[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 35 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:32
sambalbaj schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:13:
Hoeveel geduld zou ik nog moeten hebben met een Ali verkoper ivb met Chinees nieuwjaar?

Eerste zending was eind januari geannuleerd. Reageerde na mijn bericht .........
Persoonlijk laat ik het van de waarde afhangen, hoelang ik in een dergelijk geval geduld heb.

Mijn ervaring is echter dat als een verkoper na annulering zelf geen actie onderneemt, maar pas reageert als jij dat doet, ik weinig vertrouwen heb in een goede afloop. Ook al omdat het klokje van kopersbescherming door tikt.
Zeker zo vlak voor Chinees nieuwjaar, want dan vertragen alle zendingen een aantal weken en zijn ze even helemaal van de "radar" en krijg je ca twee weken geen respons op berichten.
Maandag 1 maart as zou er zeker weer contact moeten zijn.

Ik vraag meestal na eenzijdig annuleren (zonder actie van de verkoper) een refund en eventueel bestel ik opnieuw bij een andere verkoper. In dit geval dan ook nog enkele weken na CN nieuwjaar.

[ Voor 10% gewijzigd door elinx op 25-02-2021 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-06 23:12

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Op Aliexpress heb je bij sommige producten onderaan een rubriekje "Buyer Questions & Answers" met meestal intrigerende eenregelige vragen en antwoorden.

Er staat bijvoorbeeld bij een koeler:

Vraag: The firm specially puts these fans on CRM to earn on them))?
Antwoord 1: Gavno vertushki, begin to make noise very quickly
Antwoord 2: Normal fan, in skillful hands.

Vraag: Seeing with the radiator together?
Antwoord: Did not understand the question

Het doel lijkt een beetje op een FAQ, maar de vragen lijken niet door de seller opgesteld te zijn. Hoe kan je daar je eigen vraag toevoegen? Ik kan het nergens vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door aawe mwan op 27-02-2021 12:54 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-06 13:54
Die vragen en antwoorden zijn zoals je ziet flauwekul. Ik weet ook niet hoe je op een productpagina een vraag kunt stellen.
Wat wel kan is contact opnemen met de verkoper en deze een vraag stellen.
Ik doe dat af en toe, om te peilen hoe snel ze zijn met beantwoorden. Dat varieert sterk maar ik heb nog nooit een zinnig antwoord mogen ontvangen.

@Mavamaarten Ik heb nog nooit de AE app op m'n mobieltje gebruikt. Ik zal er eens naar kijken. Dank.

[ Voor 13% gewijzigd door ariekanari op 02-03-2021 23:01 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:57

Mavamaarten

Omdat het kan!

Die vragen en antwoorden zijn gewoon in de AliExpress app te vinden en te stellen / beantwoorden. Je krijgt daar regelmatig vragen over producten die je al besteld hebt. Jammer genoeg snapt niemand dat als je het antwoord niet weet je gewoon moet zwijgen :D

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 19:50
Iemand ervaring met een iDEAL betaling op een Chinese website (in dit geval DHGate.com) die ergens "in de lucht" blijft hangen? Afgelopen vrijdagmiddag voor een redelijk groot bedrag een bestelling gedaan en betaald met iDEAL. Betaling is gelukt en afgeschreven van de bankrekening, echter blijft de order sindsdien staan op "awaiting payment". Online chat geeft aan dat het 3 tot 7 werkdagen kan duren voordat een iDEAL betaling verwerkt wordt, maar dit lijkt mij sterk. Andere iDEAL betalingen in het verleden zijn altijd direct verwerkt. Iemand ervaring hiermee? Ben een beetje ongeduldig omdat het om een aardig bedrag gaat. Ingenico (de betaalprovider) geeft aan dat ze aan DHGate de betaling bevestigd hebben, maar van DHGate krijg ik te horen dat ik moet afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:34
Hi-Sintar schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:56:
Iemand ervaring met een iDEAL betaling op een Chinese website (in dit geval DHGate.com) die ergens "in de lucht" blijft hangen? Afgelopen vrijdagmiddag voor een redelijk groot bedrag een bestelling gedaan en betaald met iDEAL. Betaling is gelukt en afgeschreven van de bankrekening, echter blijft de order sindsdien staan op "awaiting payment". Online chat geeft aan dat het 3 tot 7 werkdagen kan duren voordat een iDEAL betaling verwerkt wordt, maar dit lijkt mij sterk. Andere iDEAL betalingen in het verleden zijn altijd direct verwerkt. Iemand ervaring hiermee? Ben een beetje ongeduldig omdat het om een aardig bedrag gaat. Ingenico (de betaalprovider) geeft aan dat ze aan DHGate de betaling bevestigd hebben, maar van DHGate krijg ik te horen dat ik moet afwachten.
iDeal is leuk voor binnenlandse betalingen maar voor buiten de landsgrenzen zou ik toch een andere manier prefereren maar daar heb je op dit moment niets aan.
Ik zelf zou ook ongeduldig worden en had ondertussen ook de bank al gesproken (of was dat de online chat?) en kijken wat hun zeggen.
Verder denk ik dat je er voor nu niet veel mee kunt doen anders dan afwachten, en 7 werkdagen wordt dan tot volgende week maandag/dinsdag.
Zelf heb ik laatst ook een mislukte iDeal betaling gehad (geld ook afgeschreven) maar dat te maken met een Paypal integratie die gedaan was aan de verkoper kant. Ik kreeg ook een mislukt notificatie van Paypal hoewel ik met iDeal betaald had :? Uiteindelijk kreeg ik binnen enkele dagen het geld terug gestort.
Zoals ik al eerder aangaf zou ik contact met de bank opnemen en op hun advies/verhaal afgaan/vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:39
22/2 verzonden van aliexpres china.. vandaag wordt het thuisbezorgd. Vind ik erg snel. Was alieexpress standard shipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-06 13:54
Voor het eerst een negatieve ervaring bij banggood, wat een gedoe.
2 aparte orders, telefoonhoesjes, besteld op 3-2 via warehouse CZ, met insurance en betaald paypal, normaal t&t nummer erbij, in deze 2 gevallen toevallig niet. Na 3 weken nog niks, contact opgenomen, weer even wachten, kan door drukte post. Vorige week contact opgenomen met verwijzing naar mijn eerdere contact. Oh we hebben geen melding hiervan, wat? Het was dezelfde gast..... screenshots gestuurd, bekende verhaal, ga naar je lokale postkantoor, klopt je adres. Gezegd dat het niet zo werkt in Nederland met post zonder tracking nummer, vooral brievenbus post, zonder t&t kan je niks, postnl verwijst naar de verzender, vele postkantoren in de omgeving, niks in mijn app, etc. Voor hetzelfde geldt komt het met DHL.
Ik zeg, weet je wat dat niet aan tijd en geld kost als klant om dit allemaal uit te zoeken.

Nou, nog even wachten tot uiterlijk vandaag. Weer het hele verhaal moeten uitleggen over 2 orders, zegt ie, oh 1 order?, met dezelfde vragen, ga naar je lokale postkantoor, klopt je adres, etc. Weer alle screenshots gestuurd. Normaal heb ik begrip, maar in dit geval zei ik, je collega had beloofd het vandaag op te lossen, waar is de insurance dan voor, ben VIP4 member, etc.

Uitendelijk een resend, maar wat je er allemaal voor moet doen als zogenaamde VIP customer.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 926313

Zojuist eerste bestelling via gshopper ontvangen.
Binnen 1 week ontvangen, vanuit Duitsland.
Een Xiaomi Hand Vacuum voor 33 euro.

Lijkt een beetje op aliexpress, alleen beperkter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 19:50
schumi2004 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:24:
[...]

iDeal is leuk voor binnenlandse betalingen maar voor buiten de landsgrenzen zou ik toch een andere manier prefereren maar daar heb je op dit moment niets aan.
Ik zelf zou ook ongeduldig worden en had ondertussen ook de bank al gesproken (of was dat de online chat?) en kijken wat hun zeggen.
Verder denk ik dat je er voor nu niet veel mee kunt doen anders dan afwachten, en 7 werkdagen wordt dan tot volgende week maandag/dinsdag.
Zelf heb ik laatst ook een mislukte iDeal betaling gehad (geld ook afgeschreven) maar dat te maken met een Paypal integratie die gedaan was aan de verkoper kant. Ik kreeg ook een mislukt notificatie van Paypal hoewel ik met iDeal betaald had :? Uiteindelijk kreeg ik binnen enkele dagen het geld terug gestort.
Zoals ik al eerder aangaf zou ik contact met de bank opnemen en op hun advies/verhaal afgaan/vertrouwen.
Bank = in dit geval de payment provider Ingenico. Zij verwerken de iDEAL betalingen. Bedrag gaat via een Nederlandse Raborekening (tussenrekening) naar DHGate. Ingenico had ik al gemaild, zij geven aan dat zij de betaling aan DHGate bevestigd hebben en verwijzen mij vervolgens door naar DHGate. DHGate geeft aan dat ik 3 tot 7 werkdagen moet wachten, want volgens hen is dit de gemiddelde verwerkingstijd voor iDEAL betalingen. Inmiddels zijn we 5 dagen (3 werkdagen) verder en ik begin een beetje zenuwachtig te worden.

Overigens altijd met CC aankopen gedaan tot nu toe, maar helaas sinds januari 2021 lukt dat niet meer omdat DHGate geen 3D Secure integratie heeft gedaan, ookal staat er op hun site van wel. ICS staat sinds januari 2021 geen transacties toe welke zonder 3D Secure verificatie gedaan worden, i.v.m. aangepaste wetgeving. DHGate kan / wil vooralsnog dit niet implementeren. Krijg daar ook geen duidelijk antwoord op als ik ze een bericht hierover stuur, ze verwijzen mij dan door naar ICS of vragen mij met een andere creditcard te proberen. Kan helaas alleen nog met iDEAL betalen daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Wasabi! schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:19:
Gezegd dat het niet zo werkt in Nederland met post zonder tracking nummer, vooral brievenbus post, zonder t&t kan je niks, postnl verwijst naar de verzender, vele postkantoren in de omgeving, niks in mijn app, etc.
Je moet daar ook gewoon in mee gaan en zeggen dat je dat allemaal al hebt gedaan. Tegen in gaan of proberen uit te leggen helpt niet, vertraagt alleen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb begin januari van die glow in de dark plak ballen gekocht via Ali om het maar plat te zeggen. Sinds 13 februari is de status dat ze bij de douane zijn. Is mij nog nooit gebeurt

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasabi!
Wii4all schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:41:
Ik heb begin januari van die glow in de dark plak ballen gekocht via Ali om het maar plat te zeggen. Sinds 13 februari is de status dat ze bij de douane zijn. Is mij nog nooit gebeurt
Glow in de dark ballen? Zal een geintje met mijn vrouw uithalen onder de dekens.
Ik gebruik tegenwoordig weer veel cashbackxl, vergat het iedere keer, tikt toch wel weer aan die extra kortingen.
Tegenwoordig gebruik ik Firefox als extra browser zonder alles in te stellen en AdGuard uit. Tracking cookies uitzetten, etc. zorgt er voor dat de cashback vaak niet doorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik had een tijdje niks besteld bij Aliexpress. Maar vorige week kreeg ik ineens een coupon met een korting ter grootte van ongeveer 10% van mijn gemiddelde bestelbedrag. Ik heb deze natuurlijk meteen verzilverd.

In de naam van de coupon zie ik dat het gaat om hun "welcome back" campagne. Hoe werkt die? Had ik misschien beter nog even kunnen wachten voor meer korting? Of ga ik binnenkort meer korting krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Goed, naar aanleiding van hierboven dus maar een dispute aangemeld bij AliExpress, maar ook vanuit AliExpress is het helemaal stil. Dat zit nu al 6 dagen over de door henzelf genoemde indicatiedatum. Heb het nog een kick gegeven door toe te voegen dat het nog steeds niet ontvangen is, maar ook vanuit AliExpress geen reactie meer.

Kan het nog doorschoppen naar PayPal, maar die zullen waarschijnlijk aangeven het AliExpress dispute af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
sambalbaj schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:38:
Kan het nog doorschoppen naar PayPal, maar die zullen waarschijnlijk aangeven het AliExpress dispute af te wachten.
Zou ik niet te snel doen. Vinden het niet fijn dat als je dat doet. kan gevolgen hebben voor je Ali account dacht ik.
Gewoon even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-06 16:40
Bij een aantal producten bij aliexpres zie ik een button 10-day delivery.
Ik zou hier graag op willen filteren, alleen de optie is verdwenen van mijn mobiel en ook op de website zie ik nergens dat ik hier op kan filteren.

Is er een andere mogelijkheid? Ik heb al gezocht op een chrome plugin maar kan niets vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Je kan met de 'ship from' locatie filteren, alles wat uit EU landen komt is 7 of 10 dagen shipping, soms zelfs nog sneller in praktijk.

Probeer een doos nitrile handschoentjes te kopen voor in de garage, maar het is weer eens te moeilijk.
Titel: "Latex Nitrile gloves disposable". Omschrijving "Made from PVC material"
Dan zijn het dus Vinyl handschoenen.
Werkelijk waar, hoe kan je zo ooit vinden wat je zoekt als ze alle 3 de verschillende types handschoenen in dezelfde advertentie noemen, terwijl het maar om 1 type gaat. :F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Nu China shoppen steeds duurder wordt qua verzenden en ook de verkopers op Ali trucs uit gaan halen, ben ik de laatste tijd steeds meer gaan kijken naar Amazon.
Zeker laatste half jaar zie ik steeds meer China shop producten verschijnen. Met inderdaad dezelfde verwarrende en Google translated product beschrijving.
Maar tot nog toe is me het wel erg goed bevallen: er is best wat voorraad in de Amazon magazijnen. En dan zijn de verzendkosten ook nog eens gratis als je een beetje stapelt en zoekt. En dan heb je nog de Amazon bescherming/garantie.
Al met al heb ik dan dezelfde producten (incl soms matige kwaliteit) tegen dezelfde kosten, sneller in huis en met meer zekerheid.
Laatst bestelde product was een telefoonhoesje voor een nieuw model telefoon , waarvoor in NL nog een hoesje beschikbaar is via andere shops.

Het loont soms dan wel om zowel .de als .NL te bezoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 16-03-2021 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Get!em schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:24:
Nu China shoppen steeds duurder wordt qua verzenden en ook de verkopers op Ali trucs uit gaan halen, ben ik de laatste tijd steeds meer gaan kijken naar Amazon.
Zeker laatste half jaar zie ik steeds meer China shop producten verschijnen. Met inderdaad dezelfde verwarrende en Google translated product beschrijving.
Maar tot nog toe is me het wel erg goed bevallen: er is best wat voorraad in de Amazon magazijnen. En dan zijn de verzendkosten ook nog eens gratis als je een beetje stapelt en zoekt. En dan heb je nog de Amazon bescherming/garantie.
Al met al heb ik dan dezelfde producten (incl soms matige kwaliteit) tegen dezelfde kosten, sneller in huis en met meer zekerheid.
Laatst bestelde product was een telefoonhoesje voor een nieuw model telefoon , waarvoor in NL nog een hoesje beschikbaar is via andere shops.

Ik heb inderdaad dezelfde ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik ben klant bij beide, maar het verschil tussen Amazon en Aliexpress lijkt steeds kleiner te worden.

Amazon is Amerikaans maar voor een deel in handen van Chinese investeerders,
Aliexpress is Chinees maar voor een deel in handen van Amerikaanse investeerders.

Bij Aliexpress zijn sinds kort de eerste zoekresultaten "gesponsord", oftewel advertenties die eigenlijk helemaal niet bovenaan zouden moeten staan. Bij Amazon is het bij sommige producten al langer zo dat eigenlijk de hele eerste pagina "gesponsord" is door Chinese aanbieders.

Bij dingen die Aliexpress verstuurt is soms de douaneverklaring ingevuld door ene Mr. Li uit China, nadere woon- of verblijfplaats onbekend, terwijl er ook wel eens Chinese aanbieders betrapt zijn dat ze Amazon goederen hebben laten versturen vanuit een Europees magazijn zonder daar ooit BTW over te betalen.

Met het juiste geduld kan je bij Amazon een hele leuke korting krijgen op de toch al niet zo hoge prijzen en mag je gemakkelijk terugsturen als er achteraf iets mis is, maar volgens sommige mensen betaalt Amazon de hoge kosten daarvan met kruissubsidie vanuit hun cloudactiviteiten.

Als door een combinatie van factoren iets gebeurt dat vooraf van niemand de bedoeling was, dan heet dat een "effect" — door de combinatie van lage prijzen en gemakkelijk terugsturen, zie je nu als effect ontstaan dat de kwaliteit van producten die je on-line koopt zo ver als mogelijk naar beneden gaat, tot het voor de consument nog net goed genoeg is om het niet terug te sturen.

Op zowel Aliexpress als Amazon zijn al jaren tientallen aanbieders van nep-harddisks en nep-videokaarten actief. Bij Aliexpress kan je de gegevens van een aanbieder opvragen en dat heb ik laatst gedaan: de aanbieder van nep-videokaarten bleek gevestigd te zijn in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Get!em schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:24:

Ik bestel via Banggood veel meer via CZ magazijn ipv China, prijzen zijn daar regelmatig goedkoper, dan vanuit China incl. verzenden. Laatst nog BlitzWolf usb c kabels besteld via USA warehouse, vrij vlot in huis, 2 weken. Via CZ warehouse meestal binnen 10 dagen in huis met DHL, gister nog een BlitzWolf® BW-GS1 Computer Game Speaker voor 23 euro binnen. Stoelen en bureau's heb ik daar ook besteld.
Blitzwolf via amazon kan ook, leverancier heet Cetlvorry (waarschijnlijk agent voor Blitzwolf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Klopt, de CZ warehouse van Banggood is me ook al goed bevallen voor enkele items. Maar ik merk toch dat bij banggood de verzendkosten oplopen de laatste tijd en dat ik stiekem steeds duurder uit ben.
Het is eigenlijk wachten tot de goede items zoals Anker (Eufy) en Blitzwolf door betrouwbare shops worden verkocht hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Get!em schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:22:
Klopt, de CZ warehouse van Banggood is me ook al goed bevallen voor enkele items. Maar ik merk toch dat bij banggood de verzendkosten oplopen de laatste tijd en dat ik stiekem steeds duurder uit ben.
Het is eigenlijk wachten tot de goede items zoals Anker (Eufy) en Blitzwolf door betrouwbare shops worden verkocht hier.
Vergeet je Banggood punten niet in te leveren als dat kan/mogelijk is, of een kortingscode te gebruiken. Maar soms maakt een kortingscode het juist weer duurder. :)

Via de FB pagina van BlitzWolf Coupons Group https://nl-nl.facebook.com/groups/1599544080174485/ komt er soms ook wel eens wat leuks voorbij. Tot nu toe, BW via CZ is het altijd boven de 25 Euro gratis verzenden met DHL, bij kleinere bestellingen zoals een hoesje van Bakeey voor een mobiel € 0,54, duurt dan wel 2 weken. Gaat via CZ naar Duitsland, daar wordt het gerepacked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Hm, gebeurt nou weer iets raars, heb nu al voor de derde keer een verkoper die mij verzoekt de order te annuleren omdat ze niet kunnen leveren. Alleen de order is al gemarkeerd als verzonden, dus ik heb helemaal de optie niet om de order te annuleren.
Geen idee wat ik hier mee aanmoet.
Wachten of het binnenkomt en als het over de tijdslimiet gaat een dispute openen? Gelijk een dispute openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:02
AlexanderB schreef op zondag 21 maart 2021 @ 13:32:
Hm, gebeurt nou weer iets raars, heb nu al voor de derde keer een verkoper die mij verzoekt de order te annuleren omdat ze niet kunnen leveren. Alleen de order is al gemarkeerd als verzonden, dus ik heb helemaal de optie niet om de order te annuleren.
Wachten of het binnenkomt en als het over de tijdslimiet gaat een dispute openen? Gelijk een dispute openen?
Ik heb ook iets dergelijks gehad. Maar dan verzendkosten betalen via een link of order cancelen. Maar stond wel op verzonden. Niks gedaan, uiteindelijk niks binnen gekomen en via PP mijn geld terug gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
AlexanderB schreef op zondag 21 maart 2021 @ 13:32:
... een verkoper die mij verzoekt de order te annuleren omdat ze niet kunnen leveren. ....
.....Gelijk een dispute openen?
Je krijgt het artikel nooit binnen, omdat de verkoper zegt niet te kunnen leveren.
Meteen een dispute openen in dit geval, met de mailwisseling als bewijs.
Dit moet wel via een "echte" agent omdat je waarschijnlijk zelf nog geen dispute kan aanmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
maartend schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:29:
[...]

Ik heb ook iets dergelijks gehad. Maar dan verzendkosten betalen via een link of order cancelen. Maar stond wel op verzonden. Niks gedaan, uiteindelijk niks binnen gekomen en via PP mijn geld terug gekregen
Ook 1 maal gehad bij Aliexpress. Of ik even extra verzendkosten wou bijbetalen of cancelen. Ik heb deze verkoper gezegd dat ie mij niet moest scammen en dat ik deze poging tot scammen zou melden bij Aliexpress. 4 weken later had ik toch de bestelling in de brievenbus.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
kendo schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:29:
... Of ik even extra verzendkosten wou bijbetalen of cancelen. ...
In dit geval heeft de verkoper reeds aangegeven, niet te kunnen leveren.
Naar mijn mening heeft het dan ook geen zin om langer te wachten.

Dat de bestelling al op "verzonden" staat heeft te maken met het reputatie systeem van Ali. Binnen een bepaalde tijd moet het artikel verzonden zijn.
Daarom wil de verkoper zelf niet annuleren, maar vraagt dat aan de koper. Realiseer je dan wel dat jouw kopersreputatie een "kruisje" krijgt.

Waarschijnlijk kan hij niet leveren, omdat zijn toeleverancier dit ook niet kan of die heeft de prijs verhoogt, waardoor hij moet toeleggen.

[ Voor 41% gewijzigd door elinx op 21-03-2021 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Alleen kan ik als koper ook niet annuleren als de verkoper de boel al als verzonden heeft gemarkeerd, dus het eindigt hoe dan ook in een dispuut, of een verkoper die op die manier geld verzamelt zonder dingen te verkopen.

[ Voor 37% gewijzigd door AlexanderB op 21-03-2021 21:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elinx
AlexanderB schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:29:
.... dus het eindigt hoe dan ook in een dispuut, ....
Het lijkt erop dat je "klem" bent gezet, vandaar mijn advies meteen een dispute te openen zonder in contact te treden met de verkoper. Doordat hij heeft aangegeven niet te kunnen leveren en jou heeft gevraagd te annuleren, wat dus niet kan, is reden genoeg.
Het kan nl heel goed zijn dat je het nummer van een willekeurig ander pakket hebt gekregen.
Als dat bezorgd wordt kan je het dispute vergeten.

[ Voor 24% gewijzigd door elinx op 21-03-2021 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:31

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik heb een probleem. Ik moet een kapot product (autoradio) terugversturen naar China tbv garantie. Nu zit ik met het probleem dat ik het internationaal moet versturen, waarbij uiteraard douanezaken komen kijken. Ze willen sowieso dat ik het met EMS Express verstuur, maar ja dat is alleen voor bedrijven en gaat hem dus sowieso niet worden neem ik aan.

Ik begrijp gewoon niet wat ik in moet vullen in de velden op de site van PostNL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aA1s525DOWyQ1ii2RTlRJn_nJIs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0LuU2cIBjmXUmcA1rPAOjwmv.png?f=fotoalbum_large
Volgens de ontvanger in China moet ik er op zetten dat het om een retour gaat tbv reparatie. Maar ja waar vul je dat in? Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat bij omschrijving gewoon moet staan dat het een autoradio betreft en bij opmerkingen moet staan dat het gaat om een reparatie.

Dan heb je nog de goederencode waar ik eerst niks van begreep, ik kom volgens een zoekmachine uit op code HS Code 8527 21. Maar dat is volgens mij niet verplicht om te vermelden, omdat ik geen handel drijf.

[ Voor 10% gewijzigd door Kuusj op 25-03-2021 10:41 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

elinx schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:06:
[...]
Het lijkt erop dat je "klem" bent gezet, vandaar mijn advies meteen een dispute te openen zonder in contact te treden met de verkoper. Doordat hij heeft aangegeven niet te kunnen leveren en jou heeft gevraagd te annuleren, wat dus niet kan, is reden genoeg.
Het kan nl heel goed zijn dat je het nummer van een willekeurig ander pakket hebt gekregen.
Als dat bezorgd wordt kan je het dispute vergeten.
En dat is dus blijkbaar precies wat er gebeurd is, want heb een tracking code die de 22e al bezorgd zou zijn, maar geen pakketje. Nou gaat het om een stukje metaal wat voor anderhalve euro eigenlijk al te duur was, maar het blijft een principekwestie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
AlexanderB schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:41:
...
En dat is dus blijkbaar precies wat er gebeurd is,....
Ik neem aan dat je 21 maart meteen een dispute hebt geopend na mijn advies. Of merk je dit nu pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

heb sinds 21 maart elke dag op de dispuut knop gedrukt, maar hij werkte pas gisteren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
AlexanderB schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:17:
heb sinds 21 maart elke dag op de dispuut knop gedrukt, maar hij werkte pas gisteren. :/
Dit omdat het pakketje wel als verzonden stond, maar nog niet was bezorgd.
Om in zo een geval toch een dispute aan te maken moet je via de chat regelen, maar je moet wel uit de automatische chat om in contact te komen met een echte persoon.
Dit doe je door negatieve feedback te geven op de automatische oplossing of buiten de automatisch gegeven opties te gaan.
De echte persoon laat je vervolgens het bericht van de verkoper zien, waarin gevraagd werd te annuleren en zij/hij maakt voor jou meteen een dispute aan voor een refund.
Nu het pakket reeds "bezorgd" is, hoop ik voor je dat dit ook nog zal lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwelbast
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-04 16:07
Wat irritant is dat tegenwoordig bij AliExpress, dit is al de derde keer dat ik iets bestel en vanuit Europa verstuurd zou worden (België en Tsjechië). Maar ná bestelling blijkt het toch vanuit China te worden verzonden. Met kans op invoerrechten en veel langer onderweg is. De winkel op AliExpress reageert niet op mijn klacht.

Ben ik de enige die dit meemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wasabi! schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:55:
[...]

Glow in de dark ballen? Zal een geintje met mijn vrouw uithalen onder de dekens.
Ik gebruik tegenwoordig weer veel cashbackxl, vergat het iedere keer, tikt toch wel weer aan die extra kortingen.
Tegenwoordig gebruik ik Firefox als extra browser zonder alles in te stellen en AdGuard uit. Tracking cookies uitzetten, etc. zorgt er voor dat de cashback vaak niet doorkomt.
uiteindelijk zijn ze binnengekomen trouwens, vorige week ;)

Verpakking etc leek er totaal niet op maar goed het blijft China dus ik klaag niet.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Bleh, hier ook weer een seller message op AliExpress of ik even 2 usd wil bijbetalen, "foutje".. Vorige keer was het een kwaliteitsprobleem en is het later alsnog "verzonden" maar ik geloof nooit dat ik daar wat van ontvang. AliExpress is echt serieus in achting aan het dalen bij mij, heb er alleen nog maar last mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
kwelbast schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:15:
... bestel en vanuit Europa verstuurd zou worden .... ná bestelling blijkt het toch vanuit China .... kans op invoerrechten en veel langer onderweg .. ....

Ik denk dat het waarschijnlijk wel vanuit EU naar jou wordt gestuurd. Tenminste dat is mijn ervaring met best wel een groot en zwaar artikel. Het feit dat het eerst uit China naar de EU wordt gestuurd doet niet terzake als het formeel nog niet aan jou is geadresseerd. Weliswaar is het pakket langer onderweg, maar invoerrechten zouden er niet bij komen. Ook was alleen de EU vervoerder via Ali te tracken.
Maar als meerdere zaken met Ali verkopers, "geen garantie dat dit echt zo gaat".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Mavamaarten schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:21:
Bleh, hier ook weer een seller message op AliExpress of ik even 2 usd wil bijbetalen, "foutje".. Vorige keer was het een kwaliteitsprobleem en is het later alsnog "verzonden" maar ik geloof nooit dat ik daar wat van ontvang. AliExpress is echt serieus in achting aan het dalen bij mij, heb er alleen nog maar last mee.
Precies dezelfde ervaring hier. Kwaliteitsprobleem of dat ze te weinig verzendkosten hebben gevraagd en er geld extra bij moet.

Nu zo'n 5x gehad. Ik wijs ze er meteen op dat ze dan niet zo hadden moeten adverteren en anders zelf maar moeten cancelen. Doen ze nooit. Als ik zeg dat ik ga klagen over scam is het ineens verzonden en krijg ik een fake track&trace (vaak van een andere bestelling richting Nederland).
Of de track en trace doet helemaal niks. Dan zeggen ze in de berichten dat ze kunnen zien dat het nog onderweg is, maar bewijs leveren ze nooit. Zelf als reactie in dispute zeggen ze dat, maar ook dan geen bewijs.

1x wilde iemand mij direct terugbetalen via PayPal en niet via het systeem van Ali zelf. Op zich is terugbetalen, terugbetalen, maar doet ik mooi niet. Hij hoeft mijn mailadres niet te weten en Ali moet ook weten dat ze terugbetaald hebben.

Ik heb wel goede ervaring met dispute afhandeling van Ali zelf. Tot nu toe alles toegewezen gekregen. 1x duurde het wel stuk langer dan Ali aangaf dat ze zouden beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

AlexanderB schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:46:
Je kan met de 'ship from' locatie filteren, alles wat uit EU landen komt is 7 of 10 dagen shipping, soms zelfs nog sneller in praktijk.

Probeer een doos nitrile handschoentjes te kopen voor in de garage, maar het is weer eens te moeilijk.
Titel: "Latex Nitrile gloves disposable". Omschrijving "Made from PVC material"
Dan zijn het dus Vinyl handschoenen.
Werkelijk waar, hoe kan je zo ooit vinden wat je zoekt als ze alle 3 de verschillende types handschoenen in dezelfde advertentie noemen, terwijl het maar om 1 type gaat. :F
Voor nitrile handschoenen bestel ik ze meestal hier: https://www.2wins.eu/product-categorie/handschoenen/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elinx
Mau_Maus schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:10:
.....

1x wilde iemand mij direct terugbetalen via PayPal en niet via het systeem van Ali zelf. Op zich is terugbetalen, terugbetalen, maar doet ik mooi niet. Hij hoeft mijn mailadres niet te weten en Ali moet ook weten dat ze terugbetaald hebben......
Er is eerder een ervaring gepost door Robbie T die ook terugbetaald dacht te worden via Paypal.
Ook hij was waarschijnlijk in de veronderstelling dat "terugbetalen, terugbetalen" is.
Dat liep echter anders af dan verwacht, want voor Paypal ging het helemaal niet om een terugbetaling.
De Aliverkoper startte een dispute als koper bij Paypal dat hij zijn spullen niet geleverd kreeg en eiste zijn geld terug.
Helaas heb ik geen vervolg post meer gezien over de afloop, maar je hebt er in ieder geval gezeur bij.

Dus beter is inderdaad om eea altijd af te handelen via AliExpress.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

elinx schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:09:
Nu het pakket reeds "bezorgd" is, hoop ik voor je dat dit ook nog zal lukken.
Had het eigenlijk al opgegeven maar m'n dispute is ineens goedgekeurd door Ali, de bal ligt nu bij de verkoper, en met een beetje geluk krijg ik m'n anderhalve euro alsnog terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mau_Maus schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:10:
[...]

Precies dezelfde ervaring hier. Kwaliteitsprobleem of dat ze te weinig verzendkosten hebben gevraagd en er geld extra bij moet.

Nu zo'n 5x gehad. Ik wijs ze er meteen op dat ze dan niet zo hadden moeten adverteren en anders zelf maar moeten cancelen. Doen ze nooit. Als ik zeg dat ik ga klagen over scam is het ineens verzonden en krijg ik een fake track&trace (vaak van een andere bestelling richting Nederland).
Of de track en trace doet helemaal niks. Dan zeggen ze in de berichten dat ze kunnen zien dat het nog onderweg is, maar bewijs leveren ze nooit. Zelf als reactie in dispute zeggen ze dat, maar ook dan geen bewijs.

1x wilde iemand mij direct terugbetalen via PayPal en niet via het systeem van Ali zelf. Op zich is terugbetalen, terugbetalen, maar doet ik mooi niet. Hij hoeft mijn mailadres niet te weten en Ali moet ook weten dat ze terugbetaald hebben.

Ik heb wel goede ervaring met dispute afhandeling van Ali zelf. Tot nu toe alles toegewezen gekregen. 1x duurde het wel stuk langer dan Ali aangaf dat ze zouden beslissen.
Yup, mooie samenvatting van wat er gebeurt. Maar mijn refund heb ik tot hiertoe nog niet ontvangen. Ik ga in het vervolg gewoon op ebay bestellen denk ik. Die hebben een minder flashy aanbod en app, maar uiteindelijk is elk product van Ali daar wel gewoon te vinden aan de laagste prijs. En je kan er sorteren op price + shipping _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
AlexanderB schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 07:30:
[...]

Had het eigenlijk al opgegeven maar m'n dispute is ineens goedgekeurd door Ali, de bal ligt nu bij de verkoper, en met een beetje geluk krijg ik m'n anderhalve euro alsnog terug. :)
Ik heb nu 4 disputen gehad bij AE, en alle 4 zijn toegekend. Maar nooit meer dan €2. Het is bij mij dan ook een principe kwestie. :) . Mooi dat het weer opgelost is.

De laatste paar weken weer ~30 items besteld bij AE, en zo goed als alle, zijn binnen 2 weken geleverd.

Over het algemeen alleen maar positieve ervaringen met "china shoppen" , maar zo nu en dan zit er een rotte appel tussen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-06 18:04
Heb al geruime tijd niks besteld bij Ali, het valt me op dat veel artikelen nu enkel "seller's shipping method" als verzendmethode aanbieden. Is dit iets nieuws van Ali of een opstapje voor verkopers om achteraf via de chat om extra geld te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:21

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Kent iemand de shop www.pycidium.com? Gezien de producten die aangeboden worden, lijkt het een Chinese webshop, maar kan er niet echt achter komen. Daarnaast heb ik een sterk "te goed om waar te zijn" gevoel bij de aangeboden producten.

Om precies te zijn deze: LIEBHERR LTM-1750 9.1 MAMMOET EDITION

Op Aliexpress kom ik vergelijkbare sets tegen, maar die zijn echt veel en veel duurder, als in, realistische prijs die ik zou verwachten.

Dus is dit een oplichter? Of heeft iemand ervaring met deze shop?

Met google kan ik er in ieder geval niks over vinden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
deepbass909 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:23:
Kent iemand de shop www.pycidium.com? Gezien de producten die aangeboden worden, lijkt het een Chinese webshop, maar kan er niet echt achter komen. Daarnaast heb ik een sterk "te goed om waar te zijn" gevoel bij de aangeboden producten.

Op Aliexpress kom ik vergelijkbare sets tegen, maar die zijn echt veel en veel duurder, als in, realistische prijs die ik zou verwachten.

Als het te goed is om waar te zijn....
Kijkend naar de inhoud (en dan niet alleen de blokjes maar vooral de motoren) zou ik het er niet op gokken.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

60 euro? Dat kan nooit. Is het niet toevallig voor alleen de bouwinstructies?

Los daarvan is dit uiteraard nep lego, die van Ali ook. Ben er geen fan van, want het is nooit de kwaliteit van Lego zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
deepbass909 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:23:

Op https://www.pycidium.com/pages/contact-us geven ze aan dat ze in Hong Kong zitten.

Al heb ik er niet veel vertrouwen in, gezien https://www.pycidium.com/pages/intellectual-property-rights naar een mailadres buiten hun domein leidt en de site deels (translated) Nederlands en Engels is.

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 02-04-2021 22:01 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

kendo schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 16:43:
[...]
Ik heb nu 4 disputen gehad bij AE, en alle 4 zijn toegekend. Maar nooit meer dan €2. Het is bij mij dan ook een principe kwestie. :) . Mooi dat het weer opgelost is.
Eerlijk gezegd heb ik wel eens het idee dat je bij Aliexpress een soort "persoonlijk budget" lijkt te hebben voor alle disputes. Als je "budget" nog niet op is, dan worden disputes best makkelijk toegewezen. Maar zodra het budget op is, dan wordt dat veel moeilijker en moet je waterdichte bewijzen hebben en ook meteen alles op eerste aanvraag van Alie uploaden, anders wordt je dispute gewoon afgewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Yorinn schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 21:57:
[...]

Op https://www.pycidium.com/pages/contact-us geven ze aan dat ze in Hong Kong zitten.

Al heb ik er niet veel vertrouwen in, gezien https://www.pycidium.com/pages/intellectual-property-rights naar een mailadres buiten hun domein leidt en de site deels (translated) Nederlands en Engels is.
Dat is ook mijn gevoel ook.
AlexanderB schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 21:48:
60 euro? Dat kan nooit. Is het niet toevallig voor alleen de bouwinstructies?

Los daarvan is dit uiteraard nep lego, die van Ali ook. Ben er geen fan van, want het is nooit de kwaliteit van Lego zelf.
In principe ben ik ook geen fan van nep lego, maar voor een leuke prijs zou dit wel een leuke bouwdoos zijn. Ik heb al m'n leven lang een fascinatie voor die enorme kranen en deze doos sprak mij wel aan (had hem al vaker voorbij zien komen op Ali). Maar de dik €400 van Ali vind ik dan weer teveel van het goed.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

deepbass909 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:45:
[...]

Dat is ook mijn gevoel ook.

[...]

In principe ben ik ook geen fan van nep lego, maar voor een leuke prijs zou dit wel een leuke bouwdoos zijn. Ik heb al m'n leven lang een fascinatie voor die enorme kranen en deze doos sprak mij wel aan (had hem al vaker voorbij zien komen op Ali). Maar de dik €400 van Ali vind ik dan weer teveel van het goed.
Mocht je bestellen laat dan even weten hoe het verder verloopt, als het allemaal ook daadwerkelijk aankomt heb ik ook wel interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03:47
kwelbast schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:15:
Wat irritant is dat tegenwoordig bij AliExpress, dit is al de derde keer dat ik iets bestel en vanuit Europa verstuurd zou worden (België en Tsjechië). Maar ná bestelling blijkt het toch vanuit China te worden verzonden. Met kans op invoerrechten en veel langer onderweg is. De winkel op AliExpress reageert niet op mijn klacht.

Heb ik ook gehad met een bestelling vanuit Tsjechië: na vijf dagen nog steeds niet verzonden dus maar geannuleerd. Vervolgens bij een andere seller vanuit Polen besteld en na 3-4 dagen ontvangen. Geld terug gekregen van die eerste bestelling en dacht dat het goed was zo.

Krijg ik twee à drie weken later alsnog die eerste bestelling binnen, alleen niet vanuit Tsjechië maar vanuit China. Nou ja, hij ligt hier een maand later nog, als de verkoper zich binnen drie maanden niet meldt dat ie hem terug wil hebben (hij mag hem komen/laten halen, ga hem sowieso niet zelf versturen) dan heb ik er wel een andere bestemming voor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mark-k schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 00:47:
[...]

Mocht je bestellen laat dan even weten hoe het verder verloopt, als het allemaal ook daadwerkelijk aankomt heb ik ook wel interesse.
Dat mag iemand anders gaan gokken, ik zie er vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
aawe mwan schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:01:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik wel eens het idee dat je bij Aliexpress een soort "persoonlijk budget" lijkt te hebben voor alle disputes. Als je "budget" nog niet op is, dan worden disputes best makkelijk toegewezen. Maar zodra het budget op is, dan wordt dat veel moeilijker en moet je waterdichte bewijzen hebben en ook meteen alles op eerste aanvraag van Alie uploaden, anders wordt je dispute gewoon afgewezen.
Oké, zover ben ik dan nog niet😉. Ik heb nog amper moeite hoeven doen voor de disputes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik teer hier nog steeds op een aantal producten van de 1-10ct categorie, met gratis verzenden. Daar bestel je dan voor €10 van, en krijg je veel producten. Dat was alweer een paar jaar geleden dat dat lukte. Komen dat soort aanbiedingen nog wel eens voor? Ik zie ze niet meer.
Denk aan de glowsticks , buis met 100 stuks voor 20ct, helicoptertjes voor 2ct

[ Voor 12% gewijzigd door Get!em op 04-04-2021 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
aawe mwan schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:01:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik wel eens het idee dat je bij Aliexpress een soort "persoonlijk budget" lijkt te hebben ....
Ik denk dat je gelijk hebt wat dat betreft. AliExpress werkt met een reputatiesysteem.
Daarom denk ik dat het ook afhangt waarvoor je een dispute aanmaakt en hoeveel bewijs je aanlevert.
Ook het aantal annuleringen en de status van je account worden daarin meegenomen.
En of je bv je geld terug laat storten door de creditcard maatschappij.
Hoe dit alles echter gewogen wordt is niet duidelijk.

Dat reputatiesysteem geldt ook voor verkopers. Zij moeten op tijd verzenden en garanderen dat het product binnen een bepaalde tijd bij jou bezorgd wordt. Dit is precies de reden dat je zulke eindeloze en redelijk zinloze discussies krijgt als er iets niet goed verloopt of dat er verzendnummers dubbel worden uitgegeven of liever een eventuele terugbetaling buiten Ali gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

elinx schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:59:
[...]
AliExpress werkt met een reputatiesysteem.
Daarom denk ik dat het ook afhangt waarvoor je een dispute aanmaakt en hoeveel bewijs je aanlevert.
Ook het aantal annuleringen en de status van je account worden daarin meegenomen.
Eerst kreeg ik bij elke sale een paar "Aliexpress coupons", waarmee je dingen kunt bestellen op kosten van Aliexpress bij alle shops. Voor mij was dat ongeveer 10% korting op alles wat ik kocht. Maar toen ik laatst een paar claims achter elkaar heb moeten indienen, kreeg ik de maanden daarna ineens bijna geen korting meer, uiteindelijk kreeg ik een paar bonnen van 9 cent, die ik ongebruikt heb gelaten.

Ik heb dus het gevoel dat ik het geld dat ik via disputes terugkrijg, eigenlijk gewoon zelf betaal doordat Aliexpress me minder Aliexpress-coupons geeft voor nieuwe bestellingen.

En het zou me daarom niet eens verbazen als Alieexpress aan sellers een schadevergoeding uitbetaalt, als ik een dispute toegewezen gekregen heb. Wat eigenlijk heel onterecht zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
aawe mwan schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:25:
.....
En het zou me daarom niet eens verbazen als Alieexpress aan sellers een schadevergoeding uitbetaalt, als ik een dispute toegewezen gekregen heb. ...
Dit kan ik me niet voorstellen.
Want zowel koper als verkoper kunnen hun verhaal doen en bewijs aanleveren.
Als je dit verkeerd doet of nalaat lijkt het mij dat degene daar zelf debet aan is.
AliExpress houdt het bedrag vast tot jij de ontvangst hebt bevestigd of kopersbescherming eindigt, dus het kost alleen de verkoper geld of jou. AliExpress strijkt de rente op van het deposito.
Dit systeem in combinatie met het reputatiesysteem zorgt ervoor dat verkopers zich in soms onmogelijke bochten draaien om het proces "ongestoord" te laten verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomPé
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-06 20:31
deepbass909 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:20:
[...]

Dat mag iemand anders gaan gokken, ik zie er vanaf.
Ik heb de gok genomen en ga er al vanuit dat ik mijn 60 euro kwijt ben, maar daar ga ik gelukkig ook niet dood van. Mocht ik wel iets ontvangen dan ben ik een blij man. Hoop alleen niet dat het voor de instructies is, wat iemand hier opperde. Echter zou dat ook zomaar eens kunnen kloppen.

Ik laat me horen als ik iets ontvangen heb, of juist nog niet na twee weken.

TomPé

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dopiej
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
TomPé schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:00:
[...]

Ik heb de gok genomen en ga er al vanuit dat ik mijn 60 euro kwijt ben, maar daar ga ik gelukkig ook niet dood van. Mocht ik wel iets ontvangen dan ben ik een blij man. Hoop alleen niet dat het voor de instructies is, wat iemand hier opperde. Echter zou dat ook zomaar eens kunnen kloppen.

Ik laat me horen als ik iets ontvangen heb, of juist nog niet na twee weken.
Ik heb hetzelfde gedaan. En hoop ook dat ik misschien geluk heb als ik het wel ontvang.
Wel gezien dat het als je het opzoekt op google als scam wordt aangeduid. Mensen die niks ontvangen, mensen die het wel ontvangen en mensen die iets heel anders ontvangen.

Ik laat het ook nog weten als ik iets ontvangen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremegamer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-01-2024
Hallo,

Is er ergens een lijst met webshops die vanuit een warenhuis in de EU leveren, deze zijn meestal binnen de 2 weken binnen hier maar het aanbod is wat mager.

Iemand ergens nog een goudmijn waar ik allerlei vind, iets duurder maakt niet uit... het is immers al geïmporteerd.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Xtremegamer schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:10:
..
Is er ergens een lijst met webshops die vanuit een warenhuis in de EU leveren,....,
Alleen een deel van de veel verkopende goederen wordt via een EU warehouse geleverd, omdat die in voorraad gehouden kunnen worden. Aangezien dit nogal wisselt is er geen touw aan vast te knopen wanneer iets vanuit Europa geleverd kan worden. Je zal dus altijd moeten blijven zoeken wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Lijst van shops niet, maar om een paar te noemen:
Banggood: UK, CZ, ES
Via Amazon (.de) (let op de beschrijving: verzonden door amazon of vanuit amazon warehouse)
Gearbest PL, CZ, ES (en evt ukraine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Xtremegamer schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:10:
Is er ergens een lijst met webshops die vanuit een warenhuis in de EU leveren, deze zijn meestal binnen de 2 weken binnen hier maar het aanbod is wat mager.
Aliexpress shipping vanuit china is overigens in het algemeen ook binnen 2 weken binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:35
jobr schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:44:
[...]

Aliexpress shipping vanuit china is overigens in het algemeen ook binnen 2 weken binnen.
Wel belangrijk dat je dan Aliexpress standaard shipping gebruikt. Anders kan het alsnog een trage verzendmethode zijn.

Bij Ali kan je trouwens ook op land filteren waar het vandaan moet komen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sYGJ2qszMJK6w-080TadUysDtwY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iRnd1mGrF451EJJ01ktcJOCa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Gister een DDPai mini 5 gekocht met hardwire kit. AE Polen magazijn, 96 euro, goedkoper dan China magazijn. Zou a.s. donderdag geleverd moeten worden. Voor de rest nog Redmi note pro 10 hoesjes, besteld in AE China, en een Anker PowerDrive III Duo Usb-c-oplader 19 euro bij amazon.nl, goedkoper dan via AE en amazon.de 😄

[ Voor 5% gewijzigd door Wasabi! op 13-04-2021 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
Dopiej schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:21:
[...]

Ik heb hetzelfde gedaan. En hoop ook dat ik misschien geluk heb als ik het wel ontvang.
Wel gezien dat het als je het opzoekt op google als scam wordt aangeduid. Mensen die niks ontvangen, mensen die het wel ontvangen en mensen die iets heel anders ontvangen.

Ik laat het ook nog weten als ik iets ontvangen heb.
Na onderzoek en navraag kwam ik erachter dat het alleen de afstandsbediening was. Dus ik heb het geannuleerd en ik had het niet verwacht maar heb de €59,99 terug gestort gekregen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 17:17
Dopiej schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:40:
[...]

Na onderzoek en navraag kwam ik erachter dat het alleen de afstandsbediening was. Dus ik heb het geannuleerd en ik had het niet verwacht maar heb de €59,99 terug gestort gekregen vandaag.
Dat is dan toch oplichting, want alles op die webshop spreekt van volledige kit (op de titel na die voor interpretering vatbaar is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
azerty schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:17:
[...]

Dat is dan toch oplichting, want alles op die webshop spreekt van volledige kit (op de titel na die voor interpretering vatbaar is)?
Klopt in de titel staat wel afstandsbediening maar in de omschrijving gaat het over meer dan 7000 stukjes en x aantal motortjes.
Maar desondanks blij dat ik het geld terug heb, had het eerlijk gezegd niet verwacht terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
ariekanari schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:11:
[...]

Nee, nog niet want de regeling is uitgesteld tot 1 juli 2021.
NL: Europese Commissie stelt nieuwe btw-regels voor e-commercesector half jaar uit
BE: Nieuwe btw-regels voor e-commerce en verkopen op afstand : vanaf 1 juli 2021
(niet dat er enig verschil in zit)

Daar na hangt het af van wie de btw afdraagt (de verkoper of consument).
Iemand een idee of dit nog steeds de huidige status is?

Bonusvraag: stel dat ik volgende maand iets bestel, wat na 1 juli pas het land binnenkomt, ben ik dan de Sjaak?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:50

-tom-562

Oliesjeik

azerty schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:17:
[...]

Die hele webshop schreeuwt 'oplichting' IMO :P
-Slechte webshop
-Slechte omschrijvingen
-Totaal random aanbod van producten
-Erg goedkope prijzen
etc.

M'n pa is er laatst ook ingetrapt, hij had een lamp besteld bij zo'n rare webshop (voor 60 euro, terrwijl de goedkoopste in Nederland 200 euro was). Heb 'm gezegd dat hij opgelicht is, hij wilde mijn niet geloven. Hij kreeg uiteindelijk netjes een track & trace en uiteindelijk ook een product gekregen, een neppe Ray-Ban zonnebril :') Uiteindelijk kwam de webshop met een smoes dat er door corona iets is mis gegaan met het inpakken van de producten. Hij heeft gelukkig betaald d.m.v. creditcard en krijgt (hoop ik) wel z'n geld terug.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 17:17
pven schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:46:
[...]

Bonusvraag: stel dat ik volgende maand iets bestel, wat na 1 juli pas het land binnenkomt, ben ik dan de Sjaak?
Volgens BPost in elk geval wel, want daar stond bij mijn laatste China pakje een link naar de uitleg dat ze extra kosten gingen aanrekenen als de shop niet met het "unified portal" (of iets dergelijks) meedeed.

Edit: https://www.bpost.be/nl/shoppen-buiten-eu voor diegenen die willen kijken

[ Voor 7% gewijzigd door azerty op 15-04-2021 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik word horendol van gedoe met foute talen op Aliexpress. Ik heb cookies gecleared, een incognito browsersessie, geprobeerd. Niets helpt tot nu toe. Dan zie ik weer koreaans, dan weer turks, portugees of chinees. Overschakelen naar engels werkt niet of maar tot de eerstvolgende muisklik.

Het issue lijkt te zitten aan de client kant (mijn laptop met chrome browser dus) maar wat er aan de hand is... geen idee. Edge op dezelfde laptop geeft geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomPé
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-06 20:31
Dopiej schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:40:
[...]

Haha lol, dat het je goed voor elkaar gekregen. Jammer dat ik je bericht nu pas lees, ik heb vandaag namelijk een track&trace ontvangen van klaarblijkelijk een afstandsbediening :D, annuleren zal bij mij dus wel niet meer gaan lukken.

Elk nadeel heb z'n voordeel; Ik hoef nu alleen nog maar 7000+ stukjes en een handleiding te kopen hehe

TomPé

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasabi!
pven schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:46:
[...]

Alles wat per 1 juli het land in komt, zelfde als met corona quarantaine met vliegtuigen, land je om 00:01, dan heb je pech.

https://www.rtlnieuws.nl/...lucht-oslo-nice-frankrijk

Het zal nog steeds steekproefsgewijs gaan, zoals nu. Is niet te doen al die pakketjes. Zavvi betaald zelfs alle kosten voor je. Zal wel een fout zijn. Koper is het verschuldigd.
BREXIT UPDATE
zavvi can confirm that your shopping experience will not be impacted, and you will be able to continue to place orders as usual.

For customers located in the EU, most of our products will ship from our distribution centre within the EU and therefore ordering with us will continue as normal.

For any products shipping from the UK to addresses in the EU, tax and duties will be settled on your behalf with our courier, so there is no cost to you.

Liefst bestel ik alles via AE Polen, razendsnel in huis, geen extra kosten, vaak nog goedkoper qua prijs dan via China. Vorige week binnen 3 dagen een DDPAI Mini 5 met hardwire kit voor 92 euro in huis. :) CID kaartje via China voor navigatiesoftware binnen 1,5 week in huis. Echt tevreden over de snelheid tegenwoordig.

[ Voor 12% gewijzigd door Wasabi! op 20-04-2021 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
-tom-562 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:54:
[...]

Die hele webshop schreeuwt 'oplichting' IMO :P
-Slechte webshop
-Slechte omschrijvingen
-Totaal random aanbod van producten
-Erg goedkope prijzen
etc.

M'n pa is er laatst ook ingetrapt, hij had een lamp besteld bij zo'n rare webshop (voor 60 euro, terrwijl de goedkoopste in Nederland 200 euro was). Heb 'm gezegd dat hij opgelicht is, hij wilde mijn niet geloven. Hij kreeg uiteindelijk netjes een track & trace en uiteindelijk ook een product gekregen, een neppe Ray-Ban zonnebril :') Uiteindelijk kwam de webshop met een smoes dat er door corona iets is mis gegaan met het inpakken van de producten. Hij heeft gelukkig betaald d.m.v. creditcard en krijgt (hoop ik) wel z'n geld terug.
Herinner mij dit artikel nog.
https://www.ad.nl/tech/je...stelling-krijgt~af196034/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-06 02:53

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Beste Tweakers, vraagje ik heb een dispute bij aliexpress
- Besteld eind december
- Niet ontvangen en dispute geopend in maart
- Proposal natuurlijk afgewezen
- Weekje later "aliexpress steps in to help"
Daar niks meer, dat is inmiddels al 4 weken geleden. Er is geen "Proposal" of "Judgment" van ali, het is nog steeds een open dispute.

Ik heb al contact gehad via de chat (niet met die bot, die is nutteloos. Het was waarschijnlijk een persoon die antwoorden kopieert), het zou binnen 2 dagen opgelost worden, je raad het al dat was een week geleden. Het gaat om een wereldbedrag van een paar euro en is pas het eerste dispute dit jaar. Normaal gesproken is het altijd in een paar dagen geregeld, hebben jullie een ervaring dat het zo lang duurt?

@Wasabi! Ik heb nog nooit iets gevonden dat via polen leverbaar is, heb je een tip om daarop (of andere eu landen) te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
zekerpixels schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:42:

@Wasabi! Ik heb nog nooit iets gevonden dat via polen leverbaar is, heb je een tip om daarop (of andere eu landen) te zoeken?
Als je iets zoekt dan kun je daarna een select box Ship from kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

jobr schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:45:
Als je iets zoekt dan kun je daarna een select box Ship from kiezen.
Zo goedemorgen, volgens mij ben ik achterlijk. thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:01
Ik had een replacement fan besteld voor mijn palid videokaart. Model stond expliciet genoemd in de discription. Bij aankomst bleek de 4 pins connector niet te passen (veel te groot). Ik heb een dispute geopend en nu verwachten ze dat ik het op mij eigen kosten, met tracking, terugstuur. Voor een artikel van 12 euro? Wat is dat voor grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djon1980
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11-05-2021
Ik heb de gok gewaagd en kreeg een plastic brandweer auto van 1,5 euro.
Ik heb ze vandaag gemaild en ben benieuwd naar hun reactie terug.

Voor nu voelt het als oplichters hierna bestel ik nooit meer iets hier.

Wees dus gewaarschuwd, ondanks je er niets over terug kan vinden op internet want heb ik eerst ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:18
Ik heb nog nooit iets gevonden dat via polen leverbaar is, heb je een tip om daarop (of andere eu landen) te zoeken?
Ik weet niet of je daar van tevoren op zoeken kunt maar sommige artikelen zijn inderdaad ook via polen (of andere eu landen zoals spanje of tsjechie) te bestellen, zoals deze radio.
Ik heb het idee dat het vaak om de wat duurdere producten gaat om de drempel wat lager te maken, omdat je weet dat de levertijd relatief snel is en je geen bijkomende kosten hebt, want verzonden vanuit een ander eu land.

[ Voor 17% gewijzigd door grun93 op 27-04-2021 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Blijkbaar kan je in Nederland pakketten van een ander kopen.
https://www.rtlnieuws.nl/...jes-advertenties-facebook

Moet zeggen, mijn pakketjes vanuit China komen nog steeds binnen 2,5 week.
Ik heb nu deze besteld met veel korting, blijkbaar staan de kortingscodes nu ook bij het product. Je zal er maar over heen lezen.

https://a.aliexpress.com/_m0DHdw1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb vandaag voor de 2de keer vlak achter mekaar (verschillende verkopers) een melding gehad dat mijn pakket is afgeleverd en vervolgens niks ontvangen.
Volgens de tracking is hij afgeleverd in Spanje.
Mijn adres hier in Nederland is oke, en niks veranderd met bestellen.
Ik kan nu geen disputed aanmaken dat ik het niets heb ontvangen, meer mensen hier last van , en hoe hier me om te gaan?
(Het artikel is verzonden met het kopen uit China en niet Spanje)

[ Voor 11% gewijzigd door mongkut op 29-04-2021 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
mongkut schreef op donderdag 29 april 2021 @ 00:07:
Ik heb vandaag voor de 2de keer vlak achter mekaar (verschillende verkopers) een melding gehad dat mijn pakket is afgeleverd en vervolgens niks ontvangen.
Volgens de tracking is hij afgeleverd in Spanje.
Mijn adres hier in Nederland is oke, en niks veranderd met bestellen.
Ik kan nu geen disputed aanmaken dat ik het niets heb ontvangen, meer mensen hier last van , en hoe hier me om te gaan?
(Het artikel is verzonden met het kopen uit China en niet Spanje)
Verkoper een bericht sturen met dit verhaal, ik heb dit een paar keer gehad met PKCell, iedere keer melding geleverd, andere kant van NL, bleken ze het verkeerde T&T nummer gestuurd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
Weet iemand hier hoe ik tegenwoordig ECHT contact kan krijgen met iemand van AE en niet een bot?
Graag stap voor stap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:35
mongkut schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:22:
Weet iemand hier hoe ik tegenwoordig ECHT contact kan krijgen met iemand van AE en niet een bot?
Graag stap voor stap.
Filmpje ook goed?

Bij die chatbots moet je vaak gewoon rondklikken tot er een agent knopje komt die je kan doorverbinden. Als de bot vraagt of je tevreden bent met het antwoord moet je gewoon wat woorden als "no, real agent" "agent" sturen zodat hij het niet snapt en je doorverbind :+. Verder heb ik ook een schurfthekel aan chatbots, bijna nooit levert het meer info op dan die je via de website al had gevonden. Als ik wil chatten heb ik die info al bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
BlackMonkey schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:29:
[...]

Filmpje ook goed?

[YouTube: How to Bypass EVA and get a REAL Person on AliExpress Customer Support Live Chat]

Bij die chatbots moet je vaak gewoon rondklikken tot er een agent knopje komt die je kan doorverbinden. Als de bot vraagt of je tevreden bent met het antwoord moet je gewoon wat woorden als "no, real agent" "agent" sturen zodat hij het niet snapt en je doorverbind :+. Verder heb ik ook een schurfthekel aan chatbots, bijna nooit levert het meer info op dan die je via de website al had gevonden. Als ik wil chatten heb ik die info al bekeken.
filmpje bekeken en precies gevolgd, maar geen chat knopje gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
mongkut schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:40:
[...]

filmpje bekeken en precies gevolgd, maar geen chat knopje gezien...
Heb je geen ad blockers aanstaan die social media knoppen weglaten? Bij AdGuard heb ik dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bets298
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-05-2021
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Perkouw op 05-05-2021 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:34
Nu wil ik niet heel lullig klinken maar hadden de alarmbellen sowieso niet af moeten gaan bij het alleen al openen van deze website?

Website rammelt aan alle kanten en hier iets bestellen is per definitie een NO-GO.

[ Voor 30% gewijzigd door Perkouw op 05-05-2021 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
*knip* Dit topic gaat over Chinashopping, niet over ervaringen met postbezorgbedrijven.

[ Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 11-05-2021 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepDive
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-10-2021
Product via AliExpress besteld dat uit het depot in Polen zou komen. Kreeg een Cainiao tracking nummer en een paar dagen later zou het al NL zijn. Kreeg toen leuk een mail dat het opgehaald kon worden bij "Uw lokale postkantoor". Daar had ik niet om gevraagd maar, OK, ik haal het wel op. Probleem was dat de PostNL locaties in mijn omgeving van niks wisten. Contact met de verkoper en klantenservice leverde niets op. "U moet het ophalen"... Ja, waar dan?... "Bij uw plaatselijke postkantoor"... Welk postkantoor precies? Ik moet een adres hebben.... "Uw plaatselijke postkantoor". Een conversatie om knettergek van te worden. Na weken wachten een dispute aangemaakt wat gewoon belachelijk verliep. Ondanks screenshots van mijn conversatie met PostNL en aanhouden dat ze me toch echt een exacte locatie moeten geven kreeg ik dezelfde "U moet het ophalen" response en geen refund. Pak 'm beet 5 weken later staat er nu opeens dat het pakket bezorgd is en is mijn AliExpress account geblokkeerd. Er is uiteraard nooit iets bezorgd.

Eerste en laatste keer dat ik iets bij die club bestel. "Gegarandeerd binnen 20 dagen geleverd of je geld terug" betekend duidelijk helemaal niets. Het is fraude maar je kan als consument gewoon niks beginnen. Mijn schuld voor het vertrouwen in een Chinees platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwelbast
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-04 16:07
Ik herken het ook dat AliExpress steeds slechter (of niet) levert. Pakketje zou direct uit België verzonden worden maar bleek toch uit China te worden verzonden. Nu na ruim 2 maanden nog steeds niet binnen. Dit was voorlopig voor mij de laatste keer dat ik bij AliExpress heb besteld. Ik betaal volgende keer liever wat meer. Het begint naar oplichting te ruiken bij AilExpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 22:58
Beste Tweakers, vraagje ik heb een dispute bij aliexpress
- Besteld eind december
- Niet ontvangen en dispute geopend in maart
- Proposal natuurlijk afgewezen
- Weekje later "aliexpress steps in to help"
Daar niks meer, dat is inmiddels al 4 weken geleden. Er is geen "Proposal" of "Judgment" van ali, het is nog steeds een open dispute.

Ik heb al contact gehad via de chat (niet met die bot, die is nutteloos. Het was waarschijnlijk een persoon die antwoorden kopieert), het zou binnen 2 dagen opgelost worden, je raad het al dat was een week geleden. Het gaat om een wereldbedrag van een paar euro en is pas het eerste dispute dit jaar. Normaal gesproken is het altijd in een paar dagen geregeld, hebben jullie een ervaring dat het zo lang duurt?
Hier hetzelfde verhaal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BNE79Rkk22CA0yElUDA-M6H5kyc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jhRR0u8wcdVAHWV92WMbb1RD.png?f=fotoalbum_large

Wacht al sinds half maart op afhandeling van een dispute...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

@Gh0stw4lk3r
Ik heb in de tussentijd een aantal keer de chat geprobeerd, na de 3e keer kwam er ineens een voorstel. Als je "The alimebot cannot help me with my question" invult kom je verder dan die bot. Uiteindelijk maar een coupon van, jawel 10 cent meer geaccepteerd. werd binnen een paar minuten gemaild. Eigenlijk ben ik tegen coupons maar ik had er verder geen vertrouwen in dat dit nog (na 5 maanden) opgelost ging worden. Zo heb ik het eigenlijk ook terug en heb ik ervoor exact hetzelfde item bij een andere verkoper kunnen bestellen.

Overigens merkte ik wel een verschil op, alle voorgaande disputen waren met ideal en deze was met paypal betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-06 07:42
Ik heb op AliExpress een digitaal item gekocht. Nu stuurt de seller een "confirmation icon" (=link naar order waarop ik goods received kan confirmen) en zegt "Your order is ready for collection. Simply go through the order confirmation process"

Iemand dit eerder meegemaakt? Lijkt mij een scam om het geld van AE te ontvangen maar is de eerste keer dat ik iets digitaals koop op AE..
Als ik de AE voorwaarden lees kan ik na goods received alsnog een dispute openen maar lijkt me dat je zwak staat ook al confirm je op verzoek.

Daarnaast: Er staat bij de seller dat hij 100% positieve feedback heeft (30x feedback gegeven) maar ik zie 30 positieve en 2 negatieve 1ster feedback, hoe kan het dat die niet meegeteld lijken te worden?

Edit: Uiteindelijk het digitale item ontvangen voordat ik op confirm goods received heb gedrukt, dus eind goed al goed.

[ Voor 26% gewijzigd door frankyboy707 op 19-05-2021 13:41 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies, "welke moet ik kopen?" of "bij welke webshop vind ik product x"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates en andere verzending gerelateerde posts mogen in China-shopping levertijdentopic

Let op: Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU