Hallo allen,
Hier ook een n00b

Ik ben 19-12 serieus begonnen met coins door na het lezen/kijken van e.e.a. allereerst maar eens een Ledger nano te bestellen. Onder het mom tegen de tijd dat die hier is, heb ik wel e.e.a. eaan coins verzameld. Nou, niet dus .. vandaag DHL gebeld, ding ligt nog altijd in Frankrijk. Ze hebben hem wel aangemeld bij DHL, maar die hebben hem niet meegekregen
Anyway, ondertussen niet stil gezeten en heb inmiddels wel héél wat bijgeleerd. Heb inmiddels met wat pijn en moeite een leuke portefeuille(tje) kunnen opbouwen, en hier en daar een foutje gemaakt zoals de meesten ... waaronder met Jaxx in de slider balk een ETH adres nemen i.p.v. ETC adres en het dan gek vinden dat je coins wél verzonden worden maar nóóit aankomen
Ondertussen nog even gespeeld met
MinerGate .. maar al snel tot de conclusie gekomen dat ondanks 8 core's van een Xeon processor en een i5 met ATI 270 R9 het -echt- geen zoden aan de weg zet.. ook niet met minen naar XDN .. want hoewel ze wel vlot minen, leveren ze (nog) niets op. Ook het leegtrekken lukt niet lekker, dus er blijft wat gruis achter
Vandaag wilde ik de portefeuille compleet maken door STRAT, XDN en Verge erbij kopen, maar sinds ik dus mee doe, 20-12 ligt Litebit er al uit, waardoor ik me niet kon registreren zoals bij vele andere sites het geval is, of ze bepaalde munten niet meer doen of geen voorraad meer hebben. Dus probeer met die handicap eens aan STRAT zien te komen!! Nou het is me vandaag gelukt dankzij een website die aanraadde middels Coinswitch i.c.m. Binance te gaan en EURo's om te zetten naar Bitcoin .. nou, dat heb ik ook geweten! niet alleen is er een klein restbedrag op Coinbase blijven staan, zo ook op Binance, en daarnaast ging het om een klein bedrag bitcoins ca. €40 waar dus zo'n €20 fee in is gaan zitten

.. het nadeel als je "klein" begint
Maargoed, dan letten we de volgende keer wat beter op! Hopelijk heb ik dan ook een account op Litebit om rechtstreeks STRAT te kunnen kopen. Als iemand nog gouden tips heeft waar je ze kunt kopen, graag!
Ik heb nu, na teveel fee te hebben betaald en 3 ETC te hebben weggegeven ..
het volgende in Cointracking staan ..
- € 88 BTC Bitcoin
- € 58 DOGE Dogecoin
- € 55 NLG Gulden
- € 34 LTC Litecoin
- € 32 XMR Monero
- € 30 XDN DigitalNote
- € 24 STRAT Stratis
- € 19 XVG Verge
.. vanmiddag was het nog wat méér maar nu ik eindelijk alles heb zijn het alleen nog maar rooie cijfers
Nouja, ik ga niet actief dagelijks traden, daar heb ik de tijd niet voor en ik ken mijzelf.
Als het zo wat blijft wil ik maandelijks elk potje wat verder aanvullen waar dit slim/goedkoop is.
Ik baal er wel van dat je zo'n beetje overal een wallet voor moet downloaden inclusief complete blockchain van 38 GB voor Monero

Jaxx leek eerst heel mooi met meerdere coins, maar alleen BTC, LTC en DOGE gebruik ik. De Gulden wallet vind ik erg goed en vlot, per keer €50 bijkopen is zo gebeurt zonder registratie

De DigitalNote wallet is nog steeds bezig met synchroniseren nadat hij nooit begon (bleef hangen op 1/1) heb ik nu de hele blockchain met files gedownload en met wat mazzel zie ik straks eindelijk mijn XDN terug

edit: yes, gelukt!
Nu kijken wat er straks allemaal in die Ledger past..
[
Voor 9% gewijzigd door
Alfa Novanta op 27-12-2017 23:27
]