Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik neem aan dat de verplichte 20 XRP binnenkort ook wel weer verlaagd zal worden. Dit was voorheen namelijk 50. Gewoon geduldthejoker80 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:59:
[...]
hmm, das ruk, dus die ben je altijd kwijt?
Maar het maakt dus niet uit welke wallet je gebruikt, allemaal vereisen ze 20XRP?
Anoniem: 925971
Slechte market timing heeft hij zegFastFred schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:45:
Interessante vraag van een collega van me die 3 weken geleden z'n bitcoin's de deur uit gedaan heeft en met Ripple begonnen is. Als je je ripples verkoopt en het geld laat je op je bankrekening storten, moet je dan inkomstenbelasting betalen?
Zolang je dit doet naast je reguliere baan is dit gewoon koerswinst lijkt mij. Box 3 dus. Als je echt veel geld wilt laten uitbetalen zou ik naar een McKinsey of andere gaan.
De Nederlandse belastingdienst vraagt aan burgers om hun cryptocurrency aan te geven.
Cryptocurrency valt onder het overig eigen vermogen in box 3, sparen en beleggen.
De peildatum is 1 januari van het jaar. Over het totale vermogen (minus schulden) boven de 25000 euro moet belasting worden afgedragen.
bron:
https://support.litebit.e...n-bij-de-belastingdienst-
[ Voor 31% gewijzigd door Alcje op 04-01-2018 14:51 ]
Heb ik dan nu gewoon een keertje mazzel en hoef ik pas volgend jaar te betalen?
Anoniem: 992889
klopt.Jarninho schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:57:
Over die belasting: Ik ben pas in augustus begonnen. Dus op 1 januari 2017 had ik 0 beleggingen. Maar de bankrekening wordt op 31-12 (2017) gepeild. Dus dan mis ik op de bankrekening de investeringen.
Dat is nu eenmaal de prijs die je betaald wanneer iets heel erg populair word of door een hype gaat. Hoeveel mensen zijn programmeurs of zijn zo technisch aangelegd dat ze alles van Bitcoin heel goed snappen? En op tweaker zitten ook heel veel gamers. Dus het technich debat of hoe je dan ook noemt zal altijd minder zijn dan de slowchat en de chat over prijs etc etc etc..oisyn schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:13:
handel / koers zou hier sowieso nooit besproken moeten worden. Ben het er neit helemaal mee eens dat het louter om bitcoin moet gaan. Er zijn zat crypto's die direct leentjebuur hebben gespeeld bij de bitcoin codebase. Het werkt nagenoeg allemaal hetzelfde, die kunnen prima hier.
Coins met unieke eigenschappen mogen in eigen topics. Vragen over wallets ook.
Ik denk dat het nu erg tof is dat er een crypto thema forum is. Vandaar zal het wel groeien, laten we hopen dat er goede moderatie blijft. Ik vind dat momenteel wel goed is. Ik heb voor de rest ook niet vaak iets nuttigs te vertellen en soms is er interessant nieuws op technisch gebied dat ik zelf niet helemaal begrijp. Op filosofisch gebied kan ik wel mee praten en natuurlijk als gebruiker!
De laatste maanden is er vanuit familie en vrienden voor het eerst intresse voor crypto. Zelfs hier in Canada zijn er nu verschillende mensen die ik zeker 5 jaar geleden al over Bitcoin heb verteld die ze nu net gekocht hebben (dat vind ik natuurlijk niet zo slim maar goed).
Ik doe dan ook mijn best om mensen te informeren en aan te moedigen om crypto currency te gebruiken als betaalmiddel en niet alleen voor speculatie. Maar het is zeker een goede evolutie dat mensen nu wel willen luisteren.
Na 8 jaar zijn er toch minder mensen die denken: Crypto is allemaal oplichterij. Ironisch gezien zijn het misschien die mensen die nu net onlangs in voornamelijk bitcoin hebben geïnvesteerd die kans lopen om veel geld kwijt te raken. Ook zie ik dat er weer entusiasme is voor Bitcoin, door Bitcoin Cash. Bitcoin word al lang niet meer uitgedeeld maar Bitcoin Cash word momenteel erg gepromoot door tips en websites waar mensen elkaar kunnen tippen of comments kunnen schrijven en elkaar daar Bitcoin Cash voor geven.
Dit vind ik een toffe ontwikkeling. Ik vind het namelijk helemaal niet leuk om bitcoin cash te kopen (heb ik ook nog nooit gedaan). Ik heb nu een magertjes inkomen, ongeveer zo een 20 CAD per week in Bitcoin Cash. Dat zal natuurlijk minder worden als de promotie van Bitcoin Cash op een lager toertje gaat maar het zal veel mensen uit de ouwde bitcoin tijd terug brengen, en er is nu een veel groter ecosysteem dan jaren terug. Het is nog heel klein in vergelijking met de rest van de wereld maar er is zeker groei en innovatie. Ik vind vooral yours.org die alles onchain doen een super tof systeem. Het werkt heel goed momenteel en we zullen zien at de technische uitdagingen zijn in de toekomst. Sowieso alles wat voor Bitcoin Cash word ontwikkeld kan door Bitcoin Core gebruikt worden en andersom. Het is nu eenmaal FOSS.
Toch hoop ik dat er in 2018 een grote markt koers correctie komt, het is jammer voor alle speculanten en investeerders maar wel gezond voor het eco systeem en het beschermt toekomstige instappers in het ecosysteem van met een crypto te starten een marktprijs is die "invalid" is omdat er niet genoeg utility achter zit.
Voor mensen die het als betaalmiddel gebruiken maakt het zeker wel uit, maar niet zo veel als voor mensen die enkel speculeren.
We zullen zien, we zullen zien. Ondertussen ga ik gewoon bitcoin cash en ethereum blijven gebruiken. En misschien ook wat meer op steemit zitten ook al moet ik mij nog inlezen, het lijkt te mooi te zijn om waar te zijn. Yours heb ik wel vertrouwen in, ook omdat Charles een beetje een publiek figuur is en hij lijkt vrij betrouwbaar. Hij heeft ook een vrij vernuftig systeem gebouwd dat micro transactie goed mogelijk maakt en dat veel individuele kracht en vrijheid geeft. Dit zorgt er voor dat ik me veilig voel, de kans dat iemand mijn Bitcoin Cash die ik voor yours gebruik steel is klein.
Ik heb liever geen websites die voor mij de private keys in handen hebben. Yours is gelinkt aan mijn eigen yours wallet op mijn computer, ik kan heel makkelijk funds naar een andere wallet sturen die je niet op het internet kunt vinden (dus dan moet mijn linux al gehackt worden) Op die manier als yours gehackt wordt en ze mijn password weten uit te vogelen dan verlies ik alleen wat ik in de your wallet heb, en de hoeveelheid daar hou ik vrij klein. Net zoals je ook niet met 1000 euro op zak over straat gaat lopen.
Ik hoop dat er meer mensen ook crypto als currency gaan gebruiken. Anders moet het topic maar hernoemt worden naar crypto speculatie of zo.
[ Voor 5% gewijzigd door Kain_niaK op 04-01-2018 23:50 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Goed, op vraag van een bepaald persoon (die zelf urenlang vroeg erachter, maar niet de welgeteld 5 minuten die ik nodig heb gehad dit aan te maken eraan wou spenderen).
Een basic poll met de vraag welke 5 coins uit de huidige top-50 jij het ziet maken in 2018:
We kijken hier naar de volledige jaar qua rendement, dus het is niet de bedoeling om een coin waarvan je NU verwacht dat deze stijgt in op te nemen, maar diegenen waar je op het einde van het jaar het meeste rendement mee uit je portfolio haalt.
Op een later moment zullen we iets vergelijkbaar doen voor lager geklasseerde coins, maar dit leek me een mooi begin:
http://www.easypolls.net/...=5a4ebe08e4b03cba2c91fcd1
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Op social media vergelijken ze zich zelf met alle decentralized coins (btc,eth) etc etc. Misschien dat er veel mensen zijn die het verschil niet eens weten en daarom hier gewoon in mee gaan?
[ Voor 57% gewijzigd door deurmatje op 05-01-2018 02:37 ]
Anoniem: 612398
Ik neem aan dat het geld ook ergens vandaan komt, dus op 1 januari 2017 had je het niet in crypto's maar bv. op je spaarrekening. Je heffingsvrij vermogen is in 2017 vastgesteld op 25.000 euro. Het bedrag daarboven wordt dus belast.Jarninho schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:57:
Over die belasting: Ik ben pas in augustus begonnen. Dus op 1 januari 2017 had ik 0 beleggingen. Maar de bankrekening wordt op 31-12 (2017) gepeild. Dus dan mis ik op de bankrekening de investeringen.
Nu kunnen we een stap verder. Want je hoeft niet eens meer een semi-competente programmeur te zijn om je eigen fork te maken. Er is nu een dienst waar je tegen betaling van 0.01 BTC je eigen fork met zelf gekozen naam en specificaties kunt laten bakken, waarna je alle software geleverd krijgt die nodig is om de boel te starten. Het volgende artikel gaat hier dieper op in:
https://motherboard.vice....in-max-horsepower-forkgen
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Kleine bedragen (paar honderd euro) heb ik een aantal keer met success uitgevoerd, maar is er een risico dat je bank grotere transacties kan blokkeren?
Anoniem: 472287
Waarom zou je bank een inkomende transactie blokkeren? Daar zijn ze helemaal geen partij in, waar en van wie jij geld ontvangt.neo_mkl schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:42:
Wat zijn de ervaringen met geld terugstoren van een exhange naar een Nederlandse betaalrekekening? Hoe staan de banken hier tegenover, stel dat het om meerdere substantiele bedragen gaat?
Kleine bedragen (paar honderd euro) heb ik een aantal keer met success uitgevoerd, maar is er een risico dat je bank grotere transacties kan blokkeren?
Als ik een transactie doe en deze wordt gebroadcast op bitcoin network, is het dan ook mogelijk dat iemand je IP logt. Als je vanaf je Ledger een tx doet, zal het waarschijnlijk eerst via Ledger servers gaan vooraleer het op blockchain komt.
Misschien meer algmeen: welke tussenstadia doorloopt een tx (vanuit een eigen paper wallet) vooraleer hij op de blockchain komt, en welke privacy-gevoelige informatie (bv. IP) kunnen deze tussenpersonen verzamelen over jou?
[ Voor 3% gewijzigd door kristof1234 op 05-01-2018 13:48 ]
Je moet onderscheid maken tussen twee verschillende scenario's: Het versturen van transacties met een client die direct met het netwerk communiceert en het versturen van transacties via een API (bv Ledger).kristof1234 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:47:
Er is blijkbaar hele heisa over XVG en ip-leaking. Persoonlijk ben ik niet echt geïnteresseerd in deze altcoin, maar wat is de situatie voor bitcoin.
Als ik een transactie doe en deze wordt gebroadcast op bitcoin network, is het dan ook mogelijk dat iemand je IP logt. Als je vanaf je Ledger een tx doet, zal het waarschijnlijk eerst via Ledger servers gaan vooraleer het op blockchain komt.
Misschien meer algmeen: welke tussenstadia doorloopt een tx (vanuit een eigen paper wallet) vooraleer hij op de blockchain komt, en welke privacy-gevoelige informatie (bv. IP) kunnen deze tussenpersonen verzamelen over jou?
In het eerste geval, stuurt jouw client de transactie door naar de nodes waarmee deze is verbonden en deze sturen de transactie weer verder naar nodes waar zij mee verbonden zijn, enz... tot het hele netwerk op de hoogte is gebracht. Het doorgeven van een transactie door de client van de oorspronkelijke afzender is niet anders dan het doorgeven van een transactie door een node die de transactie zelf weer van iemand anders heeft ontvangen.
Dus hoewel iemand kan zien van welke node hij welke transacties binnenkrijgt, weet hij niet of de transacties die binnenkomen vanaf een andere node door deze node zelf zijn gemaakt of dat ze al één of meerdere keren zijn doorgegeven. Met een enkele afluister-node schiet je dus niets op. Iemand die een groot aantal nodes heeft die op veel verschillende plekken in het netwerk zitten, kan wel meer informatie verkrijgen door bij te houden van welke node hij een bepaalde transactie als eerste ontvangt. Deze node zit hoogstwaarschijnlijk dichter bij de oorspronkelijke verzender (in termen van netwerk-topologie) dan de anderen. Maar ook die informatie is maar beperkt nuttig.
Als je transacties verstuurt via een API zoals Ledger die aanbiedt voor de Ledger wallets, dan is het evident dat Ledger weet bij welk IP adres een transactie vandaan komt. Overige nodes in het netwerk weten nog steeds niets.
dat zou je denken maar ik kan me voorstellen dat de bank en/of de bdienst 'interesse' hebben waar het geld vandaan komt. Bij een spaar- of beleggingsrekening gaat het om een tegenrekening waar 'zicht' op is, maar in bovenstaand gevaal gaat het om een vreemde rekening.Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:46:
[...]
Waarom zou je bank een inkomende transactie blokkeren? Daar zijn ze helemaal geen partij in, waar en van wie jij geld ontvangt.
Anoniem: 472287
En als ik nou mijn auto aan jou verkoop en jij maakt 30.000eu naar mij over, dan weet ook niemand (behalve wij) waar dat vandaan komt en waarom.neo_mkl schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:59:
[...]
dat zou je denken maar ik kan me voorstellen dat de bank en/of de bdienst 'interesse' hebben waar het geld vandaan komt. Bij een spaar- of beleggingsrekening gaat het om een tegenrekening waar 'zicht' op is, maar in bovenstaand gevaal gaat het om een vreemde rekening.
klopt, toch gaat er dan ergens een 'belletje' af, believe me.Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:01:
[...]
En als ik nou mijn auto aan jou verkoop en jij maakt 30.000eu naar mij over, dan weet ook niemand (behalve wij) waar dat vandaan komt en waarom.
Maar de bank ziet die transactie wel en kan daar vragen over gaan stellen.Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:01:
[...]
En als ik nou mijn auto aan jou verkoop en jij maakt 30.000eu naar mij over, dan weet ook niemand (behalve wij) waar dat vandaan komt en waarom.
Zo heb ik al eens vragen gehad van de ING over mijn transacties van en naar Bitcoin exchanges, nadat ik in een periode van een paar maand een fors aantal stortingen en opnames had gedaan.
Niet gerelateerd aan Bitcoin, maar wel aan jouw voorbeeld: Toen ik van mijn Nederlandse spaarrekening geld (~€20K) overmaakte naar mijn Franse betaalrekening voor de aanschaf van een auto, kreeg ik niet lang daarna een telefoontje van mijn Franse bank wat de bedoeling was van deze transactie.
Banken houden transacties in de gaten. Niet omdat ze dat leuk vinden, maar omdat ze dat verplicht zijn om te doen. Voer je grote transacties uit, dan kun je daar dus vragen over krijgen. Geef je daar gewoon antwoord op, dan is er niets aan de hand.
Ik heb in Ripple geïnvesteerd voor lange termijn. De reden dat ik dit doe is omdat ik niet geloof in onbeheerd valuta. In een ideaal wereld is de mindset van bitcoin heel mooi, maar dat zal in het praktijk nooit toekomst hebben. Want banken gaat daardoor een groot deel van hun inkomens verliezen en dat gaan ze niet leuk vinden. De enige succes van cyrptocurrencies zijn 1) mensen horen verhalen hoe makkelijk mensen rijk zijn geworden met vroegtijdige investering 2) niemand heeft er nog een goed beeld van, dus iedereen kan het doen. Maar vertel nou mij maar wat de wereld heeft aan 1000+ verschillende cryptocurrencies? Gaat het doel dan juist niet voorbij? Daarnaast zitten er zoveel nadelen aan cryptocurrency dat het als nog in 2018 weinig toegevoegde waarde heeft in onze samenleving.deurmatje schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 02:20:
ik snap die populariteit van ripple niet zo en heb het idee dat het de laatste paar dagen enorm gepompt word, waarom zou je een centralized currency willen hebben?
Op social media vergelijken ze zich zelf met alle decentralized coins (btc,eth) etc etc. Misschien dat er veel mensen zijn die het verschil niet eens weten en daarom hier gewoon in mee gaan?
Ik heb het meeste vertrouwen in Ripple tot implantatie in onze samenleving. De rest, nah. Wauw je kan met bitcoin betalen bij 0,01% van de webshops. Dus? Dat kan ik ook met iDeal. Heel ons maatschappij is gereguleerd door overheid. Ik geloof niet dat iets bestaansrecht heeft als het niet gereguleerd kan worden.
Degenen die technisch het beste in elkaar zitten (met de slimste koppen erachter) zullen de rest uiteindelijk uit de markt drukken.
Kleine coins zullen op korte termijn wel met de grote jongens meestijgen, maar coins zoals waarschijnlijk bitcoin zullen naar mijn mening een langere adem hebben.
Ik heb geen vertrouwen in de opkomst van ripple, die heeft helemaal geen toegevoegde waarde t.o.v. euro's/dollars zolang dezelfde groep 'mensen' erachter zit?
Precies. Net als met betamax, laserdisc, ogg en al die andere betere technologieën die de mindere uit de markt drukte... Oh wacht.mitsumark schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:23:
Degenen die technisch het beste in elkaar zitten (met de slimste koppen erachter) zullen de rest uiteindelijk uit de markt drukken.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
OK, maar waarom is dat speciaal? Dat is speciaal omdat RSK geen op zichzelf staande altcoin is, maar een zogenaamde "sidechain" van Bitcoin. Dat betekent dat RSK gelinked is aan Bitcoin en dat gebruikers ten alle tijde BTC kunnen inwiseelen voor tokens op de RSK blockchain, zonder dat daar exchanges voor nodig zijn en zonder dat er koersrisico is.
Sidechains zijn een concept dat al langere tijd genoemd wordt. Uitbreiding van de Bitcoin blockchain waar andere regels gelden (bijvoorbeeld andere blockgrootte, of smartcontract-functionaliteit), maar waarvan de wisselkoers vast zit aan BTC en waar BTC gebruikers moeiteloos naar kunnen overstappen. De lange termijn visie is bijvoorbeeld dat je een het grootste deel van je BTC op de hoofd-chain hebt in een cold wallet, maar geld voor je dagelijkse boodschappen zitten in een sidechain met snelle transactie-tijden of een lightning channel. Daarnaast heb je op een andere sidechain wat investeringen die met smart contracts worden beheerd. En op elk moment kun je eenvoudig overstappen van de ene naar de andere chain.
RSK is de eerste implementatie van een dergelijke sidechain. Het project is nog in beta-stadium en enkel geselecteerde gebruikers worden toegelaten, maar alles gebeurd al wel op het Bitcoin mainnet.
Zie ook: https://news.bitcoin.com/...e-smart-contract-platform
Mocht je interesse hebben in een Ledger Nano S, dan is het aan te raden om snel bij een reseller wat te kopen, want ik vermoed dat ze binnenkort overal uitverkocht zijn tot de leveringen door Ledger weer op gang komen.
Welke wallet gebruik je hiervoor?FireBladeX schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 19:09:
[...]
Ik heb in Ripple geïnvesteerd voor lange termijn. De reden dat ik dit doe is omdat ik niet geloof in onbeheerd valuta. In een ideaal wereld is de mindset van bitcoin heel mooi, maar dat zal in het praktijk nooit toekomst hebben. Want banken gaat daardoor een groot deel van hun inkomens verliezen en dat gaan ze niet leuk vinden. De enige succes van cyrptocurrencies zijn 1) mensen horen verhalen hoe makkelijk mensen rijk zijn geworden met vroegtijdige investering 2) niemand heeft er nog een goed beeld van, dus iedereen kan het doen. Maar vertel nou mij maar wat de wereld heeft aan 1000+ verschillende cryptocurrencies? Gaat het doel dan juist niet voorbij? Daarnaast zitten er zoveel nadelen aan cryptocurrency dat het als nog in 2018 weinig toegevoegde waarde heeft in onze samenleving.
Ik heb het meeste vertrouwen in Ripple tot implantatie in onze samenleving. De rest, nah. Wauw je kan met bitcoin betalen bij 0,01% van de webshops. Dus? Dat kan ik ook met iDeal. Heel ons maatschappij is gereguleerd door overheid. Ik geloof niet dat iets bestaansrecht heeft als het niet gereguleerd kan worden.
Het is eigenlijk bijna gratis geld:

Het programma dat ik hier gebruik heet Kryptex.
En als Wallet gebruik ik Exodus.
Zodra ik 0,0011 BTC bereikt heb ga ik kijken of Kryptex inderdaad die hoeveelheid BTC -/- 0,0001 fee (dus in totaal precies 0,001 BTC) overmaakt naar mijn Wallet. Als dat verder goed verloopt, dan laat ik Kryptex gewoon doorlopen, en voor hetzelfde geld is 1 BTC over een aantal jaren een miljoen waard maar kan het net zo goed ook in elkaar geklapt zijn en het geen stuiver meer waard zijn. Maar goed, ik heb verder geen investering hier in gedaan dus er valt niets te verliezen.
Ik wacht al sinds 18 december op de mijneRannasha schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 22:51:
Ledger heeft tijdelijk de levering van de Nano S opgeschort om de productie op te kunnen schalen. Nieuwe orders worden op 19 maart pas weer uitgeleverd. Zie ook: https://www.ledgerwallet.com/notice
Mocht je interesse hebben in een Ledger Nano S, dan is het aan te raden om snel bij een reseller wat te kopen, want ik vermoed dat ze binnenkort overal uitverkocht zijn tot de leveringen door Ledger weer op gang komen.
Toch bizar hoe de crypto wereld ineens explodeert. Bittrex, Litebit registratie stop, bepaalde coins worden on_hold gezet, exchanges die geen voorraad meer hebben, Coinbase wordt overbelast en zet de refresh van de app naar 1x per 15 minuten en nu Ledger die het niet meer bijhouden kan. Waar gaat dit heen? Stel 1 op de 10 huishoudens stapt in en de coins gaan to the moon .. muntjes van 0,01€ worden €100 waard .. dat is 10.000x de inleg .. en stel iedereen zet €100 in, dan heeft 1 op de 10 ineens €1.000.000 te besteden

Wie was dat hier, die had in 2010 €500 bitcoins gekocht, bij een koers van 0,042€ is 11.900 bitcoins, x €14.000 is €166 miljoen

Straks is 10% van Nederland miljonair. Dat is toch bizar.105!?
Waar gaat dat geld vandaan komen? Het zal toch ergens omgezet gaan worden lijkt me.. of is dit dan de inflatie van de traditionele munt. Niet best voor de huishoudens die traditioneel blijven sparen/verdienen/uitgeven.
Exact dat bedoel ik .. bizarSnowwie schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 23:59:
Kryptex hobbelt hier gewoon op de achtergrond door, zonder mijn systeem echt te belasten. Het is bijna hetzelfde als een virusscanner.
[afbeelding]
Stel het is 100.000 dan nog is het heel erg veel gratis geldZodra ik 0,0011 BTC bereikt heb ga ik kijken of Kryptex inderdaad die hoeveelheid BTC -/- 0,0001 fee (dus in totaal precies 0,001 BTC) overmaakt naar mijn Wallet. Als dat verder goed verloopt, dan laat ik Kryptex gewoon doorlopen, en voor hetzelfde geld is de 1 BTC over een aantal jaren een miljoen waard maar het kan zo goed ook in elkaar geklapt zijn en het is geen stuiver meer waard. Maar goed, ik heb verder geen investering hier in gedaan dus er valt niets te verliezen.
Of zie ik het nou te rooskleurig??
En dan stap je met bescheiden middelen in. Stel je doet het met 10k of 100k of je bent een whale met 1000k?!?
[ Voor 33% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-01-2018 01:05 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Dan is het 100 euro. Niet overdreven veel maar toch, zo goed als gratis geld.Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 00:47:
Stel het is 100.000 dan nog is het heel erg veel gratis geld
Of zie ik het nou te rooskleurig??
En dan stap je met bescheiden middelen in. Stel je doet het met 10k of 100k of je bent een whale met 1000k?!?
Zie het gewoon als gratis geld verdienen met een virusscanner. En je hoeft zelf niets te doen.
En Kryptex is ook nog handig, als je computer een bepaalde tijd laat idle-en dan gaat ie in full mode.
Dus als ik de computer aan laat om iets te downloaden en ga even een half uurtje douchen, omkleden etc, dan gaat ie automatisch na 5 minuten over in full mode. Dan genereert ie ook meer.
Bijvoorbeeld @Snowwie: Wat voor hardware heb je nodig om zulke bedragen te genereren?
Is het eigenlijk hetzelfde als NiceHash of dergelijken? Gaat het niet enorm veel stroom vreten?
Tot op heden heb ik alleen nog maar in cloud mining en lending geinvesteerd maar ik heb redelijke pc staan die meestal zit te slapen als ik hem gebruik.
Have I ever told you the definition of insanity?
Anoniem: 1023967
Referals zijn niet toegestaan
[ Voor 16% gewijzigd door defiant op 06-01-2018 15:00 ]
Slechte planning dus als de vraag groot is moet je tijdig opschalen.Rannasha schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 22:51:
Ledger heeft tijdelijk de levering van de Nano S opgeschort om de productie op te kunnen schalen. Nieuwe orders worden op 19 maart pas weer uitgeleverd. Zie ook: https://www.ledgerwallet.com/notice
Weken vertraging is niet iets wat je als producent moet hebben slecht voor het imago en ook de omzet en winst.
Tsja, je kunt niet alles zomaar willekeurig opschalen. Voor heel 2017 had Ledger geplanned om zo'n 30.000 apparaten te leveren. Dat zijn er 1.000.000 geworden en de vraag stijgt nog steeds. Bovendien kunnen ze het apparaat niet zomaar overal laten produceren, want er zijn bepaalde veiligheidseisen waaraan moet worden voldaan.HoppyF schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:24:
[...]
Slechte planning dus als de vraag groot is moet je tijdig opschalen.
Weken vertraging is niet iets wat je als producent moet hebben slecht voor het imago en ook de omzet en winst.
Nee, niet zomaar.Rannasha schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:27:
[...]
Tsja, je kunt niet alles zomaar willekeurig opschalen. Voor heel 2017 had Ledger geplanned om zo'n 30.000 apparaten te leveren. Dat zijn er 1.000.000 geworden en de vraag stijgt nog steeds. Bovendien kunnen ze het apparaat niet zomaar overal laten produceren, want er zijn bepaalde veiligheidseisen waaraan moet worden voldaan.
Maar als je als bedrijf ziet dat de oorspronkelijke target van 30.000 ruimschoots overschreden wordt is het tijd om flink door te pakken. De vraag is nog steeds erg groot.
Het kan ook zijn dat er concurrentie opstaat die een nòg betere hardware wallet gaan maken.
Daar is en blijft behoefte aan bestaan.
Het geld moet ergens vandaan komen inderdaad en dat is zoals altijd bij de gewone man. Als de gewone man instapt komen er gigantische bedragen binnen en de grote jongens "hedge funds" halen het binnen. Valuta wordt nu gewoon verplaatst en op dit moment is het een goudmijn zonder regels.Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 00:47:
[...]
Straks is 10% van Nederland miljonair. Dat is toch bizar.105!?
Waar gaat dat geld vandaan komen? Het zal toch ergens omgezet gaan worden lijkt me.. of is dit dan de inflatie van de traditionele munt. Niet best voor de huishoudens die traditioneel blijven sparen/verdienen/uitgeven.
Ergens worden er mensen rijker en ergens worden ze armer.
Misschien een beetje zwart/wit maar je begrijpt wat ik bedoel.
[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 06-01-2018 15:03 ]
[ Voor 89% gewijzigd door SleepTwitch op 06-01-2018 15:20 . Reden: verkeerde topic ]
Dat klopt wel, maar zo simpel werkt het niet. Als je te onsecuur bent daarin en je verkoopt ledgers die achteraf onveilig blijken te zijn ben je nog verder van huis.HoppyF schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:34:
[...]
Nee, niet zomaar.
Maar als je als bedrijf ziet dat de oorspronkelijke target van 30.000 ruimschoots overschreden wordt is het tijd om flink door te pakken. De vraag is nog steeds erg groot.
Het kan ook zijn dat er concurrentie opstaat die een nòg betere hardware wallet gaan maken.
Daar is en blijft behoefte aan bestaan.
Iemand moet nieuwe productiepartners beoordelen en productiecontracten afhandelen. Degene die dat doet moet je kunnen vertrouwen dus daar kan je niet zomaar een uitzendkracht op zetten. Vertrouwen opbouwen kost tijd. Als bestaand bedrijf heb je een reputatie te verdedigen, daardoor kan je soms niet de risico's nemen die een start-up wel kan nemen en dus ben je dus langzamer.
Het is niet alsof ze compleet falen, ze hebben al ruim 30x het verwachte volume geproduceerd afgelopen jaar.
Ik begrijp wel dat het zorgvuldig moet gebeuren.Krankenhausen schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:34:
[...]
Dat klopt wel, maar zo simpel werkt het niet. Als je te onsecuur bent daarin en je verkoopt ledgers die achteraf onveilig blijken te zijn ben je nog verder van huis.
Iemand moet nieuwe productiepartners beoordelen en productiecontracten afhandelen. Degene die dat doet moet je kunnen vertrouwen dus daar kan je niet zomaar een uitzendkracht op zetten. Vertrouwen opbouwen kost tijd. Als bestaand bedrijf heb je een reputatie te verdedigen, daardoor kan je soms niet de risico's nemen die een start-up wel kan nemen en dus ben je dus langzamer.
Het is niet alsof ze compleet falen, ze hebben al ruim 30x het verwachte volume geproduceerd afgelopen jaar.
Je wilt immers geen backdoor ingebouwd krijgen door een louche fabrikant.
Blijft natuurlijk in basis een stukje hardware wat overal geproduceerd kan worden.
Hopelijk gaat Ledger niet ten onder aan zijn eigen succes.
Wellicht is het een idee dat Bitcoin (net als bij reguliere aandelen) een reverse split ondergaat?
Zou kan Bitcoin wellicht een reverse split naar mBTC maken wat dan de dominante ticker wordt. Dit maakt bitcoin veel interessanter om te kopen (zodra iedereen op lightning/segwit zit, that is) voor de massa. Zodat je niet een 'ding' hebt van 50,000 straks maar een veel logischer 1/1000ste deel daarvan als mBTC.
https://github.com/bitcoi...master/bip-0176.mediawikimajic schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:17:
Zou kan Bitcoin wellicht een reverse split naar mBTC maken wat dan de dominante ticker wordt. Dit maakt bitcoin veel interessanter om te kopen (zodra iedereen op lightning/segwit zit, that is) voor de massa. Zodat je niet een 'ding' hebt van 50,000 straks maar een veel logischer 1/1000ste deel daarvan als mBTC.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Wat ik daarin lees is dat het met name gaat om uitdrukken van waarden op een andere manier. Maar ik bedoel echt het veranderen van de gehele 'munteenheid' BTC naar bijv. mBTC. Of een systeem opzetten waarbij BTC en mBTC naast elkaar bestaan afhankelijk van platform, condities, hoeveelheid etc. De sky is de limit imho.
Verder is de terminologie 'bit' erg slecht gekozen - wordt namelijk al gebruikt, zowel voor het woord 'deel/deeltjes' en voor computergerelateerde taal. mBTC is helemaal niet slecht, of millibtc en meteen duidelijk imho. Expres een woord kiezen wat al diverse betekenissen heeft ..I dunno, verwarring.
Schrijf maar een BIPmajic schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:23:
[...]
Verder is de terminologie 'bit' erg slecht gekozen
Enfin, ik heb inmiddels een account / wallet bij BlockChain en bij CoinBase. Op beiden wat geld gestort en in BTC of ETH gestopt.
Echter viel me bij BlockChain op dat die enorm veel afsnoepen van het overgemaakte bedrag? Is dit normaal? Ik heb 50 euro overgeboekt en kreeg uiteindelijk zo'n 35 euro op mijn account bijgeschreven...??
Bij CoinBase rekenen ze me zo'n 2 euro per transactie, dus ik dacht even regelmatig mijn geld te kunnen wisselen van BTC naar ETH etc wanneer koersen gunstig gaan. Maar dit is er dus niet bij als ze steeds paar euro voor dergelijke kleine zaken geld innen.
Maar vooral geschrokken van de hoeveelheid BlockChain inhoudt.
Ook een account bij Kraken, maar gezien daar de 'Get Verified' optie nog altijd is disabled kan ik daar vooralsnog niks mee.
Heeft iemand nog een alternatief voor bovengenoemde sites die bijv. minder geld in rekening brengen?
Veel van die Amerikaanse sites die eerder genoemd zijn vind ik allemaal al vrij snel ingewikkeld worden en er erg commercieel / reclame-achtig uit zien.
Daarnaast kan ik alleen maar geld overmaken via Ideal of bankoverschrijving, waardoor een aantal van die jongens al geen optie zijn (heb geen creditcard noch paypal).
Als ik op CoinMarketCap kijk zie ik daar veel interessante tussen staan, alleen is me vaak onduidelijk hoe ik daar nu toegang toe krijg (en dus geld op kan inzetten).
Dat klinkt zeer interessant! Maar als jij tegen de 100 euro verdient per maand, moet je wel een hardcore PC hebben? Hoeveel uur per dag moet ie daarvoor aanstaan?Snowwie schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 23:59:
Kryptex hobbelt hier gewoon op de achtergrond door, zonder mijn systeem echt te belasten. Het is bijna hetzelfde als een virusscanner. Die vreet ook wat systeembronnen. Ik gebruik niet eens een stand-alone virusscanner. Windows Defender voldoet wel. Dus als mijn computer dagelijks verscheidene uren aanstaat dan laat ik em gewoon in LITE mode draaien, zowel op de CPU als op de GPU. En die worden daar niet echt zweterig van. Och en toch heb ik zoiets van, het loopt dan ook wel mooi door, als ik zo naar dit plaatje kijk.
[afbeelding]
Zodra ik 0,0011 BTC bereikt heb ga ik kijken of Kryptex inderdaad die hoeveelheid BTC -/- 0,0001 fee (dus in totaal precies 0,001 BTC) overmaakt naar mijn Wallet. Als dat verder goed verloopt, dan laat ik Kryptex gewoon doorlopen, en voor hetzelfde geld is 1 BTC over een aantal jaren een miljoen waard maar kan het net zo goed ook in elkaar geklapt zijn en het geen stuiver meer waard zijn. Maar goed, ik heb verder geen investering hier in gedaan dus er valt niets te verliezen.
P.s. minimum aantal is 0,0002BTC dat je kan uitbetalen en de fee is 0,0001BTC. Dus je moet 0,0003BTC hebben voor je kan uit laten betalen!?
Thx!
[ Voor 4% gewijzigd door metallicattim op 06-01-2018 19:47 ]
Ik vraag me al een tijdje af waarom de Ledger zo populair is en ook zo'n beetje de enige hardwarewallet die hier besproken wordt. Ik hoor niemand over Trezor?Rannasha schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:27:
[...]
Tsja, je kunt niet alles zomaar willekeurig opschalen. Voor heel 2017 had Ledger geplanned om zo'n 30.000 apparaten te leveren. Dat zijn er 1.000.000 geworden en de vraag stijgt nog steeds. Bovendien kunnen ze het apparaat niet zomaar overal laten produceren, want er zijn bepaalde veiligheidseisen waaraan moet worden voldaan.
There go the goddamn brownies.
Let op dat er een verschil is tussen de twee.Jasikevicius3 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:35:
Weet niet of ik dit hier mag vragen, maar ik ben vrij nieuw mbt cryptocurrency.
Enfin, ik heb inmiddels een account / wallet bij BlockChain en bij CoinBase. Op beiden wat geld gestort en in BTC of ETH gestopt.
Bij Blockchain.info krijg je alleen een eigen Bitcoin adres waar je bitcoins naartoe kan overmaken op het Bitcoin network. Bij Coinbase kun je bitcoins kopen, maar staat het eigenlijk nog steeds in hun database. Als je dat straks wil verplaatsen betaal je daar ook zulke hoge transactiekosten.
Dat komt waarschijnlijk omdat Bitcoin op dit moment zo succesvol is, dat de beperkte ruimte in de blokken van de blockchain erg gewild is. Hiervoor bieden mensen hele hoge fees. Om dus een kans te maken dat de coins tijdig in de aangegeven wallet terecht moet je daar tegenop bieden met transactie-kosten. Het is zover dat om prioriteit te krijgen het vaak al $35-$75 kost. Zie hier voor een overzicht van de kosten van transacties die op dit moment op het netwerk zonder bevestigingen rondzweven en hoe lang de verwachting is om in een blok terecht te komen: https://bitcoinfees.earn.com/Echter viel me bij BlockChain op dat die enorm veel afsnoepen van het overgemaakte bedrag? Is dit normaal? Ik heb 50 euro overgeboekt en kreeg uiteindelijk zo'n 35 euro op mijn account bijgeschreven...??
Daar heb je ook weer gelijk in. En sorry, ik vond mijn toon achteraf wat hard. Ik was een beetje in rant modus, maar dat was niet echt op jou gericht.HoppyF schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:42:
[...]
Ik begrijp wel dat het zorgvuldig moet gebeuren.
Je wilt immers geen backdoor ingebouwd krijgen door een louche fabrikant.
Blijft natuurlijk in basis een stukje hardware wat overal geproduceerd kan worden.
Hopelijk gaat Ledger niet ten onder aan zijn eigen succes.
En iets anders. Zijn er hier op het forum eigenlijk nog andere Dash holders?
Ik heb vandaag een oude wallet gevonden en gezien dat ik er nog voor ongeveer €150 bitcoin in heb zitten. Nu wil ik dit wallet bestand graag importeren in mijn coinomi app en dit lukt ook met private keys, alleen heb ik momenteel met de standaard instelling van 0.0020 BTC fee (per kb) zo'n 22 euro transactiekosten.
Nu heb ik er niet persee haast bij en mag de transactie best een week duren wat mij betreft, wat is de minimale transaction fee die ik kan instellen voor BTC zodat mijn transactie toch uitgevoerd gaat worden (en niet in de eindeloze hoop pending transacties blijft hangen)
https://bitcoinfees.earn.com/timminater schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:38:
wat is de minimale transaction fee die ik kan instellen voor BTC zodat mijn transactie toch uitgevoerd gaat worden (en niet in de eindeloze hoop pending transacties blijft hangen)
dat is dus precies waar ik niet helemaal aan uitkom.
Als ik het goed begrijp stel ik mijn fee in op 0.0000010 BTC * 1024bytes= 0,001024 BTC
mijn transactie zal dan tussen de 25 en 780 30 en 1140 minuten duren?
Iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten?
Zelf vind ik https://jochen-hoenicke.de/queue/ een duidelijker beeld geven van de mempool. Er zit geen tijdsverwachting bij, maar dat is toch een heleboel nattevingerwerk.
Hoe dan ook, de conclusie is dat transacties met zo'n 150 sat/byte redelijk snel bevestigd worden. Transactiekosten zitten in een wekelijkse cyclus, waarbij ze oplopen tijdens de werkweek en teruglopen in het weekend. Morgen zullen de kosten waarschijnlijk nog wat verder dalen om naar verwachting op maandag weer op te lopen.
Het hangt af van welke programma je gebruikt en hoe je daar de fee's instelt. Vaak kan je kiezen voor iets als: 0.0003 mBTC/byte. Dat zou op dit moment voldoende moeten zijn, maar hangt dus af van hoe het programma dat je gebruikt met fee's omgaat, dus op welke manier het programma's de fee's laat zien. Vandaar dat je op die site ook voor verschillende manieren kan kiezen om de fee te laten zien.timminater schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:44:
[...]
dat is dus precies waar ik niet helemaal aan uitkom.
Als ik het goed begrijp stel ik mijn fee in op 0.0000010 BTC * 1024bytes= 0,001024 BTC
mijn transactie zal dan tussen de 25 en 780 30 en 1140 minuten duren?
Iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten?
[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 06-01-2018 21:52 ]
Ik durf niet te zeggen hoe Kryptex te vergelijken valt met NiceHash, aangezien ik NiceHash totaal niet ken. En of het veel stroom vreet, mja, als ik em op Lite stand zet dan kan ik in Taakbeheer wel zien hoe stevig de processor aan het stampen is. Nagenoeg niet. De videokaart kan ook wel niet bijzonder hard werken, hij is wel ietsje warmer dan normaal, tussen de 55 en 60 graden.Meridius schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:18:
Is het eigenlijk hetzelfde als NiceHash of dergelijken? Gaat het niet enorm veel stroom vreten?
Ik weet niet exact hoe Kryptex de berekening maakt wat betreft de maandelijkse "opbrengsten", of deze nu gebaseerd zijn op een computer die 24/7 aanstaat of niet. Ik vermoed van wel, aangezien ik nu wel al een aantal weken bezig ben, verdien ik echt geen 100 euro per maand. Was dat maar geen leugen. Bovendien loopt Kryptex ook hier standaard in Lite mode, op zowel de GPU als de CPU. In Lite mode heb je niet echt een monster van een pc nodig, maar des te sneller je pc is, des te beter uiteraard. Ik heb een i7-5820k 6 core processor (met oc) op 4Ghz en een Nvidia MSI GTX GeForce 1080TI.metallicattim schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:50:
Dat klinkt zeer interessant! Maar als jij tegen de 100 euro verdient per maand, moet je wel een hardcore PC hebben? Hoeveel uur per dag moet ie daarvoor aanstaan?
Je kunt 0,0002 BTC wel laten uitbetalen, maar dan door de fee van 0,0001BTC hou je zelf ook maar 0,0001BTC over. Ik lees overigens nu het volgende bij Kryptex:P.s. minimum aantal is 0,0002BTC dat je kan uitbetalen en de fee is 0,0001BTC. Dus je moet 0,0003BTC hebben voor je kan uit laten betalen!?
Als ze de fee later niet weer terugdraaien dan zet ik het zaakje stop, want dan krijg ik het gevoel verneukt te worden, aangezien het dan de suggestie wekt dat zodra je wat kryptocredits opbouwt dat ze dan telkens met deze smoes komen, en dan elke keer de fee verhogen. Nu zomaar met een factor 5, had ik mijn huidige btc die nu op 0.00086541 staat maar laten uitbetalen dan had ik tenminste nog 0.00076541 overgehouden. Eenmaal in je wallet staat het veilig.Bitcoin network takes a fixed 0.0005 BTC (≈ $8.40) fee for each transaction. We don't recommend withdrawing small amounts frequently because of the fees.
Please note that Bitcoin network is overloaded at the moment. Transaction fees have raised accordingly.
[ Voor 13% gewijzigd door Snowwie op 06-01-2018 22:49 ]
je kan ook in roebels laten betalen via qiwi. is dat handiger dan btc?
Snowwie schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 23:59:
Kryptex hobbelt hier gewoon op de achtergrond door, zonder mijn systeem echt te belasten. Het is bijna hetzelfde als een virusscanner. Die vreet ook wat systeembronnen. Ik gebruik niet eens een stand-alone virusscanner. Windows Defender voldoet wel. Dus als mijn computer dagelijks verscheidene uren aanstaat dan laat ik em gewoon in LITE mode draaien, zowel op de CPU als op de GPU. En die worden daar niet echt zweterig van. Och en toch heb ik zoiets van, het loopt dan ook wel mooi door, als ik zo naar dit plaatje kijk.
[afbeelding]
[ Voor 2% gewijzigd door widodepido op 06-01-2018 23:57 . Reden: ff wat towvoegen ]
Dit zijn de opties, ik kan er zelf ook nog maar weinig over zeggen omdat ik het programma ook nog maar net een paar weken gebruik:widodepido schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:54:
kan kryptex ook naar een andere coin omzetten ivm met de relatief hoge btc fees. in het voorbeeld zeggen ze wel dat de btc fee 0,0001 is maar is dat in werkelijkheid ook zo?

Ik denk dat ik het gewoon ook eens ga proberen en laat me verrassen hoe het uitpakt.
Wat betreft de BTC fee, die zit al tijden tussen de 15-30 dollar per transactie helaas... denk dat de info op hun site nog wat verouderd was want het is snel omhoog gegaan.
De prijs kwaliteit van een Ledger Nano S is ongeëvenaard. Voor een Ledger ben je 80 euro kwijt, voor een Trezor betaal je zo'n €120. Beide apparaten doen hetzelfde. Ledger heeft ondersteuning voor talloze altcoins, Trezor heeft dit niet.Bonez0r schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 19:04:
[...]
Ik vraag me al een tijdje af waarom de Ledger zo populair is en ook zo'n beetje de enige hardwarewallet die hier besproken wordt. Ik hoor niemand over Trezor?
Kortom: Ledger ondersteunt meer coins en kost een fractie minder.
Stel dat alle exchanges zo'n hub worden. Iedereen is verbonden op zijn minst met één exchange (hoe koop je anders bitcoin). Bijgevolg zullen de exchange hubs alle gebruikers verbinden en quasi-gratis en quasi-instant transacties mogelijk maken.
Wat heb je te verliezen qua privacy? Iedereen is sowieso al door de KYC/AML procedure geweest bij exchanges. Alle exchanges hebben al jouw informatie. Als je echt iets privé wil doen kan je nog steeds de TX doen on-chain zonder LN.
Wat is juist het "probleem" dat sommigen zien?
[ Voor 3% gewijzigd door kristof1234 op 07-01-2018 14:59 ]
www.cryptin.eu
Nou ja, je wil niet dat je alleen LN transacties kunt sturen met toestemming van de hubs natuurlijk. Het gaat juist om gedecentraliseerd cash (en dan ook met name dat men niet kan zien wat je met je geld doet, hoe onschuldig het ook is). Maar ik ben het met je eens, de exchanges zitten in de perfecte situatie om de eerste hubs te worden. Er worden behoorlijk wat bitcoin heen en weer gestuurd tussen die exchanges. Al weet ik niet hoeveel energie en tijd ze daar in willen stoppen... op dit moment hebben ze andere problemen. De enorme drukte door nieuwe klanten en het werk dat ze kwijt zijn aan KYC verificatie.kristof1234 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 14:57:
Stel dat alle exchanges zo'n hub worden. Iedereen is verbonden op zijn minst met één exchange (hoe koop je anders bitcoin). Bijgevolg zullen de exchange hubs alle gebruikers verbinden en quasi-gratis en quasi-instant transacties mogelijk maken.
Totaal aantal votes:1108; aantal voters 262
*Er was gevraagd max 5 votes per oter te doen
De coins waarvan we het meeste verwachten in 2018 zijn:
1. Ethereum: 104 Votes
=>40% van de voters koos deze coin
2. Ripple: 103 Votes:
=>39% van de voters koos voor deze coin
3. Tron: 94 Votes:
=> 36% van de voters koos voor deze coin
4. Stellar: 93 Votes
=> 35% van de voters koos voor deze coin
5. VeChain: 77 votes
=> 29% van de voters koos voor deze coin
6. NEO
7. BitCoin
8. ICON
9. Cardano
10. Litecoin
Volgens onze medetweakers moeten we vooral BitConnect, Populous & Veritaseum vermijden, deze kregen als enige geen enkele vote van de 1108 votes!
Voor de volgende vraag gaan we naar de coins op plekken 50 tot en met 100 kijken.
We komen (op enkele bekendere uitzonderingen na) voor veel mensen in onbekend(er) terrein. Ik vraag jullie om jullie votes te beperken tot coins die jullie ook echt kennen, er is geen nood aan voten just to vote. Als je er maar 1 echt kent waarvan je denkt dat deze gaat stijgen: stem dan enkel op die coin. We don't judge en de poll is anoniem
http://www.easypolls.net/...=5a52936ae4b0149eb2e62795
Mensen die er iets meer over weten? Of me naar een interessant artikel kunnen verwijzen?
Heb wel even wat gezocht, maar vind niet direct wat ik zoek (behalve echte marketing slides (qtum website page wordt trouwens geblockt door m'n CheckPoint SandBlast, boezemt me ook niet echt veel vertrouwen in ...)
Ledger 95 euro, Trezor 111 euro. Prijzen van de officiële sites en incl btw.ruudvgeleuken schreef op zondag 7 januari 2018 @ 14:03:
[...]
De prijs kwaliteit van een Ledger Nano S is ongeëvenaard. Voor een Ledger ben je 80 euro kwijt, voor een Trezor betaal je zo'n €120.
Ondersteuning van Trezor en Ledger. Trezor ondersteunt niet de hele lijst natively (voor sommige coins is het alleen een interface voor een andere wallet zoals MEW). Weet niet hoe dat voor Ledger zit, dat kon ik niet op de site vinden.Beide apparaten doen hetzelfde. Ledger heeft ondersteuning voor talloze altcoins, Trezor heeft dit niet.
Er staat gewoon een white paper op de website, netjes in LaTeX zelfs. Ik snap niet precies wat je met bridge tussen bitcoin en ether bedoelt want dat komt niet echt terug in de white paper en het promotie filmpje.Jebus4life schreef op maandag 8 januari 2018 @ 00:20:
Zag dat de koers van QTUM behoorlijk klappen gekregen heeft vandaag en was me aan het inlezen of dit een goed moment was om me in te kopen. Ik snap het concept wel wat ze willen doen met hun bridge tussen BTC & ETH (heeft me in 1 keer wat background geleerd over beide techs) maar ik zie niet onmiddellijk wat hun echt added value is afgezien van dat ene trucje.
Mensen die er iets meer over weten? Of me naar een interessant artikel kunnen verwijzen?
Heb wel even wat gezocht, maar vind niet direct wat ik zoek (behalve echte marketing slides (qtum website page wordt trouwens geblockt door m'n CheckPoint SandBlast, boezemt me ook niet echt veel vertrouwen in ...)
Als ik het zo lees is het gewoon yet another blockchain solution, eentje die veel op Ethereum lijkt. En dat geven ze zelf ook toe; ''highly compatible with ethereum". Ze willen dus ook turing complete scripts in transacties gaan verwerken. Niet heel bijzonder allemaal. Maar goed, er zijn genoeg gekken die hierop gaan speculeren dus waarom niet

Ah ik zie nu dat hier ook al een waarschuwing stond. Maar versie 3.0.4 is dus ook potentieel onveilig.A vulnerability was found in the Electrum wallet software which potentially allows random websites to steal your wallet via JavaScript. The bug presumably also affects altcoin derivatives of Electrum such as Electron Cash. If you don't use Electrum or a derivative, then you are not affected and you can ignore this.
Action steps:
1. If you are running Electrum, shut it down right this second.
2. Upgrade to 3.0.5 (making sure to verify the PGP signature).
[ Voor 13% gewijzigd door Bonez0r op 08-01-2018 09:35 ]
Ik mag er toch van uit gaan dat een random website (javascript) op geen enkele manier uberhaupt interacties kan hebben met een programma op je harddisk? Op z'n minst niet zonder toestemming? Mijn electrum is ook nog eens portable en staat geheel niet op een logische plek.Bonez0r schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:26:
Critical Electrum vulnerability
[...]
Ah ik zie nu dat hier ook al een waarschuwing stond. Maar versie 3.0.4 is dus ook potentieel onveilig.
Kortom, geloof best dat het in theorie zou kunnen maar dan moet je browser en permissies ook wel echt slecht staan ingesteld imho.
Het probleem is dat Electrum een JSON-RPC interface aanbiedt die als een soort server luistert op 127.0.0.1. JavaScript in de browser heeft dus geen interactie met een programma op je harddisk, maar met een dienst op een bepaald IP adres.majic schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:48:
[...]
Ik mag er toch van uit gaan dat een random website (javascript) op geen enkele manier uberhaupt interacties kan hebben met een programma op je harddisk? Op z'n minst niet zonder toestemming? Mijn electrum is ook nog eens portable en staat geheel niet op een logische plek.
Kortom, geloof best dat het in theorie zou kunnen maar dan moet je browser en permissies ook wel echt slecht staan ingesteld imho.
Nu hebben moderne browsers beveiligingen waardoor het niet zomaar mogelijk is om als script van website A een call te doen naar website B. Maar een server kan aangeven dat het wel OK is met dergelijke requests. Dit heet CORS (Cross-Origin Resource Sharing). Als zo'n request gemaakt wordt, dan stuurt de browser eerst een melding naar de doel-server om te vragen of deze CORS toe laat, waarna de server meestal reageert met "nee", maar in sommige gevallen dit wel goed vindt.
In het geval van Electrum was CORS zonder restricties beschikbaar voor de JSON-RPC interface. De beveiligingsmechanismes van de browser zijn dus irrelevant, want Electrum gaf expliciet aan dat deze niet toegepast hoefden te worden.
Stel dat er paniek is, alle hashpower weg is, krijg ik dan alleen nog maar mijn bitcoins uit cold storage met een 1000 euro fee? Wat zal er dan gebeuren (mempool vol, difficulty adjustment, extreem hoge fee).
Hoe (en hoelang) duurt het vooraleer het systeem zichzelf corrigeert (indien het systeem hiertoe inderdaad in staat is)? Welke verschillende stadia zal het bitcoin network dan doorgaan?
Ten eerste zijn veel van de grote mining operaties al bezig met verhuizen of in ieder geval met geografische diversificatie. De Chinese overheid is niet echt heel betrouwbaar op dit gebied en er zijn elders op de wereld ook plekken waar er regelmatig energie-overschotten zijn (voornamelijk door energiebronnen die niet makkelijk uit te zetten zijn), waardoor de energie-prijs relatief laag is.kristof1234 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:02:
Er zijn geruchten dat China mining gaat bannen (wellicht niet waar, ik lig er niet echt wakker van). Ik heb wel een theoretische vraag. Stel dat alle mining moet sluiten en hashpower verlaagt.
Stel dat er paniek is, alle hashpower weg is, krijg ik dan alleen nog maar mijn bitcoins uit cold storage met een 1000 euro fee? Wat zal er dan gebeuren (mempool vol, difficulty adjustment, extreem hoge fee).
Hoe (en hoelang) duurt het vooraleer het systeem zichzelf corrigeert (indien het systeem hiertoe inderdaad in staat is)? Welke verschillende stadia zal het bitcoin network dan doorgaan?
Als er opens veel rekenkracht verdwijnt, dan zullen de blocks minder vaak langskomen, wat inderdaad meer opstopping tot gevolg heeft. Hierdoor stijgen de fees, maar dat betekent meteen dat de winstgevendheid van mining stijgt, waardoor het interessanter wordt om de hardware op plekken met relatief dure energie aan te zetten.
Iedere 2016 blocks wordt de difficulty opnieuw aangepast en als de rekenkracht fors gedaald is, dan zal de difficulty ook fors dalen. Enige probleem is dat het voltooien van zo'n 2016 block cyclus lang kan duren als de rekenkracht opeens daalt. Maar zodra de difficulty zich weer heeft aangepast aan de totale rekenkracht (dit kan meer dan 1 cyclus van 2016 blocks kosten), komen de blocks weer gewoon iedere 10 minuten (gemiddeld) en is de situatie net zoals deze nu is.
Je ziet nu ook in NL weer miners komen, omdat de fees dusdanig hoog zijn dat het weer rendabel wordt.
Dat banken inkomen verliezen en bankiers ook helemaal niks met cryptos hebben dat lijkt me logisch. Dat betekent niet dat het slecht is of geen kans van slagen heeft.FireBladeX schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 19:09:
[...]
Ik heb in Ripple geïnvesteerd voor lange termijn. De reden dat ik dit doe is omdat ik niet geloof in onbeheerd valuta. In een ideaal wereld is de mindset van bitcoin heel mooi, maar dat zal in het praktijk nooit toekomst hebben. Want banken gaat daardoor een groot deel van hun inkomens verliezen en dat gaan ze niet leuk vinden. De enige succes van cyrptocurrencies zijn 1) mensen horen verhalen hoe makkelijk mensen rijk zijn geworden met vroegtijdige investering 2) niemand heeft er nog een goed beeld van, dus iedereen kan het doen. Maar vertel nou mij maar wat de wereld heeft aan 1000+ verschillende cryptocurrencies? Gaat het doel dan juist niet voorbij? Daarnaast zitten er zoveel nadelen aan cryptocurrency dat het als nog in 2018 weinig toegevoegde waarde heeft in onze samenleving.
Ik denk juist het tegenovergestelde. Het niet reguleren door een overheid kan juist goed zijn.
Eens, ben er wel van overtuigd dat van de 1000 munten het grotendeels het niet gaat redden.
Volgens mij snap jij er helemaal niks van.FireBladeX schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 19:09:
[...]
Ripple is geen currency, er zijn inderdaad 1000+ verschillenden munten en tokens, maar dit zijn verre van allemaal betaalmiddelen. niet elke crypto is een betaalmiddel.
Echt ongelooflijk hoeveel mensen hierin bezig zijn maar echt 0 verstand hebben.
Daarnaast, vertel mij eens wat voor kosten en verwerkingstijd erbij komt kijken als jij geld wilt sturen naar iemand aan de andere kant van de wereld? Wat ga je dan met je iDeal doen?
[ Voor 5% gewijzigd door Sanalologo op 08-01-2018 14:41 ]
Ik snap namelijk niet goed wat je hiermee wil bereiken. Wil je zeggen dat je niks kan verdienen aan een investering in ripple omdat het geen currency is? Dan zit je er toch flink naast.Sanalologo schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:40:
[...]
Volgens mij snap jij er helemaal niks van.
Ripple is geen currency, er zijn inderdaad 1000+ verschillenden munten en tokens, maar dit zijn verre van allemaal betaalmiddelen. niet elke crypto is een betaalmiddel.
Daarnaast, vertel mij eens wat voor kosten en verwerkingstijd erbij komt kijken als jij geld wilt sturen naar iemand aan de andere kant van de wereld? Wat ga je dan met je iDeal doen?
[ Voor 51% gewijzigd door SpitfireNL op 08-01-2018 14:57 ]
Volgens mij heb jij het verhaal niet gelezen van de gene die ik gequote heb.SpitfireNL schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:48:
Ja ripple is inderdaad een platform/protocol en geen munt. Waarom staat ripple dan toch op de exchanges en is het te verhandelen als handelsmiddel met bepaalde waarde. Prima je kan er niet mee betalen in winkels of online maar dat maakt voor een handelaar geen hol uit. Als het platform successen boekt dan stijgt het in waarde en kan je het inruilen op de exchanges voor meer bitcoins of andere cryptocurrency. Dus indirect is ripple ook net zo goed een currency.
[...]
Ik snap namelijk niet goed wat je hiermee wil bereiken. Wil je zeggen dat je niks kan verdienen aan een investering in ripple omdat het geen currency is? Dan zit je er toch flink naast.
Tevens is met jouw redenatie alles een currency, als ik me auto met winst verkoop is het ook opeens een ''currency''.
Ik zeg nergens dat je met ripple geen geld kan verdienen. Echter, de gene die ik vraagt zich af wat de wereld heeft aan 1000+currencies als je ook Ideal hebt.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik denk dat nochtans jij degene bent die er geen vestand van heeft. Ripple is wel een currency:Sanalologo schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:40:
[...]
Het is dus specifiek bedoeld voor "transfer of value". Wat zegt dictionary.com over "currency"?A lot of digital assets lack a clear purpose. They may be used to store value, purchase commodities or for consumer transactions, but were not created with a single explicit application in mind. By contrast, XRP is specifically about the transfer of value and built for enterprises, making it one of the few digital assets with a real, clear use case behind it.
Ripple is dus wél een currency. Wat het overigens niet is, is een cryptocurrency.something that is used as a medium of exchange; money.
Denk zelf dat jij als moderator zijnde er niet veel van snapt. In dat linkje dat expliciet dat ripple niet bedoeld is als currency. Dat het er voor gebruikt KAN worden is een ander verhaal, bananen kunnen ook gebruikt worden om mee te betalen. Dat jij vervolgens de definitie van het woord gaat opzoeken in het woordenboek is al helemaal lachwekkend..oisyn schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:31:
[...]
Ik denk dat nochtans jij degene bent die er geen vestand van heeft. Ripple is wel een currency:
[...]
Het is dus specifiek bedoeld voor "transfer of value". Wat zegt dictionary.com over "currency"?
[...]
Ripple is dus wél een currency. Wat het overigens niet is, is een cryptocurrency.
Sorry, zo makkelijk kom je daar niet mee weg. Als je zegt dat de link dat aangeeft, dan is het handig om het gedeelte te quoten wat dat precies zegt, en hoe dat volgens jou geïnterpreteerd moet worden.Sanalologo schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:39:
[...]
Denk zelf dat jij als moderator zijnde er niet veel van snapt. In dat linkje dat expliciet dat ripple niet bedoeld is als currency.
Lachwekkend is jouw manier van discussieren. Gewoon dingen roepen en niets onderbouwen. Tevens siert het je niet dat je TR's aanmaakt voor posts waar je het niet mee eens bent.Dat jij vervolgens de definitie van het woord gaat opzoeken in het woordenboek is al helemaal lachwekkend.
[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 08-01-2018 15:42 ]
Jij onderbouwd zelf ook vrij weinig, een woordenboek quote doet daar niks aan af. Sowieso mis jij het hele punt, de persoon die ik quote die denkt dat al die 1300+ coins allemaal currencies zijn, en vraagt zich af wat het doel is van deze betaalmiddelen..oisyn schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:41:
[...]
Sorry, zo makkelijk kom je daar niet mee weg. Als je zegt dat de link dat aangeeft, dan is het handig om het gedeelte te quoten wat dat precies zegt, en hoe dat volgens jou geïnterpreteerd kan worden.
[...]
Lachwekkend is jouw manier van discussieren. Gewoon dingen roepen en niets onderbouwen. Tevens siert het je niet dat je TR's aanmaakt voor posts waar je het niet mee eens bent.
Maar goed, daar ga jij weer totaal aan voorbij, zoals altijd.
Het woordenboek was ter ondersteuning, ik kom met een claim van Ripple zelf. Nogmaals, als jij van mening bent dat dat impliceert dat het dus géén currency is, dan hoor ik graag waarom jij dat precies denkt.Sanalologo schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:44:
[...]
Jij onderbouwd zelf ook vrij weinig, een woordenboek quote doet daar niks aan af.
Dat punt mis ik helemaal niet, daar ben ik het gewoon mee eens. Ik pak alleen het gedeelte eruit waarin je claimt dat Ripple geen currency is. Imho zit je er in dat geval gewoon naast.Sowieso mis jij het hele punt, de persoon die ik quote die denkt dat al die 1300+ coins allemaal currencies zijn, en vraagt zich af wat het doel is van deze betaalmiddelen.
Zoals altijd? Want ik heb een track record om aan dingen voorbij te gaan in discussiesMaar goed, daar ga jij weer totaal aan voorbij, zoals altijd.

Geen zin om door jouw posts te struinen, maar viel mij vaker op..oisyn schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:47:
[...]
Het woordenboek was ter ondersteuning, ik kom met een claim van Ripple zelf. Nogmaals, als jij van mening bent dat dat impliceert dat het dus géén currency is, dan hoor ik graag waarom jij dat precies denkt.
[...]
Dat punt mis ik helemaal niet, daar ben ik het gewoon mee eens. Ik pak alleen het gedeelte eruit waarin je claimt dat Ripple geen currency is. Imho zit je er in dat geval gewoon naast.
[...]
Zoals altijd? Want ik heb een track record om aan dingen voorbij te gaan in discussies? Kun je voorbeelden noemen?
Zoals eerder gezegd, ripple kan op verschillende manieren gebruikt worden, het daarom als currency bestempelen is niet correct. Snap niet dat ik dat nog een keer moet uitleggen. Bananen kan je ook als betaalmiddel gebruiken, moeten we het daarom ook bestempelen als betaalmiddel? denk het niet.
In zoveel discussies heb ik me niet gemengd de afgelopen tijd, dus ik vind dat een frappante uitspraak. Het is bovendien een zinloze jij-bak. Ik zou je met klem willen adviseren dat soort fratsen tot een minimum te beperken.Sanalologo schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:52:
[...]
Geen zin om door jouw posts te struinen, maar viel mij vaker op.
Ik zeg ook niet dat het daarom als als currency bestempeld moet worden. Ik zeg dat het een currency is omdat de mensen van Ripple dat zo zien.Zoals eerder gezegd, ripple kan op verschillende manieren gebruikt worden, het daarom als currency bestempelen is niet correct.
Hier nog een quote van Ripple (via Wikipedia, de link lijkt inmiddels dood)
Maar laat ik het dan over een andere boeg gooien. Wat is de definitie van een currency, volgens jou?XRP exists natively within the Ripple protocol as a counterparty-free currency, as Bitcoin does on the Blockchain. Because XRP is an asset, as opposed to a redeemable balance, it does not require that users trust any specific financial institution to trade or exchange it. All other currencies on Ripple do require some amount of trust, as they each have an issuer, from whom that currency can be redeemed (this includes BTC on the Ripple network).
[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 08-01-2018 16:09 ]
Een coin die ontwikkeld is om als betaalmiddel te fungeren, denk aan een bitcoin, monero, litecoin etc..oisyn schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:56:
[...]
In zoveel discussies heb ik me niet gemengd de afgelopen tijd, dus ik vind dat een frappante uitspraak. Het is bovendien een zinloze jij-bak. Ik zou je met klem willen adviseren dat soort fratsen tot een minimum te beperken.
[...]
Ik zeg ook niet dat het daarom als als currency bestempeld moet worden. Ik zeg dat het een currency is omdat de mensen van Ripple dat zo zien.
Hier nog een quote van Ripple (via Wikipedia, de link lijkt inmiddels dood)
[...]
Maar laat ik het dan over een andere boeg gooien. Wat is de definitie van een currency, volgens jou?
NEO kan je ook gebruik maken om iets van waarde naar iemand te sturen, maar daar is de NEO coin niet voor gemaakt.
Omdat ripple zoveel meer functies heeft om voor toegepast te worden om enkel als betaalmiddel bestempelt te worden..oisyn schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:13:
Ok, en waarom is XRP dan niet bedoeld om als betaalmiddel te fungeren volgens jou?
Waarom wil jij dat niet snappen?
Dus nu zeg je eigenlijk dat ripple onderandere uit de zoveel verschillende dingen dat het kan zijn ook een betaalmiddel is.Sanalologo schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:26:
[...]
Omdat ripple zoveel meer functies heeft om voor toegepast te worden om enkel als betaalmiddel bestempelt te worden.
Deze discussie gaat weer lekker nergens over.
Wacht even. Hebben we het nu over XRP, het token, of Ripple, het complete protocol? Ik ging uit van XRP, want gewoonweg "Ripple" is sowieso niet verhandelbaar op exchanges. Wel ondersteunt het meerdere tokens. Vergelijkbaar met Ethereum/Ether. Als mensen zeggen dat ze Ripple kopen, dan bedoelen ze natuurlijk XRP.Sanalologo schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:26:
[...]
Omdat ripple zoveel meer functies heeft om voor toegepast te worden om enkel als betaalmiddel bestempelt te worden.
En vind je dan Ether ook geen currency?
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 08-01-2018 16:30 ]
Ik zal het nog 1 keer uitleggen - op de man -SpitfireNL schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:28:
[...]
Dus nu zeg je eigenlijk dat ripple onderandere uit de zoveel verschillende dingen dat het kan zijn ook een betaalmiddel is.
Deze discussie gaat weer lekker nergens over.
De OG post ging over het feit dat de poster niet geloofde in onbeheerde valuta, het enige succes van cryptocurrencies is winst maken op de koers, wat is het nut van 1000+ currencies.
Mijn invalshoek: grootste gedeelte van deze ''currencies'' zijn geen betaalmiddel, en hebben allerlei functies om het gebruik van blockchain toe te passen. Zo ook Ripple, om dan ripple te bestempelen als betaalmiddel, doe je ripple toch veel te kort mee? ripple gebruikt blockchain op verschillende manieren. Dit duid ik aan omdat OG poster zich afvraagt wat nou het nut is van deze 1000+ betaalmiddelen.
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 08-01-2018 16:40 ]
Overigens stel ik voor dat je de reactie van @FireBladeX nog eens doorneemt, want nergens stelt hij dat Ripple (het protocol) een currency is. Hij stelt meerdere dingen:
[list]• De wereld heeft niets aan 1000+ currencies
• Hij gelooft niet in ongereguleerde valuta
• Als zodanig ziet hij het meeste brood in Ripple (omdat die wel een gereguleerde munt heeft)
Pak jij lekker uit wat je eruit wilt halen, - op de man -.oisyn schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:45:
Ok, je hebt het dus over Ripple het protocol, en niet XRP de munt. Lekker verwarrend, want je kan Ripple het protocol niet verhandelen.
Overigens stel ik voor dat je de reactie van @FireBladeX nog eens doorneemt, want nergens stelt hij dat Ripple (het protocol) een currency is. Hij stelt meerdere dingen:
[list]• De wereld heeft niets aan 1000+ currencies
• Hij gelooft niet in ongereguleerde valuta
• Als zodanig ziet hij het meeste brood in Ripple (omdat die wel een gereguleerde munt heeft)
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 08-01-2018 16:51 ]
Dus als difficulty verlaagt => minder elektriciteitskosten => meer competitie => minder feesRannasha schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:20:
[...]
Maar zodra de difficulty zich weer heeft aangepast aan de totale rekenkracht (dit kan meer dan 1 cyclus van 2016 blocks kosten), komen de blocks weer gewoon iedere 10 minuten (gemiddeld) en is de situatie net zoals deze nu is.
of dat zou ongeveer het argument zijn.... ik weet dat er geen 1-1 verband is tussen elektriciteitskosten en fees (de fees zijn geen exclusieve betaling voor de gemaakte kosten...) maar wat zou een mogelijke impact kunnen zijn op de fees als de miners meer geografisch verspreid zouden zijn? Blijven de fees dan het zelfde?
Ik begrijp dat de difficulty adjustment er voor zorgt dat de blocks terug ongeveer om de 10 minuten binnenkomen, maar de impact op de fees is me nog niet volledig duidelijk.
Geldt er niet dat: hashpower_{China} > hashpower_{verspreid} => fees_{China} < fees_{verspreid} ?
De impact op fees is tijdelijk. Als er plotseling een significante hoeveelheid hashpower verdwijnt, dan duurt het een paar weken voordat de difficulty zich heeft aangepast. In die periode worden er minder vaak blocks gevonden, waardoor er minder ruimte is voor transacties en er dus meer concurrentie is die de fees opdrijft. En het omgekeerde verhaal bij plotselingen stijgingen van de hashpower.kristof1234 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:06:
[...]
Dus als difficulty verlaagt => minder elektriciteitskosten => meer competitie => minder fees
of dat zou ongeveer het argument zijn.... ik weet dat er geen 1-1 verband is tussen elektriciteitskosten en fees (de fees zijn geen exclusieve betaling voor de gemaakte kosten...) maar wat zou een mogelijke impact kunnen zijn op de fees als de miners meer geografisch verspreid zouden zijn? Blijven de fees dan het zelfde?
Ik begrijp dat de difficulty adjustment er voor zorgt dat de blocks terug ongeveer om de 10 minuten binnenkomen, maar de impact op de fees is me nog niet volledig duidelijk.
Geldt er niet dat: hashpower_{China} > hashpower_{verspreid} => fees_{China} < fees_{verspreid} ?
Op de langere termijn blijft het zo dat er iedere 10 minuten een block gevonden wordt (gemiddeld) en zullen de fees zich hier op aanpassen.
Dus jij zegt de hele succes van bitcoin is omdat je verwerkingstijd erdoor verminderd? Vertel eens, hoeveel tijd kost het van een Paypal rekening naar een ander te sturen?Sanalologo schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:40:
[...]
Laat het laatste nou een reden zijn waarom ik zeg; regulering is nodig. Als mensen geld kunnen hebben waar de overheid geen toegang tot kan verschaffen, zal het in ons huidige maatschappij geen kans hebben. Daardoor is er partij nodig die dingen beheren. Zodat de overheid bijv. bij de ING kan aankloppen om een rekening te bevriezen omdat er sprake is van criminele transacties.
De gedachte dat jij en een paar andere hier alles zo gereguleerd willen hebben vind ik een beetje eng.FireBladeX schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:31:
[...]
Dus jij zegt de hele succes van bitcoin is omdat je verwerkingstijd erdoor verminderd? Vertel eens, hoeveel tijd kost het van een Paypal rekening naar een ander te sturen?. Juist ja. Daarnaast kan ik zo nog wat voorbeelden noemen dat je enige genoemde argument helemaal onderuit schopt en zelfs wat flinken trappen erna nog geeft. Succes van bitcoin heeft (groot) deels ook te maken met het criminele circuit (en witwassen). Nog grappiger, Ripple is juist voor de verwerkingstijd tussen banken onderling te verminderen.
Laat het laatste nou een reden zijn waarom ik zeg; regulering is nodig. Als mensen geld kunnen hebben waar de overheid geen toegang tot kan verschaffen, zal het in ons huidige maatschappij geen kans hebben. Daardoor is er partij nodig die dingen beheren. Zodat de overheid bijv. bij de ING kan aankloppen om een rekening te bevriezen omdat er sprake is van criminele transacties.
Dit topic is gesloten.
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Het grote cryptocurrency handelstopic (#6). Slowchatten niet hier maar in Het grote cryptocurrencies slowchat topic
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede. Goede vragen verdienen bovendien hun eigen topic!