Bitcoin en overige cryptocurrencies #3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 23 Laatste
Acties:
  • 189.793 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InstantKarma
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-08-2021
N00b vraagje mbt NEO:

Op binance heb ik de mogelijkheid om gedeeltes van NEO aan te schaffen.. ik meen dat NEO echter alleen in hele aantallen verhandeld kan worden. Mis ik iets? Merk ik dit pas by withdrawals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Koelman87 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:08:
dus nu een bescheiden bedrag via SEPA overgemaakt naar Kraken

[...]

Ik heb het bedrag echter op 22-12 overgemaakt, maar dit staat nog steeds niet op Kraken. Nu zat er natuurlijk een weekend en Kerstmis tussen, echter begin ik me wel wat zorgen te maken. Ik heb minutieus alle instructies voor een SEPA transfer opgevolgd, dus lijkt me stug dat het hier is fout gegaan. Waar zou het aan kunnen liggen?
Misschien een overbodige vraag maar heb je in de bankoverschrijving je Kraken accountcode vermeld? Anders weet Kraken niet bij welke persoon het hoort en komt het geld dus ook niet op je Kraken account.

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostw24
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 16:52
Mijn ervaring met Kraken is dat ze zeer snel zijn met sepa's. Binnen 1-2 werkdagen is het meestal wel uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:44
ErikRo schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:16:
[...]

Idd al meerdere keren gevraagd ;) maar nee verre van zelfs
Dat Bitcoin de afgelopen periode wat gezakt is kan Kerst inkopen gerelateerd zijn. Ik denk dat de koers langzaam weer oploopt, dan vlak voor de jaarwisseling weer keldert, ivm mensen die een hoop vuurwerk kopen, en daarna knalt ie weer omhoog, want dan is het 'feest' even weer voorbij. Maar wellicht dat het na die tijd wel weer interessant word. Niemand weet hoeveel waarde de Bitcoin nog kan krijgen in de toekomst. Denk maar even weer terug aan dat Bitcoins voor een pizza verhaal :)
scrappy.doo schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:08:
Met het risico dat deze vraag al heel vaak gesteld is, maar ik kan het antwoord eigenlijk zo 1-2-3 niet vinden:
Is het met de huidige 'krankzinnig' hoge waarde van bitcoins nu weer interessant om zelf weer te gaan minen op een GPU?
Gezien de stroomkosten tegenover het verbruik kan het niet echt uit, maar je kunt wel een programma zoals Kryptex gewoon constant op de achtergrond laten lopen in Lite mode. Als je pc enigszins een beetje snel is merk je daar niets van. En zo bouw je toch gaandeweg een beetje Kryptocredits op, die je op elk moment kunt omzetten naar Bitcoins.

[ Voor 8% gewijzigd door Snowwie op 27-12-2017 17:42 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hallo allen,

Hier ook een n00b :) Ik ben 19-12 serieus begonnen met coins door na het lezen/kijken van e.e.a. allereerst maar eens een Ledger nano te bestellen. Onder het mom tegen de tijd dat die hier is, heb ik wel e.e.a. eaan coins verzameld. Nou, niet dus .. vandaag DHL gebeld, ding ligt nog altijd in Frankrijk. Ze hebben hem wel aangemeld bij DHL, maar die hebben hem niet meegekregen 8)7

Anyway, ondertussen niet stil gezeten en heb inmiddels wel héél wat bijgeleerd. Heb inmiddels met wat pijn en moeite een leuke portefeuille(tje) kunnen opbouwen, en hier en daar een foutje gemaakt zoals de meesten ... waaronder met Jaxx in de slider balk een ETH adres nemen i.p.v. ETC adres en het dan gek vinden dat je coins wél verzonden worden maar nóóit aankomen 8)7

Ondertussen nog even gespeeld met MinerGate .. maar al snel tot de conclusie gekomen dat ondanks 8 core's van een Xeon processor en een i5 met ATI 270 R9 het -echt- geen zoden aan de weg zet.. ook niet met minen naar XDN .. want hoewel ze wel vlot minen, leveren ze (nog) niets op. Ook het leegtrekken lukt niet lekker, dus er blijft wat gruis achter :')

Vandaag wilde ik de portefeuille compleet maken door STRAT, XDN en Verge erbij kopen, maar sinds ik dus mee doe, 20-12 ligt Litebit er al uit, waardoor ik me niet kon registreren zoals bij vele andere sites het geval is, of ze bepaalde munten niet meer doen of geen voorraad meer hebben. Dus probeer met die handicap eens aan STRAT zien te komen!! Nou het is me vandaag gelukt dankzij een website die aanraadde middels Coinswitch i.c.m. Binance te gaan en EURo's om te zetten naar Bitcoin .. nou, dat heb ik ook geweten! niet alleen is er een klein restbedrag op Coinbase blijven staan, zo ook op Binance, en daarnaast ging het om een klein bedrag bitcoins ca. €40 waar dus zo'n €20 fee in is gaan zitten 8)7 .. het nadeel als je "klein" begint :')

Maargoed, dan letten we de volgende keer wat beter op! Hopelijk heb ik dan ook een account op Litebit om rechtstreeks STRAT te kunnen kopen. Als iemand nog gouden tips heeft waar je ze kunt kopen, graag! O+

Ik heb nu, na teveel fee te hebben betaald en 3 ETC te hebben weggegeven .. :')
het volgende in Cointracking staan ..
  • € 88 BTC Bitcoin
  • € 58 DOGE Dogecoin
  • € 55 NLG Gulden
  • € 34 LTC Litecoin
  • € 32 XMR Monero
  • € 30 XDN DigitalNote
  • € 24 STRAT Stratis
  • € 19 XVG Verge
.. vanmiddag was het nog wat méér maar nu ik eindelijk alles heb zijn het alleen nog maar rooie cijfers :')

Nouja, ik ga niet actief dagelijks traden, daar heb ik de tijd niet voor en ik ken mijzelf.
Als het zo wat blijft wil ik maandelijks elk potje wat verder aanvullen waar dit slim/goedkoop is. :)

Ik baal er wel van dat je zo'n beetje overal een wallet voor moet downloaden inclusief complete blockchain van 38 GB voor Monero 8)7 Jaxx leek eerst heel mooi met meerdere coins, maar alleen BTC, LTC en DOGE gebruik ik. De Gulden wallet vind ik erg goed en vlot, per keer €50 bijkopen is zo gebeurt zonder registratie :) De DigitalNote wallet is nog steeds bezig met synchroniseren nadat hij nooit begon (bleef hangen op 1/1) heb ik nu de hele blockchain met files gedownload en met wat mazzel zie ik straks eindelijk mijn XDN terug O+ edit: yes, gelukt! :)

Nu kijken wat er straks allemaal in die Ledger past..

[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-12-2017 23:27 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 07:58

RBH

Even een vraagje wat betreft Ripple. Ik heb destijds Ripple gekocht en deze in mijn Ripple desktop wallet gezet. Volgens de website heb je 20 XRP nodig om de wallet te funden en kun je die dus nooit meer verzenden? Heeft iemand ervaring hiermee om wel alle XRP uit de wallet te krijgen en die wallet 'op te zeggen' oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Kan iemand mij hier op weg helpen met het migreren naar Bitcoin/Segwit vanaf Electrum ? Ik zoek al geruime tijd naar informatie maar kan niets concreets vinden (allemaal commandline opties etc). Verder is mij nog onduidelijk waarom na zó lang segwit ondersteunen op netwerk niveau dit vrijwel afwezig is in belangrijke wallets. Aldus Reddit, op z'n minst (maar die info is weer een maandje oud).

Thanks alvast !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
majic schreef op woensdag 27 december 2017 @ 23:46:
Kan iemand mij hier op weg helpen met het migreren naar Bitcoin/Segwit vanaf Electrum ? Ik zoek al geruime tijd naar informatie maar kan niets concreets vinden (allemaal commandline opties etc). Verder is mij nog onduidelijk waarom na zó lang segwit ondersteunen op netwerk niveau dit vrijwel afwezig is in belangrijke wallets. Aldus Reddit, op z'n minst (maar die info is weer een maandje oud).

Thanks alvast !
Om SegWit te gebruiken, moet je je bitcoins overmaken naar een SegWit-wallet. Dus je moet kiezen uit een wallet-applicatie die SegWit ondersteunt.

Het is belangrijk om onderscheid te maken tussen de 2 varianten van SegWit. De op dit moment meest gebruikte variant, maakt gebruik van standaard P2SH adressen, die met een 3 beginnen. Je kunt zo'n adres altijd opgeven als ontvangst-adres, want iedere Bitcoin-applicatie snapt P2SH adressen. De "pure" vorm van SegWit maakt gebruik van een nieuw adrestype, de zogenaamde bech32 adressen. Deze beginnen met "bc1". Het gebruik van bech32 adressen levert een grotere reductie in transactie-omvang op dan SegWit met P2SH adressen, maar wallet-applicaties die bech32 niet snappen (en dat zijn er veel), zullen weigeren om bitcoins te versturen naar een bech32 adres. Vanuit zo'n adres kun je wel naar ieder ander adres versturen.

Als je vooral van plan bent om te HODLen of te versturen, dan kun je een bech32 adres gebruiken. Dit wordt standaard ondersteund door Electrum, maar je moet wel een nieuwe wallet met nieuwe seed aanmaken. Ben je van plan om ook bitcoins te ontvangen in de nabije toekomst, dan heb je met een P2SH adres volledige compatibiliteit met verzenders. Electrum kan niet direct een P2SH SegWit wallet aanmaken, maar wel een seed van zo'n wallet importeren. Om een P2SH SegWit wallet te gebruiken in Electrum, kun je dit stappenplan volgen.

Nadat je een SegWit wallet hebt aangemaakt, moet je je bitcoins versturen naar een adres in je nieuwe wallet. Dit kun je het beste doen wanneer de fees relatief laag zijn (zondagavond is vaak een goed moment).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• majic
Rannasha schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:20:
[...]

Om SegWit te gebruiken, moet je je bitcoins overmaken naar een SegWit-wallet. Dus je moet kiezen uit een wallet-applicatie die SegWit ondersteunt.

Het is belangrijk om onderscheid te maken tussen de 2 varianten van SegWit. De op dit moment meest gebruikte variant, maakt gebruik van standaard P2SH adressen, die met een 3 beginnen. Je kunt zo'n adres altijd opgeven als ontvangst-adres, want iedere Bitcoin-applicatie snapt P2SH adressen. De "pure" vorm van SegWit maakt gebruik van een nieuw adrestype, de zogenaamde bech32 adressen. Deze beginnen met "bc1". Het gebruik van bech32 adressen levert een grotere reductie in transactie-omvang op dan SegWit met P2SH adressen, maar wallet-applicaties die bech32 niet snappen (en dat zijn er veel), zullen weigeren om bitcoins te versturen naar een bech32 adres. Vanuit zo'n adres kun je wel naar ieder ander adres versturen.

Als je vooral van plan bent om te HODLen of te versturen, dan kun je een bech32 adres gebruiken. Dit wordt standaard ondersteund door Electrum, maar je moet wel een nieuwe wallet met nieuwe seed aanmaken. Ben je van plan om ook bitcoins te ontvangen in de nabije toekomst, dan heb je met een P2SH adres volledige compatibiliteit met verzenders. Electrum kan niet direct een P2SH SegWit wallet aanmaken, maar wel een seed van zo'n wallet importeren. Om een P2SH SegWit wallet te gebruiken in Electrum, kun je dit stappenplan volgen.

Nadat je een SegWit wallet hebt aangemaakt, moet je je bitcoins versturen naar een adres in je nieuwe wallet. Dit kun je het beste doen wanneer de fees relatief laag zijn (zondagavond is vaak een goed moment).
Ok cool :) Ik heb zelf al een een deel van je stappenplan gedaan, nl. het aanmaken van een bech32 electrum wallet. Alleen de transfer van oude naar nieuwe begrijp ik nog niet helemaal ; kan electrum 2.9.3 verzenden naar een BC1 adres? Sowieso wacht ik nog even een paar dagen, dan is de segwit2x split ook gedaan en kan ik zowel gold als de s2x fork claimen vanaf het oude (dan lege) adres. En staat de hoeveelheid bitcoin veilig op een nieuw segwit adres. Zie ik alles correct? thanks!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
majic schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:24:
[...]

Ok cool :) Ik heb zelf al een een deel van je stappenplan gedaan, nl. het aanmaken van een bech32 electrum wallet. Alleen de transfer van oude naar nieuwe begrijp ik nog niet helemaal ; kan electrum 2.9.3 verzenden naar een BC1 adres?
Ik gebruik Electrum zelf niet, dus ik weet niet welke versie wat kan. Maar je kunt altijd updaten naar de meest recente versie (en je seed daarin importeren als een update waarin je wallet behouden blijft niet mogelijk is).
Sowieso wacht ik nog even een paar dagen, dan is de segwit2x split ook gedaan en kan ik zowel gold als de s2x fork claimen vanaf het oude (dan lege) adres. En staat de hoeveelheid bitcoin veilig op een nieuw segwit adres. Zie ik alles correct? thanks!
De "segwit2x" fork is een scam. Het heeft helemaal niets met de oorspronkelijke SegWit2X te maken. Een opportunist heeft de naam gekaapt om zo z'n nutteloze fork meer aandacht te geven.

• majic
Rannasha schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:26:
[...]

Ik gebruik Electrum zelf niet, dus ik weet niet welke versie wat kan. Maar je kunt altijd updaten naar de meest recente versie (en je seed daarin importeren als een update waarin je wallet behouden blijft niet mogelijk is).

[...]

De "segwit2x" fork is een scam. Het heeft helemaal niets met de oorspronkelijke SegWit2X te maken. Een opportunist heeft de naam gekaapt om zo z'n nutteloze fork meer aandacht te geven.
Ik ben mij er bewust van. Maar er zijn toch div. exchanges die de scam (effectief een altcoin) supporten? En derhalve zal de coin dus ook in theorie enige waarde hebben. Verkopen --> omzetten in Ripple is het plan dus ook ; )

Verwijderd

Helemaal nieuw in deze gekke markt. In het bezit van een aantal ripples en die staan op een papier wallet. Ik probeer ze te importeren in Gatehub maar krijg de melding dat ik een foutieve code ingeef. Wat doe ik fout? Ik gebruik de private key.

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-08 11:04
Als ik monero in een paper wallet wil opslaan voor lange tijd. Kan ik dan offline onderstaand gebruiken of is er een betere en veiligere oplossing?

https://moneropaperwallet.com

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 12:03
gws24 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:15:
[...]

Uit de file die multibit genereerd moet je alleen het dikgedrukte invoeren bij Electrum, dat is namelijk de prive key. Veel mensen vergeten de datum etc eraf te halen.

[...]

Dus
1) in multibit onder Tools>ExportPrivate Keys kiezen
2) wallet password en locatie/filenaam invullen
3) Do not protect export file kiezen anders kan je de file niet goed lezen
4) export file openen met notepad bv en alle private keys kopieren
5) In Electrum onder Wallet>Private Keys>Import kiezen
6) eventueel je electrum wallet password invullen
7) pasten private keys, elk op een eigen regel en op import drukken
8) klaar!

net nog even gedaan met een adres van me en zo werkt het bij mij.

EDIT: Electrum 3.0.3 trouwens met een gewone wallet, dus geen segwit wallet met de nieuwe bc1 adressen
Bedankt voor je hele duidelijke hulp en handleiding.
Ik heb exact de stappen gevolgd, maar de 'Next'-knop blijft disabled. Voor de zekerheid heb ik nog even mijn Multibit geüpdatet naar de nieuwste versie (0.5.18).
In jouw originele bericht stond ook een quote van de output van het bestand, en de key die ik moest knippen/plakken. Mijn bestand ziet er precies hetzelfde uit (met natuurlijk andere key), dus ik heb wel het juiste .key-bestand te pakken. De datum heb ik er afgehaald, zodat ik alleen de key vanaf 'Kx.....e4' over heb. Zonder spaties, enters enz. Maar helaas.......
En transactie is nog steeds onbevestigd (sinds 6 december)....

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:53

gws24

Thinking is hard!

Apart. Je hebt het over de Next knop maar in electrum krijg ik in het menu waar je de prive keys invult een import knop en die is gewoon beschikbaar al voordat je ook maar iets invult.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/4kzmok.png

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Wolf3D
In mijn geval heb ik Electrum geïnstalleerd en kom ik bij het opstarten direct in de 'Install wizard', precies zoals uitgelegd in YouTube: Mutibit Classic to Electrum Tutorial.

Tijdens install kies ik het volgende:
Stap 1: Wallet (naam van nieuwe wallet) -> default_wallet
Stap 2: What kind of wallet -> Standard wallet
Stap 3: Create new seed or restore wallet using an existing seed? -> Use public or private keys
Stap 4: Create keystore from a master key -> zie screenshot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xYMd8GQpD0cnFUHjbNeFnpoo/thumb.png

Zoals je ziet kan ik niet verder en alleen de 'back' knop gebruiken....

Verwijderd

Wolf3D schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:57:
In mijn geval heb ik Electrum geïnstalleerd en kom ik bij het opstarten direct in de 'Install wizard', precies zoals uitgelegd in YouTube: Mutibit Classic to Electrum Tutorial.

Stap 3: Create new seed or restore wallet using an existing seed? -> Use public or private keys

[afbeelding]

Zoals je ziet kan ik niet verder en alleen de 'back' knop gebruiken....
Je zit verkeerd. Je moet Private Key scherm hebben, niet Master Key

• Wolf3D
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:59:
[...]

Je zit verkeerd. Je moet Private Key scherm hebben, niet Master Key
Wat wordt er dan uitgelegd in onderstaand filmpje?
YouTube: Mutibit Classic to Electrum Tutorial
In dat filmpje zie je exact dezelfde stappen die ik doorloop. Welke stappen in dat filmpje kloppen niet en waarvoor moet ik dan kiezen?

Verwijderd

Wolf3D schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:05:
[...]

Wat wordt er dan uitgelegd in onderstaand filmpje?
YouTube: Mutibit Classic to Electrum Tutorial
In dat filmpje zie je exact dezelfde stappen die ik doorloop. Welke stappen in dat filmpje kloppen niet en waarvoor moet ik dan kiezen?

Stap 2: Import Bitcoin addresses or private keys
Stap 3: Copy/Paste je Private keys.

tenminste, dat is hoe ik het gedaan heb.

• Wolf3D
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:09:
[...]

Stap 2: Import Bitcoin addresses or private keys
Stap 3: Copy/Paste je Private keys.
Daar staat wel boven 'Enter a list of Bitcoin addresses (this will create a watching-only wallet), or a list of private keys.'. Kan ik dan daarna wel gewoon bitcoins verkopen/kopen?

Verwijderd

Wolf3D schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:13:
[...]

Daar staat wel boven 'Enter a list of Bitcoin addresses (this will create a watching-only wallet), or a list of private keys.'. Kan ik dan daarna wel gewoon bitcoins verkopen/kopen?
Ja, dat watching only gaat alleen over als je bitcoin addressen ingeeft. Private keys zijn daarvan uitgesloten.

• Wolf3D
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:14:
[...]

Ja, dat watching only gaat alleen over als je bitcoin addressen ingeeft. Private keys zijn daarvan uitgesloten.
Wauw! Dat werkt inderdaad! Nice!! Ik heb al zoveel pogingen gedaan, maar die optie leek me niet logisch vanwege de 'watching-only' tekst.
Ik snap nog steeds niet waar dat filmpje dan over ging, maar het is in ieder geval opgelost! Thanks!

Verwijderd

Wolf3D schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:19:
[...]

Wauw! Dat werkt inderdaad! Nice!! Ik heb al zoveel pogingen gedaan, maar die optie leek me niet logisch 'vanwege het watching-only'.
Ik snap nog steeds niet waar dat filmpje dan over ging, maar het is in ieder geval opgelost! Thanks!
Blij dat het werkt voor je! d:)b

• Wolf3D
_/-\o_ _/-\o_
Nou de volgende stap: Zien dat ik na meer dan 3 weken eindelijk mijn (onbevestigde en mislukte) transactie erdoor krijg. Zodat de bitcoins weer terugkomen in mijn (nieuwe) Electrum wallet...

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Top, mooi dat het nu werkt. Nu snap ik ook waarom je een ander scherm kreeg, ik importeerde in een bestaande wallet en niet tegelijk bij het maken van een compleet nieuwe.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Wolf3D
gws24 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:28:
Top, mooi dat het nu werkt. Nu snap ik ook waarom je een ander scherm kreeg, ik importeerde in een bestaande wallet en niet tegelijk bij het maken van een compleet nieuwe.
Ja, zoiets vermoedde ik al. Fijn dat het nu inderdaad werkt en ik weer een stap verder ben.

Een andere vraag vanuit mijn oorspronkelijke probleem (Wolf3D in "Bitcoin en overige cryptocurrencies #3"):
Ik lees overal het een onbevestigde transactie na 2 weken automatisch terugkeert naar de afzender. In mijn geval staat de transactie al 22 dagen onbevestigd. Zijn die 2 weken 'heilig', of kan het vanwege de drukte op het netwerk nu ook langer zijn?
Ik ben ook benieuwd of ik alles terugkrijg inclusief fee, of dat ik de fee (bij mislukte transactie) sowieso kwijt ben?

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Die 2 weken zijn niet heilig maar theoretisch dus het kan nog veel langer duren als je pech hebt. Ligt er heel erg aan hoe lang nodes transacties in hun mempool houden. Als de transactie uit de mempool is bij alle nodes dan is het alsof hij nooit verstuurd is dus dan heb je alle bitcoins terug, ook de fees.

Edit: de enige manier om dit te versnellen/omzeilen imho is om een double spend te doen naar een eigen adres met de originele inputs maar dat is niet zo eenvoudig en kan je niet even makkelijk doen in electrum. Dan moet je handmatig een transactie bouwen en dat is op zich ook weer erg gevaarlijk als je niet weet wat je doet. (ik heb het hier trouwens niet over 'replace by fee' aangezien de transactie origineel met multibit is gedaan en dit dus niet mogelijk is <== alleen als je de originele transactie alsnog wil uitvoeren dus niet van toepassing).

Edit2: even gegoogled op double spend en je kan bv hier eens naar kijken: https://bitcointalk.org/index.php?topic=2269914.0. Pas wel heel erg op dat je niet een service gebruikt waarbij je de private key prijs geeft!!!! (dus liefst een offline oplossing om de nieuwe transactie te maken) Ook moet je maar vertrouwen op het feit dat de gemaakte transactie wel naar het goede adres verstuurd dus nogmaals, pas heel erg op met welke tool/service je dit gaat doen eventueel!!!

[ Voor 68% gewijzigd door gws24 op 28-12-2017 15:47 ]

• Wolf3D
gws24 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:13:
Die 2 weken zijn niet heilig maar theoretisch dus het kan nog veel langer duren als je pech hebt. Ligt er heel erg aan hoe lang nodes transacties in hun mempool houden. Als de transactie uit de mempool is bij alle nodes dan is het alsof hij nooit verstuurd is dus dan heb je alle bitcoins terug, ook de fees.

Edit: de enige manier om dit te versnellen/omzeilen imho is om een double spend te doen naar een eigen adres met de originele inputs maar dat is niet zo eenvoudig en kan je niet even makkelijk doen in electrum. Dan moet je handmatig een transactie bouwen en dat is op zich ook weer erg gevaarlijk als je niet weet wat je doet. (ik heb het hier trouwens niet over 'replace by fee' aangezien de transactie origineel met multibit is gedaan en dit dus niet mogelijk is <== alleen als je de originele transactie alsnog wil uitvoeren dus niet van toepassing).

Edit2: even gegoogled op double spend en je kan bv hier eens naar kijken: https://bitcointalk.org/index.php?topic=2269914.0. Pas wel heel erg op dat je niet een service gebruikt waarbij je de private key prijs geeft!!!! (dus liefst een offline oplossing om de nieuwe transactie te maken) Ook moet je maar vertrouwen op het feit dat de gemaakte transactie wel naar het goede adres verstuurd dus nogmaals, pas heel erg op met welke tool/service je dit gaat doen eventueel!!!
Thanks voor je duidelijk info en advies! Ik denk dat ik de veilige weg kies en mijn geduld nog even op de proef stel... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louwhaaima
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-08 11:29
Dag Medetweakers! ik ben me de afgelopen dagen ook gaan orienteren op cryptocoins en heb een account aangemaakt bij coinbase met als uiteindelijke doel ripple te kopen met bitcoins. Ik heb een foto gemaakt voor de identiteitsverificatie maar dit duurt echt een eeuwigheid voor dit goedgekeurd wordt. Is dit bij jullie ook zo? Als je er op druk dan krijg je vervolgens een melding dat het 3 tot 5 minuten kan duren maar het duurt al zeker een dag.

Verwijderd

*referal/spam*

[ Voor 94% gewijzigd door defiant op 28-12-2017 22:13 ]

• Quito
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 13:14
Ik wil naast beleggen in aandelen ook een deel beleggen in crypptocurrencies.
Nu denk ik aan een soort indextracker, heeft iemand ervaring met https://www.iconomi.net/dashboard/ en dan bijvoorbeeld BLX?
Of heeft iemand anders nog een goede tip?

• Koelman87
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-06-2024
Bonez0r schreef op woensdag 27 december 2017 @ 16:40:
[...]

Misschien een overbodige vraag maar heb je in de bankoverschrijving je Kraken accountcode vermeld? Anders weet Kraken niet bij welke persoon het hoort en komt het geld dus ook niet op je Kraken account.
Ik had mijn originele post net neergezet, had er reactie op en de volgende keer dat ik op Kraken keek, stond het er op! Had dus inderdaad met het weekend/de feestdagen te maken, ik was weer te ongeduldig/ongerust... :F

• SleepTwitch
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-09 12:25
Quito schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:22:
Ik wil naast beleggen in aandelen ook een deel beleggen in crypptocurrencies.
Nu denk ik aan een soort indextracker, heeft iemand ervaring met https://www.iconomi.net/dashboard/ en dan bijvoorbeeld BLX?
Of heeft iemand anders nog een goede tip?
Ik heb zelf wat geld zitten in BLX en dat bevalt prima. De andere DAA's heb ik niet naar gekeken, maar die bestaan dan weer uit andere coins en de fee's zijn soms ook wat anders volgens mij. Het is lekker laagdrempelig, ideaal voor HODL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper7878
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-07 14:12
jasper7878 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:26:
Hallo,
via de andere cryptoforum hier gekomen. kan iemand mij beetje eenvoudig uitleggen hoe ik mijn RPX (red pulse tokens) naar een private wallet kan sturen?
niemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:09

Typhone

Who Dares Wins

louwhaaima schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:05:
Dag Medetweakers! ik ben me de afgelopen dagen ook gaan orienteren op cryptocoins en heb een account aangemaakt bij coinbase met als uiteindelijke doel ripple te kopen met bitcoins. Ik heb een foto gemaakt voor de identiteitsverificatie maar dit duurt echt een eeuwigheid voor dit goedgekeurd wordt. Is dit bij jullie ook zo? Als je er op druk dan krijg je vervolgens een melding dat het 3 tot 5 minuten kan duren maar het duurt al zeker een dag.
Dat duurt overal lang op het moment. Just wait it out. Ben je van plan naar een andere exchange te gaan dan zou ik me daar ook vast aanmelden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louwhaaima
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-08 11:29
volg momenteel deze handleiding: https://cryptostart.nl/ho...deal-tijdens-klantenstop/ duurt me allemaal te lang ben al dagen bezig om ook maar iets te kopen. Als het goed is is dit de optie om het allemaal in een dag voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:36
Aangezien dit het topic is om oa te kunnen praten over de achterliggende technieken en niet louter het speculeren op coins wil ik deze graag delen.

YouTube: From Bitcoin To Hashgraph: The Crypto Revolution - Hidden Secrets Of...

Het geeft in jip en janneke taal weer waar we staan en waar we gaan met de achterliggende technologie. Blockchain kent zijn beperkingen als gedistribueerd grootboek. Deze docu geeft aan waar die liggen (met name Bitcoin) en belicht een betere technologie, de hashgraph. Heel erg interessant voor de mensen die het volhouden om een goed uur te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:56
louwhaaima schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:05:
De eerste ID verificatie bij Coinbase ging aardig snel.
De tweede ID duurde langer en werd na een aantal uren afgekeurd terwijl de foto's prima waren.
Opnieuw gedaan en toen binnen een uur ongeveer wel akkoord.
Soms moet je dus even geduld hebben. Zal wel door de drukte komen.
Het lijkt wel spitsuur....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Voor degenen die graag nog BTC willen versturen, maar denken dat ze dan €25 aan fee kwijt zijn:

Op dit moment worden transacties met 100-120 sat/byte opgepikt door de miners. Dit betekent dat je momenteel met een gemiddelde transactie van 226 bytes zo'n (226 x 125 (op safe)) / 100.000.000 = 0,0002825 BTC kwijt bent. Dat is met de huidige koers van €12.000 zo'n €3,39.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EdJZSTm.png

Dit geldt natuurlijk alleen als je een wallet gebruikt waarbij je zelf de fee kunt bepalen. Helaas geven veel exchanges en wallets standaard een hogere fee mee dan momenteel noodzakelijk is.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 10:55
Beste

Kan iemand mij bij het volgende helpen.

Ik heb een transfer gedaan van coinbase (eth en btc) naar Gatehub.

Nu zit ik deze wel in mijn gatehub wallter maar niet onder gatehub fifth?

Kan iemand mij hier mee helpen hoe ik dit doe? Bedoeling is om de eth en btc om te zetten naar XRP

Bedankt

Edit: Gewoon geduld hebben is de oplossing.

[ Voor 7% gewijzigd door Obl1viA op 29-12-2017 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel je koopt ADA.
ADA schiet omhoog maar bitcoin gaat omlaag.
Is het dan niet zo omdat je eerst bitcoins moet kopen en je die dan omzet in ADA, dat zelfs wanneer ADA omhoog gaat je nog steeds geld kan verliezen als de bitcoin omlaag gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
Ik ben paar dagen geleden met alles maar uitgestapt, enkel verlies gemaakt en ik kies steeds de verkeerde coins. Het blijft voor mij puur gokken en aangezien ik weinig geluk heb kan ik er maar beter niks in stoppen. Ook alle rompslomp met accounts op tig sites, en scans van je ID doorsturen zit me niet echt lekker. Zijn daar nou geen betere opties voor? Ze vragen allemaal een ID inclusief alle gevoelige info waarvan altijd wordt gezegd dat je die niet moet geven.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 10:56
Phusebox schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:40:
Ik ben paar dagen geleden met alles maar uitgestapt, enkel verlies gemaakt en ik kies steeds de verkeerde coins. Het blijft voor mij puur gokken en aangezien ik weinig geluk heb kan ik er maar beter niks in stoppen. Ook alle rompslomp met accounts op tig sites, en scans van je ID doorsturen zit me niet echt lekker. Zijn daar nou geen betere opties voor? Ze vragen allemaal een ID inclusief alle gevoelige info waarvan altijd wordt gezegd dat je die niet moet geven.
Heeft te maken met regelgeving en fraudebestrijding.
Je wilt immers niet zwart geld of geld wat verdiend is met criminaliteit zomaar witgewassen kan worden.
Er zullen altijd wel criminelen blijven maar je moet het financiële deel wel proberen te beschermen.
Puur gokken moet je niet doen tenzij je daar zelf voor kiest.
Het is nu eenmaal een markt die sterk in beweging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Vast een stomme vraag, maar waar is nog een site te vinden waar je kan registreren om bijv een ripple wallet aan te maken?

Overal loop ik nu tegen registry stops, werkt de verificatie niet of vragen ze hoge bedragen om je wallet online te krijgen.
Lijkt praktisch onmogelijk om erin te springen.. |:(

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 20:44
Yup, ze hoeven maar 1 zo'n exchange site te hacken en ze hebben toegang tot duizenden/miljoenen persoonlijke info.

Letterlijk alles wat iemand nodig heeft voor identiteits diefstal is aanwezig.

Nu zijn er wel meer bedrijven/instanties die deze info van ons hebben maar die zitten toch grotendeels wat vertrouwelijker in Nederland en zijn onmisbaar. Huisarts/bank/werkgever/belastingdienst

Maar goed op deze manier houden ze de "criminelen" buiten.. en moet je de gok als brave burger maar nemen dat ze veilig met je leven om gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

ikbengoofy schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:54:
Vast een stomme vraag, maar waar is nog een site te vinden waar je kan registreren om bijv een ripple wallet aan te maken?

Overal loop ik nu tegen registry stops, werkt de verificatie niet of vragen ze hoge bedragen om je wallet online te krijgen.
Lijkt praktisch onmogelijk om erin te springen.. |:(
Bij Gatehub kun je nog gewoon een account aanmaken voor zover ik kan zien?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Aanmaken kan gewoon hoor bij gatehub. Toevallig voor mijn zwager ook gedaan. Al ben ik aan het kijken voor een ander alternatief. Lees erg veel negatieve dingen omtrend gatehub. Hardware wallet lijkt me de beste optie. Al lees ik dat het overzetten naar een hardware wallet, of naar een andere wallet schijnbaar vaak mis gaat en mensen hun geld kwijt zijn?. Hoe zijn daar de ervaringen hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 20:44
Alcje schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 22:25:
Aanmaken kan gewoon hoor bij gatehub. Toevallig voor mijn zwager ook gedaan. Al ben ik aan het kijken voor een ander alternatief. Lees erg veel negatieve dingen omtrend gatehub. Hardware wallet lijkt me de beste optie. Al lees ik dat het overzetten naar een hardware wallet, of naar een andere wallet schijnbaar vaak mis gaat en mensen hun geld kwijt zijn?. Hoe zijn daar de ervaringen hier mee?
Overzetten naar mijn Exodus software wallet ging zonder problemen na aankoop bij Bitonic, alleen deze wallet heeft een dusdanig hoge transfer fee dat m'n bitcoins soort van opgesloten zitten, ze vragen nu 17 euro als ik m'n coins wil verplaatsen.

Dat is mij een beetje te gek voorlopig.

Software wallets werken dus wel maar pas goed op welke je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Zelf geen ervaring met gatehub dus?. Ik laat ze nog wel even staan. Je moet nu minimaal 20 ripples in je account laten staan. Ik mag aannemen dat dit zal veranderen nu de ripple flink omhoog schiet. Ben benieuwd naar ervaringen van mensen die via gatehub hun ripples op de nano hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Beleggen - in wat dan ook - is een kwestie van geduld hebben.

Mijn Ripple's zijn serieus het enige waar ik momenteel winst mee maak. Mijn echte aandelen (Microsoft, ASR en Pharming) draai ik tot nu toe verlies op.

Maar ik heb een redelijk idee dat dit volgend jaar anders zal zijn, als ik het geduld opbreng om ze simpelweg aan te houden.

Dat had ik ook met mijn Litecoins moeten doen. Die heb ik ooit verkocht, omdat ik er niet meer in geloofde... Stupid me.

Daarom hou ik mijn Ripple's nu ook vast. No matter what. Maar eens zien wat ze over een half jaar waard zijn.

Just hold ;)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 14-09 15:21

GG85

.......

Mad Marty schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:46:
[...]

Bij Gatehub kun je nog gewoon een account aanmaken voor zover ik kan zien?
Binance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Modbreak:Mensen, voor discussies over handel is [ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 bedoeld :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
Lethalis schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 23:32:
[...]

Beleggen - in wat dan ook - is een kwestie van geduld hebben.

Mijn Ripple's zijn serieus het enige waar ik momenteel winst mee maak. Mijn echte aandelen (Microsoft, ASR en Pharming) draai ik tot nu toe verlies op.

Maar ik heb een redelijk idee dat dit volgend jaar anders zal zijn, als ik het geduld opbreng om ze simpelweg aan te houden.

Dat had ik ook met mijn Litecoins moeten doen. Die heb ik ooit verkocht, omdat ik er niet meer in geloofde... Stupid me.

Daarom hou ik mijn Ripple's nu ook vast. No matter what. Maar eens zien wat ze over een half jaar waard zijn.

Just hold ;)
Dat dacht ik ook met met mijn XVG. Ik stond op 500% winst. Toen nog bijgekocht en uiteindelijk alles verkocht met 20% verlies...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Weet iemand of je op Kraken minimaal 0.00010 btc moet bezitten op je deposit adres of dat je minimaal 0.00010 moet sturen? (zie plaatje onderaan)

Support is nogal traag, ik heb nog geen enkel antwoord mogen ontvangen in ruim twee weken tijd. :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GzcPSFe3qlFpR8iTLpGgUZta/full.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door iNSANiTi op 30-12-2017 07:26 ]

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:01:
Stel je koopt ADA.
ADA schiet omhoog maar bitcoin gaat omlaag.
Is het dan niet zo omdat je eerst bitcoins moet kopen en je die dan omzet in ADA, dat zelfs wanneer ADA omhoog gaat je nog steeds geld kan verliezen als de bitcoin omlaag gaat?
Dat klopt!

XRP = trash

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

iNSANiTi schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 07:19:
Weet iemand of je op Kraken minimaal 0.00010 btc moet bezitten op je deposit adres of dat je minimaal 0.00010 moet sturen? (zie plaatje onderaan)

Support is nogal traag, ik heb nog geen enkel antwoord mogen ontvangen in ruim twee weken tijd. :/

[afbeelding]
Je moet minimaal 0.0001 btc sturen. Wel moet er rekening mee houden dat je dat er via btc niet meer uit gaat krijgen aangezien de withdrawal fee 0,001 btc is. Je kan het natuurlijk wel via andere goedkopere coins er af halen zoals bijvoorbeeld xrp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je dan toch met winst uitcashen als de grote coins die je initieel koopt zakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 12:08:
[...]

Hoe kun je dan toch met winst uitcashen als de grote coins die je initieel koopt zakken?
Omdat die altcoin die je met btc koopt x 30 kan waar btc een beetje dipt.

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:03
Pas op voor websites waarbij je zogenaamd je Bitcon2x segwit kan verkrijgen, o.a. https://twitter.com/b2x_segwit/with_replies is flink aan het spammen met een site waarbij je je seed moet geven.

Wellicht ten overvloede; geef nooit je seed weg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
Phusebox schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 07:02:
[...]

Dat dacht ik ook met met mijn XVG. Ik stond op 500% winst. Toen nog bijgekocht en uiteindelijk alles verkocht met 20% verlies...
Ben je dan niet gewoon greedy :?

500% winst was niet genoeg, bijkopen voor meer Meer MEER winst -> ;w winst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Modbreak:Op dezelfde pagina staat er een modbreak dat er voor handel een ander topic is, maar toch gaan jullie hier gewoon door? Ik snap werkelijk waar niet waarom. Per direct graag goed opletten of je in het juiste topic zit want met het huidige postgedrag is hier niet tegenop te modereren. Laat het alsjeblieft niet zover komen dat we andere middelen dan waarschuwingen moeten gebruiken, dat is voor niemand leuk.
Dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:19
Ik heb diverse coins op diverse wallets..alleen voor Ripple (XRP) kan ik niet echt een juiste keus maken. Althans, zo voelt het.

Momenteel heb ik enkele XRP op de kraken exchange staan. Hoe ''verstandig'' is het om deze hier op te laten staan voor langere tijd? Indien dit niet verstandig is, welke wallet raden jullie aan?

Ik heb namelijk wat gemengde gevoelens bij de GateHub wallet.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Hebben nog meer mensen de NLG trouwens?

Ik heb hem voor de grap gekocht en om te kijken hoe het hele Crypto gebeuren een beetje werkte, en dacht close to home te beginnen. :)

Maar het is volgens mij ook een best handige munt, direct naar IBAN rekeningen overmaken ed, en uiteraard van NLG naar NLG via de QR codes, maar dat is vooral handig als meerdere mensen dat gekke ding hebben natuurlijk.

Iemand al eens een winkel/retailer/persoon in het wild gespot die hem gebruikte?

En nee je wordt niet rijk van de NLG qua koers (al is die blijkbaar wel leuk gestegen de afgelopen dagen) maar wellicht dat een dergelijke laagdrempelige/herkenbare lokale munt wel kan helpen met de algehele acceptatie van cryptocurrency.

En het lijkt mij wel grappig om eens in the real world met zoiets te betalen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Ergens in Fryslan kon je bij de subway er een broodje mee kopen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Flagg schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:35:
Hebben nog meer mensen de NLG trouwens?

Ik heb hem voor de grap gekocht en om te kijken hoe het hele Crypto gebeuren een beetje werkte, en dacht close to home te beginnen. :)

Maar het is volgens mij ook een best handige munt, direct naar IBAN rekeningen overmaken ed, en uiteraard van NLG naar NLG via de QR codes, maar dat is vooral handig als meerdere mensen dat gekke ding hebben natuurlijk.

Iemand al eens een winkel/retailer/persoon in het wild gespot die hem gebruikte?

En nee je wordt niet rijk van de NLG qua koers (al is die blijkbaar wel leuk gestegen de afgelopen dagen) maar wellicht dat een dergelijke laagdrempelige/herkenbare lokale munt wel kan helpen met de algehele acceptatie van cryptocurrency.

En het lijkt mij wel grappig om eens in the real world met zoiets te betalen.
^exact dit .. en because Gulden O+

ik heb 351.97 stuks nu @ € 72.68 en de hele dag al in het groen terwijl de rest op rood staat, samen met de Ripple de enigen die vandaag plussen! Hij gaat momenteel zo'n beetje rechtstandig omhoog :)

Ik heb mijn andere munten eigenlijk grotendeels gekocht via NLG idd, lekker met iDeal en snel. Nu betalen en 3 seconden later in de wallet! :)F

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-12-2017 21:58 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:56:
[...]

^exact dit .. en because Gulden O+

ik heb 351.97 stuks nu @ € 72.68 en de hele dag al in het groen terwijl de rest op rood staat, samen met de Ripple de enigen die vandaag plussen! Hij gaat momenteel zo'n beetje rechtstandig omhoog :)

Ik heb mijn andere munten eigenlijk grotendeels gekocht via NLG idd, lekker met iDeal en snel. Nu betalen en 3 seconden later in de wallet! :)F

Verbaasde me wel eigenlijk gebeurde weinig met de gulden (heb er 618) bleef een beetje rond de 95€ hangen (voor 100€ gekocht) en vond het wel prima, en dan vind er een slagveld plaats in cryptoland, en de 2 die ik bij heb gekocht staan allebei in de plus (daar is overigens geen enkele kennis aan vooraf gegaan :P ) al is xrp wel weer wat teruggehaald, maar leek me ook wel gezonder.

Nooit aan gedacht eigenlijk je kan natuurlijk via NLG ook weer andere cc kopen, ook maar eens mee experimenteren. Goede tip.

@LED-Maniak ik zie een cryptogulden subwaymeet in Friesland aankomen. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Flagg schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:11:
[...]

Verbaasde me wel eigenlijk gebeurde weinig met de gulden (heb er 618) bleef een beetje rond de 95€ hangen (voor 100€ gekocht) en vond het wel prima, en dan vind er een slagveld plaats in cryptoland, en de 2 die ik bij heb gekocht staan allebei in de plus (daar is overigens geen enkele kennis aan vooraf gegaan :P ) al is xrp wel weer wat teruggehaald, maar leek me ook wel gezonder.

Nooit aan gedacht eigenlijk je kan natuurlijk via NLG ook weer andere cc kopen, ook maar eens mee experimenteren. Goede tip.
ik heb veel geruild via https://changelly.com .. super simpel, super snel .. geen idee hoe voordelig qua fee O-)
@LED-Maniak ik zie een cryptogulden subwaymeet in Friesland aankomen. :+
/me docht dan fansels ek mei!! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:17:
[...]

ik heb veel geruild via https://changelly.com .. super simpel, super snel .. geen idee hoe voordelig qua fee O-)

[...]

/me docht dan fansels ek mei!! :+
Confirmed, heb nu 200NLG minder en een zooitje DGB (whatever a DigiByte is :P) erbij, althans, zodra de transactie voltooid is. Maar is idd verdomd makkelijk.

[Edit]Das toch pure winst dit, van 200 naar bijna 700 ik heb nu ruim 3x zoveel dingen. Can't beat that. :P

Editedit duurt wel lang, lijkt wel of het druk is. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Flagg op 30-12-2017 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamoZ
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb besloten dat ik wat ADA wil aankopen. Het probleem is dat de weg ernaartoe mij een beetje omslachtig lijkt...

Momenteel heb ik de centjes op Kraken staan en naar mijn idee is het het beste om die om te zetten in LTC, die versturen naar Binance en traden voor BTC en daar de ADA`s mee kopen. Klopt dit of is er een efficientere manier om dit te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonav
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:54
JamoZ schreef op zondag 31 december 2017 @ 00:01:
Ik heb besloten dat ik wat ADA wil aankopen. Het probleem is dat de weg ernaartoe mij een beetje omslachtig lijkt...

Momenteel heb ik de centjes op Kraken staan en naar mijn idee is het het beste om die om te zetten in LTC, die versturen naar Binance en traden voor BTC en daar de ADA`s mee kopen. Klopt dit of is er een efficientere manier om dit te bereiken?
Je kunt beter omzetten naar eth, ada/eth is een pair op binance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamoZ
bonav schreef op zondag 31 december 2017 @ 00:05:
[...]

Je kunt beter omzetten naar eth, ada/eth is een pair op binance.
Thanks voor de tip!

Momenteel staat er op Binance bij ADA "Network busy, Withdraw suspended", ik neem aan dat dit geen invloed heeft op het omruilen van de ETH voor ADA? Ik kan namelijk ook niet in mn Deadalus wallet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonav
JamoZ schreef op zondag 31 december 2017 @ 00:25:
[...]

Thanks voor de tip!

Momenteel staat er op Binance bij ADA "Network busy, Withdraw suspended", ik neem aan dat dit geen invloed heeft op het omruilen van de ETH voor ADA? Ik kan namelijk ook niet in mn Deadalus wallet...
Nee dat heeft geen gevolgen voor handel op de site, je kunt nu alleen
geen ada withdrawen van binance.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JamoZ
Wat een gedoe dit allemaal. Al die sites hebben wel een of meerdere gebreken :P

Hoe lang zou zoiets moeten duren in de chaos momenteel? Heb voorheen alleen rechstreeks op Coinbase wat BTC gekocht en dit is dus de eerste keer dat ik wat ga ruilen/versturen naar een andere exchange...

*Edit

Ik zie hem al confirmen op Binance. Leuk dat je alles overal zelf uit moet zoeken, net alsof je een Ikea kast zonder handleiding moet monteren! :D

[ Voor 21% gewijzigd door JamoZ op 31-12-2017 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonav
JamoZ schreef op zondag 31 december 2017 @ 00:36:
Wat een gedoe dit allemaal. Al die sites hebben wel een of meerdere gebreken :P

Hoe lang zou zoiets moeten duren in de chaos momenteel? Heb voorheen alleen rechstreeks op Coinbase wat BTC gekocht en dit is dus de eerste keer dat ik wat ga ruilen/versturen naar een andere exchange...
De transactie heeft 30 confirmations op binance nodig. Het kan wel even
duren maar gaat een stuk sneller dan btc en is goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Een aantal weken ben ik een beetje beginnen te traden met crypto's en ik vroeg mij af wat handig is om alvast op te slaan voor de inkomstenbelasting 2018, wat in 2019 ingediend moet worden.

Voor inkomstenbelasting 2017 hoef ik iig nog niks te doen, aangezien ik op 1 januari 2017 nog niks aan cryptos had.

Aangezien het bijna 1 januari is, leek het mij handig om een screenshots te maken van je BTC/Dollarwaarde van de inhoud van de wallets. Ik heb nu alles namelijk nog op 2 exchanges staan (Binance en Bittrex). Misschien kijk ik niet goed, maar ik kan nergens jaarcijfers of dergelijks vinden. Dus ik kan mij al voorstellen dat ik straks in 2019 helemaal niet meer weet wat ik op 1 januari 2018 qua saldo had.

Voor zover ik weet, hoef je alleen vermogensbelasting te betalen over je crypto's, net zoals spaargeld dus. Is het dus voldoende als voorbereiding om nu op 1 januari een aantal screenshots te maken van je wallets/Blockfolio/Delta? Op meeste sites is dat in USD, maar via bepaalde apps kan het ook in EUR. Bedrag kan zelfs behoorlijk verschillen per tijdstip, maar daar zijn geen regels voor denk ik, als het maar de saldo is van 1 januari.

Hoe doen jullie dit/gaan jullie dit doen?

/edit
Dacht zelf gewoon om op mobiel de Delta app en een klok/datum app in splitscreen een screenshot te maken. Dit leek mij wel makkelijk, alleen kan je uiteraard zelf van alles invullen in delta, dus of dit wel zo slim is om te doen? Bij mij is het wel best accuraat, aangezien ik elke transactie heb overgenomen, maar kan voor de zekerheid wel meerdere screenshots maken.

[ Voor 13% gewijzigd door xileS op 31-12-2017 01:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:37

Jebus4life

BE User

Even een stukje info van een coin waarin ik echt geloof.

DNA (Encrypgen) is een volgens mij extreem onder de radar token met momenteel een market cap van 20m (plekje net buiten de top-300).

Het bedrijf is de "GeneChain" aan het ontwikkelen. Dit via een multi-chain (een private, gecentraliseerde blockchain die gericht is in het opslaan van data op een confidentiële wijze) om genetische data afkomstig van labo's e.d. op te slaan. De ETH token is gemaakt om het ruilen en aankopen van deze data makkelijker te maken, terwijl de confidentiële data op de multi-chain blijft.

Het doel is dus een grote (anonieme) database te maken van "genomic data" dat het onderzoek van pharma bedrijven, labo's, onderzoekers, ... faciliteert. De markt hiervoor is 1 van de snelst groeiende vakgebieden in de medische wereld (geschat 45 miljard dollar in 2025).

De token zelf zal dienen om het aankopen/aanbieden van die "genomic data" van andere partijen. In totaal zijn er 55 miljoen van deze tokens (dit is ook de totale supply, komt niets meer bij).

Een andere reden waarom ik er zelf in geloof is omdat m'n vriendin werkzaam is in dit vakgebied (*Mijn vriendin studeert nog, just FYI, geen 20 jaar ervaring ofzo dus, maar toch) en ik me dus iets dieper heb kunnen informeren. Ik vond het concept super toen ik erover las, ook in geïnvesteerd en gevraagd aan mijn vriendin om de whitepaper eens door te nemen (tegen haar zin, want crypto interesseert haar geen moer :+ ). En, hoewel ze enkele bemerkingen had en bepaalde vragen had (die een simpele whitepaper dan niet kan beantwoorden, en ik al helemaal niet, was ze wel erg enthousiast over het concept.

In januari gaan ze naar mijn begrip ook online met het eerste genomics lab waaraan ze een node verkocht hebben. Krijgen coverage in behoorlijke artikels in Forbes & de Huffington post. De CTO & CMO zullen spreken op het "festival of genomics" eind januari een Londen. En volgens enkele coverage die ik las liggen ze voor op hun eigen roadmap.

Vermoedelijk lijd ik inmiddels aan enorme tunnelvisie hierover. Maar ik geloof echt in de toekomst van dit project, dus wou het even delen met jullie.

[ Voor 3% gewijzigd door Jebus4life op 31-12-2017 01:55 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
xileS schreef op zondag 31 december 2017 @ 01:35:
Een aantal weken ben ik een beetje beginnen te traden met crypto's en ik vroeg mij af wat handig is om alvast op te slaan voor de inkomstenbelasting 2018, wat in 2019 ingediend moet worden.

Voor inkomstenbelasting 2017 hoef ik iig nog niks te doen, aangezien ik op 1 januari 2017 nog niks aan cryptos had.

Aangezien het bijna 1 januari is, leek het mij handig om een screenshots te maken van je BTC/Dollarwaarde van de inhoud van de wallets. Ik heb nu alles namelijk nog op 2 exchanges staan (Binance en Bittrex). Misschien kijk ik niet goed, maar ik kan nergens jaarcijfers of dergelijks vinden. Dus ik kan mij al voorstellen dat ik straks in 2019 helemaal niet meer weet wat ik op 1 januari 2018 qua saldo had.

Voor zover ik weet, hoef je alleen vermogensbelasting te betalen over je crypto's, net zoals spaargeld dus. Is het dus voldoende als voorbereiding om nu op 1 januari een aantal screenshots te maken van je wallets/Blockfolio/Delta? Op meeste sites is dat in USD, maar via bepaalde apps kan het ook in EUR. Bedrag kan zelfs behoorlijk verschillen per tijdstip, maar daar zijn geen regels voor denk ik, als het maar de saldo is van 1 januari.

Hoe doen jullie dit/gaan jullie dit doen?

/edit
Dacht zelf gewoon om op mobiel de Delta app en een klok/datum app in splitscreen een screenshot te maken. Dit leek mij wel makkelijk, alleen kan je uiteraard zelf van alles invullen in delta, dus of dit wel zo slim is om te doen? Bij mij is het wel best accuraat, aangezien ik elke transactie heb overgenomen, maar kan voor de zekerheid wel meerdere screenshots maken.
Daar is al een heel topic over, beetje kijken voor je wat post kan je veel moeite besparen

Crypto opgeven aan belasting: wat is beste methode/bewijs?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
ErikRo schreef op zondag 31 december 2017 @ 02:05:
[...]
Daar is al een heel topic over, beetje kijken voor je wat post kan je veel moeite besparen

Crypto opgeven aan belasting: wat is beste methode/bewijs?
Had uiteraard al gezocht in de beide grote crypto topics, maar niet aan gedacht dat er een aparte topic hierover was. Had dacht ik prima in deze topic gepast, maar zal verder gaan in die andere topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Jebus4life schreef op zondag 31 december 2017 @ 01:52:
Dit via een multi-chain (een private, gecentraliseerde blockchain die gericht is in het opslaan van data op een confidentiële wijze)
Mag je mij uitleggen wat het verschil is tussen een private gecentraliseerde blockchain en een SQL database. Behalve dat als je 'blockchain' noemt het geld je tegemoet vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diet
  • Laatst online: 11-12-2024
Noob-vraag-alert...
Hoi, ik ben van de week eens gestart met wat coins via binance. Nou lijkt het op zich allemaal wel te gaan maar ik begin het een beetje kwijt te raken voor welke prijzen ik welke coin heb gekocht😕. Nou zal dat vast op een makkelijke manier te achterhalen zijn maar waar?
Of zit iedereen met een apart lijstje naar zijn coins te kijken?
Wie o Wie wijst mij de juiste knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Welke transacties zijn er momenteel goedkoper?

1) segwit => non-segwit
2) segwit => segwit
3) non-segwit => segwit

Wellicht enkel 1) en 2), toch?

* En welke formaten zullen backward/forward compatibel zijn? (ik wil even jaartje offline gaan uit cryptowereld). Je weet nooit wat er dan gebeurd (misschien wordt segwit niet meer erkend als er een gekke burgeroorlog uitbreekt, of er wordt verplicht niet langer oude adressen te gebruiken etc.). Dus best alles naar een Segwit adres kopiëren of niet (of maakt het niet zoveel uit)? Er wordt ook gesproken dat bech32 binnenkort de standaard wordt (maar deze kan ik niet genereren op mijn nano s)

[ Voor 15% gewijzigd door kristof1234 op 31-12-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diet
  • Laatst online: 11-12-2024
Lijkt me niet. Als de ada stijgt en btc zakt, dan krijg je toch gewoon meer btc voor je ada als je die verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -World-
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-09 20:40
Ik (een beginner) ben van plan om wat eth te kopen en dit naar Binance te sturen.
Daar wil ik dan van mijn eth wat andere coins kopen.
Ik vraag mij echter af hoe jullie de prijzen 'bijhouden'.
Als er bijv. € bij zou staan, is het makkelijker. (zoals wanneer je op btcdirect eth koopt)
Hoe kun je dan eigenlijk weten of het een goede wisselkoers is, moet je dan gewoon naar het grafiekje daarboven kijken?

En als je het gekocht hebt, moet je dan zelf ergens noteren voor welke prijs enz.
Of kun je dat terugvinden?

[ Voor 4% gewijzigd door -World- op 31-12-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:37

Jebus4life

BE User

Sissors schreef op zondag 31 december 2017 @ 09:28:
[...]

Mag je mij uitleggen wat het verschil is tussen een private gecentraliseerde blockchain en een SQL database. Behalve dat als je 'blockchain' noemt het geld je tegemoet vliegt.
Omdat er security risico's zijn in de huidige cloud based technieken die je kan (proberen) oplossen met blockchain. De limitaties van cloud based storage zijn toch wel duidelijk geworden de afgelopen jaren door verscheidene hacks. Zeker in de bio-medische sector is dat gewoon niet acceptabel en leidt dat al snel tot rechtzaken die in de miljoenen kunnen lopen. Een hack van het personal genome project heeft bijvoorbeeld aangetoond dat anonieme data tot 40% van de gevallen toch de identiteit van van de donor achterhaald kon worden.

Dat is dus 1 van de zaken die dit project wil oplossen. Gelijktijdig met het toch makkelijker beschikbaar stellen van de database voor reseachers van over de hele wereld
*Of ze dat kunnen, dat is natuurlijk weer de volgende discussie :)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
kristof1234 schreef op zondag 31 december 2017 @ 10:58:
Welke transacties zijn er momenteel goedkoper?

1) segwit => non-segwit
2) segwit => segwit
3) non-segwit => segwit

Wellicht enkel 1) en 2), toch?

* En welke formaten zullen backward/forward compatibel zijn? (ik wil even jaartje offline gaan uit cryptowereld). Je weet nooit wat er dan gebeurd (misschien wordt segwit niet meer erkend als er een gekke burgeroorlog uitbreekt, of er wordt verplicht niet langer oude adressen te gebruiken etc.). Dus best alles naar een Segwit adres kopiëren of niet (of maakt het niet zoveel uit)? Er wordt ook gesproken dat bech32 binnenkort de standaard wordt (maar deze kan ik niet genereren op mijn nano s)
Als je gebruik maakt van P2SH SegWit adressen (beginnend met een 3), dan zijn 1) en 2) goedkoper. Gebruik je een bech32 adres (beginnend met bc1), dan is ook 3) goedkoper, al is dat verschil bijzonder klein (een paar bytes).

bech32 adressen worden nog maar nauwelijks ondersteund, dus ik zou deze (nog) niet gebruiken. De kans dat backwards compatibility van de oude adres-formaten verdwijnt is bijzonder klein, want dit zou betekenen dat alle saldo's die lange tijd niet gebruikt zijn zouden verdwijnen. Een dergelijke actie zou het vertrouwen enorm schaden.

Dus voor lange termijn opslag is een P2SH SegWit adres dus prima. Een gewoon non-SW adres is ook geen probleem, al betaal je dan iets meer aan fees wanneer je de boel weer verstuurt in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:28
Heren en dames,

Ik kom er niet meer uit en heb jullie hulp nodig.

Ik heb langer dan twee weken gelden een bitcoin transactie verstuurd van mn bither desktop wallet naar binance deposit. Helaas blijkt met te weinig miners fee. Nu wordt sowieso aangeraden om te wachten omdat het of ooit komt of wordt gedropt door alle nodes. Na twee weken is beide niet gebeurd.

Nu is de bither sowieso vrij beperkt en zag ik via bitcointalk dat je kunt proberen een Replace-By-Fee in te stellen. Dit kan niet met Bither maar wel met Bitcoin Core wallet. Die gedownload met veel pijn en moeite mijn ID geprobeerd om te zetten naar een WIF en die via de console toe te voegen naar de BitCoin Core wallet. Nu na 24 uur aan alle transacties binnenhalen staan de transacties van mn wallet nog niet in Bitcoin Core.

Zou iemand mij kunnen helpen? Liefst dit truukje voor mij doen en dan de Replace-By-Fee uitvoeren? Ik geef mijn wallet adres aan je dus je zou al mijn bitcoin kunnen stelen maar als ik het terug krijg, zit er ook in kleine fee in wat mij betreft. PM staat open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Limbeckx schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:31:
Heren en dames,

Ik kom er niet meer uit en heb jullie hulp nodig.

Ik heb langer dan twee weken gelden een bitcoin transactie verstuurd van mn bither desktop wallet naar binance deposit. Helaas blijkt met te weinig miners fee. Nu wordt sowieso aangeraden om te wachten omdat het of ooit komt of wordt gedropt door alle nodes. Na twee weken is beide niet gebeurd.

Nu is de bither sowieso vrij beperkt en zag ik via bitcointalk dat je kunt proberen een Replace-By-Fee in te stellen. Dit kan niet met Bither maar wel met Bitcoin Core wallet. Die gedownload met veel pijn en moeite mijn ID geprobeerd om te zetten naar een WIF en die via de console toe te voegen naar de BitCoin Core wallet. Nu na 24 uur aan alle transacties binnenhalen staan de transacties van mn wallet nog niet in Bitcoin Core.

Zou iemand mij kunnen helpen? Liefst dit truukje voor mij doen en dan de Replace-By-Fee uitvoeren? Ik geef mijn wallet adres aan je dus je zou al mijn bitcoin kunnen stelen maar als ik het terug krijg, zit er ook in kleine fee in wat mij betreft. PM staat open.
RBF kan alleen als je in de oorspronkelijke transactie de RBF-flag aan hebt gezet. Lang niet alle wallet-software doet dat standaard. De eerste stap is dus controleren of Bither RBF standaard aan zet.

Als RBF geen optie is, dan kun je mogelijk gebruik maken van "Child Pays For Parent" (CPFP). Dit kan als de transactie een hoeveelheid coins naar een change-adres heeft verstuurd. Als je vanuit het change adres een nieuwe transactie verstuurt met een fee die zo hoog is dat het voor miners gunstig is om zowel de oorspronkelijke transactie als de nieuwe in een block te stoppen, dan zullen ze dat vrijwel altijd doen. Omdat de nieuwe transactie enkel gemined kan worden als de voorganger ook gemined is, zal dit er voor zorgen dat het geld bij Binance aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Rannasha schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:57:
[...]

RBF kan alleen als je in de oorspronkelijke transactie de RBF-flag aan hebt gezet. Lang niet alle wallet-software doet dat standaard. De eerste stap is dus controleren of Bither RBF standaard aan zet.

Als RBF geen optie is, dan kun je mogelijk gebruik maken van "Child Pays For Parent" (CPFP). Dit kan als de transactie een hoeveelheid coins naar een change-adres heeft verstuurd. Als je vanuit het change adres een nieuwe transactie verstuurt met een fee die zo hoog is dat het voor miners gunstig is om zowel de oorspronkelijke transactie als de nieuwe in een block te stoppen, dan zullen ze dat vrijwel altijd doen. Omdat de nieuwe transactie enkel gemined kan worden als de voorganger ook gemined is, zal dit er voor zorgen dat het geld bij Binance aankomt.
Bither heeft de optie voor RBF helemaal niet. Mijn wallet is nu helemaal leeg. Dus CPFP kan ik nu niet doen. Met Bither zie ik die optie ook helemaal niet staan. Zou graag overstappen naar Bitcoin Core sowieso. Zou je een keertje tijd hebben dat met me te doen? Kan met screensharing. Als je daar zin in hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Limbeckx schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:31:
[...]

Helaas blijkt met te weinig miners fee. Nu wordt sowieso aangeraden om te wachten omdat het of ooit komt of wordt gedropt door alle nodes. Na twee weken is beide niet gebeurd.

[...]
Inderdaad zou de btc weer moeten verschijnen op het oorspronkelijke adres. Als dit niet gebeurt betekent het volgens mij dat de wallet app blijft proberen om de transactie er doorheen te krijgen elke keer als hij terugkomt. Dus de vraag is hoe krijg je bither zo ver dat ie dit niet doet. Heeft het geen optie hiervoor in de settings?

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bonez0r schreef op zondag 31 december 2017 @ 14:22:
[...]

Dus de vraag is hoe krijg je bither zo ver dat ie dit niet doet. Heeft het geen optie hiervoor in de settings?
Het programma gewoon niet openen is genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
PilatuS schreef op zondag 31 december 2017 @ 14:28:
[...]

Het programma gewoon niet openen is genoeg :)
En hoe lang dan? Want 3 dagen was niet genoeg :(

edit: ik realiseer mij dat dit een beetje ongeduldig overkomt. Ik wil het nog wel een week proberen, daar niet van.... Enig idee hoe lang het zou moeten duren? Ik begreep dat er inmiddels een node was die nooit zijn mempool leeg maakt...

[ Voor 35% gewijzigd door Limbeckx op 31-12-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mij een ledger nano S aangeschaft en ben bezig diverse munten in mijn wallet te plaatsen.
Ik heb mijn nano gelinkt met myetherwallet en
Ik wil GNO in mijn myetherwallet plaatsen maar vind nergens een adres terug.
Klopt het dat alle ERC-20 tokens hetzelfde adres hebben als mijn ETH ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:18:
ik heb mij een ledger nano S aangeschaft en ben bezig diverse munten in mijn wallet te plaatsen.
Ik heb mijn nano gelinkt met myetherwallet en
Ik wil GNO in mijn myetherwallet plaatsen maar vind nergens een adres terug.
Klopt het dat alle ERC-20 tokens hetzelfde adres hebben als mijn ETH ?
Ja, klopt. Je moet wel iets van ether op je account hebben om te kunnen verzenden, 0.1 of 0.01 is voldoende.

Als jij MEW al kan openen met je Ledger, dan zie je als het goed is bij het beginscherm een keuze van ETH adressen. Pak de eerste keuze en voila, dat is je adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
Mijn Nano S maakt steeds nieuwe adressen aan

ik heb nu (bv.)

adres1: 0.13 BTC
adres2: 2 BTC

ik ga waarschijnlijk aan belastingen doorgeven dat ik bv. 2 BTC heb, als ik dat ergens moet opgeven (lange termijn moet je geen belastingen), en wil dan ook geen aanpassingen meer doen in publieke blockchain.

Ik wil die 0.13 btc wel nog leeg maken en naar een exchange sturen. Maar de ledger nano app, doet dan:

adres2: 1.87 BTC

is het mogelijk om input/output per adres te controleren?

[ Voor 5% gewijzigd door kristof1234 op 31-12-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:26:
[...]

Ja, klopt. Je moet wel iets van ether op je account hebben om te kunnen verzenden, 0.1 of 0.01 is voldoende.

Als jij MEW al kan openen met je Ledger, dan zie je als het goed is bij het beginscherm een keuze van ETH adressen. Pak de eerste keuze en voila, dat is je adres.
ok thanks

ik dacht wel dat het zo was, maar wou toch even bevestiging krijgen.

ik zie idd een 4-tal adressen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kristof1234 schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:29:
Mijn Nano S maakt steeds nieuwe adressen aan

ik heb nu (bv.)

adres2: 2 BTC

ik ga waarschijnlijk aan belastingen doorgeven dat ik bv. 2 BTC heb, als ik dat ergens moet opgeven (lange termijn moet je geen belastingen betalen), en wil dan ook geen aanpassingen meer doen in publieke blockchain.

Ik wil die 0.13 btc wel nog leeg maken en naar een exchange sturen. Maar de ledger nano app, doet dan:

adres2: 1.87 BTC

is het mogelijk om input/output per adres te controleren?
Wat bedoel je met "lange termijn moet je geen belastingen betalen"? Je moet over je vermogen op 1 januari 2018 aangifte doen bij de aangifte over 2018. Vermogen is o.a. crypto, zowel op een exchange als lokaal. Zolang jij de eigenaar bent van de coins.

Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord op je Ledger S vraag. Volgens mij is dat nog niet mogelijk met de Ledger S. In andere wallets wordt het "coin control" genoemd. Zie als voorbeeld https://medium.com/@nopar...y-in-bitcoin-33b9a5f224a2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:34:
[...]

Wat bedoel je met "lange termijn moet je geen belastingen betalen"? Je moet over je vermogen op 1 januari 2018 aangifte doen over de aangifte van 2018. Vermogen is o.a. crypto, zowel op een exchange als lokaal. Zolang jij de eigenaar bent van de coins.

Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord op je Ledger S vraag. Volgens mij is dat nog niet mogelijk met de Ledger S. In andere wallets wordt het "coin control" genoemd. Zie als voorbeeld https://medium.com/@nopar...y-in-bitcoin-33b9a5f224a2
Ik spreekt voor situatie in België.

Als je investeert als "goede huisvader" moet je geen meerwaarde belasting betalen. Voor alle 'speculatieve' en semiprofessionele trading-activiteit moet je 33% belastingen op de winst betalen.

De definitie wat nu 'speculatief' is en wat niet is in België nog vaag. Ze moeten bewijzen dat je de handelsactiviteit "herhaaldelijk en op een georganiseerde manier uitvoert." Wanneer is er echt iemand intens met bezig, en wanneer verkoopt/koopt iemand af en toe? Recent was er artikel op tweakers waarbij iemand een trading-bot had gemaakt, en hij daarvoor belastingen betalen.

Als ze alles ooit nog meer strikt gaan onderzoeken (wat niet echt mogelijk is, denk ik), wil ik graag aantonen, dat het meeste van coins ergens in cold-storage blijven staan voor 6 maanden.

Ik heb nog wel wat kleine bedragen op een exchange staan. Maar ik wil mijn holding-stash (90%) isoleren van trading-stash (10%) zodat ze geen 33% belastingen kunnen vragen op de hodling-stash, maar (in het slechtste geval) enkel een meerwaarde belasting op mij trading-stash.

[ Voor 3% gewijzigd door kristof1234 op 31-12-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kristof1234 schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:42:
[...]

Ik spreekt voor situatie in België.

Als je investeert als "goede huisvader" moet je geen meerwaarde belasting betalen. Voor alle 'speculatieve' en semiprofessionele trading-activiteit moet je 33% belastingen op de winst betalen.

De definitie wat nu 'speculatief' is en wat niet is in België nog vaag. Ze moeten bewijzen dat je de handelsactiviteit "herhaaldelijk en op een georganiseerde manier uitvoert." Wanneer is er echt iemand intens met bezig, en wanneer verkoopt/koopt iemand af en toe? Recent was er artikel op tweakers waarbij iemand een trading-bot had gemaakt, en hij daarvoor belastingen betalen.

Als ze alles ooit nog meer strikt gaan onderzoeken (wat niet echt mogelijk is, denk ik), wil ik graag aantonen, dat het meeste van coins ergens in cold-storage blijven staan voor 6 maanden.

Ik heb nog wel wat kleine bedragen op een exchange staan. Maar ik wil mijn holding-stash (90%) isoleren van trading-stash (10%) zodat ze geen 33% belastingen kunnen vragen op de hodling-stash, maar (in het slechtste geval) enkel een meerwaarde belasting op mij trading-stash.
volgens mij maakt het niet uit hoe, waar en hoe lang je crypto munten bijhoudt.

Handel in cryptomunten wordt als speculatief aanzien en alle meerwaarde is belastbaar als divers inkomen.
En verliezen zijn niet aftrekbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:56:
[...]

volgens mij maakt het niet uit hoe, waar en hoe lang je crypto munten bijhoudt.

Handel in cryptomunten wordt als speculatief aanzien en alle meerwaarde is belastbaar als divers inkomen.
En verliezen zijn niet aftrekbaar.
In BE financiële krant stond er alvast:
Speculeren of niet?

Als u belegt in bitcoin - u maakt er dus geen fulltime job van - is de situatie natuurlijk anders. De meerwaarde die u dan boekt op de verkoop van uw bitcoins, of welk ander beleggingsproduct, is vrijgesteld van personenbelasting. Daar is wel een voorwaarde aan gekoppeld. De fiscus verwacht dat die transacties binnen het normale beheer van het privévermogen vallen.

Als u niet als zo'n goede huisvader optreedt en met hoge risico's inspeelt op hevige prijsschommelingen, voert u in de ogen van de fiscus verrichtingen met een speculatief karakter uit. Is dat het geval, dan geldt daar een belastingtarief van 33 procent voor.

Net zoals dat voor andere beleggingsproducten het geval is, zit je hier in de praktijk in een soort grijze zone. Want hoe definieer je een goedehuisvaderbeleid exact? En vanaf wanneer ben je speculatief bezig? Bovendien vinden de transacties in bitcoin plaats op handelsplatformen waarop geen toezicht wordt gehouden.
https://www.tijd.be/netto...in-bitcoin-belegt/9958726

Dus mijn plan: maak een strikte scheiding tussen trading-coins en hodling-coins (laat ze niet gemengd staan op verschillende exchanges) zodat je later een argument hebt om niet belast te worden op je bitcoins waarmee je niet gehandeld hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door kristof1234 op 31-12-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Limbeckx schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:37:
[...]

Bither heeft de optie voor RBF helemaal niet. Mijn wallet is nu helemaal leeg. Dus CPFP kan ik nu niet doen. Met Bither zie ik die optie ook helemaal niet staan. Zou graag overstappen naar Bitcoin Core sowieso. Zou je een keertje tijd hebben dat met me te doen? Kan met screensharing. Als je daar zin in hebt....
Als Bither geen RBF heeft, dan kun je geen RBF gebruiken. Een transactie kan alleen maar geRBFed worden als de oorspronkelijke transactie de RBF flag heeft. Heeft deze dat niet, dan zal vrijwel iedere node een RBF-poging als ordinaire double-spend zien en weigeren.

Je kunt proberen de tx in een transaction accelarator te gooien. Bijvoorbeeld https://pool.viabtc.com/tools/txaccelerator/. Dit is een dienst van een mining pool om transacties op te nemen die anders niet (snel) aan de beurt zouden komen.

Anders is de beste optie gewoon wachten. Je wallet-client niet starten, want veel software heeft de neiging om onbevestigde transacties opnieuw te verzenden, waardoor de boel weer opnieuw begint. Er is geen gouden regel over hoe lang het kan duren. Ergens tussen enkele dagen en een paar weken. In de tussentijd kun je block explorers (bv blockchain.info) gebruiken om te kijken of je transactie al vergeten is.

Pagina: 1 ... 16 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Het grote cryptocurrency handelstopic (#6). Slowchatten niet hier maar in Het grote cryptocurrencies slowchat topic

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede. Goede vragen verdienen bovendien hun eigen topic!