Bitcoin en overige cryptocurrencies #3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 23 Laatste
Acties:
  • 189.144 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:29

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
kristof1234 schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:29:
Mijn Nano S maakt steeds nieuwe adressen aan

ik heb nu (bv.)

adres1: 0.13 BTC
adres2: 2 BTC

ik ga waarschijnlijk aan belastingen doorgeven dat ik bv. 2 BTC heb, als ik dat ergens moet opgeven (lange termijn moet je geen belastingen), en wil dan ook geen aanpassingen meer doen in publieke blockchain.

Ik wil die 0.13 btc wel nog leeg maken en naar een exchange sturen. Maar de ledger nano app, doet dan:

adres1: 0.13 BTC
adres2: 1.87 BTC

is het mogelijk om input/output per adres te controleren?
Je kunt je Ledger Nano S koppelen aan de Electrum wallet in plaats van de standaard Ledger App. Met Electrum heb je de mogelijkheid om bij een transactie aan te geven welke outputs moeten worden gebruikt.

(edit: oeps, dit had in een edit op m'n vorige post gemoeten, sorry voor de dubbelpost :> )

[ Voor 5% gewijzigd door Rannasha op 31-12-2017 16:25 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 439588

kristof1234 schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:58:
[...]

In BE financiële krant stond er alvast:

[...]

https://www.tijd.be/netto...in-bitcoin-belegt/9958726

Dus mijn plan: maak een strikte scheiding tussen trading-coins en hodling-coins (laat ze niet gemengd staan op verschillende exchanges) zodat je later een argument hebt om niet belast te worden op je bitcoins waarmee je niet gehandeld hebt.
ik had laatst op hln.be gelezen dat de meerwaarde op crypto munten altijd speculatief was.

goed om weten; de tijd zal wel iets betrouwbaarder zijn dan hln ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 27 december 2017 @ 22:59:

Ik baal er wel van dat je zo'n beetje overal een wallet voor moet downloaden inclusief complete blockchain van 38 GB voor Monero 8)7
Dat bijwerken van de blockchain is inderdaad gruwelijk irritant. Mijn vriendin heeft een jaar of 2 geleden een betaling gedaan in bitcoins (omdat het kon :P) en had daar wat wisselgeld aan overgehouden. Toen stelde dat weinig voor, maar gisteren stonden we toch verbaasd over hoeveel dat wisselgeld ineens waard was :X Maar ja, nu moet je een heeeeele tijd wachten voor de boel is bijgewerkt. *zucht*

[ Voor 24% gewijzigd door Grrrrrene op 31-12-2017 16:40 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-01 20:31
Iemand hier al geïnvesteerd in ethertanks (ethertanks.com)? Dit is een volwaardige game waar tanks tegen elkaar kunnen vechten en je via een marketplace kan kopen en verkopen. Nu staat ie ongeveer 24 uur live en het gaat wel hard. Door profit sharing krijg je een deeltje ethereum uitbetaald telkens wanneer iemand een tank koopt die jij ook hebt. Gaat vermoedelijk hard gaan wanneer de marketplace live gaat (1 week) en er battles kunnen gevoerd worden (2 weken).

Ik heb reeds meer dan de helft van mijn investering terug.

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-05 22:42
Rannasha schreef op zondag 31 december 2017 @ 16:16:
[...]

Als Bither geen RBF heeft, dan kun je geen RBF gebruiken. Een transactie kan alleen maar geRBFed worden als de oorspronkelijke transactie de RBF flag heeft. Heeft deze dat niet, dan zal vrijwel iedere node een RBF-poging als ordinaire double-spend zien en weigeren.

Je kunt proberen de tx in een transaction accelarator te gooien. Bijvoorbeeld https://pool.viabtc.com/tools/txaccelerator/. Dit is een dienst van een mining pool om transacties op te nemen die anders niet (snel) aan de beurt zouden komen.

Anders is de beste optie gewoon wachten. Je wallet-client niet starten, want veel software heeft de neiging om onbevestigde transacties opnieuw te verzenden, waardoor de boel weer opnieuw begint. Er is geen gouden regel over hoe lang het kan duren. Ergens tussen enkele dagen en een paar weken. In de tussentijd kun je block explorers (bv blockchain.info) gebruiken om te kijken of je transactie al vergeten is.
Ik ga gewoon doen alsof ik geen bitcoin heb voor een paar weken...

Thx voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Limbeckx schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:31:
Heren en dames,

Ik kom er niet meer uit en heb jullie hulp nodig.

Ik heb langer dan twee weken gelden een bitcoin transactie verstuurd van mn bither desktop wallet naar binance deposit. Helaas blijkt met te weinig miners fee. Nu wordt sowieso aangeraden om te wachten omdat het of ooit komt of wordt gedropt door alle nodes. Na twee weken is beide niet gebeurd.

Nu is de bither sowieso vrij beperkt en zag ik via bitcointalk dat je kunt proberen een Replace-By-Fee in te stellen. Dit kan niet met Bither maar wel met Bitcoin Core wallet. Die gedownload met veel pijn en moeite mijn ID geprobeerd om te zetten naar een WIF en die via de console toe te voegen naar de BitCoin Core wallet. Nu na 24 uur aan alle transacties binnenhalen staan de transacties van mn wallet nog niet in Bitcoin Core.

Zou iemand mij kunnen helpen? Liefst dit truukje voor mij doen en dan de Replace-By-Fee uitvoeren? Ik geef mijn wallet adres aan je dus je zou al mijn bitcoin kunnen stelen maar als ik het terug krijg, zit er ook in kleine fee in wat mij betreft. PM staat open.
Als je er na de jaarwisseling nog niet uit bent wil ik je daar remote wel ff mee helpen. Denk dat we je BTC er met een double-spend wel doorkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

diet schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:08:
[...]

Lijkt me niet. Als de ada stijgt en btc zakt, dan krijg je toch gewoon meer btc voor je ada als je die verkoopt?
Helemaal correct, alleen heb je daar weinig aan als btc teveel daalt.
Mensen die op 19000 dollar 1 btc hebben gekocht en dat hebben omgezet zitten toch wel in de min, denk je niet?

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diet
  • Laatst online: 11-12-2024
Mr_Ripple schreef op maandag 1 januari 2018 @ 09:39:
[...]

Helemaal correct, alleen heb je daar weinig aan als btc teveel daalt.
Mensen die op 19000 dollar 1 btc hebben gekocht en dat hebben omgezet zitten toch wel in de min, denk je niet?
Ehm.... Als jij 19000 voor je btc hebt betaald welke je omzet naar bijvoorbeeld %100 ada. Stel at btc zakt naar 9500 (50%) en Ada blijft gelijk dan is je ada toch 2btc waard. Als je dat dan weer snel omzet naar EUR, dan zit je toch niet in de min?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Anoniem: 472287 schreef op zondag 31 december 2017 @ 18:23:
[...]

Als je er na de jaarwisseling nog niet uit bent wil ik je daar remote wel ff mee helpen. Denk dat we je BTC er met een double-spend wel doorkrijgen.
Heel erg bedankt voor het aanbod. Zo wacht je 20 dagen en zo is het ineens verstuurd. Heb het geld op mn binance staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Heren en dames,

Ik heb langer dan twee weken gelden een bitcoin transactie verstuurd van mn bither desktop wallet naar binance deposit. Helaas blijkt met te weinig miners fee. Nu wordt sowieso aangeraden om te wachten omdat het of ooit komt of wordt gedropt door alle nodes. Na twee weken is beide niet gebeurd.

Nu is de bither sowieso vrij beperkt en zag ik via bitcointalk dat je kunt proberen een Replace-By-Fee in te stellen. Dit kan niet met Bither maar wel met Bitcoin Core wallet. Die gedownload met veel pijn en moeite mijn ID geprobeerd om te zetten naar een WIF en die via de console toe te voegen naar de BitCoin Core wallet. Nu na 24 uur aan alle transacties binnenhalen staan de transacties van mn wallet nog niet in Bitcoin Core.

Zou iemand mij kunnen helpen? Liefst dit truukje voor mij doen en dan de Replace-By-Fee uitvoeren? Ik geef mijn wallet adres aan je dus je zou al mijn bitcoin kunnen stelen maar als ik het terug krijg, zit er ook in kleine fee in wat mij betreft. PM staat open.
Na twee weken word de transactie normaal uit de mempool gegooit, het zou dan mogelijk moeten zijn met een SVP client zoasl Electrum om gewoon de transactie opnieuw uit te voeren. Sowieso moet je het kunnen doen met een core wallet omdat als een transactie geen confirmatie heeft is ie gewoon niet uitgevoerd en staan de bitcoin nog op je oude adres.

Het probleem met een dubbelspend is dat ie meteen gereject word als hij al gevonden word in een mempool. Je moet dan al een andere mempool vinden die de transactie niet heeft maar ja daar heb je niks control over. Na een aantal weken zou het geen probleem meere moeten zijn wanneer alle mempools je transactie hebben uitgevoeerd.

Het grote probleem is dat er niet te voorspellen valt hoe snel je transactie in een blok terecht komt tenzij je de hoogste fee betaald, de reden daarvoor is dat niemand de toekomst kent. Kun je wel een hoge fee kiezen als op dat moment er teveel mensen een transactie broadcasten met ook zo een hoge fee dan kunnen die niet allemaal in het volgende blok, want dat blok is maar een MB groot. Met segwit en door te batchen kun je natuurlijk meer transacties in zo een blok kwijt kunnen en als er opeens mining power bij komt op het netwerk dan kan het zijn dat voor 2016 blocks de blokken sneller gevonden worden dan 10 minuten.

Ook is het meestal op zondag het aller rustigste.

Het beste kun je nog gewoon als je Bitcoin naar een ander crypto overzetten die geen artificiële limiet heeft, dat is namelijk een stuk goedkoper. En dan duurt het ook maar ongeveer 10 minuten voor je een confirmatie hebt of 1 minuut bij Ethereum.

Tja .... Bitcoin core is gewoon knettergek 8)7

Ik ben er net helemaal vanaf. Mijn laatste Bitcoin verkocht, heb nu alleen nog maar Bitcoin Cash en Ethereum. Hier is de transactie --> https://blockchair.com/bi...859da9de72c52af79aa564683

Bewijs dat het van mij is.

code:
1
2
3
4
5
6
--------BEGIN SIGNED MESSAGE-------------
1Niak6WPi1NDYquYGBc6TYVerheyEGeXM7 is mijn adres. Ik ben Kain_niaK. Het is de eerste dag van het nieuwe jaar. Dit is een bericht voor tweakers. De url van mijn post is
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/53745099#53745099
-------BEGIN SIGNATURE--------------------
GxuHw1WuNA2SEjwXZPVU720xjGCotmn/r/JtMp191VlDBo4nE4knOKvRkBNEM2sy5WNXf5wv2KKf3rNIqsnq2VU=
-----END SIGNED MESSAGE---------------

Heeft me 7 CAD gekost om 400 CAD aan Bitcoin naar een Canadese exchange te sturen. Duurde 30 uur voordat ik de eerste confirmatie had. 666 bytes voor 5 inputs en 1 ouput met 68 Satoshi per byte. Op het moment dat ik de transactie broadcaste gaven een aantal websites aan dat het 10 uur zou duren maar die websites zijn echt bullshit. JE KUNT HET NIET VOORSPELLEN.

Nu heb ik er natuurlijk geen last meer van maar voor iedereen hier. Geef je transactie een drie keer hogere fee dan je van plan bent als het time kritisch is, als je echt binnen de 24 uur een confirmatie nodig hebt.

Goed ik ben vrij nu! Heeft me een hele week gekost om mijn ouwe RAID 5 terug aan de praat te krijgen maar ik heb nu al mijn bitcoin of verkocht of in andere crypto overgezet. Heb zelfs nog wat dogecoin gekocht dat vind ik wel geinig. En voor de rest alleen Bitcoin Cash en Ethereum.

Met Bitcoin Cash kan ik tenminste al mijn leuke adresjes blijven gebruiken! :P

Zoals 1Niak6WPi1NDYquYGBc6TYVerheyEGeXM7 waarschijnlijk het enigste adres in de wereld met 7 letters uit een belgische achternaam in het einde van het adres.

Of je volledige naam en voornaam in een Bitcoin adres is ook wel leuk, makkelijk herkenbaar (wel altijd de rest van het adres ook controleren natuurlijk)

1BoSRubenAVZZAMx7ZWiiLV5ot8Z6VuzTx

vind ik ook wel een leuke.

1BUSiNesssFEXGvaoT9Wstvg8NFSfkD5R voor mijn bedrijf.

en ga zo maar door. Ik heb ook ergens een 1Tweakers adres maar dat moet ik even opzoeken.

[ Voor 17% gewijzigd door Kain_niaK op 01-01-2018 12:11 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik overweeg om mijn eigen Ethereum miningpool te starten, maar ik heb geen idee of dat wel profitable is. Mijn hashrate stijgt binnenkort naar zo'n 600Mh/s en zover ik kan zien is er geen (actieve) Nederlandse miningpool. Hoe kun je het berekenen of het hebben van een eigen pool profitable is of niet? In het begin zal het vergelijkbaar zijn met solo-mining, omdat ik niet verwacht dat het zo'n storm zal lopen met nieuwe users, maar alle calculators die ik raadpleeg gaan uit van pool mining, vandaar mijn vraag...

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fhenny
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-02-2022
Ik volg deze thread nu al een paar maanden af en aan, en denk inmiddels voldoende informatie te hebben ingewonnen om voorzichtig aan een portfolio cryptocoins aan te gaan leggen.

In 2013 ooit al eens wat Bitcoin gekocht (en verloren aan een exchange). Een paar weken terug 0,1 Ethereum gekocht als experiment.

Ben nu van plan om elke maand mijn portfolio bij te stellen en dan te herverdelen op basis van wat verdiepend onderzoek, o.a. hier op Tweakers.

Begin december had ik een hypothethisch portfolio samengesteld als volgt:
NXT 5%
OMG 5%
CDN 10%
ETN 5%
RDD 45%
XLM 5%
XEM 5%
EOS 20%
Hiermee had ik tot aan vandaag ca. 600% winst kunnen maken.

Nu dus bezig met het aanpassen van dit portfolio met o.a. TRX en REQ voordat ik daadwerkelijk instap.

Mijn plan is om via o.a. Binance en een aantal andere exhanges dit portfolio te managen en dan periodiek "af te romen" naar een paper-wallet (ETH of BTC).

Nu lijkt het me praktisch om dit alles te managen via een enkele interface, en overweeg hiervoor Coinigy.

Iemand nog tips op de bovenstaande aanpak (niet op mijn portfolio, meer de manier van handelen).

Ben wel erg huiverig voor het opsturen van scans van paspoort e.d. dus zoek naar een manier om via zo min mogelijk exchanges toch toegang te hebben tot interessante en kleinere coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonav
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05 14:38
fhenny schreef op maandag 1 januari 2018 @ 15:45:
Ik volg deze thread nu al een paar maanden af en aan, en denk inmiddels voldoende informatie te hebben ingewonnen om voorzichtig aan een portfolio cryptocoins aan te gaan leggen.

In 2013 ooit al eens wat Bitcoin gekocht (en verloren aan een exchange). Een paar weken terug 0,1 Ethereum gekocht als experiment.

Ben nu van plan om elke maand mijn portfolio bij te stellen en dan te herverdelen op basis van wat verdiepend onderzoek, o.a. hier op Tweakers.

Begin december had ik een hypothethisch portfolio samengesteld als volgt:
NXT 5%
OMG 5%
CDN 10%
ETN 5%
RDD 45%
XLM 5%
XEM 5%
EOS 20%
Hiermee had ik tot aan vandaag ca. 600% winst kunnen maken.

Nu dus bezig met het aanpassen van dit portfolio met o.a. TRX en REQ voordat ik daadwerkelijk instap.

Mijn plan is om via o.a. Binance en een aantal andere exhanges dit portfolio te managen en dan periodiek "af te romen" naar een paper-wallet (ETH of BTC).

Nu lijkt het me praktisch om dit alles te managen via een enkele interface, en overweeg hiervoor Coinigy.

Iemand nog tips op de bovenstaande aanpak (niet op mijn portfolio, meer de manier van handelen).

Ben wel erg huiverig voor het opsturen van scans van paspoort e.d. dus zoek naar een manier om via zo min mogelijk exchanges toch toegang te hebben tot interessante en kleinere coins.
Ik raad je aan de coins op vaste data aan te kopen bijv op 3 momenten. Dan is de
kans op waardeverlies minder. Op binance geldt wel een minimale inleg dus houd
daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

diet schreef op maandag 1 januari 2018 @ 11:16:
[...]

Ehm.... Als jij 19000 voor je btc hebt betaald welke je omzet naar bijvoorbeeld %100 ada. Stel at btc zakt naar 9500 (50%) en Ada blijft gelijk dan is je ada toch 2btc waard. Als je dat dan weer snel omzet naar EUR, dan zit je toch niet in de min?
Dat klinkt plausibel, alleen ga je voorbij aan tijdig om kunnen zeten, wat rond die omstandigheden bijna nooit lukt. (exchange offline/overbelast etc. )

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Vraagje, Misschien een domme vraag, Sorry daarvoor

(In het kort), Hoe kom ik aan de juiste informatie voor mijn start, in handelen met coins ?

Wil ook gaan beleggen in Cryptocoins maar wil uiteraard daar eerst mij daar goed over inlezen, hoe alles werkt en vooral waar je het beste de coins kan halen Via https://www.bitcoinsvergelijken.nl/ kwam https://bitonic.nl het goedkoopst uit? en welke Wallet je moet gebruiken dacht zelf aan een USB Stick met inscriptie zoals truecrypt erop?, en met welke handels platform ik het beste mee aan de slag kan gaan, denk aan https://www.binance.com/
In het begin zal ik niet zo veel gaan inleggen, denk aan paar honderd euro.
maar welke sites zijn daar geschikt voor en is up to date, hoe komen jullie aan je informatie, (mag via PM)?

Wil jullie niet lastig gaan vallen met allemaal simpele vraagjes, daarom wil ik mij zo goed mogelijk gaan inlezen.
Helaas kom ik vooral via Google (Middels mijn Zoektermen, misschien?) een hoop websites tegen die je informatie versterkt maar dan voor eigen belang om je een Dienst aan te bieden.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fhenny
Hoi Michael3.

Zit zelf een beetje op hetzelfde punt als jij. Haal zelf veel info van o.am Tweakers en doe op basis daarvan eigen research. Heb ook Chris Dunn en wat anderen gevolgd om de theorie en terminologie beter te doorgronden.

Vind zelf blockfolio app handig om m'n portfolio te tracken.

Doe nu zelf al tijdje fictief mee en heb een idee van een leuk portfolio van ca 15 coins om te starten.

Ik twijfel zelf nog tussen individuele Wallet per coin of handelen op exchanges, met bijvoorbeeld Coinigy als overkoepelende software om alles te managen.

Kunnen de meer ervaren traders hier hun aanpak delen voor handelen met enkele honderden of duizenden euro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
fhenny schreef op maandag 1 januari 2018 @ 17:41:

Kunnen de meer ervaren traders hier hun aanpak hanteren voor handelen met enkele honderden of duizenden euro?
Nee, dat doen ze hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fhenny
Excuus. Op basis van het zero tolerance beleid dacht ik hier zulke vragen te moeten stellen ("Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
fhenny schreef op maandag 1 januari 2018 @ 17:48:
[...]

Excuus. Op basis van het zero tolerance beleid dacht ik hier zulke vragen te moeten stellen ("Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.")
Alles over kopen & verkopen gaat in het handelstopic. Alles over het gebruik en de technologie is voor dit topic. De ZT-tag in het handels topic is voornamelijk bedoeld tegen de eindeloze slowchat die er soms plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
fhenny schreef op maandag 1 januari 2018 @ 17:48:
[...]

Door boven staand zit ik nou ook te twijfelen waar ik vragen mag stellen?
@.oisyn kan jij hier informatie over verschaffen?

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ervaren traders? We zullen hoeveel mensen daar effectief dit avontuur afsluiten met harde valuta op hun bankrekening. Het is gewoon digitale goudkoorts, zei die geen goud konden krijgen zijn overgeschakeld naar zilver en zij die geen zilver konden krijgen zijn overgeschakeld naar base metalen. Met als grote verschil dat je edel metal niet kunt kopiëren maar crypto wel. En het is goed mogelijk dat jij denkt dat er veel intresse is voor een crypto maar dan in werkelijkheid het gewoon bots zijn die back and forth kopen en verkopen met zichzelf. Dat word normaal hard aangepakt en onmogelijk gemaakt op financiële exchanges die opereren onder financiële wetten. En zelfs daar is er al een hoop gesjoemel met bijvoorbeeld bots die zo dicht bij de beurs computers zitten dat ze een trade binnen de 10 ms al zien, en dan gebruik kunnen makken van het feit dan andere traders verder weg die trade pas binnen de 600 ms zien. Als die bots binnen die tijd een trade kunnen maken kunnen ze misbruik maken van informatie die de andere traders pas na 600 ms zien. Dat is allemaal legaal mogelijk, maar nou niet echt heel erg ethisch verantwoord. En nu hebben we het dus over instituten en systemen die gereguleerd worden voor financiële wetten. Dus wat denk je dat er allemaal gebeurd op crypo exchanges die geen fiat kant hebben, waar alles crypto is en ze dus kunnen opereren buiten die financiële regulering. Als er bots actief zijn die hun crypto opleveren, ook al produceren die bots een hoop vals volume .... wat gaan zij er tegen doen? Helemaal niks.

En jandoedel de exgamer maar denken dat hij rijk word onder het moto: In de crypto wereld gaat er wel iets naar beneden maar daarna gaat het altijd weer ophoog.

Man ik zie zelfs gerespecteerde business peeps op mijn facebook opeens plaatjjes posten van /r/bitcoin met als thema: "Bitcoin gaat altijd weer omhoog" vraag me nu in PM hoe je rijk kunt worden.

En ... "wat als ik zei dat je 1000 CAD in 4 maanden kunt omzetten naar 4000 CAD?"Vraag me nu in PM.

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Nee echt, Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Tg2Npi4.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 01-01-2018 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fhenny
Hoi Kain,

Uiteraard uiterst speculatief. Maar aangezien in inmiddels een maand of 4 e.e.a. in de gaten houden en fictief handel, lijkt het me een leuk experiment. Maar wel 1 die ik technisch enigsinds wil kunnen doorgronden en op een overzichtelijke manier wil managen.

Dat is denk ik een zoektocht die veel n00bs/exgamers of wat dan ook doormaken. Er zijn hier vast een hoop mensen die daar een mening/hun ervaringen op kunnen delen.

Vind het persoonlijk wel wat makkelijk om mensen met oprechte interesse en concrete vragen dan de bagatelliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:15
@Kain_niaK
Je hebt wellicht een punt.
Bots verpesten de markt waarbij "gewone" handelaars gewoon hun gang willen gaan.
De oplossing zou zijn bots uit te bannen, dit is misschien niet zo simpel als ik het zeg maar wel in het belang van iedereen. Slimme programmeurs moeten dit toch wel voor elkaar kunnen krijgen zou je denken.
De traditionele aandelenmarkt zit echter ook niet logisch in elkaar daar handelt men ook op emotie en onderbuikgevoel.
Stel dat bedrijf X prima resultaten haalt en dividend gaat uitkeren op 1 februari dan nemen handelaars daar al een voorsprong op en als het resultaat dan minder is dan verwacht regeren ze als een klein kind terwijl het bedrijf nog gewoon winst maakt. Rupsje-nooit-genoeg gedrag kun je dat noemen het is nooit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

fhenny schreef op maandag 1 januari 2018 @ 18:09:
Hoi Kain,

Uiteraard uiterst speculatief. Maar aangezien in inmiddels een maand of 4 e.e.a. in de gaten houden en fictief handel, lijkt het me een leuk experiment. Maar wel 1 die ik technisch enigsinds wil kunnen doorgronden en op een overzichtelijke manier wil managen.

Dat is denk ik een zoektocht die veel n00bs/exgamers of wat dan ook doormaken. Er zijn hier vast een hoop mensen die daar een mening/hun ervaringen op kunnen delen.

Vind het persoonlijk wel wat makkelijk om mensen met oprechte interesse en concrete vragen dan de bagatelliseren.
Sowieso is crypto een uiterst slechte container om waarde in op te slaan omdat het zo volatiel is. WAnt niemand geeft ene reet over hoe veel bitcoin je hebt. Nee hoeveel bitcoin maal hoeveel waarde per bitcoin is wat 99% belangrijk vind. Crypto heeft dus gigantisch veel risico wanneer je het gebruikt als waarde container. Het heeft heel minder risico als je het gebruikt als middel om betalingen mee te doen. En dus kleine beetjes crypto koopt en dat dan gebruikt tot het op is en dan weer nieuwe koopt. Of wanneer je het natuurlijk zelf mined. Dat is bij sommige crypto nog zelfs wel te doen met een GPU die iedereen met een beetje geld wel kan kopen.

Het eerst punt is afhankelijk van het tweede punt, en kan alleen veranderen in natuur wanneer er een nieuwe financiële crisis alla 2008 komt.
Het tweede punt is ook afhankelijk van die volatiliteit, immers vandaag met 1 Bitcoin iets kopen wat je morgen maar 0.8 Bitcoin kost dat gaat niemand doen.

Dit levert een paradox op. Hoe meer Bitcoin als currency gebruikt word en hoe minder als speculatief investering vehicle hoe lager de volatitieit word en hoe geschikter het word als betaalmiddel.
Maar die mensen gaan Bitcoin pas gebruiken als betaalmiddel als het voordelen bied die andere betalen middlen niet hebben.

Bij Bitcoin was dat ooit
- transactie binnen de 10 minuten (en als je paranoid bent 30 of 60 minuten.) Nu zul je misschien denken: ja maar paypal en credit kaart is maar een paar seconde. Maar dat is niet zo. Bij fiat kan een settlement wel 60 dagen duren. Dat wil zeggen dat een transactie dan pas on omkeerbaar is. Daarom dat handelaars soms geld kwijt raken door chargebacks en dergelijke.
- hele lage fees in vergelijking met de andere betaal systemen.

Dat is nu weg bij Bitcoin, en nog wel bij andere crypto ... die daardoor natuurlijk veel geschikter zijn als betaalmiddel dan BItcoin. Wat goed zo zijn voor adoptie van crypto als betaalmiddel en slecht voor adoptie als speculatief vehichle is een markt crash van 80% of meer. Na de MtGox crash van 1000 naar 200 in 2013 is het bijna 4 jaar relatief stabiel geweest.

En dat maakt het geschikt voor beide: Het word langzaam snel meer waard maar toch aan zo'n 10% per jaar of meer. En het kan enigsinds als currency gebruikt worden omdat je niet morgen maar een halve bitcoin nodig hebt voor waar je vandaag nog een voor moet betalen.
De hype die er momenteel is, is een hype die 99% over het speculatieve aspect gaat.
Je moet dus wel een aantal dingen van elkaar scheiden.
Dat er ooit een tulpenbol mania was wil niet zeggen dat er nu geen tulpenbollen meer zijn ..... maar ook niet dat het geen speculatieve bubble was want dat was het wel.
De hype en de prijs van de laatste 6 maanden is een speculatieve bubble die alleen door kan blijven gaan wanneer

- De exchanges magic black boxen blijven die eventueel gewoon crypto op kopen met fiat dat er helemaal niet is. Banken moeten bij wet kunnen bewijzen hoe het zit met de centjes maar exchanges zijn geen banken.

- Er steeds meer mensen steeds meer Bitcoin blijven kopen, eventueel getriggered door nog een 2008 alike financiele crisis.

1 en 2 zijn volledig unknown en er is geen data voor handen die niet van exchanges komt die je dus niet zou moeten vertrouwen want het is hun voordeel om niet eerlijk met de cijfertjes om te gaan. En als de regeguleerde systemen dat al doen wanneer de wet het toe laat dan moet je je afvragen wat je denkt dat er gebeurd als er geen wet is. Zolang er dus maar genoeg mensen allemaal samen net doen alsof de keizer kleren aan heeft zal de keizer zich dus niet koud voelen.

Als er genoeg kleine jongens heel hard beginnen te lachen: Maar die man is poedelnaakt, dan kan het dus fout gaan. Maar die personen die de onzichtbare kleren verkocht hebben, zijn volgens mij in dat verhaal nooit meer gevonden ...

En dan is er nog een belangrijk punt.

- Het kan niet zo zijn dat elke copy van een crypto ook waarde begint te krijgen zonder dat er waarde van die andere crypto weg gaat. Anders is crypto net zo onbeperkt als fiat!!!!! Alleen dan hele dure geldpersen van de geldpers bij fiat is gewoon een regeltje in een database die iemand verandert ! Je kunt geen silver bekomen door een copie van goud te maken.

De mimum baseline value van elke crypto is dus afhankelijk van de waarde van het netwerk en zijn gebruikers. Crypto als waarde container is dus bullshit. Alleen een crypto die eigenschappen heeft die de andere non crypto betaalsystemen niet hebben heeft waarde. En de crypto die het meeste bruikbaar is heeft het meeste waarde.

Toch is Bitcoin momenteel ongeveer 5 keer zo veel waard als nummer 2, terwijl nummer 2 veel bruikbaarder is dan Bitcoin. De markt loopt dus achter. :P

Maar wat was die uitdrukking nog weer? De markt kan langer irrantioneel blijven dat jij solvent? :)

[ Voor 29% gewijzigd door Kain_niaK op 01-01-2018 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 992889

Heren en dames,

Daarom doe ik geen bitcoin transacties meer.

heb wel bitcoin (gehad) maar dan decentraal opgeslagen in Waves platform. Dan kun je naar Binance steeds Waves overmaken bijvoorbeeld. Dat gaat binnen 1 seconde. ETH duurt soms ook wel een halfuur.

Dus ik zou het ergens opslaan waar je het snel kan omzetten naar iets dat makkelijker verhandelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Anoniem: 992889 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:26:
[...]

Daarom doe ik geen bitcoin transacties meer.

heb wel bitcoin (gehad) maar dan decentraal opgeslagen in Waves platform. Dan kun je naar Binance steeds Waves overmaken bijvoorbeeld. Dat gaat binnen 1 seconde. ETH duurt soms ook wel een halfuur.

Dus ik zou het ergens opslaan waar je het snel kan omzetten naar iets dat makkelijker verhandelbaar is.
Ik doe mijn best om genuanceerd te zijn maar op deze manier gebruik ik geen bitcoins voor een tijdje. Ik had alles naar Binance over gezet en nu ADA van gekocht. Litecoin is wel lekker om te versturen maar Binance heeft geen pairs daarvoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Limbeckx schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:43:
[...]

Ik doe mijn best om genuanceerd te zijn maar op deze manier gebruik ik geen bitcoins voor een tijdje. Ik had alles naar Binance over gezet en nu ADA van gekocht. Litecoin is wel lekker om te versturen maar Binance heeft geen pairs daarvoor...
Verstuur Litecoin of iets anders naar Binance en zet het daar om naar ETH/Bitcoin. Dan heb je geen gezeik met transacties.

Dat bedoel je toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Anoniem: 992889 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:45:
[...]

Verstuur Litecoin of iets anders naar Binance en zet het daar om naar ETH/Bitcoin. Dan heb je geen gezeik met transacties.

Dat bedoel je toch?
Yup. Dat heb ik de laatste keer gedaan. Ging prettig en snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1021527

Limbeckx schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:50:
[...]

Yup. Dat heb ik de laatste keer gedaan. Ging prettig en snel
Binnenkort komt Raiblocks op Binance. Deze coin zal, als ik hun website mag geloven, nog sneller zijn _/-\o_

Btw, wat vinden jullie van Tron? -> als je nog niet weet wat het is: https://allesovercrypto.n...in-entertainmentindustrie

- Deze maand komt er voor hun een partnership aan met Matchpool,(bron: http://www.coincalendar.i...ool-gup-partnership-tron/)

- Het gerucht gaat dat hun eerste game uitkomt in januari (bron:
twitterbericht van de oprichter Justin Sun:
The first game based on #tron network is almost ready. We will release the detail soon. Please make s guess what kind of game it is. #trx)

- Deze maand komen ze op nieuwe exchanges te staan (rumors)

Ben benieuwd hoe jullie naar hun platform kijken!

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 1021527 op 02-01-2018 11:58 . Reden: Nieuwsgierigheid over TRON ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
Anoniem: 1021527 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:47:
[...]

Binnenkort komt Raiblocks op Binance. Deze coin zal, als ik hun website mag geloven, nog sneller zijn _/-\o_
Ohh goed dat je het zegt. Je username geeft mij voor de rest ook totaal niet het gevoel dat je biased bent. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1021527

Limbeckx schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:50:
[...]

Ohh goed dat je het zegt. Je username geeft mij voor de rest ook totaal niet het gevoel dat je biased bent. _/-\o_
Haha! Ik moet toegeven dat ik groot fan ben inderdaad! Ik denk zomaar, als je jezelf gaat inlezen over Raiblocks dat je mijn mening deelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:33
Ik stuurde zojuist vanaf mijn Ledger een BTC tx met custom fee van 301sat/byte. Nu in de explorer staat er 198sat/byte. Wat ging er mis?

https://blockchain.info/t...0f681c612bbd8dc7b2aa6225c

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
The Redman schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:02:
Ik stuurde zojuist vanaf mijn Ledger een BTC tx met custom fee van 301sat/byte. Nu in de explorer staat er 198sat/byte. Wat ging er mis?

Het lijkt erop dat de transactie verstuurd is vanuit een SegWit adres. SegWit transacties hebben een lager "gewicht" dan legacy transacties met dezelfde hoeveelheid inputs en outputs, waardoor een lagere fee-per-byte nodig is. Ledger laat de fee-equivalent van een legacy-transactie zien in de user interface maar past de "SegWit korting" toe achter de schermen.

Je transactie zal dezelfde prioriteit hebben als een legacy transactie van 301 sat/byte.

De belangrijkste conclusie is dat de eenheid sat/byte niet heel bruikbaar meer is. Sommige software / websites geven daarom ook al de fee weer in termen van sat / WU (weight unit). sat/WU is beter geschikt om direct te zien hoe hoog de prioriteit van de transactie is (je kunt simpelweg alles sorteren op sat/WU), maar het is moeilijker om direct te bepalen hoe zwaar een transactie is in termen van WUs, want niet ieder element van een transactie heeft hetzelfde gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
Rannasha schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:27:
[...]

Het lijkt erop dat de transactie verstuurd is vanuit een SegWit adres. SegWit transacties hebben een lager "gewicht" dan legacy transacties met dezelfde hoeveelheid inputs en outputs, waardoor een lagere fee-per-byte nodig is. Ledger laat de fee-equivalent van een legacy-transactie zien in de user interface maar past de "SegWit korting" toe achter de schermen.

Je transactie zal dezelfde prioriteit hebben als een legacy transactie van 301 sat/byte.

De belangrijkste conclusie is dat de eenheid sat/byte niet heel bruikbaar meer is. Sommige software / websites geven daarom ook al de fee weer in termen van sat / WU (weight unit). sat/WU is beter geschikt om direct te zien hoe hoog de prioriteit van de transactie is (je kunt simpelweg alles sorteren op sat/WU), maar het is moeilijker om direct te bepalen hoe zwaar een transactie is in termen van WUs, want niet ieder element van een transactie heeft hetzelfde gewicht.
Superbedankt! Had inderdaad gelezen over de met SegWit veranderde formule waarbij weight de rol overneemt, maar nog geen idee hoe de Ledger hiermee omging. Duidelijk! Hij is intussen bevestigd :)

Kan ik van zowel BTC als ETH mijn ontvangstadressen hergebruiken? Is dit gunstiger wegens UTXO's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1021527 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:47:
[...]

Btw, wat vinden jullie van Tron? -> als je nog niet weet wat het is: https://allesovercrypto.n...in-entertainmentindustrie

- Deze maand komt er voor hun een partnership aan met Matchpool,(bron: http://www.coincalendar.i...ool-gup-partnership-tron/)

- Het gerucht gaat dat hun eerste game uitkomt in januari (bron:
twitterbericht van de oprichter Justin Sun:
The first game based on #tron network is almost ready. We will release the detail soon. Please make s guess what kind of game it is. #trx)

- Deze maand komen ze op nieuwe exchanges te staan (rumors)

Ben benieuwd hoe jullie naar hun platform kijken!
Moet je wel ergens naar kunnen versturen.

Dan beter Waves, want die is de snelste en staat op meer exchanges.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:33

The_Worst

Unox

The Redman schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:10:
[...]

Superbedankt! Had inderdaad gelezen over de met SegWit veranderde formule waarbij weight de rol overneemt, maar nog geen idee hoe de Ledger hiermee omging. Duidelijk! Hij is intussen bevestigd :)

Kan ik van zowel BTC als ETH mijn ontvangstadressen hergebruiken? Is dit gunstiger wegens UTXO's?
Geen idee wat een UTXO is maar je kan adressen van je ledger gewoon hergebruiken. Puur uit privacy overwegingen biedt de app constant een ander adres aan.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
The Redman schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:10:
[...]
Ja, dat kan, maar het maakt niet uit. Ethereum werkt sowieso niet met een UTXO-model. En voor Bitcoin maakt het voor de omvang van een transactie niet uit of je 2 UTXOs van verschillende adressen spendeert of 2 UTXOs van hetzelfde adres.

Er zijn dus niet veel redenen om niet telkens een nieuw adres te gebruiken. Een mogelijke reden is dat het iets makkelijker is als je je volledige saldo moet aantonen, bijvoorbeeld voor airdrops zoals Stellar Lumens of Byteball. Als je alles op 1 adres hebt staan, hoef je maar 1 keer een digitale handtekening te maken.

[ Voor 26% gewijzigd door Rannasha op 02-01-2018 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

The Redman schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:02:

https://blockchair.com/bi...0f681c612bbd8dc7b2aa6225c

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Rannasha schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:19:
[...]

Ja, dat kan, maar het maakt niet uit. Ethereum werkt sowieso niet met een UTXO-model. En voor Bitcoin maakt het voor de omvang van een transactie niet uit of je 2 UTXOs van verschillende adressen spendeert of 2 UTXOs van hetzelfde adres.

Er zijn dus niet veel redenen om niet telkens een nieuw adres te gebruiken. Een mogelijke reden is dat het iets makkelijker is als je je volledige saldo moet aantonen, bijvoorbeeld voor airdrops zoals Stellar Lumens of Byteball. Als je alles op 1 adres hebt staan, hoef je maar 1 keer een digitale handtekening te maken.
Hoe meer adressen je gebruikt hoe groter een transactie in bytes zal zijn van meerder adressen.

Correctie zoals Rannasha hier onder zegt: het zijn inputs die gelden, niet adressen.

Coins versturen die dus op een adres staan zal altijd goedkoper zijn in bytes dan als die coins over verschillende adresseren verspreid staan. Aan de andere kant als je coins al over verschillende addressen verspreid staan is het niet intresant om ze allemaal naar een adres te sturen.

De kleinste byte size is 192 voor een transactie met 1 input en 1 output. For segwit is dit exact hetzelfde alleen er is een gedeelte segwit data 108 bytes waar je korting op krijgt van de miners omdat die data niet zo veel verspreid hoeft te worden als de andere data. Dat is tenminste hoe ik het begrijp maar misschien kan iemand die wat beter met code is mij corrigeren.

[ Voor 17% gewijzigd door Kain_niaK op 02-01-2018 19:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Kain_niaK schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 18:26:
[...]

Hoe meer adressen je gebruikt hoe groter een transactie in bytes zal zijn van meerder adressen.
De omvang van de transactie wordt bepaald door het aantal inputs (iedere input is een UTXO), niet het aantal adressen.

Als ik 2 transacties naar 1 adres stuur, dan zijn er 2 UTXOs en het spenderen van het volledige saldo levert dus een transactie op met 2 inputs. Stuur ik 2 transacties naar 2 verschillende adressen, dan zullen er bij het doorsturen weer 2 UTXOs zijn en dus 2 inputs. De totale omvang is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ah ja, dat is wat ik altijd fout doe. Het hangt er dus vanaf waar je inputs van dan komen. Ik moet mij toch nog maar eens wat meer gaan verdiepen in het technische aspect van Bitcoin transacties. Ik haal nog steeds dingen door elkaar.

[ Voor 44% gewijzigd door Kain_niaK op 02-01-2018 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Toch even CND voorstellen, want komt hier amper ter sprake. (Of moet het in het andere crypto topic?)

- https://cindicator.com

- Cindicator zorgt coor een gedecentraliseerd platform voor analyse, op basis van artificiële intelligentie.

- Hoe meer mensen Cindicator gebruiken, hoe efficiënter de voorspellingen zijn.

- Ik geloof vooral ik hun nut binnen de financiële wereld. Maar het kan gebruikt worden in politiek, technologie,...

- CND tokens geven je toegang tot het platform.

- Apps voor iOS en Android beschikbaar

- https://crypto-valuta.nl/...at-is-cindicator-cnd.jpeg

- positief experiment; We used Hybrid Intelligence for trading in Moscow Exchange as a part of public experiment: https://medium.com/@Cindi...7-p-a-return-367b86603278

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ik ben aan het kijken naar een Ledger Nano S, maar heb een aantal vragen:

Hoe moeilijk is het om een ERC20 tokens over te zetten?

Hoeveel verschillende currencies kan je er tegelijk opzetten, is daar een limiet aan?

Ik heb de volgende crypto's, werken deze allemaal?
  • NEO
  • TRX
  • OST
  • XSH
  • IOTA
  • OMG

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 02-01-2018 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-04 17:42
Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 22:02:

Hoeveel verschillende currencies kan je er tegelijk opzetten, is daar een limiet aan?

• NEO
  • TRX
  • OST
  • XSH
  • IOTA
  • OMG
  1. Met MyEtherWallet is ERC20 tokens overmaken makkelijk genoeg.
  2. Iets van 3 of 4 tegelijk op het apparaatje (ERC20 en Ethereum telt als 1). Als je voornamelijk HODLt kan je natuurlijk die apps gewoon installeren als je ze nodig hebt, en daarna weer verwijderen. Je funds blijven altijd "op" het apparaatje staan (m.b.v. de deterministisch gegenereerde private keys)
  3. Zie hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 612398

Stop met spammen, we blijven niet waarschuwen...

[ Voor 84% gewijzigd door Grotman op 04-01-2018 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dj_tjerk schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:30:
[...]
  1. Met MyEtherWallet is ERC20 tokens overmaken makkelijk genoeg.
  2. Iets van 3 of 4 tegelijk op het apparaatje (ERC20 en Ethereum telt als 1). Als je voornamelijk HODLt kan je natuurlijk die apps gewoon installeren als je ze nodig hebt, en daarna weer verwijderen. Je funds blijven altijd "op" het apparaatje staan (m.b.v. de deterministisch gegenereerde private keys)
  3. Zie hier
Kan je in theorie bijv. 200 verschillende ERC20 tokens kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 09:27
Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 22:02:

• NEO
  • TRX
  • OST
  • XSH
  • IOTA
  • OMG
Let op. NEO is geen ERC20 token.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zokiz schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:08:
[...]

Let op. NEO is geen ERC20 token.
Dat weet ik. NEO is een systeem vergelijkbaar met ETH. Er komen behoorlijk wat ICOs uit op NEO de komende tijd.

Maar de Ledger ondersteund NEO zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 770549

Hallo,

misschien kunnen jullie me helpen, ik heb de nodige vragen. Ik heb inmiddels wat ripples op gatehub staan. Het lijkt erop dat ze nu 50 ripples willen vasthouden als ik een transactie wil gaan doen. Reserve zou toch 20 moeten zijn?

Dan vraag ik me af hoe het nu precies zit met de grote verschillen op de exchanges en of jullie daar wel eens van geprofiteerd hebben. Kan iemand me uitleggen wat er precies met pair bedoeld wordt? Bijv. XRP/USD of XRP/KRW.

En wat is het verschil tussen de exchange functie en trade functie.

Ben nog een echte beginner....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

9 jaar geleden dat de bitcoin blockchain begonnen is!

Bitcoin is 9 jaar oud vandaag. oOo *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 03-01-2018 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben redelijk nieuw in de cryptocurrency en ben me een beetje aan het inlezen. Onlangs heb ik een account aangemaakt op Kraken, maar het lukt me niet om er geld op te krijgen. Krijg onder 'Funding' -> 'Deposit' geen mogelijkheid om iets toe te voegen. Kan dat alleen als je verified bent? Want bij verifieren loop ik tegen de melding aan waar anderen ook tegenaan lopen (feature disabled).

Ligt dit aan de performance problemen op die site of doe ik nog iets verkeerd? De site lijkt het verder wel gewoon te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:15
Palomar schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:55:
Ik ben redelijk nieuw in de cryptocurrency en ben me een beetje aan het inlezen. Onlangs heb ik een account aangemaakt op Kraken, maar het lukt me niet om er geld op te krijgen. Krijg onder 'Funding' -> 'Deposit' geen mogelijkheid om iets toe te voegen. Kan dat alleen als je verified bent? Want bij verifieren loop ik tegen de melding aan waar anderen ook tegenaan lopen (feature disabled).

Ligt dit aan de performance problemen op die site of doe ik nog iets verkeerd? De site lijkt het verder wel gewoon te doen.
Maak een account op Binance, dit gaat snel en ook zonder verificatie kun je aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 22:50
Anoniem: 770549 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:38:
Hallo,

misschien kunnen jullie me helpen, ik heb de nodige vragen. Ik heb inmiddels wat ripples op gatehub staan. Het lijkt erop dat ze nu 50 ripples willen vasthouden als ik een transactie wil gaan doen. Reserve zou toch 20 moeten zijn?

Dan vraag ik me af hoe het nu precies zit met de grote verschillen op de exchanges en of jullie daar wel eens van geprofiteerd hebben. Kan iemand me uitleggen wat er precies met pair bedoeld wordt? Bijv. XRP/USD of XRP/KRW.

En wat is het verschil tussen de exchange functie en trade functie.

Ben nog een echte beginner....
Als ik het goed heb: XRP/USD geeft simpelweg aan hoeveel USD je krijgt voor een X aantal XRP, Zelfde principe bij XRP/KRW.

Naar de antwoorden op je overige vragen ben ik ook benieuwd naar als beginner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1022315

Ik zit met een probleem.

Ik dacht laat ik ook eens meedoen en heb van mijn zuurverdiende spaargeld voor 10.000 dollar aan BTC gekocht en vanuit blockchain gestuurd naar cryptopia.

Het irritante is nu dat het al 4 dagen op pending staat. Zeer waarschijnlijk heb ik veel te weinig fee betaald. Serieus niet over nagedacht.

Ik wilde alle mogelijke btc storten, en hield alleen over wat blockchain precies goedkeurde. Waarom heeft blockchain mij dit laten doen? Ik ben voor zover ik weet niet gewaarschuwd. Ik kan die eikels ook niet bereiken.

Nu blijkt dat bij Cryptopia het bedrag al wel bekend is. Op de balans staat de 0,7 btc wel bij totaal, het is alleen niet beschikbaar.

In blockchain staat : Pending:0/3confirmations

ID van de transactie is

0071b2fd4a2af3e091e8ae7c371910ee0e2263675e058c542e82d2993800f01a

Summary
Size 374 (bytes)
Weight 1496
Received Time 2018-01-01 14:47:08
Visualize View Tree Chart
Inputs and Outputs
Total Input 0.67731946 BTC
Total Output 0.6771362 BTC
Fees 0.00018326 BTC
Fee per byte 49 sat/B
Fee per weight unit 12.25 sat/WU
Estimated BTC Transacted 0.67713 BTC
Scripts Show scripts & coinbase

als ik deze wou versnellen met viabtc wordt gezegd dat de munten wel zijn aangekomen?

waar ligt het probleem nu? Ik begrijp er werkelijk geen hol meer van.

Heeft iemand een idee? Ik word een beetje zenuwachtig nu eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1022315 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 16:01:
Ik zit met een probleem.

Ik dacht laat ik ook eens meedoen en heb van mijn zuurverdiende spaargeld voor 10.000 dollar aan BTC gekocht en vanuit blockchain gestuurd naar cryptopia.

Het irritante is nu dat het al 4 dagen op pending staat. Zeer waarschijnlijk heb ik veel te weinig fee betaald. Serieus niet over nagedacht.

Ik wilde alle mogelijke btc storten, en hield alleen over wat blockchain precies goedkeurde. Waarom heeft blockchain mij dit laten doen? Ik ben voor zover ik weet niet gewaarschuwd. Ik kan die eikels ook niet bereiken.

Nu blijkt dat bij Cryptopia het bedrag al wel bekend is. Op de balans staat de 0,7 btc wel bij totaal, het is alleen niet beschikbaar.

ID van de transactie is

Summary
Size 374 (bytes)
Weight 1496
Inputs and Outputs
Fees 0.00018326 BTC
Fee per byte 49 sat/B

als ik deze wou versnellen met viabtc wordt gezegd dat de munten wel zijn aangekomen?

Dat is wel een erg pittig bedrag als beginner. Zeker als je het nog niet begrijpt. Volgende keer beter ETH gebruiken om te traden.

Kun je de cryptopia niet bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-04 17:42
Ik zit met een probleem.

ID van de transactie is

Summary
Size 374 (bytes)
Weight 1496
Inputs and Outputs
Fees 0.00018326 BTC
Fee per byte 49 sat/B

Je hebt dus te weinig fee meegegeven. Met 49 sat/B zal het even duren. Je geld is niet weg, maar zit wel vast.

Nu je client uitzetten zodat de transactie niet opnieuw gebroadcast wordt. Met een beetje geluk wordt hij dan uiteindelijk alsnog opgenomen, of valt hij uit de mempool weg. Op 16 februari is het Chinees nieuwjaar, dus dan kan het wel eens wat rustiger zijn, en dan komt je transactie er misschien alsnog doorheen (als hij nog in de mempool zit).

De volgende keer even wat meer fee meegeven, of inderdaad iets anders gebruiken om over te maken (e.g. Ethereum, Litecoin, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi Tjerk, bedankt voor je reactie. Holy f*ck, 16 februari, als ik geluk heb?

Wat bedoel je met client uitzetten? Waar doe ik dat?

Thanks,

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-05 17:47

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik zit met een probleem.

ID van de transactie is

Summary
Size 374 (bytes)
Weight 1496
Inputs and Outputs
Fees 0.00018326 BTC
Fee per byte 49 sat/B

49 sat/Byte transacties worden al een tijdje niet meegenomen door miners, op http://core.jochen-hoenicke.de/queue/#2d kun je in de gaten houden welke fees er momenteel meegepakt worden, die van jou zit dus in de gele 40-50 sat/b streep.

Je moet dus geluk hebben dat het op een gegeven moment wat rustiger gaat worden, vaak loopt de mempool in de weekenden wel wat in. Andere manier is inderdaad de viabtc accelerator gebruiken. Je moet dan proberen exact op het hele uur jouw transactie-id te submitten op https://pool.viabtc.com/tools/txaccelerator/

Als het je lukt een plekje te bemachtigen wordt de transactie de eerste keer dat de viabtc-pool een blok mined meegenomen.

Geen idee wat "wordt gezegd dat de munten wel zijn aangekomen" betekent, volgens mij zou de tool jouw transactie gewoon mee moeten kunnen nemen, hij is immers nog unconfirmed.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 612398

En weer spam, leuk man

[ Voor 95% gewijzigd door Grotman op 04-01-2018 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi Tourniquet,

Bedankt voor je bericht.

In deze tijd waarin iedereen zijn geld in de crypto pompt, kan ik nog wel even wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-05 16:52

Jebus4life

BE User

Wat denken we trouwens, met de extreme bewegingen van de afgelopen maand wat er gaat gebeuren met BTC?

De market cap in verhouding met de rest van de altcoins is serieus aan het dalen, voor het eerst onder de 37% (in juli hebben we wel een soortgelijke beweging gezien, maar toen was de shift "volledig" naar ether, terwijl het nu echt veel gevarieerder zit.

Als deze beweging nog even doorgaat zitten we echt snel aan een market cap van onder de 1/3e of zelfs onder het kwart voor BTC. Nog steeds de grootste, maar de aftakeling lijkt me echt wel ingezet. Vorige keer is hij natuurlijk ook gewoon teruggeknokt; maar met de gekte die we momenteel zien zou het wel eens definitief kunnen zijn. Maar ik vrees dat de markt ook gewoon totaal niet klaar is voor de schok die we gaan ervaren mocht BTC massaal ingewisseld gaan worden naar andere coins (als de gekte dan nog doorgaat gaat dat nog meevallen, maar dat kan wel eens het hele kaartenhuisje in elkaar laten storten...)

Je merkt dat bv Coinbase zich er toch op aan het voorbereiden zou zijn door XRP & XLM (volgens rumours) in gebruik te gaan nemen. Idem met die nieuwe rumoured exchange die volledig op XLM gebaseerd zou zijn.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe je de client op blockchain uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jebus4life schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 16:42:
Wat denken we trouwens, met de extreme bewegingen van de afgelopen maand wat er gaat gebeuren met BTC?

De market cap in verhouding met de rest van de altcoins is serieus aan het dalen, voor het eerst onder de 37% (in juli hebben we wel een soortgelijke beweging gezien, maar toen was de shift "volledig" naar ether, terwijl het nu echt veel gevarieerder zit.

Als deze beweging nog even doorgaat zitten we echt snel aan een market cap van onder de 1/3e of zelfs onder het kwart voor BTC. Nog steeds de grootste, maar de aftakeling lijkt me echt wel ingezet. Vorige keer is hij natuurlijk ook gewoon teruggeknokt; maar met de gekte die we momenteel zien zou het wel eens definitief kunnen zijn. Maar ik vrees dat de markt ook gewoon totaal niet klaar is voor de schok die we gaan ervaren mocht BTC massaal ingewisseld gaan worden naar andere coins (als de gekte dan nog doorgaat gaat dat nog meevallen, maar dat kan wel eens het hele kaartenhuisje in elkaar laten storten...)

Je merkt dat bv Coinbase zich er toch op aan het voorbereiden zou zijn door XRP & XLM (volgens rumours) in gebruik te gaan nemen. Idem met die nieuwe rumoured exchange die volledig op XLM gebaseerd zou zijn.
Ik denk het laatste. Echanges krijgen steeds meer pairs erbij. Er zijn ook al decentrale exchanges waar gewoon alle pairs mogelijk zijn. De meeste cracks zullen niet snel uit Crypto gaan, maar misschien wel uit Bitcoin. Verwacht dat het dus wel meevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Redman
Hey Peter,

Regel 1: Investeer niet in iets dat je niet begrijpt. "Laat ik ook meedoen" is natuurlijk niet per definitie een goed plan.
Waarom heeft blockchain mij dit laten doen? Ik ben voor zover ik weet niet gewaarschuwd. Ik kan die eikels ook niet bereiken.
8)7 Hier moest ik wel even cynisch om lachen. Sorry daarvoor.

Succes!

[ Voor 77% gewijzigd door The Redman op 03-01-2018 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit met een probleem.

ID van de transactie is

Summary
Size 374 (bytes)
Weight 1496
Inputs and Outputs
Fees 0.00018326 BTC
Fee per byte 49 sat/B

Je kan de "client" niet uitzetten want je hebt voor een online wallet gekozen.

Het is overigens al gezegd, maar ik wil je echt op het hart drukken, lezen lezen lezen.

Met 10k$ beginnen en dan zelfs de eerste stap niet doorlopen zonder problemen is echt heel onverantwoord.

"Eikels" bij blockchain zitten er niet. Jij doet iets, jij bent verantwoordelijk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

@Anoniem: 1022315

Ik heb zojuist je transactie kunnen toevoegen aan de Viabtc accelerator:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9y2jiv3.png

Als het goed is wordt hij nu meegenomen zodra ViaBTC een blok mijnt. Dit kun je volgen op:
https://blockchain.info

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Hi Tourniguet,

echt als dit lukt dan stuur ik je een fles wijn op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:49

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Wie weet of je bij litebit coins kan betalen met btc die daar staat ?

Of moet ik ze eerst wisselen voor hun eigen LiteBit credits en dat dan omzetten naar euro's, om daar dan weer de coin van te kopen die ik wil ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

@Tourniquet heeft mijn leven gered, deze transactie gaat er door komen! hij staat nu op 2/3 bevestigingen.

Hoe kan ik je het beste bereiken? Via een prive bericht? Die fles wijn stuur ik op!

Thanks man, ik ga er nu een biertje op drinken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Anoniem: 1022315 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:24:
Hi Tourniguet,

echt als dit lukt dan stuur ik je een fles wijn op!
Haha, dat is niet nodig hoor. :+

Included In Blocks 502398 ( 2018-01-03 17:55:45 + 3,069 minutes )
Confirmations 3 Confirmations

Graag gedaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Informatief overzicht van wat er op technisch vlak zoal op stapel staat voor BTC:

Keep an Eye Out for These Bitcoin Tech Trends in 2018

Onderwerpen:
- Segregated Witness en bech32 adressen
- The Lightning Network
- TumbleBit en ZeroLink
- Liquid, RSK en drivechain
- Schnorr Signatures

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Anoniem: 1022315 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 16:15:
Hi Tjerk, bedankt voor je reactie. Holy f*ck, 16 februari, als ik geluk heb?

Wat bedoel je met client uitzetten? Waar doe ik dat?

Thanks,

Peter
Ik heb een weekje geleden een transactie van ongeveer 400 CAD gemaakt met een fee van 7 CAD. Dat was 68sat/byte. Die heeft 3 dagen geduurd.
De reden hiervoor is volledig kunstmatig. Bitcoin Core heeft geen technische problemen maar politieke problemen.

Miners hebben er baat bij om transacties te verwerken in een block. Ze mogen dit doen als ze het juiste nummer raden. De eerst transactie in zo een block is het geven van bitcoin aan hun zelf. Dit bedrag word elke 4 jaar gehalveerd. De tweede manier waarop miners geld verdienen is omdat mensen een fee koppelen aan hun transactie.
Miners geven dus een voorkeus aan transactie met de hoogste fee. Zolang er extra ruimte is in een blok kunnen ze ook alle transacties zonder fee in dit block stoppen. Dit kost hun niks extra.
Nu komt het kunstmatige gedeelte. In het begin toen het netwerk nog klein was heeft Satoshi de grote van zo een blok gelimiteerd tot 1 MB. Dit werd gedaan zodat niemand het netwerk gratis kon volspammen. Immers hoe groter die blokken zijn hoe meer bandbreedte nodig is en hoe sneller de harde schijf van iedereen in het netwerk vol zit. In die tijd waren er nog geen SVP clients.

Toen het netwerk eenmaal groot genoeg was, was er geen reden meer om die block limiet te houden op 1 MB. Immers het is een self regulerend mechanisme. Miners zulllen altijd een voorkeur geven aan transacties met een hogere fee. Spam hoeven we niet meer bang voor te zijn, dat is veel te duur! Als je het netwerk open wilt houden voor iedereen kun je niet gaan discrimineren en moet je dus ook spammers toe laten om tegen betaling als zij dat willen het netwerk te spammen.

Nou goed er was dus een groep mensen die waren radicaal tegen het verhogen van die block limiet. Die mensen hebben het verhogen van deze limiet 4 jaar weten tegen de houden.
Toen is er een andere groep geweest en die hebben de software en de blockchain geforkt. Nu is er Bitcoin Core met nog atlijd die 1 MB limiet en er is Bitcoin Cash met een 8 MB limiet.
Bij Bitcoin Cash kun je nu weer gratis transacties doen als het echt moet. Zolang er ruimte in de blokken zijn kunnen miners als je dat willen alle gratis transcties er ook in stoppen. Dat hoeven ze niet te doen maar kost hun niks extra. Gratis transactie in een blok stoppen ipv betalende transacties kost hun wel geld en dat zullen ze nooit doen.

Het is echter aan te raden om altijd een fee te koppelen aan je transactie. Bij Bitcoin Cash hoeft dan maar 1 satoshi per byte te zijn, er is immers genoeg ruimte voor alle transacties. Dit zal natuurlijk uiteindelijk ook duurder worden maar zeker niet zo duur als bij Bitcoin Core want dan werkt het gewoon niet meer en kunnen alleen rijke mensen nog Bitcoin gebruiken.

Bij Bitcoin Core omdat er een limiet van 1 MB is en omdat het netwerk nu al zo groot is, zitten die blocks dus de hele tijd helemaal vol en dus bieden mensen nu tegen elkaar op en betalen steeds meer fees.
Dit maakt Bitcoin Core niet meer geschikt als currency of middel om mee te betalen. Want de fees zijn statisch en niet percentage wise. Als ik voor 7 euro een VPN will kopen voor een maand dan kost mij dat 5 euro aan transactie fees en moet ik alsnog zeker 10 uur of langer wachten. (momenteel zelfs meerde dagen bij een fee van 5 euro)

Dit werkt gewoon niet. Nu zullen er mensen hier met allerlei reden komen waarom grotere blocks zo een groot probleem is. En het is waar dat je die block grote niet eeuwig maar groter kunt maken. Maar voor nu lost het gewoon een probleem op. Dat probleem is dat Bitcoin Core voor jou en mij, of in ieder geval voor mij veel te duur is om te gebruiken.

Nu kan er over een jaar wel een oplossing zijn bij Bitcoin Core maar daar heb ik dus niks aan. Hun oplossing is technisch ook gewoon veel te complex voor wat het eigenlijk moet zijn: gewoon een paar regels in de code veranderen.
Als je naar de oorspronkelijke schrijfsels van Satoshi kijkt dan zegt Satoshi zelf:
http://satoshi.nakamotoin...318/#selection-21.3-21.14
Forgot to add the good part about micropayments. While I don't think Bitcoin is practical for smaller micropayments right now, it will eventually be as storage and bandwidth costs continue to fall. If Bitcoin catches on on a big scale, it may already be the case by that time. Another way they can become more practical is if I implement client-only mode and the number of network nodes consolidates into a smaller number of professional server farms. Whatever size micropayments you need will eventually be practical. I think in 5 or 10 years, the bandwidth and storage will seem trivial.

I am not claiming that the network is impervious to DoS attack. I think most P2P networks can be DoS attacked in numerous ways. (On a side note, I read that the record companies would like to DoS all the file sharing networks, but they don't want to break the anti-hacking/anti-abuse laws.)

If we started getting DoS attacked with loads of wasted transactions back and forth, you would need to start paying a 0.01 minimum transaction fee. 0.1.5 actually had an option to set that, but I took it out to reduce confusion. Free transactions are nice and we can keep it that way if people don't abuse them.

That brings up the question: if there was a minimum 0.01 fee for each transaction, should we automatically add the fee if it's just the minimum 0.01? It would be awfully annoying to ask each time. If you have 50.00 and send 10.00, the recipient would get 10.00 and you'd have 39.99 left. I think it should just add it automatically. It's trivial compared to the fees many other types of services add automatically.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=287.msg8810#msg8810
It would be nice to keep the blk*.dat files small as long as we can.

The eventual solution will be to not care how big it gets.

But for now, while it's still small, it's nice to keep it small so new users can get going faster. When I eventually implement client-only mode, that won't matter much anymore.

There's more work to do on transaction fees. In the event of a flood, you would still be able to jump the queue and get your transactions into the next block by paying a 0.01 transaction fee. However, I haven't had time yet to add that option to the UI.

Scale or not, the test network will react in the same ways, but with much less wasted bandwidth and annoyance.

[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 04-01-2018 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03:15
Ik heb een vraag mbt Google authenticator. Deze gebruik ik ivm Gatehub en Binance.

Alles werkt naar behoren, echter kwam ik er tijdens het registreren op Binance achter, dat ik m'n "herstelsleutel" (api?) niet heb opgeslagen bij Gatehub.

Hoe kan ik dit oplossen? Voor nu werkt alles prima, maar als ik een keer moet herstellen is het handig als ik die sleutel in bezit heb.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:05
Ben sinds vandaag aan het verdiepen om wat Ripple's te kopen.
Nu wilde ik via kraken.com maar na het openen van een account kan ik niets kopen omdat ik niet van tier 0 naar tier 1 kan (schijnt een probleem te zijn).

Hebben jullie een alternatief voor kraken.com?
Zoek een site waar ik makkelijk geld kan inleggen (rond de 100 euro) en eventueel weer terugstorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1009333

Kain_niaK schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:14:
[...]
Nu is er Bitcoin Core met nog atlijd die 1 MB limiet en er is Bitcoin Cash met een 8 MB limiet.

[...]
grappig altijd hoe mensen die denken dat ze zoveel afweten van bitcoin claimen dat er een 1mb limit is. sinds de segwit update worden blocks gecapped op weight en niet op blocksize. kijk eens op https://blockchain.info zie je hier een 1mb limiet?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 1009333 op 03-01-2018 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Anoniem: 1009333 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:30:
[...]

grappig altijd hoe mensen die denken dat ze zoveel afweten van bitcoin claimen dat er een 1mb limit is. sinds de segwit update worden blocks gecapped op weight en niet op blocksize. kijk eens op https://blockchain.info zie je hier een 1mb limiet?
Hoeveel heeft de laatste segwit transactie je gekost als je de fee in bitcoin omrekend naar euros aan de prijs van dat moment. Geef ook even een linkje naar de laaste transactie. En hoe lang het duurde voordat je een eerste confirmatie had. Was dat 10 minuten of 20 minuten of een uur of langer?

Hier is mijn laatste Bitcoin Cash transactie --> https://blockchair.com/bi...faeca29171274422c33eb1304

Signed message. (ondertekende bericht)
code:
1
2
3
URL van mijn reactie https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/53772645#53772645

Bitcoin Cash is betaalbaar voor mij om te gebruiken als betaalmiddel. Bitcoin Core niet. De rest maakt voor mij al niet uit, als ik het niet kan betallen dan houdt het op.

Mijn bitcoin address
code:
1
1Fu5BvfiXHDvSDX64tnR9Udy2vLP5EW5NZ

Signature. (mijn handtekening)
code:
1
IGt6vE6umcWqFiXwjt+JE4KyQX6zXntM775umomWIrCXZVgxjBUGR1h93BS4EjhxdoAOtEa2Yi24ZQlBCwAFkQ0=

:)

[ Voor 30% gewijzigd door Kain_niaK op 03-01-2018 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1009333

Kain_niaK schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:35:
[...]

Hoeveel heeft de laatste segwit transactie je gekost als je de fee in bitcoin omrekend naar euros aan de prijs van dat moment. Geef ook even een linkje naar de laaste transactie. En hoe lang het duurde voordat je een eerste confirmatie had. Was dat 10 minuten of 20 minuten of een uur of langer?

Hier is mijn laatste Bitcoin Cash transactie --> https://blockchair.com/bi...faeca29171274422c33eb1304

Signed message. (ondertekende bericht)
code:
1
2
3
URL van mijn reactie https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/53772645#53772645

Bitcoin Cash is betaalbaar voor mij om te gebruiken als betaalmiddel. Bitcoin Core niet. De rest maakt voor mij al niet uit, als ik het niet kan betallen dan houdt het op.

Mijn bitcoin address
code:
1
1Fu5BvfiXHDvSDX64tnR9Udy2vLP5EW5NZ

Signature. (mijn handtekening)
code:
1
IGt6vE6umcWqFiXwjt+JE4KyQX6zXntM775umomWIrCXZVgxjBUGR1h93BS4EjhxdoAOtEa2Yi24ZQlBCwAFkQ0=

:)
je punt is duidelijk maar je slaat de plank mis. volgens jouw redenatie zijn er maar twee parameters belangrijk: fee en transactie confirmatie tijd. als je dan op bcash uitkomt doe je iets goed fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Anoniem: 1009333 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:30:
[...]

je punt is duidelijk maar je slaat de plank mis. volgens jouw redenatie zijn er maar twee parameters belangrijk: fee en transactie confirmatie tijd. als je dan op bcash uitkomt doe je iets goed fout.
En ik ga niet meer luisteren of reageren op mensen die er de hele tijd over praten maar het zelf niet gebruiken want ik denk dat je dan nog veel misser die plank slaat.

Maar goed sla iedereen maar weg door het zelf niet te gebruiken en iedereen die het wel wilt gebruiken een dommerik te noemen. Als je mij een bitcoin adres stuurt dan stuur ik je wat Bitcoin Cash. Een klein beetje om mee te spelen.

Als je content schrijf kun je op yours.org je content beginnen plaatsen en direct er wat mee verdienen als het goed genoeg is zonder dat je adverteerders nodig hebt. yours.org doet alles client side in de browser en onchain. Als ik mijn electron cash client open heb staan dan zie ik live alles voorbij komen. Ik kan ook heel makkelijk als het moet wat van mijn yours wallet (die ik zelf beheer via electron cash, het is gewoon een wallet bestand op mijn computer) naar mijn kainniak wallet (een andere wallet op mijn computer) sturen. Dat is natuurlijk nog iets veiliger want als iemand mijn password voor yours,org te pakken krijgt dan hebben ze de seed en toegang tot mijn wallet. Andere wallets op mijn computer zijn niet online te vinden dus dat is veiliger.

Ik schrijf stukjes en ik maak muziek en ik maak videos voor youtube. en ik verdien daar elke maand een beetje geld mee.

Bitcoin geeft mij veel meer individuele vrijheid. Niet alleen mij maar ook mijn gebruikers. Want we hebben dan alletwee geen adverteerders meer nodig. En ipv van elke keer te moeten wachten op youtube tot ik boven de 70 euro trashhold uit kom, en dan een wire transfer ... kan ik nu rechstreeks geld verdienen in de vorm van een crypto die werkt (en bitcoin cash werkt) en zijn de upper range van microtransactie nu eindelijk betaalbaar v oor iedereen op internet. Dat is nog nooit zo geweest.

Als je daar de voordelen voor het individu niet van zien dan sla je de plank mis. Maar goed het vereist natuurlijk wel een verandering in denken en een verandering in het antwoord op de vraag: Wat is geld?

Jij ziet Bitcoin mischien niet als geld maar ik wel. Daarom dat ik er sinds 2011 mee bezig ben. Ik heb geen interesse in Bitcoin als goud in je kluisje. Waarom niet? Omdat dat niet werkt. Bitcoin heeft alleen waarde als er gebruik en gebruikers achter zitten. En als die die in de jonge jaren van Bitcoin al de markt uitgeprijst worden dan heeft Bitcoin dus helemaal geen zin. Nu ja sorry dat ik niet zo rijk ben als segwit gebruikers. Het spijt me erg, mag ik wat Bitcoin segwit dan zal ik er graag gebruik van maken.

Goed, en nu ben ik er wel weer klaar mee. Ongelooflijk hoe goed die brainwash campange van blockstream wel niet gewerkt heeft. Die mark crash komt er heus wel en dan rot 80% van iedereen in het ik-was-een-gamer-nu-ben-ik-een-crypto-day-trader topic waarschijnlijk wel op.

En ik? Ik ga gewoon Bitcoin Cash blijven gebruiken tot er een crypto komt die voor mij nog beter werkt en dan ga ik die gebruiken. Ik geloof dan wel in God maar heb voor de rest een hekel aan van die religie van: Ja je moet dit en dat doen en voor de rest geen vragen stellen.

Vertel mij niet wat ik niet of wel met mijn geld mag doen! Ook niet via hoge fees. :P

[ Voor 93% gewijzigd door Kain_niaK op 04-01-2018 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 20:53

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik wil eigenlijk wat IOTA gaan kopen maar ik twijfel nog over welke wallet te gebruiken. Ik wil ze minimaal een jaar vast houden dus ik verwacht niet veel transacties te hoeven doen. Wat gebruiken jullie voor IOTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-05 21:55

ComputerHoed

Electronica <3

Tweak-Freak schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 23:05:
Ik wil eigenlijk wat IOTA gaan kopen maar ik twijfel nog over welke wallet te gebruiken. Ik wil ze minimaal een jaar vast houden dus ik verwacht niet veel transacties te hoeven doen. Wat gebruiken jullie voor IOTA?
Ik laat alles gewoon op een exchange staan; BitFinex.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 20:53

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

ComputerHoed schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 23:10:
[...]

Ik vind dat toch een beetje tricky. Je weet nooit wat er met zo'n site/bedrijf gebeurt. Ik ben zo in het verleden bitcoin kwijt geraakt. Ik gebruik lieven een lokale of ofline wallet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-05 09:24
Ik probeer mijn device te verificeren op gatehub maar krijg elke keer een "Error validating PIN". Heeft iemand hetzelfde probleem? Ik toets exact dezelfde code in die ik ontvang op mijn telefoon.

[ Voor 20% gewijzigd door Khallouki op 03-01-2018 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Tweak-Freak schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 23:17:
[...]

Ik vind dat toch een beetje tricky. Je weet nooit wat er met zo'n site/bedrijf gebeurt. Ik ben zo in het verleden bitcoin kwijt geraakt. Ik gebruik lieven een lokale of ofline wallet
Helemaal mee eens. Maar mensen die alleen maar willen day traden nemen daar risico er bij. Ze kunnen inderdaad alles kwijt raken maar dat is de prijs die je betaald voor de kans om rijk te worden zonder dat je iets doet dat nuttig is voor de maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
ComputerHoed schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 23:10:
[...]

Dus een vertrouwde* derde partij beheert 'jouw' coins? Waarom ben je in crypto geïnteresseerd? Aangezien het veranderen van een trust-based model naar een decentraal model een beetje de aanleiding voor crypto is.

*dat je de betreffende partij vertrouwt maakt ze overigens nog niet betrouwbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door The Redman op 04-01-2018 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 07:46
Kain_niaK schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 01:57:
[...]

Ze kunnen inderdaad alles kwijt raken maar dat is de prijs die je betaald voor de kans om rijk te worden zonder dat je iets doet dat nuttig is voor de maatschappij.
Ik kan hele nuttige dingen doen voor de maatschappij met een zak geld ;)

[ Voor 11% gewijzigd door JorzoR op 04-01-2018 07:05 ]

Creating Writekit: AI-Powered Writing Made Simple. Easy, creative, efficient writing and collaboration @ Writekit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 20:40
Mijn portfolio begint ook dusdanig te groeien dat ik steeds meer overweeg een hard-wallet te kopen. Maar heb eens naar een Ledger Nano S gekeken, maar er worden maar een paar munten op ondersteund:

De Ledger Nano S is onder andere te gebruiken voor de volgende cryptocurrency: Bitcoin, Ethereum, Litecoin, Ethereum Classic, Bitcoin Cash, Fido U2F, Dogecoin, Zcash, Dash, Stratis, Ripple, Hello, Komodo, Posw, Ark, Pivx, Expanse, UBIQ, Vertcoin, Viacoin, NEO, Stealthcoin en bitcoin gold.

Kunnen andere altcoins er dan helemaal niet op? Want ik heb letterlijk maar 1 van die coins

-edit-
Kun je die altcoins ook allemaal in hun resp. wallets stoppen en die als paper-wallet opslaan in een kluis?

[ Voor 9% gewijzigd door metallicattim op 04-01-2018 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 24-05 15:59
Ik kom er net achter dat je mooi de sjaak bent als je een wallet met niet heel veel RXP hebt. Stel je hebt een wallet van 100 RXP, dan ben je dus 20 RXP kwijt aan 'fee' om die wallet uberhaupt te laten bestaan. Dat is inmiddels ~60 euro! WTF. Je kunt die overige 20 RXP dus niet meer gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

spokje schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:08:
Ik kom er net achter dat je mooi de sjaak bent als je een wallet met niet heel veel RXP hebt. Stel je hebt een wallet van 100 RXP, dan ben je dus 20 RXP kwijt aan 'fee' om die wallet uberhaupt te laten bestaan. Dat is inmiddels ~60 euro! WTF. Je kunt die overige 20 RXP dus niet meer gebruiken :(
Er vanuitgaande dat je het over Gatehub hebt:

Ik vraag me af of je deze niet gewoon kunt uit laten betalen. Dat de wallet dan niet meer bruikbaar is is dan geen probleem, je hebt toch geen ripples meer. Het is alleen erg onhandig als je er, bijvoorbeeld, ook bitcoins op hebt staan. je moet dan alsnog 20 Ripples erop laten staan om je wallet te gebruiken voor Bitcoins.

[ Voor 3% gewijzigd door thejoker80 op 04-01-2018 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 24-05 15:59
Ik heb het over een offline wallet, maar het geldt voor elke Ripple wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
thejoker80 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:14:
[...]

Er vanuitgaande dat je het over Gatehub hebt:

Ik vraag me af of je deze niet gewoon kunt uit laten betalen. Dat de wallet dan niet meer bruikbaar is is dan geen probleem, je hebt toch geen ripples meer.
Nee, dit kan niet. Het Ripple protocol eist dat een adres minstens 20 XRP bevat. Transacties die deze reserve spenderen zullen worden geweigerd. Incidenteel is het mogelijk dat een adres onder de 20 XRP duikt vanwege transactie-fees die van het XRP-saldo afgaan. Zie ook: https://ripple.com/build/reserves/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rannasha schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:21:
[...]

Nee, dit kan niet. Het Ripple protocol eist dat een adres minstens 20 XRP bevat. Transacties die deze reserve spenderen zullen worden geweigerd. Incidenteel is het mogelijk dat een adres onder de 20 XRP duikt vanwege transactie-fees die van het XRP-saldo afgaan. Zie ook: https://ripple.com/build/reserves/
Da's dan weer een voordeel van je ripples bij een exchange laten staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Rannasha schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:21:
[...]

hmm, das ruk, dus die ben je altijd kwijt?

Maar het maakt dus niet uit welke wallet je gebruikt, allemaal vereisen ze 20XRP?

[ Voor 8% gewijzigd door thejoker80 op 04-01-2018 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Jebus4life schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 16:42:
[...]

Als deze beweging nog even doorgaat zitten we echt snel aan een market cap van onder de 1/3e of zelfs onder het kwart voor BTC. Nog steeds de grootste, maar de aftakeling lijkt me echt wel ingezet.
Dat bitcoins marktaandeel steeds kleiner wordt is volgens verwachting en nogal logisch. Zowat elke dag is er een ico waardoor er weer marketcap van altcoins bij komt. Meer alts, zelfde aantal (zo goed als) bitcoins bij gelijkblijvende koers betekent een kleiner marktaandeel voor bitcoin. Maar de grootste reden is dus dat er gewoon dagelijks een shitload aan nieuwe alts bijkomen die de markt overspoelen. Bitcoins marketcap (niet marktaandeel) is juist enorm toegenomen vorig jaar. Afname van marktaandeel betekent absoluut niet dat btc aan het "aftakelen" is.

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qws
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-04 15:29

Qws

Heeft iemand vertrouwen in de Gulden coin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Qws schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:30:
Heeft iemand vertrouwen in de Gulden coin?
Waarom zou je in gulden investeren als er zoveel betere opties zijn. Als je naar de toekomst kijk zie jij de gulden wat eigenlijk een super standaart coin is hard groeien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qws
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-04 15:29

Qws

DeeSung schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:34:
[...]

Waarom zou je in gulden investeren als er zoveel betere opties zijn. Als je naar de toekomst kijk zie jij de gulden wat eigenlijk een super standaart coin is hard groeien?
Technologisch is het miscchien niet zo interessant, maar het is wel makkelijk te kopen vergeleken met andere alt coin.

En ik zie Nederlandse kudde gedrag dit wel omarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Qws schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:39:
[...]

Technologisch is het miscchien niet zo interessant, maar het is wel makkelijk te kopen vergeleken met andere alt coin.

En ik zie Nederlandse kudde gedrag dit wel omarmen.
Kan je beter een goeie privacy coin halen met public ledger. Nav of verge. Doet hetzelfde alleen kan je kiezen of je anoniem wil of niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:44

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
En we hebben een eigen forum *O*

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:42

ikbenwouter

! w t R

Zou fijn zijn om dit dan weer een topic over Bitcoin te maken zoals het is begonnen. En altcoins en handel / koers hier niet te bespreken.

........................................................................................................................................................

Pagina: 1 ... 17 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Het grote cryptocurrency handelstopic (#6). Slowchatten niet hier maar in Het grote cryptocurrencies slowchat topic

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede. Goede vragen verdienen bovendien hun eigen topic!