 2-3 keer zoveel op Ali. Dus mijn nieuwe klant coupon ingezet, en toen bleek Paypal grijs. Dus alleen iDeal. Twee weken later hadden we iDeal, maar zelfde dingen als gecancelde bestelling waren bijna een derde duurder geworden. Dat soort dingen zijn in Nederland echt heel duur.

Zoals gezegd plastic spulletje zijn in NL ook duurder, dus die heb ik ook daar besteld.

In Nederland koop je plastic plintgoten voor 6-7 euro per meter in China bestel je 10x20 kabel clipjes voor dezelfde 12,50 als de 2 meter goot bij de Gamma. Goot is netter, mooier, maar China oplossing is CHEAP!

[ Voor 4% gewijzigd door donaldk op 21-12-2020 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
De twee laatste bestellingen via Ali gaan nog niet snel. Het standard shipping pakketje nummer was onbekend, maar nu ligt het al sinds de 15e ingepakt en wel te wachten dat het opgehaald voor vervoer naar vliegtuig.

Sellers choice briefpost pakje gaat via Belgian post ook nog niet verzonden. Ik ben benieuwd of PostNL pakketje wel sneller is dan de Belgen, waarbij het 30-50 zou duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@donaldk @Joen Het was inderdaad Rabo Scanner maar volgens mij was wel duidelijk wat ik bedoelde ;)
Dat 3D secure had ik ook gelezen maar staat hier los van.

@ariekanari
Het afwijkende patroon klinkt aannemelijk, zal het eens in de gaten houden voor de volgende keer.

/edit:
Uiteindelijk weer eens met CC geprobeerd en nu werd de expire date van de kaart gevraagd als bevestiging en het was daarna in orde, niets meer QR code scannen.

[ Voor 23% gewijzigd door schumi2004 op 07-01-2021 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-05 15:21
Met creditcard een gitaarpedaal gekocht een maand ongeveer geleden op Ali.

De verkoper begon na plaatsen van de bestelling berichten te sturen dat ik moest cancellen omdat mijn order niet door het systeem zou worden herkend ofzoiets. Ik heb hem verteld dat als hij niet kon leveren, hij zelf maar moest cancellen.

Op het laatste moment ging toen het order alsnog op "shipped". Nu zie ik in PostNL dat het pakket zou zijn afgeleverd, maar ik heb niets ontvangen. Ik vermoed dus oplichting.

Heb al een dispute geopend. Iemand verder ervaring hiermee?

Edit: Net PostNL gesproken. Pakketje is naar een ander adres gestuurd, er is dus sprake van oplichting. PostNL wil ivm privacy niet vertellen waarnaartoe het pakket is gestuurd.
Edit2: AliExpress keurt mijn dispuite (direct) af, omdat het pakket op afgeleverd staat. Bizar zeg.

[ Voor 39% gewijzigd door Stoffa op 21-12-2020 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
@Stoffa Anders even met de klantenservice van AliExpress zelf chatten en de situatie uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Joen schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:03:
@Stoffa Anders even met de klantenservice van AliExpress zelf chatten en de situatie uitleggen?
Ik zit daar al naar te zoeken, maar tot nu toe kom ik iedere keer weer bij chatbot Eva uit die (uiteraard) niets voor me weet te betekenen.

Edit: Uiteindelijk gelukt om de bot te omzeilen, maar was een heel gedoe.

[ Voor 20% gewijzigd door Stoffa op 21-12-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Stoffa schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:07:
[...]

Ik zit daar al naar te zoeken, maar tot nu toe kom ik iedere keer weer bij chatbot Eva uit die (uiteraard) niets voor me weet te betekenen.

Edit: Uiteindelijk gelukt om de bot te omzeilen, maar was een heel gedoe.
Is lastig inderdaad. Gewoon blijven zeuren dat je iemand wilt spreken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
Joen schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:29:
[...]

Is lastig inderdaad. Gewoon blijven zeuren dat je iemand wilt spreken. :P
Dank, was een goede tip. Als ik "Sabrina" mag geloven komt het allemaal goed. Ben benieuwd, en anders is er altijd nog de creditcard maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:54
Als ik al iets in China bestel dan gebruik ik 'altijd' creditcard en 'nooit' iDeal. Helaas heb ik al eens bij mijn creditcard maatschappij moeten aankloppen, het dossier met mijn pogingen tot communicatie met de verkoper overlegt en ze hebben toen onmiddellijk het bedrag teruggestort. Dit was overigens een kleine shop, niet een van de drie grote shops.

Voor 90% van de elektronica vind ik goede alternatieven binnen de EU. Voornamelijk de bekende Duitse online winkels. Doorgaans ietsjes duurder maar je weet dat het van een betrouwbare aanbieder komt en je hebt het binnen een week in huis. Wat betreft prijzen begint alles vanuit China ondertussen duurder te worden, de verzendkosten gaan omhoog en ik ben gewoon niet zo blij met de vaak lage kwaliteit die ik ontvang. Voor die 10% van mijn elektronica koop ik nog wel in China, maar dat gaat helaas niet meer zo van harte als vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Ik koop gewoon niet boven de 15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Laatst online: 05-01 00:40
Eind november heb ik met mijn slaperige hoofd meerdere Anker security cams (>400 Euro) gekocht bij Ali met verzending vanuit China ipv Polen. Nu heb ik ruim een week geleden medling gehad dat het is delivered, maar heb niets ontvangen. Vervolgens heb ik een dispute ge-opend en moet ik bewijs leveren dat de shipping company de pakketjes is kwijtgeraakt, echter de lokale PostNL site zegt dat het een internationale verzending is waarbij de internationale site het tracking nummer niet te herkennen...

Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Dat wordt erg lastig. Kan zo even geen aanknopingspunten vinden. Wat zegt https://m.17track.net/nl

Maar waarom überhaupt in China besteld. En dan ook nog dergelijke waarde. De Eufy (by anker) waren bij Amazon (de) op Black Friday prima te betalen en niet echt duurder dan China.

[ Voor 6% gewijzigd door Get!em op 23-12-2020 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:51
Ook weer iets moois aan mijn broek.
In september een Android Radio gekocht voor in de camper van mijn vader. Na overleg met de verkoper €40 extra betaald voor een PX6 chip in plaats van een PX5. Bij ontvangst van het pakket bleek het toch een PX5 te zijn dus verkoper gecontacteerd. Deze heeft 40 euro over gemaakt naar mijn paypal (via paypal.me adres).
Gisteren kreeg ik een dispute aan mijn broek; de "koper" claimt dat hij het product nooit heeft ontvangen en wil dus € 40 terug. Paypal maar het verhaal uitgelegd en screenshots van de conversatie bijgevoegd. De verkoper krijgt in elk geval nog een negatieve feedback aan zijn broek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
Robbie T schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:32:
Ook weer iets moois aan mijn broek.
In september een Android Radio gekocht voor in de camper van mijn vader. Na overleg met de verkoper €40 extra betaald voor een PX6 chip in plaats van een PX5. Bij ontvangst van het pakket bleek het toch een PX5 te zijn dus verkoper gecontacteerd. Deze heeft 40 euro over gemaakt naar mijn paypal (via paypal.me adres).
Gisteren kreeg ik een dispute aan mijn broek; de "koper" claimt dat hij het product nooit heeft ontvangen en wil dus € 40 terug. Paypal maar het verhaal uitgelegd en screenshots van de conversatie bijgevoegd. De verkoper krijgt in elk geval nog een negatieve feedback aan zijn broek.
Reden te meer om dit in de toekomst niet meer te doen en via de AE dispute weg te gaan (tenzij je buiten AE om die 40€ extra betaald had)... Dan kan je dit soort problemen tenminste vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Blijft toch een mooi concept dat zo'n bumperhoesje voor de afstandsbediening van een Apple tv van 1,50 via een Ali verkoper ook binnen twee weken in de brievenbus zit en nog zeer netjes verpakt ook.

Ging er nou per 2021 nog wat veranderen met de verzendkosten vanuit China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:46
sambalbaj schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:24:
Ging er nou per 2021 nog wat veranderen met de verzendkosten vanuit China?
Ja, maar als het goed is pas per 1 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
grun93 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 06:07:
[...]

Ja, maar als het goed is pas per 1 juli.
Ik lees een eng stukje erover:
https://www.retaildetail....pakketjes-uit-china-zicht
We hebben werkelijk helemaal niks aan de EU als consument.
Oh misschien een wat oud bericht.

[ Voor 4% gewijzigd door bouwfraude op 30-12-2020 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-05 14:17
bouwfraude schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:10:
[...]

Ik lees een eng stukje erover:
https://www.retaildetail....pakketjes-uit-china-zicht
We hebben werkelijk helemaal niks aan de EU als consument.
Oh misschien een wat oud bericht.
Dat is een artikel geschreven door WC-eend dus de insteek is niet zo gek.

Als de Chinese winkels gewoon netjes btw gaan heffen en afdragen aan het ontvangende land kan ik het alleen maar toejuichen, ja artikelen worden 21% duurder, maar je bent af van die €13~17 inklaringskosten als het net iets meer kost dan €22. Nog steeds is het voor kleine elektronica een stuk goedkoper in China bestellen dan bij welke webwinkel in de EU dan ook (waar je standaard hoge verzendkosten hebt).

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 14:21
De verzend-tarieven uit China kunnen ook wel stijgen binnenkort.

https://www.supplychaindi...ostal-rate-change/564615/

• bouwfraude
  • Niet online
LordSinclair schreef op donderdag 31 december 2020 @ 07:51:
[...]
Als de Chinese winkels gewoon netjes btw gaan heffen en afdragen aan het ontvangende land kan ik het alleen maar toejuichen, ja artikelen worden 21% duurder, maar je bent af van die €13~17 inklaringskosten als het net iets meer kost dan €22.
Dat is waar zo had ik het nog niet bekeken, voor een webshop waar je met ideal betaald zou het niet zo moeilijk moeten zijn, het alleen dat BTW diefstal is van geld waar al de helft belasting over betaald is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:00
bouwfraude schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:30:
...... het alleen dat BTW diefstal is van geld waar al de helft belasting over betaald is.
Dit is natuurlijk compleet off topic, maar realiseer je dat belastingen feitelijk het inkomen van de overheid zijn. Als je er vanuit gaat dat die een bepaalde waarde moet zijn, dan gaat het erom hoe de verdeling van de heffingen tot stand komt. Als de BTW heffing lager zou zijn, moet een een andere heffing omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 16:28
Aangezien ik nu twijfel heb over de echtheid van het bestelde product via aliexpress heb ik een vraag. Product wordt als origineel aangeboden maar dat zegt natuurlijk onvoldoende. Nu heb ik bericht gekregen van postnl dat ze de waarde willen weten ivm de inklaring. Bestaat de kans of heeft de douane het pakket dan al geopend? Maw is het reëel om te veronderstellen dat het dan nog steeds vanwege inbreuk op merkenrecht wordt vernietigd?

Nu las ik ook dat aliexpress de garantie geeft dat producten worden vergoed als ze als origineel worden aangeboden maar dat in de praktijk niet blijken te zijn. Zoals in onderstaande artikel wordt beschreven. Geldt dit alleen voor geselecteerde verkopers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-04 13:52
Sjors81 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:42:
Aangezien ik nu twijfel heb over de echtheid van het bestelde product via aliexpress heb ik een vraag. Product wordt als origineel aangeboden maar dat zegt natuurlijk onvoldoende. Nu heb ik bericht gekregen van postnl dat ze de waarde willen weten ivm de inklaring. Bestaat de kans of heeft de douane het pakket dan al geopend? Maw is het reëel om te veronderstellen dat het dan nog steeds vanwege inbreuk op merkenrecht wordt vernietigd?

Nu las ik ook dat aliexpress de garantie geeft dat producten worden vergoed als ze als origineel worden aangeboden maar dat in de praktijk niet blijken te zijn. Zoals in onderstaande artikel wordt beschreven. Geldt dit alleen voor geselecteerde verkopers?
Als het niet goed zou zijn had je nu een heel andere brief gekregen. Gewoon waarde op gegeven en dan gaat het wel verder lopen. In de postnl kun je dan zie of en wat je moet betalen aan de postbode.
Als het boven de 22 euro is betekent dit uiteraard wel extra kosten.

Als het er door heen rolt wil uiteraard niet zeggen dat het werkelijk origineel is. Douane werkt natuurlijk steekproef gewijs. Ze maken ook niet alles open.

[ Voor 6% gewijzigd door jobr op 07-01-2021 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
jobr schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:40:
[...]

Als het niet goed zou zijn had je nu een heel andere brief gekregen. Gewoon waarde op gegeven en dan gaat het wel verder lopen. In de postnl kun je dan zie of en wat je moet betalen aan de postbode.
Als het boven de 22 euro is betekent dit uiteraard wel extra kosten.

Als het er door heen rolt wil uiteraard niet zeggen dat het werkelijk origineel is. Douane werkt natuurlijk steekproef gewijs. Ze maken ook niet alles open.
ok, dank je. nee dat snap ik. ik vind het niet erg als het niet origineel is omdat het origineel niet meer te krijgen is en dit een goed alternatief is. nu is het dus aliexpress aangekocht en kun je geen factuur downloaden voor postnl. nemen ze genoegen met een afschrift van de mastercard? maar daar staat verder geen link met het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Sjors81 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:46:
[...]

ok, dank je. nee dat snap ik. ik vind het niet erg als het niet origineel is omdat het origineel niet meer te krijgen is en dit een goed alternatief is. nu is het dus aliexpress aangekocht en kun je geen factuur downloaden voor postnl. nemen ze genoegen met een afschrift van de mastercard? maar daar staat verder geen link met het artikel.
Staat wel in de brief wat ze nodig hebben. Je kunt ook een schermprintje van de order detail pagina maken (onderaan staat ook het bedrag).
Dat werkt ook wel. Anders hoor je het wel. En anders doe je beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
ok dank voor de info. mooi dat ik niet bang hoef te zijn dat het pakket alsnog wordt vernietigd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ondanks de dreigende verhoging van de prijzen:
ehtweak in "China-shopping levertijdentopic"

is er nog steeds een goede reden om bepaalde elektronica knutselspullen rechtstreeks in China te bestellen via b.v. AE.
Vaak is uiteraard precies datzelfde onderdeel ook bij Nederlandse/EU webwinkels te koop. Alleen betaal je dan hun opslag/marge/afhandelingskosten en garantie-/retourmogelijkheden.

Zelf knutsel ik graag met allerlei Arduino spul en soms sloop je dan wel eens iets omdat je wat fout doet.
Dan is het toch wat fijner als de financiële schade te overzien is. ;)

Voor de grap eens wat recente bestellingen vergeleken tussen wat ik bij AE betaalde en wat ik hier in NL zou moeten betalen.

Artikel                        via AE     via Amazon     NL webshop
HX711 + sensor          1,45           8 a 13               8 a 10
Arduino Nano             1,36           3 a 4                15 a 30 (origineel)
Nano shield                0,60            4                      4 a 8
I2C 16x2 display          2,50           6                      6 a 8

En dan heb ik het nog niet over klein grut zoals weerstandsassortimenten, drukknopjes, assortimentsdozen vol met LEDjes, e.d.
Uiteraard duurt het via AE vaak 2-8 weken voordat het binnen is. Bij Amazon zijn de meeste artikelen, als Prime klant, binnen enkele dagen leverbaar. En bij NL webshops zijn zaken vaak op voorraad, maar ook lang niet altijd.

M.a.w. nog steeds lonend. d:)b
En geduld opbrengen, bespaart hobby geld. :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05 17:01

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Diverse reacties verplaatst naar China-shopping levertijdentopic graag even op de topicwaarschuwing letten mensen. Deze staat er niet voor niets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Laatst online: 01:59
Zijn er mensen die weleens wat bestellen op DHgate, en sinds kort niet meer kunnen betalen via creditcard? Transactie wordt geweigerd door de bank, terwijl ik al jaren met diezelfde card aankopen heb gedaan. Bank gebeld, geven aan dat sinds kort de Europese regelgeving eist dat de site 3D Secure ondersteunt tijdens de betaling. DHgate doet dit kennelijk niet, staat wel een 3D Secure logo op hun site maar je wordt inderdaad niet doorgeleid naar de pagina waar je een extra wachtwoord moet invoeren (of moet goedkeuren via je cc app). De chat is waardeloos, e-mail naar hun speciale safety-afdeling wordt niet beantwoord. Gelukkig ondersteunen ze wel iDEAL maar betaal liever met creditcard. Iemand anders sinds deze maand tegen iets soortgelijks aangelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:41
mensen ervaring met de klantenservice van Aliexpress? Ik heb een product dat na 3 maanden kapot is gegaan en chatten met de verkoper levert ook niks op. Nu wil ik de klantenservice van Ali zelf inschakelen maar hoe kom ik met hun in contact? Die chatbot helpt ook totaal niks.. iemand een idee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
specops0i0 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:03:
mensen ervaring met de klantenservice van Aliexpress? Ik heb een product dat na 3 maanden kapot is gegaan en chatten met de verkoper levert ook niks op. Nu wil ik de klantenservice van Ali zelf inschakelen maar hoe kom ik met hun in contact? Die chatbot helpt ook totaal niks.. iemand een idee?
Hahahah, dit is je eerste China aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
  • Laatst online: 21:41
groggy schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:06:
[...]

Hahahah, dit is je eerste China aankoop?
even normaal doen, op diverse fora lees je genoeg over hun klantenservice die wel te bereiken is. vraag me af waar deze te vinden is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
specops0i0 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:16:
[...]

even normaal doen, op diverse fora lees je genoeg over hun klantenservice die wel te bereiken is. vraag me af waar deze te vinden is.
wat wil je überhaupt bereiken? Op welke garantie bepaling of wetgeving wil je je beroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
De afgelopen maanden heb ik verscheidene keren mondmaskers bij aliexpress besteld. De standaard "chirurgische" mondmaskertjes maar ook de zogenaamde kn95 maskers. En ook gewoon geleverd gekregen. Maar wanneer ik nu in de app zoek naar kn95, krijg ik de melding dat er geen resultaten zijn vanwege lokaal geldende regels. Is er iets veranderd in de regels omtrent deze maskers?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:10
*knip* Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"

[ Voor 73% gewijzigd door Yorinn op 17-01-2021 00:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jobr
kendo schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:56:
De afgelopen maanden heb ik verscheidene keren mondmaskers bij aliexpress besteld. De standaard "chirurgische" mondmaskertjes maar ook de zogenaamde kn95 maskers. En ook gewoon geleverd gekregen. Maar wanneer ik nu in de app zoek naar kn95, krijg ik de melding dat er geen resultaten zijn vanwege lokaal geldende regels. Is er iets veranderd in de regels omtrent deze maskers?
Probeer maar in de browser. Prima te vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-05 18:47
jobr schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:59:
[...]

Probeer maar in de browser. Prima te vinden
Zijn inderdaad app regels. iOS zal bv ook geen 18+ artikelen toestaan in de app van Aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Geprobeerd met de Samsung browser op mijn s8+, maar dezelfde melding. Net even geprobeerd op windows 10 + firefox, en inderdaad daar wel zichtbaar.

Maar is dit recentelijk?

[ Voor 8% gewijzigd door kendo op 17-01-2021 19:31 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 22:32

AlexanderB

7800 rpm

Heb nou weer iets nieuws meegemaakt. Via Aliexpress 5 bestellingen bij 5 verschillende verkopers, tracking informatie die ineens op 'shipment cancelled' stond, en vervolgens komt de hele boel in 1x aan, met 4 kleine pakketjes compleet met shipping label + 1 item in het pakketje van het grootste item. Samengevoegd om verzendkosten te besparen dus, maar door wie? AE?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 07:13

red bull

Keeps me awake !

AlexanderB schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:23:
Heb nou weer iets nieuws meegemaakt. Via Aliexpress 5 bestellingen bij 5 verschillende verkopers, tracking informatie die ineens op 'shipment cancelled' stond, en vervolgens komt de hele boel in 1x aan, met 4 kleine pakketjes compleet met shipping label + 1 item in het pakketje van het grootste item. Samengevoegd om verzendkosten te besparen dus, maar door wie? AE?
Al een paar keer gehad... wordt het allemaal verzameld in Cainio als ik het goed heb... door Ali zelf... ik denk dat ze voorsoorteren op hogere verzendkosten en wellicht ook BTW plicht etc... 1x overhead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
AlexanderB schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:23:
....... tracking informatie die ineens op 'shipment cancelled' stond, en vervolgens komt de hele boel in 1x aan.......
Lekker handig, ik heb net om die reden refund aangevraagd en gekregen en wilde reeds een ander exemplaar gaan bestellen.
Ik heb nog een pakketje bij de "last mile carrier" Daar wacht ik dan wel eerst op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiznit
  • Laatst online: 15-10-2024
2 Januari bij Banggood een Dreame V11 cordless vacuum cleaner gekocht voor maar 260 euro ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLBc7BXfgtasej30uXoNZDWAkFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WtOa9S7SgKaHyC1e8lGTE5US.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is een flinke korting, overal rond de 360 normaalgesproken, en levering vanuit CZ 4-6 dagen..win win... :X

En inderdaad een week later een mooie grote doos uit Tsjechië....

En kijk op het Etiket ... :( Godverdomme...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xi56klzGQVfJQyFG8ushjoEWq5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qaoVsxpQQ3EXJvvdNBRiq6Uf.jpg?f=fotoalbum_large

Soms vraag ik me af of ze zulke dingen express doen, zo van oeps.... O-)

Wat daar op volgde was 3 weken mailen, inc wachttijden van enkele dagen wat diverse afdelingen van de
klantenservice aanhouden....Sommige vragen 3 keer beantwoorden...man man man,,,

Heb eergister alles terug kunnen sturen naar een retour adres in G.B , 31 euro voor betaald...

Ook daar van alle bewijzen, bonnetjes etc door gemaild....

Vanmorgen mail gehad van Jenny ;) ...
Ik krijg dus alles 100% terug betaald, fewww.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rE_mvn4vC0UVL1ICl0KeKBNqEV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KW4LijbENHc3pAB4fDnyfn6M.jpg?f=fotoalbum_large

Was in eerste instantie wel ff billenknijpen ....
Maar toch, had liever de stofzuiger gehad, leek me wel leuk, met app en zo....
Maar we waren echt een nieuwe nodig, Onze Miele Cats&Dogs was overleden na 16 jaar dus had me vrouw al tijdig een Henry Petcare gekocht..

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Laatst online: 15-10-2024
2 Januari bij Banggood een Dreame V11 cordless vacuum cleaner gekocht voor maar 260 euro ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLBc7BXfgtasej30uXoNZDWAkFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WtOa9S7SgKaHyC1e8lGTE5US.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is een flinke korting, overal rond de 360 normaalgesproken, en levering vanuit CZ 4-6 dagen..win win... :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xi56klzGQVfJQyFG8ushjoEWq5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qaoVsxpQQ3EXJvvdNBRiq6Uf.jpg?f=fotoalbum_large

Wat daar op volgde was 3 weken mailen, inc wachttijden van enkele dagen wat diverse afdelingen van de

Heb eergister alles terug kunnen sturen naar een retour adres in G.B , 31 euro voor betaald...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rE_mvn4vC0UVL1ICl0KeKBNqEV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KW4LijbENHc3pAB4fDnyfn6M.jpg?f=fotoalbum_large

Maar we waren echt een nieuwe nodig, Onze Miele Cats&Dogs was overleden na 16 jaar dus had me vrouw al tijdig een Henry Petcare gekocht..

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Laatst online: 04-05 00:07
Hoe gaat Ali om met een dispute wat ik weer aanvecht omdat ik het er niet mee eens ben? M'n dispute is afgekeurd, omdat het pakket als afgeleverd staat. Maar het is nooit bij mij aangekomen. PostNL geeft ook aan dat het pakket niet naar mij is verzonden, maar naar een ander adres. De screenshots van dat gesprek heb ik als bewijs geupload, maar dit is dus niet geaccepteerd door Ali. Nu heb ik een bezwaar aangetekend, alleen hoor ik daar maar niks van.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-05 15:51

mark-k

AKA markkNL

OneTimer schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:33:
Hoe gaat Ali om met een dispute wat ik weer aanvecht omdat ik het er niet mee eens ben? M'n dispute is afgekeurd, omdat het pakket als afgeleverd staat. Maar het is nooit bij mij aangekomen. PostNL geeft ook aan dat het pakket niet naar mij is verzonden, maar naar een ander adres. De screenshots van dat gesprek heb ik als bewijs geupload, maar dit is dus niet geaccepteerd door Ali. Nu heb ik een bezwaar aangetekend, alleen hoor ik daar maar niks van.
Ik zit in een zelfde, dus als ik iets hoor laat ik t wel even weten. Ik had niks ontvangen, Ali zei wacht nog 5 dagen en heeft mn dispute daarin geclosed, dus nu aangevochten aangezien ik n week later nog niks heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvangils
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-11-2021
Shiznit schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:51:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Paar maand terug ook een stofzuiger gekocht, maar dan bij Geekbuying; perfecte levering gehad
https://www.geekbuying.com/item/Xiaomi-JIMMY-JV53-Vacuum-Cleaner-Purple-418662.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:17
We hebben twee artikelen besteld bij AliExpress.
Allebei van verschillende aanbieders. Beide artikelen rond de 6 euro.
Nu kregen we vandaag bericht van Postnl dat morgen een pakket van AliExpress bezorgd word.
Maar we kregen vandaag ook een vaag mailtje van DHL Duitsland dat we € 2,99 moeten betalen.
De betaallink is naar een online creditcard formulier.
We hebben eigenlijk het idee dat dit een phisingmail is.
Iemand hier ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
*knip* Troll

[ Voor 97% gewijzigd door Yorinn op 01-02-2021 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Artwido Heb je zo'n soort bericht gekregen:
https://opgelicht.avrotro...ekomen-in-sorteercentrum/
?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:17
Toch ietsjes anders.
Je kon op een link klikken maar die pagina werkt al niet meer. Eigenlijk ziet die mail er best knullig uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JC3a2rHLdPlGqFINsb69KZYyQ5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ylkFe7Av0VPorXUTAowAFGeV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door Artwido op 01-02-2021 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
Artwido schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:41:
.....
Maar we kregen vandaag ook een vaag mailtje van DHL Duitsland dat we € 2,99 moeten betalen.
Als bestelgegevens ontbreken en "dhl" in het mailadres ontbreekt, dan is het mi overduidelijk "hengelen" naar geld.
Vooral omdat het bedrag nogal klein is en feitelijk nergens op slaat. Voor inklaring komt er behalve BTW nl nog een bedrag van ca. €16, bovenop als het om een schatting van de waarde gaat.

Ik zou dan nimmer op een link in een email klikken, maar bij DHL op de site het trackingnummer intoetsen om te kijken of er aanvullende informatie staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-05 16:11

Poekie McPurrr

Mreoww~

Ziet er uit als phishing/fake factuur met zo'n afzender.
Volgens 17Track zou die pakketcode zijn oorsprong in Australië hebben. En ik heb als ik in China besteld het nog nooit via downunder gekregen..

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-11-2024
Stoffa schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:30:
Met creditcard een gitaarpedaal gekocht een maand ongeveer geleden op Ali.

De verkoper begon na plaatsen van de bestelling berichten te sturen dat ik moest cancellen omdat mijn order niet door het systeem zou worden herkend ofzoiets. Ik heb hem verteld dat als hij niet kon leveren, hij zelf maar moest cancellen.

Op het laatste moment ging toen het order alsnog op "shipped". Nu zie ik in PostNL dat het pakket zou zijn afgeleverd, maar ik heb niets ontvangen. Ik vermoed dus oplichting.

Heb al een dispute geopend. Iemand verder ervaring hiermee?

Edit: Net PostNL gesproken. Pakketje is naar een ander adres gestuurd, er is dus sprake van oplichting. PostNL wil ivm privacy niet vertellen waarnaartoe het pakket is gestuurd.
Edit2: AliExpress keurt mijn dispuite (direct) af, omdat het pakket op afgeleverd staat. Bizar zeg.
Ben benieuwd of hier nog een vervolg aan is gegeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-04 11:13
Volgende week Chinees nieuwjaar, hou rekening met flinke vertraging. Laatste bestellingen zijn snel aangekomen, 2 weken via Banggood en AE.
Bestel tegenwoordig ook veel BlitzWolf via Banggood magazijn CZ, vaak goedkoper en sneller in huis, bezorgd met DHL. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
JohnBlutarski schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 03:41:
[...]

Ben benieuwd of hier nog een vervolg aan is gegeven?
Ja. De sleutel zit hem bij disputes vooral in het spreken van een medewerker via de chat. Op die manier had ik snel m'n geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-04 21:59

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Artwido schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:41:
We hebben twee artikelen besteld bij AliExpress.
Allebei van verschillende aanbieders. Beide artikelen rond de 6 euro.
Nu kregen we vandaag bericht van Postnl dat morgen een pakket van AliExpress bezorgd word.
Er zijn nu veel DHL phising mails actief.
DHL vraagt nooit voor een mail om extra te betalen, zeker niet voor €6 (onder de €22 grens).

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Vandaag heb ik de nieuwste YouTube video van Miyconst gezien. Hij bestelt regelmatig onder andere moederborden op Aliexpress.

Volgens hem zijn er tegenwoordig Aliexpress shops die beloven in 5 tot 10 dagen te leveren, maar vervolgens een Chinese T&T code in je order plaatsen. Het probleem is dat in zo'n geval jouw buyer protection al na 10 dagen afloopt; veel eerder dan het verstuurde pakketje er zou kunnen zijn.

YouTube: 🇬🇧 Jginyue B460M | AliExpress scam, GPU, SSD | Unboxing X99-RS9, V20...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Voor de grap heb ik één van de shops die Miyconst als voorbeeld noemt opgezocht op Aliexpress.
Ze verkopen goedkope videokaarten met maar 15 dagen kopersbescherming en zonder tracking.
Deze shop bestaat nog steeds en heeft letterlijk 0.0% positieve feedback.

Men zegt dat veel van deze fake shops geregistreerd staan op naam van eenmanszaken in Frankrijk. En inderdaad: de fake Aliexpress shop die ik heb nagetrokken, staat op naam van een eenmanszaak in Parijs, op een adres waar volgens Google maps in juli 2020 nog horeca zat.

Met zulke duidelijke signalen lijkt me deze scam geen gevaar voor de vaste bewoners van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 22:32

AlexanderB

7800 rpm

Dutchredgaming schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:02:
DHL vraagt nooit voor een mail om extra te betalen
DHL stuurt SMS, maar ook daar zijn neppers van in omloop dus ja.. Altijd ff goed checken welke website dat ze je heen sturen..

Klein irritatiepuntje, 'nep' prijzen op Ali.
-product en random goedkoper product in dezelfde advertentie
-product en accesoire in de advertentie
-product uit verschillende magazijnen, maar de enige waar het product veel goedkoper is is 'toevallig' uitverkocht.

Maakt het sorteren op prijs knap lastig. :/

[ Voor 35% gewijzigd door AlexanderB op 08-02-2021 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
AlexanderB schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:04:
[...]

DHL stuurt SMS, maar ook daar zijn neppers van in omloop dus ja.. Altijd ff goed checken welke website dat ze je heen sturen..

-product uit verschillende magazijnen, maar de enige waar het product veel goedkoper is is 'toevallig' uitverkocht.

Bij BangGood tegenwoordig ook, sorteer producent, zoals op CZ magazijn zie je de helft niet. Als je het artikel normaal bekijkt zonder sorteren op magazijn staat ie er wel tussen om te kiezen, verzenden vanuit China, USA, CZ, Australië.

Laatst kabels BlitzWolf bestelt uit de USA, goedkoper inclusief verzenden dan vanuit China en CZ. Tegenwoordig is het ook duurder om in China te bestellen met verzendkosten, dan vanuit CZ, en dan ook nog eens sneller in huis met DHL. Of denk je leuke actie, aanbieding alleen geldig in Australië.
Gister toevallig nog 2 hoesjes voor de Poco X3 besteld via magazijn CZ, China gaat nu heel lang duren wegens CNY. (en ook precies dezelfde artikelprijs voor het artikel en goedkopere verzendkosten)

EDIT: de BlitzWolf kabels die ik besteld hebt op 4-2 in de Banggood USA warehouse, staan voor levering morgen, dat is zelfs sneller dan via warehouse CZ.

[ Voor 5% gewijzigd door Wasabi! op 09-02-2021 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
[...]

Was me ook opgevallen maar als ik dan het product alsnog goedkoper heb dan via Ebay, Amazon, Bol.com or whatever dan vind ik het wel prima ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wasabi!
[...]

Let op! Krijg net mail van PostNL.

Goed nieuws: we gaan testen of we je slimmer kunnen informeren over je pakketten! Daarom gaan we van 8 februari tot en met 28 maart een test doen met het niet-thuisbriefje. Je krijgt dan geen briefje als je de bezorger mist. We informeren je zoals altijd via e-mail en de PostNL-app over je pakket. Zo testen we of het niet-thuisbriefje nog wel nodig is.

Mmmm, dus ook weer hier opletten de komende tijd met mails, via de app moet het geen probleem zijn,

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hoeveel geduld zou ik nog moeten hebben met een Ali verkoper ivb met Chinees nieuwjaar?

Eerste zending was eind januari geannuleerd. Reageerde na mijn bericht daarover een dag later met een resend. Op 10 februari, een week later, gevraagd of hij ook een track van de resend heeft en sindsdien is het stil. Nou weet ik prima dat het rond nieuwjaar daar ook echt een tijdje staat, maar aangezien we ook alweer ruim 2 weken verder zijn vraag ik me ondertussen af hoe lang ik daar nog geduld mee moet hebben. Had zelf eigenlijk het idee om hem tot begin maart te geven om in ieder geval te reageren voor ik een dispuut inschiet. Of is dat erg onredelijk?
Pagina: 1 ... 34 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic

Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU